Het grote Enyaq levertijden topic

Pagina: 1 ... 23 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-05 22:17
st3rn schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:16:
[...]

Nu begint het echt wel dichter bij te komen :*) :*)

"Status__c": "Importer Arrival",
Vorige week pas geproduceerd, veel kans dat die deze week al bij de dealer aankomt _/-\o_

"Imported_Date__c": 1693353600000, (30/08/2023)
"Status__c": "Dealer Transport",

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
Pizr schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:44:
Gisteren bericht gekregen dat dealer velgen heeft aangepast van Regulus naar Proteus. Helaas wordt het gewoon gedaan en medegedeeld, onder het mom van de productie voortzetten. Zelf heb ik nog de vraag gesteld of er niets mogelijk is met after market velgen, nu in afwachting van reactie. Had zelf liever een upgrade naar de 20 of 21 inch gekozen, helaas kon dit niet.

Nu las ik in de thread dat meer tweakers deze boodschap hebben gekregen (al dan niet op andere velgen).

[...]

[...]

[...]

[...]

Wat hebben jullie uiteindelijk voor elkaar gekregen? Vind het namelijk een vreemde gang van zaken dat het eenzijdig wordt aangepast.
Ik laat iets weten of mijn velgen ook gewijzigd zijn, ik had Vega velgen besteld. Maar die kan je op vandaag ook niet meer configureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennieuw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-10-2024
Gisteren bericht gekregen dat dealer velgen heeft aangepast van Regulus naar Proteus. Helaas wordt het gewoon gedaan en medegedeeld, onder het mom van de productie voortzetten. Zelf heb ik nog de vraag gesteld of er niets mogelijk is met after market velgen, nu in afwachting van reactie. Had zelf liever een upgrade naar de 20 of 21 inch gekozen, helaas kon dit niet.

Nu las ik in de thread dat meer tweakers deze boodschap hebben gekregen (al dan niet op andere velgen).

[...]

[...]

[...]

[...]

Wat hebben jullie uiteindelijk voor elkaar gekregen? Vind het namelijk een vreemde gang van zaken dat het eenzijdig wordt aangepast.
Afgelopen vrijdag ook te horen gekregen dat de regulus velgen niet meer leverbaar zijn en de proteus velgen geleverd gaan worden. Baal hier wel een beetje van en op mijn vraag of er verder nog iets te regelen is kreeg ik een negatief antwoord. Dit zou dan weer via de leasemaatschappij berekend moeten worden en via mijn werkgever akkoord gegeven moeten worden. Productiedatum staat op 15 september dus was allemaal een lastig verhaal. Vind het ook een vreemde gang van zaken en op de configurator kun je deze velgen ook nog steeds kiezen.

• st3rn

[...]

[...]

[...]

[...]

Mijn wagen is geleverd met Vega velgen

• st3rn
st3rn schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:11:
[...]

Vorige week pas geproduceerd, veel kans dat die deze week al bij de dealer aankomt _/-\o_

Aangekomen bij de dealer 😃

"Status__ c": "Dealer Arrived"

• jeronantropis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-03 11:47
st3rn schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:34:
[...]

Aangekomen bij de dealer 😃

Idem hier. Wel grappig, lijkt me dat onze auto's op dezelfde lijn en hetzelfde transport hebben gestaan - al jouw statuswijzigingen komen dag op dag overeen met die van mij :) . Toevallig niet :)B en in Leuven besteld B) ?

En ik heb trouwens ook Vega's; benieuwd of ze er zullen opzitten.

Nu komt het wachten tot de garage tijd en zin heeft om de wagen leveringsklaar te maken. Het feit dat er nog niets betaald is, en ze vermoedelijk wel snel hun geld willen hebben, zal hopelijk alles wel wat bespoedigen :Y) .

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-04 23:01
dennieuw schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:03:
[...]

Afgelopen vrijdag ook te horen gekregen dat de regulus velgen niet meer leverbaar zijn en de proteus velgen geleverd gaan worden. Baal hier wel een beetje van en op mijn vraag of er verder nog iets te regelen is kreeg ik een negatief antwoord. Dit zou dan weer via de leasemaatschappij berekend moeten worden en via mijn werkgever akkoord gegeven moeten worden. Productiedatum staat op 15 september dus was allemaal een lastig verhaal. Vind het ook een vreemde gang van zaken en op de configurator kun je deze velgen ook nog steeds kiezen.
Inmiddels heb ik een voorstel voor aftermarket velgen ontvangen en dit ligt nu bij leasemaatschappij en werkgever ter goedkeuring. Het zal mij benieuwen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:11

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hier net contract ingediend en eerste terugkoppeling vanuit Skoda (Pon)
Verwachte levering week 45, dat is sneller dan ik verwacht had bij aanvraag.

Nu is het wel even in de gaten houden wat de productieweek wordt ivm de MY24 en ME4 software update.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• st3rn
jeronantropis schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:00:
[...]

Idem hier. Wel grappig, lijkt me dat onze auto's op dezelfde lijn en hetzelfde transport hebben gestaan - al jouw statuswijzigingen komen dag op dag overeen met die van mij :) . Toevallig niet :)B en in Leuven besteld B) ?

En ik heb trouwens ook Vega's; benieuwd of ze er zullen opzitten.

Nu komt het wachten tot de garage tijd en zin heeft om de wagen leveringsklaar te maken. Het feit dat er nog niets betaald is, en ze vermoedelijk wel snel hun geld willen hebben, zal hopelijk alles wel wat bespoedigen :Y) .
Veel kans dat die dan op hetzelfde transport stond :D. Vanmorgen dan een telefoontje gekregen van de dealer. Myskoda werd pas enkele uren later bijgewerkt.

Gaat Idd om een :)B bestelling (Brugge).
Nog een week of 2 vooraleer ik de wagen op kan halen volgens de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-05 22:07
Rubman schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:37:
Hier net contract ingediend en eerste terugkoppeling vanuit Skoda (Pon)
Verwachte levering week 45, dat is sneller dan ik verwacht had bij aanvraag.

Nu is het wel even in de gaten houden wat de productieweek wordt ivm de MY24 en ME4 software update.
Dat is rap, welke versie?
Die van mij is een aantal weken geleden besteld en staat nog bevestigd voor levering week 47.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

SmashCruiser schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 07:05:
[...]

Dat is rap, welke versie?
Die van mij is een aantal weken geleden besteld en staat nog bevestigd voor levering week 47.
Enyaq iV 60 Business Edition Plus met inklapbare trekhaak.

Verder geen gekke zaken toegevoegd, hij is compleet genoeg en accessoires en andere zaken koop ik achteraf wel ipv in het leasebedrag laten verwerken.

Qua levertijd vraag ik mij af of hij klopt als ik zo verder om mij heen eigen hoor, dit is wel heel snel. Plus heb nog geen productie week.

[ Voor 12% gewijzigd door Rubman op 02-09-2023 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sjeik
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 11:19
Rubman schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 07:18:
[...]

Enyaq iV 60 Business Edition Plus met inklapbare trekhaak.

Verder geen gekke zaken toegevoegd, hij is compleet genoeg en accessoires en andere zaken koop ik achteraf wel ipv in het leasebedrag laten verwerken.

Qua levertijd vraag ik mij af of hij klopt als ik zo verder om mij heen eigen hoor, dit is wel heel snel. Plus heb nog geen productie week.
De mijne is in week 29 besteld.
Productieweek is op week 38 gezet.
Het duurde bij mij 3 weken voordat de planning in de fabriek bekend was.

Levering in Week 42/43.
Ze moeten bij mij nog een trekhaak inbouwen bij de dealer (ivm bijtelling)
Dat schijnt wel een aardige klus te zijn.

Jou info lijkt dus wel aardig overeen te komen.
Voor jou week 35 -> 47 = 12 weken
Bij mij week 29 -> week 42/43 = 13/14 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronantropis
st3rn schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 23:01:
[...]

Veel kans dat die dan op hetzelfde transport stond :D. Vanmorgen dan een telefoontje gekregen van de dealer. Myskoda werd pas enkele uren later bijgewerkt.

Gaat Idd om een :)B bestelling (Brugge).
Nog een week of 2 vooraleer ik de wagen op kan halen volgens de dealer.
Net zelf de garage maar eens gebeld. Volgens hen zou de auto nog op transport staan, hoewel die in apexremote op "dealer arrived" staat :? . Ik vraag me af wie ik moet geloven. Het kan natuurlijk ook dat ze hem intern nog niet verder "verwerkt" hebben. Ik hoop maar dat mijn auto niet samen met die van jou in Brugge is afgezet 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
jeronantropis schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:59:
[...]

Net zelf de garage maar eens gebeld. Volgens hen zou de auto nog op transport staan, hoewel die in apexremote op "dealer arrived" staat :? . Ik vraag me af wie ik moet geloven. Het kan natuurlijk ook dat ze hem intern nog niet verder "verwerkt" hebben. Ik hoop maar dat mijn auto niet samen met die van jou in Brugge is afgezet 8)7 .
Dan zou die gewoon bij de dealer aangekomen moeten zijn, misschien zijn er veel wagens geleverd, en ze deze nog niet konden verwerken bij de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronantropis
st3rn schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:23:
[...]

Dan zou die gewoon bij de dealer aangekomen moeten zijn, misschien zijn er veel wagens geleverd, en ze deze nog niet konden verwerken bij de dealer?
Ja idd, ik denk / hoop het ook :) . Ze waren aan de telefoon echter opvallend zeker van hun stuk toen ze zeiden dat hij nog op transport stond, maar ik vertrouw apex meer dan een dealer >:) . Zo'n reactie geeft alleen niet veel zo vertrouwen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-01 14:38
De mijne staat net Status__c: "Frozen Period"

hoelang moet ik dan ongeveer nog wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
Dennis__ schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:34:
De mijne staat net Status__c: "Frozen Period"

hoelang moet ik dan ongeveer nog wachten?
Maand of 2 tot effectieve productie, en dan nog een kleine maand tot afhaling. Dus 3 maand ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
st3rn schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 05:41:
[...]

Maand of 2 tot effectieve productie, en dan nog een kleine maand tot afhaling. Dus 3 maand ongeveer
Ok bedankt. Dan klopt het voorlopig nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deva]
  • Laatst online: 30-04 11:30
Vandaag een wijziging zichtbaar.

Est. prod. date: 5 september
Est. prod. week: 37
Est. Delivery: 07-2024

Echter nog geen data bij de Def. lijnen.

Wat zeggen deze data? Ik kan hier geen pijl op trekken.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
Is dit normaal? Het lijkt of er 2 wagens besteld zijn voor mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJMzEHld0nEcnHNZcICaQ9pFLJs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NiZoWobFUjXmWIlCpSciEKWn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
Dennis__ schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:10:

[Afbeelding]
Dat ziet er inderdaad zo naar uit. Best even contact opnemen met de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickReinink
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21-10-2023
Dennis__ schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:10:

[Afbeelding]
Waar kan ik dit zien?

• st3rn
Even zoeken in dit topic.
Voor NL bestellingen: honeymoonnet oid
Voor BE bestellingen: via myskoda.be en apexremote

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4Trees
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-09-2023
Kleine update: Ik mag'm woensdag eindelijk gaan halen.

Sportline Graphite Grey

Besteldatum: eind april 2022.

• Pizr
Pizr schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:35:
[...]

Inmiddels heb ik een voorstel voor aftermarket velgen ontvangen en dit ligt nu bij leasemaatschappij en werkgever ter goedkeuring. Het zal mij benieuwen..
Akkoord op de gekozen optie: Rebel Black Diamond. Zou dan zoiets moeten worden (plaatje is een Kodiaq 😅)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/977E-tnKR_esODDiiDaOb0qzxKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHZ2PEhwBTYA94LRX9seKcMp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis__
Besteld in februari 2023. Er komt beweging in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72PGAh3yDN_7VRXhtDbzQBAIRGY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Dt5heAyHZQ2CPrh4ZdwbF3a8.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Op het Duitse forum gaat het nu los dat week 44 de overgangsfase is voor MY24 voor de betere motor en ME4.0.
Nu staat mij leverweek op week 45 (nog geen productiedatum), misschien dat ik nog even mail naar de dealer of ze het wat later kunnen pushen zodat ik de nieuwste software in ieder geval mee krijg ipv meteen een versie die geen grote updates meer gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
Pizr schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:27:
[...]

Akkoord op de gekozen optie: Rebel Black Diamond. Zou dan zoiets moeten worden (plaatje is een Kodiaq 😅)

[Afbeelding]
Nice, maar da's toch een Enyaq op het plaatje? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
st3rn schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:30:
[...]

Nice, maar da's toch een Enyaq op het plaatje? :D
Alt text stond Kodiaq, maar vond hem er al op lijken 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:33
Rubman schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:58:
Op het Duitse forum gaat het nu los dat week 44 de overgangsfase is voor MY24 voor de betere motor en ME4.0.
Op de BE website gooien ze de stockwagens buiten met 5000€ extra korting. Prijs standaard wel veel hoger dan in NL. Vorige maand was er al een kleinere stockbonus actie.
Stockbonus - € 5.000,00
Deze bonus is geldig tussen 01/09/2023 en 28/09/2023, en indien het voertuig klantgeleverd is voor 17/10/2023.

bestellingen vanaf week 42 met de nieuwe uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronantropis
Apexremote geeft nu al anderhalve week "dealer arrived" aan. Wegens geen bericht van de garage, toch zelf nog maar eens gebeld of ze een idee hebben wanneer de wagen klaar zou zijn voor ophaling.

Volgens hen staat de wagen echter nog steeds op transport. Ze zouden zelfs de papieren nog niet ontvangen hebben, hoewel die normaal voor de auto moeten aankomen.

Obv wat ik hier lees, zou de status in apexremote echter wel goed overeen moeten komen met de werkelijkheid. Dit geeft me dus niet veel vertrouwen in het logistieke proces van VAG.

Nog mensen die een gelijkaardige ervaring hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
jeronantropis schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 08:22:
Apexremote geeft nu al anderhalve week "dealer arrived" aan. Wegens geen bericht van de garage, toch zelf nog maar eens gebeld of ze een idee hebben wanneer de wagen klaar zou zijn voor ophaling.

Volgens hen staat de wagen echter nog steeds op transport. Ze zouden zelfs de papieren nog niet ontvangen hebben, hoewel die normaal voor de auto moeten aankomen.

Obv wat ik hier lees, zou de status in apexremote echter wel goed overeen moeten komen met de werkelijkheid. Dit geeft me dus niet veel vertrouwen in het logistieke proces van VAG.

Nog mensen die een gelijkaardige ervaring hebben gehad?
Dat is wel zeer raar. Apexremote gaf bij mij telkens de juiste status aan. Dealer arrived kwam zelfs later dan het telefoontje van de dealer dat mijn wagen gearriveerd was. Welke heb je trouwens besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexTol
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:14
Rubman schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:58:
Nu staat mij leverweek op week 45 (nog geen productiedatum), misschien dat ik nog even mail naar de dealer of ze het wat later kunnen pushen zodat ik de nieuwste software in ieder geval mee krijg ipv meteen een versie die geen grote updates meer gaat krijgen.
Ik begreep van de dealer dat 8-9 de deadline was voor my 23 en vanaf maandag 11-9 de my2024 te configureren is.. ik wacht tot ik de sportline 85 kan bestellen… die wordt idd vanaf wk 44 gebouwd.
Aldus Pondealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronantropis
st3rn schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:37:
[...]

Dat is wel zeer raar. Apexremote gaf bij mij telkens de juiste status aan. Dealer arrived kwam zelfs later dan het telefoontje van de dealer dat mijn wagen gearriveerd was. Welke heb je trouwens besteld?
Ja idd, vind ik dus ook. Toen apex "importer transport" aangaf, en onze fleetmanager eens naar de status informeerde, was de wagen volgens de garage nog in productie. Het lijkt wel alsof hun info (of wat ze vertellen) structureel achterloopt op apex. Ik blijf moeite hebben om dat te geloven. Eerlijk gezegd vertrouw ik technologie (apex) meer dan wat mensen (in dit geval de garage dus) me vertellen :) . Ik geef het nog een week of twee, dan schakel ik een vitesse'ke hoger ...

Ik heb trouwens een "gewone" 80x besteld.

Ergste van al en ongetwijfeld geöverdramatiseerd, en ik mag het hier mss niet te luid zeggen: ik weet al welke auto ik zou nemen als het met de Enyaq niet goed komt. En het zal geen Skoda meer zijn, wel iets Amerikaans :+ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
jeronantropis schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:54:
[...]

Ja idd, vind ik dus ook. Toen apex "importer transport" aangaf, en onze fleetmanager eens naar de status informeerde, was de wagen volgens de garage nog in productie. Het lijkt wel alsof hun info (of wat ze vertellen) structureel achterloopt op apex. Ik blijf moeite hebben om dat te geloven. Eerlijk gezegd vertrouw ik technologie (apex) meer dan wat mensen (in dit geval de garage dus) me vertellen :) . Ik geef het nog een week of twee, dan schakel ik een vitesse'ke hoger ...

Ik heb trouwens een "gewone" 80x besteld.

Ergste van al en ongetwijfeld geöverdramatiseerd, en ik mag het hier mss niet te luid zeggen: ik weet al welke auto ik zou nemen als het met de Enyaq niet goed komt. En het zal geen Skoda meer zijn, wel iets Amerikaans :+ ...
Dat slaat toch nergens op 😳. Het lijkt er op dat de dealer misschien naar een verkeerde wagen/bestelling zit te kijken?

• st3rn
Wagen net opgehaald bij de dealer :D

Overzicht van de status updates

31/08/2022:
"Status__c":"Ordered" --> Earliest delivery date: 04/09/2023

28/06/2023:
"Status__c":"Frozen Period"

07/07/2023:
"Production_Week_SEN__c": "2023 34",
"Status__c": "Scheduled",

23/08/2023:
"Production_date__c": 1692748800000, (23/08/2023)
"Status__c": "In Production",

24/08/2023:
"Production_date__c": 1692748800000,
"Status__c": "Produced",

27/08/2023:
Status__c: "Invoiced"

29/08/2023:

30/08/2023:

31/08/2023:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeronantropis
st3rn schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:03:
Wagen net opgehaald bij de dealer :D

Overzicht van de status updates

31/08/2022:
"Status__c":"Ordered" --> Earliest delivery date: 04/09/2023

28/06/2023:
"Status__c":"Frozen Period"

07/07/2023:
"Status__c": "Scheduled",

23/08/2023:
"Production_date__c": 1692748800000, (23/08/2023)
"Status__c": "In Production",

24/08/2023:
"Production_date__c": 1692748800000,
"Status__c": "Produced",

27/08/2023:
Status__c: "Invoiced"

29/08/2023:

30/08/2023:

31/08/2023:
Veel plezier ermee!

Na 2 weken op "dealer arrived" gestaan te hebben, toch maar eens m'n lange arm gebruikt en viavia bij de importeur geïnformeerd. Blijkbaar stond de auto effectief al bij de dealer.

Toeval of niet, nog geen uur nadat ik antwoord had gekregen van de importeur, kreeg ik van de garage de melding dat de wagen is aangekomen :+ . We zitten nu dus in de laatste rechte lijn; ik schat nog 1 à 2 weken, afhankelijk van hoe snel de verzekering (en de boekhouding) hun werk doen :) .

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-05 22:07
SmashCruiser schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:45:
[...]

Onze levering staat op dit moment gepland/geschat op 20-26 november, week 47. Ik heb geen idee hoelang de productie doorgaans duurt, maar het zou weleens de My24 kunnen worden? Is er een overzicht van de veranderingen in MY24? Op het Enyaq-Forum kom ik dit niet direct tegen.
De verwachte leverdatum in NL staat nu op week 41, ophalen bij dealer verwacht in week 43. Levering is dan circa 3 maanden na besteldatum.

MY24 zal het niet meer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
Ik vind die Proteus velgen niet zo mooi. Na een jaar willen ze die ineens veranderen aan mijn firmawagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FW9SuJrjep3P7cz8B37l3jJ1kKE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FzucPfy6UySEVZjc8FT0etWy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertL
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 02-05 13:13
RobertL schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:15:
Onlangs ook (zakelijke lease) een Enyaq mogen bestellen, (verwachte) levertijd valt momenteel reuze mee

Besteldatum: 23-06-23
IV80 Business Edition Plus
Graphite Grey
Elektrisch wegklapbare trekhaak
Intereur Suite Black
Panorama dak
Verwachte leverdatum 22-09-2023
Levering is helaas uitgesteld naar 27-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:11
Dennis__ schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:09:
Ik vind die Proteus velgen wel niet zo mooi. Na een jaar willen ze die ineens veranderen aan mijn firmawagen.

[Afbeelding]
wel / niet :D

vind die velgen vanuit deze hoek idd niet zo mooi, zie je de afbeeldingen op de site in een andere hoek vind ik ze wel mooi.

Bijzondere is wel dat die velgen in de configurator gewoon beschikbaar zijn voor een meerprijs van 200,- :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
Kees_frl schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:42:
[...]

vind die velgen vanuit deze hoek idd niet zo mooi, zie je de afbeeldingen op de site in een andere hoek vind ik ze wel mooi.

Bijzondere is wel dat die velgen in de configurator gewoon beschikbaar zijn voor een meerprijs van 200,- :)
In Belgie niet meer. Ik zal is vragen of ik de Neptune velgen kan krijgen.

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:39
Kees_frl schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:42:
[...]

Sinds vanmorgen staan ze niet meer in de configurator.
Volgens mij zijn de range en vermogen bij de accu-keuzes ook aangepast, maar dat weet ik niet zeker...

[ Voor 10% gewijzigd door DutchJackal op 20-09-2023 10:32 ]

• Pizr
DutchJackal schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:26:
[...]

Sinds vanmorgen staan ze niet meer in de configurator.
Volgens mij zijn de range en vermogen bij de accu-keuzes ook aangepast, maar dat weet ik niet zeker...
Dit zal de MY24 switch zijn. Topsnelheid is nu ook 180km/u viel me op en meer range. Prijs in mijn configuratie is daarnaast ongeveer 2k hoger en warmtepomp optie is ook terug.

• Rubman

Rubman

Dit moet haast wel de MY24 switch zijn.
Alles is net een beetje aangepast, zaken weg(velgen) zaken erbij (warmtepomp) Hoewel die werd afgeraden door dealer ivm levertijden bij mijn bestelling van de IV60.
Misschien toch maar eens een belletje er achteraan of dit nog aan te passen is en wat het met de prijs doet.

Warmtepomp is toch wel flink beter voor je range behouden begreep ik.

• DutchJackal
De warmtepomp een optie!?

2 maanden geleden vertelde de Skoda-dealer mij dat die tegenwoordig standaard op de Business Edition Plus zit. Is dat nu weer terug een optie geworden of zat de dealer er naast?

• DutchJackal
Ik heb 4 weken geleden akkoord gegeven op een Business Edition Plus maar tot op heden nog geen bestelbevestiging gezien van de leasemaatschappij.

Hopelijk hebben ze hierop gewacht... Toch maar eens achteraan bellen...

• Kees_frl
DutchJackal schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:17:
De warmtepomp een optie!?

2 maanden geleden vertelde de Skoda-dealer mij dat die tegenwoordig standaard op de Business Edition Plus zit. Is dat nu weer terug een optie geworden of zat de dealer er naast?
Maar die plus variant zie ik niet meer in de configurator ?

Die warmtepomp staat onderaan als aparte optie.

De ID 4 is nog MY2023 zo te zien, ook wat voordeliger.

[ Voor 12% gewijzigd door Kees_frl op 20-09-2023 12:36 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• Rubman

Rubman

Ja mar de business edition plus bestaat niet meer.

Nu heb ik de prijslijst van mei 2023 erbij gepakt maar daar staat geen warmtepomp in vermeld bij welke editie dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
Rubman schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:35:
Ja mar de business edition plus bestaat niet meer.

Nu heb ik de prijslijst van mei 2023 erbij gepakt maar daar staat geen warmtepomp in vermeld bij welke editie dan ook.
Nou zie ik het ja. Zo maar eens navragen wat ik straks ga krijgen.
Business Edition Plus MY23 of ??? MY24

• DutchJackal
De auto bleek nog niet besteld te zijn... :|
Even de vervolgvraag gesteld wat ze dan van plan waren te bestellen aangezien de Business Edition Plus uberhaupt niet meer in de configurator staat...

• Rubman

Rubman

DutchJackal schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:21:
De auto bleek nog niet besteld te zijn... :|
Even de vervolgvraag gesteld wat ze dan van plan waren te bestellen aangezien de Business Edition Plus uberhaupt niet meer in de configurator staat...
Oh dat is wel helemaal zuur dan.

Ik heb al een Honeymoon pagina met levertijd. Maar ook vraagtekens bij wat het gaat worden MY24 of nog MY23

• Kees_frl
Rubman schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:44:
[...]

Oh dat is wel helemaal zuur dan.

Ik heb al een Honeymoon pagina met levertijd. Maar ook vraagtekens bij wat het gaat worden MY24 of nog MY23
maar MY24 is toch andere pakketten, dus wat zou je dan krijgen :P

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:35
Edit: verkeerde topic

[ Voor 89% gewijzigd door cryptapix op 20-09-2023 17:04 ]

• DutchJackal
Reactie van de wagenparkbeheerder is even de reactie van de dealer afwachten als ze daar straks mijn configuratie (MY23) indienen. Ze hebben aangegeven niks eenzijdig te zullen wijzigen dus ik ben benieuwd.

• Rubman

Rubman

Kees_frl schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:52:
[...]

maar MY24 is toch andere pakketten, dus wat zou je dan krijgen :P
Ik verwacht MY23 maar Skoda zegt zo ook gewoon he stoppen en overschakelen naar nieuwe software pakketten en productie lijn omzetten.

Denk dat ik vooral moet kijken of het ME 3.6 of ME 4.0 is wat betreft infotainment.
De 60 kreeg sowieso al geen andere motor en dergelijke.

Ik ga wel even navraag doen over de warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat een productieweek bekend is?

Week 35 besteld (31 augustus)
Maar na de eerste pagina met info over bestelling en leverweek nog niets gewijzigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Sjeik
Rubman schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:49:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat een productieweek bekend is?

Week 35 besteld (31 augustus)
Maar na de eerste pagina met info over bestelling en leverweek nog niets gewijzigd.
Bij zat er 5 weken tussen de bestelling bevestiging van de dealer en de info over productieweek etc. vanuit de dealer.
Zou mij overigens ook niet verbazen als het bij jou nog langer duurt ivm de voorbereidingen/omschakeling naar MY24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpgaby
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19-03-2024
Net vernomen dat mijn wagen (Enyaq 80 IV Sportline) volgende week in de garage geleverd wordt. Begin oktober mag ik deze ophalen.

Bestelling : okt 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

De Sjeik schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:27:
[...]

Bij zat er 5 weken tussen de bestelling bevestiging van de dealer en de info over productieweek etc. vanuit de dealer.
Zou mij overigens ook niet verbazen als het bij jou nog langer duurt ivm de voorbereidingen/omschakeling naar MY24.
Ja verwacht ook dat het daardoor komt heb wel even een mail gestuurd naar de dealer met wat vragen hierover.

1. Zat de warmtepomp nu wel of niet standaard in de business Edition Plus? Was niet te configureren en nu wel dus echt geen idee.
2. Is er iets te zeggen of mijn auto een MY23 of MY24 wordt voornamelijk vanwege ME4.0 en langer updates in de software.

Heb een 60 besteld dus de andere motor kracht en range zijn niet van toepassing, zou het wel jammer vinden als ik 1 van de laatste MY23 zou hebben wat betreft software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Inmiddels is ook de nieuwe prijslijst online gezet:

https://www.skoda.nl/brochure-prijslijst/enyaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sjeik
Rubman schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 14:26:
[...]

Ja verwacht ook dat het daardoor komt heb wel even een mail gestuurd naar de dealer met wat vragen hierover.

1. Zat de warmtepomp nu wel of niet standaard in de business Edition Plus? Was niet te configureren en nu wel dus echt geen idee.
2. Is er iets te zeggen of mijn auto een MY23 of MY24 wordt voornamelijk vanwege ME4.0 en langer updates in de software.

Heb een 60 besteld dus de andere motor kracht en range zijn niet van toepassing, zou het wel jammer vinden als ik 1 van de laatste MY23 zou hebben wat betreft software.
Daar heb ik ook over nagedacht. Maar aan de andere kant zijn de meeste bugs wel uit de MEB 3 software gehaald. De MEB4 software zou zomaar weer eens een handvol nieuwe issues kunnen introduceren die eerste weer opgelost moetn worden. Dan kan lang duren (zoals bij MEB3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Lijkt erop alsof iV 80 nu iV85 heet en Business Plus gewoon Business Edition heet. Verder zie ik kwa inhoud niet veel verschillen?

Deze prijslijst strookt niet met de online configurator?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sjeik
Mooi, nu kan ik vergelijken met de oude lijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
DutchJackal schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:12:
Lijkt erop alsof iV 80 nu iV85 heet en Business Plus gewoon Business Edition heet. Verder zie ik kwa inhoud niet veel verschillen?

Deze prijslijst strookt niet met de online configurator?!
denk ik ook, bij de prijslijst zie je dat sommige pakketten geen optie zijn bij de business versie en in de configurator kun je die gewoon kiezen en heb je sommige zaken dubbel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Sjeik
Kees_frl schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:29:
[...]

denk ik ook, bij de prijslijst zie je dat sommige pakketten geen optie zijn bij de business versie en in de configurator kun je die gewoon kiezen en heb je sommige zaken dubbel
Wat ook opvalt is dat de nominale accu capaciteit hetzelfde is gebleven tov de 80. En het maximale toelaatbase totaalgewicht is maar 360 kg meer dan de massa rijklaar (zelfs lager dan bij de oudere lichtere 80.

En er staat 170Kw laden, dat is dan wel weer een lekker pluspunt.

Als je trouwens de nieuw 80 business met de oude business plus vergelijk en je hebt een trekhaak af dealer, dan is het verschil tussen de 2 nog maar 460 euro ipv 1000 euro omdat de trekhaak 540 euro goedkoper is geworden. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Het antwoord van de dealer heb ik helaas helemaal niets aan.
Als het goed zal er dezelfde software in zitten als alle andere modellen, deze worden steeds vernieuwd en online gedownload. Je auto wordt met de nieuwste software geleverd.
Die heeft dus geen idee van de nieuwe software wijzigingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Rubman schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:14:
Het antwoord van de dealer heb ik helaas helemaal niets aan.

[...]

Die heeft dus geen idee van de nieuwe software wijzigingen
Klopt, die conclusie had ik ook al getrokken (mijn dealer liet de explicatie vraag naar softwareversie ook in midden en stelde dat iedere enyaq die nu besteld wordt een MY24 is, hetgeen zou moeten impliceren ME4.0 cryptapix in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 3"). Maar gaan we hier nu niet enorm offtopic?

[ Voor 20% gewijzigd door cryptapix op 22-09-2023 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Gisteren bericht gekregen dat de productieweek bekend is, week 40!, dat is dus gewoon aankomende week al *O*

Dat wordt dus geen MY24 met bijbehorende software, maar wat ik lees over de 3.5 en 3.6 doen die het prima dus ga geen moeite doen om wat uitstel te vragen voor productie.

Waar is de code overzict te vinden met productie status gegevens?
Ik heb enkel de website met tekst als optie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis__
Rubman schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:28:
Gisteren bericht gekregen dat de productieweek bekend is, week 40!, dat is dus gewoon aankomende week al *O*

Dat wordt dus geen MY24 met bijbehorende software, maar wat ik lees over de 3.5 en 3.6 doen die het prima dus ga geen moeite doen om wat uitstel te vragen voor productie.

Waar is de code overzict te vinden met productie status gegevens?
Ik heb enkel de website met tekst als optie
Voor mij ook week 40!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Te9XyXGxrDTRqu4cCX0G_VzP94=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gOXbipRHTVREYeC8hvnRBIwD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Waar vind je dit code overzicht?

Ik heb enkel de Pondealer honeymoon website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis__
Rubman schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 18:29:
[...]

Waar vind je dit code overzicht?

Ik heb enkel de Pondealer honeymoon website.
Ik heb geen pondealer website. Ik gebruik Myskoda.be

https://www.myskoda.be/SKVehicleDetails
F12
left CTRL +R
Apexremote open vinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Joehoe! oOo
Vandaag de bevestiging ontvangen dat de leasemaatschappij z.s.m. de Enyaq gaat bestellen.

Ben wel benieuw wat ze precies gaan bestellen want ik heb een maand(!) geleden een configuratie voor een 80 Business Plus ingediend... en die valt inmiddels niet meer te bestellen... :|

Heb de dealer al een seintje gegeven. Die gaf gelukkig wel aan dat de deadline voor een 2023 levering nu bij Skoda op 27 oktober ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
Pizr schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:44:
Vandaag is mijn Enyaq besteld door de lease maatschappij bij de Skoda dealer (NL). Verwachte leverdatum is 13 oktober (12 weken) oOo .. het zal mij benieuwen

Lijst met mogelijke opties is flink geslonken over de laatste maanden. Wellicht speelt dat mee. Was iig erg verrast over de korte termijn.

Bestelde uitvoering: iV 80, zwart, panorama dak, regulus velgen.
We zijn inmiddels een paar maanden verder.. leverdatum is in de tussentijd 2x geupdate, nu 10 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Dat belooft niet veel goeds,

Ik heb week 45 staan als leverdatum en vorige week als productie week. Echter is die inmiddels verschoven naar deze week (41) en ik verwacht zonder bericht dat deze ook gewoon weer verder schuift.

* Rubman is ongeduldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Oei ik hoopte dat de leasemij mijn bestelling komende week plaatst. Dealer ging nog uit van dit jaar leveren, maar lijkt zo wel krap te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
Iemand ervaring met een stockwagen? Ik heb 22 september een Enyaq besteld, deze staat bij de dealer, maar tot op heden is er nog altijd geen leverdatum. Ik heb wel een week geleden al bericht gehad dat de verzekering in orde is.

Ik heb er geen probleem mee om 4 weken te wachten (wat ik een realistische termijn vind voor een stockwagen), maar momenteel heb ik het gevoel dat ze mij aan het lijntje houden. Kan toch niet zo moeilijk zijn om gewoon een datum te prikken?

Edit: de garage heeft gebeld na het lezen van mn mailtje, afspraak is voorlopig vastgelegd binnen 2 weken. Dan is het in totaal een termijn van 5 weken wat aanvaardbaar is.

[ Voor 15% gewijzigd door Xanthine op 11-10-2023 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

EN ik heb het nog geen 24 uur geleden getypt of ik heb een mailtje binnen dat er gestart is met de bouw van mijn auto! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
Besteld in Februari, krijg nu de melding "Importer Transport"
Dus misschien wordt die deze maand nog geleverd?

Status__c
:
"Importer Transport"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Dennis__ schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:34:
Besteld in Februari, krijg nu de melding "Importer Transport"
Dus misschien wordt die deze maand nog geleverd?

Status__c
:
"Importer Transport"
Wat voor iets unieks heb je besteld? Ik krijg van mijn dealer door dat de indicatieve levertijd voor bestellingen die nu geplaatst worden week 49 is. Dat is 8 weken. Jij wacht al meer dan 30 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
cryptapix schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:00:
[...]

Wat voor iets unieks heb je besteld? Ik krijg van mijn dealer door dat de indicatieve levertijd voor bestellingen die nu geplaatst worden week 49 is. Dat is 8 weken. Jij wacht al meer dan 30 weken.
Kom van onder die steen :D, ik heb een jaar moeten wachten op mijn Enyaq. Velen hebben nog langer moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
Gaat wel heel snel nu. Ik denk dat wil zeggen dat de auto inBelgie is?

Status__c: "Importer Arrival"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthine
cryptapix schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:00:
[...]

Ik moet al 5 weken wachten op een stockwagen die gewoon op de parking staat :+
Ik kreeg te horen dat een nieuwe bestelling 8-9 maanden op zich laat wachten momenteel, vandaar dat ik de stockwagen gekozen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Xanthine schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:25:
[...]

Ik moet al 5 weken wachten op een stockwagen die gewoon op de parking staat :+
Ik kreeg te horen dat een nieuwe bestelling 8-9 maanden op zich laat wachten momenteel, vandaar dat ik de stockwagen gekozen heb.
Ik ben de afgelopen 2 maanden een aantal keer in contact geweest met de dealer en die sprak telkens over 8-9 weken levertijd. Bijzonder dat jouw dealer het over maanden heeft. Volgens mijn dealer zou het model niet (veel) uitmaken. Toch vreemd dat er zulke verschillende levertijden worden gecommuniceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Whoop, het gaat nu snel.
Net bericht dat de auto onderweg is naar Nederland.

Wat is de gemiddelde tijd tussen deze melding en daadwerkelijk ophalen bij de dealer? Want die van mij staat op week 45 maar neem niet aan dat ze 3 weken doen over de auto hierheen sjorren en uitladen. Of is dit wel het geval met kentekenregistratie erbij etc?

Nu heb ik ook een chassis nummer (VIN) gekregen, kan ik dan nu al de app aanzwengelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
Rubman schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:17:
Nu heb ik ook een chassis nummer (VIN) gekregen, kan ik dan nu al de app aanzwengelen?
Ik zou denken van wel. Heb je het al getest? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Xanthine schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:04:
[...]

Ik zou denken van wel. Heb je het al getest? :)
Ja app pakt hem nog niet, maar dat had ik eigenlijk ook niet verwacht.

Hij herkent hem wel als auto met juiste gegevens (Enyaq 60) maar weigert hem toe te voegen, onverwacht probleem opgetreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
Rubman schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:20:
[...]

Hij herkent hem wel als auto met juiste gegevens (Enyaq 60) maar weigert hem toe te voegen, onverwacht probleem opgetreden.
Hmm zal morgen ook een keertje proberen, die van mij staat al bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Ik zie de bui al hangen... :(
31 juli voor de eerste keer een Enyaq Business Plus ingediend bij de LM. Daar is toen 4 weken niks gebeurd... :?

Op 30 augustus nogmaals mijn configuratie ingediend. Maar ook die is blijkbaar 4 weken blijven liggen. Tot de LM twee weken geleden de configuratie probeerde te bestellen en een foutmelding kreeg omdat ze een 2023 Enyaq probeerde te bestellen maar de switch naar 2024 al geweest was. Maar ook met die terugkoppeling van de dealer is een week lang niks gedaan! Tot de dealer rond ging bellen voor me...

En nu er dus een nieuw modeljaar is willen ze dat ik opnieuw de configurator induik! Waar de nieuwe Enyaq nu zo'n €50 pm duurder uitvalt...

Ze gingen dan wel hun best doen om nog voor 27 oktober te bestellen om dit jaar nog te kunnen leveren. Maar ik geloof er weinig meer van...

Was toch niet van plan die extra euros op te gaan hoesten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Wat een soap @DutchJackal, wat een belachelijke LM hoe laat je ruim 3 maanden gewoon een bestelling liggen.

Heb je geen andere contactpersonen binnen de LM die je kan benaderen? Weet niet of je slechts 1 contact hebt of dat je al meerdere hebt gesproken.

Zou het ook bij je manager aankaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
Rubman schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:20:
[...]

Hetzelfde hier, ook een onverwacht probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchJackal
Rubman schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 06:39:
Wat een soap @DutchJackal, wat een belachelijke LM hoe laat je ruim 3 maanden gewoon een bestelling liggen.

Heb je geen andere contactpersonen binnen de LM die je kan benaderen? Weet niet of je slechts 1 contact hebt of dat je al meerdere hebt gesproken.

Zou het ook bij je manager aankaarten
We zitten sinds kort bij een onafhankelijke wagenparkbeheerder, die contacten met meerdere leasemaatschappijen onderhoud en onze contactpersoon is. Ik heb ook geen idee of mijn configuratie bij hun of bij de LM is blijven hangen. Al wijzen hun natuurlijk naar de LM.

Ze lossen het maar op... :(

HR is hier natuurlijk al van op de hoogte ja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Succes ermee, wat een puinzooi.

Dat levertijden van auto's lang waren/zijn is bekend maar 3 maanden wachten voordat er überhaupt besteld wordt is wel iets compleet anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis__
Besteld in begin februari. We zijn er bijna, hopelijk deze maand nog :)

"Production week" Week 40
"Importer Transport" 12/10/2023
"Importer Arrival" 14/10/2023
"Dealer Transport" 18/10/2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Vandaag de bevestiging van de dealer dat de auto is besteld. De dealer denkt/hoopt dat levering dit jaar nog lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthine
cryptapix schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 19:44:
Vandaag de bevestiging van de dealer dat de auto is besteld. De dealer denkt/hoopt dat levering dit jaar nog lukt.
Proficiat :D Ik ben wel heel erg benieuwd of zo'n korte levertijd haalbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
Xanthine schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:02:
[...]

De Waal Autogroep hanteert nog steeds 27 oktober als deadline voor een levering dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
Pizr schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:06:
[...]

We zijn inmiddels een paar maanden verder.. leverdatum is in de tussentijd 2x geupdate, nu 10 november.
Gisteren via LM bericht gekregen dat de afleverdatum opnieuw is verplaatst naar 31-12-2023. Nu is het genoeg, ik ga bellen :F . Na eerst een verhaal dat de reden nooit wordt gedeeld door de fabriek besluit de verkoper toch wat verder te kijken. Blijkt de auto gisteren te zijn aangekomen in Nederland en verwachten later vandaag een aflever afspraak te kunnen maken 7(8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Xanthine schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:02:
[...]

De leasemaatschappij heeft op het “mijn”-portaal als verwachte leverdatum eerste helft januari 2024 staan. Ik hoop toch niet dat de LM het over het jaar gaat tillen zodat ze een auto van het jaar 2024 ipv 2023 hebben…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sjeik
cryptapix schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:25:
[...]

De leasemaatschappij heeft op het “mijn”-portaal als verwachte leverdatum eerste helft januari 2024 staan. Ik hoop toch niet dat de LM het over het jaar gaat tillen zodat ze een auto van het jaar 2024 ipv 2023 hebben…
Ook leuk voor de bijtelling...
Pagina: 1 ... 23 ... 34 Laatste