Het grote Enyaq levertijden topic

Pagina: 1 ... 31 ... 35 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAVADE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 08-04 08:16
speedo1983 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:18:
Tijd om dit topic te verlaten, auto is geleverd[Afbeelding]
Mooie wagen en mooie keuze! Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 21:20
Mooi bericht! Hoe lang heb je moeten wachten? En klopte de initieel aangegeven levertijd een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedo1983
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-10 14:49
pinominie schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:37:
[...]

Mooi bericht! Hoe lang heb je moeten wachten? En klopte de initieel aangegeven levertijd een beetje?
5 maanden gewacht. Initieel gaven ze 3 á 4 maanden af. Uiteindelijk dus 5 geworden. Dikke prima als ik zo andere ervaringen lees. Ik kan er niet meer van maken dan dat ik geluk heb gehad dat er net een nieuwe productielijn was van 85 die goed liep en wellicht dat eerdere bestellingen van de 80 wellicht doorschuiven naar 85 en daardoor bovenop de stapel lees vertraging oplopen? Allemaal giswerk, want er is geen logica aan te ontdekken helaas. Succes met de wachttijden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:23
Mooie spec! Ik krijg die van mij ( sportline 85 Graphite grey) komende woensdag.

Besteld eind februari, initiele leverweek 26. Daarna uitgesteld naar week 42, en nu dus levering in week 36

...

• Reddiewing
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-09 18:44
Je zou toch verwachten dat met de teruglopende vraag naar EV's - vandaag weer in het nieuws - dat levertijden veel korter zouden moeten worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAVADE
Reddiewing schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:55:
Je zou toch verwachten dat met de teruglopende vraag naar EV's - vandaag weer in het nieuws - dat levertijden veel korter zouden moeten worden
Dat zie je wel bij andere merken, maar blijkbaar niet bij de VW - Skoda groep. En ook niets logisch, auto's die later besteld werden op 5 maanden geleverd. Diegene die vroeger werden besteld - nog steeds wachtende, NL eerder dan BE. Geen enkele logica in types of opties, niets. Er is geen first-in first-out, of enige andere productie logica. Uitvluchten en excuses die niet kloppen, dealers die zelfs niet op de hoogte zijn. De fabriek doet maar wat. Incompetentie ten top, dat belooft. En geen enkele degelijke communicatie. De MySkoda website is al weken offline, met de belofte van een nieuwe. Nog nooit gezien dat een website volledig offline wordt gehaald tot de nieuwe wordt online geplaatst. Het is een ramp, compleet amateurisme. Het is voor mij de eerste maar vooral de laatste keer dat ik een Skoda heb besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartje1979
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 30-03 11:39
Mijn enyaq 85 corporate is besteld 27 februari 2024. Normale levering augustus. Nog steeds niets gehoord. Gebeld met garage maar die kunnen geen info geven?? Graphite grey met ultra pack. Zouden de opties iets doen aan de levertijd? Zo heb ik hem besteld.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzQID2c-Py2u71QH-AwA__lWLzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a7jkmhwHGmouTlcw9C5ajoje.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door Bartje1979 op 29-08-2024 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-06 14:24
Bartje1979 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:31:
Mijn enyaq 85 corporate is besteld 27 februari 2024. Normale levering augustus. Nog steeds niets gehoord. Gebeld met garage maar die kunnen geen info geven?? Graphite grey met ultra pack. Zouden de opties iets doen aan de levertijd? Zo heb ik hem besteld.[Afbeelding]
Hier 85 corporate met trekhaak en ecosuite besteld op 29/02. Zou worden geproduceerd week 37 maar garage claimt nog altijd dat de productie pas op 19/10 begint. Die productieweek weet ik via Myskoda, toen de site nog werkte.
Het is vrees ik zoals Javade het hierboven zegt, ze doen maar wat in Tsjechië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Jeanke schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:34:
[...]

Hier 85 corporate met trekhaak en ecosuite besteld op 29/02. Zou worden geproduceerd week 37 maar garage claimt nog altijd dat de productie pas op 19/10 begint. Die productieweek weet ik via Myskoda, toen de site nog werkte.
Het is vrees ik zoals Javade het hierboven zegt, ze doen maar wat in Tsjechië.
Had dan zelf maar eens gebeld met dealer garage, oorspronkelijk levering 7 oktober, nu mid-november. Zou wel eens kunnen dat onze auto's op hetzelfde moment worden geproduceerd. Hier ook 85 Corporate, met Pack Max en trekhaak, Suite Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleybrown00
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-07 19:47
Ik heb bestelling geplaatst bij LP BE midden maart. Initieel was levertijd half augustus. Dan bijgesteld naar begin september. Dan vermoedelijk net voor Kerst uitlevering.
Van de week eens langsgegaan bij DMC Zwijndrecht en blijkt dat mijn auto in week 36 zou geproduceerd worden.
85 corporate, Graphite Grey, EcoSuite, trekhaak, pano dak, 21' supernova, pack ultra.
That being said vermoed ik dan dat hij begin/midden november uitgeleverd zal worden.
We zullen zien ....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FlQDF7i2tzxG7fDjA1V7_p4wlBk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ETFDcBrrsrzCWw467poDamey.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
charleybrown00 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:43:
Ik heb bestelling geplaatst bij LP BE midden maart. Initieel was levertijd half augustus. Dan bijgesteld naar begin september. Dan vermoedelijk net voor Kerst uitlevering.
Van de week eens langsgegaan bij DMC Zwijndrecht en blijkt dat mijn auto in week 36 zou geproduceerd worden.
85 corporate, Graphite Grey, EcoSuite, trekhaak, pano dak, 21' supernova, pack ultra.
That being said vermoed ik dan dat hij begin/midden november uitgeleverd zal worden.
We zullen zien ....

[Afbeelding]
Misschien dat ze allemaal dan geproduceerd worden op dat moment, want mijn wagen is ook besteld rond 22 maart door LP? Anders zou het helemaal onlogisch zijn. Hou ons zeker op de hoogte van verdere evoluties. Week 36 is reeds volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davege
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-07 22:20
Mijn wagen bij Arval BE besteld in februari... (85x L&K - Graphite Grey - pano-dak - warmtepomp - pack transport - pack ultra), volgens de garage nog geen productiedatum bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gmls
  • Laatst online: 20-12-2024
Ben hier al even aan het volgen maar lijkt volledige willekeur te worden!
85 corporate met eco suite besteld half november, originele levering maart 2024, dan juni, dat nogmaals aangepast naar augustus, dan nieuwe update eind september. Sindsdien is het heel stil, binnen een weekje eens bij de dealer polsen of ze al iets weten maar heb er niet veel vertrouwen in dat september iets gaat worden

[ Voor 3% gewijzigd door gmls op 30-08-2024 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 19:28
mathman schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:32:
[...]

Goed. Update van bovenstaande: enyaq 85 business edition is besteld ipv de 60 variant. Zou oorspronkelijk niet binnen het budget vallen en nu wel 🫥
Nu ja ik vind het prima, mooi meer range. Natuurlijk ook iets hogere netto bijtelling maar die neem ik voor lief.

Daarnaast wat hierboven genoemd wordt: affabriek trekhaak is geen issue; naderhand erop laten zetten wel.

De dealer (Muntstad) verwacht dat de auto in september geleverd wordt. Nog geen honeymoon link of datum in de app van de leasemij

Nog wel een kleine aap uit de mouw: per 1-8 gaan de prijzen schijnbaar omhoog met €1200 voor de 85 business edition. Dus fijn een hogere netto catalogusprijs :/
Vandaag maar weer eens een belletje naar Pon Skoda Utrecht: de auto heeft een definitieve productiedatum! Week 41 verwachten ze hem in NL; eind oktober ophalen bij de dealer.

Honeymoon stond wel ingevuld, maar een vinkje voor de updates was niet gezet. Dus vandaar dat ik nog steeds niks binnen had. De beste man aan de lijn heeft het opnieuw gezet en als alles meezit kan ik binnenkort alles zelf volgen ipv om de maand eens een belletje te plegen.

Het gaat hier om een Enyaq 85 Business Edition Race Blue met trekhaak en transport pakket

[ Voor 3% gewijzigd door mathman op 30-08-2024 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reddiewing
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-09 18:44
Vandaag bericht dat productie datum bekend is - week 40. Eind mei besteld. 85 Sportline Black Magic. Stap 2 nu in de Honeymoon 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Reddiewing schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:14:
Vandaag bericht dat productie datum bekend is - week 40. Eind mei besteld. 85 Sportline Black Magic. Stap 2 nu in de Honeymoon 😁
Opnieuw twee wagens in Nederland met snellere bekende productiedatum terwijl in België het maar wachten is. Ik denk dat we dringend eens bij onze Belgische importeur moeten aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:08
JAVADE schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:48:
[...]

Opnieuw twee wagens in Nederland met snellere bekende productiedatum terwijl in België het maar wachten is. Ik denk dat we dringend eens bij onze Belgische importeur moeten aankloppen.
Dit is al heel lang zo. Ik bestelde mijn Enyaq in sept 23 en kreeg hem in jan 24 geleverd, terwijl Belgen in die tijd ook al een jaar wachtten op hun auto’s. En dat was toen ook niets nieuws. Het zou inderdaad zo maar eens aan de importeur kunnen liggen (en de afspraken die hij heeft met Skoda).

[ Voor 9% gewijzigd door cryptapix op 31-08-2024 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
mathman schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:53:
[...]

Vandaag maar weer eens een belletje naar Pon Skoda Utrecht: de auto heeft een definitieve productiedatum! Week 41 verwachten ze hem in NL; eind oktober ophalen bij de dealer.

Honeymoon stond wel ingevuld, maar een vinkje voor de updates was niet gezet. Dus vandaar dat ik nog steeds niks binnen had. De beste man aan de lijn heeft het opnieuw gezet en als alles meezit kan ik binnenkort alles zelf volgen ipv om de maand eens een belletje te plegen.

Het gaat hier om een Enyaq 85 Business Edition Race Blue met trekhaak en transport pakket
En wanneer is hij besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathman
Begin april van 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope87
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-03 20:43
Hier is de definitieve productieweek inmiddels voorbij want dat was afgelopen week. Maar honeymoon staat nog steeds op stap 2 (def productieweek bekend).

Hoe is jullie ervaring met de te volgen stappen na stap 2? Kan het zijn dat ie straks in 1x een paar stappen opschuift?

Eind november besteld trouwens dus mag nu wel een keer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dani69
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18-03 06:42
Vandaag bericht via honeymoonnet.nl gehad dat de productie is gestart. Alles gaat netjes volgens planning gelukkig.
Iemand enig idee over hoeveel dagen gemiddeld de auto dan op transport gaat richting ons land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:23
Hou rekening met een week of 5-6; die van mij is 2e week augustus geproduceerd, en wordt deze week afgeleverd. Hangt of staat met de transportmomenten (als de trein vol is gaat ie rijden ;) ) , en de planning bij de dealer voor het aflvere gereed maken (kenteken etc)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekkos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 17:57
pekkos schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:08:
25-06-'24 besteld
verwachte leverdatum: 06-12-'24

Skoda Enyaq Coupe 85
Zojuist update gekregen van skoda;
"De status van de bestelling is “Definitief ingepland” en dat zou in week 38 moeten gaan starten.
De verwachting die hiermee wordt opgegeven is dat de auto bij ons zal zijn in week 42, waarmee wij verwachten de auto ca. week 44 – 45 aan u te kunnen leveren."
Lijkt erop dat ze dan eerder gaan leveren dan oorspronkelijk gecommuniceerd (06-12-'24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Even gemailed met PON (was geen niet echt een antwoord op mijn vraag):
We hebben inderdaad een onzekere periode achter de rug met de leveringen van de Skoda Enyaq.
Op dit moment is de voorspelling nog steeds dat we de Enyaq eind november zouden moeten kunnen leveren.

Zekerheid hebben we echter pas als de productie definitief is, en dat is helaas nog niet het geval.
Ze denken blijkbaar dat de onzekere periode is afgelopen, als ik de post van anderen lees dan lijkt mij dat dit nog niet helemaal het geval is.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1979
Daarstraks de garage aan de lijn gehad. Mijn enyaq zou week 38-39 van de band moeten rollen. Ze konden wel niet zeggen hoelang het transport zou duren van Tsjechië naar België.heeft iemand daar al ervaring mee?
de site van Myskoda ligt ook nog steeds plat. Weet iemand soms wanneer hij terug on-line komt?

[ Voor 18% gewijzigd door Bartje1979 op 03-09-2024 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinb100
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-08 16:18
Ik heb mijn Enyaq coupe besteld eind mei, levering is van wk 40 naar week 50 verplaatst op honeymoon, maar de dealer wist me te vertellen dat ie gepland staat voor produktie in week 42 🤷‍♂️.

Ik wacht maar gewoon rustig af, er zit niets anders op.

Het gaat om een 85, black magic, sportline met de 21 inches en alle opties op warmtepomp na.
Dealer uit Breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope87
Dope87 schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:17:
Hier is de definitieve productieweek inmiddels voorbij want dat was afgelopen week. Maar honeymoon staat nog steeds op stap 2 (def productieweek bekend).

Hoe is jullie ervaring met de te volgen stappen na stap 2? Kan het zijn dat ie straks in 1x een paar stappen opschuift?

Eind november besteld trouwens dus mag nu wel een keer gebeuren.
Sinds vandaag naar stap 3. Productie is gestart. Weekje later dus dan eerder als definitieve datum werd opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

MetalfanBlackness schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:24:
Mijn enyaq is besteld.
2024-07-03 besteld op de site van de lease maatschappij
2024-07-15 order akkoord bevonden
2024-07-26 Order doorgezet naar PON
2024-07-26 Verwachte aflevering 2024-11-23
2024-08-20 Order beschikbar op honeymoonnet, verwachte leveringsweek 48

Bestelde auto:
Skoda Enyaq 85 Business Edition
Kleur: Graphite grey
Bekleding: Grijs/zwart
Meeruitvoeringen:
* Transport pakket
* Elektrisch inklapbare trekhaak

Ik ben benieuwd of ik de auto nog dit jaar krijg.
Productieweek 41, maar ja dat is eigenlijk voorlopig.

"Deze verwachte productieweek is real-time informatie van de fabriek. Wanneer de fabriek een wijziging doorvoert, dan wordt de verwachte productieweek automatisch aangepast. Een eventuele wijziging creëert niet een nieuw e-mailbericht. Voor de real-time informatie dien je zelf naar deze pagina te gaan."

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleybrown00
Zo spijtig dat we dit in BE niet kunnen opvolgen ...
We zijn afhankelijk van de garage en die moet je dan maar opbellen/langsgaan.
That being said, zou hij deze week geproduceerd moeten zijn volgens de garage. Nog geen VIN maar eind oktober zou realistisch moeten zijn voor uitlevering zeggen ze.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:14
Hier is het ook tijd om afscheid te nemen in dit topic. Vanmiddag onze nieuwe aanwinst op mogen halen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dW4Zrz1sn_AURyrG0BkmI_DwPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjzLXubtOwjOKyFuBsjDopyb.jpg?f=fotoalbum_large

Besteld op 2 februari, aanvankelijke levertijd was begin juni maar werd dus uiteindelijk vandaag (7 maanden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeshnl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-09 11:11
One-eye864 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 19:21:
Hier is het ook tijd om afscheid te nemen in dit topit. Vanmiddag onze nieuwe aanwinst op mogen halen!

[Afbeelding]

Besteld op 2 februari, aanvankelijke levertijd was begin juni maar werd dus uiteindelijk vandaag (7 maanden).
Van harte gefeliciteerd en veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thjoosten
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-10-2024
Bericht van de verkoper: de auto is bij PON in Nederland (productiedatum was 16 dagen geleden). Nu nog vrijgegeven worden door PON en dan kunnen we hem ophalen. Levertijd is dus iets van 9 maanden, oorspronkelijk zou hij begin maart geleverd worden. (Enyaq 85 business met trekhaak)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oosterboeren
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 24-09-2024
Bij de dealer na bestelling van nov'23.
Business pakket, upgrade pakket.
Rijden maarAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPN74pBt0zu6Oc0EXAN-sHhyb7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6THinQOeW60Z7gwWu2m8Fpt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door Oosterboeren op 09-09-2024 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartje1979
charleybrown00 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:47:
Zo spijtig dat we dit in BE niet kunnen opvolgen ...
We zijn afhankelijk van de garage en die moet je dan maar opbellen/langsgaan.
That being said, zou hij deze week geproduceerd moeten zijn volgens de garage. Nog geen VIN maar eind oktober zou realistisch moeten zijn voor uitlevering zeggen ze.
IDD hier in België weet ge niets. Het enige wat we hadden was myskoda maar die is nog steeds niet terug. Lijkt me toch logisch dat je eerst een nieuwe site maakt en op 1 dag omzet? Maar tja. Mijn Enyaq besteld 20 februari ongeveer. Enyaq 85 corporate met ultra pack 20 inch velgen trekhaak lederen interieur die suite black allé alles behalve de warmtepomp. Die laatste is zijn geld niet waard denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleybrown00
Bartje1979 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:33:
[...]

IDD hier in België weet ge niets. Het enige wat we hadden was myskoda maar die is nog steeds niet terug. Lijkt me toch logisch dat je eerst een nieuwe site maakt en op 1 dag omzet? Maar tja. Mijn Enyaq besteld 20 februari ongeveer. Enyaq 85 corporate met ultra pack 20 inch velgen trekhaak lederen interieur die suite black allé alles behalve de warmtepomp. Die laatste is zijn geld niet waard denk ik.
Ik heb wel bevestiging gekregen dat hij op de parking op een treinritje BE staat te wachten ondertussen. VIN ook gekregen maar geeft nog error. Vermoedelijk omdat die pas echt actief gezet zal worden net voor uitlevering? Allez, als ik even nadenk zou dat mijn redenering toch zijn.

Wachten duurt lang …

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:42

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

devino schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:59:
Ik kom ook meedoen in de wachtrij. Enyaq 85 business edition, begin van de week besteld via de lm. Gister via de LM de bevestiging gekregen voor week 46. We gaan het zien.......
Nog geen info van de dealer zelf ontvangen overigens.
Net bij de dealer geweest en die van mij staat definitief gepland voor productie in week 40. Het lijkt er dus op dat ze eea redelijk onder controle beginnen te krijgen qua productie.

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

• JAVADE
devino schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:02:
[...]

Net bij de dealer geweest en die van mij staat definitief gepland voor productie in week 40. Het lijkt er dus op dat ze eea redelijk onder controle beginnen te krijgen qua productie.
In Nederland besteld? Besteld in juni? En nu al productiedatum? Gaat aanzienlijk sneller in Nederland dan. Wat is dat met d'Ieteren in België? Geen info via tool of website, dealer of garage laat niets weten, tenzij je er naar vraagt, maar we zijn toch geen bedelaars? Absoluut niet tevreden over hun verkooporganisatie, hopelijk is de service nadien aanzienlijk beter. Ik denk niet nog ooit een wagen bij hen te bestellen via LM. Zal een ander merk worden in de toekomst. Ik heb besteld in maart en nog steeds niets ontvangen van bevestigingen, enkel een voorlopige leverdatum die opgeschoven was van begin oktober naar half november en dan moest ik er nog naar vragen.

• JAVADE
charleybrown00 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:00:
[...]

Ik heb wel bevestiging gekregen dat hij op de parking op een treinritje BE staat te wachten ondertussen. VIN ook gekregen maar geeft nog error. Vermoedelijk omdat die pas echt actief gezet zal worden net voor uitlevering? Allez, als ik even nadenk zou dat mijn redenering toch zijn.

Wachten duurt lang …
Ik ben zeer benieuwd naar je uiteindelijke leverdatum. Mijn wagen is besteld 22 maart, dus ongeveer een maand na jouw wagen. Dan heb ik een idee wanneer ik deze logischerwijze (als er tenminste logica inzit) zou ontvangen

• nomobo
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 31-05 10:20
JAVADE schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:45:
[...]

Ik ben zeer benieuwd naar je uiteindelijke leverdatum. Mijn wagen is besteld 22 maart, dus ongeveer een maand na jouw wagen. Dan heb ik een idee wanneer ik deze logischerwijze (als er tenminste logica inzit) zou ontvangen
Er zijn ook nog steeds genoeg Nederlanders die wachten op hun Enyaq hoor. Mijne wordt (als alles goed gaat) volgende week gebouwd (bestelling januari).

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 11:17
Vandaag bevestiging gekregen van ALD dat de bestelling voor m'n Enyaq is geplaatst. (In België.)

85, Corporate in Brilliant Silver met Regulus velgen en trekhaak.

Volgende stap zou zijn bevestiging van productiedatum, maar dat kan nog wel even duren als ik het hier goed begrijp.

Ben benieuwd.

• thjoosten
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-10-2024
21-08-2024 was onze definitieve productiedatum, gisteren of vandaag bij de dealer afgeleverd en wij krijgen de sleutels 25-09-2024. Afgelopen vrijdag was de auto bij PON in Leusden. Zo'n 4-5 weken tussen start productie en daadwerkelijk rijden dus.

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:42

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

De tijd tussen productie en rijden ligt blijkbaar ook grotendeels aan het transport. Of je auto de eerste of de laatste op de trein is, of gewoon met de vrachtwagen komt. Bij mij gaven ze aan dat de trein ook niet altijd PON in Leusden betekent, maar ook Duitsland kan zijn, schijnt ook sneller dan Leusden te zijn.

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Dinsdag bericht dat men gestart was de auto te produceren, vandaag heb ik mijn VIN ontvangen en staat de auto klaar voor transport. Men (PON Skoda Utrecht) verwacht de auto begin oktober in NL te hebben en eind oktober, begin november uit te leveren. Ik hoop toch dat alles een beetje voorspoediger verloopt O-)

Enyaq 85 Business edition in Race Blue met trekhaak en transportpakket, besteld begin april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ersch
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 03-03 12:54
Mijn bestelling was begin april (4 april kreeg ik bevestiging van LM maar hoelang de aanvraag dan bij de dealer ligt weet ik niet). Eerste afleverdatum was week 36 maar werd al snel week 41 nu is dat stilletjes aangepast naar week 48. Reden volgens LM is "De productie van uw voertuig is namelijk vertraagd".

Het gaat om een Enyaq 85 Coupe Sportline Race blue met trekhaak en warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Eindelijk wat meer nieuws en vooruitgang. De wagen is in de laatste fase van productie in Bratislava. Transport Bratislava naar BE voorzien half Oktober, nog een maand erbij voor finale controle, transport naar dealer, admin voor leasing en klaarmaken voor levering, dus half november is realistischere datum. Besteld 22 maart door LM. Enyaq 85 Corporate black magic, suite interieur, pack Max, pack transport, trekhaak, geen warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-06 14:24
JAVADE schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:22:
Eindelijk wat meer nieuws en vooruitgang. De wagen is in de laatste fase van productie in Bratislava. Transport Bratislava naar BE voorzien half Oktober, nog een maand erbij voor finale controle, transport naar dealer, admin voor leasing en klaarmaken voor levering, dus half november is realistischere datum. Besteld 22 maart door LM. Enyaq 85 Corporate black magic, suite interieur, pack Max, pack transport, trekhaak, geen warmtepomp.
Heb vandaag nog eens gebeld naar de dealer voor meer info. Productie zou starten op maandag 16/09 (op myskoda.be stond week 37 voor die offline ging dus vermoed wat vertraging).
Zal dus op dezelfde trein richting D'Ieteren in Kortenberg staan.
Het valt mij op dat er veel business en corporate versies worden geproduceerd op dit moment, bepaalde opties die niet konden geproduceerd worden tot nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dani69
Voor wie het wil weten (betreft voor Nederland)

SKODA ENYAQ BEV 82KWH BUSINESS EDITION
Race Blue Metallic
20" lichtmetalen velgen Neptune, antraciet gepolijst
Transport
Nettenscherm

Opdracht aan LM / besteld door LM : 11-12 juni '24 (verwachte leverering week 43-44)

De 9 informatiemomenten Honeymoonnet.nl:
1 ) Bevestiging van de order : 13 juni '24 (verwachting levering week 40)
2 ) Productieweek is bekend : 3 juli '24 (verwachting productie week 36)
3 ) Start bouw van de auto : 2 sept '24 (volgens verwachting)
4 ) Op transport af fabriek (Mladá Boleslav) : 9 sept '24

5 ) Binnen bij de dealer
6 ) Bevestiging afleverafspraak
7 ) Kenteken bekend
8 ) Reminder afleverafspraak
9 ) Alles naar wens? (1 week na aflevering)

Nu tast ik weer in het duister. Waar is mijn auto, op de trein, in Leusden, bij mijn dealer?
In ieder geval kan ik de VIN nog niet invoeren in mySkoda, hij laat wel de goede config zien (kleur en velgen) maar met registreren gaat nog iets fout. Mogelijk pas mogelijk wanneer kenteken bekend is.
Nog maar wat meer de geduld hebben dus.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ersch
  • Laatst online: 03-03 12:54
Ersch schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:40:
Mijn bestelling was begin april (4 april kreeg ik bevestiging van LM maar hoelang de aanvraag dan bij de dealer ligt weet ik niet). Eerste afleverdatum was week 36 maar werd al snel week 41 nu is dat stilletjes aangepast naar week 48. Reden volgens LM is "De productie van uw voertuig is namelijk vertraagd".

Het gaat om een Enyaq 85 Coupe Sportline Race blue met trekhaak en warmtepomp.
Net een update gekregen in honeymoon, naar stap 2.
Productie in week 42 in de Skoda-fabriek in Mlada Boleslav.
Zal mij benieuwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanBro
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 12-11-2024
Eindelijk bericht van de dealer, de auto is afgelopen woensdag gebouwd en zou richting Nederland moeten komen ... nu even afwachten wanneer de auto van de trailer komt bij de dealer ... 2 november 2023 besteld.

85 Sportline, Velvet Red, Business Upgrade Plus, Trekhaak, Pan.Dak, Warmtepomp, 21" Supernova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACB1711
  • Laatst online: 21-09-2024
ACB1711 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:37:
Wat is jullie ervaring wanneer een auto uitgeleverd wordt nadat deze op transport is naar NL? (Trein)
Blijkbaar staat mijn RS sinds gisteren op de trein naar NL. 3 maart besteld.
Ik heb net de bevestiging van de aflevering binnen voor 19-09 van mij RS.

5 mrt besteld bij de leasemaatschappij
21 aug fabricage
23. aug op transport
6 sept binnen in Leusden
13 sept bij de de dealer
16 sept rijklaar
19 sept aflevering

Enyaq coupe RS met trekhaak, maxx pakket, transport pakket, warmtepomp.

• Fvkroon
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik heb mijn Skoda Enyaq Business Edition zonder opties besteld op 1-6-2024. De geschatte levertijd wat een week later medegedeeld werd was 1-11-2024.
Na alle berichten over vertraagde levertijden heb ik mijn dealer gevraagd of ik dit jaar mijn auto nog kon verwachten. Verrassend genoeg werd mij verteld dat de auto al geproduceerd was maar nog wel in Tsjechië staat klaar voor transport!

De dealer snapt de "logica" achter de verschillende levertijden ook niet.
Mijn collega heeft dezelfde auto besteld in februari en kan hem volgende week ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAVADE
Jeanke schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:39:
[...]

Heb vandaag nog eens gebeld naar de dealer voor meer info. Productie zou starten op maandag 16/09 (op myskoda.be stond week 37 voor die offline ging dus vermoed wat vertraging).
Zal dus op dezelfde trein richting D'Ieteren in Kortenberg staan.
Het valt mij op dat er veel business en corporate versies worden geproduceerd op dit moment, bepaalde opties die niet konden geproduceerd worden tot nu?
Een goeie vraag, ik kreeg de info dat het vooral batterij tekort was, niet direct gelinkt aan opties, maar ja, al veel argumenten gehoord. Wat vooral frappant is dat in Nederland algemeen genomen sneller wordt geleverd (soms tot 2 maand), buiten uitzonderingen die sinds vorig jaar nog altijd wachten op levering. Natuurlijk is de marktvraag in Nederland ook groter, en ook een trein naar NL zal sneller volgeboekt zijn en kunnen vertrekken. Dus of het aan de opties ligt weet ik niet, want daar worden ook veel gelijkaardige opties besteld. De 85 versies hebben ook productie vertraging gehad omdat de productielijnen werden ingenomen door de 60 variant, die niet meer voldeed aan de huidige Europese regelgeving die vanaf juli in is gegaan. De bestellingen van de 60 versie moesten allemaal de deur uit voor eind juni. Een ander problematiek is dat de productielijnen gedeeld worden met andere Skoda wagens, dus er is geen exclusieve lijn enkel voor de Enyaq 85, om kosten te besparen. Dit is volgens mij nog een groter probleem dan alle andere redenen. Dus als er bijvoorbeeld geen, of onvoldoende, batterijen in voorraad zijn, gebruiken ze de productielijn voor een ander type wagen, en het is niet zo dat als er even terug batterijen binnenkomen ze de productie voor Enyaq onmiddellijk terug switchen. Dus zo veel factoren waardoor het dus wel degelijk lijkt voor een buitenstaander dat ze zomaar wat doen. En daardoor zal het (veronderstelling van mezelf) misschien ook wel komen dat producties plots met een maand of meer opschuiven, in plaats van dagen of weken. En een lege trein laten staan brengt ook kosten met zich mee. Dus daar wordt ook rekening mee gehouden voor producties van wagens, vooral voor Belgische bestellingen. Maar de Europese auto industrie gaat zware klappen krijgen, het gebrek aan flexibiliteit en snelheid in innovatie, arrogantie van marktleiders, gaat hen nog zuur opbreken. China is veel flexibeler, en zet volop in op de transitie. De Europese auto industrie heeft een zware flater begaan door niet te geloven in lithium batterijen. BYD is nu al marktleider en heeft Tesla voorbijgestoken. En de Europese markt komt nu bij Europa aankloppen om de regels te versoepelen, opnieuw de oude, arrogante en conservatieve stijl van werken. Hopelijk blijft Europa bij het standpunt, zodat ze gedwongen worden hun stijl aan te passen. Anders gaan ze sowieso ten onder in de toekomst. Of misschien staan er nu wel nieuwe Europese constructeurs op om de markt over te nemen. Nu maar hopen dat de trein naar BE zo snel mogelijk vertrekt, en dat de oplevering nadien ook snel volgt. We houden elkaar op de hoogte!

[ Voor 19% gewijzigd door JAVADE op 15-09-2024 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hgo_
  • Laatst online: 09-10 20:58
Blijft toch cherry picking qua bestellingen en effectief bouwen van auto's ..

Mijn Sportline (ultrapack, glazen dak, trekhaak, warmtepomp), besteld eind december 2023, zou volgens Myskoda gebouwd worden in week 37. Maargoed, die website is ondertussen offline. dus weet niet of dat effectief ook gebeurt is.

Ik heb in augustus een geüpdate leverdatum vanuit garage en Leasemaatschappij gekregen van 21/ okt. Het zal me benieuwen of dat ze gaat lukken. If so, dan is het tussen bestelling en levering 10 maanden...

Er wordt volgens mij in batches gebouwd voor landen én in bestelblokken van twee tot drie maanden. of je dan de eerste of de laatste bestelling was in dat blok lijkt niks uit te maken, je zit samen in dezelfde bouwweek. Nederland heeft duidelijk een betere Skoda-importeur dan wij in België met dat geklunkel van D'ieteren. DIt wordt mijn 4e én laatste VAG auto.

[ Voor 3% gewijzigd door Hgo_ op 16-09-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirtybolle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-10 23:10
Ik heb zojuist ook bericht gehad van de dealer dat mijn wagen is aangekomen. Pickup staat momenteel op voor begin oktober! Gaat overigens over een BE bestelling

Besteld eind januari, waarschijnlijke productie (want myskoda.be is offline) week 34 (19 aug)

[ Voor 9% gewijzigd door dirtybolle op 17-09-2024 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saict
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik volg dit topic al geruime tijd, maar heb nooit mijn eigen bestelling gedeeld hier dus bij deze:

85 Sportline (Graphite Grey)
Packs: Ultra pack & Transport pack
Opties: Warmtepomp, Panoramisch dak, Trekhaak
Besteld via Alphabet leasing (BE), bestelling werd op 27/02 gedaan bij de dealer.
Originele afleverdatum was 31/08/24, onlangs gewijzigd naar 09/12/24

• davege
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-07 22:20
daarnet een update van de dealer gekregen
Wagen is ingepland voor productie, maar ze hebben geen details gegeven wanneer juist.
Wel geven ze mee dat ze schatten deze in de eerste helft van januari 2025 te kunnen afleveren

Op 27/2 (via leasing in BE) besteld, 85x L&K + warmtepomp + inklapbare trekhaak + pano-dak + pack transport + pack ultra

• Radios
  • Laatst online: 19-09-2024
Besteld bij alphabet BE op 16/02/24
Besteld bij dealer (Hasselt) op 27/02
Verwachte aflevering 14/10

Ondertussen bijgesteld naar productie op 14/10 en eind november aflevering na contact met dealer. Datum op website LM staat nog altijd op 14/10 zoals origineel aangegeven eind februari.

Zeer verwarrend als er zelfde autos bij zelfde LM besteld worden en toch een heel andere afleveringsdatum krijgen.

• Pymle
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 19:02
Vandaag heb ik de afspraak mogen maken om de auto op te halen:

26-3-2024: bevestiging van Alphabet dat de auto besteld is. Indicatieve levertijd: week van 21-8

22-7: navraag gedaan naar de levertijd n.a.v. dit topic. Dealer (Hoogenboom in Rotterdam) gaf aan dat dit was doorgeschoven door leveringsissues van de batterijen, nieuwe schatting 2e helft september

12-9: bericht van de dealer dat de auto binnenkort geleverd gaat worden

18-9: afspraak gemaakt om 27-9 de auto af te halen. Ik kijk er naar uit en ben heel benieuwd naar mijn eerste EV

Enyaq 85 Business Edition
Graphite Grey
Loft interieur
Enige extra optie: Transport pakket

• Adrianb
Ik heb van de dealer (Jennes Machelen, BE) en ALD nu als leverdatum 15/12 gekregen.

Auto is besteld 12/9. Vergeleken met de ervaringen die ik hier lees, lijkt me dat wel een héél vroege
inschatting.

Hebben anderen hier initieel ook zo'n dergelijk vroege datum gekregen?

[ Voor 5% gewijzigd door Adrianb op 19-09-2024 10:40 ]

• dirtybolle
Adrianb schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:39:
Ik heb van de dealer (Jennes Machelen, BE) en ALD nu als leverdatum 15/12 gekregen.

Auto is besteld 12/9. Vergeleken met de ervaringen die ik hier lees, lijkt me dat wel een héél vroege
inschatting.

De mijne is besteld eind januari 2024 en daar werd levertijd 1 juli - 1 september opgegeven en ik kan hem begin oktober oppikken

• Hgo_
Mijn intiële leverdatum, besteld eind december 2023 bij dealer door Leasmaatschappij (Alphabet), was 15 april.

Toen ik de offerte van de auto liet opmaken in november 2023 werdt mij meermaals meegegeven door de dealer dat het 4 maanden, met een echte maximum van 6 maanden levertijd was. Nadat de bestelling effectief was gedaan = radiostilte.

Bijgestelde leverdatum is nu 21 oktober. Deze is bijgesteld in augustus, toen er een bouwweek bevestigd werd door de fabriek.

Of ze hebben het weer een beetje onder controle, of ze blijven gewoon hetzelfde riedeltje vertellen bij de dealers om te verkopen.

• JAVADE

inschatting.

Volgens laatste informatie is momenteel de wachttijd voor bestellingen die nu geplaatst worden ongeveer 6 maand. Maar er is al eerder gezien dat dit nog steeds een vraagteken blijft of dit effectief gehaald wordt. In maart was de levertermijn nog 7-8 maanden, wat zal overeenkomen met de leverdatum die effectief bij mij is gecommuniceerd vorige week.

• JAVADE

inschatting.

Belangrijk is te vragen op welke basis ze deze datum bevestigen. Als er geen exacte productiedatum is vastgelegd en bevestigd door de fabriek, dan kunnen ze ook de levertijd niet exact bepalen. Je moet tellen van begin productie tot aflevering bij de dealer dat hier al snel 2 maand voor nodig is.
Mijn wagen zat vorige week in de laatste fase van productie, dan gaat hij half oktober met de trein naar België, en dan duurt het ongeveer een maand voor final check, levering naar dealer, inschrijving, klaarmaken voor levering, nummerplaat, enz.

[ Voor 15% gewijzigd door JAVADE op 19-09-2024 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dope87
Auto staat eindelijk bij de dealer. Mag ‘m 4 oktober ophalen. Eind november besteld.

Vraagje nog aan iedereen die ook zo lang heeft moeten wachten. Heeft Skoda nog de oude cat waarde berekend? Of betalen we straks bijtelling over de meest actuele cataloguswaarde? Was eerder sprake van op dit topic dat iemand had gezegd dat ze de prijsverhogingen niet door zouden voeren vanwege de lange levertijden.

• cryptapix
Dope87 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:37:
Auto staat eindelijk bij de dealer. Mag ‘m 4 oktober ophalen. Eind november besteld.

Vraagje nog aan iedereen die ook zo lang heeft moeten wachten. Heeft Skoda nog de oude cat waarde berekend? Of betalen we straks bijtelling over de meest actuele cataloguswaarde? Was eerder sprake van op dit topic dat iemand had gezegd dat ze de prijsverhogingen niet door zouden voeren vanwege de lange levertijden.
Je betaalt bijtelling over de cataloguswaarde en die wordt bepaald bij het op kenteken zetten. Je zou aan je dealer al je kenteken kunnen vragen, dan kun je het zo opzoeken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door cryptapix op 19-09-2024 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinb100
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-08 16:18

Als je auto een VIN heeft, dus in productie is dan kunnen ze een kenteken aanvragen.

Vanaf dat moment is dat wel bepalend. Dus als je een leasecontract hebt van 60mnd dan ga je de laatste maanden mogelijk wel in de dan geldende bijtellingsregeling vallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomobo
Voor NL:

Škoda scherpt de prijzen van de Enyaq 85 met wel € 3.000 verder aan. Dit geldt voor zowel de SUV-variant als de Coupé-versie van de 85-modelreeks, die uitgerust is met een 77 kWh accupakket. De Enyaq 85 is verkrijgbaar in drie uitvoeringen – Selection, Business Edition en Sportline – die allen profiteren van de scherpe instapprijs.

https://www.skoda.nl/nieu...jzen-enyaq-85-verder-aan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo

Wordt interessant. Er is vandaag een prijsverlaging van 3000,- aangekondigd door Pon voor alle 85's. Ik neem echter aan dat die van jou al een kenteken gekregen heeft. Of nog niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
nomobo schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:45:
[...]

Wordt interessant. Er is vandaag een prijsverlaging van 3000,- aangekondigd door Pon voor alle 85's. Ik neem echter aan dat die van jou al een kenteken gekregen heeft. Of nog niet?
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat PON er prima in slaagt om 3 dagen voor een prijsverlaging van 2.000 euro een kenteken te bemachtigen. Zelfs als dat 28 december is en er eigenlijk niemand werkt, behalve die ene PON-medewerker die kentekens moet regelen voor een prijsverlaging.

[ Voor 14% gewijzigd door cryptapix op 24-09-2024 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleybrown00
Alrighty, update!
Ik heb bestelling geplaatst bij LeasePlan BE midden maart. Initieel was levertijd half augustus. Dan bijgesteld naar begin september. Dan vermoedelijk net voor Kerst uitlevering.
Eind augustus langsgegaan bij DMC Zwijndrecht en bleek dat mijn auto in week 36 geproduceerd zou worden.
Week 37 treinritje naar Leuven. Vorige week dealertransport naar DMC Kapellen.
Vandaag bericht gekregen van LeasePlan dat platen en papieren naar dealer verstuurd zijn.
Nu nog wachten op een tijdslotje voor aflevering auto :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FlQDF7i2tzxG7fDjA1V7_p4wlBk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ETFDcBrrsrzCWw467poDamey.jpg?f=user_large

[ Voor 0% gewijzigd door charleybrown00 op 24-09-2024 11:26 . Reden: dubbel woord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
charleybrown00 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:18:
Alrighty, update!
Ik heb bestelling geplaatst bij LeasePlan BE midden maart. Initieel was levertijd half augustus. Dan bijgesteld naar begin september. Dan vermoedelijk net voor Kerst uitlevering.
Eind augustus langsgegaan bij DMC Zwijndrecht en bleek dat mijn auto in week 36 geproduceerd zou worden.
Vandaag bericht gekregen van LeasePlan dat platen en papieren naar dealer verstuurd zijn.

[Afbeelding]
Super voor je! Mijn wagen zat net in laatste productie fase net op het moment dat de trein naar Leuven vertrok, dus net treintje gemist. Hoeveel keer per maand is er een trein naar Leuven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeshnl
Hier vorige week ook bericht gekregen dat mijn auto van 17 augustus uitgeleverd kan worden.
Moet alleen nog door de LM gebeld worden voor een echte afspraak.

• PMY
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 20:33

PMY

Belgen hier die wel op MySkoda.be kunnen?
Als ik gewoon de site open, dan krijg ik dit:
"We hebben goed nieuws voor u: uw nieuwe MyŠKODA klantenportaal komt er aan! Hier vindt u uw persoonlijke gegevens en innovatieve nieuwe functies. U ontvangt binnenkort meer informatie hierover. Tot die tijd kunt u gebruik blijven maken van onze diensten op www.skoda.be."

Lange tijd geleden dat ik de opvolging voor mijn Enyaq moest doen. Ik ben freelance geworden en heb net een Kodiaq besteld, ik hoopte die bestelling op dezelfde manier kunnen te kunnen opvolgen.
Thx

Edit: nevermind. Beter eerst op dit topic gezocht, laatste maand verschillende meldingen dat de site niet meer werkt. Spijtig :)

[ Voor 10% gewijzigd door PMY op 25-09-2024 10:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VincentvdH91
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 04-10 12:34
Gisteren mijn Enyaq 85 in ontvangst genomen! Zoals eerder gemeld besteld half januari. Ging dankzij de dealer snel, auto vorige week in NL aangekomen en nu al geleverd.

Enyaq 85 - Business Edition - Graphite Grey - trekhaak

• Dope87
nomobo schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:45:
[...]

Aha dat is zeker interessant! Heb wel een VIN, die krijg je al zodra productie klaar is, maar nog geen kenteken (althans honeymoon heeft de kentekenstap nog niet bereikt)

• dani69
VincentvdH91 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:10:
Gisteren mijn Enyaq 85 in ontvangst genomen! Zoals eerder gemeld besteld half januari. Ging dankzij de dealer snel, auto vorige week in NL aangekomen en nu al geleverd.

Enyaq 85 - Business Edition - Graphite Grey - trekhaak
Dan komt ie niet van PON Naarden vandaan.
Mijn auto is al sinds 9 september onderweg. Eerst zou hij eind vorige week/begin deze week bij de dealer zijn,. nu zeggen ze weer eind van de week.

• Boeshnl
Hier is nu officieel de afspraak gemaakt om de auto te halen op de 17e. Besteld in januari.

Velvet red, Sportline, trekhaak, panoramisch dak, en de 2e upgrade pakket. Geen idee wat de naam daarvan was.

• dani69
Op mijn werk maken we gebruik van Shuttel om op te laden
Nu blijkt dat deze ochtend er een storing is, dus geen mogelijkheid hiermee op te laden.
Met een betaalpas of CC gaat meestal ook niet, volgens mij alleen bij Fastned.

Welke alternatieven gebruiken jullie?
Ofwel, hebben jullie een 2e backup om toch gebruik te maken van de laadpalen?

• Boeshnl
dani69 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 07:46:
Op mijn werk maken we gebruik van Shuttel om op te laden
Nu blijkt dat deze ochtend er een storing is, dus geen mogelijkheid hiermee op te laden.
Met een betaalpas of CC gaat meestal ook niet, volgens mij alleen bij Fastned.

Welke alternatieven gebruiken jullie?
Ofwel, hebben jullie een 2e backup om toch gebruik te maken van de laadpalen?
Ik ga een kabel aanschaffen die ook op de normale 230v kan (schuko)

• VincentvdH91
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 04-10 12:34
dani69 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 07:18:
[...]

Dan komt ie niet van PON Naarden vandaan.
Mijn auto is al sinds 9 september onderweg. Eerst zou hij eind vorige week/begin deze week bij de dealer zijn,. nu zeggen ze weer eind van de week.
Nee klopt, Auto Hoogenboom in Rotterdam. Ergens dacht ik nog dat PON haar eigen dealers misschien sneller zou bedienen met transport in Nederland, maar dat is dus niet het geval. Zowel Hoogenboom als PON Naarden zijn PON bedrijven 🧐

• WhisperOfMalice
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-01 11:17
Bij mij lijkt er ook een einde aan te komen.
Besteld 30 januari 2024 en mag hem volgende week vrijdag gaan afhalen bij de dealer.

Enyaq 85 corporate artic silver.
Is dit sowieso een MY 2025?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjanBro
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 12-11-2024
Hier ook eindelijk vooruitgang, 2 november besteld, 11 augustus gemaakt, en staat nu bij Pon in Leusden. Nu afwachten tot de auto geleverd kan worden.

85 Sportline, Velvet Red, Business Upgrade Plus, Trekhaak, Pan.Dak, Warmtepomp, 21" Supernova

• Dope87
WhisperOfMalice schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:54:
Bij mij lijkt er ook een einde aan te komen.
Besteld 30 januari 2024 en mag hem volgende week vrijdag gaan afhalen bij de dealer.

Enyaq 85 corporate artic silver.
Is dit sowieso een MY 2025?
Ja zal MY25 zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dope87
cryptapix schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:26:
[...]

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat PON er prima in slaagt om 3 dagen voor een prijsverlaging van 2.000 euro een kenteken te bemachtigen. Zelfs als dat 28 december is en er eigenlijk niemand werkt, behalve die ene PON-medewerker die kentekens moet regelen voor een prijsverlaging.
Ja hier dus ook nog de oude catalogus waarde. Kenteken inmiddels bekend. En dan te bedenken dat ik de auto eind november 2023 heb besteld. Diverse prijsverhogingen afgelopen jaar die ik nu voor m’n kiezen krijg. En dan 1,5 week voor ophalen 3000 euro goedkoper waar ik dan niet van profiteer. Van klantgerichtheid echt geen sprake. Best genaaid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrAP
  • Laatst online: 09-11-2024
Hey iedereen

Pas dit forum gevonden. Wel interessant om te volgen.

Mijn Enyaq 85 is besteld in januari 24, eerste datum was juli, dan augustus, oktober en laatste update is nu januari 25. Maar volgens de ALD app, begin november bij de dealer.

Wat ik besteld heb is via ALD leasing:
85 Sportline, graphite grey, pack max, inklapbare trekhaak, supernova velgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTb9DaYuF1tYNZvHvFEY5oaMAk0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SDsURRVjKj3tOzeJlyK5m0aI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
KrAP schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:26:
Hey iedereen

Pas dit forum gevonden. Wel interessant om te volgen.

Mijn Enyaq 85 is besteld in januari 24, eerste datum was juli, dan augustus, oktober en laatste update is nu januari 25. Maar volgens de ALD app, begin november bij de dealer.
Die laatste update over levering in januari, had je die van je dealer ontvangen? In dat geval heb ik iets vergelijkbaars, leasemaatschappij geeft aan levering eind oktober, dealer heeft het nu over begin november...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
pinominie schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:14:
[...]

Die laatste update over levering in januari, had je die van je dealer ontvangen? In dat geval heb ik iets vergelijkbaars, leasemaatschappij geeft aan levering eind oktober, dealer heeft het nu over begin november...
Als dit allemaal Belgische bestellingen zijn zou het zomaar kunnen dat die allemaal op dezelfde trein naar Leuven zullen gezet worden. Mij was gezegd dat de trein met mijn wagen half oktober vertrekt in Bratislava. Dus alles bij elkaar zou begin-half november levering mogelijk kunnen zijn, belangrijk is te weten wanneer je auto geproduceerd wordt of is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleybrown00
Ok, ik vermoed dat dit mijn laatste reactie zal zijn;
Volgende maandag mag ik de auto ophalen.
Start-to-finish dus ~ 10 maart bestelling, uitlevering nu 7 oktober.
Het is niet snel maar wel sneller dan veel andere verhalen die ik hier lees.

Succes gents & galls
charleybrown00 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:18:
Alrighty, update!

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Ik heb vandaag even contact gehad met Pon Skoda Utrecht mbt de prijsverlaging en of die ook doorgevoerd wordt op autos die allang besteld zijn, maar na 1 oktober op kenteken worden gezet en uitgeleverd.

De beste man wist niet hoe dit zou lopen, maar ging het navragen bij collega's en erop terugkomen. Hij kon zich voorstellen dat dit niet geldt voor al lopende bestellingen. Daarop gezegd dat ik de auto begin april besteld heb, maar dat de prijsverhoging van 1 augustus van €1200 wel doodleuk in de app van Ayvens staat... Dat dat dan niet helemaal netjes zou zijn mijns inziens.. kon hij zich ook in vinden...

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
Zoals verwacht hebben ze die van mij nog gauw even op 30-09 op kenteken gezet. Net het kenteken gecheckt en dus idd de oude catalogusprijs.

Bedankt Pon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeshnl
mathman schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:36:
Ik heb vandaag even contact gehad met Pon Skoda Utrecht mbt de prijsverlaging en of die ook doorgevoerd wordt op autos die allang besteld zijn, maar na 1 oktober op kenteken worden gezet en uitgeleverd.

De beste man wist niet hoe dit zou lopen, maar ging het navragen bij collega's en erop terugkomen. Hij kon zich voorstellen dat dit niet geldt voor al lopende bestellingen. Daarop gezegd dat ik de auto begin april besteld heb, maar dat de prijsverhoging van 1 augustus van €1200 wel doodleuk in de app van Ayvens staat... Dat dat dan niet helemaal netjes zou zijn mijns inziens.. kon hij zich ook in vinden...

Ben benieuwd!
Ik heb het ook bij mij mijn werkgever neergelegd. Die gaat contact opnemen met de LM.
Met dezelfde opmerking: Verhogen kunnen ze wel dan lijkt het mij logisch dat omlaag ook kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nomobo
Ik ga dit topic verlaten. Hier nog even het historische verloop:

bestelling 02-01-2024
start bouw 17-09-2024
einde bouw 20-09-2024
gearriveerd dealer 27-09-2024
aflevering 09-10-2024

Succes nog voor iedereen die nog een tijd(je) moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
nomobo schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:06:
Ik ga dit topic verlaten. Hier nog even het historische verloop:

bestelling 02-01-2024
start bouw 17-09-2024
einde bouw 20-09-2024
gearriveerd dealer 27-09-2024
aflevering 09-10-2024

Succes nog voor iedereen die nog een tijd(je) moet wachten.
Gefeliciteerd en stuur zeker een foto!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dirtybolle
Bij mij is het lange wachten ook eindelijk beloond! 85 Coupe sportline met ultra pack

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQYWZAWIzu6T2oAKB7pyyj32d_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGQBfxMyevSI35cxYg3EhkZL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door dirtybolle op 02-10-2024 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAVADE
dirtybolle schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:20:
Bij mij is het lange wachten ook eindelijk beloond! 85 Coupe sportline met ultra pack

[Afbeelding]
Mooie keuze! Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dani69
dani69 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:45:
Voor wie het wil weten (betreft voor Nederland)

SKODA ENYAQ BEV 82KWH BUSINESS EDITION
Race Blue Metallic
20" lichtmetalen velgen Neptune, antraciet gepolijst
Transport
Nettenscherm

Opdracht aan LM / besteld door LM : 11-12 juni '24 (verwachte leverering week 43-44)

De 9 informatiemomenten Honeymoonnet.nl:
1 ) Bevestiging van de order : 13 juni '24 (verwachting levering week 40)
2 ) Productieweek is bekend : 3 juli '24 (verwachting productie week 36)
3 ) Start bouw van de auto : 2 sept '24 (volgens verwachting)
4 ) Op transport af fabriek (Mladá Boleslav) : 9 sept '24
Gearriveerd in Leusen : 27 sept '24 (waarschijnlijk vervoerd door Thomas de stoomlocomotief)
5 ) Binnen bij de dealer : 2 okt '24
6 ) Bevestiging afleverafspraak : 2 okt '24 - Levering 8 okt '24
7 ) Kenteken bekend (in Leusden aangevraagd)
8 ) Reminder afleverafspraak
9 ) Alles naar wens? (1 week na aflevering)

Nu tast ik weer in het duister. Waar is mijn auto, op de trein, in Leusden, bij mijn dealer?
In ieder geval kan ik de VIN nog niet invoeren in mySkoda, hij laat wel de goede config zien (kleur en velgen) maar met registreren gaat nog iets fout. Mogelijk pas mogelijk wanneer kenteken bekend is.
Nog maar wat meer de geduld hebben dus.........
Nieuwe datums en nog een kleine week wachten........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
dani69 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:00:
[...]

Nieuwe datums en nog een kleine week wachten........
Dit is best wel raar... Mijne is veel later gebouwd, maar stond binnen een week bij de dealer. Ik heb ook echt een foto gekregen een dag nadat ie geleverd is bij de dealer dat ie daar op de parkeerplaats stond. Snap niet dat die van jou dan een tijd in Leusden rond heeft gehangen en weken in Mlada Boleslav.

Wel gunstig ivm de prijsverlaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hgo_
Vandaag maar eens een belletje gedaan naar de garage. Mijn wagen is effectief gebouwd maar staat nog te wachten op transport. De trein van 16 oktober.

De in augustus beloofde datum van 21 oktober zullen ze dus niet meer halen. Ze gaan hun best doen om de wagen voor het einde van oktober uit te kunnen leveren. We zullen het zien. ik geloof eerder dat het november wordt.

Auto is besteld eind december '23.

Ik ben allang blij dat er effectief een auto bestaat nu maar blijf het toch een bizar vinden dat bestellingen van nov/dec/jan nu pas beginnen binnendruppelen terwijl er ook al véle auto's geleverd zijn die later besteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrAP
  • Laatst online: 09-11-2024
pinominie schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:14:
[...]

Deze info kreeg ik van onze fleetmanager, ik vermoed dat zij met de garage gebeld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrianb
Ik krijg net een mail binnen van Skoda met onderwerp "Toestemming bevestigen om de activering van je nieuwe Škoda te ondersteunen". In die email staat vermeld, "jouw voertuig 495919-202-2024".

Iemand die hier meer van weet?
Impliceert dit dat de wagen al ingepland staat voor productie, of al geproduceerd is o.i.d.?

Heb m'n wagen besteld in België midden september. Dus lijkt me héél snel. Maar ik vind in dit topic niets terug rond deze email.
Pagina: 1 ... 31 ... 35 Laatste