Het grote Enyaq levertijden topic

Pagina: 1 ... 29 ... 35 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:18

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Ik kom ook meedoen in de wachtrij. Enyaq 85 business edition, begin van de week besteld via de lm. Gister via de LM de bevestiging gekregen voor week 46. We gaan het zien.......
Nog geen info van de dealer zelf ontvangen overigens.

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-06 14:24
Net update gekregen van de dealer: verwachte (niet bevestigd) productiedatum is 19/10 (week 42), verwachte levering bijgevolg eind november/begin december.
Hoeveel waarde ik hieraan moet hechten? Zonder bevestiging weinig.
Besteldatum 29/02, enyaq corporate met trekhaak en ecosyite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 13:58
Nieuwe update:

* Bestelling op 17/1 Enyaq 85 Sportline + trekhaak
* 1 mei
* 12 juli
* 19 augustus
* 29 november naar dealer - dus wellicht op Sinterklaasavond bij mij voor de deur :-)

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhisperOfMalice
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-01 11:17
Nog een update:

De dealer heeft bevestigd dat deze een model jaar 2025 zou worden.
Hij zei ook dat er niet veel nieuws op zit.
Als voorbeeld gaf hij koeling aan voor het inductieladen van de smartphone, zodat deze niet oververhit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomobo
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 31-05 10:20
WhisperOfMalice schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:00:
Nog een update:

De dealer heeft bevestigd dat deze een model jaar 2025 zou worden.
Hij zei ook dat er niet veel nieuws op zit.
Als voorbeeld gaf hij koeling aan voor het inductieladen van de smartphone, zodat deze niet oververhit.
Verwacht niet dat die er komt. Eea is al aangepast in de 1 juni prijslijst. Daar staat nu "Phonebox met bluetooth, 15W Draadloos opladen en koelfunctie". Verder lijken er inderdaad niet echt interessante dingen te zijn, al is die koelfunctie wel welkom. Had begrepen dat op lange ritten het onmogelijk was om je telefoon niet te laten oververhitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomobo
Oh en zoals op het Duitse forum eerder al gemeld werd heeft het 2025 model geen verwarmbare ruitensproeiers meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhisperOfMalice
nomobo schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:37:
Oh en zoals op het Duitse forum eerder al gemeld werd heeft het 2025 model geen verwarmbare ruitensproeiers meer.
Heb je toevallig een link of meer informatie over de wijzigingen tussen het 2024 en 2025 model?
Ze hebben me gezegd dat ik de wagen zou moeten weigeren als deze niet overeenkomt met de bestelbon, dus benieuwd hoe dat juist loopt als er pakketten zijn die veranderen met 2025?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeshnl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-07 08:43
WhisperOfMalice schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:43:
[...]

Heb je toevallig een link of meer informatie over de wijzigingen tussen het 2024 en 2025 model?
Ze hebben me gezegd dat ik de wagen zou moeten weigeren als deze niet overeenkomt met de bestelbon, dus benieuwd hoe dat juist loopt als er pakketten zijn die veranderen met 2025?
Als jij de auto wilt weigeren na 6+ maanden wachten is het helemaal prima voor alleen verwarmde ruitenwissers. 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
WhisperOfMalice schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:43:
[...]

Nee, alle info komt uit handmatige vergelijkingen tussen prijslijsten van voor en na juni in verschillende landen. Er is in het Duitse Enyaq forum ook iemand die inside kennis lijkt te hebben. Die had het al eerder gemeld van de ruitensproeiers. Daarnaast is er dus de telefoonkoeling en waarschijnlijk het verdwijnen van Aircare. En de paraplu wordt vervangen door een exemplaar gemaakt van gerecycled materiaal.

Wat verder opvalt is dat enkele interieurstijlen niet meer beschikbaar lijken te zijn en er zijn een aantal dingen aangepast in de prijslijst om te differentiëren tussen de 50 en 85 (zoals Walkaway locking). Dit lijkt te suggereren dat de 50 gewoon met ME3 uitgeleverd word ipv ME4.

[ Voor 3% gewijzigd door nomobo op 01-07-2024 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhisperOfMalice
Boeshnl schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:51:
[...]

Als jij de auto wilt weigeren na 6+ maanden wachten is het helemaal prima voor alleen verwarmde ruitenwissers. 😋
Ik heb daar helaas zelf geen keuze in. Mijn werk wel… als de bestelde wagen niet matched met de bestelbon dan weigeren ze deze en bestellen ze hem opnieuw. Zo heeft er iemand meer als twee jaar gewacht op zijn Enyaq 😔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nomobo
WhisperOfMalice schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:39:
[...]

Ik heb daar helaas zelf geen keuze in. Mijn werk wel… als de bestelde wagen niet matched met de bestelbon dan weigeren ze deze en bestellen ze hem opnieuw. Zo heeft er iemand meer als twee jaar gewacht op zijn Enyaq 😔
Maar ik neem aan dat een detail als verwarmbare ruitensproeiers daar niet opstaat. Of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:29
WhisperOfMalice schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:39:
[...]

Dat is neem ik aan om te voorkomen dat je een Mercedes bestelt en een lada krijgt. Of dat je een groene bestelt en een roze krijgt. Of dat je een 85 bestelt en een 50 krijgt. Het zou wel heel dom zijn van je werkgever om geen rekening te houden met kleine modelwijzigingen en die plaatsvinden na het bestellen. Dat kan namelijk met iedere auto altijd gebeuren en er is bovendien dan ook geen mogelijkheid om nog het oude model geleverd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhisperOfMalice
nomobo schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:05:
[...]

Maar ik neem aan dat een detail als verwarmbare ruitensproeiers daar niet opstaat. Of wel?
Ja dit staat wel gedetailleerd op de informatie die ik gekregen heb.
cryptapix schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:19:
[...]

Dat is neem ik aan om te voorkomen dat je een Mercedes bestelt en een lada krijgt. Of dat je een groene bestelt en een roze krijgt. Of dat je een 85 bestelt en een 50 krijgt. Het zou wel heel dom zijn van je werkgever om geen rekening te houden met kleine modelwijzigingen en die plaatsvinden na het bestellen. Dat kan namelijk met iedere auto altijd gebeuren en er is bovendien dan ook geen mogelijkheid om nog het oude model geleverd te krijgen.
Ja dat dacht ik inderdaad ook. Maar een werknemer in ons bedrijf heeft zijn Enyaq opnieuw moeten bestellen omdat er dingen niet overeenkwamen met zijn bestelde versie.
Daarmee dat ik er wat voor vrees. Maar goed we zien wel in november wat dat geeft 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-05 13:22
Goed nieuws! De auto is op dit moment in het productieproces beland.

Dat wil zeggen dat de auto normaliter deze maand/begin augustus binnen zal komen.
Zodra de auto in Nederland is, krijg ik weer een update van de importeur.
Dat is dus goed nieuws :-) Besteld eind februari. Enyaq 85 Sportline met trekhaak en transportpakket.

[ Voor 7% gewijzigd door DionM op 02-07-2024 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomobo
DionM schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:33:
[...]

Dat is dus goed nieuws :-) Besteld eind februari. Enyaq 85 Sportline met trekhaak en transportpakket.
Gefeliciteerd, dat is er iig weer 1 uit de wachtrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
Ik heb net een nieuwe afleverweek gekregen. Is nu week 47 (half november). Besteld begin januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACB1711
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21-09-2024
Bij mij is net bevestigd dat hij definitief is ingepland voor productie op 21-08(week 34).
Enyaq RS besteld op 3 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davege
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-07 22:20
Ik volg hier ook even actief mee (topic al een beetje eerder opgepikt en al wat mee gelezen).

Op 27/2 (via leasing in BE) een 85x L&K + warmtepomp + inklapbare trekhaak + pano-dak + pack transport + pack ultra besteld.
Voorlopige datum staat op 30/08/2024, maar als ik het hier zo lees, dan zal dat wel wat later worden vrees ik.

Als ik wil kijken op myskoda.be om de status van de bestelling te bekijken, dan krijg ik de melding "Onze excuses, uw MyŠKODA platform is momenteel niet beschikbaar."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirtybolle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-08 23:02
davege schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:22:
Ik volg hier ook even actief mee (topic al een beetje eerder opgepikt en al wat mee gelezen).

Op 27/2 (via leasing in BE) een 85x L&K + warmtepomp + inklapbare trekhaak + pano-dak + pack transport + pack ultra besteld.
Voorlopige datum staat op 30/08/2024, maar als ik het hier zo lees, dan zal dat wel wat later worden vrees ik.

Als ik wil kijken op myskoda.be om de status van de bestelling te bekijken, dan krijg ik de melding "Onze excuses, uw MyŠKODA platform is momenteel niet beschikbaar."
Die error heb ik ook maar je kan wel meer info via de requests in de dev tools bekijken! Zie uitleg: WhyTea in "Het grote Enyaq levertijden topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davege
dirtybolle schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:35:
[...]

Die error heb ik ook maar je kan wel meer info via de requests in de dev tools bekijken! Zie uitleg: WhyTea in "Het grote Enyaq levertijden topic"
Bedankt voor de link. Ik heb bij Latest_Delivery_Date 25/08/2024 staan #fingerscrossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirtybolle
davege schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:16:
[...]

Bedankt voor de link. Ik heb bij Latest_Delivery_Date 25/08/2024 staan #fingerscrossed
Wat is de status? Want als hij op scheduled staat heb je normaal ook een productie week en dus iets meer zicht op mogelijke leverdatum

code:
1
2
"Production_Week_SEN__c": "2024 34",
"Status__c": "Scheduled",

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hgo_
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21-10-2024
davege schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:16:
[...]

Die latest delivery date kan je met een korrel zout nemen. Die stond bij mij op 21 april. Auto besteld in december en bevestigd op 3 januari maar nog steeds de ordered status zonder enige beweging.

85 Sportline race blue, met utra pack, trekhaak, warmtepomp en glazen dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davege
dirtybolle schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:33:
[...]

Wat is de status? Want als hij op scheduled staat heb je normaal ook een productie week en dus iets meer zicht op mogelijke leverdatum

code:
1
2
"Production_Week_SEN__c": "2024 34",
"Status__c": "Scheduled",
Dan zal het nog tegenvallen vrees ik:

Status__c:Ordered

En nog geen Production_Week te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirtybolle
davege schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:20:
[...]

Dan zal het nog tegenvallen vrees ik:

Status__c:Ordered

En nog geen Production_Week te zien.
Ahja, dat is nog even afwachten dan. Volgende status is “frozen period” waarna je na ongeveer een week naar “scheduled” gaat en een productie week toegewezen krijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dope87
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-03 20:43
Hier ook een definitieve datum. Productie in week 35, aflevering in week 40. Besteld eind november dus mag ook wel een keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 08-04 08:16
Hier een Enyaq 85 Corporate edition besteld via LM op 23 maart 2024. Voorlopige levertermijn gecommuniceerd door de dealer op 7/10. Maar als ik al deze vertragingen lees dan vrees ik voor deze datum. Ik heb ook in 'MySkoda' geprobeerd om via Google Chrome Development de levertermijn uit te lezen, maar kreeg onderstaande info onder 'ApexRemote', geen idee wat dit allemaal wil zeggen.

0:{statusCode: 200, type: "rpc", tid: 4, ref: false, action: "COMP_CONTR_VehicleSelector",…}
action:"COMP_CONTR_VehicleSelector"
method: "getOrderOfCurrentUser"
ref: false
result: []
statusCode: 200
tid: 4
type: "rpc"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
Net bericht van de dealer dat mijn auto onderweg is naar Nederland.

Dat gaat mooi snel ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeshnl
DionM schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:27:
Net bericht van de dealer dat mijn auto onderweg is naar Nederland.

Dat gaat mooi snel ineens.
Wow dat gaat inderdaad snel. Jij had hem dit jaar Februari besteld toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
Boeshnl schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:29:
[...]

Wow dat gaat inderdaad snel. Jij had hem dit jaar Februari besteld toch?
Klopt. 29 februari bevestiging van de leasemij dat de bestelling geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeshnl
DionM schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:35:
[...]

Klopt. 29 februari bevestiging van de leasemij dat de bestelling geplaatst is.
Goed nieuws voor jou maar bijzonder dat er dus geen first in first out is? Er zijn natuurlijk mensen die langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
Yup. Ik snap het ook niet.

Ga over twee weken op vakantie dus hij hoeft er niet binnen nu en 10 dagen te zijn hoor 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
Boeshnl schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:36:
[...]

Goed nieuws voor jou maar bijzonder dat er dus geen first in first out is? Er zijn natuurlijk mensen die langer wachten.
Dat is al wel vaker voorgekomen. Vaak ligt dat aan gekozen opties waarvoor de onderdelen niet voldoende op voorraad zijn. Of simpelweg omdat je een auto hebt samengesteld die al ingepland stond maar nog niet was toegewezen aan een koper (ze vullen namelijk altijd alle productieslots).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
Ik heb een 85 arctic silver met trekhaak en transportpakket. Dus niets bijzonders maar ik zie er wel meer met niet veel opties die alsnog langer moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
DionM schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:06:
Ik heb een 85 arctic silver met trekhaak en transportpakket. Dus niets bijzonders maar ik zie er wel meer met niet veel opties die alsnog langer moeten wachten.
Het idee is een beetje dat het aan het Advanced pack ligt (Max in België). Of dat ze maar wat doen, dat zou natuurlijk ook kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
Dan is het maar goed dat ik die grille van dat pakket lelijk vind anders had ik ook langer moeten wachten 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAVADE
ChatGPT even aan het werk gezet:

Will the facelift of Skoda Enyaq 2025 include mib4 4 software?

Gezocht op 5 sites

The 2025 Skoda Enyaq will indeed feature the new MIB4 (Modular Infotainment Building Set) system. This update will bring significant improvements to the infotainment experience, including enhanced menu interfaces and additional safety features. The new MIB4 system is expected to offer a more intuitive operation and improved connectivity options, reflecting Skoda's commitment to keeping its vehicles technologically advanced and user-friendly​ (TopElectricSUV)​​ (Škoda Storyboard)​.

This facelift of the Enyaq will include not only the software upgrades but also some design changes to give it a more modern look​ (Carscoops)​.

When will this version be delivered?

Gezocht op 5 sites

The Skoda Enyaq 2025 facelift, featuring the MIB4 software, is set to start deliveries in October 2024. This updated model will include new features, an improved menu interface for more intuitive operation, and enhanced safety functions​ (TopElectricSUV)​​ (Škoda Storyboard)​.

For current orders of the Skoda Enyaq 85 with delivery times post-October 2024, it's likely that these will be fulfilled with the 2025 model year version. However, it's best to confirm with your local dealer to understand how existing orders will be managed in light of the new model release​ (CarExpert)​.

Weet niet of alle bronnen correct zijn, want Skoda zelf is zeer karig met informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-08 21:51
Mijn Skoda Enyaq 60 GO besteld op 19 maart van dit jaar (een van de laatste Enyaqs die nog met 60kW accupakket besteld konden worden). Auto is ondertussen al ruim 3 weken bij de importeur in Belgie (dat ging dus behoorlijk snel) maar staat daar nu te wachten op het tinten van de ruiten. Dat schijnt daar op FIFO methode te werken en men kan geen verwachte datum afgeven 8)7. Afwachten dus....

[ Voor 0% gewijzigd door mhaket op 07-07-2024 21:02 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-08 13:16
JAVADE schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:58:
ChatGPT even aan het werk gezet:

Will the facelift of Skoda Enyaq 2025 include mib4 4 software?

Gezocht op 5 sites

The 2025 Skoda Enyaq will indeed feature the new MIB4 (Modular Infotainment Building Set) system. This update will bring significant improvements to the infotainment experience, including enhanced menu interfaces and additional safety features. The new MIB4 system is expected to offer a more intuitive operation and improved connectivity options, reflecting Skoda's commitment to keeping its vehicles technologically advanced and user-friendly​ (TopElectricSUV)​​ (Škoda Storyboard)​.

This facelift of the Enyaq will include not only the software upgrades but also some design changes to give it a more modern look​ (Carscoops)​.

When will this version be delivered?

Gezocht op 5 sites

The Skoda Enyaq 2025 facelift, featuring the MIB4 software, is set to start deliveries in October 2024. This updated model will include new features, an improved menu interface for more intuitive operation, and enhanced safety functions​ (TopElectricSUV)​​ (Škoda Storyboard)​.

For current orders of the Skoda Enyaq 85 with delivery times post-October 2024, it's likely that these will be fulfilled with the 2025 model year version. However, it's best to confirm with your local dealer to understand how existing orders will be managed in light of the new model release​ (CarExpert)​.

Weet niet of alle bronnen correct zijn, want Skoda zelf is zeer karig met informatie.
Ik dacht dat iedereen die een 85 heeft ontvangen reeds 4.0 had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Adrianb schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:05:
[...]

Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Adrianb schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:05:
[...]

De MIB 4 zou een volledige nieuwe look & feel zijn die al wordt toegepast op de ID platforms van Volkswagen met ook een groter scherm. YouTube: Komplette Tour der VW Id Software 4.0
Ik begrijp ook niet echt waarom over die facelift van 2025 zo geheimzinnig wordt gedaan, want aan de buitenkant zou er geen spectaculair verschil te zien zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomobo
JAVADE schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:05:
[...]

De MIB 4 zou een volledige nieuwe look & feel zijn die al wordt toegepast op de ID platforms van Volkswagen met ook een groter scherm. YouTube: Komplette Tour der VW Id Software 4.0
Ik begrijp ook niet echt waarom over die facelift van 2025 zo geheimzinnig wordt gedaan, want aan de buitenkant zou er geen spectaculair verschil te zien zijn.
Er is geen facelift van 2025. Zoals al eerder aangegeven zijn er maar minieme veranderingen voor MY2025. De facelift wordt daadwerkelijk gepresenteerd in 2025. Allerlei bronnen doen daar verwarrend over, maar dat komt omdat ze elkaar allemaal verkeerd quoten. En als je ChatGPT kets laat opstellen op basis van verkeerde info, dan krijg je verkeerde info.

MY2025 is niets meer dan koeling bij de inductielader, verdwijnen van verwarmde ruitensproeierkoppen, verwdijnen van Aircare en een nieuwe paraplu. Er veranderd uiterlijk helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Het is zeker dat de grote ingrijpende facelift pas volgend jaar komt en er dit jaar minimale zaken worden veranderd. Uit welke bron heb je je info? Het zou beter zijn dat Skoda hier toch eenduidig en duidelijk over communiceert, alsook over hun levertermijnen. Ik hoor heel veel frustratie, ook bij collega's en vrienden die een Enyaq hebben besteld, over het gebrek aan degelijke communicatie, zeker over dergelijke minimale ingrepen bij een model. En duidelijke communicatie over de leveringstermijnen. Ook voor fleet managers van bedrijven is het constant schakelen om contracten te verlengen, alternatieve oplossingen te zoeken, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomobo
JAVADE schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:34:
Het is zeker dat de grote ingrijpende facelift pas volgend jaar komt en er dit jaar minimale zaken worden veranderd. Uit welke bron heb je je info? Het zou beter zijn dat Skoda hier toch eenduidig en duidelijk over communiceert, alsook over hun levertermijnen. Ik hoor heel veel frustratie, ook bij collega's en vrienden die een Enyaq hebben besteld, over het gebrek aan degelijke communicatie, zeker over dergelijke minimale ingrepen bij een model. En duidelijke communicatie over de leveringstermijnen. Ook voor fleet managers van bedrijven is het constant schakelen om contracten te verlengen, alternatieve oplossingen te zoeken, ...
Uit het Duitse Enyaq forum, daar zitten een aantal Skoda medewerkers. Dit alles komt precies overeen met de nieuwe prijslijst. Skoda is niet eens heel onduidelijk geweest hoor, maar mensen halen introductie in 2025 en modeljaar 2025 doorelkaar. Zo ook journalisten. Daarnaast hebben verschillende sites foto's van de Elroq verward voor een nieuwe Enyaq, dus dan wordt de chaos nog groter.

Over de levertijden ben ik met je eens. Zit met hetzelfde probleem. Huidige auto moet steeds verlengd worden, maar omdat we niet weten met hoe lang moet het steeds met hele korte stukjes. Maar goed: Skoda is hier niet de enige in. Er wordt wel vaker wazig gecommuniceerd door autofabrikanten over dit soort dingen. Anders lopen ze het risico dat je een andere auto besteld die wel een kortere levertermijn heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Duidelijk. En inderdaad, als je leest tussen de regels van alle opmerkingen van de journalisten en de foto's ziet, dan is het heel duidelijk dat de grote veranderingen veel later komen, en de aanpassingen langs de buitenzijde minimalistisch zijn. Wat betreft de binnenzijde, is daar iets over vermeld? Gaan ze de nieuwe MIB4 (Modular Infotainment Building Set) van de ID familie van VW gebruiken of blijft ook daar alles hetzelfde zoals voordien? En dan ook, wat met alle openstaande bestellingen van de 85 reeks, wat gaat hiermee gebeuren? Dit zouden ze toch perfect kunnen communiceren aan de dealers? Daar bestaat toch een planning voor? (het zou anders wel heel amateuristisch aangepakt worden) Heb je een link naar de Duitse Enyaq forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
JAVADE schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:35:
Duidelijk. En inderdaad, als je leest tussen de regels van alle opmerkingen van de journalisten en de foto's ziet, dan is het heel duidelijk dat de grote veranderingen veel later komen, en de aanpassingen langs de buitenzijde minimalistisch zijn. Wat betreft de binnenzijde, is daar iets over vermeld? Gaan ze de nieuwe MIB4 (Modular Infotainment Building Set) van de ID familie van VW gebruiken of blijft ook daar alles hetzelfde zoals voordien? En dan ook, wat met alle openstaande bestellingen van de 85 reeks, wat gaat hiermee gebeuren? Dit zouden ze toch perfect kunnen communiceren aan de dealers? Daar bestaat toch een planning voor? (het zou anders wel heel amateuristisch aangepakt worden) Heb je een link naar de Duitse Enyaq forum?
De 85 bevat allang MIB4 (ME4.x). Dat is vanaf MY2024 (okt 23) zo. De 60 (en straks wrs de 50) worden geleverd met ME3.x (nu 3.7). Deze schijnen niet aangepast te kunnen worden ivm hardwarebeperkingen.

Alle openstaande bestellingen worden altijd omgezet naar het nieuwe MY vanaf de datum van de switch. In dit geval vind de switch plaats in de periode van week 26 tm week 30 en worden dus vanaf week 30 MY2025 auto's geproduceerd. Maar hebben dus niet meer dan de aanpassingen die ik eerder noemde en nogmaals: dus helemaal geen uiterlijke wijzigingen, ook niet minimaal.
Bij een lopende bestelling kun je ook controleren welke MY uitgeleverd gaat worden. In NL gaat dat om de parameter car_model_year.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Super duidelijk! Bedankt voor deze informatie! En hopelijk wordt jouw wagen ook snel geleverd! Hoe lang ben je al aan het wachten? En wat is voor jou de voorziene leverdatum (als die niet opnieuw opschuift ten minste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
JAVADE schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:41:
Super duidelijk! Bedankt voor deze informatie! En hopelijk wordt jouw wagen ook snel geleverd! Hoe lang ben je al aan het wachten? En wat is voor jou de voorziene leverdatum (als die niet opnieuw opschuift ten minste)
Mijne is door de LM besteld in nov '23. Dealer heeft toen even gewacht omdat anders de auto ruim voor de toegestane leverdatum (juni 24) zou komen. Auto is uiteindelijk 1e week januari besteld. Huidige verwachting is levering week 47. Dan hebben we het dus over 46-47 weken levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
OMG! 10-11 maand! Dat belooft voor mijn wagen die door LM besteld is op 22 maart. Dan zit ik al effectief in 2025 tegen dat tempo. Hopelijk versnellen ze dit tempo. Ik hoop voor jou ook dat het versneld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
Het kan sneller hoor. Mijn auto is 29 februari besteld en is nu onderweg naar of misschien wel in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:59
DionM schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:18:
Het kan sneller hoor. Mijn auto is 29 februari besteld en is nu onderweg naar of misschien wel in Nederland.
Om wat voor uitvoering gaat het hier? Mijn dealer is niet zo scheutig met informeren en heeft helaas geen Honeymoonlink beschikbaar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
Enyaq 85 sportline met trekhaak en transportpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
EmmyH schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:16:
[...]

Ik heb ook besteld (via leasemaatschappij) bij Autonatie (België). Heel weinig informatie van hun kant, dus heb ik me zelf geregistreed op Myskoda (met emailadres dat bekend was bij Autonatie) en dan via neuzen in de broncode, de status van mijn bestelling gevonden en kunnen opvolgen :+
Ik denk dat de info om hier toe te komen ergens eerder in dit topic beschreven staat...
Hallo, ik heb ook via LM besteld, als ik via MySkoda probeer en dan via die Chrome toepassing werk krijg ik enkel onderstaande te zien, heb je je eigen email adres gebruikt of die van de fleet manager?:
{
"action": "COMP_CONTR_VehicleSelector",
"ns": "",
"ver": 44,
"vid": "0662X000001aG0b"
0: ["Skoda" ],
"method": "getOrderOfCurrentUser",
"tid": 4,
"type": "rpc"
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mler1
  • Laatst online: 03-09-2024
In de prijslijst van juni staat dat de 85 nu 175kW in plaats van 135kW kan laden. Idem de 85x lijkt het. Stond ook al bij de ID.4 in de recente Nederlandse prijslijst, dus daar is iets veranderd.

Onze Enyaq, besteld in november, schijnt afgelopen week gebouwd te zijn. Maar goed, dat zei de dealer in januari ook al. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
Ik kan hem volgende week ophalen, ben nog in dubio omdat ik liever met benzine op vakantie ga.

Ik moet van mezelf voor 11 uur de beslissing genomen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04:32
DionM schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:29:
Ik kan hem volgende week ophalen, ben nog in dubio omdat ik liever met benzine op vakantie ga.

Ik moet van mezelf voor 11 uur de beslissing genomen hebben...
En?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DionM
Het wordt na de vakantie. Dus mijn tour door Duitsland, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Slovenië en Oostenrijk kan nog zonder laadstress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddiewing
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-08 08:52
Begin mei 85 Sportline in bestelling, volgens Honeymoon pagina van de dealer verwachte levering week 36, maar mag sowieso pas half december uitgeleverd worden gezien contract bestaande lease auto. Maar gezien verhalen hier hoop ik dat dat wel gaat lukken, ook in verband met bijtelling die in 2025 weer iets plust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:09
@Reddiewing Dat klinkt inderdaad wel erg snel maar wie weet ;-) is er al een definitieve productieweek in Honeymoon bekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAVADE
Er is zoveel verschil in levertermijn, bestellingen die later geplaatst staan die eerder op de planning staan of geleverd worden, enz. Is er een structuur te vinden of reden te vinden waarom sommige bestellingen sneller gaan dan andere (type, gekozen opties, ...)? En dan de communicaties vanuit Tjechie naar consumenten en dealers, ook niet transparant. Wat is hier de visie achter? We weten nu inmiddels, tenzij ze ons in het ootje nemen, dat we niet veel mogen verwachten aan veranderingen voor MY2025, waarom dan zo geheimzinnig met afgeplakte auto's en dergelijke? Dat ze het nieuwe platform of opvolger van de huidige versies van de Enyaq geheimhouden, lijkt me logisch, maar een simpele facelift, als je het al zo kan noemen? Of is het feit dat ik hier überhaupt tijd aan spendeer, en zovele anderen, net wat ze willen om zoveel mogelijk 'fuss' te creëren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomobo
JAVADE schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:35:
Er is zoveel verschil in levertermijn, bestellingen die later geplaatst staan die eerder op de planning staan of geleverd worden, enz. Is er een structuur te vinden of reden te vinden waarom sommige bestellingen sneller gaan dan andere (type, gekozen opties, ...)? En dan de communicaties vanuit Tjechie naar consumenten en dealers, ook niet transparant. Wat is hier de visie achter? We weten nu inmiddels, tenzij ze ons in het ootje nemen, dat we niet veel mogen verwachten aan veranderingen voor MY2025, waarom dan zo geheimzinnig met afgeplakte auto's en dergelijke? Dat ze het nieuwe platform of opvolger van de huidige versies van de Enyaq geheimhouden, lijkt me logisch, maar een simpele facelift, als je het al zo kan noemen? Of is het feit dat ik hier überhaupt tijd aan spendeer, en zovele anderen, net wat ze willen om zoveel mogelijk 'fuss' te creëren?
Ok, ik wil niet teveel in herhalingen vallen, maar alle afgeplakte auto's waren Elroqs en niet Enyaqs. Ja, autojournalisten maken ook fouten. Er is nog geen foto van een afgeplakte nieuwe Enyaq.
Verschillen in levertijd lijken te maken te hebben met het Business (Advanced) pakket in NL en het Max pakket in BE. Welk onderdeel daarvan het is is niet bekend. Maar dat is ook eigenlijk niet relevant.

Transparante communicatie zou in dit geval kunnen leiden tot lagere verkopen, dus dat is niet in het voordeel van Skoda. Dat zal dus ook zeker niet veranderen.

En 3: Het is dus geen facelift, maar slechts een nieuw modeljaar. Dan zijn er gewoon wat wijzigingen. Vorig jaar was dat technisch behoorlijk veel, dit jaar is het bijna niks. Wat me ook logisch lijkt als je volgend jaar een nieuwe Enyaq wil presenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddiewing
One-eye864 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:17:
@Reddiewing Dat klinkt inderdaad wel erg snel maar wie weet ;-) is er al een definitieve productieweek in Honeymoon bekend?
Nog geen productie week bekend dus nog steeds in stap 1 van de Honeymoon 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvdH91
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01-08 13:15
Mijn Enyaq 85 is besteld in januari, zou eigenlijk half april geleverd worden, maar inmiddels levertijd op eind augustus. Als ik de reacties hier zo lees zou dat zomaar nog later kunnen worden. We wachten geduldig...

Overigens een Enyaq 85 Business Edition, Graphite Grey met trekhaak

Mijn dealer heeft overigens geen toegang tot Honeymoon, als er iemand is die weet hoe ik hier a.d.h.v. commissie nummer wel bij kan komen hoor ik het graag!

[ Voor 21% gewijzigd door VincentvdH91 op 10-07-2024 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
VincentvdH91 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:18:
Mijn Enyaq 85 is besteld in januari, zou eigenlijk half april geleverd worden, maar inmiddels levertijd op eind augustus. Als ik de reacties hier zo lees zou dat zomaar nog later kunnen worden. We wachten geduldig...

Overigens een Enyaq 85 Business Edition, Graphite Grey met trekhaak
Wel gek dat ik je "ingehaald" heb. Maand later besteld en had 'm 16 juli kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekkos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 17:57
25-06-'24 besteld
verwachte leverdatum: 06-12-'24

Skoda Enyaq Coupe 85

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
Reddiewing schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:09:
[...]

Nog geen productie week bekend dus nog steeds in stap 1 van de Honeymoon 😉
Oei ik wil niet negatief zijn maar ik vraag me dan wel af hoe realistisch de levertijd is. Mijn Enyaq staat nu in Honeymoon voor levering week 37 en die staat gepland voor productie in week 31 (dus over 2.5 week). Mijne staat daarom ook al enkele weken in stap 2.
VincentvdH91 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:18:
Mijn dealer heeft overigens geen toegang tot Honeymoon, als er iemand is die weet hoe ik hier a.d.h.v. commissie nummer wel bij kan komen hoor ik het graag!
Dat zal niet gaan. Je dealer moet hier echt bij aangesloten zijn en zij moeten je (via Honeymoon) een uitnodiging sturen. Of uiteraard jou de url met uuid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddiewing
One-eye864 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:40:
[...]

Oei ik wil niet negatief zijn maar ik vraag me dan wel af hoe realistisch de levertijd is. Mijn Enyaq staat nu in Honeymoon voor levering week 37 en die staat gepland voor productie in week 31 (dus over 2.5 week). Mijne staat daarom ook al enkele weken in stap 2.
Ik vraag me dat inderdaad ook af, ga er niet van uit maar heb sowieso tot week 50 de tijd want daarvoor mag hij toch niet naar mij omdat mijn huidige lease auto tot dan nog door loopt. Maar hoop toch wel dat die timing wel lukt, fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
Enyaq 85 Business edition (NL)
Bestelling week 9, Levering week 29

[ Voor 3% gewijzigd door helloitsme op 11-07-2024 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeshnl
helloitsme schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:01:
Enyaq 85 Business edition (NL)
Bestelling week 9, Levering week 29
Met jaloezie zal ik je feliciteren. Jij hebt niet lang hoeven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvdH91
DionM schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:22:
[...]

Wel gek dat ik je "ingehaald" heb. Maand later besteld en had 'm 16 juli kunnen rijden.
Dat is echt heel bijzonder, heb jij dezelfde configuratie? Misschien geluk gehad met een slot wat je dealer beschikbaar had, überhaupt geen idee of het zo werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
Boeshnl schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:23:
[...]

Met jaloezie zal ik je feliciteren. Jij hebt niet lang hoeven wachten.
Toen ik bestelde was de voorspelling 3 maanden, dat werden later 5, daarna 6 maanden, maar op het eind komt hij dus toch nog weer ietsjes sneller 😀. Volgende week mag ik 'm ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
VincentvdH91 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:36:
[...]

Dat is echt heel bijzonder, heb jij dezelfde configuratie? Misschien geluk gehad met een slot wat je dealer beschikbaar had, überhaupt geen idee of het zo werkt...
85 sportline met trekhaak en transpostpakket, dus min of meer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
En zijn jullie beiden uit Nederland? Ik probeer ergens een logica te zien, maar als jullie ongeveer dezelfde pakketten hebben besteld is dat ook weer ver te zoeken. Onderdelen maken het soms moeilijk een FIFO principe toe te passen, maar als jullie configuratie exact hetzelfde is, dan is dit ook weer een argument minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
Ik kom uit NL ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAVADE
Ik weet niet of @VincentvdH91 uit België is? Alvast gefeliciteerd met je auto en veel plezier er mee na je verlof! En ook gefeliciteerd voor de prestaties op het EK (jaloers op de inzet van jullie team tov de Rode Duivels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvdH91
Ik kom ook uit NL. Enige verschil lijkt Business vs. Sportline te zijn. Verder waarschijnlijk andere dealer, die van mij is besteld bij Hoogenboom in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Ah toch een ander pakket dus. Lijkt dus toch aan de Business line (ik veronderstel bij ons Corporate versie) te liggen zoals reeds eerder gesuggereerd. Heb ook een Corporate besteld, dus oh wee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
JAVADE schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:20:
Ah toch een ander pakket dus. Lijkt dus toch aan de Business line (ik veronderstel bij ons Corporate versie) te liggen zoals reeds eerder gesuggereerd. Heb ook een Corporate besteld, dus oh wee.
Ik had de business efition besteld (NL), uiteindelijke levertijd dus +/- 5 maanden.

Krijg een beetje het gevoel (zonder al te veel onderbouwing) dat NL sneller dan BE geleverd krijgt. Echter geen idee waarom dat zo zou zijn. (Als het al zo is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleybrown00
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-07 19:47
Hier ook in BE Corporate 85 besteld: begin maart bestelling -> initiele levering half augustus -> dan half september -> voor nu staat het op 20 december ... Vrees er voor dat het niet meer dit jaar zal worden.
EcoSuite, schuifdak, trekhaak, transport pack, ultra pack. Enkel geen warmtepomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-08 13:16
Ik ga binnen enkele maanden een Corporate versie mogen bestellen (BE equivalent van Business afaik). Zit hier nu al wat te lezen om m'n verwachtingen te kunnen bijstellen.

Wat ik begreep hier, en op enyaqforum.co.uk, was dat de versies zonder bijkomende max/ultra pakketten sowieso sneller waren dan mét. Dat levertermijnen nu range hebben van 6-12 maanden, gemiddeld pakweg 9. België en UK wat trager dan NL.
(Allemaal anecdotisch "buikgevoel".)

Misschien idee dat iedereen die Google Sheets uit de eerste post aanvult? Kwestie van meten is weten.

https://docs.google.com/s...qtVuCfIU/edit?usp=sharing

[ Voor 14% gewijzigd door Adrianb op 12-07-2024 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
helloitsme schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:47:
[...]

Ik had de business efition besteld (NL), uiteindelijke levertijd dus +/- 5 maanden.

Krijg een beetje het gevoel (zonder al te veel onderbouwing) dat NL sneller dan BE geleverd krijgt. Echter geen idee waarom dat zo zou zijn. (Als het al zo is)
Dat was eerder wel zo. Dan werden in NL al na 3 maanden geleverd terwijl in BE het 9 maanden duurde. Er werd toen gesuggereerd dat de NL importeur (PON) beter productieslots inkocht dan de BE importeur. Nu lijkt dat echter niet meer het probleem omdat een groot deel van de NL orders net zo uitgesteld worden. Als mijn nu verwachte levertijd klopt (en die is nog niet definitief) zit ik al aan 11 maanden. Voor een NL order dus.
En er staan ook nog NL orders uit nov 23 open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troebie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 11-07 11:44
helloitsme schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:47:
[...]

Geluksvogel! Ik heb eind november een business line besteld (met panoramadak als enige optie) en heb nog geen enkel zicht op de afleverdatum.

Heb jij nog specifieke opties besteld?

Ik krijg sterk het gevoel dat vooral eerst de sportline en daarna pas de andere versies worden uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanBro
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 12-11-2024
Troebie schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:59:
[...]

Geluksvogel! Ik heb eind november een business line besteld (met panoramadak als enige optie) en heb nog geen enkel zicht op de afleverdatum.

Ik krijg sterk het gevoel dat vooral eerst de sportline en daarna pas de andere versies worden uitgeleverd.
Ik heb begin november een sportline besteld, maar ook nog steeds geen planning in het systeem. Ze (Skoda) zegt dat ze alle auto's die al besteld waren uiterlijk week 30 gepland willen hebben.

85 Sportline, Velvet red, business advanced, trekhaak, panoramadak, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroz5
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23-07 03:03
Ik heb de Google sheets ook even ingevuld. In juli 2023 een iV80 (geen Sportline) bestel met trekhaak en Plus pakket. De leverdatum staat nog steeds op augustus 2024, maar nog steeds geen definitieve bevestiging vanuit de dealer of leasemaatschappij (Arval België).

[ Voor 3% gewijzigd door Feroz5 op 12-07-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
Troebie schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:59:
[...]

Business edition. Geen aanvullende opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hgo_
  • Laatst online: 21-10-2024
Denk niet dat Sportlines voor business edition gaan. Hier een Sportline besteld en fabrieksbevestiging op 3 januari met een afleverdatum voor eind april.

Vandaag weet ik nog steeds niks, auto staat nog steeds op ordered zonder enig zicht op een afleverdatum, dealer geeft aan niet meer info te hebben hoewel het om een Di'eteren autocenter gaat, de Belgische importeur...

Het moet volgens mij met een onderdeel uit de optielijst te maken hebben: ik heb besteld Sportline met ultra pack, panoramadak, warmtepomp en trekhaak als opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke
Trekhaak komt hier wel heel vaak terug 🤔
Verder denk ik aan panoramisch dak en warmtepomp. Klopt het dat ecosuite nog wel te bestellen valt in andere landen dan BE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
Jeanke schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:47:
Verder denk ik aan panoramisch dak en warmtepomp. Klopt het dat ecosuite nog wel te bestellen valt in andere landen dan BE?
Ecosuite is hier ook niet meer te bestellen. Het is niet de warmtepomp, want die zie ik bij de meeste niet voorkomen, maar wel vaak het panodak idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterboeren
  • Laatst online: 24-09-2024
Ik blijf het schandalig vinden als je in Nov 23 nog een 3mnd levertijd krijgt voorgespiegeld en vervolgens 0,0 van de dealer hoort. Nu verwachten ze september maar waarop dat gebasseerd weet geen hond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke
Ik vrees dat het vooral met productieslots te maken heeft of voorrang aan andere markten.
Op https://www.enyaqforums.c...f=8&t=2104&p=27737#p27737 lees ik veel berichten van bestellingen in februari en maart die nu geleverd (gaan) worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Adrianb schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:11:
Ik ga binnen enkele maanden een Corporate versie mogen bestellen (BE equivalent van Business afaik). Zit hier nu al wat te lezen om m'n verwachtingen te kunnen bijstellen.

Wat ik begreep hier, en op enyaqforum.co.uk, was dat de versies zonder bijkomende max/ultra pakketten sowieso sneller waren dan mét. Dat levertermijnen nu range hebben van 6-12 maanden, gemiddeld pakweg 9. België en UK wat trager dan NL.
(Allemaal anecdotisch "buikgevoel".)

Misschien idee dat iedereen die Google Sheets uit de eerste post aanvult? Kwestie van meten is weten.

https://docs.google.com/s...qtVuCfIU/edit?usp=sharing
Heb het ingevuld maar is niet steeds gemakkelijk, pakketten zijn op NL gebaseerd en sommige weet ik niet hoe ze overeenkomen met een BE optie pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Hgo_ schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:14:
Denk niet dat Sportlines voor business edition gaan. Hier een Sportline besteld en fabrieksbevestiging op 3 januari met een afleverdatum voor eind april.

Vandaag weet ik nog steeds niks, auto staat nog steeds op ordered zonder enig zicht op een afleverdatum, dealer geeft aan niet meer info te hebben hoewel het om een Di'eteren autocenter gaat, de Belgische importeur...

Het moet volgens mij met een onderdeel uit de optielijst te maken hebben: ik heb besteld Sportline met ultra pack, panoramadak, warmtepomp en trekhaak als opties.
Hier ook D'Ieteren autocenter, heb via LM order bevestiging gekregen op 22/03, en op 25/03 van LM voorlopige leverdatum op 07/10 ontvangen. 85 Corporate, Pack Max, Trekhaak, Suite black, Pack Transport, Scheidingsnet - geen Panodak en geen warmtepomp. Heb nog geen contact opgenomen met Dealer, maar ook van hen geen nieuwe info ontvangen. Heb via MySkoda geprobeerd om meer info op te vragen, maar vermoedelijk staat de email van onze fleet manager bekend en niet mijn email adres. Heb jij geprobeerd via MySkoda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
Prijslijst bij Skoda France voor MY2025 op basis van 27 juni 2024, blijkbaar sneller dan in België, hier nog nergens te zien, of voorbarig want zie niet de koeling functie vermeld in het inductieladen van de smartphone?
https://www.skoda.fr/_doc...d8-455a-ab07-8473d02f6f77

[ Voor 27% gewijzigd door JAVADE op 14-07-2024 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-08 10:55
Jeanke schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:47:
Vanwege de lange en onvoorspelbare levertijden heb ik geïnformeerd naar de levertijden van een Audi Q4 e-tron. Die is maar 6 a 7 weken. Daar waren ze wel heel duidelijk, wil je er een panoramadak bij dan vertraagd dat de levering met 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-08 23:25
Eind april Skoda ENYAQ coupé besteld, leasewagen, besteld met volgende specificaties : 85 corporate, trekhaak, 20 inch Neptune velgen, suite bekleding, pack Max en transport pack. Initiële leverdatum was begin november.

Omwille van de laatste berichten eens gevraagd naar een update, momenteel wordt de wagen verwacht in januari 2025. Het zou een koelfunctie voor draadloos opladen bevatten, maar verder zou er geen vernieuwing zijn in modeljaar 2025. De facelift zou pas later in de loop van 2025 komen.

Van de LM nog geen bevestiging gekregen mbt leverdatum. Ik hoop toch op de facelift, zou jammer zijn om zo kort nog een “oud” model te krijgen, hoewel ook niet duidelijk is wat de facelift met zich meebrengt en groot de verschillen zullen zijn, uiteraard is dit laatste een luxeprobleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
HannesB schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:58:
Eind april Skoda ENYAQ coupé besteld, leasewagen, besteld met volgende specificaties : 85 corporate, trekhaak, 20 inch Neptune velgen, suite bekleding, pack Max en transport pack. Initiële leverdatum was begin november.

Omwille van de laatste berichten eens gevraagd naar een update, momenteel wordt de wagen verwacht in januari 2025. Het zou een koelfunctie voor draadloos opladen bevatten, maar verder zou er geen vernieuwing zijn in modeljaar 2025. De facelift zou pas later in de loop van 2025 komen.

Van de LM nog geen bevestiging gekregen mbt leverdatum. Ik hoop toch op de facelift, zou jammer zijn om zo kort nog een “oud” model te krijgen, hoewel ook niet duidelijk is wat de facelift met zich meebrengt en groot de verschillen zullen zijn, uiteraard is dit laatste een luxeprobleem
Verwacht de facelift maar niet want die wordt inderdaad in de loop van 2025 aangekondigd en zal dan uitgeleverd gaan worden als MY2026. Vanaf volgende week gaan ze beginnen met de productie van MY2025 dus tenzij je nog een vol jaar vertraging gaat krijgen verwacht ik echt een MY2025 voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-08 23:25
One-eye864 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:49:
[...]
Verwacht de facelift maar niet want die wordt inderdaad in de loop van 2025 aangekondigd en zal dan uitgeleverd gaan worden als MY2026. Vanaf volgende week gaan ze beginnen met de productie van MY2025 dus tenzij je nog een vol jaar vertraging gaat krijgen verwacht ik echt een MY2025 voor je
Duidelijk, bedankt. Betekent dit dat enkel MY2025 ook effectief enkel in 2025 wordt geleverd, of ook een stuk in 2024? De gehanteerde woordenschat, vind ik, soms verwarrend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
HannesB schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:38:
[...]

Duidelijk, bedankt. Betekent dit dat enkel MY2025 ook effectief enkel in 2025 wordt geleverd, of ook een stuk in 2024? De gehanteerde woordenschat, vind ik, soms verwarrend :)
In de zomervakantie bouwen ze de productielijn om (dit jaar week 26 t/m 29) vanaf volgende week zal MY2025 gebouwd gaan worden (zo ook de mijne in werk 31).

Deze worden in de rest van dit jaar dus ook uitgeleverd (bij ons week 37). Dus zeg maar ongeveer vanaf week 35 van dit jaar tot ongeveer week 35 volgend jaar zal MY2025 worden uitgeleverd. En ongeveer vanaf week 35 2025 tot week 35 2026 zal MY2026 uitgeleverd dworden (wat dus de facelift versie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
HannesB schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:58:

Vanuit NL of BE besteld? Heb zo goed als identieke wagen besteld, initieel oktober levertermijn wat overeenkomt met jouw initiële november want ik heb eind maart besteld. Maar als jouw nieuwe aangepaste datum al januari 2025 is, dan is mijn wagen ook pas in december. Dat is dus opnieuw 10 maand. Als en nog eens als, want als ik alle verhalen lees dan schuift het maand per maand op. Dit is echt toch een probleem die communicatie. Ik was in het begin ook verward met MY (Model Year) 2025, waarvan de productie start in 2024 en de facelift die in het jaar 2025 plaatsvindt (MY2026). Ook op heel veel websites wordt die verwarring nog meer gecreëerd. Ik vindt de huidige versie mooier dan het nieuwe concept. Want uiteindelijk de echt grote revolutie op vlak van autonomie (nieuwe type batterij) vindt nog later plaats (2028).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
JAVADE schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:34:
[...]
Ik was in het begin ook verward met MY (Model Year) 2025, waarvan de productie start in 2024 en de facelift die in het jaar 2025 plaatsvindt (MY2026). Ook op heel veel websites wordt die verwarring nog meer gecreëerd. Ik vindt de huidige versie mooier dan het nieuwe concept. Want uiteindelijk de echt grote revolutie op vlak van autonomie (nieuwe type batterij) vindt nog later plaats (2028).
Welk nieuwe concept dan? Er zijn toch nog geen foto’s (uitgelekt) van de nieuwe Enyaq? Enkel van de Elroq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVADE
cryptapix schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:36:
[...]

Welk nieuwe concept dan? Er zijn toch nog geen foto’s (uitgelekt) van de nieuwe Enyaq? Enkel van de Elroq.
In 2025 krijgen de Enyaq en Enyaq Coupé een uitvoerige update, inclusief het nieuwe Modern Solid-design, dat voor het eerst werd getoond op de Vision 7S.

https://nl.skoda.be/news/...-2026?_preservelanguage=1
Pagina: 1 ... 29 ... 35 Laatste