Het grote Enyaq levertijden topic

Pagina: 1 ... 22 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaizer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 10:30
st3rn schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:23:
[...]

Veel plezier!
Ook wel lang op moeten wachten :o.
Wat was de verwachte leverdatum toen je bestelde?
9 à 12 maanden is mij toen gezegd.

Ik heb toen met regelmaat eens geïnformeerd naar de stand van zaken:

- januari 2022: geen informatie
- april 2022: geen informatie
- begin juni 2022: vermoedelijk levering einde van het jaar. Ik kreeg ook te horen dat Skoda het trackingsysteem voor de dealers had uitgeschakeld, waardoor opvolgen onmogelijk was.
- oktober 2022: nog steeds geen informatie.
- december 2022: productiedatum bekend. week 51 :D
- februari 2023: wagen aangekomen bij de invoerder
- maart 2023: firma heeft nog niets gehoord van de wagen, wellicht is het dossier voor het inschrijven "ongoing".
- april 2023, nog steeds niets gehoord... dealer meldt dat de wagen op hun parking staat. Mijn firma informeert bij de leasingmaatschappij, waar mijn dossier "vast lag".

Nadat mijn dossier "losgekomen" :P was, stond hij 2 dagen later al klaar voor ophaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masticore87
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08-2023
Vandaag is mijn Enyaq iV 80 met Assistentie, Comfort en Klimaat pakket + trekhaak dan eindelijk afgeleverd.
Prachtig ding, en hij rijdt heerlijk. Ik reed een jaar lang een ID.3 met dezelfde 204 pk motor, maar die is veel feller, op het oncomforabele af. De Enyaq rijdt heerlijk rustig en met alle ruimte kan ik mooi mijn 3 kids kwijt + bagage.

Dikke FAIL is dat ik Vega velgen besteld had en er nu dus Neptune velgen op gemonteerd zitten. Ik had nog expliciet aan Van Mossel gevraagd of de auto conform bestelling was, wat volgens hen het geval was. Daar maak ik nu een punt van bij ze want ik vind dit echt niet kunnen. De door mij in februari 2022 bestelde uitvoering was 53.795 euro, en nu is hij 57.270 euro. Dat is niet leuk voor de bijtelling natuurlijk. Ook is de levertijd van 1 jaar en 3 maanden schandalig. En wat me nog het meeste irriteert is dat Skoda nul komma niks geen excuses doet voor dit alles, maar je een auto voor de deur laat afleveren en je het gevoel geeft dat je allang blij mag zijn dat je überhaupt een auto krijgt.

Kortom, prachtig apparaat, maar waardeloze Skoda service.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9TlNBoGZ_L8kQejqd6ME2CPfYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JVO192lGHRc7EuYC4iszdXQw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ILhKd3koRCfkRDW-l3xznv9qrGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q4kRYCQXHg7acD998OCTAPkd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-01 14:38
Ik heb zo een gevoel wanneer dat mijn Enyaq geleverd zal worden dat het nieuwe model ook al uit is dan. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04CNgv4XjbTY78QGN6R3--y2M3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPr4zgAKueoV4PWTaG7UxP8K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekafito
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 25-05-2023
Via Leaseplan is mijn Skoda Enyaq Coupe besteld in week 12.
Al snel kreeg ik een telefoontje van Pon (dealer Amersfoort) dat de levertijd van de auto in week 30 gepland staat.
Ik was erg verbaasd, want in de showroom werd een levertijd van minimaal 11 maanden gemeld.
het schijnt te maken te hebben met "toewijzingen" die dealers beschikbaar hebben en voor dit model hadden zij nog veel beschikbaar.
Via Pon ben ik sindsdien keurig op de hoogte gehouden (via een link naar "mijn skoda") en zodoende zag ik dat de auto in week 18 op de productieplanning stond.
Dat is uiteindelijk week 20 geworden en gisteren kreeg ik de melding dat hij op dit moment getransporteerd wordt naar Nederland.

Maar nu komt het... Bij Pon heb ik aangegeven dat de auto niet voor 20 augustus geleverd hoeft te worden (kan worden) ivm een autovakantie richting Spanje.
Ik had werkelijk waar niet verwacht dat het zo snel zou gaan.
Het is een IV 60 (IV80 was niet mogelijk in het autoplan van het bedrijf waar ik werk)
Dus liever nog even met mijn huidige leaseauto op vakantie.

Heeft iemand een idee hoe lang het duurt voordat er geleverd wordt als de auto eenmaal in Nederland staat.
Ik neem aan dat dat geen 9 weken duurt en ik dus toch de Coupe geleverd krijg voor 20 augustus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeAre
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-12-2023
25-05 bericht van dealer. Auto staat bij PON.
30-05 auto bij dealer
09-06 auto ophalen :*)

Of te wel 313 dagen of 45 sinds bestelling.
JeeAre schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:16:
Sportline iV80 besteld via zakelijke lease op 1 aug 2022. Geplande levering bij bestelling week 19 2023. Paar weken geleden werd aangegeven dat de levering minimaal vertraagd werd naar week 24 2023.
Inmiddels een productie datum (7 mei) uitlevering naar week 25. Zou dan uitkomen op een totale bestel en levering van 11 maanden!

Ik kreeg vanmiddag een update van de LM.

Skoda geeft aan de Sportline de komende periode met 20” Taurus velgen uit te leveren ipv met Vega.
De Vega velgen zijn slecht leverbaar en om de levertijd van de auto te verkorten wordt deze nu met de Taurus uitgeleverd. Andere mensen ook een dergelijke bericht gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-05 23:18
st3rn schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 06:55:
[...]

Welke configuratie precies?

Wat is de status van je bestelling via apexremote? ‘Ordered’?
Hakki schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:24:
[...]

Ordered.
Enyaq IV80 met plus pakket.
Wijziging
"Status__c":"Frozen Period"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-05 15:36
Hakki schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:12:
[...]

[...]

Wijziging
Nice! Binnenkort productie dan :)

Dat gaat om een Coupé versie bij jou?

Bij mij nog ordered, maar heb wel gehoord van de garage dat de productie ingepland zou zijn voor begin juli (zonder garanties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Neen, normale SUV versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
Dan ziet het er naar uit dat je die ook wel wat vroeger zal ontvangen dan gepland :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:04
matk89 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:05:
Hier was de oorspronkelijke levering gepland in week 15 (9 april) maar deze week na zelf contact met de dealer gezocht te hebben of er een afspraak ingepland kon worden week 24 (12 juni) te horen gekregen als verwachte levering, zonder enige verdere info. We moesten zelf 2 weken voor die tijd maar opnieuw bellen voor een update.

Het is de lease auto van mijn vrouw dus ik ben geen partij maar ik heb wel een mening over hoe van den Udenhout dit aanpakt.
Vandaag maar eens gebeld. Auto is nu op transport en we worden gebeld voor een afleverafspraak als de auto in Nederland is. Nog 3 weken was de schatting.
Geen info over niet leverbare velgen of andere aanpassingen (wel besteld met Proteus velgen die volgens updates hieronder niet meer leverbaar zouden zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
st3rn schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 20:04:
[...]

Dan ziet het er naar uit dat je die ook wel wat vroeger zal ontvangen dan gepland :p
update vandaag: "scheduled"
Beschikbaar zijn en echt ontvangen zullen leasing en werkgever bepalen.. of het vroeger kan/mag dan "gepland".
Production_Week_SEN__c":"2023 25

[ Voor 4% gewijzigd door Hakki op 01-06-2023 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
Hakki schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:41:
[...]

update vandaag: "scheduled"
Beschikbaar zijn en echt ontvangen zullen leasing en werkgever bepalen.. of het vroeger kan/mag dan "gepland".
Production_Week_SEN__c":"2023 25
Mooi! Reken dan na productie nog +- een maand vooraleer de wagen effectief bij de dealer is.

Ben benieuwd wanneer mijn bestelling effectief in 'Frozen Period' terecht zal komen, hopelijk ook binnenkort :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• webraiderweb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 14:35
Ondertussen ook het verlossende nieuws gekregen. Aanstaande donderdag mag ik de Enyaq 80 gaan afhalen.
  • 23 Januari 2022 :: Besteld - Geplande leverdatum 5 maart 2023
  • 02 Januari 2023 :: Leverdatum bijgesteld naar juni 2023
  • 30 Maart 2023 :: Frozen periode
  • 17 April 2023 :: Ingepland voor start productie op 01 mei 2023
  • 17 Mei 2023 :: In productie gegaan
  • 26 Mei 2023 :: Aangekomen in België
  • 28 Mei 2023 :: Aangekomen bij Dealer
  • 08 Juni 2023 :: Afhalen bij Dealer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-03 09:40
Op 7 februari mijn Enyaq besteld (iV 80, Business Edition) en ik kreeg net bericht dat ie op 10 juli bij mij thuis wordt afgeleverd. Best snel nog. Had rekening gehouden met 15 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matk89
matk89 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:26:
[...]

Vandaag maar eens gebeld. Auto is nu op transport en we worden gebeld voor een afleverafspraak als de auto in Nederland is. Nog 3 weken was de schatting.
Geen info over niet leverbare velgen of andere aanpassingen (wel besteld met Proteus velgen die volgens updates hieronder niet meer leverbaar zouden zijn)
Vandaag uit eigen beweging de dealer weer gebeld. "we wilden u vandaag net bellen" was het antwoord. Want de auto is eerder deze week aangekomen in Vlissingen (?) omdat er geen plek zou zijn in Leusden. Ze gingen nu kijken hoe lang het ging duren om de auto bij de dealer te krijgen en wanneer ze hem rijklaar konden maken. Pas als hij helemaal klaar was wilden ze iets afspreken. "we gaan kijken of het lukt dit nog in juni te doen" :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Laatst online: 02-05 21:06
JazzMatazz schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:16:
Op 7 februari mijn Enyaq besteld (iV 80, Business Edition) en ik kreeg net bericht dat ie op 10 juli bij mij thuis wordt afgeleverd. Best snel nog. Had rekening gehouden met 15 maanden.
Ik blijf het raar vinden hoe Skoda in elkaar zit.

Mijne is januari 2023 in bestelling gegaan iV60, zonder opties etc. (leasing via werk).
In België bij dealer besteld. Toen hadden ze november 2023 als leveringsdatum verteld.
Ik ga in augustus is polsen of ze een update hebben voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
TheCeet schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 23:27:
[...]

Mijne is januari 2023 in bestelling gegaan iV60, zonder opties etc. (leasing via werk).
In België bij dealer besteld. Toen hadden ze november 2023 als leveringsdatum verteld.
Mijn Enyaq is in februari besteld en wordt verwacht in 1 oktober, ook in Belgie besteld. Leasing via het werk.
De dealers weten echt niet veel hoor. Je kan het beter via https://www.myskoda.be/SKVehicleDetails bekijken als de dealer je email heeft ingevuld bij de bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BE_MR
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-03 13:37
Sinds vorige donderdag eindelijk mijn Enyaq Sportline 80 in ontvangst kunnen nemen.
Besteldatum was 21/11/2021, afleverdatum 8/06/2023.
Uiteindelijk 1 jaar, 6 maand en 18 dagen gewacht. Of 564 dagen in totaal.

0 Communicatie van mijn skoda dealer uit gedurende die tijd, gelukkig heb ik alles zelf kunnen volgen via de broncode van myskoda.be. Tot nu toe heel tevreden over de auto, maar zeer teleurgesteld over het bestelproces en het gebrek aan communicatie vanuit de dealer/Skoda.

Hierdoor heb ik op dit moment het gevoel dat mijn volgende auto niet van de VAG groep zal zijn.

Veel success aan de andere wachtenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PMY
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-04 11:13

PMY

Gelijkaardige ervaring. Ook al stond de auto al begin juni bij dealer, pas vandaag (via mijn werk, die wss ook wel gedeeltelijk oorzaak is voor die laatste vertraging) bericht gekregen dat ik volgende donderdag de wagen kan afhalen... Eind goed al goed.
Hopen dat binnen 5 jaar als ik opnieuw moet bestellen, al die problemen van de baan zijn en ik mss toch bij VAG blijf. Veel zal afhangen van de modellen die dan beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeeAre
JeeAre schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:41:
25-05 bericht van dealer. Auto staat bij PON.
30-05 auto bij dealer
09-06 auto ophalen :*)

Of te wel 313 dagen of 45 sinds bestelling.

[...]
30-5 bij dealer werd uiteindelijk 15-6 bij dealer (30-5 op kenteken)
9-6 ophalen wordt 28-6 ophalen

Ze krijgen het bij van Mossel in Waalwijk op dit moment nauwelijks weggewerkt. Maar ik ben blij om na 11 maanden m’n Enyaq Sportline briljant silver in ontvangst te gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matk89
matk89 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:54:
[...]

Vandaag uit eigen beweging de dealer weer gebeld. "we wilden u vandaag net bellen" was het antwoord. Want de auto is eerder deze week aangekomen in Vlissingen (?) omdat er geen plek zou zijn in Leusden. Ze gingen nu kijken hoe lang het ging duren om de auto bij de dealer te krijgen en wanneer ze hem rijklaar konden maken. Pas als hij helemaal klaar was wilden ze iets afspreken. "we gaan kijken of het lukt dit nog in juni te doen" :|
Nou, het moment is dan toch daar. Tegen verwachting in vandaag een afspraak gemaakt dat we de auto aanstaande vrijdagochtend kunnen krijgen! :9~ Wel zonder uitleg oid, het wordt een "dit is uw auto, veel plezier!" aflevering, maar inmiddels al zoveel over dat ding (mee)gelezen in het Enyaq topic dat me dat niet zoveel uitmaakt. :P

Oorspronkelijke geplande levering: week 15, daadwerkelijke leverafspraak: week 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:28

Superflip

*pwiet*

De Sportline 80 Coupe besteld begin April en stond initieel gepland voor midden oktober. Krijg ik vandaag bericht dat hij eind juli zou aankomen... die had ik niet zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matk89
matk89 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:52:
[...]

Nou, het moment is dan toch daar. Tegen verwachting in vandaag een afspraak gemaakt dat we de auto aanstaande vrijdagochtend kunnen krijgen! :9~ Wel zonder uitleg oid, het wordt een "dit is uw auto, veel plezier!" aflevering, maar inmiddels al zoveel over dat ding (mee)gelezen in het Enyaq topic dat me dat niet zoveel uitmaakt. :P

Oorspronkelijke geplande levering: week 15, daadwerkelijke leverafspraak: week 25.
"Oh nee toch niet.. >:) " aldus de dealer.
Blijkbaar heeft Pon een 'herwaarderingsdag' ingepland voor alle recent ingevoerde Enyaq's die nog op kenteken moeten komen: hij is al wel in Nederland maar hierdoor komt hij pas in 2e week juli.. ;w
Hopelijk dan wel met een langere fiscale prijs (en dus bijtelling) als financiele pleister, maar het voelt inmiddels als een wortel voor een ezel met dat naar voren schuiven zo vlak voor levering. }:O

Meer mensen die een soortgelijk bericht van de dealer hebben gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeronantropis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-03 11:47
:)B

80x, Zwart, Vega velgen, EcoSuite interieur (voor mij dé reden om voor een Enyaq te gaan <3 ), Inklapbare trekhaak, Pack Convenience Plus (voor de getinte ruiten en elektrische kofferklep), Warmtepomp (zou ik niet opnieuw kiezen obv wat ik overal lees), Pack Climate Plus (voor de zetelverwarming en verwarmde voorruit) en Pack Family Basic (vooral voor de rolgordijntjes).

Besteld half mei 2022, vlak voor de spiraal van krankzinnige prijsstijgingen en geschrapte opties.

Zonet "Frozen period" gezien in ApexRemote (vorige week nog "Ordered").
Als ik eerdere posts mag geloven qua doorlooptijd (2 à 3 maanden vanaf "Frozen period"), zou ik haar (sic) ergens begin september bij de dealer mogen verwachten - perfect binnen de geschatte leveringstermijn (augustus 2023 - oktober 2023 = 15 à 18 maanden).

Ik ben benieuwd oOo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-03 09:40
Mij bekruipt het gevoel dat onze Vlaamse vrienden langer moeten wachten op hun Enyaq dan hun noordelijke buren. Of lijkt dat maar zo. Even ervan uitgaande dat de met mij afgesproken datum van 27 juli blijft staan, heb ik "slechts" 5 maanden op mijn voiture moeten wachten. Ik had rekening gehouden met 15-18 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeAre
JazzMatazz schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:10:
Mij bekruipt het gevoel dat onze Vlaamse vrienden langer moeten wachten op hun Enyaq dan hun noordelijke buren. Of lijkt dat maar zo. Even ervan uitgaande dat de met mij afgesproken datum van 27 juli blijft staan, heb ik "slechts" 5 maanden op mijn voiture moeten wachten. Ik had rekening gehouden met 15-18 maanden.
Ik mag hem a.s. Woensdag ophalen na toch ook een wachttijd van 11 maanden. (Zakelijke lease NL, Van Mossel Waalwijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

JazzMatazz schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:10:
Als het bericht van deze week uitkomt heeft deze Vlaamse vriend maar 4 maanden moeten wachten ipv de vooropgestelde 7 maanden voor een Full option Coupe 80 zonder WP en zonder trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronantropis
jeronantropis schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 21:33:
:)B

80x, Zwart, Vega velgen, EcoSuite interieur (voor mij dé reden om voor een Enyaq te gaan <3 ), Inklapbare trekhaak, Pack Convenience Plus (voor de getinte ruiten en elektrische kofferklep), Warmtepomp (zou ik niet opnieuw kiezen obv wat ik overal lees), Pack Climate Plus (voor de zetelverwarming en verwarmde voorruit) en Pack Family Basic (vooral voor de rolgordijntjes).

Besteld half mei 2022, vlak voor de spiraal van krankzinnige prijsstijgingen en geschrapte opties.

Zonet "Frozen period" gezien in ApexRemote (vorige week nog "Ordered").
Als ik eerdere posts mag geloven qua doorlooptijd (2 à 3 maanden vanaf "Frozen period"), zou ik haar (sic) ergens begin september bij de dealer mogen verwachten - perfect binnen de geschatte leveringstermijn (augustus 2023 - oktober 2023 = 15 à 18 maanden).

Ik ben benieuwd oOo ...
Update: "Scheduled", productie week 33 (half augustus). Tot zover lijken de eerdere berichten qua doorlooptijd te kloppen ... Ben benieuwd of ik effectief een MY2022 krijg, of dat er al MY2024-updates in zullen zitten :) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
MY staat ook in de apexremote..
Zal wel MY 2023 zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronantropis
Hakki schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:46:
MY staat ook in de apexremote..
Zal wel MY 2023 zijn lijkt me.
In apexremote staat effectief MY22. Op zich niet onlogisch, aangezien de bestelling dateert van mei 2022, dus voor de halfjaarupdate naar MY23 (toen de prijzen en opties ook drastisch gewijzigd zijn - m.i. niet in de goede zin). Ik vraag me alleen af of bepaalde "verbeteringen" die intussen zijn doorgevoerd, ook hun weg vinden naar wagens die nu pas worden geproduceerd. Van de software ben ik wel zeker (zal vermoedelijk 3.2 worden), maar mogelijk zijn er nog andere zaken. Enfin, ik zal het binnen een paar maanden weten :) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
st3rn schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:14:
[...]

Nice! Binnenkort productie dan :)

Dat gaat om een Coupé versie bij jou?

Bij mij nog ordered, maar heb wel gehoord van de garage dat de productie ingepland zou zijn voor begin juli (zonder garanties).
Status is vandaag gewijzigd:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Trees
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-09-2023
st3rn schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:57:
[...]

Op de portal zie ik er ook geen auto aan verbonden hoor, maar met de apexremote methode kan je normaal wel gegevens van je bestelling zien.

Inloggen op myskoda.be:
- F12 (Developer Tools)
- Network tab openen (filter op fetch/xhr activeren)
- Apexremote responses tonen data van je bestelling (toch één van de responses)
Sorry voor de vertraging, maar ik weet (ondanks zoeken op dit forum) niet echt hoe ik die data eruit kan halen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRK8qR4EK_rjJo01N-6ca7MyOxE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CHHsAqYTcoy0dO9IOlHZI1Ja.png?f=fotoalbum_large
Doe ik iets fout? Weet zeker dat dit het e-mailadres is waar ik de auto mee besteld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• st3rn
4Trees schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:35:
[...]

Sorry voor de vertraging, maar ik weet (ondanks zoeken op dit forum) niet echt hoe ik die data eruit kan halen.
[Afbeelding]
Doe ik iets fout? Weet zeker dat dit het e-mailadres is waar ik de auto mee besteld heb.
Het zal in één van de andere apexremote requests zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Trees
st3rn schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:35:
[...]

Het zal in één van de andere apexremote requests zitten.
Hm nee helaas, niks te vinden.
In 1 van die apexremotes zit voornamelijk een ellenlange lijst van automerken. In de andere 3 exact dezelfde info als op deze :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• st3rn
4Trees schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:05:
[...]

Hm nee helaas, niks te vinden.
In 1 van die apexremotes zit voornamelijk een ellenlange lijst van automerken. In de andere 3 exact dezelfde info als op deze :/
Je zat toch juist bij die screenshot, daar zou de informatie moeten staan. Dan heeft de dealer wellicht je email adres niet meegegeven bij de bestelling.

Onderstaande informatie zou in die response moeten staan (enkel relevante info heb ik laten staan, het volledige antwoord bevat nog andere gegevens)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
[
    {
        "statusCode": 200,
        "type": "rpc",
        "tid": 4,
        "ref": false,
        "action": "COMP_CONTR_VehicleSelector",
        "method": "getOrderOfCurrentUser",
        "result": [
            {
                "productOfOrder": {
                    "Model_Code__c": "ENY",
                    "Model__c": "ENYAQ",
                },
                "record": {
                    "Status__c": "Frozen Period",
                    "Brand__c": "Skoda",
                    "Model_Formula__c": "SKODA ENYAQ",
                }
            }
        ]
    }
]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4Trees
st3rn schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:16:
[...]

Je zat toch juist bij die screenshot, daar zou de informatie moeten staan. Dan heeft de dealer wellicht je email adres niet meegegeven bij de bestelling.

Onderstaande informatie zou in die response moeten staan (enkel relevante info heb ik laten staan, het volledige antwoord bevat nog andere gegevens)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
[
    {
        "statusCode": 200,
        "type": "rpc",
        "tid": 4,
        "ref": false,
        "action": "COMP_CONTR_VehicleSelector",
        "method": "getOrderOfCurrentUser",
        "result": [
            {
                "productOfOrder": {
                    "Model_Code__c": "ENY",
                    "Model__c": "ENYAQ",
                },
                "record": {
                    "Status__c": "Frozen Period",
                    "Brand__c": "Skoda",
                    "Model_Formula__c": "SKODA ENYAQ",
                }
            }
        ]
    }
]
Denk dat de dealer dan m'n e-mailadres niet meegegeven heeft, het is via m'n werk (maar wel geen lease). Het zal dan gewoon afwachten blijven. 14 maanden and counting. In oktober zou hij normaal geleverd moeten worden :P

Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVR
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-04-2024

RVR

EV60 besteld 27/08/2022.
Bij Production_Week_Sen_c: 2023 24
en bij Status_c staat "Internal Transfer"

Wat betekent dit eigenlijk? Ben niet zo goed in die dingen ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• st3rn
RVR schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:33:
EV60 besteld 27/08/2022.
Bij Production_Week_Sen_c: 2023 24
en bij Status_c staat "Internal Transfer"

Wat betekent dit eigenlijk? Ben niet zo goed in die dingen ....
Je wagen is geproduceerd. De volgende statussen zijn (volgens eerdere post in dit topic):

Internal Transfer
Importer Transport
Importer Arrival
Dealer Transport

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVR

RVR

Dat is goed nieuws. Dank voor je snel berichtje en nu maar duimen dat ie snel bij de dealer toekomt.
Thanks hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpgaby
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19-03-2024
Jpgaby schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:27:
Waar staat beschreven hoe ik de status van mijn bestelling kan zien? Ik heb in BE een skoda Enyaq 80 sportline besteld in okt 2022. De garage wist me toen te vertellen dat levering voorzien is voor januari 2024.
Iemand die me kan uitleggen hoe ik mijn bestelling kan raadplegen?

Wagen is besteld in okt2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVR

RVR

Hoi. Kijk / scroll ff e paar berichten terug
bij 4Trees ...
Daar staat het uitgelegd hoe je moet doen.
Veel succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCeet
TheCeet schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 23:27:
[...]

Gisteren dan toch gelukt om Skoda account aan te maken.
Production Week: 2023 26
Status: Scheduled
oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
st3rn schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:48:
[...]

Status is vandaag gewijzigd:

Update, productie week gekend :)

"Production_Week_SEN__c": "2023 34",
"Status__c": "Scheduled",

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
TheCeet schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:01:
[...]

Gisteren dan toch gelukt om Skoda account aan te maken.
Production Week: 2023 26
Status: Scheduled
oOo
Is de wagen ondertussen geproduceerd? Momenteel week 27 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertL
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 02-05 13:13
Onlangs ook (zakelijke lease) een Enyaq mogen bestellen, (verwachte) levertijd valt momenteel reuze mee

Besteldatum: 23-06-23
IV80 Business Edition Plus
Graphite Grey
Elektrisch wegklapbare trekhaak
Intereur Suite Black
Panorama dak
Verwachte leverdatum 22-09-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
st3rn schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:08:
[...]

Nee nog niet. Status ongewijzigd
Kan me wel voorstellen dat de fabriek collectief gesloten zal worden door jaarlijks collectief zomerverlof?
Bij Volvo Gent is dat althans zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03
Vandaag is de order voor “mijn” Enyaq ook doorgezet.

Skoda Enyaq Sportline iV80
Black Magic
Trekhaak
Transport pakket
Panoramadak

Wil het logo voorop (laten) vervangen door een zwart exemplaar.
De tekst Enyaq, iV & 80 achterop laten verwijderen.
En ik denk er nog over na om de velgen zwart te laten poedercoaten.

Verwachtte levering is nu eind september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b1980r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:38
Snap niet goed waarom orders die nu geplaatst worden of enkele weken geleden al in september geleverd worden.
Het is jullie gegund, maar mijn order is geplaatst in maart 2023 en ik moet wachten tot ten vroegste december 2023 :)
Of is dit omdat ik in België woon en dit een andere queue is :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
In Nederland hebben we bijna geen losse opties meer, dus veel minder keus.
Dat maakt het voor de fabriek misschien wat makkelijker, maar dat is mijn aanname.
De Kodiaq die ik nu rij heb ik 11 maanden op moeten wachten en bij aflevering bleek de front-assist camera defect te zijn, daar heb ik nog eens 3 maanden op moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Trees
b1980r schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:44:
Snap niet goed waarom orders die nu geplaatst worden of enkele weken geleden al in september geleverd worden.
Het is jullie gegund, maar mijn order is geplaatst in maart 2023 en ik moet wachten tot ten vroegste december 2023 :)
Of is dit omdat ik in België woon en dit een andere queue is :s
'k Heb m'n wagen in België in april vorig jaar besteld en mijn levering is geschat op oktober dit jaar, dus je zit er nog goed op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

4Trees schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:03:
[...]

'k Heb m'n wagen in België in april vorig jaar besteld en mijn levering is geschat op oktober dit jaar, dus je zit er nog goed op :P
Straf, ik dit jaar in April en hij zou er eind deze maand zijn volgens de laatste update.
Heb jij nog eentje met losse opties besteld of enkel waar de pakketten mogelijk waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Trees
Superflip schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:29:
[...]

Straf, ik dit jaar in April en hij zou er eind deze maand zijn volgens de laatste update.
Heb jij nog eentje met losse opties besteld of enkel waar de pakketten mogelijk waren?
Yes ik had nog losse opties, ik heb de 80 Sportline Graphite Grey met warmtepomp, Assisted Drive Basic en Pack Climate Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Mijn Enyaq werd door de leasing besteld midden november 2022 (BE).
Deze werd vorige week afgeleverd bij de dealer (apexremote info).

Had initieel een leveringstermijn van eind juli-eind oktober.

Enyaq 80 met Plus pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabu
  • Laatst online: 04-08-2023
Het gebrek aan communicatie en onwetendheid blijft toch frustrerend hoor.

Ik heb zelf een Enyaq IV80 via lease (BE) besteld in augustus 2022. De apexremote liet me weten dat hij in week 21 in geproduceerd werd. De laatste 5 weken blijft hij nu wel hangen op de "importer arrival".
Heeft er iemand van jullie zicht hoe lang dit zou moeten duren?

Zoals iedereen op het forum zal ik zeer blij zijn als hij eindelijk geleverd wordt. :)

Enyaq IV80 - Graphite Grey - Plus Pakket - Panoramisch dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
mabu schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:17:
Ik heb zelf een Enyaq IV80 via lease (BE) besteld in augustus 2022. De apexremote liet me weten dat hij in week 21 in geproduceerd werd. De laatste 5 weken blijft hij nu wel hangen op de "importer arrival".
Ik heb een week geen updates gezien in de apexremote en in die periode ging het direct van 'produced' naar 'importer arrival'. Dag nadien 'dealer arrival'. Geen transfer gezien etc.

Mijne stond gepland voor week 25, maar was volgens mijn telling week 26 als hij 'in production' ging.
Mijn vorig leasecontract werd met een jaar verlengd tot nov23, dus geen idee hoe het nu zal uitdraaien. Zou het raar vinden als een dealer die 4maanden wil parkeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Hakki op 11-07-2023 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
Hakki schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:59:
[...]

Ik heb een week geen updates gezien in de apexremote en in die periode ging het direct van 'produces' naar 'importer arrival'. Dag nadien 'dealer arrival'.

Mijne stond gepland voor week 25, maar was volgens mijn telling week 26 als hij 'in production' ging.
Da's een snelle levering na productie. Hangt misschien van dealer tot dealer af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• st3rn
RVR schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:57:
Dat is goed nieuws. Dank voor je snel berichtje en nu maar duimen dat ie snel bij de dealer toekomt.
Thanks hé
Internal Transfer kan blijkbaar ook betekenen dat de wagen nog moet wachten op bepaalde onderdelen.
Wat is de status momenteel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matk89
matk89 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:21:
[...]

"Oh nee toch niet.. >:) " aldus de dealer.
Blijkbaar heeft Pon een 'herwaarderingsdag' ingepland voor alle recent ingevoerde Enyaq's die nog op kenteken moeten komen: hij is al wel in Nederland maar hierdoor komt hij pas in 2e week juli.. ;w
Hopelijk dan wel met een langere fiscale prijs (en dus bijtelling) als financiele pleister, maar het voelt inmiddels als een wortel voor een ezel met dat naar voren schuiven zo vlak voor levering. }:O

Meer mensen die een soortgelijk bericht van de dealer hebben gehad?
Vandaag de nieuwe bolide in ontvangst mogen nemen! De fiscale waarde bij de RDW is inderdaad 7000 euro lager dan de offerteprijs, met 22% bijtelling iets wat die laatst 2 weken extra het wachten wel waard maakten O-) . Heerlijke wagen tot zo ver :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCeet
st3rn schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:08:
[...]

Sinds vandaag in productie gegaan.
2 weken later dan gepland via de tool. Benieuwd hoe snel het nu zal gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
cOOlrUnnINgs schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:30:
... Verwachtte levering is nu eind september...
Zojuist doorgekregen dat de auto in week 36 geproduceerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
cOOlrUnnINgs schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:45:
[...]

Zojuist doorgekregen dat de auto in week 36 geproduceerd gaat worden.
spannend of het dan al MY2024 zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
Hakki schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:44:
[...]

spannend of het dan al MY2024 zal zijn
Volgens de dealer wordt MY2024 voor de Enyaq pas heel laat dit jaar doorgevoerd.
En dan nog, hij liet even zien wat de MY2024 voor de Octavia betekende, wat andere symbolen op wat knopjes en dat was het.
Dus heel veel stelde dat i.i.g. niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Voor de Enyaq gaat het wel veel uitmaken, vrees ik.
Hele software systeem wordt aangepast en andere interne hardware hier en daar. Er komt een opsplitsing voor software ondersteuning/ontwikkeling: Pre MY24 en vanaf 24.
Iets grotere batterij ook (te verwaarlozen) en veel krachtigere elektromotor (wel de moeite).

Facelift Enyaq (zichtbare hardware) is voor later: voorstelling in 2025, dus wellicht voor MY26.

Uiteraard wil de dealer je geruststellen en blij maken.
Maar uiteraard zullen we blij zijn met de wagen die we krijgen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekc1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:47
Op een Duits forum spreekt men over week 42 als wisselweek van productie MY23 naar MY24.

https://www.enyaq-forum.d...highlight=Kw42#post244605

Geen idee hoe betrouwbaar hun bronnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
beekc1 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:29:
Op een Duits forum spreekt men over week 42 als wisselweek van productie MY23 naar MY24.

Die bronnen zijn wel redelijk geloofwaardig. Skoda wil wss nog zoveel mogelijk bestellingen produceren voor die MY24 wissel.
MY24 betekent normaal toch ook MEB4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-04 23:01
Vandaag is mijn Enyaq besteld door de lease maatschappij bij de Skoda dealer (NL). Verwachte leverdatum is 13 oktober (12 weken) oOo .. het zal mij benieuwen

Lijst met mogelijke opties is flink geslonken over de laatste maanden. Wellicht speelt dat mee. Was iig erg verrast over de korte termijn.

Bestelde uitvoering: iV 80, zwart, panorama dak, regulus velgen.

[ Voor 44% gewijzigd door Pizr op 17-07-2023 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
TheCeet schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:23:
[...]

Sinds vandaag in productie gegaan.
2 weken later dan gepland via de tool. Benieuwd hoe snel het nu zal gaan :)
Elke dag meermaals gekeken in de tool. Doet wel grote sprong nu:
Donderdag 13/7: In production
Woensdag 19/7: Importer Arrival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVR

RVR

Mijn status staat overal op 200 ...
Production date zou 18 juni zijn geweest en transport status staat nog steeds op Internal Transport.
Begrijp niet hoe het komt dat mijn Enyaq 60, besteld 27/08/2022 ..., nog steeds niet kan geleverd worden. Dit terwijl er in NL zijn die maar 3 of 4 maanden moeten wachten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
RVR schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:40:
Production date zou 18 juni zijn geweest en transport status staat nog steeds op Internal Transport.
Begrijp niet hoe het komt dat mijn Enyaq 60, besteld 27/08/2022 ..., nog steeds niet kan geleverd worden. Dit terwijl er in NL zijn die maar 3 of 4 maanden moeten wachten ...
Heb je bepaalde opties genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat jullie een honeymoon-account hebben gekregen nadat de auto besteld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
RVR schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:40:
Internal Transport kan betekenen dat er onderdelen ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVR

RVR

Bestelling via Delorge groep met volgende opties: pack plus, warmtepomp, inklapbare trekhaak, wol interieur en set rubberen tapijten. Geen leasing noch bedrijfswagen. Ben 66 jaar en auto betaal ik zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVR

RVR

Juist nog es gekeken... joepie ... status Importer Transport ... EINDELIJK - ben blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-05 23:34
beekc1 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:29:

Oeh :o Onze levering staat op dit moment gepland/geschat op 20-26 november, week 47. Ik heb geen idee hoelang de productie doorgaans duurt, maar het zou weleens de My24 kunnen worden? Is er een overzicht van de veranderingen in MY24? Op het Enyaq-Forum kom ik dit niet direct tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beekc1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODgAchsoJt_EBmMA1PoACSKv1ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SsjhIk67WvgPBn0UIQUW018S.jpg?f=fotoalbum_large

Dit komt uit datzelfde forum.

[ Voor 4% gewijzigd door beekc1 op 31-07-2023 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Net de melding gekregen om mijn levering in te plannen, zal alleen nog 2,5 weken moeten wachten tot na mijn vakantie.

Dat ging best snel; besteld begin april '23 levering mogelijk vanaf volgende week. Op de kop 4 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusa4
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:27
Flink wat wijzigingen… Bij Id4 staat nu ook de brochure/prijslijst van modeljaar 2024 online bij vw nl. Maar ik zie geen wijzigingen tov maart (modeljaar 2023). Motorisch ook niet de mogelijkheid voor 285pk/340pk versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheCeet
TheCeet schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:55:
[...]

Elke dag meermaals gekeken in de tool. Doet wel grote sprong nu:
Donderdag 13/7: In production
Woensdag 19/7: Importer Arrival
27/7 > Dealer transport
1/8 > Dealer Arrived

Nu vol ongeduld wachten op verlossende telefoontje van dealer om ophaalmoment in te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05 23:09
Zaterdag bij De Waal in Gorinchem gezeten voor een offerte voor een iv 80 Business Plus. Leverdatum zou 20 oktober al kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-05 23:34
Wat MY2024 betreft, de dealer heeft net bevestigd dat er geen wijzigingen zullen zijn ten opzichte van MY2023 behalve het jaartal. Dat lijkt me sterk afgaande op de diverse forums ... we wachten het wel even af.
DutchJackal schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:09:
Zaterdag bij De Waal in Gorinchem gezeten voor een offerte voor een iv 80 Business Plus. Leverdatum zou 20 oktober al kunnen zijn.
mooi, dat is ruim een maand sneller dan de iV60!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
SmashCruiser schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:42:
Wat MY2024 betreft, de dealer heeft net bevestigd dat er geen wijzigingen zullen zijn ten opzichte van MY2023 behalve het jaartal. Dat lijkt me sterk afgaande op de diverse forums ... we wachten het wel even af.
Wat betreft de looks aan de buitenzijde heeft hij gelijk. Facelift is voor 2025 gepland.
Software infotainment heeft Skoda zelf al bevestigd dat het gaat wijzigen, dus niet goed geïnformeerd. Daar horen ook hardware wijzigingen bij.

Los daarvan, het pijnlijkste wordt performantie verschil nieuwe motor.. als de geruchten kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deva]
  • Laatst online: 30-04 11:30
Uit welk topic heb je dit precies? Ik kan dit overzicht zo niet terugvinden. Wordt er ook gerept over de iV 60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-03 16:43
Mijn ervaring ook maar even:

Bestelt sept 2022
Levering zou oktober 2023 zijn

Geen status updates gehad, af en toe gevraagd (maar nooit updates)

MY2024 staat nu voor week 44 (enige verandering is nieuwe software en hardware die daar voor nodig is, maar gaan nieuwe batterij /motoren etc)

De oudste bestellingen zonder planning zijn nu van juni 2023 (voor zelfde model bestellingen).

Betekent dat mijn bestelling op de grens zit van 23 of het 24 model. Heb aan de dealer gevraagd of die mijn bestelling niet wat kan uitstellen tot na week 44.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekc1
[Deva] schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:28:
[...]

Uit welk topic heb je dit precies? Ik kan dit overzicht zo niet terugvinden. Wordt er ook gerept over de iV 60?
Dit komt uit dit forum.

Het zou (nog) niet van toepassing zijn voor iv50 en iv60.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4Trees
Vandaag nog eens gebeld naar de dealer. Blijkbaar is de auto al in het land!
Oplevering zou volgende week of over 2 weken zijn :D

Besteld: April 2022

Edit: Ook even meegeven wat ik besteld had:
Graphite Grey iV80 Sportline met
[list]
• Warmtepomp
• Pack Assisted Drive Basic (Crew Protect Assist, Adaptieve Cruise Control en Side Assist)
• Pack Climate Plus (Verwarmbare ruitensproeiers vooraan, 3-zone elektronische airconditioning, Verwarmde zetels voor- en achteraan, individueel regelbaar)
[/list

Spannende tijden!

[ Voor 57% gewijzigd door 4Trees op 09-08-2023 23:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toujourc
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-09-2023
Bij deze ook mijn overzicht van bestelling tot levering:

Besteld in oktober 2021
Verwachte levering augustus/september 2022
In april 2022 werd er gewaarschuwd voor vertragingen ...
In september 2022 werd de verwachte levering december 2022 / januari 2023
In december 2022 schoof het al op naar maart 2023
Eind januari 2023 kreeg ik de melding "dat het niet voor het einde van de zomer zal zijn"
Eind april 2023 dan toch de melding dat hij in productie ging in 2e week van mei en geleverd kon worden midden juni
9 juni: de wagen staat nog op de parking van de fabriek
20 juni: nog altijd op de parking ...
22 juni: tja, we weten eigenlijk niet waarom hij op de parking blijft staan ... vermoedelijk ontbreekt er nog iets aan
30 juni: de wagen is op transport, levering verwacht bij de invoerder tegen einde juli, bij de garage midden augustus
31 juli: telefoontje om afspraak te maken voor de wagen in ontvangst te nemen op 17 augustus

Inschrijving, nummerplaat en verzekering zijn al in orde. Ik hoop dat 17/08 niet meer veranderd :)

Dus een levertermijn van 22 maanden, behoorlijk lang, maar we kijken er naar uit om er eindelijk mee rond te rijden!
Dikke merci aan mijn verdeler voor de talrijke updates, ook al was het meestal met slecht nieuws, maar daar kan hij natuurlijk zelf ook niets aan doen.

Misschien denk je nu, wat voor model is dat nu dat het zó lang moest duren?
Het is een Enyaq 80x, moon white, elektrische trekhaak, zwart leder interieur, ... enfin bijna elke optie die je maar kan krijgen m.u.v. panoramisch dak, crystal face en misschien nog iets klein dat ik vergeet. Velgen zijn ook standaard 19" Proteus.

En dank aan iedereen om ook jullie bijdragen te mogen lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronantropis
Heeft iemand een idee wat ik me bij deze status in Apexremote moet voorstellen :? :

code:
1
Status__c: "Invoiced"

Staat nu toch al een dag of 5 op die status. Ervoor stond het op "In production" ...

Misschien dat er nu gefactureerd wordt van Skoda naar de invoerder, en pas na betaling de wagen wordt vrijgegeven? Ik ben in eerdere topics die status nooit tegengekomen, vandaar de vraag ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deva]
Ik ben nog even zoekende in de Apexremote. Heeft iemand een beknopte instructie hoe het eea te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
[Deva] schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:03:
Ik ben nog even zoekende in de Apexremote. Heeft iemand een beknopte instructie hoe het eea te vinden is?
Even het topic doorbladeren, je zal de instructies wel vinden dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
st3rn schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:07:
[...]

Update, productie week gekend :)

"Status__c": "Scheduled",
"Production_date__c": 1692748800000, (23/08/2023)
"Status__c": "In Production",

• st3rn
st3rn schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:01:
[...]

"Production_date__c": 1692748800000, (23/08/2023)
"Status__c": "In Production",
"Production_date__c": 1692748800000,
"Status__c": "Produced",

:*)

• [Deva]
st3rn schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:00:
[...]

Even het topic doorbladeren, je zal de instructies wel vinden dan
Via de bekende honeymoon pagina van Skoda staan netjes mijn gegevens incl. besteldatum (07-23). Echter zie ik nog geen entry naar een JSON staan. Kan het zijn dat dit er nog niet op staat?

Ik begrijp dat ik vanuit die JSON file een nieuwe URL kan openen waar gegevens in moeten staan correct?

• st3rn
TheCeet schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:40:
[...]

27/7 > Dealer transport
1/8 > Dealer Arrived

Nu vol ongeduld wachten op verlossende telefoontje van dealer om ophaalmoment in te plannen.
Auto ondertussen op kunnen halen bij de dealer? Zo ja, wanneer? :)

• TheCeet
st3rn schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:10:
[...]

Auto ondertussen op kunnen halen bij de dealer? Zo ja, wanneer? :)
Helaas.
Leasingmaatschappij is redelijk snel met verwerking.
De fleet afdeling van mijn werk daarintegen... Die zitten nog is zomermodus.
Ik kan elk moment groen licht krijgen om afspraak te maken met dealer voor afhaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToroBrux
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11-07-2024
jeronantropis schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:01:
Heeft iemand een idee wat ik me bij deze status in Apexremote moet voorstellen :? :

code:
1
Status__c: "Invoiced"

Staat nu toch al een dag of 5 op die status. Ervoor stond het op "In production" ...

Misschien dat er nu gefactureerd wordt van Skoda naar de invoerder, en pas na betaling de wagen wordt vrijgegeven? Ik ben in eerdere topics die status nooit tegengekomen, vandaar de vraag ...
Ik zag dat inderdaad ook als status enkele dagen geleden, maar na 5 dagen is het plots aangepast naar "Importer Arrival", wat zou willen zeggen dat de wagen al aangekomen is in het land van bestemming? Als dat zo is, dan gaat het plots wel snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronantropis
ToroBrux schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:03:
[...]

Ik zag dat inderdaad ook als status enkele dagen geleden, maar na 5 dagen is het plots aangepast naar "Importer Arrival", wat zou willen zeggen dat de wagen al aangekomen is in het land van bestemming? Als dat zo is, dan gaat het plots wel snel...
Inderdaad, hier nu ook op "Importer Transport". Het begint in elk geval te korten :) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
ToroBrux schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:03:
[...]

jeronantropis schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:43:
[...]

Inderdaad, hier nu ook op "Importer Transport". Het begint in elk geval te korten :) ...
Heeft volgens mij niets met facturatie te maken, maar een aanduiding dat de wagen op weg is naar de importeur.
Bij mijn wagen staat dit nu ook op 'Invoiced'. Mijn dealer wist me ook te zeggen dat de wagen op transport staat richting Brussel.

A shipping invoice is an accounting document businesses use to provide a record of the products shipped from a seller to a buyer. The shipping invoice, also called a bill of lading, is a legal document required any time a company sends a freight shipment of goods.

[ Voor 17% gewijzigd door st3rn op 29-08-2023 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
st3rn schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:47:
[...]

"Production_date__c": 1692748800000,
"Status__c": "Produced",

:*)
Nu begint het echt wel dichter bij te komen :*) :*)

"Status__c": "Importer Arrival",

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
mabu schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:17:
Het gebrek aan communicatie en onwetendheid blijft toch frustrerend hoor.

Zoals iedereen op het forum zal ik zeer blij zijn als hij eindelijk geleverd wordt. :)

Enyaq IV80 - Graphite Grey - Plus Pakket - Panoramisch dak
Ondertussen vooruitgang in de aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-04 23:01
Gisteren bericht gekregen dat dealer velgen heeft aangepast van Regulus naar Proteus. Helaas wordt het gewoon gedaan en medegedeeld, onder het mom van de productie voortzetten. Zelf heb ik nog de vraag gesteld of er niets mogelijk is met after market velgen, nu in afwachting van reactie. Had zelf liever een upgrade naar de 20 of 21 inch gekozen, helaas kon dit niet.

Nu las ik in de thread dat meer tweakers deze boodschap hebben gekregen (al dan niet op andere velgen).
Anonymous87 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:19:
- 19 inch Regulus velg (was standaard velg maar aangepast na geboden optie dealer vanwege tekorten)
StretchNL schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:33:
[...]
Ik had mijn auto ook besteld met de Vega velgen. Ik heb in december een mailtje gekregen via mijn lease maatschappij dat ivm 'productie continuiteit' de Vega veranderd werden in de 20" Neptunes.
JazzMatazz schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:35:
Lekker dan, de dealer laat me net weten dat de Proteus velgen niet meer leverbaar zijn en verplicht vervangen gaan worden door de Regulus velgen. Betekent wel € 200 meer. Weliswaar wordt dat weer teruggeven d.m.v. een korting, maar het heeft wel gevolgen voor de bijtelling (die omhoog gaat).
JeeAre schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:16:
Skoda geeft aan de Sportline de komende periode met 20” Taurus velgen uit te leveren ipv met Vega.
De Vega velgen zijn slecht leverbaar en om de levertijd van de auto te verkorten wordt deze nu met de Taurus uitgeleverd. Andere mensen ook een dergelijke bericht gekregen?
Wat hebben jullie uiteindelijk voor elkaar gekregen? Vind het namelijk een vreemde gang van zaken dat het eenzijdig wordt aangepast.
Pagina: 1 ... 22 ... 34 Laatste