Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 32 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-09 08:46
ronaldvs schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:00:
[...]

Ik merk de laatste weken dat de laadpoort steeds moeilijker te openen is door erop te drukken. Ook maar contact met Zeekr zoeken.
Via de app kan je de poort ook openen. Werkt dat wel goed?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-09 13:39

S60

Sjaak1990 schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:12:
[...]

Ik schrik wel van deze review. Hopelijk heb ik in december toch een auto met minder ongemakken. Lijkt me zeer storend om dagelijks dit soort zaken tegen te komen en neemt een groot deel van je rijplezier af. Ben ook benieuwd wanneer er een nieuwe software update wordt aangekondigd. Duurt vrij lang.
Ik rijd sinds eind maart in een 001 Privilege, maar deze test is naar mijn mening veel te zwaar aangezet en een beetje sensatiebelust.

Het enige wat ik 's-ochtends uitzet is de snelheids- en bestuurdersbewaking.
Dus een keer swipen om het pull down menu zichtbaar te maken en twee tegels aanraken en dan ben ik klaar. Het start-stop systeem uitzetten van m'n oude XC60 diesel kostte net zoveel tijd.
Ik ontken niet dat de auto soms wat onverklaarbare softwarematige nukken heeft, maar dit lost altijd weer vanzelf op.
Toen in in maart de auto kreeg vond in hem een 7.5 waard, met de software updates inmiddels een 8 en ik vertrouw erop dat dit voor het eind van het jaar een 8.5 is.
De meest storende zaken die ikzelf ervaar:
Als je de radio aanzet je niet automatisch de laatst beluisterde zender krijgt. Deze moet je zelf weer aanzetten.
De rijdersprofielen waar je zelf niets aan kunt doen. Ik heb overigens zelf geen problemen met positie van stuur en spiegels, dat werkt allemaal prima.
Het waarschuwingsgeluid of het niveau ervan als je van baan wisselt en ACC is ingeschakelt.
En als laatste als je de sleutel in de achterbak laat liggen, de kofferklep automatisch sluit, de auto dan compleet is afgesloten en je dan de "reservesleutel" of telefoon nodig hebt om je auto te openen.
Ik heb in ieder geval geen enkele spijt van mijn keuze. Zeker niet als ik dan een Polestar 4 configureer en ik uitkom op een bedrag van meer dan €80 om een beetje vergelijke configuratie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:47
aim-creativity schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:57:
[...]

Via de app kan je de poort ook openen. Werkt dat wel goed?
Zowel de app als binnen in de auto werkt het prima. Het lijkt erop alsof het drukgevoelige deel in de klep begint te falen.

Specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:14
S60 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:02:
[...]
Ik rijd sinds eind maart in een 001 Privilege, maar deze test is naar mijn mening veel te zwaar aangezet en een beetje sensatiebelust.
Helemaal mee eens _/-\o_ mijn beeld van Bright is naar beneden bijgesteld.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prinsjes
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 14:06
ruudhermans78 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 19:02:
[...]

Ah, ik had dezelfde storing inderdaad met fietsdrager. Vorig weekend ook 1.1.2a erop gekregen en lijkt hiermee inderdaad verholpen te zijn.

Sindsdien heb ik wel dezelfde vertraging, alleen viel het mij in de app op, ik las eerder al meldingen hierover dat de auto al stond en nog steeds 30kmh leek te rijden in de app. Mijn gok is dat deze versie de data met vertraging doorstuurt. Maar waarom je geen interne knoppen zou kunnen gebruiken.... lijkt me sterk dat je daar een online verbinding voor nodig hebt.

Helaas heb ik ook met deze versie nog steeds regelmatig het zwarte zeekr scherm bij instappen wat weerhoudt om direct weg te rijden (navigatie niet te bedienen en geen snelkoppelingen uit te zetten). Ook hiervan melden sommigen dat dit lijkt op een verbindingsprobleem, echter de auto zo ook zonder verbinding autonoom moeten kunnen werken lijkt me.
Ik merk nu inderdaad ook dat ik veel vaker een zwart scherm heb, zelfs het deel met snelheidsmeter blijft uit, niet heel veilig. Ik zal maar weer is een afspraak maken in Zeist

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Prinsjes schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 06:38:
[...]

Ik merk nu inderdaad ook dat ik veel vaker een zwart scherm heb, zelfs het deel met snelheidsmeter blijft uit, niet heel veilig. Ik zal maar weer is een afspraak maken in Zeist
Ik gebruik 'reis boeken' in de app. De accu wordt dan voorverwarmd en de airco maakt het behaaglijk.

Bijkomend voordeel is dat mijn scherm vrijwel meteen aangaat, omdat de auto al 'wakker' is. Hoef dus nooit te wachten op het scherm.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 12:31
Ecological schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:10:
[...]

Hoe zijn ze erachter gekomen? Bij mij gaat hij ook vaak niet open maar ik weet niet of ik verkeerd druk :+
Je kan eigenlijk niet "verkeerd" drukken. Op de laadklep zit een palletje dat tegen de knop aandrukt. Zolang dat er nog steeds zit, moet de knop gewoon werken. Als de laadklep open staat en je drukt direct op die knop, dan zou de laadklep gelijk moeten sluiten. Dat werkte bij mij ook niet meer. Schijnt vaker voor te komen.

In Zeist bleek er helaas geen afspraak in hun systeem te staan toen ik arriveerde, ondanks dat ik per email en bevestiging van datum en tijd had gehad. Gelukkig toch direct kunnen repareren met wat improvisatievermogen. Daarnaast ook de trekhaakmodule voorzien van een nieuwe softwareversie.

De onderhoudsmedewerker gaf ook aan dat (geen garantie) er waarschijnlijk binnen nu en een maand een grote update aankomt. Ik zou persoonlijker liever kleinere en meer frequente updates zien, maar hoop dat hiermee veel van de kleine ergernissen worden opgelost. Fingers crossed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinx
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20-12-2024
MattMax schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:21:
[...]

Je kan eigenlijk niet "verkeerd" drukken. Op de laadklep zit een palletje dat tegen de knop aandrukt. Zolang dat er nog steeds zit, moet de knop gewoon werken. Als de laadklep open staat en je drukt direct op die knop, dan zou de laadklep gelijk moeten sluiten. Dat werkte bij mij ook niet meer. Schijnt vaker voor te komen.

In Zeist bleek er helaas geen afspraak in hun systeem te staan toen ik arriveerde, ondanks dat ik per email en bevestiging van datum en tijd had gehad. Gelukkig toch direct kunnen repareren met wat improvisatievermogen. Daarnaast ook de trekhaakmodule voorzien van een nieuwe softwareversie.

De onderhoudsmedewerker gaf ook aan dat (geen garantie) er waarschijnlijk binnen nu en een maand een grote update aankomt. Ik zou persoonlijker liever kleinere en meer frequente updates zien, maar hoop dat hiermee veel van de kleine ergernissen worden opgelost. Fingers crossed :)
Begin september gaven ze ook al aan dat er een grote update zou komen eind september. Nu weer eind oktober 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prinsjes
  • Laatst online: 14:06
Daveypayvey schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:59:
[...]

Ik gebruik 'reis boeken' in de app. De accu wordt dan voorverwarmd en de airco maakt het behaaglijk.

Bijkomend voordeel is dat mijn scherm vrijwel meteen aangaat, omdat de auto al 'wakker' is. Hoef dus nooit te wachten op het scherm.
Goeie tip, ga ik is uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 12:31
Stinx schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:02:
[...]

Begin september gaven ze ook al aan dat er een grote update zou komen eind september. Nu weer eind oktober 😂
Klopt! Ik heb ook geen jaartal gehoord, maar hoop op 2024 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-02 20:59
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. (speciaal aangemeld hiervoor :o ) Want tot op heden ben ik niet heel gelukkig met mijn 001 Performance. Hopelijk klinkt onderstaande niet te veel als rant, dat is niet mijn bedoeling.

Toegegeven het is kort dag, maar afgelopen maandag heb ik mijn 001 opgehaald in Zeist. Na een te late en rommelige overdracht ben ik huiswaarts gegaan. Eigenlijk begonnen de problemen meteen al op de weg naar huis.

Hoewel mijn profiel ingelogd was kon ik geen instellingen opslaan. Ik krijg gewoon simpelweg de opslaan button niet functioneel. Die is altijd 'uitgegrijsd'. Ik dacht dat het kwam omdat mijn gezicht niet herkend was.

Dus ik heb thuis alle settings (stoel, stuur) opnieuw ingevoerd digitale sleutel aangemaakt en tevreden de auto verlaten.

Uur later toen ik wilde instappen digitale sleutel werkt blijkbaar niet (meer), gezichtsherkenning werkt niet (nu na 4 dagen heeft de gezichtsherkenning niet een keer gewerkt). En alle settings weer terug naar default.

Ik had gelezen dat mijn profiel geactiveerd moet worden en dat dat 24 uur kan duren. Soit. Ik wacht wel een dag.

Maar nu inmiddels 3 dagen verder werkt nog steeds geen enkele feature. Daarnaast krijg ik slechts 2 op de 10 pogingen de verwarming remote aan en geeft de app steevast de verkeerde locatie van de auto door.

Dus iedere ochtend zit ik alle settings weer goed te zetten voordat ik naar mijn werk ga en iedere middag hetzelfde voordat ik naar huis ga.
Zodra de camera aan de voorkant nat (van dauw) is schiet de auto in een stuip en gaan alle veiligheidssystemen uit totdat de rijwind hem blijkbaar 'droog' geblazen heeft.

Een tweede profiel voor mijn vrouw ben ik nog niet eens aan begonnen.

Ik heb hiervoor een Enyaq (matige software, fijn interieur) en een Tesla MY (top software, matig interieur) gehad. Dus ik had wellicht een hoog verwachtingspatroon. Maar of het is een ID10T error en ik doe echt iets fout of is het een bekend probleem?

Voor nu heb ik dus de volgende vragen
Kan ik bijvoorbeeld het profiel alleen aan de sleutel en een ander profiel aan de sleutelcard koppelen zodat ik geen gezichtsherkenning hoef te gebruiken? Maar wel de settings geladen krijg?

Is er een manier om de digitale sleutel (op mijn telefoon) werkend te krijgen?

Is er een manier om de app beter te laten werken met de auto (de tesla app was echt top wat dat betreft)

Kan de snelheid waarschuwing definitief uit (ik vrees van niet want wetgeving?)

En tot slot ik mis toch wel redelijk wat bas in het audiosysteem, vooral bij laag volume. Heeft iemand al eens een subwoofer toegevoegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Zeekr001 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:07:

Voor nu heb ik dus de volgende vragen
Kan ik bijvoorbeeld het profiel alleen aan de sleutel en een ander profiel aan de sleutelcard koppelen zodat ik geen gezichtsherkenning hoef te gebruiken? Maar wel de settings geladen krijg?

1. Is er een manier om de digitale sleutel (op mijn telefoon) werkend te krijgen?

2. Is er een manier om de app beter te laten werken met de auto (de tesla app was echt top wat dat betreft)

3 .Kan de snelheid waarschuwing definitief uit (ik vrees van niet want wetgeving?)

4. En tot slot ik mis toch wel redelijk wat bas in het audiosysteem, vooral bij laag volume. Heeft iemand al eens een subwoofer toegevoegd?
1: volgens mij niet. Sleutel en Keycard zijn gelijk. Ik denk dat die items gebruik maken van de het laatst gebruikte profiel.
Je kunt wel twee accounts aanmaken. Die kun je kiezen bij instappen. Heb je al een profiel? Dat zie je rechtsboven in je scherm. Met de QRcode scanner kun je een ander profiel kiezen. Maar die moet al wel bestaan.

2. Wat wil je beter laten werken? Je kunt de telefoon als sleutel gebruiken. Als je bij de auto bent 1 keer op het grijze bluetooth icoontje rechtsboven in de app klikken tot het zwart wordt (vaak is ie al zwart). Dan heb je contact met je auto.

3. Snelheidwaarschuwing moet je elke keer uit zetten. Maar die zaken kan je in een snelmenu zetten (op het scherm met je vinger van boven naar beneden trekken), zodat je ze snel kunt aanpassen.

4. Ik heb de Privilege en ben gezegend met een mooie subwoofer

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Daveypayvey schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:08:
[...]

2. Wat wil je beter laten werken? Je kunt de telefoon als sleutel gebruiken. Als je bij de auto bent 1 keer op het grijze bluetooth icoontje rechtsboven in de app klikken tot het zwart wordt (vaak is ie al zwart). Dan heb je contact met je auto.
Dank je!

Ik ben mijn Model Y gewend natuurlijk. Maar ik begrijp dus dat het niet een keyless entry is met die digitale sleutel, maar dat er dus een commando gegeven moet worden? Maar zonder BT contact met de auto kan ik dus geen opdrachten uitvoeren vanuit de app, begrijp ik dat goed?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Zeekr001 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:31:
[...]

Dank je!

Ik ben mijn Model Y gewend natuurlijk. Maar ik begrijp dus dat het niet een keyless entry is met die digitale sleutel, maar dat er dus een commando gegeven moet worden? Maar zonder BT contact met de auto kan ik dus geen opdrachten uitvoeren vanuit de app, begrijp ik dat goed?
Voor die vorm van keyless entry is een wens aangemaakt (zie in de app bij 'Builders - Your Feedback'). Nu werkt de app op de telefoon alleen nog als afstandsbediening (die je dus moet bedienen)

Commando's geven ('services op afstand') moet gewoon lukken ook zonder BT. Ik zet elke dag mijn airco even aan vanuit de app, een kwartier voor ik in de auto stap.

Ik heb mijn FOB altijd op zak. Je kunt bij de instellingen van de auto aangeven of je deuren van het slot gaan als je aan komt lopen, of op slot als je weg loopt.

In de app zit een manual, daar kun je veel info uithalen inzake dit soort zaken.

[ Voor 13% gewijzigd door Daveypayvey op 03-10-2024 14:02 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Daveypayvey schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:00:
[...]

In de app zit een manual, daar kun je veel info uithalen inzake dit soort zaken.
:o My bad! Dat had ik niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
Sjaak1990 schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:12:
[...]

Ik schrik wel van deze review. Hopelijk heb ik in december toch een auto met minder ongemakken. Lijkt me zeer storend om dagelijks dit soort zaken tegen te komen en neemt een groot deel van je rijplezier af. Ben ook benieuwd wanneer er een nieuwe software update wordt aangekondigd. Duurt vrij lang.
Klopt allemaal wat er staat, sterker het aantal issues piepjes en ander vreemd software gedrag is gering en inslag. De Zeekr geeft absoluut geen premium gevoel, ook de hardware begint bij mij nu zo vanaf 20.000km rare trekjes te geven.

Luchtvering heeft soms nu kuren, krakend indien stuur volledig is ingestuurd op-en neer bewegen nadat de vering vanuit de laagste stand omhoog komt, gekraak van de c stijl in het interieur om maar aantal voorbeeldjes te noemen.

Het is en blijft een enorme teleurstelling en updates tas de software duren al vanaf dag veel en veel lang.

Als ik je was zou ik de bestelling laten vervallen en bv een A6/i5/i4 Nio xPeng of iets dergelijks nemen. Maar goed.... ik hoop met je mee :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Zeekr001 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:31:
[...]

Dank je!

Zonder BT kun je wel andere commando's uitvoeren zoals bv verwarming aanzetten (die onthoudt trouwens niet de stand van de waar die in de auto op staat). Toegang niet dat werkt alleen via BT handmatig.

Heeft dus inderdaad niets met digital key te maken, zowel de versie 2.0 als 3.0 tav digital keys kan Zeekr (nog) niet leveren. Kan alleen met de app die je altijd handmatig moet bedienen, incl het BT deel dat wellicht in paar procent van de gevallen aut een connectie maakt met de auto. Ronduit armetierige beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Alex_N schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:28:
Voor RWD rijders die overwegen hun audio te upgraden: ik ken een prima bedrijf in Noord-Holland dat sinds gisteren ook ervaring heeft met inbouw subwoofer + upgrade speakers in een 001. NB dit komt uit de voorportieren en weegt bijna niets: [Afbeelding]
Heel premium dit zie ik..... geluid van de Privilege is redelijk (ook echt geen top) maar in de andere versies is het drama en als ik dit soort speaker rommelzooi zie dan snap ik ook waarom. Wat je ook er ook inzet dat is altijd beter gok ik :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonaldDuck
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 11-09 21:16
Voor de een is het een enorme teleurstelling, voor mij - en ik rij ‘m al even - nog steeds een heerlijke auto!

Zou ‘m zonder na te denken opnieuw aanschaffen als ik ‘m total loss rij!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

DonaldDuck schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 23:11:
Voor de een is het een enorme teleurstelling, voor mij - en ik rij ‘m al even - nog steeds een heerlijke auto!

Zou ‘m zonder na te denken opnieuw aanschaffen als ik ‘m total loss rij!
Same here! Jammer dat mening van een enkele notoire klager vaak het meeste blijven hangen. Maar ben ook nog steeds superblij met de auto!

Tuurlijk heb ook ik wensen t.a.v. de software, maar daar is heel goed mee te leven. Hoe die auto dagelijks rijdt, heerlijk!

PS: ik heb in al mijn auto's altijd de beste geluidsinstallaties besteld, en die van de Privilege voldoet helemaal aan mijn verwachtingen. Ik vind het een topgeluid. Nergens te nadrukkelijk, maar juist erg verfijnd. Rij voor mijn werk veel km's. Cruisen met de 001 met mijn favoriete muziek aan (via Tidal HiRes). Dus ook daar ben ik superblij mee. Kom altijd relaxed aan bij mijn klanten.

[ Voor 28% gewijzigd door Daveypayvey op 04-10-2024 08:02 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Daveypayvey schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:47:
[...]

Same here! Jammer dat mening van een enkele notoire klager vaak het meeste blijven hangen. Maar ben ook nog steeds superblij met de auto!

Tuurlijk heb ook ik wensen t.a.v. de software, maar daar is heel goed mee te leven. Hoe die auto dagelijks rijdt, heerlijk!

PS: ik heb in al mijn auto's altijd de beste geluidsinstallaties besteld, en die van de Privilege voldoet helemaal aan mijn verwachtingen. Ik vind het een topgeluid. Nergens te nadrukkelijk, maar juist erg verfijnd. Rij voor mijn werk veel km's. Cruisen met de 001 met mijn favoriete muziek aan (via Tidal HiRes). Dus ook daar ben ik superblij mee. Kom altijd relaxed aan bij mijn klanten.
Wellicht is het een verschil in perceptie, of dat iemand die een auto leased minder last heeft van post-purchase rationalization. Op basis van de Zeekr alleen zou ik hem na de proefrit al niet genomen hebben. Maar als je kijkt naar het aanbod in de markt lijkt het een goede compromis. Niet al te duur, ruim en voldoende performance. En software is natuurlijk te updaten. Maar zoals Bright terecht opmerkt. Ze zijn al ruim een jaar actief in Europa. Daar had echt wel meer uit moeten komen qua updates.

Ik houd mijn hart vast met de importheffingen. Minder Zeekr's in Europa betekent minder incentive om updates uit te rollen... :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
Zeekr001 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:59:
[...]

Wellicht is het een verschil in perceptie, of dat iemand die een auto leased minder last heeft van post-purchase rationalization. Op basis van de Zeekr alleen zou ik hem na de proefrit al niet genomen hebben.
Hier een niet-leasende eigenaar. Ik ben er toch ook nog steeds elke dag blij mee 8) De ZEEKR heeft niet meer of minder kuren dan andere auto's waar ik de afgelopen 30 jaar in heb rondgereden. Ik had een Rover waar een grote schakelaar in zat die nergens voor diende. Als je ruit vol met wasem zit moet je eerst ontwasemen, het is normaal dat als je zelf niet goed door de ruit kan kijken je ADAS systeem dat ook niet kan. Gelukkig kan je wel gewoon rijden en net zoals in een Renault die ik eerder ook had moet je de kerstboom op je dashboard af en toe even negeren als je ziet dat het nergens over gaat.

De ZEEKR heeft mij nog niet 1x laten staan in tegenstelling tot een Volvo die ik eerder had, die het presteerde om mij elke maand een keer te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
HDoc schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:12:
[...]
Als je ruit vol met wasem zit moet je eerst ontwasemen, het is normaal dat als je zelf niet goed door de ruit kan kijken je ADAS systeem dat ook niet kan.
De ruit is perfect schoon in de ochtend als ik wegrijd, maar er zit blijkbaar wasem of vocht ergens waar de auto van in de knoop gaat. En als ik online lees ben ik echt niet de enige met dit probleem. Dus fijn dat het voor jou goed werkt. Maar dat maakt niet dat het probleem niet bestaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonaldDuck
Zeekr001 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:15:
[...]

De ruit is perfect schoon in de ochtend als ik wegrijd, maar er zit blijkbaar wasem of vocht ergens waar de auto van in de knoop gaat. En als ik online lees ben ik echt niet de enige met dit probleem. Dus fijn dat het voor jou goed werkt. Maar dat maakt niet dat het probleem niet bestaat.
Is achter het kunstofdeel bij de binnenspiegel. Kun je zelf niet bij. Bekend bij Zeekr. En airco aan voordat je vertrekt helpt.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Ah ja dat had ik inderdaad zelf ook al bedacht. Maar mijn post hier legt uit dat ik daar een keer of 5 voor moet proberen en meestal de app meerdere keren moet herstarten voordat ik de airco remote aan krijg.

Ik wil niet alleen maar ranten, maar jullie bedekken wel veel met de mantel der liefde hier...

Je zou dat gewoon een safety issue kunnen noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeekr001 op 04-10-2024 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonaldDuck
Zeekr001 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:32:
Ah ja dat had ik inderdaad zelf ook al bedacht. Maar mijn post hier legt uit dat ik daar een keer of 5 voor moet proberen en meestal de app meerdere keren moet herstarten voordat ik de airco remote aan krijg.

Ik wil niet alleen maar ranten, maar jullie bedekken wel veel met de mantel der liefde hier...

Zeekr Care Zeist

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S60

S60

Daveypayvey schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:47:
[...]

Ik sluit mij hierbij aan. Ik reed hiervoor een Volvo met HK audio, maar ik vind de Yamaha in de privilege zeker op een wat lagere geluidssterkte echt beter (voller) klinken. Bij Volvo kon je het met B&W nog gekker en wellicht beter maken, maar dat was dat wel een meerprijs van €3k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:27

Volgens mij hebben ze jou een zondagmiddag-exemplaar meegegeven. Ik zou er echt even mee terug gaan, zoals ook door anderen al voorgesteld. Audio-upgrade heb ik laten doen. Een wereld van verschil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
En ik hier, die vind dat het audiosysteem in de RWD ook al helemaal top is. Heb de kids ook nog niet horen klagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HDoc
Een issue kan je het prima noemen. En wanneer je een eerste versie van een nieuw model koopt, weet je dat er issues zullen zijn. Misschien is dat ook waarom er hier nogal wat mensen niet zo ingewikkeld doen over een probleem hier of daar. Een "safety issue" suggereert dat hiermee de veiligheid in het geding is.

Dat klinkt ernstig. Zeker omdat je met een auto met een safety issue niet de weg op mag.

Ik vind ADAS meer een hulpmiddel. Dat staat ook in de definitie: "Advanced Driver-Assistance Systems". Hulpmiddelen kunnen handig zijn maar zijn niet essentieel voor een goede en veilige werking.

Op een vroege koude ochtend rij ik dan ook gewoon weg en weet dat aan het eind van de straat de ADAS-Kerstboom van de hulpmiddelen vanzelf weer uit gaat ;) en maak mij er verder geen zorgen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonaldDuck
HDoc schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:47:
[...]

Op een vroege koude ochtend rij ik dan ook gewoon weg en weet dat aan het eind van de straat de ADAS-Kerstboom van de hulpmiddelen vanzelf weer uit gaat ;) en maak mij er verder geen zorgen over.
Lol, je bedoelt ‘aan gaat’ toch? In de straat geen ADAS, maar daarna weer wel 😀

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansL
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-09 20:31
Ook hier een Zeekr in bestelling. Ik zie er erg naar uit.
Maar nu komt de volgende stap: een laadpaal…. Hopelijk mag ik hierover ook jullie mening vragen.
Ik heb zonnepanelen en een accu. Het mooiste zou dan een slimme paal zijn die hier mee overweg kan. Als ik op internet zoek, lijkt Zappi één van de slimste te zijn.
Of is dit overkill en kan iedere paal tegenwoordig wel slim laden?
Wat raden jullie aan?
(Als dit teveel off-topic is, dan excuus)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RuudBurger
HansL schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:04:
Maar nu komt de volgende stap: een laadpaal…. Hopelijk mag ik hierover ook jullie mening vragen.
Ik heb zonnepanelen en een accu. Het mooiste zou dan een slimme paal zijn die hier mee overweg kan. Als ik op internet zoek, lijkt Zappi één van de slimste te zijn.
Wat raden jullie aan?
Niet iedere paal is even slim of kan goed omgaan met zonnepanelen en schakelen naar de juiste wattages. (als je maar 2kW van de zonnepanelen krijgt wil je niet op 22kW gaan lopen laden bijvoorbeeld omdat je dan alsnog van het net trekt).

Je kan het beter even checken in Thuisladen van je EV deel 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeekr001
HDoc schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:47:
[...]

Ik vind ADAS meer een hulpmiddel. Dat staat ook in de definitie: "Advanced Driver-Assistance Systems". Hulpmiddelen kunnen handig zijn maar zijn niet essentieel voor een goede en veilige werking.

In principe vind ik dat je gelijk hebt. Maar simpel gezegd is mij altijd geleerd oranje lampjes zijn ok om mee door te rijden. Rode lampjes zijn dat niet. En in de 'kerstboom' zitten ook rode lampjes.

De reden waarom ik het een safety issue noem is dat ADAS meer is dan een hulpsysteem, het is wettelijk verplicht dat het volgende moet werken:
  • Rijstrookondersteuning
  • Intelligente snelheidsassistent (intelligent speed assistant)
  • Zelfstandig noodremsysteem
  • Afleidingsherkenning
  • Vermoeidheidsherkenning
  • Parkeerhulpsystemen
  • Voorbereiding voor een alcoholslot
  • Datarecorder
  • Noodremwaarschuwing
Dus dat vind ik wel zwaar wegen als dat niet werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeekr001 op 07-10-2024 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Is er eigenlijk al iets bekend of de nieuwe versie komend jaar naar nederland komt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
runner83 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:02:
Is er eigenlijk al iets bekend of de nieuwe versie komend jaar naar nederland komt ?
Ik neem aan dat je met nieuwe versie bedoelt de refresh die in China op de markt is?

Nee, dat doen ze natuurlijk op het laatste moment zodat mensen niet afwachten. :P

Welke punten spreken jou aan wat betreft de refresh? Ik denk dat het uberhaubt nog wel even duurt, ze moeten namelijk ook qua software de refresh ondersteunen en ze zijn nog (steeds) bezig met de kleine pijnpunten in de huidige softwareversie op te lossen.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Ecological schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:10:
[...]

Ik neem aan dat je met nieuwe versie bedoelt de refresh die in China op de markt is?

Nee, dat doen ze natuurlijk op het laatste moment zodat mensen niet afwachten. :P

Welke punten spreken jou aan wat betreft de refresh? Ik denk dat het uberhaubt nog wel even duurt, ze moeten namelijk ook qua software de refresh ondersteunen en ze zijn nog (steeds) bezig met de kleine pijnpunten in de huidige softwareversie op te lossen.
Hoofdzakelijk het 800v boordnet m.b.t. laadtijd.
Maar moet een afspraak maken voor de proefrit deze helaas enkele maanden geleden moeten afzeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door runner83 op 07-10-2024 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
HansL schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:04:
Wat raden jullie aan?
Bij Engie kun je dat je auto zelf laten regelen (of ja nou ja de ondersteunde auto's, Zeekr zit daar nog niet bij) daar stel je gewoon in ik wil op tijdstip X hoeveelheid lading Y bereikt hebben en dan zoekt Engie (via een app die toestemming nodig heeft om met je auto te communiceren) uit wat het gunstigste is om te laden en daar krijg je zelfs een kleine incentive voor terug.

Ik weet alleen niet af dat ook rekening houdt met je eigen panelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
  • Nu online
runner83 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:12:
[...]

Hoofdzakelijk het 800v boordnet m.b.t. laadtijd.
Maar moet een afspraak maken voor de proefrit deze helaas enkele maanden geleden moeten afzeggen.
Laadtijd is echt geen probleem. Zijn mensen zelfs met een camper naar Italië gereden :)

Heb je al uitgerekend wat het verschil zou zijn met 800v laden ten opzichte van nu?

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-09 08:52
Ecological schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:43:
[...]

Laadtijd is echt geen probleem. Zijn mensen zelfs met een camper naar Italië gereden :)

Heb je al uitgerekend wat het verschil zou zijn met 800v laden ten opzichte van nu?
800 Volt kan zelfs een nadeel zijn, bijvoorbeeld bij de Tesla Superchargers halveert de snelheid daardoor (volgens de Xpeng en Hyundai rijders met 800 V.). Heel veel 800 V laders zijn er nog niet en als hij de laadsnelheid van 200 kW daadwerkelijk haalt en vasthoudt, is dat voor mij snel genoeg. Verder heeft de refresh meer mogelijkheden voor zelf rijden, daar krijg je dan wel een lelijke pukkel op het dak voor terug. En de audio schijnt meer speakers te hebben, Voor mij geen deal-breaker, ik heb besteld (levering eind oktober).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter Tijsma
  • Laatst online: 23-07 17:56
Daveypayvey schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:08:
[...]

1: volgens mij niet. Sleutel en Keycard zijn gelijk. Ik denk dat die items gebruik maken van de het laatst gebruikte profiel.
Je kunt wel twee accounts aanmaken. Die kun je kiezen bij instappen. Heb je al een profiel? Dat zie je rechtsboven in je scherm. Met de QRcode scanner kun je een ander profiel kiezen. Maar die moet al wel bestaan.

3. Snelheidwaarschuwing moet je elke keer uit zetten. Maar die zaken kan je in een snelmenu zetten (op het scherm met je vinger van boven naar beneden trekken), zodat je ze snel kunt aanpassen.

4. Ik heb de Privilege en ben gezegend met een mooie subwoofer
1. Je kunt zelf het scannen van de QR code uitschakelen in de profielinstellingen. Op die manier is schakelen tussen profielen nét iets makkelijker. Alhoewel, wanneer ik in ga stappen nadat mijn vriendin aan het rijden is geweest... 3 slagen dubbelvouwen om überhaupt in te kunnen stappen, om vervolgens erg lang te wachten tot het zwarte scherm eindelijk verdwenen is (lijkt met de dag langer te duren). Daarna het profiel kiezen en er 30 seconden later achterkomen dat hij uitlogt en doodleuk opnieuw het profiel van mijn vriendin laad... Gezichtsherkenning doet het maar 10% van de tijd denk ik. Als het stuur niet recht staat, kun je dat al helemaal vergeten.

2. Werkt inderdaad als sleutel, maar...... Niet meer als de app dit aangeeft :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2wsmJzkwsjZO973OZDS4nKExtA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ku70sTcPqiQgMVot6J9TLWBy.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is nu al een week of 2 zo. Met de auto verder niets aan de hand. Die werkt gewoon en heeft gewoon internet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S60

S60

Peter Tijsma schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:05:
[...]

1. Je kunt zelf het scannen van de QR code uitschakelen in de profielinstellingen. Op die manier is schakelen tussen profielen nét iets makkelijker. Alhoewel, wanneer ik in ga stappen nadat mijn vriendin aan het rijden is geweest... 3 slagen dubbelvouwen om überhaupt in te kunnen stappen, om vervolgens erg lang te wachten tot het zwarte scherm eindelijk verdwenen is (lijkt met de dag langer te duren). Daarna het profiel kiezen en er 30 seconden later achterkomen dat hij uitlogt en doodleuk opnieuw het profiel van mijn vriendin laad... Gezichtsherkenning doet het maar 10% van de tijd denk ik. Als het stuur niet recht staat, kun je dat al helemaal vergeten.

2. Werkt inderdaad als sleutel, maar...... Niet meer als de app dit aangeeft :/

[Afbeelding]

Dit is nu al een week of 2 zo. Met de auto verder niets aan de hand. Die werkt gewoon en heeft gewoon internet...
Dit had ik gisteren ook opeens en ook vandaag nog steeds hetzelfde beeld.
Meestal lossen dit soort dingen vanzelf op, maar nu niet.
Ik heb eerst de internetverbinding van de auto gereset door SOS knop een seconde of 12 in te drukken, vervolgens het systeem gereset en ook heb ik de Zeekr app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Probleem opgelost en nu functioneert alles weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Tijsma
  • Laatst online: 23-07 17:56
Sos 12 seconden.. ok, maar dan gaat er geen melding naar eoa alarmcentrale? 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60

S60

Peter Tijsma schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:40:
Sos 12 seconden.. ok, maar dan gaat er geen melding naar eoa alarmcentrale? 😬
Nee, nog geen 112 operator aan de lijn gehad. Vind het wel bijzonder dat je een reset functie onder zo'n knop verstopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV angelist
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-12-2024
S60 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:22:
[...]

Dit had ik gisteren ook opeens en ook vandaag nog steeds hetzelfde beeld.
Meestal lossen dit soort dingen vanzelf op, maar nu niet.
Ik heb eerst de internetverbinding van de auto gereset door SOS knop een seconde of 12 in te drukken, vervolgens het systeem gereset en ook heb ik de Zeekr app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Probleem opgelost en nu functioneert alles weer!
Ook ik liep hier een aantal dagen geleden plotseling tegen aan. Bij mij bestond de oplossing er uit door in de app uit te loggen en vervolgens weer in te loggen.
Vervolgens werkte 'alles' weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Ik had een ticket gelogd naar aanleiding van het niet remote kunnen aanzetten van de AC/ defrost optie (onder andere) de functie werkt bij mij enkel als ik overschakel naar BT. Dus mijn huis uit moet de oprit op en dan vervolgens de AC op defrost zetten en dan mijn ochtend programma verder af werken. Als ik dat niet doe schiet ADAS in de knoop.

Krijg ik doodleuk deze reactie terug:
Thank you for contacting Zeekr Support.

As it turns out, iPhone 15 Pro is not on the list of approved phone models for the digital key feature. However, we completely understand your frustration and we are continually working on adding more phone models.
Dus je support nog niet een van de mainstream telefoons die al een jaar op de markt is? Dat kan niet waar zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Peter Tijsma schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:05:
[...]
Gezichtsherkenning doet het maar 10% van de tijd denk ik. Als het stuur niet recht staat, kun je dat al helemaal vergeten.
Ik heb werkelijk waar niet een keer meegemaakt dat de gezichtsherkenning werkt.

Ik heb het opnieuw ingesteld en dan scant hij het gezicht zo ontzettend snel (in vergelijking met mijn iPhone) dat het eigenlijk niet geloofwaardig is dat dat een betrouwbare scan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:27
Zeekr001 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:13:
Ik had een ticket gelogd naar aanleiding van het niet remote kunnen aanzetten van de AC/ defrost optie (onder andere) de functie werkt bij mij enkel als ik overschakel naar BT. Dus mijn huis uit moet de oprit op en dan vervolgens de AC op defrost zetten en dan mijn ochtend programma verder af werken. Als ik dat niet doe schiet ADAS in de knoop.

[...]

Dus je support nog niet een van de mainstream telefoons die al een jaar op de markt is? Dat kan niet waar zijn toch?
Haha, geniaal. Ik heb ook een 15 pro, maar heb al jouw issues niet (gelukkig). Klinkt als een onzin reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
Windom Earle schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:38:
[...]

Haha, geniaal. Ik heb ook een 15 pro, maar heb al jouw issues niet (gelukkig). Klinkt als een onzin reactie.
Ja ik heb het ook niet geaccepteerd, dus nu gaan ze verder graven zeggen ze... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Nu online
fwiw werkt prima op mijn 15 Pro Max.

Merk wel dat ik beetje meer als de persoon die niet genoemd mag worden wordt, dit zijn echt wel allemaal dingen die ik vorig jaar in December al heb benoemd en het is nog steeds niet opgelost.

Net als de knop voor de achterbak + profiel verwijderen en lokaal profiel toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Ecological schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:14:

…de persoon die niet genoemd mag worden …
Voldemort rijdt een Zeekr?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HDoc
Zeekr001 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:26:
[...]

In principe vind ik dat je gelijk hebt. Maar simpel gezegd is mij altijd geleerd oranje lampjes zijn ok om mee door te rijden. Rode lampjes zijn dat niet. En in de 'kerstboom' zitten ook rode lampjes.

De reden waarom ik het een safety issue noem is dat ADAS meer is dan een hulpsysteem, het is wettelijk verplicht dat het volgende moet werken: (...)
Heb nu even goed gezocht. Zonder af te doen aan jouw insteek overigens, ik kan met alle goede wil van de wereld geen wetstekst vinden die verplicht dat deze systemen moeten werken. Er is wel een convenant gesloten tussen de Rijksoverheid en een aantal spelers in het veld zoals ANWB, BOVAG, RAI, RDW om deze systemen in te voeren: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2024-803.html
Dit zegt daarmee niets over de verplichting voor de bestuurder om deze systemen werkend te hebben.

Misschien kan jij nog wat meer vinden dat het tegendeel bewijst, ik kon het nu niet terugvinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Ik had me gebaseerd op de bron die ik al aanhaalde die dat nogal stellig beweerde. Tevens geeft de site van de RDW dit aan.

Maar ik kan inderdaad niet terugvinden dat deze altijd zou moeten werken. Dus ik denk dat je gelijkt hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:12
Zeekr001 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:00:
Ik had me gebaseerd op de bron die ik al aanhaalde die dat nogal stellig beweerde. Tevens geeft de site van de RDW dit aan.

Maar ik kan inderdaad niet terugvinden dat deze altijd zou moeten werken. Dus ik denk dat je gelijkt hebt.
Dat het moet werken is niet hetzelfde als aan staan ;)
Het moet altijd werken, is er een probleem mee dan zou er een officiële terugroepactie kunnen komen.
Maar als gebruiker mag je het wel uitschakelen, al moet dat dankzij de regeltjes elke rit opnieuw en met minimaal 2 handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N

[...]

iPhone 15 pro hier. Digital key werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
Samsung S24 (Android) hier, digital key werkt hier ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
HDoc schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:07:
[...]

Samsung S24 (Android) hier, digital key werkt hier ook prima.
Is er ergens een lijst beschikbaar van welke telefoons worden ondersteund? Sta binnenkort voor de keuze van een nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvkuppeveld
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 17:41
Icoontjes op het stuur en onder het scherm - wel/niet verlicht

Hoi bij mij zijn de icoontjes op het stuur en onder het scherm vaak niet verlicht en soms wel? Ik dacht eerst dat dit te maken heeft met je verlichting, als deze aangaat gaan ook de lampjes achter de knopjes aan. Maar dit blijkt dus niet zo te zijn.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
rjvkuppeveld schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:17:
Icoontjes op het stuur en onder het scherm - wel/niet verlicht

Hoi bij mij zijn de icoontjes op het stuur en onder het scherm vaak niet verlicht en soms wel? Ik dacht eerst dat dit te maken heeft met je verlichting, als deze aangaat gaan ook de lampjes achter de knopjes aan. Maar dit blijkt dus niet zo te zijn.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Alvast bedankt.
Dit had ik paar maanden geleden ook voor het eerst, toch is het gekoppeld aan de nachtmodus lijkt het, dus de brightness die je instelt voor het schermpje achter het stuur correspondeert met de buttons. Zet je dit op 50% (wat best fel is) zie je de buttons weer wat beter, die stond bij bij kennelijk op 0% en daardoor waren de buttons bij verlichting aan (auto stand) 'ineens' zwart. Nu zijn ze redelijk gedimd. Liever zou ik ze apart willen aansturen, want nu is het scherm weer eigenlijk te fel, maar dat is een trade-off voor zichtbare buttons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonV
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20-08 09:37
ruudhermans78 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:49:
[...]

Dit had ik paar maanden geleden ook voor het eerst, toch is het gekoppeld aan de nachtmodus lijkt het, dus de brightness die je instelt voor het schermpje achter het stuur correspondeert met de buttons. Zet je dit op 50% (wat best fel is) zie je de buttons weer wat beter, die stond bij bij kennelijk op 0% en daardoor waren de buttons bij verlichting aan (auto stand) 'ineens' zwart. Nu zijn ze redelijk gedimd. Liever zou ik ze apart willen aansturen, want nu is het scherm weer eigenlijk te fel, maar dat is een trade-off voor zichtbare buttons...
Heb deze maanden geleden al als ticket ingelegd. Het enige antwoord was dat ik dan maar naar Zeist moest om het op te lossen. Ik ga straks eens even kijken of deze oplossing bij mij ook werkt.

Zeekr 001 Privilege

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bavarois1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-04 22:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQ0Bo6XEuAj-OmVdmqi8GhQBKlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xmovm13K2CGw0QrWHfic7J6C.jpg?f=fotoalbum_large

Zenuwachtig word ik niet snel, maar nu was ik wel blij om aan de snellader te staan 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:14
JoostvdB1974 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:39:
[...]

Is er ergens een lijst beschikbaar van welke telefoons worden ondersteund? Sta binnenkort voor de keuze van een nieuwe telefoon.
De lijst is te vinden onder: www.zeekr.eu/nl-nl/connected en dan onderaan pagina bij FAQ functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonV
ruudhermans78 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:49:
[...]

Ik heb gisteren overdag, toen de verlichting van de knoppen weer eens op standje minimaal stond, gekeken naar de instellingen, maar hoe ik de helderheid van het meterscherm en middenscherm ook instel... Geen reactie van de verlichting van de knoppen. Die bleven gewoon nagenoeg onzichtbaar. Heel irritant.

Zeekr 001 Privilege

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
TonV schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:21:
[...]

Het enige antwoord was dat ik dan maar naar Zeist moest om het op te lossen. Ik ga straks eens even kijken of deze oplossing bij mij ook werkt.
Ik vind het nogal wat om bij iedere scheet weer terug naar Zeist te moeten. Leuk als je in die regio woont. Maar het zou mooi zijn als er wat meer servicepunten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonV
Zeekr001 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:25:
[...]

Ik vind het nogal wat om bij iedere scheet weer terug naar Zeist te moeten. Leuk als je in die regio woont. Maar het zou mooi zijn als er wat meer servicepunten komen.
helemaal eens! Vanuit regio Tilburg is dat toch best wel een stukkie rijden...

Zeekr 001 Privilege

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Weet iemand of de welkomstchime is uit te zetten? Ik, en vooral de rest van het gezin die dan nog slaapt, hoeven niet iedere ochtend verwelkomd te worden door hetzelfde irritante muziekje. Het is ook niet zachtjes of kort ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
krisje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:46:
[...]

De lijst is te vinden onder: www.zeekr.eu/nl-nl/connected en dan onderaan pagina bij FAQ functies.
Thank you for the additional information.

We will send this to our team and get back to you as soon as we have more information.

The list of phones (iPhones) approved for digital key feature is:

Apple

• Apple iPhone 8 Plus
• Apple iPhone 11
• Apple iPhone 12
• Apple iPhone 12 Pro
• Apple iPhone 13 Mini
• Apple iPhone 14 Pro
• Apple iPhone 14 Pro Max
• Apple iPhone X
Uiteraard heb ik aangeven dat hun site toch echt iets anders zegt. maar het lijkt een chaos daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzzz
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ecological schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:10:
[...]
Vooral die gave nieuwe groene kleur :9~
https://voi.id/en/mobil/360896

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klikos
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 21:39
Ik zie net dat Alphabet hem heeft toegevoegd ;)
Loepoog schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 23:18:
[...]

Uiteraard mogen ze doen wat ze zelf willen, maar de huidige fiscale waarde met minimaal 15% verhogen (en niet alleen de importwaarde) dan is dat geen kleinigheidje. Dacht eigenlijk dat het 'in de prijs' zat en/of ze het in de marge namen.
Dan moet ik er nog eens goed over nadenken. De BPM verhoging van 667euro per 2025 komt er ook nog bij dus in een tijdbestek van 24uur gaat de netto bijtelling met 80euro per maand omhoog. Wat een feest.
Ik rij nu ruim 3,5jaar elektrisch en ik heb niets te klagen behalve de range (vakantie) en te beperkte interface. Gelukkig had mijn Enyaq geen rare fratsen in de software, behalve dat het allemaal weinig vooruitstrevend was. Direct naar Android Auto zodra ik instap.
De range bij het verbeterde model is inmiddels flink verbeterd, maar ik wil gewoon iets nieuws

Ik was wel toe aan een full experience en met wat de Zeekr in huis heeft, heb (had) ik er wel zin in. Het is een beauty van een auto.
Met deze nieuwe prijzen en waar ik netto per maand op uit ga komen, is het verschil met een Q6 of zelfs een ICE nog maar klein.
Ach als Alphabet moeilijk blijft doen dan wordt de keuze gewoon makkelijk (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Ik moet binnenkort naar Berlijn met mijn Zeekr. Nou heb ik niet heel veel vertrouwen in de on-board navigatie van Zeekr zelf. Maar als ik ABRP gebruik is er geen synchronisatie met de auto. Die geeft doodleuk 100% aan terwijl de auto nu precies 50% is. Dus daar heb ik dan ook niet veel aan.
Hoe doen jullie dat bij lange ritten met laadstops?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbotokkie
  • Laatst online: 10-09 13:41
Ik heb al een paar keer lange ritten gemaakt naar o.a. Denemarken, Frankrijk en Italië. Het makkeijkste is om te navigeren met de App van fastned. Die geeft de route en laadstops aan in Google Maps. Mocht je tussentijds (bij) willen laden kun je in maps heel snel een lader op de route toevoegen. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Turbotokkie schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:51:
Ik heb al een paar keer lange ritten gemaakt naar o.a. Denemarken, Frankrijk en Italië. Het makkeijkste is om te navigeren met de App van fastned. Die geeft de route en laadstops aan in Google Maps. Mocht je tussentijds (bij) willen laden kun je in maps heel snel een lader op de route toevoegen. Werkt perfect.
Maar dan heb ik hetzelfde probleem als met ABRP geen connectie met de auto?

Soms mis ik mijn model Y wel echt, waar dit soort dingen gewoon feilloos werkte...

[ Voor 7% gewijzigd door Zeekr001 op 11-10-2024 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbotokkie
Zeekr001 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:37:
[...]

Dat klopt maar je kunt in de fastned app heel gemakkelijk met een schuifje je actuele SOC ingeven. Hoop dat er snel een real time connectie komt met ABRP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbotokkie
Zeekr001 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:37:
[...]

Soms mis ik mijn model Y wel echt, waar dit soort dingen gewoon feilloos werkte...
Dat is ook wat ik aan mijn Model 3 mis. Is wel het enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 18:55
klikos schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:08:
Ik zie net dat Alphabet hem heeft toegevoegd ;)

[...]
Oh kak. Nu krijg ik keuzestress. Zat eigenlijk al op het spoor van een EV9 of Q6 omdat Alphabet hem toch niet in het aanbod had. IX3 valt sinds vandaag of omdat BMW geen bestellingen meer aanneemt.

Levering in 2024 is voor mijn geen optie ivm de huidige lease, dus voorraadmodellen hebben geen zin.
Iemand enig idee wat er met de invoerrechten en prijs gaat gebeuren?
Is daar vanuit Zeekr duidelijkheid of uberhaupt iets van een uitspraak over gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klikos
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 21:39
Loepoog schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:06:
[...]

Oh kak. Nu krijg ik keuzestress. Zat eigenlijk al op het spoor van een EV9 of Q6 omdat Alphabet hem toch niet in het aanbod had. IX3 valt sinds vandaag of omdat BMW geen bestellingen meer aanneemt.

Levering in 2024 is voor mijn geen optie ivm de huidige lease, dus voorraadmodellen hebben geen zin.
Iemand enig idee wat er met de invoerrechten en prijs gaat gebeuren?
Is daar vanuit Zeekr duidelijkheid of uberhaupt iets van een uitspraak over gedaan?
Heb dezelfde vraag uitstaan bij mijn 2 lease maatschappijen (waaronder Alphabet). Als ik wat hoor, deel ik het hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
klikos schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:01:
[...]

Heb dezelfde vraag uitstaan bij mijn 2 lease maatschappijen (waaronder Alphabet). Als ik wat hoor, deel ik het hier..
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk blijven de huidige prijzen van de Zeekr 001 tot het einde van dit jaar gehandhaafd. Volgens de Zeekr medewerker. De mijne wordt 22-10 geleverd, tegen de 'oude' prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
JoostvdB1974 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:08:
[...]

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk blijven de huidige prijzen van de Zeekr 001 tot het einde van dit jaar gehandhaafd. Volgens de Zeekr medewerker. De mijne wordt 22-10 geleverd, tegen de 'oude' prijs.
Ja waarschijnlijk kunnen ze degene die op de boot staan niet ineens extra gaan belasten. En als je hem 22-10 krijg was hij al in Nederland voordat de heffing überhaupt bekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
Zeekr001 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:09:
[...]

Ja waarschijnlijk kunnen ze degene die op de boot staan niet ineens extra gaan belasten. En als je hem 22-10 krijg was hij al in Nederland voordat de heffing überhaupt bekend was.
Klopt. En de mijne staat nog op de boot op dit moment, komt eind volgende week naar Zeist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostvdB1974
Zeekr001 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:26:
Ik moet binnenkort naar Berlijn met mijn Zeekr. Nou heb ik niet heel veel vertrouwen in de on-board navigatie van Zeekr zelf. Maar als ik ABRP gebruik is er geen synchronisatie met de auto. Die geeft doodleuk 100% aan terwijl de auto nu precies 50% is. Dus daar heb ik dan ook niet veel aan.
Grappig eigenlijk, dat we bij een EV verwachten dat de route helemaal gepland wordt met laadstops. Bij brandstofauto's hadden we dat nooit en moesten we gewoon op zoek naar een benzinepomp als de tank leeg begon te raken. Ik rij nu 5 jaar Tesla (mijn Zeekr komt over 1,5 week) en de eerste jaren liet ik de route helemaal plannen. De laatste tijd rijd ik eigenlijk net als met een brandstofauto: ik plan geen laadstops in en als de accu rond de 15-20% komt, kijk ik waar een snellader is op de route en navigeer daar naartoe (incl, voorwarmen). Het aantal laadpalen is zo uitgebreid de laatste jaren, dat het nooit een probleem is er 1 te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
JoostvdB1974 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:10:
[...]

Grappig eigenlijk, dat we bij een EV verwachten dat de route helemaal gepland wordt met laadstops. Bij brandstofauto's hadden we dat nooit en moesten we gewoon op zoek naar een benzinepomp als de tank leeg begon te raken. Ik rij nu 5 jaar Tesla (mijn Zeekr komt over 1,5 week) en de eerste jaren liet ik de route helemaal plannen. De laatste tijd rijd ik eigenlijk net als met een brandstofauto: ik plan geen laadstops in en als de accu rond de 15-20% komt, kijk ik waar een snellader is op de route en navigeer daar naartoe (incl, voorwarmen). Het aantal laadpalen is zo uitgebreid de laatste jaren, dat het nooit een probleem is er 1 te vinden.
Het verschil is dat je zeker een tankstation hebt iedere10km in Nederland en iedere 30km in Duitsland. Dat is gewoon nog niet overal met laadpalen. Zeker in Duitsland niet, twee jaar terug stond ik onderweg toch mooi ergens op een industrieterrein bij een kapotte lader. Als er dan maar twee zijn en er is er een stuk dan wordt het wel erg nijpend. Bovendien rijd ik in mijn benzineauto ook door tot het wijzertje in het rood staat voordat ik ga tanken. Hetzelfde met mijn elektrische auto. Ik gebruik de volle 100% zullen we maar zeggen 10-80 vind ik zo'n onzin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:14
Zeekr001 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:21:
[...]

Het verschil is dat je zeker een tankstation hebt iedere10km in Nederland en iedere 30km in Duitsland. Dat is gewoon nog niet overal met laadpalen. Zeker in Duitsland niet, twee jaar terug stond ik onderweg toch mooi ergens op een industrieterrein bij een kapotte lader. Als er dan maar twee zijn en er is er een stuk dan wordt het wel erg nijpend. Bovendien rijd ik in mijn benzineauto ook door tot het wijzertje in het rood staat voordat ik ga tanken. Hetzelfde met mijn elektrische auto. Ik gebruik de volle 100% zullen we maar zeggen 10-80 vind ik zo'n onzin.
De situatie wat laadpalen betreft is in Duitsland de laatste 2 jaar behoorlijk verbeterd. Naar Berlijn hoef je volgens mij maar 2 keer te laden. Als ik ABRP erbij neem staat de snelweg ernaartoe vol met laadpalen dus dat laden lijkt me geen punt. Afgelopen maand 4000 km met caravan gereden via Duitsland nr Italië. Nergens een probleem gehad om snelladers te vinden. De Zeekr navigatie kun je te weinig op instellen, dus meestal Abrp gebruikt. In het begin hele route gepland, later gewoon na ca. 2 uur rijden een laadpunt uitgezocht. Meestal zo tussen 30 en 70% geladen. Overigens maar 1 keer moeten wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonaldDuck
[...]

Eens, zo doe ik het ook. Werkt prima!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:09
Grappig eigenlijk, dat we bij een EV verwachten dat de route helemaal gepland wordt met laadstops. Bij brandstofauto's hadden we dat nooit en moesten we gewoon op zoek naar een benzinepomp als de tank leeg begon te raken.
Beeld je eens een ICE in met een tank van 20L, waarbij 2-17L bijtanken 30 minuten kost en die laatste 3L nog een kwartier, met een tankstation om de "2L", praten we daarna verder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 18:55
mitsumark schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:53:
[...]
Beeld je eens een ICE in met een tank van 20L, waarbij 2-17L bijtanken 30 minuten kost en die laatste 3L nog een kwartier, met een tankstation om de "2L", praten we daarna verder.
Een EV met een werkelijke range van 300km is voldoende voor dagelijks gebruik. Als je dagelijkse enkele afstand hoger is, dan wil ik niet eens weten wat je werk is. Dan houden we de vakantieritjes over. Aangezien de norm richting een werkelijke range van 400-500km gaat, zou je circa 900km kunnen rijden en jezelf 30min pauze gunnen inclusief een bak koffie + krentenbol.
Poe poe wat een haast allemaal

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-09 15:38
Beeld je eens een ICE in waarbij je thuis zonder stinkende handen je tank vol kunt gooien voor maar €3,50 per 100km…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
edit

[ Voor 98% gewijzigd door Zeekr001 op 15-10-2024 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
IonniUnique schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 03:32:
Beeld je eens een ICE in waarbij je thuis zonder stinkende handen je tank vol kunt gooien voor maar €3,50 per 100km…..
Ik weet niet wat jij doet bij tanken, maar ik heb werkelijk waar nooit stinkende handen. En daar staat dan gehannes met natte kabels in de winter tegenover.

Ik heb even gecheckt. Volgeladen kom ik ongeveer 550km met de Zeekr dat is met een 100kW accu. Het tarief bij Engie is momenteel € 0,54 per kW/h (volgens google) dus een volle accu kost me €54 euro voor 550km dus dat is €10,18 per 100km. Dat is toch een heel ander bedrag dan wat jij noemt.

Voor €10,18 koop ik 5,36 liter brandstof. Dus met een tijdelijk zuinige auto kom je echt wel behoorlijk in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
550km ga je ook niet redden met een volle accu.
Thuis laden is het goedkoopste.
Zeker met zonnepanelen.
Sinds de Zeekr nog nooit zo goedkoop auto gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
Zeekr001 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:26:
Met de ZEEKR 001 op vakantie geweest in Spanje, later ook op vakantie met rondrit in Schotland.

ARBP is leuk als je een accu van 30 kWh hebt maar bij onze eerste vakantie hadden we bij de eerste geplande stop nog 200 KM range en wilde mijn egaa dat ik doorreed :X Wat we nu heel simpel doen is doorrijden tot er nog 100 KM range is en dan op Google Maps kijken waar de eerstvolgende snellader op de route is. Komen we heel Europa mee door. Enige caveat: niet elke Tesla Supercharger is toegankelijk met een ZEEKR, kijk van tevoren in de Tesla app.

Moet zelf deze winter naar Berlijn, heb nu uitgemikt ergens voorbij de helft aan de snellader te gaan, dan heb ik nog wat over in Berlijn zelf. En dan op de terugweg weer een keertje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HDoc
Zeekr001 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:52:
[...]
Voor €10,18 koop ik 5,36 liter brandstof. Dus met een tijdelijk zuinige auto kom je echt wel behoorlijk in de buurt.
Dit topic gaat over de ZEEKR en niet over EV's in het algemeen, thuisladen of vergelijkingen tussen EV en ICE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Bavarois1 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:01:
550km ga je ook niet redden met een volle accu.
Thuis laden is het goedkoopste.
Zeker met zonnepanelen.
Sinds de Zeekr nog nooit zo goedkoop auto gereden
natuurlijk. Maar ik hoor dit argument wel vaker. Maar dan tel je voor het gemak de investering van de zonnepanelen en laadpaal etc niet mee.

Nogmaals ik snap best dat het goedkoper is, maar dit soort dooddoeners als 'ik rij gratis want zonnepanelen' zijn gewoon niet waar. Maar zoals hierboven aangegeven, wellicht iets te veel offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
HDoc schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:22:
[...]

Dit topic gaat over de ZEEKR en niet over EV's in het algemeen, thuisladen of vergelijkingen tussen EV en ICE ;)
Dat snap ik, maar ik reageerde alleen op het feit dat iemand zei ik betaal 3,50 voor 100KM. Dat lijkt me gewoon te rooskleurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
HDoc schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:18:
[...]

Enige caveat: niet elke Tesla Supercharger is toegankelijk met een ZEEKR, kijk van tevoren in de Tesla app.
Kun je een voorbeeld geven? Ik gebruik in het buitenland regelmatig het SuC netwerk en ben nog geen beperkingen tegen gekomen (en zie die ook niet in de app). NB Ik neem aan dat je hier verwijst naar niet-Tesla gebruik in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
Alex_N schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:51:
[...]

Kun je een voorbeeld geven? Ik gebruik in het buitenland regelmatig het SuC netwerk en ben nog geen beperkingen tegen gekomen (en zie die ook niet in de app). NB Ik neem aan dat je hier verwijst naar niet-Tesla gebruik in het algemeen?
Zeker. Twee die ik zelf tegen ben gekomen en waar laden bij aankomst niet mogelijk bleek:
  • Tesla Supercharger bij Ibis Lyon Sud, Frankrijk (145 Rue Pasteur, 38670 Chasse-sur-Rhône, Frankrijk - ik dacht toen ook dat alle Tesla SuC voor niet-Tesla toegankelijk was
  • Tesla Supercharger bij Gretna Services in Schotland, langs A74 soufhbound (21/22 A74(M), Gretna Green, Gretna DG16 5HQ, Verenigd Koninkrijk) - niet te verwarren met de wel toegankelijke Tesla SuC in Gretna zelf - had gewoon niet goed gechecked
Zo zijn er wel meer. Je ziet deze ook niet in de Tesla-app (want je kan er ook niet laden) maar wel op bijvoorbeeld Google maps.

[ Voor 8% gewijzigd door HDoc op 14-10-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
Heeft iemand de kleurcode van de orange remklauwen? Ik wil de mijne om laten spuiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
HDoc schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:20:
[...]

Zeker. Twee die ik zelf tegen ben gekomen en waar laden bij aankomst niet mogelijk bleek:
  • Tesla Supercharger bij Ibis Lyon Sud, Frankrijk (145 Rue Pasteur, 38670 Chasse-sur-Rhône, Frankrijk - ik dacht toen ook dat alle Tesla SuC voor niet-Tesla toegankelijk was
  • Tesla Supercharger bij Gretna Services in Schotland, langs A74 soufhbound (21/22 A74(M), Gretna Green, Gretna DG16 5HQ, Verenigd Koninkrijk) - niet te verwarren met de wel toegankelijke Tesla SuC in Gretna zelf - had gewoon niet goed gechecked
Zo zijn er wel meer. Je ziet deze ook niet in de Tesla-app (want je kan er ook niet laden) maar wel op bijvoorbeeld Google maps.
Top, dank je. Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:13
Welke winterbanden gaan jullie eronder zetten?

22 inch variant.

Zit even te kijken; maar zulke grote prijsverschillen tussen sommige…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:54
Rokz schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:34:

22 inch variant.

Afgelopen jaar hebben we Kumho WS71XL 265/40R22 106V er onder gehad, die komen er eind december weer onder en zijn prima bevallen. Qua zuinigheid deden ze niet echt onder voor de zomerbanden voor mijn gevoel. Geen enkel moment van glijden gehad in de Oostenrijkse bergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
Rokz schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:34:

22 inch variant.

Ik ben echt voorstander van winterbanden.
Maar ik begin me steeds meer af te vragen wat het nut ervan is hier in Nederland. Toegegeven het werkt ook al vanaf temperaturen onder de 7 graden. Maar in natte winters die wij toch vooral hebben heb je eigenlijk meer aan een band die goed in staat is veel water af te voeren.

Dat gezegd hebbende ga ik zeker een afspraak maken om ze te laten monteren, al is het maar omdat ik naar Duitsland moet.
Pagina: 1 ... 32 ... 46 Laatste