Toon posts:

Het grote Enyaq levertijden topic

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blaizer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 20:56
st3rn schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:23:
[...]

Veel plezier!
Ook wel lang op moeten wachten :o.
Wat was de verwachte leverdatum toen je bestelde?
9 à 12 maanden is mij toen gezegd.

Ik heb toen met regelmaat eens geïnformeerd naar de stand van zaken:

- januari 2022: geen informatie
- april 2022: geen informatie
- begin juni 2022: vermoedelijk levering einde van het jaar. Ik kreeg ook te horen dat Skoda het trackingsysteem voor de dealers had uitgeschakeld, waardoor opvolgen onmogelijk was.
- oktober 2022: nog steeds geen informatie.
- december 2022: productiedatum bekend. week 51 :D
- februari 2023: wagen aangekomen bij de invoerder
- maart 2023: firma heeft nog niets gehoord van de wagen, wellicht is het dossier voor het inschrijven "ongoing".
- april 2023, nog steeds niets gehoord... dealer meldt dat de wagen op hun parking staat. Mijn firma informeert bij de leasingmaatschappij, waar mijn dossier "vast lag".

Nadat mijn dossier "losgekomen" :P was, stond hij 2 dagen later al klaar voor ophaling.

• masticore87
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-05 06:36
Vandaag is mijn Enyaq iV 80 met Assistentie, Comfort en Klimaat pakket + trekhaak dan eindelijk afgeleverd.
Prachtig ding, en hij rijdt heerlijk. Ik reed een jaar lang een ID.3 met dezelfde 204 pk motor, maar die is veel feller, op het oncomforabele af. De Enyaq rijdt heerlijk rustig en met alle ruimte kan ik mooi mijn 3 kids kwijt + bagage.

Dikke FAIL is dat ik Vega velgen besteld had en er nu dus Neptune velgen op gemonteerd zitten. Ik had nog expliciet aan Van Mossel gevraagd of de auto conform bestelling was, wat volgens hen het geval was. Daar maak ik nu een punt van bij ze want ik vind dit echt niet kunnen. De door mij in februari 2022 bestelde uitvoering was 53.795 euro, en nu is hij 57.270 euro. Dat is niet leuk voor de bijtelling natuurlijk. Ook is de levertijd van 1 jaar en 3 maanden schandalig. En wat me nog het meeste irriteert is dat Skoda nul komma niks geen excuses doet voor dit alles, maar je een auto voor de deur laat afleveren en je het gevoel geeft dat je allang blij mag zijn dat je überhaupt een auto krijgt.

Kortom, prachtig apparaat, maar waardeloze Skoda service.

• Dennis__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-06 17:07
Ik heb zo een gevoel wanneer dat mijn Enyaq geleverd zal worden dat het nieuwe model ook al uit is dan. :)

• dekafito
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 25-05 11:47
Via Leaseplan is mijn Skoda Enyaq Coupe besteld in week 12.
Al snel kreeg ik een telefoontje van Pon (dealer Amersfoort) dat de levertijd van de auto in week 30 gepland staat.
Ik was erg verbaasd, want in de showroom werd een levertijd van minimaal 11 maanden gemeld.
het schijnt te maken te hebben met "toewijzingen" die dealers beschikbaar hebben en voor dit model hadden zij nog veel beschikbaar.
Via Pon ben ik sindsdien keurig op de hoogte gehouden (via een link naar "mijn skoda") en zodoende zag ik dat de auto in week 18 op de productieplanning stond.
Dat is uiteindelijk week 20 geworden en gisteren kreeg ik de melding dat hij op dit moment getransporteerd wordt naar Nederland.

Maar nu komt het... Bij Pon heb ik aangegeven dat de auto niet voor 20 augustus geleverd hoeft te worden (kan worden) ivm een autovakantie richting Spanje.
Ik had werkelijk waar niet verwacht dat het zo snel zou gaan.
Het is een IV 60 (IV80 was niet mogelijk in het autoplan van het bedrijf waar ik werk)
Dus liever nog even met mijn huidige leaseauto op vakantie.

Heeft iemand een idee hoe lang het duurt voordat er geleverd wordt als de auto eenmaal in Nederland staat.
Ik neem aan dat dat geen 9 weken duurt en ik dus toch de Coupe geleverd krijg voor 20 augustus?

• JeeAre
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:21
25-05 bericht van dealer. Auto staat bij PON.
30-05 auto bij dealer
09-06 auto ophalen :*)

Of te wel 313 dagen of 45 sinds bestelling.
JeeAre schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:16:
Sportline iV80 besteld via zakelijke lease op 1 aug 2022. Geplande levering bij bestelling week 19 2023. Paar weken geleden werd aangegeven dat de levering minimaal vertraagd werd naar week 24 2023.
Inmiddels een productie datum (7 mei) uitlevering naar week 25. Zou dan uitkomen op een totale bestel en levering van 11 maanden!

Ik kreeg vanmiddag een update van de LM.

Skoda geeft aan de Sportline de komende periode met 20” Taurus velgen uit te leveren ipv met Vega.
De Vega velgen zijn slecht leverbaar en om de levertijd van de auto te verkorten wordt deze nu met de Taurus uitgeleverd. Andere mensen ook een dergelijke bericht gekregen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:55
st3rn schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 06:55:
[...]

Welke configuratie precies?

Wat is de status van je bestelling via apexremote? ‘Ordered’?
Hakki schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:24:
[...]

Ordered.
Enyaq IV80 met plus pakket.
Wijziging
"Status__c":"Frozen Period"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• st3rn
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02:57
Hakki schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:12:
[...]

[...]

Wijziging
"Status__c":"Frozen Period"
Nice! Binnenkort productie dan :)

Dat gaat om een Coupé versie bij jou?

Bij mij nog ordered, maar heb wel gehoord van de garage dat de productie ingepland zou zijn voor begin juli (zonder garanties).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hakki
Neen, normale SUV versie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• st3rn
Dan ziet het er naar uit dat je die ook wel wat vroeger zal ontvangen dan gepland :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:21
matk89 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:05:
Hier was de oorspronkelijke levering gepland in week 15 (9 april) maar deze week na zelf contact met de dealer gezocht te hebben of er een afspraak ingepland kon worden week 24 (12 juni) te horen gekregen als verwachte levering, zonder enige verdere info. We moesten zelf 2 weken voor die tijd maar opnieuw bellen voor een update.

Het is de lease auto van mijn vrouw dus ik ben geen partij maar ik heb wel een mening over hoe van den Udenhout dit aanpakt.
Vandaag maar eens gebeld. Auto is nu op transport en we worden gebeld voor een afleverafspraak als de auto in Nederland is. Nog 3 weken was de schatting.
Geen info over niet leverbare velgen of andere aanpassingen (wel besteld met Proteus velgen die volgens updates hieronder niet meer leverbaar zouden zijn)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hakki
st3rn schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 20:04:
[...]

Dan ziet het er naar uit dat je die ook wel wat vroeger zal ontvangen dan gepland :p
update vandaag: "scheduled"
Beschikbaar zijn en echt ontvangen zullen leasing en werkgever bepalen.. of het vroeger kan/mag dan "gepland".
Production_Week_SEN__c":"2023 25

[Voor 4% gewijzigd door Hakki op 01-06-2023 15:43]

• st3rn
Hakki schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:41:
[...]

update vandaag: "scheduled"
Beschikbaar zijn en echt ontvangen zullen leasing en werkgever bepalen.. of het vroeger kan/mag dan "gepland".
Production_Week_SEN__c":"2023 25
Mooi! Reken dan na productie nog +- een maand vooraleer de wagen effectief bij de dealer is.

Ben benieuwd wanneer mijn bestelling effectief in 'Frozen Period' terecht zal komen, hopelijk ook binnenkort :).
Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee