Deodaat schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 19:03:
Na een tijdje meegelezen te hebben heb ik onlangs 2 proefritten gehad in een Zeekr 001Longrange.
Ik vond de auto zeer prettig rijden en was eigenlijk meteen om.
De auto 2 weken geleden bestelt via de zaak (lease). Door goed goed samen te werken en alles af te stemmen met de leasemaatschappij kan ik de auto as vrijdag al komen ophalen.
Nog een paar nachtjes slapen haha
Alvast veel plezier!!! Ik ben echt ONTZETTEND blij met de auto. Wat een luxe en beeldschoon. Ik ben oprecht verliefd.
Ook ik was 'bang' gemaakt door de negatieve berichten hier. En ja, de software kan absoluut beter (ik heb nog versie 1.2)... maar nee, zo erg is het nou ook weer niet. Is allemaal met, naar mijn idee, relatief simpele updates te verhelpen. Daar moeten ze bij Zeekr gewoon even gas op geven. Gaat bij mij vooral nog om het volgende:
1: Onthouden van profielen en instelling van de stoel en het stuur daarop aanpassen. (ik wissel de auto af met mijn vrouw). Dat gaat vaak mis, vooral het stuur.
2: Telefoon gebruiken als sleutel zonder de app te hoeven openen (komende van Tesla).
3: Automatisch starten van Carplay gaat niet altijd even lekker.
4: Lane assist op 60-km wegen. Dat is gewoon gevaarlijk te noemen...
5: Netflix en Youtube ontbreekt :-) Is met 3 kleine kinderen toch vaak wel handig gebleken in de Tesla.
Verder nog twee vragen waar ik graag jullie hulp bij wil vragen.
1: Als ik de auto thuis aan de lader leg, gaan de koplampen ook branden (dynamisch aan/uit). De hele buurt kan meegenieten als ik de auto oplaad. De lichten gaan niet vanzelf uit. Is dit op te lossen? Kan geen instelling vinden...
2: Kan het kloppen dat ik de nieuwe update van de software nog niet heb? Ik heb het op automatisch installeren staan. Mis ik dan iets?
Ik rijd zelf de Zeekr 001 Privilege. Man man man wat is die luchtvering goddelijk zeg. In comfort modus erg comfortabel en in sportmodus echt een heel stuk sportiever/stugger! Ook de Adaptive Cruise werkt echt dikke prima en het geluidssysteem vind ik briljant.