[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 252 Laatste
Acties:
  • 817.834 views

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-01 10:30
Waar straks pas echt de kracht komt is wanneer er gebruiks vriendelijke apps komen die kleine hoeveelheden naar defi kunnen sturen. Iedereen zou dolgraag weer rente willen ontvangen. Ik denk zelf dat de defi hype niet een is die snel zal verdwijnen. Nash app is bv nu hard bezig compliant te zijn met iDeal koppeling en earn integraties. Zo’n app zou bv veel baat hebben bij een cbridge omdat ze dan ook bv een 18 jarige kunnen bedienen die 50 euro per maand in een earn wilt plaatsen.

Zelfs al lost ETH zijn fee issues eens op heeft cbridge nog steeds bestaansrecht door hun bridging methodiek.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-01 22:31

knakworst

Get more sats!

mannowlahn schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:15:
Waar straks pas echt de kracht komt is wanneer er gebruiks vriendelijke apps komen die kleine hoeveelheden naar defi kunnen sturen. Iedereen zou dolgraag weer rente willen ontvangen. Ik denk zelf dat de defi hype niet een is die snel zal verdwijnen. Nash app is bv nu hard bezig compliant te zijn met iDeal koppeling en earn integraties. Zo’n app zou bv veel baat hebben bij een cbridge omdat ze dan ook bv een 18 jarige kunnen bedienen die 50 euro per maand in een earn wilt plaatsen.

Zelfs al lost ETH zijn fee issues eens op heeft cbridge nog steeds bestaansrecht door hun bridging methodiek.
Ik vraag me af of je niet een oplossing voor een niet-bestaand probleem creëert. Waarom zou die 18 jarige DeFi willen doen als je ook interest bij Nexo, Celcius, en CDC krijgt?

• jonatw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-01 00:38
Goedemorgen. het was even geleden, laatste tijd meer in traditionele aandelen en wat fysiek gehandeld. toch Binance weer eens bekeken. Drama. :D

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
jonatw schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:30:
Goedemorgen. het was even geleden, laatste tijd meer in traditionele aandelen en wat fysiek gehandeld. toch Binance weer eens bekeken. Drama. :D
Pokemonkaarten?

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-01 21:34
knakworst schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:20:
[...]

Ik vraag me af of je niet een oplossing voor een niet-bestaand probleem creëert. Waarom zou die 18 jarige DeFi willen doen als je ook interest bij Nexo, Celcius, en CDC krijgt?
De interest in DeFi is vele malen hoger dan op platformen als Nexo, Celcius en CDC >:)

Bovenstaande partijen zijn solide en degelijke oplossingen om rente te krijgen op je coins, en prima als je een set-and-forget optie zoekt. Maar als je interesse hebt in DeFi en wilt daar ook je tijd aan besteden, dan zijn de mogelijkheden in DeFi vele malen groter dan op dergelijke platforms.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

Mooody

elmoody

anti elppa schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:26:
[...]

of naar 1 sat. is gewoon een pump en dump geval. Valt vanzelf om
Imo kun je bij alts ook onderscheid maken tussen pump&dump en pump omdat het wellicht bruikbare tech is.

Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik kocht CELR omdat scaling een dingetje zal blijven en CELR wat ondergewaardeerd leek. Ding gaat er opeens vandoor, terwijl ik ook blij was geweest wanneer dat geleidelijk over enkele maanden zou zijn gebeurd.

Uiteraard heb je helemaal gelijk dat de gekte hier overdreven is en je nooit op dit soort candles in moet stappen. Ik raad het ook iedereen ten zeerste af, zelfs met een flufje, want zo speel je het spelletje gewoon niet slim.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-01 17:03
Als ik naar de orderboeken kijk zou die 38 test nog wel eens kunnen gaan komen binnen 48h.......

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• roflexx
Rekt

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Mooody schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:35:
[...]

Imo kun je bij alts ook onderscheid maken tussen pump&dump en pump omdat het wellicht bruikbare tech is.
Is die tech ook niet perfect bruikbaar bij CELR op 1 cent?

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ff voor de 4e dag in totaal van 5 dagen de MA99 testen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ngangatar op 25-09-2021 10:37 ]

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Verwijderd

Mooody schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:35:
[...]

Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik kocht CELR omdat scaling een dingetje zal blijven en CELR wat ondergewaardeerd leek. Ding gaat er opeens vandoor, terwijl ik ook blij was geweest wanneer dat geleidelijk over enkele maanden zou zijn gebeurd.

Uiteraard heb je helemaal gelijk dat de gekte hier overdreven is en je nooit op dit soort candles in moet stappen. Ik raad het ook iedereen ten zeerste af, zelfs met een flufje, want zo speel je het spelletje gewoon niet slim.
Ben je ze inmiddels al kwijt of wacht je echt op die .20?

Heeft jammergenoeg nu toch wel een klein stapje terug genomen.

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 20:59
Als celr naar coinbase gaat, komt er sowieso nog een kleine explosie

• Mooody

Mooody

elmoody

knakworst schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:37:
[...]

Je weet hoe het werkt toch? Speculatie.
Mensen willen een stukje van het netwerk bezitten, omdat ze denken dat het meer waard kan worden.

Waarom staat Matic boven de $1? En Bitcoin op $42k?

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 25-09-2021 10:39 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• anti elppa
Ngangatar schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:37:
[...]

Ff voor de 4e dag in totaal van 5 dagen de MA99 testen.
ja balanceerd ook op de 20ma/ 21ema. Maar als ik de orderboeken zie het zeer dun tot 38 waar veel buys staan. Ik denk nu dat we toch echt die 38 een keer moeten bezoeken

• mannowlahn
knakworst schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:20:
[...]

Klopt dat bedoel ik toch? Nexo is en van die portalen.

• jonatw
_O-
inderdaad enkele K's aan shitcoins door staking, ook allemaal rood, kan geen SEPA meer doen... 8)7
Welke exchange heeft nog enigzins acceptabele fees?

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:37:
[...]

Ben je ze inmiddels al kwijt of wacht je echt op die .20?

Heeft jammergenoeg nu toch wel een klein stapje terug genomen.
Ik wacht op de 0.20, maar houd uiteraard BTC goed in de gaten. Boeit ook niet heel erg, winst gaat-ie sowieso opleveren

• mannowlahn
knakworst schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:37:
[...]

Maar dan moet je echt die laatste blog gaan lezen. De waarde van celr token zal straks mede bepaald worden door een stuk fees die op cbridge meegepakt worden als je celr staked in sgn.
https://blog.celer.networ...e-state-guardian-network/

En als dan je volgende vraag is, hoewel van die fees? Dat moet nog verteld worden. As we speak heeft cbridge nu in een week 100 miljoen aan volume gedraaid. Totaal nu 200 miljoen. Dit blijft aanzienlijk stijgen. Er is dus een flinke markt hiervoor.

[ Voor 34% gewijzigd door mannowlahn op 25-09-2021 10:45 ]

• Pingo76
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-10-2023
jonatw schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:40:
[...]

_O-
inderdaad enkele K's aan shitcoins door staking, ook allemaal rood, kan geen SEPA meer doen... 8)7
Welke exchange heeft nog enigzins acceptabele fees?
Bedoel je daarmee duizenden euro's :X

Verwijderd

Mooody schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:41:
[...]

Ik wacht op de 0.20, maar houd uiteraard BTC goed in de gaten. Boeit ook niet heel erg, winst gaat-ie sowieso opleveren
Dat is waar. Moet raar lopen wil je daar nog je vingers aan branden _O-

• eldeegee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-01 22:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avbZ1R3Hc2yxF9xeaXCSWl2f5oM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DOg3J5lMaF2RfyAqLM7MA3Ie.jpg?f=user_large

Wanneer je denkt dat alles weer eens wat omhoog gaat.... en bedoel ik niet CELR want dat is ook gewoon een vieze dikke geitenbende

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

anti elppa schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:39:
[...]

ja balanceerd ook op de 20ma/ 21ema. Maar als ik de orderboeken zie het zeer dun tot 38 waar veel buys staan. Ik denk nu dat we toch echt die 38 een keer moeten bezoeken
Ik ben er ook bang voor terwijl ik optimistisch van aard ben...

Afijn, naar een verjaardag nu, ik zie wel hoe het er vanmiddag/vanavond voor staat. Hopelijk een verrassing tegen beter weten in :P

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Cbridge over de 200mln :D

• knakworst

knakworst

Get more sats!

mannowlahn schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:41:
[...]

Maar dan moet je echt die laatste blog gaan lezen. De waarde van celr token zal straks mede bepaald worden door een stuk fees die op cbridge meegepakt worden als je celr staked in sgn.
https://blog.celer.networ...e-state-guardian-network/
Dan moet die bridge wel gebruikt worden. Als ik hier in het topic de tips en tricks zie om funds te verplaatsen gaat het altijd via exchanges. 10 miljoen per dag is niets. En zelfs hier zit iedereen de coins op Binance te traden, niet in de sgn te 'staken'. Daarom krijgen de lp's een apy van 45 procent.

Verwijderd

Het kan raar lopen. Een jaar geleden droomde iedereen over het breken van die ATH van 20k.

Nu staan we op +40k en is het een dikke geitenbende _O-

Soms denk ik wel eens of het niet beter is om alles te cashen, compleet helemaal nergens meer te kijken en over een half jaar tot jaar terug te keren om dan opnieuw te evalueren.

Maarja, een jaar zonder crypto 8)7

Ik hodl die satjes wel.

Die kleine halfslappe fluctuaties in de koers zijn wel uber saai aan het worden. Ik wil wel weer eens een BTC zien die +40% of -40% in een paar uren doet. >:)

• jonatw
Pingo76 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:44:
[...]

Bedoel je daarmee duizenden euro's :X
[img=109,122]undefined[/IMG]
:+

[ Voor 31% gewijzigd door jonatw op 25-09-2021 20:41 ]

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlfKW6eVZpey5XD55fIkbzFa9Lo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KYjw6cSghuJPXMmXa4XdCg0W.jpg?f=fotoalbum_large

• roflexx
Moon

• eldeegee
Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:52:
Het kan raar lopen. Een jaar geleden droomde iedereen over het breken van die ATH van 20k.

Soms denk ik wel eens of het niet beter is om alles te cashen, compleet helemaal nergens meer te kijken en over een half jaar tot jaar terug te keren om dan opnieuw te evalueren.

Ik hodl die satjes wel.

Die kleine halfslappe fluctuaties in de koers zijn wel uber saai aan het worden. Ik wil wel weer eens een BTC zien die +40% of -40% in een paar uren doet. >:)
Dat was exact mijn plan. Geld erin proppen, wachten tot de feestdagen en dan weer kijken. Dat plan volg ik nog steeds. Alleen als je steeds de winst ziet verdampen raak je toch lichtelijk gefrustreerd. Misschien maar niet meer kijken

• knakworst

knakworst

Get more sats!

mannowlahn schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:39:
[...]

Klopt dat bedoel ik toch? Nexo is en van die portalen.
Je had het over defi. Nexo is anti-defi.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:23

Darrell

Fiat moonboy

Heerlijke titel.

Verwijderd

eldeegee schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:55:
[...]

Dat was exact mijn plan. Geld erop proppen, wachten tot de feestdagen en dan weer kijken. Dat plan volg ik nog steeds. Alleen als je steeds de winst ziet verdampen raak je toch lichtelijk gefrustreerd. Misschien maar niet meer kijken
Ik bekijk sinds 2017 iedere dag even de koersen, is gewoon een onderdeel geworden van de dagelijkse routine.

Toch ook niet normaal eigenlijk.

Ben ook van plan om een automatische DCA in te stellen voor de bear, zodat je niet maandelijks hoeft te kijken.

Gewoon een exrtra spaarpotje in crypto tot je weer Bitcoinmeester reclames op Radio 10 hoort.

Zal wel onmogelijk blijken nu de koersen zo vastgegroeid zitten aan mijn lichaam.

• roflexx
Ik denk dat ik in de bear nog steeds elke dag koersen check( wel stuk minder dan nu haha)

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ik kan het iedereen met een hodl strategie aanraden om maar een keer per maand naar de koersen te kijken of de app te openen. Lekker rustig en je ziet de ontwikkeling in een breed perspectief. Alleen gooit dit topic roet in het eten want ik vind de meme’s zo leuk. 🥰

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Verwijderd

Zou mooi zijn als Bitcoin even een ritje maakt richting de 48k dit weekend, zodat CELR die .20 breekt en @Mooody zijn gains kan locken en herverdelen :)

Hopen dat CELR zijn momentum even vast weet te houden en mooie dingen doet.

Ik duim voor jullie luitjes, have fun! d:)b

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01 09:33

YES

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:02:
[...]
Gewoon een exrtra spaarpotje in crypto tot je weer Bitcoinmeester reclames op Radio 10 hoort.
Hehe, mooie indicator voor wanneer de bullrun weer richting zijn ondergang gaat. :+

• eldeegee
Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:02:
[...]

Ik bekijk sinds 2017 iedere dag even de koersen, is gewoon een onderdeel geworden van de dagelijkse routine.

Toch ook niet normaal eigenlijk.

Ben ook van plan om een automatische DCA in te stellen voor de bear, zodat je niet maandelijks hoeft te kijken.

Gewoon een extra spaarpotje in crypto tot je weer Bitcoinmeester reclames op Radio 10 hoort.

Zal wel onmogelijk blijken nu de koersen zo vastgegroeid zitten aan mijn lichaam.
Dat elke dag koersen kijken was ook geen onderdeel van mijn plan. Alleen ben ik mij er in gaan verdiepen en zo werkt dat gewoon. Je zet je centjes elders neer, dan wil je toch automatisch even kijken hoe het daarmee gaat. Zelfde als met je vrouw, dan wil je ook af en toe even.. oh verkeerde topic.

• anti elppa
Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:52:

Ik hodl die satjes wel.

hahaha ik blijf bull hoor, ik kijk er nu ff technisch naar. Maar moet wel zeggen dat ik moe ben. Ondanks alle crypto ervaring sloopt het je toch. 3/4 jaar terug keek ik al weer erg uit naar de bear markt. Nu helemaal. Heerlijk rustig DCA'en, paar keer maand wat kijken, geen margin trading....heerlijk!!! Hoop echt dat we een mooie blowoff top krijgen binnen korte tijd. Nog een jaar zo door gaan en ik ben weer 5 jaar ouder :X

• jonatw
Mighty schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:06:
Ik kan het iedereen met een hodl strategie aanraden om maar een keer per maand naar de koersen te kijken of de app te openen. Lekker rustig en je ziet de ontwikkeling in een breed perspectief. Alleen gooit dit topic roet in het eten want ik vind de meme’s zo leuk. 🥰
Dus dit inderdaad

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Even een kleine maandelijkse headsup :

PACOCA
(https://pacoca.io/)

Effectief een yield tracker + Pancakeswap in één. Het team van devs is aardig kundig en ze hebben een goede relatie met Beefy devs, wat voor mij altijd een teken van extra betrouwbaarheid is.

Gaat binnenkort gelist worden op Moonpot als één van de pots, dus een hoop extra exposure.
Verder gaan ze uitbreiden op o.a. Polygon (nu BSC). Muntje is behoorlijk BTC-crash resistent.

Gisteren klein bagje van gekocht, vandaag alweer in de + (niet verwacht, maar toch mooi).

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:08:
[...]
Nog een jaar zo door gaan en ik ben weer 5 jaar ouder :X
Maar ook 10 jaar dichter bij je pensioen 8)

• anti elppa
YES schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:15:
[...]

Maar ook 10 jaar dichter bij je pensioen 8)
hahahahah ja en uit eindelijk maakt het dan dus niet veel meer uit _O-

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-12-2025
Wbt DCA strategie zou het ook handig zijn als Bitvavo gewoon periodieke aankopen gaat ondersteunen. Nu moet je toch steeds zelf een reminder zetten, inloggen, geld overmaken en ga je toch weer die koers bekijken en soms zelfs twijfelen om een dag of week te wachten.

Heb wel gewerkt met Bitpanda maar dan moet je weer geld overboeken naar Estland. Heb liever gewoon een Nederlandse partij.

• Pingo76
Sell ordertje geplaatsd voor CELR, alles wordt verkocht zodra het 1,20 EURO waard wordt. Ga ik REKT dan ga ik lekker REKT *O* In gekocht trouwens op 0,14607 EUR :p

• BootjeVaren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-01 11:11
Wat een waardeloze munt die EUR

• YES

YES

Moderator General Chat
Pingo76 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:19:
Ingekocht trouwens op 0,14607 EUR :p
Is dit nou je FOMO-ontmaagding geweest?

• Pingo76
YES schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:20:
[...]

Is dit nou je FOMO-ontmaagding geweest?
Kweenie, ik weet wel dat ik er ABSOLUUT geen spijt van ga krijgen als ik REKT ga. Maakt het dan nog steeds FOMO? Want FOMO is toch alleen als je last van spijt hebt?

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:00
€1,20 voor 1 CELR? Really? Misschien over een jaar of 2 misschien.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-01 20:34
GioStyle schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:25:
Niet om met hopium te strooien, maar FTM heeft met een grotere circulating supply ook een dergelijke waarde aangetikt. Ik sluit het niet uit ondanks dat ik voorzichtig ben.

• Pingo76
GioStyle schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:25:
Alleen maar mooi toch? Als ik afga op mensen hun verhalen die spijt hebben dat ze eerder uit ADA, etc zijn gestapt. Dan is het alleen maar mooi dat dit is wat ik wil en dan kan ik het links laten liggen. Ik ben dan ook zie iemand die geen spijt heeft als het daarna 10,20 EUR haalt. Want de SELL order op 1,20 is MIJN beslissing geweest :P

• Chaes
  • Laatst online: 15-01 21:12

Chaes

#HODL

Zet ik vast een sell order klaar voor €5,69.

• Pingo76
Chaes schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:29:
Niet voor 1,337 gaan :N

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Chaes schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:29:
ik op 589 EOY

• YES

YES

Moderator General Chat
Pingo76 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:22:
[...]

Kweenie, ik weet wel dat ik er ABSOLUUT geen spijt van ga krijgen als ik REKT ga. Maakt het dan nog steeds FOMO? Want FOMO is toch alleen als je last van spijt hebt?
FOMO = fear of missing out

Dat je vooraf bang bent dat je er achteraf spijt van krijgt als je iets niet doet/ergens niet bij bent. Enigszins abstract begrip :+

Dus dat je CELR koopt omdat je bang bent dat jij hier straks de enige bent die er geen lambo mee hebt verdient bijvoorbeeld. Mocht je dat zo voelen maak je dan niet druk, ik heb geen CELR :P

• YES

YES

Moderator General Chat
Dat jullie niet spreken van celr orders i.p.v. sell orders stelt me teleur.

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:57
COTI blijft enorm sterk!

• Slux
  • Niet online
Nooit van gehoord maar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfndLpSTS2MgkyvFp09kDj0glYU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pQ2O4zr8Rw4TxM9hM9iUYshH.jpg?f=user_large

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:23

Darrell

Fiat moonboy

Hey Slux, je bent er weer. Ik zie dat je een uurtje geleden weer een flufje in bitcoin gedrukt hebt?

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 09:59
JDx schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:41:
[...]

Two working kidneys that is.
Ik heb er nog 1 dus ik haak af.. heb nog wel 2 longen, is dat ook een optie?

Zero.

• JDx

JDx

Ben ik ^

Pelox schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:44:
[...]

Ik heb er nog 1 dus ik haak af.. heb nog wel 2 longen, is dat ook een optie?
Niet te lang je adem inhouden bij een crash, dan moet dat lukken.

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-01 14:54

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

Daar raak je de essentie van de shitcoin. De horde moonboys and slimme traders gaat van munt naar munt. Ripple, Doge, Safemoon, KSM, DOT, CELR, etc. etc.

Allemaal leuke projectjes met een mooie whitepaper (sommigen met een heel klein beetje real life nut of tokenomics die short term gains veroorzaken zoals KSM). Uiteindelijk is er maar cryptomunt die er toe doet, BTC.

Tel je zegeningen als je flink kan cashen op alts en stop het in BTC of een andere waardevaste asset.

• Pingo76
BTC100K2021 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:44:
[...]

Daar raak je de essentie van de shitcoin. De horde moonboys and slimme traders gaat van munt naar munt. Ripple, Doge, Safemoon, KSM, DOT, CELR, etc. etc.

Allemaal leuke projectjes met een mooie whitepaper (sommigen met een heel klein beetje real life nut of tokenomics die short term gains veroorzaken zoals KSM). Uiteindelijk is er maar cryptomunt die er toe doet, BTC.

Tel je zegeningen als je flink kan cashen op alts en stop het in BTC of een andere waardevaste asset.
\ _/-\o_

Wat is je mening over ETH?

• Pelox
[...]

Of in iets nuttigs irl.

Zero.

• JDx

JDx

Ben ik ^

Mighty schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:06:
Schaduwrekening die je zelf ook niet in kan zien, of iemand voor je laten doen, je vrouw random DCA momenten laten uitpikken en pas na een jaar bij je saldo kunnen :')

• JDx

JDx

Ben ik ^

Geld uitgeven is geen optie in dit topic :+

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Iedereen all-in op DODO. De koers komt los, lekker die groene candles najagen. En Binance launchpad coin, dat ook.

• Pelox
JDx schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:47:
[...]

Geld uitgeven is geen optie in dit topic :+
Daar heb ik geen moeite mee anders :D

Zero.

• Slux
  • Niet online
Darrell schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:43:
[...]

Hey Slux, je bent er weer. Ik zie dat je een uurtje geleden weer een flufje in bitcoin gedrukt hebt?
Nee even geen BTC voor Slux alleen wat ADA, LTC en VET gekocht maar die gaan er zo ook weer uit, ik ben al blij met een paar procent, kan ik toch weer een zakje huis chips van kopen bij de lydel

• JDx

JDx

Ben ik ^

Pelox schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:49:
[...]

Daar heb ik geen moeite mee anders :D
Hodler is gewoon helemaal geen typo, maar een verbastering van Hoarder. Virtuele coins sparen, bitjes in een database sparen die weergegeven worden als pixels op je scherm.

• majic
[...]

Prachtig BTC maxi betoog wat kant noch wal raakt anno 2021. BTC heeft behalve als store of value/first move advantage & z'n robuste security geen noemenswaardige usecases. Met lighting, oké als betaalmiddel maar dat kan voor 1001 tokens.

Er zijn zoveel tokens nu die gewoon een gezond bedrijfsmodel hebben. Ik noem ze maar weer even : GET, Audius, FTM bijvoorbeeld. Die verdienen bakken met dollars welke direct of indirect in de tokens gestoken worden. Dus ook al is de vraag naar de tokens op de markt laag blijft de prijs stijgen. Verdiep je eens in bovenstaande projecten, kijk waar ze zaken doen. Het zijn goedlopende bedrijven die óók een token en/of netwerk hebben. Maar het is geen typische altcoin.

zo zijn er dozijnen high value tokens die waarde verkrijgen búiten de cryptosfeer en daardoor erg interessant zjin om te HODL'en naast je BTC/ETh (want ja, die heb ik ook hoor).

• Slux
  • Niet online
majic schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:57:
[...]

Prachtig BTC maxi betoog wat kant noch wal raakt anno 2021. BTC heeft behalve als store of value/first move advantage & z'n robuste security geen noemenswaardige usecases. Met lighting, oké als betaalmiddel maar dat kan voor 1001 tokens.

Er zijn zoveel tokens nu die gewoon een gezond bedrijfsmodel hebben. Ik noem ze maar weer even : GET, Audius, FTM bijvoorbeeld. Die verdienen bakken met dollars welke direct of indirect in de tokens gestoken worden. Dus ook al is de vraag naar de tokens op de markt laag blijft de prijs stijgen. Verdiep je eens in bovenstaande projecten, kijk waar ze zaken doen. Het zijn goedlopende bedrijven die óók een token en/of netwerk hebben. Maar het is geen typische altcoin.

zo zijn er dozijnen high value tokens die waarde verkrijgen búiten de cryptosfeer en daardoor erg interessant zjin om te HODL'en naast je BTC/ETh (want ja, die heb ik ook hoor).
Ja GET goede investering :X
All Time High
Apr 01, 2021 (6 months ago) $10.22
- 73.28%

Crypto moet je niet kopen voor de usecases (op BTC na)daar zijn echte aandelen voor.

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-01 14:54

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

[...]

Behalve store of value en security geen usecase, dat is nou juist dé usecase (plus scarcity) waarom BTC zo succesvol is. Waar fiat onbeperkt wordt bijgedrukt zoekt de hele wereld zijn heil in assets die schaars zijn en niet vanuit het niets gecreëerd kunnen worden door een centrale instantie.

Niet voor niets is de aandelenmarkt en de vastgoedmarkt blijvend stijgende en staat de rente op obligaties en staatsleningen op 0% of eronder (grote partijen zijn dus bereid om tegen een negatieve yield hun geld weg te zetten omdat niets doen nog ongunstiger uitpakt).

Verder ook niet vergeten bij de projecten die je noemt dat je een token koopt en geen aandeel in het project. Je koopt het recht om het platform te gebruiken. Je koopt bij wijze van spreken hele dure buskaartjes voor een bus die nog gebouwd moet worden. Waarvan het maar de vraag is of deze ooit wordt toegelaten op de weg door het RDW en als dat dan allemaal lukt niet ineens iedereen toch maar kiest voor de trein of auto.

[ Voor 11% gewijzigd door BTC100K2021 op 25-09-2021 12:25 ]

• majic
Slux schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:02:
[...]

All Time High
- 73.28%

Crypto moet je niet kopen voor de usecases (op BTC na)daar zijn echte aandelen voor.
Heel intelligent om de ATH te gaan vergelijken met de prijs nu. Dan kan je 99% van de markt wel wegcijferen, inclusief BTC zelf. Enfin, met de oppervlakkige blik die je werpt op crypto vind ik het niet vreemd dat je alleen BTC verheerlijkt :)

Graaf even verder. Bekijk (sommige) crypto als aandelen, niet alleen FOMO muntjes. GET hangt sterk af van coronavirus success, net als bijv. reis-gerelateerde aandelen nu. Koop je die nu (laag) in en is COVID over 6-12 maanden (meer) onder controle dan heb je het zomaar over een 10x, 100x. GET is een anti scalping ticketing systeem. Er zijn nu relatief weinig concerten, dus is de prijsdruk laag. Zodra concerten zometeen weer toegestaan worden én GET als zo'n beetje de grootste speler wereldwijd in de markt zijn netwerk kan en gaat uitbreiden dan zie je waanzinnige groei. Elk ticket wat door een bedrijf voor concerten wordt verkocht via GET-technologie koopt 28 cent aan GET. Miljoenen, straks honderden miljoenen tickets is niet heel erg bijzonder. Denk vooruit. Kijk verder dan je neus lang is. Verdiep je in de technologie en het bedrijfsmodel.

• YES

YES

Moderator General Chat
Van de vier bovenstaande posts kan je als crypto beginneling meteen een boel leren, wat mij betreft. Goed bezig alle drie, ook al hebben jullie wellicht verschillende standpunten, goede inhoudelijke onderbouwing is relatief schaars dus nogmaals, goed bezig d:)b

• roflexx
*gaat meteen get kopen.

• anti elppa
Slux schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:02:
[...]

All Time High
- 73.28%

ja zijn post kon je ook prima in 2017 posten. Ook toen waren er hordes shitcoin believers. En ook toen was het anders als in 2013. Same shit all over again. Er is tot nu nog maar 1 shitcoin die zich echt bewezen heeft, en dat is ETH. De rest is gewoon pump en dump meuk. Super leuk natuurlijk, lekker verdienen (of kapot gaan), maar 60% haalt de volgende cycle, en van die 60% zal misschien maar 10% ooit weer een ATH zien in sats. Weer een cycle later is er helemaal niets meer van over.
tot het tegendeel bewezen is (wat 2000% zeker nog niet het geval is in 2021), moet je gewoon kort in alts zitten, verkopen, en weer door. En voor beginners is het eigenlijk gewoon beter om er helemaal vanaf te blijven

• Slux
  • Niet online
majic schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:15:
[...]

Heel intelligent om de ATH te gaan vergelijken met de prijs nu. Dan kan je 99% van de markt wel wegcijferen, inclusief BTC zelf. Enfin, met de oppervlakkige blik die je werpt op crypto vind ik het niet vreemd dat je alleen BTC verheerlijkt :)

Graaf even verder. Bekijk (sommige) crypto als aandelen, niet alleen FOMO muntjes. GET hangt sterk af van coronavirus success, net als bijv. reis-gerelateerde aandelen nu. Koop je die nu (laag) in en is COVID over 6-12 maanden (meer) onder controle dan heb je het zomaar over een 10x, 100x. GET is een anti scalping ticketing systeem. Er zijn nu relatief weinig concerten, dus is de prijsdruk laag. Zodra concerten zometeen weer toegestaan worden én GET als zo'n beetje de grootste speler wereldwijd in de markt zijn netwerk kan en gaat uitbreiden dan zie je waanzinnige groei. Elk ticket wat door een bedrijf voor concerten wordt verkocht via GET-technologie koopt 28 cent aan GET. Miljoenen, straks honderden miljoenen tickets is niet heel erg bijzonder. Denk vooruit. Kijk verder dan je neus lang is. Verdiep je in de technologie en het bedrijfsmodel.
Ik hoor al jaren die GET verhalen, de wereld is groter dan alleen NL en de grote spelers zitten ook niet stil een GET komt daar echt niet tussen.
En een beetje bedrijf heeft helemaal geen CMC muntje nodig, en daarnaast met een simple DB werkt het veel beter voor deze ''usecase''

En ik heb mezelf er al meerdere keren in verdiept, ik zie het gewoon niet en met die paar artiesten gaat het echt geen succes worden, maar goed ik hoop voor je dat het weer de ATH haalt.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
majic schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:15:
[...]

@Slux

Jij koopt dus liever een coin die dichtbij z'n ATH zit :?

Juist niet dus, vandaar dat bijvoorbeeld ook DOT veel interessanter was om in te stappen enkele weken geleden dan een ADA of andere coins die veel dichter bij hun ATH zaten. Dan is er veel meer upside potentie.

Dus los van de individuele coins en de voorkeuren die men kan hebben, is het doorgaans een veel beter idee om in te stappen waar er nog marge omhoog is. En GET is inderdaad een typisch project met een echte use case en real life adoptie. Betekent dit dat je gegarandeerd de ATH gaat crushen in 2021? Nee. Maar het is in vele opzichten een betere langetermijn investering dan het groene candles chasen wat hier continu gebeurt.
anti elppa schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:24:
[...]

ja zijn post kon je ook prima in 2017 posten. Ook toen waren er hordes shitcoin believers. En ook toen was het anders als in 2013. Same shit all over again. Er is tot nu nog maar 1 shitcoin die zich echt bewezen heeft, en dat is ETH. De rest is gewoon pump en dump meuk. Super leuk natuurlijk, lekker verdienen (of kapot gaan), maar 60% haalt de volgende cycle, en van die 60% zal misschien maar 10% ooit weer een ATH zien in sats. Weer een cycle later is er helemaal niets meer van over.
tot het tegendeel bewezen is (wat 2000% zeker nog niet het geval is in 2021), moet je gewoon kort in alts zitten, verkopen, en weer door. En voor beginners is het eigenlijk gewoon beter om er helemaal vanaf te blijven
Je bent appels met peren aan het vergelijken. Er zijn zoveel zeer succesvolle projecten te benoemen die ruim een jaar geleden zijn ontwikkeld, met name in de DeFi space. Ja, tuurlijk zijn er ook heel veel gefaald - maar als je je een beetje verdiept in de materie is het echt wel mogelijk om het kaf van het koren te scheiden.

Het BTC maximalism is iets van het verleden. Roeptoeteren dat er naast BTC niets anders zal blijven bestaan, is inmiddels een beetje lachwekkend geworden.

[ Voor 25% gewijzigd door Jedi_Pimp op 25-09-2021 12:34 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• YES

YES

Moderator General Chat
Ik zit een beetje tussen beide standpunten in trouwens. Ik geloof wel dat BTC een goede investering en store of value/asset. Maar ik vind alts met een use case (inhoud dus) minstens zo interessant. Ik heb daarom ook in beide geld zitten.

Onder andere GET vind ik, om de redenen die @majic al beschreven heeft, razend interessant. Het werkt al, het heeft een hele concrete use case en daarbij is het nog Nederlands ook, niet dat dat uiteindelijk uitmaakt voor hoe goed of slecht iets is, maar ik vind dat toch wel geinig. Overigens wat @Slux zegt is ook wel degelijk een goed punt. Leuk dat het concreet is en al werkt, de vraag is, had dit zonder een crypto munt niet ook gekund en gaat GET wel een goede plek in die markt veroveren?

Eerder heb ik ANKR gehad, die hadden toen nog als use case dat ze een soort cloud (server/computer) resource-sharing markt wilden gaan creëren waarop je, met je ANKR tokens resources kon inkopen en verkopen/verhuren voor tokens. Later toen ik nog eens het project onder de loep nam kon ik daar zo gauw niet wat van terug vinden en zetten ze vol in op nodes draaien, onder andere als validator op het netwerk van Binance, waar ze destijds ook de top-validator waren volgens mij. Achteraf vond ik het wel jammer dat het project/de use case zo veranderd leek. Al kan het ook aan mijn gebrekkige research hebben gelegen hoor, misschien streven ze nog steeds hetzelfde na en heb ik gewoon niet goed genoeg gezocht.

Bovenstaande voorbeelden vind ik juist het interessante aan crypto, er zitten echt wel hele vette use cases in die ook 'in de echte wereld' ingezet gaan worden en blijven, maar zoals hier ook al gezegd, het is nog lang niet zover. Daarnaast, wat ik me ook afvraag bij bovenstaande voorbeelden, wat heeft zo'n project nou eigenlijk aan een muntje die door iedere boerenlul gekocht kunnen worden, wat voegt zoiets inhoudelijk toe aan een project behalve geld ophalen en de waarde van je project overlaten aan wat een heleboel boerenlullen er mee doen.

[ Voor 5% gewijzigd door YES op 25-09-2021 12:32 ]

• knakworst

knakworst

Get more sats!

[...]

Er zijn zoveel tokens nu die gewoon een gezond bedrijfsmodel hebben. Ik noem ze maar weer even : GET, Audius, FTM bijvoorbeeld.
Nog nooit gehoord van die shitcoins en nog nooit tokens hiervan in het bezit gehad. Ik heb duidelijk nog wat gemist in mijn leven _O-

Edit: fantom en get protocol wel eens gezien hier. Maar nooit FOMO bij mij opgewekt blijkbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door knakworst op 25-09-2021 12:33 ]

• Slux
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:28:
[...]

@Slux

Jij koopt dus liever een coin die dichtbij z'n ATH zit :?
Ik koop wat er voor mij bullish uit ziet en genoeg volume inzit dat kan idd richting ook richting een ATH zijn, en zeker niet op usecase daar koop in reguliere aandelen voor.

Echt projecten zakken niet 80% er moet een stijgende lijn in zitten natuurlijk met ups en downs maar niet met -80%
als het zo mooi project is wat sommige hier roepen dan zou er nu zo groei als een BTC en ETH in moeten zitten.

Er zit amper volume in GET en het volume wat erin zit wordt in stand gehouden door bots.

Verwijderd

Ondertussen hiero: ada gaat lekker door en ik wacht nog steeds op de summit. Geen fomo alleen maar hodl modus. Nu hopen op een lambo (liever tesla model S plaid) en dat hij gaat moonen. Zoals het nu gaat maak ik me niet druk. Van €1,38 naar bijna €2 is lekkere winst.

• anti elppa
Slux schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:34:
[...]

Ik koop wat er voor mij bullish uit ziet en genoeg volume inzit dat kan idd richting ook richting een ATH zijn, en zeker niet op usecase daar koop in reguliere aandelen voor.

Echt projecten zakken niet 80% er moet een stijgende lijn in zitten natuurlijk met ups en downs maar niet met -80%
als het zo mooi project is wat sommige hier roepen dan zou er nu zo groei als een BTC en ETH in moeten zitten.

Er zit amper volume in GET en het volume wat erin zit wordt in stand gehouden door bots.
dat is idd voor mij ook belangrijk, het volume. Moet niet hebben dat als ik wil sellen op market price dat ik een naald trek door het orderboek heen

• Slux
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:28:
[...]

Je bent appels met peren aan het vergelijken. Er zijn zoveel zeer succesvolle projecten te benoemen die ruim een jaar geleden zijn ontwikkeld, met name in de DeFi space. Ja, tuurlijk zijn er ook heel veel gefaald - maar als je je een beetje verdiept in de materie is het echt wel mogelijk om het kaf van het koren te scheiden.

Het BTC maximalism is iets van het verleden. Roeptoeteren dat er naast BTC niets anders zal blijven bestaan, is inmiddels een beetje lachwekkend geworden.
Heb je wat voorbeelden van die zeer succesvolle projecten die nu het het dagelijks leven ook daadwerkelijk worden gebruikt ?

• Gelukszoekr
  • Laatst online: 17-01 22:32
Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:35:
Ondertussen hiero: ada gaat lekker door en ik wacht nog steeds op de summit. Geen fomo alleen maar hodl modus. Nu hopen op een lambo (liever tesla model S plaid) en dat hij gaat moonen. Zoals het nu gaat maak ik me niet druk. Van €1,38 naar bijna €2 is lekkere winst.
Waarom zet je niet een stoploss? Is het een positief bericht dan zit je goed, en anders is de winst die je nu hebt ook niet meteen weer weg

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:36:
[...]

dat is idd voor mij ook belangrijk, het volume. Moet niet hebben dat als ik wil sellen op market price dat ik een naald trek door het orderboek heen
Ten tijde van de safemoon/pancakeswap hype heb ik nog een keer wat kleingeld in absolute vette bagger gestoken die op dat moment net een uurtje te verhandelen was op pancakeswap, in de hoop dat zo'n ding even over de kop ging. Ben nog steeds whale. Als ik wil verkopen kan het niet omdat de prijs dan te veel in elkaar flikkert :')

• Gelukszoekr
  • Laatst online: 17-01 22:32
Ik ben trots op de maxi's hier :P

Met alts is sneller te winnen, en verliezen.

Naar mijn simpele mening zijn de altcoins vaak het restproduct van de oplossing. Neem VeChain bijvoorbeeld. De oplossing, namelijk transparantie in de supplychain is leuk. De munt zelf is eigenlijk overbodig. Het is een speculatief object die mensen waarderen op de onderliggende oplossing. En zo zit dit bij veel altcoins. De coin vertegenwoordigd niet een stukje van de oplossing, het is een restproduct van de onderliggende blockchain.

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• anti elppa
YES schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:38:
[...]

Ten tijde van de safemoon/pancakeswap hype heb ik nog een keer wat kleingeld in absolute vette bagger gestoken die op dat moment net een uurtje te verhandelen was op pancakeswap, in de hoop dat zo'n ding even over de kop ging. Ben nog steeds whale. Als ik wil verkopen kan het niet omdat de prijs dan te veel in elkaar flikkert :')
hahaha been there, done that. Echt kut is dat, wat je nog wel kan doen als je echt een kelder vol btc hebt, is sells zetten en op je eigen sellwall inkopen met een ander account. paar dagen volhouden tot er een pump zichtbaar word en het volume omhoog gaat......en dan de boel genadeloos laten klappen...... :X :X
Maar is niet zonder risco natuurlijk. Maar weet ook niet wat je er nu al in hebt zitten. Als het wisselgeld is zou ik bovenstaande niet zomaar doen.

• roflexx
Celr begint een stablecoin te worden.

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:18
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:49:
[...]

Via Nexo kan ook, ik weet niet wat de route was die is voorgesteld, maar XLM naar Nexo, dan daar omzetten naar ETH, en ETH naar de ERC-chain opnemen, alleen heb je dan nog wel $30 aan transactieskosten bij het kopen van GET; die zijn op Polygon iets van 0,3 cent; enerzijds snap ik wel dat je zit te wachten op niet al te veel chains, maar op zich is het niet meer dan een ander tabje in metamask oid aanvinken. En er geld heenkrijgen, maar dat geldt voor Nexo net zo goed, en bij Nexo heb je slechts een beperkt aantal gratis opnames.
Ben nog steeds / opnieuw aan het kijken om op de goedkoopste manier GET te krijgen. (get me some GET)
Zit alweer de halve ochtend te puzzelen: heb ETH (erc20) op Metamask wallet, maar moet die dus nu in het polygon netwerk krijgen. Dat kost dus evengoed 20 dollar (op 80) (https://wallet.polygon.technology/bridge)
Dus ik begrijp het echt niet, kennelijk. Zolang ik mainnet ETH heb kost het altijd een bom duiten om daarvan iets nieuws te kopen?

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Verwijderd

Gelukszoekr schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:37:
[...]

Waarom zet je niet een stoploss? Is het een positief bericht dan zit je goed, en anders is de winst die je nu hebt ook niet meteen weer weg
Was je net voor, ik heb dat al geactiveerd via bitvavo desktop site. Kan kennelijk via de app niet.

Alsnog bedankt voor de tip!

Ondertussen: of met de winst mijn Saab door stipt laten fabrieksnieuw maken of inzetten voor meer.....

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2021 12:47 ]

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Slux schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:37:
[...]

Heb je wat voorbeelden van die zeer succesvolle projecten die nu het het dagelijks leven ook daadwerkelijk worden gebruikt ?
Uhm, wat dacht je van Uniswap?

AAVE, COMPOUND, et cetera.

Er wordt al heel veel gebruikt in het dagelijks leven. Kijk eens rond op https://defipulse.com/

[ Voor 18% gewijzigd door Jedi_Pimp op 25-09-2021 12:48 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-01 21:34
Met investeren in BTC (en hodl) ben je op het huidige prijsniveau's mijn inziens wel een klein beetje te laat (als je nog niet bent begonnen). Je bent dan beter af om te investeren in een Layer 1 of 2 en die projecten daarop. Wel hoger risico, maar daar staat een hogere winst tegenover.

BTC zie ik als een Store of Value, maar je moet wel eerst Value hebben voordat je daar een Store voor nodig hebt. Oftewel BTC is een prima manier om je vergaarde kapitaal (winsten) in te investeren, maar om dat kapitaal te vergaren zijn er coins die veel betere ROI hebben dan BTC.

• Slux
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:41:
Ik ben trots op de maxi's hier :P

Met alts is sneller te winnen, en verliezen.

Naar mijn simpele mening zijn de altcoins vaak het restproduct van de oplossing. Neem VeChain bijvoorbeeld. De oplossing, namelijk transparantie in de supplychain is leuk. De munt zelf is eigenlijk overbodig. Het is een speculatief object die mensen waarderen op de onderliggende oplossing. En zo zit dit bij veel altcoins. De coin vertegenwoordigd niet een stukje van de oplossing, het is een restproduct van de onderliggende blockchain.
Ja eens ik denk dat een VET het ook beter zou doen als het niet meer op CMC zou staan hebben ze ook helemaal niet nodig, zolang zulke bedrijven op CMC blijven staan kan ik ze ook niet serieus nemen als een ''echt'' bedrijf en zie ik het meer als een soort ponzi/piramide spel waarbij de meerderheid van de coins in bezit zijn van de top.

Als voorbeeld GET +/-60 % van de muntjes zijn in bezit van +/- 10 adressen

Verwijderd

Bitcoin = payments met hoogst haalbare gedecentraliseerde security zonder het vertrouwen in derde partijen nodig te hebben.

Een transactie staat als het ware in wolfraam gegrift met 125 bulldozers aan energie.

Maak dat maar eens rendabel ongedaan. Niet te evenaren met de eerste de beste altcoin in mijn optiek.

In combinatie met geprogrammeerde schaarste en layer 2 en 3 solutions die miljoenen transacties in 1 core transactie mogelijk maken, eigenlijk nog steeds vrij uniek.

Of het 69k per unit waard is, mag de markt beslissen.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

jvel92 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:48:
Met investeren in BTC (en hodl) ben je op het huidige prijsniveau's mijn inziens wel een klein beetje te laat (als je nog niet bent begonnen). Je bent dan beter af om te investeren in een Layer 1
En btc is geen layer 1????

• Slux
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:46:
[...]

Uhm, wat dacht je van Uniswap?

AAVE, COMPOUND, et cetera.

Er wordt al heel veel gebruikt in het dagelijks leven. Kijk eens rond op https://defipulse.com/
Serieus :? Je had het over zeer succesvolle projecten.
Dit zijn oplossingen die voor crypto speculeren gebruikt worden, zo is er elk jaar wel een nieuwe hype, ICO's smartcontacts, DEX, staking, defi.
Edit je weet dat er al een soort van uniswap mogelijkheid was jaren terug ?

[ Voor 7% gewijzigd door Slux op 25-09-2021 13:00 ]

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Tsssk dat ze het bij btcdirect niet weten betekent niet dat we ons in slowchat topic moeten verlagen tot dat niveau :X

* knakworst checkt of viva bitcoin slowchat topic van hoger niveau is.

[ Voor 14% gewijzigd door knakworst op 25-09-2021 12:59 ]

Pagina: 1 ... 66 ... 252 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!