Zeekr 001 Privilege 2024
Mooi! Misschien kun je je remklauwen ook dezelfde kleur zilver maken als je schijven! 😇Bavarois1 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 22:08:
[Afbeelding]
Remschijven een nieuw kleurtje gemaakt 😎
Staat een stuk mooier dan de witte versie.
Ik meende in ieder geval in de rijmodus bij persoonlijke instelling het ‘onderstel’ (ik dacht vering) in te kunnen stellen - variërend van sport tot comfort. Ben me bewust van het feit dat m’n Perf Ed geen luchtvering heeft zoals de Priv. Maakt allemaal niet veel uit. Viel me alleen op de ik sinds de update hier geen aanpassing in kon makenspidertje schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:44:
[...]
Vering aanpassen kon wellicht wel in het menu maar kun je bij de niet luchtgeveerde autos niets aan wijzigen.
Demping is dacht ik toch ook passief op de niet lucht geveerde modellen?
Heel gaaf! Hoe heb je dat gedaan? Gespoten of anders?Bavarois1 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 22:08:
[Afbeelding]
Remschijven een nieuw kleurtje gemaakt 😎
Staat een stuk mooier dan de witte versie.
Best bijzonder toch dat ze al die maanden nog altijd een 'oudere' versie van de auto bouwen voor Europa?
Nou zo bijzonder is dat niet. Er zijn significante verschillen tussen China en Europa als het gaan om veiligheid en privacy bijvoorbeeld. Bovendien moet alle software omgeschreven worden naar de Europese standaard.JustTrying schreef op maandag 25 november 2024 @ 00:07:
Zeer waarschijnlijk kan ik in H1 2025 ook een Zeekr 001 gaan bestellen, ik zie dat er in China vanaf 1 maart 2024 al een nieuw model met sneller ladende batterij wordt uitgeleverd, al enig idee wanneer die ook naar Nederland komt?
Best bijzonder toch dat ze al die maanden nog altijd een 'oudere' versie van de auto bouwen voor Europa?
Tesla heeft ook een tijd lang verschillende versies geleverd van dezelfde auto.
Het is zeker mooi geworden.Turbotokkie schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:12:
[...]
Heel gaaf! Hoe heb je dat gedaan? Gespoten of anders?
Zodra de auto weer gewassen wordt zal ik wat betere plaatjes schieten
Eerst gezandstraald, daarna gespoten, letters er weer op en daarna afgelakt.
Het is maar net wat je gewend bent. In alle auto's die ik gereden heb, werd bij het aanraken van het rempedaal de Lane assist uitgeschakeld. Volgens mij ook in de door jou hiervoor gereden Ioniq 5 als ik mij goed herinner. M.i, is het vervelend en zelfs gevaarlijk als de LKA weer oppakt na het aanraken van de rem, bijvoorbeeld bij een afrit.Zeekr001 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:38:
[...]
Klopt helemaal. Ik vind het VW systeem ook veel beter. Zoals ik eerder al zei het werkt veel intuïtiever. Ik snap ook niet dat Zeekr zich niet richt op een paar aspecten.
De software van Volkswagen als referentie nemen, is wel echt de grap van de week
Nou VW heb ik anders nog niet kunnen betrappen op knulligheden zoals verkeerde vertalingen, inconsistentie in benamingen (persoonlijk vs individueel voor dezelfde modus) niet werkende navigatie. Niet werkende functionaliteiten. Valse beloften. Bij VW was het hooguit traag maar het werkt allemaal wel. Dat is bij Zeekr echt niet het geval. bovendien waren de updates van VW wel echt updates en niet bugfixes zoals bij Zeekr. So joke's on you.JoostvdB1974 schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:57:
[...]
Het is maar net wat je gewend bent. In alle auto's die ik gereden heb, werd bij het aanraken van het rempedaal de Lane assist uitgeschakeld. Volgens mij ook in de door jou hiervoor gereden Ioniq 5 als ik mij goed herinner. M.i, is het vervelend en zelfs gevaarlijk als de LKA weer oppakt na het aanraken van de rem, bijvoorbeeld bij een afrit.
De software van Volkswagen als referentie nemen, is wel echt de grap van de week
Ik heb trouwens nooit een Ioniq 5 gereden.

En nee, taalkundig was de VW software misschien beter, maar de ID3's hielden er gewoon massaal mee op, moesten met een kraan worden verplaatst omdat ze zelfs niet meer te slepen waren. Oh ja, melding 'motorolie verversen' bij 20.000 km in de ID3
[ Voor 63% gewijzigd door JoostvdB1974 op 25-11-2024 19:33 ]
Ook weer zo, en een instapmodel met meer pk's maakt de auto lijkt me ook direct weer duurder. Laten we toch hopen dat de auto in 2025 nog een keer een upgrade krijgt, en eigenlijk ook vooral om die mooie groene kleurZeekr001 schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:40:
[...]
Nou zo bijzonder is dat niet. Er zijn significante verschillen tussen China en Europa als het gaan om veiligheid en privacy bijvoorbeeld. Bovendien moet alle software omgeschreven worden naar de Europese standaard.
Tesla heeft ook een tijd lang verschillende versies geleverd van dezelfde auto.
[ Voor 4% gewijzigd door JustTrying op 26-11-2024 00:14 ]
Bij VW was dat incidenteel, het gros had daar geen last van. Bij Zeekr hebben ze allemaal dezelfde problemen. Daarom zou het zoveel makkelijker moeten zijn om het op te lossen...JoostvdB1974 schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:32:
Sorry, de Ioniq 5 was van Spidertje.
En nee, taalkundig was de VW software misschien beter, maar de ID3's hielden er gewoon massaal mee op, moesten met een kraan worden verplaatst omdat ze zelfs niet meer te slepen waren. Oh ja, melding 'motorolie verversen' bij 20.000 km in de ID3
Persoonlijk heb ik liever een keer in de 30.000km een foute melding dan dagelijks foute meldingen...

Maar blijf vooral alles goedpraten dat houdt ze scherp daar...
Ik ben er vanmorgen achter gekomen dat de parkeersensoren niet altijd piepen, en dat bij achteruit rijden de auto ook niet zelf remt als er een obstakel is...
[ Voor 9% gewijzigd door Zeekr001 op 26-11-2024 08:33 ]
Heb je schade? Ik hoop dat het meevalt. Daarom zit er nog steeds een achterruit in en spiegels aanZeekr001 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:06:
[...]
Ik ben er vanmorgen achter gekomen dat de parkeersensoren niet altijd piepen, en dat bij achteruit rijden de auto ook niet zelf remt als er een obstakel is...
Heb overigens zelf nog helemaal niet meegemaakt dat de sensoren niet piepen. De 360 camera werkt ook altijd.
[ Voor 8% gewijzigd door HDoc op 26-11-2024 08:55 ]
De avatar is een echte foto..
Is geen kwestie van alles goedpraten hoor. De Zeekr is nog niet foutloos en problemen leg ik neer op de plek waar ze horen, bij de mensen van Zeekr (rechtstreeks via Whatsapp of via de Builders app). Maar dagelijks foute meldingen herken ik zeker niet. De meeste dagen geen enkele foutmelding of iets raars. Na de laatste update is de auto voor mij echt beter en prettiger geworden. Alleen jammer dat de radio niet helemaal lekker werkt, gelukkig via een app te doen.Zeekr001 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:06:
[...]
Bij VW was dat incidenteel, het gros had daar geen last van. Bij Zeekr hebben ze allemaal dezelfde problemen. Daarom zou het zoveel makkelijker moeten zijn om het op te lossen...
Persoonlijk heb ik liever een keer in de 30.000km een foute melding dan dagelijks foute meldingen...![]()
Maar blijf vooral alles goedpraten dat houdt ze scherp daar...
Alleen maar zeuren om het zeuren, vaak onterecht of ingegeven door eigen onnozelheid, zoals sommigen op dit forum doen, helpt niemand.
Hopelijk geen schade gereden vanmorgen?
Hier wat perspectief van een oude vertrouwde degelijke Europese fabrikant.
Vooral even doorheen scrollen en het deel met de laadkabel en de user interface / User experience.
Mijn conclusie, voor mij Zeeker de Zeekr!
YouTube: Peugeot e-5008 1000 km challenge
[ Voor 7% gewijzigd door bigkevx2 op 26-11-2024 09:05 ]
Haha ja ik zat zelf ook te slapen. Maar de bumper raakte een boom niets blijvends. Wat dat betreft puntje voor Zeekr, bumper werkt.HDoc schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:54:
[...]
Heb je schade? Ik hoop dat het meevalt. Daarom zit er nog steeds een achterruit in en spiegels aan![]()
Heb overigens zelf nog helemaal niet meegemaakt dat de sensoren niet piepen. De 360 camera werkt ook altijd.
Je hebt helemaal gelijk, ik wil niet zeuren om het zeuren, dat had ik ook beloofd niet meer te doen. Dus ik zal het hierbij laten want het is echt inderdaad wel beter geworden.JoostvdB1974 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:59:
[...]
Is geen kwestie van alles goedpraten hoor. De Zeekr is nog niet foutloos en problemen leg ik neer op de plek waar ze horen, bij de mensen van Zeekr (rechtstreeks via Whatsapp of via de Builders app). Maar dagelijks foute meldingen herken ik zeker niet. De meeste dagen geen enkele foutmelding of iets raars. Na de laatste update is de auto voor mij echt beter en prettiger geworden. Alleen jammer dat de radio niet helemaal lekker werkt, gelukkig via een app te doen.
Alleen maar zeuren om het zeuren, vaak onterecht of ingegeven door eigen onnozelheid, zoals sommigen op dit forum doen, helpt niemand.
Hopelijk geen schade gereden vanmorgen?
Heb ik vorig jaar met mijn Leaf ook eens gehad, nooit gezeur met die sensoren, gaan eerder te snel dan niet af. Tot het ene moment dat ik vol tegen een stalen ding aan reed.Ik ben er vanmorgen achter gekomen dat de parkeersensoren niet altijd piepen, en dat bij achteruit rijden de auto ook niet zelf remt als er een obstakel is...
Perfect storm van verkeerde hoek, rare verhouding en laagstaande zon.
Maar wel krak.
Ja precies, normaal krijg ik echt wel een melding, maar nu was het inderdaad meer de zijkant dan de achterkant en ik draaide op het laatste moment nog in. (En normaal parkeer ik niet in de buurt van een boom, haha)bigkevx2 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:19:
[...]
Heb ik vorig jaar met mijn Leaf ook eens gehad, nooit gezeur met die sensoren, gaan eerder te snel dan niet af. Tot het ene moment dat ik vol tegen een stalen ding aan reed.
Perfect storm van verkeerde hoek, rare verhouding en laagstaande zon.
Maar wel krak.
Ook ik heb wel een aantal punten die wat mij betreft beter kunnen:
- Slim laden met, in mijn geval, Tibber werkt niet goed. Mijn laadpaal en Tibber kunnen zelf bepalen wat het gunstigste moment is om te laden, rekening houdende met je ingestelde vertrektijd. Dit betekent in de theorie dat je altijd de laadkabel er in kan hangen en dat Tibber de rest uitzoekt. In de praktijk pakt de Zeekr echter het laden na een langer moment van niet laden (bijv. tijdens een duur moment tijdens etenstijd) niet meer (goed) op waardoor ik al een paar keer heb gehad dat de auto niet op het ingestelde laadniveau zat 's ochtends. Dus nu overrule dat maar door 'dom' te laden, maar het is wel zonde dat dit niet goed werkt
- Ik ben een zeer fervent (A)CC gebruiker, gebruik het het liefst overal. Ik vind de ACC wel tamelijk nerveus in de bebouwde kom, ik ervaar hierbij regelmatig ghost breaking. Meer nog dan bij mijn vorige auto, die daar ook niet per se heel goed in was in de bebouwde kom.
- De vering is soms wat springerig op oneffenheden, alsof iets te veel nadeint (gaat hier om een Long Range)
- 1x een vastloper gehad van het infotainment tijdens rijden, systeem liep compleet vast. Hard reset via volumeknop en de boel werkte weer. De veiligheidssytemen bleven wel gewoon werken
- Stuurverwarming gaat niet altijd automatisch aan bij lage temperaturen, ondanks zo ingesteld
- Oneplus Nord 3 niet ondersteund voor Digital Key
Heb ook een long-range, en herken het meeste.
- Slim laden met, in mijn geval, Tibber werkt niet goed. Heb exact het zelfde. Is al vanaf het begin zo. Wat ik doe is 's avonds als de prijzen gezakt zijn even met de app het laden herstarten als die knop verschijnt, of even iets doen en dan gaat hij vaak laden. Wat ook helpt is gewoon even naar de auto lopen, als hij dan van het slot gaat, gaat hij ook ineens laden. Het lijkt er op dat de computer in een soort slaapmodus terugvalt en dan niet meer opnieuw kan starten met laden.
- Stuurverwarming gaat niet altijd automatisch aan bij lage temperaturen, ondanks zo ingesteld - volgens mij gaat de stuurverwarming pas automatisch aan bij een temperatuur onder de 10 graden Celsius.
Ik heb zelf een laadpaal gebouwd en heb werkelijk nooit het probleem gehad.Wutroe schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:56:
[...]
Slim laden met, in mijn geval, Tibber werkt niet goed. Mijn laadpaal en Tibber kunnen zelf bepalen wat het gunstigste moment is om te laden, rekening houdende met je ingestelde vertrektijd. Dit betekent in de theorie dat je altijd de laadkabel er in kan hangen en dat Tibber de rest uitzoekt. In de praktijk pakt de Zeekr echter het laden na een langer moment van niet laden (bijv. tijdens een duur moment tijdens etenstijd) niet meer (goed) op waardoor ik al een paar keer heb gehad dat de auto niet op het ingestelde laadniveau zat 's ochtends. Dus nu overrule dat maar door 'dom' te laden, maar het is wel zonde dat dit niet goed werkt
[...]
's avond laadkabel er in, 's ochtends als de zon begint te schijnen gaat auto laden.
Stopt ook tussendoor als zon weg is, of als bijv. warmtepomp het tapwater gaat opwarmen.
Kun je iets zien wat de status van de laadpaal is?
Dat die dus daadwerkelijk aangeeft dat er geladen mag worden, niet dat die in storing staat of iets dergelijks.
Ik gebruik dezelfde functionaliteit voor onze andere auto, een BMW i3, en daar werkt het prima. Dus ik denk niet dat het aan de laadpaal licht. En als ik wat andere berichten in dit topic lees ben ik niet de enige met dit probleem.brambo123 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:20:
[...]
Ik heb zelf een laadpaal gebouwd en heb werkelijk nooit het probleem gehad.
's avond laadkabel er in, 's ochtends als de zon begint te schijnen gaat auto laden.
Stopt ook tussendoor als zon weg is, of als bijv. warmtepomp het tapwater gaat opwarmen.
Kun je iets zien wat de status van de laadpaal is?
Dat die dus daadwerkelijk aangeeft dat er geladen mag worden, niet dat die in storing staat of iets dergelijks.
Juist bij de lage temperaturen van afgelopen week leek ie niet automatisch te gaan werken. Is hier een paar dagen geleden ook door een andere gebruiker gemeld.HDoc schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:05:
- Stuurverwarming gaat niet altijd automatisch aan bij lage temperaturen, ondanks zo ingesteld - volgens mij gaat de stuurverwarming pas automatisch aan bij een temperatuur onder de 10 graden Celsius.
[ Voor 9% gewijzigd door Wutroe op 26-11-2024 11:27 ]
Ik ervaar hetzelfde op mijn performance, alsof de auto moeilijk met zijn eigen gewicht overweg kan. En de plaat achterin kleppert als je over de drempel deint... Ik denk dat ik die met velcro vast ga zetten.Wutroe schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:56:
- De vering is soms wat springerig op oneffenheden, alsof iets te veel nadeint (gaat hier om een Long Range)
[ Voor 13% gewijzigd door Zeekr001 op 26-11-2024 12:50 ]
Ik denk dat ook dat het veel te maken heeft met het gewicht en de gebruikte dempers.Zeekr001 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:31:
[...]
Ik ervaar hetzelfde op mijn performance, alsof de auto moeilijk met zijn eigen gewicht overweg kan. En de plaat achterin kleppert als je over de drempel deint... Ik denk dat ik die met velcro vast ga zetten.
Ik hoor die plaat ook af en toe klapperen inderdaad. En dan neem ik een drempel echt niet met te veel enthousiasme.
Staat hij niet op alleen openen bij chauffeur? Maar twee keer drukken op de fob werkt ook.Hallohallo schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 23:49:
Weet iemand hoe ik alle deurhendels er automatisch uit krijg? Elke keer als een passagier meegaat moet ik de knop bij de bestuurdersdeur indrukken
Ik heb nu voor een paar dagen een performance te leen i.p.v. mijn eigen privilege. Dat deinen is echt niet normaal als je de luchtvering gewend bent. De 001 rijdt dan echt totaal anders. Ik heb nu ook de kwaliteit van het 'normale' audiosysteem mogen ervaren en dat is echt wel een heel stuk minder dan de versie uit de privilege. Qua vering kan je dan inderdaad goed voelen waar het meeste gewicht van de accu's zit. Met de luchtvering heb je dat totaal niet (logisch) en heb je (gelukkig) ook dat springerige niet. Wat mij betreft is de meerprijs van de privilege het echt meer dan waard, ook al krijg je een enkele onnodige feature cadeau (massagestoelen bv.).Zeekr001 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:31:
[...]
Ik ervaar hetzelfde op mijn performance, alsof de auto moeilijk met zijn eigen gewicht overweg kan. En de plaat achterin kleppert als je over de drempel deint... Ik denk dat ik die met velcro vast ga zetten.
Geloof dat ik met mijn Long Range dan beter niet eens een stukje kan rijden in de Privilege van mijn overbuurman.Windom Earle schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:11:
[...]
Ik heb nu voor een paar dagen een performance te leen i.p.v. mijn eigen privilege. Dat deinen is echt niet normaal als je de luchtvering gewend bent. De 001 rijdt dan echt totaal anders.
Overigens heb ik geen klagen over de wegligging; met de eerste vorst een flinke uitglijer gehad met mijn zomerbandjes op een spiegelglad viaduct, de auto was prima te corrigeren. Mijn collega die toevallig achter mij reed maakte met zijn Ford Mustang Mach-E tenminste net zo'n schuiver als ik.
Haha, ik zet mijn massage meteen aan als ik wegrij. Vind het juist heerlijk! Smaken verschillen 😀Windom Earle schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:11:
[...]
Wat mij betreft is de meerprijs van de privilege het echt meer dan waard, ook al krijg je een enkele onnodige feature cadeau (massagestoelen bv.).
Zeekr 001 Privilege 2024
Heb je niet die rubber mat in de achterbak liggen? Die klemt de boel aardig vast, dan klappert het niet.Wutroe schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:57:
[...]
Ik denk dat ook dat het veel te maken heeft met het gewicht en de gebruikte dempers.
Ik hoor die plaat ook af en toe klapperen inderdaad. En dan neem ik een drempel echt niet met te veel enthousiasme.
Klopt, een proefritje in beide versies heeft mij ook doen besluiten nog even 'door te sparen' voor de Privilege. En massage, stoelventilatie en vooral de geurtjes zijn toch wel geweldig. Oh ja, en de 22" velgen van de Privilege natuurlijk.Windom Earle schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:11:
[...]
Ik heb nu voor een paar dagen een performance te leen i.p.v. mijn eigen privilege. Dat deinen is echt niet normaal als je de luchtvering gewend bent. De 001 rijdt dan echt totaal anders. Ik heb nu ook de kwaliteit van het 'normale' audiosysteem mogen ervaren en dat is echt wel een heel stuk minder dan de versie uit de privilege. Qua vering kan je dan inderdaad goed voelen waar het meeste gewicht van de accu's zit. Met de luchtvering heb je dat totaal niet (logisch) en heb je (gelukkig) ook dat springerige niet. Wat mij betreft is de meerprijs van de privilege het echt meer dan waard, ook al krijg je een enkele onnodige feature cadeau (massagestoelen bv.).
Bedankt voor je antwoord! Helaas kan ik deze hele functie nergens vinden bij de instellingen?Zeekr001 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:32:
[...]
Staat hij niet op alleen openen bij chauffeur? Maar twee keer drukken op de fob werkt ook.
:strip_exif()/f/image/PDh4fm7fwg8JbBJHin6EiUfQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Jawel, die ligt er in. Maar toch hoor ik het af en toe.JoostvdB1974 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:19:
[...]
Heb je niet die rubber mat in de achterbak liggen? Die klemt de boel aardig vast, dan klappert het niet.
:strip_exif()/f/image/3PBMk3lhtW5PoFHn279Blp8i.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Wutroe op 28-11-2024 12:13 ]
haha, hoe lang/veel moet je nog?JoostvdB1974 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:22:
[...]
Klopt, een proefritje in beide versies heeft mij ook doen besluiten nog even 'door te sparen' voor de Privilege. En massage, stoelventilatie en vooral de geurtjes zijn toch wel geweldig. Oh ja, en de 22" velgen van de Privilege natuurlijk.
Ik heb afgelopen januari proefgereden en een maand geleden is mijn Privilege geleverd, dus ik rij al.
Die mat is perfect om onder je 'echte'JoostvdB1974 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:19:
[...]
Heb je niet die rubber mat in de achterbak liggen? Die klemt de boel aardig vast, dan klappert het niet.
Kan ik de 'Houd voldoende afstand' melding uit zetten? Ik doe het in de praktijk toch niet. Want als ik het wel doe schiet iedereen er steeds tussen. Dus dan is het alleen maar afleiding.
Oh en hoe lang van tevoren moet ik de accu gaan voorverwarmen? Ik deed dat gisteren 5 minuten van tevoren voor mijn gevoel veranderde het gedrag van de auto sterk daardoor. Dus ik wil dat zo kort mogelijk van tevoren doen.
Met het natte weer van afgelopen dagen/ weken blijft het steeds best vochtig in mijn auto. Aangezien ik nooit echt lange ritten maak gaat dat er moeilijk uit. Ik denk dat het komt omdat alle 4 de ramen steeds zakken en er dan dus steeds water het interieur indruppelt. Ik weet dat er al een ticket voor open staat bij Zeekr, maar hoop dat ze dat snel oppakken.
[ Voor 48% gewijzigd door Zeekr001 op 29-11-2024 08:27 ]
Voor het openen van alle deuren bij benaderen, moet je dit instellen wanneer je NIET bent ingelogd. Dus even uitloggen, dan ontgrendelen door aanraken greep op ‘alle portieren’ en ontgrendelen benaderen ‘aan’.Hallohallo schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:30:
[...]
Bedankt voor je antwoord! Helaas kan ik deze hele functie nergens vinden bij de instellingen?[Afbeelding]
Succes!
Bij mij is rondom de trekhaak alles keurig vlak.Wutroe schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:07:
Het valt mij op dat onder de auto een afdekplaat zit die wat ingedeukt lijkt ter hoogte van de trekhaak. Het lijkt wel alsof de bout die daar zit wat te strak aangedraaid is. Is dit bij meer mensen het geval?
[Afbeelding]
Ik heb exact hetzelfde, bij mij hebben ze de trekhaak in Zeist gemonteerdWutroe schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:07:
Het valt mij op dat onder de auto een afdekplaat zit die wat ingedeukt lijkt ter hoogte van de trekhaak. Het lijkt wel alsof de bout die daar zit wat te strak aangedraaid is. Is dit bij meer mensen het geval?
[Afbeelding]
Helaas vandaag aangereden door iemand die niet zat op te letten en zonder te kijken een voorrangsweg opreed. Vol in de zijkant geraakt. Gelukkig geen gewonden, maar de dashcam heeft niets opgenomen. Bij aflevering was aangegeven dat deze automatisch zou opnemen bij incidenten.
Iemand ervaring mee?
Morgen de 1000km challenge en meer details.
[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 30-11-2024 12:41 ]
EINDELIJK!!!mitsumark schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:31:
Bjorn heeft er eindelijk in gereden met een range test, incl wat functionaliteit, geluid, etc: YouTube: Zeekr 001 AWD range test
Nu ook de X nog en ik ben blij.
Herken veel van wat hij zegt.mitsumark schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:31:
Bjorn heeft er eindelijk in gereden met een range test, incl wat functionaliteit, geluid, etc: YouTube: Zeekr 001 AWD range test
O jee! Hoop dat het goed met je gaat. De dashcam neemt wel automatisch op als hij uit zichzelf vol in de ankers gaat. Maar kennelijk niet als hij het zelf ook niet kan zien aankomen.Rtb26 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:34:
Helaas vandaag aangereden door iemand die niet zat op te letten en zonder te kijken een voorrangsweg opreed. Vol in de zijkant geraakt. Gelukkig geen gewonden, maar de dashcam heeft niets opgenomen. Bij aflevering was aangegeven dat deze automatisch zou opnemen bij incidenten.
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Ik gebruik 'reis boeken' vanuit de app. Heb heel af en toe nog een melding. Maar meestal is het vocht weg en geen kerstboom van lampjes meer.S60 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 21:21:
[Afbeelding]
Na ongeveer 30km rijden vanmorgen, nog steeds condens voor de camera met bijhorende foutmeldingen. Achterruit verwarming al aangezet, maar daar lijkt dit verwarmingselement niet op te reageren. Iemand al uitgevonden hoe je dit condens weg kan krijgen?
Zeekr 001 Privilege 2024
Bij mij neemt hij constant op. Moet de mappen met filmpjes af en toe leeg gooien. Filmpjes van bijzondere momenten (bijv. ingrepen) staan in een andere map. Misschien een privecy-instelling ergens die anders moet staan?Rtb26 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:34:
Sinds vorige week eigenaar van een privilege zeekr 001. Komende van een BMW x3, prima tevreden met rijkwaliteit!
Iemand ervaring mee?
[ Voor 4% gewijzigd door Daveypayvey op 02-12-2024 09:34 ]
Zeekr 001 Privilege 2024
Die ochtend was het behoorlijk koud en had ik auto ook voorverwarmd. De voorruit was helemaal schoon, maar niet dat stukje bij de camera.Daveypayvey schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:26:
[...]
Ik gebruik 'reis boeken' vanuit de app. Heb heel af en toe nog een melding. Maar meestal is het vocht weg en geen kerstboom van lampjes meer.
Ik zet bij kou ook 'ontdooien' aan via de app (afstandsbediening). Jij vast ook, maar ik schrijf het toch maar even..S60 schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:33:
[...]
Die ochtend was het behoorlijk koud en had ik auto ook voorverwarmd. De voorruit was helemaal schoon, maar niet dat stukje bij de camera.
Zeekr 001 Privilege 2024
Nee, die "ontdooifunctie" heb ik nog nooit gebruikt. Die doet dan wat anders dan het interieur op de ingestelde temperatuur brengen?Daveypayvey schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:39:
[...]
Ik zet bij kou ook 'ontdooien' aan via de app (afstandsbediening). Jij vast ook, maar ik schrijf het toch maar even..
Grofweg kun je rustig zeggen dat elke auto met zon 2200kg of meer luchtvering nodig heeft om de afstelling en het dempen vh gewicht onder controle te houden.Zeekr001 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:31:
[...]
Of men moet heel heel veel tijd en geld steken in de afstelling keuze etc van dempers/vering.
Die functie zet expliciet de verwarming aan van spiegels achterruit en afh vd temp ook stoel/stuurverwarming en stookt interieur ook flink op….S60 schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:40:
[...]
Nee, die "ontdooifunctie" heb ik nog nooit gebruikt. Die doet dan wat anders dan het interieur op de ingestelde temperatuur brengen?
De op temp brengen functie werkt prettiger vind ik tav warmte maar heeft weer als nadeel/voordeel dat je zelf stoel/stuurverwarming aan dient te zetten.
Achterruit verwarming is vaak ook nogal matig dan.
en de voorruit.spidertje schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:12:
[...]
Die functie zet expliciet de verwarming aan van spiegels achterruit en afh vd temp ook stoel/stuurverwarming en stookt interieur ook flink op….
Zeekr 001 Privilege 2024
YouTube: Zeekr 001 AWD 1000 km challenge part 1
Ik ervaar een groot verschil tussen de korte proefrit die ik in juli maakte, waarbij ik toch wel mijn twijfels had bij de flinke hoeveelheid piepjes en meldingen. Inmiddels rijd ik zo'n 2,5 week dagelijks in de auto en is mijn ervaring dat 90% van al die piepjes die ik bij de proefrit ervaarde er niet meer zijn door update 1.2, het uitzetten van 2 systemen voor elke rit (snelheidswaarschuwing en bestuurdersmonitoring uit) en een aantal persoonlijke aanpassingen (zoals het uitzetten van de automatische aanpassing van de cruise control snelheid op basis van de verkeersbordscanner die).
Een auto zoals deze is in grote mate configureerbaar. Veel kritiek lijkt gebaseerd op onwetendheid. Niet zozeer in deze review, maar ook in veel andere berichten die je over deze auto leest. Veel dingen zijn te optimaliseren zodat je een hele andere beleving hebt in de auto. Voor mijzelf maakt allleen dat al verschil van dag en nacht tussen de proefrit en nu dagelijks gebruik. Ik geniet vooral van de ruimte, rust, luxe, afwerking, design, etc., etc. 🙂 !
Ook zijn moderne auto's dermate complex dat het gewoon een tijdje duurt voordat je alle functies echt goed kent. Zo vond ik de eerste ritten LCC niet prettig, maar inmiddels waardeer ik de functie op snelwegen wel. En dat is denk een probleem van al dit soort reviews. Het is een momentopname die in een kort bestek van tijd gemaakt wordt. Pas over langere tijd leer je de auto echt goed kennen en sommige functies beter gebruiken.
Overigens herken ik de problemen die Bjorn ervaart met de muziek die constant aanspringt en de niet verlichte knoppen op het stuur niet. Misschien een maandagochtend model? Of toch een paar verkeerde instellingen?
Je moet bij een vrij nieuw model (en in dit geval zelfs merk) ook wel bereid zijn het een beetje zelf te ontdekken en te optimaliseren. Vind je die onzekerheid niks? Dan is de 001 inderdaad misschien niet aan jou besteed. Maar dat argument geldt voor vele nieuwe auto's waar de software na introductie van de auto nog flink bijgeschaafd wordt.
- De cruise control gaat maar tot 150. In Duitsland is dat eigenlijk echt wel te weinig.
- Nog steeds veel phantom braking. Met name in snelwegbochten als er iemand op de middelste baan zit verslikt de auto zich best vaak. Niet handig als hij van 150 ineens hard gaat remmen.
- Als je 170 rijdt hoef je de accu niet meer voor te verwarmen.
- Het Tesla netwerk werkt perfect met de Zeekr. Ik heb geen andere laadstations gebruikt vanwege het gemak van Tesla SC's.
- Op lange ritten krijgt het infotainment systeem toch wel wat hickups, vooral als je het combineert met CarPlay. ABRP is handig voor de laadstops Apple maps is handig voor verkeersinfo. Switchen tussen die twee vindt het systeem niet fijn en de HUD loopt dan vast.
In de realiteit heb ik eigenlijk de gehele weg zonder ook maar een hulpsysteem aan gereden. Dat maakt het vermoeiender dan het zou moeten zijn imho. Gelukkig maakt het comfort veel goed.
Tevens ben ik al eens terug geweest met mijn Hankook winterbanden omdat deze vibraties veroorzaken, dat zou na 1000km weg moeten zijn, maar dat is niet het geval. Het lijkt alsof de banden vanaf nieuw al geput zijn. vrijdag maar weer eens terug naar KwikFit.
[ Voor 42% gewijzigd door Zeekr001 op 04-12-2024 09:36 ]
Goed om te horen dat je fijne ervaringen hebt met de Tesla SC's, daar ga ik bij een eerste lange rit met snelladen onderweg rekening mee houden.
Zeekr001 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:13:
- Als je 170 rijdt hoef je de accu niet meer voor te verwarmen.

Iemand een goed herstel kitje voor de standaard velgen?
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Niet heel erg, kan later wel foto maken, maar ik dacht wellicht heeft iemand mooi kitje die ik aan kwik fit kan geven tijdens banden wissel.Zeekr001 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:20:
Hoe beschadigd is het? Ik gebruik altijd https://velgenschade.nl goede prijzen en service.
Ik weet niet helemaal hoe je dat voor je ziet? Het (goed) repareren van een velg is niet iets wat je er even bij doet bij een bandenwissel. Dus als het laagdrempelig en goedkoop moet zijn er inderdaad ketjes te koop op e-bay of zoiets. Maar de ervaring leert dat als je dat doet je net zo goed niets kan doen.Ecological schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:37:
[...]
Niet heel erg, kan later wel foto maken, maar ik dacht wellicht heeft iemand mooi kitje die ik aan kwik fit kan geven tijdens banden wissel.
Niet om lullig te doen en ik ken de schade niet, maar als dat allemaal niet uit maakt kun je dan net zo goed aan de slag met een busje 'gloss black' en wat afplak tape.
Ook hier een sterke voorkeur voor de Tesla SuC op langere ritten (ook recent naar Berlijn). Bijna altijd plek, goedkoop en snel. En die laadpoort linksachter maakt de 001 volledig compatible met een Tesla. Mijn CC gaat maar tot 130 trouwensZeekr001 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:13:
Afgelopen dagen op en neer geweest naar Berlijn met mijn 001.
- De cruise control gaat maar tot 150. In Duitsland is dat eigenlijk echt wel te weinig.
- Het Tesla netwerk werkt perfect met de Zeekr. Ik heb geen andere laadstations gebruikt vanwege het gemak van Tesla SC's.
[ Voor 3% gewijzigd door Alex_N op 04-12-2024 15:17 ]
Nee dat is de LCCAlex_N schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:14:
[...]
Ook hier een sterke voorkeur voor de Tesla SuC op langere ritten (ook recent naar Berlijn). Bijna altijd plek, goedkoop en snel. En die laadpoort linksachter maakt de 001 volledig compatible met een Tesla. Mijn CC gaat maar tot 130 trouwens
Daar had ik gisteren ook last van, kon niet snel vinden waar ik die aanpassingen kon uitzetten - kan je aub waar je dat hebt gedaan ? thnxWutroe schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:47:
(zoals het uitzetten van de automatische aanpassing van de cruise control snelheid op basis van de verkeersbordscanner die).
Die zit in het ADAS scherm, uit mijn hoofd op ongeveer 1/3de dan de bovenkant, het is een slider.Weemr schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:37:
[...]
Daar had ik gisteren ook last van, kon niet snel vinden waar ik die aanpassingen kon uitzetten - kan je aub waar je dat hebt gedaan ? thnx
Weemr schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:37:
[...]
Daar had ik gisteren ook last van, kon niet snel vinden waar ik die aanpassingen kon uitzetten - kan je aub waar je dat hebt gedaan ? thnx
:strip_exif()/f/image/DmxVMon9ZZgpdoLn4FSZ09gb.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze slider uitzetten zet die functie uit (blijvend!).
Ergens las ik dat je de Sentry-modus elke keer opnieuw moet activeren. Klopt dit?
En als ik de stappen uit deze uitleg volg, heb ik dan in feite de werking van de on-board camera als dashcam geactiveerd? Werkt dat een beetje naar tevredenheid?
Sentry mode moet je iedere keer activeren en gaat ten kosten van je batterij. De juiste link is:Wutroe schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:57:
Ik heb tot nu toe nog niet de moeite genomen om de Sentry-modus en/of de auto beelden op te laten nemen tijdens het rijden (dashcam).
Ergens las ik dat je de Sentry-modus elke keer opnieuw moet activeren. Klopt dit?
En als ik de stappen uit deze uitleg volg, heb ik dan in feite de werking van de on-board camera als dashcam geactiveerd? Werkt dat een beetje naar tevredenheid?
https://www.zeekr.eu/nl-n...vn=ZEEKR+001&yn=2023+YEAR
Specs
Ja de sentry modus moet je iedere keer opnieuw aanzetten en kun je niet zoals bij Tesla wel het geval is live streamen. Dus eigenlijk is het compleet nutteloos in de huidige vorm.Wutroe schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:57:
Ik heb tot nu toe nog niet de moeite genomen om de Sentry-modus en/of de auto beelden op te laten nemen tijdens het rijden (dashcam).
Dat is jammer, toch weer gedoe om elke keer te doen.ronaldvs schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:06:
[...]
Sentry mode moet je iedere keer activeren en gaat ten kosten van je batterij. De juiste link is:
https://www.zeekr.eu/nl-n...vn=ZEEKR+001&yn=2023+YEAR
Ik weet overigens dat dat de link is voor Sentry-modus, maar het 2e deel van mijn post ging over het opnemen van beelden tijdens het rijden. Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat mensen die functie ook geactiveerd hebben (werking van een dashcam) en ik vroeg mij af of dat goed werkt en of die gelinkte handleiding er voor zorgt dat je het goed werkend krijgt.
Ik zou het iets nuanceren. Sentry mode zou nog nuttiger zijn als je het ook live zou kunnen streamen. Nu bekijk je de beelden achteraf in de auto en zie je wat er sentry mode heeft getriggered.Zeekr001 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:10:
[...]
Ja de sentry modus moet je iedere keer opnieuw aanzetten en kun je niet zoals bij Tesla wel het geval is live streamen. Dus eigenlijk is het compleet nutteloos in de huidige vorm.
Specs
Helder.Wutroe schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:14:
[...]
Dat is jammer, toch weer gedoe om elke keer te doen.
Ik weet overigens dat dat de link is voor Sentry-modus, maar het 2e deel van mijn post ging over het opnemen van beelden tijdens het rijden. Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat mensen die functie ook geactiveerd hebben (werking van een dashcam) en ik vroeg mij af of dat goed werkt en of die gelinkte handleiding er voor zorgt dat je het goed werkend krijgt.
Specs
Nou niet helemaal mee eens, als je een melding krijg van je sentrimode van je Tesla kun je meteen zien wat er aan de hand is en heb je nog mogelijkheid om naar buiten te lopen om iemand eventueel te confronteren. Bij Zeekr is het altijd achteraf.ronaldvs schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:15:
[...]
Ik zou het iets nuanceren. Sentry mode zou nog nuttiger zijn als je het ook live zou kunnen streamen. Nu bekijk je de beelden achteraf in de auto en zie je wat er sentry mode heeft getriggered.
Dat zou ik ook handig vinden. Laatst reed ik 's nachts over een kartonnen doos op de snelweg. Geen schade verder maar als het erger geweest was was het enorm handig geweest om aan te kunnen tonen dat het overmacht was op basis van de beelden.Wutroe schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:14:
[...]
maar het 2e deel van mijn post ging over het opnemen van beelden tijdens het rijden. Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat mensen die functie ook geactiveerd hebben (werking van een dashcam) en ik vroeg mij af of dat goed werkt en of die gelinkte handleiding er voor zorgt dat je het goed werkend krijgt.
Compleet nutteloos?Zeekr001 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:10:
[...]
Ja de sentry modus moet je iedere keer opnieuw aanzetten en kun je niet zoals bij Tesla wel het geval is live streamen. Dus eigenlijk is het compleet nutteloos in de huidige vorm.
Als je geparkeerd staat en iemand rijdt tegen je aan en vertrekt direct zonder een briefje achter te laten, dan ga je denk ik toch heel blij zijn met deze modus.
Ja ware het niet dat je hem dus iedere keer opnieuw moet aanzetten. Een van de vele extra handelingen in een Zeekr dan blijkbaar.Heelsum schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:34:
[...]
Compleet nutteloos?
Als je geparkeerd staat en iemand rijdt tegen je aan en vertrekt direct zonder een briefje achter te laten, dan ga je denk ik toch heel blij zijn met deze modus.
Het zou misschien iets handiger kunnen, maar om het compleet nutteloos te noemen lijkt mij wat overdreven.Zeekr001 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:48:
[...]
Ja ware het niet dat je hem dus iedere keer opnieuw moet aanzetten. Een van de vele extra handelingen in een Zeekr dan blijkbaar.
Hoe is dit afgelopen?Alex_N schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:02:
Heb ik weer. Dat wordt een tripje op en neer naar SC Groningen.
[Afbeelding]
Zeekr 001 Privilege 2024
Het loopt nog. Mocht niet verder rijden. Auto is afgesleept en Zeekr heeft direct een vervangende huurauto voor me geregeld. De 001 staat nu in de werkplaats in Huis ter Heijde.
Een dergelijke tip las ik ook in de Builders-app bij de bug die hierover gaat. Gisterenavond getest om hem even van het slot te doen en weer te sluiten voor ik naar bed ging en toen heeft ie vannacht netjes slim geladen. Mooie workaround voor nu dus.HDoc schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:05:
• Slim laden met, in mijn geval, Tibber werkt niet goed. Heb exact het zelfde. Is al vanaf het begin zo. Wat ik doe is 's avonds als de prijzen gezakt zijn even met de app het laden herstarten als die knop verschijnt, of even iets doen en dan gaat hij vaak laden. Wat ook helpt is gewoon even naar de auto lopen, als hij dan van het slot gaat, gaat hij ook ineens laden. Het lijkt er op dat de computer in een soort slaapmodus terugvalt en dan niet meer opnieuw kan starten met laden.
Helaas heeft de bug in de Builders-app nog maar weinig up-votes, dus of het snel gefixt gaat worden...
Remklauw covers voor de 001:
https://www.geelyevs.com/...kr?variant=44671972573341
Het is wel een mooie oplossing met het oog op luchtweerstand. En de toegankelijkheid onderweg is ideaal.
Ervaring met een thule fietsendrager.Dydody schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:52:
Aanstaande maandag mag ik mijne in ontvangst nemen. ZIN IN!!! Heeft iemand al ervaring met een trekhaak-koffer/fietsendrager/dakkoffer bij de Zeekr 001 :-)
Werkt perfect met als enige kanttekening dat je de achteruitrijcamera niet kan gebruiken en bij een auto van dit formaat is dat ff wennen
Klopt, staat hoog op de wensenlijst!Wutroe schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:45:
En de ACC ook niet toch? Zou fijn als dat nog een keer in een update zit.
Zeekr 001 Privilege 2024
Dat is inderdaad wel een 'misser' van Zeekr dan zeg. Goed om te weten! Kan dan wel 'gewone' cruise control nog? Of bestaat dat op de Zeekr niet (net zoals Tesla)?Wutroe schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:45:
En de ACC ook niet toch? Zou fijn als dat nog een keer in een update zit.
Oké, balen. Dan neig ik helaas eerder naar een dakkoffer. Ik heb geen zin om (juist) de lange ritten zonder cruise control te rijden... Met het tempo van de updates afgelopen periode, zoals ik heb vernomen, zal een update ACC voor fietsendragers/towbox nog wel lang op zich laten wachten.Wutroe schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:27:
Gewone CC heb je niet op de Zeekr, helaas.
WHY???klikos schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:58:
[Afbeelding]
Iemand toevallig al het 001 logo eraf weten te halen?