Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 38 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:13
klikos schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:58:
[Afbeelding]

Afgelopen maandag deze mogen ophalen en de eerste 500 km zitten er al op. Enorme fijne auto! Mijn eerste EV, en eigenlijk behoorlijk onder de indruk.

Iemand toevallig al het 001 logo eraf weten te halen?
Met een föhn kwam dat 001 logo makkelijk los.

Veel rijplezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:28
Dydody schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:03:
[...]

Dat is inderdaad wel een 'misser' van Zeekr dan zeg. Goed om te weten! Kan dan wel 'gewone' cruise control nog? Of bestaat dat op de Zeekr niet (net zoals Tesla)?
Ik zie deze discussie vaker voorbijkomen maar iedereen moet wel beseffen dat dit alles met veiligheid te maken heeft.
Een fietsdrager of koffer op de trekhaak kan een auto nu eenmaal niet herkennen, die ziet alleen of er iets externs is aangesloten.
Voor aanhangers, bij auto's zijn deze altijd passief geremd, is een ACC in potentie levensgevaarlijk.
Stel je voor dat je op de snelweg weer zo'n 'gatenvuller' aantreft, iedereen weet dan hoe de auto dan reageert, en soms reageert deze iets te fel. Ben je op dat moment even met andere zaken bezig, of krijg je een fantom break te verwerken dan is de kans groot (bij passief geremde aanhangers) dat de aanhanger uitbreekt en dan sta je daar dwars over de A12, in de spits....
Nu zal het ook voor kunnen komen dat je zelf een noodremming uit moet voeren maar dan ben je met heel je lichaam al bezig met dat proces en is de kans groter dat je de controle houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klikos
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 21:39
Wutroe schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:09:
[...]

Met een föhn kwam dat 001 logo makkelijk los.

Veel rijplezier!
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:51
Heb hem hier vervangen met een zwarte 001 van oom Ali. Visdraadje ertussen en cijfer voor cijfer weghalen. Was in 10min gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-02 20:59
[Afbeelding]

Afgelopen maandag deze mogen ophalen en de eerste 500 km zitten er al op. Enorme fijne auto! Mijn eerste EV, en eigenlijk behoorlijk onder de indruk.

Gewoon trekken... zit alleen vastgeplakt. (en niet erg stevig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
Omdat het mooier is. Ik heb dat lelijke logo van de klep voorop er ook vanaf... beter voor de range ook nog :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
Sinds de 1.2 update kan ik Siri niet meer gebruiken om berichten te dicteren, is meer mensen dit opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:50
Dydody schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:36:
[...]

Oké, balen. Dan neig ik helaas eerder naar een dakkoffer. Ik heb geen zin om (juist) de lange ritten zonder cruise control te rijden... Met het tempo van de updates afgelopen periode, zoals ik heb vernomen, zal een update ACC voor fietsendragers/towbox nog wel lang op zich laten wachten.
“Gewone” (oude) cruise control is erg gevaarlijk, je kan immers in slaap vallen, afgeleid zijn of iets anders gebeuren waarbij de auto doordendert. Natuurlijk is er wel emergency braking assist, echter als je met 130 achterop een file dendert gaat dat maar beetje helpen.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeekr001
Ecological schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:12:
[...]

“Gewone” (oude) cruise control is erg gevaarlijk, je kan immers in slaap vallen, afgeleid zijn of iets anders gebeuren waarbij de auto doordendert. Natuurlijk is er wel emergency braking assist, echter als je met 130 achterop een file dendert gaat dat maar beetje helpen.
Als je in slaap valt tijdens het rijden gaat er iets anders mis. Hou je gewoon bezig met autorijden.

Ik heb liever een 'gewone' cruise control dan die van Zeekr die gewoon met 150km/h vrolijk vol op de rem trapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:27
Zeekr001 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:04:
Sinds de 1.2 update kan ik Siri niet meer gebruiken om berichten te dicteren, is meer mensen dit opgevallen?
Nog niet gebruikt sinds de update, maar ik ga het straks even checken als ik hem van de lader haal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klikos
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 21:39
Zeekr001 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:04:
Gaat hier nog prima icm iPhone 15 pro en iOS 18.0.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
bigkevx2 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:11:
[...]

Ik zie deze discussie vaker voorbijkomen maar iedereen moet wel beseffen dat dit alles met veiligheid te maken heeft.
Een fietsdrager of koffer op de trekhaak kan een auto nu eenmaal niet herkennen, die ziet alleen of er iets externs is aangesloten.
Voor aanhangers, bij auto's zijn deze altijd passief geremd, is een ACC in potentie levensgevaarlijk.
Stel je voor dat je op de snelweg weer zo'n 'gatenvuller' aantreft, iedereen weet dan hoe de auto dan reageert, en soms reageert deze iets te fel. Ben je op dat moment even met andere zaken bezig, of krijg je een fantom break te verwerken dan is de kans groot (bij passief geremde aanhangers) dat de aanhanger uitbreekt en dan sta je daar dwars over de A12, in de spits....
Nu zal het ook voor kunnen komen dat je zelf een noodremming uit moet voeren maar dan ben je met heel je lichaam al bezig met dat proces en is de kans groter dat je de controle houdt.
Er zijn gewoon merken die hier slimme oplossingen voor hebben bedacht, zo weet ik uit eigen ervaring. Werkt prima, ook in noodstop simulaties die ik bv met 2000+kg achter de auto heb getest.

Dat men dit in China niet voor elkaar weet te krijgen en nb dan vrijwel alle veiligheidssystemen uitzet met de stroom aangesloten op de trekhaak werkt dan ook eerder averechts voor de veiligheid wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Zeekr001 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:18:
[...]

Als je in slaap valt tijdens het rijden gaat er iets anders mis. Hou je gewoon bezig met autorijden.

Ik heb liever een 'gewone' cruise control dan die van Zeekr die gewoon met 150km/h vrolijk vol op de rem trapt.
149 en 129 (lcc) op de teller vd auto, echte snelheden liggen dan 2-3km lager. Heb bij andere merken ervaren dat deze beide gewoon doorlopen tot 180+. Werkte prima. Of ik dat met de huidige software van Zeekr zou durven is nog de vraag...... maar goed...living on the edge :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-09 08:46
[Afbeelding]

Als je het logo op de achterklep bedoeld. Jazeekr.
Direct bij thuiskomst nadat ik em had opgehaald. 2 min werk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 22:03
[Afbeelding]

Ja, dat gaat vrij makkelijk. Voorzichtig verwarmen met een föhn en dan kan je met kunststof gereedschap (of bijv. een oud pasje) voorzichtig de cijfers verwijderen. Overtollige lijm kan je er vrij makkelijk vanaf halen. Duurde bij mij 5 minuten. Ik houd persoonlijk niet van modelaanduidingen, maar smaken verschillen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:50
Zeekr001 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:18:
[...]

ACC werkt tot 130km/h, en heeft bij mij nog nooit onnodig op de rem getrapt. Je maakt het ook opeens persoonlijk, alsof ik in slaap zou vallen tijdens rijden. Uiteindelijk gaat het niet om wat jij wilt op een subjectieve manier, maar wat objectief veiliger is, dat is wat ik bedoelde :)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Sjaak1990
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-01 20:38
Maanden lang heb ik in afwachting van mijn Zeekr 001 Long Range en 5000km verder inmiddels dit topic gevolgd. Ik was de gelukkige (mag ik geloven) dat ik mijn auto ontving met softwareversie 1.2. Ik ga er maar vanuit dat het hiervoor niet al te best was, want vanaf de eerste kilometer straal ik van oor tot oor. Nu wil ik niet echt stereotyperen, maar ik heb een sterk idee dat hier veel mensen zitten die of een ontzettend hoge standaard hebben of enorme boomers zijn. Als laatste optie kan ik misschien ook erg geschrokken zijn van vele reacties waardoor het nu ontzettend meevalt. Het is werkelijk waar een geweldige auto! Ik heb na 5000km nog geen rare software problemen gehad. Hooguit dat ik soms in mijn auto stapte en dat het onverwachts langer duurde (20sec) tot CarPlay verbinding maakte. Hij rijdt heerlijk, heeft mooie materialen, prima apps. Navigatie van Zeekr gebruik ik niet. Met Apple Kaarten kom ik overal. Ook met lange afstanden kun je een combinatie van ABRP en Kaarten gebruiken. Ik gebruik kaarten ivm de HUD. Laden gaat snel en prima. Ik geloof er heilig in dat vele bijdrages erbij hebben geholpen dat ik mogelijk in een vrij foutloze Zeekr rijdt, maar af en toe heb ik het idee alsof ik naar reviews heb gekeken alsof ze een Fiat Punto hebben gekocht voor 70.000 euro. Ach ja, ieder zijn ding. Komend van een Tesla is de Zeekr qua luxe en comfort en opties factor 3. Voor de mensen die twijfelen, niet doen! Geweldige auto en dan heb ik dus niet eens een privilege.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Heelsum
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 14-09 14:56
Sjaak1990 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:08:
Maanden lang heb ik in afwachting van mijn Zeekr 001 Long Range en 5000km verder inmiddels dit topic gevolgd. Ik was de gelukkige (mag ik geloven) dat ik mijn auto ontving met softwareversie 1.2. Ik ga er maar vanuit dat het hiervoor niet al te best was, want vanaf de eerste kilometer straal ik van oor tot oor. Nu wil ik niet echt stereotyperen, maar ik heb een sterk idee dat hier veel mensen zitten die of een ontzettend hoge standaard hebben of enorme boomers zijn. Als laatste optie kan ik misschien ook erg geschrokken zijn van vele reacties waardoor het nu ontzettend meevalt. Het is werkelijk waar een geweldige auto! Ik heb na 5000km nog geen rare software problemen gehad. Hooguit dat ik soms in mijn auto stapte en dat het onverwachts langer duurde (20sec) tot CarPlay verbinding maakte. Hij rijdt heerlijk, heeft mooie materialen, prima apps. Navigatie van Zeekr gebruik ik niet. Met Apple Kaarten kom ik overal. Ook met lange afstanden kun je een combinatie van ABRP en Kaarten gebruiken. Ik gebruik kaarten ivm de HUD. Laden gaat snel en prima. Ik geloof er heilig in dat vele bijdrages erbij hebben geholpen dat ik mogelijk in een vrij foutloze Zeekr rijdt, maar af en toe heb ik het idee alsof ik naar reviews heb gekeken alsof ze een Fiat Punto hebben gekocht voor 70.000 euro. Ach ja, ieder zijn ding. Komend van een Tesla is de Zeekr qua luxe en comfort en opties factor 3. Voor de mensen die twijfelen, niet doen! Geweldige auto en dan heb ik dus niet eens een privilege.
Goed om te lezen, dit gevoel heb ik ook. Natuurlijk zou ik het fijn vinden dat er een aantal puntjes zouden verbeteren, maar in de grote lijnen kan ik niet anders dan tevreden zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 16:44
Heelsum schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 17:50:
[...]

Goed om te lezen, dit gevoel heb ik ook. Natuurlijk zou ik het fijn vinden dat er een aantal puntjes zouden verbeteren, maar in de grote lijnen kan ik niet anders dan tevreden zijn.
Kan me daar helemaal bij aansluiten. Vind het ook een erg goed rijdende, hele mooie auto. Software technisch werkt het bij mij ook helemaal prima. En heb er vertrouwen in dat het in de toekomst alleen maar beter gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
Helemaal eens met de voorgaande 3 posters! Ik geniet echt van het rijden in de Zeekr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik ben blij dat je er blij mee bent.
De Tesla was dan ook een heel matige auto, hooguit op software en verbruik na.
Met welke autos heb je nog meer gereden voordat je de Zeekr hebt gekozen? M.a.w. vergelijk je alleen met je oude Tesla, of bv ook met een andere nieuwe auto van 60-70k?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sjaak1990
mitsumark schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:48:
[...]
Ik ben blij dat je er blij mee bent.
De Tesla was dan ook een heel matige auto, hooguit op software en verbruik na.
Met welke autos heb je nog meer gereden voordat je de Zeekr hebt gekozen? M.a.w. vergelijk je alleen met je oude Tesla, of bv ook met een andere nieuwe auto van 60-70k?
Voor ik mijn keuze heb gemaakt heb ik in een BMW I4, Audi Q4, Mercedes EQA/B, NIO, BYD, Kia EV6, Tesla model Y en Volvo EX40 proefgereden. Ik heb dus vrij uitgebreid de tijd genomen. Op de shortlist kwam de Zeekr 001, BMW I4 en de Volvo EX40. Mijn range zat dan ook rond de 55.000-70.000 euro. Ik heb deze auto’s uiteraard niet zolang gereden als ik nu de Zeekr rijdt. Echter viel het mij op dat vele opties al standaard op de Zeekr zitten. Dat vele auto’s er aan de buitenkant prima uitzien maar binnen veel minder premium. Mercedes is de enige die hierin uitblinkt qua interieur, maar daar vind ik het exterieur weer minder van hun elektrische modellen. De meeste hebben ook een zeer matige range voor hun prijs. Range is belangrijk voor mijn werk. Zeekr heeft kwalitatief goede materialen, mooi groot scherm en heeft dus alle opties die je mag verwachten van een auto in deze prijsklasse. Alle bovengenoemde auto’s komen pas rond de 80-90.000 euro in de buurt of zijn gelijkwaardig. Dan is het alleen nog maar bepalend of je waarde hecht aan het merk dat je rijdt. Tevens vind ik de builders App ook een enorme toevoeging. Ik heb het idee dat ik met Zeekr niet alleen een auto voor vandaag kies maar ook die van morgen. Mijn vergelijk met Tesla is er dus 1 die ik heb gemaakt, omdat dit mijn meest recente auto was voor 5 jaar lang.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bigkevx2
Sjaak1990 schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:56:
[...]

Voor ik mijn keuze heb gemaakt heb ik in een BMW I4, Audi Q4, Mercedes EQA/B, NIO, BYD, Kia EV6, Tesla model Y en Volvo EX40 proefgereden. Ik heb dus vrij uitgebreid de tijd genomen. Op de shortlist kwam de Zeekr 001, BMW I4 en de Volvo EX40. Mijn range zat dan ook rond de 55.000-70.000 euro. Ik heb deze auto’s uiteraard niet zolang gereden als ik nu de Zeekr rijdt. Echter viel het mij op dat vele opties al standaard op de Zeekr zitten. Dat vele auto’s er aan de buitenkant prima uitzien maar binnen veel minder premium. Mercedes is de enige die hierin uitblinkt qua interieur, maar daar vind ik het exterieur weer minder van hun elektrische modellen. De meeste hebben ook een zeer matige range voor hun prijs. Range is belangrijk voor mijn werk. Zeekr heeft kwalitatief goede materialen, mooi groot scherm en heeft dus alle opties die je mag verwachten van een auto in deze prijsklasse. Alle bovengenoemde auto’s komen pas rond de 80-90.000 euro in de buurt of zijn gelijkwaardig. Dan is het alleen nog maar bepalend of je waarde hecht aan het merk dat je rijdt. Tevens vind ik de builders App ook een enorme toevoeging. Ik heb het idee dat ik met Zeekr niet alleen een auto voor vandaag kies maar ook die van morgen. Mijn vergelijk met Tesla is er dus 1 die ik heb gemaakt, omdat dit mijn meest recente auto was voor 5 jaar lang.
Heerlijke en herkenbare onderbouwing.
In tegenstelling tot extreem klagen omdat men de handleiding niet leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Sjaak1990 schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:56:
[...]

Ah, je hebt de ruimte niet nodig, mijn shortlist ziet er daarom heel anders uit.
VW ID7 niet gereden? Minder luxe afwerking binnenin, maar zit ook alles op en rijdt comfortabel(er), op de privilege na.

Ik zag van de week nog een grijze privilege rijden bij hoofddorp, met een karretje, machtig mooie bak blijft het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-09 22:55
Is er bij meer mensen ineens iets mis met de Zeekr kaarten in navigatie? Ik rijd ineens in Zeeland. En niet consequent verschoven want dezelfde plek in de ochtend levert een andere positie op de kaart op in de middag?
Harde reset maar? Dat is volumeknop toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak1990
mitsumark schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:28:
[...]

Ah, je hebt de ruimte niet nodig, mijn shortlist ziet er daarom heel anders uit.
VW ID7 niet gereden? Minder luxe afwerking binnenin, maar zit ook alles op en rijdt comfortabel(er), op de privilege na.

Ik zag van de week nog een grijze privilege rijden bij hoofddorp, met een karretje, machtig mooie bak blijft het.
Een collega heeft een ID7 en komt van een Tesla model 3. Hij is erg teleurgesteld in de auto en had achteraf een andere auto gekozen. Ik moet ook zeggen dat ik de VW ID7 er prima uit vindt zien, maar oogt niet premium en als we het hebben over software problemen, dan is de ID7 een ramp. Als je behoefte hebt aan een typische gezinsauto, snap ik dat daar de keuze op kan vallen. Ik vind VW vooral veel te saai. Ik ben nooit fan geweest van Skoda, VW, Seat bijv. Volvo daarentegen had ik hetzelfde gevoel. Exterieur mooi, maar interieur saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-09 08:52
Marshall schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:58:
Is er bij meer mensen ineens iets mis met de Zeekr kaarten in navigatie? Ik rijd ineens in Zeeland. En niet consequent verschoven want dezelfde plek in de ochtend levert een andere positie op de kaart op in de middag?
Harde reset maar? Dat is volumeknop toch?
Verbindingen resetten. Dat doe je door de SOS knop (tegen het dak) 12 seconden vast te houden. Daarna reset met volumeknop indrukken en naar rechts draaien. dat loste het probleem bij mij op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
JoostvdB1974 schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:07:
[...]

Verbindingen resetten. Dat doe je door de SOS knop (tegen het dak) 12 seconden vast te houden. Daarna reset met volumeknop indrukken en naar rechts draaien. dat loste het probleem bij mij op.
Top! Een sos-knop indrukken vind ik altijd wat vreemd en spannend 🤣
Ik zie niks gebeuren, zou verwachten een melding te krijgen, maar ik rijd wel weer waar ik behoor te rijden.
Thanks!👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Ecological schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:20:
[...]

Je maakt het ook opeens persoonlijk, alsof ik in slaap zou vallen tijdens rijden.
'Je' is in deze context meer als 'men' bedoelt, niet persoonlijk. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Zeekr001 op 16-12-2024 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
Ecological schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:20:
[...]

ACC werkt tot 130km/h, en heeft bij mij nog nooit onnodig op de rem getrapt.
Maar zelfs Bjørn Nyland geeft dat al in het eerste deel van zijn review aan? Dat is niet iets wat alleen ik verzin hoor.

[ Voor 32% gewijzigd door Zeekr001 op 16-12-2024 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
Ik heb na 5000km nog geen rare software problemen gehad.
Je kan gewoon niet ontkennen dat de software niet perfect is.

[ Voor 32% gewijzigd door Zeekr001 op 16-12-2024 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
Zeekr001 schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:07:
[...]

Dit klinkt erg ongeloofwaardig, dat snap je wel toch? Aangezien we allemaal dezelfde software hebben. Ik kan je zo 10 bugs aanwijzen die iedereen heeft, dat gaat van het niet onthouden van stoelinstellingen, tot vertaalfouten. Je kan gewoon niet ontkennen dat de software niet perfect is.
Ik heb er een beetje moeite mee dat een vertaalfout een software fout wordt genoemd.
Software weet helemaal niets van taal, die ziet alleen strings en die worden nog altijd gevuld door mensen of bots, vandaar vaak ook de scheve vertalingen.
Het is mijn vakgebied dus vandaar ;-)
Om deze reden heb ik echt geen enkel systeem op de taal NL staan maar staat alles bij mij in het EN. Dit omdat ik echt compleet de weg kwijtraak als ik in een NL systeem moet werken (en ja, sommige grote Nederlandse klanten eisen dat 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
edit

[ Voor 98% gewijzigd door Zeekr001 op 16-12-2024 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Zeekr001 schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:57:
Ik heb het een bug genoemd, geen softwarefout.
Voor mij zit er wel verschil tussen.

Softwarefout is bijvoorbeeld dat de stoel niet de juiste settings onthoud, of deze niet goed terugvertaald nadat de stoel op zijn plek moet staan.
Een bug is zoiets kleins als een vertaalfout zoals Førerassistance in het ZEEKR AD menu.

Het eerste snap ik dat het tijd kost om te analyseren en een oplossing voor te ontwikkelen het tweede zou een stagiair gewoon in een dag gefixt moeten hebben en zou gewoon in een incrementele update uitgerold moeten kunnen worden.
Een bug = een software fout.
Een vertaling die niet helemaal lekker is of volkomen fout heeft niets met software te maken, geen regel code die dit kan verbeteren.
Ja, jij zou zelfs zonder enige achtergrond dit binnen een minuut kunnen fixen als je weet waar je moet zijn.
Nu de maar....Maar.....software updates pushen is niet een kwestie van een stagier die op een knop drukt en wij gebruikers die dan de update krijgen, hier zit een heel systeem achter dat o.a. de kwaliteit en consistentie zou moeten checken (indien het goed is ingericht).
Grootste probleem in software is dat die ene oplossing van een bug 10 andere bugs kan laten ontstaan. Dit moet intensief gestest worden, dus ja, ook als het 'maar' een vertaling issue is.
Dan kom je nog bij het deel veiligheid, je kunt in systemen die onze auto's zijn niet zomaar wat met software doen, want stel....je doet iets zonder het te weten dat de auto onveilig wordt.
Ik neem het niet op voor maar ik wil alleen wat nuance aanbrengen in deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
edit

[ Voor 123% gewijzigd door Zeekr001 op 16-12-2024 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
Zeekr001 schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:11:
[...]

Sorry hoor, maar wat een onzin, als dit echt je werk is maak ik me wel zorgen over je....
Tone of voice, tone of voice. Totaal zinloze reactie dit.
Links om, rechts om of door het midden.
Dit bestand is nog steeds niets anders dan een verzameling karakters die tekst vormen.
Er is geen chip en geen geheugen die hier iets mee doet behalve plaatsen op de plek die de code het toewijst, niet de inhoud dus.
De inhoud is tekst, niets anders, niets slims.
Maar goed, ik hoor dat je binnenkort een gesprek bij het Zeekr dev team hebt, succes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eviking
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20-03 22:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RuKpei2SW86GiEwAfByDetzaG6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRt8jWFhjldc5RDkniOHWVTY.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe winterbanden met 21 inch velgen! rijd wel net iets soepeler dan de 22 inch merk ik :-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Juny0985
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 15:32
Hallo allemaal, dacht even snel voorstellen hier.

Ik had in eerste instantie een ID7 GTX besteld, pas later de 001 proefgereden en had gelijk spijt van mijn keuze. Nadat de levering van de ID7 met een maand werd vertraagt, was het de perfecte gelegenheid om deze kosteloos te annuleren en een 001 Privilege te bestellen! :*)
Ik ging voor een voorraad model dus deze mag ik 9 januari ophalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juny0985
eviking schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:32:
[Afbeelding]

Nieuwe winterbanden met 21 inch velgen! rijd wel net iets soepeler dan de 22 inch merk ik :-)
Goed om te horen! Ben benieuwd wat dit doet voor je verbruik.

Ik heb zelf 20 inch winter velgen besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:57
Vandaag heeft Zeekr de 7X SUV officieel aangekondigd in Nederland tegen concurrerende prijzen. Zie Tweakers opening post https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2270760.
Het is niet de SUV variant van de 001, maar van de 007 die (nog?) niet in NL verkrijgbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjaak1990
Zeekr001 schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:07:
[...]

Dit klinkt erg ongeloofwaardig, dat snap je wel toch? Aangezien we allemaal dezelfde software hebben. Ik kan je zo 10 bugs aanwijzen die iedereen heeft, dat gaat van het niet onthouden van stoelinstellingen, tot vertaalfouten. Je kan gewoon niet ontkennen dat de software niet perfect is.
Allereerst vind ik het opmerkelijk dat je mijn review als ongeloofwaardig bestempeld, daarnaast wil ik benadrukken dat ik een taalfout niet zozeer ziet als een groot issue of softwarefout. Vooral erg knullig. Ik heb serieus geen fouten met stoelinstellingen of andere zaken gehad. Wellicht heb ik geluk gehad. Verder heb ik dus echt geen punten gehad, waarin ik mij enorm stoorde of echt niet zouden kunnen. Ik heb wel diverse reviews gelezen waar ik zaken las die ik niet vindt kunnen als ik ze had meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
edit

[ Voor 98% gewijzigd door Zeekr001 op 16-12-2024 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemr
  • Laatst online: 04-09 14:42
Had het al een keer eerder gepost, maar ik ben benieuwd of meer mensen last hebben van een 'haperende' navigatie. Ik bedoel dus niet alleen de ingebouwde Zeekr nav, maar ook bijvoorbeeld Google Maps (via CarPlay). pijltje blijft gewoon hangen - en soms pas na minuten 'verspringt' hij weer waar ik op dat moment ben.

De haperende nav is echt om gek van te worden af en toe. Ik heb een iPhone (voor zover dat uitmaakt)

Iemand deze ervaring ook? En evt tips?

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
niet reageren is ook een optie

[ Voor 89% gewijzigd door We Are Borg op 16-12-2024 21:42 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
Weemr schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:48:
Had het al een keer eerder gepost, maar ik ben benieuwd of meer mensen last hebben van een 'haperende' navigatie. Ik bedoel dus niet alleen de ingebouwde Zeekr nav, maar ook bijvoorbeeld Google Maps (via CarPlay). pijltje blijft gewoon hangen - en soms pas na minuten 'verspringt' hij weer waar ik op dat moment ben.

De haperende nav is echt om gek van te worden af en toe. Ik heb een iPhone (voor zover dat uitmaakt)

Iemand deze ervaring ook? En evt tips?

Dank!
Af en toe, ik heb een Android, wil de Android Auto er na langere tijd wel eens tijdens navigeren mee stoppen. (Lees crash), dan is het toch echt even switchen naar interne navigatie (die ik helaas echt te simpel vind ogen voor zo'n groot scherm.) Voor het merendeels werkt het erg vloeiend.

Wellicht wordt hij te heet of heb je op de telefoon veel draaien? Iets wat de verbinding ook belast?

Verder.... hou het nu eens gezellig. We lijken er nog een spidertje bij te hebben met de mijnheer die telkens beterschap belooft maar vervolgens weer iedereen aanvalt die niet zo ontevreden is als hij.

We hebben allemaal de keuze gemaakt en als je het echt zo'n slechte ervaring vind, maakt het eindeloze gezeur hier volgens mij totaal niets beter. Ik heb vooral het idee dat een aantal mensen gewoonweg niet 'klaar' zijn voor een EV, maar er toch perse een moesten hebben.

Kortom: laten we het gezellig houden en elkaar zoveel mogelijk van tips voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Edit

[ Voor 98% gewijzigd door Zeekr001 op 16-12-2024 20:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeekr001
ruudhermans78 schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:00:
[...]
We lijken er nog een spidertje bij te hebben met de mijnheer die telkens beterschap belooft maar vervolgens weer iedereen aanvalt die niet zo ontevreden is als hij.

We hebben allemaal de keuze gemaakt en als je het echt zo'n slechte ervaring vind, maakt het eindeloze gezeur hier volgens mij totaal niets beter. Ik heb vooral het idee dat een aantal mensen gewoonweg niet 'klaar' zijn voor een EV, maar er toch perse een moesten hebben.

Kortom: laten we het gezellig houden en elkaar zoveel mogelijk van tips voorzien.
Volgens mij geef ik ook gewoon positieve feedback en help ik andere waar mogelijk met tips. Daarnaast is het mijn derde EV, ik heb niets tegen EV's an sich. Ik denk dat het de beste oplossing is voor alle ritten die niet leuk hoeven te zijn. Comfortabel, stil en in principe veel rij-ondersteuning.

Waar ik meer problemen mee heb is dat mensen bij hoog en bij laag vol blijven houden dat er niets mis is met de software van deze auto. Wellicht is het een bias, wellicht is het ervaring door andere EV's (ik heb echt veel EV's gereden) maar software kan en moet gewoon beter.

Ik heb al eerder gezegd ik het de Zeekr genomen omdat het de beste auto is voor mij omdat het het meest op een auto lijkt en niet op de wachtkamer van de tandarts. Maar het is ontegenzeggelijk waar dat er veel kinderziektes in zitten (wat objectief ook gewoon blijkt uit talloze online tests). Dan denk ik, als nieuw bedrijf met de potentie van een platform rol je toch iedere week wat kleine incrementele updates uit in het tempo waarin Tesla dat doet. Dan laat je zien aan je gebruikers dat je er mee bezig bent.

Ik heb niets tegen het feit dat de software matig is; dat wist ik al. Ik irriteer me aan het feit dat Zeekr beloofd daar iets aan te doen en dat dat maar zeer langzaam gebeurd. Maar ook aan dat mensen veel bedekken met de mantel der liefde. Zouden jullie dergelijke bugs wel accepteren in andere combinaties van soft- en hardware denk ik dan?

Maar ik hoor ook wat je zegt. Ik zal me richten op toevoegen van waarde aan het topic. Ik heb mijn posts aangepast, omdat ik ook wel gewoon voor rede vatbaar ben af en toe hoor. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MattMax
Nu de Zeekr 001 al een tijdje op de Nederlandse wegen te vinden is, leek het mij een goed moment om de openingspost van dit topic van een update te voorzien. Uiteraard in overleg met de oorspronkelijke maker van deze openingspost (user Amersfoort).

Deze post is zeker nog niet compleet, dus input voor verbeteringen en aanvullingen zijn van harte welkom. Doel is om zowel nieuwe als bestaande berijders van relevante informatie te voorzien en ervoor te zorgen dat niet iedereen eerst honderden berichten moet doorlezen voor antwoorden op specifieke vragen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6AhG0uz9m4gGYmovWjyJJaMxd0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/i5NoTxm5k3p2aRHrI8oPp9JZ.gif?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door MattMax op 16-12-2024 21:49 . Reden: Animated gif van openingspost toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Ik heb vandaag ineens een nieuwe melding.
Iets van Afwezigheid extern geluid of iets in die trant met een geel symbool rechterzijde bestuurdersdisplay. Geen idee, nooit eerder gehad en ook geen idee wat het zou moeten zijn?

Edit: de alarmmelding gevonden in het hoofdscherm. Officiële benaming is ‘Waarschuwingstoon alarm lage snelheid uitgeschakeld’ 🤷🏼

[ Voor 24% gewijzigd door Marshall op 17-12-2024 06:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
Amersfoort schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:03:
Vandaag heeft Zeekr de 7X SUV officieel aangekondigd in Nederland tegen concurrerende prijzen. Zie Tweakers opening post https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2270760.
Het is niet de SUV variant van de 001, maar van de 007 die (nog?) niet in NL verkrijgbaar is.
Op foto en video oogt deze auto net als trouwens de 007 “bombastisch en lomp”, kortom ik vind het geen fraai model. Dat is iets waar ik dan bij een 001 nog wel vrolijk van kan worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemr
ruudhermans78 schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:00:
[...]

Af en toe, ik heb een Android, wil de Android Auto er na langere tijd wel eens tijdens navigeren mee stoppen. (Lees crash), dan is het toch echt even switchen naar interne navigatie (die ik helaas echt te simpel vind ogen voor zo'n groot scherm.) Voor het merendeels werkt het erg vloeiend.

Wellicht wordt hij te heet of heb je op de telefoon veel draaien? Iets wat de verbinding ook belast?

Verder.... hou het nu eens gezellig. We lijken er nog een spidertje bij te hebben met de mijnheer die telkens beterschap belooft maar vervolgens weer iedereen aanvalt die niet zo ontevreden is als hij.

Dank. Ik heb inderdaad ook gecheckt of er niet teveel andere apps open stonden, maar dat maakte niet veel uit. Ook aanpassingen in locatievoorzieningen niet. Lijkt natuurlijk op een probleem om contact te maken met GPS (ook op de telefoon stokt de navi namelijk), maar kan me alleen nog voorstellen dat ik de telefoon meer op een plek leg bij ruit zodat er makkelijker contact kan gemaakt worden…

Overigens herken ik me niet in het tweede gedeelte van je reactie over het gezellig houden 😊 - ben namelijk verder heel tevreden en kan me niet herinneren onaardig geweest te zijn tegen mede forumleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemr
Wbt navigatie: zal eens proberen of het helpt als de iPhone inplug

Maar krijg de indruk dat het geen breed gedeeld issue is 😊

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:57
spidertje schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:34:
Op foto en video oogt deze auto net als trouwens de 007 “bombastisch en lomp”, kortom ik vind het geen fraai model. Dat is iets waar ik dan bij een 001 nog wel vrolijk van kan worden :)
Een vrolijke @spidertje is wel nieuwswaardig ;). Houd deze positieve flow vast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
Weemr schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 07:37:
[...]

Dank. Ik heb inderdaad ook gecheckt of er niet teveel andere apps open stonden, maar dat maakte niet veel uit. Ook aanpassingen in locatievoorzieningen niet. Lijkt natuurlijk op een probleem om contact te maken met GPS (ook op de telefoon stokt de navi namelijk), maar kan me alleen nog voorstellen dat ik de telefoon meer op een plek leg bij ruit zodat er makkelijker contact kan gemaakt worden…

Overigens herken ik me niet in het tweede gedeelte van je reactie over het gezellig houden 😊 - ben namelijk verder heel tevreden en kan me niet herinneren onaardig geweest te zijn tegen mede forumleden.
Klinkt ook meer als een zwakke gps ontvanger als je telefoon het ook heeft... lijkt dus los van je verbinding te staan.

Dat tweede deel was ook absoluut niet voor jjou, haha. Wellicht had ik het beter moeten scheiden. No worries!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Amersfoort schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:47:
[...]

Een vrolijke @spidertje is wel nieuwswaardig ;). Houd deze positieve flow vast!
Helaas….. als ik dan weer eens een storing weet ik hoeveel heb bij instappen in de 001 vliegt mijn vrolijkheid er zo weer vandoor…

Tot deze week nog niet gehad, nu al 2x dat het hele multimedia scherm langere tijd op zwart blijft hangen…. Na 2-3 minuten komt er dan beweging in…. Maar de apple carplay werkte vervolgens bv in beide gevallen niet.

Herkenbaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Nee, totaal niet. Behalve de navigatiestoring laatst heb ik de laatste maanden 0 problemen. Stoel staat probleemloos goed, LCC werkt prima (1x een remactie die ik wat overdreven vond), CarPlay werkt zonder issues.
Nog steeds irritante zaken maar dat heeft elke auto en is persoonlijk (de PIEP bij baanwissel met LCC, het feit dat Zeekr 7% te weinig vindt om mee thuis te komen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
spidertje schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:25:
[...]

Helaas….. als ik dan weer eens een storing weet ik hoeveel heb bij instappen in de 001 vliegt mijn vrolijkheid er zo weer vandoor…

Tot deze week nog niet gehad, nu al 2x dat het hele multimedia scherm langere tijd op zwart blijft hangen…. Na 2-3 minuten komt er dan beweging in…. Maar de apple carplay werkte vervolgens bv in beide gevallen niet.

Herkenbaar??
Sinds de 1.2 update heb ik dat eigenlijk niet meer. Als CarPlay niet werkt is de kans groot dat je iPhone niet verbonden is met de zeekr. Even onder 'connectiviteit' kijken en op 'verbinden' drukken als dat niet het geval is. (gaat meestal gewoon goed, maar heel soms heb ik ook dat ik handmatig even moet verbinden)

[ Voor 5% gewijzigd door Windom Earle op 18-12-2024 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
Windom Earle schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:40:
[...]

Sinds de 1.2 update heb ik dat eigenlijk niet meer. Als CarPlay niet werkt is de kans groot dat je iPhone niet verbonden is met de zeekr. Even onder 'connectiviteit' kijken en op 'verbinden' drukken als dat niet het geval is. (gaat meestal gewoon goed, maar heel soms heb ik ook dat ik handmatig even moet verbinden)
Mijn ervaring is dat automatisch connecten het meeste mis gaat als er een andere bestuurder heeft gereden (mijn vrouw) en dat hij dan als eerste haar telefoon zoekt, niet kan vinden en het dan lijkt op te geven. Want als we samen instappen in de auto nadat zij heeft gereden pakt hij ook altijd haar telefoon. Ik ben gewend dat je een prioriteit in devices kan aangeven naar welke hij moet zoeken. Maar die instelling heb ik bij Zeekr nog niet gevonden. Ik denk dat dat een waardevolle toevoeging zou zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IJsbrandje
  • Laatst online: 11-09 12:21
Zojuist update 1.2.1b geïnstalleerd. De releasenotes geven fixes op een aantal bugs (radio en media, ontwasemen, traffic data, etc.), die hier ook al op het forum langskwamen. In het korte ritje zojuist nog niets van gemerkt maar ik had er ook niet continu last van. Toch mooi dat er nu al zo kort na de 1.2 update een nieuwe OTA update is.

3 weken geleden mijn Privilege opgehaald. Fantastische auto. Ik kom uit een Volvo V90 T5 full options maar dit is echt wel next level. Ja, er zijn nog wat onhebbelijkheden maar daar is wat mij betreft prima mee te leven. Hopelijk zijn deze nu ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbrandje
  • Laatst online: 11-09 12:21
Deze week winterbanden laten monteren. Op advies van een service-medewerker in Zeist de auto in krik-modus gezet. Toch daarna een foutmelding t.a.v. het ophangingssysteem gekregen met de boodschap de auto direct veilig te parkeren en contact op te nemen met de service-verlener.
Even gebeld met het Zeekr Servicecenter. Was een bekende melding. Het advies was: de auto even af te sluiten (minimaal 1 minuut) of anders toch mee gaan rijden en daarna af te sluiten. Advies opgevolgd en de volgende ochtend was de melding verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juny0985
IJsbrandje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:42:
Zojuist update 1.2.1b geïnstalleerd. De releasenotes geven fixes op een aantal bugs (radio en media, ontwasemen, traffic data, etc.), die hier ook al op het forum langskwamen. In het korte ritje zojuist nog niets van gemerkt maar ik had er ook niet continu last van. Toch mooi dat er nu al zo kort na de 1.2 update een nieuwe OTA update is.
Sorry verkeerde link geplaatst. Changelog nog niet kunnen vinden online.

[ Voor 9% gewijzigd door Juny0985 op 18-12-2024 14:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeekr001
IJsbrandje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:42:

3 weken geleden mijn Privilege opgehaald. Fantastische auto. Ik kom uit een Volvo V90 T5 full options maar dit is echt wel next level. Ja, er zijn nog wat onhebbelijkheden maar daar is wat mij betreft prima mee te leven. Hopelijk zijn deze nu ook opgelost.
Oh dat is snel, ik krijg hem nog niet te zien in mijn app, maar ben benieuwd! Ik ben positief verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:15
Door de prijsdaling van de Polstar4 ligt deze op hetzelfde niveau van de 001. Iets hoger met de opties maar in de lease niet enorm merkbaar. Ik heb een video gezien van Kris Rifa.

YouTube: HOW I EXPOSED POLESTAR - Polestar 4 backlash | WAS I TOO HARSH?

Ik heb het idee wanneer je deze video kijkt dat Polestar EU behoorlijk alle zeilen bij zet om de de Polestar 4 op het niveau te krijgen van de 2 en 3 die aanzienlijk beter presteren op ADAS etc. Mijn verwachting is dat de software updates voor de Polestar 4 eerder verschijnen dan voor de 001. Als ik ernaast zit hoor ik dat graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
Ik denk dat de markt te goed doorheeft dat een P4 gewoon een Zeekr is en dat Polestar dat intussen ook door heeft. En ik denk ook dat het design element van geen achterruit wellicht toch wat minder hip gevonden wordt dan men dacht dus zijn lagere prijzen het gevolg.

[ Voor 40% gewijzigd door Zeekr001 op 18-12-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:14
Zeekr001 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:24:
Ik denk dat de markt te goed doorheeft dat een P4 gewoon een Zeekr is en dat Polestar dat intussen ook door heeft. En ik denk ook dat het design element van geen achterruit wellicht toch wat minder hip gevonden wordt dan men dacht dus zijn lagere prijzen het gevolg.
Ik zeg tegen belangstellenden ook wel dat ik een soort P4 heb maar dan met een achterruit er in (waarvan Polestar riep dat die niet mogelijk was vanwege technische beperkingen |:( )

Denk dat dit concept snel weer een zacht einde zal ontmoeten. Net zoals de pop-up headlights, de automatisch uitschuivende antenne of de automatische veiligheidsriem.

[ Voor 13% gewijzigd door HDoc op 18-12-2024 16:13 ]

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
HDoc schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:09:
[...]

Ik zeg tegen belangstellenden ook wel dat ik een soort P4 heb maar dan met een achterruit er in (waarvan Polestar riep dat die niet mogelijk was vanwege technische beperkingen |:( )

Denk dat dit concept snel weer een zacht einde zal ontmoeten. Net zoals de pop-up headlights, de automatisch uitschuivende antenne of de automatische veiligheidsriem.
Pop-up headlights komen terug (gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12:05
Zeekr001 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:55:
[...]

Mijn ervaring is dat automatisch connecten het meeste mis gaat als er een andere bestuurder heeft gereden (mijn vrouw) en dat hij dan als eerste haar telefoon zoekt, niet kan vinden en het dan lijkt op te geven. Want als we samen instappen in de auto nadat zij heeft gereden pakt hij ook altijd haar telefoon. Ik ben gewend dat je een prioriteit in devices kan aangeven naar welke hij moet zoeken. Maar die instelling heb ik bij Zeekr nog niet gevonden. Ik denk dat dat een waardevolle toevoeging zou zijn.
Ik heb de indruk dat dit inderdaad de oorzaak is vd problemen. Heb het net weer gemerkt nadat mijn vrouw vanmiddag had gereden. Koppelen aan profiel zou dit op moeten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Zeekr001 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:55:
[...]

Er rijdt nooit iemand anders in de 001 hierzo dan ikzelf. Ik heb nog steeds met regelmaat dat carplay niet werkt. Ook niet nadat ik BT uit en aanzet in de Zeekr. Het is of wachten tot bv de volgende dag of dat systeem een reset te geven.

Ging me er trouwens meer om dat het scherm helemaal niets doet. Nooit gehad tot de afg week. Wellicht iets met profiel (ophalen)? Dan kan ik me ook goed voorstellen dat wisselen van chauffeurs/users ook issues geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Windom Earle schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:40:
[...]

In het begin ging het zo eens per 2-3x niet goed, in de loop vh jaar ging dat naar 50-60% in orde en inmiddels is dat 80% zoiets. Nog steeds structureel te laag wat mij betreft. Zou gewoon in (bijna) 100% moeten kunnen werken. Niets bijzonders aan zon koppeling namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
spidertje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:32:
[...]

In het begin ging het zo eens per 2-3x niet goed, in de loop vh jaar ging dat naar 50-60% in orde en inmiddels is dat 80% zoiets. Nog steeds structureel te laag wat mij betreft. Zou gewoon in (bijna) 100% moeten kunnen werken. Niets bijzonders aan zon koppeling namelijk.
Ik heb het misschien 2-3 keer per kwartaal, dus dat zijn hele andere cijfers (en is bij mij met 2 drukken op de knop op te lossen). Ik geloof ook niet dat er veel andere gebruikers hier actief zijn die zo'n problematische ervaring hebben met die verbinding. Ik zou maar weer even contact opnemen met Zeekr in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Windom Earle schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:18:
[...]

Ik heb het misschien 2-3 keer per kwartaal, dus dat zijn hele andere cijfers (en is bij mij met 2 drukken op de knop op te lossen). Ik geloof ook niet dat er veel andere gebruikers hier actief zijn die zo'n problematische ervaring hebben met die verbinding. Ik zou maar weer even contact opnemen met Zeekr in jouw geval.
Dat herken ik niet helaas. Aangezien die on board navigatie nog steeds amper te gebruiken is ben ik aangewezen op een nav app via de foon dus carplay staat hier altijd aan, als die het doet dan….

Oplossen via het opnieuw verbinden gaat wel een aantal keren goed en dan werkt dat vervolgens niet meer zonder een reset. Beide zou overigens gewoon niet nodig moeten zijn. Kabel ondersteuning tav carplay wordt helaas niet ondersteund anders zou ik dat gebruiken.

Btw, in die club van Zeekr heb ik weinig vertrouwen meer totdat men eindelijk eens het tegendeel weet aan te tonen.

Wel leuk trouwens dat ik bij online spotify gebruik Italiaanse reclames tussendoor hoor, geeft me toch nog een gevoel van stijl, charme en iets van een echte auto :)

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Windom Earle schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:18:
[...]

Ik heb het ook nauwelijks. En die keer dat ik het heb is het heel snel gefixt. Carpe Diem!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeekr001
Intussen is mijn auto ook naar 1.2.1b. Ik heb nog niet kunnen testen, maar ik ben al blij dat niet alle ramen meer zakken. Iemand bekend met wat 8 ) Other bugfixes is?

Edit:
eerste bevindingen (korte rit naar de broodjeszaak)

Ramen zakken inderdaad pas bij het openen van de deuren... ik zou zeggen aan de late kant , maar ik reken het goed.
Alle knullige vertalingen zijn er ook uit.

Stoel komt nog steeds steevast 2 cm te kort in de verstelling. Het is alsof hij maar een setting heeft en er geen updates overheen schrijft. Misschien eens helemaal resetten die stoel.

Maar fijn dat dit zo snel na 1.2 gekomen is.

[ Voor 60% gewijzigd door Zeekr001 op 19-12-2024 12:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-09 08:52
Sjaak1990 schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:47:
[...]

Allereerst vind ik het opmerkelijk dat je mijn review als ongeloofwaardig bestempeld, daarnaast wil ik benadrukken dat ik een taalfout niet zozeer ziet als een groot issue of softwarefout. Vooral erg knullig. Ik heb serieus geen fouten met stoelinstellingen of andere zaken gehad. Wellicht heb ik geluk gehad. Verder heb ik dus echt geen punten gehad, waarin ik mij enorm stoorde of echt niet zouden kunnen. Ik heb wel diverse reviews gelezen waar ik zaken las die ik niet vindt kunnen als ik ze had meegemaakt.
Helemaal gelijk hoor! Ik heb ook nauwelijks issues met de software. Mensen die met verschillende profielen werken, ervaren soms problemen met instellingen die niet helemaal goed terug gezet worden. Nu met update 1.2.1B is er weer het een en ander opgelost en wat mij betreft is de boel probleemloos nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dydody
  • Laatst online: 14-08 16:06
JoostvdB1974 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:22:
[...]

Helemaal gelijk hoor! Ik heb ook nauwelijks issues met de software. Mensen die met verschillende profielen werken, ervaren soms problemen met instellingen die niet helemaal goed terug gezet worden. Nu met update 1.2.1B is er weer het een en ander opgelost en wat mij betreft is de boel probleemloos nu.
Fijn om te horen! Ik heb sinds afgelopen maandag de Zeekr 001 binnen :-) GEWELDIGE AUTO. Zo blij mee.

Ik werk inderdaad ook met verschillende profielen en dat gaat niet vlekkeloos....
Goed om te horen dat er al een nieuwe update is, zou mooi zijn als die punten zijn aangepakt!

Ik heb daarnaast last van beslagen ruiten als ik de auto instap... dan moet het eerst een flinke tijd ontwasemen voordat ik weg kan rijden. Dit heb ik vooral als het regent en/of vochtig buiten is. Hebben jullie hier toevallig tips voor en herkennen jullie dit? Ik moet toch iets fout doen zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
Dydody schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:59:
[...]

Fijn om te horen! Ik heb sinds afgelopen maandag de Zeekr 001 binnen :-) GEWELDIGE AUTO. Zo blij mee.

Ik werk inderdaad ook met verschillende profielen en dat gaat niet vlekkeloos....
Goed om te horen dat er al een nieuwe update is, zou mooi zijn als die punten zijn aangepakt!

Ik heb daarnaast last van beslagen ruiten als ik de auto instap... dan moet het eerst een flinke tijd ontwasemen voordat ik weg kan rijden. Dit heb ik vooral als het regent en/of vochtig buiten is. Hebben jullie hier toevallig tips voor en herkennen jullie dit? Ik moet toch iets fout doen zou je zeggen.
Pak app, verwarm voor voordat je vertrekt. Doe je dit 5 min. voor vertrek dan zijn en je ramen schoon en de auto lekker aangenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
bigkevx2 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:05:
[...]

Pak app, verwarm voor voordat je vertrekt. Doe je dit 5 min. voor vertrek dan zijn en je ramen schoon en de auto lekker aangenaam.
Doe ik voor de meeste ritten, maar op een dag als gisteren had ik er wel snel last van moet ik zeggen. Ik had voor 1 rit dat de auto misschien een uurtje ongebruikt stil stond en bij wegrijden zonder opwarmen besloeg de boel toch flink. Ik vond het vooral opvallend omdat de auto een uur er voor nog warm was. Als ie nou van erg koud naar warm moet snap ik het nog.

[ Voor 8% gewijzigd door Wutroe op 20-12-2024 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
Dydody schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:59:
[...]
Ja dar heb ik ook veel last van. Komt denk ik omdat de ramen voorheen allemaal zakten en dus onnodig veel water binnen lieten. Dat zou nu beter moeten zijn. Maar ik heb ook mijn twijfels bij de werking van sommige rubbers icm met frameless doors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Zeekr001 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:12:
[...]

Ja dar heb ik ook veel last van. Komt denk ik omdat de ramen voorheen allemaal zakten en dus onnodig veel water binnen lieten. Dat zou nu beter moeten zijn. Maar ik heb ook mijn twijfels bij de werking van sommige rubbers icm met frameless doors.
Dat is niet een typisch Zeekr issue, hebben alle auto's met frameless windows potentieel last van. Ramen werken nu weer zoals een jaar geleden, dat is ergens in 2024 bij een update aangepast naar het openen
van alle ramen....

btw, voor die aanpassing werkte het ontwasemen van de ramen echt niet beter of slechter dan na die omzetting. Ik zag vanochtend wel dat de achterruit verwarming bij voorverwarmen aan had gestaan bij temperaturen waarin dat eerder niet het geval was.

Na een jaar zijn meeste vertalingen nu ook in het NLs te begrijpen, wel zag ik dat men nog steeds "aangepast" en "individueel" in gebruik heeft. Waarom men (ongeacht taal trouwens) heeft gekozen voor CSD bij instelling vd interieur verlichting is me een raadsel... snapt niemand wat van zon afkorting.

Snel ook gekeken of de comfort instelling van de stoel nu na een jaar eindelijk eens werkt.... nee hoor... komt nog steeds niet terug in de juiste lengte positie.... hoe is het toch mogelijk....

Verder krijg ik het gevoel dat men nu langzamerhand de basis vd software in orde weet te krijgen, kan men zich nu eens gaan richten op de werking, layout, configuratie en UX beleving naast het goed laten functioneren van de aanwezig apps zoals bv de camera app die nog steeds bv alleen maar naar Android apparatuur kan delen of bv dat als je de cam app naar voren laat komen bij bv afslaan dat je dan nog steeds navigatie of verwarming kan bedienen... gokje... eind 2025 zoiets...wie weet :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10:02

S60

Wutroe schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:56:
[...]

Doe ik voor de meeste ritten, maar op een dag als gisteren had ik er wel snel last van moet ik zeggen. Ik had voor 1 rit dat de auto misschien een uurtje ongebruikt stil stond en bij wegrijden zonder opwarmen besloeg de boel toch flink. Ik vond het vooral opvallend omdat de auto een uur er voor nog warm was. Als ie nou van erg koud naar warm moet snap ik het nog.
Wat ik heb gemerkt is dat hij de recirculatiestand soms inschakelt. Ik heb de Clima op automatisch staan. En in recirculatiestand beslaat de auto. Terug op stand 'A' lost het vochtprobleem op.

[ Voor 3% gewijzigd door S60 op 20-12-2024 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonaldDuck
  • Laatst online: 11-09 21:16
S60 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 18:13:
[...]

Wat ik heb gemerkt is dat hij de recirculatiestand soms inschakelt. Ik heb de Clima op automatisch staan. En in recirculatiestand beslaat de auto. Terug op stand 'A' lost het vochtprobleem op.
Eens, wereld van verschil.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Deodaat
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-03 16:13
Na een tijdje meegelezen te hebben heb ik onlangs 2 proefritten gehad in een Zeekr 001Longrange.

Ik vond de auto zeer prettig rijden en was eigenlijk meteen om.

De auto 2 weken geleden bestelt via de zaak (lease). Door goed goed samen te werken en alles af te stemmen met de leasemaatschappij kan ik de auto as vrijdag al komen ophalen.

Nog een paar nachtjes slapen haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dydody
Deodaat schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 19:03:
Na een tijdje meegelezen te hebben heb ik onlangs 2 proefritten gehad in een Zeekr 001Longrange.

Ik vond de auto zeer prettig rijden en was eigenlijk meteen om.

De auto 2 weken geleden bestelt via de zaak (lease). Door goed goed samen te werken en alles af te stemmen met de leasemaatschappij kan ik de auto as vrijdag al komen ophalen.

Nog een paar nachtjes slapen haha
Alvast veel plezier!!! Ik ben echt ONTZETTEND blij met de auto. Wat een luxe en beeldschoon. Ik ben oprecht verliefd.

Ook ik was 'bang' gemaakt door de negatieve berichten hier. En ja, de software kan absoluut beter (ik heb nog versie 1.2)... maar nee, zo erg is het nou ook weer niet. Is allemaal met, naar mijn idee, relatief simpele updates te verhelpen. Daar moeten ze bij Zeekr gewoon even gas op geven. Gaat bij mij vooral nog om het volgende:

1: Onthouden van profielen en instelling van de stoel en het stuur daarop aanpassen. (ik wissel de auto af met mijn vrouw). Dat gaat vaak mis, vooral het stuur.
2: Telefoon gebruiken als sleutel zonder de app te hoeven openen (komende van Tesla).
3: Automatisch starten van Carplay gaat niet altijd even lekker.
4: Lane assist op 60-km wegen. Dat is gewoon gevaarlijk te noemen...
5: Netflix en Youtube ontbreekt :-) Is met 3 kleine kinderen toch vaak wel handig gebleken in de Tesla.

Verder nog twee vragen waar ik graag jullie hulp bij wil vragen.
1: Als ik de auto thuis aan de lader leg, gaan de koplampen ook branden (dynamisch aan/uit). De hele buurt kan meegenieten als ik de auto oplaad. De lichten gaan niet vanzelf uit. Is dit op te lossen? Kan geen instelling vinden...
2: Kan het kloppen dat ik de nieuwe update van de software nog niet heb? Ik heb het op automatisch installeren staan. Mis ik dan iets?

Ik rijd zelf de Zeekr 001 Privilege. Man man man wat is die luchtvering goddelijk zeg. In comfort modus erg comfortabel en in sportmodus echt een heel stuk sportiever/stugger! Ook de Adaptive Cruise werkt echt dikke prima en het geluidssysteem vind ik briljant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:12
laden: zodra de lampen gaan knipperen, nog een tweede keer de afsluiten knop op de keyfob indrukken.
Dydody schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:54:
[...]

Alvast veel plezier!!! Ik ben echt ONTZETTEND blij met de auto. Wat een luxe en beeldschoon. Ik ben oprecht verliefd.

Ook ik was 'bang' gemaakt door de negatieve berichten hier. En ja, de software kan absoluut beter (ik heb nog versie 1.2)... maar nee, zo erg is het nou ook weer niet. Is allemaal met, naar mijn idee, relatief simpele updates te verhelpen. Daar moeten ze bij Zeekr gewoon even gas op geven. Gaat bij mij vooral nog om het volgende:

1: Onthouden van profielen en instelling van de stoel en het stuur daarop aanpassen. (ik wissel de auto af met mijn vrouw). Dat gaat vaak mis, vooral het stuur.
2: Telefoon gebruiken als sleutel zonder de app te hoeven openen (komende van Tesla).
3: Automatisch starten van Carplay gaat niet altijd even lekker.
4: Lane assist op 60-km wegen. Dat is gewoon gevaarlijk te noemen...
5: Netflix en Youtube ontbreekt :-) Is met 3 kleine kinderen toch vaak wel handig gebleken in de Tesla.

Verder nog twee vragen waar ik graag jullie hulp bij wil vragen.
1: Als ik de auto thuis aan de lader leg, gaan de koplampen ook branden (dynamisch aan/uit). De hele buurt kan meegenieten als ik de auto oplaad. De lichten gaan niet vanzelf uit. Is dit op te lossen? Kan geen instelling vinden...
2: Kan het kloppen dat ik de nieuwe update van de software nog niet heb? Ik heb het op automatisch installeren staan. Mis ik dan iets?

Ik rijd zelf de Zeekr 001 Privilege. Man man man wat is die luchtvering goddelijk zeg. In comfort modus erg comfortabel en in sportmodus echt een heel stuk sportiever/stugger! Ook de Adaptive Cruise werkt echt dikke prima en het geluidssysteem vind ik briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:14
Dydody schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:54:
[...]
Of geduld, bij mij stopt het na 5 minuten of zo. Het is volgens mij een feature en geen bug.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dydody
HDoc schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:26:
[...]

Of geduld, bij mij stopt het na 5 minuten of zo. Het is volgens mij een feature en geen bug.
Dank! Waardeloze feature als je die niet uit kan zetten :-) haha.
Dat van de keyfob ga ik proberen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Nu online
Dydody schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:56:
[...]

Dank! Waardeloze feature als je die niet uit kan zetten :-) haha.
Dat van de keyfob ga ik proberen...
Dit kun je instellen in het laadmenu, daarna het tandwieltje. Je moet dan alleen naar beneden scrollen, daar staat een schuifje. Hij staat alleen af en toe weer verkeerd bij mij, maar gisteravond ging het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Vanmorgen toch nog een eigenaardigheid gevonden.
In de carwashmodus gaat de autohold niet uit. Dat is vrij onhandig als je door een wasstraat moet waar je doorheen 'getrokken' wordt want daar moet je juist eerst naar N schakelen

Maar om in N te gaan moet je eerst op de rem drukken waardoor autohold activeert...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-09 18:50
Zeekr001 schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:02:
In de carwashmodus gaat de autohond niet uit.
Ik heb wel eens vaker wat rare dingen gelezen over Chinezen en honden, maar van "autohond" heb ik nog niet eerder gehoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Laatst online: 16:44
In de carwashmodus gaat de autohond niet uit. Dat is vrij onhandig als je door een wasstraat moet waar je doorheen 'getrokken' wordt want daar moet je juist eerst naar N schakelen

Maar om in N te gaan moet je eerst op de rem drukken waardoor autohold activeert...
Ja, je moet autohold in het menu uitzetten. Zou makkelijker zijn als dat gelijk wordt ingesteld bij het selecteren van de wasstraat modus inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bigkevx2
In de carwashmodus gaat de autohond niet uit. Dat is vrij onhandig als je door een wasstraat moet waar je doorheen 'getrokken' wordt want daar moet je juist eerst naar N schakelen

Als ik het me goed kan herinneren heeft de hele Carwash mode niets met wasstraten van doen.
Dit is voor als je met de hand gaat wassen, en dan is die autohold ineens wil heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:51
Ik wilde laatste met de kids de wasstraat in en toen bedacht ik me dat ik niet precies wist hoe dat moest. Met de hand wassen doe ik hem inderdaad in carwash-modes zetten, maar in de wasstraat gewoon op slot ramen dicht, ruitwissers uit en autohold uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oedsdemeer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
RuudBurger schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:45:
Ik wilde laatste met de kids de wasstraat in en toen bedacht ik me dat ik niet precies wist hoe dat moest. Met de hand wassen doe ik hem inderdaad in carwash-modes zetten, maar in de wasstraat gewoon op slot ramen dicht, ruitwissers uit en autohold uit?
One pedal drive ook uit anders gaat de auto hold er vanzelf weer op. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yago51
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 06-09 17:26
Vraagje: monteer ik op de 001 Privilege (indien nodig) de sneeuwkettingen op de voorwielen of de achterwielen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
bigkevx2 schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:41:
[...]

Als ik het me goed kan herinneren heeft de hele Carwash mode niets met wasstraten van doen.
Dit is voor als je met de hand gaat wassen, en dan is die autohold ineens wil heel handig.
Dat zou raar zijn. Als je de auto met de hand wast neem ik aan dat je hem gewoon in P zet en niet in N.

Vanmorgen weer schade gereden omdat de sensoren niet (op tijd) piepten. Ik had dit keer iemand naast me zitten en die was even verbaasd als ik. Die sensoren zijn niet te vertrouwen. :|

[ Voor 18% gewijzigd door Zeekr001 op 24-12-2024 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Zeekr001 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 17:23:
[...]

Dat zou raar zijn. Als je de auto met de hand wast neem ik aan dat je hem gewoon in P zet en niet in N.
Raar valt onder ‘mening’.
Just stating the content of the manual.
En het klopt dat dit niet heel erg duidelijk is maar de zin over het afsluiten van de auto voordat je gaat wassen en dat er twee opties worden geboden waarbij je buiten de auto moet staan zijn voor mij voldoende feiten om te weten dat hier geen wasstraat wordt bedoeld zoals wij die hier grens zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Zeekr001 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 17:23:
[...]

Vanmorgen weer schade gereden omdat de sensoren niet (op tijd) piepten. Ik had dit keer iemand naast me zitten en die was even verbaasd als ik. Die sensoren zijn niet te vertrouwen. :|
Sinds de laatste update doen ze het eigenlijk altijd bij me. Zouden we ons helemaal geen zorgen over moeten maken echter het eerste jaar was het idd hopeloos en blijkbaar heb je nog steeds last er van. Onacceptabel dat men dit zo heeft uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
bigkevx2 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 17:58:
[...]

Raar valt onder ‘mening’.
Just stating the content of the manual.
En het klopt dat dit niet heel erg duidelijk is maar de zin over het afsluiten van de auto voordat je gaat wassen en dat er twee opties worden geboden waarbij je buiten de auto moet staan zijn voor mij voldoende feiten om te weten dat hier geen wasstraat wordt bedoeld zoals wij die hier grens zijn. :)
Die handleiding past men tegenwoordig, laatste paar maanden, vlot aan nav opmerkingen/klachten etc van gebruikers. Dit om de tekortkomingen weg te “managen”…. Ik heb eerder met regelmaat vd klok van Zeekr support te horen gekregen… handleiding klopt niet als er weer eens niet of halfbakken werkte…. In de app haalde men het spul dat niet werkte ook weg, en nu zie je zaken weer verschijnen zoals bv laadsnelheid bij ac laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
spidertje schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 18:16:
[...]

Die handleiding past men tegenwoordig, laatste paar maanden, vlot aan nav opmerkingen/klachten etc van gebruikers. Dit om de tekortkomingen weg te “managen”…. Ik heb eerder met regelmaat vd klok van Zeekr support te horen gekregen… handleiding klopt niet als er weer eens niet of halfbakken werkte…. In de app haalde men het spul dat niet werkte ook weg, en nu zie je zaken weer verschijnen zoals bv laadsnelheid bij ac laden.
Waar is de tijd gebleven dat en handleiding de enige echte waarheid was 😭…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MattMax
In de carwashmodus gaat de autohold niet uit. Dat is vrij onhandig als je door een wasstraat moet waar je doorheen 'getrokken' wordt want daar moet je juist eerst naar N schakelen

De carwashmodus is inderdaad niet heel intuïtief. In de openingspost heb ik hier ook een stukje over toegevoegd. Het makkelijkste is om vooraf even "One Pedal Drive" en "Auto Hold" uit te zetten in Menu > Rijden. Daarna kan je (alleen bij stilstaan) de Carwash-modus activeren via Menu > Veiligheid > Service > Carwashmodus.

Een andere optie is om heel rustig in D de wasstraat in te rijden en dan zonder te remmen de auto in N te zetten. Dat kan wel adrenalineverhogend werken als je toch per ongeluk even op de rem trapt, want dan springt de autohold aan. Als de auto dan in de Carwash-modus staat, moet je daar eerst weer uit, voordat je Autohold kan uitzetten via een snelkoppeling (omlaag vegen) of via het menu.
Pagina: 1 ... 38 ... 46 Laatste