Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 00:44
qwasd schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:29:
Ik heb gisteren contact gehad met de Rabobank via de chat en deze medewerker heeft me een emailadres doorgegeven waar ik een aanvraag kon indienen om mee te doen met de pilot. Gelijk gedaan en ik kan nu ook meedoen met de Pilot. Ik heb zojuist de mail gehad dat ik mijn rekeningnummer moest doorgeven met nog wat uitleg. Hoe lang het nu nog duurt voordat ik de pas kan aanvragen weet ik niet.
Wellicht kan je deze mail ook hier nog delen voor andere Tweakers die misschien ook mee willen doen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
Youtl schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 07:44:
[...]

Wellicht kan je deze mail ook hier nog delen voor andere Tweakers die misschien ook mee willen doen? ;)
Lijkt mij iets om via DM te regelen dan. Ik denk niet dat Rabobank er blij van wordt als willekeurige email adressen op internet opduiken.

* RobertMe had zelf spontaan het mailadres van een mede-Tweaker ontvangen. En heb gisteravond ook de introductie mail gehad (zoals hier eerder al gepost). En nadat ik heb aangegeven nog steeds mee te willen doen ook de bevestiging en dat ik binnenkort de instructies voor aanvragen zal ontvangen.

Overigens vragen ze ook of je een tweede bank(pas) hebt. Want de pas die je hebt bij de rekening waarvoor je het aanvraagt wordt dus gedeactiveerd. Vergeet dat niet als je mee wilt doen. Dat je dus of bij Rabo een tweede pas bij de rekening / een tweede rekening hebt met een Maestro / V-Pay pas, of dat je een andere bank hebt met Maestro / V-Pay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:00
Youtl schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 07:44:
[...]

Had ik al over nagedacht maar weet niet of de Rabobank hier op zit te wachten. Vind ik vanaf mijn kant niet zo netjes. Iedereen staat vrij een eigen chat te starten en erom te vragen. Medewerker deed bij mij helemaal niet moeilijk en was ook goed op de hoogte. Zoals @RobertMe ook al zegt zijn ze vrij duidelijk dat je een backup bank moet hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door qwasd op 20-10-2023 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
qwasd schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:32:
[...]

Had ik al over nagedacht maar weet niet of de Rabobank hier op zit te wachten. Vind ik vanaf mijn kant niet zo netjes. Iedereen staat vrij een eigen chat te starten en erom te vragen. Medewerker deed bij mij helemaal niet moeilijk en was ook goed op de hoogte. Zoals @RobertMe ook al zegt zijn ze vrij duidelijk dat je een backup bank moet hebben.
In mijn geval wist de chat-medewerker nergens van en na navraag bleek het niet meer te kunnen (incl. "Geen idee hoe het anderen wel is gelukt"). Dus dat schoot niet op. Vervolgens dan wel van een behulpzame mede-Tweaker een mailadres gekregen (waarvan hij dan die informatie had ontvangen), en via die route is het gelukt.

In ieder geval wil ik het mailadres best via DM delen zodat anderen er ook gebruik van kunnen maken. Maar de formele(re) route volgen van via de chat (of Twitter) vragen lijkt mij wel netjesser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:00
EDIT, fout

[ Voor 92% gewijzigd door menzo op 20-10-2023 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-06 09:12
qwasd schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:29:
Ik heb gisteren contact gehad met de Rabobank via de chat en deze medewerker heeft me een emailadres doorgegeven waar ik een aanvraag kon indienen om mee te doen met de pilot. Gelijk gedaan en ik kan nu ook meedoen met de Pilot. Ik heb zojuist de mail gehad dat ik mijn rekeningnummer moest doorgeven met nog wat uitleg. Hoe lang het nu nog duurt voordat ik de pas kan aanvragen weet ik niet.
Ik had die mail ook al gekregen maar nooit gezien dat er onderin staat dat ze mijn rekeningnummer willen hebben. Echt totaal over heen gekeken. Thanx dat je het hier meldt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:59
Op per 1 juli 2023 is al ingegaan een voorwaarden ING.

Er staat ook dan op betaalpas uitgelegd kan met Mastercard en Visa.

Maar zover datum uitgifte is niet bekend weten we tot nu …

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCfUvQtJ9ZBqC8smiSaDWQ-Hh-M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OynxluNWxGL9wT6TqMxxy68t.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 98% gewijzigd door Ultrafast op 22-10-2023 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:09
qwasd schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:32:
[...]

Telt Apple Pay als backup of wordt die digitale ‘pas’ ook vervangen door een nieuwe variant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06 22:38
michaelw1998 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:58:
[...]

Telt Apple Pay als backup of wordt die digitale ‘pas’ ook vervangen door een nieuwe variant?
De digitale pas in Apple Pay is gekoppeld aan je fysieke pas en wordt dus ook vervangen door de nieuwe variant. Je moet dus echt een tweede fysieke Maestro-pas als back-up hebben (of het risico accepteren dat je ergens niet kunt betalen met de nieuwe pas, komt helaas nog voor soms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 08:06
In die zin is het jammer dat je oude pas niet actief blijft als backup in het geval Visa/Mastercard niet werkt. Zal er wellicht mee te maken hebben dat een rekeninghouder maar maximaal 1 actieve pas kan hebben.

'k Dacht even om de pas van m'n vrouw tijdelijk te koppelen aan Google Pay, maar dat gaat ook niet werken omdat dat weer gekoppeld is aan de Rabo App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Helder. Zit er verder eigenlijk verschil tussen de oude en nieuwe pas waarom het handig kan zijn om mee te doen in de pilot of is het vooral voor de leuk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaston
michaelw1998 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:22:
Helder. Zit er verder eigenlijk verschil tussen de oude en nieuwe pas waarom het handig kan zijn om mee te doen in de pilot of is het vooral voor de leuk?
De nieuwe pas heeft zeker enkele voordelen. Rechtstreeks uit de mail van de pilot:
- Online betalen met je betaalpas : in elke webwinkel betalen waar Mastercard en Visa worden geaccepteerd door het gebruik van een 16-cijferig nummer, expiratiedatum en veiligheidscode.
- Wereldwijde acceptatie : overal waar Mastercard en Visa geaccepteerd worden kun je betalen. Hierdoor kun je je pas op veel meer plekken wereldwijd gebruiken.
- Pincode eenvoudig veranderen : je pincode kun je wijzigen bij een Geldmaat geldautomaat.
Grootste voordelen zijn de mogelijkheid om online te betalen met je betaalpas (waar je nu al met een credit card kan betalen) en het feit dat deze buiten Europa wél fatsoenlijk wordt geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Die eerste optie klinkt ook als de mogelijkheid om met Apple Pay digitaal te betalen voor in-app aankopen. Dat is iets dat ik sinds een tijdje niet meer kan met de huidige betaalpas, waardoor Apple nu steeds van een backup kaart (N26) afschrijft.

Strakjes maar eens een chat starten en hopen op een medewerker die informatie wil delen. Of als iemand een DM wil sturen wordt dat ook gewaardeerd :)

Edit: via chat gelukt.

[ Voor 3% gewijzigd door michaelw1998 op 24-10-2023 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• archeryivo
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-04 07:25
Gaston schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:26:
[...]
De nieuwe pas heeft zeker enkele voordelen. Rechtstreeks uit de mail van de pilot:
[...]

Grootste voordelen zijn de mogelijkheid om online te betalen met je betaalpas (waar je nu al met een credit card kan betalen) en het feit dat deze buiten Europa wél fatsoenlijk wordt geaccepteerd.
Ik heb afgelopen weekend geprobeerd de kaart te koppelen als betaalmethode voor mijn respectievelijk Google One en Flightradar24 account, ipv dus de, in mijn geval, Rabo goldcard.
Ook dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-06 22:38
Gaston schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:26:
[...]

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sO46QOJYROPbiSxlogpgbyUYuq4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FrjbkVixb3Zzrq5UFdCvq9J8.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij is die hier uit het overzicht nog niet verdwenen. Eerste impressies zijn prima, nog niet geweigerd. Bij een Apple Music trial moest ik wel de transactie goedkeuren in de rabobank app met mastercard secure, maar dat ging vlotjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaston
J0kerNL schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:04:
[...]

[Afbeelding]

Bij mij is die hier uit het overzicht nog niet verdwenen. Eerste impressies zijn prima, nog niet geweigerd. Bij een Apple Music trial moest ik wel de transactie goedkeuren in de rabobank app met mastercard secure, maar dat ging vlotjes.
Hmm, het lijkt er inderdaad dat je de oude vervangen betaalpas nog steeds kunt toevoegen aan Apple Pay. Ik heb niet geprobeerd of hij ook nog steeds daadwerkelijk werkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rjb1d8kCP4AY_L73HNX9sG1iN28=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6kH8qPTB7KzOzsRENkSYTZDi.jpg?f=fotoalbum_large

Het overzicht impliceert alsof het gekoppeld is met je fysieke pas, maar volgens de FAQ-pagina lijkt dit toch niet het geval te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7RK_kjIaoTQ9g5RpGSAhb-B_-lY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ceLpqiQ07E3tKp9Q8prUQ487.jpg?f=fotoalbum_large

Ben wel benieuwd of er uiteindelijk dan toch een vervaldatum op zit, maar dat kan ik verder nergens vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Gaston schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:46:
[...]

Hmm, het lijkt er inderdaad dat je de oude vervangen betaalpas nog steeds kunt toevoegen aan Apple Pay. Ik heb niet geprobeerd of hij ook nog steeds daadwerkelijk werkt:

[Afbeelding]

Het overzicht impliceert alsof het gekoppeld is met je fysieke pas, maar volgens de FAQ-pagina lijkt dit toch niet het geval te zijn:

[Afbeelding]

Ben wel benieuwd of er uiteindelijk dan toch een vervaldatum op zit, maar dat kan ik verder nergens vinden.
Bij mijn weten gebruiken Apple Pay & Google Pay een unieke virtuele kaart. Die koppeling aan een fysieke bankpas is dus meer voor de show dan een technisch ding. Het is in principe gewoon een extra bankpas gekoppeld aan een betaalrekening. En dus geen "kopie" van de fysieke pas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:49
RobertMe schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:53:
[...]

Bij mijn weten gebruiken Apple Pay & Google Pay een unieke virtuele kaart. Die koppeling aan een fysieke bankpas is dus meer voor de show dan een technisch ding. Het is in principe gewoon een extra bankpas gekoppeld aan een betaalrekening. En dus geen "kopie" van de fysieke pas.
Klopt, de betaalapparatuur ziet ook echt een andere kaart dan je fysieke bankkaart. In ieder geval bij Apple Pay.
Bij betalen via Apple Pay wordt een device-specifiek nummer (plus een transactiespecifieke dynamische beveiligingscode) meegegeven.
Dit is bv ook de reden dat in het OV je met OVPay niet met je fysieke kaart kunt inchecken en met je device kunt uitchecken, OVPay ziet het dan als nieuwe kaart en nieuwe reis.
uiteraard wordt het 'achter de schermen' bij je bank wel gelinkt aan je bankrekening nr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azara
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 05-06 22:37
fopjurist schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:57:
[...]

Ik zie het nog eerder gebeuren dat iDeal gaat verdwijnen. De kosten voor een online debetkaarttransactie mogen maximaal 1,15% bedragen. Als de bank daar een deel van ontvangt, is dat lucratiever dan het in de lucht houden van iDeal.
Als ik hier kijk is het juist waarschijnlijker dat IDeal in heel Europa gebruikt gaat worden door de banken, juist vanwege de lage kosten.https://www.rtlnieuws.nl/...omen-door-europese-banken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 14:40
Azara schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:58:
[...]

Als ik hier kijk is het juist waarschijnlijker dat IDeal in heel Europa gebruikt gaat worden door de banken, juist vanwege de lage kosten.https://www.rtlnieuws.nl/...omen-door-europese-banken
Je hebt gelijk maar je reageert op een post van meer dan twee jaar oud.

Zoals ik al eerder in dit topic schreef, houden de banken van hun 'eigen' iDeal. Visa/MC maakt ze afhankelijk van een derde partij. Verder vindt de ECB het niet ideaal dat cruciale onderdelen van betalingsverkeer van buiten de EU komen, waardoor ze er minder inzicht in en/of toezicht op hebben.

Als je de laatste twee pagina's van dit topic leest, zie je vooral veel klachten dat de overgang zo lang duurt en wanneer de grote banken nou eindelijk volop nieuwe debitcards gaan uitgeven. Daar wordt dan op gereageerd dat banken vóór 1 juli extra veel maestro passen hebben ingekocht om de overgang bewust uit te stellen, omdat het vermoeden is dat er in Nederland nog te veel oude pinapparaten gebruikt worden die niet met de nieuwe pasjes overweg kunnen waardoor de banken overspoeld zouden kunnen raken met klachten dat de nieuwe pasjes niet goed werken. Maar zoals ik in mijn vorige posts ook schreef, zou er ook een tweede reden kunnen zijn, waarom de banken geen haast hebben met overstappen op MC debit: de nieuwe debitcards kunnen ook gebruikt worden om internetaankopen te doen, waarmee er een flinke concurrent voor hun eigen iDeal gecreëerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Henry86 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:38:
[...]

Je hebt gelijk maar je reageert op een post van meer dan twee jaar oud.

Zoals ik al eerder in dit topic schreef, houden de banken van hun 'eigen' iDeal. Visa/MC maakt ze afhankelijk van een derde partij. Verder vindt de ECB het niet ideaal dat cruciale onderdelen van betalingsverkeer van buiten de EU komen, waardoor ze er minder inzicht in en/of toezicht op hebben.
Wat ik mis in de EU is dat ze niet met een eigen 'Euro' Card komen als tegenhanger op alle huidige betaalkaart merken. Misschien dat je die zou kunnen opgooien als nieuwe "Maestro/VPay" betaalpas en iDeal voor de online betalingen.

Zal wellicht te veel geld kosten en te lang duren voor het wereldwijd geaccepteerd word ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:04
Youtl schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:52:
[...]

Wat ik mis in de EU is dat ze niet met een eigen 'Euro' Card komen als tegenhanger op alle huidige betaalkaart merken. Misschien dat je die zou kunnen opgooien als nieuwe "Maestro/VPay" betaalpas en iDeal voor de online betalingen.

Zal wellicht te veel geld kosten en te lang duren voor het wereldwijd geaccepteerd word ook.
Ik dacht dat dat juist het idee achter EPI was?

Aldus Wikipedia:
The European Payments Initiative (EPI) […] is a European Central Bank-backed payment-integration initiative aiming to create a pan-European payment system and interbank network to rival Mastercard and Visa, and eventually replace national European payment schemes such as France's Carte Bancaire and Germany's Girocard.

It is supported by the European Commission, and currently comprises twenty major European banks (including all the major French banks, Deutsche Bank and Commerzbank in Germany, Santander Bank in Spain and Intesa Sanpaolo and UniCredit in Italy).

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Lrrr schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:35:
[...]

Ik dacht dat dat juist het idee achter EPI was?

Aldus Wikipedia:

[...]
Klopt. Alhoewel ik voorlopig nog geen fysieke pasjes en point of sale apparatuur verwacht.

EPI heeft iDeal overgenomen, het lijkt me waarschijnlijk dat we eerst uitrol zien van online betalingen via EPI (gebaseerd op hoe nu iDeal werkt, dus via je eigen bank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 01:41

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Vandaag via de chat in de Rabobank app geprobeerd me aan te melden voor de pilot. Helaas zonder resultaat.

Andere mensen recent nog wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:46
Wally2002 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 06:44:
[...]

Klopt. Alhoewel ik voorlopig nog geen fysieke pasjes en point of sale apparatuur verwacht.
Dat zou niet zo heel ingewikkeld moeten zijn. Fysieke pasjes maak je op dezelfde EMV standaarden als de Amerikaanse merken. Een Bancontact, om er eentje dichtbij te noemen, heeft hier ook gewoon ervaring mee. En POS hoef je niet te vervangen, er komt alleen een extra brand bij. Tuurlijk, je moet hier wel wat voor inregelen en certificeren, maar voor de leveranciers is dat standaardwerk.
Lastigste zal zijn om de verschillende processoren aan elkaar te knopen. Dat doe je nu met de netwerken van Visa en Mastercard en dat moet je dus gaan bouwen en regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-06 11:44
WishmasterNL schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:39:
Vandaag via de chat in de Rabobank app geprobeerd me aan te melden voor de pilot. Helaas zonder resultaat.

Andere mensen recent nog wel gelukt?
Twee weken geleden aangemeld via DM op Twitter, mailtje gekregen vanuit het project dat ik mijn rekeningnummer moest doorgeven, daarna niets meer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mumsel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:04
Wausser90 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:52:
[...]

Twee weken geleden aangemeld via DM op Twitter, mailtje gekregen vanuit het project dat ik mijn rekeningnummer moest doorgeven, daarna niets meer gehoord.
Exact hetzelfde bij mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
celshof schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:45:
[...]
Dat zou niet zo heel ingewikkeld moeten zijn. Fysieke pasjes maak je op dezelfde EMV standaarden als de Amerikaanse merken. Een Bancontact, om er eentje dichtbij te noemen, heeft hier ook gewoon ervaring mee. En POS hoef je niet te vervangen, er komt alleen een extra brand bij. Tuurlijk, je moet hier wel wat voor inregelen en certificeren, maar voor de leveranciers is dat standaardwerk.
Lastigste zal zijn om de verschillende processoren aan elkaar te knopen. Dat doe je nu met de netwerken van Visa en Mastercard en dat moet je dus gaan bouwen en regelen.
Eens, maar uit de nieuwsberichten van EPI merk je dat hun focus vooral op de digital wallet ligt. Vandaar mijn verwachting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:46
Wally2002 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:16:
[...]

Eens, maar uit de nieuwsberichten van EPI merk je dat hun focus vooral op de digital wallet ligt. Vandaar mijn verwachting.
"wero" tegenwoordig :)
https://www.epicompany.eu...nnovative-digital-wallet/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 12:06

DaveFlash

Here's to the crazy ones

aha, ben dus niet de enige. laatste mail met dat ze snel instructies zouden sturen dateert voor mij al van 16 oktober weer, daarna dus stil vanuit rabobank (ook initieel aangemeld via twitter DM) :9~

[ Voor 6% gewijzigd door DaveFlash op 30-10-2023 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

heeft iemand hier, binnen de pilot van rabo, eigenlijk al een visa debit ontvangen?

Het enige screenshot van die andere tweaker eerder in de thread, duidt erop dat ze blijkbaar alleen nog debit mastcards uitgeven, ik zou juist een visa debit willen van Rabo. ben nl. de dominantie van mastercard company wel zat inmiddels.... enfin, zoals hierboven aangegeven, na 16 okt, niets meer gehoord van rabo op het speciale pilot email adres...

[ Voor 4% gewijzigd door DaveFlash op 30-10-2023 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:25
DaveFlash schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:57:
heeft iemand hier, binnen de pilot van rabo, eigenlijk al een visa debit ontvangen?

Het enige screenshot van die andere tweaker eerder in de thread, duidt erop dat ze blijkbaar alleen nog debit mastcards uitgeven, ik zou juist een visa debit willen van Rabo. ben nl. de dominantie van mastercard company wel zat inmiddels.... enfin, zoals hierboven aangegeven, na 16 okt, niets meer gehoord van rabo op het speciale pilot email adres...
Visa is wereldwijd groter dan Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

(knip)
Respectloze toon jegens andere forumgebruikers.

[ Voor 90% gewijzigd door t_captain op 01-11-2023 15:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• La1974
Svp niet reageren op slechte posts; dien liever een TR in.

[ Voor 53% gewijzigd door Ardana op 06-11-2023 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

was ook beetje sarcastisch, plagend, jolend, komisch bedoeld man, dat zie je toch wel?
het was igg niet persoonlijk bedoeld ofzo.

enfin, of het een probleem is idk, ging mij meer om de houding van vooral de drie grote banken in Nederland, dat wij hier al tientallen jaren achter worden gehouden op betaaltechnologie vlak door hen, en dan maar tevreden moesten zijn met iDEAL voor onze online betalingen, terwijl online debit-card transacties iig buiten NL, BE & DE al ruim 20 jaar zo goed als de norm zijn, daar neem ik aanstoot aan. en daarmee rekenen we nu eindelijk gelukkig, nu ze alsnog overstag zijn met de overstap op 'echte' debitcards. en gelukkig maar. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Ardana op 06-11-2023 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

...om nog maar te zwijgen over het ontbreken van fatsoenlijke Maestro ondersteuning in landen buiten de EU, waardoor je bijv op vakantie in bijv. de VS en Canada weer met contanten moet werken ipv dat je overal kan pinnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
La1974 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:34:
[...]

Vroeger zeker wel (al dan niet gestimuleerd door lagere tarieven voor merchants bij VISA) maar als je nu wat zoekt via Google op acceptatie wereldwijd, zie je toch overwegend berichten dat de acceptatie (nagenoeg) hetzelfde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 16:48
Wausser90 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:52:
[...]

Ik heb zojuist een mailtje ontvangen dat ik mijn pas kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wausser90
Lunaticc schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:09:
[...]

Ik ook, klagen helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-06 21:05
Ik ook, en het is geen Mastercard debitcard! Kan niet zien wat het dan wel is, zal wel een visa zijn dan?

/Edit: in de afbeelding bij mijn betaapassen overzicht lijkt geen uitgever te staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdIFm3jjaZetmOz5L0OvF5YPA4U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rnpkl8lsLfZFTLDfQoPbBdr6.png?f=user_large

Heeft iemand dat al eens eerder gezien in dit topic? Ik heb niet alle 78 pagina's gelezen :+

Wat ook "grappig" is: mijn oude betaalpas was oranje; zouden ze nog geen oranje prints voor en/of rekeningen hebben voor visapassen?

[ Voor 76% gewijzigd door Nieknikey op 30-10-2023 19:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaston
Nieknikey schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:35:
Ik ook, en het is geen Mastercard debitcard! Kan niet zien wat het dan wel is, zal wel een visa zijn dan?

/Edit: in de afbeelding bij mijn betaapassen overzicht lijkt geen uitgever te staan:
[Afbeelding]

Heeft iemand dat al eens eerder gezien in dit topic? Ik heb niet alle 78 pagina's gelezen :+

Wat ook "grappig" is: mijn oude betaalpas was oranje; zouden ze nog geen oranje prints voor en/of rekeningen hebben voor visapassen?
Binnen een paar uur verandert de afbeelding en kun je zien welk merk je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06 21:53

[Afbeelding]

De pas is al een hele tijd niet meer oranje. Dus daar kan je niets van afleiden.
https://www.rabobank.nl/p...betalen/betaalpas/maestro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Lunaticc schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:09:
[...]

#metoo :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-06 21:05
LongBowNL schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:55:
[...]

De pas is al een hele tijd niet meer oranje. Dus daar kan je niets van afleiden.
https://www.rabobank.nl/p...betalen/betaalpas/maestro
En/of betaalrekeningen hebben geen blauw maar oranje accenten; dat was waar ik op doelde.
Ik krijg overigens een Visa zie ik net.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ehuc7mLYrgQHEq0wRUb9YzoMHm4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kzK31OOgfEzHvZOYuaP1VD64.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Als ik het goed zie, krijg ik een Mastercard. Het lijkt dus niet zo te zijn dat iedereen die gisteravond de mail hebben gehad om een nieuwe pas aan te vragen, een pas van één van beide leveranciers krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wausser90
Cranberry schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:01:
Als ik het goed zie, krijg ik een Mastercard. Het lijkt dus niet zo te zijn dat iedereen die gisteravond de mail hebben gehad om een nieuwe pas aan te vragen, een pas van één van beide leveranciers krijgt.
Bij mij is ook een MC logo zichtbaar helaas. Ik had liever VISA gehad omdat ik al een MC Debit heb.

Heb straks geen Maestro pas meer, maar durf de overstap wel aan. Gebruik sinds juli de MC debit, nog nergens in Nederland tegen problemen aangelopen, heb ook meerdere transacties gedaan in de VS, België, Griekenland, Noord-Macedonië en Spanje, allemaal zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

yes! mailtje ook binnen! wow! ik hoop idd ook op visa debit. inmiddels aangevraagd.... 🤞

[ Voor 21% gewijzigd door DaveFlash op 31-10-2023 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fatrat
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07-06 11:53
Gister de mail ook binnengehaald en 3 min later aangevraagd, zie nu dat ik een visa heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1839988

In het buitenland geeft Maestro veel problemen als je contactloos wilt betalen. Even cash uit de muur halen is doorgaans geen probleem maar wil je met je telefoon of horloge ergens pinnen, ho maar. Dan maar weer over naar Revolut en Wise, daar werkt het altijd veilloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Anoniem: 1839988 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:13:
In het buitenland geeft Maestro veel problemen als je contactloos wilt betalen. Even cash uit de muur halen is doorgaans geen probleem maar wil je met je telefoon of horloge ergens pinnen, ho maar. Dan maar weer over naar Revolut en Wise, daar werkt het altijd veilloos.
Wat is nu je punt? Dit topic gaat over het feit dat Maestro stopt met bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Anoniem: 1839988 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:13:
Pinnen met telefoon of horloge heeft helemaal niks met de betaalpas te maken. Zie bv OpenBank waarbij OpenBank Pay (betalen via hun app) via MasterCard Dsbit verloopt, ook al heb je alleen een (fysieke) Maestro pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

La1974 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:23:
[...]

Wat is nu je punt? Dit topic gaat over het feit dat Maestro stopt met bestaan.
Dat het maar goed is dat Maestro zsm stopt. Waar in Nederland problemen ontstaan dat je bijv. niet bij de AH kunt afrekenen heb ik hetzelfde in het buitenland waar ze geen Maestro accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobertMe schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:53:
[...]

Pinnen met telefoon of horloge heeft helemaal niks met de betaalpas te maken. Zie bv OpenBank waarbij OpenBank Pay (betalen via hun app) via MasterCard Dsbit verloopt, ook al heb je alleen een (fysieke) Maestro pas.
Ik heb met net nog getest met de watch. Rabo en ING krijgen een rejected melding terwijl als ik erna overschakel op mijn MC Revolut de betaling wel wordt geaccepteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Anoniem: 1839988 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:48:
[...]
Dat het maar goed is dat Maestro zsm stopt. Waar in Nederland problemen ontstaan dat je bijv. niet bij de AH kunt afrekenen heb ik hetzelfde in het buitenland waar ze geen Maestro accepteren.
Ik ben nog geen plek in NL tegengekomen waar je niet met MC of Visa debit kunt betalen. Bij AH kan dit inmiddels ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

La1974 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:50:
[...]

Ik ben nog geen plek in NL tegengekomen waar je niet met MC of Visa debit kunt betalen. Bij AH kan dit inmiddels ook.
Apart. Bij de flagship AH waar ik kom in een grote stad staat op een A4tje dat ze geen creditcards, visa, mastercard accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
Anoniem: 1839988 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:52:
[...]
Apart. Bij de flagship AH waar ik kom in een grote stad staat op een A4tje dat ze geen creditcards, visa, mastercard accepteren.
Wel geprobeerd te betalen?

Hier in de AH staat dit ook, maar mijn debit kaarten van Revolut werken er wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Youtl schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:54:
[...]

Nee. In Nederland gebruik ik gewoon mijn Nederlandse passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Hier ook uit de batch van gisteren een MasterCard logo te zien in de app. Denk niet dat er iets van logica aan te knopen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik dacht aan de hand van dit topic dat Maestro een beetje ging stoppen, maar ik kreeg vandaag mijn nieuwe bankpas: Maestro :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijnsch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-06 09:23
Youtl schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:54:
[...]

Ik heb hetzelfde, vaak waar staat aangegeven dat Mastercard (en Visa) niet word geaccepteerd, werkt Mastercard debit wel.

Ik denk dat Mastercard credit niet werkt maar Mastercard debit wel, en dat het personeel het onderscheid nog niet weet, maar dit is in Nederland een vrij nieuw fenomeen natuurlijk.

Een tijdje terug merkte ik wel dat het bij de 'ouderwetse' kassa bij de AH mijn Mastercard Debit kaart niet werkt geaccepteerd. Terwijl dit in de zelfde winkel bij de zelfscan Kassa dit wel het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

hmm, volgens de app krijg ik ook of een mastercard of een visa, alleen het plaatje laad niet bij mij, dus ik zou het nog niet weten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOck67T8gukHtz2iesialgeHOmY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MRNgYsew3MZ4luLYdStoHaFW.jpg?f=fotoalbum_large

En als ik op het (i)'tje duw: "Als je deze nieuwe betaalpas binnen hebt kun je daarna Apple Pay koppelen."

[ Voor 12% gewijzigd door DaveFlash op 31-10-2023 14:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
Hann1BaL schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:21:
Ik dacht aan de hand van dit topic dat Maestro een beetje ging stoppen, maar ik kreeg vandaag mijn nieuwe bankpas: Maestro :)
Dat klopt Maestro gaat inderdaad stoppen, lees je vooral in dan heb je een beter beeld over welke bank wanneer gaat stoppen ongeveer en overstapt op MasterCard/Visa. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Youtl op 31-10-2023 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Youtl schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:09:
[...]

Dat klopt Maestro gaat inderdaad stoppen, lees je vooral in dan heb je een beter beeld over welke bank wanneer gaat stoppen ongeveer en overstapt op MasterCard/Visa. ;)
als het goed is alle banken, ze zullen wel moeten, want Mastercard en Visa stoppen namelijk zelf met respectievelijk Maestro en V-Pay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

[Afbeelding]

ik gok idd het laatste, maar dan enkel voor deze display afbeelding, ik denk dat jij dan idd een visa debit krijgt en als dit voor een en/of is, de fysieke versie gewoon een grafische variatie heeft op de normale pas. en dus dat ze op de site/app nog niet alles tot op dat detail niveau hebben doorgevoerd, of we zitten allebei fout. nja je zult het vanzelf wel zien denk ik

update op basis van screenshots van andere ben ik nu niet zeker meer, kan ook een glitch zijn bij jou.

[ Voor 4% gewijzigd door DaveFlash op 31-10-2023 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

KUT! Het plaatje is inmiddels zichtbaar geworden vandaag, helaas, het wordt een Mastercard Debit zo te zien. Als het plaatje idd klopt. :| :/ :( :-(

[ Voor 40% gewijzigd door DaveFlash op 01-11-2023 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Net alsof je niet door hebt dat in de volksmond Mastercard en Visa gelijk staan aan creditcards en niet snapt dat dat bordje dus niet op de debit varianten slaat ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Ultrafast schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 23:09:
Asn bank stapt ook over op 2024 met visa of mastercard debit.

Echter Abn amro start op 1 januari 2024.

[Afbeelding]
ik kan heel die pagina niet vinden bij asn, kun je een link delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

YakuzA schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:48:
[...]

Net alsof je niet door hebt dat in de volksmond Mastercard en Visa gelijk staan aan creditcards en niet snapt dat dat bordje dus niet op de debit varianten slaat ;)
Nja, veel nederlanders, het zgn. klootjes volk, denkt wel zo helaas, de banken zouden er dus goed aan doen om in hun communicatie duidelijk en helder te zijn en er, hoewel ze het nu nog niet actief doen, straks wel veel ruchtbaarheid aan te geven met postercampagnes (abri's e.d.), tv spots, enz.. over deze overstap op de debitcards van Visa en Master.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DaveFlash schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:34:
[...]

Nja, veel nederlanders, het zgn. klootjes volk, denkt wel zo helaas, de banken zouden er dus goed aan doen om in hun communicatie duidelijk en helder te zijn en er, hoewel ze het nu nog niet actief doen, straks wel veel ruchtbaarheid aan te geven met postcampagnes, tv spots, etc. over deze overstap op de debitcards van Visa en Master.
Andersom, waarom zouden ze er ruchtbaarheid aan geven? Zie Maestro vs MasterCard, alleen de kleuren van de bolletjes zijn wat anders? Er staat niet super groot MasterCard op. Bij Visa lijkt het daar wel op.
En in het geval van Rabo, die hebben vorig jaar nog nieuwe passen geïntroduceerd. Alsof een normale klant dan bij een compleet nieuwe pas ziet dat er een ander logo op staat van de uitgever. En welke normale klant weet uberhaupt of van Maestro & V-Pay? Het feit dat een ING ze willekeurig durft uit te geven (en je op aanvraag kunt ruilen) toont IMO aan dat velen daar niet mee bezig zijn / niet van weten. En hoewel MasterCard & Visa wel bekende namen zijn wordt in ieder geval MasterCard niet groot gevoerd op de pas. Je hebt dezelfde bolletjes als bij Maestro? alleen een andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Youtl schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:34:
Ik denk wel als de voorwaarden zo karig worden wat betreft de chargebacks en de spelregels hierom, de fintechs een streepje voor gaan hebben op de NL banken.

Bunq, N26 en Revolut bieden een fatsoenlijke chargeback systeem aan ook (muv Bunq) voor het gratis betaalpakket. Nou wil de gemiddelde Nederlander niet zo snel van bank switchen omdat ze dit eng vinden maar ik zie er wel potentie in, vooral als N26 en Revolut ook NL IBANS zouden aanbieden naast iDeal.
Update: Inmiddels is duidelijk dat Revolut dus Nederlandse IBANS gaat uitgeven aan Nederlandse gebruikers, in het Revolut topic lees je vanaf hier er meer over. In de laatste nieuwsbrief van 20 oktober geven ze een indicatie van het tijdpad ervoor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncY0trbTlTFkBRQmMCquRgpxviE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dgyFhaJd7Ng9vvoUALMYpMM7.png?f=fotoalbum_large

Al met al is er dus in Nederland op banken/financieel gebied een hoop gaande, de incumbents gaan eindelijk overstag met debetcards, en ondertussen verNederlandsen de nieuwe fintechs als de malle _/-\o_ :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

UPDATE van Rabo: status staat nu op verzonden, morgen waarschijnlijk dus al in huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:41:
[...]

Andersom, waarom zouden ze er ruchtbaarheid aan geven? Zie Maestro vs MasterCard, alleen de kleuren van de bolletjes zijn wat anders? Er staat niet super groot MasterCard op. Bij Visa lijkt het daar wel op.
En in het geval van Rabo, die hebben vorig jaar nog nieuwe passen geïntroduceerd. Alsof een normale klant dan bij een compleet nieuwe pas ziet dat er een ander logo op staat van de uitgever. En welke normale klant weet uberhaupt of van Maestro & V-Pay? Het feit dat een ING ze willekeurig durft uit te geven (en je op aanvraag kunt ruilen) toont IMO aan dat velen daar niet mee bezig zijn / niet van weten. En hoewel MasterCard & Visa wel bekende namen zijn wordt in ieder geval MasterCard niet groot gevoerd op de pas. Je hebt dezelfde bolletjes als bij Maestro? alleen een andere kleur.
En van de Mastercard bolletjes is zelfs maar 1 een andere kleur.

De gemiddelde consument (90% van de mensen) zal het niet eens opvallen, zolang de betaalpas maar gewoon werkt in de winkel.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultrafast
DaveFlash schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:53:
[...]

ik kan heel die pagina niet vinden bij asn, kun je een link delen?
Hier is een link ASN particulier voorwaarden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-05 18:12
La1974 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:34:
[...]

In omzet. Qua acceptatie zijn ze gelijk min of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
DaveFlash schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:45:
[...]

Update: Inmiddels is duidelijk dat Revolut dus Nederlandse IBANS gaat uitgeven aan Nederlandse gebruikers, in het Revolut topic lees je vanaf hier er meer over. In de laatste nieuwsbrief van 20 oktober geven ze een indicatie van het tijdpad ervoor:
[Afbeelding]

Al met al is er dus in Nederland op banken/financieel gebied een hoop gaande, de incumbents gaan eindelijk overstag met debetcards, en ondertussen verNederlandsen de nieuwe fintechs als de malle _/-\o_ :9~ O+
Debit cards zijn de bekende Maestro en V-Pay ook. Het is niets anders dan een betaalkaart die gekoppeld is aan een betaalrekening, waar aankopen direct van afgeschreven worden. Het nieuwe is dat debit cards nu eindelijk als Visa of Mastercard uitgegeven gaan worden in Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
balken07 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:06:
[...]

Debit cards zijn de bekende Maestro en V-Pay ook. Het is niets anders dan een betaalkaart die gekoppeld is aan een betaalrekening, waar aankopen direct van afgeschreven worden. Het nieuwe is dat debit cards nu eindelijk als Visa of Mastercard uitgegeven gaan worden in Nederland.
Nouja, het nieuwe is niet de naam die er op staat, zoals je het wellicht onbewust neerzet. Het nieuwe is dat er gebruik wordt gemaakt van het MasterCard / Visa betaalnetwerk zoals ook gebruikt wordt door de credit cards van beide merken. En daarmee ook een nieuwe naam/logo op de pas staat. En je daardoor dus wereldwijde acceptatie hebt; Volgens in ieder geval MasterCard het (vernieuwde) MasterCard netwerk veel beter/veiliger is dan het verouderde Maestro netwerk; Je er online betalingen mee kunt doen;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
RobertMe schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:15:
[...]

Nouja, het nieuwe is niet de naam die er op staat, zoals je het wellicht onbewust neerzet. Het nieuwe is dat er gebruik wordt gemaakt van het MasterCard / Visa betaalnetwerk zoals ook gebruikt wordt door de credit cards van beide merken. En daarmee ook een nieuwe naam/logo op de pas staat. En je daardoor dus wereldwijde acceptatie hebt; Volgens in ieder geval MasterCard het (vernieuwde) MasterCard netwerk veel beter/veiliger is dan het verouderde Maestro netwerk; Je er online betalingen mee kunt doen;
Ik nam de voordelen die ze meebrengen als veronderstelde kennis aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

hmm, dan krijg ik een pdf, apart, dat screenshot leek gewoon een webpagina meen ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
DaveFlash schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:34:
[...]

hmm, dan krijg ik een pdf, apart, dat screenshot leek gewoon een webpagina meen ik
Ow wat betreft hebt je gelijk inderdaad ze hebt weggehaald denk ik kwam ik nu pas ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Ultrafast schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:24:
[...]

Ow wat betreft hebt je gelijk inderdaad ze hebt weggehaald denk ik kwam ik nu pas ...
wait, die pagina is offline gehaald? wat raar! :? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[...]
Een debitcard is geen creditcard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Ik heb bij Rabo een nieuwe pas aangevraagd binnen de pilot. Maar zie dat nu alsnog de kosten voor vervangen van de pas zijn afgeschreven?! Is dit bij anderen ook het geval geweest, en weer teruggestort later? Of moet ik toch even contact opnemen met de bank?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

RobertMe schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:33:
Ik heb bij Rabo een nieuwe pas aangevraagd binnen de pilot. Maar zie dat nu alsnog de kosten voor vervangen van de pas zijn afgeschreven?! Is dit bij anderen ook het geval geweest, en weer teruggestort later? Of moet ik toch even contact opnemen met de bank?
ja! ik wou het net ook komen melden hier, ben dus niet de enige, ook bij mij is er vannacht gewoon 4,95 afgeschreven, heb net op dat speciale mailadres ze een vriendelijk mailtje gestuurd inc. screenshot met de vraag of ze het willen terugboeken, dus we zullen zien of ze dat gaan doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaston
RobertMe schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:33:
Ik maakte deel uit van de eerdere lichting enkele weken geleden en bij mij is er tot dusver niks afgeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DaveFlash schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:40:
[...]

ja! ik wou het net ook komen melden hier, ben dus niet de enige, ook bij mij is er vannacht gewoon 4,95 afgeschreven, heb net op dat speciale mailadres ze een vriendelijk mailtje gestuurd inc. screenshot met de vraag of ze het willen terugboeken, dus we zullen zien of ze dat gaan doen
Keep me/us posted ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranberry
Hier inderdaad ook €4,95 afgeschreven vandaag. 'k Ga ook ff een mailtje sturen en zal de afloop hier delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

update: zo juist mailtje gehad dat ze er achteraan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DaveFlash schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:22:
update: zo juist mailtje gehad dat ze er achteraan gaan.
Just checking. In hoeverre heb je geschreven "bij mij is het afgeschreven" vs "ik heb van anderen vernomen dat het bij hen ook mis is gegaan"? :P Als in: gaan ze het voor jou na, of in het algemeen en pluizen ze dan ook uit bij wie nog meer onterecht is afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

RobertMe schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:55:
[...]

Just checking. In hoeverre heb je geschreven "bij mij is het afgeschreven" vs "ik heb van anderen vernomen dat het bij hen ook mis is gegaan"? :P Als in: gaan ze het voor jou na, of in het algemeen en pluizen ze dan ook uit bij wie nog meer onterecht is afgeschreven.
daar heb ik niet over geschreven vanmorgen, alleen over mijn situatie, met screenshot van eigen mobiel bankieren erbij, zo net in een opvolgend mailtje als reactie op hun laatste mail, heb ik wel aangegeven dat ik van anderen vernomen heb dat het ook mis gegaan is.

Maar hzo is dat van belang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

ofwel kort gezegd: ik had vanmorgen al het mailtje getikt en verstuurd voor ik in dit topic keek en zag dat jullie het zelfde hadden meegemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door DaveFlash op 02-11-2023 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DaveFlash schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:00:
[...]

daar heb ik niet over geschreven vanmorgen, alleen over mijn situatie, met screenshot van eigen mobiel bankieren erbij, zo net in een opvolgend mailtje als reactie op hun laatste mail, heb ik wel aangegeven dat ik van anderen vernomen heb dat het ook mis gegaan is.

Maar hzo is dat van belang?
Zodat ze ook weten dat het bij anderen mis is gegaan en ze het niet als een alleenstaand probleem (voor een specifieke klant / deelnemer) moeten behandelen.

Met een of twee meldingen van "bij mij is het onterecht afgeschreven" lijkt mij anders de kant dus nogal groot dat ze niet opvalt dat het voor een grote (/gehele) groep zo is (gehele groep dan die afgelopen maandag geïnformeerd is). En/of dat ze zich bij een of twee meldingen van de domme houden en dus (bewust) niet kijken of er meer "slachtoffers" zijn.

Ikzelf kijk het bij dezen dus even aan. Zeker als je hebt aangegeven dat het ook bij anderen fout is gegaan. Als jullie dadelijk melden dat het is teruggestort en ik heb niks kan ik altijd nog aan de bel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

ah ok, nou zoals gezegd in het opvolg mailtje, die ik als reactie op hun laatste email heb verstuurd zo'n uurtje geleden heb ik het idd wel vermeld. dus ik vertrouw dat ze het nu intern hebben opgepakt. we wachten dus af

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 16:48
Ik heb gisteren ook een mailtje gestuurd. Dit was de reactie:
Er blijkt inderdaad wat mis te zijn gegaan met de vervangingskosten.
We zorgen dat dit zo snel mogelijk hersteld wordt.
Excuses voor het ongemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
Heb exact hetzelfde antwoord als @Lunaticc gekregen op mijn e-mail over het feit dat er toch vervangingskosten in rekening zijn gebracht.

Overigens is mijn pas vandaag bezorgd!
@DaveFlash .. en ja het plaatje dat in de app staat, klopt met de kaart die geleverd wordt (in mijn geval MasterCard)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Cranberry schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:53:
Heb exact hetzelfde antwoord als @Lunaticc gekregen op mijn e-mail over het feit dat er toch vervangingskosten in rekening zijn gebracht.

Overigens is mijn pas vandaag bezorgd!
@DaveFlash .. en ja het plaatje dat in de app staat, klopt met de kaart die geleverd wordt (in mijn geval MasterCard)
Mooi om te horen, daarbij, even voor twaalfen was de post er gelukkig al met de nieuwe pas, dus net bij de supermarkt meteen iets kleins afgerekend met chip+pin, kwam thuis en zag op al m'n Apple devices dat de mastercard er al stond automatisch, zonder dat ik iets hoefde te doen, ook op mac desktop en laptop.

[ Voor 3% gewijzigd door DaveFlash op 08-04-2024 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

<knip> Off-topic.

[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 06-11-2023 14:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• balken07
Ik heb SNS via Whatsapp nog maar eens om een update gevraagd mbt het tijdspad. Hier de reactie:

Goedemiddag, hulp is hier. Vanaf januari 2024 start de Volksbank met de uitgifte van de Debit Mastercard en VISA Debit betaalpassen. De uitgifte gebeurt via ‘natuurlijk verloop’. Dit betekent dat bij het bereiken van de vervaldatum of bij verlies of diefstal, je een Debit Mastercard of VISA Debit pas krijgt. Dit zal niet meteen voor iedereen zijn. Het aantal uit te geven passen wordt geleidelijk opgebouwd. Weet je zo voldoende?

Januari als concrete maand is voor mij nieuw. Hopelijk blijft dit zo, en klopt de informatie überhaupt. 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

balken07 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:05:
Ik heb SNS via Whatsapp nog maar eens om een update gevraagd mbt het tijdspad. Hier de reactie:

Goedemiddag, hulp is hier. Vanaf januari 2024 start de Volksbank met de uitgifte van de Debit Mastercard en VISA Debit betaalpassen. De uitgifte gebeurt via ‘natuurlijk verloop’. Dit betekent dat bij het bereiken van de vervaldatum of bij verlies of diefstal, je een Debit Mastercard of VISA Debit pas krijgt. Dit zal niet meteen voor iedereen zijn. Het aantal uit te geven passen wordt geleidelijk opgebouwd. Weet je zo voldoende?

Januari als concrete maand is voor mij nieuw. Hopelijk blijft dit zo, en klopt de informatie überhaupt. 👍🏻
ik meen eerder te hebben gezien dat asn hetzelfde aangaf, ga er dus vanuit dat dit voor de gehele volksbank groep dus geldt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
DaveFlash schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:12:
[...]

ik meen eerder te hebben gezien dat asn hetzelfde aangaf, ga er dus vanuit dat dit voor de gehele volksbank groep dus geldt.
Dat klopt. In het antwoord spreekt de medewerker zich ook uit als Volksbank. Dit is logisch, aangezien de 3 merken letterlijk slechts merken zijn. De hele IT en logistiek op de achtergrond is gewoon moederbedrijf Volksbank. Als ASN ook concreet januari heeft genoemd, dan klinkt dit verhaal voor mij wel aannemelijker :) Mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Detail bij Volksbank is dan wel dat ze een gefaseerde overgang doen en niet van de ene op de andere dag overstappen op MasterCard / Visa. Dus zeg maar de eerste week / maand bij wijze van dat 5% van de passen MasterCard / Visa Debit zijn en nog 95% Maestro / V-Pay, week of maand later 10% Debit en 90% de oude, etc.
Pagina: 1 ... 20 ... 40 Laatste