• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:09
MotorBeast schreef op maandag 26 januari 2026 @ 14:49:
[...]

Eens tijd voor vrij maken. Al een tijd niets gedaan met in mijn geval Domoticz. Wil al een tijdje over naar HA. Maar daar gaat weer veel tijd en energie in zitten.
Dat gaat tegenwoordig veel soepeler en sneller dan je denkt. Up en running in 5 minuten iig. Daarna automatiseren.

Water-Escape

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:50

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

water_escape schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:09:
Dat gaat tegenwoordig veel soepeler en sneller dan je denkt. Up en running in 5 minuten iig. Daarna automatiseren.
@MotorBeast
Let even niet op @water_escape, dat is een rasoptimist. :+

Bestel je een kant en klaar pakket bij een bekende leverancier (sos bijvoorbeeld), dan werkt HA na het in het stopcontact steken van de stekker en wat personaliseren.

Maar daarna begint de leercurve. De eerste koppelingen zijn redelijk snel gemaakt en daarna wordt het langzaamaan complexer, afhankelijk van wat je wilt.

Maar een ding kan ik je wel verklappen: het is verslavend. Zeker vanwege de telkens weer toenemende mogelijkheden van HA.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:30
MotorBeast schreef op maandag 26 januari 2026 @ 14:48:
[...]

Max. waarde VL-temp.correctie: K Instellen van de hoogste waarde voor de aanvoertemperatuurcorrectie.
De functie aanvoertemperatuurcorrectie compenseert de afwijking
van de niet bereikte systeemaanvoertemperatuur door verhoging
van de gewenste aanvoertemperatuur voor de warmteopwekker.
Dat is de warmtepomp agressiever mag optoeren, maar als je thermostaat als voorbeeld wensaanvoertemperatuur 33 doorgeeft aan de warmtepomp en die heeft al 33 actueel aanvoertemperatuur dan gaat die regeling niks doen.

Ik begrijp je idee, tijdens koud weer zoals nu duurt de opstart na nachtverlaging ook langer(WP kan het makkelijker aan).

[ Voor 47% gewijzigd door mr_evil08 op 26-01-2026 16:20 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Pagina: 1 ... 198 199 Laatste

Let op:
Voor standaard vragen zoals "Hoeveel kW heb ik nodig?" etc lees eerst eens Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic