Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:27
iApp schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:52:
[...]

Ik twijfel er steeds meer aan of het de upgrade vanaf een Air M1 wel waard is. Prestaties zijn voor development nagenoeg gelijk, batterij gaat niet langer mee en het gewicht is bijna het dubbele. En daar betaal ik 2.000€ aan bij als mijn M1 700€ oplevert. :/ Scherm blijft steken op 500 nits, daar heb je ook niet veel aan.
Believe it or not. Same here haha. Heb al de 14" gereserveerd bij Apple Haarlem en de 16" gisteren geannuleerd maar begin nu dik te twijfelen. Elke review die ik lees geeft aan dat als je hem professioneel gebruikt hij zijn geld waard is, anders gewoon de M1 MBP 13" kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
renegrunn schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:56:
[...]

Het schijnt dat MTB fietsen ook vaak in het bos worden getest ;)

Maar dat lijkt mij dus niet zo heel vreemd als deze machines daar ook voor gebouwd zijn, dan wel dat dit de doelgroep is.
Er bestaat wel meer dan alleen video editing in deze wereld ;). Een MTB test je ook buiten het bos want de rit er naar toe moet ook wel fijn verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:56
Khayma schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:57:
[...]

Er bestaat wel meer dan alleen video editing in deze wereld ;). Een MTB test je ook buiten het bos want de rit er naar toe moet ook wel fijn verlopen.
Jaja, maar je snapt me wel..

Tuurlijk is er veel meer. Maar ook qua marketing vanuit Apple is vrijwel alles gericht op video-editing e.d. Maar zit er verder hetzelfde in jou hoor. Het zal voor mij ook een heul dikke kantoor-machine worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Khayma
renegrunn schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:59:
[...]

Jaja, maar je snapt me wel..

Tuurlijk is er veel meer. Maar ook qua marketing vanuit Apple is vrijwel alles gericht op video-editing e.d. Maar zit er verder hetzelfde in jou hoor. Het zal voor mij ook een heul dikke kantoor-machine worden.
Ik wil gewoon dat ze testen hoe hij werkt als je 4 tabbladen open hebt staan met o.a. tweakers. Dat is namelijk hoe die van ons gebruikt gaat worden :+ :+ :+ :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik heb hoofdzakelijk de nieuwe 14 inch gekozen puur om het ProMotion scherm (en een iets groter display dan mijn huidige 13 MBA M1), ik doe niet eens aan video of foto editing.

Net als dat je een iPhone 13 Pro kiest puur vanwege het 120Hz scherm en je misschien niet eens veel foto's neemt met de fantastische camera's van de 13 Pro.

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 26-10-2021 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37
voor de 14 inch wordt standaard een lader meegeleverd van 67 W en voor 2 tientjes een 96 W..dat is dan toch een no-brainer...of zou het op termijn slechter zijn voor de levensduur van de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwwmarcel schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:13:
voor de 14 inch wordt standaard een lader meegeleverd van 67 W en voor 2 tientjes een 96 W..dat is dan toch een no-brainer...of zou het op termijn slechter zijn voor de levensduur van de accu?
MacOS heeft best wel wat slimmigheden om de accuslijtage zo veel mogelijk te beperken/het verslijten te verslomen. Uiteindelijk slijten alle accu's.Ik zie dit meer als een marketingtruuk om toch die 20 euro extra te laten betalen. (in mijn ogen hadden ze meteen de 96 W mee moeten leveren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:55
14" MacBook Pro 10-Core CPU/16-Core GPU met 16GB RAM en 1TB Storage besteld bij A-Mac vanochtend. Stond op Direct Ophalen bij The Wall.

Ben nu onderweg, hij ligt voor me klaar. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-09 09:05
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:20:
[...]

MacOS heeft best wel wat slimmigheden om de accuslijtage zo veel mogelijk te beperken/het verslijten te verslomen. Uiteindelijk slijten alle accu's.Ik zie dit meer als een marketingtruuk om toch die 20 euro extra te laten betalen. (in mijn ogen hadden ze meteen de 96 W mee moeten leveren)
Ik weet niet hoe groot de adapters ten opzichte van elkaar zijn? Als daar nog veel verschil in zit kan dat eventueel nog een overweging zijn voor op reis enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wwwmarcel
ik twijfel nog tussen het base model 14" 8 cores en de 10 cores, is er al een review voorbij gekomen waarin dat is getest..

geen idee of ik het nodig heb, maar ik wil niet de verkeerde keuze maken.
incidenteel doe ik kleine video bewerking..maar volgens die Ijustine is dat op het base model ook geen probleem...altijd lastig die keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
wwwmarcel schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:35:
ik twijfel nog tussen het base model 14" 8 cores en de 10 cores, is er al een review voorbij gekomen waarin dat is getest..

incidenteel doe ik kleine video bewerking..maar volgens die Ijustine is dat op het base model ook geen probleem...altijd lastig die keuzes
Wilde qua CPU en GPU Cores het maximale binnen de M1 Pro. Dus gekozen voor 10/16 met uiteindelijk 16GB RAM en 1TB storage ipv 32GB en 512GB storage.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:55

amphora

Websites & Fotografie

PrimusIP schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:29:
[...]

Ik weet niet hoe groot de adapters ten opzichte van elkaar zijn? Als daar nog veel verschil in zit kan dat eventueel nog een overweging zijn voor op reis enzo.
Voor op reis heb ik een 100W brick met 2 usb-c en 2 usb-a poorten. Één lader voor alle gadgets die eventueel mee gaan (iPad, iPhone, Watch, Macbook)

Overigens twijfel ik nog ernstig of ik de stap naar deze nieuwe ga maken. Ik zou dan zeer waarschijnlijk voor een 16 Max (10/32/32) gaan met 1TB, Maar ja, 3849,-... Ik heb nu een 15" MBP uit 2017 waar ik een externe GPU aan heb hangen (AMD 5700 in Razer Core behuizing). De GPU upgrade is dan niet zo heel groot maar je hebt die power tenminste altijd bij je en niet alleen thuis waar die externe GPU staat. Moet ook toegeven dat ik die voornamelijk voor gaming gebruik (World of Warcraft). Al zit ik tegenwoordig ook steeds vaker in Davinci Resolve 4K/H.265 video's te editen en dat zou inderdaad soepeler mogen. Voor m'n fotografie (Lightroom) voldoet de huidige ook wel. Wel irriteert het me dat ik nu 512 GB SSD heb dus constant vol is.

[ Voor 10% gewijzigd door amphora op 26-10-2021 10:42 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Als je iets incidenteel doet zal je er geen reet van merken en al helemaal niet bij kleine bewerkingen.
Zelfs een Air met M1 zou dan prima zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 26-10-2021 10:40 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:07
Poeh, ook ik twijfel tussen gaan voor de nieuwe of (vanwege de complete overkill van de nieuwe) toch gaan voor de vorige generatie. Ben nu Mac-loos, zowel de M1 mini als de 15" MB (2015) zijn de deur uit gegaan. Ik zie de 16GB/256GB Air nieuw voor 1250 langskomen en de MBP (13") met 16GB/512 rond de 1400 (2dehands) langskomen. De step up naar de nieuwe 14" is dan nog redelijk groot en eigenlijk totaal onnodig, in die zin kan ik mij dus heel goed vinden in de conclusie van een van de filmpjes die in dit topic gelinked werden.
Vandaag maar eens de knoop doorhakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iJJ76
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-08-2024
Rivanov schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:28:
14" MacBook Pro 10-Core CPU/16-Core GPU met 16GB RAM en 1TB Storage besteld bij A-Mac vanochtend. Stond op Direct Ophalen bij The Wall.

Ben nu onderweg, hij ligt voor me klaar. :)
Dezelfde besteld bij A-Mac gisteren, gaat zometeen met PostNL geleverd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
amphora schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:38:
[...]

Voor op reis heb ik een 100W brick met 2 usb-c en 2 usb-a poorten. Één lader voor alle gadgets die eventueel mee gaan (iPad, iPhone, Watch, Macbook)

Overigens twijfel ik nog ernstig of ik de stap naar deze nieuwe ga maken. Ik zou dan zeer waarschijnlijk voor een 16 Max (10/32/32) gaan met 1TB, Maar ja, 3849,-... Ik heb nu een 15" MBP uit 2017 waar ik een externe GPU aan heb hangen (AMD 5700 in Razer Core behuizing). De GPU upgrade is dan niet zo heel groot maar je hebt die power tenminste altijd bij je en niet alleen thuis waar die externe GPU staat. Moet ook toegeven dat ik die voornamelijk voor gaming gebruik (World of Warcraft). Al zit ik tegenwoordig ook steeds vaker in Davinci Resolve 4K/H.265 video's te editen en dat zou inderdaad soepeler mogen. Voor m'n fotografie (Lightroom) voldoet de huidige ook wel. Wel irriteert het me dat ik nu 512 GB SSD heb dus constant vol is.
Mijn gevoel is dat voor gaming (world of warcraft) zelfs de m1 air wel voldoet. (if evt. de versie met een ventilator). Maar ik heb niet echt een goede vergelijking aangezien meeste games niet draaien. Kan me voorstellen dat je voor een Call of Duty of een Cyberpunk je wat sterkers nodig hebt, maar die draaien toch niet native op een Mac. Ik heb op mijn M1 air ook Porting kit (dat gebruikt Wine) en dat vind ik geen succes omdat textures slecht laden/storen, bijvoorbeeld bij Skyrim heb ik dat. Heeft niet zozeer met de hardware performance te maken.
Mocht ik gamen weer oppakken, koop ik wel een console denk ik. Ik ben gek op Apple spul, maar voor gamen is het waardeloos. Ook met die indrukwekkende gpu cores van de 14" en 16": Zolang er 1) geen native Windows is, 2) die ARM windows qua games kan draaien die de x86 versie kan en 3) game developers geen macOS games schrijven, heb je voor het gamen maar heel weinig aan die laptops. Voor al het andere: indrukwekkende machines.
Maar ik dwaal af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Slomy schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:55:
Poeh, ook ik twijfel tussen gaan voor de nieuwe of (vanwege de complete overkill van de nieuwe) toch gaan voor de vorige generatie. Ben nu Mac-loos, zowel de M1 mini als de 15" MB (2015) zijn de deur uit gegaan. Ik zie de 16GB/256GB Air nieuw voor 1250 langskomen en de MBP (13") met 16GB/512 rond de 1400 (2dehands) langskomen. De step up naar de nieuwe 14" is dan nog redelijk groot en eigenlijk totaal onnodig, in die zin kan ik mij dus heel goed vinden in de conclusie van een van de filmpjes die in dit topic gelinked werden.
Vandaag maar eens de knoop doorhakken!
Persoonlijk raad ik je af die 13" nu te kopen, tenzij je het echt nodig hebt voor specifieke Intel zaken rond Windows only software en VM's.
Apple gaat komende jaren vooral inzetten op gebied van M1. Ze zullen verwacht ik Intel nog wel een tijdje ondersteunen, maar ik verwacht dat steeds vaker leuke nieuwe toepassingen niet onder de Intel versies werken. Verder heeft qua performance de M1 gewoon een enorm prachtig resultaat en de accu is geweldig.
Als die 13" en 14" M1's overbodig en te duur zijn, ga dan voor een M1air of 12" pro. Eventueel met meer ram en schijfruimte.

Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening hoe ik er tegen aan kijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rivanov
Jeuj!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSccXxGD-v8L7WBc9Rwaa8WZSU4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e327o5UKHPJeIPXViuZ8TYFC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khayma
Nice! Isofix op de passagierstoel wil ik echt wel op mijn volgende auto hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:20

Blaz0r

:)

Weet iemand of er toevallig ergens ANSI toetsenbord indelingen (Engels (VS)) op voorraad zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Blaz0r schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:35:
Weet iemand of er toevallig ergens ANSI toetsenbord indelingen (Engels (VS)) op voorraad zijn?
Die kans is 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:07
PrimusIP schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:13:
[...]

Persoonlijk raad ik je af die 13" nu te kopen, tenzij je het echt nodig hebt voor specifieke Intel zaken rond Windows only software en VM's.
Apple gaat komende jaren vooral inzetten op gebied van M1. Ze zullen verwacht ik Intel nog wel een tijdje ondersteunen, maar ik verwacht dat steeds vaker leuke nieuwe toepassingen niet onder de Intel versies werken. Verder heeft qua performance de M1 gewoon een enorm prachtig resultaat en de accu is geweldig.
Als die 13" en 14" M1's overbodig en te duur zijn, ga dan voor een M1air of 12" pro. Eventueel met meer ram en schijfruimte.

Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening hoe ik er tegen aan kijk.
Ik doelde bij de 13" MBP inderdaad op de MBP met een M1. Wat er ook gaat gebeuren, de volgende machine gaat in elk geval een M1 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:53
Khayma schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:48:
Tot nu toe zijn alle benchmarks allemaal echt gericht op video editing.
Tja, ken jij andere toepassingen die gedurende minuten de capaciteit van de processor kunnen gebruiken?

Een grafiekje in excel maken is niet zo spannend voor die processor.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11
iApp schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:52:
[...]

Ik twijfel er steeds meer aan of het de upgrade vanaf een Air M1 wel waard is. Prestaties zijn voor development nagenoeg gelijk, batterij gaat niet langer mee en het gewicht is bijna het dubbele. En daar betaal ik 2.000€ aan bij als mijn M1 700€ oplevert. :/ Scherm blijft steken op 500 nits, daar heb je ook niet veel aan.
Ik denk dat voor 90% van de mensen die deze laptops kopen ook een M1 hadden kunnen gebruiken. Je ziet vaak dat veel mensen veel te veel kopen voor de taken die ze dagelijks gebruiken: e-mailen, internetten, videobellen, office, etc.

Het is allemaal relatief. Als het geld geen probleem is, dan zou ik het gewoon doen. Het HDR scherm is m.i. de upgrade al waard. Is geld wel een probleem, dan zou ik pas upgraden als het ook echt nodig is voor je werk. Kun je nog toe, dan is wachten altijd beter. Een M2 of M3 zal toch weer beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r

Blaz0r

Best wel vreemd toch? Volgens mij is het toch echt veruit de meest gebruikte indeling in Nederland. Als je laptops van andere merken koopt krijg je ook ANSI.

Een steekproef in de pricewatch lijkt dit te bevestigen en bij werk laptops krijg ik ook altijd ANSI zonder daar speciaal voor te vragen.

Ik vind het misschien wat belangrijker dan een gemiddeld persoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Echt, hoe kun je?! Geen autogordels?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:52
Ik twijfel ook nog lichtelijk tussen de 14" M1 Pro 8-core of 10-core (of héél misschien de 'gewone' M1).

Ik doe best wel veel zwaar werk, zoals video en foto editing (geen VFX) en dan een stuk meer dan de amateur.

De laptop zal ik vooral privé gebruiken, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om hem voor professionele doeleinden in te zetten. 2250 euro blijft érg veel, laat staan de 10-cores die 2500 euro is...

Ik neig naar de M1 Pro 8-core. Zal dit voldoende zijn? Het hoeft ook weer geen beest te zijn voor sporadisch hier en daar wat werk.

[ Voor 5% gewijzigd door Fuujii op 26-10-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 22:53
wwwmarcel schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:13:
De vraag is ... wat boeit het?
Als ik een laptop draadloos gebruik, dan is dat voor een paar uren, en daarna op de normale werkplaats gaat die terug aan de stekker.
Batterijduur is belangrijk, laadsnelheid... als die op een uur of 2 opgeladen is, dan ben ik al tevreden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Neem gewoon de 10 core. Een verkeerde keuze is er niet, maar het enige wat je bij die 10 core SoC mist is een paar euro. Dat ben je over een paar weken toch vergeten.

https://www.tomsguide.com...ast-are-m1-pro-and-m1-max hier hebben ze al wat benchmarks gedraait op de M1pro/max, dan kun je zien wat het scheelt tov de oude M1.

[ Voor 13% gewijzigd door zonoskar op 26-10-2021 11:53 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fuujii schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:45:
Ik twijfel ook nog lichtelijk tussen de 14" M1 Pro 8-core of 10-core (of héél misschien de 'gewone' M1).

Ik doe best wel veel zwaar werk, zoals video en foto editing (geen VFX) en dan een stuk meer dan de amateur.

De laptop zal ik vooral privé gebruiken, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om hem voor professionele doeleinden in te zetten. 2250 euro blijft érg veel, laat staan de 10-cores die 2500 euro is...

Ik neig naar de M1 Pro 8-core. Zal dit voldoende zijn? Het hoeft ook weer geen beest te zijn voor sporadisch hier en daar wat werk.
Kijk eens naar de video van iJustine vanaf 6:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:38
Blaz0r schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:43:
[...]

Best wel vreemd toch? Volgens mij is het toch echt veruit de meest gebruikte indeling in Nederland. Als je laptops van andere merken koopt krijg je ook ANSI.

Een steekproef in de pricewatch lijkt dit te bevestigen en bij werk laptops krijg ik ook altijd ANSI zonder daar speciaal voor te vragen.

Ik vind het misschien wat belangrijker dan een gemiddeld persoon...
Iedereen die het belangrijk vind heeft m in bestelling staan met US keyboard layout. Apple heeft die nooit op voorraad. Je vindt alleen de NL layout op voorraad, is nooit anders geweest helaas dus vreemd zou ik het dan niet meer noemen :)

[ Voor 3% gewijzigd door ZiSE op 26-10-2021 11:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Fuujii schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:45:

Dat soort keuzes zijn altijd lastig. De eerste 'benchmarks' toonde aan dat ie 20% langzamer zou zijn dan die 10 core variant, maar het zijn idd ook 20% minder cores...Zelf ben ik voor de 8 core versie gegaan, omdat ik de M1 MacBook Air van mijn vriendin al behoorlijk snel vond. De meerwaarde voor mij is voornamelijk dat er nu makkelijk 2 schermen op aangesloten kunnen worden.

Dus wel langzamer, maar voor de meeste mensen denk ik meer dan snel genoeg. Het scheelt misschien 'maar' een paar honderd euro, maar stiekem is dat best veel op iets dat toch al prijzig is. Uiteindelijk denk ik niet dat je op korte termijn significant veel verschil gaat merken tenzij je misschien echt een hardcore professional bent die alles eruit gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r

Blaz0r

ZiSE schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:55:
[...]

Iedereen die het belangrijk vind heeft m in bestelling staan met US keyboard layout. Apple heeft die nooit op voorraad. Je vindt alleen de NL layout op voorraad, is nooit anders geweest helaas dus vreemd zou ik het dan niet meer noemen :)
Ik heb ondertussen wat jaren ervaring met apple en he is altijd zo dus wat dat betreft niet vreemd. Maar het lijkt er wel op dat ze een van de weinige merken zijn die dit doen.

Zodra ik mijn keuze heb gemaakt wacht ik gewoon hoor maar sneller geleverd is altijd leuker natuurlijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door Blaz0r op 26-10-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
zynex schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:55:
[...]

Dat soort keuzes zijn altijd lastig. De eerste 'benchmarks' toonde aan dat ie 20% langzamer zou zijn dan die 10 core variant, maar het zijn idd ook 20% minder cores...Zelf ben ik voor de 8 core versie gegaan, omdat ik de M1 MacBook Air van mijn vriendin al behoorlijk snel vond. De meerwaarde voor mij is voornamelijk dat er nu makkelijk 2 schermen op aangesloten kunnen worden.

Dus wel langzamer, maar voor de meeste mensen denk ik meer dan snel genoeg. Het scheelt misschien 'maar' een paar honderd euro, maar stiekem is dat best veel op iets dat toch al prijzig is. Uiteindelijk denk ik niet dat je op korte termijn significant veel verschil gaat merken tenzij je misschien echt een hardcore professional bent die alles eruit gaat halen.
Mijn vorige laptop was een i3 Macbook uit 2012. Dit is een bizarre upgrade. Voor mijn werk gebruik ik een i7 Quad-Core met 64GB RAM. In de meeste gevallen heb ik 40 Chrome tabs open staan en tig andere programma's. :9
Ik verwacht dat dit minder krachtig gaat zijn dan bovenstaande iMac configuratie(?). Dat hoeft niet per se erg te zijn, want misschien red ik het ook prima met de M1 Pro 8-core.
Greatsword schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:51:
[...]

Kijk eens naar de video van iJustine vanaf 6:30
Ga ik checken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
Misschien als aanvulling op bovenstaande post:
Hoe zou de M1 Pro 8-core zich (ongeveer) verhouden met een iMac i7 Quad-Core met 64GB RAM?

Natuurlijk compleet andere tech. Komt de M1 hiervan in de buurt? Alle benchmarks gaan vooral over laptops vs. laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wooo! Mijn MacBook Pro is ook binnen! Vanavond ophalen! 16 inch M1 Max!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMA770bi5TxiPwUTdMqMRRujJZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RX8i5SWR2zdqx2NwZaFISio8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Fuujii schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

Mijn vorige laptop was een i3 Macbook uit 2012. Dit is een bizarre upgrade. Voor mijn werk gebruik ik een i7 Quad-Core met 64GB RAM. In de meeste gevallen heb ik 40 Chrome tabs open staan en tig andere programma's. :9
Ik verwacht dat dit minder krachtig gaat zijn dan bovenstaande iMac configuratie(?). Dat hoeft niet per se erg te zijn, want misschien red ik het ook prima met de M1 Pro 8-core.

[...]

Ga ik checken, thanks!
Naar mijn mening lastig 1:1 vergelijkbaar als je echt naar gebruikers/praktijkervaring kijkt. Mijn vorige laptop is een MacBook Pro 16" met de 8 core processor. Daarmee heb je ook makkelijk 40 tabs en diverse programma's open staan net als op jouw iMac (al is dit natuurlijk ook voornamelijk een ram ding). Echter doe je dit ook al prima op een MacBook Air M1. Het verschil ga je meer merken bij professional applicaties en daar hangt het ook grotendeels af of deze zijn geoptimaliseerd voor de M1 chips. Ik denk niet dat die paar cores het verschil gaan maken tussen redden en niet redden. En als dat wel het geval is zijn waarschijnlijk de max processors sowieso meer geschikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 17:27

Luuk2015

Vires in numeris

Ziet er mooi uit!
Lijkt het nou alsof ze het touchpad een stuk hoger hebben gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Luuk2015 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:13:
[...]

Ziet er mooi uit!
Lijkt het nou alsof ze het touchpad een stuk hoger hebben gemaakt?
links de MBA M1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXVigFL9PgMwq3BlQRtj2gSveqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C23AWPgm7eNzwmjlUMccR0Fk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
met Bartender 4 zie ik de notch nauwelijks meer… Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLji3hqHDoi9NfwAovKmUtCnkWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lcZLZaOYjGG3m3aCxsPBCG47.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:54
@_Bailey_ Leuk, maar nu heb je de grote bezels weer terug aan de bovenkant. Dan heb ik liever de notch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beide zilver toch? Zijn ze dezelfde kleur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Greatsword schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:48:
[...]

Beide zilver toch? Zijn ze dezelfde kleur?
ja klopt, ik zou zeggen dat de 14 inch MBP echt een heel klein tikkie donkerder is. Maar kan ook zo lijken ivm het nieuwe zwarte toetsenbord

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rivanov
Wat een beauty.

14" MacBook Pro 10-Core CPU / 16-Core GPU / 16GB RAM / 1TB Storage / Silver

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8RQ0s5MOn2sXnMb1VfdIkvkiVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2QUfCizlcgwC09PEkm1bgeqo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyMPUXpNmC-0to96a6MFsE7_vHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/64Q7G2UoUbwusFIjWhFzeZuT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TO-0NY3szZnm_OPiM1ckfqNIpFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lFx3ZvrdDrYTzEAPgNOTQoy0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:50:
[...]

ja klopt, ik zou zeggen dat de 14 inch MBP echt een heel klein tikkie donkerder is. Maar kan ook zo lijken ivm het nieuwe zwarte toetsenbord
En hoe zit het qua scherm helderheid?

De Air zou 400 Nits zijn maar de Pro is nogal vaag omschreven. Heb je het idee dat het 500 of 1000 nits is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Greatsword schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:53:
[...]

De Air zou 400 Nits zijn maar de Pro is nogal vaag omschreven. Heb je het idee dat het 500 of 1000 nits is?
Voor standaard SDR content is de maximale helderheid 500nits, HDR content tussen de 1000 en 1600 nits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
MacBook Pro komt overigens met macOS Monterey 12.0 voorgeïnstalleerd. 12.0.1 staat nu als update klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxs-o0WP5BHALluL1Y-TE7-JWR4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/b1xJyW8MAbpBQpeFYMENwLjc.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:56

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

1000 nits constant en 1600 nits max voor hdr

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Greatsword schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:53:
[...]

zie hierboven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:56:
[...]

Voor standaard SDR content is de maximale helderheid 500nits, HDR content tussen de 1000 en 1600 nits.
Maar hoe moeten we dat interpreteren?

Wanneer is iets SDR content? Moet je bij beeldscherminstellingen een vinkje zetten bij HDR en wordt alles dan standaard HDR? Of geld dit alleen bij HDR Films?

Dit is wat Apple omschrijft op de site:

XDR (Extreme Dynamic Range)

Tot 1000 nits constante (full‑screen) helderheid; 1600 nits piekhelderheid

Contrast­verhouding 1.000.000:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:57

Christiano007

Ich bin der champion

Misschien een domme vraag maar:

Ik heb nu een Mac Mini en overweeg om deze weg te doen en dan een Macbook pro te nemen. Voor hetgene wat ik er mee doe volstaat de mini prima (beetje football manager, internetten etc.) .

Maar als ik nu een Macbook Pro koppel aan mijn monitor in clamshell modus, komt er dan nog geluid uit de laptop? Of moet de laptop hiervoor echt open zijn?

Gebruik zelf vaak de interne speaker(s) van de mini voor een beetje youtube. Heb geen zin om altijd een koptelefoon te pakken oid.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
WTF?! Iemand mijn MacBook Pro overnemen?
Ik mis gewoon de Keyboard Brightness keys. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r

Blaz0r

Rivanov schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:09:
Zitten die niet links boven? edit: verkeerd gelezen ik dacht dat het over scherm helderheid ging

[ Voor 13% gewijzigd door Blaz0r op 26-10-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Blaz0r schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:12:
[...]

Zitten die niet links boven?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8xMRm4v0uLgO5KZpcqoZCNDyi4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZmyKOLjaIgo7q4c70fyajFwh.jpg?f=fotoalbum_large

edit: ah, sorry, ik heb @Rivanov ook verkeerd begrepen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 26-10-2021 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:52
Die zitten er al een tijdje niet meer op. Bij de andere M1's ook niet.

https://webtrickz.com/adj...20per%20your%20preference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik had TrueTone aanstaan (default) op mijn 14 inch, nu uitgezet. Zo dan, scheelt een bak.

TrueTone gaat overdag uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

_Bailey_ schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:17:
ik had TrueTone aanstaan (default) op mijn 14 inch, nu uitgezet. Zo dan, scheelt een bak.

TrueTone gaat overdag uit!
Ben ik wel benieuwd naar, zijn er hier mensen die TrueTone gebruiken?
Ik zet deze functie als allereerst namelijk gewoon uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ja echt superirritant vooral omdat het een heel gedoe is met karbiner om de oude funtionaliteit weer terug te krijgen. Je hoopt dat Apple met het weghalen van de touchbar ook de functietoetsen weer naar de originele staat herstelt maar helaas krijg je nutteloze Siri/spotlight toetsen waar niemand om gevraagd heeft.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Christiano007 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:07:
Misschien een domme vraag maar:

Ik heb nu een Mac Mini en overweeg om deze weg te doen en dan een Macbook pro te nemen. Voor hetgene wat ik er mee doe volstaat de mini prima (beetje football manager, internetten etc.) .

Maar als ik nu een Macbook Pro koppel aan mijn monitor in clamshell modus, komt er dan nog geluid uit de laptop? Of moet de laptop hiervoor echt open zijn?

Gebruik zelf vaak de interne speaker(s) van de mini voor een beetje youtube. Heb geen zin om altijd een koptelefoon te pakken oid.
Gebruik hier al jaren Clamshell modus, en geluid kan inderdaad over de speakers, maar dat is niet aan te raden omdat het dan heel dof klinkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 26-10-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Paar euro heb ik er wel voor over. :) Anders moet je hem weggooien, en dat is ook zonde.

[ Voor 104% gewijzigd door zonoskar op 26-10-2021 13:50 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:39
Voor de bezitters: Is die keyboard inlay nu ook van plastic? of is dat zwart metaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
monsieurpinot schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:47:
Voor de bezitters: Is die keyboard inlay nu ook van plastic? of is dat zwart metaal?
Plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
@Rivanov jij hebt toch ook Sonos speakers thuis? Ik krijg met geen mogelijkheid de Sonos App (S2) aan de praat.

Bij het opstarten gelijk een foutmelding en Terminal die dan vervolgens de Sonos App probeert aan te slingeren, geen succes.
Ook al de Sonos App verwijderd en opnieuw gedownload en proberen te instaleren, no luck!

[ Voor 16% gewijzigd door _Bailey_ op 26-10-2021 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
_Bailey_ schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:55:
@Rivanov jij hebt toch ook Sonos speakers thuis? Ik krijg met geen mogelijkheid de Sonos App (S2) aan de praat.

Bij het opstarten gelijk een foutmelding en Terminal die dan vervolgens de Sonos App probeert aan te slingeren, geen succes.
Nog niet aan toegekomen om Sonos te installeren. Nog geen prioriteit gehad.
Eerst Steam en Football Manager. :+

Maar hij is nu even macOS Monterey 12.0.1 aan het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:39
thank voor checken! lijkt me ook beter dan zwart metaal (Want dat gaat misschien bladeren) maar dat metalen frame in macbooks tot nu toe geeft ook wel wat stevigheid lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hier ook binnen maar moet nu een meeting in :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SH9yIpuQeiZNsAANCtSaROST0mM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKR4tiSXN5o0E13gHJXYx4iU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Greatsword schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:59:
[...]

Wanneer is iets SDR content? Moet je bij beeldscherminstellingen een vinkje zetten bij HDR en wordt alles dan standaard HDR? Of geld dit alleen bij HDR Films?

Uhmm zo zie ik het nu staan bij beeldscherminstellingen. Zal daar even mee moeten gaan spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClhXhblKMIan2kMR15zbuxTj44k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g8wU2Khs6O9A0WL0LQYKfCWj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

amphora schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:38:
[...]
Overigens twijfel ik nog ernstig of ik de stap naar deze nieuwe ga maken. Ik zou dan zeer waarschijnlijk voor een 16 Max (10/32/32) gaan met 1TB, Maar ja, 3849,-... Ik heb nu een 15" MBP uit 2017 waar ik een externe GPU aan heb hangen (AMD 5700 in Razer Core behuizing).
Fok it... Net weer een vastloper met de externe GPU, toch maar gelijk besteld bij Amac met ING korting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Greatsword schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:59:
[...]

De monitor gaat automatisch in HDR modus op het moment dat het content ziet (codec herkent) waaraan het label HDR aan hangt. De computer moet weten hoe bepaalde content 'gelezen' moet worden. Je hoeft dus niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
amphora schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:15:
[...]

Fok it... Net weer een vastloper met de externe GPU, toch maar gelijk besteld bij Amac met ING korting :)
Je kunt ook altijd AppleCare+ nemen bij Apple, ongeacht bij welke winkel je iets koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

honey schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:19:
[...]

Je kunt ook altijd AppleCare+ nemen bij Apple, ongeacht bij welke winkel je iets koopt?
Klopt, maar wat dit met mijn post te maken heeft snap ik niet helemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
amphora schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:21:
[...]

Je koopt het niet bij Apple, en ik neem aan dat bijna iedereen wel AppleCare neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
  • Laatst online: 11-09 16:28
Weet iemand hoe je de cpu temp kan monitoren? stat menus en Macs fan control hebben de juiste sensor niet precies .. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

honey schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:26:
[...]

Je koopt het niet bij Apple, en ik neem aan dat bijna iedereen wel AppleCare neemt.
Ik heb nog nooit AppleCare genomen eerlijk gezegd. In EU krijg je sowieso al 2 jaar garantie.
Aan de andere kant is dit m'n duurste Apple product ooit. Maar heb ook nog een fotoapparatuur verzekering waar laptops ook onder vallen...

[ Voor 19% gewijzigd door amphora op 26-10-2021 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Van de 512GB is er behoorlijk wat in beslag genomen, mocht je dus wat ruimte willen besparen kunnen er al direct een paar programma's van af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVIjWTOzj0H5x4GlGZMmSOzaIvw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I7nNd7wmByHq4MFZ4NHuaDwl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Greatsword schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:31:
Van de 512GB is er behoorlijk wat in beslag genomen, mocht je dus wat ruimte willen besparen kunnen er al direct een paar programma's van af.

[Afbeelding]
Schijven van 512GB zijn geformatteerd ongeveer 476GB groot, als dan ook het het OS erbij moet komen dan valt 465GB nog wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Parallels 17 geïnstalleerd en ga nu Windows 11 ARM erop zetten. Ben benieuwd naar de performance.
Dit is m'n eerste M1 Mac.
Wat héérlijk om Overcast en Apollo op m'n laptop te hebben. 8)

[ Voor 32% gewijzigd door Rivanov op 26-10-2021 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Het beeldscherm van mijn nieuwe 14 inch MBP trekt wel echt veel sneller en meer stof aan dan mijn MacBook Air M1.

Niet goed voor mijn OCD :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:56
Luuk2015 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:33:
[...]

Schijven van 512GB zijn geformatteerd ongeveer 476GB groot, als dan ook het het OS erbij moet komen dan valt 465GB nog wel mee.
Blijft mooi dat velen het nog altijd over een 'schijf' hebben, waaronder ikzelf :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

renegrunn schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:36:
[...]

Blijft mooi dat velen het nog altijd over een 'schijf' hebben, waaronder ikzelf :+
Een SSD (solid state drive) is ook nog gewoon een "drive" ofwel schijf. Maar ik begrijp wat je bedoelt, ik typeer het soms ook nog als harde schijf :D Opa spreekt :P

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik kreeg zo'n beetje alle 3rd party apps niet aan de praat met 12.0. Na downloaden en installeren van 12.0.1 doen al mijn apps het weer 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:33:
[...]

Iets meer zo te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZK6FSI4Cwi2o73kKeB_2b7zPTyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/deb3RzYAxvGG3Lx4s7ryGjNw.png?f=fotoalbum_large

Het ziet er naar uit dat er maar beperkte ruimte is naast de Notch.

Op het moment dat je dus meer programma's of iconen toepast worden ze overschreven.
De balk wordt dus niet hoger of langer en er zit ook niet iets van een icoon om alles weer te geven (zoals bij Windows)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3j-7VEymCyGs3xig3JygZLpyDac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iLGE3wMBaLZlNKlzVrVDqWLe.png?f=fotoalbum_large

En bij screenshots wordt de Notch uiteraard niet meegenomen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_7TaGFksk0ebM3qpqAzKuc6t-A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vekVNTpBaPjKDnngAdwfySxS.png?f=fotoalbum_large

SSD Snelheid (base model)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LDGkSDGrFcxGtDKrVbk8qU8ajA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rvminWUnT7nMJ54EQobyXFHE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Greatsword op 26-10-2021 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:53

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

amphora schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:21:
[...]

Ik vermoed omdat Amac helaas nogal eens conformiteitclaims afwimpelt met een (niet ter zake doende) beroep op de garantievoorwaarden. Zoek maar eens hier op GoT.

Met AppleCare+ heb je verder niets meer met Amac te maken nadat je de winkel uitloopt.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:56

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Plastic? Hoe kom je daarbij duidelijk gezegd in de presentatie dat het dubbel geanodiseerd is. Dus aluminium

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 16:53
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:18:
[...]

Ik vermoed omdat Amac helaas nogal eens conformiteitclaims afwimpelt met een (niet ter zake doende) beroep op de garantievoorwaarden.
Ingebrekestelling doet wonderen. geen negatieve ervaringen met Amac hierin, maar voorganger Xando ( in Nijmegen dan toch) maakte er een potje van. die heb ik toch echt even een formeel briefje toe gestuurd in de grote lijnen van Wetgeving, kop dicht en doen waar je voor betaald word.

Ik ga overigens wel voor de AppleCare+ deze keer, puur omdat met de door mij gekozen configuratie ik snoei hard ga huilen als ik de reparatie moet gaan bekostigen.

Tippie: ik heb meneer Apple eens gebeld met de vraag "Kan ik Apple Care ook per jaar nemen?" en dat is een mogelijkheid volgens deze meneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xantios schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:24:
[...]

Tippie: ik heb meneer Apple eens gebeld met de vraag "Kan ik Apple Care ook per jaar nemen?" en dat is een mogelijkheid volgens deze meneer.
Ja dan moet je het tweede of derde jaar Apple Care opzeggen, zo werkt het ook met de iPhones. Echter kan je alleen Apple Care afnemen in de eerste maand? Dus niet een jaar later en dan een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:56:
MacBook Pro komt overigens met macOS Monterey 12.0 voorgeïnstalleerd. 12.0.1 staat nu als update klaar.

[Afbeelding]
Die update is niet misselijk, hier toch al weer 20 30 minuten verder.

Dat wordt echt met de jaren slechter op de Mac terwijl dat juist altijd zo'n pluspunt was t.o.v. Windows.

Vraag me toch af waar dat hem in zit als je naar de snelheid van de hardware kijkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 26-10-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
Wat komt er een mooi geluid uit de 14"!! Erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Greatsword schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:56:
Vraag me toch af waar dat hem in zit als je naar de snelheid van de hardware kijkt.
Als ik het me goed herinner zit macOS (of iig de kernel) tegenwoordig in een read-only partitie? Zou het kunnen zijn dat het systeem bij updaten allemaal capriolen moet uithalen om beveiligingen uit te zetten en weer aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhmm, zit hier even naar de LG HDR demo te kijken en moet zeggen dat vooral de HighLights er mooier uitzien dan op mijn pricewatch: Philips 48OLED806/12 Zwart.

Dat zal dus vast die Peak Brightness zijn.

Voor iedereen die hem nog niet kent, geniet er van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
BruceLee schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:24:
[...]

Plastic? Hoe kom je daarbij duidelijk gezegd in de presentatie dat het dubbel geanodiseerd is. Dus aluminium
Oh, zou ook kunnen. Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Greatsword schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:35:
Uhmm, zit hier even naar de LG HDR demo te kijken en moet zeggen dat vooral de HighLights er mooier uitzien dan op mijn pricewatch: Philips 48OLED806/12 Zwart.

[YouTube: 2020 LG OLED l The Black 4K HDR 60fps]
Kun je iets zeggen of je (duidelijk) ghosting ziet? En dan met name als je het in een echt donkere ruimte zit. Ik verwacht het wel, omdat het inherent is aan mini-led, maar vraag me af in hoeverre het nu zichtbaar is.

Zelf deze aan het overwegen. Voor de kracht veel te veel (vooral alleen fotobewerking en Office), maar alleen het scherm vind ik de moeite al waard, met name ook voor films.

[ Voor 17% gewijzigd door honey op 26-10-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
honey schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:43:
[...]

Kun je iets zeggen of je (duidelijk) ghosting ziet? En dan met name als je het in een echt donkere ruimte zit. Ik verwacht het wel, omdat het inherent is aan mini-led, maar vraag me af in hoeverre het nu zichtbaar is.
Hoe kan ik dat het beste testen?

Kom hier op uit, maar wordt echt duizelig van.

https://www.testufo.com/ghosting

Wel zie ik een klein beetje blooming bij witte ondertitels als ik een film kijk.
De donkere scene uit de nieuwe film Dune (2:08:30) lijkt hier nog donkerder dan op mijn OLED Tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
uiteraard een Stichting Open Deur opmerking; maar jee, de 14 inch is écht geen fijne Macbook voor op schoot op de bank.
Als in behoorlijk zwaar, in tegenstelling tot mijn 13 inch MBA M1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wwwmarcel
_Bailey_ schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:48:
uiteraard een Stichting Open Deur opmerking; maar jee, de 14 inch is écht geen fijne Macbook voor op schoot op de bank.
scheelt 300 gram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:38
honey schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:43:
[...]

Zelf deze aan het overwegen. Voor de kracht veel te veel (vooral alleen fotobewerking en Office), maar alleen het scherm vind ik de moeite al waard, met name ook voor films.
Ik heb zelf ook al langer een iPad 12,9 Pro M1 met mini-led en ik heb er in films en series in het beeld nooit last van gehad. Erg mooi beeld. Bij de ondertiteling weer wel in een donkere ruimte, 's avonds met wat lampen aan niet. Ondertiteling kun je ook grijziger en minder helder maken wat erg veel helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:48:
Hahaha, daar worstel ik ook altijd mee als ik van een Air naar de Pro ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Laatst online: 10-09 19:32
Greatsword schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:47:
[...]

Hoe kan ik dat het beste testen?

Kom hier op uit, maar wordt echt duizelig van.

https://www.testufo.com/ghosting

Wel zie ik een klein beetje blooming bij witte ondertitels als ik een film kijk.
De donkere scene uit de nieuwe film Dune (2:08:30) lijkt hier nog donkerder dan op mijn OLED Tv.
Donkerder als in, minder details in de schaduwen, of diepere zwartwaardes (wat ik me bijna niet kan voorstellen in tegenstelling tot OLED?)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:17
Greatsword schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:35:

[YouTube: 2020 LG OLED l The Black 4K HDR 60fps]
Dit is toch een van de betere HDR demo's YouTube: Real 4K HDR 60fps: LG Jazz HDR UHD (Chromecast Ultra)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Pagina: 1 ... 6 ... 34 Laatste

Let op:
Levertijden en "ik heb besteld": [Apple producten] Levertijden - Deel 9