‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Tijd zal het leren maar mijn eerste indruk is van niet. Het is goed zacht afgewerkt materiaal. Er zit een kleine textuur op (vergelijkbaar qua print van een vingerafdruk en de randjes zijn geribbeld maar ook zacht.Redondo1982 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:32:
[...]
Zou dit je scherm kunnen beschadigen? Of zit er een binnenvoering in?
Die laatste is voor een Macbook, dus als je scherm net zo dun is wel, maar denk het niet.Rivanov schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:35:
[...]
Zou die laatste ook passen op mijn MSI Optix MAG274QRF-QD?
Wellicht dat die 2de voor de Studio wel past.
Hier nog wat zelf gemaakte foto's.
Denk dat ik zelf diegene zonder Magsafe nog het mooiste vind.
:strip_exif()/f/image/77NpA0BC1ZtIKskpn5kheyup.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qCgZlWALfvwZLnoJXgrTsaBH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aMwiPPRGAFwCuRIcz3x3Yd02.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x92TI8NTXlL9aAI4utNpSE1Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NKzKyucidzZD8H01BddyhWOO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1IWJYyeuUEIjERfu3IyNaVdW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4F291koRrmobqA6cFG06CLEK.jpg?f=fotoalbum_large)
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Hoe breed is de "houder" voor de studio display? Want dan meet ik de dikte van m'n scherm straks even op.Greatsword schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:08:
[...]
Tijd zal het leren maar mijn eerste indruk is van niet. Het is goed zacht afgewerkt materiaal. Er zit een kleine textuur op (vergelijkbaar qua print van een vingerafdruk en de randjes zijn geribbeld maar ook zacht.
[...]
Die laatste is voor een Macbook, dus als je scherm net zo dun is wel, maar denk het niet.
Wellicht dat die 2de voor de Studio wel past.
Hier nog wat zelf gemaakte foto's.
Denk dat ik zelf diegene zonder Magsafe nog het mooiste vind.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
2 cm, op de site staat ook: This design is optimised for an Apple Studio Display (2022) but may fit any other monitor that is ~20mm wide.Rivanov schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:19:
[...]
Hoe breed is de "houder" voor de studio display? Want dan meet ik de dikte van m'n scherm straks even op.
/edit: NVM. Je hebt de MagSafe charger nodig die je daar in stopt. Makes sense.
[ Voor 31% gewijzigd door Rivanov op 21-10-2022 11:33 ]
Meestal is dat wel binnenhuis, maar een verdieping lager op de bank
Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"
Ik heb ze hier beiden in huis. De 16" komt nooit van het bureau af. Op de bank, keukentafel etc pak ik altijd de 14".styx1 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:53:
Momenteel in bezit van een base macbook air m1 en zo langzamerhand ben ik wel toe aan een nieuwe speeltje. Kom af en toe geheugen tekort en het scherm mag wel iets groter als ik zonder externe monitor werk.
Meestal is dat wel binnenhuis, maar een verdieping lager op de bankDe vraag is of een 16 pro comfortabel genoeg is op je schoot. Ben langs de apple store geweest, en een pro 16 voelt best zwaar en huge aan. Een 14 pro zal vast comfortabeler zijn, maar ik vind het schermgrootte verschil te klein.
Ik heb ook bewust voor een 14" gekozen, omdat ik hem op schoot gebruik. Ik ben voor beide meerdere keren gaan kijken en ik vond zowel de handzaamheid en looks (ja, perceptie) in het voordeel van de 14". Geld was geen issue, niet stoer bedoeld. Alleen ook dat kan een reden zijn om voor een 14" te gaan.lexuzu schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:00:
[...]
Ik heb ze hier beiden in huis. De 16" komt nooit van het bureau af. Op de bank, keukentafel etc pak ik altijd de 14".
Overigens had ik wel iets vreemds:
Als ik een 14" koop dan alleen spacegrijs en bij een 16" uitsluitend zilver.
I don't have dreams, I have goals!!
Het gewicht is juist de reden dat ik ook een M2 Air heb gehaald. Deze pak ik nu veel vaker en sneller ook even op terwijl de 14” MBP toch echt grotendeels in Clamshell modus lag.styx1 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:53:
Momenteel in bezit van een base macbook air m1 en zo langzamerhand ben ik wel toe aan een nieuwe speeltje. Kom af en toe geheugen tekort en het scherm mag wel iets groter als ik zonder externe monitor werk.
Meestal is dat wel binnenhuis, maar een verdieping lager op de bankDe vraag is of een 16 pro comfortabel genoeg is op je schoot. Ben langs de apple store geweest, en een pro 16 voelt best zwaar en huge aan. Een 14 pro zal vast comfortabeler zijn, maar ik vind het schermgrootte verschil te klein.
Heb je trouwens ook iets van een Apple TV? Ideaal als het scherm even tijdelijk wat groter moet zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 23-10-2022 10:12 ]
https://www.coolblue.nl/l...ok/apple-macbook-pro-2021
Oeh verleidelijk. Je weet nu al dat de prijzen omhoog gaan, ook van deze, als de M2 MacBook Pro's worden aangekondigd.Greatsword schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:27:
Coolblue heeft momenteel wat mooie aanbiedingen, vooral op de wat hogere specs.
Verwacht zelf niet dat de huidige modellen in prijs omhoog gaan omdat ze waarschijnlijk wel worden vervangen door M2 modellen.DBreda schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:13:
[...]
Oeh verleidelijk. Je weet nu al dat de prijzen omhoog gaan, ook van deze, als de M2 MacBook Pro's worden aangekondigd.
Jij zocht toch wat hogere specs? Dan zou ik er zeker 1 halen met het mooie retour beleid van 30 dagen. Tegen die tijd weten we waarschijnlijk wel of er nieuwe komen of niet
Mooie aanbiedingen inderdaad. Hebben ze al een tijdje met de back2school acties. Vorige maand nog een model kunnen kopen met 790 euro korting op de adviesprijs bij Apple zelfGreatsword schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:27:
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Dat is een optie inderdaadGreatsword schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:19:
[...]
Verwacht zelf niet dat de huidige modellen in prijs omhoog gaan omdat ze waarschijnlijk wel worden vervangen door M2 modellen.
Jij zocht toch wat hogere specs? Dan zou ik er zeker 1 halen met het mooie retour beleid van 30 dagen. Tegen die tijd weten we waarschijnlijk wel of er nieuwe komen of niet
Dan zou ik ‘m eerder nieuw via V&A of MP halenpatrickll schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:38:
Ik zie de goedkoopste MBP nu ook bij bol.com plaza staan voor 1849. Die wordt dan geleverd via andere partijen, maar ik durf het (nog) niet aan. Heeft iemand ervaring met bol plaza?
Ligt eraan. Ga je AC+ erbij nemen? Dan kan je het wel doen. Anders zou ik twijfelen. Al die derde partijen namens Bol ben ik geen fan van, zeker niet met dit soort aankopen/apparaten.patrickll schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:38:
Ik zie de goedkoopste MBP nu ook bij bol.com plaza staan voor 1849. Die wordt dan geleverd via andere partijen, maar ik durf het (nog) niet aan. Heeft iemand ervaring met bol plaza?
Klopt, de zilveren heb ik 5 weken geleden ook voor die prijs gekocht. Dat is ie dus al een tijdje. Zie ook de grafiek in de pricewatch.DBreda schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:25:
[...]
Dat is een optie inderdaadHmm nee de goedkoopste MacBook Pro zou eigenlijk al genoeg zijn. Jammer genoeg valt de korting bij deze versie wat tegen, want MediaMarkt en Amazon bieden 'm aan voor dezelfde prijs (€1949).
Dank voor het delen. BTW er af en korting er op - blijft niks meer over zo. M'n 2015 pro is nog goed, maar accu en hdmi doen het niet goed meer. Misschien moet ik toch maar eens een upgrade gaan doen.Greatsword schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:27:
Als je van een 2015 model komt is het echt een prachtige upgrade en heb je ook al die ellende van dongels, slechte toestenborden gelukkig allemaal niet meegemaakt.ZveenT schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:53:
[...]
Dank voor het delen. BTW er af en korting er op - blijft niks meer over zo. M'n 2015 pro is nog goed, maar accu en hdmi doen het niet goed meer. Misschien moet ik toch maar eens een upgrade gaan doen.
Ik zou het zeker doen, nu het nog kan.
Op het gewicht na, is dit mijn favoriete Macbook sinds het 2015 model
[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 24-10-2022 14:30 ]
Hele mooie specs, wat ga je er voornamelijk mee doen?MaxPoweR schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:54:
Gisteren Apple MacBook Pro 16" (2021) M1 Pro (10 core CPU/16 core GPU) 32GB/2TB Space Gray maar besteld bij Coolbleu, wilde eerst afwachten op de M2, maar de korting heeft mij overgehaald. Ik wilde deze configuratie al sinds het uit was gekomen, alleen stond de prijs destijds mij niet aan.
Ik twijfel nu alleen welk model ik moet kiezen.Greatsword schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:28:
[...]
Als je van een 2015 model komt is het echt een prachtige upgrade en heb je ook al die ellende van dongels, slechte toestenborden gelukkig allemaal niet meegemaakt.
Ik zou het zeker doen, nu het nog kan.
Op het gewicht na, is dit mijn favoriete Macbook sinds het 2015 model
32gb staat vast, evenals 2 tb schijf.
14 of 16inch - enkel op accuduur en geluid / koeling zeg ik 16inch.
Ik heb een 34inch scherm op mn bureau, en die heb ik 90% van de tijd in gebruik.
Mensen die ' slechte ervaring ' hebben met de geluidsproductie van een 14inch?
Ik lees dat een 14inch meer herrie kan maken dan een 16inch.
Ik werk met Logic voor de hobby(band), en verder wel met grafische 3D modellen bezig voor werk. Maar dit is op dit moment via citrix bij m'n huidige klant (zzp). Dus geen directe rekenkracht voor de macbook zelf.
Dit kan in de toekomst wel anders zijn.
Ik twijfel nu tussen onderstaande in 16 of 14inch.
Apple MacBook Pro 16" (2021) M1 Max (10 core CPU/24 core GPU) 32GB/2TB Space Gray
Scroll even terug naar 6-12 maanden, ze hebben ongelofelijk veel testen gedaan met die modellen en ook vergeleken, zie o.a.
[ Voor 25% gewijzigd door Greatsword op 24-10-2022 17:15 ]
Merci. Even wat conclusies bekeken. Het is een 16 inch geworden in bovengenoemde config.Greatsword schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:11:
@ZveenT Heb je het Youtube kanaal van MaxTech al gezien?
Scroll even terug naar 6-12 maanden, ze hebben ongelofelijk veel testen gedaan met die modellen en ook vergeleken, zie o.a.
[YouTube: 14 vs 16" M1 Max MacBook Pro: CRAZY New Exclusive Findings!]
Stiekem wel jaloers dat je hem voor zo'n mooie prijs nu kan oppikken.ZveenT schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:28:
[...]
Merci. Even wat conclusies bekeken. Het is een 16 inch geworden in bovengenoemde config.
Kan me niet herinneren dat dit ooit eerder het geval was bij dit soort high end modellen maar komt natuurlijk omdat er nu gewoon zoveel mogelijk is qua build configuratie.
Veel plezier ermee!
Dank. Jij bedankt voor de attentie. Was er zelf niet zo mee bezig at the moment. 570,- korting t.o.v. normale adviesprijs is toch mooi meegenomenGreatsword schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:32:
[...]
Stiekem wel jaloers dat je hem voor zo'n mooie prijs nu kan oppikken.
Kan me niet herinneren dat dit ooit eerder het geval was bij dit soort high end modellen maar komt natuurlijk omdat er nu gewoon zoveel mogelijk is qua build configuratie.
Veel plezier ermee!
Geen intensieve dingen, eigenlijk ter vervanging van mijn Macbook Pro uit 2017, 512 SSD is toch iets te klein voor mij en dat soms de toetsen niet mee wil werken.Greatsword schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:10:
[...]
Hele mooie specs, wat ga je er voornamelijk mee doen?
Weet iemand trouwens of deze aangesloten kan worden op de oude 27inch Cinema Display? Heb al eens gekeken naar de Studio Display maar vind deze nu nog wel wat aan de prijzige kant.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Flinke upgrade en ik verwacht dat je daar zeker lang mee door kan. Opslag zal je op een gegeven moment extern moeten gaan regelen maar qua CPU en RAM voorzie ik geen bottleneck tenzij je workflow nu al uit 100MegaPixel RAW foto's bestaat.mjeetje schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:00:
Gisteren de Apple MacBook Pro 16" (2021) M1 Max (10 core CPU/32 core GPU) 32GB/1TB Silver besteld bij bol.com voor een goede prijs. Deze zal mijn oude, trouwe MacBook Pro Retina (2012) 8GB/512G vervangen als mijn foto bewerkingsstation. Hoop dat deze ook zo lang meegaat
Weet iemand trouwens of deze aangesloten kan worden op de oude 27inch Cinema Display? Heb al eens gekeken naar de Studio Display maar vind deze nu nog wel wat aan de prijzige kant.
Gebruik hier zelf het Studio Display maar die is wel wat minder mooi dan het MiniLED scherm van de MacBook Pro
Ja zal wel tegenvallen als ik moet schakelen tussen schermen qua kwaliteit. Eigenlijk zou ik wel willen gaan voor een 120HZ miniled 27inch display, dat komt er vast wel in de toekomstGreatsword schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:43:
[...]
Flinke upgrade en ik verwacht dat je daar zeker lang mee door kan. Opslag zal je op een gegeven moment extern moeten gaan regelen maar qua CPU en RAM voorzie ik geen bottleneck tenzij je workflow nu al uit 100MegaPixel RAW foto's bestaat.
Gebruik hier zelf het Studio Display maar die is wel wat minder mooi dan het MiniLED scherm van de MacBook Pro
Ik heb bijna 10 jaar met m'n oude (eerste) macbook gedaan en graag gebruikt. M'n windows desktop ging steeds minder aan. Ondertussen ben ik ook wat op mezelf met webdevelopment aan het knoeien en een hobby in fortografie gestart. Ik heb op MacOS dan ook de Affinity suite gekocht (Photo en Designer).
Daarom ben ik nu aan het kijken naar deze: Apple MacBook Pro 16" (2021) M1 Max (10 core CPU/32 core GPU) 32GB/1TB (€3049 in promo)
https://www.coolblue.be/n...tb-space-gray-azerty.html
Sporadisch wil ik er wel eens een spelletje op spelen, CS GO of wat streamen vanaf m'n xbox cloud gaming account. Ik denk wel opnieuw een krachtbeest te kopen waar ik de volgende 10 jaar opnieuw mee verder kan?
Praktisch verplaats ik m'n laptop enkel in huis (op tafel) en zie ik voornamelijk de voordelen van het grotere scherm, dan de nadelen in portabiliteit.
Excited!
Mooie scherpe prijs! Altijd lastig om in de toekomst te kijken zeker 10 jaar. Los van het "traag" worden kreeg mijn oude laptop (2012) kreeg ook niet meer de laatste updates (adobe) en dan wordt het wel tijd om te vernieuwen. De nieuwe 16inch MacBook Pro zal voornamelijk op mijn bureau blijven, wellicht dat ik ooit nog een 2dehands MacBook Air m1 erbij koop voor on the go als die wat goedkoper worden.redlightning schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:44:
Ik was eigenlijk niet op zoek naar een nieuwe macbook, maar m'n oude model late 2013 13 inch wordt echt wel wat traag... ...en toen zag ik deze promo's passeren.
Ik heb bijna 10 jaar met m'n oude (eerste) macbook gedaan en graag gebruikt. M'n windows desktop ging steeds minder aan. Ondertussen ben ik ook wat op mezelf met webdevelopment aan het knoeien en een hobby in fortografie gestart. Ik heb op MacOS dan ook de Affinity suite gekocht (Photo en Designer).
Daarom ben ik nu aan het kijken naar deze: Apple MacBook Pro 16" (2021) M1 Max (10 core CPU/32 core GPU) 32GB/1TB (€3049 in promo)
Sporadisch wil ik er wel eens een spelletje op spelen, CS GO of wat streamen vanaf m'n xbox cloud gaming account. Ik denk wel opnieuw een krachtbeest te kopen waar ik de volgende 10 jaar opnieuw mee verder kan?
Praktisch verplaats ik m'n laptop enkel in huis (op tafel) en zie ik voornamelijk de voordelen van het grotere scherm, dan de nadelen in portabiliteit.
Excited!
Absoluut. Ik kan me enkel baseren op m'n ervaring met m'n vorige MB. 8gig en 256GB hebben me ook ver gebrachtmjeetje schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:54:
[...]
...Altijd lastig om in de toekomst te kijken zeker 10 jaar. ...
Het enige nadeel is het schermprobleem (coatingprobleem) met deze generatie die de totaalervaring de laatste jaren toch wel wat naar beneden haalde...
Voor je huidige gebruik is een M1 Max in ieder geval overkill, de komende jaren ook. Probleem is natuurlijk dat als je een groot scherm wilt je bij dat model uit komt.redlightning schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:44:
Ik was eigenlijk niet op zoek naar een nieuwe macbook, maar m'n oude model late 2013 13 inch wordt echt wel wat traag... ...en toen zag ik deze promo's passeren.
Excited!
[ Voor 28% gewijzigd door syltheboy op 25-10-2022 13:07 ]
Haha, 1TB is nog duurder. 512GB is maar 100 euro goedkoper, dus voor dat geld zou ik zeker voor 2TB gaan al is het overkill.gabn88 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:07:
Wow, mooie aanbieding: 2GB voor de prijs van 512GB https://www.coolblue.be/n...tb-space-gray-azerty.html. Weet iemand of je Azerty kunt omzetten naar QWERTY?
[ Voor 4% gewijzigd door syltheboy op 25-10-2022 13:12 ]
Helaas.. Alleen levering in België. Zal nog even geduld moeten hebben met bestellensyltheboy schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:10:
[...]
Haha, 1TB is nog duurder. 512GB is maar 100 euro goedkoper, dus voor dat geld zou ik zeker voor 2TB gaan al is het overkill.
2499,- bij Coolblue met NL toetsenbord vs 2979,- met Engels/VS toetsenbord bij Apple, erg duur toetsenbordje..
Gaat om een 16" 16/1TB, anderen overgestapt van engels vs toetsenbord naar nl?
Ja natuurlijk, ik heb ook hebbedingen en hou niemand tegen. Gewoon een gedachte. Je kunt ook iets vaker upgraden maar goedkopere computers kopen. Dan heb je over 10 jaar waarschijnlijk een snellere computer dan als je 10 jaar een M1 Max gebruikt.syltheboy schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:03:
@Sluw De basis 16” MBP 2021 zou ook al overkill zijn. Overkill betekent natuurlijk niet dat je er niet mee zou kunnen werken. Als je het kunt betalen, waarom niet? De upgrades vind ik trouwens dan wel zonde van het geld. Vooral processor en RAM-geheugen. Als je veel opslaat dan is 1TB wel prettig.
[ Voor 3% gewijzigd door Sluw op 25-10-2022 13:44 ]
Man man, ik klikte op de url die @gabn88 deelde en schrok. Gisteren besteld en nu lijkt alles zo veel goedkoper.. Maar bleek de .be shop te zijn -styx1 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:26:
Die prijzen zijn wel aantrekkelijk zeg, alleen die toetsenbord..
2499,- bij Coolblue met NL toetsenbord vs 2979,- met Engels/VS toetsenbord bij Apple, erg duur toetsenbordje..
Waar heb je die rechtse vandaan? Heb je voor mij de 3D File?Greatsword schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:22:
@Rivanov Ze zijn binnen en passen perfect.
MBP, Studio Display en MBP zonder benodigde MagSafe, enige nadeel van die laatste is dat hij bij mij niet past met een Spigen Case er omheen, dus die moet je er dan steeds afhalen.
Nu maar aan de slag met de RC Beta
[Afbeelding]
Ja, ik constant eigenlijk haha.styx1 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:26:
Die prijzen zijn wel aantrekkelijk zeg, alleen die toetsenbord..
Ik heb niet zoveel problemen mee. Ik heb hier alles doorelkaar.
Het bedrag wat het scheelt is enorm en dan pas ik me wel aan.
https://www.thingiverse.com/thing:5455695Rivanov schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:51:
[...]
Waar heb je die rechtse vandaan? Heb je voor mij de 3D File?
Laten printen via https://threedee.nl/
Aangezien ik zelf (nog) geen MagSafe lader heb, heb ik alleen deze kunnen testen en hij doet het perfect. Misschien een andere kleur wat handiger als je wilt dat hij niet opvalt aangezien hij toch een stukje over je scherm hangt, verder prima ding en ook dat Desk View werkte zonder problemen.
@styx1 eens met onderstaande, irritant maar voor dat bedrag zou ik er gewoon voor gaan. (Desnoods haal je een extern toetsenbordje
Redondo1982 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:52:
[...]
Ja, ik constant eigenlijk haha.
Ik heb niet zoveel problemen mee. Ik heb hier alles doorelkaar.
Het bedrag wat het scheelt is enorm en dan pas ik me wel aan.
- 16 inch Pro M1 Max, 32GB - 1 TB voor €3049
- 16 inch Pro M1 Pro, 32GB - 2 TB voor €3299
Of zie ik iets over het hoofd?
De vraag is dus eigenlijk is het voor jou een probleem om externe SSD's e.d. mee te nemen en aan te sluiten?redlightning schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:33:
Ik zou toch nog even het volgende dilemma, momenteel beschikbaar bij Coolblue BE, willen voorleggen:Het lijkt mij een nobrainer om voor optie 1 te kiezen, opslaggeheugen kan makkelijk(er) extern worden gebruikt en de batterij is niet zo belangrijk gezien ik het meestal als mobiele desktop zal gebruiken.
Sommige mensen vinden het namelijk irritant want het is toch weer een extra ding wat je meeneemt of kwijt / defect kan raken etc.
Zelf nu ook 1TB omdat de RAW foto bibliotheek steeds groter wordt en ik gewoon alles op de Macbook zelf wil hebben staan (i.c.m. Backup strategieën) natuurlijk
Ben ik nou de enige die deze hele oplossing (ook de Belkin versie) echt niet "Apple waardig" vind? Er wordt een standaardje ontwikkelt omdat eigenlijk de camera in de Macbook Pro om te janken is? Tamelijk bizar toch? De optie waarmee je overigens rechtstreeks op je toetsenbord kan filmen is leuk, maar ook niet meer dan een gimmick lijkt mij.Greatsword schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:12:
[...]
https://www.thingiverse.com/thing:5455695
Laten printen via https://threedee.nl/
Aangezien ik zelf (nog) geen MagSafe lader heb, heb ik alleen deze kunnen testen en hij doet het perfect. Misschien een andere kleur wat handiger als je wilt dat hij niet opvalt aangezien hij toch een stukje over je scherm hangt, verder prima ding en ook dat Desk View werkte zonder problemen.
@styx1 eens met onderstaande, irritant maar voor dat bedrag zou ik er gewoon voor gaan. (Desnoods haal je een extern toetsenbordje
[...]
De grotere geheugenbandbreedte van de M1 Max zou het ook iets sneller moeten maken om foto’s die je vanop de interne SSD wil bewerken te kopiëren ?
Klopt, daarom is het ook een Belkin product en niet van Apple.GertJan2012 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:45:
[...]
Ben ik nou de enige die deze hele oplossing (ook de Belkin versie) echt niet "Apple waardig" vind? Er wordt een standaardje ontwikkelt omdat eigenlijk de camera in de Macbook Pro om te janken is? Tamelijk bizar toch? De optie waarmee je overigens rechtstreeks op je toetsenbord kan filmen is leuk, maar ook niet meer dan een gimmick lijkt mij.
Had liever ook een betere ingebouwde webcam gezien (en al helemaal in mijn Studio Display want die is dik genoeg) maar helaas is het niet anders.
Gelukkig zijn er ook nog statieven en Systeem Camera's die je voor dit soort doeleinde kan gebruiken als je echt goede kwaliteit wilt, maar als ik heel eerlijk ben gebruik ik de webcam eigenlijk bijna nooit dus zo heel belangrijk is het niet voor me.
Nope, zie ookredlightning schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:46:
De grotere geheugenbandbreedte van de M1 Max zou het ook iets sneller moeten maken om foto’s die je vanop de interne SSD wil bewerken te kopiëren ?
Maar mijn Intel Mac, zodra ik die aansloot op de Dock in clamshell mode ging de MacBook booten. De M1 doet dit niet. Daarvan moet ik eerst de lid openklappen voordat hij aangaat.
Ik zit al een paar dagen te zoeken, maar zelfs bij het zoeken lijkt het alsof ik een feature gebruik die niet bekend is. En ik kan er dus echt niks over vinden. Heeft iemand hier misschien ervaringen mee of een idee?
You and I have memories longer than the road ahead
Zet je de Macbook dan daadwerkelijk uit? Gewoon dichtklappen, dan gaat hij in sluimer en als je dan met een externe muis of toetsenbord klikt hoort hij gewoon aan te gaan in clamshell modus. Doe dit al jaren zo.Captain Planet schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:11:
Ok, ik heb een gek iets. Ik heb een MacBook Pro 2019 16" i7 in gebruik en ben aan het switchen naar een MacBook Pro 14" M1. Deze machines gebruik ik met een HP Thunderbolt G4 Dock.
Maar mijn Intel Mac, zodra ik die aansloot op de Dock in clamshell mode ging de MacBook booten. De M1 doet dit niet. Daarvan moet ik eerst de lid openklappen voordat hij aangaat.
Ik zit al een paar dagen te zoeken, maar zelfs bij het zoeken lijkt het alsof ik een feature gebruik die niet bekend is. En ik kan er dus echt niks over vinden. Heeft iemand hier misschien ervaringen mee of een idee?
Nee daadwerkelijk uit. Machine uit en Thunderbolt kabel van docking uit de laptop. Volgende dag doe ik de Thunderbolt kabel erin en de laptop start weer op tot het aanmeld schermGreatsword schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:33:
[...]
Zet je de Macbook dan daadwerkelijk uit? Gewoon dichtklappen, dan gaat hij in sluimer en als je dan met een externe muis of toetsenbord klikt hoort hij gewoon aan te gaan in clamshell modus. Doe dit al jaren zo.
You and I have memories longer than the road ahead
Als ik opslag belangrijk vind dan is eerder 3299 voor 2TB voor mij een no-brainer. Extern opslag is voor mij echt iets van een paar jaar terug, en vooral irritant. Een NAS uitgezonderd trouwens, maar die heb je dan ook niet als extra hardware bij je.redlightning schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:33:
Ik zou toch nog even het volgende dilemma, momenteel beschikbaar bij Coolblue BE, willen voorleggen:Het lijkt mij een nobrainer om voor optie 1 te kiezen, opslaggeheugen kan makkelijk(er) extern worden gebruikt en de batterij is niet zo belangrijk gezien ik het meestal als mobiele desktop zal gebruiken.
Bekijk Apple MacBook Pro (2021) MKGP3N/A - 14 inch - Apple M1 Pro - 512 GB - Space Grey op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Je kunt zelf kijken of het een goede deal is...royvdhoek schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 06:50:
14 inch Pro M1 Pro, 16 GB - 512 GB voor €1849 bij Bol.com, goeie deal?
Bekijk Apple MacBook Pro (2021) MKGP3N/A - 14 inch - Apple M1 Pro - 512 GB - Space Grey op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
uitvoering: Apple Macbook Pro 2021 14" M1 Pro 8 Core, 14-core GPU, 16GB ram, ...
Wel een externe verkoper, dus of dat risico je 100 euro waard is moet je zelf bepalen.
1) Base model 14” Pro 8c14gpu met 16gb en 512gb voor €1949
2) “better” model met 10c14gpu met 16gb en 1tb voor €2299 (normaal 2749€)
Voor beide geld dat ze overpowered zijn voor mijn huidige gebruik; echter behoud ik mijn MacBooks gemiddeld 8-10 jaar dus de vraag is met name of het voor de toekomst een goede deal is.
I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©
Bij 8-10 jaar zou ik zeker voor optie 2 gaan.Painxiom schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:21:
Wat zouden jullie adviseren met oog op langdurig gebruik van de laptop:
1) Base model 14” Pro 8c14gpu met 16gb en 512gb voor €1949
2) “better” model met 10c14gpu met 16gb en 1tb voor €2299 (normaal 2749€)
Voor beide geld dat ze overpowered zijn voor mijn huidige gebruik; echter behoud ik mijn MacBooks gemiddeld 8-10 jaar dus de vraag is met name of het voor de toekomst een goede deal is.
https://www.vianentelecom...m1-pro-16gb-512gb-silver/
Ik koop al jaren Apple producten bij hun, naar volle tevredenheid.
@Painxiom Ik zou ook voor optie 2 gaan, al zou optie 1 ook best 8-10 jaar meekunnen. Het verschil in prijs is ook niet enorm door die korting.
[ Voor 65% gewijzigd door syltheboy op 26-10-2022 16:17 ]
Er is geen minpunt, op de website is te lezen : 'Op al onze nieuwe producten hanteren wij een garantie van 2 jaar. Uitsluitend de Apple producten hebben een garantie van 1 jaar.'syltheboy schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:11:
@Pierre_nr1 Helaas maar 1 jaar garantie, dus dat vind ik best een minpunt. Ze hebben ook een 16” MBP 2021 met QWERTZ-toetsenbord voor 50 euro meer.
@Painxiom Ik zou ook voor optie 2 gaan, al zou optie 1 ook best 8-10 jaar meekunnen. Het verschil in prijs is ook niet enorm door die korting.
De normale wettelijke garantie van 2 jaar dus, Apple geeft altijd maar 1 jaar. En uiteraard kan je ook Apple Care afsluiten
Je leest het fout. Alles is 2 jaar behalve Apple dat is 1 jaar. Daarmee heb je netto ook maar 1 jaar garantie, aangezien de verkopende partij het tweede jaar voor hun rekening moet nemen volgens EU regels.Pierre_nr1 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:29:
[...]
Er is geen minpunt, op de website is te lezen : 'Op al onze nieuwe producten hanteren wij een garantie van 2 jaar. Uitsluitend de Apple producten hebben een garantie van 1 jaar.'
De normale wettelijke garantie van 2 jaar dus, Apple geeft altijd maar 1 jaar. En uiteraard kan je ook Apple Care afsluiten
[ Voor 12% gewijzigd door stormfly op 26-10-2022 16:37 ]
Je leest het inderdaad verkeerd. Ook na 1 jaar kan je gewoon bij hun terecht, ze hanteren de 2 jaar wettelijke garantie.syltheboy schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:33:
@Pierre_nr1 Misschien lees ik het verkeerd, maar na 1 jaar kun je niet bij hen terecht, omdat het een Apple-product betreft.
Ik koop al jaren mijn Apple producten bij ze, o.a. een iPhone, 2x iPad Pro en twee weken geleden de Airpods Pro 2 voor €249,-. Ze hanteren zeer scherpe prijzen.
[ Voor 18% gewijzigd door Pierre_nr1 op 26-10-2022 16:38 ]
Pierre_nr1 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:36:
[...]
Je leest het inderdaad verkeerd. Ook na 1 jaar kan je gewoon bij hun terecht, ze hanteren de 2 jaar wettelijke garantie.
Ik koop al jaren mijn Apple producten bij ze, o.a. een iPhone, 2x iPad Pro en twee weken geleden de Airpods Pro 2 voor €249,-. Ze hanteren zeer scherpe prijzen.
:strip_exif()/f/image/yjM4uUJZRyOZL4D2nPMJD8hS.jpg?f=fotoalbum_large)
Hebben we het over dezelfde site? Dan gaan wij het vandaag niet eens worden met elkaar 😉
We hebben het over dezelfde site, ze hebben het hier over de officiële 1 jaar Apple garantie. Dat staat geheel los van de 2 jaar wettelijke garantie die ze moeten hanteren. En dat doen ze ook.stormfly schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:41:
[...]
[Afbeelding]
Hebben we het over dezelfde site? Dan gaan wij het vandaag niet eens worden met elkaar 😉
Ik zal ze eens een mailtje sturen, en het navragen.
Er staat het woordje wij bij.Pierre_nr1 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:43:
[...]
We hebben het over dezelfde site, ze hebben het hier over de officiële 1 jaar Apple garantie. Dat staat geheel los van de 2 jaar wettelijke garantie die ze moeten hanteren. En dat doen ze ook.
Ik zal ze eens een mailtje sturen, en het navragen.
Op nieuwe Apple toestellen geven wij 1 jaar garantie. Dat lees je op de screenshot van @stormfly.Pierre_nr1 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:56:
[...]
Dat 'wij' begrijp ik even niet, leg uit
Dat had ik gelezen, maar wat bedoel je met 'wij'?syltheboy schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:57:
[...]
Op nieuwe Apple toestellen geven wij 1 jaar garantie. Dat lees je op de screenshot van @stormfly.
Bij Consuwijzer staat letterlijk :
'Veel consumenten denken dat zij volgens de wet standaard recht hebben op 2 jaar garantie. Dit komt uit Europese regels. Maar in Nederland hebben we geen vaste wettelijke garantietermijn.
In plaats daarvan staat in de Nederlandse wet dat een product zo lang moet meegaan als u ervan mag verwachten. Hoe lang u wettelijke garantie hebt, hangt dus af van de prijs en eigenschappen van het product en de informatie die u erover gekregen hebt. Dit kan langer of korter zijn dan 2 jaar.'
Eeen wettelijke 2 jaar garantie bestaat dus helemaal niet in Nederland.
Van een Macbook/iPad/iPhone mag je verwachten dat het langer dan 1 jaar meegaat, dus dient er garantie te worden gegeven in het 2e jaar.
Lees de discussie even terug........syltheboy schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:57:
[...]
Op nieuwe Apple toestellen geven wij 1 jaar garantie. Dat lees je op de screenshot van @stormfly.
We hoeven er ook niet uit te komen, het was alleen maar informatie-uitwisselingsyltheboy schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:26:
[...]
Bij deze stop ik met deze discussie, want we gaan het toch niet uitkomen zo.Fijne avond verder.
Pierre_nr1 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:29:
[...]
Er is geen minpunt, op de website is te lezen : 'Op al onze nieuwe producten hanteren wij een garantie van 2 jaar. Uitsluitend de Apple producten hebben een garantie van 1 jaar.'
Die conclusie is te kort door de bocht. Apple staat er om bekend moeilijk te doen na het eerste jaar en alhoewel je wellicht uiteindelijk wel gelijk krijgt, het is een hoop gedoe en niet iedereen zal er zin in hebben. Deze winkel geeft expliciet aan ook maar één jaar te geven dus ook daar zul je eerst je best moeten doen (of direct naar Apple gewezen worden).Pierre_nr1 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:06:
[...]
Bij Consuwijzer staat letterlijk :
[..]
Een wettelijke 2 jaar garantie bestaat dus helemaal niet in Nederland.
[..]
Van een Macbook/iPad/iPhone mag je verwachten dat het langer dan 1 jaar meegaat, dus dient er garantie te worden gegeven in het 2e jaar.
Sowieso is specifiek twee jaar noemen met dit argument wat vreemd, want Consuwijzer zegt dat het korter of langer kan zijn afhankelijk van je verwachting, en ik verwacht van een MacBook Pro ook wel meer dan twee jaar normale werking.
Ik vraag me trouwens ook af wat voor producten het hier om gaat. Het verhaal over geen BTW terug kunnen vragen en van een particulier inkopen lijkt te suggereren dat het gaat om tweedehands producten die in ieder geval niet meer normaal geretourneerd konden worden. Dat klinkt voor mij iets meer dan 'gloednieuw'. Of zou het om een soort grijze import gaan?
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Die 2 jaar moeten we ook gewoon vergeten, Nederland wijkt hier van af. Dat maakt het ook vaag en voor meerdere uitleg vatbaar. Als je rechtstreeks bij Apple koopt hanteren ze dezelfde voorwaarden als Vianentelecom.Hertog schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:33:
[...]
[...]
Die conclusie is te kort door de bocht. Apple staat er om bekend moeilijk te doen na het eerste jaar en alhoewel je wellicht uiteindelijk wel gelijk krijgt, het is een hoop gedoe en niet iedereen zal er zin in hebben. Deze winkel geeft expliciet aan ook maar één jaar te geven dus ook daar zul je eerst je best moeten doen (of direct naar Apple gewezen worden).
Sowieso is specifiek twee jaar noemen met dit argument wat vreemd, want Consuwijzer zegt dat het korter of langer kan zijn afhankelijk van je verwachting, en ik verwacht van een MacBook Pro ook wel meer dan twee jaar normale werking.
Ik vraag me trouwens ook af wat voor producten het hier om gaat. Het verhaal over geen BTW terug kunnen vragen en van een particulier inkopen lijkt te suggereren dat het gaat om tweedehands producten die in ieder geval niet meer normaal geretourneerd konden worden. Dat klinkt voor mij iets meer dan 'gloednieuw'. Of zou het om een soort grijze import gaan?
Waar zij hun Apple producten vandaan halen, geen idee. Maar alles is wel gloednieuw en bij Apple te traceren en te registreren. Ook Apple Care+ toevoegen is gewoon mogelijk. net als retourneren. Het zou inderdaad grijze import kunnen zijn, Belsimpel doet dat ook met een aantal van hun producten.
Ik koop al heel wat jaren bij ze, zelfs ook nog Android telefoons. Ik heb goede ervaringen met ze, maar het is aan een ieder om zelf te beslissen uiteraard.
[ Voor 6% gewijzigd door Pierre_nr1 op 26-10-2022 17:50 ]
Je begon er zelf over dat dit 'geen minpunt' zou zijn... Maar omdat sommige zaken, zoals inderdaad Amac, wèl gewoon 2 jaar garantie geven was het dus wel degelijk een terechte opmerking.Pierre_nr1 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:44:
[...]
Die 2 jaar moeten we ook gewoon vergeten, Nederland wijkt hier van af.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Ik zie het niet als minpunt want je hebt die garantie evengoed omdat het in Nederlands anders is geregeld. Maar nogmaals, het is een persoonlijke keus.Hertog schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:11:
[...]
Je begon er zelf over dat dit 'geen minpunt' zou zijn... Maar omdat sommige zaken, zoals inderdaad Amac, wèl gewoon 2 jaar garantie geven was het dus wel degelijk een terechte opmerking.
De discussie gaat niet over of we dit recht hebben. Het gaat over of je het bij zo'n zaak wel kunt krijgen. Als ze het al zo op de site zetten is het meestal moeilijk je gelijk te halen.Pierre_nr1 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:44:
[...]
Ik zie het niet als minpunt want je hebt die garantie evengoed omdat het in Nederlands anders is geregeld. Maar nogmaals, het is een persoonlijke keus.
De keus is aan een ieder zelf, and so be it....orillion schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:27:
[...]
De discussie gaat niet over of we dit recht hebben. Het gaat over of je het bij zo'n zaak wel kunt krijgen. Als ze het al zo op de site zetten is het meestal moeilijk je gelijk te halen.
Ik heb geen Apple Care+ afgelosten en ik heb de Macbook eind Januari dit jaar bij Apple zelf gekocht.
Wat is het slimste om te doen? Ik denk gewoon Apple bellen, uitleggen, opsturen en zij fixen het kosteloos?
Avast bedankt voor het meedenken!
Edit: Helemaal vergeten om te vermelden om wat voor Macbook het gaat: 14‑inch MacBook Pro met M1 Pro
:strip_exif()/f/image/SAjMChvxq6vU73ITKlEU9TJK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lYVm8m0No2lsavzIKjKalefr.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door iStijn op 27-10-2022 15:34 ]
Dat zou ik inderdaad doen! Wellicht moet je dan naar een service provider terecht of ze sturen een doos waarna je hem kan opsturen voor reparatieiStijn schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:29:
Wat is het slimste om te doen? Ik denk gewoon Apple bellen, uitleggen, opsturen en zij fixen het kosteloos?
hi!
Net even met Apple gebeld en zij zeggen dat het inderdaad hoogstwaarschijnlijk gewoon onder de garantie valt. Ik stuur 'm op met de doos die zij naar mij sturen en dan moet het wel goedkomen verwacht ik.MysticX schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:50:
[...]
Dat zou ik inderdaad doen! Wellicht moet je dan naar een service provider terecht of ze sturen een doos waarna je hem kan opsturen voor reparatie
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het heel netjes vind dat ik hem weer terug heb binnen 5 tot 7 werkdagen.
Al met al aardige mensen en was in een kwartiertje geregeld :-)
Apple vind ik altijd aardig, behulpzaam, transparant en enorm servicegericht. Alleen ik zou niet weten waarom dit niet onder garantie zou vallen. Als dit niet onder garantie zou vallen dan zou dat een mispeer eersteklas zijn.iStijn schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:27:
[...]
Net even met Apple gebeld en zij zeggen dat het inderdaad hoogstwaarschijnlijk gewoon onder de garantie valt. Ik stuur 'm op met de doos die zij naar mij sturen en dan moet het wel goedkomen verwacht ik.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het heel netjes vind dat ik hem weer terug heb binnen 5 tot 7 werkdagen.
Al met al aardige mensen en was in een kwartiertje geregeld :-)
Ik vermoed dat, dat standaard is? Ze gaan er voor 90% van uit dat het garantie is, maar mocht ik 'liegen' en mocht er een flinke deuk in zitten waardoor er schade aan mijn scherm is ontstaan. Dan valt het niet onder garantie lijkt mij. Als zij dan zeggen ja is sowieso garantie dan kan ik daarop terugkomen, mochten ze een factuur sturen. Ik ga er zelf ook gewoon vanuit dat het garantie is hoor, daar niet van.Redondo1982 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:39:
[...]
Apple vind ik altijd aardig, behulpzaam, transparant en enorm servicegericht. Alleen ik zou niet weten waarom dit niet onder garantie zou vallen. Als dit niet onder garantie zou vallen dan zou dat een mispeer eersteklas zijn.
Je hoeft overigens alleen de Macbook zelf op te sturen toch? Niet de lader of de laadkabel enzo?
Klopt, alleen je Mac is voldoende. Daarnaast zal dit gewoon onder de garantie vallen. Zeker netjes ook dat je hem binnen enkele dagen weer terug heb. Het snelst bij mij was ongeveer 3 dagen.iStijn schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:35:
[...]
Je hoeft overigens alleen de Macbook zelf op te sturen toch? Niet de lader of de laadkabel enzo?
hi!
Die gewoonte zou ik meteen afleren. Juist als je er zuinig op bent, zou ik niet na elk gebruik gaan lopen poetsen. Wat voor wonderdoekjes je ook gebruikt, elke wrijving over je scherm geeft kans op krassen en dergelijke. Gewoon af en toe schoonmaken als het echt vuil is; meer niet.iStijn schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:29:
ik maak echt elke keer na gebruik mijn Macbook scherm schoon met een microvezel doek (ik ben er heel zuinig op).
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Inderdaad, alleen de Macbook opsturen. Wel accu eruit halen, he?!iStijn schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:35:
[...]
Ik vermoed dat, dat standaard is? Ze gaan er voor 90% van uit dat het garantie is, maar mocht ik 'liegen' en mocht er een flinke deuk in zitten waardoor er schade aan mijn scherm is ontstaan. Dan valt het niet onder garantie lijkt mij. Als zij dan zeggen ja is sowieso garantie dan kan ik daarop terugkomen, mochten ze een factuur sturen. Ik ga er zelf ook gewoon vanuit dat het garantie is hoor, daar niet van.
Hahaha ik zal de accu eruit halenRedondo1982 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:56:
[...]
Inderdaad, alleen de Macbook opsturen. Wel accu eruit halen, he?!
Aan de telefoon zeiden ze dat ik 'm gewoon kan wissen maar wel moet zorgen dat er een account op staat met de naam die ik in het begin van het gesprek aangaf (ik vermoed ter controle). Maakt het verder eigenlijk uit als er een wachtwoord op dat account staat (lijkt mij niet, maar toch benieuwd)?
Eens, waarschijnlijk doe ik het eens in de 2 maanden of zo.Exirion schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:53:
[...]
Die gewoonte zou ik meteen afleren. Juist als je er zuinig op bent, zou ik niet na elk gebruik gaan lopen poetsen. Wat voor wonderdoekjes je ook gebruikt, elke wrijving over je scherm geeft kans op krassen en dergelijke. Gewoon af en toe schoonmaken als het echt vuil is; meer niet.
Ik heb trouwens wel de indruk dat dit soort problemen bij deze machines een beetje te vaak voorkomen. Dit ziet er ook niet uit alsof het door schoonmaken komt, maar eerder alsof er iets (zand, klein steentje) tussen heeft gezeten. Gecombineerd met druk in een tas en hele kleine toleranties misschien?
Het is ook wel interessant om te weten waar op het scherm het defect precies is opgetreden. Is dat in een gebied dat dichtgeklapt boven het toetsenbord zit, boven het trackpad of boven het aluminium van de behuizing?
[ Voor 65% gewijzigd door Commendatore op 28-10-2022 01:32 ]
Ik zat er aan te denken om eventueel maandag een MPB te kopen voor 1949 euro bij Bol.com en dan kijken wat de release en Black Friday gaat doen. Je kan tot 30 dagen retouren, dus een ideale backup.
Worden vervangen door de M2 voor een hogere prijs.DBreda schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:27:
Verwachten jullie dat de M2 chips de M1 MBP's vervangen voor dezelfde prijs? Je ziet dit jaar dat ze de M1's blijven verkopen (en duurder maken) en de M2's nog duurder.
Ik zat er aan te denken om eventueel maandag een MPB te kopen voor 1949 euro bij Bol.com en dan kijken wat de release en Black Friday gaat doen. Je kan tot 30 dagen retouren, dus een ideale backup.
Er is simpelweg te weinig verschil tussen M1 & M2 Pro/Max om beide in het assortiment te houden. Zie bijvoorbeeld de iPad Pro, daar is nu ook alleen nog maar het 2022 model van te koop bij Apple.
In dit geval is de instap MBP M2 Pro straks zo'n 2449 euro (+€200), terwijl een M1 Pro nu dus 1949 euro is.Greatsword schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:37:
[...]
Worden vervangen door de M2 voor een hogere prijs.
Er is simpelweg te weinig verschil tussen M1 & M2 Pro/Max om beide in het assortiment te houden. Zie bijvoorbeeld de iPad Pro, daar is nu ook alleen nog maar het 2022 model van te koop bij Apple.
Levertijden en "ik heb besteld": [Apple producten] Levertijden - Deel 9