Weet iemand wanneer Heerlerheide/Rennemig op de planning staat ?
Mijn datum is inmiddels veranderd naar 3-03-2023 voor het naar binnen werken van de vezel.Robin4 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:45:
Volgens KPN fourstack planning word de kabel 13 Januari hier naar binnen gebracht lijkt het.
Dat is wel even beter dan de planning die op Februari - Maart 2023 stond.
Ik denk dat ik verlopig nog maar op ziggo blijf.. Zie geen reden om over te stappen.. Kwa kosten is het voor mij nauwlijks verschil. Weet verder dat mijn ziggo lijn stabieler draait dan enige KPN lijn die ik ook gehad hebt.
Wacht wel dat er meer consumenten providers erbij komen (het gene wat er momenteel is, is eigenlijk niet zo best, of zelfs nog slechter. Ga er vanaf dat steeds meer ADSL / VDSL providers langzaam aan allemaal voor het glasvezel pad kiezen en dat de koper lijn spoedig mogelijk toch het veld zal moeten ruimen. Dus ook geen ADSL / VDSL meer.
[Afbeelding]
Wel jammer omdat de oude datum op een vrije dag viel , en nou dus niet meer.
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Bij mij zijn ze juist veel eerder gekomen: voorheen was het juni, nu komen ze morgen het punt installeren.Martinez- schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:21:
[...]
Welke wijk is dit? Dan kan ik misschien gaan gokken wanneer ik aan de beurt ben.
Edit: Ik zie nu op de postcodecheck dat ze mijn aansluiting verplaatst hebben naar juni/juli 2023. Voorheen was het november-december 2022. Balen.

Op deze wijk zit ik zelf ook te wachten (achter/naast het oude Ter Eyck).Cyclonic schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:08:
Weet iemand wanneer Heerlerheide/Rennemig op de planning staat ?
Het grote probleem is, het oude Ter Eyck heeft glasvezel, dat nieuwe pand tegenover de Plus heeft glasvezel en wij moeten maar wachten totdat we een ons wegen. Leuk he.
Ik kom net voorbij aan rotonde Wijngaardsweg/Koumenweg/Breukerweg en zie ze daar graven en bezig met grote rollen oranje kabels, aan 2 kanten van de rotonde.
28 Februari ben ik waarschijnlijk aan de beurt om de kabel naar binnen te krijgen.
Alleen sloeg het bevestigen van de afspraak nergens op..
1 dag van te voren nog dat ik eigenlijk zou kunnen bevestigen, leverde mij een error op op de pagina van KPN.
Heb het daarna maar gewoon laten lopen en zien wat er van komt..
Eerdere datum was de 22ste maar is nou dus 28ste geworden.
De eerdere datum was weg gehaald op KPN fourstack, en staat nou dat ik al glasvezel zou hebben.
28Feb stond op de site van KPN.
Verlopig blijf ik nog op Ziggo zitten..
Zitten weinig boeiende aanbieders tussen momenteel.. En snelheid word over dat XGS-PON ook niet gegarandeerd.. Terwijl ik bij Ziggo nou full power draai.
Alleen sloeg het bevestigen van de afspraak nergens op..
1 dag van te voren nog dat ik eigenlijk zou kunnen bevestigen, leverde mij een error op op de pagina van KPN.
Heb het daarna maar gewoon laten lopen en zien wat er van komt..
Eerdere datum was de 22ste maar is nou dus 28ste geworden.
De eerdere datum was weg gehaald op KPN fourstack, en staat nou dat ik al glasvezel zou hebben.
28Feb stond op de site van KPN.
Verlopig blijf ik nog op Ziggo zitten..
Zitten weinig boeiende aanbieders tussen momenteel.. En snelheid word over dat XGS-PON ook niet gegarandeerd.. Terwijl ik bij Ziggo nou full power draai.
[Voor 85% gewijzigd door Robin4 op 19-02-2023 02:01]
Ga je er dan ook direct gebruik van maken?? En zo ja welke provider kies je dan?Martinez- schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:59:
[...]
Bij mij zijn ze juist veel eerder gekomen: voorheen was het juni, nu komen ze morgen het punt installeren.
Ja, ik maak er nu gebruik van (gister alles overgezet). Een mooie KPN-lijn met 1gb up en down voor 35 euro in de maand gedurende 9 maanden. Bij ziggo zat ik op bijna 3x die prijsRobin4 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 01:58:
[...]
Ga je er dan ook direct gebruik van maken?? En zo ja welke provider kies je dan?

[Voor 3% gewijzigd door Martinez- op 22-02-2023 13:30]
Neem aan dat je alleen internet hebt voor die 35 euro en dus geen tv en telefoon?Martinez- schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:29:
[...]
Ja, ik maak er nu gebruik van (gister alles overgezet). Een mooie KPN-lijn met 1gb up en down voor 35 euro in de maand gedurende 9 maanden. Bij ziggo zat ik op bijna 3x die prijs.
Geen telefoon (zijn er uberhaupt nog consumenten die dat afnemen?Robin4 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:59:
[...]
Neem aan dat je alleen internet hebt voor die 35 euro en dus geen tv en telefoon?

Zelf neem ik nog steeds telefoon af, maar niet van KPN.Martinez- schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:13:
[...]
Geen telefoon (zijn er uberhaupt nog consumenten die dat afnemen?), wel TV.
Mijn nummer is destijds gemigreerd naar CheapConnect.
Deze VOIP aanbieder kost 8.95 per jaar en uitgaande gesprekken gaan automatisch over mijn mobiel.
TV was vorig jaar bij KPN 1 jaar gratis maar heb ik geweigerd.
Internet verbinding is een verademing, werkt tot nu foutloos terwijl ik Ziggo 1 keer per week de stroom moest afhalen voor een reset.
Nou de FTU is hier een half uur geleden ook afgemonteerd.. Dus ben er feitelijk klaar voor..
Maar blijf verlopig nog bij ziggo.. Te weinig goede providers via glaspoort.. En dan moet ik ook nog apparaten gaan huren om meer tvs te kunnen gebruiken.
Misschien ooit overstappen als het aanbod beter is.. Maar nou laten installeren word nog wel een beetje te duur. (voor het gene wat ik gezien heb op de site van freedom internet.
Maar blijf verlopig nog bij ziggo.. Te weinig goede providers via glaspoort.. En dan moet ik ook nog apparaten gaan huren om meer tvs te kunnen gebruiken.
Misschien ooit overstappen als het aanbod beter is.. Maar nou laten installeren word nog wel een beetje te duur. (voor het gene wat ik gezien heb op de site van freedom internet.
Hoeveel TV's wil je voorzien dan? Voldoet een chromecast + app niet voor TV kijken in die ruimtes? Als Ziggo zelfs in vergelijking met de glasvezelproviders nog aantrekkelijk lijkt dan klopt er toch iets niet imo.Robin4 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:17:
Nou de FTU is hier een half uur geleden ook afgemonteerd.. Dus ben er feitelijk klaar voor..
Ik ben ook zeer tevreden met mijn KPN Glasvezel 1gbit verbinding sinds november vorig jaar. Wat ik mij afvroeg is of er straks meer providers over de glasvezel hun producten kunnen aanbieden of dat het alleen bij KPN blijft voorlopig?
Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie
alle providers die met glaspoort een overeenkomst hebben kunnen leveren: https://www.glaspoort.nl/providers/Techno Overlord schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:07:
Ik ben ook zeer tevreden met mijn KPN Glasvezel 1gbit verbinding sinds november vorig jaar. Wat ik mij afvroeg is of er straks meer providers over de glasvezel hun producten kunnen aanbieden of dat het alleen bij KPN blijft voorlopig?
Denk 3.Martinez- schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:16:
[...]
Hoeveel TV's wil je voorzien dan? Voldoet een chromecast + app niet voor TV kijken in die ruimtes? Als Ziggo zelfs in vergelijking met de glasvezelproviders nog aantrekkelijk lijkt dan klopt er toch iets niet imo.
1 in de woonkamer als huis tv.
Heb er 1 op onze eigen slaap kamer. Waar overdag me kinderen ook mogen youtube kijken.
En 1 tv bij me hobby ruimte boven.. Er hangt nog niks aan de muur.. Maar wil dat nog wel doen.
Heb momenteel 2 eigen smartcards van Ziggo (voor dat ze over ging naar huren.
Er zit 1 smartcard in een humax 5100c voor woonkamer.
Maar als ik daar een nieuwe tv ga kopen (wat ik momenteel nog niet doe, aangezien kleine kinderen aan de tv gaan zitten met hun handen) word het toch al 4k.. Dan heb ik ook een 4k ontvanger nodig.
Maar dan koop ik dus een CI+ module en dan 4K voor de woonkamer.
Heb ook nog zo`n nieuwe wifi tv ontvanger (toen ik ben over gegaan naar giga) Is wel in bruikleen bij abbo, maar hoef daar volgens mij niks extras voor te betalen.
Aangezien boven lastig word met coax, kan ik dat mini ding er voor gebruiken.
Zijn er maar 3 van die wel redelijk goed zijn.jopoh schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 19:02:
[...]
alle providers die met glaspoort een overeenkomst hebben kunnen leveren: https://www.glaspoort.nl/providers/
1. Freedom internet.
2. Budget alles in 1.
3. KPN
Prijstechnisch (internet only)
1 KPN 52,50
2 Budget 56,-
3 Freedom 65,-
Het is leuk dat er andere aanbieders zijn maar het blijft een wassen neus.
1 KPN 52,50
2 Budget 56,-
3 Freedom 65,-
Het mooie is nu wel dat je snel internet per jaar kan afsluiten met fikse korting. Dat ging voorheen niet, of je moet via zo'n pietlullig ADSL-lijntje internet willen hebben.Von Henkel schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:02:
1 KPN 52,50
2 Budget 56,-
3 Freedom 65,-
Evenals @Robin4 Zie ik ook meerdere tv's als soort van blokkerend punt, waardoor op gelijk aantal tv's kijken, bij een glasvezelprovider daar aardig wat extra kosten bovenop komen, terwijl dat bij ziggo met eigen ci+ geen extra kosten zijn.
Hier nog geen concrete plannen voor de aanleg, dus nog niet echt aan het verdiepen in totaal prijzen (prijs internet + tv ontvangers) bij glasvezel providers.
Voor tv neig ik bij ziggo te blijven, vanwege "gratis" kijken met ci+.
Voor internet is overstappen wel evt een optie.
Bij keuze voor die split, denk ik ook niet goedkoper uit te zijn, dan bij ziggo te blijven met alles.
Maar omdat ziggo niet zo met klanten meegroeit en boel betreffende internet afschuift (niet luisteren naar klanten), dat ze "zien" dat klant het niet nodig heeft (tja, als je het niet aanbied). Hun toekomstvisie betreffende internet heb ik zo m'n twijfels over.
Tv zal ook bij ziggo in de toekomst wel overgaan naar iptv,zoals met next mini.
Hier nog geen concrete plannen voor de aanleg, dus nog niet echt aan het verdiepen in totaal prijzen (prijs internet + tv ontvangers) bij glasvezel providers.
Voor tv neig ik bij ziggo te blijven, vanwege "gratis" kijken met ci+.
Voor internet is overstappen wel evt een optie.
Bij keuze voor die split, denk ik ook niet goedkoper uit te zijn, dan bij ziggo te blijven met alles.
Maar omdat ziggo niet zo met klanten meegroeit en boel betreffende internet afschuift (niet luisteren naar klanten), dat ze "zien" dat klant het niet nodig heeft (tja, als je het niet aanbied). Hun toekomstvisie betreffende internet heb ik zo m'n twijfels over.
Tv zal ook bij ziggo in de toekomst wel overgaan naar iptv,zoals met next mini.
Ik gebruik bij alle andere tv's in huis gewoon een chromecast. Net zo handig voor die enkele keer dat ik ergens anders dan de woonkamer tv kijk.
In Palemig lijkt nog steeds maar niks te gebeuren. Volgens de Fourstack link hebben wij welgeteld 18Mbit koper, dus onze enige bruikbare optie is Ziggo, en die gaan ook weer met een belachelijk bedrag omhoog volgens het nieuws van vandaag. Tegen de tijd dat er bij ons in de straat wat wordt aangelegd, ben ik allang uit huis...
echo "je moeder" > /dev/null/ "System.exception: out of memory"
Ik zit aan de andere kant van het park/voetbalveld ook te wachten, maar het is muisstil. Ene kant marcheert KPN rond, vanuit Landgraaf Delta en wij liggen er precies tussenin te wachten. Enige andere optie is inderdaad Ziggo.computer1_up schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:45:
In Palemig lijkt nog steeds maar niks te gebeuren. Volgens de Fourstack link hebben wij welgeteld 18Mbit koper, dus onze enige bruikbare optie is Ziggo, en die gaan ook weer met een belachelijk bedrag omhoog volgens het nieuws van vandaag. Tegen de tijd dat er bij ons in de straat wat wordt aangelegd, ben ik allang uit huis...
Ze zijn nog steeds bezig in Hoensbroek. Ook zijn er nog heel veel huizen niet aangesloten.
In veel straten zie je nog de oranje spriet of oranje rol liggen langs de voorgevel.
Maar ik had nu toch wel iets verwacht over de planning na aanleg Hoensbroek.
Hoe de aanleg straks verder gaat moet zo onderhand toch wel bekend zijn.
In veel straten zie je nog de oranje spriet of oranje rol liggen langs de voorgevel.
Kwam vandaag de reviews tegen op google van budgethuis, schrok me best kapot. (zo slecht)Von Henkel schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:02:
1 KPN 52,50
2 Budget 56,-
3 Freedom 65,-
Met freedom kom ik duurder uit als ik TV bij ziggo laat (als dat al mogelijk is)
Komt wel een beetje op neer dat ik waarschijnlijk toch KPN ga overwegen, nou dat per 1 juli bij ziggo nog duurder gaat worden.
Waarschijnlijk hebben die mensen geen glasvezel aangevraagd, maar gewoon alleen de fiber vanuit de hoofd lijn bij hun woning gekregen..cornfed99111 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:57:
Ze zijn nog steeds bezig in Hoensbroek. Ook zijn er nog heel veel huizen niet aangesloten.
Kan best zijn dat die kabel over 5 jaar nog bij de meeste gevels liggen.. Tenzij ze gaan bedenken omdat ziggo toch wel best prijzig is geworden.
Mede Palemiger hier. Het is inderdaad te triest voor woorden dat er hier alleen een ADSL verbinding uit het jaar kruik beschikbaar is of Ziggo. Je kan in feite geen kant op.computer1_up schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:45:
En al helemaal met die achterlijk hoge prijsverhoging van laatst weer. Zouden we een of twee pakketten lager gaan zitten, hebben we ook weer een nieuw contract waar we dan 2 jaar aan vast zitten…AmateurVinoloog schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:34:
[...]
Mede Palemiger hier. Het is inderdaad te triest voor woorden dat er hier alleen een ADSL verbinding uit het jaar kruik beschikbaar is of Ziggo. Je kan in feite geen kant op.
Ik neem even aan dat je ziggo bedoelt. De prijsverhoging is met ingang van juli 2023.computer1_up schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:43:
[...]
En al helemaal met die achterlijk hoge prijsverhoging van laatst weer. Zouden we een of twee pakketten lager gaan zitten, hebben we ook weer een nieuw contract waar we dan 2 jaar aan vast zitten…
Los van de aanstaande prijsverhoging: indien je buiten je contract zit kan je up en downgraden zonder dat je daardoor een nieuw contract afsluit (van 1 of 2 jaar). Tenzij je korting wilt bij dat nieuwe abonnement.
[Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 28-03-2023 11:39]
Idd, de prijsverhoging van Ziggo. Thanks voor de tip! Ik zal het eens voorleggen. Jammer, vond de 400Mbit down wel fijn, maar ik kom met 150 of 200 ook wel uit, maar het bedrag wat we nu betalen is gewoon astronomisch hoog.W1ck1e schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:37:
[...]
Ik neem even aan dat je ziggo bedoelt. De prijsverhoging is met ingang van juli 2023.
Los van de aanstaande prijsverhoging: indien je buiten je contract zit kan je up en downgraden zonder dat je daardoor een nieuw contract afsluit (van 1 of 2 jaar). Tenzij je korting wilt bij dat nieuwe abonnement.
Ik ben per 20 April aangesloten op het glasvezel van KPN.
Uiteraard snelste abbo genomen.
Ziggo is niet slecht, alleen erg duur.. Scheelt me nogal wat geld door de overstap en heb dan 1000 / 1000 voor dat geld
Moet alleen nog wachten op me spullen.
Maar heb reeds zelf een modem gekocht de AVM Fritzbox 5530 xgs-pon..
(sluit hem direct aan zonder media converter.. Scheelt me 1 stop contact en een verbruiker)
Uiteraard snelste abbo genomen.
Ziggo is niet slecht, alleen erg duur.. Scheelt me nogal wat geld door de overstap en heb dan 1000 / 1000 voor dat geld
Moet alleen nog wachten op me spullen.
Maar heb reeds zelf een modem gekocht de AVM Fritzbox 5530 xgs-pon..
(sluit hem direct aan zonder media converter.. Scheelt me 1 stop contact en een verbruiker)
[Voor 32% gewijzigd door Robin4 op 28-03-2023 12:41]
Dat werkt goed, mijn KPN modem ligt op zolder.
En heb alles rechtstreeks op mijn Asus router met Merlin firmware.
Ik kwam vandaag door de Kaldebornweg en Johannes XXIII Singel en zag dat ze daar glasvezel aan het leggen waren onder de stoep.
Aan de kleur van de buis te oordelen moet dat Open Dutch Fiber zijn.
Zij gebruiken een turquoise kleur voor de glasvezelbuis.
Zij gebruiken een turquoise kleur voor de glasvezelbuis.
[Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 31-03-2023 09:39]
ja dan zal dat ODF zijn, KPNnetwerk/glaspoort gebruiken beide orangecornfed99111 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 17:15:
Kwam vandaag door de Kaldebornweg en Johannes XXIII Singel en zag dat ze daar glasvezel aan het leggen waren onder de stoep.
Zij gebruiken een turquoise kleur als buis.
Die zelfde kleur buis ligt ook overal rondom centrum Heerlen.cornfed99111 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 17:15:
Kwam vandaag door de Kaldebornweg en Johannes XXIII Singel en zag dat ze daar glasvezel aan het leggen waren onder de stoep.
Zij gebruiken een turquoise kleur als buis.
Dat houd in dat het centrum met 2 glasvezel aanbieders wel concurrentie krijgt.
Nou ja met alleen KPN in Hoensbroek is ook niet verkeerd, en nog altijd beter dan Ziggo.
Nou ja met alleen KPN in Hoensbroek is ook niet verkeerd, en nog altijd beter dan Ziggo.
Heb je toevallig ook je modem ID door moeten geven aan jou provider?Von Henkel schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:46:
Dat werkt goed, mijn KPN modem ligt op zolder.
Dat vond ik zelf ook. Heb eigenlijk nooit gedacht dat ondanks al het wachten het er nog ooit zou komen.Von Henkel schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:15:
Dat houd in dat het centrum met 2 glasvezel aanbieders wel concurrentie krijgt.
En beseffende dat sommige mensen het nog zelfs veel slechter hebben.. En misschien nog op adsl / vdsl zitten.
En de groene is zeker van Delta?jopoh schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:32:
[...]
ja dan zal dat ODF zijn, KPNnetwerk/glaspoort gebruiken beide orange
Nee, omdat ik geen modem gebruik, hij gaat bij mij rechtstreeks in mijn Router.Robin4 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 00:44:
[...]
Heb je toevallig ook je modem ID door moeten geven aan jou provider?
Oke maar dan heb je wel de ONT laten zitten neem ik aan?
Ja, dat punt blijft.Robin4 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 00:59:
Oke maar dan heb je wel de ONT laten zitten neem ik aan?
Delta is ook bezig in Heerlen, maar alleen (voorlopig?) de bedrijfsterreinen
.
https://www.deltanetwerk....n-hoensbroek-en-kerkrade/
Wie weet, misschien komt de rest van Heerlen in een later stadium er nog bij.
Dan gaat iedereen van 0 naar 3 glasvezelaansluitingen in een paar jaar tijd....
.
https://www.deltanetwerk....n-hoensbroek-en-kerkrade/
Wie weet, misschien komt de rest van Heerlen in een later stadium er nog bij.
Dan gaat iedereen van 0 naar 3 glasvezelaansluitingen in een paar jaar tijd....
Gisteren de volledige installatie pakket ontvangen van KPN.
Uiteraard ga ik mijn eigen Fritzbox 5530 fiber met XGSPON module eraan hangen.
Alleen TV box eruit en de rest blijft in de doos.
20ste eindelijk uit testen. (alleen denk dat die de volledige 1GB nooit gaat halen.)
Uiteraard ga ik mijn eigen Fritzbox 5530 fiber met XGSPON module eraan hangen.
Alleen TV box eruit en de rest blijft in de doos.
20ste eindelijk uit testen. (alleen denk dat die de volledige 1GB nooit gaat halen.)
In Hoensbroek in de wijk De Dem is mijn moeder aangesloten vorige week. Zij en 1 van de 2 buren alleen, rest van de straat niet nog. Zouden eigenlijk over 2 weken komen maar stonden plots zonder aankondiging aan de deur.
Mam heeft het nu aangesloten tot in de meterkast en de buurman. Echter de andere buren van mijn moeder heb ik net gekeken online en staat er voor hen Woning aansluiten oktober-november 2023. Ook frappant
Heeft mijn moeder geluk tot nu toe dat ze vorige week bij haar en 1 van de buren zijn geweest om binnen aan te sluiten.
Zelf woon ik in Heerlerheide, wijk Vrieheide, maar nergens bekend wanneer het hier gaat komen, kan niet wachten. Als ik zie wat de wijzigingen zijn verwacht ik heerlerheide volgend jaar ergens wellicht als het niet later is.
Mam heeft het nu aangesloten tot in de meterkast en de buurman. Echter de andere buren van mijn moeder heb ik net gekeken online en staat er voor hen Woning aansluiten oktober-november 2023. Ook frappant

Zelf woon ik in Heerlerheide, wijk Vrieheide, maar nergens bekend wanneer het hier gaat komen, kan niet wachten. Als ik zie wat de wijzigingen zijn verwacht ik heerlerheide volgend jaar ergens wellicht als het niet later is.
[Voor 30% gewijzigd door sensations op 24-04-2023 23:05]
Sinds 20 April aangesloten.
Heb nou de AVM fritzbox 5530 fiber in gebruik met de SFP module. (scheelt me een extra stopcontact)
Heb de 1 GB switch er tijdelijk er tussen uit gehaald.
Ga nou met 2,5Gbit naar 2,5Gbit:
Had vanochtend ook nog 1015 gehaald down.
Alleen met 1Gbit switch houd je altijd nog een beetje overhead over en dan niet sneller als 940Mbit down/ up.
Volgens mij zijn er in mijn straat i.i.g niet veel mensen (of misschien 2) hierop aangesloten.
Moet verder zeggen dat de KPN IPTV+ opzicht niet verkeerd is en wel aan te wennen is. Scheelt me wel al een hoop kosten voor de TV abbo, waar je normaal bij ziggo rond de 50 euro voor betaald.
Nou de eerste jaar gratis bij KPN, en daarna 12,50 euro per maand.
Internet nou 35 euro per maand.
12 euro voor volop bellen. vast en mobiel.
Laatste test:
Boven nog een nieuwe 2,5GBit switch plaatsen, CAT6A kabel toevoeging en alles in de meterkast inbouwen.
Heb nou de AVM fritzbox 5530 fiber in gebruik met de SFP module. (scheelt me een extra stopcontact)
Heb de 1 GB switch er tijdelijk er tussen uit gehaald.
Ga nou met 2,5Gbit naar 2,5Gbit:
Had vanochtend ook nog 1015 gehaald down.
Alleen met 1Gbit switch houd je altijd nog een beetje overhead over en dan niet sneller als 940Mbit down/ up.
Volgens mij zijn er in mijn straat i.i.g niet veel mensen (of misschien 2) hierop aangesloten.

Moet verder zeggen dat de KPN IPTV+ opzicht niet verkeerd is en wel aan te wennen is. Scheelt me wel al een hoop kosten voor de TV abbo, waar je normaal bij ziggo rond de 50 euro voor betaald.
Nou de eerste jaar gratis bij KPN, en daarna 12,50 euro per maand.

Internet nou 35 euro per maand.
12 euro voor volop bellen. vast en mobiel.
Laatste test:
Boven nog een nieuwe 2,5GBit switch plaatsen, CAT6A kabel toevoeging en alles in de meterkast inbouwen.
[Voor 68% gewijzigd door Robin4 op 28-04-2023 00:28]