Dit heb ik ook gehad. Ik had weliswaar Apple Care+, maar dat heb ik niet nodig gehad. Het scherm is onder garantie vervangen. Je krijgt een doos toegestuurd met daarbij precies de instructies hoe je hem moet verpakken en hoe je de omdoos moet plakken. Stuur niet de lader mee. Als je op dinsdag de doos ontvangt, de MacBook verpakt en aflevert bij een UPS-punt, gaat ‘ie op woensdag naar Ostrava in Tsjechië.iStijn schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:29:
Ik ben er vandaag achtergekomen dat ik een melted pixel in mijn scherm heb. Het is echt vandaag gebeurd denk ik want het is mij eerder nog niet opgevallen en ik maak echt elke keer na gebruik mijn Macbook scherm schoon met een microvezel doek (ik ben er heel zuinig op). Ik probeerde het eerst voorzichtig weg te poetsen maar ben toen beter gaan kijken en zag dat er echt een stukje scherm weg is, een soort putje in het scherm.
Ik heb geen Apple Care+ afgelosten en ik heb de Macbook eind Januari dit jaar bij Apple zelf gekocht.
Wat is het slimste om te doen? Ik denk gewoon Apple bellen, uitleggen, opsturen en zij fixen het kosteloos?
Avast bedankt voor het meedenken!
Edit: Helemaal vergeten om te vermelden om wat voor Macbook het gaat: 14‑inch MacBook Pro met M1 Pro
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op donderdag vroeg in de ochtend wordt hij dan afgeleverd en meestal meteen gediagnosticeerd. Ik heb het zelfs al gehad dat hij dezelfde dag gerepareerd werd en weer werd teruggestuurd. Anders duurt het een dag of 2/3.
Geen factuur verder. Als je wel moet betalen, hoor je dat van tevoren. Maar als je de MacBook Pro vervolgens per ongeluk van tafel stoot, betaal je wel buiten garantie. Ik heb er 99 euro voor moeten betalen omdat ik Apple Care had. Als je geen Apple Care hebt, betaal je zo 1000 euro.