Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 35 ... 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:15
Daveypayvey schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:12:
[...]

Klopt. En om 2:00 uur 's nachts. Tenzij je de tijd handmatig aanpast.
Als aanvulling. Als je niets doet gaat de update 's nachts. Je kan er in de auto of in de app voor kiezen de update eerder te installeren op een moment dat het jou uitkomt.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinx
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20-12-2024
ronaldvs schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:26:
[...]

Als aanvulling. Als je niets doet gaat de update 's nachts. Je kan er in de auto of in de app voor kiezen de update eerder te installeren op een moment dat het jou uitkomt.
Hopen dat het dit keer snelller gaat 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemr
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 14-04 14:35
Bezig met update.

Taalkundig heb ik nog wel een tip 😂 - voor de volgende zullen we maar zeggen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GeLXyPWlU59x5FOGh_K4mVXJUY4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T0qTbqpk1rDKodFXqncbO9nG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:08
Weemr schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:07:
Bezig met update.

[Afbeelding]
Moet er wel om lachen. Ze hebben gewoon elk woord wat gebruikt wordt door de translater gegooid, ipv de zinnen vertaald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:22
RuudBurger schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:45:
[...]

Moet er wel om lachen. Ze hebben gewoon elk woord wat gebruikt wordt door de translater gegooid, ipv de zinnen vertaald.
Amateuristisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemr
RuudBurger schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:45:
[...]

Heb het nog niet bekeken, maar ik vermoed dat er ook nog steeds 'geen sporen' zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:44

S60

W

[ Voor 37% gewijzigd door S60 op 11-11-2024 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60

S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinx
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20-12-2024
Echt bizar dat ze dit niet voor elkaar hebben, je kan toch iemand dit laten checken in Nederland 😱

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prinsjes
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 17-05 21:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-nvunJmKDUr14cN05MIKI6Hqx4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abaiAmiM1ojSA28cDs7SWaDW.jpg?f=fotoalbum_large

En hij is binnen, installeren ging vlekkeloos.
Net een aardig stuk met de update gereden en ik moet zeggen dat ik blij ben met de verbeteringen tot zo ver.

De hoeveelheid piep en bliepjes is enorm afgenomen, de lane assist is vele malen rustiger evenals de pilot functie.

Dus ja blij mee maar toch een kritische noot.

M.i. zijn dit eigenlijk allemaal bug fixes, geen echte update en al helemaal geen (hele) grote update. De auto begint nu qua software te worden wat je zou mogen verwachten bij het aanschaffen van een “premium” auto

Nogmaals mijn eerste indruk is goed en maakt de auto nog fijner om mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron G
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-05 09:50
oedsdemeer schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 20:22:
[...]

Nog geen ervaring. Ze zijn ook nog niet los te koop.

Ik heb hier net na de lancering van de ‘travel edition’ wel contact over gehad met de klantenservice. Deze gaf aan dat ze ‘snel’ via de website ook los verkrijgbaar zijn.

Ik hoop wel ‘sneller’ dan de aangekondigde update gezien het aankomende winterssportseizoen ;)
Over wintersport gesproken: hoe zit het met sneeuwkettingen? Volgens handleiding mogen alleen sokken, wat in Oostenrijk niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:11
Ron G schreef op maandag 11 november 2024 @ 23:27:
[...]

Over wintersport gesproken: hoe zit het met sneeuwkettingen? Volgens handleiding mogen alleen sokken, wat in Oostenrijk niet mag.
Ik heb deze (Polaire Grip 160). Passen netjes op de 21" banden en nemen weinig ruimte in binnen de wielkast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUjMZsMm9ywmsJfzLEYx39ha4hk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KnRfdCFJXl07JGvLsQyULsGK.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-02 20:59
Weemr schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:07:
Bezig met update.

[Afbeelding]
Persoonlijk geeft dit voor mij het niveau van de update ook al wel weer aan. Zeekr neemt zijn klanten in europa nog steeds niet serieus. Die kleine 1000 of zo die er nu rondrijden in Nederland stelt natuurlijk niets voor bij wat ze in China af zetten. En daar hebben ze letterlijk lak aan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 13:20
Zeekr001 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:03:
[...]

Persoonlijk geeft dit voor mij het niveau van de update ook al wel weer aan. Zeekr neemt zijn klanten in europa nog steeds niet serieus. Die kleine 1000 of zo die er nu rondrijden in Nederland stelt natuurlijk niets voor bij wat ze in China af zetten. En daar hebben ze letterlijk lak aan...
Was de azijn weer in de aanbieding? Het is een vertaalfoutje in een scherm wat je enkel ziet tijdens de update, niet tijdens normaal gebruik. En dat terwijl de eerste berichten over de 1.2 update juist heel positief zijn.

Kritisch zijn mag natuurlijk, maar overdrijven is ook een vak zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:31
Wutroe schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:23:
[...]

Was de azijn weer in de aanbieding? Het is een vertaalfoutje in een scherm wat je enkel ziet tijdens de update, niet tijdens normaal gebruik. En dat terwijl de eerste berichten over de 1.2 update juist heel positief zijn.

Er zijn blijkbaar ook nog steeds mensen die denken dat vertalingen handmatig gedaan worden, left - links. It's just a bit of context.
Tip: voor de meeste mensen, op werk bijvoorbeeld, en kijkend naar het budget van de auto, Engels is een normale voertaal. Ik krijg persoonlijk echt angstaanvallen als ik een smart device of PC voor me krijg die in het Nederlands staat ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
bigkevx2 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:13:
[...]

Er zijn blijkbaar ook nog steeds mensen die denken dat vertalingen handmatig gedaan worden, left - links. It's just a bit of context.
Tip: voor de meeste mensen, op werk bijvoorbeeld, en kijkend naar het budget van de auto, Engels is een normale voertaal. Ik krijg persoonlijk echt angstaanvallen als ik een smart device of PC voor me krijg die in het Nederlands staat ingesteld.
Oh echt is left, links? |:(

Engels is helemaal geen normale voertaal. Niet in Nederland. Daar spreken we Nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
Weemr schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:52:
[...]

Heb het nog niet bekeken, maar ik vermoed dat er ook nog steeds 'geen sporen' zijn :)
Geen sporen is compleet verwijderd. Dus niet goed vertaald gewoon de gehele tekst is weggehaald. Dat is ook een oplossing natuurlijk... als je het dan niet kan maken, gewoon weghalen...

[ Voor 6% gewijzigd door Zeekr001 op 12-11-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Wutroe schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:23:
[...]

Het gaat erom dat ze zich premium willen presenteren. Dan moet je niet maanden later met een update uitkomen op hoe de software oorspronkelijk had moeten zijn. En dan in het eerste scherm wat je ziet zo'n loeigrote fout laten zitten.

Dat is niet erg premium wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

[...]

Wat een onzin!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 18-05 11:43
Goed om kritisch te zijn, maar overdrijven is ook een kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Ik heb ze anders na ruim 40 mails niet een keer op een oplossing kunnen betrappen anders dan naar deze update te verwijzen. En nu hij er is, denk je dat het een oplossing is voor de problemen die ik ervaar...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
NAmst schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:25:
Goed om kritisch te zijn, maar overdrijven is ook een kunst.
Goed om wat vergevingsgezind te zijn, maar 'post purchase rationalization' is sterk hier in dit topic. Lijken wel Tesla eigenaren. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Zeekr001 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:26:
[...]

Ik heb ze anders na ruim 40 mails niet een keer op een oplossing kunnen betrappen anders dan naar deze update te verwijzen. En nu hij er is, denk je dat het een oplossing is voor de problemen die ik ervaar...?
Wat je wil. Ben ook wel benieuwd naar de toon van je mails.

Knip

[ Voor 23% gewijzigd door Notna op 12-11-2024 13:38 . Reden: Dat laatste was idd niet nodig ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron G
[...]

Zojuist via de app update kunnen starten. Ze nemen ons kennelijk wel soort van serieus want vertaling is al aangepast. Bijna goed, zeg maar... ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmKivd6dZlW8z6lrUoXAcrC1lYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e2uizgBS5Pk0YiUx9tlSRVrl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeekr001
Ok eerlijk is eerlijk, dan moet ik toegeven dat ze in ieder geval blijven proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door Zeekr001 op 12-11-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Zeekr001 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:26:
[...]

Welke problemen ervaar je nog na de update?

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 11:37
Zeekr001 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:18:
[...]
Engels is helemaal geen normale voertaal. Niet in Nederland. Daar spreken we Nederlands.
Vrees dat het tegenwoordig nog maar de vraag is aan wie je het vraagt. Als ik in Amsterdam rondloop kan ik bij de horeca amper meer met Nederlands terecht en is het Engels wat de klok slaat. Terwijl in mijn eigen woonplaats ik echt nog raar wordt aangekeken als ik het heb over een housewarming ("oh je bedoelt intrekkersmoal"). Dan nog afgezien van mensen die het voor elkaar hebben gekregen om na 30 jaar in Nederland te wonen nog steeds geen woord uit de Van Dale te spreken (eigenlijk best knap :9 ).

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:31
Zeekr001 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:18:
[...]

Oh echt is left, links? |:(

....

maar 'post purchase rationalization'
Ik ben in ieder geval blij dat niet alleen Zeekr bugs heeft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20:34
De releasenotes staan er inmiddels ook: https://www.zeekr.eu/nl-nl/ota/2024-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Zeekr001 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:23:
[...]

Het gaat erom dat ze zich premium willen presenteren. Dan moet je niet maanden later met een update uitkomen op hoe de software oorspronkelijk had moeten zijn. En dan in het eerste scherm wat je ziet zo'n loeigrote fout laten zitten.

Dat is niet erg premium wel?
Dat ene krom vertaalde zinnetje zegt niet direct iets over de kwaliteit van de hele update. En als ik de eerste reacties over de update lees, zijn die ronduit positief en lost ie veel voorkomende klachten op, dus zit het met die kwaliteit wel snor.

Ik vind het wel mooi om te zien dat er in 1 update zoveel klachten aangepakt worden. Dat geeft voor mij aan dat Zeekr goed naar de Europese early adopters luistert. Ik hoop dat ze die lijn vast weten te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Daveypayvey schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:10:
[...]

Welke problemen ervaar je nog na de update?
Ok, als je het zo graag wil weten.

- Mijn auto gaat niet open met de sleutel in mijn zak. Ik moet fysiek op de knop drukken om hem te openen en te sluiten (batterij vorige week vervangen) drukken op de portiershendels doet niets
- De auto gaan niet op slot. Niet door te drukken op de deurhendel niet door van de auto weg te lopen. Alleen door op de knop op de fob te drukken
- Het groene stuur icoontje in het ADAS wat volgens mij moet zorgen dat de auto binnen de lijnen blijft werkt bij mij niet, daarom blijft mijn auto dus niet binnen de lijnen en rijdt rustig de berm in
- Ik wordt niet herkend als bestuurder waardoor mijn instellingen nooit juist staan
- Als de auto mijn gezicht wel ziet mekkert hij iedere bocht dat de camera bedenkt is (ja logisch daar zit het stuur voor)
- Bochten verlichting is veel te gevoelig. Alles niet 100% recht activeert een van de twee lichten waardoor je een soort zwaailicht wordt
- Vertalingen die niet kloppen. Blijkbaar heet ADAS nu Førerassistanse :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
bigkevx2 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:01:
[...]

Ik ben in ieder geval blij dat niet alleen Zeekr bugs heeft _/-\o_
Het verschil is dat ik de tem goed gebruik omdat het een engelstalige term is en niet ga lopen roepen over 'na aankoop relativatie' of zo'n kromme term. Als je het niet goed kan vertalen kun je het beter niet vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
HDoc schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:52:
[...]

Vrees dat het tegenwoordig nog maar de vraag is aan wie je het vraagt.
Nou ik ben blij dat er partijen zijn die dat een halt willen toeroepen. In Nederland wonen is Nederlands spreken. Maar dat is wel erg off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
De maximumsnelheid waarbij Lane Keep Assist (LKA) werkt is verlaagd van 180 km/u naar 130 km/u. Verdere verbeteringen aan het systeem hebben interventies soepeler gemaakt.

Stel dat mijn LKA zou werken zou ik dit toch niet echt een vooruitgang willen noemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:19
Twee vragen na aanleiding van de update:

1. Gaat de achterbak nog steeds makkelijk open wanneer de auto in drive staat?
2. Wanneer je de navigatie gebruikt, onthoudt hij nu dat je hem op stil hebt gezet?

Ik ben elk uur aan het klikken op “check voor update” maar helaas nog geen update!

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 13:05
Hier ook nog geen update.

Een klein vertaalfoutje is wat mij betreft ook geen probleem, maar ik denk dat het bij een aantal mensen symbolisch wordt voor een hele stapel aan kleine en grotere issues.
Ik kan er zelf prima mee leven, maar heb een maand of 6 geleden al een aantal keer een documentje gedeeld met alle incorrecte vertalingen. Je zou denken dat dit vrij eenvoudig opgelost kan worden. Met wat hulp van ChatGPT of vergelijkbare tools kan je snel de juiste, context-afhankelijke vertaling vinden die je dan eventueel nog kan laten checken door een testpanel van gebruikers.

Goed om te zien dat het nu sneller wordt aangepast en ben zeer benieuwd naar de update. De eerste reacties zijn in ieder geval positief. Hopelijk gaat de frequentie van deze updates ook omhoog, zodat we het hier vaker kunnen hebben over waardevolle toevoegingen in plaats van issues en irritaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Zeekr001 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:19:
[...]

Geen sporen is compleet verwijderd. Dus niet goed vertaald gewoon de gehele tekst is weggehaald. Dat is ook een oplossing natuurlijk... als je het dan niet kan maken, gewoon weghalen...
Dat heeft men al vaker gedaan, ook in de app op de foon doet men regelmatig op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Wutroe schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:21:
[...]

Dat ene krom vertaalde zinnetje zegt niet direct iets over de kwaliteit van de hele update. En als ik de eerste reacties over de update lees, zijn die ronduit positief en lost ie veel voorkomende klachten op, dus zit het met die kwaliteit wel snor.

Ik vind het wel mooi om te zien dat er in 1 update zoveel klachten aangepakt worden. Dat geeft voor mij aan dat Zeekr goed naar de Europese early adopters luistert. Ik hoop dat ze die lijn vast weten te houden :)
Dat riepen flink aantal mensen ook al bij eerdere updates dat het allemaal enorm verbeterd zou zijn….. ik heb er nu bijna een jaar later nog heel erg weinig van gemerkt.

Hier nog geen update trouwens te zien te ruiken of te proeven laat staan te installeren of te testen.

Ik verwacht eerlijk gezegd er niet heel veel van en als het eens lijkt op een eerste beta versie dan zijn we wellicht de alpha fase nu na 1.5jr eens voorbij… duurt kortom allemaal veel en veel te lang.

Snap ook wel dat ik afg week in Stockholm eo geen enkele Zeekr rijdend op de weg heb gezien….

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GJLezer
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:57
Update is straks gelukt. Bij openen auto is het scherm direct aan. Je kunt meteen wegrijden. Ik ervaar veel van de problemen die sommigen hebben niet. Ik merk tijdens de eerste rit al veel minder piepjes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• S60

S60

spidertje schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:05:
[...]

Dat riepen flink aantal mensen ook al bij eerdere updates dat het allemaal enorm verbeterd zou zijn….. ik heb er nu bijna een jaar later nog heel erg weinig van gemerkt.

Hier nog geen update trouwens te zien te ruiken of te proeven laat staan te installeren of te testen.

Ik verwacht eerlijk gezegd er niet heel veel van en als het eens lijkt op een eerste beta versie dan zijn we wellicht de alpha fase nu na 1.5jr eens voorbij… duurt kortom allemaal veel en veel te lang.

Snap ook wel dat ik afg week in Stockholm eo geen enkele Zeekr rijdend op de weg heb gezien….
Ben toch wel erg benieuwd hoe jij naar jezelf kijkt nadat je de keuze hebt gemaakt voor een Zeekr 001. Het kan toch niet anders dat jij jezelf oliedom vindt na het kopen of leasen van zo''n verschrikkelijk slechte auto. Jij hebt je voorwerk / research voor aankoop in ieder geval niet goed gedaan, lijkt mij. Met zo'n negatieve mindset zal het ook lastig zijn en blijven om pluspunten te ontdekken. Maar ik gok erop dat dit bij jou niet alleen is beperkt tot een auto

Dat geldt ook voor Zeekr001 die allerlei serieuze problemen beschrijft die ik (gelukkig) niet herken. Als je je auto niet kunt openen en op slot kunt doen, dan zet je hem toch neer in Zeist en haal je hem weer op nadat dit is opgelost?!

[ Voor 15% gewijzigd door S60 op 12-11-2024 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prinsjes
  • Laatst online: 17-05 21:06
Ecological schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:06:
Twee vragen na aanleiding van de update:

1. Gaat de achterbak nog steeds makkelijk open wanneer de auto in drive staat?
2. Wanneer je de navigatie gebruikt, onthoudt hij nu dat je hem op stil hebt gezet?

Ik ben elk uur aan het klikken op “check voor update” maar helaas nog geen update!
Punt 1 is gefixt
Punt 2 is niet gefixt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
Prinsjes schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:30:
[...]

Punt 1 is gefixt
Punt 2 is niet gefixt
Ben in ieder geval blij dat punt 1 is opgelost! Dat was een groot veiligheidsrisico!

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zeekr001
S60 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:31:
[...]

Dat geldt ook voor Zeekr001 die allerlei serieuze problemen beschrijft die ik (gelukkig) niet herken. Als je je auto niet kunt openen en op slot kunt doen, dan zet je hem toch neer in Zeist en haal je hem weer op nadat dit is opgelost?!
Nou daar wil ik wel antwoord op geven.
Zeekr heeft me al 6 weken beloofd dat de update alle problemen die ik had zou oplossen. Dus daar begint het al mee.
Daarnaast woon ik tegen de Belgische grens dus is een ritje Zeist voor mij ruim een uur x4 dan dus om fixes door te voeren, dus daar ben ik tot op heden terughoudend mee geweest. Tevens is mijn Zeekr een daily, mijn werkpaard zeg maar. Ik vind het niet belangrijk genoeg om daar zoveel tijd in te stoppen (again omdat Zeekr aangaf dat mijn problemen opgelost zouden worden).

Ik snap dat ik wellicht te kritisch ben geweest en dat dat niet altijd de sfeer hier ten goede komt. Daar zal ik op proberen te letten. Ik ga vanavond een factory reset proberen dus nu volgens mij mogelijk moet zijn. Kijken of dat soulaas biedt.

Dat alles gezegd hebbende zal ik aanstonds wel de reis naar Zeist zal moeten maken om precies te doen wat jij zegt als het allemaal nog steeds niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
Zeekr001 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:31:
[...]

Zeekr heeft me al 6 weken beloofd dat de update alle problemen die ik had zou oplossen. Dus daar begint het al mee.
Daarnaast woon ik tegen de Belgische grens dus is een ritje Zeist voor mij ruim een uur x4 dan dus om fixes door te voeren, dus daar ben ik tot op heden terughoudend mee geweest. Tevens is mijn Zeekr een daily, mijn werkpaard zeg maar. Ik vind het niet belangrijk genoeg om daar zoveel tijd in te stoppen (again omdat Zeekr aangaf dat mijn problemen opgelost zouden worden).

Ik snap dat ik wellicht te kritisch ben geweest en dat dat niet altijd de sfeer hier ten goede komt. Daar zal ik op proberen te letten. Ik ga vanavond een factory reset proberen dus nu volgens mij mogelijk moet zijn. Kijken of dat soulaas biedt.

Dat alles gezegd hebbende zal ik aanstonds wel de reis naar Zeist zal moeten maken om precies te doen wat jij zegt als het allemaal nog steeds niet werkt.
Hopelijk gaan een reset, de 1.2 update en een eventueel bezoekje aan Zeist het rijplezier in je Zeekr wat verhogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonaldDuck
  • Laatst online: 15-05 16:49
[...]

Zeekr doet ook mobiel onderhoud. Misschien hoeft alleen je sleutel opnieuw gecallibreerd te worden.

Zou - als ik jou was - op een vriendelijke manier verzoeken of ze naar jou kunnen komen (bijv. als je bij een een klant zit, of op je werk).

Of wellicht kun je bij een vakgarage terecht bij jou in de buurt. Ik hoorde dat Zeekr het aantal servicepunten wil uitbreiden.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeekr001
DonaldDuck schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:35:
[...]

Zeekr doet ook mobiel onderhoud. Misschien hoeft alleen je sleutel opnieuw gecallibreerd te worden.

Zou - als ik jou was - op een vriendelijke manier verzoeken of ze naar jou kunnen komen (bijv. als je bij een een klant zit, of op je werk).

Of wellicht kun je bij een vakgarage terecht bij jou in de buurt. Ik hoorde dat Zeekr het aantal servicepunten wil uitbreiden.
Ah kijk dat wist ik niet. Ik ga zoals gezegd de reset doen en anders nog maar eens met ze bellen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:20
Heeft iemand van jullie oplaadbare knoopcel batterijen (LIR3032 ipv CR3032) geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemr
OK, eerste ervaring en indruk van cruise control is positief: update is echt verbetering. Minder schokkerig. Veel soepeler. Top

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ecological
Auto-hold in reverse is ook toegevoegd. Echt een topper, dit was ook gewoon gevaarlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S60

S60

[...]

Inderdaad oppassen elkaar op dit nuttige forum niet de maat te nemen, alhoewel ik vind dat sommigen bij voorbaat al een houding aannemen van 'het is niets en het zal wel niets worden ook'.
Maar in jou geval snap ik goed dat je er wel klaar mee bent.
Ben zelf ook 2x in Zeist geweest en je kunt er prima werken en wandelen, maar het kost je altijd tijd..
Bij mijn vorige bezoek hebben ze de trekhaak module vervangen die de oorzaak zou zijn dat updates faalden. En inderdaad, vannacht m'n eerste OTA update binnen gehaald. Vandaag 300km gereden en ik ben heel tevreden met de update. Veel betere auto om in te rijden. En ja, er blijven verbeterpunten.
Maar als basale functies zoals open en sluiten niet werken, dan wordt het echt heel vervelend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron G
Weemr schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:01:
OK, eerste ervaring en indruk van cruise control is positief: update is echt verbetering. Minder schokkerig. Veel soepeler. Top
Volledig mee eens. Plus de nutteloze pling bij in- en uitschakelen is weg. LCC lijkt ook veel soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
S60 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:31:
[...]

Ben toch wel erg benieuwd hoe jij naar jezelf kijkt nadat je de keuze hebt gemaakt voor een Zeekr 001. Het kan toch niet anders dat jij jezelf oliedom vindt na het kopen of leasen van zo''n verschrikkelijk slechte auto. Jij hebt je voorwerk / research voor aankoop in ieder geval niet goed gedaan, lijkt mij. Met zo'n negatieve mindset zal het ook lastig zijn en blijven om pluspunten te ontdekken. Maar ik gok erop dat dit bij jou niet alleen is beperkt tot een auto

Ik kon tijdens de proefrit de software niet testen, want er was nog amper wat klaar toen. Gezien mijn ervaringen met tig merken en de software van al deze merken had ik geen enkele reden om ervan uit te gaan dat de firma Zeekr zon broddelprodukt op de markt zou zetten aangezien men goede componenten gebruikt, de auto vrij degelijk in elkaar zit, produkt en produktiekennis van Geely en Volvo aan boord heeft en men zich presenteert als premium.

Ook al omdat de zeer ervaren verkoop crew mij met alle zeekrheid wist te vertellen dat Zeekr met hun eigen team en eigen software produkt veel en veel beter en eens per 4-6 weken met updates zou komen en dit beter zou gaan functioneren dan collega Geely merken zoals Volvo of Polestar.

Als ik had geweten dat de software ook na meer dan een jaar nog amper het beta niveau is ontstegen dan had ik uiteraard never nooit voor dit produkt gekozen.

Aangezien men bij Zeekr niets wil doen aan service richting hun klanten en die gewoon volledig wil laten betalen voor dit half fabrikaat, of uitmelken zoals ik dat zie, rest me weinig anders dan dit via juridische procedures aan te vliegen.

Eerste korte ervaring met versie 1.2 stemt me ook niet echt vrolijker helaas. Het is weer superknullig en met halfbakken oplossingen voor het “herstellen” van tekortkomingen opgeleverd.

Het premium Alibaba gevoel straalt er helaas dus weer vanaf, op zich ook niet zo heel verwonderlijk gezien dat men dat platform en aanpak ook gebruikt voor de software ontwikkeling.

Zag wel 1 heel groot voordeel, in de bebouwde kom mag ik nu 80 van de firma Zeekr.

Aan de andere kant, verbruik is ineens met gem 0.5kwh gedaald en bereik is met kleine 10-15% ineens is verlaagd..dan is 80 ipv 50 of 30 vwbt range niet zo handig…. :P

Het handmatig voorverwarmen van de accu lijkt volgens de software te werken, idioot dat men hier niet gelijk een snelkoppeling voor heeft aangemaakt trouwens of dat je dat zelf kunt aanmaken want de huidige plek onder het opladen schermpje is niet echt handig in het gebruik en teveel onnodig gedruk op knoppen in dat grote scherm.

Dat is nu exact wat ik bedoel met halfbakken, aanzet is eindelijk ok wat dit betreft omdat de navigatie incl laadstations wel beter is dan voorheen echter nog steeds onvoldoende bruikbaar en instelbaar, bv tav percentage accu en gebruik van pre heating en keuze aanbieders snelladen. Je vraagt je af welke sufkoppen dit uitvoeren en ook testen op bv gebruiksgemak, logisch gebruik en consistentie.

Of dat men op het dash “persoonlijk” vertaald heeft naar individueel ipv persoonlijk, en dat op het grote scherm dit nog steeds iets anders wordt genoemd. Voegt dus echt helemaal niks toe.

Ik noem bewust even aantal vertalingen aangezien dit veelal bij slecht functionerende software clubs een probleem is en blijft totdat men het proces en architectuur in orde heeft, naast mensen die de taal ook spreken en snappen. Dat zie je ook goed bij de firma Zeekr helaas.

Zo zijn er nog serie zaken die nog steeds niet (goed werken) zo merkte ik al gelijk. Mij is het een raadsel waarom deze update maanden en maanden heeft moeten duren eerlijk gezegd, maar wie weet kom ik tot een andere opvatting zodra ik wat meer kilometers heb gereden. U never know, ik ben en blijf een ras optimist :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonaldDuck
  • Laatst online: 15-05 16:49
spidertje schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:41:
[...]

Ik kon tijdens de proefrit de software niet testen, want er was nog amper wat klaar toen. Gezien mijn ervaringen met tig merken en de software van al deze merken had ik geen enkele reden om ervan uit te gaan dat de firma Zeekr zon broddelprodukt op de markt zou zetten aangezien men goede componenten gebruikt, de auto vrij degelijk in elkaar zit, produkt en produktiekennis van Geely en Volvo aan boord heeft en men zich presenteert als premium.

Ook al omdat de zeer ervaren verkoop crew mij met alle zeekrheid wist te vertellen dat Zeekr met hun eigen team en eigen software produkt veel en veel beter en eens per 4-6 weken met updates zou komen en dit beter zou gaan functioneren dan collega Geely merken zoals Volvo of Polestar.

Als ik had geweten dat de software ook na meer dan een jaar nog amper het beta niveau is ontstegen dan had ik uiteraard never nooit voor dit produkt gekozen.

Aangezien men bij Zeekr niets wil doen aan service richting hun klanten en die gewoon volledig wil laten betalen voor dit half fabrikaat, of uitmelken zoals ik dat zie, rest me weinig anders dan dit via juridische procedures aan te vliegen.

Eerste korte ervaring met versie 1.2 stemt me ook niet echt vrolijker helaas. Het is weer superknullig en met halfbakken oplossingen voor het “herstellen” van tekortkomingen opgeleverd.

Het premium Alibaba gevoel straalt er helaas dus weer vanaf, op zich ook niet zo heel verwonderlijk gezien dat men dat platform en aanpak ook gebruikt voor de software ontwikkeling.

Zag wel 1 heel groot voordeel, in de bebouwde kom mag ik nu 80 van de firma Zeekr.

Aan de andere kant, verbruik is ineens met gem 0.5kwh gedaald en bereik is met kleine 10-15% ineens is verlaagd..dan is 80 ipv 50 of 30 vwbt range niet zo handig…. :P

Het handmatig voorverwarmen van de accu lijkt volgens de software te werken, idioot dat men hier niet gelijk een snelkoppeling voor heeft aangemaakt trouwens of dat je dat zelf kunt aanmaken want de huidige plek onder het opladen schermpje is niet echt handig in het gebruik en teveel onnodig gedruk op knoppen in dat grote scherm.

Dat is nu exact wat ik bedoel met halfbakken, aanzet is eindelijk ok wat dit betreft omdat de navigatie incl laadstations wel beter is dan voorheen echter nog steeds onvoldoende bruikbaar en instelbaar, bv tav percentage accu en gebruik van pre heating en keuze aanbieders snelladen. Je vraagt je af welke sufkoppen dit uitvoeren en ook testen op bv gebruiksgemak, logisch gebruik en consistentie.

Of dat men op het dash “persoonlijk” vertaald heeft naar individueel ipv persoonlijk, en dat op het grote scherm dit nog steeds iets anders wordt genoemd. Voegt dus echt helemaal niks toe.

Ik noem bewust even aantal vertalingen aangezien dit veelal bij slecht functionerende software clubs een probleem is en blijft totdat men het proces en architectuur in orde heeft, naast mensen die de taal ook spreken en snappen. Dat zie je ook goed bij de firma Zeekr helaas.

Zo zijn er nog serie zaken die nog steeds niet (goed werken) zo merkte ik al gelijk. Mij is het een raadsel waarom deze update maanden en maanden heeft moeten duren eerlijk gezegd, maar wie weet kom ik tot een andere opvatting zodra ik wat meer kilometers heb gereden. U never know, ik ben en blijf een ras optimist :P
Heel veel STERKTE!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Dank u. Net een touw besteld… :-(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-05 09:33
spidertje schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:47:
[...]

Dank u. Net een touw besteld… :-(
Zal je vast enorm tegenvallen ben ik bang. Je kunt kennelijk nergens tevreden over zijn en wilt dit hier dag en nacht blijven rondtoeteren.... Ondanks de weinige subtiele hints die men je probeert te geven.

Zelf net kort even getest met 1.2 en ik vind het een hele verbetering en ben na 6 maanden nog steeds enorm blij met e auto, komende uit de model 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnPS2
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-05 19:34
Kreeg vanmiddag in de auto bericht dat ik een 40.000 km beurt moet plannen,

Heeft iemand hier ervaring mee, wat wordt er dan zoal aan de auto gedaan...... ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron G
JohnPS2 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 22:47:
Kreeg vanmiddag in de auto bericht dat ik een 40.000 km beurt moet plannen,

Heeft iemand hier ervaring mee, wat wordt er dan zoal aan de auto gedaan...... ??
Nog geen ervaring maar volgens mij iig olie in de transmissie verversen en pollenfilter vervangen. Controle van remmen (schrijven, blokken en vloeistof) zou ook wel prettig zijn.

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTGUUUXU5MO1wmcohV8d1oEPNKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIFidP5FRZsb6MlkCpvSQXgi.jpg?f=fotoalbum_large

Meer mensen die deze waardes halen op snelweg? Ik kom tegenwoordig amper onder de 25kwh… gemiddelde over 7000 km is 24kwh

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-05 08:19
Rokz schreef op donderdag 14 november 2024 @ 00:03:
[Afbeelding]

Meer mensen die deze waardes halen op snelweg? Ik kom tegenwoordig amper onder de 25kwh… gemiddelde over 7000 km is 24kwh
Dit soort cijfers heb ik nog nooit gehaald, zelfs niet met 145km/u, 4 personen en vakantiebagage op de Franse snelweg. Bij normaal snelweg gebruik kom ik gemiddeld tussen de 20 en 25 uit (met de privilege overigens). Op N wegen kom ik regelmatig in de buurt van 16. En dan rij ik echt niet super bewust zuinig ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
Ok, ik denk misschien dat ik toch iets fout doe.

Ik heb de update geïnstalleerd. Gisteren een factory reset uitgevoerd. Dan kom je wat eigenaardige dingen tegen. Je krijgt dan nog steeds bijvoorbeeld 'geen sporen' te zien ondanks versie 1.2. Maar ná het afspelen van media is dat ineens weg. Vreemd.

Verder 'denkt' de auto dat hij nu in een andere tijdszone zit waardoor de klok niet automatisch update naar de juiste tijd. Reset van de 5G verbinding lijdt tot een timeout. Reset via de SOS button brengt geen soulaas.

Het goede nieuws is dat het automatisch openen weer werkt zonder de remote, maar dat de portier linksachter regelmatig besluit dat hij niet mee wil doen. Onhandig want ik gooi graag mijn tas en jas achter mijn eigen stoel.

Maar nu toch wel het grootste punt, ik hoor veel positieve geluide over de nieuwe ADAS. En ik denk dat het gas geven en remmen inderdaad beter is. Maar mijn auto stuitert nog steeds tussen de lijnen. En dan bedoel ik niet een klein beetje maar echt dat andere automobilisten schrikken van hoe dichtbij mijn auto komt (en ik zelf eigenlijk ook). Maar zoals gezegd ik krijg nooit dat groene stuurtje.

Dus ik begin langzaamaan te twijfelen of ik ergens een setting verkeer heb ik ADAS of zo.

Hoe staan jullie settings in ADAS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eviking
  • Laatst online: 20-03 22:07
Zeekr001 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:23:

Ik heb de update geïnstalleerd. Gisteren een factory reset uitgevoerd. Dan kom je wat eigenaardige dingen tegen. Je krijgt dan nog steeds bijvoorbeeld 'geen sporen' te zien ondanks versie 1.2. Maar ná het afspelen van media is dat ineens weg. Vreemd.

Verder 'denkt' de auto dat hij nu in een andere tijdszone zit waardoor de klok niet automatisch update naar de juiste tijd. Reset van de 5G verbinding lijdt tot een timeout. Reset via de SOS button brengt geen soulaas.

Het goede nieuws is dat het automatisch openen weer werkt zonder de remote, maar dat de portier linksachter regelmatig besluit dat hij niet mee wil doen. Onhandig want ik gooi graag mijn tas en jas achter mijn eigen stoel.

Maar nu toch wel het grootste punt, ik hoor veel positieve geluide over de nieuwe ADAS. En ik denk dat het gas geven en remmen inderdaad beter is. Maar mijn auto stuitert nog steeds tussen de lijnen. En dan bedoel ik niet een klein beetje maar echt dat andere automobilisten schrikken van hoe dichtbij mijn auto komt (en ik zelf eigenlijk ook). Maar zoals gezegd ik krijg nooit dat groene stuurtje.

Dus ik begin langzaamaan te twijfelen of ik ergens een setting verkeer heb ik ADAS of zo.

klinkt niet als instellingen denk dat je helaas echt naar zeekr moet, hebben ze hem al op afstand uitgelezen voor je?

Ik ben erg blij met de update veel zaken echt verbeterd! Gisteren 50 km op acc gereden deed hij heel netjes.
Alleen de nieuwe sentry mode werkt niet fijn, maar goed die heb ik eigenlijk toch niet nodig

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TonV
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik heb ondertussen ook de nieuwe 1.2 update. Mijn bevindingen:

Vandaag van Tilburg naar Rotterdam gereden op LCC om te testen. Dat ging eigenlijk best ok, maar het laatste stukje bij Rotterdam (druk en lange doordraaiers bij verkeerspleinen) had hij er (te) veel moeite mee en kapte de LCC ineens midden in een lange bocht van een verkeersplein!

Het aantal piepjes en waarschuwingen is wel echt minder geworden gelukkig.

Bij mij blijft de achterklep gewoon te openen in D. Langzaam rijdend op de oprit getest.

Met een aanhanger krijg ik ineens een groen caravannetje in mijn scherm achter het stuur. Het doet trouwens verder niks. Alle ADAS systemen zijn nog steeds uitgeschakeld. Waardeloos dus.

Gelukkig is de plingel bij instappen uitgeschakeld.

Radio doet het wel meteen als je instapt. Audio via carplay of spotify nog niet gestest of hij dat ook meteen weer oppakt.

Hij onthoudt nog steeds niet alle settings zodra je de auto uitzet. Ik probeer al zo lang ik de auto heb om de lichtshow uit te zetten bij het opladen van de auto. Nu kan in het donker de hele buurt meegenieten zodra ik de stekker in de auto stop. Dit gaan pas uit als je de auto (nogmaals) op slot doet met de sleutel. Bloedirritant.

Vertalingen zijn nog altijd ruk en ineens worden er Zweedse woorden toegevoegd.

Er zijn zeker wel dingen verbeterd en ik ben nog steeds heel tevreden met mijn auto, maar volgens mij zijn er nog tal van zaken die écht heel eenvoudig te verhelpen zijn die nog niet zijn opgelost en waar de frequentie van updates echt te laag is.

Zeekr 001 Privilege

• Zeekr001
eviking schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:36:
[...]
klinkt niet als instellingen denk dat je helaas echt naar zeekr moet, hebben ze hem al op afstand uitgelezen voor je?
Nee nog niet. Ik ga maar eens met ze bellen, mailen is blijkbaar niet de manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:08
Zeekr001 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:23:.
Maar mijn auto stuitert nog steeds tussen de lijnen. En dan bedoel ik niet een klein beetje maar echt dat andere automobilisten schrikken van hoe dichtbij mijn auto komt (en ik zelf eigenlijk ook). Maar zoals gezegd ik krijg nooit dat groene stuurtje.

Klinkt alsof je de lane keep assist gebruikt ipv de LCC? 2 keer snel achter elkaar drukken op linker touchpad stuurtje. Als je 1 keer drukt is het alleen de cruise control icm the land keep assist.

• Zeekr001
RuudBurger schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:42:
[...]

Klinkt alsof je de lane keep assist gebruikt ipv de LCC? 2 keer snel achter elkaar drukken op linker touchpad stuurtje. Als je 1 keer drukt is het alleen de cruise control icm the land keep assist.
|:( |:(
ID10T error dus. (van mezelf dan hè)

Ik ga het straks proberen.

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

[Afbeelding]

Verwarm je je accu bij koud weer voor via de app?

Zeekr 001 Privilege 2024

• S60

S60

Zeekr001 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:23:

Ook ik ben bang dat er iets structureel mis is met jouw auto. Het "stuiteren" tussen de lijnen herken ik alleen bij bochten of onduidelijke wegmarkeringen. En dan zou ik het eerder als "zoekend" omschrijven dan "stuiterend". En bij onduidelijke wegmarkeringen heb ik gemerkt dat je LCC niet kunt inschakelen, iets wat mij logisch lijkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
S60 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:58:
[...]

Ook ik ben bang dat er iets structureel mis is met jouw auto. Het "stuiteren" tussen de lijnen herken ik alleen bij bochten of onduidelijke wegmarkeringen. En dan zou ik het eerder als "zoekend" omschrijven dan "stuiterend". En bij onduidelijke wegmarkeringen heb ik gemerkt dat je LCC niet kunt inschakelen, iets wat mij logisch lijkt
Uiteraard, maar ik denk dat IK in dit geval het probleem ben. :o Blijkbaar moest je in het verleden dus 3 keer klikken om LCC in te schakelen en nu twee keer. Dus dat ga ik op weg naar huis meteen proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PTFW
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-05 14:29
@Zeekr001 als ie "slingert" tussen de lijnen en geen groen stuurtje dan heb je waarschijnlijk alleen Adaptive Cruise Control (1x tap) met Lane Keeping Assist aan staan. Om Lane Centering Control aan te krijgen (actief in het midden houden ) moet je twee keer tikken ipv 1x

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:30
Wat ik fijn vind aan mijn Volkswagen Arteon is dat ik niets hoef aan te zetten, zoals de cruisecontrol. Zodra ik op een weg rijd en de auto de wegmarkeringen herkent, activeert hij automatisch de rijstrookassistent zonder dat ik iets hoef te doen en houdt hij de auto mooi zelf in het midden. Bij veel moderne auto's kun je dit soort functies wel inschakelen, omdat het vaak onderdeel is van de active/adaptive cruise control, maar zodra je het rempedaal aanraakt, schakelt het meteen uit. Bij mijn Volkswagen blijft dit systeem altijd aan, en alleen als ik de richtingaanwijzer gebruik, schakelt hij tijdelijk uit. Hierdoor kan ik super relaxed over de snelweg cruisen zonder steeds een knop in te moeten drukken of me zorgen te maken dat de functie uitvalt bij het remmen.

Hoe werkt dit bij de Zeekr? Heeft hij ook zo'n automatische functie zonder dat je telkens iets hoeft te activeren

• Sjaak1990
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-01 20:38
bullseye1977 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:18:
Wat ik fijn vind aan mijn Volkswagen Arteon is dat ik niets hoef aan te zetten, zoals de cruisecontrol. Zodra ik op een weg rijd en de auto de wegmarkeringen herkent, activeert hij automatisch de rijstrookassistent zonder dat ik iets hoef te doen en houdt hij de auto mooi zelf in het midden. Bij veel moderne auto's kun je dit soort functies wel inschakelen, omdat het vaak onderdeel is van de active/adaptive cruise control, maar zodra je het rempedaal aanraakt, schakelt het meteen uit. Bij mijn Volkswagen blijft dit systeem altijd aan, en alleen als ik de richtingaanwijzer gebruik, schakelt hij tijdelijk uit. Hierdoor kan ik super relaxed over de snelweg cruisen zonder steeds een knop in te moeten drukken of me zorgen te maken dat de functie uitvalt bij het remmen.

Hoe werkt dit bij de Zeekr? Heeft hij ook zo'n automatische functie zonder dat je telkens iets hoeft te activeren
Ik zou dit helemaal niet wenselijk vinden. Ik zal altijd zelf de keuze willen maken. Daarnaast gebruik ik het alleen bij lange afstanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001

Zo werkt mijn Golf R ook. Heel fijn.

• Zeekr001
Sjaak1990 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:20:
[...]

Ik zou dit helemaal niet wenselijk vinden. Ik zal altijd zelf de keuze willen maken. Daarnaast gebruik ik het alleen bij lange afstanden.
Het is helemaal niet intrusive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
Zeekr001 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:21:
[...]

Het is helemaal niet intrusive.
Nee inderdaad. Voor mijn is dit zo fijn dat het echt heel erg bovenaan mijn lijst staat van reallyyyyy nice to haves. natuurlijk rij je zelf maar het sturen is zoveel relaxeder. Vooral op de snelweg etc

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:11
...
Bij mijn Volkswagen blijft dit systeem altijd aan, en alleen als ik de richtingaanwijzer gebruik, schakelt hij tijdelijk uit. Hierdoor kan ik super relaxed over de snelweg cruisen zonder steeds een knop in te moeten drukken of me zorgen te maken dat de functie uitvalt bij het remmen.
Ook in de file? Want dat betekent geheid ruzie met motorrijders (die dan altijd graag tussen de rijbanen door mogen laveren).

[ Voor 36% gewijzigd door Alex_N op 14-11-2024 16:35 ]

• Zeekr001
Alex_N schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:33:
[...]

Ook in de file? Want dat betekent geheid ruzie met motorrijders (die dan altijd graag tussen de rijbanen door mogen laveren).
Ik heb het gevoel van wel, hij houdt in ieder geval vrij links aan in de file. Wellicht omdat dat in Duitsland een verplichting is. Kan dat niet op voldoende ervaringen staven. Want ik rijdt niet veel ind e file met die auto (gelukkig).

• bullseye1977
Alex_N schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:33:
[...]

inderdaad in de file stuur ikzelf wat naar de zijkant toe maar dat laat het systeem gewoon toe natuurlijk

• Rokz
Daveypayvey schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:33:
[...]

Verwarm je je accu bij koud weer voor via de app?
Nee?
Eigenlijk vind ik t algehele gebruik erg hoog. Misschien is me rijstijl…

Maar voorverwarmen kan via app of ?

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Rokz schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:49:
[...]

Nee?
Eigenlijk vind ik t algehele gebruik erg hoog. Misschien is me rijstijl…

Maar voorverwarmen kan via app of ?
Yep: book travel ( of plan een reis )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5TLOtqCmqjaVIcuaYbFTx0rCPw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1lHh4J6wWTqkWQbfb0npn5Eh.png?f=fotoalbum_large

Zeekr 001 Privilege 2024

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-05 16:08
[Afbeelding]

Dat is wel erg hoog. Vandaag 350 km gereden, gemiddeld 20,8 kWh/100 km. Grotendeels snelweg, wel files gehad. Zeekr 001 Privilege.

• Rokz
JoostvdB1974 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:17:
[...]

Dat is wel erg hoog. Vandaag 350 km gereden, gemiddeld 20,8 kWh/100 km. Grotendeels snelweg, wel files gehad. Zeekr 001 Privilege.
Ja 20,8 dat red ik echt niet 😅 zelfs op 80 wegen is standaard 22 kWh…

Word een telefoontje richting Zeekr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Rokz schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:38:
[...]

Ja 20,8 dat red ik echt niet 😅 zelfs op 80 wegen is standaard 22 kWh…

Word een telefoontje richting Zeekr
80 wegen kunnen veel wind hebben. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken, er is zoveel dat het kan beïnvloeden, maar dat het de auto is, die kans is echt miniem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeekr001
Ik moet wellicht wat woorden terugnemen.

Sinds ik weet hoe LCC werkt moet ik inderdaad zeggen dat het erg goed werkt. Dat is zeker positief!

Met betrekking tot de auto benaderen en ontgrendelen blijf ik toch wat issues houden. Ja de auto gaat open. Maar alleen linksvoor (ik dacht eerder dat het een probleem was van de linkerachterdeur, maar rechts blijft alles dicht) dus dat lijkt ook een setting te zijn. Maar ik kan alleen vinden wat de actie is bij op de knop drukken, niet bij benaderen. Uiteraard heb ik die al gelijk getrokken en beide op alle deuren gezet. Maar dat werkt nog niet.

Ook heb ik het idee dat de melding 'afgeleid' wat erg snel komt na de update. Als ik wat lang in mijn binnenspiegel kijk, of even een instelling aan pas op het scherm, krijg ik de melding al. Deelt iemand dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvs
Zeekr001 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:04:

Sinds ik weet hoe LCC werkt moet ik inderdaad zeggen dat het erg goed werkt. Dat is zeker positief!

Met betrekking tot de auto benaderen en ontgrendelen blijf ik toch wat issues houden. Ja de auto gaat open. Maar alleen linksvoor (ik dacht eerder dat het een probleem was van de linkerachterdeur, maar rechts blijft alles dicht) dus dat lijkt ook een setting te zijn. Maar ik kan alleen vinden wat de actie is bij op de knop drukken, niet bij benaderen. Uiteraard heb ik die al gelijk getrokken en beide op alle deuren gezet. Maar dat werkt nog niet.

Ook heb ik het idee dat de melding 'afgeleid' wat erg snel komt na de update. Als ik wat lang in mijn binnenspiegel kijk, of even een instelling aan pas op het scherm, krijg ik de melding al. Deelt iemand dat?
Ik zet standaard bij het wegrijden 3 zaken uit via het snelmenu: snelheidswaarschuwing, afleiding en LKA. Die voegen mi niets toe.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

misschien een domme vraag van mij, maar raak jij je handles aan op het geribbelde gedeelde van de handgreep?

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbotokkie
ronaldvs schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:16:
[...]

Ik zet standaard bij het wegrijden 3 zaken uit via het snelmenu: snelheidswaarschuwing, afleiding en LKA. Die voegen mi niets toe.
Inderdaad, dat doe ik ook. Auto rijdt dan verder heerlijk :) Enige punten van aandacht: navigatie werkt ondanks verbeteringen nog lang niet goed. Verkeersinfo (vertraging en ETA) klopt niet en o.a. Fastned laadstations komen niet tevoorschijn bij zoeken naar laadpalen in de buurt. Voorlopig nog maar even Google maps blijven gebruiken dus. Het zou fijn zijn als eindelijk de SoC data wordt gedeeld met ABRP. Zou een hele verbetering zijn.

Verder werkt de radio soms niet. Volgens de auto staat deze aan maar geen geluid. Schakelen tussen verschillende geluidsbronnen werkt niet goed, vooral niet na een (Whatsapp) telefoon gesprek. Dan moet je eerst naar een online bron (Spotify) schakelen voordat je weer de Radio kunt luisteren...raar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laadpunt
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 27-01 17:40
Zijn er tegenwoordig nog mensen die niet de navigatie via CarPlay aanzetten? Volgens mij kunnen alle fabrikanten beter stoppen met een eigen navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak1990
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-01 20:38
Laadpunt schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:44:
Zijn er tegenwoordig nog mensen die niet de navigatie via CarPlay aanzetten? Volgens mij kunnen alle fabrikanten beter stoppen met een eigen navigatie.
De enige auto waar ik het gebruik is Tesla is tevens ook het enige merk bijna dat geen CarPlay ondersteund. Kan dus goed begrijpen dat de navigatie dan ook echt top moet zijn. Ben het eens dat elk ander merk beter Google Maps kan gebruiken. Vraag mij trouwens af. Is Google Maps geïntegreerd met de HUD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbotokkie
Sjaak1990 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:52:
[...]

De enige auto waar ik het gebruik is Tesla is tevens ook het enige merk bijna dat geen CarPlay ondersteund. Kan dus goed begrijpen dat de navigatie dan ook echt top moet zijn. Ben het eens dat elk ander merk beter Google Maps kan gebruiken. Vraag mij trouwens af. Is Google Maps geïntegreerd met de HUD?
Google Maps is geïntegreerd in de HUD. En inderdaad, alleen bij Tesla werkt de navigatie zoals het zou moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvs
[...]

Ik rij standaard met TomTom via Carplay. Dat bevalt me al jaren uitstekend alhoewel de ontwikkeling van de app stil staat. De ingebouwde navigatie is voor mij onbruikbaar maar ik hoor ook mensen die het prima vinden.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20:34
Turbotokkie schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:07:
[...]

Google Maps is geïntegreerd in de HUD. En inderdaad, alleen bij Tesla werkt de navigatie zoals het zou moeten.
Volgens mij werkt Google Maps alleen in de HUD met Android, bij Apple Carplay ben je aangewezen op Apple kaarten als je die in de HUD wil. Wat ik ergens las heeft dat meer te maken met Google en Apple dan met de software in Zeekr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Daveypayvey schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:35:
[...]

misschien een domme vraag van mij, maar raak jij je handles aan op het geribbelde gedeelde van de handgreep?
Ja, soms loop ik niet weg maar druk op op de ribbels (meestal op plekken war ik wil dat hij meteen op slot gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
[...]

De navigatie van Tesla is ook gewoon erg goed. Zeker in combinatie met laadstops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
AcrobaticZebra schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:26:
[...]

Volgens mij werkt Google Maps alleen in de HUD met Android, bij Apple Carplay ben je aangewezen op Apple kaarten als je die in de HUD wil. Wat ik ergens las heeft dat meer te maken met Google en Apple dan met de software in Zeekr.
Volgens mij werken Waze en Google Maps ook met de HUD, maar ik gebruik standaard Apple Maps. Ook niet altijd perfect, maar ik vind de notificaties op mijn Apple Watch prettig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeekr001
Laadpunt schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:44:
Het probleem is de integratie met de auto. SOC is wel handige info om te hebben. Vandaar dat ik het zo raar vindt dat Zeekr ABRP meelevert in de software maar dan geen SOC deelt met ABRP. Sterker nog, ze zouden wat mij betreft er beter aan doen om de native navigatie in zijn geheel te vervangen voor ABRP.

Maar ook niet EV's hebben baat bij native navigatie. Zo weet een goed navigatiesysteem in een tunnel nog steeds vrij goed waar je bent afhankelijk van snelheid en stuurcorrecties. En kan ook voor een ICE een tankstop ingepland worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoostvdB1974

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tFr7gGFoQY3vu2tRfqZzlxlTmMw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GmNBwtQb065GRp5lYj3wrgmH.jpg?f=fotoalbum_large

Als de instellingen zo staan, moeten alle 4 portieren ontgrendelen bij het naderen met de keyfob in de zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Thanks, ga ik proberen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ecological
Ik raad je wel aan om de handleiding grondig te lezen en te bladeren door alle functies, i.p.v. gelijk de auto de schuld te geven ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoostvdB1974
Ecological schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:38:
[...]

Ik raad je wel aan om de handleiding grondig te lezen en te bladeren door alle functies, i.p.v. gelijk de auto de schuld te geven ;)
Mannen lezen toch geen handleiding? Het zou zichzelf moeten wijzen, maar door sommige vertalingen die niet helemaal correct zijn, is het niet altijd logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
Ik heb dat gedaan, ik vind die niet heel duidelijk, Maar wellicht kun jij zeggen waar op deze pagina dat staat. Maar 'ontgrendelen met sleutel' uit zetten om te ontgrendelen zonder sleutel voelt niet heel logisch. Of ben ik daar de enige in?
Pagina: 1 ... 35 ... 43 Laatste