Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-06 19:33
Gaston schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:22:
Het lijkt erop dat Rabobank nu is gestart met het uitgeven van Mastercard en Visa Debit betaalpassen! Zie de nieuwe pagina die vandaag online is geplaatst: https://www.rabobank.nl/p...alen/betaalpas/nieuwe-pas.

Volgens de video krijg je nu een Mastercard of Visa Debit zodra je een vervangende pas aanvraagt. Wie is er proefkonijn? ;)
Mooi zo dan is goede moment dit niet voor wie wilt wachten kan dit gebruik hoor.

Tridos, Rabobank en nu nog ING en ABN-Amro en ik verwacht dat ze ook snel volgt.

Volgens mij is Argenta belgie bank ook volgende week begint met Debit mastercard uitbrengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:38
Het lijkt erop dat Rabobank nu is gestart met het uitgeven van Mastercard en Visa Debit betaalpassen! Zie de nieuwe pagina die vandaag online is geplaatst: https://www.rabobank.nl/p...alen/betaalpas/nieuwe-pas.

Volgens de video krijg je nu een Mastercard of Visa Debit zodra je een vervangende pas aanvraagt. Wie is er proefkonijn? ;)
Ik heb via de chat aan de klantenservice gevraagd of ik nu bij het aanvragen een vervangende betaalpas gegarandeerd een Mastercard- of Visa Debit krijg en of er een manier is om te kiezen tussen een Visa of Mastercard. Ik zal morgen even terugkoppelen of ik hier een fatsoenlijk antwoord op krijg.

Je zou sowieso kunnen overwegen om in plaats van een vervangende pas een extra betaalpas aan te vragen: https://www.rabobank.nl/p...extra-betaalpas-aanvragen. Dan kun je de nieuwe betaalpas (mogelijk) gebruiken naast je huidige Maestro-pas. Tot het eind van dit jaar zijn er helaas nog steeds ondernemers met een verouderde terminal waar MC/Visa nog steeds niet werkt... Dan is het wel fijn om nog steeds een Maestro achter de hand te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-06 20:22
Dit weekend werd mijn VISA debit card bij tankstation Macro Best niet geaccepteerd terwijl de pin terminals daar net vernieuwd zijn. Fijn dat de Rabobank ook over is, heb dat meteen aangegeven in de klacht dient ik zojuist ingediend heb, om de urgentie aan te geven. Hopelijk haalt het wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Raymon89 schreef op maandag 18 september 2023 @ 23:15:
Dit weekend werd mijn VISA debit card bij tankstation Macro Best niet geaccepteerd terwijl de pin terminals daar net vernieuwd zijn. Fijn dat de Rabobank ook over is, heb dat meteen aangegeven in de klacht dient ik zojuist ingediend heb, om de urgentie aan te geven. Hopelijk haalt het wat uit.
Het zou fijn als je meer informatie voor ons welke bij je bank zit ik ga ervan niet er tussen splinternieuw tridos en of rabobank ?

Maar revolut visa bijvoorbeeld ?

Het kan nog dat oude een betaal terminal dit loopt tot 31 december daarna mag niet een transactie accepteren na dit datum ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06 14:19
Gaston schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:31:
[...]

Ik heb via de chat aan de klantenservice gevraagd of ik nu bij het aanvragen een vervangende betaalpas gegarandeerd een Mastercard- of Visa Debit krijg en of er een manier is om te kiezen tussen een Visa of Mastercard. Ik zal morgen even terugkoppelen of ik hier een fatsoenlijk antwoord op krijg.

Je zou sowieso kunnen overwegen om in plaats van een vervangende pas een extra betaalpas aan te vragen: https://www.rabobank.nl/p...extra-betaalpas-aanvragen. Dan kun je de nieuwe betaalpas (mogelijk) gebruiken naast je huidige Maestro-pas. Tot het eind van dit jaar zijn er helaas nog steeds ondernemers met een verouderde terminal waar MC/Visa nog steeds niet werkt... Dan is het wel fijn om nog steeds een Maestro achter de hand te hebben.
Ik heb net op Pas vervangen gedrukt, als ik op passen druk en het plaatje uitvergroot zie ik met Debit in het grijs, maar kan nog niet zien of het een Visa of Mastercard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaston
J0kerNL schreef op maandag 18 september 2023 @ 23:22:
[...]

Ik heb net op Pas vervangen gedrukt, als ik op passen druk en het plaatje uitvergroot zie ik met Debit in het grijs, maar kan nog niet zien of het een Visa of Mastercard is.
Misschien een Visa-kaart dan? Die is op de foto niet heel goed te zien namelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zY6g8Git_g5eWAPDW0Rs5jBLF94=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dgRu7x2tirtiTsy5J8RJUved.jpg?f=user_large

Dit is hoe mijn huidige Maestro-passen uitzien in de app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8FMUoa_TZXeR9WXk_CCfJOxniEw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zWpfIAHWDEgsEWtZkFcm5c1r.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J0kerNL
Gaston schreef op maandag 18 september 2023 @ 23:33:
[...]

Misschien een Visa-kaart dan? Die is op de foto niet heel goed te zien namelijk:

[Afbeelding]

Dit is hoe mijn huidige Maestro-passen uitzien in de app:

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6gMWs8BXUXmbGaDfp3yBdtVq_c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NZTInKUQ4Onv8J3zgcAgwUI5.jpg?f=user_large

Grappig dat het plaatje nog een zakelijke kaart is (betreft gewoon een priverekening). Maar is wel duidelijk dat het verschilt van de nieuwe witte design Maestro. Zal even terugkoppelen of ik een Visa of Mastercard binnenkrijgt _/-\o_ (of er willen nog meer mensen proberen :D)

[ Voor 13% gewijzigd door J0kerNL op 18-09-2023 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaston
J0kerNL schreef op maandag 18 september 2023 @ 23:36:
[...]

[Afbeelding]

Grappig dat het plaatje nog een zakelijke kaart is (betreft gewoon een priverekening). Maar is wel duidelijk dat het verschilt van de nieuwe witte design Maestro. Zal even terugkoppelen of ik een Visa of Mastercard binnenkrijgt _/-\o_ (of er willen nog meer mensen proberen :D)
Dankjewel, ze maken het wel spannend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-06 20:22
Ultrafast schreef op maandag 18 september 2023 @ 23:19:
[...]

Het zou fijn als je meer informatie voor ons welke bij je bank zit ik ga ervan niet er tussen splinternieuw tridos en of rabobank ?

Maar revolut visa bijvoorbeeld ?

Het kan nog dat oude een betaal terminal dit loopt tot 31 december daarna mag niet een transactie accepteren na dit datum ...
Revolut inderdaad, maar dat zou niet uit moeten maken.
Het is geen oude betaalterminal, zoals ik zei zijn ze net vernieuwd, ze zijn splinternieuw. Van zo'n ingebouwde, modern uitziende terminals :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Is er een praktisch verschil tussen VISA en Mastercard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:35
japie06 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:58:
Is er een praktisch verschil tussen VISA en Mastercard?
Niet in Nederland/Europa. Daarbuiten kun je tegenkomen dat de ene wel en de andere niet wordt geaccepteerd. Dit komt echter bijna nooit voor. De laatste keer dat mij dit overkwam was eerder dit jaar bij een tankstation in Mexico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:34
Nog een keertje bij Belgische bank gehoord, Argenta, de uitrol van de nieuwe kaarten is voor onbepaalde tijd uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SAICRJMPM schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:21:
Dat is niet wat ik bedoel. Ja het is optioneel. Maar als je zelf IP aanbiedt dan moet je elke andere bank die IP bereikbaar is kunnen bereiken. Dat is in 2019 aangepast in wetgeving begreep ik omdat er eilandjes ontstonden. Je kon bijv vanuit Nederland bijna via IP geen Spaanse bank bereiken
Ik vraag me af of dat wel echt is aangepast. Wat er toen gebeurde is dat er verschillende clearing providers waren waar banken op aan konden sluiten voor instant payments. Maar onderling wisselden die clearing providers niet altijd instant payments uit. Dus als je 2 banken had die allebei bij een andere clearing provider zijn aangesloten kon je tussen die twee banken dus geen instant payment doen.

Dat je minimaal moet kunnen ontvangen was volgens mij altijd al zo. Een bank kan er dus niet voor kiezen om alleen te versturen.

Ik weet dat er wel over is gesproken om de uitwisseling tussen de clearing houses beter te maken (ik meen via een centrale Europees systeem, TIPS.

Maar is het ook echt verplicht geworden? Want er zijn zat gevallen waarbij je niet naar alle andere banken instant kan overmaken. Bijvoorbeeld van Knab naar Openbank gaat wel snel, maar niet instant. Terwijl de ASN wel instant kan overmaken naar Openbank.
Elandenmelk schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:48:
Volgens de plannen van Europese Commissie gaat het verplicht (en gratis) worden. Maar goed, voordat het zo ver is zal het wel 2026 zijn :+
Plannen zijn nog geen regels. Ik dacht trouwens dat het niet gratis moest worden, maar dezelfde prijs als gewone overboekingen. Dat is voor consumenten bij Nederlandse banken nu dus wel gratis, maar dat hoeft niet alle andere gevallen zo te zijn (bijvoorbeeld zakelijk of andere landen waar overboeken ook geld kost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@JeroenE Er is wetgeving in voorbereiding, maar verplicht is het inderdaad nog niet.

Zie voor meer info ook:
- https://www.betaalverenig...-banken-instant-payments/
- https://www.betaalverenig.../nederlandse-standaarden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:46

Wil het best proberen, alleen helaas geen Rabobank :+ .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaston
Gaston schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:31:
[...]

Iemand van de klantenservice had deze vraag intern uitgezet. Uiteindelijk kreeg ik helaas het volgende antwoord:
Het klopt dat wij als Rabobank binnenkort de nieuwe betaalpassen aan al onze klanten gaan uitgeven.
Op dit moment loopt er nog een pilot waarbij er een aantal klanten zijn geselecteerd die deze nieuwe betaalpas testen in het dagelijks gebruik.

Het is dan ook nog niet mogelijk om deze nieuwe betaalpas aan te vragen. Zodra dit mogelijk is zal dit op onze website worden getoond.

Op de webpagina die u heeft gevonden komt het over alsof dat nu al mogelijk is, dit is nog niet het geval. We zullen de informatie daarop aanpssen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
Gaston schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:54:
[...]

Iemand van de klantenservice had deze vraag intern uitgezet. Uiteindelijk kreeg ik helaas het volgende antwoord:

[...]
Ik ben benieuwd welke ik dan zal ontvangen, het staat nu al een dagje op pending :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08:57
J0kerNL schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:15:
[...]

Ik ben benieuwd welke ik dan zal ontvangen, het staat nu al een dagje op pending :)
Maestro, ik zelf verwacht dat Rabobank wel eerst met een mededeling komt dat ze overgaan op betaalpassen voor ze dit opsturen naar klanten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaston

De pagina is inmiddels weer offline gehaald... De link verwijst nu door naar een pagina met informatie over de oude Maestro-betaalpas. Ik denk dat er iets te snel online is gezet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-06 21:01
Op de eerste link kun je lezen dat Knab, Rabo, ABN AMRO, ING, Bunq allemaal via Tips zijn aangeloten. Dus je moet van Knab naar Rabo en vice versa IP kunnen doen

Dus iemand die zei dat hij niet via zijn bank via Instant naar Bunq kan doen, daarvan denk ik: dat moet niet kunnen. Via Tips moet je bank Bunq kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Gaston schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:22:
[...]

De pagina is inmiddels weer offline gehaald... De link verwijst nu door naar een pagina met informatie over de oude Maestro-betaalpas. Ik denk dat er iets te snel online is gezet :-(
Ow goed dat je snel op hoogte rabobank brengt wie weet misschien al 1 maand voorbij zonder ze wist zonder intern overlegd ...

Helaas blijft Tridos enige over dit echt aanbiedt een visa kaart.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultrafast op 19-09-2023 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
SAICRJMPM schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:33:
[...]

Op de eerste link kun je lezen dat Knab, Rabo, ABN AMRO, ING, Bunq allemaal via Tips zijn aangeloten. Dus je moet van Knab naar Rabo en vice versa IP kunnen doen

Dus iemand die zei dat hij niet via zijn bank via Instant naar Bunq kan doen, daarvan denk ik: dat moet niet kunnen. Via Tips moet je bank Bunq kunnen bereiken.
Het lijkt erop dat sommige banken wel zijn aangesloten (ING, Knab), maar het nog niet volledig geïmplementeerd hebben en daadwerkelijk 'aan' hebben staan voor alle banken. Daardoor gaat het tussen sommige banken nog steeds mis.

Via die laatste link zie je onderaan ook nog wat variaties. En wellicht gaat bijvoorbeeld Knab > Bunq mis omdat Bunq geen 'Nederlandse' instant payments ondersteunt en Knab TIPS nog niet aan heeft staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-05 18:12
DJP! schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:53:
[...]

Zit net even te kijken, mijn ABN betaalpas verloopt maart 2024. Nog geen brief gezien… hoop volgend jaar op een debit card.
Je Maestro is ook een debit card. Het is slechts een betaalkaart die werkt via het Maestro netwerk in plaats van Mastercard of Visa.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• J0kerNL
J0kerNL schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:15:
[...]

Zojuist is het plaatje veranderd weer in een Maestro, leuk geprobeerd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vverbeke
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Hier in België in het postkantoor gaan betalingen al jaren by default via Maestro i.p.v. Bancontact. Vrijwel overal is het Bancontact by default maar dus niet bij bpost. Gisteren moest ik daar een betaling doen en vroeg men expliciet of ik met mastercard/visa debit of maestro betaalde. Blijkbaar moeten ze wat anders invoeren op de terminal anders werkt het niet.

Sinds juni worden hier Mastercard debit kaarten verdeeld trouwens (toch bij Belfius, ander banken volgen stilaan ook). In combo met Bancontact op dezelfe kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0kerNL
J0kerNL schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:04:
[...]

Zojuist is het plaatje veranderd weer in een Maestro, leuk geprobeerd :+
Update: Blijkbaar kun je bij de pilot van Rabobank deelnemen als je hun via Twitter gewoon een PM stuurt. Wordt vervolgd.

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:55
J0kerNL schreef op donderdag 21 september 2023 @ 18:55:
[...]

Update: Blijkbaar kun je bij de pilot van Rabobank deelnemen als je hun via Twitter gewoon een PM stuurt. Wordt vervolgd.
Zojuist ff aangemeld, maar helaas: je kon je tot de 19e deze maand aanmelden :(

• Ultrafast
Argenta is vandaag met begonnen 21 september een Debit mastercard kaart uitgifte.

Helaas kan ik alleen via kantoor mogelijk vervangen ivm App accepteert niet buitenlandse adres.
Hebt vandaag een mail gestuurd naar kantoor.

Dus afwachten morgen een mail antwoord.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultrafast op 21-09-2023 22:32 ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:32

Zenix

BOE!

Ik heb net een aanvraag gedaan om V PAY om te wisselen voor Maestro bij ING. Regelmatig werkt V PAY niet goed, voornamelijk bij parkeergarages en tanken, Maestro werkt altijd wel. Ze hebben blijkbaar nog wel voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Update best mensen.

Argenta België is begonnen met dit kaart een debit mastercard uitgifte.

Zie foto !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZnC8A1mZ_AF0wztWjzWOrOpHDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKQIGumXyPlZJ3kzBfOWO5JZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:34
Dat is vreemd, ik kreeg maandag nog bericht dat de uitgifte van deze kaarten voor onbepaalde tijd was uitgesteld…

Edit: blijkbaar sinds gisteren inderdaad gelanceerd. Nieuwe gelijk aangevraagd!

[ Voor 26% gewijzigd door Flying op 22-09-2023 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasatoWolff
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-04 21:52
Zenix schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:13:
Ik heb net een aanvraag gedaan om V PAY om te wisselen voor Maestro bij ING. Regelmatig werkt V PAY niet goed, voornamelijk bij parkeergarages en tanken, Maestro werkt altijd wel. Ze hebben blijkbaar nog wel voorraad.
Ik heb net via de chat in de ING app met ene Marjan gesproken. Zij vertelde me dat de ING nog geen MasterCard en VISA Debit kaarten heeft en zij ook niet weet wanneer wel. Mij werd geadviseerd om de website in de gaten te houden.

Edit: ik lees nu pas goed dat je het over Maestro hebt en niet voer MasterCard.

[ Voor 8% gewijzigd door MasatoWolff op 25-09-2023 13:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
MasatoWolff schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:04:
[...]

Ik heb net via de chat in de ING app met ene Marjan gesproken. Zij vertelde me dat de ING nog geen MasterCard en VISA Debit kaarten heeft en zij ook niet weet wanneer wel. Mij werd geadviseerd om de website in de gaten te houden.

Edit: ik lees nu pas goed dat je het over Maestro hebt en niet voer MasterCard.
Heeft ook niet zoveel zin om het via de ing app te vragen, chat medewerkers weten nooit iets nieuws helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rick24999
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
De Belgische ING heeft al een aantal maanden op X (voorheen twitter) laten weten dat de uitrol van de MC debit kaarten voor midden oktober liggen. Op die datum zijn ook de nieuwe algemene voorwaarden van toepassing.

X:
https://x.com/ingbelgie/s...&t=YgUfrYRZI_yO7rlOHR9ZTQ

Algemene voorwaarden:
https://www.ing.be/nl/par...g/tarieven-en-reglementen

Lijkt me dat dan de uitrol wel begint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
rick24999 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:01:
De Belgische ING heeft al een aantal maanden op X (voorheen twitter) laten weten dat de uitrol van de MC debit kaarten voor midden oktober liggen. Op die datum zijn ook de nieuwe algemene voorwaarden van toepassing.

X:
https://x.com/ingbelgie/s...&t=YgUfrYRZI_yO7rlOHR9ZTQ

Algemene voorwaarden:
https://www.ing.be/nl/par...g/tarieven-en-reglementen

Lijkt me dat dan de uitrol wel begint.
Ja in België inderdaad, Nederland zal veel later volgen want een startdatum is tot op heden onbekend hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CB32
  • Laatst online: 08:15
Ik wacht vol verwachting op een MC debit van de ING. Ik woon in Uganda en kan lang niet overal met mijn Maestro terecht.

Een aantal pinautomaten zijn alleen Visa, maar ook niet alle automaten MasterCard werken. In de supermarkt moet ik altijd om 1 bepaalde mobiele pinmachine vragen van een specifieke bank omdat Maestro het daar wel doet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gaston
Knab is vanaf vandaag (27 september 2023) begonnen met het uitgeven van Mastercard Debit-kaarten:
- https://www.knab.nl/betalen/betaalpas
- https://www.knab.nl/betalen/betaalpas/debit-mastercard
Sinds september 2023 geeft Knab geen nieuwe Maestro-passen meer uit. Was je voor die tijd al klant en ontving je deze betaalpas nog wel? Dan kun je 'm voorlopig nog gewoon gebruiken.

Nieuwe klanten en klanten waarvan de pas kwijt, verloren of gestolen is ontvangen sinds september een Debit Mastercard. Dat is een vernieuwde betaalpas met meer mogelijkheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Gaston schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:31:
Knab is vanaf vandaag (27 september 2023) begonnen met het uitgeven van Mastercard Debit-kaarten:

[...]
Nu de rest nog, wanneer ING hem uitgeeft laat ik hem omwisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:04
Bij diverse banken kun je met een maestro pas niet je eigen pincode kiezen. Is het na de overgang naar Mastercard Debit kaart automatisch wel mogelijk of is dit nog steeds afhankelijk van de keuze van de bank?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@qwasd Ik weet niet of er banken zijn waarbij je het nooit kan aanpassen, maar er is wel verschil tussen banken waar het eenmalig kan (bij de aanvraag dus) of waar je 'eindeloos' de pincode kan aanpassen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blue Lightning
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-06 23:23
qwasd schreef op donderdag 28 september 2023 @ 03:04:
Bij diverse banken kun je met een maestro pas niet je eigen pincode kiezen. Is het na de overgang naar Mastercard Debit kaart automatisch wel mogelijk of is dit nog steeds afhankelijk van de keuze van de bank?
Ik heb nooit begrepen waarom je bij je ING betaalpas (Maestro/V-Pay) nooit je pincode kon wijzigen maar bij je ING creditcard (Mastercard) weer wel. Die 1e is trouwens nog dezelfde code die ik als 12 jarige kreeg bij de Postbank Junior Blauw rekening met een kartonnen schuif kaartje. Daarmee kon je door 4 hokjes aan te kruisen met een gekozen woord van 4 letters schuiven naar je pincode. Jezus wat voel ik me oud nu ik dit typ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CB32
Blue Lightning schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:07:
[...]

Ik heb nooit begrepen waarom je bij je ING betaalpas (Maestro/V-Pay) nooit je pincode kon wijzigen maar bij je ING creditcard (Mastercard) weer wel. Die 1e is trouwens nog dezelfde code die ik als 12 jarige kreeg bij de Postbank Junior Blauw rekening met een kartonnen schuif kaartje. Daarmee kon je door 4 hokjes aan te kruisen met een gekozen woord van 4 letters schuiven naar je pincode. Jezus wat voel ik me oud nu ik dit typ...
Diverse van mijn pincodes zijn nog altijd die van mijn Postbank Pennyautomaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Gaston schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:31:

[...]
Direct een nieuwe aangevraagd. De procedure daarvoor is nu ook anders dan voorheen. Je krijgt expliciet de keuze of je een plastic variant wilt ontvangen, of alleen maar een digitale versie. Ook moet je verplicht een nieuwe pincode invoeren, voorheen hoefde dat niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gaston
Rabobank heeft wederom een verwijzing geplaatst naar de nieuwe Mastercard Debit- en Visa Debit-betaalpassen op haar website: https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/betaalpas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJFugLXomgr8d8CL1wZtADRWIYY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kppi8ZVHF6r9yVE3PS1ZXegN.png?f=fotoalbum_large

De pagina lijkt echter nog niet compleet te zijn en de links werken niet goed. Blijft wel verwarrend op deze manier...

• qwasd
qwasd schreef op donderdag 28 september 2023 @ 03:04:
Maar niemand dit dit weet?

• Youtl
Gaston schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:05:
Rabobank heeft wederom een verwijzing geplaatst naar de nieuwe Mastercard Debit- en Visa Debit-betaalpassen op haar website: https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/betaalpas.

[Afbeelding]

De pagina lijkt echter nog niet compleet te zijn en de links werken niet goed. Blijft wel verwarrend op deze manier...
Betekent dit nou dat klanten wel een MC/Visa debkt al kunnen krijgen of dat nog niet?

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Maar kan je al met een mastercard betalen in de supermarkten dan?
Bij onze Jumbo staat er zelfs bij de ingang bij dat je niet met een mastercard kan betalen, en jaren geleden had mijn vrouw met haar (Letse, debit) mastercard ook veel problemen dat die op veel plekken geweigerd werd.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
DropjesLover schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:45:
Maar kan je al met een mastercard betalen in de supermarkten dan?
Bij onze Jumbo staat er zelfs bij de ingang bij dat je niet met een mastercard kan betalen, en jaren geleden had mijn vrouw met haar (Letse, debit) mastercard ook veel problemen dat die op veel plekken geweigerd werd.
Als het een Debitcard is, dan zou het in meer dan 90% van de gevallen nu moeten werken. Apparaat moet een update hebben gehad en/of vervangen zijn voor ondersteuning van de nieuwe debitkaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
De meeste pinapparaten zijn dit jaar (middels een software update) omgezet dat ze VISA en Mastercard debit accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:11
Bij Rabobank gaat dit mogelijk zijn. Kom bij Meastro niet. Ik denk dus dat dit een generieke optie is voor MC/Visa Debit.

• JeroenE
  • Niet online
@La1974 Maar er zijn nu ook banken waar je met Maestro betaalkaarten wel de pincode kan kiezen of wijzigen. Dus het is niet zo simpel dat het enkel aan het type kaart ligt.

• qwasd
JeroenE schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:56:
@La1974 Maar er zijn nu ook banken waar je met Maestro betaalkaarten wel de pincode kan kiezen of wijzigen. Dus het is niet zo simpel dat het enkel aan het type kaart ligt.
Daarom mijn vraag ook. Maar bij de banken waar het niet kan met een maestro (Rabobank, ING etc.) kan het bijvoorbeeld wel weer met een creditcard. Ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@qwasd Je zou denken dat als het met de credit card variant bij een bank kan dat het dan ook met de debit card zou kunnen. Maar ja, het blijven banken. Dus het kan ook iets worden als "eerst kon het niet, dus nu ook niet".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Nieuwe pas van ASN in de bus is gewoon maestro.

[ Voor 11% gewijzigd door Boerenlater op 28-09-2023 17:15 ]

• J0kerNL
qwasd schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:01:
[...]

Daarom mijn vraag ook. Maar bij de banken waar het niet kan met een maestro (Rabobank, ING etc.) kan het bijvoorbeeld wel weer met een creditcard. Ik ben heel benieuwd.
Volgens mij kon je voorheen de pincode ook aanpassen in een Geldmaat, ongeacht bank.

• Youtl
Boerenlater schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:15:
Nieuwe pas van ASN in de bus is gewoon maestro.
Dacht dat de Volksbank pas begin 2024 gaat overstappen, verwacht dan ook geen eerdere uitrol zonder aankondiging van de bank.

• qwasd
J0kerNL schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:35:
[...]

Volgens mij kon je voorheen de pincode ook aanpassen in een Geldmaat, ongeacht bank.
Nee, dat werkt wel bij ABN Amro en ASN bijvoorbeeld maar niet bij de ING en Rabobank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaston
Youtl schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:40:
[...]

Betekent dit nou dat klanten wel een MC/Visa debkt al kunnen krijgen of dat nog niet?
Ik vermoed van niet. Er is nog steeds een besloten klantpilot bezig met de nieuwe passen. Vorige week werd er ook al een pagina online geplaatst, maar volgens de klantenservice was dat iets te vroeg. Die werd dezelfde dag alweer offline gehaald. Ik denk persoonlijk dat dat nu weer gaat gebeuren…

• La1974
JeroenE schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:56:
We zullen het zien. Bij alle banken die gaan starten met de uitrol (Triodos/KNAB/Rabobank) kan het via Geldmaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Zie eerder gepostte link. In ieder geval bij Knab kun je de pincode ieder moment wijzigen in de app: https://www.knab.nl/betalen/betaalpas/debit-mastercard

Bij het aanvragen van de vervangende pas moest ik ook vooraf zelf een pincode kiezen in de app vanmiddag.

[ Voor 14% gewijzigd door Tralapo op 28-09-2023 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:44
CB32 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:21:
[...]

Diverse van mijn pincodes zijn nog altijd die van mijn Postbank Pennyautomaat...
Volgens mij hadden al die dingen toch dezelfde pincode? Kwam ik na een tijdje achter, vroeger zo'n ding thuis gehad, top secret een pincode erbij, hartstikke geheim natuurlijk voor de rest van het gezin als klein kind. Kwamen we daarna een keer in het postkantoor van de postbank, stond er daar eentje als demo met een briefje: de pincode is 7216. Exact dezelfde als de pennymaat die je thuis kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Tralapo schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:13:
[...]

Zie eerder gepostte link. In ieder geval bij Knab kun je de pincode ieder moment wijzigen in de app: https://www.knab.nl/betalen/betaalpas/debit-mastercard

Bij het aanvragen van de vervangende pas moest ik ook vooraf zelf een pincode kiezen in de app vanmiddag.
Kun je de kleur ook kiezen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_oN_IGGhifzUN8HUa1MosC6O_3I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3UNQq9ZYPt7UHmvk5yIfYHr2.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
Hugo__Boss schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:19:
[...]

Volgens mij hadden al die dingen toch dezelfde pincode? Kwam ik na een tijdje achter, vroeger zo'n ding thuis gehad, top secret een pincode erbij, hartstikke geheim natuurlijk voor de rest van het gezin als klein kind. Kwamen we daarna een keer in het postkantoor van de postbank, stond er daar eentje als demo met een briefje: de pincode is 7216. Exact dezelfde als de pennymaat die je thuis kreeg.
De mijne had in ieder geval een andere code. Twee nichtjes van mij hadden dan beide weer de zelfde code maar weer anders dan die van mij...

Het grote beveiligingslek was echter dat je het deurtje zonder code kon openen als je het knopje voor briefgeld toevoegen gebruikte, dacht ik mij te herinneren. Of je kon het alarm op een makkelijke manier niet af laten gaan. Klepje kon je wel zo open trekken weet ik nog.

[ Voor 17% gewijzigd door CB32 op 29-09-2023 05:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:50
qwasd schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:41:
[...]

Nee, dat werkt wel bij ABN Amro en ASN bijvoorbeeld maar niet bij de ING en Rabobank.
Onzin, als het om de Rabobank gaat. Zie https://www.rabobank.nl/b...e-vergeten-kwijt-wijzigen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5q7GsaoJalleS4wnXxvKjfC8H8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UAzfbM1HWF552vne2DjPOvsV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@bazzemans Ja, dat gaat over de credit card, niet over de Maestro betaalkaarten. Over de Maestro betaalkaart gaat deze pagina
Helaas, je kunt je pincode van je Maestro betaalpas van Rabobank niet wijzigen. De pincodes worden automatisch aangemaakt. Wel kun je je oude pincode opvragen.
Edit: de vraag van @qwasd is dus juist of straks (als de "gewone" betaalkaart ook een Mastercard is) je dan wel bij alle banken je pincode kan kiezen ipv dat je het moet doen met de pincode die je krijgt toegewezen.

[ Voor 22% gewijzigd door JeroenE op 29-09-2023 07:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:50
@JeroenE Ah stom. Met mijn duffe kop niet goed gekeken. Ik was er vast van overtuigd dat ik in het verleden mijn pincode (van de Maestro) had gewijzigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Nee. Blauw is zakelijk en wit is privé, dat was bij Maestro ook al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-06 18:07
Knab is over op debit Mastercards en geeft geen Maestro's meer uit: https://www.emerce.nl/wir...etaalpas-debit-mastercard

Edit: spuit 11 :z O-)

[ Voor 8% gewijzigd door TheRicolaa10 op 29-09-2023 10:07 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
@TheRicolaa10 Zie laatste twee pagina's :+

Inmiddels is de pas ook in de Knab app verschenen met het lange pasnummer en een CVC code. Het is dus echt waar O-)

Nu nog wachten op de fysieke versie in de post om hem te kunnen activeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kreeg ook een nieuwe pas. Gewoon V-PAY. Ik dacht dat Maestro en V-PAY per Juli al uitgefaseerd zouden worden, maar hier kijkende blijkbaar niet.

Waar ik me echter heel erg over verbaas is dat bunq is gestopt met het aanbieden van MasterCard Debit. :| Dat is extra vreemd omdat ze eerder dit jaar juist gestopt waren met Maestro (aangekondigd en alles, optie verwijderd uit de app), maar toch weer van gedachten waren veranderd mede vanwege ruk niveau van acceptatie. Je hebt nu echter enkel nog de keuze tussen een Maestro Debitkaart of een MasterCard Creditcard. Waar bij die eerste, en dat vind ik dan wel grappig, expliciet vermeld wordt dat je die nodig hebt voor de Albert Heijn. :P MasterCard Debit is geheel niet meer te bestellen…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNmgC5ensmGCGeQMUndwGkTlW6o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aFiVJWjkPkTYWQAyGD790R2Q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8UDgA5Cj3qQeNhmJ8eoH238hY4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ItVKNwUE0qYGSMyFB9hH4dgc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door WhatsappHack op 03-10-2023 21:53 . Reden: Plaatjes ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-06 14:14
Rabobank schijnt nu in de testperiode met medewerkers te zitten. Deze zou 5 weken duren, waarna Rabo start met de debit cards.

Bron: Podcast nieuwe knikkers, aflevering 94, op 13m28s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
WhatsappHack schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:47:
Kreeg ook een nieuwe pas. Gewoon V-PAY. Ik dacht dat Maestro en V-PAY per Juli al uitgefaseerd zouden worden, maar hier kijkende blijkbaar niet.
Welke bank?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk ING, gok ik.

[ Voor 184% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 04-10-2023 19:00 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultrafast
Denkt niet hij bedoelt om Bunq waarschijnlijk verwijs ik dit naar een post... Bunq blijft uitgifte doorgaan met Debit meastro kaart

Bovendien blijft ING sowieso op een schema begin 2024 januari als goed is. Ze hebt al lang afgerond met pilot medewerkers met Debit mastercard en visa.

Ik was al blij dat ik bij bunq weg ben. Het is schreeuwlijk duur en voegt weinig toe voor mij.

[ Voor 28% gewijzigd door Ultrafast op 04-10-2023 22:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
Ultrafast schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:52:
[...]

Denkt niet hij bedoelt om Bunq waarschijnlijk verwijs ik dit naar een post... Bunq stopt met Debit mastercard kaart tot na 2027...

Bovendien blijft ING sowieso op een schema begin 2024 januari als goed is. Ze hebt al lang afgerond met pilot medewerkers met Debit mastercard en visa.

Ik was al blij dat ik bij bunq weg ben. Het is schreeuwlijk duur en voegt weinig toe voor mij.
Erg bijzonder wat de doen daar zeker omdat Mastercard zelf heeft aangegeven te stoppen met het uitgeven van Maestro-kaarten.

De titel van je link klopt echter niet. Bunq zegt niet te stoppen met Mastercard Debit tot na 2027.

Die 2027 slaat op de geldigheid van de huidige Maestro-kaarten. Ik denk dat ze ook Maestro-kaarten blijven uitgeven totdat de voorraad op is en dan alsnog weer overstappen naar Mastercard Debit (puur vanwege het feit dat Mastercard is gestopt met het uitgeven van nieuwe kaarten).

Heerlijk die communicatie van Bunq via een forum 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
La1974 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:23:
[...]

Erg bijzonder wat de doen daar zeker omdat Mastercard zelf heeft aangegeven te stoppen met het uitgeven van Maestro-kaarten.

De titel van je link klopt echter niet. Bunq zegt niet te stoppen met Mastercard Debit tot na 2027.

Die 2027 slaat op de geldigheid van de huidige Maestro-kaarten. Ik denk dat ze ook Maestro-kaarten blijven uitgeven totdat de voorraad op is en dan alsnog weer overstappen naar Mastercard Debit (puur vanwege het feit dat Mastercard is gestopt met het uitgeven van nieuwe kaarten).

Heerlijk die communicatie van Bunq via een forum 8)7
Idd aangepast bedankt Bunq blijft gewoon door inderdaad met meastro kaart uitgifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
[...]

Denkt niet hij bedoelt om Bunq waarschijnlijk verwijs ik dit naar een post... Bunq blijft uitgifte doorgaan met Debit meastro kaart

Waar bankier je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:43

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dus met een Mastercard debitkaart kan de Creditkaart de prullenbak in?

De creditcard heb ik alleen vanwege aankopen/reizen in het buitenland.

___
Maar op alle plekken waar ze geen 'creditcard' ondersteunen, kun je dan ook niet betalen met je mastercard-debetcard?

Als iedereen dalijk een nieuwe bankpas heeft en steeds een vol winkelwagentje achter moet laten bij de kassa van de AH, moeten ze vanzelf wel over / niemand gaat meer naar AH?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Accretion schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 06:46:
Dus met een Mastercard debitkaart kan de Creditkaart de prullenbak in?

De creditcard heb ik alleen vanwege aankopen/reizen in het buitenland.

___
Maar op alle plekken waar ze geen 'creditcard' ondersteunen, kun je dan ook niet betalen met je mastercard-debetcard?

Als iedereen dalijk een nieuwe bankpas heeft en steeds een vol winkelwagentje achter moet laten bij de kassa van de AH, moeten ze vanzelf wel over / niemand gaat meer naar AH?
Winkels kunnen blijven kiezen geen CCs te ondersteunen en wel debit cards (omdat CCs gewoon veel hogere kosten met zich meebrengen, wat uiteindelijk op andere klanten moet worden afgewenteld). Momenteel ondersteunen nog niet alle winkels Mastercard debitcards, maar dat zal in de nabije toekomst opgelost worden.

En ik zou je CC nog niet direct de prullenbak in doen als je regelmatig verder reist. Sommige autoverhuurders eisen bijvoorbeeld een CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:25
Plus een Creditcard is vaak gecombineerd met verzekeringen (aankoop verzekering, reisverzekering etc.). Die extra service geeft het nog steeds een bestaansrecht, plus de uitgestelde betaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een van de voordelen van de switch naar MC/Visa debit t.o.v. Maestro/V-Pay is de betere acceptatie online en in het buitenland op plekken waar nu al creditcards geaccepteerd worden. Maar sommige transacties zullen een creditcard blijven vereisen. Debitcards hebben namelijk niet exact dezelfde eigenschappen als creditcards. Bekend voorbeeld is de borg bij autohuur die vaak (zeker in het buitenland) alleen met een creditcard kan worden voldaan.

Binnen Nederland is de “dekkingsgraad” voor de nieuwe debitcards op dit moment nog niet 100%, maar het is snel beter aan het worden. Het nu nog niet accepteren van de nieuwe kaarten is eerder uitzondering dan regel.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-06 17:15
[...]

Off topic: Ik ben uiteindelijk toch weer teruggaan (ook gillend weggerend). Maar het prijsverschil valt tegenwoordig heel erg mee door alle verhogingen van andere banken. bijv. EasyMoney 2,99 vs. Rabobank 2,95.

On topic: Wel heel gek dat ze de debit card hebben weggehaald. Bovendien heb ik momenteel met meerdere fintech debit cards echt nergens meer problemen. Zelf de kleine schoenmaker in mijn dorp accepteerde een Mastercard zonder problemen, en dit was specifiek een winkel waar het relatief lang heeft geduurd t.o.v. de ketens zoals Hema, Kruidvat, Albert Heijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Is er al bekend wanneer ASN bank overgaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
Anoniem: 1420638 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:01:
Is er al bekend wanneer ASN bank overgaat?
Zie eerdere posts maar begin 2024 is de laatste info vanuit de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopiepor
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-11-2023
Is er al een datum waarop Rabobank de nieuwe passen aan de klanten gaat uitgeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:27
Jopiepor schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:09:
Is er al een datum waarop Rabobank de nieuwe passen aan de klanten gaat uitgeven
davides schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:09:
Rabobank schijnt nu in de testperiode met medewerkers te zitten. Deze zou 5 weken duren, waarna Rabo start met de debit cards.

Bron: Podcast nieuwe knikkers, aflevering 94, op 13m28s
En een datum gaan ze niet communiceren lijkt me zo. Hoogstens dat eindelijk die pagina m.b.t. nieuwe bankpassen die hier al een aantal keren voorbij is gekomen definitief online komt.

Een datum aankondigen heeft ook geen zin. Passen worden vervangen tegen de vervaldatum en als de klant een nieuwe aanvraagt. Dan hoef je niet een persbericht uit te sturen dat vanaf datum X de nieuwe passen worden uitgegeven. En al helemaal niet als ze echt tot de laatste Maestro pas opmaken. (Al dan niet door beiden tegelijkertijd uit te geven totdat Maestro echt op is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Argenta belgie bank, ING, Abn Amro, Triodios en Revolut.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ultrafast
Best mensen

Nu is update 1 januari 2024 begint Abn amro met voorwaarden een nieuwe debit Mastercard kaart uitgifte.

Eerste grootbank Abn amro dus het is nu aan de beurt ING.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adyB1Muu3_K-q-2NJipWoNwtZOo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Iamul9M4sa2kDRGusfVrUUAF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRuIl3VZWNgO850AaP8is_q1J04=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WX625sceWEejpGeHox68x4M7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Ultrafast op 05-10-2023 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Ultrafast schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:39:
Best mensen

Nu is update 1 januari 2024 begint Abn amro met voorwaarden een nieuwe debit Mastercard kaart uitgifte.

[Afbeelding]
Rabobank zal denk ik de eerste grootbank zijn. Die starten dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
Best mensen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook hier staat begin 2024 starten ze met uitgeven van de nieuwe betaalpassen.

ING hint op eind dit jaar begin volgend jaar afhankelijk van het opmaken van de voorraden.
Rabobank heeft nog geen datum voor zover ik weet.
Volksbank begin 2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0kerNL
https://twitter.com/Rabobank/status/1709182965517799905 Op Twitter geven ze een specifiek tijdpad voor de Debit Visa, denk dat de Mastercard Debits eerder komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-05 18:12
Youtl schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:25:
[...]

Ook hier staat begin 2024 starten ze met uitgeven van de nieuwe betaalpassen.

ING hint op eind dit jaar begin volgend jaar afhankelijk van het opmaken van de voorraden.
Rabobank heeft nog geen datum voor zover ik weet.
Volksbank begin 2024.
Weinig verrassend dat de Volksbank als de 4e ‘grote’ bank weer de laatste zal zijn 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-06 21:24
Best mensen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Weet iemand als de banken allemaal over gaan naar Mastercard of je dan ook de voordelen van een chargeback mogelijkheid krijgt?? Die nu bij gewone creditcards ook al gelden.

Of is dit nog niet te zeggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultrafast
Otto Jans schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:36:
[...]

Weet iemand als de banken allemaal over gaan naar Mastercard of je dan ook de voordelen van een chargeback mogelijkheid krijgt?? Die nu bij gewone creditcards ook al gelden.

Of is dit nog niet te zeggen?
Nee Abn amro vergoedt alleen misbruik bij basis chargeback zie bij artikel 6 maar niet verzekerd voor goederen niet geleverd.

Maar alleen ten sprake als misbruik door niet goederen geleverd dan moet je wel betwisten met een aangifte politie.

Dus OPLETTEN gebruik dus voorkeur een creditcard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fnscVlVFfAnmfj8PO8vUTaG5uds=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MWWt3bZvFiUgUkFrT5IfHOmD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Ultrafast op 05-10-2023 21:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Otto Jans
Ultrafast schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:42:
[...]

Nee Abn amro vergoedt alleen misbruik bij basis chargeback zie bij artikel 6 maar niet verzekerd voor goederen niet geleverd.

Maar alleen ten sprake als misbruik door niet goederen geleverd dan moet je wel betwisten met een aangifte politie.

Dus OPLETTEN gebruik dus voorkeur een creditcard.

[Afbeelding]
Dan hou ik mijn CC nog even aan. Wel raar dat gratis alternatieven zoals N26 wel chargeback mogelijkheid hiervoor hebben bij goederen niet geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Otto Jans schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 22:26:
[...]

Dan hou ik mijn CC nog even aan. Wel raar dat gratis alternatieven zoals N26 wel chargeback mogelijkheid hiervoor hebben bij goederen niet geleverd.
Ja maar Abn amro zegt alleen explict niet (goed) werkend goederen of een dienst leveren.
Het mag wel voorwaarden iets verduidelijken wat precies Abn amro bedoeld.

Dus dat wilt helemaal zeggen dat je geen product hebt onvangen is mogelijk WEL verzekerd ?

Dus bij advies als om 100 euro maak ik gauw geen zorgen om debit kaart ... maar als bestelling meer dan 100 euro of hoger dan zou ik een creditcard nemen sowieso ... kost nog geen 20 euro per jaar of anders leergeld ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otto Jans
Ultrafast schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 23:36:
[...]

Ja maar Abn amro zegt alleen explict niet (goed) werkend goederen of een dienst leveren.
Het mag wel voorwaarden iets verduidelijken wat precies Abn amro bedoeld.

Dus dat wilt helemaal zeggen dat je geen product hebt onvangen is mogelijk WEL verzekerd ?

Dus bij advies als om 100 euro maak ik gauw geen zorgen om debit kaart ... maar als bestelling meer dan 100 euro of hoger dan zou ik een creditcard nemen sowieso ... kost nog geen 20 euro per jaar of anders leergeld ?
Ja heel apart inderdaad. Daarom gewoon gratis alternatieven voor grote aankopen gebruiken zoals N26 ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jurgen1993
  • Laatst online: 27-03 01:46
Ik heb inmiddels mijn Mastercard Debit ontvangen van knab! Leuke bijkomstigheid is dat nu Google Pay op Wear OS wel werkt, de Maestro kaart van knab ondersteunde dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-06 19:31
jurgen1993 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:53:
Ik heb inmiddels mijn Mastercard Debit ontvangen van knab! Leuke bijkomstigheid is dat nu Google Pay op Wear OS wel werkt, de Maestro kaart van knab ondersteunde dit niet.
Nice! Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het design. Zou je een foto kunnen posten? Uiteraard je gegevens ff afschermen/afplakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
jurgen1993 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:53:
Weet je of je dan ook de voordelen hebt zoals bij Mastercard als aankoopverzekering en aflever garantie?

Abn niet, bij Knab kan ik dat niet vinden.
Pagina: 1 ... 18 ... 40 Laatste