Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 36 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:42
Mannen lezen toch geen handleiding? Het zou zichzelf moeten wijzen, maar door sommige vertalingen die niet helemaal correct zijn, is het niet altijd logisch.
ARE YOU SURE???
De huidige auto's zijn niet meer zo dat je na 10 tot 100 rijlessen in kunt stappen en kunt gaan.
Ik verwacht zelfs dat binnenkort er lessen (en bijscholing) gaat aankomen voor alleen al het rijden met de verschillende ADAS systemen.

Deze man leest eerst de handleiding voordat de doos open gaat of de strik of laken van de auto wordt getrokken.

Off-topic: bij mijn laatste in ontvangstname antwoordde ik met 'Wat wil je weten?' op de vraag of hij me nog iets uit moest leggen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-02 20:59
bigkevx2 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:03:
[...]

ARE YOU SURE???
De huidige auto's zijn niet meer zo dat je na 10 tot 100 rijlessen in kunt stappen en kunt gaan.
Volgens mij is het allen maar makkelijker geworden ipv moeilijker.

Inparkeren, druk op een knop
Filerijden, druk op een knop
Navigeren gewoon inspreken (nou ja misschien niet bij Zeekr :o )
Hellingtrekken hoef je niet eens meer iets voor te kunnen
Verlichting, automatisch
Ruitenwissers, automatisch
Temepratuur, automatisch

Remmen, gewoon los laten. Niet ontkoppelen, terugschalen etc. Gewoon een pedaal los.

Ik vind mijn Zeekr een stuk eenvoudiger rijden dan mijn klassiekers die ik in het verleden gehad heb.

[ Voor 17% gewijzigd door Zeekr001 op 15-11-2024 12:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oedsdemeer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
Ecological schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:47:
[...]

80 wegen kunnen veel wind hebben. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken, er is zoveel dat het kan beïnvloeden, maar dat het de auto is, die kans is echt miniem.
Groot deel van verbruik komt ook door keuze wielen 21” of 22” en niet te vergeten het type band (zomer/winter) en de bandendruk.
De combinatie 22”, winterbanden en bandendruk lager dan 2,5bar vraagt aanzienlijk meer vermogen en daarmee een ongunstiger verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:43
oedsdemeer schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:58:
[...]

Groot deel van verbruik komt ook door keuze wielen 21” of 22” en niet te vergeten het type band (zomer/winter) en de bandendruk.
De combinatie 22”, winterbanden en bandendruk lager dan 2,5bar vraagt aanzienlijk meer vermogen en daarmee een ongunstiger verbruik.
Welke bandenspanning hou jij aan met de 22"?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Volgens mij is het allen maar makkelijker geworden ipv moeilijker.

Inparkeren, druk op een knop
Filerijden, druk op een knop
Navigeren gewoon inspreken (nou ja misschien niet bij Zeekr :o )
Hellingtrekken hoef je niet eens meer iets voor te kunnen
Verlichting, automatisch
Ruitenwissers, automatisch
Temepratuur, automatisch

Remmen, gewoon los laten. Niet ontkoppelen, terugschalen etc. Gewoon een pedaal los.

Ik vind mijn Zeekr een stuk eenvoudiger rijden dan mijn klassiekers die ik in het verleden gehad heb.
Over dit praktische deel kan ik het alleen maar met je eens zijn.
Maar zoals iedereen weet is de yank aan je stuur op 60 wegen met fiets suggestie markering iets wat je echt moet weten, zo niet...BOEM, spiegel kwijt.
Dat zijn dingen waar ik mijn schoonmoeder bijvoorbeeld echt les in zou moeten geven.
En zo kan ik er nog wel wat meer bedenken.

Comfort in moderen auto's +++
Systeem complexiteit (voor de gemiddelde gebruiker) - -

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:13
Het feest kan beginnen, vanmiddag mijn Long Range opgehaald 😁

Na alle berichten hier en elders was ik huiverig voor alle meldingen, piepjes, etc. Maar ik heb dat helemaal niet zo ervaren op de 120 km terugrit naar huis. Snelheidsmelding en bestuurderscamera uit en dan is er zeer goed mee te leven. Mijn vorige auto, een Kia uit 2020, was veel agressiever qua piepjes en meldingen. Ik vind het nu al een verademing. Ook bijvoorbeeld hoe subtiel de ACC werkt en ingrijpt, daar word ik wel blij van.

De komende tijd eens lekker verder ontdekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhTqDmqzaEeIjAUuxQZRdCZRm8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/USwXWZnMse8V8TxGna3pe8jJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:53

Redcoil

Polyinterpretabel

Wutroe schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:49:

Na alle berichten hier en elders was ik huiverig voor alle meldingen, piepjes, etc. Maar ik heb dat helemaal niet zo ervaren op de 120 km terugrit naar huis. Snelheidsmelding en bestuurderscamera uit en dan is er zeer goed mee te leven. Mijn vorige auto, een Kia uit 2020, was veel agressiever qua piepjes en meldingen. Ik vind het nu al een verademing. Ook bijvoorbeeld hoe subtiel de ACC werkt en ingrijpt, daar word ik wel blij van.

De komende tijd eens lekker verder ontdekken.

[Afbeelding]
Mooie wagen hoor! d:)b

Hoe lang was de levertijd? En hoe bevalt de geluidskwaliteit van deze uitvoering? Ik heb proef gereden in de Privilege, maar overweeg toch ook de LR.

Ik vraag me af of de extra snelheid, luchtvering en beter geluidssysteem voor mij de extra 10k waard is. :P

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oedsdemeer
ronaldvs schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:29:
[...]

Welke bandenspanning hou jij aan met de 22"?
21” hier met winterbanden. Bandenspanning op 2,7 bar. Gemiddeld verbruik rond de 20kW/h.
Met de zomerbanden op 2.8bar lag het verbruik rond de 18,5 kW/h. Temperaturen in die periode ook iets gunstiger voor de batterij natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wutroe
Redcoil schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:40:
[...]

Mooie wagen hoor! d:)b

Hoe lang was de levertijd? En hoe bevalt de geluidskwaliteit van deze uitvoering? Ik heb proef gereden in de Privilege, maar overweeg toch ook de LR.

Ik vraag me af of de extra snelheid, luchtvering en beter geluidssysteem voor mij de extra 10k waard is. :P
De auto is begin/medio augustus besteld, en in september vroeg Zeekr al of ik hem eerder afgeleverd wilde krijgen. Volgens mij stond ie op voorraad in de haven. Helaas moest ik nog eerst het contract van mijn vorige auto uitdienen.

Voor mijzelf sprekende; ik vind de wielen en ook de optionele blauwe/lichte bekleding van de Privilege geweldig mooi, maar de meerprijs is ook wel fors. Het vermogen zal ik niet snel gebruiken. Een audiofiel ben ik niet, al luister ik wel veel muziek of podcasts in de auto. Mijn eerste indruk van de audiokwaliteit is dat ie prima is, maar niets is zo persoonlijk als dat. Dat kun je toch echt het beste uitproberen. Als je in het oosten van het land woont, ben je van harte welkom om dat een keer uit te komen proberen. En anders een keer naar Zeist toe, daar staan ook Long Ranges klaar voor proefritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:12
Na de update 1.12 kan ik bij de persoonlijke drive modus geen instellingen meer doen aan het onderstel. Heb een Long range. Verschillen daarin waren miniem, maar toch.

Iemand anders die dit ook heeft?

En weet iemand of het mogelijk is om de animatie van de dagrijverlichting bij laden uit te zetten? Ik doe mijn auto nu twee keer op slot als ie op de lader zit, om de verlichting uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
Zeekr001 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:23:
Ok, ik denk misschien dat ik toch iets fout doe.

Ik heb de update geïnstalleerd. Gisteren een factory reset uitgevoerd. Dan kom je wat eigenaardige dingen tegen. Je krijgt dan nog steeds bijvoorbeeld 'geen sporen' te zien ondanks versie 1.2. Maar ná het afspelen van media is dat ineens weg. Vreemd.

Verder 'denkt' de auto dat hij nu in een andere tijdszone zit waardoor de klok niet automatisch update naar de juiste tijd. Reset van de 5G verbinding lijdt tot een timeout. Reset via de SOS button brengt geen soulaas.

Het goede nieuws is dat het automatisch openen weer werkt zonder de remote, maar dat de portier linksachter regelmatig besluit dat hij niet mee wil doen. Onhandig want ik gooi graag mijn tas en jas achter mijn eigen stoel.

Maar nu toch wel het grootste punt, ik hoor veel positieve geluide over de nieuwe ADAS. En ik denk dat het gas geven en remmen inderdaad beter is. Maar mijn auto stuitert nog steeds tussen de lijnen. En dan bedoel ik niet een klein beetje maar echt dat andere automobilisten schrikken van hoe dichtbij mijn auto komt (en ik zelf eigenlijk ook). Maar zoals gezegd ik krijg nooit dat groene stuurtje.

Dus ik begin langzaamaan te twijfelen of ik ergens een setting verkeer heb ik ADAS of zo.

Hoe staan jullie settings in ADAS?
Herkenbaar, auto zoekt vrij veel ook als de weg snaarstrak is. Geeft een onrustig gevoel maar auto rijdt wel vrij rechtuit ondertussen. Valt volgens mij niks aan in te stellen.

LCC is nu eindelijk redelijk bruikbaar op de snelweg, overgang als je zelf van rijbaan wisselt is nog steeds niet helemaal “smooth”, systeem reageert met name bij versnellen nog te traag en houdt in bochten teveel in maar op zich nu te gebruiken zonder alle gepiep aan je oren.

Stabiliteit geeft men aan is verbeterd echter heb al 2x weer hele systeem moeten resetten in paar dagen gebruik omdat bv radio geen geluid maar gaf en alle andere bronnen wel.

Navigatie is nu ook enigzins bruikbaar en sommige zaken worden nu zelfs onthouden door het systeem. Wel geeft Zeekr aan dat soc en merk vd laadpalen te kiezen zouden zijn echter dat zie ik nergens.

Ook gevoeligheid DMS kan ik nergens kiezen.

Sentry gaat soms spontaan aan, althans logo op hoofdscherm zag ik vanochtend.

Verder nog steeds geen carkey, komt de stoel bij comfort setting nog steeds niet terug in oude lengte positie en kan bv HUD setting nog niet voldoende naar beneden. Net als verlichting/helderheid van het scherm bv.

Radio gaat ook Zeekr niet altijd aut aan zoals men aangeeft, wel staat die nu niet elke keer te loeien als je de auto voorverwarmd bv.

Cam en parkeersensoren instellingen blijven nu beter onthouden, tot op heden nog elke keer.

Helaas is de stabiliteit van apple carplay weinig verbeterd.

Dit is de eerste beta versie die enigzins redelijk is te gebruiken, stapje vooruit maar men is er nog lang niet. Duidelijk nog steeds werk aan de winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07:10
Ecological schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:53:
Auto-hold in reverse is ook toegevoegd. Echt een topper, dit was ook gewoon gevaarlijk!
Werkt het bij andere wel? Het stond in de release notes maar het werkt niet bij mij. 8)7

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
TonV schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:55:
Ik heb ondertussen ook de nieuwe 1.2 update. Mijn bevindingen:

Vandaag van Tilburg naar Rotterdam gereden op LCC om te testen. Dat ging eigenlijk best ok, maar het laatste stukje bij Rotterdam (druk en lange doordraaiers bij verkeerspleinen) had hij er (te) veel moeite mee en kapte de LCC ineens midden in een lange bocht van een verkeersplein!

Het aantal piepjes en waarschuwingen is wel echt minder geworden gelukkig.

Bij mij blijft de achterklep gewoon te openen in D. Langzaam rijdend op de oprit getest.

Met een aanhanger krijg ik ineens een groen caravannetje in mijn scherm achter het stuur. Het doet trouwens verder niks. Alle ADAS systemen zijn nog steeds uitgeschakeld. Waardeloos dus.

Gelukkig is de plingel bij instappen uitgeschakeld.

Radio doet het wel meteen als je instapt. Audio via carplay of spotify nog niet gestest of hij dat ook meteen weer oppakt.

Hij onthoudt nog steeds niet alle settings zodra je de auto uitzet. Ik probeer al zo lang ik de auto heb om de lichtshow uit te zetten bij het opladen van de auto. Nu kan in het donker de hele buurt meegenieten zodra ik de stekker in de auto stop. Dit gaan pas uit als je de auto (nogmaals) op slot doet met de sleutel. Bloedirritant.

Vertalingen zijn nog altijd ruk en ineens worden er Zweedse woorden toegevoegd.

Er zijn zeker wel dingen verbeterd en ik ben nog steeds heel tevreden met mijn auto, maar volgens mij zijn er nog tal van zaken die écht heel eenvoudig te verhelpen zijn die nog niet zijn opgelost en waar de frequentie van updates echt te laag is.
Nuttige info. Thanks!

Bij mij gaat de radio trouwens nog steeds niet aut aan als de auto langer dan 24u niet is gebruikt. En binnen die 24u al 2x gehad dat radio wel aanstond maar ik geen geluid had.

Dit werkt echt nog niet stabiel en goed helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
AcrobaticZebra schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:26:
[...]

Volgens mij werkt Google Maps alleen in de HUD met Android, bij Apple Carplay ben je aangewezen op Apple kaarten als je die in de HUD wil. Wat ik ergens las heeft dat meer te maken met Google en Apple dan met de software in Zeekr.
Dat is correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Zeekr001 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:44:
Ik heb dat gedaan, ik vind die niet heel duidelijk, Maar wellicht kun jij zeggen waar op deze pagina dat staat. Maar 'ontgrendelen met sleutel' uit zetten om te ontgrendelen zonder sleutel voelt niet heel logisch. Of ben ik daar de enige in?
Handleiding is veelal niet up2date helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
RobB_W schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:52:
Na de update 1.12 kan ik bij de persoonlijke drive modus geen instellingen meer doen aan het onderstel. Heb een Long range. Verschillen daarin waren miniem, maar toch.

En weet iemand of het mogelijk is om de animatie van de dagrijverlichting bij laden uit te zetten? Ik doe mijn auto nu twee keer op slot als ie op de lader zit, om de verlichting uit te zetten.
Bij de update is het knipperen vd lampen als bevestiging vh laden standaard aangezet. Kun je in het licht menu uitzetten. Die setting blijft gelukkig sinds software 1.1 wel bewaard vervolgens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Ecological schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:10:
[...]

Werkt het bij andere wel? Het stond in de release notes maar het werkt niet bij mij. 8)7
Ik had ook al de indruk dat het niet werkte.. dacht ligt wellicht aan mij.

Staan trouwens wel meer zaken in die release notes die niet (goed) werken…

En op dat forum van Zeekr met info over de software is tav release niks up2date en ook de handleiding is nog niet bijgewerkt mbt 1.2.

Blijft een rommeltje helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansL
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-09 20:31
Wutroe schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:49:

[Afbeelding]
Ik hoop ook met een paar weken de 001 op te halen. Hadden ze de laatste software versie voor je erop gezet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ecological
spidertje schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:19:
[...]

Ik had ook al de indruk dat het niet werkte.. dacht ligt wellicht aan mij.

Staan trouwens wel meer zaken in die release notes die niet (goed) werken…

En op dat forum van Zeekr met info over de software is tav release niks up2date en ook de handleiding is nog niet bijgewerkt mbt 1.2.

Blijft een rommeltje helaas.
Begrijp me niet verkeerd, de auto vind ik zelf echt geweldig, ik ben veel minder negatief dan jij bent, de auto is geweldig. Wel vind ik, nu ik de auto 11 maanden heb, dat de basis ondertussen beter moet staan. Helaas is dat nog niet het geval, echter is het toch buiten mijn invloedssfeer. Toch denk ik dat ik voor deze prijs geen beter product had kunnen kopen. De andere EV's die mij aanspreken zijn te duur. En ICE is niet aan mij besteedt.

Nog steeds heel blij met de Zeekr, elke dag. O+

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wutroe
HansL schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:19:
[...]

Ik hoop ook met een paar weken de 001 op te halen. Hadden ze de laatste software versie voor je erop gezet?
Zeekr ;) Meteen de verbeterde ervaring, fijn dat ze dat gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTFW
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-09 18:39
When two-step unlocking is activated, pressing the unlock button once on the key fob or phone as key will unlock the driver door. If two-step unlocking is deactivated, pressing the unlock button once will unlock all doors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aend
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 31-08 12:40
Hi, mss al eerder gevraagd maar kon zo-even niet vinden. Ik heb nog geen update gekregen naar nieuwste software versie. Kan ik hier zelf iets aan doen of gewoon maar afwachten? Mijn huidige is 1.1.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron G
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-08 18:20
Aend schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:46:
Hi, mss al eerder gevraagd maar kon zo-even niet vinden. Ik heb nog geen update gekregen naar nieuwste software versie. Kan ik hier zelf iets aan doen of gewoon maar afwachten? Mijn huidige is 1.1.2
Staat automatisch updaten wel aan in de instellingen in de auto?
Anders in de App onder 'Auto- en softwareversie' -> 'Softwareversie' -> klik op 'Controleren op updates'.
Let op; je kunt een half uurtje de auto niet gebruiken tijdens de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aend
Ja automatisch updaten staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:50
wrong topic

[ Voor 96% gewijzigd door Zjanzjak op 17-11-2024 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinHui
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 02-04 08:55
Afgelopen vrijdag ook mijn Zeekr 001 Privilege opgehaald, gelukkig met update 1.2 er al op.

Heeft iemand al een oplossing voor het niet herstarten van de radio na flitsmeister meldingen?
Dus via Apple carplay staat Flitsmeister aan, echter na elke melding moet de muziek opnieuw aangezet worden, met Spotify via Carplay werkt het wel correct.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7RbYhsPoWH7-UHCWMrBFUwG1-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ezozWO80v9VJaZLSv0pXQVL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemr
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 04-09 14:42

Dit was mij ook al opgevallen. Ik kan ook niet meer de vering/het onderstel instellen bij 'Persoonlijk'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:53

Redcoil

Polyinterpretabel

Wutroe schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:06:
[...]

De auto is begin/medio augustus besteld, en in september vroeg Zeekr al of ik hem eerder afgeleverd wilde krijgen. Volgens mij stond ie op voorraad in de haven. Helaas moest ik nog eerst het contract van mijn vorige auto uitdienen.

Voor mijzelf sprekende; ik vind de wielen en ook de optionele blauwe/lichte bekleding van de Privilege geweldig mooi, maar de meerprijs is ook wel fors. Het vermogen zal ik niet snel gebruiken. Een audiofiel ben ik niet, al luister ik wel veel muziek of podcasts in de auto. Mijn eerste indruk van de audiokwaliteit is dat ie prima is, maar niets is zo persoonlijk als dat. Dat kun je toch echt het beste uitproberen. Als je in het oosten van het land woont, ben je van harte welkom om dat een keer uit te komen proberen. En anders een keer naar Zeist toe, daar staan ook Long Ranges klaar voor proefritten.
Dank voor het aanbod. Ik woon zelf in het westen, dus dan is Zeist dichterbij. :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-09 08:46
Redcoil schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:50:
[...]

Dank voor het aanbod. Ik woon zelf in het westen, dus dan is Zeist dichterbij. :)
Je mag ook bij mij langsrijden aangezien ik ook in het westen woon maar dan rijdt je in een performance😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Wutroe schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:06:
[...]
Mijn eerste indruk van de audiokwaliteit is dat ie prima is, maar niets is zo persoonlijk als dat. Dat kun je toch echt het beste uitproberen.
Ik ben ook geen audiofiel, maar ik vind het geluid niet over houden. Vooral bas mist. Als je hem harder zet wordt dat wel beter. Maar zeker bij een laag volume klinkt het toch wat goedkoop. En ik vind de stappen van de volume te groot, als in 1 klikje is best een groot verschil in volume.

Ik ga geen eigen geld in een leaseauto stoppen, maar een subwoofer zou hem denk ik toch wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Laadscherm op het middenscherm vanuit het menu. Systeemwieltje aanklikken. En op het volgende scherm even naar beneden scrollen. Daar kun je het aanpassen, maar dat is niet permanent (nog). Moet bij elke laadbeurt dus even aangepast worden.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:20
Weemr schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:38:
[...]

Dit was mij ook al opgevallen. Ik kan ook niet meer de vering/het onderstel instellen bij 'Persoonlijk'
Was er wat aan de vering / onderstel van de Long Range in te stellen? Zover ik weet is die gewoon "vast".

[ Voor 5% gewijzigd door RuudBurger op 18-11-2024 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
RuudBurger schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:28:
[...]

Was er wat aan de vering / onderstel van de Long Range in te stellen? Zover ik weet is die gewoon "vast".
Klopt, alleen de privilege heeft instelbaar onderstel (luchtvering) de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Weemr schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:38:
[...]

Vering aanpassen kon wellicht wel in het menu maar kun je bij de niet luchtgeveerde autos niets aan wijzigen.

Demping is dacht ik toch ook passief op de niet lucht geveerde modellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:20
Placebo effectje met de
Verschillen daarin waren miniem, maar toch.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hgeamsG5x0ZXeeBz2suVJIG6OHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GF0HGIFIWyD0jjPaiy4bjor0.jpg?f=fotoalbum_large

Wat valt erop??

Verder deed vandaag de radio weer niks en de radio app was ook geheel vastgelopen, was de helderheid van de dash op dat moment ook niet instelbaar meer. Althans je kon dat wel instellen maar maakte geen enkel verschil.

Je vraagt je toch af wat die testers überhaupt doen….. meest simpele zaken worden blijkbaar niet gezien of men ziet ze wel en die Zeekr club doet er vervolgens niks mee.

Ook deze software versie is 2 stapjes vooruit en een terug. Eens zien of we weer maanden en maanden moeten wachten op de volgende variant…. 🤐🤐🤐

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 21:04
spidertje schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:05:
[Afbeelding]

Wat valt erop??

Verder deed vandaag de radio weer niks en de radio app was ook geheel vastgelopen, was de helderheid van de dash op dat moment ook niet instelbaar meer. Althans je kon dat wel instellen maar maakte geen enkel verschil.

Je vraagt je toch af wat die testers überhaupt doen….. meest simpele zaken worden blijkbaar niet gezien of men ziet ze wel en die Zeekr club doet er vervolgens niks mee.

Ook deze software versie is 2 stapjes vooruit en een terug. Eens zien of we weer maanden en maanden moeten wachten op de volgende variant…. 🤐🤐🤐
Wat opvalt is dat je 101 km p u rijdt met een telefoon in je hand.

Blijkbaar ben je zelf dus ook niet perfect :o Net zoals een auto waar ze druk mee bezig zijn om alles goed te krijgen.

Maar ergens; het is wel jammer. Je ziet zeker verbeteringen en ze doen echt hun best. Maar mag soms net wel een stapje harder wat mij betreft!

[ Voor 6% gewijzigd door Rokz op 18-11-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Rokz schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:48:
[...]

Wat opvalt is dat je 101 km p u rijdt met een telefoon in je hand.

Blijkbaar ben je zelf dus ook niet perfect :o Net zoals een auto waar ze druk mee bezig zijn om alles goed te krijgen.

Maar ergens; het is wel jammer. Je ziet zeker verbeteringen en ze doen echt hun best. Maar mag soms net wel een stapje harder wat mij betreft!
101…. Nee hoor. Op de teller wellicht… maar in de praktijk is dat nog keurig onder de 100 :)

Valt je verder niks op??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10:02

S60

spidertje schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:10:
[...]

101…. Nee hoor. Op de teller wellicht… maar in de praktijk is dat nog keurig onder de 100 :)

Valt je verder niks op??
Je gemiddelde snelheid is wel op de spaarstand. Als je een kleine 3.5uur doet over 125km
Dan nog best een stevig gebruik bij 37km/u

[ Voor 6% gewijzigd door S60 op 18-11-2024 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:12
Jup, ik was hier al bang voor. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
S60 schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:35:
[...]

Je gemiddelde snelheid is wel op de spaarstand. Als je een kleine 3.5uur doet over 125km
Dan nog best een stevig gebruik bij 37km/u
Klopt, verbruik is mijn inziens te hoog. Je ziet dat kortere stukken rijden relatief veel energie kosten, en opwarmen kost ook vrij veel bij de kortere afstanden. Dat zie je terug in de cijfers.

Maar is niet wat ik bedoel met wat er opvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
'D ready' terwijl je 101 rijdt?

[ Voor 5% gewijzigd door Wutroe op 18-11-2024 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fousek
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:21
Vraagje aan Zeekrs die geswitched zijn van een Tesla model 3. Zijn er spijt optanten? Kan iemand vertellen welke opvallende voordelen er zijn? Oprechte vraag wegens interesse in Zeekr001. Alvast bedankt voor de antwoorden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aend
Ben nu paar maanden geswitched van mijn model 3 naar Privilege, eigenlijk is t geen vergelijk, Zeekr is zoveel meer auto, dacht er vandaag nog aan tijdens t rijden, wat een heerlijke auto, de wegligging en vering is geweldig, de rust in de cabine, de ruimte, de acceleratie allemaal top, meer volwassen. Ik zou geen moment twijfelen. (O ja de ruitenwissers, geen gedoe meer met t scherm, een verademing)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oedsdemeer
fousek schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:43:
Vraagje aan Zeekrs die geswitched zijn van een Tesla model 3. Zijn er spijt optanten? Kan iemand vertellen welke opvallende voordelen er zijn? Oprechte vraag wegens interesse in Zeekr001. Alvast bedankt voor de antwoorden
Ik heb de overstap gemaakt van een model 3 (2019) naar de 001. Nog geen seconde spijt gehad. Tuurlijk blijft de software een dingetje ten opzichte van de Tesla. Als je volledig bent verkocht aan het supercharge-netwerk en de navigatie van Tesla, dan wordt het even wennen. Maar wat de Zeekr in software mist maakt het wat mij betreft met rijcomfort en ruimte goed! Daarnaast vind ik in tegenstelling tot sommige andere dat softwarematige basis met de nieuwe 1.2 update er meer dan genoeg inzit. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12:05
spidertje schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:02:
[...]

Klopt, verbruik is mijn inziens te hoog. Je ziet dat kortere stukken rijden relatief veel energie kosten, en opwarmen kost ook vrij veel bij de kortere afstanden. Dat zie je terug in de cijfers.

Ik mis de wegbelijning rondom de auto en de "haken" met de % ed zien er anders uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

spidertje schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:02:
[...]

dat je of rijdt, of stilstaat. Blijkbaar kan jij allebei tegelijk! :)

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Turbotokkie
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 14-09 16:30
oedsdemeer schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:11:
[...]

Ik heb de overstap gemaakt van een model 3 (2019) naar de 001. Nog geen seconde spijt gehad. Tuurlijk blijft de software een dingetje ten opzichte van de Tesla. Als je volledig bent verkocht aan het supercharge-netwerk en de navigatie van Tesla, dan wordt het even wennen. Maar wat de Zeekr in software mist maakt het wat mij betreft met rijcomfort en ruimte goed! Daarnaast vind ik in tegenstelling tot sommige andere dat softwarematige basis met de nieuwe 1.2 update er meer dan genoeg inzit. d:)b
Dit geldt voor mij ook. Vijf jaar met veel plezeier in een Tesla 3 gereden (AWD LR), Sinds april dit jaar en 30.000 km verder geniet ik van de 001 Privilege. Niet te vergelijken met de Tesla 3, Veel meer auto (ook duurder). Alleen navigatie (naar laadpunten + voorverwarmen) is beter in de Tesla.Ik vertrouw erop dat bij volgende updates dit beter wordt. De update1.2 maakt het rijden met ACC en LCC veel beter en erg comfortabel. En niet onbelangrijk, de Zeekr 001 is veel mooier dan de Tesla!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:14
bigkevx2 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:03:
[...]
Ik verwacht zelfs dat binnenkort er lessen (en bijscholing) gaat aankomen voor alleen al het rijden met de verschillende ADAS systemen.
Gebruik van de ADAS systemen schijnt tegenwoordig al geïntegreerd in de rij-opleiding. Dit is natuurlijk ook omdat alle nieuwe auto's verplicht dit moeten hebben.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HDoc
Wat valt erop??
  1. Je hebt de auto op sportstand staan maar rijdt alsnog als een slak
  2. Je rijdt boven de 100 en maakt een foto van je dashboard
  3. Je luistert naar de NPO
  4. Je werkt parttime of zo want je bent om 16:28 al voor jezelf bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
krisje schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:17:
[...]

Ik mis de wegbelijning rondom de auto en de "haken" met de % ed zien er anders uit.
De wegbelijning incl de auto(lampen) zitten “onzichtbaar” onder de tekst “individueel”….

Inmiddels heb ik het weer opgelost door in stilstand een reset te doen. Je ziet wel bij 2 of meer rijbanen dat deze ineens door de kwh lijnen gaan… soms zitten de rijstoken ook verder naar rechts of links…

Dit is sinds de update naar v1.2 het geval.

Nog iets anders, de auto reageert ook niet meer automatisch op het laden via de app stekker om de dynamische uurtarieven te gebruiken voor zo goedkoop mogelijk laden.

Moet nu ineens elke keer die app opstarten en opnieuw op slim laden klikken… 🤮

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
spidertje schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:05:
[Afbeelding]

Wat valt erop??

Je auto staat op standje sport maar kleur klopt niet. Moet oranje-geel zijn. Heb ik nu een prijs gewonnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
aim-creativity schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:00:
[...]

Je auto staat op standje sport maar kleur klopt niet. Moet oranje-geel zijn. Heb ik nu een prijs gewonnen?
Je mag door voor de koelkst :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prinsjes
  • Laatst online: 14-09 15:25
Prinsjes schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:30:
[Afbeelding]

En hij is binnen, installeren ging vlekkeloos.
Net een aardig stuk met de update gereden en ik moet zeggen dat ik blij ben met de verbeteringen tot zo ver.

De hoeveelheid piep en bliepjes is enorm afgenomen, de lane assist is vele malen rustiger evenals de pilot functie.

Dus ja blij mee maar toch een kritische noot.

M.i. zijn dit eigenlijk allemaal bug fixes, geen echte update en al helemaal geen (hele) grote update. De auto begint nu qua software te worden wat je zou mogen verwachten bij het aanschaffen van een “premium” auto

Nogmaals mijn eerste indruk is goed en maakt de auto nog fijner om mee te rijden.
Korte update:
+/+ punten
Minder piepjes
Pilot functie vele malen beter en rustiger
Radio gaat verder waar hij was gebleven

-/- punten
Bluetooth verbindt heel vaak niet
Meermaals per dag plotseling zwart scherm
Stoel en stuur gaan bijna nooit meer naar persoonlijke instellingen
4G/5G werkt vaak niet
Carwash modus werkt niet meer (zodra de auto rolt in de wasstraat gaat hij uit de modus)
Enorm vaak fouten en errors bij DC laden

Al met al valt de “grote” update mij enorm tegen en zijn er aan aantal echte updates nog geheel niet meegenomen in deze bugfix…. Ja er zijn een paar kleine stapjes gemaakt maar ook weer nieuwe problemen bijgekomen dus. Jammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Turbotokkie schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:25:
[...]

Dit geldt voor mij ook. Vijf jaar met veel plezeier in een Tesla 3 gereden (AWD LR), Sinds april dit jaar en 30.000 km verder geniet ik van de 001 Privilege. Niet te vergelijken met de Tesla 3, Veel meer auto (ook duurder). Alleen navigatie (naar laadpunten + voorverwarmen) is beter in de Tesla.Ik vertrouw erop dat bij volgende updates dit beter wordt. De update1.2 maakt het rijden met ACC en LCC veel beter en erg comfortabel. En niet onbelangrijk, de Zeekr 001 is veel mooier dan de Tesla!
Voor mij ook, eerst een i3, toen een Model 3, toen een Model Y en nu een Zeekr 001.

Het is echt een wereld van verschil. Ben er echt blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
spidertje schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:48:
[...]

Je mag door voor de koelkst :9
Maar je auto staat niet in standje sport maar in individueel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
fousek schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:43:
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet vol van mijn keuze overtuigd ben.
Tesla werkte (op de ruitenwissers na) zo onnoemelijk goed. Daar heb ik echt wel heimwee naar. En ik mis Apple Music als native app. Daarnaast vind ik de Zeekr 001 veel te wollig en deinend rijden. Dan liever de stugge vering van de MY. Daarnaast is de MY gewoon 10K goedkoper.

Aan de andere kant vind ik het interieur van de 001 prettiger.

Qua exterieur vind ik ze gewoon beiden hondslelijk. Maar op de Taycan en de Audi GT Etron na vind ik geen enkele EV mee. Dus dat speelt niet echt mee.

Dus voor mij zou de ideale combinatie zijn Onderstel van de MY, software van de MY, ruitenwissers van de Zeekr :+ , en interieur van de Zeekr.

Helaas is een EV rijden nog steeds een compromis. Als ik de kans krijg steel ik de Golf R van mijn vrouw, veel leuker. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
Overigens had ik vanmorgen gewoon weer "geen sporen" :D

Andere vraag, hoe werkt jullie accuweather? Ik heb eigenlijk nooit de temperatuur van accuweather. Wel de buitentemperatuur maar niet de temp onder de zeekr 'AI' bal. Het is nogal knullig dat je niet de temperatuur kan weergeven terwijl die letterlijk in hetzelfde scherm staat obv de sensor.

[ Voor 72% gewijzigd door Zeekr001 op 20-11-2024 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J92M
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
Heeft iemand sinds de laatste update (1.2) ook last van het verbinden met Carplay. Als ik mijn telefoon aansluit (via usb-kabel of bluetooth) maakt hij geen verbinding meer. Als ik dan de auto reset werkt Carplay gelijk weer, maar de volgende dag herhaalt het probleem zich.

Verder ben ik overigens wel te spreken over de verbeteringen in de lane keep assistant. Veel minder piepjes en hij blijft soepel binnen de lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
J92M schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:28:
Heeft iemand sinds de laatste update (1.2) ook last van het verbinden met Carplay. Als ik mijn telefoon aansluit (via usb-kabel of bluetooth) maakt hij geen verbinding meer. Als ik dan de auto reset werkt Carplay gelijk weer, maar de volgende dag herhaalt het probleem zich.

Verder ben ik overigens wel te spreken over de verbeteringen in de lane keep assistant. Veel minder piepjes en hij blijft soepel binnen de lijnen.
Ik moet inderdaad bijna dagelijks mijn CarPlay handmatig aanzetten. Maar het zit in mijn routine van, snelheidswaarschuwing uit, bestuurderscontrole uit, CarPlay aan. :) Het is een soort pre-flight check.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeekr001 op 20-11-2024 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Over rijmodi gesproken; ik heb een ingestelde individuele stand, maar bij elke keer opnieuw instappen staat deze weer in de (standaard) Comfort-stand. Ik heb nog niet kunnen ontdekken of/hoe ik de Individuele stand als standaard instel. Weet iemand of dit kan en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotokkie
In het kader van klein leed: nu het buiten echt koud is, werkt de automatische stuurverwarming niet meer. Ben ik de enige? Eerder werd het stuur warm zodra de temperatuur onder de 10 graden daalde. Nu het kouder is dan 10 graden blijft het stuur koud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Turbotokkie schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:34:
In het kader van klein leed: nu het buiten echt koud is, werkt de automatische stuurverwarming niet meer. Ben ik de enige? Eerder werd het stuur warm zodra de temperatuur onder de 10 graden daalde. Nu het kouder is dan 10 graden blijft het stuur koud
Is een instelling bij de ventilatie-instellingen. Systeemwieltje aanklikken rechtsboven in het scherm.

Je kunt het ook handmatig aanzetten door op het stuurtje te klikken links in van ditzelfde ventilatiescherm

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
Zeekr001 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:09:
Overigens had ik vanmorgen gewoon weer "geen sporen" :D

Andere vraag, hoe werkt jullie accuweather? Ik heb eigenlijk nooit de temperatuur van accuweather. Wel de buitentemperatuur maar niet de temp onder de zeekr 'AI' bal. Het is nogal knullig dat je niet de temperatuur kan weergeven terwijl die letterlijk in hetzelfde scherm staat obv de sensor.
Inderdaad, maar van mij mag dat hele blok wel, want in beide schermen zowel groot als klein staat ook al sensor temperatuur, die ruimte voor een ' ai bol' met temperatuur is m.i. Een gimmick. Liever had ik dat je die 3 snelkoppingen kunt customizen (Bluetooth audio en de andere twee die ik nooit van daaruit aanklik. Dit terwijl ze niet weg te zetten zijn bij 'bewerken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
ruudhermans78 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:58:
[...]

Inderdaad, maar van mij mag dat hele blok wel, want in beide schermen zowel groot als klein staat ook al sensor temperatuur, die ruimte voor een ' ai bol' met temperatuur is m.i. Een gimmick. Liever had ik dat je die 3 snelkoppingen kunt customizen (Bluetooth audio en de andere twee die ik nooit van daaruit aanklik. Dit terwijl ze niet weg te zetten zijn bij 'bewerken'.
De interface en de flexibiliteit hiervan is nadat men eerst alles werkende en vooral ook stabiel werkende heeft iets waar men heel vlot mee aan de gang moet gaan, nu heb je een mooi groot scherm maar wat je ermee kan doen is amper nuttig…..

Bv die suffe weatherapp… wat heb ik er in godsnaam aan om te weten wat het weer is waar ik ah rijden ben….. totaal zinloos wat mij betreft… en dat staan dan ook nog prominent op het hoofdscherm…. 🤮

Slimme scenarios…. Zijn superdom en met een apple telefoon doet die bluetooth ook nog eens helemaal niks…

Zo maar 2 voorbeelden… kan er 10tallen opnoemen waarvan je denkt… welke stevie wonder bedenkt zoiets…???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Zeekr001 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:16:
[...]

Maar je auto staat niet in standje sport maar in individueel.
Heel scherp, wilde niet te streng zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Wutroe schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:03:
Over rijmodi gesproken; ik heb een ingestelde individuele stand, maar bij elke keer opnieuw instappen staat deze weer in de (standaard) Comfort-stand. Ik heb nog niet kunnen ontdekken of/hoe ik de Individuele stand als standaard instel. Weet iemand of dit kan en zo ja, hoe?
Heeft te maken met type goedkeuring en EU wetgeving. Zou men heel makkelijk kunnen “omzeilen” door nadat de auto is gestart via een popup te vragen… wilt u niet uw profiel laden? Als je niks doet dan bam je eigen profiel laden… kan zelfs vie een configsetting ofzo dan hoef je die popup ook niet te tonen….

Ts zo simpel op te lossen….. maar Zeekr lukt het niet binnen een jaar…. Onkunde of onwil..??

Maar goed….. sommige andere merken hebben dit ook onhandig verwerkt… kortom, als iedereen in de sloot springt doet de Zeekr rijder dat ook, althans die vergelijking eb vergoelijking lees ik hoer regelmatig… 😜😜😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
J92M schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:28:

Vaak werkt wifi uit en aan al voldoende voor carplay.

Ik heb trouwens sinds v1.2 juist minder last van geen carplay connecties. Opmerkelijke verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aend
Hi, vraagje, wanneer ik de auto in achteruit zet dan dempt het geluid, naar zowat onhoorbaar, erg irritant wanneer je in een podcast zit. Is dit uit te zetten deze mute?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
Daveypayvey schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:24:
[...]

Is een instelling bij de ventilatie-instellingen. Systeemwieltje aanklikken rechtsboven in het scherm.

Je kunt het ook handmatig aanzetten door op het stuurtje te klikken links in van ditzelfde ventilatiescherm
Dat heb ik de afgelopen dagen al een paar keer opnieuw ingesteld op dat ie aangaat bij lage temperaturen, maar ik herken het beschreven gedrag; de eerste dagen na aflevering met nog geen winterse kou sprong ie dan wel aan, nu niet meer standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbotokkie
Wutroe schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:59:
[...]

Dat heb ik de afgelopen dagen al een paar keer opnieuw ingesteld op dat ie aangaat bij lage temperaturen, maar ik herken het beschreven gedrag; de eerste dagen na aflevering met nog geen winterse kou sprong ie dan wel aan, nu niet meer standaard.
Precies. Staat al op automatisch maar werkt blijkbaar niet als de temperatuur al beneden de 10 graden is...Dan rest handmatige bediening. Raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
spidertje schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:24:
[...]

Nog iets anders, de auto reageert ook niet meer automatisch op het laden via de app stekker om de dynamische uurtarieven te gebruiken voor zo goedkoop mogelijk laden.

Moet nu ineens elke keer die app opstarten en opnieuw op slim laden klikken… 🤮
Bij welke aanbieder van stroom zit je? Ik heb Tibber en lijkt iets vergelijkbars te hebben. Hij lijkt niet opnieuw te gaan laden na ie een tijdje gepauzeerd heeft i.v.m. een duur moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:06
Vandaag een tweede proefrit gedaan om te zien wat 1.2 exact zou inhouden. Omdat ik geen 001 bezit is het lastig te vergelijken. Ik ging met name voor de LCC. Dus twee keer drukken op het stuur llnks wordt dit geactiveerd. Het werkt naar tervredenheid wat alleen jammer is, is dat deze weer wordt uitgeschakeld wanneer je de rem aan tikt. Zoals al eerder aangeveven blijft deze aan bij mijn VW en dat vind ik echt heel fijn. Maar wellicht dat ik hier afstand van moet doen of een VW ID7 gaan rijden.

Wat wel enorm tegenviel is dat toen ik weg reed hij geen idee had wat zijn locaties wat op de kaart. Ik dacht ik rij 50meter en dan zal hij het vast wel weten maar helaas. De auto ook even uitgezet en geheel afgespolten maar bij het wegrijden had hij nog steeds geen idee! Echt heel vreemd van een auto van 60k dit moet gewoon werken en niet onderdeel worden van een trucje om het weer werkend te krijgen zoals ik hier boven lees met andere bugs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
Wutroe schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:51:
[...]
Bij welke aanbieder van stroom zit je? Ik heb Tibber en lijkt iets vergelijkbars te hebben. Hij lijkt niet opnieuw te gaan laden na ie een tijdje gepauzeerd heeft i.v.m. een duur moment.
Heb ik ook last van. Bij mij schakelt de laadpaal automatisch aan- en uit al naar gelang de prijzen. Mijn ervaring is dat als het langer duurt, de ZEEKR niet meer automatisch aan het laden slaat. In de app kan ik dan wel vaak tikken op herstarten laden. En dan gaat hij wel weer.

Even een ander punt: nu het zo koud is gaat er ergens in de auto een harde ventilator aan. Ik denk dat dat te maken heeft met de accuconditioning of zo maar dat weet ik niet zeker. Ik laat de airco automatisch aanslaan 15 min voorafgaand aan vertrek en heb ook de accuverwarming er bij aan gezet, ik hoor die stofzuiger dan ook loeien. Het wel zo fors dat de hele auto daardoor wat vibreert. Ook in het stuur is het goed te voelen.

Enig idee of dit normaal is?

• bigkevx2
Ts zo simpel op te lossen….. maar Zeekr lukt het niet binnen een jaar…. Onkunde of onwil..??
....of dezelfde Europese regelgeving die wel meer leuke zaken irritant maken.

• J92M
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
Zeekr001 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:47:
[...]

Ik moet inderdaad bijna dagelijks mijn CarPlay handmatig aanzetten. Maar het zit in mijn routine van, snelheidswaarschuwing uit, bestuurderscontrole uit, CarPlay aan. :) Het is een soort pre-flight check.
Goede tip, misschien domme vraag, maar hoe kan ik Carplay aan en uitzetten? (iets op telefoon of in de auto?)

• Zeekr001
J92M schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:38:
[...]

Goede tip, misschien domme vraag, maar hoe kan ik Carplay aan en uitzetten? (iets op telefoon of in de auto?)
Als hij bij mij geen verbinding maakt ga ik in apps>CarPlay ik heb er nog geen snellere stap voor gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:27
bullseye1977 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:52:
Vandaag een tweede proefrit gedaan om te zien wat 1.2 exact zou inhouden. Omdat ik geen 001 bezit is het lastig te vergelijken. Ik ging met name voor de LCC. Dus twee keer drukken op het stuur llnks wordt dit geactiveerd. Het werkt naar tervredenheid wat alleen jammer is, is dat deze weer wordt uitgeschakeld wanneer je de rem aan tikt. Zoals al eerder aangeveven blijft deze aan bij mijn VW en dat vind ik echt heel fijn. Maar wellicht dat ik hier afstand van moet doen of een VW ID7 gaan rijden.

Wat wel enorm tegenviel is dat toen ik weg reed hij geen idee had wat zijn locaties wat op de kaart. Ik dacht ik rij 50meter en dan zal hij het vast wel weten maar helaas. De auto ook even uitgezet en geheel afgespolten maar bij het wegrijden had hij nog steeds geen idee! Echt heel vreemd van een auto van 60k dit moet gewoon werken en niet onderdeel worden van een trucje om het weer werkend te krijgen zoals ik hier boven lees met andere bugs.
het knopje boven inschakelen van de LCC zet hem op de laatst gebruikte stand. Even het knopje indrukken en hij gaat dus verder waar hij gebleven was.

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:56

ThaDude

Hang Loose

Weet iemand of de software die op Zeekr draait ontwikkeld word in Europa en of dat dit in China gebeurt?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

• Wutroe
HDoc schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:34:
[...]

Heb ik ook last van. Bij mij schakelt de laadpaal automatisch aan- en uit al naar gelang de prijzen. Mijn ervaring is dat als het langer duurt, de ZEEKR niet meer automatisch aan het laden slaat. In de app kan ik dan wel vaak tikken op herstarten laden. En dan gaat hij wel weer.
Precies dat gedrag bedoel ik qua laden inderdaad.

Vaak is het het gunstigste om 's nachts de auto te laten laden, zeker nu met weinig opbrengst van de zonnepanelen. Maar als ie dan na een pauze niet hervat, zit je 's ochtends met een auto die niet vol genoeg is... Dat is wel onhandig.

• bigkevx2
ThaDude schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:43:
Weet iemand of de software die op Zeekr draait ontwikkeld word in Europa en of dat dit in China gebeurt?
De basis van de software is Chinees.
Deze basis moet vanwege allerlei aanvullende Europese zaken, denk aan regelgeving, rij comfort voorkeuren maar zeker ook de verkeersregels hier in Europa worden aangepast.
Dit gebeurd dus door een Europees team en als ik me niet vergis gebeurd dat zelfs in NL.

De basis van veel van de 'bugs' liggen hier dan ook aan ten grondslag.
En kleine sidenote; veel bugs zijn geen bugs maar 'features' die ons door de EU gratis worden 'aangeboden'.
(lees; door je strot geduwd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
bigkevx2 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:21:
[...]
De basis van veel van de 'bugs' liggen hier dan ook aan ten grondslag.
En kleine sidenote; veel bugs zijn geen bugs maar 'features' die ons door de EU gratis worden 'aangeboden'.
(lees; door je strot geduwd).
Nou de bugs zijn gewoon bugs niet omdat het features zijn maar gewoon omdat ze niet werken zoals het zou moeten. Regelgeving of niet. Alle auto's hebben dezelfde regelgeving, maar in geen enkele is het zo intrusive als de Zeekr.

Vriend van me heeft een BYD seal. Daar kun je de meldingen niet permanent uitzetten, maar wel het volume van de melding zo laag zetten dat je ze niet meer hoort. Je moet gewoon de regels wat beter interpreteren ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Zeekr001 op 21-11-2024 13:51 ]

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:06
Windom Earle schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:45:
[...]

het knopje boven inschakelen van de LCC zet hem op de laatst gebruikte stand. Even het knopje indrukken en hij gaat dus verder waar hij gebleven was.
Ok. Maar dan moet je dus iedere keer weer dat knopje indrukken. Bij VW gaat hij verder zonder interventie van de bestuurder. En verder als in alleen de lcc en niet de snelheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeekr001
bullseye1977 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:26:
[...]

Ok. Maar dan moet je dus iedere keer weer dat knopje indrukken. Bij VW gaat hij verder zonder interventie van de bestuurder. En verder als in alleen de lcc en niet de snelheid.
Klopt helemaal. Ik vind het VW systeem ook veel beter. Zoals ik eerder al zei het werkt veel intuïtiever. Ik snap ook niet dat Zeekr zich niet richt op een paar aspecten.

Stop met de navigatie inhoud, dat wordt toch nooit wat, geef ABRP toegang tot de SOC en je hebt een prima systeem. De vrijgekomen resources kun je dan gebruiken voor dingen die echt beneden peil werken.

Als IT-er ben ik wel echt heel benieuwd hoe hun backlog eruit ziet en of ze bijvoorbeeld werken in sprints of zo want ik zou juist nu met weinig gebruikers veel meer agile ontwikkelen. Dat deed Tesla ook, en volgens mij doen ze het nu nog steeds. Veel sneller updates naar de markt zodat je weet wat werkt en wat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12:05
Zeekr001 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:38:
[...]

Klopt helemaal. Ik vind het VW systeem ook veel beter. Zoals ik eerder al zei het werkt veel intuïtiever. Ik snap ook niet dat Zeekr zich niet richt op een paar aspecten.

Stop met de navigatie inhoud, dat wordt toch nooit wat, geef ABRP toegang tot de SOC en je hebt een prima systeem. De vrijgekomen resources kun je dan gebruiken voor dingen die echt beneden peil werken.

Als IT-er ben ik wel echt heel benieuwd hoe hun backlog eruit ziet en of ze bijvoorbeeld werken in sprints of zo want ik zou juist nu met weinig gebruikers veel meer agile ontwikkelen. Dat deed Tesla ook, en volgens mij doen ze het nu nog steeds. Veel sneller updates naar de markt zodat je weet wat werkt en wat niet.
Het ABRP systeem is ook niet echt geweldig. In mijn vakantie door Oostenrijk en Italië werkt t in tunnels voor geen meter. Ging vaak achteruit of veel te snel, zodat je na de tunnel de weg kwijt was. Als er meer details in de Zeekr app zouden worden weergegeven is t zo slecht nog niet.
Ik heb geen probleem met uitschakelen van LCC of ACC na remmen. Had mijn mercedes ook. Het is maar wat je gewend bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacarst
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11-09 11:58

Jacarst

Zeekr 001 Privilege Grey

Ik heb sinds de update naar 1.2 continu laadproblemen met de thuislader. Om de paar minuten een onderbreking bij het laden. Na een aantal minuten gaat het laden dan weer verder.Het laden duurt daardoor vele malen langer. Is dit herkenbaar bij anderen? Ik had dit voor de update nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
krisje schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:52:
[...]

Het ABRP systeem is ook niet echt geweldig. In mijn vakantie door Oostenrijk en Italië werkt t in tunnels voor geen meter. Ging vaak achteruit of veel te snel, zodat je na de tunnel de weg kwijt was. Als er meer details in de Zeekr app zouden worden weergegeven is t zo slecht nog niet.
Ik heb geen probleem met uitschakelen van LCC of ACC na remmen. Had mijn mercedes ook. Het is maar wat je gewend bent.
Ja dat is niet helemaal een eerlijk vergelijk natuurlijk. ABRP kan alleen van GPS data af werken terwijl native navigatie apps van veel meer sensoren input krijgen. Snelheid, stuurhoek, hellingshoek etc etc. Logisch dat ze dan beter een plaatsbepaling kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Wutroe schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:51:
[...]

Ik heb zonneplan, is ongeacht de provider dit gedrag. Men heeft iets in de auto aangepast mbt laden. Laat men dat aub snel weer terugzetten want nu moet je er elke keer aan denken. Bij mij laadt die wel door na tijdje pauze gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
HDoc schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:34:
[...]

Even een ander punt: nu het zo koud is gaat er ergens in de auto een harde ventilator aan. Ik denk dat dat te maken heeft met de accuconditioning of zo maar dat weet ik niet zeker. Ik laat de airco automatisch aanslaan 15 min voorafgaand aan vertrek en heb ook de accuverwarming er bij aan gezet, ik hoor die stofzuiger dan ook loeien. Het wel zo fors dat de hele auto daardoor wat vibreert. Ook in het stuur is het goed te voelen.

Enig idee of dit normaal is?
Die fan heb ik ook al een tijdje na zeg 30-40m rijden dan gaat die aantal minuten aan. Is ergens in september zo begonnen…. Lijkt idd op iets van koeling.

Dat de auto bij opwarmen een enorme herrie maakt van een opstijgende ufo dat is al zo sinds ik de auto heb bijna een jaar terug. Het is echt genant hoeveel lawaai dat ding maakt dan. Nog nooit zo gehad bij andere autos en gebruik die functie toch al wel zon 20jr bij allerlei verschillende merken. Hoe kouder hoe meer herrie…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
bullseye1977 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:26:
[...]

Bedieningsgemak van de lcc is inderdaad niet superhandig… ook snel terug naar acc bv heb je meerdere keren dat je een knop moet indrukken, en dan past die zich ook nog eens aan aan de snelheid die je dan rijdt…. Kan veel en veel handiger en de logica van het VAG concern wordt ook wel door andere merken gehanteerd bv. Is al handiger dan wat Geely doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Zeekr001 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:38:
[...]

Volg je de geweldige backlog en releases niet per sprint in die app van ze? Hahaha

Dan weet je genoeg hoe men daar werkt met allerlei subteams die slecht samenwerken….. drom duren releases ook lang vrees ik want integratie vh spul vindt pas aan het eind plaats gok ik….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Hoe kan het zo zijn dat anno 2024 Zeekr het voor elkaar heeft gekregen om iets dat al ruim 100 jaar bestaat amper tot niet ad praat te krijgen…..??? Namelijk een radiotje…..

Sinds de update waar men met veel bombarie riep dat het nu in orde is doet die het meer niet dan wel…gelukkig is carplay en bv tunein dan een uitkomst maar het werkelijk vd ratten besnuffeld dat men dit nu ook zowat helemaal om zeep heeft weten te helpen…. Wat men test en waarom zon release dan maanden op zich laat wachten is me al helemaal een raadsel….

In 80% vd gevallen heb ik geen geluid of ontvangst of is die app vastgelopen…. Als men zulke simpele zaken niet in orde krijgt na meer dan een jaar gepruts belooft dat weinig goeds voor alle andere issues die veelal lastiger zijn op ge lossen dan dit probleem vrees ik. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
Andere vraag. Is het entertainment systeem gekoeld door een fan? Ik hoor tegenwoordig vaak een kleine fan aanslaan. Gek genoeg meer dan toen het niet zo koud was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Zeekr001 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:14:
Andere vraag. Is het entertainment systeem gekoeld door een fan? Ik hoor tegenwoordig vaak een kleine fan aanslaan. Gek genoeg meer dan toen het niet zo koud was.
Is sinds september zoiets bij me na 30-40m. Geen id wat het is. Wel dat het vrij irritant is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aim-creativity
spidertje schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:00:
[...]

Is sinds september zoiets bij me na 30-40m. Geen id wat het is. Wel dat het vrij irritant is.
Die ken ik ook. Bloedirritant. Ook omdat je dit ding niet uit kan zetten oid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S60

S60

Zeekr001 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:14:
Ook ik herken het geluid van een (klein) ventilatortje ergens in het dashboard. In had de indruk dat deze alleen aanging als je de telefoon draadloos aan het opladen was. Kan ik mij nog iets bij voorstellen.
Maar nu gaat het ventilatortje ook weleens draaien terwijl de telefoon niet aan het laden is.
Geen idee wat het is en wat de functie is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbotokkie
Het is inderdaad heel irritant dat de radio het na de update 1.2 het vaker niet dan wel doet. Geen geluid maar Zeker zegt dat radio al speelt....Alleen een reset lost het op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:43
S60 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:51:
[...]

Ook ik herken het geluid van een (klein) ventilatortje ergens in het dashboard. In had de indruk dat deze alleen aanging als je de telefoon draadloos aan het opladen was. Kan ik mij nog iets bij voorstellen.
Maar nu gaat het ventilatortje ook weleens draaien terwijl de telefoon niet aan het laden is.
Geen idee wat het is en wat de functie is.
Ik heb hetzelfde. De enige correlatie die ik heb kunnen vinden is dat het ventilatortje meestal pas na 25-30 min rijden aan gaat.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60

S60

Ik heb een privilege met dus een motor op de voor- en achteras.
Hoe werkt een EV / Zeekr 001 met AWD eigenlijk?
Is het primair een voor- of achterwiel aangedreven auto en wordt het 4 wiel aangedreven als er gripverlies dreigt? Zoals mijn Volvo XC60 AWD die ik hiervoor reed. Of worden alle wielen permanent aangedreven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bavarois1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-04 22:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgLkEIgjU5wKdbcBgQXGtnzu7Fo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hkWFN54V3ta2OoSmh8uxTlS8.jpg?f=fotoalbum_large

Remschijven een nieuw kleurtje gemaakt 😎
Staat een stuk mooier dan de witte versie.
Pagina: 1 ... 36 ... 46 Laatste