Anderzijds zag ik ook al foto's circuleren van de facelift die toch zeer beperkt lijkt te zijn, indien de bron correct is want zag enkel dezelfde foto's op verschillende websites: https://www.autoweek.nl/a...e-auto-spoedig-vernieuwd/JAVADE schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:48:
[...]
In 2025 krijgen de Enyaq en Enyaq Coupé een uitvoerige update, inclusief het nieuwe Modern Solid-design, dat voor het eerst werd getoond op de Vision 7S.
https://nl.skoda.be/news/...-2026?_preservelanguage=1
BEJAVADE schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:34:
[...]
Vanuit NL of BE besteld? Heb zo goed als identieke wagen besteld, initieel oktober levertermijn wat overeenkomt met jouw initiële november want ik heb eind maart besteld. Maar als jouw nieuwe aangepaste datum al januari 2025 is, dan is mijn wagen ook pas in december. Dat is dus opnieuw 10 maand. Als en nog eens als, want als ik alle verhalen lees dan schuift het maand per maand op. Dit is echt toch een probleem die communicatie. Ik was in het begin ook verward met MY (Model Year) 2025, waarvan de productie start in 2024 en de facelift die in het jaar 2025 plaatsvindt (MY2026). Ook op heel veel websites wordt die verwarring nog meer gecreëerd. Ik vindt de huidige versie mooier dan het nieuwe concept. Want uiteindelijk de echt grote revolutie op vlak van autonomie (nieuwe type batterij) vindt nog later plaats (2028).
Ja, dat zijn dus de foto's van de Elroq en niet de Enyaq. Allerlei autowebsites zijn daar foutief mee aan de haal gegaan.HannesB schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:50:
[...]
Anderzijds zag ik ook al foto's circuleren van de facelift die toch zeer beperkt lijkt te zijn, indien de bron correct is want zag enkel dezelfde foto's op verschillende websites: https://www.autoweek.nl/a...e-auto-spoedig-vernieuwd/
Dat is net de verwarring die wordt gecreëerd op de websites. De foto's die je op websites ziet zijn waarschijnlijk van de Elroq (groen afgeplakte), niet van de Skoda Enyaq van het modeljaar 2025, en zeker niet van het modeljaar 2026 die in 2025 op de markt komt. Het modeljaar 2025 van de Enyaq, heeft minimale veranderingen. De facelift versie (MY2026) en het MY2025 worden ook door elkaar gehaald. Facelift van de Enyaq is pas voor lancering volgend jaar (MY2026), niet MY2025. En dan nog af te wachten wat de facelift zou brengen, dat zullen ze nu nog niet tonen.HannesB schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:50:
[...]
Anderzijds zag ik ook al foto's circuleren van de facelift die toch zeer beperkt lijkt te zijn, indien de bron correct is want zag enkel dezelfde foto's op verschillende websites: https://www.autoweek.nl/a...e-auto-spoedig-vernieuwd/
[ Voor 10% gewijzigd door JAVADE op 16-07-2024 07:12 ]
We zullen elkaar dan op de hoogte houden van de 'vorderingen'. Ik ga na mijn vakantie (half augustus) ook eens bellen met dealer. Maar ben al bang om de nieuwe levertermijn te horen. Ik heb geprobeerd om via MySkoda mijn levertermijn te kunnen bekijken zoals eerder werd getoond in eerdere posts. Maar vermits de bestelling via de LM gebeurt, lukt me dat niet. (ik vermoed dat niet mijn email adres gekend is voor de bestelling, maar het email adres van de fleet verantwoordelijke).
Leuk vooruitzicht als je uit vakantie komt, want je ging toch eerst op vakantie, niet? Gefeliciteerd en shoot maar een foto!DionM schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 18:11:
Mijn auto is vandaag geleverd en staat klaar bij de dealer om opgehaald te worden.
Klopt. Eerst ruim 3 weken weg. Vandaag over 4 weken kan ik de auto ophalen.JAVADE schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 18:49:
[...]
Leuk vooruitzicht als je uit vakantie komt, want je ging toch eerst op vakantie, niet? Gefeliciteerd en shoot maar een foto!
Komt goed 👍
85 Business met Upgrade pakket, warmtepomp en schuifdak. In november 2023 besteld, levering januari volgens de dealer... We kregen begin juli te horen van de dealer dat 'ie gebouwd is en dat er nog 5 weken nodig is om naar de dealer te komen.
[ Voor 10% gewijzigd door Mler1 op 17-07-2024 23:30 ]
Valt nog mee 😂 17 januari besteld. 85 sportline met trekhaak wordt verwacht rond Sinterklaas bij de dealer…Mler1 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 23:27:
85 Business met Upgrade pakket, warmtepomp en schuifdak. In november 2023 besteld, levering januari volgens de dealer... We kregen begin juli te horen van de dealer dat 'ie gebouwd is en dat er nog 5 weken nodig is om naar de dealer te komen.
I took the blue pill…
De prijslijst in België voor het MY2025 staat nu ook online.
https://nl.skoda.be/_doc/...32-4b16-82bf-383d1c2baf2a
Veel succes in het vinden van de verschillen met voordien. Ik zag inderdaad geen verwarmde ruitensproeiers meer en een additionele paraplu aan de passagierskant. Joehoe! (cynisch) Jammer dat ze de oplaadsnelheid voor de 85 versie niet verhoogd hebben naar dezelfde 175kWh zoals voor de 85x, een gemiste kans om de concurrentie bij te houden. Dat ze, vanaf volgende week, maar werk maken van de verkorting van de leveringstermijnen, en de bestelde auto's, waar zoveel bestuurders op wachten, zo snel mogelijk uitleveren. Alle oude, nog uit te leveren, 60 versies zijn versneld de deur uitgegaan voor de maand juli, dus daaraan kan het niet meer te wijten zijn.
https://nl.skoda.be/_doc/...32-4b16-82bf-383d1c2baf2a
Veel succes in het vinden van de verschillen met voordien. Ik zag inderdaad geen verwarmde ruitensproeiers meer en een additionele paraplu aan de passagierskant. Joehoe! (cynisch) Jammer dat ze de oplaadsnelheid voor de 85 versie niet verhoogd hebben naar dezelfde 175kWh zoals voor de 85x, een gemiste kans om de concurrentie bij te houden. Dat ze, vanaf volgende week, maar werk maken van de verkorting van de leveringstermijnen, en de bestelde auto's, waar zoveel bestuurders op wachten, zo snel mogelijk uitleveren. Alle oude, nog uit te leveren, 60 versies zijn versneld de deur uitgegaan voor de maand juli, dus daaraan kan het niet meer te wijten zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door JAVADE op 19-07-2024 08:56 ]
@JAVADE In de nieuwe NL prijslijst (https://www.skoda.nl/brochure-prijslijst/enyaq) staat de 85 wel voor max 175 kW als oplaad snelheid, maar in een vergelijk op Youtube van de ID7 (met max 175) en een ID4 (max 135) zie je dat de laadcurves wat anders zijn waardoor de 10-80 tijden bijna niet verschillen. Dus met name op papier of als je vaak van 10-60 procent laadt interessant. Op langere trips pak ik toch vaak tot 80 procent. Maar zou raar zijn als Belgie en NL auto's verschillen?
Verder opvallend in de NL prijslijst dat zowel voor het display als voor de sfeerverlichting 2x dezelfde tekst staat maar er een verschil lijkt te zijn tussen de 50 versie danwel de 85 versie?
Verder opvallend in de NL prijslijst dat zowel voor het display als voor de sfeerverlichting 2x dezelfde tekst staat maar er een verschil lijkt te zijn tussen de 50 versie danwel de 85 versie?
Wat betreft de display, heeft dit niet te maken met een verschillende software, wegens de verschillende oplaadsnelheid? (stond misschien al ergens in andere posts, maar misschien heb ik daar overgekeken)Reddiewing schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:32:
@JAVADE In de nieuwe NL prijslijst (https://www.skoda.nl/brochure-prijslijst/enyaq) staat de 85 wel voor max 175 kW als oplaad snelheid, maar in een vergelijk op Youtube van de ID7 (met max 175) en een ID4 (max 135) zie je dat de laadcurves wat anders zijn waardoor de 10-80 tijden bijna niet verschillen. Dus met name op papier of als je vaak van 10-60 procent laadt interessant. Op langere trips pak ik toch vaak tot 80 procent. Maar zou raar zijn als Belgie en NL auto's verschillen?
De oplaadsnelheid zal dan in de praktijk moeten bewezen worden.
Heb intussen een bericht gekregen van de LM dat ik mijn huidige auto moet laten keuren (verplicht in BE na 4j), waarschijnlijk omdat de nieuwe auto dus wel degelijk niet op eerst vermelde datum zal geleverd worden (7/10), maar een communicatie over wat dan de nieuwe levertermijn is, dat blijkt dan weer niet zo makkelijk. De leverdatum wordt ook niet in de app van de LM vermeld, maar schuift gewoontjes dagelijks op met de huidige datum van vandaag, en dan weer de datum van morgen, enz.
Vandaag contact gezocht met de LM over de huidige status (heb geen honeymoonlink), maar was blij verrast.
Besteld eind februari, initiele leverweek half juli. Later uitgesteld naar 2e helft oktober.
Maar productie staat nu gepland voor week 32 (begin aug), 4 weken later bij de dealer, en aflevering zou dan ong 2 weken later kunnen.
Dus dat wordt half september de 60 omruilen voor een 85
(Sportline 85, graphite grey en transport pakket)
Besteld eind februari, initiele leverweek half juli. Later uitgesteld naar 2e helft oktober.
Maar productie staat nu gepland voor week 32 (begin aug), 4 weken later bij de dealer, en aflevering zou dan ong 2 weken later kunnen.
...
Gefeliciteerd! Jij hebt niet lang moeten wachten op de auto.jvbijleveld schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:11:
Vandaag contact gezocht met de LM over de huidige status (heb geen honeymoonlink), maar was blij verrast.
Dat geeft wat vertrouwen dat het bij mij niet al te gek lang zou moeten duren aangezien die van mij ook eind februari is besteld.jvbijleveld schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:11:
(Sportline 85 - Race Blue - Pandak - Trekhaak)
Pas als ie voor de deur staat is alles zeker natuurlijk. Maar dat er een (op korte termijn) productieweek bekend is, maakt het wel al wat concreterBoeshnl schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:31:
[...]
Gefeliciteerd! Jij hebt niet lang moeten wachten op de auto.
...
Daar heb je zeker gelijk in. Blijf het jammer vinden dat er niet een eerlijke fifo is. Ben sinds januari aan het wachten en heb nog niks gehoord.jvbijleveld schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:45:
[...]
Pas als ie voor de deur staat is alles zeker natuurlijk. Maar dat er een (op korte termijn) productieweek bekend is, maakt het wel al wat concreter
Desalniettemin ben ik blij voor jou dat er licht is aan het einde van de tunnel.
Dit klinkt aardig in lijn met onze Sportline 85 Race blue. Besteld begin februari, productie week 31 (volgende week) en aflevering week 37.jvbijleveld schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:11:
Plus waar de leverweek eerder wekelijks veranderde is deze nu al een week of 8 a 10 (sinds de productieweek bekend is) stabiel
Begin november 2023 besteld, nog steeds de productieweek leeg bij de dealer.One-eye864 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:42:
[...]
Dit klinkt aardig in lijn met onze Sportline 85 Race blue. Besteld begin februari, productie week 31 (volgende week) en aflevering week 37.
Plus waar de leverweek eerder wekelijks veranderde is deze nu al een week of 8 a 10 (sinds de productieweek bekend is) stabiel
Skoda (Pon) zwaar geïrriteerd als je belt over de status van je auto, moet je maar met de dealer uitzoeken ... Maar die weet ook niets meer.
Veel plezier voor iedereen die hem al in het vooruitzicht heeft ...
85 Sportline, Velvet Red, Business Upgrade Plus, Trekhaak, Pan.Dak, Warmtepomp, 21" Supernova
Die van ons is in november besteld, begin juli gebouwd, levering door de dealer aan de leasemaatschappij bevestigd voor eind augustus. Van de week een mail van de dealer dat de auto binnen is en eind juli nog geleverd kan worden. Ook alle info voor de Ŝkoda app al ontvangen.
Wat heb jij besteld? Ziet er naar uit dat mensen met een business upgrade langer aan het wachten zijn.Mler1 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:05:
Die van ons is in november besteld, begin juli gebouwd, levering door de dealer aan de leasemaatschappij bevestigd voor eind augustus. Van de week een mail van de dealer dat de auto binnen is en eind juli nog geleverd kan worden. Ook alle info voor de Ŝkoda app al ontvangen.
85 Business met Upgrade pakket, warmtepomp en schuifdak.Boeshnl schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:08:
[...]
Wat heb jij besteld? Ziet er naar uit dat mensen met een business upgrade langer aan het wachten zijn.
De lease maatschappij heeft nu ook de order van mijn Enyaq er doorheen bij de dealer (sinds 2024-07-06). De verwachte leverdatum is gezet op 2024-11-23, ik ben benieuwd of dat een beetje in de buurt komt van de echte levering. Ik hoop omdat ik geen business upgrade pakket heb gekozen dat het redelijk snel gaat.
Het gaat om een Enyaq 85 Business edition met metallic lak, een trekhaak en transport pakket.
Ik hoop dat ik geen spijt krijg dat ik geen warmtepomp heb genomen.
Het gaat om een Enyaq 85 Business edition met metallic lak, een trekhaak en transport pakket.
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
Wat denk je dat het uit gaat maken voor je? Een heel klein beetje zuinigere auto en dus een heel klein beetje meer bereik? Dat is toch geen 2 tientjes per maand waard? 1150*0,22=21 euro bruto per maand alleen al aan extra bijtelling. Als je daar ook nog bijtelt dat je een hogere eigen bijdrage hebt of minder leasebedrag uitbetaald krijgt is het toch een no brainer? Dan zou ik liever nog iets bijleggen en het business upgrade pakket nemen.MetalfanBlackness schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:20:
De lease maatschappij heeft nu ook de order van mijn Enyaq er doorheen bij de dealer (sinds 2024-07-06). De verwachte leverdatum is gezet op 2024-11-23, ik ben benieuwd of dat een beetje in de buurt komt van de echte levering. Ik hoop omdat ik geen business upgrade pakket heb gekozen dat het redelijk snel gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door cryptapix op 28-07-2024 16:29 ]
Mijn dealer zei direct dat het niet nuttig is, alleen als je altijd tot de maximale capaciteit nodig hebt. Je haalt anders de "kosten" er nooit uit. Zeker als je een leaseauto rijdt en overal kan laden, gewoon weggegooid geld.MetalfanBlackness schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:20:
[ Voor 4% gewijzigd door UTMachine op 28-07-2024 15:06 ]
Er zijn online voldoende stukken te vinden die een onderbouwing geven wanneer het je voordelen biedt. Zelf een keuze maken of het in jouw geval werkt J/N.UTMachine schreef op zondag 28 juli 2024 @ 15:05:
[...]
Mijn dealer zei direct dat het niet nuttig is, alleen als je altijd tot de maximale capaciteit nodig hebt. Je haalt anders de "kosten" er nooit uit. Zeker als je een leaseauto rijdt en overal kan laden, gewoon weggegooid geld.
Ik heb er bewust voor gekozen om ‘t niet te doen (op een 85) en in plaats daarvan het pandak te kiezen.
Rij toch het meest binnen Nederland en heb dan liever het pandak dan overschot in range. Voor die ene keer op vakantie accepteer ik maar gewoon.
Rij toch het meest binnen Nederland en heb dan liever het pandak dan overschot in range. Voor die ene keer op vakantie accepteer ik maar gewoon.
Maar nu kun je 1,5 kilometer minder ver rijden op een lading!!Jas99 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:43:
Ik heb er bewust voor gekozen om ‘t niet te doen (op een 85) en in plaats daarvan het pandak te kiezen.
Edit:
Bron: https://gocar.be/nl/auton...epomp-in-elektrische-autoMaar het duurt wel zes of zeven jaar vooraleer je de extra 1.000 euro van deze optie hebt terugverdiend. De warmtepomp garandeert niet noodzakelijk een groter rijbereik. De Skoda Enyaq iV verliest immers 2 km op de WLTP-cyclus met deze 15 kg zwaardere uitrusting.
haha!
[ Voor 32% gewijzigd door cryptapix op 29-07-2024 16:37 ]
Hahahaha, het aanpassen van mijn rijstijl is goedkoper 😂Maar nu kun je 1,5 kilometer minder ver rijden op een lading!!
But where is the fun in that!Jas99 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:46:
[...]
Hahahaha, het aanpassen van mijn rijstijl is goedkoper 😂
Hier eindelijk schot in de zaak. Besteld begin februari dit jaar in België met volgende opties:
Corporate/black magic/warmtepomp/neptune velgen/ Suite black/trekhaak
Momenteel staat de productieweek op week 36.
Echter staat wel het volgende vermeld: "Model_Year_Text__c": "2024"
Dus dan toch geen upgrade naar modeljaar 2025?
[ Voor 4% gewijzigd door MAJET op 05-08-2024 10:42 ]
Vanaf nu worden er enkel MY2025's geproduceerd dus kan me niet voorstellen dat (als hij inderdaad nog gemaakt moet worden) dat je een MY2024 krijgt.MAJET schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:44:
Hier eindelijk schot in de zaak. Besteld begin februari dit jaar in België met volgende opties:
Mijn auto is vorige week dinsdag gemaakt (vrijdagochtend chassienummer gekregen) en dat wordt wel een MY2025 dus die van jou lijkt mij ook!
Mijn Skoda enyaq artic silver corporate met verder geen andere opties is ondertussen nog verder verplaatst naar 18 november.
Besteld eind januari.
Besteld eind januari.
Ik heb inmiddels van de dealer vernomen dat mijn Enyaq sportline definitief gepland is om te worden afgerond op 18 augustus. Hij denkt te kunnen leveren in week 37 vanaf 9 september.
Nog een maandje wachten voor mij dus
Daarnaast wist hij mij te vertellen dat alle bestellingen voor begin mei (volgens mij zei hij 14) een prijsgarantie hebben. Dit zou ook betekenen dat dit niet in de catalogusprijs wordt opgenomen, wat gunstig is voor de leaserijders onder ons die speculeren over hogere kosten nu hij later geleverd wordt.
Daarnaast wist hij mij te vertellen dat alle bestellingen voor begin mei (volgens mij zei hij 14) een prijsgarantie hebben. Dit zou ook betekenen dat dit niet in de catalogusprijs wordt opgenomen, wat gunstig is voor de leaserijders onder ons die speculeren over hogere kosten nu hij later geleverd wordt.
Het lijkt mij dat de prijsgarantie zier op de aanschafprijs. De cataloguswaarde wordt geregistreerd bij het aanvragen van het kenteken. Als je dan een lagere fiscale waarde registreert dan de actuele fiscale waarde van diezelfde auto, lijkt mij dat fraude (en dat gaat PON in NL dus niet doen).PSimons schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:02:
Ik heb inmiddels van de dealer vernomen dat mijn Enyaq sportline definitief gepland is om te worden afgerond op 18 augustus. Hij denkt te kunnen leveren in week 37 vanaf 9 september.
Nog een maandje wachten voor mij dus![]()
Mag ik vragen om welke dealer het gaat?PSimons schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:02:
Ik zit met smacht te wachten op zo’n verlossend belletje van Van den Udenhout…
Die van mij, besteld 2 november 2023, is nog steeds niet gepland en de dealer heeft de leverdatum bij de leasemij nu doorgezet naar 14 november... begreep dat een andere sportline bij mijn dealer (zelfde periode besteld) ingepland is. Hopelijk volgt de mijne snel.
85 Sportline, Velvet Red, Business Upgrade Plus, Trekhaak, Pan.Dak, Warmtepomp, 21" Supernova
[ Voor 15% gewijzigd door ArjanBro op 05-08-2024 20:07 ]
Mijn Enyaq Corporate is besteld midden februari '24. Levering zou voor eind juni zijn.
Gisteren een update van Alphabet leasing dat de aflevering eind december verwacht wordt.
Daarom zelf contact genomen met de BE dealer in Turnhout en zij verwachten idd de wagen eind november binnen te krijgen.
Langere levertermijn 'zou' te wijten zijn aan de beschikbaarheid van batterijen...
Gisteren een update van Alphabet leasing dat de aflevering eind december verwacht wordt.
Daarom zelf contact genomen met de BE dealer in Turnhout en zij verwachten idd de wagen eind november binnen te krijgen.
Langere levertermijn 'zou' te wijten zijn aan de beschikbaarheid van batterijen...
Mijn 85 Corporate besteld (via Leaseplan) wordt verwacht (niet bevestigd) eind november/begin december. Voorlopige productiedatum staat op 19/10.RubenVw schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:30:
Mijn Enyaq Corporate is besteld midden februari '24. Levering zou voor eind juni zijn.
De enige update die ik in MySkoda zie is de aanpassing van de Dealer_r van '4' naar de naam. Latest_Delivery_Date staat nog altijd op 8/09/2024.
Gisteren van de dealer (D'Ieteren Mobility Center Kontich) vernomen dat volgens hun systeem de wagen eind oktober zou toekomen bij Skoda Import te Brussel.
Maar, aangezien er nog geen productie-datum gekend is, kan deze datum nog steeds wijzigen (zowel korter als langer).
85x L&K - Graphite Grey - pano-dak - warmtepomp - pack transport - pack ultra
Maar, aangezien er nog geen productie-datum gekend is, kan deze datum nog steeds wijzigen (zowel korter als langer).
85x L&K - Graphite Grey - pano-dak - warmtepomp - pack transport - pack ultra
Hoe kan jij in MySkoda opvolgen wat de levertermijn is? Mijn auto is ook via Leaseplan besteld, maar ik zie niets onder ‘mijn bestelling’. Gebruik je het werkemail adres als inlog? Wanneer heb je besteld?Jeanke schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:10:
[...]
Mijn 85 Corporate besteld (via Leaseplan) wordt verwacht (niet bevestigd) eind november/begin december. Voorlopige productiedatum staat op 19/10.
De enige update die ik in MySkoda zie is de aanpassing van de Dealer_r van '4' naar de naam. Latest_Delivery_Date staat nog altijd op 8/09/2024.
In de foto's vind je de procedure 😉Jeanke schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:22:
[...]
Als je inlogt op Myskoda via het emailadres dat aangemeld is bij de dealer, kun je naar Myskoda.be/SKVehicleDetails gaan. Hier zie je normaal gezien alle data maar dit is gedisabled.
De broncode, beschikbaar op pc via developer tools van je browser toont echter in 'apexremote' data van je wagen(s). Ik heb deze info van facebook maar vind het zelf zeer handig om toch aan de informatie te geraken die skoda/D'Ieteren achter de coulissen wilt houden.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Besteld door de dealer op 29/02.
85 Corporate, Race Blue met trekhaak en Ecosuite interieur.
Die procedure heb ik geprobeerd, maar bij mij staat daar geen info onder. Zou het kunnen dat in geval van een bestelling bij de leasemaatschappij het email adres van de fleet verantwoordelijke wordt gebruikt? Dan kan ik die info niet opvolgen natuurlijk, ook al ben ik de bestuurder.Jeanke schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:42:
[...]
In de foto's vind je de procedure 😉
Laat ons hopen dat de bestelde Enyaq hiertussen staat. Foto is van bij D'Ieteren (BE) 07/08/2024:strip_exif()/f/image/V98s1Sa6qFkBgatXL2PM9znF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V98s1Sa6qFkBgatXL2PM9znF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZwdQXjNAUocrQFUaksMj9zKm.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 80% gewijzigd door GyMe op 07-08-2024 23:22 ]
Yes, Frozen Period!Jeanke schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:42:
[...]
In de foto's vind je de procedure 😉
Sinds vandaag of gisteren.
Eindelijk nieuws, hij is gepland voor begin september, eind september bij de dealer, begin oktober ophalenArjanBro schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:06:
Die van mij, besteld 2 november 2023, is nog steeds niet gepland en de dealer heeft de leverdatum bij de leasemij nu doorgezet naar 14 november... begreep dat een andere sportline bij mijn dealer (zelfde periode besteld) ingepland is. Hopelijk volgt de mijne snel.

Net geen jaar wachten...
Hier ook zojuist bericht gehad dat die in oktober geleverd zou worden.
85 Sportline, velvet red, trekhaak, upgrade plus, pan. Dak.
85 Sportline, velvet red, trekhaak, upgrade plus, pan. Dak.
Dit is de info die ik te zien krijg, geen info uit te halen lijkt me.JAVADE schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:20:
[...]
Die procedure heb ik geprobeerd, maar bij mij staat daar geen info onder. Zou het kunnen dat in geval van een bestelling bij de leasemaatschappij het email adres van de fleet verantwoordelijke wordt gebruikt? Dan kan ik die info niet opvolgen natuurlijk, ook al ben ik de bestuurder.
:strip_exif()/f/image/JJRAuJjYuOTXghqG8mN9eTAN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook niet bij andere Apexremote-delen?JAVADE schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:37:
[...]
Dit is de info die ik te zien krijg, geen info uit te halen lijkt me.
[Afbeelding]
Heb tijdens het weekend (zaterdag) een scheduled gekregen van week 37 (2e week september)
Mooi! Het schiet blijkbaar op nu. Rekening houdend met jouw bestelmoment (ongeveer een maand voor mij), lijkt me dat ik ook de auto mag verwachten in oktober. Wat betreft de apxremotes, geven allen hetzelfde beeld. Ik vermoed dat mijn email adres niet als contact is opgenomen in de bestelling, maar die van de fleet manager. Want de oorspronkelijke eerste datum werd ook niet rechtstreeks naar mij gestuurd.Jeanke schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:30:
[...]
Ook niet bij andere Apexremote-delen?
Heb tijdens het weekend (zaterdag) een scheduled gekregen van week 37 (2e week september)
He gaat over Van den Udenhout in Den boschJas99 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:21:
[...]
Mag ik vragen om welke dealer het gaat?
Ik zit met smacht te wachten op zo’n verlossend belletje van Van den Udenhout…
Ah, dat is ook mijn leverende dealer. Binnenkort maar weer eens een belletje wagen 🙂PSimons schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:18:
[...]
He gaat over Van den Udenhout in Den bosch
myskoda.be is blijkbaar aangepast waardoor het niet meer mogelijk is om de status zelf op te volgen
Hoe heb je dit gemerkt want MySkoda is momenteel offline in België voor een nieuwe update?davege schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:04:
myskoda.be is blijkbaar aangepast waardoor het niet meer mogelijk is om de status zelf op te volgen
[ Voor 9% gewijzigd door JAVADE op 15-08-2024 12:09 ]
Ik heb twee weken geleden ook een Enyaq besteld. Gisteren gevraagd of ik ook een Honeymoon-link kon krijgen, maar dat doen ze niet meer omdat de info niet meer betrouwbaar is. Nu dus maar in stilte afwachten, hopelijk blijft de geplande levering in december nog steeds staan
Mooi bericht! Hoe lang heb je moeten wachten? En klopte de initieel aangegeven levertijd een beetje?
Hier lijkt het einde aan mijn verblijf in dit topic ook aanstaande. Zojuist door de dealer gebeld dat ze de Enyaq gisteren gelost hebben en dat we hem 6 september (na onze vakantie) op kunnen halen!
Hier eindelijk ook schot in de zaak!
Definitieve productieweek: week 38 (besteld jan). Dealer verwacht uitlevering in week 42.
Definitieve productieweek: week 38 (besteld jan). Dealer verwacht uitlevering in week 42.
Lekker vooruitzicht! Wanneer heb je ‘m besteld?One-eye864 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:43:
Hier lijkt het einde aan mijn verblijf in dit topic ook aanstaande. Zojuist door de dealer gebeld dat ze de Enyaq gisteren gelost hebben en dat we hem 6 september (na onze vakantie) op kunnen halen!
Besteld op 3 februari oorspronkelijke leverdatum was week24 en wordt nu dus eind week 36Jas99 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:36:
[...]
Lekker vooruitzicht! Wanneer heb je ‘m besteld?
5 maandjes. Klopte min of meer op de dag. De dealer gaf aan dat mensen met dezelfde auto, die in januari besteld is, nog steeds wachten. Dus geen pijl op te trekken.pinominie schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:44:
[...]
Mooi bericht! Hoe lang heb je moeten wachten? En klopte de initieel aangegeven levertijd een beetje?
Hier ook een mooi telefoontje gekregen. Auto is aangekomen bij dealer. Kan hem over 1.5 week ophalen. Besteld 15 maart via LM, levering dus eind augustus. Enyaq Sportline Graphic GreyDionM schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:20:
[...]
5 maandjes. Klopte min of meer op de dag. De dealer gaf aan dat mensen met dezelfde auto, die in januari besteld is, nog steeds wachten. Dus geen pijl op te trekken.
Lekker man! Gaat dit om de 60 of 85? Aangezien die 60’s volgens eerdere berichten hier voorrang kregen in de productie.
85 variant in Nederland voor de volledigheid. Volgens mij is 5 maanden wel een redelijke indicatie voor Nederland.
‘Mijn’ 85 is in februari besteld, laatste update uit juli was nog steeds aflevering in oktober…
Die vijf maanden matcht hier dan niet mee.
Oké, heb je opties besteld? Zo ja welke? Is dit ook sportline?Jas99 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 12:03:
‘Mijn’ 85 is in februari besteld, laatste update uit juli was nog steeds aflevering in oktober…
Best wel veel mensen wachten momenteel 9-11 maanden. Geen 5. Die van mij bijvoorbeeld is bestelling jan, levering okt. (85 Sportline zwart, business upgrade, transport, pano, trekhaak)speedo1983 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 23:40:
85 variant in Nederland voor de volledigheid. Volgens mij is 5 maanden wel een redelijke indicatie voor Nederland.
Nu de productie weer vol op stoom is verwacht ik wel dat als je nu besteld de levertijd 4-6 maanden is. (als er niet weer allerlei dingen mis gaan). Ze zullen de levertijd ook willen verkorten omdat ze ergens volgend jaar weer moeten gaan schakelen naar de facelift.
85 - Sportline - raceblue - pandak - trekhaakspeedo1983 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 12:05:
[...]
Oké, heb je opties besteld? Zo ja welke? Is dit ook sportline?
En voor de volledigheid: Nederland.
Besteld in tweede helft februari
[ Voor 6% gewijzigd door Jas99 op 18-08-2024 13:36 ]
Hier 7 maanden voor 85 sportline Race blue zonder verdere opties. 5 maand lijkt me inderdaad zeker geen eerlijk gemiddelde op het moment (zeker als je al gedane bestellingen meetelt)
Bizar eigenlijk, lijkt wel dat latere bestellingen nu eerder zijn doorgekomen?
Ze zullen wel in batches werken, dat als je een andere minder vaak voorkomende set hebt, die later wordt geproduceerdspeedo1983 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:51:
Bizar eigenlijk, lijkt wel dat latere bestellingen nu eerder zijn doorgekomen?
Ofzo
Maar er is geen pijl op te trekken...
Wacht sinds eind nov '23...
Dat je dus inderdaad niet meer kan inloggen in afwachting van het nieuwe klantenportaal. Maar dat wil dan ook zeggen dat je zelf niet meer kan opvolgen wat de status is via die 'developer tools'-omwegJAVADE schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:04:
[...]
Hoe heb je dit gemerkt want MySkoda is momenteel offline in België voor een nieuwe update?
Zojuist update ontvangen van de LM, verwachte leverdatum bijgesteld naar 25 oktober 😞VincentvdH91 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:18:
Mijn Enyaq 85 is besteld in januari, zou eigenlijk half april geleverd worden, maar inmiddels levertijd op eind augustus. Als ik de reacties hier zo lees zou dat zomaar nog later kunnen worden. We wachten geduldig...
Overigens een Enyaq 85 Business Edition, Graphite Grey met trekhaak
Mijn dealer heeft overigens geen toegang tot Honeymoon, als er iemand is die weet hoe ik hier a.d.h.v. commissie nummer wel bij kan komen hoor ik het graag!
Mijn Enyaq 85 trekhaak+transport+business upgrade besteld februari 2024,
afgelopen vrijdag geleverd (van Mossel)
afgelopen vrijdag geleverd (van Mossel)
Hier de eerste week van december '23 een Enyaq 85 business edition met trekhaak besteld, naar verluidt zou de productiedatum aankomende woensdag zijn. We zullen zien, vol verwachting klopt ons hart. Oorspronkelijke geschatte leverdatum was eerste week maart op de orderbevestiging.
Nieuwe update op levertermijn, niet bevestigd met productiedatum. Besteld 22 maart, oorspronkelijke leverdatum 7 oktober, nu al vertraagd tot midden november. De saga begins! En je moet zelf bellen voor updates. D'Ieteren is geen uitblinker op het vlak van communicatie.
Enyaq 85 Corporate, Black, Suite, Pack Max, Pack Transport, Trekhaak.
Enyaq 85 Corporate, Black, Suite, Pack Max, Pack Transport, Trekhaak.
Ik heb vandaag van de dealer te horen gekregen dat mijn Enyaq geproduceerd is en klaar voor transport naar Nederland. Ik heb deze 13-3-2024 besteld.
Betreft een Enyaq 85 Sportline, Black Magic, 21" Supernova velgen, Business Upgrade Plus, Elektrische inklapbare trekhaak, Panorama schuif-/kanteldak, Transport pakket, Warmtepomp.
Betreft een Enyaq 85 Sportline, Black Magic, 21" Supernova velgen, Business Upgrade Plus, Elektrische inklapbare trekhaak, Panorama schuif-/kanteldak, Transport pakket, Warmtepomp.
Er zit toch enige terugkerende factor, de Sportlines worden sneller geleverd en Nederland sneller dan België.mark9534 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:36:
Ik heb vandaag van de dealer te horen gekregen dat mijn Enyaq geproduceerd is en klaar voor transport naar Nederland. Ik heb deze 13-3-2024 besteld.
Maar toch vreemd dat ik een Sportline heb met dezelfde config op de velgen en warmte pomp na dat ik sinds januari wacht en hij in oktober geleverd wordt.JAVADE schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:41:
[...]
Er zit toch enige terugkerende factor, de Sportlines worden sneller geleverd en Nederland sneller dan België.
[ Voor 0% gewijzigd door Boeshnl op 21-08-2024 11:53 . Reden: Typo ]
Ik moet toch echt in totaal 10 maanden wachten op m'n Sportline in NL hoor. Dus knap dat je een patroon ziet. Ik ben er inmiddels wel uit... Ze doen maar wat daar in Tsjechië...JAVADE schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:41:
[...]
Er zit toch enige terugkerende factor, de Sportlines worden sneller geleverd en Nederland sneller dan België.
Ben ik met je eens: gisteren dealer gesproken en de verwachte datum dat mijnin februari bestelde sportline in Nederland is, is week 41…nomobo schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:54:
[...]
Ik moet toch echt in totaal 10 maanden wachten op m'n Sportline in NL hoor. Dus knap dat je een patroon ziet. Ik ben er inmiddels wel uit... Ze doen maar wat daar in Tsjechië...
Eens. Sportline 85, trekhaak, besteld 17-jan, levering verwacht rond laatste week november / eerste week december. Nederland.nomobo schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:54:
[...]
Ik moet toch echt in totaal 10 maanden wachten op m'n Sportline in NL hoor. Dus knap dat je een patroon ziet. Ik ben er inmiddels wel uit... Ze doen maar wat daar in Tsjechië...

I took the blue pill…
Heb net nog mail gekregen van de dealer, daar komt nog altijd productie 19/10 en levering eind november uit.
Terwijl ik nog net op myskoda.be had gezien dat week 37 (11/09) productie is.
Bestaat de kans dat de scheduled date is aangepast eens bekend of heeft de dealer geen moeite gedaan om te kijken? Het zou mij sterk lijken moesten ze daar ook geen toegang meer hebben tot productie-gegevens.
Terwijl ik nog net op myskoda.be had gezien dat week 37 (11/09) productie is.
Bestaat de kans dat de scheduled date is aangepast eens bekend of heeft de dealer geen moeite gedaan om te kijken? Het zou mij sterk lijken moesten ze daar ook geen toegang meer hebben tot productie-gegevens.
Mijn Enyaq 85 (besteld Enyaq 80 in juli 2023 BE) is maandag bij de dealer aangekomen :-)
Ben gebeld, kan de auto op 9sept ophalen.Oosterboeren schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:12:
[...]
Ze zullen wel in batches werken, dat als je een andere minder vaak voorkomende set hebt, die later wordt geproduceerd
Ofzo
Maar er is geen pijl op te trekken...
Wacht sinds eind nov '23...
Maar de dealer wist niet welke versie dit was. Iemand enig idee?
MY 2025Oosterboeren schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:06:
[...]
Ben gebeld, kan de auto op 9sept ophalen.Hij is 1 augustus geproduceerd.
![]()
Maar de dealer wist niet welke versie dit was. Iemand enig idee?
Mijn enyaq is besteld.
2024-07-03 besteld op de site van de lease maatschappij
2024-07-15 order akkoord bevonden
2024-07-26 Order doorgezet naar PON
2024-07-26 Verwachte aflevering 2024-11-23
2024-08-20 Order beschikbar op honeymoonnet, verwachte leveringsweek 48
Bestelde auto:
Skoda Enyaq 85 Business Edition
Kleur: Graphite grey
Bekleding: Grijs/zwart
Meeruitvoeringen:
* Transport pakket
* Elektrisch inklapbare trekhaak
Ik ben benieuwd of ik de auto nog dit jaar krijg.
Bestelde auto:
Meeruitvoeringen:
* Transport pakket
Nagenoeg exact dezelfde auto als die van mij, besteld in januari. Van de week bericht van de lm dat hij in oktober komt. Echter kreeg ik van der dealer de bevestiging dat productie definitief staat gepland voor week 36!MetalfanBlackness schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:24:
Mijn enyaq is besteld.
Bestelde auto:
Meeruitvoeringen:
* Transport pakket
Lijkt me sterk dat die dat jouw auto dit jaar geleverd wordt, maar met een beetje geluk hebben ze de productie weer wat beter op orde nu .
[ Voor 7% gewijzigd door VincentvdH91 op 22-08-2024 10:24 ]
Het meest bizarre is dat ik eind Mei een proefrit had en toen werd er aangegeven dat ze verwachten dat als ik toen zou bestellen dat ik de auto begin september zou hebben (huidige lease auto loopt pas af in oktober, dus dat zou te vroeg zijn geweest). I.v.m. wijzigende leasevoorwaarden kon ik pas halverwege Juni in de lease portal. Ik was nog aan het twijfelen over welke auto ik wilde bestellen, zonder de leasebedragen te zien kan ik niet kiezen.
September was ook wat ze tegen mij vertelden half februari.MetalfanBlackness schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:30:
Het meest bizarre is dat ik eind Mei een proefrit had en toen werd er aangegeven dat ze verwachten dat als ik toen zou bestellen dat ik de auto begin september zou hebben (huidige lease auto loopt pas af in oktober, dus dat zou te vroeg zijn geweest). I.v.m. wijzigende leasevoorwaarden kon ik pas halverwege Juni in de lease portal. Ik was nog aan het twijfelen over welke auto ik wilde bestellen, zonder de leasebedragen te zien kan ik niet kiezen.
Het wordt half oktober als ik voortga op myskoda.be of eind november als ik de dealer geloof.
Heb je opnieuw toegang tot myskoda? Ik nog niet.Jeanke schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:22:
[...]
September was ook wat ze tegen mij vertelden half februari.
Het wordt half oktober als ik voortga op myskoda.be of eind november als ik de dealer geloof.
Nee, ik had net een update naar scheduled voordat die offline ging.JAVADE schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:36:
[...]
Heb je opnieuw toegang tot myskoda? Ik nog niet.
Ik vraag mij af waarom ze de site offline halen als de nieuwe niet binnen de week komt.
Het gaat lekker met de levertijden bij Skoda.. Mijn Enyaq 85 Business Edition is eind november 2023 besteld, zou initieel eind mei 2024 geleverd worden. De data die ik nu voorbij heb zien komen:
* 30-05-24
* 21-06-24
* 06-09-24
* 21-10-24
De laatste datum kreeg ik vandaag door. Dat betekent dat de levertijd nu op zo'n 11 maanden staat... Volgens de dealer zou de acculeverancier problemen hebben met leveren..:/
* 30-05-24
* 21-06-24
* 06-09-24
* 21-10-24
De laatste datum kreeg ik vandaag door. Dat betekent dat de levertijd nu op zo'n 11 maanden staat... Volgens de dealer zou de acculeverancier problemen hebben met leveren..:/
[ Voor 10% gewijzigd door DJ Apollo op 22-08-2024 16:40 ]
Ook bij mij nu een positieve ontwikkeling:FBTN schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:46:
[...]
Eens. Sportline 85, trekhaak, besteld 17-jan, levering verwacht rond laatste week november / eerste week december. Nederland.
Definitieve datum einde productie 20/9
Levering aan mij ergens eind oktober
I took the blue pill…
Auto ophalen 29/08. Besteld september '23 in België 🥳 - Enyaq 85 (leasewagen)
[ Voor 17% gewijzigd door GyMe op 23-08-2024 19:05 ]
Dit kregen wij vandaag van onze verkoper opgestuurd, (enyaq 85 met trekhaak, artic silver, besteld begin december 2023).
:fill(white):strip_exif()/f/image/euO1xwZc9zRMHRaqRU0J3lEQ.png?f=user_large)
Wat is jullie ervaring wanneer een auto uitgeleverd wordt nadat deze op transport is naar NL? (Trein)
Blijkbaar staat mijn RS sinds gisteren op de trein naar NL. 3 maart besteld.
Blijkbaar staat mijn RS sinds gisteren op de trein naar NL. 3 maart besteld.