Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 34 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:03
Amersfoort schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:43:
Zojuist heb ik een Topic aangemaakt over de nieuwe Zeekr 7x; deze is hier te vinden: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2270760.
Het is een nieuw model, maar zou kunnen worden gezien als de SUV neef van de Zeekr 001, ook qua prijzen.
Top! Ik zie dat jij ook de openingspost van dit topic over de Zeekr 001 hebt gemaakt. Is het een idee om deze openingspost uit te breiden met wat praktische informatie? Er is in dit topic al heel erg veel gedeeld, maar voor nieuwe rijders is het behoorlijk wat informatie om doorheen te lopen. Uiteraard help ik graag met het aanleveren van inhoud. Inspiratie is o.a. de openingspost voor het Tesla Model 3/Y topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinx
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20-12-2024
Zeekr001 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:49:
[...]

Ik neem aan dat je die gewoon kan forceren toch? Toch? :/ :/
Vorige (grote) update ging in kleine stapjes, volgensmij heeft dat ook zeker 2 maanden geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-02 20:59
Stinx schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:58:
[...]

Vorige (grote) update ging in kleine stapjes, volgensmij heeft dat ook zeker 2 maanden geduurd.
Pffff, ik blijf me verbazen. Keer op keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
Zeekr001 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:04:
[...]

Pffff, ik blijf me verbazen. Keer op keer.
Het liep verre van soepel, sterker....bij duurde het een week en installatie afronden lukt niet. Zeekr erbij...auto moet naar Zeist voor manuele update. Daar schrok de auto zo van dat die de volgende dag spontaan ging downloaden en installeren...... :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
Ok, toch opvallend. Ik heb mijn auto 1 oktober opgehaald. Nu 30 dagen later, keyfob leeg. Dat kan toch echt niet. Ik snap dat de auto al langer dan 30 dagen bestaat. Maar komop bij aflevering prop je er toch effe een nieuw batterijtje in?

Hoe dan ook. Kan ik straks nog terug naar huis? Ik heb de keycard niet bij me. Ik kan wel met mijn telefoon de auto openen. Zit er ook een RFID in de keyfob?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:12
Ja, zit RFID in volgens mij. Ik zit op 1 a 2 maanden per nieuwe batterij. Zeer irritant. Ik zag in dit topic dat er in de auto een app te installeren is om de keyfob te updaten. Zal eens kijken of dit werkt.
Zeekr001 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:18:
Ok, toch opvallend. Ik heb mijn auto 1 oktober opgehaald. Nu 30 dagen later, keyfob leeg. Dat kan toch echt niet. Ik snap dat de auto al langer dan 30 dagen bestaat. Maar komop bij aflevering prop je er toch effe een nieuw batterijtje in?

Hoe dan ook. Kan ik straks nog terug naar huis? Ik heb de keycard niet bij me. Ik kan wel met mijn telefoon de auto openen. Zit er ook een RFID in de keyfob?

[ Voor 55% gewijzigd door RobB_W op 31-10-2024 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:43
RobB_W schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:23:
Ja, zit RFID in volgens mij. Ik zit op 1 a 2 maanden per nieuwe batterij. Zeer irritant. Ik zag in dit topic dat er in de auto een app te installeren is om de keyfob te updaten. Zal eens kijken of dit werkt.
1 a 2 maanden is wel erg snel; ik heb de auto sinds december en heb in maart een keer gewisseld van batterij, daarna niet meer. Er is een app inderdaad in de app store in de auto waar de sleutel mee te updaten is, je hebt dan de laatste 4 cijfers van je VIN nodig dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:12
AcrobaticZebra schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:25:
[...]

1 a 2 maanden is wel erg snel; ik heb de auto sinds december en heb in maart een keer gewisseld van batterij, daarna niet meer. Er is een app inderdaad in de app store in de auto waar de sleutel mee te updaten is, je hebt dan de laatste 4 cijfers van je VIN nodig dacht ik.
Klopt, is inderdaad erg snel. :-) Net de update app geprobeerd:

- Met bestaande batterij: Geen connectie.
- Nieuwe batterij: Wel connectie.
- Daarna weer gewisseld naar oude batterij: Wel connectie.
In alle gevallen was sleutel software up-to-date. Zeeker heeft vorige maand al een update gedaan.

Maar: Gisteren moest ik de keyfob op de plek voor de telefoon leggen om de auto uberhaupt in drive te kunnen zetten. Er gaat dus iets niet lekker in de communicatie tussen keyfob en auto. Ik ga Zeekr weer 'ns bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonaldDuck
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 11-09 21:16
Alle updates tot nu toe gingen bij mij soepel en OTA. Heb een trekhaak wat het iets moeilijk had kunnen maken, maar ook dat ging goed. 2 van de keren zat ik in Frankrijk, zonder wifi. Ook dat ging goed. Geen omkijken naar gehad.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje

Rfid aanwezig, echter dat werkt niet. Logisch toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:13
De Performance kost sinds kort 2000 euro meer, aldus de Zeekr configurator. Zit nu precies tussen de prijs van de Long Range en de Privilege in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeekr001
Ik heb het gevoel dat de meeste hier een privilege hebben, klopt dat? Ik heb zelf een performance. Long range heb ik eigenlijk bijna niemand over gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:13
Zeekr001 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:52:
Ik heb het gevoel dat de meeste hier een privilege hebben, klopt dat? Ik heb zelf een performance. Long range heb ik eigenlijk bijna niemand over gehoord.
Ik denk dat veel 'early adopters' de Privilege hebben gekozen. Zelf heb ik een Long Range in bestelling staan, nog 2 weekjes wachten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonaldDuck

Ik kan met mijn iPhone de auto openen en er mee rijden, zonder dat ik de keyfob bij me heb. Voor nood heb ik altijd mijn keycard bij me. Voor als mijn telefoon onverhoopt leeg is.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinx
Wutroe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:02:
[...]

Ik denk dat veel 'early adopters' de Privilege hebben gekozen. Zelf heb ik een Long Range in bestelling staan, nog 2 weekjes wachten :9~
De privilege is de meest complete uitvoering met luchtvering, massage stoelen, 3.8 seconde naar 100, bedieningspaneel voor achterpassagiers, beter geluidssysteem, grotere velgen, disco functie 😬 en wat extra instelmogelijkheden in de menu’s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:14
Zeekr001 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:52:
Long range hier :) ook erg tevreden. Mijn rijstijl behoeft geen performance O-) (daar is een andere auto voor) maar ben wel kilometervreter dus elke KM range is meegenomen.

[ Voor 3% gewijzigd door HDoc op 02-11-2024 20:25 ]

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
DonaldDuck schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:21:
[...]

Ik kan met mijn iPhone de auto openen en er mee rijden, zonder dat ik de keyfob bij me heb. Voor nood heb ik altijd mijn keycard bij me. Voor als mijn telefoon onverhoopt leeg is.
Dat is opvallend, want ik had begrepen dat dat nog helemaal geen feature is. Kan het fout hebben. Maar volgens mij heb je altijd nog een sleutel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
Zeekr001 schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:18:
[...]

Dat is opvallend, want ik had begrepen dat dat nog helemaal geen feature is. Kan het fout hebben. Maar volgens mij heb je altijd nog een sleutel nodig.
Ik gok dat hij met de app de deuren opent, dan kun je er wel met je telefoon in gaan zitten en wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:27
Zeekr001 schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:18:
[...]

Ik kan dat ook met de app. Als ik m'n telefoon dan op de lader leg dan kan ik ook gewoon starten en rijden. Ik heb dus in principe de sleutel niet nodig (al neem ik die wel altijd mee). Sinds de digitale sleutel weer terug is in mijn app werkt dat allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Ik zal vanavond eens proberen. Want mijne geeft wel een digitale sleutel aan. Dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-09 22:55
Heeft iemand van jullie ook sinds de update ineens issues met het laadklepje? Voorheen kon ik op het klepje drukken en ging deze open. Nu reageert hij alleen op de knop in het menu. Als hij open is kan ik ook de knop om hem te sluiten niet gebruiken lijkt het (wat waarschijnlijk dezelfde is als wanneer dicht dus logisch).
Of er is in de update iets mis of het is toeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Marshall schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:50:
Heeft iemand van jullie ook sinds de update ineens issues met het laadklepje? Voorheen kon ik op het klepje drukken en ging deze open. Nu reageert hij alleen op de knop in het menu. Als hij open is kan ik ook de knop om hem te sluiten niet gebruiken lijkt het (wat waarschijnlijk dezelfde is als wanneer dicht dus logisch).
Welke versie heb je? Sinds welke update, er is volgens mij al maanden geen update meer geweest?

Ik heb 1.1.2a en daar werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:59
Ik heb dit ook. Het is (waarschijnlijk) een issue met de sensor in de laadklep. Vanmiddag ben ik in Zeist bij Zeekr om dit te laten repareren.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
ronaldvs schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:28:
[...]

Ik heb dit ook. Het is (waarschijnlijk) een issue met de sensor in de laadklep. Vanmiddag ben ik in Zeist bij Zeekr om dit te laten repareren.
Ah laat even weten dan trek ik ook naar Zeist binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Zeekr001 schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:56:
[...]

Welke versie heb je? Sinds welke update, er is volgens mij al maanden geen update meer geweest?

Ik heb 1.1.2a en daar werkt het gewoon.
Zelfde versie. Twee weken geleden nog een kleine update naar deze versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonV
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20-08 09:37
Mijn klepje heeft een compleet eigen leven op het moment. Gaat open op willekeurige tijden (gelukkig niet als ik aan het rijden ben) en gaat ook zelf weer dicht. Gisteren ging hij een keer of 10 half open en meteen weer dicht.
(software 1.1.2 en onlangs geen update gehad dus)

[ Voor 3% gewijzigd door TonV op 04-11-2024 11:41 ]

Zeekr 001 Privilege

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
Marshall schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:31:
[...]

Zal ik doen. Het is een bekend probleem dat ik in de verschillende groepen al een paar keer voorbij heb zien komen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 15:43

Redcoil

Polyinterpretabel

Dank voor de ervaringen allemaal. Het is inmiddels best veel om het hele topic door te lezen. :p

Afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt in de Zeekr 001 Privilege. Wat een enorme (en mooie) auto is het. Wel ben ik een beetje terughoudend geworden door alle verhalen hier. Ik ben nog een maand om te beslissen wat ik wil leasen, dus hopelijk komen dat de eerste ervaringen met de nieuwe update ook door.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Weet iemand als je de betaalde versie neemt van ABRP dat de SOC van de auto wel automatisch geüpdatet wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Zeekr001 schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:19:
Weet iemand als je de betaalde versie neemt van ABRP dat de SOC van de auto wel automatisch geüpdatet wordt?
Nee, werkt niet. Ik vind de versie via Apple CarPlay wel prettiger, maar hij heeft geen live connectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Was ik al bang voor, ik heb er van de week even mee zitten spelen, maar krijg de SOC sowieso niet aangepast op de 'native' Zeekr app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:05
Zeekr001 schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:39:
Was ik al bang voor, ik heb er van de week even mee zitten spelen, maar krijg de SOC sowieso niet aangepast op de 'native' Zeekr app.
Volgens mij werkt dus ook pas als je een OBD dongle gebruikt zodat de app ook kan lezen wat de auto aan data verzamelt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marshall
Redcoil schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:12:
Dank voor de ervaringen allemaal. Het is inmiddels best veel om het hele topic door te lezen. :p

Afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt in de Zeekr 001 Privilege. Wat een enorme (en mooie) auto is het. Wel ben ik een beetje terughoudend geworden door alle verhalen hier. Ik ben nog een maand om te beslissen wat ik wil leasen, dus hopelijk komen dat de eerste ervaringen met de nieuwe update ook door.
Laat je vooral niet beïnvloeden door de verhalen hier. Je leest hier alleen de kritische/negatieve geluiden. De positieve verhalen lees je niet/veel minder. Merk ik ook aan mezelf; als er niks aan de hand is kom ik hier amper. Dus zo’n forum is waar in basis de negatieve ervaringen worden uitvergroot.
Omdat het een nieuw merk is en Chinees wordt er soms op alle slakken zout gelegd.
Inmiddels 25.000km op de teller en amper noemenswaardige issues gehad. Niks in ieder geval wat een Tesla/Kia/Audi/MG of Xpeng rijder niet ook gehad zou kunnen hebben.
Tot op heden zou ik in retroperspectief geen andere keuze gemaakt hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Marshall op 04-11-2024 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Marshall schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:53:
[...]

Laat je vooral niet beïnvloeden door de verhalen hier. Je leest hier alleen de kritische/negatieve geluiden. De positieve verhalen lees je niet/veel minder. Merk ik ook aan mezelf; als er niks aan de hand is kom ik hier amper. Dus zo’n forum is waar in basis de negatieve ervaringen worden uitvergroot.
Omdat het een nieuw merk is en Chinees wordt er soms op alle slakken zout gelegd.
Inmiddels 25.000km op de teller en amper noemenswaardige issues gehad. Niks in ieder geval wat een Tesla/Kia/Audi/MG of Xpeng rijder niet ook gehad zou kunnen hebben.
Tot op heden zou ik in retroperspectief geen andere keuze gemaakt hebben.
N=1 natuurlijk. Ik heb de auto een maand en ik zou retroperspectief zéker een andere keuze gemaakt hebben. Dan had ik de EQE genomen die ook op mijn shortlist stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Zeekr001 schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:09:
[...]

N=1 natuurlijk. Ik heb de auto een maand en ik zou retroperspectief zéker een andere keuze gemaakt hebben. Dan had ik de EQE genomen die ook op mijn shortlist stond.
De EQE is met zn 4 deuren veeel minder praktisch en imo daardoor geen concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
mitsumark schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:31:
[...]
De EQE is met zn 4 deuren veeel minder praktisch en imo daardoor geen concurrent.
Ja dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Mij maakt het niet uit hoe de klep opengaat. Sterker nog, ik vind de hatchback layout minder handig. Meer geluid en de ruimte heb ik niet nodig. Ik zocht gewoon een zakelijke auto. Als er koffers in passen om naar Schiphol te rijden ben ik er wel. De reden dat ik de EQE niet gekozen heb ik dat mijn dochter vond dat het zitvlak van de achterbank te schuin stond. Of dat de vloer te laag was, ligt eraan hoe je het bekijkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Zeekr001 op 04-11-2024 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvs
bigkevx2 schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:51:
[...]

Volgens mij werkt dus ook pas als je een OBD dongle gebruikt zodat de app ook kan lezen wat de auto aan data verzamelt.
Ik heb het geprobeerd met een door ABRP aanbevolen dongle. Bij mij werkte dat niet.

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronaldvs
Marshall schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:31:
[...]

Net terug uit Zeist. Nog geen 15 min bezig geweest en het werkt weer.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-09 08:52
mitsumark schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:31:
[...]
En, indien gelijk uitgerust, ook een flink stuk duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-09 08:52
Redcoil schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:12:

Hier ook geen klachten over de Privilege, komend uit een Tesla Model 3. Navigatie vind ik het grootste minpunt, maar maps via Android Auto gaat prima. En met de update (die toch echt deze maand wel zal komen) wordt de navigatie ook aangepast waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Windom Earle schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:43:
[...]

Ik kan dat ook met de app. Als ik m'n telefoon dan op de lader leg dan kan ik ook gewoon starten en rijden. Ik heb dus in principe de sleutel niet nodig (al neem ik die wel altijd mee). Sinds de digitale sleutel weer terug is in mijn app werkt dat allemaal.
Telefoon moet BT verbinding hebben, waar je de telefoon dan neerlegt of verstopt maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
ronaldvs schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:50:
[...]

Ik heb het geprobeerd met een door ABRP aanbevolen dongle. Bij mij werkte dat niet.
Werkt idd niet. Gegevens vanuit de auto worden ook niet continue aangeboden via de obd2 poort zo heb ik van software ontwikkelaars die hiermee bezig zijn begrepen.

Je kunt trouwens ook een Volvo EX30 of PS4 kiezen als auto voor testgebruik. Zelfde interface blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
JoostvdB1974 schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:35:
[...]

En, indien gelijk uitgerust, ook een flink stuk duurder.
Ja maar ook daarvoor geldt, ik heb niet alles nodig wat op de Zeekr zit. Zeker niet omdat de functies van Zeekr veelal toch niet werken. Dus zit het er dan op? :/

Het viel me vandaag op dat de HUD een balkje laat zien wanneer de volgende afslag is. Ligt het aan mij of is de voortgang van dat balkje nauwelijks zichtbaar? En hij lijkt verkeerd te zijn? Hij loopt omhoog ivm omlaag naar de volgende afslag.

[ Voor 26% gewijzigd door Zeekr001 op 05-11-2024 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18:02

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nK3_yQEtR9gj9MKR9Ri_0aekxGc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qkUS9PdqPvhSqigTOrE8Qsaw.jpg?f=user_large

Tesla blijft goedkoop......de andere aanbieders hebben belachelijke prijzen (een soort oplichting?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentHalsema
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-05 18:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RmnP-ba2hIOAMGTGkTThinB_KM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/baYHEKpFQCMxjYJwCyyVZNSt.png?f=fotoalbum_large

Vandaag voor het eerst aan snellader, begonnen bij 28%soc
Vermogen tussen 50 en 60 kw tot aan 70%soc
Zijn geen vermogens om van te spreken.
Tesla supercharger overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonaldDuck
Was dat toevallig in Leusden? Die zijn de laatste tijd extreem traag. Soms helpt het als je van SuC wisselt, maar in Leusden maakt dat geen verschil.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
VincentHalsema schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:21:
[Afbeelding]

Vorige week in Duitsland bij Tesla ging prima, van 11 tot 80% geladen, hij ging gelijk naar 200kw en bouwde na 20% af

Wel een stuk duurder in Duitsland trouwens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zuw4E_q1RzfvXHHC78EHGYWWV4Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sBGSPRjmSalcj503D3VLFf9I.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentHalsema
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-05 18:01
DonaldDuck schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:37:
Was dat toevallig in Leusden? Die zijn de laatste tijd extreem traag. Soms helpt het als je van SuC wisselt, maar in Leusden maakt dat geen verschil.
Bij valk hotel Zwolle, volgende week eens fastned proberen☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
[Afbeelding]

Accu voorverwarmd, of was die 5 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:15
[Afbeelding]

Ik vermoed dat dit aan de Tesla supercharger ligt als ik eerlijk ben. Altijd lastig, maar de kans is iig een stuk groter. In ieder geval wel goedkoper ;)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DonaldDuck

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:55
Vraag mij af wanneer de update dan daadwerkelijk gaat komen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:27
Had fijn geweest als hij even de versie erbij vermeld had. Ik ga er vanuit dat zijn test auto alwel op 1.1 draaide

[ Voor 8% gewijzigd door bullseye1977 op 07-11-2024 07:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonaldDuck
KevinT schreef op woensdag 6 november 2024 @ 23:21:
Als er al 1 auto met deze versie rondrijdt, dan kan het nooit meer lang duren voor wij ‘m krijgen. Maar isschien heeft Rutger een auto met een pre-release meegehad.

In ieder geval fijn dat Rutger zo enthousiast is!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron G
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-08 18:20
KevinT schreef op woensdag 6 november 2024 @ 23:21:
Vandaag toevallig contact gehad. Zou een kwestie van "enkele dagen" moeten zijn voordat de 001 ota update krijgt.

Overigens wel indrukwekkend hoe snel ze een probleempje oplossen als je onaangekondigd langs komt. Hoef je bij de grote merken dealers niet te verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:27
Om welke Software release/versie gaat het dan? En is er al een change log beschikbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:43
bullseye1977 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:49:
Om welke Software release/versie gaat het dan? En is er al een change log beschikbaar?
De vorige changelog was https://www.zeekr.eu/ota/2024-1

Dus https://www.zeekr.eu/ota/2024-2 refreshen? Nu nog een blanko pagina. Denk wel dat dat hem wordt aangezien https://www.zeekr.eu/ota/2024-3 een 404 geeft, dus lijkt alsof al iets klaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
[Afbeelding]

Gisteren hetzelfde gedaan bij fastnet. Ik dacht dat de 150KW/h lader de beperking zou zijn... niets was minder waar. Ik ben van 41% totaal 97% niet boven de 100 uitgekomen... Weer een deceptie erbij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
DonaldDuck schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:42:
[...]

Als er al 1 auto met deze versie rondrijdt, dan kan het nooit meer lang duren voor wij ‘m krijgen. Maar isschien heeft Rutger een auto met een pre-release meegehad.

In ieder geval fijn dat Rutger zo enthousiast is!
Er rijden al meerdere auto's rond met die update. Hij is alleen nog niet breed uitgerold. Waarom dat zo lang duurt mag Joost weten. Zeekr geeft niet zo veel om zijn klanten, dat is wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Ron G schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:39:
[...]

Vandaag toevallig contact gehad. Zou een kwestie van "enkele dagen" moeten zijn voordat de 001 ota update krijgt.

Overigens wel indrukwekkend hoe snel ze een probleempje oplossen als je onaangekondigd langs komt. Hoef je bij de grote merken dealers niet te verwachten...
Ik kon/ kan bij VW altijd zo binnen rijden, hetzelfde voor mijn Porsche. Mijn Mercedes werd altijd prima ontvangen... dus ik weet niet welke ervaringen jij hebt maar ik onderschrijf die niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Zeekr001 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:53:
[...]

Gisteren hetzelfde gedaan bij fastnet. Ik dacht dat de 150KW/h lader de beperking zou zijn... niets was minder waar. Ik ben van 41% totaal 97% niet boven de 100 uitgekomen... Weer een deceptie erbij...
De ervaringen die ik heb na 4 buitenlandtrips zijn heel anders. Ik heb wel 2 keer zo'n ervaring gehad die je omschrijft, maar dat lag altijd aan de snellader. Bij Tesla (laad ik het vaakst) heb je soms de oude laders naast de nieuwe staan, daar zat wezenlijk verschil in ten opzichte van de nieuwe. Over het algemeen rij ik zelf tot rond de 10% op langere trips en laadt hij vrijwel elke keer tot 80% in zo'n 30 minuten, zelfs bij drukkere Tesla laders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Zeekr001 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:58:
[...]

Ik kon/ kan bij VW altijd zo binnen rijden, hetzelfde voor mijn Porsche. Mijn Mercedes werd altijd prima ontvangen... dus ik weet niet welke ervaringen jij hebt maar ik onderschrijf die niet.
Waarschijnlijk ervaringen bij Tesla? Ging tot 2019 prima, daarna werd het snel minder met de komst van de Model 3.

Overigens zijn mijn ervaringen bij Porsche Leusden en Audi Amersfoort bijvoorbeeld ook niet heel denderend.

[ Voor 11% gewijzigd door AcrobaticZebra op 08-11-2024 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:05
[...]

Als ik dit zo lees vraag ik me wel hard af of je ook gelooft dat de WLTP een exacte real world haalbaar gegeven is?
De maximale snelheid haal je alleen (net als bij de WLTP) in een lab onder perfecte omstandigheden.
Er zijn meer factoren die hier een rol in spelen dan dat ik hier kwijt kan.
Maar als je begint? bij 41 dan ga je het al nooit halen, bij 10% maak je de meeste kans.
Dan moet je batterij op de perfecte temperatuur zijn, moet Fastned op dat moment het vermogen kunnen leveren (ja, ze roepen wel dat er een grote hoeveelheid uit moet komen, maar dat is ook weer allen onder perfecte omstandigheden) etc.etc.etc.
Als dit voelt als een deceptie dan kan ik alleen maar adviseren om eens naar een andere aandrijflijn te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
bigkevx2 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:38:
[...]

Als ik dit zo lees vraag ik me wel hard af of je ook gelooft dat de WLTP een exacte real world haalbaar gegeven is?
De maximale snelheid haal je alleen (net als bij de WLTP) in een lab onder perfecte omstandigheden.
Er zijn meer factoren die hier een rol in spelen dan dat ik hier kwijt kan.
Maar als je begint? bij 41 dan ga je het al nooit halen, bij 10% maak je de meeste kans.
Dan moet je batterij op de perfecte temperatuur zijn, moet Fastned op dat moment het vermogen kunnen leveren (ja, ze roepen wel dat er een grote hoeveelheid uit moet komen, maar dat is ook weer allen onder perfecte omstandigheden) etc.etc.etc.
Als dit voelt als een deceptie dan kan ik alleen maar adviseren om eens naar een andere aandrijflijn te gaan kijken.
Ik kan je vertellen dat mijn MY echt veel, veel dichter in de buurt kwam van de beloofde waarden. Dus het is echt niet zo dat dat bij alle EV's zo is hoor. Ook mijn Enyaq haalde snellere laadtijden terwijl die in theorie maar 130KW/h aan kon.

Dus ja ik snap dat er veel factoren meespelen. Maar een van de belangrijkste factoren is toch het feit dat Zeekr gewoon niet 'weet' wanneer je gaat laden tenzij je de native navigatie gebruikt. En we weten allemaal hoe goed die is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-09 13:39

S60

Ron G schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:39:
[...]

Die ervaring deel ik. Servicegerichtheid hebben ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron G
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-08 18:20
Zeekr001 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:58:
[...]

Ervaringen bij Renault, Ford en Volvo. Bij die laatste moest ik de winterbanden ongeveer in juni inplannen om in november aan de beurt te zijn. Personeelstekorten.... Meerdere problemen kregen monteurs a 120 euro/uur niet opgelost zoals een front camera werkend krijgen, een automatische achterklep afstellen, of banden wisselen zonder velgen te beschadigen.
Helaas worden kleine dealers die wel service leveren opgeslokt door de groten.
Over VW hoor ik ook vrij absurde verhalen.
Voor een Porsche ben ik nog aan het sparen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemr
  • Laatst online: 04-09 14:42
Hallo allemaal,

Ik heb tot dusverre (ca 3 maanden) met veel plezier in de auto gereden. Volg dit forum met regelmaat en herken wel wat van de irritaties en problemen. Maar door de bank genomen vind ik het een (hele) fijne auto. Ik rij een Performance Edition. Ik vind het echt een reis-auto. Lekker rustig en ruim.

Heb hiervoor o.a. een Audi A8, BMW 535 en Audi S4 Avant gereden en ook daar was af en toe wel wat gedoe mee.
Electrische auto's zijn natuurlijk wel een soort iPhones op wielen :-) en dat is ook waar ik bij deze auto het meeste problemen ervaar (software). Weet niet of anderen hier last van hebben, maar hier mijn grootste irritaties:
- ZEEKR startscherm dat soms vrij lang op zwart (met logo) staat. Soms ga ik maar gewoon rijden
- Wegens de commentaren op dit forum gebruik ik de standaard navigatie eigenlijk weinig, ondanks dat ik er tot op heden weinig problemen mee heb ervaren - en het wel zo fijn is gegevens in HUD te zien.
- Als ik via CarPlay Google navigatie gebruik valt me op dat het signaal af en toe wegvalt en de kaart niet meebeweegt en dus af en toe weer een 'poot bijtrekt'. meestal geen issue, maar onlangs daardoor op een onbekende weg wel een afslag gemist.
- De verschillen in rij-standen (comfort vs sport etc) zouden wat mij betreft wel wat uitgesprokener mogen zijn. Wellicht is dat met de luchtgeveerde versie beter, maar dat kon ik niet echt merken tijdens de proefrit destijds.

Ik vroeg het al eerder hier, maar heeft iemand toevallig al ervaring met dakdragers?

In elk geval: dank voor alle discussies - wel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spannekeet
  • Laatst online: 26-12-2024
Goedenavond,

Van de week de fietsendrager voor het eerst geprobeerd. Erop zetten ging prima, echter werkte de verlichting soms niet na het uitzetten van de auto en weer willen vertrekken

Aan en uitzetten van de auto werkte soms, maar eigenlijk was de stekker van de fietsendrager erin en eruit de beste optie. Iemand ervaringen mee?

Overigens ook harde reset nodig gehad om trekhaak weer in te krijgen 😅. Eerder geen last gehad met trekhaak in en uit doen (zonder belasting van de trekhaak).

[ Voor 9% gewijzigd door Spannekeet op 08-11-2024 19:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinx
Spannekeet schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 19:39:
Goedenavond,

Van de week de fietsendrager voor het eerst geprobeerd. Erop zetten ging prima, echter werkte de verlichting soms niet na het uitzetten van de auto en weer willen vertrekken

Aan en uitzetten van de auto werkte soms, maar eigenlijk was de stekker van de fietsendrager erin en eruit de beste optie. Iemand ervaringen mee?

Overigens ook harde reset nodig gehad om trekhaak weer in te krijgen 😅. Eerder geen last gehad met trekhaak in en uit doen (zonder belasting van de trekhaak).
Helaas zelfde probleem, ze weten het bij Zeekr ook niet meer. Zijn nu meerdere testen aan het doen in Zweden, met wat geluk komt de nieuwe update dit jaar of begin januari uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Tijsma
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 23-07 17:56
GJLezer schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 21:41:
[...]

Ik zie de optie ook nergens in de app om de lichtshow af te spelen. In de auto staat alles klaar en luk het om alle stappen te doorlopen. Heeft iemand dit voor elkaar gekregen?
Tot stap 8 lukt het.
De lichtshow activeren:
1.
Zorg ervoor dat de buitenverlichting uit is.
2.
Activeer de Wi-Fi-hotspot van de auto.
3.
Navigeer naar Graphic > Lichtshow .
4.
Selecteer de muziek of afspeellijst die u wilt afspelen.
5.
Stap uit de auto en sluit alle portieren.
6.
Open de ZEEKR-app op uw smartphone.
7.
Verbind uw smartphone met de Wi-Fi-hotspot van de auto.
8.
navigeer naar Mijn voertuig > Exterieur lichtshow .
9.
Druk op afspelen.
Ik krijg het ook niet voor elkaar :-(
Iemand nog suggesties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
Spannekeet schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 19:39:
Goedenavond,

Het is sinds de 1.1.2a update vertraagd: de harde reset is niet nodig na afkoppelen, het duurt alleen even. Ik kwam daarachter toen ik de fietsen en drager achterom had opgeruimd en de auto voor het huis had gezet: trekhaak kon achter niet ingeklapt en allerlei vage meldingen over knipperlicht. Eenmaal voor aangekomen nogmaals geprobeerd en toen werkte het. Sinds die versie is ook de weergave in mijn app zwaar vertraagd.
Komende week komt versie 1.2 heb ik gisteren vernomen, dus ik heb weer goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinx
ruudhermans78 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:17:
[...]

Het is sinds de 1.1.2a update vertraagd: de harde reset is niet nodig na afkoppelen, het duurt alleen even. Ik kwam daarachter toen ik de fietsen en drager achterom had opgeruimd en de auto voor het huis had gezet: trekhaak kon achter niet ingeklapt en allerlei vage meldingen over knipperlicht. Eenmaal voor aangekomen nogmaals geprobeerd en toen werkte het. Sinds die versie is ook de weergave in mijn app zwaar vertraagd.
Komende week komt versie 1.2 heb ik gisteren vernomen, dus ik heb weer goede hoop.
Deze rollen ze uit op basis van aanschaf datum, vorige keer duurde het 2 maanden voordat ik de update had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oedsdemeer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
Weemr schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:24:
Ik vroeg het al eerder hier, maar heeft iemand toevallig al ervaring met dakdragers?
Nog geen ervaring. Ze zijn ook nog niet los te koop.

Ik heb hier net na de lancering van de ‘travel edition’ wel contact over gehad met de klantenservice. Deze gaf aan dat ze ‘snel’ via de website ook los verkrijgbaar zijn.

Ik hoop wel ‘sneller’ dan de aangekondigde update gezien het aankomende winterssportseizoen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door oedsdemeer op 09-11-2024 20:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter Tijsma
Deze week nog contact gehad met mijn contactpersoon in Zeist en die gaf aan gaat ze verwachten dat ze begin december te bestellen zouden zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:14
[...]
Zo snel als hieronder is een uitzondering maar 150 kW kom je toch wel vaker op. Hangt ook een beetje van de lader af, hoeveel mensen er tegelijk aan het laden zijn, misschien wel de lokale situatie van het elektriciteitsnet.

Boven de 80% gaat de laadsnelheid bij iedere EV hard naar beneden dus als je tot 97% aan het laden bent, dan kan je nog wel even bezig zijn. Zonde van je tijd.

Als het druk is wordt je in Frankrijk boven de 80% daarom gewoon van een snellader weggestuurd.

Meer informatie over metingen laadsnelheid ZEEKR 001 van Fastned zelf: https://www.fastnedcharging.com/nl/merken-overzicht/zeekr

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xH_zgiDLDrBDS-uFHsFuo7J7Hlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o5VFnSoArTmDm3PddcADYSOH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door HDoc op 10-11-2024 10:32 ]

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTFW
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-09 18:39
Nieuwe update is v1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

HDoc schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:01:
[...]

Zo snel als hieronder is een uitzondering maar 150 kW kom je toch wel vaker op. Hangt ook een beetje van de lader af, hoeveel mensen er tegelijk aan het laden zijn, misschien wel de lokale situatie van het elektriciteitsnet.
Het hangt er ook vanaf hoe leeg je batterij is. Beneden de 20% gaat ie snel naar de 195% als je je accu ook hebt voorverwarmd.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
Al binnen? Is het een verbetering zoals Bright stelt? Ik overweeg de 001 te gaan leasen, maar maak me nogal zorgen over de recensies mbt rijhulp systemen, navigatie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
HDoc schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:01:
[...]

Boven de 80% gaat de laadsnelheid bij iedere EV hard naar beneden dus als je tot 97% aan het laden bent, dan kan je nog wel even bezig zijn. Zonde van je tijd.
Dat snap ik, maar ik moest toch wachten op iemand, dus dat maakte niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeekr001
dedominee schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:48:
[...]

Al binnen? Is het een verbetering zoals Bright stelt? Ik overweeg de 001 te gaan leasen, maar maak me nogal zorgen over de recensies mbt rijhulp systemen, navigatie etc.
Ik heb nog geen melding in mijn app.

En ja ik zou heel goed nadenken of je dat wel wil. Wellicht een proefrit langer dan een uurtje afdwingen voordat je een keuze maakt zodat je er echt een dag mee kan leven. Uurtje een rondje rond de kerk in Zeist merkte ik niet heel erg wat er allemaal niet goed was. Inmiddels ben ik aan allerlei onlogische workarounds gewend. Maar dat zou niet zo moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:27
dedominee schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:48:
[...]

Ik zou in ieder geval nog een proefrit proberen te maken met versie 1.2. En dan een beetje lang als dat kan. Mogelijk hebben ze al een exemplaar staan met die versie in Zeist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Thanks! Ik rij nu een Model Y en zoek iets meer premium. Maar wil er qua tech niet op inleveren uiteraard. Pas eind volgend jaar loopt mijn huidige lease af, dus ik heb nog even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
De software vind je nergens zo goed als in je MY. Dus wees je daar van bewust.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjaak1990
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-01 20:38
Ik rij al jaren Tesla en ik kan je uit ervaring zeggen dat Tesla qua hardware en premium gevoel onderdoet van vele andere merken. Echter is de software geweldig. Al was dit 5 jaar geleden ook nog vrij belabberd. Ik zie dat Zeekr hier sneller stappen in lijkt te maken. We zijn inmiddels dan ook veel verder qua kennis. Daarnaast is het laadnetwerk ook top van Tesla. Maar buiten die 2 voordelen zie ik heel veel mensen overstappen naar andere merken. Niet omdat de tesla zo slecht was, maar vooral dat de fiscale bijtelling ook niet meer het verschil gaat maken. Dan betaal ik toch liever 100-300 euro meer per maand voor een premium gevoel dan te besparen en weer jaren in een zelfde soort auto te rijden. Ik twijfelde over de model Y, maar dat is gewoon een hoge model 3. De afwerking is verbeterd tov 2019, maar het blijven minimale verschillen. Het lijkt mij dus een no brainer om voor de Zeekr te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Dat is niet helemaal een eerlijke vergelijking.

De MY Performance is nog steeds 10K goedkoper dan een 001 Privilege.

De MY RWD is zelfs 15K goedkoper dan de 001 Long Range.

Dus dat je voor 10K meer premium gevoel krijgt is dan natuurlijk wel uit te leggen. Qua aandrijflijn en accu management denk ik dat de MY echt nog steeds wel voor loopt op de 001.

Even ter vergelijk 10K verschil is het verschil tussen een Golf en een Passat dus een hele klasse hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak1990
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-01 20:38
Voor mij was het wel een vergelijk en blijkbaar voor vele op dit forum. Ik heb best wat reacties gezien van mensen afkomstig vanuit een Tesla. Qua prijs range etc zal het dus minder vergelijkbaar zijn. Toch vergelijken vele rijders het met hun huidige auto. De huidige auto’s zijn veelal Volvo, Polestar en Tesla. Zoals ik al aangaf ben ik zeker niet ontevreden geweest na 10 jaar Tesla. Echter vind ik de Zeekr meer premium in verhouding qua prijs/kwaliteit. Tesla heeft er een kunst van gemaakt om zoveel mogelijk functionaliteit te bieden en opties voor zo min mogelijk geld. Ditzelfde doet Zeekr voor 10k meer, maar kan zich dus vergelijken met auto’s van 80-100k. En zoals ik al zei dit betekent voor vele een nieuwe tesla rijden van 450 euro bijtelling of een Zeekr van 550-650 euro bijtelling. Dan is de keuze snel gemaakt voor iemand die meer premium gevoel zou willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:27
Sjaak1990 schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:20:
Voor mij was het wel een vergelijk en blijkbaar voor vele op dit forum. Ik heb best wat reacties gezien van mensen afkomstig vanuit een Tesla. .....Dan is de keuze snel gemaakt voor iemand die meer premium gevoel zou willen hebben.
En het scheelt je ook een bumpersticker Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bk0uC96EHxpzAZD2luMd0mev7Ps=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qy1UxAumtwztv7L8X9e4QfKp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
Dat snap ik, maar ga je 10/15k boven een Zeekr zal je nog meer premium krijgen. Dus ik snap je redenatie wel. Ik heb immers mijn MY ook ingeruild voor een 001. Maar ik denk meer dat de 001 een stap omhoog is qua budget dus natuurlijk dat hij dan wat meer premium voelt. Ik heb ook een Skoda Enyaq RS gehad, die voelde ook meer premium dan een MY, maar niet heel veel minder premium dan een 001. En is vergelijkbaar qua prijs.
Denk dus dat we min of meer op dezelfde lijn zitten :)

Heb maar eens aan support gevraagd wanneer ze de 1.2 update denken uit te rollen. (Ze moeten me inmiddels al wel bij voornaam kennen daar)

[ Voor 12% gewijzigd door Zeekr001 op 11-11-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Sjaak1990 schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:00:
Ik rij al jaren Tesla en ik kan je uit ervaring zeggen dat Tesla qua hardware en premium gevoel onderdoet van vele andere merken. Echter is de software geweldig. Al was dit 5 jaar geleden ook nog vrij belabberd. Ik zie dat Zeekr hier sneller stappen in lijkt te maken. We zijn inmiddels dan ook veel verder qua kennis. Daarnaast is het laadnetwerk ook top van Tesla. Maar buiten die 2 voordelen zie ik heel veel mensen overstappen naar andere merken. Niet omdat de tesla zo slecht was, maar vooral dat de fiscale bijtelling ook niet meer het verschil gaat maken. Dan betaal ik toch liever 100-300 euro meer per maand voor een premium gevoel dan te besparen en weer jaren in een zelfde soort auto te rijden. Ik twijfelde over de model Y, maar dat is gewoon een hoge model 3. De afwerking is verbeterd tov 2019, maar het blijven minimale verschillen. Het lijkt mij dus een no brainer om voor de Zeekr te gaan.
Ik rij inmiddels ook al enige tijd Tesla. 3 jaar een Model 3 en nu bijna 3 jaar een Model Y. Naar tevredenheid overigens hoor, laat ik dat wel zeggen. De Model Y is met 2 kids <2 ook fantastisch. Nu ik wat minder ruimte nodig heb, wil ik weer wat anders gaan rijden. Na 6 jaar Tesla voelt het een beetje saai om weer 'dezelfde' auto te gaan rijden, ook al is het eventueel de Highland/Juniper versie.

Ik gebruik echter de AutoPilot functie (zeer) veel op snelwegen, luister veel Spotify via de Tesla Spotify app en geniet van het gemak van de ingebouwde navigatie gekoppeld aan het laadnetwerk van Tesla.

Ik zoek dus een meer premium interieur (en gewoon wat anders) en wil daar best iets meer voor betalen. Ik wil alleen niet naar een Android Auto koppeling of een AutoPilot die amper functioneert. Dan ga ik er gevoelsmatig op achteruit ipv vooruit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeekr001
dedominee schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:35:
[...]

Ik rij inmiddels ook al enige tijd Tesla. 3 jaar een Model 3 en nu bijna 3 jaar een Model Y. Naar tevredenheid overigens hoor, laat ik dat wel zeggen. De Model Y is met 2 kids <2 ook fantastisch. Nu ik wat minder ruimte nodig heb, wil ik weer wat anders gaan rijden. Na 6 jaar Tesla voelt het een beetje saai om weer 'dezelfde' auto te gaan rijden, ook al is het eventueel de Highland/Juniper versie.

Ik gebruik echter de AutoPilot functie (zeer) veel op snelwegen, luister veel Spotify via de Tesla Spotify app en geniet van het gemak van de ingebouwde navigatie gekoppeld aan het laadnetwerk van Tesla.

Ik zoek dus een meer premium interieur (en gewoon wat anders) en wil daar best iets meer voor betalen. Ik wil alleen niet naar een Android Auto koppeling of een AutoPilot die amper functioneert. Dan ga ik er gevoelsmatig op achteruit ipv vooruit.
Ja dan zou ik zeker wachten tot de update en dan eens gaan rijden.

Wat ik mis uit mijn MY zijn namelijk precies de dingen die jij aanhaalt.

Ik vind de autopilot of ADAS of hou je het ook wil noemen, in de 001 niet comfortabel en ik krijgt niet het echte vertrouwen in het systeem wat je er wel voor nodig hebt. En dat terwijl Tesla enkel camera's gebruikt en Zeekr ook nog radar.

Ik mis de native Apple music app enorm in mijn 001. Natuurlijk can ik CarPlay gebruiken, maar dat is schermvullend en dan zit is dus steeds te switchen tussen CarPlay en native functies terwijl het scherm groot genoeg is om CarPlay slechts op een deel van het scherm te doen.

De ingebouwde Zeekr navigatie is hier genoeg over geschreven, die is gewoon ronduit ruk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Tijsma
Zeekr001 schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:29:
Dat snap ik, maar ga je 10/15k boven een Zeekr zal je nog meer premium krijgen. Dus ik snap je redenatie wel. Ik heb immers mijn MY ook ingeruild voor een 001. Maar ik denk meer dat de 001 een stap omhoog is qua budget dus natuurlijk dat hij dan wat meer premium voelt. Ik heb ook een Skoda Enyaq RS gehad, die voelde ook meer premium dan een MY, maar niet heel veel minder premium dan een 001. En is vergelijkbaar qua prijs.
Denk dus dat we min of meer op dezelfde lijn zitten :)

Heb maar eens aan support gevraagd wanneer ze de 1.2 update denken uit te rollen. (Ze moeten me inmiddels al wel bij voornaam kennen daar)
Waar moet je eigenijk naartoe voor support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
support@zeekr.eu

Maar je kan ook 'gewoon' een support ticket aanmaken op de site: https://www.zeekr.eu/contact

[ Voor 75% gewijzigd door Zeekr001 op 11-11-2024 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:27
dedominee schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:35:
[...]

- Ik vind de Zeekr ADAS echt prettiger dan Tesla FSD. Blij dat ik van dat geruk aan het stuur af ben.
- De Zeekr heeft gewoon native Spotify aan boord.
- De navi is niet geweldig, maar volstaat voor mij (ook buiten NL) - zolang je 'm maar geen laadstops in laat plannen. Maar de Tesla navi ligt inderdaad mijlenver voor op de meeste concurrentie, da's geen vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Alex_N schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:38:
[...]
- De navi is niet geweldig, maar volstaat voor mij (ook buiten NL) - zolang je 'm maar geen laadstops in laat plannen. Maar de Tesla navi ligt inderdaad mijlenver voor op de meeste concurrentie, da's geen vergelijk.
Volgens mij is het eenvoudiger om ABRP toegang te geven tot de SOC van de auto, dan heb je relatief snel een goed werkend systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10-09 19:36
oedsdemeer schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 20:22:
[...]

Nog geen ervaring. Ze zijn ook nog niet los te koop.

Ik heb hier net na de lancering van de ‘travel edition’ wel contact over gehad met de klantenservice. Deze gaf aan dat ze ‘snel’ via de website ook los verkrijgbaar zijn.

Ik hoop wel ‘sneller’ dan de aangekondigde update gezien het aankomende winterssportseizoen ;)
Hoorde dat ze over 2 weken beschikbaar komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mipiti
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-07 11:15
Update 1.2 binnen en geïnstalleerd. Straks 380 km rijden naar Duitsland. Zal vanavond mijn ervaringen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Mipiti schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:27:
Update 1.2 binnen en geïnstalleerd. Straks 380 km rijden naar Duitsland. Zal vanavond mijn ervaringen delen.
Hoe heb je die binnen gekregen, de app zegt nog steeds dat 1.1.2a de nieuwste versie is. Waarom wordt dat niet naar iedereen tegelijkertijd uitgerold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mipiti
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-07 11:15
Zeekr001 schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:33:
[...]

Hoe heb je die binnen gekregen, de app zegt nog steeds dat 1.1.2a de nieuwste versie is. Waarom wordt dat niet naar iedereen tegelijkertijd uitgerold?
Geen idee. Toen ik rond 13.00 in de auto stapte zag ik een pijltje staan en was hij er plotseling. Dus niets voor gedaan. Ook nooit contact gehad met Zeekr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotokkie
  • Laatst online: 16:30
De uitrol van update 1.2 gaat volgens Zeekr random

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Turbotokkie schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:54:
De uitrol van update 1.2 gaat volgens Zeekr random
Klopt. En om 2:00 uur 's nachts. Tenzij je de tijd handmatig aanpast.

Zeekr 001 Privilege 2024

Pagina: 1 ... 34 ... 46 Laatste