Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Mijn idee is dat ze echt even die software op orde moeten gaan krijgen…..Ecological schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:53:
Okay, de achterklep van mijn Zeekr stond opeens open. Kan hem ook niet via de app dicht doen. Jullie een idee!?
Daar in tegen. Zat je in de auto? Heb wel is op dat knopje gedrukt per ongelijk.
En daarnaast heb ik een widget op me homescreen waardoor ik die app open en soms dan per ongelijk een actie aan klik. Lastige is dat de app dan niet altijd weer die actie ongedaan wil maken omdat die app nog niet lekker werkt…
Ik kijk nu al voor de tweede dag tegen dit schermpje aan. Auto doet het verder normaal. Geen idee hoe ik dit weer aan de praat moet krijgen.Rokz schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:50:
[...]
Mijn idee is dat ze echt even die software op orde moeten gaan krijgen…..
:strip_exif()/f/image/ASyDGXUiCItoYXJWO3ZIHBCK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door HDoc op 15-10-2024 18:44 ]
De avatar is een echte foto..
Ik heb de volgende winterbanden:Rokz schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:34:
Welke winterbanden gaan jullie eronder zetten?
22 inch variant.
Zit even te kijken; maar zulke grote prijsverschillen tussen sommige…
Continental WINTERCONTACT TS 850 P FR CONTISEAL XL 106V
Begin november worden ze eronder gezet.
En toch vraag ik me af of ik nog voor ev banden moet gaan ja of de nee. Autoweek etc zijn er vrij duidelijk in dat er wel daadwerkelijk een verschil is…rjvkuppeveld schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:57:
[...]
Ik heb de volgende winterbanden:
Hoe kijken jullie daar tegen aan?
Momenteel de hankook ev banden als aanbieding gekregen. 40 euro duurder dan de Vredestein wintrac pro die ik op al me vorige auto’s had… en die zouden dus blijkbaar niet goed zijn voor de ev auto.
Waarom de 850's, die zijn qua ontwerp al een paar jaar oud, in tegenstelling tot de nieuwe 870's.rjvkuppeveld schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:57:
[...]
Ik heb de volgende winterbanden:
Die laatste is volgens de labels iets stiller en zuiniger, al is mijn ervaring ook dat dat in de praktijk niet altijd evenveel zegt, ik kan geen tests vinden..
De 870 heb je alleen nog niet met seal, maar is dat nu echt zo belangrijk?
Uitloggen / inloggen op de app. Ik heb app verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Toen werkte het weer.HDoc schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:43:
[...]
Ik kijk nu al voor de tweede dag tegen dit schermpje aan. Auto doet het verder normaal. Geen idee hoe ik dit weer aan de praat moet krijgen.
[Afbeelding]
Dank. Gewoon uit- en weer inloggen werkte. Kennelijk zit er toch een server tussen die een time-out kan genereren of zo iets.S60 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:39:
[...]
Uitloggen / inloggen op de app. Ik heb app verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Toen werkte het weer.
Gisteren op en neer ruim 450 km gereden incl veel file. Dan is de range van de zeekr toch wel lekker. Maar beter nog dan is het interieur ook wel echt een fijnere plek om te zijn dan de wachtkamer van de tandarts in de model Y.
Dat werkt (ook) niet goed, is nu met de schemering in ochtend/avond een issue. Soms gaan die lampjes helemaal niet aan dan, ongeacht status van of de koplampen aangegaan zijn ja/nee.TonV schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:06:
[...]
Ik heb gisteren overdag, toen de verlichting van de knoppen weer eens op standje minimaal stond, gekeken naar de instellingen, maar hoe ik de helderheid van het meterscherm en middenscherm ook instel... Geen reactie van de verlichting van de knoppen. Die bleven gewoon nagenoeg onzichtbaar. Heel irritant.
Maar goed... is slechts een vd vele software zaken die niet goed werkt. helaas helaas, zie dat men dit naast trouwens vele andere issues, ook bij de Polestar 4 ook deze ervaring heeft. Gelukkig we springen dan met zijn alleen samen in de sloot :-)
Fijn, dat sommige zaken altijd het zelfde zijn. Zoals de reacties van spidertjespidertje schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:10:
[...]
Dat werkt (ook) niet goed, is nu met de schemering in ochtend/avond een issue. Soms gaan die lampjes helemaal niet aan dan, ongeacht status van of de koplampen aangegaan zijn ja/nee.
Maar goed... is slechts een vd vele software zaken die niet goed werkt. helaas helaas, zie dat men dit naast trouwens vele andere issues, ook bij de Polestar 4 ook deze ervaring heeft. Gelukkig we springen dan met zijn alleen samen in de sloot :-)
Ik vind zijn constructieve en inzichtvolle bijdragen van enorme toegevoegde waarde!HDoc schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:05:
[...]
Fijn, dat sommige zaken altijd het zelfde zijn. Zoals de reacties van spidertje
(nu nog een knop waarmee je de reacties van één gebruiker kan verbergen
Specs
1) Heeft iemand ervaring met het onderhoud van de Zeekr 001? Hoe ver van tevoren moet je dit aanvragen? Wordt het onderhoud door de mobiele servicedienst uitgevoerd of moet je naar het Servicepunt in Zeist? Mijn Zeekr uit december 2023 heeft nu meer dan 35.000 km gereden en moet bij 40.000 km voor een servicebeurt.
2) Wat is de nieuwste softwareversie voor de Zeekr 001? Ik heb momenteel versie Zeekr OS 1.1.2. In het afgelopen jaar heb ik één grote upgrade via de draadloze verbinding ontvangen, terwijl dit bij mijn Tesla bijna maandelijks was. Als er nieuwere versies zijn, kunnen deze dan tijdens de servicebeurt worden geïnstalleerd?
Klopt, ik ben betrouwbaar voorspelbaar consistent en eerlijk! Bedankt voor het compliment 😜HDoc schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:05:
[...]
Fijn, dat sommige zaken altijd het zelfde zijn. Zoals de reacties van spidertje
1) geen id eigenlijk. Hoor het graag van iemand die het weet.aaamaker schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:39:
Ik heb twee vragen:
1) Heeft iemand ervaring met het onderhoud van de Zeekr 001? Hoe ver van tevoren moet je dit aanvragen? Wordt het onderhoud door de mobiele servicedienst uitgevoerd of moet je naar het Servicepunt in Zeist? Mijn Zeekr uit december 2023 heeft nu meer dan 35.000 km gereden en moet bij 40.000 km voor een servicebeurt.
2) Wat is de nieuwste softwareversie voor de Zeekr 001? Ik heb momenteel versie Zeekr OS 1.1.2. In het afgelopen jaar heb ik één grote upgrade via de draadloze verbinding ontvangen, terwijl dit bij mijn Tesla bijna maandelijks was. Als er nieuwere versies zijn, kunnen deze dan tijdens de servicebeurt worden geïnstalleerd?
2) Er zijn zo te zien nog steeds geen updates beschikbaar als je in die geweldige builders productbacklog/roadmap kijkt. Wat daar wel opvalt is dat men met teveel verschillende items tegelijk bezig is waarvan een deel amper door de gebruikers wordt genoemd. Dat gaat daar nog steeds niet goed helaas.
😉ronaldvs schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:25:
[...]
Ik vind zijn constructieve en inzichtvolle bijdragen van enorme toegevoegde waarde!
(nu nog een knop waarmee je de reacties van één gebruiker kan verbergen)
Vervolgens gebeurde dit een kilometer later nog een keer. Dit keer op een kaarsrecht stuk van de snelweg zonder verkeer dat voor mij zat.
Ik kan geen enkele reden verzinnen waarom de auto in die tweede situaties zo plotseling afremde. Snelheid aanpassen aan de hand van verkeersborden heb ik uitstaan. Cruise control stond ingesteld op 120 km/u. Het was donker, maar verder niet regenachtig of en ook geen slecht zicht. Doordat ik zelf snel het stroompedaal indrukte werd de remactie afgebroken, maar anders was ik onder de 80 km/u uitgekomen.
Iemand een vergelijkbare ervaring gehad of ideeën wat de aanleiding zou kunnen zijn?
Op de Zeekr 001 Faceboekgroep hebben ze het over 2 weken. (Overigens heb ik 1.1.2a)aaamaker schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:39:
Ik heb twee vragen:
Ik heb al veelvuldig phantom breaking meegemaakt. Mijn vrouw rijdt niet meer met hulpmiddelen in de Zeekr om die reden. En ik neig er ook naar. Het is gewoon te onvoorspelbaar. Zeker in de spits ben je gewoon een gevaar op de weg als je ineens vanuit het niets sterk afremt.MattMax schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:26:
Gisteravond reed ik op de A2 richting Den Bosch, zo'n 2km voor de afslag naar Kerkdriel. Ik had de auto op cruise control staan (ACC, geen LCC). In een flauwe bocht naar links remde de auto plotseling sterk af, zonder dat er een auto voor mij zat. Op dat moment dacht ik nog dat het wellicht kwam door een vrachtwagen op de meest rechterbaan, ook al reed die nog een stuk voor mij.
Vervolgens gebeurde dit een kilometer later nog een keer. Dit keer op een kaarsrecht stuk van de snelweg zonder verkeer dat voor mij zat.
Ik kan geen enkele reden verzinnen waarom de auto in die tweede situaties zo plotseling afremde. Snelheid aanpassen aan de hand van verkeersborden heb ik uitstaan. Cruise control stond ingesteld op 120 km/u. Het was donker, maar verder niet regenachtig of en ook geen slecht zicht. Doordat ik zelf snel het stroompedaal indrukte werd de remactie afgebroken, maar anders was ik onder de 80 km/u uitgekomen.
Iemand een vergelijkbare ervaring gehad of ideeën wat de aanleiding zou kunnen zijn?
Herken het ook wel. Phantom breaking is overigens niet uniek voor de 001 of ZEEKR, met name Audi's schijnen er ook wel veel last van te hebben. Maar die rijden sowieso raar dus dan valt het niet zo op. Mijn Toyota RAV4 heeft er helemaal géén last van maar die heeft dan ook een radar in de neus, waarmee er twee informatiebronnen zijn waarop de CC zich kan beroepen.MattMax schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:26:
Volgens mij hebben alle auto's dat op Tesla na (dus ook Zeekr). Radar en Lidar gooi ik dan voor het gemak even op een grote hoop.HDoc schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:03:
[...]
maar die heeft dan ook een radar in de neus, waarmee er twee informatiebronnen zijn waarop de CC zich kan beroepen.
[ Voor 27% gewijzigd door Zeekr001 op 22-10-2024 13:11 ]
Ik geloof je direct. Ik had evenwel op basis van de video's over het MobilEye systeem begrepen dat het echt een video-only systeem wasZeekr001 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:11:
[...]
Volgens mij hebben alle auto's dat op Tesla na (dus ook Zeekr). Radar en Lidar gooi ik dan voor het gemak even op een grote hoop.
- https://www.mobileye.com/blog/mobileye-supervision-zeekr-ota-update/
- Mobileye’s ADAS features utilize a 120 degrees 8MP front camera, ensuring robust detection and response to a wide range of objects. With it, drivers may benefit from a set of tools that enhance their drive, from Advanced Warning System (AWS), Automatic Cruise Control (ACC), Automatic Emergency Braking (AEB) and Lane Keep Assist, to Lane Departure Warning, cloud-supported lane centering (where applicable), red traffic light warning and more. The multi-camera configuration allows for a highway hands-off/eyes-on driving experience, features the EyeQ™6H chip connected to six cameras including two long range (front and rear) and four short range, in a manner that anticipates future safety regulations.
Additionally, Mobileye’s Intelligent Speed Assist (ISA) solution for automakers became recognized as the first ‘vision-only’ solution to meet the new European Union (EU) General Safety Regulation (GSR) standards. (https://www.mobileye.com/blog/mobileyes-camera-vision-beyond-what-you-see/)
Onthoudt de navigatie nu dat het geluid uit staat als je opnieuw een bestemming invoert?Jacarst schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:27:
Gisteren in Zeist geweest. Vervangende Zeekr 001 die ik meekreeg had software Beta versie 1.2. Er werd mij verteld dat komende weken een update eraan gaat komen. DMS foutmelding zou dan niet meer moeten gebeuren, lane assist en ACC zouden ook verbeterd zijn en ook navigatiesoftware zou upgrade hebben gehad. Korte rit die ik reed kon ik het nog niet checken. Zag wel verbeteringen bij navigatie en lane assist leek idd beter te werken.
Afgelopen week nog even geprobeerd om op de Zeekr navigatie te rijden, hij zei dat we er 40 minuten langer over zouden doen, wat toch wel vervelend is als je naar Schiphol rijdt voor je vlucht. Waze en Google Maps zouden in ieder geval dat het maar een half uur rijden zou zijn, gelukkig hadden die gelijk. Toch wel heel raar dat er zo'n grove fout in zat.
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Jahoor, flink aantal keren inmiddels.MattMax schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:26:
Gisteravond reed ik op de A2 richting Den Bosch, zo'n 2km voor de afslag naar Kerkdriel. Ik had de auto op cruise control staan (ACC, geen LCC). In een flauwe bocht naar links remde de auto plotseling sterk af, zonder dat er een auto voor mij zat. Op dat moment dacht ik nog dat het wellicht kwam door een vrachtwagen op de meest rechterbaan, ook al reed die nog een stuk voor mij.
Afg week bv nog een keer of 5 zon ervaring.
Nog nooit echt goede logica in kunnen ontdekken behalve dat er dan veelal wat grotere autos/bussen/vrachtwagens in de buurt rijden of schaduw op de weg valt. Soms ook gewoon “out of the blue” zonder wie dan ook in de buurt……
Mobile Eye wordt als leverancier enorm hoog geprezen in de markt maar Zeekr olv Geely weet dat hele systeem te verprutsen. 🤐🤐🤐
Ik herken dit totaal niet, dit werkt bij de Zeekr zoveel prettiger dan bij Tesla. Losjes de hand erop is voldoende. Misschien toch maar even langs Zeist rijden?libero schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:03:
Ik rij nu een maand of 7 met de zeeker en ben over het algemeen best tevreden, enige waar ik wel mateloos aan blijf irriteren is melding handen aan t stuur. Ik hou het stuur losjes vast en op lange stukken snelweg blijft ie maar piepen om de paar minuten, muziek onderbroken etc. heel vervelend, ik begreep dat het hier niet is toegestaan om te praten over nudges e.d. maar hebben meer mensen hier last van, en is er een oplossing? (Niet zeggen stuur beter vasthouden) Bij mn vorige Tesla was dit systeem er ook al maar als het stuur een klein beetje tegendruk voelde was het goed, bij de zeeker moet ik echt knijpen in t stuur.
Knijpen gaat sowieso niet helpen, auto meet draaiende beweging.libero schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:03:
Ik rij nu een maand of 7 met de zeeker en ben over het algemeen best tevreden, enige waar ik wel mateloos aan blijf irriteren is melding handen aan t stuur. Ik hou het stuur losjes vast en op lange stukken snelweg blijft ie maar piepen om de paar minuten, muziek onderbroken etc. heel vervelend, ik begreep dat het hier niet is toegestaan om te praten over nudges e.d. maar hebben meer mensen hier last van, en is er een oplossing? (Niet zeggen stuur beter vasthouden) Bij mn vorige Tesla was dit systeem er ook al maar als het stuur een klein beetje tegendruk voelde was het goed, bij de zeeker moet ik echt knijpen in t stuur.
Wat ik begrepen heb van de Tesla is dat die lichtjes naar links/rechts sturen om te meten of je dat tegenwerkt.
Dat doet de Zeekr (X tenminste) in ieder geval niet.
Je moet dus altijd heel lichtjes stuur naar links of rechts draaien, al is het maar met 1 vinger.
Het is wel knijpen hoor. Heb wel eens geprobeerd te draaien door alleen het midden van het stuur aan te raken of alleen een plastic gedeelte. En dan gaat hij ook piepen.brambo123 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:09:
[...]
Knijpen gaat sowieso niet helpen, auto meet draaiende beweging.
Wat ik begrepen heb van de Tesla is dat die lichtjes naar links/rechts sturen om te meten of je dat tegenwerkt.
Dat doet de Zeekr (X tenminste) in ieder geval niet.
Je moet dus altijd heel lichtjes stuur naar links of rechts draaien, al is het maar met 1 vinger.
Ik "klem" het stuur vaak tussen mijn knieën. Werkt uitstekend.RuudBurger schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:51:
[...]
Het is wel knijpen hoor. Heb wel eens geprobeerd te draaien door alleen het midden van het stuur aan te raken of alleen een plastic gedeelte. En dan gaat hij ook piepen.
Specs
Ook netjes de telefoon gekoppeld (duurde even voordat de 4/5G verbinding tot stand was), maar dit werkt bij mij goed. Ik was hier bang voor, gezien alle horror verhalen hier, maar tot nu toe: ik kan met de telefoon in de broekzak naar de auto lopen, als ik vlakbij ben, ontgrendelt de auto. Ik kan instappen en wegrijden zonder sleutel/keyfob. Vanochtend voor vertrek de verwarming en stoelverwarming vanuit de app aangezet. Ging ook goed.
Wel voor iedere rit 3 systemen/tegels uitzetten. Met name lane keeping werkt niet goed op wegen zonder middenstreep (op mijn Tesla overigens ook niet).
Cruise control en autopilot werken beter dan ik had verwacht. Keurig tussen de lijntjes, afstand tot voorganger goed en na inhalen pakt hij zelf de lane keeping weer op, in tegenstelling tot Tesla waar je hem elke keer opnieuw moet activeren.
Als je instapt staat soms de radio aan, soms niet. Soms start Android auto direct, soms niet. Nog geen logica in kunnen ontdekken.
Door Zeekr werd verteld dat er inderdaad spoedig een update komt. Mijn auto heeft versie 1.1.2a.
Verder is het wennen aan de afmetingen, het is wel een lel van een auto en dat merk je in smalle straatjes.
Goed merkbaar vind ik het verschil tussen Comfort en Sport. In de sport-stand reageert hij echt veel feller en rijdt de auto strakker. Voor lange dagelijkse ritten is comfort prima. Hij onthoudt overigens wel de laatst gebruikte stand en springt niet automatisch terug naar Comfort.
Qua software is er nog wel werk aan de winkel, maar de eerste indruk valt niet tegen. Maar ik blijf het kritisch volgen.
Bij mij werken de knoppen en op stuur nauwelijks. Ik hoorde gisteren überhaupt voor het eerst dat ze verlicht waren. Ik vermoed dus dat mijn stuur behoorlijk bugs heeft. Maar daar tegenover staat dus dat ik werkelijk waar nog 0 keer de melding gehad hebt die hij hebt.libero schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:03:
Overigens worden de Polestar $'s teruggeroepen juist omdat er zoveel problemen zijn met het stuur. Dus wellicht volgt dat voor Zeekr ook.
Vraagje, vandaag kreeg ik ineens de melding “Geen sporen” in het scherm achter het stuur. Iemand enig idee ?
Geen sporen, No tracks, ofwel geen muziek te spelen 😉 Niets ernstig dus..Spannekeet schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:49:
Goedeavond allemaal! Vorige week mijn Zeekr 001 Performance opgehaald. Eerste indruk meer dan prima, was beetje sceptisch gezien alle berichten hier maar valt mij alles mee (als je wat systemen uitzet).
Vraagje, vandaag kreeg ik ineens de melding “Geen sporen” in het scherm achter het stuur. Iemand enig idee ?
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen??JoostvdB1974 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:09:
Gisteren mijn Zeekr 001 Privilege mogen ophalen in Zeist. Het afhalen was in elk geval een prettige ervaring, ruim de tijd om alles te laten zien en uit te leggen en gebak en confetti (vanwege mijn verjaardag) erbij!.
Ook netjes de telefoon gekoppeld (duurde even voordat de 4/5G verbinding tot stand was), maar dit werkt bij mij goed. Ik was hier bang voor, gezien alle horror verhalen hier, maar tot nu toe: ik kan met de telefoon in de broekzak naar de auto lopen, als ik vlakbij ben, ontgrendelt de auto. Ik kan instappen en wegrijden zonder sleutel/keyfob. Vanochtend voor vertrek de verwarming en stoelverwarming vanuit de app aangezet. Ging ook goed.
Wel voor iedere rit 3 systemen/tegels uitzetten. Met name lane keeping werkt niet goed op wegen zonder middenstreep (op mijn Tesla overigens ook niet).
Cruise control en autopilot werken beter dan ik had verwacht. Keurig tussen de lijntjes, afstand tot voorganger goed en na inhalen pakt hij zelf de lane keeping weer op, in tegenstelling tot Tesla waar je hem elke keer opnieuw moet activeren.
Als je instapt staat soms de radio aan, soms niet. Soms start Android auto direct, soms niet. Nog geen logica in kunnen ontdekken.
Door Zeekr werd verteld dat er inderdaad spoedig een update komt. Mijn auto heeft versie 1.1.2a.
Verder is het wennen aan de afmetingen, het is wel een lel van een auto en dat merk je in smalle straatjes.
Goed merkbaar vind ik het verschil tussen Comfort en Sport. In de sport-stand reageert hij echt veel feller en rijdt de auto strakker. Voor lange dagelijkse ritten is comfort prima. Hij onthoudt overigens wel de laatst gebruikte stand en springt niet automatisch terug naar Comfort.
Qua software is er nog wel werk aan de winkel, maar de eerste indruk valt niet tegen. Maar ik blijf het kritisch volgen.
kan met de telefoon in de broekzak naar de auto lopen, als ik vlakbij ben, ontgrendelt de auto.
Want volgens Zeekr kan dit nog niet namelijk.
Je hebt gelijk, ik moet dit rectificeren. Ik had toevalig ook de keyfob in de jaszak en daar reageerde de auto op. Omdat hij overging op Android auto had ik even de illusie dat hij door de telefoon open ging. 5 jaar Tesla gewendspidertje schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:11:
[...]
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen??
kan met de telefoon in de broekzak naar de auto lopen, als ik vlakbij ben, ontgrendelt de auto.
Want volgens Zeekr kan dit nog niet namelijk.

Over de keyfobs gesproken: de batterij gaat niet zo heel lang mee. Na een paar maanden was de eerste aan vervanging toe. Ik las dat het heel eenvoudig is de niet-zo-standaard 3032 batterij te vervangen dus: gedaan. Ik had zelf de goedkope variant genomen en dat gaf allemaal problemen met de sleutel. Na binnen een twee maanden 5x de batterij te hebben vervangen kocht ik weer een nieuw setje van een ander merk: geen enkel probleem meer.JoostvdB1974 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:47:
[...]
Je hebt gelijk, ik moet dit rectificeren. Ik had toevalig ook de keyfob in de jaszak en daar reageerde de auto op. Omdat hij overging op Android auto had ik even de illusie dat hij door de telefoon open ging. 5 jaar Tesla gewend
Mijn les: Neem dus niet de allergoedkoopste 3032 batterijen en als je problemen met de keyfob hebt, koop gewoon een andere batch.
Ik lees dit probleem vaker, maar mijn ervaring is anders. Sinds de aflevering van de Zeekr vorig jaar december heb ik de batterij nog niet hoeven vervangen. Wel heb ik naar aanleiding van alle berichten wel een reserve batterij in de auto liggenHDoc schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:17:
[...]
Over de keyfobs gesproken: de batterij gaat niet zo heel lang mee. Na een paar maanden was de eerste aan vervanging toe. Ik las dat het heel eenvoudig is de niet-zo-standaard 3032 batterij te vervangen dus: gedaan. Ik had zelf de goedkope variant genomen en dat gaf allemaal problemen met de sleutel. Na binnen een twee maanden 5x de batterij te hebben vervangen kocht ik weer een nieuw setje van een ander merk: geen enkel probleem meer.
Mijn les: Neem dus niet de allergoedkoopste 3032 batterijen en als je problemen met de keyfob hebt, koop gewoon een andere batch.
Specs
IN de auto?ronaldvs schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:20:
[...]
Ik lees dit probleem vaker, maar mijn ervaring is anders. Sinds de aflevering van de Zeekr vorig jaar december heb ik de batterij nog niet hoeven vervangen. Wel heb ik naar aanleiding van alle berichten wel een reserve batterij in de auto liggen
@HDoc Heb al vaker gemerkt dat goedkope batterijen (bv via Ali, Amazon of bij de Action in de bakken) al te lang liggen en eigenlijk tegen de expiratiedatum aanlopen. Die batterijen liggen dan al jaren stil waardoor ze al zo goed als leeg zijn op het moment dat jij ze een keer thuisgestuurd krijgt. Ook bij Bol een keer meegemaakt hoor. Tja dan kun je blijven wisselen. Maar of dat dan de schuld van de Zeekr sleutel is.. dat durf ik te betwijfelen.
*sowieso
Het is ook belachelijk, die keyfob werkt 'gewoon' op BT signalen. Dus het is niet gek dat je een always on BT zendertje hebt en een knopcel batterijtje dat hij snel leeg gaat natuurlijk.HDoc schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:17:
[...]
Over de keyfobs gesproken: de batterij gaat niet zo heel lang mee. Na een paar maanden was de eerste aan vervanging toe. Ik las dat het heel eenvoudig is de niet-zo-standaard 3032 batterij te vervangen dus: gedaan. Ik had zelf de goedkope variant genomen en dat gaf allemaal problemen met de sleutel. Na binnen een twee maanden 5x de batterij te hebben vervangen kocht ik weer een nieuw setje van een ander merk: geen enkel probleem meer.
Nog vreemder is dan dus eigenlijk dat de fob wel keyless entry ondersteund en het protocol op je telefoon niet.

Het device wat het signaal uitzend zou niet uit moeten maken imho.
Dat vind ik zo slecht heel de tijd naar die slechte vertaling te moeten kijken. Waarom kan ik niet iets anders in dat display zetten? Ik luister nauwelijks muziek in de auto. Lekker rustig. (en zo goed is het standaard systeem van de performance ook nietoedsdemeer schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:56:
[...]
Geen sporen, No tracks, ofwel geen muziek te spelen 😉 Niets ernstig dus..
[ Voor 16% gewijzigd door Zeekr001 op 24-10-2024 10:02 ]
Er ligt er 1 in de auto (ga ervan uit ik op tijd een waarschuwing krijg) en er liggen er een paar thuis.DonJunior schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:30:
[...]
IN de auto?
@HDoc Heb al vaker gemerkt dat goedkope batterijen (bv via Ali, Amazon of bij de Action in de bakken) al te lang liggen en eigenlijk tegen de expiratiedatum aanlopen. Die batterijen liggen dan al jaren stil waardoor ze al zo goed als leeg zijn op het moment dat jij ze een keer thuisgestuurd krijgt. Ook bij Bol een keer meegemaakt hoor. Tja dan kun je blijven wisselen. Maar of dat dan de schuld van de Zeekr sleutel is.. dat durf ik te betwijfelen.
Specs
Ja die waarschuwing krijg je. Later dezelfde dag even de batterij vervangen en je kunt verder. Vorige week voor het eerst - na 7 maanden - moeten doen.ronaldvs schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:39:
[...]
Er ligt er 1 in de auto (ga ervan uit ik op tijd een waarschuwing krijg) en er liggen er een paar thuis.
Je hebt gelijk hoor, ik neem ZEEKR niets kwalijk, 't is gewoon dat een goede batterij een half jaar tot kennelijk 3/4 jaar mee gaat. Misschien ietsje minder dan een Toyota keyfob maar ook die hebben geregeld een nieuwe batterij nodig. Die 3032's zijn evenwel minder courant, dus heb je meer kans dat je een setje oude rommel thuisgestuurd krijgt..DonJunior schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:30:Heb al vaker gemerkt dat goedkope batterijen (bv via Ali, Amazon of bij de Action in de bakken) al te lang liggen en eigenlijk tegen de expiratiedatum aanlopen. (...) Maar of dat dan de schuld van de Zeekr sleutel is.. dat durf ik te betwijfelen.
Het schijnt er ook mee van doen te hebben of je je keyfob in je zak hebt en die veel beweegt of dat je die ergens stil hebt liggen. Voor mij is het eenvoudig: ik loop altijd met de keyfob op zak en ook nog eens vaak in de buurt van de auto, die dan automatisch weer ontgrendeld en weer op slot gaat. Dus steeds Bluetooth actie. Ik verbaas me er dan ook niets over dat ik een keertje die batterij moet vervangen. Enige dat ik wil aangeven is dat je qua batterijen dan beter niet de goedkoopste rommel kan kopen..ronaldvs schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:20:
[...]
Ik lees dit probleem vaker, maar mijn ervaring is anders. Sinds de aflevering van de Zeekr vorig jaar december heb ik de batterij nog niet hoeven vervangen. Wel heb ik naar aanleiding van alle berichten wel een reserve batterij in de auto liggen
Er staat ook een app in de Zeekr store (in de auto) die je sleutel update, zodat die minder stroom verbruikt, naar het schijnt.HDoc schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:46:
[...]
Je hebt gelijk hoor, ik neem ZEEKR niets kwalijk, 't is gewoon dat een goede batterij een half jaar tot kennelijk 3/4 jaar mee gaat. Misschien ietsje minder dan een Toyota keyfob maar ook die hebben geregeld een nieuwe batterij nodig. Die 3032's zijn evenwel minder courant, dus heb je meer kans dat je een setje oude rommel thuisgestuurd krijgt..
Ik heb sinds september de Zeekr 001 Performance. Ik lees hier wat mensen over auto pilot praten, waar vind ik deze? Ik zie wel adaptive cruise control, echter moet ik nog steeds sturen om tussen de lijntjes te blijven. Of is acc hetzelfde als cruise controle? Bedankt!
Maar daar mis je niets aan als hij niet aan staat. Bij mij is dat een van de drie stappen die meteen uit gaan.
- Lane assist
- Bestuurders controle
- Snelheidswaarschuwing
[ Voor 14% gewijzigd door Zeekr001 op 25-10-2024 11:14 ]
Dank u!Zeekr001 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:13:
Er is geen autopilot. Dat je moet sturen om tussen de lijntjes te blijven kan alleen komen omdat de lane assist niet aanstaat. Dat zou je moeten zien door een oranje icoontje in je drivers display. Maar de gaat standaard iedere rit opnieuw aan.
Maar daar mis je niets aan als hij niet aan staat. Bij mij is dat een van de drie stappen die meteen uit gaan.En dan pas wegrijden.
- Lane assist
- Bestuurders controle
- Snelheidswaarschuwing
Wat jij zoekt is LCC (lane centering control), of highway assist zoals het in de handleiding ook genoemd wordt.Hallohallo schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:07:
Goedemorgen allemaal,
Ik heb sinds september de Zeekr 001 Performance. Ik lees hier wat mensen over auto pilot praten, waar vind ik deze? Ik zie wel adaptive cruise control, echter moet ik nog steeds sturen om tussen de lijntjes te blijven. Of is acc hetzelfde als cruise controle? Bedankt!
Zie de Highway assist quick guide in de handleiding
Volgens mij heb ik wel eens met LCC gereden terwijl lane keep assist uitgeschakeld was.Zeekr001 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:13:
Er is geen autopilot. Dat je moet sturen om tussen de lijntjes te blijven kan alleen komen omdat de lane assist niet aanstaat. Dat zou je moeten zien door een oranje icoontje in je drivers display. Maar de gaat standaard iedere rit opnieuw aan.
Maar daar mis je niets aan als hij niet aan staat. Bij mij is dat een van de drie stappen die meteen uit gaan.En dan pas wegrijden.
- Lane assist
- Bestuurders controle
- Snelheidswaarschuwing
Maar ik heb een X, kan net weer anders zijn.
Als je echter melding hebt dat lane keep assist niet beschikbaar is terwijl het wel is ingeschakeld, dan is natuurlijk camera/sensor meer het probleem en werkt LCC ook niet.
Dat is meer bij mist of zware regen.
Als je 1x op het knopje aan de linkerkant op het stuur klikt, dan schakel je de ACC in (cruise control met automatisch afstand houden). Als je 2x op dit knopje klikt, dan schakel je de LCC in (dat is vergelijkbaar met Autopilot). Tot slot kan je in de instellingen nog aanzetten dat het activeren van de richtingaanwijzer tijdens het rijden met LCC automatisch een rijstrookwissel in gang zet. De vertaling van deze feature is heel krom en is iets als (uit mijn hoofd) "Schakelpook wijziging rijstrook". Dit werkt alleen als er voldoende ruimte is om ook daadwerkelijk van rijbaan te wisselen. In druk verkeer geen aanrader en de bijbehorende piepjes zijn helaas niet uit te schakelen.Hallohallo schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:07:
Goedemorgen allemaal,
Ik las op een zeekr forum op facebook dat de update inmiddels gepusht is naar een aantal auto’s? Iemand uit deze groep inmiddels een update rijker?MattMax schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:05:
[...]
Klopt! Ik heb ook geen jaartal gehoord, maar hoop op 2024
Mag hopen dat men eindelijk de verwarming die wel degelijk achter de camera zit (volgens Zeekr zelf) eens weten aan te sturen met de nieuwe software die er schijnbaar aan zit te komen.Ecological schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:14:
Vanmorgen reed ik weg na een half uur defrosten en er zat nog steeds vocht bij de front camera, waardoor ik kermis had op mijn Dashboard. Heeft iemand al gehoord over een recall? Ik ga voor nu i.i.g. wel een scherm erop plaatsen.
Scherm erop plaatsen… wie weet helpt het…. Lam weten of dat wat doet en wat het dan doet
Bekend probleem bij Zeekr, de meldingen geven aan dat je auto rijp voor de sloop is maar gewoon 1 van de vele bugs.Ecological schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:14:
Vanmorgen reed ik weg na een half uur defrosten en er zat nog steeds vocht bij de front camera, waardoor ik kermis had op mijn Dashboard. Heeft iemand al gehoord over een recall? Ik ga voor nu i.i.g. wel een scherm erop plaatsen.
Wat vertel je me nu…. Zijn er bugs bij de Zeekr autos?? Wowwwww 🤐Stinx schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:54:
[...]
Bekend probleem bij Zeekr, de meldingen geven aan dat je auto rijp voor de sloop is maar gewoon 1 van de vele bugs.
Een beperkt aantal mensen is aan het testen met de update, maar mag hier niets over zeggen/schrijven (NDA). Ik verwacht dat de update binnen niet al te lange tijd (2-4 weken) naar iedereen wordt gestuurd.Stinx schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:46:
[...]
Ik las op een zeekr forum op facebook dat de update inmiddels gepusht is naar een aantal auto’s? Iemand uit deze groep inmiddels een update rijker?
Misschien kunnen jullie spidertje toevoegen aan de testgroep. Hij moppert wel heel veel maar weet daarmee de problemen allemaal wel op te schrijven. Als de software ontwikkelaars hem tevreden kunnen stellen hebben we dan een echt veel beter auto...JoostvdB1974 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 21:03:
[...]
Een beperkt aantal mensen is aan het testen met de update, maar mag hier niets over zeggen/schrijven (NDA). Ik verwacht dat de update binnen niet al te lange tijd (2-4 weken) naar iedereen wordt gestuurd.
Ik denk dat spidertje liever een mooi inruil aanbod van Porsche wil 😂😂HDoc schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 08:01:
[...]
Misschien kunnen jullie spidertje toevoegen aan de testgroep. Hij moppert wel heel veel maar weet daarmee de problemen allemaal wel op te schrijven. Als de software ontwikkelaars hem tevreden kunnen stellen hebben we dan een echt veel beter auto...
Dat is Zeekr :-)HDoc schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 08:01:
[...]
Misschien kunnen jullie spidertje toevoegen aan de testgroep. Hij moppert wel heel veel maar weet daarmee de problemen allemaal wel op te schrijven. Als de software ontwikkelaars hem tevreden kunnen stellen hebben we dan een echt veel beter auto...
btw, ik heb al aantal keren mijn bevindingen met Zeekr gedeeld. Ook met bv hoofd technische dienst die naast me in de auto dat heeft genoteerd. Alleen gericht op de echte hoofdzaken die men al voor de start vd verkoop in orde had moeten hebben.
Als men dat gewoon in orde maakt dan zijn we wl heel heel eind verder.... echter ik verwacht dat dit nog wel 2 jaar zal gaan duren in huidig tempo/aanpak, en dan is nog maar de vraag of het in orde is.
Het is een rommeltje bij Geely wat betreft het ontwikkelen van software. Daar heeft men nog heel heel veel te leren en te verbeteren. Met de huidige vrij gesloten en besloten aanpak met veel te weinig feedback momenten en ervaringen van auto's op de weg in Europa blijft het achter de feiten aanlopen vrees ik voor die club.
Ik ben nu al benieuwd wat dadelijk het deel zal zijn dat opnieuw een Zeekr zal aanschaffen.... dan zie je of als die zgn tevreden klanten dat ook echt waren....
Klopt!!! :-)Stinx schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:25:
[...]
Ik denk dat spidertje liever een mooi inruil aanbod van Porsche wil 😂😂
Vrij treurig eigenlijk dat mensen die gewoon volle pond dienen te betalen door Zeekr worden misbruikt als testrijders.... en dan moet je je snufferd ook nog eens dichthouden.... echt een 20e eeuw aanpak dat laatste en het vervelende ervan is dat de ontwikkelingen daardoor veel en veel te langzaam gaan.JoostvdB1974 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 21:03:
[...]
Een beperkt aantal mensen is aan het testen met de update, maar mag hier niets over zeggen/schrijven (NDA). Ik verwacht dat de update binnen niet al te lange tijd (2-4 weken) naar iedereen wordt gestuurd.
Andere Chinese merken doen dat anders en je ziet dan ook dat de ontwikkelingen aar veel en veel en veel sneller verlopen.
6 maanden na de vorige update moet de komende wel een enorme stap vooruit zijn inclusief ook look&feel en gebruiksgemak bv, anders slaat men de plank echt mis als je weer 6 maanden erover doet om zon flut update zoals de vorige keer af te leveren. We shall see.... weinig vertrouwen in eerlijk gezegd.
Ja, sorry....zal die van mij wel weer zijn geweestspidertje schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:10:
Was het maar zon feest dan was ik er vanaf geweest 😂😂😂😂😂
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/AdoA7l9JMTfMorDU6rFk5J4D.png?f=user_large)
Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel blij ben dat ik lease, ik vond de bugs op het begin ook niet zo erg. Maar we zijn nu een jaar later, en ik vind echt wel dat de grootste bugs en onveilige features als de achterklep die open kan in drive, allang opgelost had moeten worden. Ik geef ze nog even en anders ga ik het wel melden bij de RDW.spidertje schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:54:
[...]
Vrij treurig eigenlijk dat mensen die gewoon volle pond dienen te betalen door Zeekr worden misbruikt als testrijders.... en dan moet je je snufferd ook nog eens dichthouden.... echt een 20e eeuw aanpak dat laatste en het vervelende ervan is dat de ontwikkelingen daardoor veel en veel te langzaam gaan.
Andere Chinese merken doen dat anders en je ziet dan ook dat de ontwikkelingen aar veel en veel en veel sneller verlopen.
6 maanden na de vorige update moet de komende wel een enorme stap vooruit zijn inclusief ook look&feel en gebruiksgemak bv, anders slaat men de plank echt mis als je weer 6 maanden erover doet om zon flut update zoals de vorige keer af te leveren. We shall see.... weinig vertrouwen in eerlijk gezegd.
Vanochtend eens geprobeerd, die stand is niet te gebruiken bij deze temperaturen en luchtvochtigheid. Achterruitverwarming gaat niet aan en raam beslaat, en idd de volledige kerstboom van lampjes ging aan.Ecological schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:14:
De normale verwarming doet het dan beter, ook al zijn dan de spiegels en achterraam nog niet iets langer beslagen. Werkt ook niet echt goed eerlijk gezegd.
Waar ga je dat scherm op plaatsen dan? Ik rijdt dagelijks weg met de kerstboom...Ecological schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:14:
Ik heb de laatste dagen dat de deuren gewoon doodleuk van het slot gaan. Normaal op mijn oprit niet zo'n probleem, maar omdat hij daar nu even niet kan staan vind ik dat een minder fijne gedachte.spidertje schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:56:
Kan ik dat alarm vd auto ook ergens echt uitzetten?? Dat ding gaat vandaag om de haverklap af en geen id waarom….
Zelfs als de auto niet op slot staat gaat het alarm af….. het wordt gekker en gekker…. 🤮🤮🤮
Dat willen we allemaal wel. Maar eerlijkheid gebied te zeggen... die zijn ook niet foutloos. (uit ervaring)Stinx schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:25:
[...]
Ik denk dat spidertje liever een mooi inruil aanbod van Porsche wil 😂😂
Mijn ervaring is inderdaad de verwarming aanzetten. Dat lost het hiet op maar maakt het minder erg.spidertje schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:15:
[...]
Vanochtend eens geprobeerd, die stand is niet te gebruiken bij deze temperaturen en luchtvochtigheid. Achterruitverwarming gaat niet aan en raam beslaat, en idd de volledige kerstboom van lampjes ging aan.
De normale verwarming doet het dan beter, ook al zijn dan de spiegels en achterraam nog niet iets langer beslagen. Werkt ook niet echt goed eerlijk gezegd.
Over verwarming gesproken.
Klopt het dat de 'auto' stand niet de ventilatorsnelheid regelt?
Hij kan in auto staan met / en dan ondanks dat je hem op de laagste temp zet gaat hij niet harder blazen. En als hij op auto staat met //// dan blijft hij als hij warm is (of lijkt te zijn) gewoon op stand 4 blazen. Maar ik kan nergens vinden waarmee ik 'auto' ook echt 'auto' kan maken.
Is er ergens een knop om de achterklep open te doen, of alleen via het scherm?Ecological schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 17:49:
[...]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel blij ben dat ik lease, ik vond de bugs op het begin ook niet zo erg. Maar we zijn nu een jaar later, en ik vind echt wel dat de grootste bugs en onveilige features als de achterklep die open kan in drive, allang opgelost had moeten worden. Ik geef ze nog even en anders ga ik het wel melden bij de RDW.
Naast het knopje voor het handschoenenkastje onder het scherm. Heel handig... denk je het handschoenenkastje open te doen, gaat de achterklep open!Zeekr001 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:26:
[...]
Is er ergens een knop om de achterklep open te doen, of alleen via het scherm?

Zeekr 001 Privilege
Helaas... Écht automatisch is hij niet inderdaad. Ventilatorstand is onafhankelijk van de gekozen "automatische" stand van de verwarming.Zeekr001 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:21:
[...]
Mijn ervaring is inderdaad de verwarming aanzetten. Dat lost het hiet op maar maakt het minder erg.
Hij kan in auto staan met / en dan ondanks dat je hem op de laagste temp zet gaat hij niet harder blazen. En als hij op auto staat met //// dan blijft hij als hij warm is (of lijkt te zijn) gewoon op stand 4 blazen. Maar ik kan nergens vinden waarmee ik 'auto' ook echt 'auto' kan maken.

Zeekr 001 Privilege
Wauw, deze auto blijft me verbazen. En dat is niet echt in positieve zin.TonV schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:51:
[...]
Helaas... Écht automatisch is hij niet inderdaad. Ventilatorstand is onafhankelijk van de gekozen "automatische" stand van de verwarming.

Dit is niet kenmerkend voor Zeekr. Ik reed hiervoor een Volvo V60 en daar was dit precies hetzelfde, net als bij alle andere merken van de Geely groep. Of het handig is kun je je afvragen, maar het is in ieder geval een keuze die niet typerend voor de 001 is.TonV schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:51:
[...]
Helaas... Écht automatisch is hij niet inderdaad. Ventilatorstand is onafhankelijk van de gekozen "automatische" stand van de verwarming.
Grappig ik had een S60 en die regelde dat toch echt allemaal zelf.Windom Earle schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:50:
[...]
Dit is niet kenmerkend voor Zeekr. Ik reed hiervoor een Volvo V60 en daar was dit precies hetzelfde, net als bij alle andere merken van de Geely groep. Of het handig is kun je je afvragen, maar het is in ieder geval een keuze die niet typerend voor de 001 is.
Hmm misschien is dat het verschil...Actually it's a very clever climate system. The fan speed selector and the Auto button work together. If you select Auto and then a fan speed of, say, 3 it adjusts the speed automatically between Minimum and the 3 speed setting. Set it to 4 and it will cover the speed range from Minimum to 4, and so on. MAX speed setting is different in that the fan goes straight to max speed and stays there.
The benefit is that if, like me, you don't like the noise the fan makes when on full you can limit the speed but still have automatic control of it. I have mine set to 3 and Auto for this reason.
[ Voor 41% gewijzigd door Zeekr001 op 28-10-2024 11:57 ]
Misschien dat ze dat in de gefacelifte versie hebben verbeterd of het was in de S60 standaard (die kwam een jaar later uit dan de eerste V60's), maar mijn november 2018 exemplaar deed dat echt niet. (heb ik me overigens ook 5 jaar lang licht aan gestoord). Draaide jouw S60 op android automotive toevallig?Zeekr001 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:55:
[...]
Grappig ik had een S60 en die regelde dat toch echt allemaal zelf.
[ Voor 11% gewijzigd door Windom Earle op 28-10-2024 11:58 ]
Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Het was voor mij een voorloopauto, dus heb me er niet heel erg in verdiept.Windom Earle schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:57:
[...]
Misschien dat ze dat in de gefacelifte versie hebben verbeterd of het was in de S60 standaard (die kwam een jaar later uit dan de eerste V60's), maar mijn november 2018 exemplaar deed dat echt niet. (heb ik me overigens ook 5 jaar lang licht aan gestoord). Draaide jouw S60 op android automotive toevallig?
Als je de ‘aanjager’ aanzet dat gaat ie vol aan en als je weer deze uitdrukt komt het systeem weer in de vertrekpositie qua ventilatie. Of bedoel je dit niet?Zeekr001 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:21:
[...]
Mijn ervaring is inderdaad de verwarming aanzetten. Dat lost het hiet op maar maakt het minder erg.
Klopt, is ook zoiets onbegrijpelijks…Zeekr001 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:21:
[...]
Zou leuk als dat gebeurt als je met de telefoon in de broekzak aan komt lopen…Zeekr001 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:15:
[...]
Ik heb de laatste dagen dat de deuren gewoon doodleuk van het slot gaan. Normaal op mijn oprit niet zo'n probleem, maar omdat hij daar nu even niet kan staan vind ik dat een minder fijne gedachte.
Zag trouwens vanochtend in de app dat afg nacht dat dit ook spontaan 2x plaats had gevonden….
De keyfob heeft een aardig bereik. Je merkt dat pas goed als de batterij van je keyfob leeg dreigt te raken.spidertje schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:40:
[...]
Zou leuk als dat gebeurt als je met de telefoon in de broekzak aan komt lopen…
Zag trouwens vanochtend in de app dat afg nacht dat dit ook spontaan 2x plaats had gevonden….
Heb het zelfde als de kinderen in de auto blijven. Ik zet detectie van leven uit en verminderde bewaking aan. Of ik laat de sleutel gewoon in de auto liggen, dan blijft de auto open.Marshall schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:43:
Vraagje: afgelopen week wilden we even kort de supermarkt in terwijl de hond in de auto bleef. Daarom de detectie aanwezigheid van leven uitgezet. Toen we buitenkwamen stond de Zeekr toch te loeien. Wat zijn we vergeten? Moet de verminderde bewaking ook aan? Of is er ergens nog een andere functie?
De update vorige week ging ook probleemloos (wat er veranderd is nog niet kunnen traceren overigens).
Met mijn kinderen doe ik dat ook, de auto open laten met de hond erin vind ik iets te uitdagend 😉HDoc schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:49:
[...]
Heb het zelfde als de kinderen in de auto blijven. Ik zet detectie van leven uit en verminderde bewaking aan. Of ik laat de sleutel gewoon in de auto liggen, dan blijft de auto open.
Ik raad aan om de functie aan te zetten die iets van "parking comfort" heet, kan wel foto maken, wellicht zou dat werken?Marshall schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:43:
Vraagje: afgelopen week wilden we even kort de supermarkt in terwijl de hond in de auto bleef. Daarom de detectie aanwezigheid van leven uitgezet. Toen we buitenkwamen stond de Zeekr toch te loeien. Wat zijn we vergeten? Moet de verminderde bewaking ook aan? Of is er ergens nog een andere functie?
Hier staat tekst
Het is inderdaad een fijne reisauto! Ik neem aan de update naar 1.1.2a? Er komt een grotere update naar het schijnt.Marshall schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:50:
Overigens afgelopen week naar Luxemburg geweest met de auto, voor de positieve noot op dit forum: wat een heerlijke auto is het dan toch, 300km aaneen en volledig onvermoeid aankomen. Als die piep bij baanwissel met LCC nog ingesteld kan worden ben ik extra blij. 😉
De update vorige week ging ook probleemloos (wat er veranderd is nog niet kunnen traceren overigens).
Wat kan een mens toch genieten! ☺️
Zeekr 001 Privilege 2024
Die zit sowieso al jaren in de VW GolfSjaak_Afhaak schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:00:
Daar heb je gewoon Pet-mode voor, toch?
1.1.2a heb ik ook maar dat noem ik geen update. De met tromgeroffel aangekondigde update die eind september zou komen en nu eind oktober zal eind november wel verschijnen en dan hoop ik dat ze alle auto’s binnen een week updaten en niet verdeeld over 3 maanden 😬😬JoostvdB1974 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:56:
[...]
Het is inderdaad een fijne reisauto! Ik neem aan de update naar 1.1.2a? Er komt een grotere update naar het schijnt.
Fijn dat je zo optimistisch blijft 😏Stinx schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:13:
[...]
1.1.2a heb ik ook maar dat noem ik geen update. De met tromgeroffel aangekondigde update die eind september zou komen en nu eind oktober zal eind november wel verschijnen en dan hoop ik dat ze alle auto’s binnen een week updaten en niet verdeeld over 3 maanden 😬😬
Het is een nieuw model, maar zou kunnen worden gezien als de SUV neef van de Zeekr 001, ook qua prijzen.
Ik neem aan dat je die gewoon kan forceren toch? Toch?Stinx schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:13:
[...]
1.1.2a heb ik ook maar dat noem ik geen update. De met tromgeroffel aangekondigde update die eind september zou komen en nu eind oktober zal eind november wel verschijnen en dan hoop ik dat ze alle auto’s binnen een week updaten en niet verdeeld over 3 maanden 😬😬

Super dikke auto!Amersfoort schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:43:
Zojuist heb ik een Topic aangemaakt over de nieuwe Zeekr 7x; deze is hier te vinden: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2270760.
Het is een nieuw model, maar zou kunnen worden gezien als de SUV neef van de Zeekr 001, ook qua prijzen.
Kan maar zo de volgende worden