Het grote Enyaq levertijden topic

Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Apollo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 16:14
Mijn wagen staat al wel bij de dealer maar er moet nog een accumodule ofzo vervangen worden. Ik heb het VIN al wel en als ik die invoer zie ik de auto al in de app, maar ik heb nog niet door geklikt omdat het lijkt dat de diensten ingaan op de dag van toevoegen (deze zijn zoals ik volgens mij zag 3 jaar inbegrepen). Ik wacht toch wel even tot ik echt zelf achter het stuur zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-06 14:24
Wagen staat bij de dealer, wachtend op nummerplaten. Zo zegt de verkoper althans bij telefoontje vandaag. Besteld door dealer 29/02, geproduceerd 19/09, aangekomen bij dealer 16/10.
Ondertussen heb ik het VIN kunnen achterhalen. Alle Skoda Enyaq geproduceerd in september 2024 hebben formaat TMBJH9NY?SF012345 met ? als checkdigit en '012345' als serienummer. Helaas krijg ik een foutmelding als ik deze probeer toe te voegen in Myskoda-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter_Jan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-04 21:00
Jeanke schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:06:
Wagen staat bij de dealer, wachtend op nummerplaten. Zo zegt de verkoper althans bij telefoontje vandaag. Besteld door dealer 29/02, geproduceerd 19/09, aangekomen bij dealer 16/10.
Ondertussen heb ik het VIN kunnen achterhalen. Alle Skoda Enyaq geproduceerd in september 2024 hebben formaat TMBJH9NY?SF012345 met ? als checkdigit en '012345' als serienummer. Helaas krijg ik een foutmelding als ik deze probeer toe te voegen in Myskoda-app.
Foutmelding gaat weg eens ze hem "uitpakken". Ik moest ook even wachten tot het wel ineens werkte.

Kan mijn Enyaq dinsdag (morgen) ophalen, uitleveringslots zijn inderdaad niet heel royaal bedeeld precies bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 21:20
Dealers blijken ook niet al te best geïnformeerd te zijn, ik kreeg op dinsdag de 15e een bericht dat de auto op transport ging en op donderdag de 17e was hij al bij de dealer afgeleverd. Verkoper was zelf ook verrast. Komende donderdag de 24e ophalen!

Enyaq 85 sportline, door LM besteld op 13-3-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Apollo
Ik ben benieuwd, hier aanstaande donderdag herkansing om op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 08-04 08:16
pinominie schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:18:
Dealers blijken ook niet al te best geïnformeerd te zijn, ik kreeg op dinsdag de 15e een bericht dat de auto op transport ging en op donderdag de 17e was hij al bij de dealer afgeleverd. Verkoper was zelf ook verrast. Komende donderdag de 24e ophalen!

Enyaq 85 sportline, door LM besteld op 13-3-2024
Lijkt me een fenomeen doorheen de Skoda organisatie, maar toch nog iets meer in België dan in Nederland. D'Ieteren mag zich een beetje herpakken om geen klanten te verliezen. Ze worden iets te machtig in de autosector in België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwinb100
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-08 16:18
Ik heb inmiddels ook t blije bericht gehad dat mn auto een VIN heeft en op transport gaat 👍🏻👏🏻🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1979
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 30-03 11:39
Hoe komen jullie eigenlijk aan het vin nummer? Mij enyaq zou al in België moeten zijn en mss al bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supernova_Black
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23-04 11:50
Zojuist nog even gebeld met de dealer en die gaf aan:

Wk43: productie
Wk44: transport
Wk47: levering bij Dealer
Wk48: rijden

Ook gelijk gevraagd naar de VIN nummer maar die kan ik op zijn vroegst pas volgende week krijgen. Hopelijk werkt het hier in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinb100
Bartje1979 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:50:
Hoe komen jullie eigenlijk aan het vin nummer? Mij enyaq zou al in België moeten zijn en mss al bij de dealer.
Ik kreeg deze via de honeymoon link met de melding dat de auto op transport ging

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pieter_Jan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-04 21:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f__CVDLYMm5QRJ1MrDXl9Jt-NBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MV3DN746Bolt53noCx3peNmn.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag afgehaald. Ik verlaat dus de thread, doei! Veel succes met jullie leveringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Pieter_Jan schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:13:
[Afbeelding]

Vandaag afgehaald. Ik verlaat dus de thread, doei! Veel succes met jullie leveringen!
Prachtige kleur, prachtige wagen! Veel rijplezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrAP
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 09-11-2024
Bij Jennes in Machelen verwachten ze de komende weken 86 Enyaq’s. Hopelijk zijn er hier ook enkele gelukkige.
De mijne is gisteren afgeleverd in de garage en kan binnen 2 weken afgehaald worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Jeanke schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:06:
Heb je ondertussen je VIN nummer kunnen toevoegen in de MySkoda app? Ik heb ondertussen ook een VIN nummer en moet mijn wagen afhalen op 30/10, maar kan de wagen nog niet toevoegen. Gebeurt dit in de garage bij afhaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
KrAP schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:10:
Bij Jennes in Machelen verwachten ze de komende weken 86 Enyaq’s. Hopelijk zijn er hier ook enkele gelukkige.
De mijne is gisteren afgeleverd in de garage en kan binnen 2 weken afgehaald worden :-)
Enig idee of komende weken t.e.m. december is?
Heb mijne bij Jennes Machelen besteld midden september, en die zou geleverd worden midden december.
Maar ik ben beetje argwanend of ze dat halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1979
De mijne is besteld bij LAC verscharen in Lier.
Hij zou 2 weken geleden op transport gegaan zijn. Dus ik hoop dat hij stilaan in de garage staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrAP
Adrianb schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:36:
[...]

Enig idee of komende weken t.e.m. december is?
Heb mijne bij Jennes Machelen besteld midden september, en die zou geleverd worden midden december.
Maar ik ben beetje argwanend of ze dat halen :)
Je kan altijd bellen naar het algemeen nummer (02 251 09 12) en in het keuzemenu kan je kiezen voor de status van de bestelling na te laten kijken en geven ze je een vermoedelijke datum.
Maar ze hebben het druk om alles afgewerkt te krijgen, ze komen als zoete broodjes binnen zei ze :*)
Maar ik wist het ook via de app van de leasing dat de wagen klaar was voor aflevering, telefonisch had ik van de leasing of van hun geen info gekregen dat de wagen er is. Dus zelf gebeld en de afspraak voor op te halen in een keer gepland 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke
JAVADE schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:36:
[...]

Heb je ondertussen je VIN nummer kunnen toevoegen in de MySkoda app? Ik heb ondertussen ook een VIN nummer en moet mijn wagen afhalen op 30/10, maar kan de wagen nog niet toevoegen. Gebeurt dit in de garage bij afhaling?
Neen, blijft fout geven.
Ik heb ondertussen een telefoontje gekregen vanuit Thoen Aalst, afhalen om 04/11. Gek want besteld bij De Smet in Ninove maar vallen beide onder Thoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJ Apollo
Yesss vandaag deze beauty mogen ophalen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQ0ssHpEEbDYqmv11s6gEcbtvYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QgC947fYGwhw72VvlALzBA3Y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 82% gewijzigd door DJ Apollo op 24-10-2024 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Jeanke schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 21:40:
[...]

Neen, blijft fout geven.
Ik heb ondertussen een telefoontje gekregen vanuit Thoen Aalst, afhalen om 04/11. Gek want besteld bij De Smet in Ninove maar vallen beide onder Thoen.
Ah, je bent er ook bijna!
Ik zal laten weten of het bij mij lukt op 30/10, dan moet ik mijn wagen afhalen (allé moet = mag, want duurde lang genoeg 8))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwinb100
2 weken geleden kreeg ik te horen dat de auto in produktie ging, zojuist vernomen dat ie inmiddels bij de dealer staat!

Volgende wwek word ik gebeld over aflevering in week 45 🥳🥳🥳🥳🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adrianb
KrAP schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:28:
[...]

Je kan altijd bellen naar het algemeen nummer (02 251 09 12) en in het keuzemenu kan je kiezen voor de status van de bestelling na te laten kijken en geven ze je een vermoedelijke datum.
Maar ze hebben het druk om alles afgewerkt te krijgen, ze komen als zoete broodjes binnen zei ze :*)
Maar ik wist het ook via de app van de leasing dat de wagen klaar was voor aflevering, telefonisch had ik van de leasing of van hun geen info gekregen dat de wagen er is. Dus zelf gebeld en de afspraak voor op te halen in een keer gepland 👍
Bedankt voor de tip.

Gebeld en zij gaf aan dat mijne nog voor planning productie staat, dus ik waarschijnlijk in latere batch zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:13

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Het aat de goede kant op...
Productie is gelukt, dealer kon even niet zien of mijn auto in Leusden of in Vlissingen stond, maar wel dat hij daar al de 15e was aangekomen. Normaal heeft de importeur dan 5 werkdagen om vrij te geven, maar die is dus niet gehaald.
Dealer verwacht dus komende week mijn auto en dan wordt ik gebeld voor de leverings afspraak.

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
erwinb100 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:13:
2 weken geleden kreeg ik te horen dat de auto in produktie ging, zojuist vernomen dat ie inmiddels bij de dealer staat!

Volgende wwek word ik gebeld over aflevering in week 45 🥳🥳🥳🥳🥳
Super! Ook voor jou bijna het einde van de wachttijd in zicht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrAP
Nog even geduld…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZuGOUCvdPgg6O6HJXf0DkdTAh2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nK3xuE0bzxeHqy1RmrroORXF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supernova_Black
Kijk eens, het wachten is bijna over voor jou. Die van mij zou deze week op transport moeten gaan en over 3 weken bij de dealer moeten zijn.

Nog meer mensen die de trein die deze week vertrekt moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

MetalfanBlackness schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:00:
[...]

2024-10-12 "Vandaag wordt gestart met de bouw van jouw Škoda!"
2024-10-17 "Jouw Škoda Enyaq iv is onderweg!"

Model jaar is 2025
Chassisnr is bekend :)
Opleverweek is niet aangepast.

Wel fijn die JSON XHR request bij honeymoonnet.
Sinds vrijdag is mijn kenteken bekend in de JSON, ik zie het nog niet staan op de website, want die geeft nog steeds aan dat hij onderweg is.

De json is op te vragen via de volgende URL:
https://{subdomein}.honeymoonnet.nl/honeymoonapi/cars/{uniqueid}?step_num=9
Waarbij bij mij subdomein pondealer is, dus mijn url begint met https://pondealer.honeymoonnet.nl

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supernova_Black
Vandaag heb ik mijn VIN nummer ontvangen. Ik kon het toevoegen in de my Skoda app waarna ik de auto te zien krijg maar bij de volgende stap (het koppelen) krijg ik een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Supernova_Black schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:08:
Vandaag heb ik mijn VIN nummer ontvangen. Ik kon het toevoegen in de my Skoda app waarna ik de auto te zien krijg maar bij de volgende stap (het koppelen) krijg ik een foutmelding.
Is je locatie in België? Ik heb ook het VIN nummer ingevoegd in de app, maar om de wagen verder te koppelen als voorkeursbestuurder moet ik de QR code scannen, dit zal dan morgen moeten gebeuren bij het afhalen van de wagen zelf. De QR code zit in het media systeem van de wagen. Geeft dit een antwoord op je vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supernova_Black
JAVADE schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:22:
[...]

Is je locatie in België? Ik heb ook het VIN nummer ingevoegd in de app, maar om de wagen verder te koppelen als voorkeursbestuurder moet ik de QR code scannen, dit zal dan morgen moeten gebeuren bij het afhalen van de wagen zelf. De QR code zit in het media systeem van de wagen. Geeft dit een antwoord op je vraag?
Nee ik woon in Nederland. Zit er misschien verschil tussen NL en BE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditz22
  • Laatst online: 30-11-2024
Hallo allen,
Hoe komt het dat de levertijden zo verschillend zijn?
Ik zie dat bij sommige mensen de levering meer dan 10 maanden duurt.
Vandaag kreeg ik een belletje dat ik de mijne op 19 november mag ophalen.
Op 30 juli besteld bij Auto Hoogenboom in Rotterdam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supernova_Black
Ditz22 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:31:
Hallo allen,
Hoe komt het dat de levertijden zo verschillend zijn?
Ik zie dat bij sommige mensen de levering meer dan 10 maanden duurt.
Vandaag kreeg ik een belletje dat ik de mijne op 19 november mag ophalen.
Op 30 juli besteld bij Auto Hoogenboom in Rotterdam!
Dat is hier bij mij om de hoek. De mijne komt bij van Mossel in Waalwijk vandaan. Deze week op transport en wordt 1 week na die van jou verwacht. Of zouden ze misschien stiekem toch op dezelfde trein zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Supernova_Black schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:03:
[...]

Nee ik woon in Nederland. Zit er misschien verschil tussen NL en BE?
Er zitten zeker grote verschillen. Op dit moment nu nog levertermijnen in België van gemiddeld 6 maanden als de wagens nu besteld worden, bij mij was het bijna 8 maanden toen ik in maart bestelde. De wagens worden (buiten uitzonderingen) systematisch sneller geleverd in Nederland. De reden is absoluut niet bekend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JAVADE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5wxssXbt4J6lzhMFVPzDkZAWGg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AwlQBXlbfo9jv8sMRVP1Bo7g.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan nu ook de groep verlaten.
Besteld 22 maart
Geleverd 30 oktober (dus net iets langer dan 7 maanden)
Corporate, Pack Max, Pack Transport, Trekhaak,
De eerste rit was super, rijdt zacht, de nieuwe software reageert super snel, Apple carplay werkt prima, kortom op dit moment zeer tevreden.
Aan iedereen die nog wacht, veel succes en hopelijk snelle levering, het is het wachten waard!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartje1979
Eindelijk ook goed nieuws gekregen.
De auto is aanstaande maandag binnen in garage.
Ik kan mijn nummerplaten al aanvragen nu.
Afspraak om af te halen is ook gemaakt op 14 November.
Besteld februari 24.
Corporate, pak max, pack transport, trekhaak, design suite, panoramisch open dak, velgen neptune.
kleur graphite grey.
Ik kijk er naar uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrAP
JAVADE schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:22:
[...]

Heb hetzelfde voor als ik mijn vin in de app ingeef, hopelijk werkt het als ik woensdag de qr kan scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrAP
Supernova_Black schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:08:
Had ik ook, denk dat de foutmelding komt omdat de auto nog niet geactiveerd is door de dealer. Bij mij ging dit wel na enkele dagen na dat de auto bij de dealer stond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supernova_Black
KrAP schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:49:
[...]

Had ik ook, denk dat de foutmelding komt omdat de auto nog niet geactiveerd is door de dealer. Bij mij ging dit wel na enkele dagen na dat de auto bij de dealer stond
Ja inderdaad dat vermoeden had ik ook al.. Had gehoopt dat ik hem via gps kon volgen als hij op de trein stond. Als het goed is dan is de trein nu onderweg..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeanke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snRHQD2hLEHLQlsM-H1oNqutIow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SiQDFvKWbrhxB4l0jXhQ1UC7.jpg?f=fotoalbum_large

Ziezo, besteld op 29/02, geproduceerd op 19/09, aangekomen bij dealer in Aalst op 14/10. Opgeleverd op 04/11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1979
Jeanke schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:23:
[Afbeelding]

Ziezo, besteld op 29/02, geproduceerd op 19/09, aangekomen bij dealer in Aalst op 14/10. Opgeleverd op 04/11.
Proficiat. Ik moet nog een weekje wachten.
Wat zijn je eerste indrukken van de wagen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeanke
Bartje1979 schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:09:
[...]

Proficiat. Ik moet nog een weekje wachten.
Wat zijn je eerste indrukken van de wagen?
Stil, snel en ruim als ik het in 3 woorden moet uitdrukken 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeshnl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-07 08:43
Jeanke schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 07:11:
[...]

Stil, snel en ruim als ik het in 3 woorden moet uitdrukken 😅
Je vergeet er eentje. Mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim Haan
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 23-11-2024
Hallo allemaal,
Ik heb op woensdag 23 oktober (bijna 2 weken geleden) de melding gekregen dat op deze dag met de productie van de auto gestart zou worden.
Wat teruglezen op dit forum gaf mij het idee dat hij een weekje later ofzo wel al op de trein zou moeten staan. Ik heb hier nu 2 weken later nog steeds geen melding van gekregen.
Mijn verwachte leverdatum is over 3 weken. Is dit nog realistisch gezien dat ik pas op stap 3 van de 9 zit in de honeymoonnet?
Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ersch
  • Laatst online: 03-03 12:54
Pim Haan schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:14:
Hallo allemaal,
Ik heb op woensdag 23 oktober (bijna 2 weken geleden) de melding gekregen dat op deze dag met de productie van de auto gestart zou worden.
Wat teruglezen op dit forum gaf mij het idee dat hij een weekje later ofzo wel al op de trein zou moeten staan. Ik heb hier nu 2 weken later nog steeds geen melding van gekregen.
Mijn verwachte leverdatum is over 3 weken. Is dit nog realistisch gezien dat ik pas op stap 3 van de 9 zit in de honeymoonnet?
Alvast bedankt!
Ik kreeg 16 oktober de melden dat hij in productie ging en 2 november bericht dat hij op transport is. Dus 2,5 week zat tussen stap 3 en 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwinb100
Moet kunnen hoor. De mijne ging 11 okt in produktie en ik ga m as donderdag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim Haan
erwinb100 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:10:
Moet kunnen hoor. De mijne ging 11 okt in produktie en ik ga m as donderdag ophalen.
Ersch schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:28:
[...]

Ik kreeg 16 oktober de melden dat hij in productie ging en 2 november bericht dat hij op transport is. Dus 2,5 week zat tussen stap 3 en 4.
Ik heb vandaag bericht gekregen dat hij op transport gaat naar Nederland.
Hopelijk mag ik hem ook snel ophalen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reddiewing
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-09 18:44
Is er al iemand van de nieuwe eigenaren die een catalogus waarde (voor de bijtelling) heeft voor de fiscus die klopt met de gewijzigde prijzen per 1 oktober (3000 euro lager). Aantal mensen die begin oktober de auto kregen weet ik van dat die bij de check bij de RDW gewoon nog de hogere waarde hadden, wat voor lease rijders net sneu is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supernova_Black
Zojuist contact gezocht met de dealer en kreeg te horen dat de auto er al staat. Mocht alleen nog niet worden vrijgegeven van LM vóór maand 08 2025 lol. Natuurlijk gelijk achteraan gegaan maar bleek een foutje in het systeem te zijn. 2025 moest uiteindelijk 2024 zijn.

Al met al een afspraak kunnen maken voor de 18e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adrianb
Nou moe, gemaild met D'Ieteren en m'n wagen zou al op transport staan naar België.
Drie weken terug had ie nog geen productiedatum, dus dat is heel snel gegaan dan.
Ineens teruggemaild of ik dan al een afspraak konden inplannen voor aflevering.

Dan is drie maand tussen bestelling en levering wel realistisch blijkbaar.

Zou het aantal nieuwe bestellingen zo hard zijn gedaald dat productie volledig heeft ingehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davege
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-07 22:20
Mijn wagen zou ondertussen ook al bij de invoerder staan - ook sneller dan verwacht.
Nu nog wachten op de inschrijving bij de LM om dan met de dealer af te kunnen spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supernova_Black
Okay mijn kenteken is nu ook al bekend..!!
Nog 5 dagen te gaan.. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devino

devino

Pff, het begint een kleine soap te worden, maar mijn auto staat al sinds 15 oktober bij de importeur in Vlissingen. In Vlissingen ja, want Leusden is al vol.....
Dealer heeft hem meteen afgeroepen, maar in nog steeds geen transport bekend. Maar weer terug in de afwachtende houding dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devino

devino

devino schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:46:
Pff, het begint een kleine soap te worden, maar mijn auto staat al sinds 15 oktober bij de importeur in Vlissingen. In Vlissingen ja, want Leusden is al vol.....
Dealer heeft hem meteen afgeroepen, maar in nog steeds geen transport bekend. Maar weer terug in de afwachtende houding dus
Verrassende wending, werd vandaag gebeld voor aflevering! Ik schuif dus mijn barkruk hier al een stukje richting de deur en ga er vanuit volgende week de afscheidsfoto hier te plaatsen :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• erwinb100
Ik zwaai hier ook af en ga verder genieten.
Het is het wachten waard! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMSSFRpIQG_EY4nSDJNJuZJZnBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gwxCR02MILWxuef6nvd6rHFZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supernova_Black
erwinb100 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 00:35:
Ik zwaai hier ook af en ga verder genieten.
Het is het wachten waard! [Afbeelding]
Super zeg, ik zei nog dat ze waarschijnlijk op dezelfde trein zouden hebben gezeten. a.s. maandag kan wat mij betreft niet snel genoeg komen.. ik heb precies dezelfde sportline, alleen wel de witte variant..

Geniet er van..!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bartje1979
Mijn auto gisteren kunnen afhalen. Enyaq 85 corporate full option met 20 inch velgen neptune.
Veel geluk verder iedereen. Het is een fantastische wagen. Toch al die miserie van het wachten waard.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FTe1OTBqS3LzDfmCVYygwCKguU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CbEFsv4zyZdUXuFV1VOgGWlz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3tMWVHh-_dLQ67xEznmSbqFpDk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lVqkcsDOnxKpdlcLB8kqXkPx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Bartje1979 op 15-11-2024 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim Haan
Ik kan mijn Enyaq over 2 dagen eindelijk ophalen bij de dealer. Superleuk natuurlijk! :)
Wat mij wel nog opvalt is dat als ik op de link van mijn oorspronkelijke private lease contract klik die me terugbrengt naar de onfigurator het maandbedrag een stuk lager is dan dat het was in september.
Weet iemand of dat dat ook betekend dat mijn uiteindelijke leasebedrag lager gaat zijn?
Of blijft dat gelijk omdat ik toen akkoord ben gegaan met de offerte?
Ik heb ook ergens gelezen dat het bedrag indicatief was i.v.m. de kredietacceptatie.
Zou natuurlijk leuk zijn als het maandbedrag iets lager gaat zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeshnl
Pim Haan schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:05:
Ik kan mijn Enyaq over 2 dagen eindelijk ophalen bij de dealer. Superleuk natuurlijk! :)
Wat mij wel nog opvalt is dat als ik op de link van mijn oorspronkelijke private lease contract klik die me terugbrengt naar de onfigurator het maandbedrag een stuk lager is dan dat het was in september.
Weet iemand of dat dat ook betekend dat mijn uiteindelijke leasebedrag lager gaat zijn?
Of blijft dat gelijk omdat ik toen akkoord ben gegaan met de offerte?
Ik heb ook ergens gelezen dat het bedrag indicatief was i.v.m. de kredietacceptatie.
Zou natuurlijk leuk zijn als het maandbedrag iets lager gaat zijn..
Het bedrag zal niet lager zijn/worden. Het bedrag was indicatief omdat ze daarna wel een prijsverhoging kunnen doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim Haan
Boeshnl schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:11:
[...]

Het bedrag zal niet lager zijn/worden. Het bedrag was indicatief omdat ze daarna wel een prijsverhoging kunnen doorvoeren.
In mijn leasecontract staat wel nog de volgende zin op de laatste pagina: AIIe bedragen zijn in Euro's en inclusief BTW. Genoemde leasetarieven kunnen nog veranderen door wijzigingen in de consumentenprijs, motorrijtuigenbelasting, verzekeringspremie en rente.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Supernova_Black
Het lange wachten is eindelijk voorbij..!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYBiORAcIUJMkYdUE52S99vDSYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U69I0X8lZMP6AZN8LwfOGyD1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTXMDAB5b3zOrevE4v1fMXXFqKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SMoTzIilotsK70jFhLG2h1XJ.jpg?f=fotoalbum_large

Voor alle anderen die nog wachten, veel succes en veilige kilometers toegewenst..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom074
  • Laatst online: 15-03 18:39
Tom074 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:51:
Veelal meegelezen, vandaar ook maar even mijn aanmelding.
Hoop dat ik met een bestelling nu achteraan alle gelezen ellende kom en dat ze zich inmiddels aan het schema kunnen houden.

Enyaq 85
Sportline
Graphite Grey
Elektrisch inklapbare Trekhaak
Panoramadak
Business Upgrade Max
21 inch Aquarius accessoirevelgen

Leasemaatschappij: Alphabet
Besteld bij dealer: Pouw Apeldoorn

1 oktober '24 contract aangeboden aan werkgever
14 oktober '24 contract getekend retour naar leasmaatschappij
15 oktober '24 auto besteld bij dealer + bevestiging van bestelling ontvangen
7 februari '25 afgegeven als voorlopige afleverdatum
Weet iemand eigenlijk wat de stappen zijn die bij deze nummers horen in de honeymoonlink?
Staat al even op 1..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VpPvNWYTFw0CpxSUW1aFBndT88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rrWeCov3o3hKJCsC4q2oduK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devino

devino

Dank voor de gezelligheid, ik ben een eindje rijden 8) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SugF5KfX40mEuk0xKXE1QhwgR4I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YWbSz5TGjLSF4RWO7hloioP7.jpg?f=user_large

Business edition, met trekhaak

[ Voor 6% gewijzigd door devino op 20-11-2024 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeshnl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Ej9jL08pDv4juuQJ3JtSWKj3OI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ogzUkX109ILzF1T7dCLD33oJ.jpg?f=user_large

Mijn rode Enyaq beviel zo goed dat ik er nog eentje heb besteld.

[ Voor 51% gewijzigd door Boeshnl op 20-11-2024 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X79.Unexpected
  • Laatst online: 13-03 09:01
Hallo!

Even mijn bijdrage. Ik volg dit topic al een tijdje en wil even mijn ervaring delen.

Deze zomer een nieuwe bedrijfswagen mogen kiezen.
Na wat wikken en wegen voor de Skoda Enyaq 85 gekozen:
- Corporate uitvoering
- Black Magic
- Warmtepomp
- Transport Pack
- Neptune 20"

Officieel besteld op 8 augustus. De vermoedelijke 'eerlijke' leverdatum werd geschat op februari 2025.
Na het raadplegen van o.a. deze topic leek dit min of meer te kloppen. Dus, met veel geduld het wachten ingezet.

Tot vorige week het nieuws kwam dat de wagen was aangekomen bij de verdeler. Ik haal deze volgende week op!

Toch wel een vrij uitzonderlijk korte levertermijn. Ligt mogelijk aan de vrij 'gangbare' specs van de wagen?

Ik kijk er al naar uit 8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• davege
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-07 22:20
Ik kan hier eindelijk ook mooi afsluiten - daarstraks de 85x L&K gaan afhalen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RdA_DZCGT9Z38Je3WpZChPpakHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UfMNckMKfkRGvQEeWthzvqPK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom074
  • Laatst online: 15-03 18:39
Tom074 schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:50:
[...]

Weet iemand eigenlijk wat de stappen zijn die bij deze nummers horen in de honeymoonlink?
Staat al even op 1..[Afbeelding]
Antwoord op wat stap 2 is, ingepland..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2xAKLRAOHHJBAFaPG5YUo2xhKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIeL7sPGtMoyF9SyPTSYdlYf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ersch
Tom074 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:02:
[...]

Antwoord op wat stap 2 is, ingepland..
[Afbeelding]
Stap 3: Bouw wordt gestart en wat impressie video's
Stap 4: Uw Skoda is onderweg
Stap 5: Uw Skoda is bij ons binnen
Stap 6: Bevestiging afleverafspraak
Stap 7: Het kenteken is....
Stap 8: Nog geen idee
Stap 9: Nog geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X79.Unexpected
  • Laatst online: 13-03 09:01
X79.Unexpected schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:54:
Hallo!

Even mijn bijdrage. Ik volg dit topic al een tijdje en wil even mijn ervaring delen.

Deze zomer een nieuwe bedrijfswagen mogen kiezen.
Na wat wikken en wegen voor de Skoda Enyaq 85 gekozen:
- Corporate uitvoering
- Black Magic
- Warmtepomp
- Transport Pack
- Neptune 20"

Officieel besteld op 8 augustus. De vermoedelijke 'eerlijke' leverdatum werd geschat op februari 2025.
Na het raadplegen van o.a. deze topic leek dit min of meer te kloppen. Dus, met veel geduld het wachten ingezet.

Tot vorige week het nieuws kwam dat de wagen was aangekomen bij de verdeler. Ik haal deze volgende week op!

Toch wel een vrij uitzonderlijk korte levertermijn. Ligt mogelijk aan de vrij 'gangbare' specs van de wagen?

Ik kijk er al naar uit 8)
En dus effectief geleverd op 3 december.
Net iets minder dan 4 maand, een stuk minder dan eerst ingeschat.

Zo kan het dus ook!

Grtj

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ersch
Iedereen nog veel succes met wachten. Dit was mijn sinterklaaskado:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51DW0PAPO8rj1PNsfwFeG--A1do=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hU1hIolHESr6wugKWFaRza72.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5atLP3Ks770s7rws5Adetqu0iYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxNDzMvEj7liF8a92dU1HgCC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddiewing
Nog een weekje wachten en dan kan ik mijn 85 Sportline op halen. De facelift zit helaas wel erg kort er op want die wordt 8 januari aangekondigd. Benieuwd wat er allemaal aangepast gaat worden, waarschijnlijk neus ala Elroq, maar benieuwd of er in het interieur nog grote veranderingen komen die je spijt doen hebben dat je de “oude” hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeshnl
Reddiewing schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:08:
Nog een weekje wachten en dan kan ik mijn 85 Sportline op halen. De facelift zit helaas wel erg kort er op want die wordt 8 januari aangekondigd. Benieuwd wat er allemaal aangepast gaat worden, waarschijnlijk neus ala Elroq, maar benieuwd of er in het interieur nog grote veranderingen komen die je spijt doen hebben dat je de “oude” hebt.
Ik hoop niet dat het nieuwe stuur krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:32
Reddiewing schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:08:
Volgende week heb ik ook mijn Enyaq (85 Corporate). Als je het interieur bekijkt van Elroq, vermoed ik weinig nieuwigheden. En ik vind persoonlijk de neus van de Elroq niet echt mooi :) Het is inderdaad wel jammer dat het zo kort is tussen oud en nieuw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adrianb
Ik heb een vermoeden dat het de facelift is die maakt dat alle orders nu snel(ler) door productie zijn geraakt. Dus dat is dan het voordeel tegenover het nadeel :)

Ik ben hier nog in spanning aan het wachten op info van de dealer. Auto stond maand geleden al op transport. Maar nog geen nieuws naar wanneer levering. Vermoed dat het niet meer voor dit jaar zal zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Adrianb op 11-12-2024 21:59 ]

• Adrianb
Ha, Ondertussen info gekregen van de dealer. Wagen staat bij hun, nu wachten ze op alles van de leasing. Zodra ik bericht krijg van leasing kan ik met dealer afspraak inplannen, en ondertussen maken ze de auto dan gereed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvank
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:12
Dag @Supernova_Black , zit er erg mooi uit de Enyaq!
Ben erg benieuwd hoe het rij gedrag is met de 21 inch velgen. Ik lees veel dat de Enyaq er strak afgeveerd is, en ben erg benieuwd naar uw ervarng met de 21inch?

Ben zelf aan het kijken naar een nieuwe lease auto
- Enyaq 85 Sportline
- Enyaq 85 coupe Sportline
- Kodiaq PHEV Sportline
Ik heb helaas nog geen test rit kunnen maken, hopelijk a.s. zaterdag, gezien de 85 nog zeer beperkt bij de dealer beschikbaar is als Demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeshnl
mvank schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:19:
Ben erg benieuwd hoe het rij gedrag is met de 21 inch velgen. Ik lees veel dat de Enyaq er strak afgeveerd is, en ben erg benieuwd naar uw ervarng met de 21inch?

- Enyaq 85 Sportline
- Kodiaq PHEV Sportline
Ik heb helaas nog geen test rit kunnen maken, hopelijk a.s. zaterdag, gezien de 85 nog zeer beperkt bij de dealer beschikbaar is als Demo.
Er zijn genoeg mensen hierzo die een sportline 85 hebben voor een proefrit 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvank
Ik las net op autoweek en vroom.be dat januari een nieuwe facelift getoont wordt van de enyaq. Denk dat ik maar de Autosalon van Brussel ga bezoeken.

"Skoda Enyaq facelift in première in Brussel
Wanneer we de vernieuwde Skoda Enyaq mogen verwachten? We vermoedden al dat het niet meer lang zou duren, aangezien het oude model al niet meer te bestellen is. En dat wordt bevestigd door Skoda, want op 8 januari beleven de vernieuwde Enyaq en Enyaq Coupé hun digitale wereldpremière… waarna ze ook fysiek te zien zullen zijn op het Autosalon van Brussel vanaf 10 januari! Daarmee heeft ons kleine Salon toch weer een première van formaat te pakken…"

[ Voor 51% gewijzigd door mvank op 17-12-2024 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeshnl
mvank schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:44:
Ik las net op autoweek en vroom.be dat januari een nieuwe facelift getoont wordt van de enyaq. Denk dat ik maar de Autosalon van Brussel ga bezoeken.

"Skoda Enyaq facelift in première in Brussel
Wanneer we de vernieuwde Skoda Enyaq mogen verwachten? We vermoedden al dat het niet meer lang zou duren, aangezien het oude model al niet meer te bestellen is. En dat wordt bevestigd door Skoda, want op 8 januari beleven de vernieuwde Enyaq en Enyaq Coupé hun digitale wereldpremière… waarna ze ook fysiek te zien zullen zijn op het Autosalon van Brussel vanaf 10 januari! Daarmee heeft ons kleine Salon toch weer een première van formaat te pakken…"
Volgens mij zijn de technische wijzigingen al doorgevoerd in de 85 model van dit jaar. Het zal dus alleen een facelift zijn. Of die mooi is moeten we gaan ondervinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reddiewing
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpldHhh5xtWgPqi9_C7ROQy0zto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O6OHKApMSru4pl2QlBlDevdC.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is er! Succes met wachten voor degene die nog geleverd moeten krijgen, of die de facelift versie gaan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvank
Ben er nog niet helemaal uit, morgen staat proefrit gepland met Enyaq 85 Sportline
Voor EV staat nu in mijn lijst:
- Enyaq 85 Sportline + Business upgrade, panorama dak, 21inch velgen
- BMW iX1 eDrive20 + M Sportpakket Pro, panorama dak, 20inch velgen
- Tesla Model Y Long Range AWD + 21inch

Is er iemand die ook deze auto's vergeleken heeft? en nog advies heeft?
Zaterdag 11-jan iig naar Autosalon van Brussel om de nieuwe Enyaq te aanschouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:48
mvank schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:39:
Ben er nog niet helemaal uit, morgen staat proefrit gepland met Enyaq 85 Sportline
Voor EV staat nu in mijn lijst:
- Enyaq 85 Sportline + Business upgrade, panorama dak, 21inch velgen
- BMW iX1 eDrive20 + M Sportpakket Pro, panorama dak, 20inch velgen
- Tesla Model Y Long Range AWD + 21inch

Is er iemand die ook deze auto's vergeleken heeft? en nog advies heeft?
Zaterdag 11-jan iig naar Autosalon van Brussel om de nieuwe Enyaq te aanschouwen.
Ik heb naar de enyaq en de ix1 gekeken. De Tesla viel voor mij af uit principe; geen cent naar die narcistische pannekoek met een kind met de naam als een kortingscode. Dat ik de Y ook nog eens lelijk vind, maakte het nog makkelijker.

Ik ben voor de enyaq coupe gegaan en niet voor de ix1 om een paar redenen. De bijtelling van de ix1 was meer, terwijl de auto kleiner is. Het is ook nog eens het kleinste ix model, waardoor het al snel oogt als een boodschappenauto. Iets wat natuurlijk totale onzin is; maar zo voelde het. Ik vond het interieur van de ix1 overigens wel wat mooier.

Uiteindelijk doen de ix1 en de enyaq volgens mij niet voor elkaar onder. Ik zou gewoon de keuze baseren op waar je het beste gevoel bij hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supernova_Black
mvank schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:19:

- Enyaq 85 Sportline
- Kodiaq PHEV Sportline
Hoi, de auto rijdt heerlijk, ik rij erin alsof ik nooit een ander auto heb gehad. Zelfs nu na een volle maand is het elke keer weer een feestje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvank
Vandaag test rit gemaakt met iX1 en Enyaq 85 coupe. Helaas was het een Enyaq Coupe selection met 20inch, gezien mijn eigen keuze de Enyaq Sportline full option zou zijn. Paar punten dat ik opmerkte is dat de Enyaq stuk lager zit, meer richting de Octavia die ik voorheen altijd reed. vind de hogere zit van de Kodiaq wel iets fijner (is persoonlijk). Daarnaast uit auto hold wegrijden was niet altijd plezierig, soort tik in de rug waardoor je heel voorzichting met pedal moet omgaan (zal wel gewenning zijn). Op de snelweg vond ik de auto niet echt stil, tuurlijk rolgeluid is er altijd, maar naast het rolgeluid was er een ander geluid hoorbaar welke ik niet kon plaatsen.
Voor de rest een fijne, ruime auto. Dat panorama dak in de Coupe is wel helemaal geweldig. Helaas is er geen Akoestisch optie (meer demping) voor de Enyaq.

De iX1 was soepeler met accelereren vanuit auto hold, stoelen voorin zaten beter en stuur voelde beter aan (gereden model M Sportline Plus). Achterbank is wel erg aan de harde kant en drempels in comfort stand voelde ook wel hard aan. En de kofferbak ruimte is significant kleiner... dus weekend weg (4 personen en hond) is dus een dakkoffer nodig. zal niet tengoede komen van actieradius. Daarnaast vond ik de auto stuk stiller en was alleen het afrol geluid aanwezig en minder de wind zoals bij de Enyaq.

Proefrit in gepland voor vrijdag met een Tesla, tja je kan Elon Musk een raar persoon vinden, maar misschien moeten we soms deze mensen in de wereld hebben om vanuit een ander oogpunt iets niet te zetten. Het merk heeft jaren voor gelopen, zoals ik mag lezen, op andere ev auto's. Ik heb ook niets met die man, maar dan moet mij niet weerhouden om de Model Y te testen. We gaan het zien vrijdag.

Gezien de Kodiaq PHEV Sportline ook in de showroom stond, ook die maar gelijk aangevraagd voor proefrit vrijdag. Qua zit positie en ruimte mijn voorkeur, maar het PHEV rijden ben ik nog niet overtuigd van of dat was is, 120km electrisch en een kleinere 45liter tank. dan ben je aan het stekkeren en tanken... Ook hier maar de proefrit afwachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:48
mvank schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:26:
Vandaag test rit gemaakt met iX1 en Enyaq 85 coupe. Helaas was het een Enyaq Coupe selection met 20inch, gezien mijn eigen keuze de Enyaq Sportline full option zou zijn. Paar punten dat ik opmerkte is dat de Enyaq stuk lager zit, meer richting de Octavia die ik voorheen altijd reed. vind de hogere zit van de Kodiaq wel iets fijner (is persoonlijk). Daarnaast uit auto hold wegrijden was niet altijd plezierig, soort tik in de rug waardoor je heel voorzichting met pedal moet omgaan (zal wel gewenning zijn). Op de snelweg vond ik de auto niet echt stil, tuurlijk rolgeluid is er altijd, maar naast het rolgeluid was er een ander geluid hoorbaar welke ik niet kon plaatsen.
Voor de rest een fijne, ruime auto. Dat panorama dak in de Coupe is wel helemaal geweldig. Helaas is er geen Akoestisch optie (meer demping) voor de Enyaq.

De iX1 was soepeler met accelereren vanuit auto hold, stoelen voorin zaten beter en stuur voelde beter aan (gereden model M Sportline Plus). Achterbank is wel erg aan de harde kant en drempels in comfort stand voelde ook wel hard aan. En de kofferbak ruimte is significant kleiner... dus weekend weg (4 personen en hond) is dus een dakkoffer nodig. zal niet tengoede komen van actieradius. Daarnaast vond ik de auto stuk stiller en was alleen het afrol geluid aanwezig en minder de wind zoals bij de Enyaq.

Proefrit in gepland voor vrijdag met een Tesla, tja je kan Elon Musk een raar persoon vinden, maar misschien moeten we soms deze mensen in de wereld hebben om vanuit een ander oogpunt iets niet te zetten. Het merk heeft jaren voor gelopen, zoals ik mag lezen, op andere ev auto's. Ik heb ook niets met die man, maar dan moet mij niet weerhouden om de Model Y te testen. We gaan het zien vrijdag.

Gezien de Kodiaq PHEV Sportline ook in de showroom stond, ook die maar gelijk aangevraagd voor proefrit vrijdag. Qua zit positie en ruimte mijn voorkeur, maar het PHEV rijden ben ik nog niet overtuigd van of dat was is, 120km electrisch en een kleinere 45liter tank. dan ben je aan het stekkeren en tanken... Ook hier maar de proefrit afwachten...
Mijn coupe vind ik eigenlijk wel stil. Vanaf de business zitten er overigens geluidsdempers voorruiten in, dus ik zou als ik jou was toch eens kijken of je nog een proefrit kunt maken in een business of sportline. Of hier een tweaker vinden in je buurt ;) Die tik in de rug herken ik wel, maar is inderdaad een kwestie van wennen aan het pedaal.

Klinkt verder alsof je duidelijk de voor en nadelen herkent. De ix1 is inderdaad echt wel een stukje kleiner dan de enyaq. Heel veel cm schelen ze niet in lengte, maar ik denk dat de ix1 wat meer neus heeft ofzo. De neus van de enyaq is betrekkelijk klein.

Tsja, Musk. Leuk dat hij EV op de kaart heeft gezet en wat hij doet met spaceX is ook allemaal prachtig, maar die kerel is gewoonweg een gevaar voor de wereld. Werkelijk op als fronten. Kijk nu naar zijn politieke macht, waarin hij aanstuurt op allerlei ingrepen en veranderingen die enkel hem persoonlijk dienen. En dat is met meer van die miljardairs het probleem, maar Musk is bilmaatjes met Trump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edga
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-05 20:52
Iemand die zicht heeft op eigen levertermijn, ik krijg van leasing en van garage tegengestelde berichten.
Garage = feb
Leasing = mei

Bestelling geplaatst midden november.
Enyaq - Coporate
Interieur suite
Pano open dak
Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrianb
Edga schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:21:
Iemand die zicht heeft op eigen levertermijn, ik krijg van leasing en van garage tegengestelde berichten.
Garage = feb
Leasing = mei

Enyaq - Coporate
Interieur suite
Pano open dak
Trekhaak
Dat is nog de pre-facelift dan?

Ik heb besteld medio september. De wagen stond 13 november op transport en begin december ergens bij de dealer. (Nog aan het wachten op inschrijving van lease-firma.)

Als jouw bestelling lijkt op de mijne (zonder afwachten van de lease-firma wegens nieuw jaar), dan zou ik rekenen op februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edga
Ja is nog net pre facelift, ja voordeel zal bij mij zijn dat lease firma niet zal afwachten met inschrijven naar het jaar daarop.
Bij jou dus na 2,5 maand bij dealer.
Indien ze op zelfde timing blijven lijkt het er ook op voor februari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fomix
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-06 09:25
Edga schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:21:
Garage = feb
Leasing = mei

Enyaq - Coporate
Interieur suite
Pano open dak
Trekhaak
Je leasing wil uiteraard zo dicht mogelijk bij de einddatum van je huidige contract uitleveren. Dat is niet noodzakelijk de datum van de fabrikant die zo snel mogelijk wil uitleveren (aan de leasing).

Andere mogelijkheid, je garage heeft een beter zicht op huidige levertijden en geeft je een inschatting daarop. De info van de leasing is misschien wat verouderd.

Ik heb twee weken geleden bericht gekregen dat de levering een maand naar voor geschoven is (eind janauri).
Bestelling van half augustus. Enyaq coupe 85 corporate met pack ultra.

[ Voor 4% gewijzigd door Fomix op 06-01-2025 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrianb
Verdomde leasemaatschappijen toch.

M'n wagen staat al van begin december bij de dealer te wachten op inschrijving door de leasemaatschappij, maar niks info van ALD. Heb hun midden december kunnen spreken en toen zeiden ze 'ja, we doen geen inschrijvingen meer, dat gaat januari zijn', Sindsdien geen antwoord op e-mail, en als je belt blijf je eeuwig in wacht staan.

Dus ik weet van niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evo14
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 05-08 11:56
Ter info: facelift is besteld, levertijd tussen 18 maart en 18 mei. Ik ben verbaasd over de snelle levertijd. We'll see.

België, Antwerpen, Enyaq Corporate 85, olibo groen, loft interieur met trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edga
Lol als ik dit lees, dan komt termijn die leasing mij opgeeft overeen met de facelift.

Zou de leasing dan toch achter de rug door de facelift uiteindelijk besteld hebben? (En dus niet de 85 uit 2024)

Oh zou ik toch echt in de laatste wagens 85 -2024 zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:34
Net met Van de Udenhout gebeld en zij geven nu ook levertijden van ongeveer 3 maanden af voor een nieuwe Enyaq. Ik ga dit topic komende maanden goed volgen omdat mijn huidige leasecontract eind november afloopt en ik ivm de gewijzigde bijtellingsregels per se dit jaar nog een nieuwe zou willen ontvangen. Benieuwd of die snelle levertijden gehaald worden en zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesali
  • Laatst online: 19-03 20:05
Enyaq Corporate 85 (suite & pack max) net voor de facelift op 20/11/2024 bestelt bij Van Mossel, Antwerpen, België. Levering gepland op 4 mei momenteel. Dus levertijd 5,5 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edga
@Vesali we hebben dus nagenoeg tegelijk besteld ook leasing of privé? Bij mij is het leaseplan update van leaseplan was gisteren 12 mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesali
@Edga ook leaseplan. Ja, strange dat de huidige levertermijn die vermeld wordt voor de facelift modellen korter lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evo14
Ik heb een "kale" Corporate 85 besteld, misschien maken ze die "aan de lopende band" en zijn die productieslots al gealloceerd. Weet niet of ze zoals bij Porsche bijvoorbeeld volledig on demand / first in first out produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesali
Normaal werken ze altijd eerst de pré facelift modellen af en starten ze daarna pas met de facelift omwille van organisatorische redenen. De skoda fabriek in Mladá Boleslav past dit ook zo toe. De lange levering kan verschillende redenen hebben mss moet de leasemaatschappij de inschrijven wat spreiden, onvoldoende transport, toch nog issues met bepaalde componenten, etc hopelijk schuift de datum nog op naar voren maar ik heb daar eerder een negatieve ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edga
Garage meld mij vandaag: zal waarschijnlijk voor April zijn, heb toch een gevoel dat ze het zelf niet goed weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruine
  • Laatst online: 18-03 05:51
Auto besteld 03-10-2024
Bevestigd door dealer 31-10-2024

1e leverdatum 27-12-2024
1e keer uitgesteld naar 17-01-2025
2e keer uitgesteld naar 28-02-2025
3e keer uitgesteld naar 31-03-2025

Besteld Skoda Enyaq
85 Business Edition 5D 210kW 20” velgen black metallic.

Dus die levertijden is allemaal natte vinger werk.

Auto is besteld door Athlon, maar de dealer kan hem niet eens vinden…. Wat een bagger zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evo14
evo14 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:18:
Ter info: facelift is besteld, levertijd tussen 18 maart en 18 mei. Ik ben verbaasd over de snelle levertijd. We'll see.

België, Antwerpen, Enyaq Corporate 85, olibo groen, loft interieur met trekhaak.
Intussen nieuwe datum: 25 mei
Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste