Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:36
Robin4 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:11:
Klopt het dat ze al aan het aanleggen zijn in Hoensbroek in gebied 1?
Ja dat klopt, en wel van meerdere zijdes.
Voor 2 weken terug zag ik ze zelfs met bijna 20 man werken ter hoogte van de Plus om 19.00u savonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levelup
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-03 09:23
Robin4 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:11:
Klopt het dat ze al aan het aanleggen zijn in Hoensbroek in gebied 1?
Ja, op meerdere plekken wordt er glasvezel aangelegd. Bv in de burgemeester van de kroonstraat ligt het er al, maar ook in het centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 13:38
Racer89 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:54:
@Martinez- Als je glasvezel pakt van KPN en deze binnen laat brengen zul je de eerste tijd ook niet mogen wisselen van provider denk ik?

Is het überhaupt al mogelijk om een andere provider te pakken op de KPN glasvezel ?
Iemand uit Maastricht hier. Bij ons in de straat is deze week glasvezel gelegd. Netwerk van KPN. Deze krijgen we kosteloos naar binnen gebracht en aangesloten. Ik heb ergens gehoord / gelezen dat iemand van KPN de vezel naar binnen komt brengen. Dan aansluiten op een kastje van KPN zodat ze de verbinding kunnen testen. Daarna ben je vrij om te kiezen wat je wil. Of je blijft bij de huidige provider en dan heb je de glasvezel aansluiting i.i.g gratis binnen liggen. Of je pakt een pakket bij KPN of je pakt een pakket bij een van de andere providers op het KPN netwerk. O.a Tweak enz enz.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:21
De aansuiting is gratis en vrijblijvend. Dus geen verplicht glasvezelabonment nodig.
Er zullen genoeg colporteurs aan de deur komen om je een abo aan te draaien, maar je hoeft daar echt geen gebruik van te maken. Alleen toestemming is nodig van de huiseigenaar voor de aanleg.

Zelfs al maak je geen gebruik van vast internet of je zit bij een andere provider, zou ik je altijd adviseren om een aansluiting aan te laten leggen.
De telefoonlijn zal over enkele jaren verdwijnen en het glasvezelnetwerk wordt dus de vervanger ervan.
Verder weten we niet wat het later gaat kosten om alsnog glasvezel binnen te brengen. Kan dus een dure grap worden.

Nu is het gratis en voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:37
cornfed99111 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:38:
De aansuiting is gratis en vrijblijvend. Dus geen verplicht glasvezelabonment nodig.
Er zullen genoeg colporteurs aan de deur komen om je een abo aan te draaien, maar je hoeft daar echt geen gebruik van te maken. Alleen toestemming is nodig van de huiseigenaar voor de aanleg.

Zelfs al maak je geen gebruik van vast internet of je zit bij een andere provider, zou ik je altijd adviseren om een aansluiting aan te laten leggen.
De telefoonlijn zal over enkele jaren verdwijnen en het glasvezelnetwerk wordt dus de vervanger ervan.
Verder weten we niet wat het later gaat kosten om alsnog glasvezel binnen te brengen. Kan dus een dure grap worden.

Nu is het gratis en voor niks.
Dat moet ik wel nuanceren. Bij de meeste gebieden is dat inderdaad zo. Er komen echter steeds meer gebieden waarbij de kabel niet doorgetrokken wordt naar binnen als er niet al een actieve koper verbinding is, of als de bewoner niet meteen van Ziggo naar glasvezel overstapt. In die gevallen blijft de kabel bij de gevel liggen in een boxje. Later naar binnen brengen bij een abonnementsaanvraag is dan wel gratis. Dat dan wel..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@Barre73

Kan alleen herhalen wat die meneer over Heerlen zei in het online filmpje eerder in het topic.

Ik snap dat in andere gebieden ander beleid gevoerd kan worden, maar daar wonen wij dus niet.

Dan blijft de vraag hoe is de situatie voor Heerlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
In Heerlen blijft de aansluiting in huis gratis ook al blijf je bij Ziggo of een andere aanbieder.
Je kunt ook kiezen om later aangesloten te worden maar dan kost het dacht ik 1100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Von Henkel schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 02:15:
In Heerlen blijft de aansluiting in huis gratis ook al blijf je bij Ziggo of een andere aanbieder.
Je kunt ook kiezen om later aangesloten te worden maar dan kost het dacht ik 1100 euro.
Bij KPN Netwerk betaal je ook later na de uitrol niet om alsnog aangesloten te worden. Wel is dan de voorwaarde dat je een abonnement neemt. Tijdens de huidige uitrol is die voorwaarde er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Wat ik in diverse filmpjes heb gezien is dat er gewoon 1 monteur komt die ook de glasvezel binnen brengt en een pigtail er op last of ja tegenwoordig kunnen ze ook al gelijmd worden en gepolijst of zelfs als met een of andere klem methode. Vandaar zal het gratis zijn in het verleden moest er extra een bedrijf komen voor die vezel / pigtail te lassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 23:51
Racer89 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:36:
Wat ik in diverse filmpjes heb gezien is dat er gewoon 1 monteur komt die ook de glasvezel binnen brengt en een pigtail er op last of ja tegenwoordig kunnen ze ook al gelijmd worden en gepolijst of zelfs als met een of andere klem methode. Vandaar zal het gratis zijn in het verleden moest er extra een bedrijf komen voor die vezel / pigtail te lassen.
alle aansluitingen die door KPN netwerk/glaspoort gedaan worden is nog altijd fusielassen.
reggefiber had vroeger de regeling je later er kosten in rekening gebracht wordt als later de kabel na binnen gebracht moest worden.
kpn heeft van die regeling afscheid genomen en heeft gezegt ook wegens uifaseren van koper de klant alsnog glas binnen wilt hebben het kosteloos gedaan wordt. (echter zijn er wel paar uitzondingen)

alleen wordt de kabel weg geknipt of ftu door de klant gesloopt dan krijgt de klant wel rekening heb er al genoeg voorbij zien komen helaas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
jopoh schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:09:
[...]

alle aansluitingen die door KPN netwerk/glaspoort gedaan worden is nog altijd fusielassen.
reggefiber had vroeger de regeling je later er kosten in rekening gebracht wordt als later de kabel na binnen gebracht moest worden.
kpn heeft van die regeling afscheid genomen en heeft gezegt ook wegens uifaseren van koper de klant alsnog glas binnen wilt hebben het kosteloos gedaan wordt. (echter zijn er wel paar uitzondingen)

alleen wordt de kabel weg geknipt of ftu door de klant gesloopt dan krijgt de klant wel rekening heb er al genoeg voorbij zien komen helaas
Om eerlijk te zijn heeft Reggefiber ook nooit kosten in rekening gebracht voor na-aansluitingen na het project. Maar wel altijd met die voorwaarde dat je een abonnement af moeten sluiten.
En ook nu onder KPN geldt hetzelfde.
Tijdens het project is die voorwaarde er niet en wordt elk BAG adres met een verblijfsfunctie aangesloten (op een aantal projectgebieden na dan).

Dus nee, @Racer89 , het heeft niets te maken met de manier waarop de pigtail bevestigd wordt aan de vezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
jopoh schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:09:
[...]

Niet helemaal waar, er zijn toen zelfs opleidingen gegeven aan monteurs voor die pigtail er op de zetten aan inhome monteurs. En volgens mij was dit een soort klem methode dus niet fusielassen. ( ik heb deze cursus nooit zelf gehad ) Dit is toen allemaal begonnen i.v.m. het ombouwen van de huisaansluitingen in sommige gebieden omdat de NT er niet op paste anders. Dit had met overnames te maken van andere gebieden door KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Racer89 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 07:07:
[...]

Niet helemaal waar, er zijn toen zelfs opleidingen gegeven aan monteurs voor die pigtail er op de zetten aan inhome monteurs. En volgens mij was dit een soort klem methode dus niet fusielassen. ( ik heb deze cursus nooit zelf gehad ) Dit is toen allemaal begonnen i.v.m. het ombouwen van de huisaansluitingen in sommige gebieden omdat de NT er niet op paste anders. Dit had met overnames te maken van andere gebieden door KPN.
Klopt. Dat waren de hele oude gebieden met een Packetfront FTU. Niet door Reggefiber aangelegd maar wel overgenomen en op een bepaald moment massaal gemigreerd naar een nieuwere FTU, vooral ook met eigen KPN monteurs.
Maar dat was een eenmalig project en is uiteindelijk niet voortgezet in de verdere uitrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Nou ik heb mijn rolletje glasvezel bij de voordeur liggen (wat volgens schema niet onder graven valt)
Nu is het wachten op de aansluiting in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-05 16:58

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Bij mij liggen ze ook al in de straat (Mariarade). Heb ook markeringen op de stoep staan. Denk dat ie deze week de grond in gaat hiero.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:29
Bij mij is de status ook veranderd van

Plan van aanpak -> Je krijgt glasvezel..

Volgens mij lopen de werkzaamheden best wel snel door. Als dit echt zo is.. Denk ik dat hier misschien al einde van het jaar misschien al kan hebben. Zou mooi zijn.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05 22:01
Ik kan niks vinden over de aanleg van Rennemig, mijn ouders wonen achter de terhoevender weg en vroeger hoorde hun helft van de straat bij Hoensbroek, hoop dat ze zo langzaam verder gaan richting Heerlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Cyclonic schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:16:
Ik kan niks vinden over de aanleg van Rennemig...
cornfed99111 in "Glasvezel in Heerlen"

Meer info is er niet.
Maar in de loop van 2023 zal meer bekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Iemand enig idee wat de status rondom Simpelveld is? Mijn ouders kregen een brief van Delta in de bus dat ze de auto niet meer in de straat mochten parkeren? Terwijl ze een eigen oprit hebben. ( ze hebben zelf gewoon KPN via koper en geen fiber pakket afgesloten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slimstalleren
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17-03 09:49
Racer89 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:37:
Iemand enig idee wat de status rondom Simpelveld is? Mijn ouders kregen een brief van Delta in de bus dat ze de auto niet meer in de straat mochten parkeren? Terwijl ze een eigen oprit hebben. ( ze hebben zelf gewoon KPN via koper en geen fiber pakket afgesloten )
Ik vermoed niet dat er staat dat de auto niet meer in de straat geparkeerd mag worden, maar de vraag om op een bepaald moment er rekening mee te houden dat je bijvoorbeeld niet voor de deur kan parkeren. Het is standaard bij eigenlijk alle kabelaars dat er zgn. graafbrieven worden ingegooid, door de mannen van die civiele ploegen zelf, een aantal dagen voordat er begonnen wordt met graven, zodat mensen niet op een ochtend opeens de auto niet meer van de oprit af kunnen rijden of dat men niet kan graven, omdat er een auto op het tracé staat. Ze zijn overigens afgelopen maandag civiel gestart in Simpelveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@Slimstalleren Ze zijn inderdaad begonnen, aan de kant waar mijn ouders wonen ligt geen trottoir ze leggen de kabel daar direct in de weg. De straat is niet al te breed vooral als het trottoir open moet en de weg. Er stond duidelijk in verzoek om de straat vrij te houden van auto's en ergens elders te parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slimstalleren
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17-03 09:49
Racer89 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:54:
@Slimstalleren Ze zijn inderdaad begonnen, aan de kant waar mijn ouders wonen ligt geen trottoir ze leggen de kabel daar direct in de weg. De straat is niet al te breed vooral als het trottoir open moet en de weg. Er stond duidelijk in verzoek om de straat vrij te houden van auto's en ergens elders te parkeren.
Daar heb ik mijn collega's uit dat projectteam inderdaad over gehoord. Dat is een leuk stukje Simpelveld. 🙈
Dan begrijp ik ook waarom daar geen auto's geparkeerd kunnen worden; erg smal straatje. Dan heb ik me vergist en voor mijn beurt gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Waar moet je op letten als je zelf gebruik wilt maken van eigen apparatuur en in bijzonder het direct aansluiten van de glasvezelrouter op de glasvezel? Dus zonder een ONT ertussen.

Als ik het goed begrijp komt in Heerlen een XGS-PON verbinding.
Die heeft een actieve terminering en daarop kan alleen apparatuur die dat ondersteunen.
Is daar een lijst van welke apparatuur daar onder valt?

Hier heb ik al jaren een Fritzbox infrastructuur door het huis en voor mij logisch dat dit zo blijft.
Dus voor mij kijk ik als eerste naar de Fritz modellen.

[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 21-07-2022 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
cornfed99111 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:34:
Waar moet je op letten als je zelf gebruik wilt maken van eigen apparatuur en in bijzonder het direct aansluiten van de glasvezelrouter op de glasvezel? Dus zonder een ONT ertussen.

Als ik het goed begrijp komt in Heerlen een XGS-PON verbinding.
Die heeft een actieve terminering en daarop kan alleen apparatuur die dat ondersteunen.
Is daar een lijst van welke apparatuur daar onder valt?

Hier heb ik al jaren een Fritzbox infrastructuur door het huis en voor mij logisch dat dit zo blijft.
Dus voor mij kijk ik als eerste naar de Fritz modellen.
heel simpel tot op heden is er geen lijst.
aangezien er op dit moment nog geen enkele sfp op de markt is die juist omgaat met XGS-pon.

Klopt je ONT wordt geativeerd heb je eigen ONT/SFP kan je die via je provider laten activeren. bij de ene moet je via klantenservice. maar zoals bij kpn zelf kan weer via de service pagina online.

er is fritz box FRITZ!Box 5530 op dit moment alleen AON netwerk waarbij je rechtstreeks met patch kabel kan aansluiten. ftriz heeft sfp voor xgs-pon in ontwikkeling alleen nog niet leverbaar.

beste optie nu is ONT laten plaatsen vanaf ONT utp na de wan zijde van je frizz profiel instellen op je provider en gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
jopoh schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:54:
[...]

heel simpel tot op heden is er geen lijst.
aangezien er op dit moment nog geen enkele sfp op de markt is die juist omgaat met XGS-pon.

Klopt je ONT wordt geativeerd heb je eigen ONT/SFP kan je die via je provider laten activeren. bij de ene moet je via klantenservice. maar zoals bij kpn zelf kan weer via de service pagina online.

er is fritz box FRITZ!Box 5530 op dit moment alleen AON netwerk waarbij je rechtstreeks met patch kabel kan aansluiten. ftriz heeft sfp voor xgs-pon in ontwikkeling alleen nog niet leverbaar.

beste optie nu is ONT laten plaatsen vanaf ONT utp na de wan zijde van je frizz profiel instellen op je provider en gaan :D
Ik vond tot nu toe ook geen alternatieven voor een directe XGS-PON verbinding.
Zag alleen modellen voor een passieve verbinding. Die zijn onbruikbaar bij XGS-PON.
Denk dat dit nog een tijdje nodig heeft, voordat producten op de markt komen. AVM is sowieso niet bepaald
de snelste met productontwikkeling...haha... :'(

P.S.

Vond dit topic met hetzelfde thema. Interessant om te volgen.
[KPN WBA] Ervaringen XGS.PON direct op glas (zonder NTU/ONT)

[ Voor 6% gewijzigd door cornfed99111 op 22-07-2022 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:07
Racer89 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:17:
Ben benieuwd wanneer ze in Landgraaf starten. Niet dat het echt nodig is aangezien hier alles volstaat met buitenringen en snelheid goed is.

Gezien het feit dat mensen echt staan zitten te wachten op glasvezel, hebben jullie zo'n slecht internet dan? Zover ik weet staat Heerlen & Hoensbroek toch vol met buitenringen. En zijn overal wel redelijke snelheden te halen. Op sommige plaatsen na dan.
Vandaag een kaartje in de brievenbus gekregen:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2139266

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Als ik het goed heb, zijn de eerste adressen geactiveerd orderbaar. Zij krijgen nu toegang tot glasvezel.
Dit is de Kouvenderstraat als voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhW4OzH1o4PlQukz_SAM5LUA-gY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j1rXZ9msewNZIpVQbq6Q7HDa.png?f=fotoalbum_large

Als je op de planning staat ziet dat er zo uit, bijvoorbeeld de Grubbelaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Gg1Fl78nDBVVsjau0VAHUURhOs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K7qAVyqMlAWgT1cvPxJjsyci.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door cornfed99111 op 21-08-2022 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Dat geeft hij op mijn postcode ook aan maar de glasvezel ligt nog steeds buiten de deur.
Voor een paar weken terug heb ik wel een e-mail ontvangen dat ons gebied opgeleverd is.
Maar als ik dan mijn status bekijk (aansluiten woning) is deze opgeschoven van sep/okt naar okt/nov.
Dus nog eventjes geduld hebben :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Von Henkel op 21-08-2022 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
cornfed99111 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:49:
Als ik het goed heb, zijn de eerste adressen geactiveerd. Zij hebben nu toegang tot glasvezel.
Dit is de Kouvenderstraat als voorbeeld.

[Afbeelding]

Als je op de planning staat ziet dat er zo uit bijvoorbeeld de Grubbelaan:

[Afbeelding]
Als je deze site gebruikt moet je je realiseren dat de beschikbaarheid van FttH hier niet betekent dat het al is aangesloten. Het betekent dat het orderbaar is. Dat kan ook al vanaf 4 maanden voor de geplande aansluitdatum.
En dat is dus bij de reactie hierboven zo. Plandatum staat binnen 4 maanden (dus wel orderbaar bij KPN WBA) maar nog niet aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Bij mij komt er iemand langs om het aansluit punt te bepalen..

Vind dat het erg snel gaat, aangezien ik eigenlijk voor Februari - maart 2023 in de planning stond.

• Barre73
Robin4 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:55:
Bij mij komt er iemand langs om het aansluit punt te bepalen..

Vind dat het erg snel gaat, aangezien ik eigenlijk voor Februari - maart 2023 in de planning stond.
Dat is ook de eerste stap zodat de graafploegen straks weten waar bij de gevel zij de kabel moeten achterlaten. Dan gaan ze over een paar weken graven en dan is het niet vreemd dat het nog 4 maanden duurt voor je kan worden aangesloten. Blazen, lassen, apparatuur in de PoP, straatkast aansluiten, etc...
Dus dan zit je al snel in januari/februari.

• Robin4
Paar minuten geleden langs geweest om een stick formulier achter te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Kabeloorlog: KPN verlaagt glasvezeltarieven voor aanbieders onder druk van waakhond
Ben benieuwd of de prijzen echt zullen zakken. Tot nu toe waren de andere aanbieders alleen voor de "show" daar. En was het alleen zinvol om een KPN abonnement af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Von Henkel schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:41:
Kabeloorlog: KPN verlaagt glasvezeltarieven voor aanbieders onder druk van waakhond
Ben benieuwd of de prijzen echt zullen zakken. Tot nu toe waren de andere aanbieders alleen voor de "show" daar. En was het alleen zinvol om een KPN abonnement af te sluiten.
Kun je dit onderbouwen?

30 september krijgen mijn buurman en ik de reeds aangelegde glasvezelkabel aangesloten in de meterkast. Emmastraat in Mariarade. Ik ben benieuwd hoelang het dan nog duurt voordat ik abo's kan gaan vergelijken van de verschillende glasproviders.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Techno Overlord schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:51:
[...]

Kun je dit onderbouwen?

30 september krijgen mijn buurman en ik de reeds aangelegde glasvezelkabel aangesloten in de meterkast. Emmastraat in Mariarade. Ik ben benieuwd hoelang het dan nog duurt voordat ik abo's kan gaan vergelijken van de verschillende glasproviders.
Als je adres op 30 september ook netjes wordt afgemeld in de administratie van KPN Netwerk zou je na een weekje wel alle providers moeten kunnen zien. Grote providers al binnen enkele dagen, kleinere providers updaten maar 1 keer per week hun database vanuit de administratie van KPN Netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Middels al een schouw rapport gehad gisteren.

Hoe lang kan het dan nog gaan duren voordat ze de glasvezel gaan blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levelup
Update: Zijn nu bezig in de Koestraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Techno Overlord schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:51:
[...]

Kun je dit onderbouwen?

Een paar kon ik bekijken en die zaten op 60 euro per maand voor 1GB up/down
Youfone is 45 euro voor 6 maanden en daarna 60 euro
Solcon is voor 59.99 euro per maand
KPN had een aanbieding van 6 maanden voor 35 euro en daarna 57.50 euro.
Dus het word afwachten of de andere ook met aanbiedingen komen en een paar hiervan bleken ook heel slechte service te verlenen.
Voor mij zal het gewoon KPN worden met een gemiddelde prijs van 46,25 euro voor het eerste jaar vind ik dit best een mooie aanbieding.(Geen Tv en telefoon)

[ Voor 6% gewijzigd door Von Henkel op 31-08-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levelup
Ik heb op 2Juli bij breedband winkel een preorder gedaan.

KPN 1Gbps up/down + TV - 12mnd 35 euro met 30 euro cashback.
Nu is het afwachten tot oplevering.
Leek mij een prima actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Von Henkel
Dit weekend had KPN een aanbieding van 35 euro voor 12 maanden voor 1GB up/down incl. gratis TV.
Tv heb ik alsnog geweigerd omdat hij verder nooit gebruikt word.
Mijn modem word 5 oktober aangesloten en vanaf dan hebben we glasvezel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Von Henkel schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:30:
Dit weekend had KPN een aanbieding van 35 euro voor 12 maanden voor 1GB up/down incl. gratis TV.
Tv heb ik alsnog geweigerd omdat hij verder nooit gebruikt word.
Mijn modem word 5 oktober aangesloten en vanaf dan hebben we glasvezel 8)
Idd een mooie aanbieding. In welke wijk woon je? Zou ik nu ook al voor dit abo kunnen gaan? Ik krijg pas 30 september de glasvezel de meterkast in getrokken.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Techno Overlord schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 15:48:
[...]

Idd een mooie aanbieding. In welke wijk woon je? Zou ik nu ook al voor dit abo kunnen gaan? Ik krijg pas 30 september de glasvezel de meterkast in getrokken.
Zelf woon ik in Mariarade en ik had nog geen bericht dat ik de glasvezel binnen getrokken kreeg.
Maar als jij je postcode invult dan krijg je de juiste datum vanzelf.
Uiteraard heb ik ze even gebeld ivm het opzeggen van Ziggo.
Blijft een beetje vreemd om een nieuw abbo af te sluiten als je nog niets in de meterkast hebt liggen.
Maar ze beloofde me dat alles op tijd was en ik niet zonder internet kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Vandaag weer contact gehad met KPN er schijnen problemen te zijn wat betreft de aansluiting.
Mij valt op telkens als ik hun bel mijn aansluiting 1 maand opschuift.
Mijn abbo sluit ik af op 5 sept en zou internet hebben op 5 okt.
1 dag later belde ik terug om gegevens door te geven en de aansluiting schuift ook door naar 6 okt.
Vandaag gebeld omdat er iets mis is met het maken met een afspraak voor het modem binnenshuis en ja hoor mijn aansluiting verschuift nu naar 12 okt. Je zou ze bijna niet meer durven te bellen omdat het dan opschuift.

Lang verhaal kort, ik belde vandaag kpnnetwerk rechtstreeks, open van 8.00u-17.00u, en die hadden om 15.00u al gesloten.
Ander nummer kon ik niet bellen want ik werd meteen eruit gegooid omdat ze mijn nummer konden en ik glasvezel kreeg.
Laatste optie werkt altijd, je belt het nummer om een glasvezel abbo af te sluiten en warempel die nemen wel op.
probleem uitgelegd werd ik in de wacht gezet want ze moest even bellen met KPNnetwerk.
Kon dus niet ze hadden de deuren gesloten. kreeg een verontschuldiging en moet morgen terugbellen.
Dus ik denk stel mijn laatste vraag, kan het KPN modem in bridge modus zodat ik mijn Asus router kan gebruiken.
Dat had ik dus beter niet kunnen doen en kom er nu achter dat het beter is om bij Ziggo zakelijk te blijven.
als iets mis is meteen personeel die begrijpt wat er is en lossen het ook op. laatst was mijn aansluiting in huis niet 100% en binnen 24 uur een monteur hier die meteen alles verving.
Oke de snelheid is niet wat je liever zag, maar ik begin de Ziggo helpdesk veel meer te waarderen dan de klunzen bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Von Henkel schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:09:
Vandaag weer contact gehad met KPN er schijnen problemen te zijn wat betreft de aansluiting.
Mij valt op telkens als ik hun bel mijn aansluiting 1 maand opschuift.
Mijn abbo sluit ik af op 5 sept en zou internet hebben op 5 okt.
1 dag later belde ik terug om gegevens door te geven en de aansluiting schuift ook door naar 6 okt.
Vandaag gebeld omdat er iets mis is met het maken met een afspraak voor het modem binnenshuis en ja hoor mijn aansluiting verschuift nu naar 12 okt. Je zou ze bijna niet meer durven te bellen omdat het dan opschuift.

Lang verhaal kort, ik belde vandaag kpnnetwerk rechtstreeks, open van 8.00u-17.00u, en die hadden om 15.00u al gesloten.
Ander nummer kon ik niet bellen want ik werd meteen eruit gegooid omdat ze mijn nummer konden en ik glasvezel kreeg.
Laatste optie werkt altijd, je belt het nummer om een glasvezel abbo af te sluiten en warempel die nemen wel op.
probleem uitgelegd werd ik in de wacht gezet want ze moest even bellen met KPNnetwerk.
Kon dus niet ze hadden de deuren gesloten. kreeg een verontschuldiging en moet morgen terugbellen.
Dus ik denk stel mijn laatste vraag, kan het KPN modem in bridge modus zodat ik mijn Asus router kan gebruiken.
Dat had ik dus beter niet kunnen doen en kom er nu achter dat het beter is om bij Ziggo zakelijk te blijven.
als iets mis is meteen personeel die begrijpt wat er is en lossen het ook op. laatst was mijn aansluiting in huis niet 100% en binnen 24 uur een monteur hier die meteen alles verving.
Oke de snelheid is niet wat je liever zag, maar ik begin de Ziggo helpdesk veel meer te waarderen dan de klunzen bij KPN.
Maar bridge mode heb je namelijk ook helemaal niet nodig overbodige optie namelijk
of je krijgt de router van uit kpn of je kan gebruik maken achter de NT/ONT van je eigen router dat heet tegenwoordig vrije modem/router keuze. alleen je zal wat instellingen in je eigen router moeten doen zodat die werkt.
voor cm: https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm
voor zakelijk: https://www.kpn.com/zakel...apparatuur-aansluiten.htm
scheelt je gewoon je gewoon 1 apperaat.
PM anders @Barre73 eens die kan vaak snel zien waar het op mis gaat kwa oplevering van de glasvezel

[ Voor 3% gewijzigd door jopoh op 13-09-2022 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jopoh schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:15:
[...]

Maar bridge mode heb je namelijk ook helemaal niet nodig overbodige optie namelijk
of je krijgt de router van uit kpn of je kan gebruik maken achter de NT/ONT van je eigen router dat heet tegenwoordig vrije modem/router keuze. alleen je zal wat instellingen in je eigen router moeten doen zodat die werkt.
voor cm: https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm
voor zakelijk: https://www.kpn.com/zakel...apparatuur-aansluiten.htm
scheelt je gewoon je gewoon 1 apperaat.
PM anders @Barre73 eens die kan vaak snel zien waar het op mis gaat kwa oplevering van de glasvezel
Ik heb tegenwoordig onder mijn berichten staan dat ik geen ongevraagde PM's beantwoord. Het werd een beetje veel.
Maar is wel goed hier. @Von Henkel Stuur maar een bericht.

• Von Henkel
Barre73 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:30:
[...]
Ik heb tegenwoordig onder mijn berichten staan dat ik geen ongevraagde PM's beantwoord. Het werd een beetje veel.
Maar is wel goed hier. @Von Henkel Stuur maar een bericht.
Beste Barre, dankjewel dat je mij je hulp aanbied maar ik vind dit niet de juiste weg.
Als KPN alles op orde heeft hoef je geen hulp te zoeken buitenaf.

Vandaag heb ik mijn abo opgezegd bij KPN en meteen een nieuwe aangegaan maar dit keer zonder opzeg service. (Hierbij blijft mijn Ziggo verbinding actief)
Men heeft mij toegezegd dat als de verbinding begin volgende maand opgeleverd en geactiveerd word gaan pas de 2 weken opzegtermijn in.
Dit geeft mij 2 weken de tijd om te proberen de KPN verbinding te activeren op mijn ASUS routers.
Via google heb ik wat screenshots gevonden die ik wil proberen om de KPN verbinding te activeren.
Lukt dit niet zal ik KPN bellen voor de instellingen (Die kans op hulp schat ik niet hoog in)
Hierna zal er voor mij niets anders over blijven dan bij Ziggo zakelijk te blijven met een wat trager internet maar wel met de beste helpdesk ;)

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Update: vandaag glasvezel naar mijn voordeur geschoten! Het schiet goed op, ruim 2 maanden voor op 'onze' planning.

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:45
Von Henkel schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:43:
[...]

Beste Barre, dankjewel dat je mij je hulp aanbied maar ik vind dit niet de juiste weg.

Vandaag heb ik mijn abo opgezegd bij KPN en meteen een nieuwe aangegaan maar dit keer zonder opzeg service. (Hierbij blijft mijn Ziggo verbinding actief)
Men heeft mij toegezegd dat als de verbinding begin volgende maand opgeleverd en geactiveerd word gaan pas de 2 weken opzegtermijn in.
Dit geeft mij 2 weken de tijd om te proberen de KPN verbinding te activeren op mijn ASUS routers.
Via google heb ik wat screenshots gevonden die ik wil proberen om de KPN verbinding te activeren.
Lukt dit niet zal ik KPN bellen voor de instellingen (Die kans op hulp schat ik niet hoog in)
Hierna zal er voor mij niets anders over blijven dan bij Ziggo zakelijk te blijven met een wat trager internet maar wel met de beste helpdesk ;)
Heb sterk de indruk dat je een zakelijke met een consumenten helpdesk aan het vergelijken bent en verbaast bent over het feit dat daar grote verschillen in zitten.
Als je fatsoenlijk geholpen wilt worden met eigen apparatuur en instellingen kun je bij KPN altijd de service plus optie erbij nemen, dat geeft je toegang tot een helpdesk met technisch onderlegd personeel die je kunnen assisteren met apparatuur waar een normale consumenten helpdesk onmogelijk ondersteuning op kan bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Von Henkel schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:43:
[...]

Je hoeft KPN niet te bellen voor de juiste instellingen. Daar hebben ze een uitgebreide pagina voor:
https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm

Stuk naar beneden staan o.a. technische eisen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levelup
Ok, de oplevering was tot 2 dagen geleden oktober/november 2022 nu is het juni/juli 2023 ?
Geen uitleg, niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Voor een paar weken terug hebben ze mij telefonisch verteld dat er te weinig "kastjes" waren om in huis aan te sluiten.
En vorige week is mijn aansluit datum 4 weken opgeschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levelup
Von Henkel schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:54:
Voor een paar weken terug hebben ze mij telefonisch verteld dat er te weinig "kastjes" waren om in huis aan te sluiten.
En vorige week is mijn aansluit datum 4 weken opgeschoven.
Ahh kijk, dat is wat anders dan 9/10mnd.
Daarnaast is kpn niet bereikbaar. We zijn momenteel gesloten als je optie 1 of 3 kiest. 🤔

Update: En de datum is weer terug op Oktober / November 2022, ben benieuwd.

[ Voor 8% gewijzigd door Levelup op 28-09-2022 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Na lang wachten ben ik vandaag aangesloten op glasvezel, moest alleen nog een half uurtje wachten tot het pon lampje stopte met knipperen en ik automatisch aangemeld was.
En helaas na ruim een uurtje knipperde hij nog.
KPN klantenservice gebeld en eind volgende week komt een monteur langs.
Ik ben in ieder geval blij dat ik geen gebruik maak van de automatische opzegging bij Ziggo
Word vervolgd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Von Henkel schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:16:
Na lang wachten ben ik vandaag aangesloten op glasvezel, moest alleen nog een half uurtje wachten tot het pon lampje stopte met knipperen en ik automatisch aangemeld was.
Ik ben in ieder geval blij dat ik geen gebruik maak van de automatische opzegging bij Ziggo
Word vervolgd 8)
Welke wijk is dit? Dan kan ik misschien gaan gokken wanneer ik aan de beurt ben.

Edit: Ik zie nu op de postcodecheck dat ze mijn aansluiting verplaatst hebben naar juni/juli 2023. Voorheen was het november-december 2022. Balen.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinez- op 27-10-2022 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Word vervolgd 8)
Ik heb wel gebruik gemaakt van de overstapservice. Ik kom van Ziggo. Ik woon in Mariarade en ik zou voor 15 november de spullen van KPN opgestuurd krijgen. Ik hoop toch echt dat dit allemaal goed gaat want ivm werk kan ik geen dag zonder internet.

Forever raver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:45
Techno Overlord schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:38:
[...]

Ik heb wel gebruik gemaakt van de overstapservice. Ik kom van Ziggo. Ik woon in Mariarade en ik zou voor 15 november de spullen van KPN opgestuurd krijgen. Ik hoop toch echt dat dit allemaal goed gaat want ivm werk kan ik geen dag zonder internet.
Je ziggo verbinding wordt pas opgeheven als de KPN lijn actief is (=aangesloten en werkende experiabox) en dit is niet afhankelijk van een datum, dus al is de levering vertraagd, je ziggo verbinding loopt gewoon door tot dat KPN bij Ziggo meldt dat het opgeleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Word vervolgd 8)
dat lijkt het er op dat je ONT niet geactiveerd is als die blijft knipperen en als die wel geactiveerd is en blijft knipperen zit er verkeerde lijn op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Word vervolgd 8)
Heb je een eigen modem in gebruik? Of gewoon degene die je van je provider (neem aan KPN) hebt gekregen in bruikleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Martinez- schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:21:
[...]

Welke wijk is dit? Dan kan ik misschien gaan gokken wanneer ik aan de beurt ben.

Edit: Ik zie nu op de postcodecheck dat ze mijn aansluiting verplaatst hebben naar juni/juli 2023. Voorheen was het november-december 2022. Balen.
Ik zit hier zelf nog op februari / maart 2023 als aansluit datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Robin4 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 23:25:
[...]
Heb je een eigen modem in gebruik? Of gewoon degene die je van je provider (neem aan KPN) hebt gekregen in bruikleen.
De bedoeling is mijn eigen Asus router te gebruiken, maar ik kan nog niets doen omdat ik nog niet ben aangesloten.
Het KPN modem krijg je 1 week van te voren toegestuurd, maar deze zal ik niet gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qroy
  • Laatst online: 28-05 17:03
Ik werk in Heerlen en zie ze hier in de straat druk bezig met glasvezel in de grond stoppen. Alleen, dit is omgeving brandweerkazerne en niet bepaald Hoensbroek. Is er nog een andere partij bezig dan KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Nee helaas niet anders kreeg je nog sneller internet en lagere prijzen.
Maar KPN is een leuk begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ze zijn hier in mijn omgeving ook bezig om glasvezel in de grond te doen.

Vraag me af hoe lang het dan nog gaat duren voordat de vezel van de straat naar de woning word geschoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Von Henkel
Vandaag Ziggo vaarwel gezegd mijn glasvezel werkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik hou mijn ziggo lijn er ook nog even er naast totdat alles werkt.

Overstap service lijkt me niet zo slim.

Want dan zou het oude niet meer moeten werken en je nieuwe glasvezel lijn dan wel.
Maar als dat laatste nog niet helemaal top werkt, zit je zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik krijg net een mail en een sms dat mijn apparatuur van KPN onderweg naar is. De datum van afgesproken oplevering zou 15 november zijn. Als ik op kpn.com inlog dan zie ik nog geen producten staan. Ze vragen om na mijn postcode en huisnummer een klantnummer in te voeren maar dat heb ik nog niet gezien. Zal op mijn bankafschrift staan maar ook daar is nog niets vanaf. Na 3 weken niets gehoord te hebben nu dus de bevestiging van de verzending met 3S code. So far, so good.

[ Voor 3% gewijzigd door Techno Overlord op 08-11-2022 21:19 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ze zijn hier ondertussen ook al bezig om glasvezel aan te leggen.

Denk dat ze straks al voor de deur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:27
Robin4 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 02:44:

Waar in Heerlen?

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin4
In Hoensbroek. Heerlen komt denk ik pas later aan de duurt als heel Hoensbroek is gedaan.

De glaskabel ligt hier al voor de deur. Ze waren gisteren al een begin te maken in onze straat.\
Ze hebben net de stoep weer dicht gemaakt..

Vind het alleen raar dat ze een bundel kabels uitleggen, maar misschien 3 of 4 (weet het exacte aantal niet)
of aan kabels de grond in gaan. Zeker 10 of 11 stuks hangen gewoon nog over het tuinhek heen en van de 2 buren er naast. (weet niet de techniek er achter hoe ze dat aansluiten..)

Ik dacht dat goedkeuring betekende dat de kabel direct via de straat naar de meterkast werd gelegd.

Aangezien er geen meer informatie over te vinden is van KPN / Glaspoort.. Toch maar even gevraagd.

Was een enkele iemand die heel beetje Nederlandse kon.. Maar van wat hij zei kon ik opmaken dat de kabel tot de gevel word gelegd..En daar blijft voor een tijdje..

Er zou dan een tweede team komen die dan waarschijnlijk weer een gat maakt en de kabel dan ook meteen doorvoert naar de meterkast en dan waarschijnlijk ook direct het kastje plaatsen..

Dus mensen het eerste aanleg team komt dus niet binnen om de kabel vanaf de gevel direct naar binnen te werken..

Daar kan ik waarschijnlijk dan ook weer 2 of 3 maanden op gaan wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0eB1C5g3pHu4U174Vxc_aqYyzzo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l3iJXDwVxlWF5RMIdQrcGOsx.jpg?f=user_large

Ik zit hier nou dus op: `Wij gaan graven`

Moet nou dus gaan wachten op: `Woning aansluiten`

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eh4zVgFZ2rZ3WLyAV2x7wKtfrGY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/plkQT25IgC3TuhGEwBHVPvsi.png?f=user_large

Volgens dit kaartje zitten ze nou in Gebied 3.

[ Voor 20% gewijzigd door Robin4 op 09-11-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Bij de aanleg in de stoep en naar de gevel toe is het onmogelijk om ook meteen het huis in te gaan. Dat zou zo'n massale coördinatie vergen dat het niet zinnig is. Daarbij komt dat je bij het binnen brengen van de kabel ook meteen deze afmonteert op een FTU en dan zou de bewoner idealiter wel meteen moeten kunnen bestellen.
Tijdens de graaffase is er nog niks aangesloten. Er is nog niks geblazen, gelast, niets. Er kan dus ook niks besteld worden (ik bedoel geen pre-orders maar een echte order die binnen enkele weken geactiveerd kan worden)
Na dat graven komt het blazen van de voedingskabels vanuit PoP of straatkast en het aan elkaar lassen van voeding en klantkabels in een ondergrondse box (een DP). Pas als dat allemaal klaar is kan je beginnen met het invoeren van kabels in de woningen. Dat moet op afspraak (anders kom je niet binnen).
Dus graven in november 2022 betekent normaliter aansluiten (ongeveer) in februari 2023.
Maar... de capaciteit van huismonteurs voor dat laatste stukje is klein tegenwoordig. Er zijn er veel nodig en ze zijn er met te weinig. Dus kijk niet gek op als het langer duurt dan februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Robin4 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 02:44:

Gaat dit wel over de glasvezel van KPN? Bij mij in de straat is de glasvezelkabel van KPN al in augustus onder de stoep gelegd en eind september het huis ingetrokken naar het aansluitpunt waar het modem komt.

Ik ontving een briefje in de brievenbus 2 weken geleden dat Ziggo ook de stoep komt openmaken. Gister en vandaag zijn ze bezig geweest en is dus weer de stoep opengemaakt. Echter nu in opdracht van Ziggo.

Forever raver!

• Robin4
Barre73 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:06:
Bij de aanleg in de stoep en naar de gevel toe is het onmogelijk om ook meteen het huis in te gaan. Dat zou zo'n massale coördinatie vergen dat het niet zinnig is. Daarbij komt dat je bij het binnen brengen van de kabel ook meteen deze afmonteert op een FTU en dan zou de bewoner idealiter wel meteen moeten kunnen bestellen.
Tijdens de graaffase is er nog niks aangesloten. Er is nog niks geblazen, gelast, niets. Er kan dus ook niks besteld worden (ik bedoel geen pre-orders maar een echte order die binnen enkele weken geactiveerd kan worden)
Na dat graven komt het blazen van de voedingskabels vanuit PoP of straatkast en het aan elkaar lassen van voeding en klantkabels in een ondergrondse box (een DP). Pas als dat allemaal klaar is kan je beginnen met het invoeren van kabels in de woningen. Dat moet op afspraak (anders kom je niet binnen).
Dus graven in november 2022 betekent normaliter aansluiten (ongeveer) in februari 2023.
Maar... de capaciteit van huismonteurs voor dat laatste stukje is klein tegenwoordig. Er zijn er veel nodig en ze zijn er met te weinig. Dus kijk niet gek op als het langer duurt dan februari.
Je zegt DP, maar heeft dan ook een naam?

• Robin4
Techno Overlord schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:12:
[...]

Gaat dit wel over de glasvezel van KPN? Bij mij in de straat is de glasvezelkabel van KPN al in augustus onder de stoep gelegd en eind september het huis ingetrokken naar het aansluitpunt waar het modem komt.

Ik ontving een briefje in de brievenbus 2 weken geleden dat Ziggo ook de stoep komt openmaken. Gister en vandaag zijn ze bezig geweest en is dus weer de stoep opengemaakt. Echter nu in opdracht van Ziggo.
Glaspoort is toch ook soort van KPN? Staat gewoon reggefiber op die kabel.

Status was bij kpn gewoon te volgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Robin4 op 10-11-2022 00:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Robin4 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 00:50:
[...]

Je zegt DP, maar heeft dan ook een naam?
Distribution Point is de netwerktechnische naam. Er zijn meerdere soorten en uitvoeringen. Er is een topic van KPN Netwerk NL dat echt over aanleg en techniek gaat:
[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Robin4 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 00:52:
[...]

Glaspoort is toch ook soort van KPN? Staat gewoon reggefiber op die kabel.

Status was bij kpn gewoon te volgen.
Glaspoort is 50% KPN en 50% ABP (pensioenfonds). Aanleg wordt verzorgd door KPN maar dan wel met Glaspoort communicatie en dergelijke. De kabels die de grond in gaan zijn inderdaad hetzelfde.
De status zou inmiddels niet meer bij KPN te volgen moeten zijn maar op de website bij Glaspoort zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Volgens KPN fourstack planning word de kabel 13 Januari hier naar binnen gebracht lijkt het.
Dat is wel even beter dan de planning die op Februari - Maart 2023 stond.

Ik denk dat ik verlopig nog maar op ziggo blijf.. Zie geen reden om over te stappen.. Kwa kosten is het voor mij nauwlijks verschil. Weet verder dat mijn ziggo lijn stabieler draait dan enige KPN lijn die ik ook gehad hebt.

Wacht wel dat er meer consumenten providers erbij komen (het gene wat er momenteel is, is eigenlijk niet zo best, of zelfs nog slechter. Ga er vanaf dat steeds meer ADSL / VDSL providers langzaam aan allemaal voor het glasvezel pad kiezen en dat de koper lijn spoedig mogelijk toch het veld zal moeten ruimen. Dus ook geen ADSL / VDSL meer.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LsbYZcz3/glas.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Robin4 op 19-11-2022 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Robin4 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:45:
Volgens KPN fourstack planning word de kabel 13 Januari hier naar binnen gebracht lijkt het.
Dat is wel even beter dan de planning die op Februari - Maart 2023 stond.

Ik denk dat ik verlopig nog maar op ziggo blijf.. Zie geen reden om over te stappen.. Kwa kosten is het voor mij nauwlijks verschil. Weet verder dat mijn ziggo lijn stabieler draait dan enige KPN lijn die ik ook gehad hebt.

Wacht wel dat er meer consumenten providers erbij komen (het gene wat er momenteel is, is eigenlijk niet zo best, of zelfs nog slechter. Ga er vanaf dat steeds meer ADSL / VDSL providers langzaam aan allemaal voor het glasvezel pad kiezen en dat de koper lijn spoedig mogelijk toch het veld zal moeten ruimen. Dus ook geen ADSL / VDSL meer.

[Afbeelding]
Als die kabel eenmaal binnen gebracht is dan duurt het een jaar en dan kan al geen nieuw DSL abonnement meer worden afgesloten. Adres is dan geblokkeerd. Bestaande diensten blijven dan nog 2 jaar daarna mogelijk en dan gaat de koper verbinding echt definitief uit. Dus drie jaar na de FttH aansluiting (of het def.afmelden van de kabel bij de gevel of in de stoep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Gaan ze de koper aansluiting ook nog fisiek verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Robin4 schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:40:
Actief volgens mij niet, je kunt wel een aflassing aanvragen bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
eerste tijd niet wordt gewoon op adres/gebied dicht gezet. maar in latere fase zullen de kabelkasten in de wijk gaan verdwijnen en uiteindelijk ook hoofdkabels die in de grond liggen. maar dan praat je echt op jaren project enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jopoh geeft het ook al aan hierboven maar nee dus. Het verwijderen van fysieke kabels zou een kostenpost zijn die niets oplevert en alleen maar heel veel geld kost en overlast geeft. Tijdens de aanleg van glas kan je ook nog niks verwijderen (want dan werkt het glas nog helemaal niet) dus wat er gaat gebeuren:
Op den duur zullen inderdaad kasten wel verwijderd gaan worden, alleen al op verzoek van gemeentes. De kabels in de grond worden alleen weggehaald als de grond toch al opengaat voor een andere partij. Dus een gas/electra reconstructie, of riolering of zoiets. En dan ook nog alleen als de betreffende koperkabels geen dienst meer doen. Op dit moment worden alleen individuele adressen uitgeschakeld waarop glasvezel wel leverbaar is. Maar op zo'n koperkabel kunnen de komende jaren ook nog adressen blijven zitten die niet uitgeschakeld kunnen worden (want geen glas leverbaar). Dus die kabel kan dan ook niet verwijderd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik ben over van Ziggo naar KPN Hussel 1Gbit in Mariarade mbv de overstapservice. Alles is gelopen zoals gepland en het aansluiten stelt helemaal niets voor. In 1x online zonder problemen whatsoever. Alles werkt precies zoals KPN van te voren meldde en ook alles op de afgesproken tijden. Job well done, KPN.

Ik heb van te voren gemeten met mijn Ziggo verbinding op Ookla en dagelijks om 2000u een meting gedaan. Ditzelfde gedaan met KPN de afgelopen dagen. Mijn ping is gemiddeld van 10 naar 7 gegaan en de download- en uploadsnelheid zijn ruim boven de 900mbit. Gemiddeld 932 down en 941 up.

Kortom, zeer tevreden!

Forever raver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-05 23:09
Heerlen-Zuid komt nu eindelijk ook aan de beurt:
T-Mobile Nederland gaat samen met Open Dutch Fiber nu ook in de Heerlen-Zuid supersnel internet via glasvezel aanbieden. In totaal hebben straks ruim 20.000 huishoudens in Heerlen-Zuid toegang tot dit aanbod. Naar verwachting kunnen de eerste huishoudens vanaf april 2023 gebruikmaken van internet via glasvezel met up- en downloadsnelheden tot 1 Gigabit per seconde (Gbps).
https://opendutchfiber.nl...en-voorzien-van-glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Leggen hun dan de glasvezel naast die van KPN of hoe moet ik dat zien? Of gaat KPN in Heerlen zuid geen glasvezel leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWin
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:58

DaWin

beep boop

"Heerlen-Zuid" is een ruim begrip als Molenberg en Bekkerveld er ook onder vallen :P . Ik ga het in ieder geval volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Racer89 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 06:53:
[...]

Leggen hun dan de glasvezel naast die van KPN of hoe moet ik dat zien? Of gaat KPN in Heerlen zuid geen glasvezel leggen?
gewoon langs elkaar heen zie je wel op meer plekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Zou mooi zijn om in heel Heerlen te leggen, nu is er geen concurrentie.
En glaspoort is eigenlijk een wassen neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-05 23:09
Racer89 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 06:53:
[...]
KPN is in het noorden (Hoensbroek) begonnen...
Naar verwachting zijn medio 2026 nagenoeg alle huishoudens aangesloten.
Aldus KPN. En volgens de website is er voorlopig nog geen indicatie beschikbaar hier in de buurt. :/

Als ODF (met T-Mobile) al vanaf April 2023 komt en een beetje doorlegt, kunnen ze KPN wel eens te snel af zijn. Maar ook hier is nog geen fatsoenlijke indicatie voor mijn adres beschikbaar, wel een algemene aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:58

tomtommie

Alaaf!

DaWin schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 07:01:
[...]

"Heerlen-Zuid" is een ruim begrip als Molenberg en Bekkerveld er ook onder vallen :P . Ik ga het in ieder geval volgen!
Zo te zien wel: https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/glasvezel/kerkrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Techno Overlord schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:48:
Ik ben over van Ziggo naar KPN Hussel 1Gbit in Mariarade mbv de overstapservice. Alles is gelopen zoals gepland en het aansluiten stelt helemaal niets voor. In 1x online zonder problemen whatsoever. Alles werkt precies zoals KPN van te voren meldde en ook alles op de afgesproken tijden. Job well done, KPN.

Ik heb van te voren gemeten met mijn Ziggo verbinding op Ookla en dagelijks om 2000u een meting gedaan. Ditzelfde gedaan met KPN de afgelopen dagen. Mijn ping is gemiddeld van 10 naar 7 gegaan en de download- en uploadsnelheid zijn ruim boven de 900mbit. Gemiddeld 932 down en 941 up.

Kortom, zeer tevreden!
940Mbit had ik ook met ziggo gigabit.. Heb toen me 1GB switch er tussen uit gehaald.
Ziggo modem heeft een 2,5Gbit poort en me moederbord ook.

Tussen beide gaat nou met 1025Mbit lopen.. Ben een flink stuk omhoog gegaan door alleen de switch tussen uit te laten. (koop uiteraard een nieuwe 2,5Gbit switch.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Vind het wel grappig om te lezen dat in hoensbroek KPN / glasport zijn.

En nou in Heerlen weer een hele andere partij.. Vreemde constructie..

Had liever ook meerdere partijen hier gezien.

Zoals boven al gezegd is dat KPN een wassen neus is.
Overigens ben ik wel blij met de KPN glasvezel lijn.. Het is i.i.g beter dan geen glasvezel.
En hoensbroek zou denk ik te laatste zijn als het op andere partijen aan komt.

[ Voor 23% gewijzigd door Robin4 op 26-11-2022 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:56
Eikenderveld is inmiddels al flink op weg met met de aanleg van glasvezel. Vraag me dan ook af waarom ze pas in april 2023 denken te kunnen opleveren? Of zit er enorm veel tijd tussen het aanleggen tot voor de deur, en het daadwerkelijk naar binnen brengen van de aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
BizzieBis schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:09:
[...]

Eikenderveld is inmiddels al flink op weg met met de aanleg van glasvezel. Vraag me dan ook af waarom ze pas in april 2023 denken te kunnen opleveren? Of zit er enorm veel tijd tussen het aanleggen tot voor de deur, en het daadwerkelijk naar binnen brengen van de aansluiting?
Ik had de rol 1,5 maand gewoon voor deur liggen terwijl de buren waren aangesloten (iets met te weinig kastjes)
Toen werd ik aangesloten met een niet werkende verbinding dus nog 1 week extra voordat alles werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
We gaan het zien. Ik heb nog tot maart Ziggo, dus ik kan (niet) wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:08
DaWin schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 07:01:
[...]

Dan kunnen ze het net zo goed ook over het spoor gooien, heb ik er in Meezenbroek ook nog iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGIzYeM1vXNubuuu7x3__a43teI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ydYyHMK9SfPXikuzXur2f1X5.png?f=fotoalbum_large

Dat gaat nog wel even duren :+
De T-Mobile website geeft inmiddels ook niet meer aan dat er glasvezel beschikbaar komt in de wijk. Misschien is KPN alsnog sneller met aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
KPN is altijd sneller met aanbieden ook op hun eigen lijn, ze laten wel andere aanbieders toe (voor de schijn)
Maar wanneer je een paar weken voor de werkelijke aansluiting bent kun je bij hun geen prijs opgave vragen want ze geven niet door dat je word aangesloten, dit doen ze pas als de aansluiting een feit is.
En de meeste hebben dan KPN.
Blijven leuke spelletjes :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Von Henkel schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 00:56:
KPN is altijd sneller met aanbieden ook op hun eigen lijn, ze laten wel andere aanbieders toe (voor de schijn)
Maar wanneer je een paar weken voor de werkelijke aansluiting bent kun je bij hun geen prijs opgave vragen want ze geven niet door dat je word aangesloten, dit doen ze pas als de aansluiting een feit is.
En de meeste hebben dan KPN.
Blijven leuke spelletjes :-)
Die wil ik toch wel even tegenspreken: Elke provider krijgt vanuit KPn Netwerk en KPN WBA exact dezelfde informatie en mogelijkheden om vooraf te kunnen laten bestellen door een eindklant. Maar... alleen KPN als provider kiest ervoor om dat ook aan te durven. Alle andere providers die ik ken stellen dat ze pas een adres orderbaar maken als het ook werkelijk is aangesloten. Gewoon omdat die planning vrij onbetrouwbaar is...
Dus er is niks voor de schijn, alles staat open voor elke partij met een WBA contract (hetgeen bijna elke provider is) maar elke provider maakt daarin zelf zijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Barre73 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:16:
[...]

Die wil ik toch wel even tegenspreken: Elke provider krijgt vanuit KPn Netwerk en KPN WBA exact dezelfde informatie en mogelijkheden om vooraf te kunnen laten bestellen door een eindklant. Maar... alleen KPN als provider kiest ervoor om dat ook aan te durven. Alle andere providers die ik ken stellen dat ze pas een adres orderbaar maken als het ook werkelijk is aangesloten. Gewoon omdat die planning vrij onbetrouwbaar is...
Dus er is niks voor de schijn, alles staat open voor elke partij met een WBA contract (hetgeen bijna elke provider is) maar elke provider maakt daarin zelf zijn keuze.
Dan is het heel toevallig dat van alle aanbieders alleen KPN dit doet en ja ik had ze allemaal op meerdere data's gechecked.
zuivere koffie of niet, ik blijf bij mijn uitspraak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Von Henkel schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:46:
[...]

Dan is het heel toevallig dat van alle aanbieders alleen KPN dit doet en ja ik had ze allemaal op meerdere data's gechecked.
zuivere koffie of niet, ik blijf bij mijn uitspraak.
Wat jij wil.
Ik weet hoe het echt werkt en hoe belangrijk het (bij KPN Netwerk) wordt gevonden dat alle providers over dezelfde informatie beschikken op hetzelfde moment. Die plandata van KPN Netwerk voor aansluitingen zijn gewoon voor alle providers beschikbaar en trouwens: dat is ook gewoon vereist vanuit de ACM (non-discriminatoir).

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste