okio schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:29:
Vanochtend mezelf 3x sukkel genoemd, vanochtend in mn tas een flesje water opengesprongen en ja hoor mn 4 maanden jonge MacBook Pro onder het water.
Inmiddels uitgezet en gelegd te drogen...iemand nog tips? Nadeel is dat de laptop zelf steeds weer automatisch aan ging. Nu niet meer....
Nog een andere vraag voor plan B als hij echt 'overleden' is:
Ik heb (gelukkig) een kostbaarheden buitenshuis verzekering bij centraal beheer.
https://www.centraalbehee...en-buitenshuisverzekering
Weet iemand zo of dit gedekt is (bij unive staat bij ook als je kopje water omstoot en over de laptop komt dit gedekt is). In de voorwaarden en op deze site kan ik het zo niet vinden (ook niet dat het bv uitgesloten is...dus dan zou je zeggen dat ik goed zit).
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Wil ze nog even niet bellen, want dan kun je dit soort dingen beter eerst zeker weten is mijn ervaring.
Vervelend, komt hopelijk allemaal wel goed. Misschien door een schadeloosstelling door de verzekeraar.
De verzekeraar kan het op 2 manieren interpreteren. Vergoeden omdat het voldoet aan:
"Centraal Beheer Verzekeringsvoorwaarden Centraal Beheer Woonverzekering December 2022
5. Voor welke schade bent u verzekerd? En voor welke
niet?
5.1. Waar moet de gebeurtenis aan voldoen?
De gebeurtenis voldoet aan de volgende voorwaarden:
De oorzaak van de schade gebeurt onverwachts.
Het gebeurt tijdens de looptijd van de verzekering.
De oorzaak van de schade is verzekerd volgens deze voorwaarden.
1 oorzaak voor meer gebeurtenissen geldt als 1 gebeurtenis.–
Bijvoorbeeld: uw tas wordt hardhandig gestolen waardoor u valt en waarbij u uw bril beschadigt.–
5.2. Voor welke schade bent u verzekerd? En voor welke niet?
Uw persoonlijke bezittingen zijn verzekerd voor schade die ontstaat door:
beschadiging;
verlies of
diefstal."
Niet vergoeden omdat:
"Centraal Beheer Verzekeringsvoorwaarden Centraal Beheer Woonverzekering December 2022
Gebeurtenis Wat is niet verzekerd?
Verzekerde neemt niet de
normale voorzichtigheid in
acht
Schade die ontstaat doordat verzekerde niet de normale voorzichtigheid in acht
neemt, is niet verzekerd. Onder normale voorzichtigheid verstaan wij dat
verzekerde in redelijkheid betere maatregelen had moeten nemen om schade te
voorkomen. Hieraan is bijvoorbeeld niet voldaan als:
• Verzekerde een koffer laat staan en daar niet bij blijft.
• Verzekerde een rugtas over de leuning van zijn stoel hangt en daar niet op let."
Afhankelijk hoe lang je een polis hebt en wellicht hoeveel polissen je hebt lopen kan een verzekeraar hier wat coulanter mee omgaan. Ik zou zeggen. Open kaart spelen en voorleggen bij verzekeraar.
Succes!