Toevallig heb ik zo ene, dan ook nog 64GB. Of ik jou gebruiksduur haal op een lading durf ik niet te zeggen. Maar toch zeker wel die richting.
Zit nu op 26% en ben vanmorgen om 6:30 begonnen op 100%. Daar gaan vanaf ca. 1,5 uur dat de laptop dichtgeklapt op tafel lag.
Ik gebruik overigens niet de native teams app omdat mijn klant niet toe staat dat ik het klant account gebruik in mijn eigen lokale software en mijn eigen account is niet zo druk dus laat ik via de telefoon lopen totdat er een mac versie is die zuiniger is. Voor een normale dag heb ik openstaan:
-Edge met minimaal 7 tabs. (mail, calendar, teams, Sharepoint team folder, Sharepoint user folder, devops sprint board en DevOps andere meuk. Gros van de dag ook nog 3 tabs extra met excels.
-Safari met wat eigen zaken. Meestal zaken zoals Nos, tweakers en een x-aantal tabs met docs. Vrij statisch dus.
-Ergens zweeft ook de helft van de tijd mijn eigen teams in edge venster rond.
-Parallels met een win11 versie waarin Visual Studio (voor SSDT) en SSMS draait.
-Eigen Outlook.
-Andere zaken die ik zo door de dag privé of zakelijk gebruik maar niks noemenswaardig.
Vandaag heb ik 2 calls van ieder eenhalf uur gehad. Normaal is dat 2-3 uur in totaal en dan is het verbruik ongeveer gelijk.
Het scherm heb ik naar gelang de stand van de zon op de helft of een stap daaronder staan. Puur omdat dat fijn werkt. Niet om stroom te besparen.
Als ik dat vergelijk met sommige eerdere berichten of reviews, valt me dat behoorlijk mee!
Ik bevind me niet in de luxe positie dat ik een hele dag films kan kijken. Maar het is me eerder opgevallen dat na 1-2 uurtjes YouTube op de bank de accu nog op 99% staat. Het scherm staat dan wel op standje zacht omdat de bank nou eenmaal geen bureau verlichting heeft.
Tot vorige week werkte ik op Surface Laptop3 met I7 en 16GB. Daar haalde ik met zo een typische werkdag 3-4 uur tot 20%. Dan draaide ik natuurlijk geen vm voor VS of SSMS. Bovendien werkte met name SSMS niet lekker op accu zonder met de energie instelling te gaan frutselen, en dan nog...
Handige tip, tnx!
[
Voor 4% gewijzigd door
DomiGijzen op 25-11-2021 22:17
]
Grz D.