Het grote Enyaq levertijden topic

Pagina: 1 ... 32 ... 35 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pekkos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 17:57
pekkos schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 09:18:
[...]

Zojuist update gekregen van skoda;
Zojuist een afspraak gemaakt voor levering: week 42!!

Is toch wel heel wat sneller dan verwacht.
Oorspronkelijk week 49, toen bijgesteld naar week 44 en nu dus bevestigd voor week 42.
Heel fijn dat leverdatum bijstellen dus echt twee kanten op kan gaan.

Nog 2 weekjes wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-06 14:24
Hgo_ schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:01:
Vandaag maar eens een belletje gedaan naar de garage. Mijn wagen is effectief gebouwd maar staat nog te wachten op transport. De trein van 16 oktober.

De in augustus beloofde datum van 21 oktober zullen ze dus niet meer halen. Ze gaan hun best doen om de wagen voor het einde van oktober uit te kunnen leveren. We zullen het zien. ik geloof eerder dat het november wordt.

Auto is besteld eind december '23.

Ik ben allang blij dat er effectief een auto bestaat nu maar blijf het toch een bizar vinden dat bestellingen van nov/dec/jan nu pas beginnen binnendruppelen terwijl er ook al véle auto's geleverd zijn die later besteld zijn.
Dan staat jouw auto vermoedelijk op dezelfde trein als die van mij en van mede-tweaker Javade.
Ik weet dat er een inschrijvingstop is bij veel leasemaatschappijen rond het eindjaar (of toch in BE). Voor de volgende trein ziet dat er nog goed uit maar volgende leveringen kunnen misschien daar ook nog wat vertraging oplopen qua uitlevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 13:48
Mooi nieuws na 8 maanden wachten: over 1,5 week kan ik de mijne ophalen 😀

Tweede helft februari besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanBro
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 12-11-2024
Ook eindelijk een datum, 17 oktober wordt de mijne geleverd.

2 november 2023 besteld, eerst leverweek was 2-2024, eindelijk na bijna 1 jaar (op 2 weken na) de auto.

Ook voor mij de hoge bijtelling, auto is door PON op 27 september geregistreerd bij de RDW. Dus gewoon €2000 hoger dan tijdens het bestellen.

85 Sportline, Velvet Red, Business Upgrade Plus, Trekhaak, Pan.Dak, Warmtepomp, 21" Supernova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1979
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 30-03 11:39
Mijn enyaq zou deze week geproduceerd worden. Is ook BE waar ie naartoe moet dus mss ook bij op de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeshnl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-07 08:43
ArjanBro schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:57:

2 november 2023 besteld, eerst leverweek was 2-2024, eindelijk na bijna 1 jaar (op 2 weken na) de auto.

Ook voor mij de hoge bijtelling, auto is door PON op 27 september geregistreerd bij de RDW. Dus gewoon €2000 hoger dan tijdens het bestellen.

85 Sportline, Velvet Red, Business Upgrade Plus, Trekhaak, Pan.Dak, Warmtepomp, 21" Supernova
Toevallig ophalen in Dordrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanBro
Boeshnl schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:20:
[...]

Toevallig ophalen in Dordrecht?
Nee, bij Maas-De Koning in Gouda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dope87
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-03 20:43
ArjanBro schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:57:

Ik heb een mail naar dealer en Skoda zelf gestuurd met mijn ongenoegen over deze gang van zaken. Bijna jaar wachten en dan nog net op kenteken zetten voor het doorvoeren van prijsverlaging. Dealer heeft nog geprobeerd om auto weer van kenteken af te halen en opnieuw te registreren maar dat zou niets helpen (iets met productiecode uit fabriek oid waardoor de datum al vast staat). Ze zijn het wel volledig met mij eens dat dit niet netjes is. M’n klacht ligt momenteel bij directie van Pon. Ga de auto morgen ophalen dus ben benieuwd of ze nog een oplossing hebben bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanBro
Dope87 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:09:
[...]

Ik heb een mail naar dealer en Skoda zelf gestuurd met mijn ongenoegen over deze gang van zaken. Bijna jaar wachten en dan nog net op kenteken zetten voor het doorvoeren van prijsverlaging. Dealer heeft nog geprobeerd om auto weer van kenteken af te halen en opnieuw te registreren maar dat zou niets helpen (iets met productiecode uit fabriek oid waardoor de datum al vast staat). Ze zijn het wel volledig met mij eens dat dit niet netjes is. M’n klacht ligt momenteel bij directie van Pon. Ga de auto morgen ophalen dus ben benieuwd of ze nog een oplossing hebben bedacht.
Ben heel benieuwd, had de dealer nog voorgesteld om de verkoopprijs van nov 23 te verlagen tot het nieuwe niveau, scheelt dan weer in de leaseprijs, maar de leasemaatschappij krijgt gewoon de prijs van de originele offerte uit 2023.

Volgens de rdw is de catalogusprijs €63885 terwijl de huidige verkoopprijs €61990 is.

Hou ons op de hoogte van de reactie van PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 31-05 10:20
Dope87 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:09:
[...]

Was bij jou in het offertetraject niet de prijsverhoging van 1 jan al vermeld? Die die grotendeels niet door ging?
Bij mij wel nml, dus ik ben ongeveer hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:39
ArjanBro schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 23:36:
[...]

Ben heel benieuwd, had de dealer nog voorgesteld om de verkoopprijs van nov 23 te verlagen tot het nieuwe niveau, scheelt dan weer in de leaseprijs, maar de leasemaatschappij krijgt gewoon de prijs van de originele offerte uit 2023.

Je bedoelt dat de auto gewoon gefactureerd is voor het tarief van 2023, terwijl ie nu goedkoper is? Daar geloof ik echt helemaal niks van. Vraag ze maar eens naar herwaardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:16
BGFG schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:38:
[...]

Je bedoelt dat de auto gewoon gefactureerd is voor het tarief van 2023, terwijl ie nu goedkoper is? Daar geloof ik echt helemaal niks van. Vraag ze maar eens naar herwaardering.
Toen mijn auto op 28 december (wie verzint het) op kenteken werd gezet, ben ik ook achter de prijsverlaging per 1 januari aangegaan.

Over de koopprijs werd zowel door de leasemaatschappij, de wagenpark beheerder, als onze HR afdeling gezegd dat het voor mij niet uit zou maken welke koopprijs er geldt. Dat verschil in koopprijs, vertaalt zich mogelijk wel door naar de maandtermijn die mijn werkgever betaalt. Daarover zijn afspraken gemaakt tussen genoemde partijen. Voor onze werknemers geldt dat de eigen bijdrage vanaf bestellen vast staat en niet verandert. Dus ook van een prijsstijging zou ik in dat punt geen last hebben.

Voor de cataloguswaarde en dus de bijtelling, maakt het voor mij wel uit. Maar daar was volgens genoemde partijen, mijn dealer én de veroorzakers van dit issue PON, niets aan te doen. Anders zouden ze bezig blijven met auto’s herwaarderen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope87
cryptapix schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:52:
[...]

Toen mijn auto op 28 december (wie verzint het) op kenteken werd gezet, ben ik ook achter de prijsverlaging per 1 januari aangegaan.

Over de koopprijs werd zowel door de leasemaatschappij, de wagenpark beheerder, als onze HR afdeling gezegd dat het voor mij niet uit zou maken welke koopprijs er geldt. Dat verschil in koopprijs, vertaalt zich mogelijk wel door naar de maandtermijn die mijn werkgever betaalt. Daarover zijn afspraken gemaakt tussen genoemde partijen. Voor onze werknemers geldt dat de eigen bijdrage vanaf bestellen vast staat en niet verandert. Dus ook van een prijsstijging zou ik in dat punt geen last hebben.

Voor de cataloguswaarde en dus de bijtelling, maakt het voor mij wel uit. Maar daar was volgens genoemde partijen, mijn dealer én de veroorzakers van dit issue PON, niets aan te doen. Anders zouden ze bezig blijven met auto’s herwaarderen toch?
Het gaat mij niet zo zeer om tussentijdse verhoging. Kan gebeuren. Maar dit gecombineerd met bijna 1 jaar levertijd en dan 4 dagen voor ophalen een prijsverlaging waar ik geen gebruik van kan maken vond ik wel echt teleurstellend. En zit ‘m bij mij in de bijtelling. 3000 euro is toch 1500 over 5 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
Dope87 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:13:
[...]

Het gaat mij niet zo zeer om tussentijdse verhoging. Kan gebeuren. Maar dit gecombineerd met bijna 1 jaar levertijd en dan 4 dagen voor ophalen een prijsverlaging waar ik geen gebruik van kan maken vond ik wel echt teleurstellend. En zit ‘m bij mij in de bijtelling. 3000 euro is toch 1500 over 5 jaar.
Ik snap je wel, maar geef je weinig kans. PON is zo flexibel als een stalen kluisdeur. “Op levertijd hebben wij helaas geen enkele invloed” en “kentekens aanvragen doen wij automatisch, wij letten niet op prijsschommelingen”. Zoiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenévP
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-09 20:23
Mijn enyaq (lease, NL)
- besteld op 1-2-2024
- bestelbevestiging 12-3-2024
- geproduceerd 25-9-2024
- Hij staat momenteel in NL bij de dealer

Ik heb het kenteken gehad van de dealer en bij de kentekencheck zie ik dat hij 30-9-2024 op kenteken is gezet. Wanneer ik de discussie hierboven lees, is dat dikke pech vwb de cataloguswaarde/bijtelling.

Heb er over gebeld met de dealer en die geeft aan dat deze discussie niet klopt en dat de waarde bij bestelling leidend is en dat deze wordt opgevoerd als cataloguswaarde (op moment van inschrijving kenteken). Daarnaast gaf hij aan dat de 3000 korting een tijdelijke korting is (einddatum 15 december) en dus sowieso niet geldt voor reeds bestelde auto's

Maar dat is dan nog steeds vreemd, want de cataloguswaarde op RDW-site is hoger (E 1200) dan op moment van bestelling. Dat kon hij ook niet plaatsen, hij zou er op terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
RenévP schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:07:
[…]

Heb er over gebeld met de dealer en die geeft aan dat deze discussie niet klopt en dat de waarde bij bestelling leidend is en dat deze wordt opgevoerd als cataloguswaarde (op moment van inschrijving kenteken). Daarnaast gaf hij aan dat de 3000 korting een tijdelijke korting is (einddatum 15 december) en dus sowieso niet geldt voor reeds bestelde auto's

[…]
Ja dat is dus gewoon niet zo. Kentekens kunnen worden aangevraagd als er een VIN-nummer is (dus rond productie) en dan wordt de cataloguswaarde bepaald. Bizar dat je dealer dat niet weet. https://www.belastingdien...an_de_zaak/catalogusprijs

[ Voor 24% gewijzigd door cryptapix op 04-10-2024 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddiewing
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-09 18:44
Ik ben heel benieuwd, die van mij is eind mei besteld, daarna is de prijs een keer verhoogd, en nu per 1 oktober dus verlaagd, en 1 oktober kreeg ik de melding dat de bouw gestart is, vandaag dat die op transport gaat (Honeymmoon stap 4 voor de kenners). Gaan zien wat datum kenteken wordt en over welk bedrag dan de bijtelling gaat lopen. Is een lease auto dus de prijs en lease bedragen verwacht ik dat die niet wijzigen. Logischerwijs de bijtelling wel over de prijs op moment van kenteken registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenévP
Nou ik zie eerder in dit forum dat er 1 augustus een prijsverhoging is doorgevoerd van 1200, dus daar zal de dealer wel mee terug komen.....

Maar dit vertelde de dealer van mark9534:
Per augustus zit er een prijsverhoging aan te komen van €1200,-, maar na overleg met Skoda is besloten om de auto's die voor 03-04 besteld zijn prijsgarantie te geven.
Dit houdt dus in dat jou auto er gelukkig in ieder geval niet mee te maken krijgt.

Mijn auto is ook voor 03-04 besteld, dus waarom zit het er bij mij wel in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenévP
cryptapix schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:16:
[...]

Ja dat is dus gewoon niet zo. Kentekens kunnen worden aangevraagd als er een VIN-nummer is (dus rond productie) en dan wordt de cataloguswaarde bepaald. Bizar dat je dealer dat niet weet. https://www.belastingdien...an_de_zaak/catalogusprijs
"De catalogusprijs is de officiële nieuwprijs van de (bestel)auto die geldt op de datum dat het kenteken deel 1 is afgegeven"

Volgens mij is het officiele antwoord hierop: de Officiele catalogusprijs is niet 3000 verlaagd, er is een tijdelijke actie (t/m 15 december)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 17:59

RUFFNECK

Poentje

Ik meng mij ff in de discussie met een Jip en Janneke mindset:

Als ik het dus goed begrijp is het dus zo dat als ik vandaag bij de dealer teken voor een auto met consumenten of koopprijs (totaal en incl. btw) van 50.000 en als deze op de dag dat die op kenteken wordt gezet ineens 53.000 kost bij de dealer, ik dus de bijtelling betaal over die 53.000 en niet over de 50.000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenévP
RUFFNECK schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:58:

Als ik het dus goed begrijp is het dus zo dat als ik vandaag bij de dealer teken voor een auto met consumenten of koopprijs (totaal en incl. btw) van 50.000 en als deze op de dag dat die op kenteken wordt gezet ineens 53.000 kost bij de dealer, ik dus de bijtelling betaal over die 53.000 en niet over de 50.000?
Daar lijkt het wel op, een prijsverhoging komt er bij. En een prijsverlaging is een "tijdelijke actie", dus die telt niet (geen officiele cataloguswaarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
RenévP schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:39:
[...]

"De catalogusprijs is de officiële nieuwprijs van de (bestel)auto die geldt op de datum dat het kenteken deel 1 is afgegeven"

Volgens mij is het officiele antwoord hierop: de Officiele catalogusprijs is niet 3000 verlaagd, er is een tijdelijke actie (t/m 15 december)
Wellicht is er een escape voor tijdelijke kortingacties, maar in de basis zou ik menen dat prijsverlagingen die voor iedereen gelden ook wat doen met de catalogusprijs. Ze passen om de zoveel maanden de prijzen aan, dus waarom zou een tijdelijke extra korting anders behandeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
RUFFNECK schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:58:

Ja. Staat bij ons ook in het leasereglement overigens en de leasemaatschappij heeft me er ook nog eens schriftelijk op gewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dani69
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18-03 06:42
nomobo schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:32:
[...]

Dit is best wel raar... Mijne is veel later gebouwd, maar stond binnen een week bij de dealer. Ik heb ook echt een foto gekregen een dag nadat ie geleverd is bij de dealer dat ie daar op de parkeerplaats stond. Snap niet dat die van jou dan een tijd in Leusden rond heeft gehangen en weken in Mlada Boleslav.

Wel gunstig ivm de prijsverlaging.
Ja, daar had ik de dealer ook mee geconfrontreerd. De dealer heeft natuurlijk altijd zijn antwoord al klaar.
Ik denk echter wel de echte reden te kennen. Mijn contactpersoon is degene die alles met de LM regelt en die was 2 weken met vakantie. Zijn teamleider heeft mij gewoon aan het lijntje gehouden, zodat mijn contactpersoon alles afhandeld.
Persoonlijk had ik het prettiger gevonden als hij had gevraagd of de levering wat later mocht zijn. Die week maakt ook weinig meer uit.
Maar goed, er is een foto gestuurd en ik kan hem dinsdag ophalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dope87
cryptapix schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:22:
[...]

Ik snap je wel, maar geef je weinig kans. PON is zo flexibel als een stalen kluisdeur. “Op levertijd hebben wij helaas geen enkele invloed” en “kentekens aanvragen doen wij automatisch, wij letten niet op prijsschommelingen”. Zoiets ;)
Vandaag eindelijk m’n auto opgehaald. Helaas heeft m’n klacht niks geholpen. Pon zegt gewoon dikke pech. Prijsverhogingen worden direct doorgevoerd. Prijsverlagingen niet. Ze vertelden ook nog dat er soms zelfs auto’s in de showroom niet in aanmerking komen voor prijsverlagingen (die zijn dus nog niet eens verkocht). Dealer baalt er ook echt van dat het zo gaat met Pon en de fabriek. Nog wel van dealer persoonlijk een aardigheidje gehad als excuses. Ach ja, auto is werkelijk prachtig dus ik ben alsnog een blij mens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwinb100
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-08 16:18
De auto heeft een fiscale waarde gelijk aan de cataloguswaarde op het moment van kenteken zetten.

Als er op dat moment een kortingsactie geldt dan doet dat niets met de cataloguswaarde.

De cataloguswaarde is niet persé de waarde die de koper daadwerkelijk betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddiewing
erwinb100 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 23:41:
De auto heeft een fiscale waarde gelijk aan de cataloguswaarde op het moment van kenteken zetten.

Als er op dat moment een kortingsactie geldt dan doet dat niets met de cataloguswaarde.

De cataloguswaarde is niet persé de waarde die de koper daadwerkelijk betaald.
Als de formele prijslijst vanaf 1 oktober de huidige prijs aan geeft dan is dat toch neem ik aan de catalogusprijs als de auto in oktober op kenteken wordt gezet? Er staat nergens op de Skoda website dat dit een tijdelijke korting is of een actieprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinb100
Reddiewing schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:40:
[...]

Als de formele prijslijst vanaf 1 oktober de huidige prijs aan geeft dan is dat toch neem ik aan de catalogusprijs als de auto in oktober op kenteken wordt gezet? Er staat nergens op de Skoda website dat dit een tijdelijke korting is of een actieprijs?
Nee, dan is het volgens mij ook een wijziging van de catalogusprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekkos
Helaas.
Kenteken uitgegeven op 4 oktober. Vandaag ontvangen. Fiscale waarde is nog inclusief de 3.000 euro. Dus de oude prijs.

Heel vreemd, heb de dealer gevraagd hoe dit precies zit. Nog geen reactie op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddiewing
pekkos schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:11:
Helaas.
Kenteken uitgegeven op 4 oktober. Vandaag ontvangen. Fiscale waarde is nog inclusief de 3.000 euro. Dus de oude prijs.

Heel vreemd, heb de dealer gevraagd hoe dit precies zit. Nog geen reactie op gehad.
Raadsel compleet 🤔 enige logica is dat je de hoogste prijs ooit als bijtelling krijgt 😉 maar zuur is het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope87
pekkos schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:11:
Helaas.

Dealer gaf bij mij aan dat de datum van op kenteken zetten niet leidend is. Auto’s krijgen een code mee uit de fabriek en dat schijnt leidend te zijn. Geen idee of dit echt klopt maar jouw ervaring bevestigt in ieder geval dat kentekendatum niet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:39
Dope87 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:35:
[...]

Dealer gaf bij mij aan dat de datum van op kenteken zetten niet leidend is. Auto’s krijgen een code mee uit de fabriek en dat schijnt leidend te zijn. Geen idee of dit echt klopt maar jouw ervaring bevestigt in ieder geval dat kentekendatum niet uitmaakt.
Dat klopt: de prijs (in de prijslijst, dus de catalogusprijs zonder afleverpakket) op het moment van “import” is leidend voor de fiscale waarde. Deze wordt door de importeur aan de fiscus/RDW gecommuniceerd. Deze kun je ook inzien op https://ovi.rdw.nl/. De datum tenaamstelling doet niet ter zake. In de prijslijst zie je trouwens ook de fiscale waarde staan. Ik zie echt heel zelden dat deze waarde achteraf wordt bijgesteld; als dat gebeurt is dit veroorzaakt door een menselijke fout bij een van betrokken partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekkos
Reactie ontvangen van de dealer;

De verlaagde prijs op de Enyaq geldt op orders geplaatst vanaf een bepaalde datum (de zgn. k-code datum) en geleverd vóór een bepaalde datum. Niet op leveringen vanaf een bepaalde datum (en dus al ruim voor die datum besteld). De prijsverlaging is daarmee dus helaas niet op uw Škoda Enyaq Coupé van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeshnl
pekkos schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:53:
[...]

Reactie ontvangen van de dealer;

De verlaagde prijs op de Enyaq geldt op orders geplaatst vanaf een bepaalde datum (de zgn. k-code datum) en geleverd vóór een bepaalde datum. Niet op leveringen vanaf een bepaalde datum (en dus al ruim voor die datum besteld). De prijsverlaging is daarmee dus helaas niet op uw Škoda Enyaq Coupé van toepassing.
Lol. Maar prijsverhoging kan wel worden doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:49
Vandaag bij Skoda Pon Utrecht geweest. Het antwoord mbt de fiscale bijtelling is hierboven al genoemd. Auto staat al op kenteken en uiteraard is de prijsverhoging van 1 augustus doorgevoerd, maar de verlaging van 1 oktober niet.

Enige positieve nieuws: volgende week woensdag is het zover en kan ik hem ophalen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dope87
mathman schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:37:
Vandaag bij Skoda Pon Utrecht geweest. Het antwoord mbt de fiscale bijtelling is hierboven al genoemd. Auto staat al op kenteken en uiteraard is de prijsverhoging van 1 augustus doorgevoerd, maar de verlaging van 1 oktober niet.

Enige positieve nieuws: volgende week woensdag is het zover en kan ik hem ophalen!
Blijft idd krom hè. Ik weet dat Toyota bijvoorbeeld wel gewoon zo’n prijsverlaging ook direct doorvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 08-04 08:16
Jeanke schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:39:
[...]

Heb vandaag nog eens gebeld naar de dealer voor meer info. Productie zou starten op maandag 16/09 (op myskoda.be stond week 37 voor die offline ging dus vermoed wat vertraging).
Zal dus op dezelfde trein richting D'Ieteren in Kortenberg staan.
Het valt mij op dat er veel business en corporate versies worden geproduceerd op dit moment, bepaalde opties die niet konden geproduceerd worden tot nu?
Heb je ondertussen meer nieuws over je wagen? Ik dacht dat die op dezelfde trein zou terecht komen naar België als mijn wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter_Jan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-04 21:00
Bestelling 16 april bij Arval, België
Net gehoord bij dealer zou daar geleverd worden op 6 november, zou hem 1 à 2 weken later mogen uithalen.

Enyaq 85 corporate coupe, ultra pack, trekhaak, ecosuite, transportpack, neptune velg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Pieter_Jan schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:49:
Net gehoord bij dealer zou daar geleverd worden op 6 november, zou hem 1 à 2 weken later mogen uithalen.

Enyaq 85 corporate coupe, ultra pack, trekhaak, ecosuite, transportpack, neptune velg
Dus ook op dezelfde trein naar België. Tenminste als mijn info, over mijn wagen, die ik kreeg klopt, want dealer weet blijkbaar niets zeker. Heb het van iemand die bij de invoerder werkt moeten vernemen.
Houden elkaar op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke
JAVADE schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:59:
[...]

Heb je ondertussen meer nieuws over je wagen? Ik dacht dat die op dezelfde trein zou terecht komen naar België als mijn wagen?
Helaas geen nieuws, ik wacht vol spanning het bericht van de dealer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 23:15
Van dealer vernomen dat mijn wagen (corporate 85, pack Max, trekhaak, transport pack en Neptune velgen) voorzien is eind deze maand afgewerkt te worden. Uiteindelijk zou aankomst in BE begin december gepland zijn en levering in 2e deel van december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter_Jan
HannesB schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:03:
Van dealer vernomen dat mijn wagen (corporate 85, pack Max, trekhaak, transport pack en Neptune velgen) voorzien is eind deze maand afgewerkt te worden. Uiteindelijk zou aankomst in BE begin december gepland zijn en levering in 2e deel van december
Wanneer had je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 23:15
Er is toen het een en ander misgegaan qua communicatie. Normaal maken we gebruik van een configuratietool, maar voor Skoda stonden niet alle parameters correct (o.a. korting op corporate versie) waardoor mijn wagenbeheer dit moest doen. Dit was einde maart geloof ik. Mail was bij dealer bij verkeerde persoon terechtgekomen en daar niet doorgestuurd intern… dus vertraging met enkele weken en ergens eind april, begin mei effectief besteld.

Wel een zure want paar dagen later kon ik de wagen voordeliger configureren als in nog pack ultra en warmtepomp ipv enkel pack Max, trekhaak, transport pack (had nog toegang tot de configuratietool wat niet de bedoeling was) maar werd geen uitzondering gemaakt voor mij om de bestelling te herzien. Nu zijn de verschillen tussen ultra en Max wel te verwaarlozen naar mijn mening.

Ik had toen enorm getwijfeld tussen Q4 en Enyaq want beide gelijkaardige configuraties. En later toen ik nog eens keek stond Q4 veel duurder. Het fluctueert op maandelijkse basis bij ons, wordt deels ook gestuurd door kortingen en leasemaatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Jeanke schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:51:
[...]

Helaas geen nieuws, ik wacht vol spanning het bericht van de dealer af.
Ik heb net nog eens een bericht gekregen vanuit de dealer (na opnieuw te mailen, jammer dat dit niet automatisch wordt gedaan deze communicatie naar klanten, zou toch de klantentevredenheid aanzienlijk verbeteren in deze onzekere tijden kwa leveringen. Mijn wagen is ondertussen geproduceerd en zou in België toekomen begin november (dus waarschijnlijk toch de trein half oktober ergens). Nu is het wachten tot aanvraag tot inschrijving en een bericht van de leasing om een afspraak te maken voor aflevering. Eindelijk wat vooruitgang. Dus ik vermoed dat jouw wagen ongeveer in dezelfde fase zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
JAVADE schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:12:
[...]

Dus ook op dezelfde trein naar België. Tenminste als mijn info, over mijn wagen, die ik kreeg klopt, want dealer weet blijkbaar niets zeker. Heb het van iemand die bij de invoerder werkt moeten vernemen.
Houden elkaar op de hoogte.

Correctie: nieuws gekregen van dealer dat mijn wagen begin november in België is. Dus dezelfde timing ongeveer. Waar moet je hem gaan afhalen normaal (ik in Zaventem)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nomobo
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 31-05 10:20
Ik ben er vandoor!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xyJzY5fRsx7MB0WTIy2-HRm3fxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3uwD51WI4E7VB4SDG6kwGU3x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1979
Mij skoda 85 corporate full option zou nu moeten geproduceerd zijn. Garage kan me niet vertellen wanneer hij bij hun is. Besteld 02/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenévP
Heeft iemand al een enyaq die NA 1 oktober op kenteken is gezet (te zien op rdw: https://ovi.rdw.nl/#)? En is de catalogusprijs op RDW dan volgens de meest recente prijslijst (per 1 oktober), dus inclusief de 3000 korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 11:21
RenévP schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:02:
Heeft iemand al een enyaq die NA 1 oktober op kenteken is gezet (te zien op rdw: https://ovi.rdw.nl/#)? En is de catalogusprijs op RDW dan volgens de meest recente prijslijst (per 1 oktober), dus inclusief de 3000 korting?
Het is eerder al beantwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAVADE
Bartje1979 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:48:
Mij skoda 85 corporate full option zou nu moeten geproduceerd zijn. Garage kan me niet vertellen wanneer hij bij hun is. Besteld 02/24
Als dit ook via België is dan zal hij waarschijnlijk ook op de trein naar België worden geplaatst half oktober en begin november in België zijn, ongeveer twee weken later misschien levering mogelijk afhankelijk van de dealer leasing maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter_Jan
Pieter_Jan schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:49:

Heb de eerste keer het standaard antwoord gekregen bij de dealer denk ik want paar uur daarna krijg ik dit in mijn mail:

"Het zal mogelijks al vroeger zijn dan begin November, Uw Skoda Enyaq is namelijk reeds gearriveerd in onze concessie.

Zodra de leasing de inschrijving heeft volbracht en de nummerplaten hier zijn gearriveerd zullen mijn collega’s van onze leveringsdienst contact opnemen om de datum van ophaling concreet met u af te stemmen."

Gaat ineens wel heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenévP
UTMachine schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:14:
[...]

Het is eerder al beantwoord.
Ik heb nog eens teruggelezen, maar heb het toch nog niet helemaal helder (kan aan mij liggen ;-)

Maar het gaat mij even specifiek om cataloguswaarde voor de bijtelling, niet om de aanschafwaarde.

De mijne is op 30 september volgens RDW op kenteken gezet en cataloguswaarde komt overeen met de prijslijst vóór 1 oktober (3000 hoger dan huidige prijslijst op de skoda site). Ik ben erg benieuwd of er al iemand is die "een real case" heeft waarin het kenteken in oktober volgens de rdw site is geregistreerd. En is de cataloguswaarde dan volgens de nieuwe prijslijst of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 11:21
RenévP schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:36:
[...]

Ik heb nog eens teruggelezen, maar heb het toch nog niet helemaal helder (kan aan mij liggen ;-)

Maar het gaat mij even specifiek om cataloguswaarde voor de bijtelling, niet om de aanschafwaarde.

De mijne is op 30 september volgens RDW op kenteken gezet en cataloguswaarde komt overeen met de prijslijst vóór 1 oktober (3000 hoger dan huidige prijslijst op de skoda site). Ik ben erg benieuwd of er al iemand is die "een real case" heeft waarin het kenteken in oktober volgens de rdw site is geregistreerd. En is de cataloguswaarde dan volgens de nieuwe prijslijst of niet?
Dan krijg je geen korting op je nieuwe auto, want de auto is geregisteerd voor 1-okt, de op naam datum telt niet. Ik lees hier dat de import datum na 1-okt moet liggen (soms lees je ook de vin datum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekkos
RenévP schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:36:
[...]

De mijne is op 30 september volgens RDW op kenteken gezet en cataloguswaarde komt overeen met de prijslijst vóór 1 oktober (3000 hoger dan huidige prijslijst op de skoda site). Ik ben erg benieuwd of er al iemand is die "een real case" heeft waarin……
4 oktober op kenteken.
En géén 3.000 euro korting.

Lees mijn reactie van de dealer…

Vind het nog steeds een vaag verhaal, maar het zal wel. Gaat dus blijkbaar niet op kenteken datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
UTMachine schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:43:
[...]

Dan krijg je geen korting op je nieuwe auto, want de auto is geregisteerd voor 1-okt, de op naam datum telt niet. Ik lees hier dat de import datum na 1-okt moet liggen (soms lees je ook de vin datum).
Mijn auto is 4 oktober geregistreerd, catalogus waarde 55k en een beetje. Is een enyaq 85 business edition race blue met trekhaak en transport pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Pieter_Jan schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:28:
[...]

Heb de eerste keer het standaard antwoord gekregen bij de dealer denk ik want paar uur daarna krijg ik dit in mijn mail:

"Het zal mogelijks al vroeger zijn dan begin November, Uw Skoda Enyaq is namelijk reeds gearriveerd in onze concessie.

Zodra de leasing de inschrijving heeft volbracht en de nummerplaten hier zijn gearriveerd zullen mijn collega’s van onze leveringsdienst contact opnemen om de datum van ophaling concreet met u af te stemmen."

Gaat ineens wel heel snel.
Huh? Nu breekt ook mijn klomp. Een maand later besteld en een maand vroeger geleverd? Dat is twee maand verschil in levertijd voor zo goed als dezelfde wagen uit hetzelfde land, dit lijkt me toch totaal van de pot gerukt. Waar zit hier nog enige logica in wat betreft productieplanning? Zoveel te beter voor jou in ieder geval, maar dit zal toch nog eens aangekaart worden bij de commerciële manager bij D'Ieteren die bij ons de contracten heeft afgesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pieter_Jan
JAVADE schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 07:15:
[...]

Huh? Nu breekt ook mijn klomp. Een maand later besteld en een maand vroeger geleverd? Dat is twee maand verschil in levertijd voor zo goed als dezelfde wagen uit hetzelfde land, dit lijkt me toch totaal van de pot gerukt. Waar zit hier nog enige logica in wat betreft productieplanning? Zoveel te beter voor jou in ieder geval, maar dit zal toch nog eens aangekaart worden bij de commerciële manager bij D'Ieteren die bij ons de contracten heeft afgesloten.
Nja, snap de logica ook totaal niet. Coupe is minder populair dus misschien draaien ze een tijd alleen coupe's en is het nu net zo verdeeld dat batch sneller hier is dan de SUV batch?

Deze ochtend de mail gekregen van de leasing dat ze de nummperplaten al hebben en dat ik de auto normaliter over 4 dagen mag gaan afhalen. Dus zal mijn weekend plannen moeten omgooien om de huidige leasewagen in orde te maken voor teruggave. Maar ik klaag niet :)

[ Voor 7% gewijzigd door Pieter_Jan op 10-10-2024 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hgo_
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21-10-2024
Tja...

ik wacht al sinds eind december '23 en heb mij ook al meerdere keren verbaasd. Mijn wagen staat ondertussen al 3 weken in Tsjechië tot die trein een keer vertrekt. Ik heb al verschillende Sportline uitvoeringen uitgeleverd zien worden in België die (soms wel maanden) later zijn besteld.

Wachttijd ondertussen zo goed als 10 maanden en ik verwacht geen Enyaq voor mijn deur voor november...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAVADE
Pieter_Jan schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:17:
[...]

Nja, snap de logica ook totaal niet. Coupe is minder populair dus misschien draaien ze een tijd alleen coupe's en is het nu net zo verdeeld dat batch sneller hier is dan de SUV batch?

Deze ochtend de mail gekregen van de leasing dat ze de nummperplaten al hebben en dat ik de auto normaliter over 4 dagen mag gaan afhalen. Dus zal mijn weekend plannen moeten omgooien om de huidige leasewagen in orde te maken voor teruggave. Maar ik klaag niet :)
Dat is volkomen begrijpelijk. Geniet ervan en stuur zeker een foto van je wagen. Gefeliciteerd alvast en veel plezier met je wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Hgo_ schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:58:
Tja...

ik wacht al sinds eind december '23 en heb mij ook al meerdere keren verbaasd. Mijn wagen staat ondertussen al 3 weken in Tsjechië tot die trein een keer vertrekt. Ik heb al verschillende Sportline uitvoeringen uitgeleverd zien worden in België die (soms wel maanden) later zijn besteld.

Wachttijd ondertussen zo goed als 10 maanden en ik verwacht geen Enyaq voor mijn deur voor november...
Ja inderdaad geen logica, zeker als je al zo lang wacht op je wagen. Als hij geproduceerd is zal hij normaal volgende week op de trein naar Kortenberg staan, dan ongeveer een maand voor de aflevering zal plaatsvinden. Hopelijk voor jou nu ook snel afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davege
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-07 22:20
Update voor mijn bestelling na nog maar eens 'te zagen' bij de dealer;

"Ik heb uw bestelling net even opgezocht en nu staat hij effectief ‘in productie’.
Dus nu hebben wij de zekerheid dat hij wordt gemaakt op dit ogenblik!

Hij zou einde volgende week het finale checkpunt bereiken en vandaar uit vertrekt hij naar Skoda Import (Erps-Kwerps) te Brussel.
Dit is momenteel voorzien voor einde november.
Eens toegekomen bij Import, ontvangen wij binnen de 2 werkdagen de officiële documenten en kunnen we de inschrijving met de leasingmaatschappij voorzien, het transport van Skoda Import tot ons en de uiteindelijke afhaling met u.

De afhaling lijkt nu haalbaar in december dit jaar."

De vorige update was dat het half januari zou zijn... Er is nog hoop :)

(Op 27/2 (via leasing in BE) besteld, 85x L&K + warmtepomp + inklapbare trekhaak + pano-dak + pack transport + pack ultra)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAVADE
davege schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:51:
Update voor mijn bestelling na nog maar eens 'te zagen' bij de dealer;

"Ik heb uw bestelling net even opgezocht en nu staat hij effectief ‘in productie’.
Dus nu hebben wij de zekerheid dat hij wordt gemaakt op dit ogenblik!

Hij zou einde volgende week het finale checkpunt bereiken en vandaar uit vertrekt hij naar Skoda Import (Erps-Kwerps) te Brussel.
Dit is momenteel voorzien voor einde november.
Eens toegekomen bij Import, ontvangen wij binnen de 2 werkdagen de officiële documenten en kunnen we de inschrijving met de leasingmaatschappij voorzien, het transport van Skoda Import tot ons en de uiteindelijke afhaling met u.

De afhaling lijkt nu haalbaar in december dit jaar."

De vorige update was dat het half januari zou zijn... Er is nog hoop :)

(Op 27/2 (via leasing in BE) besteld, 85x L&K + warmtepomp + inklapbare trekhaak + pano-dak + pack transport + pack ultra)
Ook leuk voor je dat er eindelijk schot in de zaak komt. Hij heeft dan net de trein gemist van volgende week, anders had je hem een maand vroeger. Het lijkt me dat er slechts 1x per maand een trein naar België vertrekt. En dat zal niet beteren als het aantal bestellingen in elektrische voertuigen daalt. Dus blijkbaar 2 weken transport en 2 weken aflevertermijn in België (admin en klaarmaken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrAP
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 09-11-2024
Net gebeld bij D'Ieteren, de trein is onderweg en worden de wagens verwacht binnen een kleine maand te kunnen afgeleverd worden.
Zag ook dat er veel trucks met Enyaq's op in de buurt van Kortenberg aan het rond rijden waren, er zullen er dus veel onderweg zijn naar de dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinb100
Ik heb zojuist bericht gehad van de dealer dat de auto vandaag in produktie is gegaan.

Besteld 31 mei 2024, levering was gepland 1e week november maar staat nu nog op week 47.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supernova_Black
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23-04 11:50
erwinb100 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:44:
Ik heb zojuist bericht gehad van de dealer dat de auto vandaag in produktie is gegaan.

Besteld 31 mei 2024, levering was gepland 1e week november maar staat nu nog op week 47.
Ik vermoed dat die van mij van dezelfde band zal afrollen als die van jou. Na veel gedoe tussen de dealer en LM over aangekondigde prijsstijgingen is mijn bestelling in mei i.p.v. april er doorheen gegaan.

2 weken geleden nog even gebeld en toen gaf de dealer aan dat de productie eind deze maand gereed moet zijn en dat het dan zo’n 2 weken duurt voordat hij bij de dealer is.

Die van mij betreft een Enyaq Coupé, Sportline, Moon White, business upgrade pakket advanced & warmtepomp.

Heb jij de jouwe ook vanuit NL besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinb100
Supernova_Black schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 21:44:
[...]

Ik vermoed dat die van mij van dezelfde band zal afrollen als die van jou. Na veel gedoe tussen de dealer en LM over aangekondigde prijsstijgingen is mijn bestelling in mei i.p.v. april er doorheen gegaan.

2 weken geleden nog even gebeld en toen gaf de dealer aan dat de productie eind deze maand gereed moet zijn en dat het dan zo’n 2 weken duurt voordat hij bij de dealer is.

Die van mij betreft een Enyaq Coupé, Sportline, Moon White, business upgrade pakket advanced & warmtepomp.

Heb jij de jouwe ook vanuit NL besteld?
Yep, Breda.

Een zwarte coupe sportline met alle opties behalve warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supernova_Black
erwinb100 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:59:
[...]

Yep, Breda.

Een zwarte coupe sportline met alle opties behalve warmtepomp
Wel mooi dat jouw dealer je op de hoogte houdt. Ik moet er namelijk steeds zelf achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom074
  • Laatst online: 15-03 18:39
Veelal meegelezen, vandaar ook maar even mijn aanmelding.
Hoop dat ik met een bestelling nu achteraan alle gelezen ellende kom en dat ze zich inmiddels aan het schema kunnen houden.

Enyaq 85
Sportline
Graphite Grey
Elektrisch inklapbare Trekhaak
Panoramadak
Business Upgrade Max
21 inch Aquarius accessoirevelgen

Leasemaatschappij: Alphabet
Besteld bij dealer: Pouw Apeldoorn

1 oktober '24 contract aangeboden aan werkgever
14 oktober '24 contract getekend retour naar leasmaatschappij
15 oktober '24 auto besteld bij dealer + bevestiging van bestelling ontvangen
7 februari '25 afgegeven als voorlopige afleverdatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Apollo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 16:14
Welnu... Mijn Enyaq 85 Business is oktober vorig jaar besteld, zou eind mei 2024 worden geleverd, daarna vele malen naar achter geschoven vanwege leveringsproblemen van accu (aldus de dealer). De laatste datum stond nu op 8 november, tot 2 weken geleden tot mijn blijdschap een mailtje arriveerde dat de dealer hem binnen had gekregen en of we een afspraak voor leverdatum konden maken.

Deze datum stond op deze week, tot ik een mailtje ontving dat er een 'terugroepactie' zou zijn en dat er toch weer iets aan de accu's vervangen moest gaan worden. Dit moest uiteraard weer worden besteld, en gaat dan toch nog weer 2 weken duren.

Iemand een idee wat er nu met de accu's van dat ding speelt? Iemand ervaringen? Dit wordt de eerste powerbank op wielen, dus ik raak met wat ik zo hoor toch wat huiverig over de Enyaq, terwijl ik toch al een aantal Skoda's met volle tevredenheid heb gereden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanBro
DJ Apollo schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:22:
Welnu... Mijn Enyaq 85 Business is oktober vorig jaar besteld, zou eind mei 2024 worden geleverd, daarna vele malen naar achter geschoven vanwege leveringsproblemen van accu (aldus de dealer). De laatste datum stond nu op 8 november, tot 2 weken geleden tot mijn blijdschap een mailtje arriveerde dat de dealer hem binnen had gekregen en of we een afspraak voor leverdatum konden maken.

Deze datum stond op deze week, tot ik een mailtje ontving dat er een 'terugroepactie' zou zijn en dat er toch weer iets aan de accu's vervangen moest gaan worden. Dit moest uiteraard weer worden besteld, en gaat dan toch nog weer 2 weken duren.

Iemand een idee wat er nu met de accu's van dat ding speelt? Iemand ervaringen? Dit wordt de eerste powerbank op wielen, dus ik raak met wat ik zo hoor toch wat huiverig over de Enyaq, terwijl ik toch al een aantal Skoda's met volle tevredenheid heb gereden..
Ik kan die van mij donderdag (17-10) ophalen. Niets gehoord van de dealer over een terugroepactie. Mag hopen dat de aflevering nietvuitgesteld gaat worden, we zijn 40 weken verder dan bij de bestelling (02-11-23) werd aangegeven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jas99
Zo, na een tijd wachten vandaag eindelijk de mijne in ontvangst mogen nemen!

85 - Sportline - raceblue - panorama dak - trekhaak

Wát een verschil met mijn KIA e-Niro uit 2019

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZdSbyYA5JOAM1_zQbu164da_P4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FT0QT3t9rIL0C0ahJKsS9uwb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Jas99 op 15-10-2024 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reddiewing
Jas99 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:27:

[Afbeelding]
Mooie auto zo! En hoe heb je dat zwarte logo voorop voor elkaar gekregen? Dat is niet standaard toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef D.
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik volg het forum ondertussen al enkele maanden… en hierbij mijn verloop van het afgelopen jaar.
Besteld via Alphabet lease in Belgie, bij A&M in Hasselt.
Skoda Enyac coupé 85 wit.
Sportline met zwarte accenten (is standard denk ik)
Full option (zonder warmwaterpomp).
Bestelling bevestigd door leasemaatschappij op 17/12/2023.
1ste leverdata: 30/5/2024
2de : 9/9/2024
3de : 29/10/ 2024
Vorige week 8/10 geleverd in garage.
Mag hem 24/10 ophalen.😁.
Veel succes aan alle wachtenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jas99
Reddiewing schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:25:
[...]

Mooie auto zo! En hoe heb je dat zwarte logo voorop voor elkaar gekregen? Dat is niet standaard toch?
Thanks! Logo heb ik bij Skoda-acc besteld en is er door de dealer opgezet.

Wilde niet het standaard of het volledig zwart logo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeanke
Heb gisterenavond een mailtje gekregen van Leaseplan dat mijn wagen (85 Corporate Race Blue Ecosuite met trekhaak) vandaag bij de garage wordt geleverd. Nummerplaat en laadkaart zouden beschikbaar zijn. Ben benieuwd naar een telefoontje vandaag of morgen van de garage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hgo_
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21-10-2024
't is zover, mijn geduld wordt beloond.

Gisteren een mailtje gehad van de leasemaatschappij dat de platen verstuurd zijn naar de garage. Zonet een afspraak gemaakt met de garage op 22/10 voor aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supernova_Black
Veel wagens die nu ineens worden afgeleverd. Gefeliciteerd..!!

(Zijn het trouwens SUV’s of Coupe’s welke jullie geleverd krijgen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Jeanke schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:06:
Heb gisterenavond een mailtje gekregen van Leaseplan dat mijn wagen (85 Corporate Race Blue Ecosuite met trekhaak) vandaag bij de garage wordt geleverd. Nummerplaat en laadkaart zouden beschikbaar zijn. Ben benieuwd naar een telefoontje vandaag of morgen van de garage.
Super voor jou, je bent er bijna! Ik kreeg maandag bericht van Leaseplan dat vermoedelijke leverdatum van 19/11 naar 26/10 is gegaan. Dus ik denk dat de wagen ergens in België staat. Ik wou naar 'My Leaseplan' gaan en daar 'New Vehicle kiezen, maar wat tot gisteren perfect lukte, vandaag lukte dat plots niet meer en gaf het een foutmelding. Er beweegt dus wat, maar voorlopig allemaal nog onduidelijk, zoals alle communicatie tot nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Hgo_ schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:03:
't is zover, mijn geduld wordt beloond.

Gisteren een mailtje gehad van de leasemaatschappij dat de platen verstuurd zijn naar de garage. Zonet een afspraak gemaakt met de garage op 22/10 voor aflevering.
Super! Heel wat beweging plots bij de Belgische bestelde wagens. Ik vermoed dat die allemaal op dezelfde trein van vorige week naar Kortenberg stonden. Vermoeden is dat mijn wagen ook in België aanwezig is ergens, maar nog geen officiële bevestiging tot nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddiewing
Jas99 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:27:

[Afbeelding]
Is het een lease auto en zo ja, heb je al duidelijk of je een bijtellingswaarde hebt over de catalogus waarde vanaf 1 oktober, dus 3000 lager dan de prijs daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Nou, na vandaag ga ook ik dit topic verlaten!

Eerste rit vanuit De Meern naar Zwolle beviel goed! Alleen had ik het idee dat de Travel Assist iets meer pingpongde tussen de lijntjes dan mijn oude Passat GTE uit 2016.. maar wie weet moet ik er nog een beetje aan wennen :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnC5t0P8SoKizRIUr3IFEvUr0YM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kYIZbHVy28u6MZNBATPS6KO8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door mathman op 16-10-2024 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

MetalfanBlackness schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:24:
Mijn enyaq is besteld.
2024-07-03 besteld op de site van de lease maatschappij
2024-07-15 order akkoord bevonden
2024-07-26 Order doorgezet naar PON
2024-07-26 Verwachte aflevering 2024-11-23
2024-08-20 Order beschikbar op honeymoonnet, verwachte leveringsweek 48

Bestelde auto:
Skoda Enyaq 85 Business Edition
Kleur: Graphite grey
Bekleding: Grijs/zwart
Meeruitvoeringen:
* Transport pakket
* Elektrisch inklapbare trekhaak

Ik ben benieuwd of ik de auto nog dit jaar krijg.
2024-10-12 "Vandaag wordt gestart met de bouw van jouw Škoda!"
2024-10-17 "Jouw Škoda Enyaq iv is onderweg!"

Model jaar is 2025
Chassisnr is bekend :)
Opleverweek is niet aangepast.

Wel fijn die JSON XHR request bij honeymoonnet.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supernova_Black
MetalfanBlackness schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:00:
[...]

Model jaar is 2025

Dus 3 maanden geleden besteld en nu al onderweg..?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Klopt, echt heel vreemd, als ik alles goed zie is 26 juli de datum dat hij "echt" besteld is en sinds vandaag dus al (virtueel) onderweg naar nederland (ik verwacht dat hij nog niet echt onderweg is, maar wel af is).
Ik snap er echt niets van dat het bij mij zo snel is gegaan, terwijl er volgens mij mensen zijn die veel eerder hebben besteld en nog wachten. Mogelijk dat de lease maatschappij er wat druk op heeft gezet 8)7 .

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArjanBro
Hier is het lange wachten voorbij. De Kodiaq is ingeleverd en de Enyaq staat voor de deur.

Succes met wachten voor een ieder die hem nog niet heeft. Veel veilige kilometers allemaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RAbyGuoTd6LI6LTOtQ20J5FbG-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9m3ezh5MGJZ5CC7yvxFhSK9a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeshnl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWgaKxnduF7JUSiEZYakxszYZRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fgtbQC4QkTvcz57Rmm4MY7oO.jpg?f=fotoalbum_large

Hier staat de rode duivel ook voor de deur :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrAP
Jas99 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:28:
[...]

Allemaal uitverkocht :F iedereen heeft er snel een besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-09 09:47
Volgende week vrijdag wordt de mijne thuis afgeleverd:

85 Sportline SUV / geen coupé
Donkergrijs
Trekhaak

Besteld op 17 januari. Nederland.

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pekkos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3nZXk64wnIk-D1V3TKS80twT5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXI3VhsEAVKmn7KxhA35N3o8.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag opgehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrAP
MetalfanBlackness schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:00:
[...]

Model jaar is 2025

Weet je misschien wat het modeljaar 2025 verschil is met 2024? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Jas99 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:28:
[...]

Interessant. Mijn dealer zei dat ze de zwarte logo’s vroeger zelf konden bestellen (in Tsjechië) en erop zetten, maar dat dat toen ik bestelde geen optie meer was. Ik moest het doen met het standaard logo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jas99
cryptapix schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:42:
[...]

Interessant. Mijn dealer zei dat ze de zwarte logo’s vroeger zelf konden bestellen (in Tsjechië) en erop zetten, maar dat dat toen ik bestelde geen optie meer was. Ik moest het doen met het standaard logo.
Ik heb ‘m ook niet via de dealer besteld, die heeft ‘m er alleen op gezet voor mij. Hieronder een duidelijkere foto ervan.

Zit een filter over de foto omdat ik ‘m als achtergrond wilde voor de focusmode Autorijden op mijn iPhone:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7EpYtwQTSQENS4wEDPTN39jQJw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OpFnHHPaiJO8KGaIfuvZJB8N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1979
Mijn enyaq zou ondertussen in België zijn. Nu nog wachten op telefoon van garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Update ook van mijn zijde: ik kan de wagen afhalen op 30/10, binnenkort zal ik ook dus deze groep kunnen verlaten.
Besteld via LM in België: 22/03/24
Eerste voorlopige datum: 7/10
Tweede voorlopige datum: 19/11
Derde voorlopige datum: 26/10

Skoda Enyaq 85 Corporate, Black Magic, Design Suite Black, Pack Max, Pack Transport, Trekhaak, geen warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Bartje1979 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:25:
Mijn enyaq zou ondertussen in België zijn. Nu nog wachten op telefoon van garage.
Waarschijnlijk staat hij zelfs al in de garage, heel wat wagens, ook de mijne stond op de trein naar Kortenberg vorige week, ondertussen staat hij al in de garage te wachten op nummerplaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1979
Ik hoop het. Lang genoeg moeten wachten al van februari. Enyaq corporate pak ultra. Panoramisch dak, trekhaak, Fleet protection pack, design suite Black alle alles behalve warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Bartje1979 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:37:
Ik hoop het. Lang genoeg moeten wachten al van februari. Enyaq corporate pak ultra. Panoramisch dak, trekhaak, Fleet protection pack, design suite Black alle alles behalve warmtepomp.
Ik heb pro-actief contact genomen met de LM en garage, want zag een verandering in levertermijn, maar niemand stuurde een bericht dat hij in de garage stond, klaar voor aflevering. De communicatie was in mijn situatie erbarmelijk, zowel vanuit LM als de garage. Als ik had gewacht, dan waren al veel timeslots niet meer beschikbaar en was het misschien november geweest voor ik een datum had gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 21:59
Nieuwe optie in de nieuwe versie van de Skoda app (7.6). Je kan zien wat de status van de levering is. Nog onbekend of dit ook voor NL beschikbaar komt

zie vanaf 7:40

YouTube: Updates for the Skoda ENYAQ - SW 3.7 OTA, will SW5 come to ENYAQ wit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke
helloitsme schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:27:
Nieuwe optie in de nieuwe versie van de Skoda app (7.6). Je kan zien wat de status van de levering is. Nog onbekend of dit ook voor NL beschikbaar komt

zie vanaf 7:40

YouTube: Updates for the Skoda ENYAQ - SW 3.7 OTA, will SW5 come to ENYAQ wit...
Hoe ken jij al het VIN van je nieuwe auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Jeanke schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:12:
[...]

Hoe ken jij al het VIN van je nieuwe auto?
Dat vraag ik me ook af. In België heb ik op geen enkel moment het VIN nummer ontvangen van de dealer of Skoda rechtstreeks. Zonder VIN of QR code kan je je wagen niet toevoegen.
Pagina: 1 ... 32 ... 35 Laatste