Zeekr001 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:23:
Ok, ik denk misschien dat ik toch iets fout doe.
Ik heb de update geïnstalleerd. Gisteren een factory reset uitgevoerd. Dan kom je wat eigenaardige dingen tegen. Je krijgt dan nog steeds bijvoorbeeld 'geen sporen' te zien ondanks versie 1.2. Maar ná het afspelen van media is dat ineens weg. Vreemd.
Verder 'denkt' de auto dat hij nu in een andere tijdszone zit waardoor de klok niet automatisch update naar de juiste tijd. Reset van de 5G verbinding lijdt tot een timeout. Reset via de SOS button brengt geen soulaas.
Het goede nieuws is dat het automatisch openen weer werkt zonder de remote, maar dat de portier linksachter regelmatig besluit dat hij niet mee wil doen. Onhandig want ik gooi graag mijn tas en jas achter mijn eigen stoel.
Maar nu toch wel het grootste punt, ik hoor veel positieve geluide over de nieuwe ADAS. En ik denk dat het gas geven en remmen inderdaad beter is. Maar mijn auto stuitert nog steeds tussen de lijnen. En dan bedoel ik niet een klein beetje maar echt dat andere automobilisten schrikken van hoe dichtbij mijn auto komt (en ik zelf eigenlijk ook). Maar zoals gezegd ik krijg nooit dat groene stuurtje.
Dus ik begin langzaamaan te twijfelen of ik ergens een setting verkeer heb ik ADAS of zo.
Hoe staan jullie settings in ADAS?
Herkenbaar, auto zoekt vrij veel ook als de weg snaarstrak is. Geeft een onrustig gevoel maar auto rijdt wel vrij rechtuit ondertussen. Valt volgens mij niks aan in te stellen.
LCC is nu eindelijk redelijk bruikbaar op de snelweg, overgang als je zelf van rijbaan wisselt is nog steeds niet helemaal “smooth”, systeem reageert met name bij versnellen nog te traag en houdt in bochten teveel in maar op zich nu te gebruiken zonder alle gepiep aan je oren.
Stabiliteit geeft men aan is verbeterd echter heb al 2x weer hele systeem moeten resetten in paar dagen gebruik omdat bv radio geen geluid maar gaf en alle andere bronnen wel.
Navigatie is nu ook enigzins bruikbaar en sommige zaken worden nu zelfs onthouden door het systeem. Wel geeft Zeekr aan dat soc en merk vd laadpalen te kiezen zouden zijn echter dat zie ik nergens.
Ook gevoeligheid DMS kan ik nergens kiezen.
Sentry gaat soms spontaan aan, althans logo op hoofdscherm zag ik vanochtend.
Verder nog steeds geen carkey, komt de stoel bij comfort setting nog steeds niet terug in oude lengte positie en kan bv HUD setting nog niet voldoende naar beneden. Net als verlichting/helderheid van het scherm bv.
Radio gaat ook Zeekr niet altijd aut aan zoals men aangeeft, wel staat die nu niet elke keer te loeien als je de auto voorverwarmd bv.
Cam en parkeersensoren instellingen blijven nu beter onthouden, tot op heden nog elke keer.
Helaas is de stabiliteit van apple carplay weinig verbeterd.
Dit is de eerste beta versie die enigzins redelijk is te gebruiken, stapje vooruit maar men is er nog lang niet. Duidelijk nog steeds werk aan de winkel.