Het grote Enyaq levertijden topic

Pagina: 1 ... 10 ... 35 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:02
p.d.s.mane schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:37:
[...]

De gehele situatie is natuurlijk met name en bijzonder vreeslijk en ernstig voor alle mensen (Škoda medewerkers en anderen) in Oekraïne!
Mijn gedachten zijn bij hen en ik wens hen alles beste!

Wel zie ik een kans voor Škoda om de backlog op de "banking" te verkleinen --- mits de schaarse halfgeleiders inderdaad uit Azië komen en niet uit Oekraïne ...
De kabelbomen bij Volkswagen (ik weet niet of hier VAG mee bedoeld wordt of enkel VW) komen grotendeels uit Oekraïne, dus potentieel kan dit ook weer voor problemen zorgen.

Ik hoop wel dat er snel duidelijkheid komt rond de levertijden, want de wagen die ik nu heb is momenteel echt niet praktisch.
Ik wil het wel nog uithouden tot augustus, de originele levertijd, maar mocht dit opeens maanden extra wachten worden, ga ik toch wel eens bij mijn werkgever vragen of ik nog naar een andere auto kan switchen of op zijn minst een praktischere wagen kan krijgen in tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09 10:07

p.d.s.mane

MeMyself&I

this schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:47:
[...]

De kabelbomen bij Volkswagen (ik weet niet of hier VAG mee bedoeld wordt of enkel VW) komen grotendeels uit Oekraïne, dus potentieel kan dit ook weer voor problemen zorgen.

Ik hoop wel dat er snel duidelijkheid komt rond de levertijden, want de wagen die ik nu heb is momenteel echt niet praktisch.
Ik wil het wel nog uithouden tot augustus, de originele levertijd, maar mocht dit opeens maanden extra wachten worden, ga ik toch wel eens bij mijn werkgever vragen of ik nog naar een andere auto kan switchen of op zijn minst een praktischere wagen kan krijgen in tussentijd.
Hier de antwoord van mijn dealer over hoe de banking bij Skoda werkt en wat de Oekraïne situatie voor de auto's op banking betekend:
First in, first out. Verder nog weinig informatie over de huidige perikelen. Wel te horen gekregen dat de situatie Oekraïne geen invloed heeft op de banking auto's. Deze worden gewoon geproduceerd.

Even afwachten dus...

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
p.d.s.mane schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:53:
[...]

Hier de antwoord van mijn dealer over hoe de banking bij Skoda werkt en wat de Oekraïne situatie voor de auto's op banking betekend:

[...]
Wat wil banking zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

this schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:05:
[...]

Wat wil banking zeggen?
Naast/buiten de productielijn gestald omdat er onderdelen ontbreken om de auto af te bouwen.

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-09 20:33
p.d.s.mane schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 19:18:
[...]

Naast/buiten de productielijn gestald omdat er onderdelen ontbreken om de auto af te bouwen.
En de leverdatum is weer 5 weken opgeschoven. Was 11 maart en is nu 15 april. Besteld in juni 2021. Zal mij verbazen als die daadwerkelijk komt in april. Gezien de huidige omstandigheden is het natuurlijk ook helemaal niet belangrijk meer. We zien het wel een keer verschijnen👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen1988!
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-04-2024
Ik ben nieuw hier en heb vandaag contact gehad met de dealer in Amersfoort.

Begin januari een 'voorraad auto' besteld.
Dit bleken Enyaqs te zijn die in de eerste week van januari 22 waren besteld ivm de priveleaseactie. Volgens mij 250 stuks.

Ik wilde de 60 versie, want dan zit je goed qua subsidie. Voor dagelijks gebruik ruim voldoende maar voor de vakantie met 3 kids naar Italië een uitdaging denk ik. Maar ach dat is 1x per jaar...

Ik wilde hem in de nieuwe kleur grafiet grijs hebben en op de auto's met die kleur kon ik enkel kiezen uit de opties met achteruitrijcamera en sensoren voor of de optie klimaat. Voor de laatste gekozen voornamelijk ivm de stoelverwarming. Thats it! Oja zelf extra gekozen voor de Regulus antraciet velgen omdat ik binnen de 19'' moest blijven en de standaard Proteus lelijk vind.
Had super graag de matrix ledlampen willen hebben maar dan kwam je kennelijk net over de 45 ruggen en dan was het hele voordeel weg. :(

Dealer gaf destijds aan de auto in kwartaal 2 geleverd gaat worden en dat dit nog steeds zo gepland staat. Verder nog geen concrete info. Ben benieuwd! :X

* Pondealer Amersfoort en privelease via Skoda*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:00
Maat28 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:40:
[...]

En de leverdatum is weer 5 weken opgeschoven. Was 11 maart en is nu 15 april. Besteld in juni 2021. Zal mij verbazen als die daadwerkelijk komt in april. Gezien de huidige omstandigheden is het natuurlijk ook helemaal niet belangrijk meer. We zien het wel een keer verschijnen👍
Zo jammer dit he… als ze meteen hadden gezegd dat ie in juni 2022 geleverd zou worden was er waarschijnlijk niks aan de hand.. nee ze moeten het weer mooier maken dan ze kunnen waarmaken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
crimby schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:43:
[...]

Zo jammer dit he… als ze meteen hadden gezegd dat ie in juni 2022 geleverd zou worden was er waarschijnlijk niks aan de hand.. nee ze moeten het weer mooier maken dan ze kunnen waarmaken…
Yes, ik heb bij bestelling de garantie gekregen dat de auto in 2021 geleverd zou gaan worden….dat is wel een lachertje gebleken. Maarja met de oorlog gaat het nu alleen maar langer duren en dit valt niet meer te plannen vanaf nu. Bovendien is dit een 1e wereld issue en zet ons ook weer even met de voetjes op aarde dat we niet moeten zeuren dat een auto wat later komt. Skoda is aan het prutsen met leveringen…Maarja who cares inmiddels!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Maat28 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:28:
[...]

Yes, ik heb bij bestelling de garantie gekregen dat de auto in 2021 geleverd zou gaan worden….dat is wel een lachertje gebleken. Maarja met de oorlog gaat het nu alleen maar langer duren en dit valt niet meer te plannen vanaf nu. Bovendien is dit een 3e wereld issue en zet ons ook weer even met de voetjes op aarde dat we niet moeten zeuren dat een auto wat later komt. Skoda is aan het prutsen met leveringen…Maarja who cares inmiddels!
Nja de fout zit hm in het eerste. Ze geven een garantie. Je maakt een afspraak en die wordt niet nagekomen.. en het ergste, je gaat dit normaal en acceptabel vinden blijkbaar.

Dat er goede redenen voor zijn, dat snappen we allemaal. Maar wees gewoon eerlijk en transparant naar je klanten en zeg gewoon beste klant we willen 2021 graag halen maar reken maar op juni 2022. Ga geen mooie praatjes ophouden als je ze toch bij lange na niet na kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
crimby schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:35:
[...]

Nja de fout zit hm in het eerste. Ze geven een garantie. Je maakt een afspraak en die wordt niet nagekomen.. en het ergste, je gaat dit normaal en acceptabel vinden blijkbaar.

Dat er goede redenen voor zijn, dat snappen we allemaal. Maar wees gewoon eerlijk en transparant naar je klanten en zeg gewoon beste klant we willen 2021 graag halen maar reken maar op juni 2022. Ga geen mooie praatjes ophouden als je ze toch bij lange na niet na kan komen.
Ik ga het ook zeker niet normaal vinden. Ik verbaas mij ook nog steeds over de levertijden die de huidige bestellers van een auto te horen krijgen. Die auto’s komen echt dit jaar niet meer. De dealers willen verkopen en dan lullen ze maar wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skodaweek29
  • Laatst online: 28-10-2024
jeroen1988! schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:32:
Ik ben nieuw hier en heb vandaag contact gehad met de dealer in Amersfoort.

Begin januari een 'voorraad auto' besteld.
Dit bleken Enyaqs te zijn die in de eerste week van januari 22 waren besteld ivm de priveleaseactie. Volgens mij 250 stuks.

Ik wilde de 60 versie, want dan zit je goed qua subsidie. Voor dagelijks gebruik ruim voldoende maar voor de vakantie met 3 kids naar Italië een uitdaging denk ik. Maar ach dat is 1x per jaar...

Ik wilde hem in de nieuwe kleur grafiet grijs hebben en op de auto's met die kleur kon ik enkel kiezen uit de opties met achteruitrijcamera en sensoren voor of de optie klimaat. Voor de laatste gekozen voornamelijk ivm de stoelverwarming. Thats it! Oja zelf extra gekozen voor de Regulus antraciet velgen omdat ik binnen de 19'' moest blijven en de standaard Proteus lelijk vind.
Had super graag de matrix ledlampen willen hebben maar dan kwam je kennelijk net over de 45 ruggen en dan was het hele voordeel weg. :(

Dealer gaf destijds aan de auto in kwartaal 2 geleverd gaat worden en dat dit nog steeds zo gepland staat. Verder nog geen concrete info. Ben benieuwd! :X

* Pondealer Amersfoort en privelease via Skoda*
Welkom wij ook via private lease actie maar dan via Ames dealer. Ook pre order geweest dealer met levering week 29. Wij hebben het sensoren pakket genomen. Even afwachten hoe het gaat lopen met alle ellende nu in de wereld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK89
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-01-2023
Skodaweek29 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:36:
[...]

Welkom wij ook via private lease actie maar dan via Ames dealer. Ook pre order geweest dealer met levering week 29. Wij hebben het sensoren pakket genomen. Even afwachten hoe het gaat lopen met alle ellende nu in de wereld.
Idd hetzelfde hier. De IV 60 private lease i.v.m. de subsidie regeling.
Meegekeken op het scherm met de verkoper en van de 10 a 15 stuks die er stonden waren er al enkelen uitgekozen/besteld. Het kwam er op neer dat ik alleen kon kiezen uit een kleurtje, en dat ze allemaal ongeveer hetzelfde waren aangezien ze niet meer dan 45.000 mogen kosten.
Uiteindelijk een kleurtje uitgekozen en de verkoper gaf aan dat de auto's die er op zijn scherm stonden bewust voor de subsidieregeling zijn samengesteld en dat die sowieso in week 30 worden geleverd maar dat ze al toe was gezegd dat ze eerder zullen komen.
Vorige week heb ik een mail gestuurd naar de verkoper maar tot op heden nog geen reactie.

Op linked in werd de Skoda Enyaq een week geleden nog aangeboden door de Manager die verantwoordelijk is voor de Lease bij TB. " Snel leverbaar"

https://www.linkedin.com/...vity:6902628101897928704/

Ik ben heel benieuwd of dat ook zo gaat lopen. De laadpaal hangt al aan huis en de meterkast is verzwaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen1988!
Ah dat stemt mij toch wat meer gerust!
Morgen komen ze de laadpaal plaatsen dus kan niet wachten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skodaweek29
jeroen1988! schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:29:
Ah dat stemt mij toch wat meer gerust!
Morgen komen ze de laadpaal plaatsen dus kan niet wachten. 8)
Haha dat is alvast leuke voorpret. Ik ga er ook vanuit dat het allemaal goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 15:06
Het lijkt erop dat Skoda de productie van de enyaq helemaal heeft stil gelegd vanwege de oorlog in Oekraine

Is it true that you had to stop production of the ENYAQ iV?
Yes. Due to the current situation in Ukraine, ŠKODA AUTO is facing critical supply shortages of parts from several local suppliers that has effect on some of our models. This is the reason why we had to stop production of the ENYAQ iV from this Thursday (3.3.2022) on. To resolve this situation, our experts work hard finding available alternatives to help prevent adverse production impacts.

https://www.skoda-storybo...67-4d13-89bf-d401e6d3350f

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 08:10
Goegol schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:09:
Het lijkt erop dat Skoda de productie van de enyaq helemaal heeft stil gelegd vanwege de oorlog in Oekraine

Yes. Due to the current situation in Ukraine, ŠKODA AUTO is facing critical supply shortages of parts from several local suppliers that has effect on some of our models. This is the reason why we had to stop production of the ENYAQ iV from this Thursday (3.3.2022) on. To resolve this situation, our experts work hard finding available alternatives to help prevent adverse production impacts.

Vervelend. Maar niet te vergelijken met wat de mensen in de Ukraine moeten doorstaan

[ Voor 5% gewijzigd door efbeel op 07-03-2022 11:33 ]

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortimerke
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 04-11-2024
Hier ook net bericht gehad. 4 maanden extra levertijd erbij.
Besteld op 3 juni 2021 :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdUu85f83X6S7kEUWbmzv1OlmTc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LgzLoYsgRfPNGDDnKC7gmdnb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
efbeel schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:31:
[...]

Vervelend. Maar niet te vergelijken met wat de mensen in de Ukraine moeten doorstaan
Ja precies vervelend….niet meer niets minder. Ik heb zojuist een nieuwe verwachte leverdatum van 20 mei ontvangen. Daarmee zit ik precies op 1 jaar levertijd. We zien het wel, laat de auto nu maar na onze zomervakantie komen, nog prima even dieselen naar zuid Frankrijk met de huidige leaseauto👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

Dit is zeker vervelend, met name voor alle lang bestelde ENYAQ iV's die nog niet eens in productie zijn.

Het blijft helaas onduidelijk of dit wel een "kans" is voor ŠKODA AUTO om hun reuze(?) backlog van "bijna"(?) of "half"(?) afgebouwde ENYAQ iV's op de "banking" ten minste iets weg te werken, zover deze niet ook al op onderdelen uit Oekraïne wachten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Mortimerke schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:48:
Hier ook net bericht gehad. 4 maanden extra levertijd erbij.
Besteld op 3 juni 2021 :?

[Afbeelding]
Ik vraag me af op basis van wat deze uitstel gebeurt.
In de 'apexremote' van myskoda, zie ik dat mijn leverdatum nog steeds hetzelfde is.
En ik vermoed niet dat ze elke auto 1 per 1 gaan analyseren om een nieuwe leverdatum vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortimerke
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 04-11-2024
@this ik ging er ook vanuit dat de datum op myskoda meer up to date ging zijn dan die van de leasing maatschappij. Maar dat blijkt niet zo te zijn, want vandaag zie ik op myskoda nog steeds:
"Latest_Delivery_Date__c":1646524800000,<<------ 5 MAR 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Mortimerke schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:06:
@this ik ging er ook vanuit dat de datum op myskoda meer up to date ging zijn dan die van de leasing maatschappij. Maar dat blijkt niet zo te zijn, want vandaag zie ik op myskoda nog steeds:
Wees gerust, geen enkele datum (op myskoda, dealer of LM) is up to date. Het is nu maar afwachten wat wanneer ze kunnen doen. Het afgeven van een datum heeft per definitie weinig zin in deze tijden en geeft hooguit een indicatie aan….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Mortimerke schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:06:
Dit had ik nu echt wel niet verwacht, ondanks dat ik al geen hoge pet op had van hun IT.
Je zou denken dat zoiets uit 1 data bron komt.
Vanwaar haalt de leasing de informatie? Van de dealer?
Ik zal komende weken wel eens polsen bij de dealer hoe het zit met de levertijden, nu zal het vast wel te druk zijn daar met al die miserie uit UA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Maat28 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:47:
[...]

Wees gerust, geen enkele datum (op myskoda, dealer of LM) is up to date. Het is nu maar afwachten wat wanneer ze kunnen doen. Het afgeven van een datum heeft per definitie weinig zin in deze tijden en geeft hooguit een indicatie aan….
Weet ik, maar als ze nu al opeens maanden later zetten, denk ik dat er daar toch een degelijke beslissing achter moet zitten.
Want met de oorlog in UA valt er toch helemaal niets in te schatten, er moet dan toch iets zijn waarop ze zich baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
this schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:55:
[...]

Weet ik, maar als ze nu al opeens maanden later zetten, denk ik dat er daar toch een degelijke beslissing achter moet zitten.
Want met de oorlog in UA valt er toch helemaal niets in te schatten, er moet dan toch iets zijn waarop ze zich baseren.
Pappen en nathouden beleid. Over 2 maanden komt de volgende verschuiving van de leverdatum. Die Enyaqs komen niet meer voor deze zomer denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skodaweek29
helaas heeft niemand invloed op de hele situatie al liep Skoda al achter voordat de hele wereld in de brand stond. ik kan alleen maar hopen dat mijn dealer ons netjes op de hoogte brengt mochten er wijzigingen komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maat28
Er is een wonder geschied; waar in de ochtend het bericht van de LM komt dat de Enyaq in mei verwacht wordt, krij ik aan het einde van de dag het bericht van de dealer dat de auto onderweg naar Leusden is👍 Gaat het dan misschien toch nog meevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Maat28 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:33:
Er is een wonder geschied; waar in de ochtend het bericht van de LM komt dat de Enyaq in mei verwacht wordt, krij ik aan het einde van de dag het bericht van de dealer dat de auto onderweg naar Leusden is👍 Gaat het dan misschien toch nog meevallen
Whut?! Ik hoop op zo’n wonder! Mijne was verschoven van maart naar mei…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
crimby schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:48:
[...]

Whut?! Ik hoop op zo’n wonder! Mijne was verschoven van maart naar mei…
Ja die van mij eerst ook. Ik was het spoor al bijster en nu helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

Goed nieuws!
Dat geeft hoop.
Weet je wanneer de productie van je Enyaq was begonnen en of/hoelang hij op banking stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Maat28 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:12:
[...]

Ja die van mij eerst ook. Ik was het spoor al bijster en nu helemaal.
Oh man dat zou toch echt fantastisch zijn als ik ook zo’n mailtje of belletje zou krijgen… maar die hoop heb ik maar even niet.

Moet volgende week mijn Seat Ateca inleveren en krijg dan tot mei een huur auto… hoop dat dat wat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
p.d.s.mane schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:23:
[...]

Goed nieuws!
Dat geeft hoop.
Weet je wanneer de productie van je Enyaq was begonnen en of/hoelang hij op banking stond?
De productie stond op 16 februari begreep ik vandaag van de dealer. Toen had de dealer het over blauw geschreven datum en zwart geschreven datum in hun systeem….als de datum blauw is dan is de auto ook echt geproduceerd en bij zwart kunnen ze er niets van opaan…..Die van mij was dus blauw en is in 1 ‘ruk’ afgebouwd. Heeft nooit op banking gestaan. Op 3 maart is transport fase begonnen….zal deze week in Leusden aan moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Maat28 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:29:
[...]

De productie stond op 16 februari begreep ik vandaag van de dealer. Toen had de dealer het over blauw geschreven datum en zwart geschreven datum in hun systeem….als de datum blauw is dan is de auto ook echt geproduceerd en bij zwart kunnen ze er niets van opaan…..Die van mij was dus blauw en is in 1 ‘ruk’ afgebouwd. Heeft nooit op banking gestaan. Op 3 maart is transport fase begonnen….zal deze week in Leusden aan moeten komen.
Huh maar dan was de dealer dus aan het slapen? Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
crimby schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:35:
[...]

Huh maar dan was de dealer dus aan het slapen? Of begrijp ik het verkeerd?
Ja weet ik niet, mijn auto heeft intussen al een viertal verschillende productie datums gehad en achteraf bleek steeds dat de auto niet in productie genomen was. Dusja die 16 februari was ook verre van zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skodaweek29
wow dit is een mooi bericht in deze rare tijd, hopelijk snel genieten van jullie auto :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online

Dit bericht is gedebunked - Productie voor de Westerse markt blijft gewoon plaatsvinden. Dit storyboard (staat ook overigens in het bericht zelf, zie ik nu) is alleen van toepassing voor productie van de Russische Enyaqs.

N.a.v. het bericht had ik namelijk contact opgenomen met mijn dealer - hij gaf aan dat mijn auto zelfs bevestigd is voor week 32 en dat productie gewoon plaatsvindt. De kabelbomen die eerder werden aangehaald zouden geen issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Martinez- schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:06:
[...]

Dit bericht is gedebunked - Productie voor de Westerse markt blijft gewoon plaatsvinden. Dit storyboard (staat ook overigens in het bericht zelf, zie ik nu) is alleen van toepassing voor productie van de Russische Enyaqs.

N.a.v. het bericht had ik namelijk contact opgenomen met mijn dealer - hij gaf aan dat mijn auto zelfs bevestigd is voor week 32 en dat productie gewoon plaatsvindt. De kabelbomen die eerder werden aangehaald zouden geen issue zijn.
Dit zou dus mogelijk kunnen betekenen dat de productie zelfs sneller zou kunnen gaan of dat banking auto's nu weggewerkt kunnen worden... als alles van de Russische markt stopgezet wordt, blijft er eea over voor de rest :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skodaweek29
[...]

welke week stond de auto eerst? of was dat al week 32 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Skodaweek29 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:28:
[...]

welke week stond de auto eerst? of was dat al week 32 ?
Eerst in 'het begin van augustus', toen verplaatst naar september maar nu weer terug naar augustus.

Rusland is blijkbaar de op-1-na grootste markt voor Skoda - als die onderdelen nu allemaal vrijkomen voor ons dan is het 'probleem' snel opgelost. Alhoewel probleem nogal relatief is gezien de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Martinez- schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:33:
[...]

Eerst in 'het begin van augustus', toen verplaatst naar september maar nu weer terug naar augustus.

Rusland is blijkbaar de op-1-na grootste markt voor Skoda - als die onderdelen nu allemaal vrijkomen voor ons dan is het 'probleem' snel opgelost. Alhoewel probleem nogal relatief is gezien de situatie.
Dit zal wellicht ook enkel maar op korte termijn zo zijn. Want ik verwacht dat deze oorlog ooit opgelost geraakt (hopelijk vandaag nog) en dan zal Rusland vermoedelijk weer netjes in de rij terug gezet worden. Of misschien zelfs met prio afgewerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

Rusland is als enkel land wel een grote markt; in 2021 heeft Skoda ruim 10% van al hun auto's in Rusland verkocht (https://www.automotivewor...d-semiconductor-shortage/), maar ja, het is dan ook maar 10%; en hoeveel van de 44700 Enyaq iV's in 2021 in Rusland verkocht zijn is mij niet bekend --- ik verwacht eerlijk gezegd niet dat Rusland (al) een grote/belangrijke EV markt is, of wel?

...
de Enyaq iV staat tenminste niet op de Russische Skodat site:
https://www.skoda-avto.ru/
...

[ Voor 9% gewijzigd door p.d.s.mane op 08-03-2022 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

[...]

Misschien kan ik niet goed lezen, maar de FAQ gaat over de Enyaq iV productie, die gestopt werd omdat er onderdelen uit Oekraïne ontbreken; er staat volgens mij niets in dat het (alleen) om Enyaq iV's voor de Russische markt gaat, of wel? Echter, de Enyaq iV staat niet eens op de Russische Skoda site(https://www.skoda-avto.ru/), dus wordt die ueberhaupt in Rusland verkocht?

Dit storyboard gaat volgens mij over de gevolgen van inval van Rusland in Oekraïne, waardoor Skoda in Rusland geen auto's meer bouwt en verkoopt, en last heeft van ontbrekende onderdelen/toelevering uit Oekraïne. Het laatste heeft dus ook invloed on de "Westerse markt(en)" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
p.d.s.mane schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:47:
[...]

Misschien kan ik niet goed lezen, maar de FAQ gaat over de Enyaq iV productie, die gestopt werd omdat er onderdelen uit Oekraïne ontbreken; er staat volgens mij niets in dat het (alleen) om Enyaq iV's voor de Russische markt gaat, of wel? Echter, de Enyaq iV staat niet eens op de Russische Skoda site(https://www.skoda-avto.ru/), dus wordt die ueberhaupt in Rusland verkocht?

Dit storyboard gaat volgens mij over de gevolgen van inval van Rusland in Oekraïne, waardoor Skoda in Rusland geen auto's meer bouwt en verkoopt, en last heeft van ontbrekende onderdelen/toelevering uit Oekraïne. Het laatste heeft dus ook invloed on de "Westerse markt(en)" ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u5lnSBBK7YI6iZQ-XMeGVhADRDE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3pmAAtEwmfoEye8Hj4HKCdip.png?f=user_large

Zie het gearceerde. Volgens mijn dealer heeft het echt alleen betrekking tot de Russische Enyaqs - die van mij komt uit Tsjechië en zou geen hinder hiervan ondervinden.

Voor de rest is het koffiedik kijken.

Edit: Iets verderop staat inderdaad dat de Enyaq niet geproduceerd wordt in Rusland. Enfin - als ik de mijne in week 32 krijg dan klaag ik niet :) .

[ Voor 6% gewijzigd door Martinez- op 08-03-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Trees
  • Laatst online: 12-09-2023
Vraagje waarop wsl niemand echt kan antwoorden maar heb graag jullie perspectief. Ik mag via het werk een nieuwe wagen bestellen maar dit moet een EV zijn. Mijn oog was gevallen op de Enyaq maar de dealer waar ik een testrit had gedaan durfde niet echt een termijn zeggen. Hier op het forum zie ik dat die nogal uit elkaar lopen. Zouden jullie het erop wagen of zouden jullie uitkijken naar een andere EV? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
4Trees schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:08:
Vraagje waarop wsl niemand echt kan antwoorden maar heb graag jullie perspectief. Ik mag via het werk een nieuwe wagen bestellen maar dit moet een EV zijn. Mijn oog was gevallen op de Enyaq maar de dealer waar ik een testrit had gedaan durfde niet echt een termijn zeggen. Hier op het forum zie ik dat die nogal uit elkaar lopen. Zouden jullie het erop wagen of zouden jullie uitkijken naar een andere EV? :)
De meeste EV merken hebben hetzelfde probleem, dus je gaat je zoekcriteria wel serieus mogen inperken als je snel eentje wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
Ligt aan hoe snel je wil/moet switchen, hoe graag je de Enyaq iV wil rijden en de levertermijn waarover veel onzekerheid is.
Ik heb besteld in november en de lange levertijd voor lief genomen omdat ik heel graag deze Enyaq wil rijden
Als je werk akkoord is met een voorraad model heb je meer duidelijkheid over de levertermijn maar waarschijnlijk ook minder keuzes.

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Als de levertijd niet teveel mag oplopen dan is volgens mij de Kia EV6 een goede keuze. Collega van mij had deze binnen 3 maanden. Maar weet niet hoe dat er nu voor staat. Als je de Enyaq wilt dan is het vooral een kwestie van geduld hebben…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaNNeS
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09-2024
Als de levertijd niet teveel mag oplopen dan is volgens mij de Kia EV6 een goede keuze.
Als je een testrit maakt in een EV6 weet je meteen waarom die wel "goed" leverbaar zijn.
Je krijgt er tevens gratis boterzachte "lak" (waterverf?) bij. Nee bedankt. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Zojuist even de dealer gevraagd of het bericht van Skoda omtrent Oekraine nog invloed gaat hebben op de levering van mijn auto. Hierin kreeg ik het volgende:

We zijn er alles aan het doen om de bestelde auto’s zou snel mogelijk deze kant op te krijgen.
Ik denk niet dat dit invloed heeft op uw auto, wel op nog te bestellen auto’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skodaweek29
crimby schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:08:
Zojuist even de dealer gevraagd of het bericht van Skoda omtrent Oekraine nog invloed gaat hebben op de levering van mijn auto. Hierin kreeg ik het volgende:

We zijn er alles aan het doen om de bestelde auto’s zou snel mogelijk deze kant op te krijgen.
Ik denk niet dat dit invloed heeft op uw auto, wel op nog te bestellen auto’s.
ik denk ook echt dat ze dat gaan proberen want er zit een aardige meute private lease te wachten op leveringen deze zomer. Veel mensen hebben die actie gedaan bij verschillende dealers met voorbestelde modellen. Ook de centjes van Pon gaan pas lopen als die geleverd gaan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dierer
  • Laatst online: 14-10-2022
Vreemd, ik had toch verstaan dat de skoda enyaq fabriek volledig stil lag. Niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastehose
  • Laatst online: 02-08 22:47
Skodaweek29 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:30:
[...]

ik denk ook echt dat ze dat gaan proberen want er zit een aardige meute private lease te wachten op leveringen deze zomer. Veel mensen hebben die actie gedaan bij verschillende dealers met voorbestelde modellen. Ook de centjes van Pon gaan pas lopen als die geleverd gaan worden
Blijft toch een apart verhaal. Ik heb een private lease contract genomen op een 'voorraad' auto. Ik kreeg bij het gesprek met de dealer al te horen dat de levertijd +- week 30-31 is.
Wanneer de auto (door de huidige situatie in de wereld of een andere reden) vertraagd is tot na 1 oktober dan vervalt de subsidie vanuit de overheid. Want dan is er een prijsstijging op de Enyaq waardoor deze niet meer in de subsidieregeling valt (<45K).
Helaas hebben wij als klanten hier 0 invloed op, maar zal het eventueel ontstane probleem wel voor 100% op ons bordje vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skodaweek29
Mastehose schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:47:
[...]

Blijft toch een apart verhaal. Ik heb een private lease contract genomen op een 'voorraad' auto. Ik kreeg bij het gesprek met de dealer al te horen dat de levertijd +- week 30-31 is.
Wanneer de auto (door de huidige situatie in de wereld of een andere reden) vertraagd is tot na 1 oktober dan vervalt de subsidie vanuit de overheid. Want dan is er een prijsstijging op de Enyaq waardoor deze niet meer in de subsidieregeling valt (<45K).
Helaas hebben wij als klanten hier 0 invloed op, maar zal het eventueel ontstane probleem wel voor 100% op ons bordje vallen.
Dat stukje blijft bij mij ook knagen. Helaas kunnen we niet anders dan wachten. Het gesprek ga ik dan wel tegen die tijd met mijn dealer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

Er is misschien wel hoop een vooruitgang:

Ik hoor net van mijn dealer (wer als antwoord op een vraag van mij),
dat afgelopen dinsdag (8/3/2022) de verwachte afleverweek van mijn auto met 5 weken vervroegd is
van week 18 (info van 15/02/2022 van Skoda aan dealer) naar week 13 --- dat zou "al" over 3 weken zijn ...

(HoneyMoonNet zegt sinds 4/3/2022 en nog steeds week 21; daar voor week 11 ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
.......

[ Voor 92% gewijzigd door Demiesehv op 17-03-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
p.d.s.mane schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:37:
Er is misschien wel hoop een vooruitgang:

Ik hoor net van mijn dealer (wer als antwoord op een vraag van mij),
dat afgelopen dinsdag (8/3/2022) de verwachte afleverweek van mijn auto met 5 weken vervroegd is
van week 18 (info van 15/02/2022 van Skoda aan dealer) naar week 13 --- dat zou "al" over 3 weken zijn ...

(HoneyMoonNet zegt sinds 4/3/2022 en nog steeds week 21; daar voor week 11 ...)
Had vergelijkbare reactie van mijn dealer nav update in zijn systeem maar bij diens navraag aan de importeur konden ze geen bevestiging geven. En inderdaad HoneymoonNet is niet aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-04-2023
Demiesehv schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:27:
Enyaq rs coupe besteld.
Levering 2e week mei.
Ik ook, bij werd laatste week mei gezegd, maar ik heb hem eergisteren besteld. Jij misschien eerder??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 22:38
Skodaweek29 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:30:
[...]

De dealer gaf bij mij aan dat Skoda had toegezegd Private Lease bestellingen voorrang te geven...ik laat me verrassen.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Ik kom hier ook maar even buurten.

In juli de bevestig gehad van de bestelling (iv 60) en de levering staat nu gepland voor 14-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeM77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 21:35
Lekker!

Helaas hier nog aan het wachten. Eerst week 50 en daarna radiostilte. Via honeymoon een bericht dat de auto op 01-02 in productie was genomen en daarna is het weer stil.

Heb gegrepen dat het aan de 360 area view ligt. Weet iemand daar meer over?

...and remember: gravity doesn't exist.... Earth just sucks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePig
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-08 16:15
Demiesehv schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:27:
Enyaq rs coupe besteld.
Levering 2e week mei.
2e week mei 2028? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
....

[ Voor 96% gewijzigd door Demiesehv op 17-03-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Demiesehv schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 23:34:
[...]

Je gaat het zien 100% slot is al bevestigd
Ik hoop het oprecht voor je, maar dat is bij ons allemaal al zo geweest en dan begin mei krijg je een berichtje dat het oktober wordt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
crimby schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 06:14:
[...]

Ik hoop het oprecht voor je, maar dat is bij ons allemaal al zo geweest en dan begin mei krijg je een berichtje dat het oktober wordt ofzo.
Met als belangrijk verschil dat het een nieuw model betreft en waarschijnlijk al lang geleden productieslots vrijgehouden zijn hiervoor.
In andere industrieën gebeurt dit ook als er minder productielijnen zijn dan dat er modellen zijn, ik zou niet weten waarom Skoda dit niet ook zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
Skodaweek29 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:06:
[...]

Dat stukje blijft bij mij ook knagen. Helaas kunnen we niet anders dan wachten. Het gesprek ga ik dan wel tegen die tijd met mijn dealer aan
Ah ik ben niet de enige lees ik... Ik vind het lastig. Je mag alleen ontbinden als ze de prijs ophogen van de lease nav een prijsverhoging van het model (dan zou de toename nog groter zijn). Andere kant hebben we sowieso wel een goede deal met de huidige prijs. Normaliter zou het model wat ik gekozen heb 125 euro per maand duurder zijn geweest. Dus aan de ene kant jammer voor die zeven tientjes, maar ik geloof niet dat ik wat anders in deze categorie ga vinden voor minder dan de huidige actie. En ik verwacht dat alles duurder gaat worden, dus we gaan het maar zien...denk ik.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 13:59
Bob-B190 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:58:
[...]
….Ah ik ben niet de enige lees ik... Ik vind het lastig. Je mag alleen ontbinden als ze de prijs ophogen van de lease nav een prijsverhoging van het model (dan zou de toename nog groter zijn)….
Ik heb naar aanleiding van berichtgeving ook m’n private lease contract doorgespit, maar ben deze nog niet tegen gekomen. Waar staat dit bij jou?

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
Michiel706 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:09:
[...]

Ik heb naar aanleiding van berichtgeving ook m’n private lease contract doorgespit, maar ben deze nog niet tegen gekomen. Waar staat dit bij jou?
https://www.skoda.nl/-/me...ate-lease-2016-skoda.ashx
Artikel 14, derde pijl

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
crimby schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 06:14:
[...]

Ja bekend verhaal ja! Mijn productieslot was 100% zeker op 12 november, 8 december, 6 januari, 18 februari en tot slot (😉) op 3 maart. Uiteindelijk is het 3 maart geworden ook. Het hoeft natuurlijk niet altijd zo te gaan maar zekerheid heb je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
....

[ Voor 98% gewijzigd door Demiesehv op 17-03-2022 14:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeu90
  • Laatst online: 05-09-2024
Jeu90 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:10:

Ik heb namelijk via een leasebedrijf een Skoda Enyaq besteld rond midden Mei 2021. De verwachte leverweek die nu genoemd wordt is week 17, dan heb ik dus bijna een jaar gewacht...

Vooralsnog lijkt niemand te weten wanneer de auto geleverd of überhaupt geproduceerd gaat worden. Inmiddels staat de auto al een aantal weken in de status 'start productie', maar dat maakt het schijnbaar voor de dealer zelfs onduidelijk wanneer de auto verwacht wordt.
Er zit schot in de zaak! Zojuist van de dealer te horen gekregen dat mijn auto klaar staat voor transport naar Nederland. Hoe lang het dan nog gaat duren weet ik niet, maar ik ben al blij dat ik eindelijk een update heb gehad omtrent de status van de auto!

Geen onprettig nieuws zo voor het weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
this schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:53:
[...]

Met als belangrijk verschil dat het een nieuw model betreft en waarschijnlijk al lang geleden productieslots vrijgehouden zijn hiervoor.
In andere industrieën gebeurt dit ook als er minder productielijnen zijn dan dat er modellen zijn, ik zou niet weten waarom Skoda dit niet ook zou doen.
Mijn auto had ook een bevestigd productieslot, maar is nog steeds afhankelijk van materialen. Je kan wel een slot hebben, maar als er bijvoorbeeld geen chips zijn om de auto te maken, heb je er weinig aan.

Daarnaast zou het Skoda goed doen om eerst eens hun gigantische backlog weg te werken, ipv andere voorrang te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
crimby schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:17:
[...]

Mijn auto had ook een bevestigd productieslot, maar is nog steeds afhankelijk van materialen. Je kan wel een slot hebben, maar als er bijvoorbeeld geen chips zijn om de auto te maken, heb je er weinig aan.

Daarnaast zou het Skoda goed doen om eerst eens hun gigantische backlog weg te werken, ipv andere voorrang te geven.
Maar het zijn zowat dezelfde materialen als de gewone Enyaq. En de gewone Enyaq wordt nu nog steeds geproduceerd, dus waarom zou het dan bij de Coupé niet kunnen?
Of heb ik iets gemist? Is Skoda volledig gestopt met de productie?

En ja het zou Skoda sieren om het FIFO systeem aan te houden, maar ah, het leven is niet fair :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeu90
  • Laatst online: 05-09-2024
this schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:04:
[...]

Maar het zijn zowat dezelfde materialen als de gewone Enyaq. En de gewone Enyaq wordt nu nog steeds geproduceerd, dus waarom zou het dan bij de Coupé niet kunnen?
Of heb ik iets gemist? Is Skoda volledig gestopt met de productie?

En ja het zou Skoda sieren om het FIFO systeem aan te houden, maar ah, het leven is niet fair :D
Zet FIFO maar uit je hoofd als het om Skoda gaat. Er zijn collega's bij mij op het werk die hebben hem een maand later besteld dan een andere collega en ik, maar die heeft hem wel als eerste gekregen. Er zit werkelijk 0 verschil in de uitvoering van desbetreffende auto's.

Ook de dealer kan er geen verklaring voor geven, behalve dat zij het ook uiterst frustrerend vinden, omdat zij de reden erachter ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
Jeu90 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:12:
[...]

Zet FIFO maar uit je hoofd als het om Skoda gaat. Er zijn collega's bij mij op het werk die hebben hem een maand later besteld dan een andere collega en ik, maar die heeft hem wel als eerste gekregen. Er zit werkelijk 0 verschil in de uitvoering van desbetreffende auto's.

Ook de dealer kan er geen verklaring voor geven, behalve dat zij het ook uiterst frustrerend vinden, omdat zij de reden erachter ook niet weten.
Niet alleen bij Skoda, had precies hetzelfde bij Renault en Toyota. Telkens had ik de auto eerder dan mijn collega. Het systeem bij die autofabrikanten is ondoorgrondelijk.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheStone91
  • Laatst online: 21-12-2022
Jeu90 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:14:
[...]

Er zit schot in de zaak! Zojuist van de dealer te horen gekregen dat mijn auto klaar staat voor transport naar Nederland. Hoe lang het dan nog gaat duren weet ik niet, maar ik ben al blij dat ik eindelijk een update heb gehad omtrent de status van de auto!

Bij mij duurde het twee weken van fabriek naar Leusden, en inmiddels al meer dan een week voor transport van Leusden naar de dealer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
TheStone91 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:01:
[...]

Bij mij duurde het twee weken van fabriek naar Leusden, en inmiddels al meer dan een week voor transport van Leusden naar de dealer....
Naar wat ik begrepen heb zit er ongeveer 4 weken tussen het afronden van de productie en het leveren van de auto aan de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
TheStone91 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:01:
[...]

Zou de oorzaak zijn dat de auto's zodanig traag geleverd worden, dat ze telkens moeten wachten tot ze weer een volle trein/vrachtwagen/... hebben vooraleer ze transporteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheStone91
  • Laatst online: 21-12-2022
this schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:25:
[...]

Zou de oorzaak zijn dat de auto's zodanig traag geleverd worden, dat ze telkens moeten wachten tot ze weer een volle trein/vrachtwagen/... hebben vooraleer ze transporteren?
Ja, zou idd kunnen maar vervolgens al meer dan een week doen over 46 km in Nederland....ik had bijna beter zelf een trailer kunnen huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Jeu90 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:14:
[...]

Afgelopen maandag het bericht ontvangen dat de auto op transport staat en op 23 maart kan ik de auto ophalen. Het kan snel gaan dus. Tevens gaf de dealer aan dat de fabriek in Tsjechië gewoon draait met de Enyaqs. De brand van een paar weken terug heeft alleen impact op de Octavia. Daar waren de deur panelen voorraad afgebrand dus dan wordt het lastig de auto’s af te maken. Aldus de dealer…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK89
  • Laatst online: 22-01-2023
Ik vind het zeer wrang en oneerlijk als we door een prijsverhoging subsidie mislopen.
De hele reden dat ik een Enyaq heb besteld is vanwege de subsidie en omdat ik ook de zo groene weg in wil slaan welke door de overheid wordt gepromoot....
Mijn dealer gaf aan, we hebben voorraad speciaal auto's gemaakt die een prijs hebben onder de 45.000 euro zodat deze binnen de subsidie vallen.
En nu zouden al die mensen hun subsidie mislopen....

Ik weet niet precies hoe het zit en werkt (misschien kan iemand het uitleggen) maar tegen wie ik dit verhaal ook vertel, niemand antwoord met de woorden.... Dat klinkt logisch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastehose
MK89 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:32:
Ik vind het zeer wrang en oneerlijk als we door een prijsverhoging subsidie mislopen.
De hele reden dat ik een Enyaq heb besteld is vanwege de subsidie en omdat ik ook de zo groene weg in wil slaan welke door de overheid wordt gepromoot....
Mijn dealer gaf aan, we hebben voorraad speciaal auto's gemaakt die een prijs hebben onder de 45.000 euro zodat deze binnen de subsidie vallen.
En nu zouden al die mensen hun subsidie mislopen....

Ik weet niet precies hoe het zit en werkt (misschien kan iemand het uitleggen) maar tegen wie ik dit verhaal ook vertel, niemand antwoord met de woorden.... Dat klinkt logisch...
De dealer heeft mij verteld dat er op 1 oktober een prijsstijging van (ik dacht) €1000 gaat plaatsvinden op de prijs van een kale Enyaq.

Stel je voor, je voorraad auto heeft wat opties waardoor deze op het moment van ‘reserveren’ €44.500 kost.
Door de prijsstijging in oktober zal de cataloguswaarde met €1000 toenemen, waardoor je boven de subsidiegrens van €45.000 komt en je gemiddeld gezien €70 per maand duurder uit bent.

De overheid pakt als peilmoment het moment dat de auto op kenteken komt en dus niet het moment dat de auto besteld is.

[ Voor 4% gewijzigd door Mastehose op 11-03-2022 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
DeeM77 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 22:38:
Lekker!

Helaas hier nog aan het wachten. Eerst week 50 en daarna radiostilte. Via honeymoon een bericht dat de auto op 01-02 in productie was genomen en daarna is het weer stil.

Heb gegrepen dat het aan de 360 area view ligt. Weet iemand daar meer over?
Heb bevestigd gekregen dat er geen Enyaqs meer worden geleverd met 360 area view (PPC, Park Assist Plus). Wordt vervangen door PPE (Parking sensors voor en achter) en wie 360 besteld had krijgt het prijsverschil in mindering.
Wel heel jammer omdat installatie achteraf zeer onwaarschijnlijk is en het aannemelijk is dat een aantal toekomstige features afhankelijk zijn van die 360 area view.

Dit is dus op opnieuw een tegenvaller omdat eerder ook Side Assist en Elektrische Kindersloten Achter geschrapt waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

efbeel schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:59:
[...]

Heb bevestigd gekregen dat er geen Enyaqs meer worden geleverd met 360 area view (PPC, Park Assist Plus). Wordt vervangen door PPE (Parking sensors voor en achter) en wie 360 besteld had krijgt het prijsverschil in mindering.
Wel heel jammer omdat installatie achteraf zeer onwaarschijnlijk is en het aannemelijk is dat een aantal toekomstige features afhankelijk zijn van die 360 area view.

Dit is dus op opnieuw een tegenvaller omdat eerder ook Side Assist en Elektrische Kindersloten Achter geschrapt waren.
Mijn dealer beweert nog steeds dat mijn Enyaq "zo als besteld" geleverd zal worden --- ik kan niet meer dan duimen en bidden dat dat klopt --- het zou echt extreem [ik heb geen worden meer] zijn, als Skoda "bijna complete" auto's eerst weken (maanden?) lang op de banking zet (de mijne ook al zeker 4 weken), om ze dan alsnog "incompleet" af te leveren ...

Edit:
ps: van wie kreeg je deze bevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
p.d.s.mane schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 00:34:
[...]

Mijn dealer beweert nog steeds dat mijn Enyaq "zo als besteld" geleverd zal worden --- ik kan niet meer dan duimen en bidden dat dat klopt --- het zou echt extreem [ik heb geen worden meer] zijn, als Skoda "bijna complete" auto's eerst weken (maanden?) lang op de banking zet (de mijne ook al zeker 4 weken), om ze dan alsnog "incompleet" af te leveren ...

Edit:
ps: van wie kreeg je deze bevestiging?
Van de dealer die een lijst had ontvangen van de importeur met daarop alle bestellingen met PPC die nu zonder geleverd gaan worden. Wellicht dat de jouwe nog "op tijd" op Banking is gekomen mèt PPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen1988!
Toen ik begin januari mijn Enyaq uitkoos, en dit was zoals eerder gezegd inderdaad zo'n aanbiedingmodel tbv de privelease, vertelde de dealer mij dat de modellen per oktober 1000 euro duurder zouden worden. Maar dit zou door Skoda 'gecompenseerd' worden op de nieuwprijs ivm de subsidie. Geen idee hoe dit in zijn werk zou gaan en eigenlijk ook niet naar gevraagd omdat men beloofde dat deze modellen in het 2e kwartaal sowieso geleverd gingen worden. Zal van de week voor de zekerheid nog maar eens bellen...

Ik werd trouwens een week of 5 geleden gebeld met de mededeling dat als men nu een Enyaq in de privelease zou bestellen je een tankpas twv 750 euro erbij krijgt. De dealer zei dat ik hem eigenlijk net te vroeg besteld had maar deze uiteraard ook zou krijgen. Dus uh mocht iemand hier niet van op de hoogte zijn... Heb het hier namelijk nog niet voorbij zien komen maar het is deze actie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjWtmKiX8WSyxn9REE-47BNuW5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uAIKfMGQaEBbDUnSuscSCOwg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sapperdeflap
  • Laatst online: 15-09 13:29
Ik las net een stukje van iemand hier over de 360 area view.
Begin dit jaar heb ik heb ik mijn lease auto laten bestellen inclusief 360 graden area view. Enkele weken geleden, eigen direct op het moment van, kwam ik er achter dat het niet meer mogelijk is om deze optie te bestellen.

Daar de communicatie naar klanten die reeds een auto in bestelling hebben, belachelijk genoeg, er niet is, zelf maar contact opgenomen met de dealer.
Keurig te woord gestaan, werd zelfs terug gebeld omdat het één en ander uitgezocht moest worden. Perfect.

Ten aanzien van de 360 graden area view, deze is 'vooralsnog' komen te vervallen. Ook op auto's die reeds besteld waren met deze optie.
In de plaats hiervoor krijg je parkeersensoren voor, achter is een standaard, maar wordt er wel een achteruitrij camera geleverd. Tevens, zo wist de dealer mij te vertellen, mét parking assist en de laatste software update versie.

Mocht het zo zijn dat in de tussentijd en vóór de productie van de auto de optie wederom beschikbaar komt, zal deze alsnog geleverd worden met 360 graden area view.

Wat betreft de korting die je zou krijgen als de optie wel komt te vervallen. Eigenlijk is dit een lachertje.
In januari is de prijs omhoog gegaan, in april gaat de prijs met om en nabij 1000,- euro omhoog en in oktober, zo heb ik ergens gelezen, gaat de prijs wederom met om en nabij de 1300,- euro omhoog.

Hoezo we moeten vergroenen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan_87
  • Laatst online: 29-08 00:40
Achteraf plaatsen van parkeersensoren voor kan niet volgens de dealer van mijn Enyaq.
Mijn leasemaatschappij was vergeten deze te bestellen maar nu wordt dus een achteruit rij camera achteraf geplaatst. Voor niets gelukkig, neemt de LM op zich.

Mijn Enyaq wordt op 1 April geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinbog
  • Laatst online: 12-09 14:22
Vandaag van mijn dealer bericht gekregen (officiële brief van directeur Skoda België) dat mijn Enyaq 60 mogelijk vertraagd is vanwege de halfgeleiders én leveranciers uit Oekraïne. 'De constructeur stelt wel alles in het werk om de achterstand in te halen'.
Besteld september 2021, met initiële levertijd in juli 2022 en nu dus een heel fluïde tijdlijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
kevinbog schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:14:
Vandaag van mijn dealer bericht gekregen (officiële brief van directeur Skoda België) dat mijn Enyaq 60 mogelijk vertraagd is vanwege de halfgeleiders én leveranciers uit Oekraïne. 'De constructeur stelt wel alles in het werk om de achterstand in te halen'.
Besteld september 2021, met initiële levertijd in juli 2022 en nu dus een heel fluïde tijdlijn...
Ai, de mijne zal dan ook wel niet meer op zijn originele datum geleverd worden.
Besteld 30 september 2021 (net voor de prijsverhoging die 1 oktober in ging >:) ) en levertijd in augustus 2022.
De dealer heb ik sinds oktober niet meer gehoord. Ik ben benieuwd of ze me nog gaan contacteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvh98
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-05-2022
Dealer informeerde ons vandaag dat Skoda de planning heeft om voor eind april de volledige achterstand qua auto’s op banking weg gewerkt te hebben.. benieuwd of we het binnen 14 maanden gaan halen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
Aanstaande woensdag eindelijk de auto ophalen. Totale levertijd is daarmee op 10 maanden uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Maat28 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:41:
Aanstaande woensdag eindelijk de auto ophalen. Totale levertijd is daarmee op 10 maanden uitgekomen.
10 maanden valt nog mee dan! Bijna een reguliere periode voor een nieuwe!
Hopelijk geen issues en heb je gewoon plezier van alle functionaliteiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
crimby schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:50:
[...]

Tja als je eerst de garantie hebt gekregen dat de auto in 2021 geleverd zou worden dan is dit natuurlijk wel een tegenvaller. Maar ok, het kan allemaal nog veel erger dus niet zeuren en 10 maanden is in deze tijden een ‘normale’ lever termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Maat28 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:05:
[...]

Tja als je eerst de garantie hebt gekregen dat de auto in 2021 geleverd zou worden dan is dit natuurlijk wel een tegenvaller. Maar ok, het kan allemaal nog veel erger dus niet zeuren en 10 maanden is in deze tijden een ‘normale’ lever termijn.
Ooh ik had het puur over de levertijd, niet over alle valse beloften en slechte communicatie waar Skoda bijzonder goed in is! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan_87
crimby schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:50:
[...]

Ik vind die levertijd nog steeds heel vreemd.
Wat hebben jullie besteld wat ik niet heb besteld? Mijn Enyaq zit ram vol opties, race blue als kleur en 21 inch velgen.
Of zou het gewoon aan die area view hebben gelegen die niet geleverd kon worden waarvoor men een oplossing zocht?
Anyway, kenteken heb ik al ontvangen. Het is dat ie pas ingezet wordt op 1 April maar anders zou de levertijd nog geen 5 maanden zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
Tristan_87 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:58:
[...]

Ik vind die levertijd nog steeds heel vreemd.
Wat hebben jullie besteld wat ik niet heb besteld? Mijn Enyaq zit ram vol opties, race blue als kleur en 21 inch velgen.
Of zou het gewoon aan die area view hebben gelegen die niet geleverd kon worden waarvoor men een oplossing zocht?
Anyway, kenteken heb ik al ontvangen. Het is dat ie pas ingezet wordt op 1 April maar anders zou de levertijd nog geen 5 maanden zijn..
Dat komt omdat Skoda dus geen fifo hanteert met de leveringen. Frustratie nummer 1. Je weet niet waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan_87
Maat28 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 23:45:
[...]

Dat komt omdat Skoda dus geen fifo hanteert met de leveringen. Frustratie nummer 1. Je weet niet waar je aan toe bent.
Die frustratie kan ik me heel goed voorstellen. Al kan ik me wel voorstellen dat er bijv ivm kleur bepaalde dagen worden ingepland. Of dat er van bepaalde veel gevraagde opties zo nu en dan voorraad op is. Maar ja dat zou niet maanden moeten duren.
Als zij hanteren van ow we hebben alles op voorraad om deze auto volledig te produceren, ja dan gaan anderen gigantisch lang in de wacht komen te staan, niet echt netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Tristan_87 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:26:
[...]

Die frustratie kan ik me heel goed voorstellen. Al kan ik me wel voorstellen dat er bijv ivm kleur bepaalde dagen worden ingepland. Of dat er van bepaalde veel gevraagde opties zo nu en dan voorraad op is. Maar ja dat zou niet maanden moeten duren.
Als zij hanteren van ow we hebben alles op voorraad om deze auto volledig te produceren, ja dan gaan anderen gigantisch lang in de wacht komen te staan, niet echt netjes.
Ik geef helemaal niets om extra opties alleen een grote accu vind ik belangrijk. De mijne is daarom op een comfort, family en airbags achterin na ook verder standaard. Heel easy te produceren lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister V
  • Laatst online: 28-05-2023
Deze week kreeg ik 2 berichten van Skoda:

Eerste bericht: reclame voor hun nieuwe Skoda Enyaq coupe RS en of ik hem niet snel wou komen ontdekken 🤔.... mmm niet echt nee.

Tweede bericht: dat men bij Skoda hoopt dat ik binnenkort veel rijplezier mag beleven met de bestelde wagen, maar dat ze voorlopig force majeur aanhalen opdat ie achterstand in productie heeft. Chips tekorten, achterstand, toeleveranciers in Ukraine 🙄

Enfin de belangrijkste vraag konden ze niet beantwoorden: En wanneer komt die nou echt? Ergens tussen besteldatum en leverdatum? Je meent het?

Voorlopig dus op 14 maand, al was me juni 2021 bevestigd dat ie nu ongeveer gong komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Mister V schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:29:
Deze week kreeg ik 2 berichten van Skoda:

Eerste bericht: reclame voor hun nieuwe Skoda Enyaq coupe RS en of ik hem niet snel wou komen ontdekken 🤔.... mmm niet echt nee.

Tweede bericht: dat men bij Skoda hoopt dat ik binnenkort veel rijplezier mag beleven met de bestelde wagen, maar dat ze voorlopig force majeur aanhalen opdat ie achterstand in productie heeft. Chips tekorten, achterstand, toeleveranciers in Ukraine 🙄

Enfin de belangrijkste vraag konden ze niet beantwoorden: En wanneer komt die nou echt? Ergens tussen besteldatum en leverdatum? Je meent het?

Voorlopig dus op 14 maand, al was me juni 2021 bevestigd dat ie nu ongeveer gong komen.
Ja idd, laat die coupe ff lekker achterwege voorlopig. Heb je overigens dat handmatige zonnescherm voor de coupe gezien? Wel echt lachwekkend.
Pagina: 1 ... 10 ... 35 Laatste