Ik heb niet gekeken, maar deze nieuwe debit kaarten dienen als vervanging voor de Maestro/Vpay kaarten. Ik denk dus niet dat dit opeens anders zal zijn.Otto Jans schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:26:
[...]
Weet je of je dan ook de voordelen hebt zoals bij Mastercard als aankoopverzekering en aflever garantie?
Abn niet, bij Knab kan ik dat niet vinden.
Hij lijkt qua indeling eigenlijk op hun creditcard: https://www.knab.nl/betalen/creditcard/knab-creditcardnielsiejjj92 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:29:
[...]
Nice! Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het design. Zou je een foto kunnen posten? Uiteraard je gegevens ff afschermen/afplakken
Voorop staat het lange Mastercard pasnummer, je naam en de vervaldatum. Overigens geprint, niet erin gestanst zoals op een CC.
Je IBAN staat op de achterzijde gedrukt. De CVC is alleen te vinden in de app en niet op de pas.
De layout is dus nu ook weer in landscape zeg maar, de Maestro pas had een rechtopstaand design.
[ Voor 6% gewijzigd door Tralapo op 06-10-2023 20:25 ]
Toch is raadzaam verschil bij per bank een voorwaarden goed lezen. Of vraag anders via chat support voor meer informatie.Otto Jans schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:26:
[...]
Weet je of je dan ook de voordelen hebt zoals bij Mastercard als aankoopverzekering en aflever garantie?
Abn niet, bij Knab kan ik dat niet vinden.
Misschien heb ik dit gemist of is Nederland weer de uitzondering op de regel.
Maar is het niet zo dat MasterCard en Visa standaard aan alle debit kaarthouders een basis chargeback systeem aanbieden?
Zodat je bij fraude, bestelling niet geleverd etc. je geld terug kan halen? Dit is dus niet de aankoopverzekering die je krijgt bij creditcards, daar heb ik het niet over.
Maar is het niet zo dat MasterCard en Visa standaard aan alle debit kaarthouders een basis chargeback systeem aanbieden?
Zodat je bij fraude, bestelling niet geleverd etc. je geld terug kan halen? Dit is dus niet de aankoopverzekering die je krijgt bij creditcards, daar heb ik het niet over.
Zie eerder dat ik gepost hebt.Youtl schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:35:
Misschien heb ik dit gemist of is Nederland weer de uitzondering op de regel.
Alleen basis chargeback fraude en misbruik bij Abn Amro wordt vergoed lijkt erop.
Knab geeft ook niet veel duidelijk en we weten ook niet andere banken wat gaan doen.
Ultrafast schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:42:
[...]
Nee Abn amro vergoedt alleen misbruik bij basis chargeback zie bij artikel 6 maar niet verzekerd voor goederen niet geleverd.
Maar alleen ten sprake als misbruik door niet goederen geleverd dan moet je wel betwisten met een aangifte politie.
Dus OPLETTEN gebruik dus voorkeur een creditcard.
[Afbeelding]
[ Voor 49% gewijzigd door Ultrafast op 09-10-2023 23:02 ]
Waar staat geschreven dat ze 1 januari 2024 starten? Ik las alleen dat ze 'begin 2024' gaan beginnen maar dat is wat vaag net als de andere grootbanken. Ze blijven het maar uitstellen de grote 3Ultrafast schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 23:09:
Asn bank stapt ook over op 2024 met visa of mastercard debit.
Echter Abn amro start op 1 januari 2024.
[Afbeelding]
Dit was toch al bekend? hacdias in "Mastercard stopt met Maestro"Ultrafast schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 23:09:
Asn bank stapt ook over op 2024 met visa of mastercard debit.
Echter Abn amro start op 1 januari 2024.
[Afbeelding]
ABNAMRO was de laatste tijd opeens erg actief met het versturen van Maestro passen. Normaal waren ze vaak zo laat dat je huidige pas nog net niet vervallen was. Nu gaan ze maanden eerder onderweg. Mogelijk dat nu de kogel door de kerk is voor 1 januari ook besloten is de voorraad Maestro passen nog even op te maken en wie ook maar in de buurt van een pasvervanging komt op de valreep nog een Maestro pas te geven.
Idd.nielsiejjj92 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:49:
[...]
Waar staat geschreven dat ze 1 januari 2024 starten? Ik las alleen dat ze 'begin 2024' gaan beginnen maar dat is wat vaag net als de andere grootbanken. Ze blijven het maar uitstellen de grote 3
Je ziet er erg vaak dat mensen lezen wat ze willen lezen ipv wat er vermeld staat.
Er staat zelfs ‘in de loop van 2024’. Dus dat zal dan wel december 2024 worden.
[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 10-10-2023 13:19 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik denk wel als de voorwaarden zo karig worden wat betreft de chargebacks en de spelregels hierom, de fintechs een streepje voor gaan hebben op de NL banken.
Bunq, N26 en Revolut bieden een fatsoenlijke chargeback systeem aan ook (muv Bunq) voor het gratis betaalpakket. Nou wil de gemiddelde Nederlander niet zo snel van bank switchen omdat ze dit eng vinden maar ik zie er wel potentie in, vooral als N26 en Revolut ook NL IBANS zouden aanbieden naast iDeal.
Bunq, N26 en Revolut bieden een fatsoenlijke chargeback systeem aan ook (muv Bunq) voor het gratis betaalpakket. Nou wil de gemiddelde Nederlander niet zo snel van bank switchen omdat ze dit eng vinden maar ik zie er wel potentie in, vooral als N26 en Revolut ook NL IBANS zouden aanbieden naast iDeal.
Klopt maar Debit kaart is nooit bedoeld gebruik voor internet aankoop voor een fysiek goederen.Youtl schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:34:
Ik denk wel als de voorwaarden zo karig worden wat betreft de chargebacks en de spelregels hierom, de fintechs een streepje voor gaan hebben op de NL banken.
Argenta belgie bank geeft ook geen verzekering bij debit mastercard dus heb ik online transacties uitgezet dit gebruik ik alleen totaal PoS om af te rekenen ... indere geval als ze niet wilt creditcard accepteren.
Voor online gebruik ik ING creditcard alle tijd 100%.
Ik bedoel ABN Amro, niet ASN bank.dutchnltweaker schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:25:
[...]
Dit was toch al bekend? hacdias in "Mastercard stopt met Maestro"
Er staat nergens specifiek dat zij vanaf 1 januari 2024 de nieuwe passen gaat uitgeven. Alleen "in de loop van 2024" vandaar mijn vraag wat de bron is van deze uitspraak.
Klopt het dat Rabobank bij nieuwe klanten al de debit mastercard leveren? Heb de klantenservice gesproken maar die wist niet dat alle banken overgaan op mastercard debit betaalpassen. Na even in de wacht gaf hij aan dat als je een nieuwe klant bent je de mastercard debit betaalpas krijgt.
Iemand hier ervaring mee?
Vorige week nog niet. Ik heb toen nog een rekening geopend.ElMayo schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:44:
Klopt het dat Rabobank bij nieuwe klanten al de debit mastercard leveren? Heb de klantenservice gesproken maar die wist niet dat alle banken overgaan op mastercard debit betaalpassen. Na even in de wacht gaf hij aan dat als je een nieuwe klant bent je de mastercard debit betaalpas krijgt.
Klinkt als:ElMayo schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:44:
Kluitje ==> Riet
PSN
Zo ziet de pas eruit!Tralapo schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:23:
[...]
Hij lijkt qua indeling eigenlijk op hun creditcard: https://www.knab.nl/betalen/creditcard/knab-creditcard
Voorop staat het lange Mastercard pasnummer, je naam en de vervaldatum. Overigens geprint, niet erin gestanst zoals op een CC.
Je IBAN staat op de achterzijde gedrukt. De CVC is alleen te vinden in de app en niet op de pas.
De layout is dus nu ook weer in landscape zeg maar, de Maestro pas had een rechtopstaand design.
:strip_exif()/f/image/D8QVgw0zAKcGIu2CfDsj84iC.jpg?f=fotoalbum_large)
We moeten juist af van het onderscheid tussen IBAN’s binnen de eurozone, lijkt meYoutl schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:34:
Daar is een naam voor, IBAN discriminatie, en dat is bij wet verboden binnen de EU/Eurozone. Echter betekent dat niet dat het net zo makkelijk is om een buitenlandse IBAN te gebruiken. Incidenteel dat je echt geen buitenlandse IBAN kunt gebruiken, en in dat geval is er ergens een officieel meldpunt (bij DNB of de AFM denk ik) die het oplossen. Echter zijn er ook zeer veel bedrijven waarbij je een aparte procedure moet volgen. Ik meen bij bv Simyo dat de website geen buitenlandse IBAN accepteert, maar het met een belletje wel te regelen is. En volgens mij moet je bij de belastingdienst zelfs een rekeningafschrift opsturen zodat ze echt bewijs hebben dat de rekening op jouw naam staat.Pizzakoerier schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:03:
[...]
We moeten juist af van het onderscheid tussen IBAN’s binnen de eurozone, lijkt me
https://www.dnb.nl/betale...natie/iban-discriminatie/RobertMe schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:49:
[...]
Daar is een naam voor, IBAN discriminatie, en dat is bij wet verboden binnen de EU/Eurozone. Echter betekent dat niet dat het net zo makkelijk is om een buitenlandse IBAN te gebruiken. Incidenteel dat je echt geen buitenlandse IBAN kunt gebruiken, en in dat geval is er ergens een officieel meldpunt (bij DNB of de AFM denk ik) die het oplossen. Echter zijn er ook zeer veel bedrijven waarbij je een aparte procedure moet volgen. Ik meen bij bv Simyo dat de website geen buitenlandse IBAN accepteert, maar het met een belletje wel te regelen is. En volgens mij moet je bij de belastingdienst zelfs een rekeningafschrift opsturen zodat ze echt bewijs hebben dat de rekening op jouw naam staat.
Jep kan via deze site.
Maar je moet wel eerst contact leggen met de instelling of bedrijf na de weigering met de klacht waarom het is geweigerd. Geen of wel reactie maakt niet uit. Blijft wel gek dat je zo een procedure moet doorlopen, terwijl het wettelijk niet klopt wat die bedrijf of instelling doet.
Zal dan wel te maken hebben met de gereduceerde kosten per transactie die ze hebben bedongen bij de MC/Visa.Ultrafast schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:02:
Tridos geeft duidelijk aan dat er geen aflevergarantie bij Debit visa.
Dus iets opletten waar je voor gaat bestellen.
Lijkt erop dat een nederland banken niet meedoet voor aflevergarantie met Debit.
Maar mij maakt niet zoveel uit als ik maar kan afrekent met debit kaart bij PoS.
[Afbeelding]
Anders hadden de kosten per transactie vast op het standaard veelvoudige van de oude Maestro gekomen.
PSN
Ja of ze berekent door klanten met maandelijks kosten met aflevergarantie ook mogelijk ... maar meeste klanten wilt niet meer betalen wat dan nodig is...YakuzA schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:05:
[...]
Zal dan wel te maken hebben met de gereduceerde kosten per transactie die ze hebben bedongen bij de MC/Visa.
Anders hadden de kosten per transactie vast op het standaard veelvoudige van de oude Maestro gekomen.
Mhmm, hoe zit dat dan bij Revolut, N26 en Openbank?Ultrafast schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:02:
Tridos geeft duidelijk aan dat er geen aflevergarantie bij Debit visa.
Dus iets opletten waar je voor gaat bestellen.
Lijkt erop dat een nederland banken niet meedoet voor aflevergarantie met Debit.
Maar mij maakt niet zoveel uit als ik maar kan afrekent met debit kaart bij PoS.
[Afbeelding]
Deze is wel bij mogelijk bij Revolut, N26 en Openbank er zijn geen enkel probleem.dutchnltweaker schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:20:
[...]
Mhmm, hoe zit dat dan bij Revolut, N26 en Openbank?
Maar lees altijd een voorwaarden per bank hoor of bijv je eigen risco betalen voor chargeback of niet en of hoeveel maximaal bedrag per jaar etc.
Maar ik verwacht fin-tech bank geen probleem.
Bij Revolut hetzelfde in het standaard gratis pakket. Alleen bescherming tegen ongeoorlofde transacties. Als je een van de duurdere pakketten kiest bij Revolut krijg je wel 180 dagen aankoopbescherming.dutchnltweaker schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:20:
[...]
Mhmm, hoe zit dat dan bij Revolut, N26 en Openbank?
Ja maar dan hebt je wel dezelfde pakket zoals ING creditcard bedrag 20 euro per jaar volstaat ... en in plaats debit naam.Plofkotje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:35:
[...]
Bij Revolut hetzelfde in het standaard gratis pakket. Alleen bescherming tegen ongeoorlofde transacties. Als je een van de duurdere pakketten kiest bij Revolut krijg je wel 180 dagen aankoopbescherming.
Kanttekening is wel dat creditcard niet overal geaccepteerd in nederlands winkels.
[ Voor 8% gewijzigd door Ultrafast op 13-10-2023 16:42 ]
Voor de duidelijkheid, je hebt bij alle Revolut plans een aankoopbescherming tegen fraude, niet ontvangen van je bestellingen en dergelijke.Plofkotje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:35:
[...]
Bij Revolut hetzelfde in het standaard gratis pakket. Alleen bescherming tegen ongeoorlofde transacties. Als je een van de duurdere pakketten kiest bij Revolut krijg je wel 180 dagen aankoopbescherming.
Bij de betaalde pakketten krijg je een aankoopverzekering tot 180 dagen en nog meer voordelen afhankelijk van je plan.
De Rabobank is vandaag begonnen met een nieuwe ronde van de klantpilot voor de nieuwe Mastercard Debit- en Visa Debit-betaalpassen. Mijn nieuwe Mastercard Debit-betaalpas is inmiddels onderweg:
:strip_exif()/f/image/nMDWlf91ufdZzL0fy44Aw9F6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cj3tZ5Mpu53Cwl9E3RkCTiaA.jpg?f=fotoalbum_large)
Let op, deze betaalpassen worden nog niet uitgegeven voor reguliere klanten. Het heeft dus geen zin om nu in de app een vervangende betaalpas aan te vragen, dan krijg je nog gewoon een Maestro. Wel kun je je aanmelden voor deze pilot door een privébericht te sturen naar @Rabobank op X (Twitter). Ze werken in batches, dus het kan nog even duren voordat je aan de beurt bent.
:strip_exif()/f/image/nMDWlf91ufdZzL0fy44Aw9F6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cj3tZ5Mpu53Cwl9E3RkCTiaA.jpg?f=fotoalbum_large)
Let op, deze betaalpassen worden nog niet uitgegeven voor reguliere klanten. Het heeft dus geen zin om nu in de app een vervangende betaalpas aan te vragen, dan krijg je nog gewoon een Maestro. Wel kun je je aanmelden voor deze pilot door een privébericht te sturen naar @Rabobank op X (Twitter). Ze werken in batches, dus het kan nog even duren voordat je aan de beurt bent.
De terminologie is helaas niet zo eenduidig wat betreft aankoopbescherming. Revolut bedoeld hier in ieder geval niet de chargeback procedure mee, het gaat om een aanvullende verzekering in de betaalde pakketten.Youtl schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:07:
[...]
Voor de duidelijkheid, je hebt bij alle Revolut plans een aankoopbescherming tegen fraude, niet ontvangen van je bestellingen en dergelijke.
Bij de betaalde pakketten krijg je een aankoopverzekering tot 180 dagen en nog meer voordelen afhankelijk van je plan.
Het lijkt me dat bij alle debit kaarten van Mastercard en VISA de chargebackprocedure mogelijk is en blijft.
Die van mij is ook onderweg. Ook een Mastercard Debit zoals die van jou, ben benieuwd wie er een Visa debit krijgtGaston schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:06:
De Rabobank is vandaag begonnen met een nieuwe ronde van de klantpilot voor de nieuwe Mastercard Debit- en Visa Debit-betaalpassen. Mijn nieuwe Mastercard Debit-betaalpas is inmiddels onderweg:
[Afbeelding]
Het is knaken poetsen, maar over het algemeen hanteert Mastercard wisselkoersen die net wat dichter bij de interbancaire koers liggen, dan die van Visa.J0kerNL schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:30:
[...]
Die van mij is ook onderweg. Ook een Mastercard Debit zoals die van jou, ben benieuwd wie er een Visa debit krijgt
Can confirm. Mijn pas is nog tot volgend jaar geldig en ik heb zojuist een nieuwe gehad... die geldig is tot half 2028? Wat is dat nou voor rare levensduur, ik zou verwachten tot 5 jaar na de geldigheid van m'n huidige pas, maar dit is nog geen 4 jaar.ucsdcom schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:40:
ABNAMRO was de laatste tijd opeens erg actief met het versturen van Maestro passen. Normaal waren ze vaak zo laat dat je huidige pas nog net niet vervallen was. Nu gaan ze maanden eerder onderweg. Mogelijk dat nu de kogel door de kerk is voor 1 januari ook besloten is de voorraad Maestro passen nog even op te maken en wie ook maar in de buurt van een pasvervanging komt op de valreep nog een Maestro pas te geven.
I have stability. The ability to stab.
Maestro pasjes zijn 5 jaar geldig. Nieuwe pasjes die je nu krijgt zullen nog geregistreerd / geactiveerd zijn voordat MasterCard stopte met de uitgifte van nieuwe passen, op 1 juli of wat was het? Dus jouw nieuwe pas zal dan ook maximaal geldig zijn tot juni 2028?SmurfLink schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:05:
[...]
Can confirm. Mijn pas is nog tot volgend jaar geldig en ik heb zojuist een nieuwe gehad... die geldig is tot half 2028? Wat is dat nou voor rare levensduur, ik zou verwachten tot 5 jaar na de geldigheid van m'n huidige pas, maar dit is nog geen 4 jaar.
Yep. Dus ipv de einddatum van m'n huidige pas gebruiken ze 1 juli 2023. Bijzonder.RobertMe schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:57:
[...]
Maestro pasjes zijn 5 jaar geldig. Nieuwe pasjes die je nu krijgt zullen nog geregistreerd / geactiveerd zijn voordat MasterCard stopte met de uitgifte van nieuwe passen, op 1 juli of wat was het? Dus jouw nieuwe pas zal dan ook maximaal geldig zijn tot juni 2028?
I have stability. The ability to stab.
Helemaal niet zo bijzonder dus. De pas zal vanaf activatie 5 jaar geldig zijn. Doordat ABN de pas nu vóór 1 juli heeft moeten activeren is het dus 5 jaar vanaf ~juni 2023.SmurfLink schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:44:
[...]
Yep. Dus ipv de einddatum van m'n huidige pas gebruiken ze 1 juli 2023. Bijzonder.
Voor de duidelijkheid hetgeen jij naartoe refereert en purchase protection noemt is de aankoopverzekering die Revolut aanbied bij de betaalde pakketten. De Chargeback procedure bieden zij ook gratis aan voor dingen als een aflevergarantie, fraude en terugstorting die beloofd is maar nooit ontvangen.Wally2002 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 06:28:
[...]
De terminologie is helaas niet zo eenduidig wat betreft aankoopbescherming. Revolut bedoeld hier in ieder geval niet de chargeback procedure mee, het gaat om een aanvullende verzekering in de betaalde pakketten.
Het lijkt me dat bij alle debit kaarten van Mastercard en VISA de chargebackprocedure mogelijk is en blijft.
Klopt inderdaad, maar ik noem het dus niet ‘purchase protection’ , Revolut gebruikt die term. Als ik dat vertaal is ‘aankoopbescherming’ de beste vertaling, en die noemde jij ook waarmee je volgens mij de chargeback bedoeld. En niet de betaalde optie van revolut die feitelijk een verzekering is.Youtl schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:59:
[...]
Voor de duidelijkheid hetgeen jij naartoe refereert en purchase protection noemt is de aankoopverzekering die Revolut aanbied bij de betaalde pakketten. De Chargeback procedure bieden zij ook gratis aan voor dingen als een aflevergarantie, fraude en terugstorting die beloofd is maar nooit ontvangen.
Samenvattend is de gebruikte terminologie, n ieder geval door Revolut, enigszins verwarrend.
Ja volledig eens haha.Wally2002 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:21:
[...]
Klopt inderdaad, maar ik noem het dus niet ‘purchase protection’ , Revolut gebruikt die term. Als ik dat vertaal is ‘aankoopbescherming’ de beste vertaling, en die noemde jij ook waarmee je volgens mij de chargeback bedoeld. En niet de betaalde optie van revolut die feitelijk een verzekering is.
Samenvattend is de gebruikte terminologie, n ieder geval door Revolut, enigszins verwarrend.
Het komt er eigenlijk op neer, Revolut bied een basis chargeback aan voor alle accounts (ook gratis) en een aankoopverzekering voor betalende klanten.
Vind het een stuk royaler dan Bunq die je 16.99 laat betalen voor een aankoopbescherming en verlengde garantie..
Ow. Kan/kon je dat zien dan?J0kerNL schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:30:
[...]
Die van mij is ook onderweg. Ook een Mastercard Debit zoals die van jou, ben benieuwd wie er een Visa debit krijgt
Had me ook opgegeven, ook na het bericht meteen pas vervangen en zal inderdaad onderweg zijn naar me.
Maar dat je kon zien of het mc of visa is....?
Als het goed is kun je het zien aan het icoontje bij Service / Betaalpas in de app. Zie ook mijn screenshot boven.archeryivo schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 19:22:
[...]
Ow. Kan/kon je dat zien dan?
Had me ook opgegeven, ook na het bericht meteen pas vervangen en zal inderdaad onderweg zijn naar me.
Maar dat je kon zien of het mc of visa is....?
Owwww.... Hmmm ... kan me niet herinneren dat het daar bij vervangproces al te zien was....Gaston schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 19:24:
[...]
Als het goed is kun je het zien aan het icoontje bij Service / Betaalpas in de app. Zie ook mijn screenshot boven.
Nu staat t er wel. Gaat ook voor mij een MC worden...
Bij mij ook onderweg omdat de pas 12/2023 verlopen is. Maar in mijn app staat een Maestro logo op de nieuwe pas. Blijkbaar worden door de Rabo nog niet alle passen met Mastercard/Visa uitgeleverd. Ben benieuwd wat de geldigheid van de nieuwe pas gaat zijn.Gaston schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:06:
Juni 2028. En gezien ze met een testpanel bezig zijn krijgen zeer zeker niet alle klanten een MasterCard, anders was het geen test panel.mrottjers schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:19:
[...]
Bij mij ook onderweg omdat de pas 12/2023 verlopen is. Maar in mijn app staat een Maestro logo op de nieuwe pas. Blijkbaar worden door de Rabo nog niet alle passen met Mastercard/Visa uitgeleverd. Ben benieuwd wat de geldigheid van de nieuwe pas gaat zijn.
Denk overigens ook dat Rabo de enige, Nederlandse, bank is die (zo publiekelijk) een gebruikerstest heeft lopen? Als andere banken al de passen hebben is dat een gesloten test mogelijk alleen onder medewerkers? Daar waar Rabo klanten dus via Twitter kunnen vragen om deel te nemen aan de test.
Is dit testpanel trouwens niet ook een leuke manier om gratis een nieuwe pas te krijgen? Vervangen moet je normaal betalen (paar euro). En gezien mijn pas nog in juni vervangen is... Zit er niet op te wachten om nog tot 2028 op een MasterCard, en betalen voor een nieuwe pas vind ik ook zoiets.
Deelname aan de pilot is inderdaad gratis, je krijgt de nieuwe Mastercard Debit of Visa Debit kosteloos opgestuurd en je oude betaalpas vervalt.RobertMe schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:42:
[...]
Juni 2028. En gezien ze met een testpanel bezig zijn krijgen zeer zeker niet alle klanten een MasterCard, anders was het geen test panel.
Denk overigens ook dat Rabo de enige, Nederlandse, bank is die (zo publiekelijk) een gebruikerstest heeft lopen? Als andere banken al de passen hebben is dat een gesloten test mogelijk alleen onder medewerkers? Daar waar Rabo klanten dus via Twitter kunnen vragen om deel te nemen aan de test.
Is dit testpanel trouwens niet ook een leuke manier om gratis een nieuwe pas te krijgen? Vervangen moet je normaal betalen (paar euro). En gezien mijn pas nog in juni vervangen is... Zit er niet op te wachten om nog tot 2028 op een MasterCard, en betalen voor een nieuwe pas vind ik ook zoiets.
Ik heb net via twitter mijn info doorgegeven en krijg binnenkort mijn nieuwe pas + wordt benaderd via email
:fill(white):strip_exif()/f/image/SeAzlsaV7K1cyZRwwshxMeSo.png?f=user_large)
Ik heb Rabo net via de chat benaderd (heb ook geen Twitter) en na navraag "Aanmelden is niet mogelijk en pilot is al op 18-9 gestart". Wel mooi stukje communicatie / .... dan. Dat de klantenservice op Twitter het blijkbaar wel nog steeds kan maar de "daadwerkelijke" klantenservice via de app nergens vanaf weet => het niet meer kan.keanuvdb schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:54:
Ik heb net via twitter mijn info doorgegeven en krijg binnenkort mijn nieuwe pas + wordt benaderd via email[Afbeelding]
Hoogstwaarschijnlijk pas begin 2024. Ze gaan ook eerst alle maestro pasje opmaken.Anoniem: 1839988 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:14:
Blijft over de ING, weten we daar al wat meer over?
Ja ik had ook alleen geregistreerd bij twitter daarvoor.RobertMe schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:10:
[...]
Ik heb Rabo net via de chat benaderd (heb ook geen Twitter) en na navraag "Aanmelden is niet mogelijk en pilot is al op 18-9 gestart". Wel mooi stukje communicatie / .... dan. Dat de klantenservice op Twitter het blijkbaar wel nog steeds kan maar de "daadwerkelijke" klantenservice via de app nergens vanaf weet => het niet meer kan.
Inmiddels is de pilot ook alweer gesloten volgensmij, ze zeiden dat ik er nog net op tijd voor was.
Maar het blijft frappant dat twitter managers meer weten dan de klantenservice uit de app zowel als de telefoon.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ii7qCADWN9HOG9Ayam7BidjC.png?f=user_large)
Uit die mail is dan in ieder geval duidelijk dat je met de nieuwe pas bij Rabo wel de pincode kunt wijzigen. Daar zijn hier wat vragen over geweest of dat dan wel zou kunnen (algemeen, niet specifiek bij Rabo) omdat dat nu niet kan.keanuvdb schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:58:
[...]
Ja ik had ook alleen geregistreerd bij twitter daarvoor.
Inmiddels is de pilot ook alweer gesloten volgensmij, ze zeiden dat ik er nog net op tijd voor was.
Maar het blijft frappant dat twitter managers meer weten dan de klantenservice uit de app zowel als de telefoon.
[Afbeelding]
Anoniem: 1839988
CVC code op het pasje is wel een enorme security risk. Zou beter zijn als dit via de app gaat, ook het mogelijk maken van het wijzigen ervan.
Je wilt niet elke keer je kaarten vervangen als er weer eens ergens een lek is.
Net als ABN dus. Tot hoelang blijft maestro dan supported in buitenland?japie06 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:33:
[...]
Hoogstwaarschijnlijk pas begin 2024. Ze gaan ook eerst alle maestro pasje opmaken.
CVC wordt niet opgeslagen door de payment processor, het is alleen ter verificatie.Anoniem: 1839988 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:32:
CVC code op het pasje is wel een enorme security risk. Zou beter zijn als dit via de app gaat, ook het mogelijk maken van het wijzigen ervan.
Maestro stopt per 1 juli 2028. Dus alle maestro pasjes die je vanaf nu krijgt, zullen tot eind juni 2028 gelden.Anoniem: 1839988 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:34:
[...]
Net als ABN dus. Tot hoelang blijft maestro dan supported in buitenland?
Wat natuurlijk niks zegt over of in 2028 nog alle pinautomaten Maestro & VPay ondersteunen. Dat was in ieder geval hoe ik de vraag interpreteerde.japie06 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:48:
[...]
Maestro stopt per 1 juli 2028. Dus alle maestro pasjes die je vanaf nu krijgt, zullen tot eind juni 2028 gelden.
En als ik het in dit topic goed heb meegekregen zijn er nu al landen / plekken waar voorheen Maestro werkte, maar nu niet meer (en was de wereldwijde acceptatie van VPay nog lager). Dus het is zeker niet ondenkbaar dat je in 2028 echt vrijwel nergens meer met Maestro kunt betalen.
Belangrijkste je bent gewoon verzekerd standaard basis chargeback (alleen fraude en misbruik) bij elke bank ... Het is alleen vervelend dat elke keer een bankpas moet blokkeren en vervangen wordt.Anoniem: 1839988 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:32:
P.S Apple pay wordt onmiddelijk vernieuwd nadat geblokkeerd. Je kan meteen gebruiken alleen buitenland dit niet NFC ondersteund kan idd vervelend...
[ Voor 15% gewijzigd door Ultrafast op 17-10-2023 18:11 ]
Chat niet. Heb ik gisteren geprobeerd en medewerker wist nergens vanaf en na navraag bleek het niet meer te kunnen... sinds september al (terwijl er hier zondag nog berichten stonden dat het was geregeld via Twitter).Youtl schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:13:
Kun je je voor Rabobank ook aanmelden voor het testprogramma vanaf Facebook of de Chat?
Ik zou het toch raar vinden als de Belgische ING eerder dan de Nederlandse gaat beginnen met het uitrollen van de Mastercard Debit kaarten.Anoniem: 1839988 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:14:
Blijft over de ING, weten we daar al wat meer over?
Zowel klant bij de NL als de BE tak van ING en qua functionaliteiten wordt toch eerst alles in Nederland getest voor het naar België gaat.
Hier nogmaals de bevestiging dat eind oktober de MC debit kaarten in golven naar klanten verstuurd worden.
Tot op heden nog niks van te zien in de app/website.
https://x.com/ingbelgie/s...&t=YgUfrYRZI_yO7rlOHR9ZTQ
Persoonlijk denk ik dat deze gewoon 1 november gelanceerd (zowel in NL als in BE) worden en dat dan ook de website en app aangepast worden.
Waarom raar?rick24999 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:18:
[...]
Ik zou het toch raar vinden als de Belgische ING eerder dan de Nederlandse gaat beginnen met het uitrollen van de Mastercard Debit kaarten.
Zowel klant bij de NL als de BE tak van ING en qua functionaliteiten wordt toch eerst alles in Nederland getest voor het naar België gaat.
Hier nogmaals de bevestiging dat eind oktober de MC debit kaarten in golven naar klanten verstuurd worden.
Persoonlijk denk ik dat deze gewoon 1 november gelanceerd (zowel in NL als in BE) worden en dat dan ook de website en app aangepast worden.
ING NL en BE zijn twee verschillende banken en hebben ook verschillende producten, denk niet dat het een garantie is als de ene iets heeft de ander ook. Daarnaast weet ik niet hoe het ervoor staat in België met alle PIN terminals en de acceptatie.
[ Voor 4% gewijzigd door Youtl op 18-10-2023 11:35 ]
Vreemd. N.a.v. het bericht van @Gaston zaterdag of zondag jl. heb ik mezelf maandag via X aangemeld. De aanvraag is binnengekomen. 'k Heb een bevestigingsmail gehad, waarbij o.a. gevraagd werd m'n rekeningnummer door te geven. Binnenkort zou ik een nieuwe pas moeten ontvangen.RobertMe schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:46:
[...]
Chat niet. Heb ik gisteren geprobeerd en medewerker wist nergens vanaf en na navraag bleek het niet meer te kunnen... sinds september al (terwijl er hier zondag nog berichten stonden dat het was geregeld via Twitter).
Dat schrijf ik dan toch ook. Dat hier zondag nog gepost is dat het lukte via Twitter/X. Maar ik het gisteren via de chat geprobeerd heb en het daar niet lukte / "pilot is op 18-9 gestart en aanmelden is niet meer mogelijk".Cranberry schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:35:
[...]
Vreemd. N.a.v. het bericht van @Gaston zaterdag of zondag jl. heb ik mezelf maandag via X aangemeld. De aanvraag is binnengekomen. 'k Heb een bevestigingsmail gehad, waarbij o.a. gevraagd werd m'n rekeningnummer door te geven. Binnenkort zou ik een nieuwe pas moeten ontvangen.
Dat klopt inderdaad, je krijgt eerst een bevestigingsmail voor je aanmelding waarbij ze nog om het rekeningnummer vragen. Daarna krijg je na een tijdje (bij mij duurde het een aantal weken) nog een nieuwe mail dat je de pas kunt aanvragen via Rabo Bankieren. Die kun je dan zelf via de reguliere weg aanvragen door “Betaalpas vervangen” te kiezen.Cranberry schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:35:
[...]
Vreemd. N.a.v. het bericht van @Gaston zaterdag of zondag jl. heb ik mezelf maandag via X aangemeld. De aanvraag is binnengekomen. 'k Heb een bevestigingsmail gehad, waarbij o.a. gevraagd werd m'n rekeningnummer door te geven. Binnenkort zou ik een nieuwe pas moeten ontvangen.
Het lijkt erop dat ze stapsgewijs in batches de nieuwe betaalpas activeren onder de aanmeldingen, mogelijk moet je dus nog even geduld hebben.
Ik denk oprecht dat er meer in elkaar overloopt dan we van buitenaf denken. Klantenservice etc is bijvoorbeeld wel een Belgisch nummer, maar je word gewoon door de Nederlandse klantenservice geholpen. Enfin.Youtl schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:35:
[...]
Waarom raar?
ING NL en BE zijn twee verschillende banken en hebben ook verschillende producten, denk niet dat het een garantie is als de ene iets heeft de ander ook. Daarnaast weet ik niet hoe het ervoor staat in België met alle PIN terminals en de acceptatie.
De terminals in Belgie zullen zeker een stuk verder liggen aangezien er al een aantal grootbanken zijn (BNP Paribas) die al een aantal jaren geleden de Visa Debit geïntroduceerd hebben en er nu al verschillende banken de MC debit uitrollen.
Want? https://www.ing.de/girokonto/ Ing Duitsland biedt visa debit kaarten aan hun klanten. Ing italie ook: https://www.ing.it/conto-...onto-corrente-online.html mastercard debit.Luxemburg https://www.ing.lu/webing...bit_cards/visa-debit.html visa debit.rick24999 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:18:
[...]
Ik zou het toch raar vinden als de Belgische ING eerder dan de Nederlandse gaat beginnen met het uitrollen van de Mastercard Debit kaarten.
Heb de kaart zojuist ontvangen.
Voor mij 'dubbel' nieuw, omdat ik nog van die echt oude passen had. De oudste, waar de debit MC nu voor in de plaats komt, stond al voor nu op de rol om vervangen te worden, want deze had een vervaldatum van 12/2023.
Voor mij 'dubbel' nieuw, omdat ik nog van die echt oude passen had. De oudste, waar de debit MC nu voor in de plaats komt, stond al voor nu op de rol om vervangen te worden, want deze had een vervaldatum van 12/2023.
Hopelijk geeft ING nederland een visa debet kaart uit... Dit kaart ziet wel tof uit.
Voorbeeld duitse Visa Debet kaart.
Voorbeeld duitse Visa Debet kaart.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R8DYQ37JoPRXApo1fOB44hSs.jpg?f=user_large)
Dat ontwerp ziet er exact hetzelfde uit als mijn Mastercard creditcard van de ING, op het logo na.
Klopt correct wat je zegt.japie06 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:02:
Dat ontwerp ziet er exact hetzelfde uit als mijn Mastercard creditcard van de ING, op het logo na.
Echter geeft duitse alleen girocard een oranje pas uit.
Maar als goed krijgen we een oranje pas niet meer maar dan zilver pas (geen gestanst cijfers ?) met visa debet ... ? hopelijk dit met gestanst cijfers en ik vermoed Iban nummers wordt achterkant gedrukt.
[ Voor 9% gewijzigd door Ultrafast op 18-10-2023 16:04 ]
Wat is er zo belangrijk aan gestanste cijfers? Worden er nog ergens ter wereld imprinters gebruikt voor betalingen?Ultrafast schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:00:
hopelijk dit met gestanst cijfers en ik vermoed Iban nummers wordt achterkant gedrukt.
Ik zou het persoonlijk fijner vinden als het gewoon plat wordt. Voor de ene keer in je leven dat het voorkomt moet je dan maar je cc gebruiken.
Mij niet, sterker nog, het past perfect bij de strategie van ING. 'Wij' (Nederlanders) betalen maandelijkse kosten voor een ING-rekening terwijl in andere landen de rekening gratis is en soms meer functionaliteiten heeft.rick24999 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:18:
[...]
Hier zijn ze toch al de grootste bank en hoeven ze geen stap extra te zetten.
Vraag aan dan waarom Duitse gestanste cijfers wel uitgeven ? Voor verhuur is dat niet vereist hoor inderdaad.hcQd schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:09:
[...]
Wat is er zo belangrijk aan gestanste cijfers? Worden er nog ergens ter wereld imprinters gebruikt voor betalingen?
Is je kaart niet al automatisch aangepast?Gaston schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:59:
Hier is de Mastercard Debit van de Rabobank inmiddels binnengekomen. Is het iemand al gelukt om hem toe te voegen aan Apple Pay? Ik krijg helaas de volgende melding: [Afbeelding]
Toevoegen doe je sowieso vanuit de Rabo app.
De kaart werd niet automatisch geüpdatet. Ook als ik het via de Bankieren-app probeer krijg ik dezelfde melding. Ook de oude pas verwijderd uit Apple Pay, maar dat helpt helaas niet.La1974 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:04:
[...]
Is je kaart niet al automatisch aangepast?
Toevoegen doe je sowieso vanuit de Rabo app.
De fysieke kaart inmiddels wel al geactiveerd door te pinnen in een winkel, dat werkte prima. Ik ga maar een berichtje op Twitter sturen…
[ Voor 9% gewijzigd door Gaston op 18-10-2023 18:13 ]
Pas wel geactiveerd via een betaling in de winkel of even saldo opvragen bij Geldmaat?Gaston schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:11:
[...]
De kaart werd niet automatisch geüpdatet. Ook als ik het via de Bankieren-app probeer krijg ik dezelfde melding. Ook de oude pas verwijderd uit Apple Pay, maar dat helpt helaas niet. Ik ga maar een berichtje op Twitter sturen…
De kaart ontvang je inactief.
ING hebt al lang afgerond Debit kaarten met een medewerkers. Ze hebt ook geen pilot lopen tegendeel in andere landen al dit actief Debit ING bijv Duitsland en Luxemburg.jdiezrequejo schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 19:23:
ING Nederland is er in ieder geval nog niet klaar voor.
[Afbeelding]
Maar ja vervelend meastro ... ze wilt alles 100% opmaken.
Ik krijg dezelfde error nadat ik mijn pas heb geactiveerd, ook een Mastercard Debit, maar de klantenservice zegt dat ze op de hoogte zijn van het probleem.La1974 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:13:
[...]
Pas wel geactiveerd via een betaling in de winkel of even saldo opvragen bij Geldmaat?
De kaart ontvang je inactief.
Ik heb inmiddels een mailconversatie lopen met iemand intern om het probleem uit te zoeken. Zodra ik meer weet, zal ik dat hier terugkoppelen.J0kerNL schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:55:
[...]
Ik krijg dezelfde error nadat ik mijn pas heb geactiveerd, ook een Mastercard Debit, maar de klantenservice zegt dat ze op de hoogte zijn van het probleem.
Ze zullen er best klaar voor zijn qua backend, alleen de servicedesk heeft de instructie dat ze moeten melden dat eerst de oude passen op moetenjdiezrequejo schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 19:23:
ING Nederland is er in ieder geval nog niet klaar voor.
[Afbeelding]
PSN
Op heel sommige remote locaties in de wereld waar het internet nog niet is doorgebroken kan dat nog als offline methode gebruikt wordenhcQd schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:09:
[...]
Wat is er zo belangrijk aan gestanste cijfers? Worden er nog ergens ter wereld imprinters gebruikt voor betalingen?
Maar zelfs 20 jaar geleden werd dat al weinig gebruikt
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 19-10-2023 15:11 ]
PSN
Sterker nog, ING Frankrijk, toen het nog bestond, kreeg je (altijd) een credit-CC (VISA).Ultrafast schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:06:
[...]
ING hebt al lang afgerond Debit kaarten met een medewerkers. Ze hebt ook geen pilot lopen tegendeel in andere landen al dit actief Debit ING bijv Duitsland en Luxemburg.
Maar ja vervelend meastro ... ze wilt alles 100% opmaken.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Mijn partner en ik hebben een betaalrekening bij Triodos Bank. Mijn partner heeft al een tijdje de nieuwe betaalpas van Visa Debit. Pinnen met deze nieuwe betaalpas lukt bij meerdere winkels niet en dat al weken lang. Triodos reageert dat zij het erg vervelend vinden, maar dat de pas het wel zou moeten doen. Tot zover de service van de Triodos Bank.
Is Triodos Bank te vroeg met de uitgifte begonnen? De winkels waar de pas geweigerd worden, hebben te horen gekregen dat er geen software update gereed staat.
Is Triodos Bank te vroeg met de uitgifte begonnen? De winkels waar de pas geweigerd worden, hebben te horen gekregen dat er geen software update gereed staat.
En dit is exact waarom de grootbanken het zo lang mogelijk wachten.Cymbeline schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:45:
Mijn partner en ik hebben een betaalrekening bij Triodos Bank. Mijn partner heeft al een tijdje de nieuwe betaalpas van Visa Debit. Pinnen met deze nieuwe betaalpas lukt bij meerdere winkels niet en dat al weken lang. Triodos reageert dat zij het erg vervelend vinden, maar dat de pas het wel zou moeten doen. Tot zover de service van de Triodos Bank.
PSN
Het is inderdaad helaas nog steeds zo dat er toch een aantal plekken is waar de nieuwe Debit-passen niet geaccepteerd worden. Dat komt vooral omdat die winkels nog een verouderde terminal hebben (zoals de CCV vx570/vx820-combinatie) die geen software-update krijgen. Zover ik weet loopt de certificering van de meeste van deze terminals per 1 januari 2024 af, waardoor de winkeliers gedwongen worden om een nieuwe aan te schaffen en het probleem dus grotendeels opgelost zou moeten zijn.Cymbeline schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:45:
Vandaag liep ik er overigens ook tegenaan dat mijn nieuwe Mastercard Debit van de Rabobank nog niet werd geaccepteerd bij een straatparkeerautomaat in Maastricht. Eigenlijk wel belachelijk gezien de vele internationale gasten die deze stad bezoeken…
Bedankt Gaston voor de heldere informatie. Hier kan ik wat mee. Dit is informatie die de Triodos Bank mij ook had kunnen geven.
Overigens werkte de Visa Debit ook niet bij een parkeergarage!
Overigens werkte de Visa Debit ook niet bij een parkeergarage!
Wij hebben ook beiden de nieuwe Triodos pas ontvangen en nergens problemen: Pinnen en draadloos betalen werkt feilloos. Ook in België op vakantie geen probleem. De terminals geven ook aan 'Visa debit' tijdens gebruik.Cymbeline schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:45:
Draadloos betalen gaat ook stuk sneller dan met oude pas, nu kwestie van fractie en het is gebeurd. Ik herken je ervaring dus niet, maar dat kan dus ook geluk zijn dat ik geen oude automaten heb gebruikt.
[ Voor 4% gewijzigd door vandermark op 19-10-2023 16:15 ]
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Beetje gek want Triodos kan niet garanderen dat 100% van de winkels de nieuwe passen accepteert, er zijn inderdaad nog oude terminals in omloop die geen support hebben en niet gaan krijgen voor de MC/VISA debit cards.Cymbeline schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:45:
Triodos reageert dat zij het erg vervelend vinden, maar dat de pas het wel zou moeten doen. Tot zover de service van de Triodos Bank.
Of te vroeg durf ik zeggen maar ik zou niet van zeggen ? Belgie Argenta mastercard debit is ook al bezig uitgifte waar ik nu onder bezit heb. Ik zelf persoonlijk heb geen probleem met betalen maar ik parkeer ook daarom vaak via app ...Cymbeline schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:45:
Ik lees overigens nu op de website van CCV dat sommige oudere terminals waaronder de VX570/VX820 nu ineens te gebruiken zijn t/m 31 oktober 2026. Dat was eerder 1 januari 2024...djiwie schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:43:
[...]
Beetje gek want Triodos kan niet garanderen dat 100% van de winkels de nieuwe passen accepteert, er zijn inderdaad nog oude terminals in omloop die geen support hebben en niet gaan krijgen voor de MC/VISA debit cards.
Dat zou slecht nieuws zijn en betekenen dat het probleem nog wel even kan aanhouden, in ieder geval totdat winkeliers gaan merken dat steeds meer mensen niet kunnen pinnen. De grootbanken zullen vast zo lang mogelijk willen wachten om niet negatief in het nieuws hiermee te komen.
Klant moet dan aanspreken op winkelier het is niet anders ... Daarvoor hebt je een meastro pas tot 2028 juli.Gaston schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:53:
[...]
Ik lees overigens nu op de website van CCV dat sommige oudere terminals waaronder de VX570/VX820 nu ineens te gebruiken zijn t/m 31 oktober 2026. Dat was eerder 1 januari 2024...
Dat zou slecht nieuws zijn en betekenen dat het probleem nog wel even kan aanhouden, in ieder geval totdat winkeliers gaan merken dat steeds meer mensen niet kunnen pinnen. De grootbanken zullen vast zo lang mogelijk willen wachten om niet negatief in het nieuws hiermee te komen.
Zou mij niet verbaasd dat Grootbanken zoveel wilt mee uitstellen.
Mocht je niet wilt erop wachten dan moet je triodos nemen...
Revolut hebt ook Visa kaart dit bestaat al veel langer hoor.
[ Voor 3% gewijzigd door Ultrafast op 19-10-2023 17:00 ]
Als in Belgie de migratie voor deze nieuwe passen al veel langer liep kan het natuurlijk best dat het nu in België prima gaat, maar in Nederland niet.Ultrafast schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:50:
[...]
Of te vroeg durf ik zeggen maar ik zou niet van zeggen ? Belgie Argenta mastercard debit is ook al bezig uitgifte waar ik nu onder bezit heb. Ik zelf persoonlijk heb geen probleem met betalen maar ik parkeer ook daarom vaak via app ...
En met migratie bedoel ik dan uiteraard op het updaten / vervangen van de pinautomaten. De passen en systemen van de bank zullen het probleem niet zijm (zoals de grootbanken ook al met buitenlandse vestigingen hebben aangetoond). Het probleem ligt echt bij de pinautomaten en uitgevers daarvan.
Ben in dat opzicht wel benieuwd. Familielid heeft een kleine zaak. Toen ik daar in ~maart met de OpenBank app wilde betalen werd de transactie geweigerd. Maar de app "emuleert" een MasterCard Debit pas, en het zal ook nog zijn dat deze "van Spaanse afkomst" is, en ik weet ook niet of dat altijd geaccepteerd wordt? Automaat is vanuit Rabobank, meen "in samenwerking met" CCV. Ben dus benieuwd of als ik een Rabo MC Debit ontvangt die werkt of niet.
Inmiddels is het mij geluktGaston schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:34:
[...]
Ik heb inmiddels een mailconversatie lopen met iemand intern om het probleem uit te zoeken. Zodra ik meer weet, zal ik dat hier terugkoppelen.
Hier inderdaad ook, top! Ik had geen reactie meer gekregen, maar het lijkt nu te werken inderdaad.
Ik heb gisteren contact gehad met de Rabobank via de chat en deze medewerker heeft me een emailadres doorgegeven waar ik een aanvraag kon indienen om mee te doen met de pilot. Gelijk gedaan en ik kan nu ook meedoen met de Pilot. Ik heb zojuist de mail gehad dat ik mijn rekeningnummer moest doorgeven met nog wat uitleg. Hoe lang het nu nog duurt voordat ik de pas kan aanvragen weet ik niet.
Die oudere terminals zijn imo sowieso bagger. Vaak halfversleten lcd scherm en supertraag. Die nieuwe VX zijn veel sneller.
Maar vergeet ook dat niet Abn amro heeft ook aangekondigt voorwaarden 1 januari 2024.RobertMe schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:05:
[...]
Als in Belgie de migratie voor deze nieuwe passen al veel langer liep kan het natuurlijk best dat het nu in België prima gaat, maar in Nederland niet.
En met migratie bedoel ik dan uiteraard op het updaten / vervangen van de pinautomaten. De passen en systemen van de bank zullen het probleem niet zijm (zoals de grootbanken ook al met buitenlandse vestigingen hebben aangetoond). Het probleem ligt echt bij de pinautomaten en uitgevers daarvan.
Ben in dat opzicht wel benieuwd. Familielid heeft een kleine zaak. Toen ik daar in ~maart met de OpenBank app wilde betalen werd de transactie geweigerd. Maar de app "emuleert" een MasterCard Debit pas, en het zal ook nog zijn dat deze "van Spaanse afkomst" is, en ik weet ook niet of dat altijd geaccepteerd wordt? Automaat is vanuit Rabobank, meen "in samenwerking met" CCV. Ben dus benieuwd of als ik een Rabo MC Debit ontvangt die werkt of niet.
Het komt ook hoe dan mastercard debit voor Abn amro in 2024...
het is 75% zwart en wit op papier maar goed we zullen zien.