Als je op de Enyaq kiest voor Neptune velgen worden de Aero wieldoppen standaard meegeleverd.jeronantropis schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:36:
[...]
Zitten die "wieldoppen" standaard bij de Neptune velgen?
Heb vandaag toch leuk nieuw gekregen via de apexremote van myskoda.scifoflux schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:18:
[...]
Dat geloof je toch zelf niet dat de garage niet kan weten?
Die kunnen u meedelen of hij een slot heeft gekregen of niet & vooruitzicht beetje.
Mijn enyaq had een slot in week 6 2023, maar door chipt tekorten is hij nog steeds niet in productie..
80
Warmtepomp
pack climate
pack family basic
trekhaak
Sinds vandaag is de status van scheduled naar "In Production" gegaan.
Wel 3 weken later in productie dan er oorspronkelijk voorzien was, maar bon.
Dus ik denk dat ik eind maart rondrijd met de Enyaq.

Top, bedankt! Hopelijk is het in BE ook zo, onze configurator is duidelijk net ietsje anders dan bij de noordeburenaritmeester schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:36:
[...]
Hier haal je Proteus en Neptune velgen door elkaar!
Zie hieronder de Proteus velgen met en zonder Aero wieldop:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu, tegen oktober 2023 (> 18mndn wachttijd!) is het misschien nog 5 keer veranderd

@Dennis__ Ik heb/had zelfde error. Via Skoda support een nieuwe account laten aanmaken op mijn werk adres, maar garage liet weten dat ze in hun systeem de bestelling niet kunnen koppelen aan een andere account...
Besteld via leasing (België) januari '22, levering zou origineel zijn tussen januari en april '23, maar garage liet ook al weten dat het hoogstwaarschijnlijk later zal zijn, er stond nog niets in hun systeem...
Besteld via leasing (België) januari '22, levering zou origineel zijn tussen januari en april '23, maar garage liet ook al weten dat het hoogstwaarschijnlijk later zal zijn, er stond nog niets in hun systeem...
Hieronder uitleg wat je moet doen.Dennis__ schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:08:
Ik krijg altijd volgende error als ik de levertijd controleer.
[Afbeelding]
Voor je aanmeld F12 en onderstaande procedure volgen.
Dan aanmelden en dan kijken in de apexremote en je ziet alles.
WhyTea schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:37:
[...]
Geleerd van @Beckero om in Edge Chromium of Google Chrome via de developer tools de json response uit te lezen.
Druk op F12, selecteer bovenaan Network en zorg je dat FETCH/XHR aanstaat.
Als je dan je pagina refresht zal je links een lijst zien te voorschijn komen. Wellicht is het de eerste apexremote die tevoorschijn komt (je hebt die nodig met action COMP_CONTR_VehicleSelector)
Als je daar alles open klikt ga je alle details krijgen. Datums zijn in Unix formaat maar je kan die via epochconverter.com makkelijk omzetten.
[Afbeelding]
P.S. Na "Importer Transport" volgen nog "Importer Arrival", en dan "Dealer Arrival".
omg dat duurde wel een paar dagen tot dat ik door had dat je die kleine pijltjes moest open klikkenscifoflux schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:06:
[...]
Hieronder uitleg wat je moet doen.
[...]
Waarom repareren ze die website niet?
Customer_Allocation_Date__c: 1675382400000
Earliest_Delivery_Date__c: 1694995200000
Latest_Delivery_Date__c: 1702771200000
Is er een verschil tussen model 2023 en de eerste versies? {s: 8, v: {Model_Year_Text__c: "2023"
Die latest delivery date etc... mag je met korreltje zout nemen.Dennis__ schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:12:
[...]
omg dat duurde wel een paar dagen tot dat ik door had dat je die kleine pijltjes moest open klikken![]()
Waarom repareren ze die website niet?
Customer_Allocation_Date__c: 1675382400000
Earliest_Delivery_Date__c: 1694995200000
Latest_Delivery_Date__c: 1702771200000
Is er een verschil tussen model 2023 en de eerste versies? {s: 8, v: {Model_Year_Text__c: "2023"
Bij mij stond hier November op als latest delivery date.
En hij is pas geproduceerd deze week & nu transport.
Wat interessantste is de status.
Moment dat hij scheduled staat mag je hem binnen de 2 maand verwachten.
Beetje daarna krijg je productie week en gaat het vooruit.
/f/image/9zjMPaaq6ZguBwIoSmSVKb1O.png?f=fotoalbum_large)
Status is ordered en earliest delivery date is 18 sept 2023.
Jij kan je VIN nummer al zien?
Dan kan je via https://www.skoda-connect.com/ je wagen al toevoegen
[ Voor 27% gewijzigd door Dennis__ op 03-03-2023 09:36 ]
VIN is encrypted denk ik. Dus je kunt er niet veel mee aanvangen.Dennis__ schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:35:
Status is ordered en earliest delivery date is 18 sept 2023.
Maar wil je geen valse hoop geven. Maar denk niet dat u wagen in september zal arriveren.
Voor degenen die het interessant vinden. Mijn auto wordt bijna uitgeleverd. Ik heb nu de volgende prijsverhogingen in NL achterhaald sinds besteldatum in februari 2022:
- 1 april: € 1000,-
- 1 juli: € 635,-
- 1 oktober: € 2100,-
- 1 januari: € 1200,-
Dit zijn de verhogingen op de 'kale' autoprijs, incl. BTW. Daarnaast zijn er ook wisselingen geweest in de kosten rijklaar. Dat is tientjeswerk en heb ik niet helemaal bijgehouden.
- 1 april: € 1000,-
- 1 juli: € 635,-
- 1 oktober: € 2100,-
- 1 januari: € 1200,-
Dit zijn de verhogingen op de 'kale' autoprijs, incl. BTW. Daarnaast zijn er ook wisselingen geweest in de kosten rijklaar. Dat is tientjeswerk en heb ik niet helemaal bijgehouden.
Aha, nice thanks. Ik logde eerst in en opende dan pas F12, maar dan krijg je enkel de info van die foutmelding.scifoflux schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:06:
[...]
Hieronder uitleg wat je moet doen.
Mijn bestelling heeft status 'frozen period'. Tegenslag, dat is vermoedelijk door het gebrek aan chips?
Volgens mij is de frozen period het tijdvak waarin de bestelling niet meer aangepast mag worden omdat hij de planingstrechter nadert. Ik denk dus niet dat het een tegenslag is.PMY schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:37:
[...]
Mijn bestelling heeft status 'frozen period'. Tegenslag, dat is vermoedelijk door het gebrek aan chips?
Als je je auto besteld hebt, hoe wordt dan je Connect account gekoppeld aan de bestelling? En geldt hetgeen hierboven wordt beschreven over de json code ook voor bestellingen in Nederland?
Vraagje aan de mensen die recent een Enyaq geleverd hebben gekregen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hallo allemaal,
Na een tijdje dit forum topic te hebben gevolgd omdat ik ook een Enyaq had besteld ga ik dit topic nu toch verlaten.
Mijn wagen zou eerst eind maart worden geleverd, waarna al snel de leverdatum naar eind mei ging. Nu kreeg ik het bericht dat de leverdatum naar eind oktober gegaan was zonder garanties.
Dit is voor mij te lang, ivm al aflopend leasecontract. Dus Leasecontract laten annuleren en voor een Tesla Model Y gegaan.
Geen V&A hier
Na een tijdje dit forum topic te hebben gevolgd omdat ik ook een Enyaq had besteld ga ik dit topic nu toch verlaten.
Mijn wagen zou eerst eind maart worden geleverd, waarna al snel de leverdatum naar eind mei ging. Nu kreeg ik het bericht dat de leverdatum naar eind oktober gegaan was zonder garanties.
Dit is voor mij te lang, ivm al aflopend leasecontract. Dus Leasecontract laten annuleren en voor een Tesla Model Y gegaan.
Geen V&A hier
[ Voor 20% gewijzigd door Standeman op 06-03-2023 21:08 ]
Over een paar weken mag ik mijn Enyaq RS op gaan halen (hij staat al bij de dealer want hij was sneller geleverd dan verwacht).
30 september besteld en in theorie kon ik hem in de eerste week van februari rijden.
30 september besteld en in theorie kon ik hem in de eerste week van februari rijden.
:strip_exif()/f/image/PbDL46ldhq9QOsRyGwYcUNVt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 48% gewijzigd door 911GT2 op 06-03-2023 11:55 ]
Ik heb net gezien dat ik precies 2 orders op mijn login heb?scifoflux schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 23:02:
[...]
VIN is encrypted denk ik. Dus je kunt er niet veel mee aanvangen.
Maar wil je geen valse hoop geven. Maar denk niet dat u wagen in september zal arriveren.
Of ben ik fout?
Hieronder een halve picture zodat ni iedereen de nummers ziet.
/f/image/HfFE4n9h5c2kZu7D3hMfOybo.png?f=fotoalbum_large)
Nog niet meegemaakt.Dennis__ schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:34:
[...]
Ik heb net gezien dat ik precies 2 orders op mijn login heb?
Of ben ik fout?
[Afbeelding]
Maar lijkt wel zo.
Strange.
Ondertussen wacht ik nog op de trein die toekomt in Kortenberg. X-)
Denk eerder dat je de 'tweede' stap' van het proces ziet en niet een tweede auto.Dennis__ schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:34:
[...]
Ik heb net gezien dat ik precies 2 orders op mijn login heb?
Of ben ik fout?
[
Staan er 2 verschillende 'Commission_Number_cc' waarden ?
Op 25-02-2022 Mijn Enyaq 80 besteld. Verwachte afleverdatum 30-09-2022. Daarna doorgeschoven naar 17-10-2022. Dit werd 14-11-2022 om vervolgens door te schuiven naar 17-03-2023.
Vandaag met LM gebeld. Skoda lijkt alle planningen in te hebben getrokken op alle Enyaqs aldus LM en geen zicht op levering. Geen VIN nummer, geen chassisnummer, helemaal niks. Voor mij ook geen mogelijkheden voor Honeymoonnet helaas.
Het zal mij benieuwen wanneer hij voor de deur staat!
Vandaag met LM gebeld. Skoda lijkt alle planningen in te hebben getrokken op alle Enyaqs aldus LM en geen zicht op levering. Geen VIN nummer, geen chassisnummer, helemaal niks. Voor mij ook geen mogelijkheden voor Honeymoonnet helaas.
Best wel apart hoeveel verschil er zit in de levertijden. Hier eind augustus besteld en wordt nu begin april geleverd. Gaat dan om een IV60 Business Edition met WP en trekhaak
Hier (eindelijk!) een update via myskoda.be.
Allocation (= order) date: Wednesday, November 17, 2021 12:00:00 AM
Earliest delivery: Monday, November 28, 2022 12:00:00 AM
Latest delivery: Sunday, January 15, 2023 12:00:00 AM
"Status__c": "Frozen Period" : Monday, March 13, 2023
"Status__c": "Scheduled" : Monday, March 20, 2023
"Production_Week_SEN__c": "2023 14", Monday, March 20, 2023
Dus de eerste update van Skoda na 481 dagen, of 1 jaar, 3 maand en 24 dagen.
Als ik kijk naar eerdere posts in dit topic zou er nu nog ongeveer 3 maand tussen zitten tussen Frozen Period en eigenlijke levering. Dus als alles goed gaat heb ik hem tegen eind juni.
IV 80 Sportline besteld via Arval leasing in België.
Allocation (= order) date: Wednesday, November 17, 2021 12:00:00 AM
Earliest delivery: Monday, November 28, 2022 12:00:00 AM
Latest delivery: Sunday, January 15, 2023 12:00:00 AM
"Status__c": "Frozen Period" : Monday, March 13, 2023
"Status__c": "Scheduled" : Monday, March 20, 2023
"Production_Week_SEN__c": "2023 14", Monday, March 20, 2023
Dus de eerste update van Skoda na 481 dagen, of 1 jaar, 3 maand en 24 dagen.
Als ik kijk naar eerdere posts in dit topic zou er nu nog ongeveer 3 maand tussen zitten tussen Frozen Period en eigenlijke levering. Dus als alles goed gaat heb ik hem tegen eind juni.
IV 80 Sportline besteld via Arval leasing in België.
[ Voor 9% gewijzigd door BE_MR op 20-03-2023 10:49 ]
Update: eindelijk een leverdatum voor mijn op 17 februari 2022 bestelde Enyaq, namelijk 12 mei bij de dealer, en n.a.w. 26 mei daadwerkelijke levering.
Uitvoering:
- Enyaq 80 Arctic Silver
- Assistentie
- Comfort
- Klimaat
- Vega 20" velgen
- Trekhaak
Uitvoering:
- Enyaq 80 Arctic Silver
- Assistentie
- Comfort
- Klimaat
- Vega 20" velgen
- Trekhaak
Sportline iV80 besteld via zakelijke lease op 1 aug 2022. Geplande levering bij bestelling week 19 2023. Vandaag te horen gekregen nog geen productie datum en levering minimaal vertraagd naar week 24 2023.
Bijna de zelfde situatie, ook de 80 besteld via LM, eind Feb 2022.rdungen schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:56:
Op 25-02-2022 Mijn Enyaq 80 besteld. Verwachte afleverdatum 30-09-2022. Daarna doorgeschoven naar 17-10-2022. Dit werd 14-11-2022 om vervolgens door te schuiven naar 17-03-2023.
Eerste lever daturm was wk 40. Daarna doorgeschoven naar 48. Begin Dec, bevestigd dat het kenteken nog in 2022 zou worden afgegeven ,maar levering in wk 2-2023. Vervolgens werd dit losgelaten met levering in wk 8 en al snel wk 12. Daarna natuurlijk weer snel aangepast en wel naar wk 30....

Toch maar eens gaan bellen met LM en daar doorverwezen naar de dealer. Wel goed geholpen door de dealer, was wel verrast. Heb nu ook toegang tot Honeymoonnet gekregen. Het bleek dat 2 systemen 2 verschillende data gaven en dus had iemand maar wk 30 gemeld.
Dus nu is de stand dat de auto in wk 13 zal worden geproduceerd. Verwachte overhandiging zal dan in Mei plaats moeten vinden, 5 a 6 weken na productie.

We zijn benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
Een update van mijn ervaring.
Besteld eind juli 2022 (Coupe RS, met nagenoeg alles d'r op en d'r aan).
Aanvankelijk levering week 10, van 2023 natuurlijk.
Kortgeleden bericht gehad dat het week 19 zou worden.
In honeymoonnet zie ik nu productie in de week van 20 maart en levering in week 17.
Ik lees dus behoorlijk grote verschillen in levertijden.
Besteld eind juli 2022 (Coupe RS, met nagenoeg alles d'r op en d'r aan).
Aanvankelijk levering week 10, van 2023 natuurlijk.
Kortgeleden bericht gehad dat het week 19 zou worden.
In honeymoonnet zie ik nu productie in de week van 20 maart en levering in week 17.
Ik lees dus behoorlijk grote verschillen in levertijden.
Hier ook een vergelijkbare bestelling/uitvoering. Besteld Juli 2022 en de verwachtte levertijd staat al een hele poos op week 16 (2023).Jan-Joker schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:31:
Best wel apart hoeveel verschil er zit in de levertijden. Hier eind augustus besteld en wordt nu begin april geleverd. Gaat dan om een IV60 Business Edition met WP en trekhaak
Ben benieuwd.
Ik weet dat het wat offtopic is, maar meer ontopic kon ik niet vinden. (en de dealer is niet perse heel snel met antwoorden).
Ik heb in juli vorig jaar een skoda fabia gekocht. Ik kreeg gisteren de melding dat deze in productie gaat. Maar ik heb geen idee wat ik moet verwachten of dat weken of maanden is.
Mogelijk heeft iemand hier info over hier.
Ik heb in juli vorig jaar een skoda fabia gekocht. Ik kreeg gisteren de melding dat deze in productie gaat. Maar ik heb geen idee wat ik moet verwachten of dat weken of maanden is.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Net bericht binnen.Dropje schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:15:
[...]
Hier ook een vergelijkbare bestelling/uitvoering. Besteld Juli 2022 en de verwachtte levertijd staat al een hele poos op week 16 (2023).
Ben benieuwd.

Verzet naar week 22
Vanwege de weinige meldingen hier dan maar en update van mij:
Volgens Honeymoon-net is men gisteren gestart met de bouw 😁
Het is zover: vandaag wordt in Mladá Boleslav gestart met de productie van uw nieuwe ŠKODA Enyaq coupé iv.
Volgens Honeymoon-net is men gisteren gestart met de bouw 😁
Het is zover: vandaag wordt in Mladá Boleslav gestart met de productie van uw nieuwe ŠKODA Enyaq coupé iv.
@ducmans wat was voor jou de geplande productieweek?
Voor mij staat de productieweek op week 12. Van de dealer hoorde ik zelfs nog specifieker zo 26 maart. Ben benieuwd of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
De geplande leverweek staat bij mij ook op week 19.
Voor mij staat de productieweek op week 12. Van de dealer hoorde ik zelfs nog specifieker zo 26 maart. Ben benieuwd of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
🍾 Vandaag wordt gestart met de bouw van uw ŠKODA!
Was bij mij eerst week 11 maar na verlopen van die week aangepast naar week 12.aritmeester schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 23:57:
@ducmans wat was voor jou de geplande productieweek?
En ze zijn dinsdag, althans volgens melding in Honeymoon, gestart met de bouw.
Ik houd nu in de gaten of er een Chassis nummer verschijnt omdat die dan klaar zou moeten zijn.
Mijn leverweek staat in Honeymoon nog steeds op week 19 maar dealer gaf aan dat het ook wel iets eerder kon worden 😁. Fingers crossed...
Zeker fingers crossed 🤞DUCMANs schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:11:
[...]
Mijn leverweek staat in Honeymoon nog steeds op week 19 maar dealer gaf aan dat het ook wel iets eerder kon worden 😁. Fingers crossed...
Ik heb zelf nog stille hoop op levering eind april. Dan kan hij in de meivakantie gelijk mee op vakantie om hem eens lekker te gaan ervaren.
Lekker dan, de dealer laat me net weten dat de Proteus velgen niet meer leverbaar zijn en verplicht vervangen gaan worden door de Regulus velgen. Betekent wel € 200 meer. Weliswaar wordt dat weer teruggeven d.m.v. een korting, maar het heeft wel gevolgen voor de bijtelling (die omhoog gaat).
Chassis nummer is er !
Werkt nog niet in de App maar wordt wel herkend bij de handleidingen.
Bij mij helaas nog niet bekend. Hij steekt nog ergens op de band hoop ik dan maar 😬DUCMANs schreef op zondag 26 maart 2023 @ 14:01:
Chassis nummer is er !
€200 biijtelling verhoging...dan heb je het over netto €1,50/mnd, als dat de kosten zijn...?JazzMatazz schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:35:
Lekker dan, de dealer laat me net weten dat de Proteus velgen niet meer leverbaar zijn en verplicht vervangen gaan worden door de Regulus velgen. Betekent wel € 200 meer. Weliswaar wordt dat weer teruggeven d.m.v. een korting, maar het heeft wel gevolgen voor de bijtelling (die omhoog gaat).
Omdat ik bij het lange wachten veel aan dit forum heb gehad (om de wachtpijn te verzachten), deel ik ook mijn verhaal graag met jullie incl. een tip voor aanstaande kopers.
Al enige tijd speelde dat ik een Enyaq wilde kopen. Vorige zomer besloten het te doen, maar de timing nog even af te wachten. Na wat onderzoek stuit je op lange wachttijden, dus zo snel mogelijk naar de dealer gebeld voor een proefrit en afspraak. Na een positieve proefrit zijn we gaan duiken in orders die de garage al heeft gedaan. Mijn tip voor toekomstige kopers; bel allerlei dealers bij jou in de buurt en vraag naar Enyaqs die in bestelling staan. Iedere dealer bestelt namelijk zo nu en dan auto's om later te verkopen. Zolang de Enyaq niet in productie is, kan je deze naar wens aanpassen, althans dat was bij mij het geval v.w.b. de opties en kleur. Ik geloof dat alleen wel het model al moet kloppen, in mijn geval een Sportline (80 uitvoering).
Eind september 2022 bij de dealer geweest, een al door de dealer bestelde auto uit april 2022 aangevinkt, alle opties aangepast zoals ik hem wilde incl. een wijziging in de kleur. Na wat wijzigingen in data uiteindelijk vandaag in productie gegaan (honeymoon stap 3). Ik hoop hem dus ongeveer 12/13 maanden na oorspronkelijke besteldatum te rijden. Een stuk sneller dan wanneer ik hem in september volledig nieuw had besteld.
Betreft een Moon White Sportline 80 met best wat opties, maar zonder warmtepomp.
Al enige tijd speelde dat ik een Enyaq wilde kopen. Vorige zomer besloten het te doen, maar de timing nog even af te wachten. Na wat onderzoek stuit je op lange wachttijden, dus zo snel mogelijk naar de dealer gebeld voor een proefrit en afspraak. Na een positieve proefrit zijn we gaan duiken in orders die de garage al heeft gedaan. Mijn tip voor toekomstige kopers; bel allerlei dealers bij jou in de buurt en vraag naar Enyaqs die in bestelling staan. Iedere dealer bestelt namelijk zo nu en dan auto's om later te verkopen. Zolang de Enyaq niet in productie is, kan je deze naar wens aanpassen, althans dat was bij mij het geval v.w.b. de opties en kleur. Ik geloof dat alleen wel het model al moet kloppen, in mijn geval een Sportline (80 uitvoering).
Eind september 2022 bij de dealer geweest, een al door de dealer bestelde auto uit april 2022 aangevinkt, alle opties aangepast zoals ik hem wilde incl. een wijziging in de kleur. Na wat wijzigingen in data uiteindelijk vandaag in productie gegaan (honeymoon stap 3). Ik hoop hem dus ongeveer 12/13 maanden na oorspronkelijke besteldatum te rijden. Een stuk sneller dan wanneer ik hem in september volledig nieuw had besteld.
Betreft een Moon White Sportline 80 met best wat opties, maar zonder warmtepomp.
Daar is denk ik geen 'pijl op te trekken' 🏹 ....Paulusss1 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:17:
Een stuk sneller dan wanneer ik hem in september volledig nieuw had besteld.
Mijn Coupe is laatste week Augustus 2022 besteld en sinds gisteren onderweg naar de dealer.
Dat zijn maar 7 maanden. Lijkt nog steeds een loterij die planning van Skoda en blijkbaar heb ik geluk gehad.
Is je auto eindelijk onderweg en dan gebeurt dit:
/f/image/1ePVRGKT3PBlooM5xgrUX0JI.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NyT8nb6macF9pXtl7m5NDwZe.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/wlB0CbhT6mfUCv5FD4J82IAH.webp?f=fotoalbum_large)
BRON: https://www.primavera24.d...-sich-vollsperrung-auf-a3
Gelukkig niet mijn auto en hopelijk maakt de chauffeur het goed.
/f/image/1ePVRGKT3PBlooM5xgrUX0JI.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NyT8nb6macF9pXtl7m5NDwZe.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/wlB0CbhT6mfUCv5FD4J82IAH.webp?f=fotoalbum_large)
BRON: https://www.primavera24.d...-sich-vollsperrung-auf-a3
Gelukkig niet mijn auto en hopelijk maakt de chauffeur het goed.
Mijn Chassisnummer is ook sinds gisteren bekend.DUCMANs schreef op zondag 26 maart 2023 @ 14:01:
Chassis nummer is er !
In de App krijg ik nog een error 400 maar dat is normaal zolang de auto in transportmodus staat.
Powerpass (met een Duits account) lukt al wel.
Zojuist kreeg ik bericht van de dealer dat het transport gepland staat en dat hij mogelijk volgende week al in NL aankomt.
Hier was de oorspronkelijke levering gepland in week 15 (9 april) maar deze week na zelf contact met de dealer gezocht te hebben of er een afspraak ingepland kon worden week 24 (12 juni) te horen gekregen als verwachte levering, zonder enige verdere info. We moesten zelf 2 weken voor die tijd maar opnieuw bellen voor een update.
Het is de lease auto van mijn vrouw dus ik ben geen partij maar ik heb wel een mening over hoe van den Udenhout dit aanpakt.
Het is de lease auto van mijn vrouw dus ik ben geen partij maar ik heb wel een mening over hoe van den Udenhout dit aanpakt.
Mooi 👍.aritmeester schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:05:
Mijn Chassisnummer is ook sinds gisteren bekend. In de App krijg ik nog een error 400 maar dat is normaal zolang de auto in transportmodus staat. Powerpass (met een Duits account) lukt al wel.
Zojuist kreeg ik bericht van de dealer dat het transport gepland staat en dat hij mogelijk volgende week al in NL aankomt.
Maar hoezo een Duits account, je geeft toch het VIN op in de PP en die bepaalt welk aanbod (kosten / kwh) je krijgt ?
Mijne is al sinds donderdag onderweg en hoopte hem eigenlijk nog als Paas-cadeau te ontvangen maar zal niet gaan lukken denk ik 🐰🐣
Ik had een Duits account gemaakt voor het gratis jaar Charge Faster Booster. In de kleine lettertjes staat inmiddels alleen wel dat het verlaagde tarief allen in het land van aanschaf geld.DUCMANs schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 11:12:
[...]
Maar hoezo een Duits account, je geeft toch het VIN op in de PP en die bepaalt welk aanbod (kosten / kwh) je krijgt ?
Maar zover ik weet krijg je met een Nederlands account het jaar gratis niet. Voor mij is de pas vooral handig voor de vakantiereis door Duitsland 😃
:strip_exif()/f/image/IxiBoZzj75wXSPC7GwmglUHN.jpg?f=fotoalbum_large)
Thanks !
Heb nu ook "Duits account" aangemaakt en krijg dit 'gratis' Charge Faster DC Booster tarief ook aangeboden. Zal hem pas activeren als ik de auto daadwerkelijk heb en weer richting Duitsland ga.
Krijg zelfs een THG-bonus aangeboden nu maar denk niet dat dat gaat werken als je niet echt in Duitsland woont.
Heb nu ook "Duits account" aangemaakt en krijg dit 'gratis' Charge Faster DC Booster tarief ook aangeboden. Zal hem pas activeren als ik de auto daadwerkelijk heb en weer richting Duitsland ga.
Krijg zelfs een THG-bonus aangeboden nu maar denk niet dat dat gaat werken als je niet echt in Duitsland woont.
laatse update vanuit mij.
Enyaq besteld 17 feb 2022.
1e voorlopige leverdatum week 39 2022
2e voorlopige leverdatum week 50 2022
3e voorlopige leverdatum week 6 2023
4e voorlopige leverdatum week 18 2023
Uiteindelijk afgelopen vrijdag telefoontje gehad dat hij al in Nederland is en ik hem komende vrijdag kan ophalen.
betreft enyaq 60 basis met trekhaak.
Enyaq besteld 17 feb 2022.
1e voorlopige leverdatum week 39 2022
2e voorlopige leverdatum week 50 2022
3e voorlopige leverdatum week 6 2023
4e voorlopige leverdatum week 18 2023
Uiteindelijk afgelopen vrijdag telefoontje gehad dat hij al in Nederland is en ik hem komende vrijdag kan ophalen.
betreft enyaq 60 basis met trekhaak.
Mijn wagen zou normaal deze week geproduceerd worden. Vorige vrijdag kreeg ik via werk bericht dat wagen begin juni zou geleverd worden.
Tot mijn verbazing kan ik sinds dat moment (vorige week zeker nog gekeken en was toen nog ok) de apexremote truuk niet meer toepassen, bestelling lijkt niet meer aan mijn account te zijn gekoppeld. Als ik inlog en op "Mijn wagen" klik, dan krijg ik dit:
Je hebt nog geen auto toegevoegd. Om een auto toe te voegen, klik op de knop: “Een voertuig toevoegen”
In de apexremote dit:
[{statusCode: 200, type: "rpc", tid: 4, ref: false, action: "COMP_CONTR_VehicleSelector",…}]
{statusCode: 200, type: "rpc", tid: 4, ref: false, action: "COMP_CONTR_VehicleSelector",…}
action
"COMP_CONTR_VehicleSelector"
method "getOrderOfCurrentUser"
Iemand dit al voorgehad?
Tot mijn verbazing kan ik sinds dat moment (vorige week zeker nog gekeken en was toen nog ok) de apexremote truuk niet meer toepassen, bestelling lijkt niet meer aan mijn account te zijn gekoppeld. Als ik inlog en op "Mijn wagen" klik, dan krijg ik dit:
Je hebt nog geen auto toegevoegd. Om een auto toe te voegen, klik op de knop: “Een voertuig toevoegen”
In de apexremote dit:
[{statusCode: 200, type: "rpc", tid: 4, ref: false, action: "COMP_CONTR_VehicleSelector",…}]
{statusCode: 200, type: "rpc", tid: 4, ref: false, action: "COMP_CONTR_VehicleSelector",…}
action
Iemand dit al voorgehad?
Zit je op deze pagina? https://www.myskoda.be/SKVehicleDetailsPMY schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:35:
Mijn wagen zou normaal deze week geproduceerd worden. Vorige vrijdag kreeg ik via werk bericht dat wagen begin juni zou geleverd worden.
In de apexremote dit:
action
Iemand dit al voorgehad?
Hier werkt het nog.
Yep, daar zit ik. Als ik daar nu op Infofiche van de wagen klik, dan komt die melding dat er geen wagen is toegevoegd. Vorige week was dat "er kan geen info getoond worden" (maar apexremote werkte wel).
Ondertussen mail naar garage gestuurd, mogelijk kunnen zij de wagen terug koppelen.
Ondertussen mail naar garage gestuurd, mogelijk kunnen zij de wagen terug koppelen.
Bij mij stond de productiedatum ook op deze week, en ik heb exact hetzelfde voor. Ik kan mijn oude bestelling uit 2018 wel nog zien, maar mijn enyaq bestelling is verdwenen.PMY schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:36:
Yep, daar zit ik. Als ik daar nu op Infofiche van de wagen klik, dan komt die melding dat er geen wagen is toegevoegd. Vorige week was dat "er kan geen info getoond worden" (maar apexremote werkte wel).
Zou je een update kunnen geven of de garage bij jou de koppeling opnieuw heeft kunnen maken?
🚘 staat bij dealer, volgende week vrijdag afhalen 😁
Nu maar 🤞 dat de mijne op dezelfde trein heeft gestaanDUCMANs schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:36:
Ik kreeg ook bericht dat de mijne in Nederland is gearriveerd. De dealer hoopt hem volgende week in huis te hebben en hoopt dat er snel een gaatje in de werkplaats is. Maar goed, de aflevering komt dichterbij 🎉
[ Voor 32% gewijzigd door aritmeester op 06-04-2023 16:59 . Reden: statusupdate van dealer gekregen ]
Vandaag de Coupé Sportline 80 besteld en voorlopig staat de levertermijn op midden oktober '23.
Klinkt erg positief. Ik help het je hopen.Superflip schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:25:
Vandaag de Coupé Sportline 80 besteld en voorlopig staat de levertermijn op midden oktober '23.
Voor de coupé gaven ze vorig jaar ook al kortere leveringstermijn dan de normale versie, toen ik ging informeren voor bestelling. Geen idee of dat gerespecteerd wordt.
Bij mij werkt het terug (weet niet of de garage iets gedaan heeft zonder te antwoorden op mijn mail, of als de website uit zichzelf gewoon terug werkt).BE_MR schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:20:
[...]Bij mij stond de productiedatum ook op deze week, en ik heb exact hetzelfde voor. Ik kan mijn oude bestelling uit 2018 wel nog zien, maar mijn enyaq bestelling is verdwenen.
Zou je een update kunnen geven of de garage bij jou de koppeling opnieuw heeft kunnen maken?
Helaas wel geen verandering in de status, nog steeds:
Production_Week_SEN__c : "2023 14"
Status__c : "Scheduled"
Zie inderdaad hetzelfde, wel geen update. Afwachten tot volgende week voor een update zeker?PMY schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:07:
[...]
Bij mij werkt het terug (weet niet of de garage iets gedaan heeft zonder te antwoorden op mijn mail, of als de website uit zichzelf gewoon terug werkt).
Nog eens een update. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Nadat ik dikke maand geleden bericht had gekregen dat hij eind mei zou geleverd worden (maar pas eind april zou bevestigd worden door fabriek) heb ik deze namiddag bericht gekregen dat de auto geleverd is en de nummerplaten onderweg zijn naar de dealer. 1 jaar en 8 maand na bestelling…Skoda heeft toch wat van z’n pluimen verloren, wat een compleet gebrek aan communicatie naar de klanten toe 🤦♂️Jovan schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:06:
Hier ook heel frustrerende situatie. Skoda Enyaq 80iv besteld als leasewagen eind juli 2021. Levertijd initieel verwacht juni 22. Daarna uitgesteld naar september 22, eind december 22, eind januari 23 en net mail gekregen dat het voor september 23 zou zijn. WTF 😳🤯. Ik ben ne geduldige mens, maar dit is echt wel te belachelijk voor woorden. Ondertussen heb ik al wel bijna een jaar een laadpaal staan 🙄
Zit er dan nog verschil in uitvoering ?Jovan schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:00:
[...]
Nog eens een update. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Nadat ik dikke maand geleden bericht had gekregen dat hij eind mei zou geleverd worden (maar pas eind april zou bevestigd worden door fabriek) heb ik deze namiddag bericht gekregen dat de auto geleverd is en de nummerplaten onderweg zijn naar de dealer. 1 jaar en 8 maand na bestelling…Skoda heeft toch wat van z’n pluimen verloren, wat een compleet gebrek aan communicatie naar de klanten toe 🤦♂️
Kan me voorstellen dat er e.e.a. is aangepast ten opzichte van het bestelmoment.
(en de prijs ?? )
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Na maandenlang meelezen (en soms me afvragen waar ik aan begonnen ben...) is de bestelling voor 'n Enyaq ondertussen geplaatst. Eerste indicatie van de levertijd (volgens de leasemaatschappij) is "begin september 2023". Klinkt me onwaarschijnlijk snel in de oren na alle horrorverhalen hier.
De dealer doet niet (meer) aan Honeymoon, het leverde hem meer vragen op in plaats van minder. Dus ik zal het moeten doen met wat de leasemaatschappij zegt en een incidenteel belletje naar de dealer. Zijn inschatting is vooralsnog "begin volgend jaar".
De dealer doet niet (meer) aan Honeymoon, het leverde hem meer vragen op in plaats van minder. Dus ik zal het moeten doen met wat de leasemaatschappij zegt en een incidenteel belletje naar de dealer. Zijn inschatting is vooralsnog "begin volgend jaar".
[ Voor 5% gewijzigd door mthmulders op 13-04-2023 15:33 . Reden: Inschatting dealer toegevoegd ]
Heb ik 0 info over gekregen…🤷♂️ZeRoC00L schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:28:
[...]
Zit er dan nog verschil in uitvoering ?
Kan me voorstellen dat er e.e.a. is aangepast ten opzichte van het bestelmoment.
(en de prijs ?? )
Maar dat is mss omdat het een leasewagen is?
Veel plezier vandaag 👍🏻DUCMANs schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:36:
De mijne wordt vandaag bij de dealer geleverd en volgende week vrijdag afleverklaar gemaakt.Op maandag kan ik hem dan ophalen ⏳️
Jammer genoeg zit ik een beetje in dezelfde situatie … December 2021 bestelling geplaatst via portaal van Delorge (www.leaseonweb.be). Fleet van mijn eigen bedrijf heeft de bestelling bevestigd, voor de rest 0 communicatie. Bestelling is geplaatst bij de Delorge dealer die kennelijk alle VW en Skoda’s doet van Belgisch limburg.Jovan schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 07:45:
[...]
Heb ik 0 info over gekregen…🤷♂️
Maar dat is mss omdat het een leasewagen is?
Omdat ik op voorhand naar de dealer geweest was om eens test te rijden, wist ik dat het +-1 jaar ging duren.
Een jaar lang gewacht zonder iets te horen van iemand, dan in februari toch zelf maar eens contact opgenomen met dealer. Die hebben mij afgescheept en gaven echt het gevoel dat het ze compleet niets interesseerde. Ze hebben geen datum gegeven.
Wel kreeg ik de info dat als ik nieuwe zou bestellen dat die binnen het jaar geleverd wordt … nuttig
Vorige maand waterpomp stuk aan mijn huidige Skoda. Die wouden ze niet meer maken omdat die buiten lease viel

Toen was ik het toch wel beu, met fleet van mijn bedrijf gebeld met vraag om bestelling te annuleren en een Tesla te nemen.
Op moment van mijn eerste bestelling ondertussen 17maanden geleden stonden er nog geen Tesla’s op de carlist, maar nu wel. Er zijn ook collega’s die binnen 2 maanden hun Tesla al kregen.
Kosteloze annulatie zou normaal geen probleem zijn als de wagen nog niet in productie was volgens fleet.
2 dagen er voor was er geen info, maar toen ik wou annuleren wist de dealer plots wel van alles, wagen zou toevallig die week in productie gaan en Juni geleverd worden … annulatie dus niet meer mogelijk
Ik heb altijd graag met Skoda gereden, en wie weet hoe een fijne auto het is, maar dit gaat toch mijn laatste VAG product worden, ben compleet niet te speken over gang van zaken.
Ook heb ik er weinig hoop op dat hij er is in Juni, het zal wel een verhaaltje zijn om de bestelling niet kwijt te raken denk ik dan

Vandaag bij mij geupdatet naar "In Production"PMY schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:07:
[...]
Bij mij werkt het terug (weet niet of de garage iets gedaan heeft zonder te antwoorden op mijn mail, of als de website uit zichzelf gewoon terug werkt).
Vermoedelijke levering 10 mei dus de spanning is er zeker, vandaar nogmaals contact opgenomen met de dealer en hij zit op transportSpitt schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:55:
ik volg het ...
Gaat om een BE bestelling via leaseplan.
Besteld 18/10/2021...
...
Nieuwsgierig wanneer hij komt, en met welke uitrusting.
*happydance*
Ik was niet thuis in het weekend, maar die van mij heeft ondertussen status Internal Transfer. Production date vorige vrijdag.
Als ik voorgaande posts hier bekijk, dan is dat binnen goede maand levering normaal (hopelijk).
Ik mag zaterdag ca 1 maand na productie mijn fabia ophalen. Hopelijk heeft iemand er iets aan.Kevinp schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:45:
Ik weet dat het wat offtopic is, maar meer ontopic kon ik niet vinden. (en de dealer is niet perse heel snel met antwoorden).
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Eindelijk positief nieuws voor mij. Ik mag de wagen gaan ophalen op 3 mei bij de dealer.Blaizer schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:14:
Ik heb ook in België een bestelling lopen, in september 2021 geplaatst.
Vorige week maandag heb ik van de dealer bericht gekregen dat de Belgische importeur de wagen ontvangen heeft.
Ik verwacht dus elk moment een bericht van mijn werkgever dat ik mijn huidige wagen mag gaan inwisselen voor de nieuwe.
Blijkbaar was mijn dossier blijven "hangen" bij de leasingmaatschappij, ondanks dat mijn werkgever al sinds eind februari een akkoord had gegeven om de wagen in te schrijven

Ter volledigheid, ik heb dus 19 maanden gewacht op mijn Enyaq iV 80 in

Sportline iV80 besteld via zakelijke lease op 1 aug 2022. Geplande levering bij bestelling week 19 2023. Paar weken geleden werd aangegeven dat de levering minimaal vertraagd werd naar week 24 2023.
Inmiddels een productie datum (7 mei) uitlevering naar week 25. Zou dan uitkomen op een totale bestel en levering van 11 maanden!
Ik kreeg vanmiddag een update van de LM.
Skoda geeft aan de Sportline de komende periode met 20” Taurus velgen uit te leveren ipv met Vega.
De Vega velgen zijn slecht leverbaar en om de levertijd van de auto te verkorten wordt deze nu met de Taurus uitgeleverd. Andere mensen ook een dergelijke bericht gekregen?
Inmiddels een productie datum (7 mei) uitlevering naar week 25. Zou dan uitkomen op een totale bestel en levering van 11 maanden!
Skoda geeft aan de Sportline de komende periode met 20” Taurus velgen uit te leveren ipv met Vega.
De Vega velgen zijn slecht leverbaar en om de levertijd van de auto te verkorten wordt deze nu met de Taurus uitgeleverd. Andere mensen ook een dergelijke bericht gekregen?
[ Voor 31% gewijzigd door JeeAre op 21-04-2023 18:11 ]
Onderhand staat mijn Enyaq op levering in week 18. Afgelopen week kreeg ik bericht vanuit de LM dat de standaard velg 19 inch Proteus niet goed leverbaar is en dat deze is vervangen voor de 19 inch Regelus. Dit heeft geen effect op het lease bedrag, maar wel €200 meer op de fiscale waarde.JeeAre schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:16:
Sportline iV80 besteld via zakelijke lease op 1 aug 2022. Geplande levering bij bestelling week 19 2023. Paar weken geleden werd aangegeven dat de levering minimaal vertraagd werd naar week 24 2023.
Ook op de standaard velgen dus tekorten naast de sportline!
Hier iets later besteld, maar ik heb ook voor de sportline iv80 de vraag gehad een paar weken terug of ik wil laten leveren met de Taurus. Ik zal de dealer weer eens vragen of er al nieuws is.JeeAre schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:16:
Dat bericht kreeg ik een paar weken geleden ook. Ze geven wel korting op de nieuwe velgen, maar het maakt wel degelijk uit voor de fiscale waarde. Nou vind ik de Regulus wel mooier dan de Proteus, maar ik heb er niet extra bijtelling voor over. Ik zeg altijd maar zo: de velgen zie je toch niet als je in de auto zit, dus waarom er extra voor betalen?rdungen schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:42:
[...]
Onderhand staat mijn Enyaq op levering in week 18. Afgelopen week kreeg ik bericht vanuit de LM dat de standaard velg 19 inch Proteus niet goed leverbaar is en dat deze is vervangen voor de 19 inch Regelus. Dit heeft geen effect op het lease bedrag, maar wel €200 meer op de fiscale waarde.
Ook op de standaard velgen dus tekorten naast de sportline!
Gisteren, 9 maanden na bestelling, mijn Enyaq Coupé opgehaald. Zoals iedereen roept; zeker het wachten waard!!
De geschiedenis van mijn bestelling:
20 juli 2022: Bestelling geplaatst. Geplande productie week 49 (5 december), geplande levering week 52 (26 december)
1 september: Geplande leverweek naar week 44 (31 oktober)
26 september: Geplande leverweek naar week 12 (20 maart 2023)
3 oktober: Geplande leverweek naar week 8 (20 februari)
3 november: Geplande productie naar week 6 (6 februari)
16 januari: Geplande leverweek naar week 12 (20 maart)
1 februari: Geplande leverweek naar week 38 (18 september)
6 februari: Definitieve productie gepland voor week 12 (22 maart)
23 februari: Productienummer gekregen en levering naar week 19 (8 mei)
24 maart: Bericht dat productie is gestart op 23 maart
30 maart: VIN gekregen
31 maart: Bericht dat productie op 29 maart is afgerond en dat de auto gepland staat voor transport
6 april: Auto staat in Leusden bij importeur
14 april: Auto afgeleverd bij dealer
24 april: Afleverdag
Zoals je ziet is de planning erg grillig en was er zelfs een uitschieter naar 60 weken. De beloofde levering rond kerst 2022 is niet gehaald maar ik ben blij met de doorlooptijd van 9 maanden. Zeker als je hoort dat anderen veel langer moeten wachten.
:strip_exif()/f/image/ihLYsrid9sXRCWqjAZy5RJNm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pHpHTTsJ9ks6ko4Vp7WRLs1b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bZYqIU0SujlEo6bzhigvun2h.jpg?f=fotoalbum_large)
De geschiedenis van mijn bestelling:
20 juli 2022: Bestelling geplaatst. Geplande productie week 49 (5 december), geplande levering week 52 (26 december)
1 september: Geplande leverweek naar week 44 (31 oktober)
26 september: Geplande leverweek naar week 12 (20 maart 2023)
3 oktober: Geplande leverweek naar week 8 (20 februari)
3 november: Geplande productie naar week 6 (6 februari)
16 januari: Geplande leverweek naar week 12 (20 maart)
1 februari: Geplande leverweek naar week 38 (18 september)
6 februari: Definitieve productie gepland voor week 12 (22 maart)
23 februari: Productienummer gekregen en levering naar week 19 (8 mei)
24 maart: Bericht dat productie is gestart op 23 maart
30 maart: VIN gekregen
31 maart: Bericht dat productie op 29 maart is afgerond en dat de auto gepland staat voor transport
6 april: Auto staat in Leusden bij importeur
14 april: Auto afgeleverd bij dealer
24 april: Afleverdag
Zoals je ziet is de planning erg grillig en was er zelfs een uitschieter naar 60 weken. De beloofde levering rond kerst 2022 is niet gehaald maar ik ben blij met de doorlooptijd van 9 maanden. Zeker als je hoort dat anderen veel langer moeten wachten.
:strip_exif()/f/image/ihLYsrid9sXRCWqjAZy5RJNm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pHpHTTsJ9ks6ko4Vp7WRLs1b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bZYqIU0SujlEo6bzhigvun2h.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uMegwdU8kJPXSCAqqQOrsjvN.jpg?f=fotoalbum_large)
Hey Aritmeester, mooie auto veel plezier ermee !aritmeester schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:24:
Gisteren, 9 maanden na bestelling, mijn Enyaq Coupé opgehaald. Zoals iedereen roept; zeker het wachten waard!!
De geschiedenis van mijn bestelling:....
Heb mijne nu bijna 2 weken en helemaal vergeten hier nog even een foto te posten.
Bij deze alsnog. Auto rijd overigens super, de software (infotainment en navigatie is nogal primitief).
:strip_exif()/f/image/SMbnuwvt3pqMJLijqwdEdzAv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7ZYRokbeU03Ce1H7AzJMFKpp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CG86JEvWkMu98JS1wXBVdbu6.jpg?f=fotoalbum_large)
Thanks, jij ook veel plezier ermee.DUCMANs schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:37:
Hey Aritmeester, mooie auto veel plezier ermee !
In het blauw is hij ook erg mooi!DUCMANs schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:37:
Heb mijne nu bijna 2 weken en helemaal vergeten hier nog even een foto te posten.
En dan ook nog geleverd gekregen met de Vega velgen! Mooi!Spitt schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:02:
Vorige vrijdag gaan halen, 18maanden gewacht maar instant -love- als je hem dan eindelijk ziet.
[Afbeelding]
Toen ik over de levertijden begon zei de dealer dat Skoda BE de keuze heeft gemaakt om af te leveren zoals op de bestelling staat met bijgevolg de langere levertijden. Of het waar is of niet weet ik natuurlijk niet.
Heb wel de easy park nog niet gevonden, maar het is nog wennen aan alles
Heb wel de easy park nog niet gevonden, maar het is nog wennen aan alles
Vandaag weer een update. Leverweek 18 is nu week 22 geworden. Ik heb wel het Vin nr ontvangen. Ik kan niet goed vinden (heb flink gezocht al op dit forum) hoe ik met honeymoon kan werken. Heeft iemand hier een tip voor? Thx
April 2022 besteld, toen was er op de wilde gok "neem maar een levertijd van anderhalf jaar, we weten het zelf niet" gezegd.
Vandaag nog eens naar de dealer gebeld, die wist met vreugdevol te vertellen dat ik'm waarschijnlijk, niet zeker, in september al mocht verwachten!
Spannend hoor
Vandaag nog eens naar de dealer gebeld, die wist met vreugdevol te vertellen dat ik'm waarschijnlijk, niet zeker, in september al mocht verwachten!
Spannend hoor
Betreft een BE of NL bestelling?4Trees schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:47:
April 2022 besteld, toen was er op de wilde gok "neem maar een levertijd van anderhalf jaar, we weten het zelf niet" gezegd.
Spannend hoor
Ik heb ook aangenaam nieuws mogen ontvangen dat de wagen zelfs een maand vroeger geleverd zou worden dan oorspronkelijk gepland...
Dit kan betekenen dat:
- Productie vlotter gaat
- Veel annuleringen in bestellingen door de price drop van de concurrentie (vooral Tesla Model Y)?
Belgische bestelling bij Verellen in Geelst3rn schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:55:
[...]
Betreft een BE of NL bestelling?
Ik heb ook aangenaam nieuws mogen ontvangen dat de wagen zelfs een maand vroeger geleverd zou worden dan oorspronkelijk gepland...
Dit kan betekenen dat:
- Productie vlotter gaat
- Veel annuleringen in bestellingen door de price drop van de concurrentie (vooral Tesla Model Y)?
Is de status van je bestelling op myskoda.be al veranderd? Bij mij staat die wel nog steeds op 'Ordered'.
Status kan je opvragen via apexremote methode.
this in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"
Ik heb geen info van mijn dealer gekregen hoe of wat ik in MySkoda zou kunnen nakijken.st3rn schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:10:
[...]
Is de status van je bestelling op myskoda.be al veranderd? Bij mij staat die wel nog steeds op 'Ordered'.
Status kan je opvragen via apexremote methode.
this in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"
Normaal kan je adhv je email adres gewoon je account aanmaken. Als de dealer jou email meegegeven heeft bij de bestelling, dan zou je daar de nodige details moeten kunnen opvragen. Ik heb ook geen info oid ontvangen van mijn dealer, maar na registratie kon ik wel via apexremote gegevens van mijn bestelling terug vinden.4Trees schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:43:
[...]
Ik heb geen info van mijn dealer gekregen hoe of wat ik in MySkoda zou kunnen nakijken.
Hm heb account gemaakt met m'n beide e-mailadressen maar helaas geen auto aan verbonden. Zal gewoon moeten wachtenst3rn schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:08:
[...]
Normaal kan je adhv je email adres gewoon je account aanmaken. Als de dealer jou email meegegeven heeft bij de bestelling, dan zou je daar de nodige details moeten kunnen opvragen. Ik heb ook geen info oid ontvangen van mijn dealer, maar na registratie kon ik wel via apexremote gegevens van mijn bestelling terug vinden.
Op de portal zie ik er ook geen auto aan verbonden hoor, maar met de apexremote methode kan je normaal wel gegevens van je bestelling zien.4Trees schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:46:
[...]
Hm heb account gemaakt met m'n beide e-mailadressen maar helaas geen auto aan verbonden. Zal gewoon moeten wachten
Inloggen op myskoda.be:
- F12 (Developer Tools)
- Network tab openen (filter op fetch/xhr activeren)
- Apexremote responses tonen data van je bestelling (toch één van de responses)
en hoe zet je die getallen om naar een datum?st3rn schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:57:
[...]
Op de portal zie ik er ook geen auto aan verbonden hoor, maar met de apexremote methode kan je normaal wel gegevens van je bestelling zien.
Inloggen op myskoda.be:
- F12 (Developer Tools)
- Network tab openen (filter op fetch/xhr activeren)
- Apexremote responses tonen data van je bestelling (toch één van de responses)
edit: gevonden: https://www.epochconverter.com/
[ Voor 4% gewijzigd door Hakki op 05-05-2023 21:25 ]
Wanneer is jou geplande leverdatum? En wanneer besteld?Hakki schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:12:
[...]
en hoe zet je die getallen om naar een datum?
edit: gevonden: https://www.epochconverter.com/
Ik heb een Sportline 80 (met ultra pack) in bestelling. Wordt hopelijk in augustus geleverd.
BEst3rn schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:29:
[...]
Wanneer is jou geplande leverdatum? En wanneer besteld?
Ik heb een Sportline 80 (met ultra pack) in bestelling. Wordt hopelijk in augustus geleverd.
Besteldatum 22/11/2022
Vroegste 31/07/2023
Laatste 29/10/2023
Maar mijn huidige leasing loopt sowieso nog tot 21/11/2023, dus vroeger zal het zeker niet worden.
Welke configuratie precies?Hakki schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:35:
[...]
BE
Besteldatum 22/11/2022
Vroegste 31/07/2023
Laatste 29/10/2023
Maar mijn huidige leasing loopt sowieso nog tot 21/11/2023, dus vroeger zal het zeker niet worden.
Wat is de status van je bestelling via apexremote? ‘Ordered’?
Ordered.st3rn schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 06:55:
[...]
Welke configuratie precies?
Wat is de status van je bestelling via apexremote? ‘Ordered’?
Enyaq IV80 met plus pakket.
Update
17 februari 2022 besteld, leverdatum 30 september 2022, toen 17 februari 2023, toen ergens in Q1 2023, toen heel lang stilte, toen leverdatum 26 mei, toen medio juni, en toen opeens bericht dat ik hem vanaf 12 mei kan ophalen. Zodoende EINDELIJK m'n Enyaq ophalen op 17 mei bij Van Mossel in Waalwijk.
Ben erg benieuwd naar de auto, en de effecten van de nieuwste OTA updates op de SW.
Uitvoering:
- Enyaq 80
- Arctic Silver lak
- Assistentie pakket
- Comfort pakket
- Klimaat pakket
- Vega 20" velgen
- Trekhaak
17 februari 2022 besteld, leverdatum 30 september 2022, toen 17 februari 2023, toen ergens in Q1 2023, toen heel lang stilte, toen leverdatum 26 mei, toen medio juni, en toen opeens bericht dat ik hem vanaf 12 mei kan ophalen. Zodoende EINDELIJK m'n Enyaq ophalen op 17 mei bij Van Mossel in Waalwijk.
Ben erg benieuwd naar de auto, en de effecten van de nieuwste OTA updates op de SW.
Uitvoering:
- Enyaq 80
- Arctic Silver lak
- Assistentie pakket
- Comfort pakket
- Klimaat pakket
- Vega 20" velgen
- Trekhaak
[ Voor 3% gewijzigd door masticore87 op 10-05-2023 13:53 ]
En weer een update. 17-03 werd vervolgens 28-04. Na contact LM wisten ze mij te vertellen dat de auto in week 18 geleverd zou worden. Dit werd week 19, toch week 22 en vanochtend gebeld dat het week 24 zou worden. Een uur later belde niet de LM maar de Van Mossel Skoda in Tilburg dat de auto afgelopen maandag is geleverd. Volgende week woensdag wordt hij thuis geleverd. Schiet mij maar lek, maar ik ben blij!rdungen schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:56:
Volgens mij gaat het nu iets sneller met de laatste bestellingen.
Veel plezier!Blaizer schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:50:
Ik heb die van mij vorige week woensdag eindelijk mogen ontvangenZakelijke leasing in België
Enyaq iV80 loft met warmtepomp
besteld: september 2021
geleverd : mei 2023
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ook wel lang op moeten wachten
Wat was de verwachte leverdatum toen je bestelde?