Het grote Enyaq levertijden topic

Pagina: 1 ... 11 ... 35 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.s.mane
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09 10:07

p.d.s.mane

MeMyself&I

Mister V schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:29:
Deze week kreeg ik 2 berichten van Skoda:

Eerste bericht: reclame voor hun nieuwe Skoda Enyaq coupe RS en of ik hem niet snel wou komen ontdekken 🤔.... mmm niet echt nee.

Tweede bericht: dat men bij Skoda hoopt dat ik binnenkort veel rijplezier mag beleven met de bestelde wagen, maar dat ze voorlopig force majeur aanhalen opdat ie achterstand in productie heeft. Chips tekorten, achterstand, toeleveranciers in Ukraine 🙄

Enfin de belangrijkste vraag konden ze niet beantwoorden: En wanneer komt die nou echt? Ergens tussen besteldatum en leverdatum? Je meent het?

Voorlopig dus op 14 maand, al was me juni 2021 bevestigd dat ie nu ongeveer gong komen.
Je krijgt berichten (zonder express om updates/uitleg te vragen?) - jaloers!
En dan ook nog van Skoda zelfs (rechtstreeks?) - jaloers!!
...
Maar de helaas kompleet nutteloze inhoud van de berichten laat mijn jaloezie snel veranderen in medeleven en teleurstelling...

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister V
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-05-2023
p.d.s.mane schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:18:
[...]

Je krijgt berichten (zonder express om updates/uitleg te vragen?) - jaloers!
En dan ook nog van Skoda zelfs (rechtstreeks?) - jaloers!!
...
Maar de helaas kompleet nutteloze inhoud van de berichten laat mijn jaloezie snel veranderen in medeleven en teleurstelling...
Yep totaal nutteloos info: op regelmatige tijdstippen vraag ik een update. Normaal was de levertijd bevestigd rond deze tijd, zo'n 9 maanden na bestelling.

Ben dus voor de zoveelste keer op rij gaan vragen of er een update is, echter tevergeefs. Ik denk dat de dealer en de importeur de bui al ziet hangen: je kan nu sneller een Tesla of polestar bestellen, dan dat zij een EV (Skoda, VW ID.4 of Audi Q4 etron) kunnen afleveren. Volgens mij verwachten ze een regen aan annuleringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan_87
  • Laatst online: 29-08 00:40
Ik hoorde gisteren toevallig dat wanneer je leasemaatschappij banden heeft met de importeur (PON) dat je dan eerder een productie slot toegewezen krijgt. Toevallig is dat bij mij zo (Volkswagen pon financial services) en krijg ik de auto dus een stuk eerder dan iemand die de auto bij een losstaande leasemaatschappij of prive besteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Tristan_87 op 20-03-2022 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvh98
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-05-2022
Tristan_87 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:54:
Ik hoorde gisteren toevallig dat wanneer je leasemaatschappij banden heeft met de importeur (PON) dat je dan eerder een productie slot toegewezen krijgt. Toevallig is dat bij mij zo (Volkswagen pon financial services) en krijg ik de auto dus een stuk eerder dan iemand die de auto bij een losstaande leasemaatschappij of prive besteld.
Zie jij leaseplan als losstaande? Voor mijn gevoel ook een grote, maar wellicht geen directe connecties met Pon.. wachttijd al 13 maanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:00
rvh98 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:43:
[...]

Zie jij leaseplan als losstaande? Voor mijn gevoel ook een grote, maar wellicht geen directe connecties met Pon.. wachttijd al 13 maanden..
Dealers mogen maar een x % van hun auto’s verkopen aan andere leasemaatschappijen dan PON. Hoe groot dan ook. In mijn zoektocht naar een voorraad model werd mij redelijk vaak nee verkocht.
PON heeft ook altijd voorrang, helaas.

Leaseplan, Athlon e.a. zijn niet belangrijk voor ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

Ik heb privé bij A-Point besteld (koop, niet lease), en hoewel A-Point bij PON hoort, heb ik niet het idee om eerder aan de beurt te zijn (zie details hieronder in mijn signatuur) --- dan wel, de productie van mijn Enyaq begon ruim 23 weken (ruim 5 maanden) na bestelling --- dat was 2 maanden geleden; sinds dien staat hij op "banking" ... :-(

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvs
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-04-2022

Tvs

Ik hoorde het ook van mijn dealer. Januari 2022 besteld. Zou week 33 geleverd worden. Februari werd al bekend dat het eind september zou worden. Afgelopen week gebeld omdat ik bang was dat mijn subsidie in het geding kwam, kreeg ik ook dat verhaal over die deal van PON te horen. Nu blijkt ie deze week gemaakt te worden en eind april bij de dealer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 22:38
Tvs schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:13:
[...]

Ik hoorde het ook van mijn dealer. Januari 2022 besteld. Zou week 33 geleverd worden. Februari werd al bekend dat het eind september zou worden. Afgelopen week gebeld omdat ik bang was dat mijn subsidie in het geding kwam, kreeg ik ook dat verhaal over die deal van PON te horen. Nu blijkt ie deze week gemaakt te worden en eind april bij de dealer!
Ja PON schijnt een prijsgarantie gegeven te hebben zodat men de subsidie niet mist, dus het zal ze er wel aan gelegen zijn om de PL's uit te leveren voor dat moment.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive114
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Werk 17 is week 21 geworden en sinds vrijdag kreeg ik het goede nieuws is dat hij 2 weken geleden al gebouwd is en op banking staat. Vervolgens vrijdag het bericht dat hij waarschijnlijk volgende week naar Nederland komt en tweede week van april ophalen… we gaan het meemaken
Exclusive114 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:36:
Ik heb deze week het volgende bericht gehad:

[Afbeelding]

Besteld week 30-2021
Verwachte levering week 5-2022 > week 8-2022 > week 12-2022 > week 52-2021 > week 10-2022 > week 17-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Exclusive114 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:24:
Werk 17 is week 21 geworden en sinds vrijdag kreeg ik het goede nieuws is dat hij 2 weken geleden al gebouwd is en op banking staat. Vervolgens vrijdag het bericht dat hij waarschijnlijk volgende week naar Nederland komt en tweede week van april ophalen… we gaan het meemaken

[...]
Fijn! Maar zo bizar hoe die “verwachte” levertijden verspringen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:02
crimby schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:46:
[...]

Dealers mogen maar een x % van hun auto’s verkopen aan andere leasemaatschappijen dan PON. Hoe groot dan ook. In mijn zoektocht naar een voorraad model werd mij redelijk vaak nee verkocht.
PON heeft ook altijd voorrang, helaas.

Leaseplan, Athlon e.a. zijn niet belangrijk voor ze
Als de leasemaatschappij groot genoeg is, is PON de onbelangrijke in dit verhaal. En gaat de leasemaatschappij bij Skoda rechtstreeks onderhandelen op Europees niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
this schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:19:
[...]

Als de leasemaatschappij groot genoeg is, is PON de onbelangrijke in dit verhaal. En gaat de leasemaatschappij bij Skoda rechtstreeks onderhandelen op Europees niveau.
Volgens de dealers (en Athlon) die ik gesproken heb, is dat niet waar. Alleen grotere dealers hebben meer marge met bestellen dan kleinere. Maar Athlon etc bestellen nog steeds bij dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 08:47
Skoda Enyaq Coupe RS besteld op 14 maart. Verwachte leverdatum 1 juni. Lijkt mij erg optimistisch maar laat bij graag positief verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
crimby schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:36:
[...]

Volgens de dealers (en Athlon) die ik gesproken heb, is dat niet waar. Alleen grotere dealers hebben meer marge met bestellen dan kleinere. Maar Athlon etc bestellen nog steeds bij dealers.
De bestelling zelf staat los van op welk niveau de onderhandelingen gebeuren.
Mijn Enyaq is ook 'besteld' bij een dealer, maar die dealer heeft helemaal niets te zeggen over de prijs. De prijs is lager dan wat de dealer ooit zou kunnen geven, omdat dit op veel hoger niveau onderhandeld is.
De enige rol van de dealer is de levering faciliteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
this schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Mijn Enyaq is ook 'besteld' bij een dealer, maar die dealer heeft helemaal niets te zeggen over de prijs. De prijs is lager dan wat de dealer ooit zou kunnen geven, omdat dit op veel hoger niveau onderhandeld is.
Ooh dacht dat het om de levertijd ging en niet zo zeer de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan_87
this schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Dat zou heel goed waar kunnen zijn. Ik heb een Enyaq van ruim 55k besteld en hij is volgens het RDW voor 52k als catalogus prijs op kenteken gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
markweb4871 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:44:
Skoda Enyaq Coupe RS besteld op 14 maart. Verwachte leverdatum 1 juni. Lijkt mij erg optimistisch maar laat bij graag positief verrassen.
Maar heeft de dealer ook het leverjaar doorgegeven? ;)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinp
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 13:28
The Wizard schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:58:
[...]

Maar heeft de dealer ook het leverjaar doorgegeven? ;)
15 maart ook de Skoda Enyaq Coupé RS besteld --> leverweek 25. Ik had dezelfde vraag qua leverjaar 8)7, maar de verwachting is toch echt dit jaar. Nu zien hoever die datum naar achteren wordt verplaatst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Topicstarter
Vorige week te horen gekregen dat m’n auto op banking staat. Op zich prima denk ik ,aangezien de intentie is om deze auto’s eerst af te ronden.
Wat mij wel opviel is dat ik misschien “gratis” extra opties er bij krijg als Skoda dit beter past met de op voorraad liggende onderdelen. Dit klinkt misschien mooi maar dat betekend ook een verhoogde bijtelling… ik ben benieuwd hoe dit opgelost kan worden. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan_87
laforte schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:08:
Vorige week te horen gekregen dat m’n auto op banking staat. Op zich prima denk ik ,aangezien de intentie is om deze auto’s eerst af te ronden.
Wat mij wel opviel is dat ik misschien “gratis” extra opties er bij krijg als Skoda dit beter past met de op voorraad liggende onderdelen. Dit klinkt misschien mooi maar dat betekend ook een verhoogde bijtelling… ik ben benieuwd hoe dit opgelost kan worden. Iemand ervaring mee?
Dit is een lastige kwestie, het is maar net wat de fabriek door geeft en wat er bij PON gebeurt. Wel lijken de auto's goedkoper te zijn geworden. Zoals eerder geschreven is mijn Enyaq op kenteken gezet voor 52k terwijl deze voor 55k is besteld. Dus ik zou niet meteen bang zijn voor een hogere bijtelling. Bij mij pakt het zelfs gunstiger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Tristan_87 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:31:
[...]

Dit is een lastige kwestie, het is maar net wat de fabriek door geeft en wat er bij PON gebeurt. Wel lijken de auto's goedkoper te zijn geworden. Zoals eerder geschreven is mijn Enyaq op kenteken gezet voor 52k terwijl deze voor 55k is besteld. Dus ik zou niet meteen bang zijn voor een hogere bijtelling. Bij mij pakt het zelfs gunstiger uit.
Zitten wel alle bestelde opties erop ;) ?
Als ik de mijne (de Q4 sportback dus) nu opnieuw samenstel kom ik op een €70k uit i.p.v. de bestelde €68k.

[ Voor 9% gewijzigd door Dean Martin op 22-03-2022 10:35 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

Vers van de Skoda persconferentie
(https://www.skoda.nl/nieu...fers-skoda-op-22-maart/):

Productie van de Enyaq iV ligt op dit moment inderdaad geheel stil. Ze hopen de productie "over enkele weken" te kunnen hervatten...

Volgens https://www.skoda-storybo...eases/faq-russia-ukraine/ proberen ze wel nu de auto's op de banking af te maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1achUF_YtS_y43UKpisA3a39xqQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lSrwMLSFH1xvZal8YhnQsjIU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
  • Laatst online: 02-08 22:47
p.d.s.mane schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:51:
Vers van de Skoda persconferentie
(https://www.skoda.nl/nieu...fers-skoda-op-22-maart/):

Productie van de Enyaq iV ligt op dit moment inderdaad geheel stil. Ze hopen de productie "over enkele weken" te kunnen hervatten...

Volgens https://www.skoda-storybo...eases/faq-russia-ukraine/ proberen ze wel nu de auto's op de banking af te maken:
[Afbeelding]
Hier mogen we helaas niet verrast over zijn. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat de productie binnen afzienbare tijd hervat gaat worden. Alles is afhankelijk van de situatie in Oekraïne en die zie ik niet snel opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Ik vraag me af hoe snel de productielijn werkte voordien.
Is het zo dat door allerhande materiaaltekorten de productielijn maar op halve kracht kon werken?
En die materiaaltekorten weer serieus verminderd gaan zijn als ze na deze 'productiestop' terug het werk kunnen hervatten?
Waardoor ze op volle kracht kunnen produceren en eigenlijk quasi geen achterstand oplopen?
Behalve voor de auto's die op dit moment zouden geproduceerd worden dan. En afhankelijk van hoe lang deze productiestop zal duren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8y-one
  • Laatst online: 17-03-2023
Hoe lang duurt de productie van een Enyaq eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
[...]

Nou, ik ga ook bellen - dit is toch wel heel erg mooi nieuws voor je!

Stiekem een beetje jaloers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
Martinez- schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:59:
[...]

Nou, ik ga ook bellen - dit is toch wel heel erg mooi nieuws voor je!

Stiekem een beetje jaloers :P
Krijg je überhaupt een melding zodra de auto in productie gaat? Of krijg je een melding wanneer de verwachte leverdatum bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Mastehose schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:00:
[...]

Krijg je überhaupt een melding zodra de auto in productie gaat? Of krijg je een melding wanneer de verwachte leverdatum bekend is.
Ik krijg he-le-maal niks van informatie. Daar moet ik zelf achteraan bellen - honeymoonnet wordt niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skodaweek29
  • Laatst online: 28-10-2024
[...]

Super fijn maar de productie ligt toch stil? Ik snap er soms helemaal niks meer van 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvs

Tvs

Skodaweek29 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:54:
[...]

Super fijn maar de productie ligt toch stil? Ik snap er soms helemaal niks meer van 🙈
Vanmiddag weer gebeld door alle indianenverhalen die ik hoorde, maar zij wisten van niets. Sterker nog; hij is nu in productie en zaterdag zou hij klaar moeten zijn voor transport naar Nederland (Leusden). Week 15 zou ie bij de dealer moeten staan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skodaweek29
Tvs schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:35:
[...]

Vanmiddag weer gebeld door alle indianenverhalen die ik hoorde, maar zij wisten van niets. Sterker nog; hij is nu in productie en zaterdag zou hij klaar moeten zijn voor transport naar Nederland (Leusden). Week 15 zou ie bij de dealer moeten staan…
Verstandig om idd verhaal te halen bij de dealer. Er gaan soms zoveel verhalen rond dat het helemaal niet meer te overzien is. Goed nieuws is altijd fijn 👍 ik hou ook gewoon hoop op week 29

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Het blijft een rollercoaster met die Enyacs he.....
9 maart zou de auto geleverd worden. De dealer gaf toen op een vrijdag aan dat alles goed was en op maandag kreeg ik van hem het bericht dat ie vertraagd is naar midden mei.
Nu kreeg ik vannacht een mail van Athlon (mijn leasemaatschappij) dat de nieuwe leverdatum 9 april is. Nog niks van de dealer gehoord, dus heb die meteen een mail gestuurd om dit te bevestigen.

Ik heb nog geen hoop, maar wie weet! Meerdere mensen in dit topic die de auto na uitstel toch weer vervroegd geleverd kregen.

Edit: super snelle reactie van mijn dealer; zij hebben gisteren bericht gekregen dat de auto op transport staat. 9 april is wellicht aan de vroege kant, maar april gaat het worden :)
Enig idee hoelang zo'n transport normaal duurt? Daarna zal ie nog op kenteken gezet moeten worden gok ik én de trekhaak gemonteerd worden....

[ Voor 22% gewijzigd door crimby op 23-03-2022 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8y-one
  • Laatst online: 17-03-2023
Net ook maar even gebeld met de dealer (Ames). Mijn zwarte iV60 Sportline is al in productie genomen, maar staat op 'banking'. Verwachting is eind april zou ie klaar moeten staan bij de dealer.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 17-09 20:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTXoh0L1ls0F2XrzAXdvahPzfVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6b39IyWsyzSU796gkIIeYQ8O.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmorgen geleverd😊👍 juni 2021 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Maat28 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:54:
[Afbeelding]

Zeer nice! Gefeliciteerd! Wanneer was ie nou op transport gegaan? Ben benieuwd wanneer ik de mijne kan ophalen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
crimby schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:18:
[...]

Zeer nice! Gefeliciteerd! Wanneer was ie nou op transport gegaan? Ben benieuwd wanneer ik de mijne kan ophalen :-)
Circa 2,5 week geleden op transport. Ging best snel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Maat28 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:21:
[...]

Circa 2,5 week geleden op transport. Ging best snel allemaal.
Oooh dan zou 9 april toch nog kunnen.. al moeten ze bij mij de trekhaak nog monteren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
crimby schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:26:
[...]

Oooh dan zou 9 april toch nog kunnen.. al moeten ze bij mij de trekhaak nog monteren..
Bij mij zou eerst ook alleen de trekhaak voorbereiding af fabriek gedaan worden en de rest later (ivm trekhaak tekorten vorig jaar zo gedaan) Uiteindelijk zit het hele zaakje er al onder af fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Maat28 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:27:
[...]

Bij mij zou eerst ook alleen de trekhaak voorbereiding af fabriek gedaan worden en de rest later (ivm trekhaak tekorten vorig jaar zo gedaan) Uiteindelijk zit het hele zaakje er al onder af fabriek.
Hier was ie alleen met voorbereiding besteld en dus de trekhaak moet wel achteraf. Mja weekje extra dan dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 22:38
Maat28 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:54:
[Afbeelding]

Horstenhoogte? Ik heb dezelfde kleur in bestelling maar kan een andere kleur eerder krijgen, ga ik maar doen denk ik…

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Bob-B190 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:27:
[...]

Horstenhoogte? Ik heb dezelfde kleur in bestelling maar kan een andere kleur eerder krijgen, ga ik maar doen denk ik…
Ja idd, Horstenhoogte😊 Ik snap dat je eerder geleverd wil hebben. Ben maar eens een keer niet voor een grijze muis gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
crimby schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:33:
[...]

Hier was ie alleen met voorbereiding besteld en dus de trekhaak moet wel achteraf. Mja weekje extra dan dus..
Ja die van mij was dus ook alleen met voorbereiding besteld. Het is dus alsnog af fabriek volledig afgebouwd met trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Maat28 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:04:
[...]

Ja idd, Horstenhoogte😊 Ik snap dat je eerder geleverd wil hebben. Ben maar eens een keer niet voor een grijze muis gegaan.
Die had ik ook bijna gekozen, arctic silver toch? Collega zou die achter laten, maar ging toch weer naar een andere collega die anders tot 2023 moest wachten (als ie nu een enyaq zou bestellen). Toch wel een brute kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Maat28 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:05:
[...]

Ja die van mij was dus ook alleen met voorbereiding besteld. Het is dus alsnog af fabriek volledig afgebouwd met trekhaak.
Dat zou echt hemels zijn… 2,5 week *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
crimby schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:06:
[...]

Die had ik ook bijna gekozen, arctic silver toch? Collega zou die achter laten, maar ging toch weer naar een andere collega die anders tot 2023 moest wachten (als ie nu een enyaq zou bestellen). Toch wel een brute kleur!
Yes dit is de Arctic Silver idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Topicstarter
Kan iemand dit nieuws bevestigen? 1 bron is geen bron :)

https://automotive-online.nl/management/laatste-nieuws/internationaal/31021-oekraiense-leverancier-maakt-weer-kabelbomen-ondanks-oorlog

[ Voor 16% gewijzigd door laforte op 24-03-2022 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Dat zou heel positief nieuws zijn, ook al voelt het toch een beetje vreemd om dat zo te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:57
Yeeh, ik mag mijne ophalen vanaf 12 april (staat nu in Leusden bij de importeur). Besteld 3 november 2021.

Specificatie

Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Artic Silver Metallic
Opties:
  • Family (PXA)
  • Klimaat (PWA)
  • Assistentie (PSA)
(bij het bestellen werd aangegeven levering 20 juli 2022, dus is eerder geworden tegen alle verwachtingen in)

[ Voor 16% gewijzigd door KiefDelicious op 24-03-2022 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Vorige week besteld, vandaag voorlopige leverweek te horen gekregen; week 3.

2023…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Martinez- schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:53:
[...]

Dat zou heel positief nieuws zijn, ook al voelt het toch een beetje vreemd om dat zo te zeggen.
Van de dealer vandaag ook te horen gekregen dat ze vanaf week 13 weer op ‘normaal’ tempo gaan produceren. Ondanks oorlog Oekraïne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

Bevestigen? Nou, ik was er niet, maar Skoda zij het ook in hun persconferentie:
https://www.skoda.nl/nieu...ijfers-skoda-op-22-maart/
(Ik herinner me niet meer precies wanneer, maar het was pas tijdens de Q&A aan het einde;
als ik me niet vergis zij de mijnheer met de bril rechts het).

Edit:
Kijk vanaf minuut 52:35:
YouTube: ŠKODA AUTO Annual Press Conference 2022

[ Voor 7% gewijzigd door p.d.s.mane op 25-03-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Topicstarter
KiefDelicious schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:10:
Yeeh, ik mag mijne ophalen vanaf 12 april (staat nu in Leusden bij de importeur). Besteld 3 november 2021.

Specificatie

Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Artic Silver Metallic
Opties:
  • Family (PXA)
  • Klimaat (PWA)
  • Assistentie (PSA)
(bij het bestellen werd aangegeven levering 20 juli 2022, dus is eerder geworden tegen alle verwachtingen in)
Ik heb nagenoeg het zelfde besteld maar dan een week later, ik ben benieuwd O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korntrae
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
laforte schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:10:
[...]

Ik heb nagenoeg het zelfde besteld maar dan een week later, ik ben benieuwd O-)
Ik heb de mijne besteld begin augustus 2021, ben benieuwd of ik hem 3 maanden geleden ga krijgen....
pffft....

sry, totaal geen constructieve bijdrage :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Korntrae schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:00:
[...]

Ik heb de mijne besteld begin augustus 2021, ben benieuwd of ik hem 3 maanden geleden ga krijgen....
pffft....

sry, totaal geen constructieve bijdrage :-)
Zo raar dit... enig idee al wanneer je hm zou krijgen? heb je zo'n bijzondere versie besteld?
Ik heb trouwens geen idee wanneer mijn auto besteld is. Toen ik deze bestelde, was ie namelijk al door de dealer voor de voorraad besteld. Misschien was dit ook al in 2020 gebeurt ofzo...

[ Voor 20% gewijzigd door crimby op 25-03-2022 11:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korntrae
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Ja dat zal het wel zijn. Ik merk dat in België de dealers veel conservatiever zijn m.b.t. het bestellen en het voorbestellen van Enyaqs.
Is voorzien levering mei, allee da's wat er gezegd werd vorig jaar. Als ik nu status vraag is er ook geen enkele moeite om te checken wat de echte status is of wat de queue is. Daar is NL heel wat beter in merk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvx76
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-08-2024
Korntrae schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:53:
Ja dat zal het wel zijn. Ik merk dat in België de dealers veel conservatiever zijn m.b.t. het bestellen en het voorbestellen van Enyaqs.
Is voorzien levering mei, allee da's wat er gezegd werd vorig jaar. Als ik nu status vraag is er ook geen enkele moeite om te checken wat de echte status is of wat de queue is. Daar is NL heel wat beter in merk ik.
Precies zelfde verhaal hier. België, besteld juni 2021, iV80 met alle opties. Levering toen voorzien voor mei 2022.

0,0 updates. Sinds januari vraag ik er dan ook niet meer naar want ze weten toch niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
Nou het is echt waar... 7 april heb ik een afspraak om mijn mooie bolide op te halen! :-D
Ze gingen er alles aan doen om deze 100% compleet af te leveren, maar was nog even de vraag of ze de trekhaak gingen redden. Mede ook door de kabelbomen. Echter wel gek, want de trekhaakvoorbereiding was al meebesteld (alleen de trekhaak was achteraf).. maargoed anders rij ik nog wel een keertje terug!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister V
p.d.s.mane schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:52:
[...]

Edit:
Bedankt voor deze bijdrage... veruit de meest constructieve en beter wat mijn Belgische dealer of leasemaatschappij ooit heeft gecommuniceerd!

Maar heb ik dat nu goed gehoord / gezien?

Ze hebben 12.5% minder auto's gemaakt in 2021 dan gehoopt. Ofwel zo'n 218.000 stuks.

Beetje verderop zijn ze trots om er pakweg 50.000 Enyaq' s gemaakt te hebben in 2021 en er ook 150.000 in bestelling te hebben gehad in 2021.

Ben nooit goed in rekenen geweest, maar dan moeten ze er zeker nog meer dan 100.000 van 2021 gaan afwerken ofwel 2x de max. productie van 2021... 🤔

Hoopvol de komende weken tegemoet 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
p.d.s.mane schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:52:
[...]

https://www.skoda.nl/nieu...ijfers-skoda-op-22-maart/
(Ik herinner me niet meer precies wanneer, maar het was pas tijdens de Q&A aan het einde;
als ik me niet vergis zij de mijnheer met de bril rechts het).

Edit:
Toevallig afgelopen week met de dealer gebeld. Deze gaf aan dat er qua productie niets stil heeft gelegen en dat de verwachte levertijd gelijk is gebleven. Toch bijzonder als je die verhalen op internet (officieel Skoda) leest dat een dealer de problemen ‘ontkent’.

Ik ben trouwens benieuwd wanneer de voorraad auto’s voor de private lease actie precies zijn besteld. Weet iemand wanneer die actie precies gestart is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen1988!
  • Laatst online: 14-04-2024
Ik had op 8 januari een proefrit met de Enyaq en mijn 1e vraag ging over het snelladen. Snelladen was vorig jaar standaard met 50 kw en vanaf dit jaar standaard met 120 kw. (klopt toch?!)
De dealer gaf aan dat alle bestelde privatelease auto's 120 kw aan boord hebben dus ik ga er vanuit dat ze nog voor mijn proefrit, en dus begin januari besteld zijn.
Ik heb op 18 maart gebeld met de dealer met de vraag wat de verwachte levertijd momenteel was. Mij is namelijk destijds verteld dat de auto in het 2e kwartaal geleverd ging worden.
De dealer zei dat de auto 3 dagen geleden in productie genomen was, zou 2 a 3 dagen kunnen duren, maar dat hij nog niet kon zien of hij helemaal af was.
Dealer hield het op half mei om de auto in de showroom af te halen maar het kan ook zomaar een paar weken eerder kunnen worden. Hij zou mij op de hoogte houden dus ik wacht het af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister V
jeroen1988! schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:59:
Ik had op 8 januari een proefrit met de Enyaq en mijn 1e vraag ging over het snelladen. Snelladen was vorig jaar standaard met 50 kw en vanaf dit jaar standaard met 120 kw. (klopt toch?!)
De dealer gaf aan dat alle bestelde privatelease auto's 120 kw aan boord hebben dus ik ga er vanuit dat ze nog voor mijn proefrit, en dus begin januari besteld zijn.
Ik heb op 18 maart gebeld met de dealer met de vraag wat de verwachte levertijd momenteel was. Mij is namelijk destijds verteld dat de auto in het 2e kwartaal geleverd ging worden.
De dealer zei dat de auto 3 dagen geleden in productie genomen was, zou 2 a 3 dagen kunnen duren, maar dat hij nog niet kon zien of hij helemaal af was.
Dealer hield het op half mei om de auto in de showroom af te halen maar het kan ook zomaar een paar weken eerder kunnen worden. Hij zou mij op de hoogte houden dus ik wacht het af...
Mijn Enyaq is besteld half Juni 2021. Verwachte levering was eind Maart. Vorig jaar kon je als optie kiezen het snelladen aan 125kW DC, standaard laadt ie 11kW AC.

Half februari 2022 kreeg ik bericht dat het medio Augustus 2022 wordt.

Hoe die dealers die Enyaqs dan op minder dan 3 maand kunnen leveren, met een stilstaande productielijn en een 100.000 bestelde wagens, maar niet gebouwde wagens van uit 2021, blijft mij een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister V
jeroen1988! schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:59:
Snelladen was vorig jaar standaard met 50 kw en vanaf dit jaar standaard met 120 kw. (klopt toch?!)
Uit de brochure van Mei 2021:

OPLAADMOGELIJKHEDEN

Met de standaard meegeleverde Mode 3-kabel (links) kun je de auto opladen aan openbare wisselstroomladers met een vermogen tot 11 kWh. Voor een universele wisselstroomoplossing zorgt de Universele iV-lader, die als een mobiele wallbox werkt en het mogelijk maakt om aan elk stopcontact te laden met een vermogen tot 11 kW. Aan snelle gelijkstroomladers kan de ENYAQ iV standaard worden opgeladen met een vermogen tot 50 kW. Het optionele DC Super Fast Charging, dat wordt geleverd met een jaar prepaid toegang tot IONITY, biedt vermogens tot 100/125 kW (naargelang de batterijversie). PLUG-IN CHARGING Er zijn verschillende manieren om de auto op te laden, maar ze hebben allemaal één ding gemeen: het volstaat om je elektrische auto in te pluggen. De laadaansluiting bevindt zich waar normaal de tankklep zit, aan aan de passagierszijde achteraan. Naargelang de laadmethode (AC/DC) en de batterijcapaciteit kan je de batterij in nauwelijks 38 minuten voor 80 procent opladen. * Pas later verkrijgbaar. A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dierer
  • Laatst online: 14-10-2022
Vind ik ook zeer vreemd.
Sommige praten over een levertermijn van 3 maanden.
Terwijl andere, zoals ik, al bijna een jaar aan het wachten zijn.
En nog is daarbij dat de productie 4 a 5 weken heeft stil gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGro3772
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-09 13:28
Dierer schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:38:
Vind ik ook zeer vreemd.
Ik begrijp het ook niet meer. Krijg toch steeds meer het vermoeden dat de 'private lease' Enyaq's voorrang krijgen op de 'normaal' bestelde Enyaq's. Dus ergens is er een voorkeursbehandeling. Hier zou de NMa eens naar moeten kijken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Dierer schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:38:
Vind ik ook zeer vreemd.
Er zijn ook mensen, waaronder ikzelf, welke een voorraadmodel hebben besteld. Deze waren reeds besteld door de dealer voor hun eigen voorraad en dan lijkt de levertijd dus een stuk korter. Zelf heb ik eind januari besteld en ga ik de auto volgende week ophalen.

Wanneer de auto daadwerkelijk besteld is door de dealer is onbekend.
Daarnaast heb ik vaker (hier en op FB gelezen) dat auto's besteld voor de subsidie wellicht voorrang krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tvs

Tvs

crimby schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:35:
[...]

Er zijn ook mensen, waaronder ikzelf, welke een voorraadmodel hebben besteld. Deze waren reeds besteld door de dealer voor hun eigen voorraad en dan lijkt de levertijd dus een stuk korter. Zelf heb ik eind januari besteld en ga ik de auto volgende week ophalen.

Wanneer de auto daadwerkelijk besteld is door de dealer is onbekend.
Daarnaast heb ik vaker (hier en op FB gelezen) dat auto's besteld voor de subsidie wellicht voorrang krijgen.
Dit geldt voor mij ook. 07-02 besteld, voorraadmodel, en afgelopen zaterdag was ie klaar. Nu wachten tot ie
op transport gaat en hopen dat ie niet in de “banking” gaat. Anders is week 15 de verwachting dat ie bij de dealer staat. En ik kreeg inderdaad ook te horen dat private lease voorrang krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

Tvs schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Dit geldt voor mij ook. 07-02 besteld, voorraadmodel, en afgelopen zaterdag was ie klaar. Nu wachten tot ie
op transport gaat en hopen dat ie niet in de “banking” gaat. Anders is week 15 de verwachting dat ie bij de dealer staat. En ik kreeg inderdaad ook te horen dat private lease voorrang krijgt.
Als de auto echt "klaar" (d.w.z. helemaal afgebouwd) is, gaat hij volgens mij niet naar banking --- banking is de tussentijdse opslag voor auto's die "bijna af" zijn, maar nog op een (of enkele) laatste onderdelen (meestal chips / semi-conductors) wachten die er tijdens de initiële productie van de auto niet (meer) beschikbaar waren, toch?

(mijn auto (privékoop) werd op/vanaf 26 jan 2022 "bijna af" gebouwd, maar staat sinds dien (inmiddels dus 9 weken) op de banking, wachtend op e.e.a. (mij en de dealer onbekend) onderdeel(en) ... :? :-( :'( :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvs

Tvs

p.d.s.mane schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:05:
[...]

Als de auto echt "klaar" (d.w.z. helemaal afgebouwd) is, gaat hij volgens mij niet naar banking --- banking is de tussentijdse opslag voor auto's die "bijna af" zijn, maar nog op een (of enkele) laatste onderdelen (meestal chips / semi-conductors) wachten die er tijdens de initiële productie van de auto niet (meer) beschikbaar waren, toch?

(mijn auto (privékoop) werd op/vanaf 26 jan 2022 "bijna af" gebouwd, maar staat sinds dien (inmiddels dus 9 weken) op de banking, wachtend op e.e.a. (mij en de dealer onbekend) onderdeel(en) ... :? :-( :'( :( )
Ja precies. Volgens het systeem van m’n dealer zou ie geproduceerd moeten zijn, maar hij ziet nog geen chassisnummer. Vandaar de slag om de arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

Tvs schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:42:
[...]

Ja precies. Volgens het systeem van m’n dealer zou ie geproduceerd moeten zijn, maar hij ziet nog geen chassisnummer. Vandaar de slag om de arm.
vreemd --- ik heb van mijn dealer wel al een chassisnummer gekregen voor mijn auto ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK89
  • Laatst online: 22-01-2023
Tvs schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Ben wel benieuwd welk model jij besteld hebt en waar? ik heb een voorraadmodel welke binnen de subsidie valt (private lease) en heb hem bij de Skoda dealer TB besteld een paar dagen later dan jij. Mijn verwachte leverweek is week 35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adraienyaq
  • Laatst online: 10-01-2023
MK89 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:15:
[...]

Ben wel benieuwd welk model jij besteld hebt en waar? ik heb een voorraadmodel welke binnen de subsidie valt (private lease) en heb hem bij de Skoda dealer TB besteld een paar dagen later dan jij. Mijn verwachte leverweek is week 35.
Ik ben ook benieuwd. Ik heb begin maart het laatste model die voor de voorraad (private lease actie met subsidie) was bestemd.
Levertijd stond toen op week 39 maar de dealer gaf aan dat hij sowieso eerder zou komen en hem in kwartaal 2 verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
[...]

Dat is natuurlijk ook afhankelijk van de dealer wanneer zij deze besteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
[...]

Idem hier. Besteld in de eerste week van maart. Voorraad auto bestemd voor private lease (IV60 met klimaat en comfort).
Leverweek +- week 31. Toevallig vorige week met dealer gebeld (ook ivm situatie fabriek) en volgens de dealer is er qua leverweek niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
crimby schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:38:
[...]

Dat is natuurlijk ook afhankelijk van de dealer wanneer zij deze besteld hebben.
Ik denk dat deze auto's direct bij de start (of iets ervoor) van de private lease actie besteld zijn. Ik heb de vraag al eens eerder gesteld, heeft iemand een idee wanneer deze actie precies gestart is? De actie is inmiddels afgelopen naar wat ik begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skodaweek29
Mastehose schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:39:
[...]

Idem hier. Besteld in de eerste week van maart. Voorraad auto bestemd voor private lease (IV60 met klimaat en comfort).
Leverweek +- week 31. Toevallig vorige week met dealer gebeld (ook ivm situatie fabriek) en volgens de dealer is er qua leverweek niets veranderd.
Idem hier. Besteld 26 01. Kon geen kleur meer kiezen ivm laatste auto beschikbaar. Levering week 29. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvs

Tvs

[...]

Ik heb de iv60 black met comfort pakket en regulus velgen besteld bij van Udenhout in Veldhoven. Valt dus ook binnen de subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Mastehose schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:40:
[...]

Ik denk dat deze auto's direct bij de start (of iets ervoor) van de private lease actie besteld zijn. Ik heb de vraag al eens eerder gesteld, heeft iemand een idee wanneer deze actie precies gestart is? De actie is inmiddels afgelopen naar wat ik begrepen heb.
Voor die actie zou dat wel kunnen zijn inderdaad. Ik heb zelf een iv80 sportline met de nodige pakketten met een prijs rond de 60k, die valt niet onder die regeling maar wel als voorraadmodel besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
crimby schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:46:
[...]

Voor die actie zou dat wel kunnen zijn inderdaad. Ik heb zelf een iv80 sportline met de nodige pakketten met een prijs rond de 60k, die valt niet onder die regeling maar wel als voorraadmodel besteld.
Ik denk dat alles valt of staat met de datum wanneer de dealer de auto in bestelling heeft gezet. Ik verwacht dat de auto's die onder de private lease regeling besteld zijn allemaal een beetje rond dezelfde datum in bestelling zijn gezet (dit ivm de actie die er was).
Zijn er mensen die gebruik hebben gemaakt van de private lease actie (met subsidie) die de auto binnenkort al mogen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adraienyaq
Mastehose schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:59:
[...]

Ik denk dat alles valt of staat met de datum wanneer de dealer de auto in bestelling heeft gezet. Ik verwacht dat de auto's die onder de private lease regeling besteld zijn allemaal een beetje rond dezelfde datum in bestelling zijn gezet (dit ivm de actie die er was).
Zijn er mensen die gebruik hebben gemaakt van de private lease actie (met subsidie) die de auto binnenkort al mogen verwachten?
Ik denk idd dat ze allemaal op 3 januari besteld zijn. Alle voorraadauto's die in bestelling waren stonden destijds (maart) op de website op 3 januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pegasus18
  • Laatst online: 22-06-2022
adraienyaq schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:06:
[...]

Ik denk idd dat ze allemaal op 3 januari besteld zijn. Alle voorraadauto's die in bestelling waren stonden destijds (maart) op de website op 3 januari.
Ik heb ook een Enyaq in bestelling staan van de private lease actie. Mijn dealer (Broekhuis) zei dat die auto's in November besteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roast
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-03 09:20
Mijn iV80 werd op 14/2/2022 in bestelling gezet:

Pack Infotainment Plus (RAB)
Pack Climate Basic (PWA)
Side airbags rear (6C4)
Cargo safety net (3CX)
Double-sided trunk protection (6SC)
Brilliant Silver (8E8E)
Pack Convencience Plus (PDB)
Pack Convencience Basic (PDA)
Pack Assisted Drive Basic (PSA)
Pack Comfort Seat Basic (PB0)
Heat pump (PHC)
Panoramic roof (3FU)
Metallic paint (JATOMP)
Pack Family Basic (PX1)
Pack Parking Plus II (PPB)
Tow.hook foldable<750kg orig
pack design

Verwachte leverdatum: week van 24/04/2023 (heb hem al in de sheet op drive gezet)
(Dit is in België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK89
  • Laatst online: 22-01-2023
Ik ben heel benieuwd wat de aflevertijd zal zijn en of die gehaald gaat wordt.
Tevens ben ik ook benieuwd of we de subsidie mislopen door evt prijsstijging.
De voorraad modellen van private-lease verschillen bijna niet van elkaar aangezien ze dan direct boven de 45.000 euro grens gaan.

Dit staat er op de link van myhoneymoonnet.nl die ik van Skoda TB heb gekregen.
Zie vooral de noot: "XPV Ind. prijsverh. per 01-04-22"
Iemand al ervaring mee?

Kleur:
- Brilliant silver metallic

Bekleding:
- Loft

Meeruitvoeringen:
- Brilliant silver
- Grijs/zwart
- #PL Private lease
- PJA Lm velgen antr regulus 19 inch
- PWA Klimaat
- RAA Infotainment
- XPV Ind. prijsverh. per 01-04-22
- YON Infotainment online 3 jaar

Waar al die afkortingen voor staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijscamp
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-09 15:28
15-01 besteld, IV60 met de volgende configuraties:

Kleur
-Graphite grey
Bekleding
-Loft
Meeruitvoeringen
-Infotainment
-Productie sturing
-Infotainment online 3 jaar
-Comfort Plus
-Grijs/zwart
-Graphite Grey
Bijleveringen
-Kosten rijklaar maken nieuw SE/SK
-Reservering poetskosten nieuw
-Private Lease
-Reservering brandstofkosten
-Afleverpakket Volkswagen Leasing
-Transportkosten

Zie niks van die prijsverhoging... verwachte levering is week 36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus18
matthijscamp schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:19:
15-01 besteld, IV60 met de volgende configuraties:

Kleur
-Graphite grey
Bekleding
-Loft
Meeruitvoeringen
-Infotainment
-Productie sturing
-Infotainment online 3 jaar
-Comfort Plus
-Grijs/zwart
-Graphite Grey
Bijleveringen
-Kosten rijklaar maken nieuw SE/SK
-Reservering poetskosten nieuw
-Private Lease
-Reservering brandstofkosten
-Afleverpakket Volkswagen Leasing
-Transportkosten

Zie niks van die prijsverhoging... verwachte levering is week 36
Als het goed is heeft je dealer wel rekening gehouden met de prijsstijging per 1 April van volgens mij €1000,- . Die was al een tijdje bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
Pegasus18 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:57:
[...]

Als het goed is heeft je dealer wel rekening gehouden met de prijsstijging per 1 April van volgens mij €1000,- . Die was al een tijdje bekend.
Dealer bij mij sprak over een prijsverhoging op 1 oktober. Hier was, volgens de dealer, geen rekening mee gehouden wat betreft de subsidie gevallen. Resumé: Levering private lease auto geschikt voor subsidie na 1 oktober = geen subsidie (aldus de dealer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvs

Tvs

Tvs schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:45:
[...]

Ik heb de iv60 black met comfort pakket en regulus velgen besteld bij van Udenhout in Veldhoven. Valt dus ook binnen de subsidie.
Net te horen gekregen van de dealer dat ie geproduceerd is, maar toch in “banking” beland is. Het onderdeel wat ontbreekt zijn de halfgeleiders… nu hopen dat er een wonder gebeurd en het onderdeel eerder geleverd en gemonteerd wordt. Anders pas week 36 is nu de verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus18
Mastehose schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:59:
[...]

Dealer bij mij sprak over een prijsverhoging op 1 oktober. Hier was, volgens de dealer, geen rekening mee gehouden wat betreft de subsidie gevallen. Resumé: Levering private lease auto geschikt voor subsidie na 1 oktober = geen subsidie (aldus de dealer)
Ja klopt dan komt er nog een prijsverhoging, daarom denk ik dat ze er wel alles aan zullen doen om de private lease auto's voor die tijd te leveren. Je zit dan al heel snel over die 45000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adraienyaq
Tvs schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:24:
[...]

Net te horen gekregen van de dealer dat ie geproduceerd is, maar toch in “banking” beland is. Het onderdeel wat ontbreekt zijn de halfgeleiders… nu hopen dat er een wonder gebeurd en het onderdeel eerder geleverd en gemonteerd wordt. Anders pas week 36 is nu de verwachting.
Balen zeg! Bij welke dealer/leasemaatschappij heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvs

Tvs

adraienyaq schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:56:
[...]

Balen zeg! Bij welke dealer/leasemaatschappij heb je hem besteld?
Van Udenhout Veldhoven. Zuur ja, nu maar hopen dat ik hem voor 01-10-2022 heb. Anders loop ik de subsidie ook nog mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 17:09

DYX

Pegasus18 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:36:
[...]

Ja klopt dan komt er nog een prijsverhoging, daarom denk ik dat ze er wel alles aan zullen doen om de private lease auto's voor die tijd te leveren. Je zit dan al heel snel over die 45000,-
Ik heb een eerste versie van de offerte gekregen (nog kleine aanpassing) en per 1-10-2022 is de verhoging €2100 en per 1-1-2023 komt er nog eens €499 bij. Beide prijzen zijn indicatief. Dit is voor zowel de 80 als de 80 Sportline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
DYX schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:33:
[...]

Ik heb een eerste versie van de offerte gekregen (nog kleine aanpassing) en per 1-10-2022 is de verhoging €2100 en per 1-1-2023 komt er nog eens €499 bij. Beide prijzen zijn indicatief. Dit is voor zowel de 80 als de 80 Sportline
Het gaat echt hard met die prijsverhogingen zeg! Als ik mijn Enyaq nu weer opnieuw samenstel is die ruim 4000 euro duurder dan vorig jaar juni (ten tijde van mijn bestelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Maat28 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:33:
[...]

Het gaat echt hard met die prijsverhogingen zeg! Als ik mijn Enyaq nu weer opnieuw samenstel is die ruim 4000 euro duurder dan vorig jaar juni (ten tijde van mijn bestelling).
Inderdaad, ik heb de leaseconfigurator onlangs nog eens kunnen bekijken en waar ik een Enyaq heb kunnen bestellen met laadpaal en een paar opties zonder over budget te gaan, zou ik nu nipt de Enyaq kunnen bestellen met niets er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 08:47
DYX schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:33:
[...]

Voor de Enyaq Coupe RS per 1-10-2022 €4100 verhoging en per 1-1-2023 €1099. Wat een bedragen. Als je nog dit jaar kunt rijden wordt je auto (administratief) meer waard ipv dat je te maken krijgt met afschrijving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

Er is (weer) hoop:

Ik heb gisteren van mijn dealer gehoord dat mijn auto volgende week in Nederland verwacht wordt.

(HoneyMoonNet staat nog steeds op stap 3 "Vandaag wordt gestart met de bouw van uw ŠKODA!" met "Verwachte afleverweek: 21-2022" (dus vanaf vandaag "nog 057 dagen").)

Wanneer ik hem dan bij de dealer mag ophalen krijg ik "t.z.t." te horen ...

(alle andere details staan in mijn signatuur hieronder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeM77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 21:35
Ik heb hetzelfde te horen gekregen, al hield de dealer wel een slag om de arm. Begrijpelijk want na een 99% garantie voor levering op 50/2021 zijn ze voorzichtig geworden.

Honeymoonnet geeft ook nog steeds een status 3 en afleverweek 22. Auto is in productie gegaan op 31-01 (week 05) en daarna in banking.

...and remember: gravity doesn't exist.... Earth just sucks!!!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tristan_87
Ik heb 1 April mijn Enyaq geleverd gekregen, wat een beauty!
Er stond trouwens op het certificaat dat de auto op 28 Januari is gebouwd. Hij was besteld op 23 oktober. Best rap dus. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3V901SOExBsLOZ-KmGAgQnv_zNU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rcrE4qGsexdDoVnrGmEUYgrn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Tristan_87 schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:10:
Ik heb 1 April mijn Enyaq geleverd gekregen, wat een beauty!
Er stond trouwens op het certificaat dat de auto op 28 Januari is gebouwd. Hij was besteld op 23 oktober. Best rap dus. [Afbeelding]
Private lease of via de lease van je werk?
En wat was je originele leverdatum? Een paar weken na 28 januari?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
Nou het lijkt echt te gebeuren. Zojuist mijn kenteken ontvangen (ivm aanvraag laaddruppel) en donderdag de Enyaq ophalen! Foto volgt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan_87
this schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:56:
[...]

Private lease of via de lease van je werk?
En wat was je originele leverdatum? Een paar weken na 28 januari?
Lease via mijn werk. Originele leverdatum was 23 maart.
Hij was op 18 maart bij de dealer dus het heeft zeker nog een flinke tijd geduurd van fabriek naar importeur naar dealer. Op 1 april de auto ontvangen, maar dat is meer een administratie ding.

[ Voor 12% gewijzigd door Tristan_87 op 04-04-2022 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Topicstarter
Volgens Skoda zou mijn auto deze week naar Nederland komen. Bij navraag van de dealer is de auto nog niet onderweg dus dat zou niet kunnen kloppen. Ik hoop dat de auto dan alsnog wel binnenkort echt op transport gaat richting Nederland :)
Pagina: 1 ... 11 ... 35 Laatste