Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 12:22

IEF

Why so serious?

Palestinastraat (Heerlerbaan) is er ook (onverwacht) activiteit van KPN NetwerkNL,
ik had een mail gekregen dat de stappen 'plan maken voor je wijk' en 'toestemming' waren afgerond, en dat ze aan stap 3 'We gaan graven' gingen beginnen.

Hier werd aangegeven dat er een bericht zou komen over de nog te plannen werkzaamheden, ineens staan er borden 'niet parkeren op 14/15 september' en was er een groepje werklui bezig om de stoep open te breken in combinatie met een aantal rollen 'groene' kabel.

Ik neem aan voorbereidende werkzaamheden, maar ik stond er wel van te kijken nav het eerdere bericht.

Bovendien ging ik ervanuit dat ODF hier als eerste zou komen aankloppen.. (zij geven aan dat de planning 1e kwartaal 2024 is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:15
p.w schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:33:
Op de Heideveldweg ( Palemig)wordt gegraven en gaan er 100 de meters glasvezel de grond in.
De kleur van de glasvezelbuis is??
Dan weten welke partij aan het werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 08:14
IEF schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:40:
Palestinastraat (Heerlerbaan) is er ook (onverwacht) activiteit van KPN NetwerkNL,
ik had een mail gekregen dat de stappen 'plan maken voor je wijk' en 'toestemming' waren afgerond, en dat ze aan stap 3 'We gaan graven' gingen beginnen.

Hier werd aangegeven dat er een bericht zou komen over de nog te plannen werkzaamheden, ineens staan er borden 'niet parkeren op 14/15 september' en was er een groepje werklui bezig om de stoep open te breken in combinatie met een aantal rollen 'groene' kabel.

Ik neem aan voorbereidende werkzaamheden, maar ik stond er wel van te kijken nav het eerdere bericht.

Bovendien ging ik ervanuit dat ODF hier als eerste zou komen aankloppen.. (zij geven aan dat de planning 1e kwartaal 2024 is).
KPN Netwerk en Glaspoort leggen oranje kabels. Groen is Ziggo of Delta.
Turquoise (soort blauw/groen) is Open Dutch Fiber. Dus zo te horen heb je ODF gezien

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Barre73 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:44:
[...]

KPN Netwerk en Glaspoort leggen oranje kabels. Groen is Ziggo of Delta.
Turquoise (soort blauw/groen) is Open Dutch Fiber. Dus zo te horen heb je ODF gezien
Heel apart, de mannen hadden hesjes aan van KPN NetwerkNL..

Afbeeldingslocatie: https://opendutchfiber.nl/storage/app/media/news/PR%20Image%20ODF%20helder%2002062023.jpg

Die kleur was het zeker niet.

Het was absoluut groen.. Delta legt in Heerlen alleen bedrijventerreinen aan AFAIK, maar mannen die voor Ziggo bezig zijn met een KPN hesje aan zou ik dan wel erg apart vinden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
IEF schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:40:
[...]

Het was absoluut groen.. Delta legt in Heerlen alleen bedrijventerreinen aan AFAIK, maar mannen die voor Ziggo bezig zijn met een KPN hesje aan zou ik dan wel erg apart vinden :*)
Wellicht Delta die van Landgraaf (daar leggen ze de hele gemeente aan) op weg zijn naar de Beitel.
Delta gebruikt grasgroen.

Het zou me niets verbazen als die graafploegen van onder- onderaannemers voor meerdere glasvezelbedrijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzo-odido
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-09-2023
cornfed99111 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:29:
[...]

Wellicht Delta die van Landgraaf (daar leggen ze de hele gemeente aan) op weg zijn naar de Beitel.
Delta gebruikt grasgroen.

Het zou me niets verbazen als die graafploegen van onder- onderaannemers voor meerdere glasvezelbedrijven werken.
Klopt, in de seelenstraat is een roemeense graafploeg bezig voor ODF, 1 van die gastjes droeg een veiligheidsjasje met de concurrent erop.

Lijkt wel alsof de hele stad opeens open ligt, in eikenderveld zijn ze ook al bezig, in een keer is het los gebarsten. Vraag me af waarom ze opeens massaal op heerlen duiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:35
Nietzo-odido schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:55:
[...]

Lijkt wel alsof de hele stad opeens open ligt, in eikenderveld zijn ze ook al bezig, in een keer is het los gebarsten. Vraag me af waarom ze opeens massaal op heerlen duiken?
Wellicht een ambtenaar die even met de vuist op tafel slaat? Zouden ze in Landgraaf ook eens moeten doen, want een traag gedoe hier. Verschrikkelijk.

• p.w
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-05 14:48

p.w

cornfed99111 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:42:
[...]

De kleur van de glasvezelbuis is??
Dan weten welke partij aan het werk is.
Er gaan rode leidingen de grond in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_A1xmPDimD_Nn12sh2ihG_Ca3Bc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e19fPsPC14q2Y1CUdbRvmm3N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5WXW9XntElFcEyG19AmRMlXU4A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZBYWwiNLEJrzINCKQyMEeWGU.jpg?f=fotoalbum_large

ROG CROSSHAIR Hero 870E -Ryzen 9 7950X3D- Waterkoeling- 64 gig 6800mhz - Nitro+9070XT

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-05 16:38
Hier in Douve Weien is ODF vandaag ook begonnen met het uitrollen van de kabels in de straat. Ik heb al meerdere keren ODF en T-mobile aan de deur gehad (al was ik toen nooit thuis). Maar heb geen abonnement afgesloten omdat de T-mobile site aangeeft dat de woning pas kan worden aangesloten in december 2024, januari 2025 en ik geen idee heb of ik dan hier nog woon (huurhuis). Zou het kunnen dat het nu toch een heel stuk sneller gaat of is het normaal dat ze meer dan een jaar van tevoren al de kabels in de straat leggen.

• cornfed99111
Ook nog foto's.. _/-\o_

Dan zal dit niet van KPN Netwerk zijn, vermoed ik. Die gebruiken geen rood.
Enkele maanden geleden hebben ze ook een rode glasvezelbuis in de grond gestopt op de Ganzeweide en HeerlerheideCentrum.
Dus vermoedelijk een andere partij die bezig is met glasvezel aanleg. Zakelijke glasvezelaanbieder misschien?

• Barre73
cornfed99111 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:00:
[...]

Ook nog foto's.. _/-\o_

Dan zal dit niet van KPN Netwerk zijn, vermoed ik. Die gebruiken geen rood.
Enkele maanden geleden hebben ze ook een rode glasvezelbuis in de grond gestopt op de Ganzeweide en HeerlerheideCentrum.
Dus vermoedelijk een andere partij die bezig is met glasvezel aanleg. Zakelijke glasvezelaanbieder misschien?
Rood in de grond is normaliter strikt gereserveerd voor middenspanning stroom (10Kv). Dit heb ik ook nog nooit gezien...

• p.w

p.w

Barre73 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 16:06:
[...]

Rood in de grond is normaliter strikt gereserveerd voor middenspanning stroom (10Kv). Dit heb ik ook nog nooit gezien...
Op de groene band boven op de rode buis staat
Let op glasvezel!

Zal maandag eens vragen naar opdrachtgever.

[ Voor 6% gewijzigd door p.w op 16-09-2023 17:23 ]

ROG CROSSHAIR Hero 870E -Ryzen 9 7950X3D- Waterkoeling- 64 gig 6800mhz - Nitro+9070XT

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20:47
Barre73 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 16:06:
[...]
Rood wordt ook gebruikt door Eurofiber. Al is dat meestal wel een iets minder felle kleur rood.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axvmZ5oRMngh7nxZX9aN-KyvOLo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BxPdX45PlNFG34zcgfqQ8zKj.jpg?f=user_large

[ Voor 76% gewijzigd door JohDB op 16-09-2023 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
JohDB schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:39:
[...]

Rood wordt ook gebruikt door Eurofiber. Al is dat meestal wel een iets minder felle kleur rood.

[Afbeelding]
Klopt, en dan ook nog met een paar dunne blauwe strepen erop. Echter is die buis op de foto niet de buis wat ik ken van Eurofiber. Dit is meestal ook mat van kleur en niet zo glanzend.

[ Voor 10% gewijzigd door Racer89 op 18-09-2023 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:04
p.w schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:42:
[...]

Er gaan rode leidingen de grond in.

[Afbeelding]

Is dat niet voor de lantaarns en dergelijke voor die nieuwe Parkstad route?

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornfed99111
Iedereen die zuidelijk van de spoorlijn woont, zou eens de postcodecheck moeten uitvoeren op https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/
Daar moeten nu vorderingen zichtbaar zijn. Ze zitten nu ergens tussen planning en daadwerkelijke aanleg in.

Dus KPN gaat gas geven in Heerlen-Zuid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:36
Vandaag bij ons odf kabels aangelegd in Heerlen Zuid (Doeve weien).

Als ik het goed begrijp komt kpn ook nog eens voorbij....

[ Voor 31% gewijzigd door berrieberrie op 18-09-2023 19:08 ]

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.w

p.w

cornfed99111 schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:27:
Iedereen die zuidelijk van de spoorlijn woont, zou eens de postcodecheck moeten uitvoeren op https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/
Daar moeten nu vorderingen zichtbaar zijn. Ze zitten nu ergens tussen planning en daadwerkelijke aanleg in.

Dus KPN gaat gas geven in Heerlen-Zuid.
Je hebt gelijk er zit beweging in, nu kijken wie het snelst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Vooral jammer dat er nergens een detailplanning in te zien is van zowel KPN als ODF.
Alleen vage tijdsblokken afgeven (ODF, in mijn geval Q1 2024) of uberhaupt 'je staat op de planning' (KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:30

polthemol

Moderator General Chat
Bij Molenberg: Voskuilenweg, Zondagweg ed. is men ook oranje glasvezel in de grond aan het leggen. Gaan relatief snel vooruit daar :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
IEF schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:50:
Vooral jammer dat er nergens een detailplanning in te zien is van zowel KPN als ODF.
Alleen vage tijdsblokken afgeven (ODF, in mijn geval Q1 2024) of uberhaupt 'je staat op de planning' (KPN).
Als je een half jaartje mee zou kunnen lopen in de uitrol van een netwerk in een stad, dan zou je begrijpen dat dat onmogelijk is...

Ik kan niet voor ODF spreken maar bij KPN Netwerk krijg je een betere indicatie (op maandniveau) te zien, zodra de plandatums ook werkelijk in de administratie staan. Dat gebeurt pas als het project officieel is aangekondigd (inclusief bouwborden en brieven in de bus) en dan start het graven ook enkele weken later al.
Zolang je daarvoor nog zit kan alles nog schuiven.

Daarna kan het ook nog schuiven maar dan vooral door allerlei onvoorziene omstandigheden, waaronder het weer, ondergrondse obstakels maar ook vaak capaciteitsproblemen omdat onderaannemers zomaar ergens anders heen gaan of zoiets... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@Barre73 Helemaal gelijk, zelf heb ik ook een tijd in de infra van KPN gezeten. Zulke dingen zijn gewoon heel moeilijk te plannen. En de grond hier in Limburg en vooral Zuid-Limburg is niet echt ideaal om in te graven. Op het moment dat je iets raakt ( schade ) aan leidingen van Enexis of het Elektra of Gas is kun je stoppen met de werkzaamheden. En wachten tot ze komen en het probleem oplossen. Zo verschuift je hele planning weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzo-odido
Hier hebben ze turquoise buizen gelegd en zijn nu bezig om fel oranje buizen te leggen.

Geen idee waar deze oranje voor dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nietzo-odido schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:46:
Hier hebben ze turquoise buizen gelegd en zijn nu bezig om fel oranje buizen te leggen.

Geen idee waar deze oranje voor dienen.
Zoals je een paar posts terug kon lezen is oranje dus vrijwel altijd KPN Netwerk/ Glaspoort. Er zal waarschijnlijk zelfs Reggefiber ttH op de buizen gedrukt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzo-odido
Barre73 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:48:
[...]

Zoals je een paar posts terug kon lezen is oranje dus vrijwel altijd KPN Netwerk/ Glaspoort. Er zal waarschijnlijk zelfs Reggefiber ttH op de buizen gedrukt staan.
Ze hebben toch echt ODF hesjes aan en dezelfde ploeg heeft ook turquoise buizen gelegd.

Dus niet zo betweterig doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Nietzo-odido schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:01:
[...]

Ze hebben toch echt ODF hesjes aan en dezelfde ploeg heeft ook turquoise buizen gelegd.

Dus niet zo betweterig doen.
Op deze laatste pagina van dit topic staan berichten over onderaannemers die voor meerdere partijen werken en gewoon dezelfde hesjes aan houden.
En er staat welke partij welke kleur buis gebruikt.

Ik ben niet betweterig, jij moet wat meer moeite doen en af en toe wat terug lezen voordat je een bericht plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzo-odido
Barre73 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:12:
[...]

Op deze laatste pagina van dit topic staan berichten over onderaannemers die voor meerdere partijen werken en gewoon dezelfde hesjes aan houden.
En er staat welke partij welke kleur buis gebruikt.

Ik ben niet betweterig, jij moet wat meer moeite doen en af en toe wat terug lezen voordat je een bericht plaatst.
Lees eens wat ik schrijf! Ze zijn bezig met turquoise buizen naar de woningen en voor de rest fel oranje! Die zijn dus niet van kpn! Zo moeilijk is het niet.

KPN heeft niet eens plannen voor deze wijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Nietzo-odido op 19-09-2023 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39
Bij ons in Eikenderveld liggen sinds december 2022 ODF glasvezels in de grond. Afgelopen week is een ploeg langsgekomen om de glasvezel buis richting de voorgevel te schieten. Dat was 3 dagen nadat KPN de stoep en de voortuin open gegooid had om hun buis te leggen.. Dus nu heb ik twee sprietjes voor de deur uitsteken.

Morgen komt iemand van ODF langs om de glasvezel naar binnen te leggen. Daarna afspraak inplannen om aangesloten te worden op Odido. Dan zou het hele traject net geen jaar geduurd hebben.

• ozzynator
BizzieBis schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:59:
Bij ons in Eikenderveld liggen sinds december 2022 ODF glasvezels in de grond. Afgelopen week is een ploeg langsgekomen om de glasvezel buis richting de voorgevel te schieten. Dat was 3 dagen nadat KPN de stoep en de voortuin open gegooid had om hun buis te leggen.. Dus nu heb ik twee sprietjes voor de deur uitsteken.

Morgen komt iemand van ODF langs om de glasvezel naar binnen te leggen. Daarna afspraak inplannen om aangesloten te worden op Odido. Dan zou het hele traject net geen jaar geduurd hebben.
Als je ook nog even de kleurtjes er bij vermeld, liefst ook van de mantel, kan ik weer verder met m'n bak popcorn van vorige week .... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BizzieBis
ozzynator schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:46:
[...]

Als je ook nog even de kleurtjes er bij vermeld, liefst ook van de mantel, kan ik weer verder met m'n bak popcorn van vorige week .... ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VF9wzb6YJjVk_7BZkSqWx3ztYPw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1fOjrldhzfUkM54fQfV03Z6x.png?f=fotoalbum_large

Turquoise en oranje heb ik liggen.

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-05 19:29
Over een paar weken is mijn abonnement afgelopen en volgens de KPN app ga ik van 35 euro per maand naar 60,86 euro per maand (Internet only)
Heeft iemand al een nieuw aanbod gekregen van KPN?
Of stappen we nu over op Odido? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Von Henkel op 28-09-2023 17:54 ]

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-05 18:24

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphosesâ„¢

Mijn KPN glasvezel abo verloopt in november. Ik denk dat ik wel ga overstappen naar Odido. Om weer gebruik te kunnen maken van de korting uiteraard. Maar ik ben ook wel benieuwd of die provider net zo'n service biedt als KPN.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Von Henkel schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:54:
Over een paar weken is mijn abonnement afgelopen en volgens de KPN app ga ik van 35 euro per maand naar 60,86 euro per maand (Internet only)
Heeft iemand al een nieuw aanbod gekregen van KPN?
Of stappen we nu over op Odido? :+
Ik ga gewoon steeds 'hoppen'. :) Nu kan het tenminste itt Ziggo.

• BizzieBis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7Y1OKHhtRVfG4pCMvcz6TnFrkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JnA7qSl4Tj6aMO77bCKd7EEa.jpg?f=fotoalbum_large

Gewoon, omdat het kan. Waarom zou je het netjes afwerken.. Prutsers.
Dit is een kast onder de trap. Ligt normaal vol met spullen. Nu gaan de spullen weer gezellig terug, boven op de kabel 8)

• Von Henkel
BizzieBis schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:08:

Gewoon, omdat het kan. Waarom zou je het netjes afwerken.. Prutsers.
Dit is een kast onder de trap. Ligt normaal vol met spullen. Nu gaan de spullen weer gezellig terug, boven op de kabel 8)
Je was er niet bij toen het aangesloten werd?
Alle extra afwerking wat ik graag had hebben ze gedaan, je moet dan wel netjes vragen.

• BizzieBis
Nee ik was er niet bij. En de beste man sprak nagenoeg geen woord Engels. En mijn vrouw geen Pools/Roemeens. Dus dan houd het al snel op. Maar ik mag toch aannemen dat de beste man ook wel weet dat dit niet de manier is om iets op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Altijd leuk om te zien, bij KPN heb je allemaal richtlijnen met beugel afstand en hoe een kabel gelegd dient te worden. ( tenminste bij een IS/RA ). Als je dit soort werk ziet krijg je toch buikpijn.

Vraag mij ook echt af of het netwerk ook zo langs overleeft als het huidige koper netwerk. De richtlijnen en voorschriften zijn toen niet voor niks bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Racer89 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:18:
Altijd leuk om te zien, bij KPN heb je allemaal richtlijnen met beugel afstand en hoe een kabel gelegd dient te worden. ( tenminste bij een IS/RA ). Als je dit soort werk ziet krijg je toch buikpijn.

Vraag mij ook echt af of het netwerk ook zo langs overleeft als het huidige koper netwerk. De richtlijnen en voorschriften zijn toen niet voor niks bedacht.
Bij KPN glasvezel heb je ook wel richtlijnen maar niet zo gedetailleerd als je nu voor koper omschrijft.
En bij Open Dutch Fiber hebben ze ook echt wel richtlijnen. sterker nog: Ik denk dat hun Programma van Eisen verdacht veel lijkt op dat van KPN Netwerk/Reggefiber. Open Dutch Fiber wordt niet voor niets gerund door ex-Reggefiber mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@Barre73 Alleen jammer dat deze nergens worden nageleefd. Vroeger werd bij KPN in het kopernetwerk ook regelmatig controle uitgevoerd. Was het niet goed kon je opnieuw beginnen. Ik weet dat KPN voor glasvezel ook kwaliteit medewerkers in dienst heeft. Dus ik neem aan dat bij KPN zelf hier wel wat mee gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Racer89 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:36:
@Barre73 Alleen jammer dat deze nergens worden nageleefd. Vroeger werd bij KPN in het kopernetwerk ook regelmatig controle uitgevoerd. Was het niet goed kon je opnieuw beginnen. Ik weet dat KPN voor glasvezel ook kwaliteit medewerkers in dienst heeft. Dus ik neem aan dat bij KPN zelf hier wel wat mee gedaan wordt.
Ook nu worden veel controles uitgevoerd. Maar er worden ook idioot veel aansluitingen gemaakt. Duizenden per week om precies te zijn. Dus het aloude motto: Je kan niet overal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Nou ik was net eventjes wandelen in Benzenrade.... ik hoop niet dat de kwaliteit die ze daar leveren de standaard is, want man man man.

Stukjes glasvezel die midden op de weg ineens omhoog komen, meter van de gevel af. Overal haspels, borden, rollen glasvezel.
Denk dat het vrijdagmiddag rond 15 uur biertijd was en alles is losgelaten.

Was oranje mantel en kabel, installateur Voets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
ozzynator schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:19:
Nou ik was net eventjes wandelen in Benzenrade.... ik hoop niet dat de kwaliteit die ze daar leveren de standaard is, want man man man.

Stukjes glasvezel die midden op de weg ineens omhoog komen, meter van de gevel af. Overal haspels, borden, rollen glasvezel.
Denk dat het vrijdagmiddag rond 15 uur biertijd was en alles is losgelaten.

Was oranje mantel en kabel, installateur Voets.
Je zou eigenlijk een melding moeten maken bij de gemeente. Daar is de toezichthouder van de gemeente voor, om dat soort dingen tegen te gaan. Helpt vele malen beter dan een melding bij KPN Netwerk zelf bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Von Henkel
Oke, ik ben net overgestapt naar Odido.
Het verlengingsaanbod van KPN was niet heel spannend.
En als je vergeet te verlengen bij KPN ga je automatisch ruim 60 euro per maand betalen voor alleen internet. (1gbps) dit vind je terug in de app
En hou rekening met een opzegtermijn van minimaal 1 maand bij KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Von Henkel schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:00:
En als je vergeet te verlengen bij KPN ga je automatisch ruim 60 euro per maand betalen voor alleen internet. (1gbps) dit vind je terug in de app
Die 60 euro geldt niet altijd. ALs je een recenter contract hebt ga je naar 52,50.

Bottomline, bij vrijwel elke provider geldt dit. Als je kortingsperiode voorbij is (dat is dus niet hetzelfde als je vaste contract), dan ga je de normale prijs betalen. En bijna geen enkele provider meldt je dit van te voren. Odido ook niet trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Von Henkel schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:00:
Hoeveel ga je betalen met korting bij Odido? Mijn contract bij KPN eindigt op 14 november dus ik ga ook kijken om te switchen naar Odido.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Techno Overlord schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:46:
[...]
Hoeveel ga je betalen met korting bij Odido? Mijn contract bij KPN eindigt op 14 november dus ik ga ook kijken om te switchen naar Odido.
8 mnd voor 30 euro en 4 mnd voor 55 euro
Totaal dus 460 euro voor 1 jaar.

Mijn contract verloopt 1 november en ik ga over op 14 november, dus niet te lange wachten.
Voor volgend jaar ga ik kijken 2 maanden van te voren dit was al last minute voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreadZeppelin
  • Laatst online: 16-04 15:20
Ik woon in een flat en ik zag vandaag dat ze de ODF turqouise kabels aan het leggen zijn. Vrijdag is de afspraak voor het doortrekken van de kabels naar appartementen.

Omdat ik wist dat dit eraan kwam heb ik een contract vooruit besteld (dan nog overstappen op Ben mobiel abbo voor extra korting als m'n huidige abbo afloopt).

Dus heeft iemand een idee of gok hoe lang het duurt voordat ik dan op fiber kan zitten?
Want ik lees en hoor overal wel lente 2024 maar is dat geen opleverdatum van het hele project?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Tussen binnen leggen en uiteindelijk in gebruik nemen kunnen nog wel eens maanden tussen zitten. Het kan ook snel gaan echter is dit ook afhankelijk van hoe ver de rest in het netwerk klaar is. Zoals de PoP e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreadZeppelin
Racer89 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 23:05:
Tussen binnen leggen en uiteindelijk in gebruik nemen kunnen nog wel eens maanden tussen zitten. Het kan ook snel gaan echter is dit ook afhankelijk van hoe ver de rest in het netwerk klaar is. Zoals de PoP e.d.
Thanks voor de info, dan zal ik me mentaal voorbereiden op overwintering met ADSL snelheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Von Henkel schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:25:
[...]

8 mnd voor 30 euro en 4 mnd voor 55 euro
Totaal dus 460 euro voor 1 jaar.

Mijn contract verloopt 1 november en ik ga over op 14 november, dus niet te lange wachten.
Voor volgend jaar ga ik kijken 2 maanden van te voren dit was al last minute voor mij.
Zojuist ook een abo afgesloten bij Odido met de Overstapservice en tegen dezelfde voorwaarde als jij. Hopelijk gaat de overstap net zo soepel van KPN naar Odido als vorig jaar van Ziggo naar KPN.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weca
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:55
Op de hoek van Unolaan/Vrijheerenberg in Heerlerheide/Heksenberg, is een POP container geplaatst van ODF. Gisteren was Enexis daar bezig, vandaag stond de deur open en was ook iemand bezig. Verdere inrichting en aansluiting moet nog gebeuren.
Heksenberg wordt na de zomer van 2024 aangesloten, zag ik eerder op een plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Gaat redelijk snel zo met ODF. Deze week zijn ze ook bezig in de Huisbergerstraat (Beersdal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
cornfed99111 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:19:
Gaat redelijk snel zo met ODF. Deze week zijn ze ook bezig in de Huisbergerstraat (Beersdal).
Afgelopen zaterdag zag ik dat ze aan de Maasstraat, bij die beek vlak bij die autohandel, een dikke mantel onder de weg door aan het blazen waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BizzieBis
Het Odido (ODF) glasvezel avontuur zit er op. Alles is aangesloten en werkt.

Voor wie interesse heeft in het verloop van de aansluiting in Eikenderveld:
08-12-2022 Aanleg glasvezel in de straat
23-04-2023 Abonnement T-mobile glasvezel afgesloten
23-08-2023 Vertegenwoordiger T-mobile in meterkast komen kijken
15-09-2023 Kabel vanaf stoep naar voorgevel doorgeboord
28-09-2023 Kabel naar binnen gebracht
17-10-2023 Oplevering

Ik heb het Zyxel modem meteen geskipped. Gewoon de media converter aangesloten op RT-AX82U router, vlan 300 ingesteld en gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
BizzieBis schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:27:
Het Odido (ODF) glasvezel avontuur zit er op. Alles is aangesloten en werkt.

Voor wie interesse heeft in het verloop van de aansluiting in Eikenderveld:
08-12-2022 Aanleg glasvezel in de straat
23-04-2023 Abonnement T-mobile glasvezel afgesloten
23-08-2023 Vertegenwoordiger T-mobile in meterkast komen kijken
15-09-2023 Kabel vanaf stoep naar voorgevel doorgeboord
28-09-2023 Kabel naar binnen gebracht
17-10-2023 Oplevering

Ik heb het Zyxel modem meteen geskipped. Gewoon de media converter aangesloten op RT-AX82U router, vlan 300 ingesteld en gaan :)
mooi man, dus een UDM is ook zo aan te sluiten dan als het goed is.
(moet nog ff wachten beersdal hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weca
Op de website van ODF zie ik nu naar mijn idee een andere melding dan eerder. Dat je een gratis aansluiting krijgt. Er staat nergens wat gemeld over verplicht abonnement afnemen. Dat meen ik dat eerder wel gemeld stond, of althans, geen gratis aansluiting.

Heb de 2 vinkvakjes eronder bekeken en ook de voorwaarden/privacy gelezen, hier staat nergens wat over (verplicht) afnemen van diensten, dat dan pas de aansluiting geplaatst wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dg0SieEHRf9yXgDoANbm9x40exg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TzOPdBXZlQmgdj2nT0AbTUYp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
Bij mij (Beersdal) kwam er een sneuzel voorbij met oa als argument dat mijn WiFi snelheid zou verdubbelen.

Na korte discussie, maar gemeld dat ik zelf wel contact opneem met Odido.

Daarbij ga ik geen 2-4 maanden van te voren zoiets beslissen, laat ze eerst maar eens een kabel leggen, vervolgens de stoep fatsoenlijk terug leggen, gaan we dan wel op gemak kijken wat we eventueel verder willen.
weca schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:16:
Op de website van ODF zie ik nu naar mijn idee een andere melding dan eerder. Dat je een gratis aansluiting krijgt. Er staat nergens wat gemeld over verplicht abonnement afnemen. Dat meen ik dat eerder wel gemeld stond, of althans, geen gratis aansluiting.
Heb mij wel aangemeld bij bovenstaande Post inderdaad.

Morgen eens even achterkomen wat nu waar is, als het onzin is wat die mensen aan de deur aan (nietwetende)consumenten vertellen over de fysieke aansluiting dan even een belletje naar gemeente oid om de vergunning voor die Odido mannetjes in te laten trekken.

[ Voor 84% gewijzigd door mvrhrln op 25-10-2023 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
weca schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:16:

Heb de 2 vinkvakjes eronder bekeken en ook de voorwaarden/privacy gelezen, hier staat nergens wat over (verplicht) afnemen van diensten, dat dan pas de aansluiting geplaatst wordt.

[Afbeelding]
Als jouw woning als hoogbouw wordt gezien, dan was dit altijd al zonder voorwaarden. Laagbouw alleen met abonnement , hoogbouw allemaal direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mvrhrln schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:32:

Morgen eens even achterkomen wat nu waar is, als het onzin is wat die mensen aan de deur aan (nietwetende)consumenten vertellen over de fysieke aansluiting dan even een belletje naar gemeente oid om de vergunning voor die Odido mannetjes in te laten trekken.
Vervelende ervaring voor jou, maar er is geen vergunning nodig voor colportage. Dus er valt niks in te trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
Barre73 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:33:
[...]

Vervelende ervaring voor jou, maar er is geen vergunning nodig voor colportage. Dus er valt niks in te trekken...
na, voor mij valt het wel mee, maar vind het nogal een probleem voor andere mensen als dit soort figuren een hoop nonsens aan de deur verkopen, zeker als ze mensen onder druk gaan zetten met verhalen over hoge extra kosten indien men later wilt besluiten. Oplichting is nog altijd verboden zover ik weet in nederland.

[edit]
Ben netjes gebeld door Odido, met excuses en de belofte hier naar te kijken en wat aan te doen.
case closed...

[ Voor 15% gewijzigd door mvrhrln op 26-10-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.w

p.w

Op de Schelsberg gaat er ook ODF glas de grond in.

Ook zag ik KPN glas busjes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
kloosterkoolhof ODF-brief ontvangen via businesspost dat men een afspraak komt maken om te kijken waar de glasvezel naar binnen kan komen. 3de kwartaal 2024 zou de geschatte periode zijn van scheppen

Nu nog wachten tot KPN in beweging komt, kan ik eindelijk afscheid gaan nemen van de brakke adsl / coaxkabel in de gang :D

[ Voor 10% gewijzigd door polthemol op 10-11-2023 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Ik zag net ook iemand van businesspost op de camera, zal in Meeskantje dan ook wel in de bus liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
Hunzestraat nu ook ene van ODF, Odido was al langs geweest paar weken terug, maar nu ene met rood jasje van ODF zelf. heeft brief naar binnen geworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.w

p.w

Gisteren ook deze brief gekregen Palemig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Even voor degene die overstappen van KPN naar Odido.
Bij Odido heb ik gekozen voor een monteur met naadloze overstap.(Monteur komt vanavond)
Dit laatste is in mijn geval niet gebeurd, vanmorgen lag mijn internet verbinding eruit en heeft KPN vannacht de verbinding beëindigd.
Hou hier rekening mee dus

Zelf heb ik Odido geactiveerd via mijn Asus router zodat ik het modem niet nodig heb, dan kan deze weer netjes de zolder op, zodat hij terug gestuurd kan worden als ik volgend jaar weer overstap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Von Henkel schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:47:
Even voor degene die overstappen van KPN naar Odido.
Bij Odido heb ik gekozen voor een monteur met naadloze overstap.(Monteur komt vanavond)
Dit laatste is in mijn geval niet gebeurd, vanmorgen lag mijn internet verbinding eruit en heeft KPN vannacht de verbinding beëindigd.
Hou hier rekening mee dus

Zelf heb ik Odido geactiveerd via mijn Asus router zodat ik het modem niet nodig heb, dan kan deze weer netjes de zolder op, zodat hij terug gestuurd kan worden als ik volgend jaar weer overstap :+
Ik heb precies hetzelfde. Vandaag zou ik overgaan op Odido vanaf KPN. In de info die ik van KPN heb ontvangen stond dat ze pas de internetverbinding afsluiten op het moment dat de Odido verbinding online is. Vanmorgen stond ik echter op en was het internet al weg.

Ik zit nu dus thuis te werken via een hotspot op mijn smartphone maar dat is verre van ideaal.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Techno Overlord schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:05:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Vandaag zou ik overgaan op Odido vanaf KPN. In de info die ik van KPN heb ontvangen stond dat ze pas de internetverbinding afsluiten op het moment dat de Odido verbinding online is. Vanmorgen stond ik echter op en was het internet al weg.

Ik zit nu dus thuis te werken via een hotspot op mijn smartphone maar dat is verre van ideaal.
Gewoon aansluiten zou ik zeggen. De verbinding zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Von Henkel schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:52:
[...]

Gewoon aansluiten zou ik zeggen. De verbinding zou moeten werken.
Ok dat is mooi. Ik dacht dat de monteur ook nog iets moest doen. Ik ga het zo aansluiten dan. Wat komt die monteur dan doen vanavond?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Techno Overlord schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:30:
[...]
Ok Wat komt die monteur dan doen vanavond?
Vanmorgen nog met ODIDO gebeld en hun zeiden dat de monteur toch moet komen ook al werkt alles.
Hij moet zorg dragen voor de correcte aan en afmelding tussen ODIDO en KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Von Henkel schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:19:
[...]

Vanmorgen nog met ODIDO gebeld en hun zeiden dat de monteur toch moet komen ook al werkt alles.
Hij moet zorg dragen voor de correcte aan en afmelding tussen ODIDO en KPN.
Ik heb net mijn KPN modem vervangen met de Zyxel van Odido en gelukkig werkte het instant. Haal weer dezelfde snelheid (~940Mbit up/down) dan ik haalde bij KPN.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

@Von Henkel Hoe is jouw ervaring met Odido tot nu toe? Bij mij is het echt hopeloos. Had ik het maar nooit gedaan. Sinds dinsdag heb ik de aansluiting en bij vlagen werkt het goed maar heel vaak heb ik heel kort een wegvallende verbinding. Korte drops in connectiviteit. Dan haal ik ook nog maar 200mbit down en 50mbit up. Maar het compleet wegvallen van de verbinding is het meest irritant.

De service via hun helpdesk is belabberd. Duurt lang voordat je iemand aan de lijn hebt en als je dan iemand aan de lijn hebt dan is het ook hopeloos. De eerste meneer beweerde dat ik te veel apparaten heb aangesloten op mijn verbinding (30 ongeveer) en dat was veel te veel en zou de boel overbelasten. Ik heb dit al 6 jaar zo en gehad bij Ziggo (400/40) en KPN (1000/1000) en dat was nooit een probleem geweest. Het is 1 wifi access point (wired), een XSX (wired), een PC (wired), 2 netwerkswitches, mijn TV (wired) en mijn AV receiver (wired). Mijn airco, rolluiken, gordijnen en 26 GU10 spots lopen over het wifi access point. Alsof dit teveel is voor een glasvezel verbinding?

Daarna nog een dame aan de lijn die ontzettend ongeintresseerd over kwam en in het Indisch(?) aan het praten was met mensen om haar heen terwijl ik mijn verhaal aan het doen was. Praatte moeilijk Nederlands en hielp mij slecht. Ik heb daarna teruggebeld en een andere dame aan de lijn gekregen die mij enigszins wel goed hielp. Mijn case is nu naar "back office" gestuurd en ik krijg binnen 3 werkdagen een reactie met de vervolgstap. Via de mail heb ik een bericht gekregen dat ik binnen 1 werkdag reactie krijg.

Al met al een zeer slechte ervaring tot nu toe. Ik geef ze de kans om met een goede oplossing te komen en anders zeg ik alles op en ga ik terug naar KPN glasvezel. Dat werkte gewoon zoals het hoort.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Techno Overlord schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:48:
@Von Henkel Hoe is jouw ervaring met Odido tot nu toe?

Al met al een zeer slechte ervaring tot nu toe. Ik geef ze de kans om met een goede oplossing te komen en anders zeg ik alles op en ga ik terug naar KPN glasvezel. Dat werkte gewoon zoals het hoort.
Beetje vreemd hoe het allemaal bij jou nu is gegaan.
Zelf ben ik heel tevreden, de verbinding met snelheden zijn super stabiel.
Waar ik me wel ongerust over maak is dat in mijn wijk (Mariarade) heel veel gewerkt word.
Overal zijn ze aan het graven trottoirs worden op meerdere plaatsen opengetrokken.
En ik weet dat de glasvezelkabel niet erg diep ligt.
Dit gezegd te hebben moet ik wel vermelden dat zowel van KPN als ODIDO ik hun apparatuur niet gebruik.
Deze krijgen ze steeds einde contract hagelnieuw terug gestuurd.

Snelheidstesten heeft niets te maken met het aantal apparaten erop aangesloten.
Je kunt wel bij elke test even alles uitsluiten en los koppelen en je eigen pc bekabeld rechtstreeks testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Von Henkel schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:13:
[...]

Beetje vreemd hoe het allemaal bij jou nu is gegaan.
Zelf ben ik heel tevreden, de verbinding met snelheden zijn super stabiel.
Waar ik me wel ongerust over maak is dat in mijn wijk (Mariarade) heel veel gewerkt word.
Overal zijn ze aan het graven trottoirs worden op meerdere plaatsen opengetrokken.
En ik weet dat de glasvezelkabel niet erg diep ligt.
Dit gezegd te hebben moet ik wel vermelden dat zowel van KPN als ODIDO ik hun apparatuur niet gebruik.
Deze krijgen ze steeds einde contract hagelnieuw terug gestuurd.

Snelheidstesten heeft niets te maken met het aantal apparaten erop aangesloten.
Je kunt wel bij elke test even alles uitsluiten en los koppelen en je eigen pc bekabeld rechtstreeks testen.
Ik woon ook in Mariarade. De monteur zei dinsdag dat ie die dag bij iemand geweest was in de buurt die ook al afgesloten was van KPN voordat de Odido verbinding online was. Zou jij wel geweest zijn dan...

Anyways... Ik gebruikte bij KPN het KPN modem en nu het Zyxel modem van Odido. Wifi uit, daarvoor gebruik ik mijn eigen access points van Ubiquiti. Maar ook als ik rechtstreeks met een UTP kabel vanaf mijn PC op het modem zit, heb ik nog steeds een kwalitatief uitermate telleurstellende verbinding.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Techno Overlord schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:12:
[..

Anyways... Ik gebruikte bij KPN het KPN modem en nu het Zyxel modem van Odido. Wifi uit, daarvoor gebruik ik mijn eigen access points van Ubiquiti. Maar ook als ik rechtstreeks met een UTP kabel vanaf mijn PC op het modem zit, heb ik nog steeds een kwalitatief uitermate telleurstellende verbinding.
Dan zou ik als ik jou was zo snel mogelijk een monteur laten komen, en doorgeven dat de verbinding niet goed is opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
weet iemand of er op Molenberg, zaterdagstraat al schouw afspraken kunnen worden gemaakt, kennins van mij woont daar en zegt dat ie nog niks binnen heeft en/of gehoord.
(klopt niet altijd wat ie zegt, mist nog al eens een brief :) ).

• ozzynator
Gisteren zowaar een folder van ODF in de bus met hoe ende wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-03 17:19
Hier vandaag in heerlerheide (schout van heeckerenring) glasvezel tot net buiten de deur gekregen, man man man wat zien de stoepen en nu ook mijn (pas nieuw gelegde) oprit er vreselijk slecht uit... Alles schots en scheef, hoogteverschillen en verzakkingen.

Weet iemand of het de bedoeling is dat er nog een professionele groep stratenmakers hierna alles komt herstellen of is het dit en moeten we het bij de gemeente aankaarten? Kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is, hier is de stoep nog geen 3 jaar oud (nieuwe wijk) en dan zou het nu zo vernield achtergelaten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
elnaeth schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:59:
Hier vandaag in heerlerheide (schout van heeckerenring) glasvezel tot net buiten de deur gekregen, man man man wat zien de stoepen en nu ook mijn (pas nieuw gelegde) oprit er vreselijk slecht uit... Alles schots en scheef, hoogteverschillen en verzakkingen.

Weet iemand of het de bedoeling is dat er nog een professionele groep stratenmakers hierna alles komt herstellen of is het dit en moeten we het bij de gemeente aankaarten? Kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is, hier is de stoep nog geen 3 jaar oud (nieuwe wijk) en dan zou het nu zo vernield achtergelaten worden...
Zulke dingen vind ik echt geweldig. Ik heb in de storingsdienst gewerkt van KPN, we zijn wel eens terug gemoeten omdat de stoep na een paar dagen iets weg gezakt was. Kun je soms niks aan doen vooral met veel regen e.d. Als ik nu zie hoe ze alles achterlaten. En de gemeente accepteert dit allemaal. Ik heb hier echt geen woorden meer voor. In Urmond werden zelfs dichtheids proeven gedaan of de grond wel goed was aangestampt. Zie ik ze nu allemaal opeens niet meer doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Gisteren rond 19.00 een jongeman aan de deur. Bleek te komen voor de schouw. Zal me benieuwen wanneer ze nu echt gaan beginnen, volgens de planning 2e kwartaal, maar als ze er nu al zijn om te schouwen, mogen ze gelijk gaan beginnen.

Bij mn zoon in Beersdal komen ze vandaag schouwen, terwijl ze daar al aan het graven zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door ozzynator op 07-12-2023 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.w

p.w

ozzynator schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:10:
Gisteren rond 19.00 een jongeman aan de deur. Bleek te komen voor de schouw. Zal me benieuwen wanneer ze nu echt gaan beginnen, volgens de planning 2e kwartaal, maar als ze er nu al zijn om te schouwen, mogen ze gelijk gaan beginnen.

Bij mn zoon in Beersdal komen ze vandaag schouwen, terwijl ze daar al aan het graven zijn.
En waar was dit in Heerlen is wel zo gemakkelijk bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
p.w schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:10:
[...]

En waar was dit in Heerlen is wel zo gemakkelijk bedankt.
ja misschien wel haha. In Meezenbroek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.w

p.w

ozzynator schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:46:
[...]

ja misschien wel haha. In Meezenbroek.
Bedankt dat helpt woon zelf in Palemig.
Dan schiet het hopelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
p.w schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:59:
[...]

Bedankt dat helpt woon zelf in Palemig.
Dan schiet het hopelijk op.
Volgens mij hebben ze een week of 2 geleden daar onder bij dat kleine wateropvangbekken, tegenover het kapelletje, al een hele dikke buis onder de weg door geschoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.w

p.w

ozzynator schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:03:
[...]

Volgens mij hebben ze een week of 2 geleden daar onder bij dat kleine wateropvangbekken, tegenover het kapelletje, al een hele dikke buis onder de weg door geschoten.
Dan komen ze in de buurt 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreadZeppelin
Hebben jullie dit gezien?

https://www.politie.nl/ni...litie-zoekt-getuigen.html

Misschien zijn dit daadwerkelijke internetgekkies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Stond ook al op L1, moet toch iemand hebben geweten waar die vezels bij elkaar komen. Koperdieven zullen het niet zijn geweest of ze moeten wel erg dom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreadZeppelin
stelletje malloten zijn het, ik kan niet bedenken wat de gedachte erachter was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Het feit dat deze tegenwoordig zo makelijk te bereiken zijn, aangezien de DP niet zo diep liggen en de vezels zelf ook niet meer. Zul je in de toekomst zulke dingen wellicht vaker meemaken. Wellicht ook met de gedachte er achter dat je dingen kunt uitschakelen door de vezels te knippen zodat er geen doormeldingen meer is.

De oude Telecom kabels liggen ergens rond de 50 á 60 cm, en de KVD zijn beveiligd tegenwoordig. Bij Glasvezel is alleen de POP beveiligd voor de rest niks.

[ Voor 19% gewijzigd door Racer89 op 11-01-2024 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
DreadZeppelin schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:07:
stelletje malloten zijn het, ik kan niet bedenken wat de gedachte erachter was
Uitschakelen alarmsystemen? Waarschijnlijker een tuup die niet goed is op een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Racer89 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 07:10:
Het feit dat deze tegenwoordig zo makelijk te bereiken zijn, aangezien de DP niet zo diep liggen en de vezels zelf ook niet meer. Zul je in de toekomst zulke dingen wellicht vaker meemaken. Wellicht ook met de gedachte er achter dat je dingen kunt uitschakelen door de vezels te knippen zodat er geen doormeldingen meer is.

De oude Telecom kabels liggen ergens rond de 50 á 60 cm, en de KVD zijn beveiligd tegenwoordig. Bij Glasvezel is alleen de POP beveiligd voor de rest niks.
Op zich liggen de kabels nog steeds op 60 cm dek. Dat blijft bij de meeste gemeente een eis. Maar om dan op die hoogte de kabels in dat DP in te voeren, zorgt er automatisch voor dat het deksel van de DP hoger ligt (20 of 30 cm dek). Dus die kan je vrij snel pakken met een schop.

Wat hier echter gebeurd lijkt te zijn is dat de voedende 96vz kabels die vanuit de PoP komen en daar al snel uitwaaieren naar de straten in de wijk, zijn doorgezaagd of geknipt. Dat moet al vlak bij de PoP zijn gebeurd als er zoveel adressen tegelijk zijn geraakt. Als je dat vlak bij de PoP doet, dan heb je met een beetje pech alle kabels te pakken.
En vlak bij de PoP zitten normaliter geen DP's maar goed.. wellicht hier wel omdat er een noodzaak voor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@Barre73 helaas liggen de vezels op sommige plekken niet eens 30 cm diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.w

p.w

Vandaag schouw gehad Palemig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Pro-tip voor eenieder die deze periode kan overstappen sinds de aansluiting vorig jaar: Odido heeft een hele mooie aanbieding, 8 maanden 1 gbit up/down (inclusief TV) voor 25 euro (als je een Odido/Ben mobiel abbo hebt). Anders is het 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Schaesbergerweg liggen de kabels in de grond (hoofdkabels dan, volgens mij nog niet richting de huizen van wat ik kon spieken).

Ik ben wel benieuwd hoe die stoep er uit gaat zien na een paar regenbuien en als die straks ngo eens open moet gaan voor KPN hun glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Zag vandaag op de Ganzeweide een graafploeg met een turquoise buis aan de slag.
Heb toch echt de indruk dat ODF er veel meer vaart achter zet dan KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
In het centrum zijn ze toch ook flink bezig, rondom het Thermenmuseum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.w

p.w

cornfed99111 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:43:
Zag vandaag op de Ganzeweide een graafploeg met een turquoise buis aan de slag.
Heb toch echt de indruk dat ODF er veel meer vaart achter zet dan KPN.
Daar liggen de vezels ook al in de grond.
Gaat idd zeer rap daar.

Richting Caeciliastraat gaan de kabels al de flats in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weca
Zojuist zag ik de (2) odf verkopers langs de deur gaan op de Sittarderweg in Heerlen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Beersdal zijn ze inmiddels al druk aan het graven. Groen/blauwe mantel, raar kleurtje vond ik het.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste