Glasvezel in Heerlen

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:23
Nou nou nou, spannend!

Ik zie net een grote aanhanger met mantels en dergelijke op de Mesdagstraat. Er staan ook al pionnen op de stoep. Benieuwd wanneer ze hier de straat in komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.w
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 18:12

p.w

In Palemig gaat ATM glasvezel naar de huizen,Kapelweg is klaar.

ROG CROSSHAIR Hero 870E -Ryzen 9 7950X3D- Waterkoeling- 64 gig 6800mhz - Nitro+9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Ik reed gisteren over de Schaersbergerweg, aan de ene kant groene mantel in de grond en aan de andere kant die rare groen/blauwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
p.w schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:02:
In Palemig gaat ATM glasvezel naar de huizen,Kapelweg is klaar.
Hopelijk gaan ze dan snel een paar straten naar onder toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreadZeppelin
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-05 03:31
Weet iemand of het normaal is dat ODF de kabels legt naar het gebouw en de kastjes aanbrengt maar dat KPN dan de aansluiting binnenshuis komt doen?

Er was namelijk iemand die zei dat hij van KPN was in mijn appartementencomplex en omdat ik niet thuis was kreeg ik zo'n kaart. Alleen is op die kaart de website en het normale telefoonnummer doorgestreept zodat die onleesbaar zijn. En eronder staat een stempel met z'n naam, een mobiel nummer en bereikbare uren.

Ben ik me voor niks zorgen aan het maken of moet ik de andere bewoners waarschuwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:37
DreadZeppelin schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:54:
Weet iemand of het normaal is dat ODF de kabels legt naar het gebouw en de kastjes aanbrengt maar dat KPN dan de aansluiting binnenshuis komt doen?

Er was namelijk iemand die zei dat hij van KPN was in mijn appartementencomplex en omdat ik niet thuis was kreeg ik zo'n kaart. Alleen is op die kaart de website en het normale telefoonnummer doorgestreept zodat die onleesbaar zijn. En eronder staat een stempel met z'n naam, een mobiel nummer en bereikbare uren.

Ben ik me voor niks zorgen aan het maken of moet ik de andere bewoners waarschuwen?
Nee, uiteraard niet normaal.
Wat wel zou kunnen is dat KPN nu ook gaat aanleggen. En onderdeel van de voorbereiding (voor het graven uit) is een pandschouw. Maar dan nog is het niet gebruikelijk dat daarbij meerdere appartementen worden bezocht. Hooguit 1 of 2.
Pas later worden appartementen wel individueel bezocht voor goedkeuring etc..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:01
@DreadZeppelin

In welke wijk of straat woon je?

In Heerlen-Zuid leggen KPN en ODF tegelijktijd glasvezel aan.
Alleen natuurlijk elk netwerk apart van elkaar.
Dus het verhaal kan kloppen van die 'iemand'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreadZeppelin
cornfed99111 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:09:
@DreadZeppelin

In welke wijk of straat woon je?

In Heerlen-Zuid leggen KPN en ODF tegelijktijd glasvezel aan.
Alleen natuurlijk elk netwerk apart van elkaar.
Dus het verhaal kan kloppen van die 'iemand'.
Ik woon in molenbergpark, aan de kant van het centrum.
Daarnaast zijn de aansluitpunten in de meterkast al geplaatst en zou dit zijn om te kijken voor de beste plaats om de aansluiting voor modem te plaatsen. Erg vervelend als dit nep is, zeker omdat er redelijk wat mensen hier wonen die er mogelijk in zouden kunnen trappen.
Ondertussen heb ik via de website van ODF doorgegeven dat ik graag een afspraak wil voor het plaatsen van een connectie voor m'n router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@DreadZeppelin

Daar zijn inderdaad beide firma's actief met aansluiten.
Je kan je eigen status opzoeken via de postcodecheck van ODF en KPN-Netwerk.

Ik vermoed dat dit gewoon legitiem is. Maar een oogje in het zeil houden kan zeker nooit kwaad.
Ik zeg altijd maar: vertrouwen is fijn, controle is beter... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
cornfed99111 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 22:43:
@DreadZeppelin

Ik zeg altijd maar: vertrouwen is fijn, controle is beter... ;)
Niet zo veel Penoza kijken ;)

off topic: Wat dat betreft ben ik superblij met mn deurbel met camera. Iedereen staat er op en als ik het niet vertrouw sla ik het op.

weer on topic: Bij mij in de straat is zeer slecht asfalt. Zag dat er inmiddels overal met spuitbus is gespoten, dus hopelijk gaat alles maar 1x open en doen ze alles in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 15:26

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
Gisteren op mijn adres een folder van ODF in de bus aangetroffen dat we pas eind 2024 begin 2025 echt worden aangesloten.
Meer details zal ik vanavond posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreadZeppelin
Van KPN zijn ze nu langsgekomen en de aansluitingen worden dubbel geplaatst blijkbaar. Erg onnodig maar goed voor concurrentie I guess?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
DreadZeppelin schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:14:
Van KPN zijn ze nu langsgekomen en de aansluitingen worden dubbel geplaatst blijkbaar. Erg onnodig maar goed voor concurrentie I guess?
Welke wijk? Mijn wijk is heerlerheide. Dan weet ik wanneer ik ze kan gaan verwachten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreadZeppelin
eagle00789 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:19:
[...]

Welke wijk? Mijn wijk is heerlerheide. Dan weet ik wanneer ik ze kan gaan verwachten…
Molenbergpark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
In heel Heerlen zijn ze inmiddels bezig, behalve in Meeskantje natuurlijk ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:07

polthemol

Moderator General Chat
ozzynator schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:30:
In heel Heerlen zijn ze inmiddels bezig, behalve in Meeskantje natuurlijk ;-)
ik gok dat ze nog even wachten tot de stoep terug recht is gezakt na ODF hun graafwerk :+

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weca
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 23:14
Vandaag op Heksenberg, gebied 4, een standaard folder van ODF ontvangen, over de komende aanleg in de straat (april) tot huisaansluitingen (januari 2025).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Let op! Er staat overal ¨vanaf¨ bij!

Dus je hoeft nog niet direct de koffie klaar te zetten voor als de werklui komen... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door cornfed99111 op 24-03-2024 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squirtle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:05
cornfed99111 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:46:
Let op! Er staat overal ¨vanaf¨ bij!

Dus je hoeft nog niet direct de koffie klaar te zetten voor als de werklui komen... ;)
geef die gasten gewoon koffie, ook al duurt het even voordat ze je jou komen aansluiten O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weca
Men loopt langs voor een schouw voor plaatsing aansluitpunt op Heksenberg, gebied 4.
Gratis aansluitpunt, geen verplicht abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Volgens mij had ik net een ODF medewerker aan de deur, maarja, niet thuis.

Vandaag zag ik dat ze op de Kasteellaan ook al een gedeelte hebben gedaan, ter hoogte van de frituren en bloemenzaak.

[ Voor 44% gewijzigd door ozzynator op 25-04-2024 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarlos
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-05 20:15
Hier in Rennemig ook brieven, om gegevens door te geven van ODF.
Als je hun reviews leest word je een beetje huiverig... Bij de buren hebben ze gevraagd of ze over hun perceel mogen (ofja, eronder)... Ben heel erg benieuwd. Buiten het niet doen is er niet echt een (gratis) alternatief (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
In de Livingstonestraat nabij de stroommast heeft ODF een POP huisje of hoofdverdeler neergezet.
Ziet eruit als een bakstenen huisje, maar is compleet van prefab beton.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpCxq_TRfQJ6tbzwrgQf9VJ-RCM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JH4pcXSUpQj3geizO5KAa3zD.jpg?f=fotoalbum_large

Zie ze ook aan de gang op de Willem Barentszweg met de befaamde turkooizen buis en in de Marco Polostraat, dus de Passart is aan de beurt.

[ Voor 65% gewijzigd door cornfed99111 op 05-06-2024 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland1971
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-05 20:14
Inmiddels is de stoep weer dicht gemaakt en kom je overal groene sprietjes tegen. ( wijk musschemig ).

Volgens de ODF site zullen ze klaar zijn in juli 2024.

KPN staat nog steeds op plan van aanpak, dus dat zal wel nog effe duren voor deze wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Roland1971 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:29:
Inmiddels is de stoep weer dicht gemaakt en kom je overal groene sprietjes tegen. ( wijk musschemig ).

Volgens de ODF site zullen ze klaar zijn in juli 2024.

KPN staat nog steeds op plan van aanpak, dus dat zal wel nog effe duren voor deze wijk.
Die ODF site moet je niet zo geloven, volgens hun ligt er in de Jekerstraat sinds februari al glasvezel. Maar mijn zoon heeft nog niemand gezien. Is ook nog niets aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmateurVinoloog
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 28-05 08:58
Volgens mij klooit ODF maar wat aan. Hier in Palemig heb ik al wel een schouw gehad, maar de kabel ligt nog niet eens tot m’n huis. Ik zie de kabeljongens ook niet meer… Nja, het loopt wel los…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Ik zie ze ook nergens meer. Misschien is in het voormalige oostblok de bouwvak eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtxxx
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-12-2024
Bij ons hebben ze in augustus aangekondigd de wijk te gaan verglazen per september.

Halverwege september hebben ze inderdaad de boel open getrokken en kabels gelegd, paar dagen erna zijn ze bezig geweest om de kabel binnen te trekken met zo herriemakende raketboor.

Geen idee of de verbindingen daadwerkelijk in bedrijf zijn, een odido abbonement was verplicht dus de mijne ligt nog onder de stoep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weca
Zijn de netwerk beheerders nog ergens in de stad bezig met kabels leggen?
Waar ik voorbij kom, zie ik nergens meer bezigheden.
Dacht dat in het najaar Heksenberg aan de beurt zou zijn, zie om de omgeving geen activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
weca schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:52:
Zijn de netwerk beheerders nog ergens in de stad bezig met kabels leggen?
Waar ik voorbij kom, zie ik nergens meer bezigheden.
Dacht dat in het najaar Heksenberg aan de beurt zou zijn, zie om de omgeving geen activiteiten.
bouwvak gok ik zo :) Meezenbroek zie ik nog op een paar plekken opgerolde kabels liggen die niet helemaal af zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Is wel heel lang bouwvak dan. Maar goed. Die rollen kabels op de Kasteellaan, daar wonen inmiddels ook spinnen in.

Vandaag exact 1 jaar geleden voor het eerst iemand van (toen nog) T-mobile) aan de deur gehad en een contract afgesloten. Sindsdien af en toe een update, dat de verwachting was dat het juli/augustus dit jaar opgeleverd zou worden.

Laatste werkzaamheden die ik gezien heb is (uit mijn hoofd) 3 weken geleden bij het kantoor van de belasting, daar waren ze met hele dikke kabels in de stoep bezig. Bij de spoortunnel staat ook zon verdeelstation, misschien dat daar wat aangesloten is.

Ben wel klaar met die kutupload van Ziggo, van mij mogen ze morgen de voortuin omploegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
ozzynator schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:17:
Is wel heel lang bouwvak dan. Maar goed. Die rollen kabels op de Kasteellaan, daar wonen inmiddels ook spinnen in.

Vandaag exact 1 jaar geleden voor het eerst iemand van (toen nog) T-mobile) aan de deur gehad en een contract afgesloten. Sindsdien af en toe een update, dat de verwachting was dat het juli/augustus dit jaar opgeleverd zou worden.

Laatste werkzaamheden die ik gezien heb is (uit mijn hoofd) 3 weken geleden bij het kantoor van de belasting, daar waren ze met hele dikke kabels in de stoep bezig. Bij de spoortunnel staat ook zon verdeelstation, misschien dat daar wat aangesloten is.

Ben wel klaar met die kutupload van Ziggo, van mij mogen ze morgen de voortuin omploegen.
Is dat niet KPN zakelijk glas? Aangezien ook de KPN centrale daar ligt. Wellicht heeft dat ook andere redenen dat het zo lang ligt. KPN is ook flink aan het inkrimpen met de centrales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
ik meende dat Odido daar bezig was? Bij de apotheek, hoger op de kasteellaan, is het laatste stukje waar ik ze bezig heb gezien in dat gedeelte van heerlen. Daar liggen ook nog wat rollen glasvezel in de struik te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
polthemol schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:22:
ik meende dat Odido daar bezig was? Bij de apotheek, hoger op de kasteellaan, is het laatste stukje waar ik ze bezig heb gezien in dat gedeelte van heerlen. Daar liggen ook nog wat rollen glasvezel in de struik te liggen.
Het is allemaal wat vaag vind ik. Pleur alles open en weer dicht ipv hier een stukje en dan daar weer 2 straten.

Kasteellaan is inderdaad ook gedeeltelijk gedaan, bij die flat naast de apotheek ligt ook van alles op de stoep. Terwijl het stuk bij de frituur en bloemiste al 4 maanden geleden klaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.w

p.w

In Palemig gaat er weer glasvezel de grond in, Pleijweg is volgende week aan de beurt.

ROG CROSSHAIR Hero 870E -Ryzen 9 7950X3D- Waterkoeling- 64 gig 6800mhz - Nitro+9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
ozzynator schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:03:
[...]

Het is allemaal wat vaag vind ik. Pleur alles open en weer dicht ipv hier een stukje en dan daar weer 2 straten.

Kasteellaan is inderdaad ook gedeeltelijk gedaan, bij die flat naast de apotheek ligt ook van alles op de stoep. Terwijl het stuk bij de frituur en bloemiste al 4 maanden geleden klaar was.
Heeft misschien ook met personeel te maken?
Het is idd niet echt logisch hoe het allemaal gaat. Overal zie je glasvezel uit de grond steken en nergens is iets afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Ja dat kan natuurlijk. Maar het was ineens pats boem stil. Met minder mensen zou je denken dat het langzamer gaat ipv dat er niets meer gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Laatst online: 09:14
Hier in caumerveld douve weien gaat (eindelijk) kpn ze komende weken de aansluitingen verzorgen in de huizen.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Schijnbaar is de Oost-Europese bouwvak weer voorbij. Aan beide kanten van de Kasteellaan ligt een volle rol, met zo'n aggregaat/compressor machine we bij. Maar die staat maar aan 1 kant natuurlijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7WahORBTynFiIvkgf0q9PhrayE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNjVJMAawsXbaYrrsjwguind.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.w

p.w

Vandaag bij ons op de pleijweg hebben ze de kabel van de stoep naar de voordeur geblazen.

Kijken nu hoelang het nog duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
p.w schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 19:35:
Vandaag bij ons op de pleijweg hebben ze de kabel van de stoep naar de voordeur geblazen.

Kijken nu hoelang het nog duurt.
Dus ik zit er precies tussenin haha. Afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iorses
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 21-12-2024
ODF lijkt de opdracht te hebben gekregen dat de prioriteit ligt op aanleggen tot aan de stoep.
Bij ons een tijdje terug tot in de stoep aangelegd, nadat ik niks meer hoorde toch een abonnement afgesloten bij Odido en aangegeven dat ik pas over zou gaan als de glasvezel er is.
Binnen een paar dagen werd ik gebeld door de onderaannemer om 2 afspraken (schouwen en aanleggen) te maken in opdracht van Odido.
Dan gaat het dus opeens allemaal erg rap, als ODF postcodecheck aangeeft dat de glasvezel klaar is zul je dus een abonnement moeten afsluiten om schot erin te krijgen lijkt het!
Er zit ongeveer 1 maand tijdsbestek tussen bestellen abonnement en dat de glasvezel midden september binnen gebracht is.
Ik had KPN en wou wachten op hun glasvezel maar na dik 2 jaar die hoop voorlopig laten varen!
Gaat overigens over wijk Heerlerbaan.

[ Voor 10% gewijzigd door iorses op 27-08-2024 23:32 ]

• G.B
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 06-11-2024

G.B

Hier nu ruim een maand glasvezel van Odido in gebruik en zeer tevreden erover.
Nu valt er vanmorgen het bericht van KPN op de mat dat ze gaan graven in de wijk om glas te leggen dus aanbieder twee is ook al op komst.
Zeer gunstig kan ik straks als mijn contract afloopt naar een andere aanbieder.
Dit is in de wijk Heerlerbaan.

• ozzynator
Ik had vorige week ook ineens een mail, na ruim een half jaar radiostilte. Ze gaan u echt aan de slag en verwachtingen zijn dat er eind dit jaar een werkende aansluiting is. Ik vindhet nog steeds erg spannend. Not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Op een KPN pagina kan je zien hoeveel aansluitingen gerealiseerd zijn in Heerlen.
Dat is niet zo heel veel, maar 16%.

Hoensbroek zit in vergelijking op 93%.

Of het ook actieve lijnen zijn met een lopend abonnement is niet aangegeven.

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/heerlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weca
Hier in Heksenberg (6414), hoek Titusbrandsmastraat/Bruinkoolweg, is men ook spontaan midden in de wijk begonnen met sleuven te graven in de stoepen, zonder dat er eerder elders al (aansluitende) werkzaamheden waren in de wijk.

Update: betreft ODF

[ Voor 4% gewijzigd door weca op 17-10-2024 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland1971
Vandaag foldertje in de brieven bus van odido , glasvezel en tv de eerste 12 maanden van 50 euro voor 15 euro per maand ( sterretje ).

Deze is actie is geldig tot en met 3 december 2024 , na een jaar betaal je de volle mep is ja een twee jarig contract.

De glasvezel kabel ligt momenteel tot aan de gevel.

Ben benieuwd wanneer deze naar binnen word gewerkt en operationeel is . ( ga er vanuit in ieder geval voor 3 december).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:47
Roland1971 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:03:
Vandaag foldertje in de brieven bus van odido , glasvezel en tv de eerste 12 maanden van 50 euro voor 15 euro per maand ( sterretje ).

Deze is actie is geldig tot en met 3 december 2024 , na een jaar betaal je de volle mep is ja een twee jarig contract.

De glasvezel kabel ligt momenteel tot aan de gevel.

Ben benieuwd wanneer deze naar binnen word gewerkt en operationeel is . ( ga er vanuit in ieder geval voor 3 december).
Bij mij in Landgraaf ligt delta glas aangesloten tot in huis. Odido is een van de boeren die over delta levert, Echter de postcode check laat zien dat ik glas slechts vooruit kan bestellen. Dus eerst iets anders dan glas. Bij delta zelf kan ik wel bestellen. De aanbieding die jou is gedaan ziet er zover goed uit.

maar: waarom is het zo'n zooitje qua administratie bij delta-odido ?

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 30-10-2024 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Delta netwerk is toch alleen Delta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:47
ozzynator schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:58:
Delta netwerk is toch alleen Delta?
Neen, in de fysieke brief die deltanetwerk aan mij stuurde worden alle aanbieders uit mijn berichtje genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weca
@Roland1971 Ik zag de actie ook in de krant staan. Postcodecheck op odido.nl toont op mijn adres nog de 30 euro prijs.
Glasvezel is afgelopen week tot aan de voorgevel gelegd.
Odido website meld dat de huisaansluiting tussen november en december gerealiseerd wordt. Ben benieuwd. Zeker hoe ze dat doen tussen november en december 🤣

Op de odf website staat dat er al glasvezel ligt. Huisaansluiting volgt. Mijn adres is al een schouw geweest met toestemming tot aansluiting, bij buren zeker geen toestemming, maar toont de odf website het gelijke als bij mij. Misschien een privacy kwestie...

[ Voor 28% gewijzigd door weca op 30-10-2024 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Okee, wist ik niet.
Hier in mijn straat nog steeds alleen tumbleweed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
weca schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:32:
@Roland1971

Op de odf website staat dat er al glasvezel ligt. Huisaansluiting volgt. Mijn adres is al een schouw geweest met toestemming tot aansluiting, bij buren zeker geen toestemming, maar toont de odf website het gelijke als bij mij. Misschien een privacy kwestie...
Heel die site van ODF klopt geen drol van. Mijn zoon woont in Beersdal, die heeft volgens de site al sinds juli glasvezel. Niet dus. Zelfs nog geen kabel in de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland1971
Vandaag werd ik gebeld door circet voor de aansluiting van glasvezel naar binnen te brengen 29-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raafje68
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 31-05 22:05
Nieuw Rennemig zou volgens check november/december klaar zijn.(ODF)
Tot op heden nog geen enkele beweging in die wijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
Bij mij in heerlerheide kom hebben ze maandag (bij mij in de straat) de glasvezel de straat in geduwd. Ik heb nu een glasvezelspriet uit de weg steken voor mijn deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Ik heb vanmorgen Odido klik en klaar besteld, even paar dagen testen en als dat bevalt zeg ik sowieso Ziggo op. Dan maar op die manier de tijd zien te overbruggen tot er glas ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:34
Odido is prima, goed en stabiel internet zolang je maar geen vraag hebt voor hun helpdesk want die is bar slecht.
Mijn contract is nu afgelopen bij Odido en ik wacht op Black Friday om een keus te maken tussen KPN of Ziggo voor 1 jaar.
Dan kan ik eind 2025 weer terug naar Odido :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.w

p.w

Update

2 december komt glasvezel naar binnen omgeving Palemig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
p.w schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:47:
Update

2 december komt glasvezel naar binnen omgeving Palemig.
Stuur ze een paar straten naar onder.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-02 13:14
eagle00789 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:23:
Bij mij in heerlerheide kom hebben ze maandag (bij mij in de straat) de glasvezel de straat in geduwd. Ik heb nu een glasvezelspriet uit de weg steken voor mijn deur
Volgens mij ligt het al een tijdje op de ganzeweide ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:26

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weca
Briefje afgelopen donderdag in de bus (helaas, we hebben u gemist), dat men werkzaamheden wil verrichten voor uw glasvezelaansluiting.

2 weken terug de kabel tot aan de voordeur gekregen, in de stoep. Dacht al, dat is snel, tot in de meterkast aansluiten.
Maar men komt (weer) foto's maken. Onduidelijk waarvan en waarom. Begrijp de persoon die gisteren belde niet echt. Moeilijk te verstaan 🤷🏻‍♂️

Ik heb wel een week of 3 terug contact gehad met odf, omdat ik geen kabels voor de stoppenkast langs wil hebben, dus verplaatsing van het aansluitpunt gevraagd.

Of de persoon die langskomt, hiervoor langskomt, is mij onduidelijk. Kwam niet uit telefoontje naar voor. Het zou een afspraak voor foto's zijn, duurde 2 minuten.

Nu wacht ik al bijna anderhalf uur. Geen belletje of berichtje ontvangen dat ie vertraagd is. Had wel gemogen, dan weet je waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Vreemd dat ze op zondag bellen.

Inmiddels als "wacht" alternatief Odido Klik & Klaar in huis, gelijk Ziggo opgezegd, want snelheid is ruim voldoende en alles bij elkaar is het netto €17,50 per maand ipv € 54,-.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtHfQ2NjwF_hbNvBl_qgpX2fgeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/epYaafxEJSRcAo2P0Iz0gxwA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weca
weca schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:22:
Briefje afgelopen donderdag in de bus (helaas, we hebben u gemist), dat men werkzaamheden wil verrichten voor uw glasvezelaansluiting.

2 weken terug de kabel tot aan de voordeur gekregen, in de stoep. Dacht al, dat is snel, tot in de meterkast aansluiten.
Maar men komt (weer) foto's maken. Onduidelijk waarvan en waarom. Begrijp de persoon die gisteren belde niet echt. Moeilijk te verstaan 🤷🏻‍♂️

Ik heb wel een week of 3 terug contact gehad met odf, omdat ik geen kabels voor de stoppenkast langs wil hebben, dus verplaatsing van het aansluitpunt gevraagd.

Of de persoon die langskomt, hiervoor langskomt, is mij onduidelijk. Kwam niet uit telefoontje naar voor. Het zou een afspraak voor foto's zijn, duurde 2 minuten.

Nu wacht ik al bijna anderhalf uur. Geen belletje of berichtje ontvangen dat ie vertraagd is. Had wel gemogen, dan weet je waar je aan toe bent.
Uiteindelijk rond 17:45 uur een belletje en SMS ontvangen, dat persoon weer aan de deur stond (afgesproken was 15 uur, en ik was uiteraard niet meer thuis, had een afspraak staan, zondag al doorgegeven aan de beller).

Het betreft (weer) een schouw, werd gezegd. Weer???? Ik gemeld, die is al geweest in maart. Werd niet echt op doorgepakt. "maar ik ben gestuurd om plan in kaart te brengen" zonder dat gemeld werd, dat het naar aanleiding ging van mijn contact met odf 4 weken terug. De beller zei toen, dat het dan een her-schouw was. Ik vind het maar een wazig verhaal.
Mogelijk omdat ik kabel bij voordeur op andere plek heb liggen, ipv bij oorspronkelijke schouw (ze wilden hm ter hoogte van een dragen fundering leggen, leek mij niet handig, ik kan mijn kruipruimte) en ik die ook in meterkast anders wil hebben.

Maar beller zei niet dat hij naar aanleiding van dat verzoek kwam.... Erg onduidelijk.
Buren aan de overkant geen nieuwe schouw, ook daar is buitenlocatie verplaatst. Dat maakt alles erg onduidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weca
Bij de initiele schouw bleek iets fout te zijn gegaan, was de uitleg. Er kwam een nieuwe schouw. 't zal...

Eerst worden klanten die al een abonnement afgesloten hebben, aangesloten (in huis gebracht), daarna mensen zonder abonnement, zo begreep ik uit de schouwen zijn woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland1971
Glasvezel is vandaag naar binnen gewerkt, kastje erom heen , de heren hebben netjes alles opgeruimd.

Zo en nu maar hopen dat er meer glasvezel boeren op deze kabel komt nu is alleen odido van de partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.w

p.w

Zo vandaag ook glas naar binnen nu nog Odido erop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• p.w

p.w

Update 07-12-2024

Vandaag verder alles zelf opgehangen en werkt top via eigen router AX86U Pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQUwXx6ygph4q88hd8ZFAYYdeMU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IY2BGXQIGCLDOwkEOQfcKtDL.png?f=user_large

Super happy en nu Ziggo opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.w

p.w

Update 16-12

Gisteren is de glasvezel officieel opgeleverd snelheid is top en tv signaal via lg tv is goed.

Dus alles bij elkaar zeer tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:20
p.w schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 11:24:
Update 07-12-2024

Vandaag verder alles zelf opgehangen en werkt top via eigen router AX86U Pro

[Afbeelding]

Super happy en nu Ziggo opzeggen.
Mijn advies zou zijn, gebruik een 2.5Gbit nic en een 2.5Gbit aansluiting op je router / switch.. Dan gaat die zelfs nog een beetje hoger over de 1000Mbit heen.

Doordat je op je 1Gb connectie nog wat overhead hebt gaat hij daarom niet sneller dan wat je nou haalt.

[ Voor 8% gewijzigd door Robin4 op 01-01-2025 18:42 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.w

p.w

Robin4 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 18:41:
[...]

Mijn advies zou zijn, gebruik een 2.5Gbit nic en een 2.5Gbit aansluiting op je router / switch.. Dan gaat die zelfs nog een beetje hoger over de 1000Mbit heen.

Doordat je op je 1Gb connectie nog wat overhead hebt gaat hij daarom niet sneller dan wat je nou haalt.
Nu aangesloten op 2.5 Gbit idd wat hoger nu thanks

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_muMQB10cRlHjZ0wPD3bIGwuPU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6EYVveUNmzLCHqAfvgia9Cgz.png?f=user_large

Verder super tevreden over de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:20
Ik ging dat ook nog doen, maar daar was nog even niks van gekomen.
Had wel al eerder de snelheid getest door er een kabel koppel blokje er tussen te doen, zodat ik direct een 2.5Gbit aansluiting heb.

[ Voor 50% gewijzigd door Robin4 op 05-01-2025 22:11 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Hoe vaak moet de stoep in Heerlen nog opengebroken worden? Voor iets wat geeneens 1e levensbehoefte is: hier wordt nu voor de derde keer de stoep opengebroken, wederom voor glasvezel of dergelijke. Echt belachelijk dat wij dit als maatschappij toestaan |:(

Welke partij zal het deze keer zijn? Odido en KPN hebben al de straat open gehaald, dus welke partij zal deze keer zijn kabeltje in de grond willen leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:37
MathiasMetzger schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:56:
Hoe vaak moet de stoep in Heerlen nog opengebroken worden? Voor iets wat geeneens 1e levensbehoefte is: hier wordt nu voor de derde keer de stoep opengebroken, wederom voor glasvezel of dergelijke. Echt belachelijk dat wij dit als maatschappij toestaan |:(

Welke partij zal het deze keer zijn? Odido en KPN hebben al de straat open gehaald, dus welke partij zal deze keer zijn kabeltje in de grond willen leggen?
Er is niemand over om nog iets aan te leggen... Open Dutch Fiber (Odido) en KPN zijn de enigen.

Wat wel zou kunnen is dat er wellicht een doorgaande voedingsroute nodig is voor bijvoorbeeld een zakelijke partij, of voor een PoP/wijkcentrale waar een eerder bedachte route niet kon doorgaan.
Of een nieuwbouwproject dat nog niet bekend was ten tijde van de eerdere aanleg en waarvoor nu extra vezels nodig zijn.
En zo kan ik nog wel wat zaken bedenken. Zelfs Ziggo zou nog kunnen voor een opwaardering van het netwerk.

Een derde glasvezelnetwerk lijkt me onmogelijk. Er is al bijna geen partij meer die dat nog doet (naast KPN/Glaspoort en Open Dutch Fiber) en al zeker niet als er al twee liggen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
MathiasMetzger schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:56:

Bij mij is de stoep helemaal nog niet open geweest. Maar ik verdenk ze er van er mee te wachten tot er groot onderhoud gedaan zal worden, volgens planning in april. Spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
nou nou nou. Bij mij in de Frans Halsstraat gaan ze medio april opnieuw asfalteren en dergelijke. Nu zijn er vorige week van allerlei naden in het asfalt gezaagd. Tot nu toe niet heel relevant natuurlijk.

Wat zag ik vanmorgen, 2 straten achter mij is weer een blik gele hesjes open getrokken en wordt het asfalt deels weg gehaald, om daar dus glasvezel in te leggen en daarna dicht te klinkeren.

Ik heb dus de hoop dat ik begin volgende week ook een kabeltje tot aan de voortuin krijg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvFAQjlg1crkbec34EXxRvDV9GM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P5hDHTMc72Pnv8seu8JfEegD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door ozzynator op 07-02-2025 10:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ozzynator
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBm7otnThO6yOaBADHx0u7dOzNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/so22vwVtXQ1WV3r8bhzbgKnJ.jpg?f=fotoalbum_large

Het is een emotionele dag. Nu de rest nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarlos
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-05 20:15
Nou, de aansluitingen op de Rennemig gaan nu langzaam ook komen. Wel hebben ze een probleem: ze kunnen bij ons niet doorgraven, want er ligt asfalt onder de grond. Had de buurvrouw ze ook gezegd, maar de mannen van ODF wisten wel beter... niet dus...
Daarnaast hebben de buren sinds januari al geen internet en telefonie meer, waarschijnlijk is de kabel van Ziggo beschadigd. Vervolgens weigert Ziggo om het contact met Circet te doen, want dat is "onze" aannemer?! |:(
Echt hopeloos om daar mee te moeten communiceren. En enige hulp van Ziggo krijg je dus ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_chip
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 19:33
swarlos schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:05:
Nou, de aansluitingen op de Rennemig gaan nu langzaam ook komen. Wel hebben ze een probleem: ze kunnen bij ons niet doorgraven, want er ligt asfalt onder de grond. Had de buurvrouw ze ook gezegd, maar de mannen van ODF wisten wel beter... niet dus...
Daarnaast hebben de buren sinds januari al geen internet en telefonie meer, waarschijnlijk is de kabel van Ziggo beschadigd. Vervolgens weigert Ziggo om het contact met Circet te doen, want dat is "onze" aannemer?! |:(
Echt hopeloos om daar mee te moeten communiceren. En enige hulp van Ziggo krijg je dus ook niet.
ik zou dit anders neerleggen op het ziggo community forum die kunnen soms net wat meer waardoor dingen wel in gang gezet worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Ik ben al weer emotioneel, wat een tijden zijn het. Vorige week gebeld dat ze 23 april de glasvezel naar binnen komen brengen en vandaag een mail van Odido, dat er een installatie pakket onderweg is.

Misschien komt het dus net binnen 2 jaar na bestellen goed. Als ik maar kan slapen tot die 23e. :*)

[ Voor 71% gewijzigd door ozzynator op 11-04-2025 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weca
Er waren deze week wel aansluitende werkzaamheden in de POP glasvezel container op de hoek Unolaan / Vrijheerenberg te Heksenberg/Vrieheide. Daar werd een en ander aan kabels aangesloten in de container. De grond is daar weer dichtgegooid, job done daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Is dat daar bij de rotonde naast de groeve?

Gisteren zowaar ook het modem en dat andere kastje binnen gekregen. Kan ik vast gaan boren en zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weca
ozzynator schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:42:
Is dat daar bij de rotonde naast de groeve?
Yes, daar bij het uitzichtpunt, naast de groeve, bij de rotonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Nou, glasvezel is binnen. Nu maar weer wachten op de volgende monteur, want ik krijg dat gele kabeltje met de groene aansluitingen met geen mogelijkheid in het odf kastje.

Waarschijnlijk doe ik gewoon iets verkeerd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Sjonge jonge. Het werkt!
13 augustus 2023 aangevraagd en vandaag is het opgeleverd.

Tevreden met de snelheid, registratie was het enige wat nog moest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_n7xAOa_MWdKU58yjMV50qNUZs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HqofruIs5ZjcZOeGu6UTx8xa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weca
Vandaag is hier (bruinkool weg tot hoek Roebroekweg) langs een grasveld nog een buis door de bodem getrokken door Hollands Drilling. Daar waar vanuit een andere straat naar mijn idee als glasvezelkabels al lopen, nu nog een buis (10/20 cm diameter, zwart). Waar die nu weer voor nodig is.
Man die daar werkte, zei voor glasvezel.... Ik laat me verrassen. Is stuk van 30 meter. Onduidelijk waarom ze dit nu nog gedaan hebben, terwijl de kabels daar al in de grond liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door weca op 07-05-2025 22:09 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste