Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:17
iStijn schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:29:
Ik ben er vandaag achtergekomen dat ik een melted pixel in mijn scherm heb. Het is echt vandaag gebeurd denk ik want het is mij eerder nog niet opgevallen en ik maak echt elke keer na gebruik mijn Macbook scherm schoon met een microvezel doek (ik ben er heel zuinig op). Ik probeerde het eerst voorzichtig weg te poetsen maar ben toen beter gaan kijken en zag dat er echt een stukje scherm weg is, een soort putje in het scherm.

Ik heb geen Apple Care+ afgelosten en ik heb de Macbook eind Januari dit jaar bij Apple zelf gekocht.

Wat is het slimste om te doen? Ik denk gewoon Apple bellen, uitleggen, opsturen en zij fixen het kosteloos?

Avast bedankt voor het meedenken!

Edit: Helemaal vergeten om te vermelden om wat voor Macbook het gaat: 14‑inch MacBook Pro met M1 Pro

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit heb ik ook gehad. Ik had weliswaar Apple Care+, maar dat heb ik niet nodig gehad. Het scherm is onder garantie vervangen. Je krijgt een doos toegestuurd met daarbij precies de instructies hoe je hem moet verpakken en hoe je de omdoos moet plakken. Stuur niet de lader mee. Als je op dinsdag de doos ontvangt, de MacBook verpakt en aflevert bij een UPS-punt, gaat ‘ie op woensdag naar Ostrava in Tsjechië.

Op donderdag vroeg in de ochtend wordt hij dan afgeleverd en meestal meteen gediagnosticeerd. Ik heb het zelfs al gehad dat hij dezelfde dag gerepareerd werd en weer werd teruggestuurd. Anders duurt het een dag of 2/3.

Geen factuur verder. Als je wel moet betalen, hoor je dat van tevoren. Maar als je de MacBook Pro vervolgens per ongeluk van tafel stoot, betaal je wel buiten garantie. Ik heb er 99 euro voor moeten betalen omdat ik Apple Care had. Als je geen Apple Care hebt, betaal je zo 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik ben nog steeds benieuwd naar de oorzaak, want als we die weten, dan kunnen anderen dit misschien voorkomen. Die hele theorie van exploded/molten pixels geloof ik namelijk niet zo. Dit zit er eerder uit alsof er iets (zand, steentje, stukje glas) tussen het scherm en de topcase is beland en vervolgens de schade heeft veroorzaakt. Het is ook interessant om te weten of het bij deze modellen vaker voorkomt dan bij voorgaande en bijvoorbeeld of de ruimte tussen scherm en topcase in ingeklapte toestand minder is dan bij eerdere modellen. (Dat zou namelijk een verklaring kunnen zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 23:17
Commendatore schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:28:
Ik ben nog steeds benieuwd naar de oorzaak, want als we die weten, dan kunnen anderen dit misschien voorkomen. Die hele theorie van exploded/molten pixels geloof ik namelijk niet zo. Dit zit er eerder uit alsof er iets (zand, steentje, stukje glas) tussen het scherm en de topcase is beland en vervolgens de schade heeft veroorzaakt. Het is ook interessant om te weten of het bij deze modellen vaker voorkomt dan bij voorgaande en bijvoorbeeld of de ruimte tussen scherm en topcase in ingeklapte toestand minder is dan bij eerdere modellen. (Dat zou namelijk een verklaring kunnen zijn.)
Ik vind het juist wel eruit zien als iets ‘in’ het scherm. Zo komt een scherm er niet uit te zien van een zandkorrel.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Daar ben ik het niet helemaal mee eens: als je goed kijkt naar iStijn z'n foto's, dan zie je dat het eigenlijk een groepje van drie beschadigingen is. Alleen de meest rechter is dusdanig ernstig dat je de onderliggende pixels niet meer ziet, bij de twee aan de links daarvan kun je de pixels eronder nog goed zien zitten en zien werken. Geen pixeldefect dus. Wat hier gebeurd zou kunnen zijn, is dat er ergens op de topcase, bijvoorbeeld tussen de toetsen een wat grotere zandkorrel lag. Het is mogelijk dat deze dan tijdens vervoer van de laptop van z'n plaats is gekomen en tussen de aluminium behuizing of het trackpad en het scherm weer vast is komen te zitten en dan nog twee keer van zijn plaats is gekomen. In combinatie met wat druk, bijvoorbeeld in een tas, kunnen dan best dit soort beschadigingen ontstaan. Daarom is het ook belangrijk om te weten waar de beschadigingen precies zitten en of er op de corresponderende plek op de topcase of het trackpad ook wat te zien is. Zitten ze boven het toetsenbord, dan is er waarschijnlijk wat anders aan de hand.

Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat dit dan een gevalletje eigen schuld is, het kan namelijk ook zijn dat Apple de toleranties in dit geval wat te klein heeft gemaakt. Alleen kun je daar zonder verdere informatie en achtergrond weinig zinnigs over zeggen. Daar komt ook nog eens bij dat niet iedereen dezelfde ideeën heeft over wat normaal gebruik is: ik zou mijn laptop bijvoorbeeld nooit buiten gebruiken, maar heel veel anderen denken daar anders over. (En het zijn net dit soort dingen die meer risico geven op contact met zand en zo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iStijn
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-09 22:19

iStijn

Tech-fanaat

Commendatore schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 01:31:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens: als je goed kijkt naar iStijn z'n foto's, dan zie je dat het eigenlijk een groepje van drie beschadigingen is. Alleen de meest rechter is dusdanig ernstig dat je de onderliggende pixels niet meer ziet, bij de twee aan de links daarvan kun je de pixels eronder nog goed zien zitten en zien werken. Geen pixeldefect dus. Wat hier gebeurd zou kunnen zijn, is dat er ergens op de topcase, bijvoorbeeld tussen de toetsen een wat grotere zandkorrel lag. Het is mogelijk dat deze dan tijdens vervoer van de laptop van z'n plaats is gekomen en tussen de aluminium behuizing of het trackpad en het scherm weer vast is komen te zitten en dan nog twee keer van zijn plaats is gekomen. In combinatie met wat druk, bijvoorbeeld in een tas, kunnen dan best dit soort beschadigingen ontstaan. Daarom is het ook belangrijk om te weten waar de beschadigingen precies zitten en of er op de corresponderende plek op de topcase of het trackpad ook wat te zien is. Zitten ze boven het toetsenbord, dan is er waarschijnlijk wat anders aan de hand.

Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat dit dan een gevalletje eigen schuld is, het kan namelijk ook zijn dat Apple de toleranties in dit geval wat te klein heeft gemaakt. Alleen kun je daar zonder verdere informatie en achtergrond weinig zinnigs over zeggen. Daar komt ook nog eens bij dat niet iedereen dezelfde ideeën heeft over wat normaal gebruik is: ik zou mijn laptop bijvoorbeeld nooit buiten gebruiken, maar heel veel anderen denken daar anders over. (En het zijn net dit soort dingen die meer risico geven op contact met zand en zo.)
Ik snap wat je zegt maar los van dat in de mail het volgende staat:

“ Dekking

De informatie die u hebt verstrekt, wijst erop dat de reparatie wordt gedekt door de garantie, een AppleCare-product, een reparatieprogramma van Apple of consumentenwetgeving. Dit betekent dat er geen sprake is van overige kosten. We nemen contact met u op als we vragen hebben over de dekking. ”

Is er verder ook geen schade elders te zien, zowel op de top cover niet als op het toetsenbord of op de palm rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
iStijn schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:08:
[...]

Ik snap wat je zegt maar los van dat in de mail het volgende staat:

“ Dekking

De informatie die u hebt verstrekt, wijst erop dat de reparatie wordt gedekt door de garantie, een AppleCare-product, een reparatieprogramma van Apple of consumentenwetgeving. Dit betekent dat er geen sprake is van overige kosten. We nemen contact met u op als we vragen hebben over de dekking. ”

Is er verder ook geen schade elders te zien, zowel op de top cover niet als op het toetsenbord of op de palm rest.
Dat kan ook gewoon coulance zijn. Waar op het scherm zat de beschadiging precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die vent kan je op een gegeven moment toch ook niet meer serieus nemen.

Laatst met de iPad Pro's zat hij er ook al helemaal naast qua design en features en vorige week nog zouden ze de "komende maanden" nog uit moeten komen 8)7

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Die Mac Pro blijft ook maar doorgeschoven worden. Mijn hemel zeg.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iStijn

iStijn

Tech-fanaat

Commendatore schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:29:
[...]

Dat kan ook gewoon coulance zijn. Waar op het scherm zat de beschadiging precies?
Als je ‘m dicht klapt links van de trackpad, op de gehele palmrest is niets te zien overigens.

Iets als zand lijkt me heel sterk aangezien er een rand van een paar mm rondom het gehele scherm zit. Daardoor zit het scherm niet plat op de palmrest of toetsenbord.

Als je een beetje rond Googled dan kom je best wel veel van dit soort gevallen tegen en al is het zand dan kan het (lijkt mij) nooit zo’n mini krater als nu veroorzaken. Hoogstens een paar krassen en misschien een klein deukje in het scherm als die rand er niet zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt wel in de lijn met dat Apple een waarschuwing gaf voor aantal Mac sales de komende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Exirion schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 16:52:
Die Mac Pro blijft ook maar doorgeschoven worden. Mijn hemel zeg.
Wat eigenlijk wel gunstig is voor Intel users :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iStijn

iStijn

Tech-fanaat

Ik heb een grote doos binnen met een kleinere doos erin voor de Macbook zelf. Heb al al zitten lezen maar ik neem aan dat je je Macbook in de kleinere doos opstuurd?

Edit: Heb het al gevonden, moet inderdaad in de kleinere doos wat ik al dacht omdat je de accu waarschuwing sticker ook op die doos plakt :P

[ Voor 30% gewijzigd door iStijn op 31-10-2022 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Backlit Apple Logo Could Make a Comeback on Future MacBooks

Een redesign zie ik niet snel gebeuren, maar dit zou voor mij echt een instant buy zijn.

Het verlichte logo was zo mooi en iconisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
Greatsword schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:35:
Backlit Apple Logo Could Make a Comeback on Future MacBooks

Een redesign zie ik niet snel gebeuren, maar dit zou voor mij echt een instant buy zijn.

Het verlichte logo was zo mooi en iconisch.
Yep, maar vooral een promotie/marketing feature, als gebruiker zie je het niet.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:00
Zou wel gaaf zijn. Iconisch inderdaad. Maar het kan in sommige situaties ook wel irritant zijn terwijl het als gebruiker niet veel toevoegt. Ik vind het jammer toen het verdween maar tegenwoordig vind ik het wel best en hoeft het niet terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Gevalletje: ik mis het niet, maar zou stiekem wel gaaf zijn als het weer terug komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickll
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-08 22:03
De prijzen van de Macbook zijn weer ietsje aan het stijgen lijkt het.

Nu toeslaan of wachten op Black Friday? Zal me niks verbazen als ze de prijzen langzaam laten stijgen om ze eind van de maand weer met 'korting' aan te bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
patrickll schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:12:

Nu toeslaan of wachten op Black Friday? Zal me niks verbazen als ze de prijzen langzaam laten stijgen om ze eind van de maand weer met 'korting' aan te bieden :)
Apple producten en Black Friday gaan vaak niet echt samen, enkel op oudere modellen en dan nog vind je doorgaans op andere momenten betere aanbiedingen als je bijvoorbeeld Pepper in de gaten houd.

Voor de beste prijzen zou ik echter eens kijken op V&A of MP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:51
patrickll schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:12:

Afhankelijk van wat je precies zoekt al bij Coolblue kopen. Dan heb je de BF deal al te pakken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:59

Bob Popcorn

Plop!

PrimusIP schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:33:
Zou wel gaaf zijn. Iconisch inderdaad. Maar het kan in sommige situaties ook wel irritant zijn terwijl het als gebruiker niet veel toevoegt. Ik vind het jammer toen het verdween maar tegenwoordig vind ik het wel best en hoeft het niet terug.
Ik heb wel eens een college gegeven op de School voor Journalistiek, 95% Macs in de collegebanken. Dat zag er met een donkere collegezaal echt super vet uit :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik ben lifetime Windows gebruiker en nu naast Windows een Macbook 14” en ik kan inderdaad bevestigen dat het oplichtende Apple logo achterop een Macbook echt datgene was waar ik altijd tegenop keek. Dit had iets magisch, pure aantrekkingskracht. Voor mij ook een raadsel waarom dit weggehaald is. Zou dit met het ontwerp te maken kunnen hebben? Of ging dit (vaak) stuk?

Kan ook de tactiek zijn om weer verkopen mee te stimuleren door het terug te brengen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Dat lichtgevende logo kan me eerlijk gezegd gestolen worden. Functioneel heeft het geen enkele meerwaarde en zelfs nadelen op het moment dat er fel licht van achteren komt. Daarnaast is het onnodig opvallend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:09
Redondo1982 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:45:
Ik ben lifetime Windows gebruiker en nu naast Windows een Macbook 14” en ik kan inderdaad bevestigen dat het oplichtende Apple logo achterop een Macbook echt datgene was waar ik altijd tegenop keek. Dit had iets magisch, pure aantrekkingskracht. Voor mij ook een raadsel waarom dit weggehaald is. Zou dit met het ontwerp te maken kunnen hebben? Of ging dit (vaak) stuk?

Kan ook de tactiek zijn om weer verkopen mee te stimuleren door het terug te brengen haha.
Kort antwoord: ja het heeft met het ontwerp te maken. Het deksel is tegenwoordig te dun om er nog een lichtgevend logo in kwijt te kunnen zonder dat het te slap zou worden, of dat er licht van achter doorschijnt op het scherm.
Zie o.a. hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
Ik merk dat mijn batterijduur wat te wensen overlaat. Toen ik hem net had kon ik er uren op werken. Voor mijn gevoel moet ik hem nu veel sneller aan de lader doen.

Overigens heb ik ook het idee dat als ik mijn laptop wegleg en vervolgens na een aantal uur weer ga gebruiken ik meerdere procenten aan restrerende capaciteit mis.

Meer M1 Pro users met dit euvel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4WNirKou1pe012yefPXsjYFyGE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r1YDe3nCMKw0tdAY6ueSVr20.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:08
mr.DJ95 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:56:
Ik merk dat mijn batterijduur wat te wensen overlaat. Toen ik hem net had kon ik er uren op werken. Voor mijn gevoel moet ik hem nu veel sneller aan de lader doen.

Overigens heb ik ook het idee dat als ik mijn laptop wegleg en vervolgens na een aantal uur weer ga gebruiken ik meerdere procenten aan restrerende capaciteit mis.

Meer M1 Pro users met dit euvel?

[Afbeelding]
Wat voor programma’s zie je in de lijst van energieverbruikers? Misschien heb je nu meer draaien dan toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
orillion schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:03:
[...]

Wat voor programma’s zie je in de lijst van energieverbruikers? Misschien heb je nu meer draaien dan toen?
Ik sluit al mijn apps indien mogelijk. Momenteel heb ik Chrome, outlook, Whatapp en Terminus open. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7zcsqI2fdpRB-vih40VXn6_bWc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ep2dFkvZd5a6jKE3z8eWxyfN.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:08
mr.DJ95 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:13:
[...]

Ik sluit al mijn apps indien mogelijk. Momenteel heb ik Chrome, outlook, Whatapp en Terminus open. [Afbeelding]
Ik bedoel het tabblad energie oid van activiteitenweergave:
https://external-preview....067850e1a5344ac89aa434d31

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

Quakie

quakelen

Heb ik ook (air m1). Big sur had er geen last van. Het is sinds 12.3 bij mij enorm verslechterd en ik mis zo 7 a 10% op 24 uur. Alle apps gesloten anders is het meer. Je Mac slaapt niet meer en doet nu best veel Op de achtergrond en bijna alles is bijgewerkt. Installeer maar eens istat menu’s ofzo. Er is aardig wat activiteit. Nu een paar dagen na venture is het wat verbeterd tov 12.6 dus wie weet is het gefixt.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iStijn

iStijn

Tech-fanaat

Dennisweb schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:42:
[...]

Dit heb ik ook gehad. Ik had weliswaar Apple Care+, maar dat heb ik niet nodig gehad. Het scherm is onder garantie vervangen. Je krijgt een doos toegestuurd met daarbij precies de instructies hoe je hem moet verpakken en hoe je de omdoos moet plakken. Stuur niet de lader mee. Als je op dinsdag de doos ontvangt, de MacBook verpakt en aflevert bij een UPS-punt, gaat ‘ie op woensdag naar Ostrava in Tsjechië.

Op donderdag vroeg in de ochtend wordt hij dan afgeleverd en meestal meteen gediagnosticeerd. Ik heb het zelfs al gehad dat hij dezelfde dag gerepareerd werd en weer werd teruggestuurd. Anders duurt het een dag of 2/3.

Geen factuur verder. Als je wel moet betalen, hoor je dat van tevoren. Maar als je de MacBook Pro vervolgens per ongeluk van tafel stoot, betaal je wel buiten garantie. Ik heb er 99 euro voor moeten betalen omdat ik Apple Care had. Als je geen Apple Care hebt, betaal je zo 1000 euro.
Macbook is terug van reparatie, scherm is onder garantie vervangen. Dinsdagochtend afgegeven bij een UPS Acces Point, kwam woensdagochtend aan in Tsjechië en zou donderdag weer hier geleverd worden.

Helaas kwam de lokale UPS bezorger voor de zoveelste keer niet langs en besloot mijn Macbook rechtstreeks bij de UPS Acces Point te bezorgen, maar dan wel een dag later. Dus hij boekte hem eerst als bezorgd bij de Acces Point, ik bellen, zou dan morgen pas komen, vandaag dus. (Ik weet het echt super vaag maar dat doet die bezorger dus vaker, al meerdere klachten ingedient aangezien ik voor andere pakketjes gewoon voor levering aan huis betaal en het is na veel zeuren een paar keer goed gegaan, nu dus niet meer, maar dat terzijde) En eindelijk vandaag, eind van de middag, geleverd daar.

Dus inderdaad 3 dagen inclusief het opsturen en het terugsturen. Top service vanuit Apple, alleen jammer van de bezorging vanuit UPS. Al met al nog steeds erg blij :)

• hoihoi10
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10-11-2022
Ik heb zelf recent de 16core aangeschaft en raad deze enorm aan, werkt soepel, geen problemen en lekker compact

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 19:40
Black Friday bij MediaMarkt:

MacBook Pro 14 (2021) - Spacegrijs M1 Pro 16GB 512GB voor €1799
MacBook Pro 16 (2021) - Spacegrijs M1 Pro 16GB 512GB voor €2199

[ Voor 55% gewijzigd door DBreda op 14-11-2022 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 15:06
Check! Was precies de deal waar ik op aan het wachten was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickll
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-08 22:03
Holk schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:59:
[...]

Check! Was precies de deal waar ik op aan het wachten was
Ik ook! Lang gewacht op een goede deal. Heb 'em gelijk besteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Ja, dat is wel een nette prijs.

Ik heb het de 14" ruim twee weken geleden voor € 150,- meer gekocht bij de MM. Maar dat heeft mij in twee weken wel heel wat frustratie bespaart kan ik je zeggen. Komende van een hp spectre i5, die trok photoshop en lightroom echt niet meer, behalve met heel veel geduld.

Ik vind het zeker in photoshop en lightroom, maar ook met online wordpress development een heerlijk apparaat. Als die hard windows user moet ik nog wel wennen aan de controls, zeker de shortcuts met meerdere schermen en vele programma's open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBreda
Ik heb zojuist de 14-inch MBP bij MM Breda afgehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elalith
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 13:59
Hoi! Ik zie een aanbieding voorbij komen voor een MBP 14 32GB RAM en 1TB SSD bij bol.com. Weet iemand of dit een goede deal is?

https://www.bol.com/nl/nl...ce-gray/9300000091882455/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Elalith schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:45:
Hoi! Ik zie een aanbieding voorbij komen voor een MBP 14 32GB RAM en 1TB SSD bij bol.com. Weet iemand of dit een goede deal is?

Ja, dat is een goede deal. Zo'n 500 euro goedkoper dan de normale prijs.

YourMacStore zelf verkoopt hem ook.

[ Voor 14% gewijzigd door syltheboy op 14-11-2022 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:45
Spijtig genoeg niet dezelfde deal in Belgie bij Mediamarkt (wel de goedkopere Air M1).
Wou hem reserveren en in Nederland gaan afhalen, maar blijkbaar is ook voor de reservatie (en garantie) een Nederlands adres nodig |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 14:47
Heb ook net een 14 inch MacBook Pro gehaald bij de Mediamarkt, prima deal! Zat er al een tijdje op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:57
Elalith schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:45:

Is er weer. Maar zonder M1 Max heb je eigenlijk weinig aan de extra ram volgens oa macrumors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 19:04
Mooie deals met Black Friday!

Besloten om een 14" MacBook Pro M1 Pro te kopen voor 1.799,- Daarnaast zie ik dat de Thunderbolt 3 Dock (TS3+) van Caldigit nu maar 228,- is in de Black Friday sale (EX BTW). Tot heden waren de docks ruim 340,- dus een mooie deal lijkt me om mijn 2* 4K schermen aan te sluiten.

Iemand hier ook deze combo draaien van Macbook Pro 14" met TS3+ dock en 2* 4k schermen? Wil 1 scherm aansluiten via USB-C en de andere via de Displayport.

[ Voor 0% gewijzigd door Svennos1 op 15-11-2022 15:09 . Reden: TS3+ blijkt ex btw te zijn ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:51
Svennos1 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:04:
Mooie deals met Black Friday!

Besloten om een 14" MacBook Pro M1 Pro te kopen voor 1.799,- Daarnaast zie ik dat de Thunderbolt 3 Dock (TS3+) van Caldigit nu maar 228,- is in de Black Friday sale (EX BTW). Tot heden waren de docks ruim 340,- dus een mooie deal lijkt me om mijn 2* 4K schermen aan te sluiten.

Iemand hier ook deze combo draaien van Macbook Pro 14" met TS3+ dock en 2* 4k schermen? Wil 1 scherm aansluiten via USB-C en de andere via de Displayport.
Hoi Sven,

Waar zie je dit? Ik zie deze price niet in de pricewatch en/of google?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
ZveenT schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:26:
[...]

Hoi Sven,

De docks weet ik niet, maar heb vandaag deze configuratie voor 1799 bij mediamarkt gehaald als black friday deal. Kom van een pro 2017 af, echt wel een heel verschil. Tussendoor ook nog even een MacBook Air geprobeerd (2020 M1), maar die heb ik geretourneerd. Dat ding was gewoon krom! Stond te wiebelen op tafel. Scherm en heel de feeling van de pro '21 is echt super. Geen spijt van, toch zeker met de black friday deal.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 19:04
ZveenT schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:26:
[...]

Hoi Sven,

Bij CalDigit direct. Helaas wel ex btw zag ik later .... dat komt er dus nog bij en dan wordt het verschil kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elalith
Die link die ik eerder plaatste over YourMacStore bleek een fout te zijn. Ik had de laptop besteld, maar het bleek de 16GB variant te zijn en niet de 32GB.

Ik zit nu in het proces om te kijken of Bol.com nog iets kan betekenen, maar het lijkt erop dat ik een andere deal moet gaan zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBreda
Cannondale schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:34:
[...]

De docks weet ik niet, maar heb vandaag deze configuratie voor 1799 bij mediamarkt gehaald als black friday deal. Kom van een pro 2017 af, echt wel een heel verschil. Tussendoor ook nog even een MacBook Air geprobeerd (2020 M1), maar die heb ik geretourneerd. Dat ding was gewoon krom! Stond te wiebelen op tafel. Scherm en heel de feeling van de pro '21 is echt super. Geen spijt van, toch zeker met de black friday deal.
Ik kom ook van een 15-inch MBP uit 2017 en nu dus de 14-inch MBP, dus weet precies hoe het voelt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-09 16:48
Elalith schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:38:
Die link die ik eerder plaatste over YourMacStore bleek een fout te zijn. Ik had de laptop besteld, maar het bleek de 16GB variant te zijn en niet de 32GB.

Ik zit nu in het proces om te kijken of Bol.com nog iets kan betekenen, maar het lijkt erop dat ik een andere deal moet gaan zoeken.
Wat was de deal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elalith
Een MBP 14 32GB/1TB voor €2478,-. YourMacStore gaf aan dat het drukfout zou zijn op de Bol.com site. Bol.com geeft aan dat het verkeerd ingevoerd is door YourMacStore. Inmiddels is het in ieder geval gecorrigeerd.

De reden dat ik het hier nog even postte was om te voorkomen dat iemand anders dezelfde fout zou begaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 15:06
Mediamarkt is teruggekomen op de actie en heeft er nu 1888,- van gemaakt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Holk schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:09:
De prijs (vakantiewekendeal) van een tijdje terug dus haha. Nouja, 1799 was ook wel erg goede deal.

Amazon heeft hem nog wel voor 1799.

[ Voor 9% gewijzigd door Redondo1982 op 16-11-2022 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draz!c
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-08 10:26
Redondo1982 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:11:
[...]

De prijs (vakantiewekendeal) van een tijdje terug dus haha. Nouja, 1799 was ook wel erg goede deal.

Amazon heeft ook de prijs aangepast naar de Mediamarkt prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
draz!c schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:24:
[...]

Amazon heeft ook de prijs aangepast naar de Mediamarkt prijzen.
Ja, heeft nog even geduurd. Meestal gebeurd dit sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:11:
[...]

Mooie prijs inderdaad, voor dat bedrag had ik hem een jaar geleden nieuw op Marktplaats gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Greatsword schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:45:
[...]

Mooie prijs inderdaad, voor dat bedrag had ik hem een jaar geleden nieuw op Marktplaats gekocht.
Voor mij valt helaas MP vaak af, omdat ik zakelijk koop. Anders kan je inderdaad af en toe goed scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Holk schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:09:
LOL :o Gelukkig gelijk gekocht! In koop ook zakelijk dus kwam uit op 1486 euro :9

[ Voor 10% gewijzigd door DBreda op 16-11-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidoooP
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-09 12:59
Vanochtend in winkelmandje gedaan voor €1799, even aan het werk geweest en het winkelmandje openen en ineens €1888 zien staan. Balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DBreda schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:11:
[...]

LOL :o Gelukkig gelijk gekocht! In koop ook zakelijk dus kwam uit op 1486 euro :9
Ook nog de 3% Cashback meegepakt via https://www.cashbackxl.nl/webshops/media-markt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
DBreda schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:11:
[...]

En dan ook nog je aftrek ;)

Werelddeal >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geertjb61
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-09 23:29
Vanochtend nog net voor € 1799,- mijn slag kunnen slaan. Morgen wordt de MBP 14 bezorgd. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geertjb61 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:25:
Vanochtend nog net voor € 1799,- mijn slag kunnen slaan. Morgen wordt de MBP 14 bezorgd. Ben benieuwd.
Van welk model kom je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertjb61
MBP 13 M1 , die inmiddels is geclaimd door studerend kind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geertjb61 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:07:
MBP 13 M1 , die inmiddels is geclaimd door studerend kind :)
Ah dan zal het verschil hem grotendeels in het mooie scherm, geluid en aansluitpoorten gaan zitten.

Veel plezier ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertjb61
En de betere cam. Wel prettig met de frequente Teams meetings

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geertjb61 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:16:
En de betere cam. Wel prettig met de frequente Teams meetings
Als je dat echt belangrijk vind zou ik eerder de camera van je iPhone gebruiken met de nieuwe functie in MacOS Ventura genaamd Continuity Camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertjb61
Ik ken de functie.Ook al gebruikt.
Totaalpakket van de 14 maakt deze (voor mij) aantrekkelijk vgl de 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Greatsword schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:18:
[...]

Als je dat echt belangrijk vind zou ik eerder de camera van je iPhone gebruiken met de nieuwe functie in MacOS Ventura genaamd Continuity Camera.
Waardoor je batterij van je iPhone lekker snel leeg is, of je moet hannesen met kabels en een houder 😛

🌞🍃

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 09:41
De 14 is niet alleen een beter scherm, camera en meer poorten.
Qua performance loopt hij ook rondjes om de oorspronkelijke M1 (tenminste in toepassingen die het vragen)
En ik vind het toetsenbord ook een verademing
& snel laden via magsafe

• Redondo1982
double_V schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:11:
Qua performance loopt hij ook rondjes om de oorspronkelijke M1 (tenminste in toepassingen die het vragen)
& snel laden via magsafe
Inderdaad! De huidige Macbook Pro serie is gewoon een fantastische laptop. Ik raak ook steeds meer gewend aan MacOS naast Windows en elke dag verschijnt er een lach op m'n gezicht als ik dit ding pak. Ziet er ook gewoon sexy uit. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

double_V schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:11:
& snel laden via magsafe
Ik ben net overgestapt van een 13" i7 (2019 model) naar de 14. Het verschil is enorm, scherm, camera, toetsenbord en battery life is zoveel beter.... Ik kan me geen eerdere upgrade herinneren waarin het verschil zo groot was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bpow
  • Laatst online: 07-09 19:44
Weet iemand of ze bij de MediaMarkt ook Macbooks kunnen leveren met een andere keyboard layout (US Liggend Enter-toets) Of is de Apple Store echt de enige die deze leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bpow schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:21:
Weet iemand of ze bij de MediaMarkt ook Macbooks kunnen leveren met een andere keyboard layout (US Liggend Enter-toets) Of is de Apple Store echt de enige die deze leveren?
Nee, dat zijn custom builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaaktrekhaakk
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-09 22:08
Ik heb deze week de 16 inch Macbook Pro met m1 pro gehaald en loop tegen een probleem aan. Ik gebruik een usb-c naar displayport kabel voor een externe monitor die ingebouwde speakers heeft. Maar ook al selecteer ik de monitor als geluidsuitvoer, krijg ik geen geluid via de speakers van mijn monitor. Bij mijn oude 16 inch Macbook pro uit 2019 werkt het gewoon via deze kabel.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TML1KdQalgmcI7FB7OMLO9eYtMI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/myMH3kmG1nnO3I0lrRLbLbQJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door sjaaktrekhaakk op 18-11-2022 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Bpow schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:21:
Amac doet het ook, althans dat vertelde ze mij via de chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menkoro
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:52
Ook gebruik gemaakt van de Macbook aanbieding bij MM, voor de 16" gegaan. Totale overkill voor waar ik hem gebruik, maar als ik 40/50 uur per week achter een laptop zit ga ik daar ook niet op bezuinigen. Wat een ongelofelijk mooi ding, ik zou niet meer zonder 120Hz willen O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Bij 40 tot 50 uur per week zou ik wel aan een los scherm gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Menkoro schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:16:
Ook gebruik gemaakt van de Macbook aanbieding bij MM, voor de 16" gegaan. Totale overkill voor waar ik hem gebruik, maar als ik 40/50 uur per week achter een laptop zit ga ik daar ook niet op bezuinigen. Wat een ongelofelijk mooi ding, ik zou niet meer zonder 120Hz willen O+
Ik heb werkelijk nog nooit het verschil gemerkt, van 60 Vs120Hz op de Mac.

Gebruik hem zelf icm een Studio Display en het enige merkbare verschil zit hem voor mij in MiniLED en dat zie je terug in de zwartwaardes e.d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gulioz123
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-08 18:19
Ik heb vorige week bij mediamarkt de MacBook Pro 14 inch gekocht (M1, 512GB/16GB) voor 1799 euro. Laagste prijs is inmiddels weer 1888 euro. Ik heb hem nog in de doos zitten omdat ik hem weer wil inruilen bij een betere deal die wellicht voor Black Friday nog langskomt (minimaal 50 euro voordeel). Maar ik ben ook heel ongeduldig en heb onwijs veel zin om de doos open te maken. Nu is mijn vraag, zien jullie het potentieel gebeuren dat winkels de ‘nieuwe’ MacBook Pro 14 inch voor <1750 aan gaan bieden? Of kleine kans? Ben benieuwd wat jullie denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gulioz123 schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:20:
Ik heb vorige week bij mediamarkt de MacBook Pro 14 inch gekocht (M1, 512GB/16GB) voor 1799 euro. Laagste prijs is inmiddels weer 1888 euro. Ik heb hem nog in de doos zitten omdat ik hem weer wil inruilen bij een betere deal die wellicht voor Black Friday nog langskomt (minimaal 50 euro voordeel). Maar ik ben ook heel ongeduldig en heb onwijs veel zin om de doos open te maken. Nu is mijn vraag, zien jullie het potentieel gebeuren dat winkels de ‘nieuwe’ MacBook Pro 14 inch voor <1750 aan gaan bieden? Of kleine kans? Ben benieuwd wat jullie denken.
Als geld echt zo belangrijk is haal dan een tweedehands model voor ~1500,-

Dit is puur speculatie en in principe kan je hem nog retourneren, zelfs als hij open is geweest...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@Gulioz123 Ik zou hem gewoon gaan gebruiken als ik jou was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gulioz123
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-08 18:19
syltheboy schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:41:
@Gulioz123 Ik zou hem gewoon gaan gebruiken als ik jou was.
Ja dank je ik denk dat ik jouw zetje nodig had :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mc55
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 19:05
Gulioz123 schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:20:
Ik heb precies hetzelfde. Ik had m snel gekocht bij Amazon nadat de aanbieding was afgelopen bij mediamarkt. Ik was van plan om even een weekje te wachten maar de verleiding was toch te groot. Maak de doos lekker open en geniet ervan!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Nog goedkoper dan 1799? Kom op mensen, dat is al een fantastische deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
En al die potentiële moeite voor 50 euro op zo'n bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:51
Heb hier mijn "probleem" reeds uitgelegd in het andere topic m.b.t. MB Air M2, maar ben ook aan het rondkijken of ik toch niet eventueel voor een Macbook Pro zou gaan...

Nu vroeg ik me af wat het verschil is tussen onderstaande toestellen, of gaat het om identiek dezelfde Macbook Pro?

https://www.apple.com/be-...re-cpu-14-core-gpu-512gb#

https://www.bol.com/be/nl...JNWQ_0_14.16.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Desperation schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:13:

Nu vroeg ik me af wat het verschil is tussen onderstaande toestellen, of gaat het om identiek dezelfde Macbook Pro?

https://www.apple.com/be-...re-cpu-14-core-gpu-512gb#

https://www.bol.com/be/nl...JNWQ_0_14.16.ProductTitle
Zelfde, alleen is die van Bol niet leverbaar zo te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:51
Greatsword schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:21:
[...]

Zelfde, alleen is die van Bol niet leverbaar zo te zien ;)
Bij mij is die wel leverbaar, maar ben wel van België...
Die van Bol staat aan 1899, die van op Appel 2253, vandaar dat ik denk/dacht dat er wel een verschil in zat, behalve de prijs uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Desperation schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:35:
[...]

Bij mij is die wel leverbaar, maar ben wel van België...
Die van Bol staat aan 1899, die van op Appel 2253, vandaar dat ik denk/dacht dat er wel een verschil in zat, behalve de prijs uiteraard...
Prijzen bij Apple rechtstreeks zijn altijd duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjeetje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 04:25
Weet er iemand toevallig of ik mijn 16inch MacBook Pro m1 Max, kan opladen met een 35W dual charger van Apple? Ik zou deze aanschaffen en dan via MagSafe/thunderbolt opladen?

Het is voornamelijk voor op reis en zie wat op op die grote 140W unit mee te zeulen. Ik zou de laptop dan vooral in de avond/ nacht op laden en dan overdag een paar uur gebruiken.

[ Voor 0% gewijzigd door mjeetje op 23-11-2022 16:05 . Reden: versie MacBook Pro toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Zonder me er echt in verdiept te hebben: het zal vast werken, maar gewoon traag. Ik heb verhalen gelezen van mensen die hun MacBook met nog veel lichtere laders opgeladen kregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:58
mjeetje schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:05:
Weet er iemand toevallig of ik mijn 16inch MacBook Pro m1 Max, kan opladen met een 35W dual charger van Apple? Ik zou deze aanschaffen en dan via MagSafe/thunderbolt opladen?

Het is voornamelijk voor op reis en zie wat op op die grote 140W unit mee te zeulen. Ik zou de laptop dan vooral in de avond/ nacht op laden en dan overdag een paar uur gebruiken.
Als je een alternatief zoekt, dit is een echte aanrader: https://www.amazon.nl/dp/B09WD21LLP

AdGuard Home

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Commendatore schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:43:
Zonder me er echt in verdiept te hebben: het zal vast werken, maar gewoon traag. Ik heb verhalen gelezen van mensen die hun MacBook met nog veel lichtere laders opgeladen kregen.
Ik heb mijn Macbook eens moeten opladen met een 5 watt iPhone lader. Ging super traag, maar uiteindelijk wel kunnen laden. Je moet dan je Macbook uiteraard wel uit hebben of in stand-by hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hahannes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21-02 21:55
Iemand die weet waar de prijsverlaging tot 1749 en 1799 euro was en of er een kans is dat die nog terugkomt (bv op cybermonday)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
hahannes schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:11:
Iemand die weet waar de prijsverlaging tot 1749 en 1799 euro was en of er een kans is dat die nog terugkomt (bv op cybermonday)?
MM en Amazon, beide € 1799,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertjb61
Ben benieuwd of de 2023 MBP 14 die ergens komend (voor)jaar zou moeten komen net zo weinig vernieuwing biedt als de recente 12,9 iPad Pro terwijl de prijs net als bij de iPad wel honderden euri's omhoog gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geertjb61
Van MacWorld, gedateerd 21 november 2022:
"Normally, with new Macs in the pipeline we’d be advising that shoppers wait. However, things are a little different right now. The deals are looking great, and we are anticipating that, if you aren’t based in the U.S., Black Friday might be your last best chance to buy a Mac before prices skyrocket. Following price rises for the whole range of iPads in October, Macs look likely to get price hikes in conjunction with the new product launches."
Kortom, nu toeslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

Quakie

quakelen

Precies. Het design is nieuw dus weinig kans dat daar wat gebeurd. Dan heb je een m2 erin voor honderden euro’s extra. Ik zou deals pakken van vandaag de dag pakken. 1799 is een mooie prijs voor z’n sterke laptop.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 13:55
Quakie schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 19:37:
Precies. Het design is nieuw dus weinig kans dat daar wat gebeurd. Dan heb je een m2 erin voor honderden euro’s extra. Ik zou deals pakken van vandaag de dag pakken. 1799 is een mooie prijs voor z’n sterke laptop.
Dat was mijn gedachte ook, ik heb vrijdag er eentje meegepakt :)
Mijn laatste macbook pro was 2015 (laatste reeks voor het keyboard/touchbar) dacht ik ?

Ik ben tot nu toe onder de indruk van de snelheid maar toch ook weer van de kwaliteit van de behuizing :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:57
Bossie schreef op zondag 27 november 2022 @ 08:41:
[...]
Ik ben tot nu toe onder de indruk van de snelheid maar toch ook weer van de kwaliteit van de behuizing :)
wat mij minder bevalt aan de behuizing zijn de ventilatiessleuven aan de zijkant links en rechtsonder. Ik heb het idee dat daar makkelijk stof etc in kan gaan zitten.

verder een prima apparaat

ik heb als vervanging van mijn MBpro (early 2011) afgelopen week ook maar een nieuwe bij de MM gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Ik lees er hier weinig over, maar ik merk dat mijn MBP soms echt verschrikkelijk traag kan zijn met enkel een beetje browsen. Als ik de Mac herstart vind ik niet dat die nu langere tijd weer echt sneller is.... Er draait weinig op de achtergrond, net even 'activiteitenweergave'. gecheckt en dan is er inactief > 90% van CPU. Als ik type of in andere programma's zit merk ik er minder van. Enig idee wat deze vertraging in scrollen veroorzaakt?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste

Let op:
Levertijden en "ik heb besteld": [Apple producten] Levertijden - Deel 9