Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Jouw idee klopt niet. De hele markt gaat of staat met de gratie van de enige crypto asset die een zekerheidje is voor de middellange toekomst. Lees: de enige crypto asset. De rest van de cryptomarkt bestaat uit "tokens/aandelen" met een team, goedbetaalde CEO en flink aantal tokens voor de early investors. (heeft weinig met Bitcoin te maken).eldeegee schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:16:
Baal van die stinkende alts, naar mijn idee gaan die alts altijd mee met de BTC prijs. Er zit niet meer dan een beetje gebibber in nu. Zakt BTC terug, dan zaken de alts nog verder. Mag hopen dat het zootje flink bij gaat trekken.......
Als BTC gas gaat geven, gaan alts wrekt (dat wil zeggen: ze kunnen op het BTC-pair niet meekomen). Pas wanneer BTC gaat consolideren, kunnen alts ff ademhalen en eventueel hun verliezen goed maken, mits het marktsentiment positief is (lees: bull market).
Daarom is het ook altijd zinvol om tenminste 50% (liever meer) van je portfolio in Bitcoin te hebben en daarbij een groot percentage van de rest van je PF in Ethereum (de graadmeter voor de alt market) wanneer je de volatiliteit beter wilt meepakken. De rest van de alts gebruik je voornamelijk om je positie BTC (en/of ETH) te vergroten. Ik probeer dit te voornamelijk te doen door lange "trades" te maken (bijv. gedurende 2-3 jaar mee te liften op Polkadot en uitstappen wanneer dat nodig is), maar veel andere mensen doen dit door wat kortere trades te pakken op wat hype coins. (zoals de CELR-hype van 2-3 weken geleden).
Wanneer BTC boven de 53k gaat komen en daar even blijft hangen, zullen alts waarschijnlijk flink terugkomen. Er is totaal geen reden voor paniek wanneer je tot je nek in alts zit. De paniek is er pas wanneer Bitcoin van de trap af flikkert richting 30k en daaronder. Evalueer je positities maandelijks, niet dagelijks.....en verschuif (waar mogelijk) steeds meer richting een BTC/ETH-heavy portfolio. Je kan ongetwijfeld sneller rijk worden door het anders te doen, maar de risico's zijn hierbij imo onevenredig groter.
[ Voor 38% gewijzigd door Mooody op 05-10-2021 21:52 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Je hodlt enkele shitcoins "een lange tijd" zeg je.eldeegee schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:27:
ik zit er al lange tijd in, HODL die shitcoins al een lange tijd. Kan niet echt zeggen dat het erg opschiet allemaalmaargoed. HODL
Elke shitcoin die je langer dan een jaar heb gehodldld is minstens +300% gegaan (het gros zelfs +500% en meer). Welke shitcoins heb jij in jezusvannazarethsnaam gekocht dat je kan zeggen dat het niet opschiet
[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 05-10-2021 21:37 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Welke alt coins zit je in? Zover ik kan zien staan de alts er vandaag (of laatste 7 dagen) nog redelijk bij, of ik zit in de goede alts dat kan ook.eldeegee schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:16:
Baal van die stinkende alts, naar mijn idee gaan die alts altijd mee met de BTC prijs. Er zit niet meer dan een beetje gebibber in nu. Zakt BTC terug, dan zaken de alts nog verder. Mag hopen dat het zootje flink bij gaat trekken.......
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
eens hoor, ff uitzoomen doet wonderen. Maar ik verwacht iets meer gezien hoe BTC ervandoor vliegt.jvel92 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:36:
[...]
Welke alt coins zit je in? Zover ik kan zien staan de alts er vandaag (of laatste 7 dagen) nog redelijk bij, of ik zit in de goede alts dat kan ook.
BUILT DIFFERENT pic.twitter.com/36gcldM6sd
— The Fed, Innovated (@disruptthefed) 5 oktober 2021
https://opensea.io/seaart
Ja, zoals Mooody ook zegt is het wel verstandig om iets van rond de 50% in BTC/ETH te hebben (niet dat ik zelf nu het goede voorbeeld geef).eldeegee schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:39:
[...]
eens hoor, ff uitzoomen doet wonderen. Maar ik verwacht iets meer gezien hoe BTC ervandoor vliegt.
Zelf verwacht ik dat BTC het de komende maand overwegend beter gaat doen dan de rest van de markt, tot er een nieuwe ATH is neergezet of zijwaarts gaan. Daarna zal er wel weer kapitaal vloeien van BTC -> ETH -> rest van de alts.
Geheugensteuntje:eldeegee schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:38:
Info waar we wat mee kunnen, dank @Mooody . Ik begrijp het deels, alleen zoals jij het uitlegt/ omschrijft staat het er keurig. Ik kijk het rustig aan en ben benieuwd waar BTC nu heen gaat/ stabiliseert. Mocht het zootje nog een stuiter omlaag maken, is het een overweging om wat meer richting het kamp BTC te schuiven.
BTC stijgt = alts worden leeggezogen
BTC daalt = alts worden meegetrokken
BTC sideways = alts moonen
Het hoeft natuurlijk niet altijd zo te gaan maar meestal klopt dit aardig.
Ik ben wel via dit forum bij lukso gekomen. Weet niet meer precies wie het was, maar het kan zomaar jij zijn geweest. Waarvoor dankStokstaart schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:50:
[...]
Hoe ben je daar op gekomen? Heeft mijn geshill hier af en toe daar nog bij geholpen?![]()
Ben wel benieuwd, je hoort er weinig mensen over maar ook bij mij is hij uitgegroeid tot een flink deel van mijn alt pf..
Ja maar dat is het em nu juist, als btc er vandoor gaat, bloeden de alts in btc paireldeegee schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:39:
[...]
eens hoor, ff uitzoomen doet wonderen. Maar ik verwacht iets meer gezien hoe BTC ervandoor vliegt.
duurt lang!WhySoSerious schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:50:
WAAR IS DIE 51K BABE DAN?
nothing stops this train
Er ligt nu veel focus op BTC. Misschien is het de moeite om deze chart in de gaten te houden: https://www.tradingview.com/chart/uhXxycc1/eldeegee schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:38:
Info waar we wat mee kunnen, dank @Mooody . Ik begrijp het deels, alleen zoals jij het uitlegt/ omschrijft staat het er keurig. Ik kijk het rustig aan en ben benieuwd waar BTC nu heen gaat/ stabiliseert. Mocht het zootje nog een stuiter omlaag maken, is het een overweging om wat meer richting het kamp BTC te schuiven.
Dit is het percentage van BTC in market cap t.o.v. alts. Gaat BTC.D omhoog, dat betekent dat de prijs van van BTC meer stijgt dan de gemiddelde prijs van alle alts. Dat is nu dus het geval. Ook wanneer heel cryptoland crasht, dan zoeken mensen het veiligere BTC op en dan daalt BTC minder hard dan alts - BTC.D gaat dan alsnog omhoog. Er komt een punt dat BTC.D tegen een weerstand aan loopt. Dat punt, samen met een BTC die sideways gaat is het moment dat mensen hun favoriete alts weer opzoeken en de alts meer stijgen dan BTC doet. Vanaf de punt zakt BTC.D weer en wordt er 'alt season' geroepen. Dat zie je met de bull run vanaf maart 2021 goed terug in deze chart, die run eindigde op 19 mei waarna BTC weer een beetje dominance terug pakte. Als je dit een beetje weet in te schatten dan kun je wellicht voorspellen wanneer alts weer een momentje gaan krijgen. Good luck!
Ja dat was wel ongeveer de periode dat ik het er hier voor het eerst over hadRien43 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:48:
[...]
Ik ben wel via dit forum bij lukso gekomen. Weet niet meer precies wie het was, maar het kan zomaar jij zijn geweest. Waarvoor dank! Ik heb op 1 dollar wat coins aangeschaft (achteraf veel te weinig). Ik laat het mooi staan, want ik verwacht er veel van.
Mooi om een Lukso broeder te hebben hier
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Hebben we wel door dat er vanavond meer nuttige info is gepost dan de afgelopen 3 weken bij elkaar? 🤗👍. Chart kan ik niet bekijken helaas.iBasch schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:51:
[...]
Er ligt nu veel focus op BTC. Misschien is het de moeite om deze chart in de gaten te houden: https://www.tradingview.com/chart/uhXxycc1/
Dit is het percentage van BTC in market cap t.o.v. alts. Gaat BTC.D omhoog, dat betekent dat de prijs van van BTC meer stijgt dan de gemiddelde prijs van alle alts. Dat is nu dus het geval. Ook wanneer heel cryptoland crasht, dan zoeken mensen het veiligere BTC op en dan daalt BTC minder hard dan alts - BTC.D gaat dan alsnog omhoog. Er komt een punt dat BTC.D tegen een weerstand aan loopt. Dat punt, samen met een BTC die sideways gaat is het moment dat mensen hun favoriete alts weer opzoeken en de alts meer stijgen dan BTC doet. Vanaf de punt zakt BTC.D weer en wordt er 'alt season' geroepen. Dat zie je met de bull run vanaf maart 2021 goed terug in deze chart, die run eindigde op 19 mei waarna BTC weer een beetje dominance terug pakte. Als je dit een beetje weet in te schatten dan kun je wellicht voorspellen wanneer alts weer een momentje gaan krijgen. Good luck!
Beetje weinig vlees aan het stokje
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Ach ja. Vetrandje mag best. Het heeft ook niet mijn voorkeur, maar we hebben het maar gewoon mee te doen wat grootmeester @Verwijderd voor ons uit zoekt.
Niet? Zoek in ieder geval even BTC.D op TradingView op, als dat op die manier wel lukt.eldeegee schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:55:
[...]
Hebben we wel door dat er vanavond meer nuttige info is gepost dan de afgelopen 3 weken bij elkaar? 🤗👍. Chart kan ik niet bekijken helaas.
Ja meeste hier hebben ze ook de 1e x al gezien half jaar terug. Alleen posten vanaf nieuwe ath had ook prima geweestYES schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:56:
Tering wat een gejank om die babes zeg. Begint bijna Pingo-eske vormen aan te nemen. Jaapio heeft ze gewoon in zijn galerij staan dus daar kan iedereen ze bewonderen toch?
Sorry hè.YES schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:56:
Tering wat een gejank om die babes zeg. Begint bijna Pingo-eske vormen aan te nemen. Jaapio heeft ze gewoon in zijn galerij staan dus daar kan iedereen ze bewonderen toch?
Gewoon weer een beetje enthousiasme na maanden oud brood en water.
Het gaat me meer om de fun dan om de vrouwelijke vormen tbh...
Wij zijn gelukkig wel allemaal tienen ;-)Ray_ schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:57:
[...]
Ach ja. Vetrandje mag best. Het heeft ook niet mijn voorkeur, maar we hebben het maar gewoon mee te doen wat grootmeester @Verwijderd voor ons uit zoekt.
Ik vind het posten an sich niet zo'n probleem, tradities en zo.. Maar dat geschreeuw erom stoor ik me aan. Als er weer een K doorbroken wordt gewoon allemaal je bek houden en wachten tot de schoonheid tot je komt zou perfect zijnanti elppa schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:58:
[...]
Ja meeste hier hebben ze ook de 1e x al gezien half jaar terug. Alleen posten vanaf nieuwe ath had ook prima geweest
Klopt.......op een schaal tot 100Biohazzard21 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:59:
[...]
Wij zijn gelukkig wel allemaal tienen ;-)
Het is traditie. Net als kerst. Iedere keer die kutboom van zolder slepen, de hele trap onder die meuk. Hele avond bezig dat ding op te tuigen om er de volgende ochtend achter te komen dat de kat de boel weer heeft lopen molesteren en je weer tussen al het tokkievolk door de Tuinland mag schuifelen om die versiermeuk opnieuw te moeten kopen.YES schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:56:
Maar toch doe je het volgend jaar gewoon weer.
Verder nog vragen?
Dat duurt toch niet lang meer...anti elppa schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:58:
[...]
Alleen posten vanaf nieuwe ath had ook prima geweest
oog wilt ook wat, maar karakter is belangrijkerWhySoSerious schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:58:
[...]
Sorry hè.
nothing stops this train
Ach ja, het is de laatste tijd wel behoorlijk raak, is niet direct op één persoon gericht maar meer het massale geroepWhySoSerious schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:58:
[...]
Sorry hè.
Dat hebben de meeste in dit topic. Ik had zelf in 2017-2018 ruim 30 alts in de portfolioeldeegee schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:52:
@Mooody ik heb een boel "lesgeld" betaald, laten we het daar op houden.
In 2019 en delen van 2020 zelfs ruim 100k ADA en 1 miljoen (!) MATIC (inkoopprijs ~€0,015) voordat mijn "downsize periode" begon.
Downsizen loont niet altijd. Had al lang een eiland kunnen kopen. Dus wat dat betreft moet je mijn mening ook met een grote korrel zou nemen
Elke vrouw heeft iets goeds in zich, je moet het er alleen zelf in stoppen....Kol Nedra schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:00:
[...]
oog wilt ook wat, maar karakter is belangrijker
Bedankt! En die piekt aardig momenteel!iBasch schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:57:
[...]
Niet? Zoek in ieder geval even BTC.D op TradingView op, als dat op die manier wel lukt.
[Afbeelding]
Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.
Ja twee:
1. Heb je gelezen dat ik het zelf ook al een traditie noemde net in reactie op anti elppa?
2. Kan dat verhaal van je niet korter?
Nee, toen was ik net een heel lang verhaal aan het tikken wat ik veel korter had moeten maken.YES schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:01:
[...]
Ja twee:
1. Heb je gelezen dat ik het zelf ook al een traditie noemde net in reactie op anti elppa?
Nee.
[ Voor 15% gewijzigd door Ray_ op 05-10-2021 22:04 ]
In twee weken nog een kleine 15k erbij op, ik vind het best maar ook ambitieus! Als het gebeurd kom ik erop terug om je te feliciterentroje schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:01:
Op welke datum gaat BTC een nieuwe ATH neerzetten? Ik verwacht 20 october
2. MAND.YES schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:01:
[...]
Ja twee:
2. Kan dat verhaal van je niet korter?
Doe me dan die babes maar op herhaling, die flowchart is geen fuck aan...
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Maak het de volgende keer dan een stukje korter want het was echt veel te lang.Ray_ schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:03:
[...]
Nee, toen was ik net een heel lang verhaal aan het tikken wat ik veel korter had moeten maken.
OkéNee.
Die chart is in tijden van crisis anders wel een hele betrouwbare houvast. Die babes verlaten je allemaal meteen zodra de hele boel in het rood duikt.Ronald.42 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:05:
[...]
Doe me dan die babes maar op herhaling, die flowchart is geen fuck aan...
Als de babes rood kleuren mogen ze sowieso wel een weekje optyfen...YES schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:06:
[...]
Die chart is in tijden van crisis anders wel een hele betrouwbare houvast. Die babes verlaten je allemaal meteen zodra de hele boel in het rood duikt.
Toen ik rood tikte wist ik wat er komen ging.Ronald.42 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:08:
[...]
Als de babes rood kleuren mogen ze sowieso wel een weekje optyfen...
Soms zijn hij en ossy ook wel te snel en dan wordt je toch nieuwschierig..Ray_ schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:08:
Ik vond 't weer leuk. @Taro zal zo wel weer met de blauwe stift langs komen, maar wij weten allemaal wat er stond.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
[ Voor 87% gewijzigd door Taro op 05-10-2021 22:13 ]
nothing stops this train
Forever young 🤪Taro schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:12:
Toen ik 14 was maakte ik ook dergelijke grappen.
In dat kader: mooi dat BTC door de lijn heen gegaan is die je kon trekken vanaf de ATH over de vorige piek (gevolgd door dikke dip) van 7 september. Hopelijk krijgt ie op niet al te lange termijn nog een beuk omhoog want +/- $750,- is ook zo weer verdwenen..
Kunnen we een fijne winterjas van maken! We zaten net even 1K boven die lijn volgens mij. Ik ga nu maar stoppen met kijken want die is allemaal veel te kort timeframe, moet ik helemaal niet doen. Lekker HODL en fijne avond allemaal nog!anti elppa schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:19:
Wel lekker zon avondje beren slachten
Ik sta nog aan de kant in fiat na mijn verkoop op 48k. Dat in de Pandora papers nul keer gerept wordt over crypto maar men liever ala de minister van financiën voor de caymaneilanden kiest /tja genoeg ruimte om te winnen denk ik dan als de elite het maar eng vindt.
Heerlijk! Moest hieraan denken https://saifedean.com/meat/anti elppa schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:19:
Wel lekker zon avondje beren slachten
[ Voor 7% gewijzigd door iVibes op 05-10-2021 22:39 ]
Beide mag. 50797.5 word ik geliquideerdiVibes schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:34:
Bounce op de 51.2k of gaat de 50.8k de nieuwe support worden....
Mercedes Delaying Deliveries By More Than A Year Due To Chip Shortage https://t.co/zxbeI1sy8y pic.twitter.com/wzoKEwUr80
— Richard Platt (@RPLATT101) 27 september 2021
BREAKING: SEC Chairman Gary Gensler says the SEC has no plans to ban bitcoin or cryptocurrencies.
— Anthony Pompliano 🌪 (@APompliano) 5 oktober 2021
REKT...Beug schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:47:
Waar is trouwens het kanaal van Doopiecash naartoe? Foetsie?
Zag ik zoiets niet verleden week al voorbij komen? Bannen kunnen ze het ook niet, SEC is geen wetgevende macht. Maar ze kunnen lobbyen voor zware regulering en dat is eerder het einddoel.
Al vanaf 2 april, 9:45 's morgens.....sjorremans schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:54:
Crypto is de laatste weken weer veel te verslavend eigenlijk, wie herkent dat?
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Zero.
Yup, toen was het Jerome Powell.Joosie200 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 23:02:
[...]
Zag ik zoiets niet verleden week al voorbij komen? Bannen kunnen ze het ook niet, SEC is geen wetgevende macht. Maar ze kunnen lobbyen voor zware regulering en dat is eerder het einddoel.
In welke shitcoin heb je je nu weer laten meetrekken dat je zo loopt te geiten, ouwe mopperkontYES schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:59:
[...]
gewoon allemaal je bek houden en wachten tot de schoonheid tot je komt zou perfect zijn
Just poking the bull
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
https://bitcoin.nl/nieuws...heden-bitcoin-stoppen-652Kunnen overheden Bitcoin stoppen?
https://bitcoinmagazine.n...n-volgens-bank-of-america´Bitcoin is belangrijk, te groot om te negeren´, volgens Bank of America
[ Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 05-10-2021 23:34 ]
nothing stops this train
Dit topic is gesloten.
![]()
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:fill(white):strip_exif()/f/image/OM12ol2OkTPqaSpdPEk2lcc9.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/A5UqWEaKY83xgBeUh1wjlbC8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9uOvSVG5igIYAqF4eY0M7uPv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7s37tcWe72IbHHWm149dKazY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rUoyxJvcir7VDap8mEWmIGir.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A6uXqkSQMM5YiSmmCofpH8qQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DXShvDkOpCiycojYWTuJXVvp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QzMbgTMP887cAZJMzzJRvMkL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Zr6hEyF0zBS6g3GwOkj2yGzI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o5M4ub7AyGezkZAnBI9Ng2kp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KwS6HV9yMgXRpSvSyLufsKjA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SlaaMqVoPurETxyKvZoJFMoo.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/f7Zs6PVYyeRF7q571H9EMmrT.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LsmKWYcx0RWNujJgWKCPKZhO.jpg?f=fotoalbum_large)