Wat @
johan1950 heeft draaien lijkt me mooi. Gewoon door pruttelen op een laag pit, zodat het niet overal koud wordt omdat de zon toevallig in de woonkamer schijnt. En als de zon dan weg is, weer wat meer gas als het nodig is om de hele zaak bij te houden. (Dat laatste is vooral belangrijk!)
Ben wel benieuwd hoe de situatie omgaat als het water uit de woning warmer is dan de delta t toelaat of zelfs hoger wordt dan de aanvoer.
Als de woning warm (ik zag ergens 25 graden langskomen? ) wordt, zal een aanvoer van 27 oid nauwelijks meer wat doen en mogelijk te warm terugkomen?
Welke instellingen had jij ook alweer @
johan1950 ?
Was jij degene zonder kamerthermostaat of was dat @
DanTm ?
Wat betreft de ontwikkeling hier in huis, ik heb een 0.4 stooklijn met een -4 verschuiving ingesteld gisteren en dat lijkt tot een rustiger gedrag te leiden.
/f/image/7mdGxOBEcRsoj49h3rqw6Tj3.png?f=fotoalbum_large)
Lagere aanvoer (ca.28 graden gevraagd) en langere runs. Het was vannacht ook kouder dan de nacht ervoor. Stabiele kamer temp. Wat ik alleen niet helemaal snap is dat hij op het einde(zo rond0700) harder gaat werken en de kamer als nog een schop onder spreekwoordelijke billen geeft. De wp schakelt kort daarna uit en is dat nog altijd op dit moment.