Oke ik heb ondertussen alles klaar staan.
Ik blijf Time Machine echt een van de beste features die er is. Binnen een halfuur stond alles precies zoals bij de oude MacBook. Zelfs de Wifi en dergelijke.
Ik heb voor mijzelf diverse stresstests gedaan zoals het exporteren van filmprojecten en foto's. Diverse applicaties aangehad (Final Cut, Motion, Affinity Photo, Afifnity Designer, Teams (ja echt een gigantisch log en zwaar programma voor wat het doet), Ik heb de fans niet gehoord. Ik vind alleen Adobe Bridge nog steeds wel lomp en traag. Wel sneller dan op de 2014 macbook pro die ik heb maar je merkt dat die niet geoptimaliseerd is.
En het geweldige is. Ik heb een OWC Thunderbolt 4 kabel erbij gekocht. Mijn beeldscherm is eigenlijk een dock nu. Beeld en power gaat over het beeldscherm. En ik kan de USB-A poorten achterop het scherm ook gebruiken. Kan ik de USB-A heb ook de deur uit doen. 

. En ik kan in theorie alles via 1 kabel doen nu. Doe ik niet want ik heb nog twee LaCie schijven met thunderbolt 2 die gedaisychained zijn +ethernet, maar toch.Tot nu toe een geweldige machine. Ook dat Touch ID heb ik al vaker gebruikt en dat scheelt zovaak je wachtwoord invullen. Ben benieuwd naar de echte projecten in het dagelijks leven die ik ga gebruiken! Nu is de aankoop net nieuw dus echt een hele eerlijke mening heb ik niet. (puur uit enthousiasme). Maar ik heb weinig hoeven doen qua coniguratie. Zelfs mijn cryptowallets waren perfect overgenomen vanuit Time Machine. Scheelt zo gigaveel tijd. 
                                                [
                        Voor 11% gewijzigd door
                                                     Verwijderd                                                 op 26-10-2021 22:37
                                            ]