Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 31 ... 44 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:54
Voor de lol even de Audi A6 Avant configurator gedaan. Kom tegen de 25k meer dan de RWD 001. Zo suf dat dingen als ACC een pakket optie is.

Dat vond ik juist zo fijn aan de 3 modellen van Zeekr. Niet al die opties en FOMO dat je iets niet goed kiest om even wat geld te besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Dydody schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:33:
[...]

Precies dit... één tip: geen proefrit maken. Dan ben je helemaal verkocht. Tenzij je het natuurlijk ook serieus overweegt :-)
Ik heb geen proefrit nodig, ik wil hem komende week bestellen.
Enige twijfel is de levertijd en deels i.c.m. de prijsverhoging..
Dat zou me nog naar een voorraadauto van een ander merk kunnen pushen.. maar daarvoor voel ik niet hetzelfde als wat ik voor de Zeekr voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:43
RuudBurger schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:19:
Voor de lol even de Audi A6 Avant configurator gedaan. Kom tegen de 25k meer dan de RWD 001. Zo suf dat dingen als ACC een pakket optie is.

Dat vond ik juist zo fijn aan de 3 modellen van Zeekr. Niet al die opties en FOMO dat je iets niet goed kiest om even wat geld te besparen.
Is dat met luchtvering of dezelfde uitrusting al de RWD 001?

En helemaal mee eens! Ik vind die configurators zo vervelend en consument onvriendelijk. Juist met minder keuzes maar meer opties, kan je als automerk meer verkopen tegen betere prijs.

[ Voor 16% gewijzigd door Ecological op 06-09-2024 16:29 ]

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PTFW
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-06 13:53
Ben eens even door wat berichten heen gescrolled....het lijkt erop dat er een paar mensen hier toch echt psychische hulp nodig hebben.

Er zijn er een paar bij die werkelijk in elk bericht alleen maar zeiken. Het enige dat je met het in elk bericht continue ventileren van je eigen frustraties bereikt is dat niemand je meer serieus neemt.

Ga iets nuttigs doen met je leven, stop met klagen en waardeer wat je wel hebt.....gaat je een hoop meer opleveren in je leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviking
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20-03 22:07
Dydody schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:22:
[...]

Fantastisch nieuws, gefeliciteerd!! Hoe kan het overigens dat jouwe over een week of 5 al geleverd wordt? Ik heb eergisteren een blauwe privilege besteld en daar was de verwachting januari 2025. Of heb jij een voorraadauto/snel leverbaar (= al op de boot) auto gekozen?

Meer even uit nieuwsgierigheid.
Ik had mazzel met een auto die op voorraad is in EU vandaar, anders had ik ook moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJLezer
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-06 08:30
El Fuego schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:52:
[...]

Deze reactie impliceert dat de lichtshow kan worden afgespeeld. Leek mij ook wel geinig om te doen.

Ik heb alle stappen in de gebruikershandleiding gevolgd en kom tot het koppelen van mijn telefoon op de Wifi-hotspot. De optie van het afspelen van de lichtshow zie ik echter niet in de Zeekr-app staan. Doe ik iets niet goed of hebben ze deze optie uit de app verwijderd? Waarmee het ook een gevalletje: "wachten op de grote update" is.
Ik zie de optie ook nergens in de app om de lichtshow af te spelen. In de auto staat alles klaar en luk het om alle stappen te doorlopen. Heeft iemand dit voor elkaar gekregen?
Tot stap 8 lukt het.
De lichtshow activeren:
1.
Zorg ervoor dat de buitenverlichting uit is.
2.
Activeer de Wi-Fi-hotspot van de auto.
3.
Navigeer naar Graphic > Lichtshow .
4.
Selecteer de muziek of afspeellijst die u wilt afspelen.
5.
Stap uit de auto en sluit alle portieren.
6.
Open de ZEEKR-app op uw smartphone.
7.
Verbind uw smartphone met de Wi-Fi-hotspot van de auto.
8.
navigeer naar Mijn voertuig > Exterieur lichtshow .
9.
Druk op afspelen.

[ Voor 24% gewijzigd door GJLezer op 07-09-2024 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiljannijenhuis
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16-10-2024
Is er misschien iemand in deze groep die alle of de meeste rose onderdelen van het interieur heeft vervangen door zwart of antraciet?
Ik vind het een geweldige auto maar vind die rose accenten wat druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-05 08:22
Wiljannijenhuis schreef op zondag 8 september 2024 @ 10:30:
Is er misschien iemand in deze groep die alle of de meeste rose onderdelen van het interieur heeft vervangen door zwart of antraciet?
Ik vind het een geweldige auto maar vind die rose accenten wat druk.
Precies mijn idee. Heb Ali al afgezocht, maar nog geen setje kunnen vinden. Zou mooi zijn als het in zilver of zwart zou kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-04 21:57
JoostvdB1974 schreef op zondag 8 september 2024 @ 23:21:
[...]

Precies mijn idee. Heb Ali al afgezocht, maar nog geen setje kunnen vinden. Zou mooi zijn als het in zilver of zwart zou kunnen.
Is al langer vraag naar.
Echter geen kant en klare oplossing, slechts deeloplossingen aangezien je niet alle rosé gekleurde elementen standaard kan afdekken met vervangende elementen.
Snelste optie is gewoon laten wrappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

RuudBurger schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:19:
Ik heb hetzelfde gedaan als jij, maar dan met de S6 Avant. Die komt meer overeen met de 001 Privilege. Ik kwam boven de 110K uit. Dat is ruim 40K meer! Als je bijv. stoelventilatie wil, dan 'mag' je meteen andere stoelen bestellen. Kassa!

Zo bij met mijn keuze nog steeds!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Kwam laatst een (recente) Nederlandse review tegen op Youtube...
Wat een kneusjes.. conclusie was dat je beter voor de Mach-E GT kon gaan.
Nou die heb ik gehad.. en is aanzienlijk minder hoor...

En een vraagje voor de kenners..
In hoeverre is de performance editie "minder" dan de privilege? Hoeveel beter zijn de luchtveren en audio.
Ik zie namelijk dat je alleen bij de performance zwarte velgen en oranje remklauwen kan.
Dat is toch wel echt heel erg gaaf op de blauwe versie!

[ Voor 42% gewijzigd door Predje op 10-09-2024 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

[b]Predje in "Het grote Geely Zeekr 001 topic"

In hoeverre is de performance editie "minder" dan de privilege? Hoeveel beter zijn de luchtveren en audio.
Ik zie namelijk dat je alleen bij de performance zwarte velgen en oranje remklauwen kan.
Is heel persoonlijk, denk ik. Ik als HifiNerd wordt erg blij van de geupgrade Yamaha. Heerlijk puur geluid.

En de luchtvering vind ik ook erg fijn. Ik hoor dat ie beter is dan de traditionele vering, maar ook dat zal mogelijke ook met een persoonlijke voorkeur te maken hebben.

Als ik opnieuw zou mogen kiezen dan zou ik opnieuw voor de Privilege gaan. Ook vanwege de andere extra's. Maar het is wel een klap meer geld..

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsqvg0MGlbPuo7_XzZs-2vXMCVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DkUuvH9EIvMhc6VhrYOKiWx6.jpg?f=fotoalbum_large
Toeval bestaat. Twee Zeekrs aan het opladen bij Neurenberg in de buurt.
Momenteel al een week in Kroatie op de camping. Minstens elke dag interesse in de auto. Vooral Duitsers. Iedereen vindt het een mooie wagen. De witte is van mij.

[ Voor 3% gewijzigd door krisje op 10-09-2024 18:53 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
Voor mij, komende uit de Model 3 Performance, was de Zeekr Performance een no go, geluid is echt m.i. ver beneden een gangbaar niveau van deze tijd. De privilege is heel vergelijkbaar. Het is natuurlijk altijd waar je het mee vergelijkt. Ik kwam met de Model 3 naar de proefrit en dan merk je snel genoeg het verschil. Voor alleen de luchtvering zou ik het niet perse doen, al ben ik er wel blij mee. Persoonlijk vond ik het gezien het prijsverschil voor de meerwaarde een nobrainer, want je krijgt wel serieus een upgrade.

Zoals mijn voorganger al zei: het is heel persoonlijk en na 4 jaar rode remklauwen, vind ik de witte juist wel cool en afwijkend 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:49
Voor mij is juist de stoelventilatie van de privilege hetgeen wat ik zou missen.
Heb in de performance proefgereden, vond het geluid wel minder dan mn huidige 2012 3-serie met harman kardon, maar ook weer niet zo slecht als mn fiat punto van daarvoor.
Vond de performance vergeleken een ID7 en EQS niet extreem comfortabel (sportiever), weet niet hoe dat in de privilege voelt.

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-06 09:27
Het is erg stil in dit forum. Zijn er recentelijk eigenlijk nog (goede) updates geweest (Zeekr 001 / X)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruudhermans78
Dydody schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:52:
Het is erg stil in dit forum. Zijn er recentelijk eigenlijk nog (goede) updates geweest (Zeekr 001 / X)?
Eens, vakantie is voorbij ;-) Maar ik zie ook weinig ontwikkeling voorbij komen. Op de Zeekr app worden heel veel ideeën gemeld nu, maar na ik gok 2 maanden is er nog niets op hun roadmap te zien, alleen dat ze zaken 'in progress' hebben. En dat ziet er super uit, maar gezien het aantal zaken met die status vind ik het onwaarschijnlijk dat ze deze echt allemaal op aan het pakken zijn. Zoals ik al eerder heb gemeld zou ik veel liever elke 2 weken een kleine update zien, waarin een punt wordt afgevinkt dan dit eindeloze wachten. Ik heb nu versie 1.1 en de laatste versie 1.1.1? was mislukt.

Als ik nu een melding maak is de reactie: kom maar eerst die nieuwe update erop zetten... Dat is allemaal leuk, maar ik heb er 0,0 vertrouwen in dat een update met 2 puntjes ervoor 1.1.1 daadwerkelijk ook maar iets groots en vernieuwends gaat brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mipiti
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-04 09:08
Vorige week mijn Zeekr opgehaald en de versie daarop is 1.1.2a
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMJNdkFgy9ivqTmBnlMCvmoGd74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHVajPk3z62xqszJ7Krs5gJE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
ruudhermans78 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:09:
[...]

Eens, vakantie is voorbij ;-) Maar ik zie ook weinig ontwikkeling voorbij komen. Op de Zeekr app worden heel veel ideeën gemeld nu, maar na ik gok 2 maanden is er nog niets op hun roadmap te zien, alleen dat ze zaken 'in progress' hebben. En dat ziet er super uit, maar gezien het aantal zaken met die status vind ik het onwaarschijnlijk dat ze deze echt allemaal op aan het pakken zijn. Zoals ik al eerder heb gemeld zou ik veel liever elke 2 weken een kleine update zien, waarin een punt wordt afgevinkt dan dit eindeloze wachten. Ik heb nu versie 1.1 en de laatste versie 1.1.1? was mislukt.

Als ik nu een melding maak is de reactie: kom maar eerst die nieuwe update erop zetten... Dat is allemaal leuk, maar ik heb er 0,0 vertrouwen in dat een update met 2 puntjes ervoor 1.1.1 daadwerkelijk ook maar iets groots en vernieuwends gaat brengen.
Ik release elke dag nieuwe software en hoewel het niet zo ingewikkeld is als een auto, leert de ervaring hoe vaker je het doet, hoe beter je erin wordt. Het is best wel een risico om zo lang niet te releasen, je gaat namelijk hoe dan ook tegen problemen aanlopen.

Ik blijf het zeggen, ik ben heel blij met de auto, echter ik vind het nu wel tijd dat we accounts kunnen weggooien en lokaal kunnen aanmaken. Dit is echt zo’n functie wat de basis zou moeten zijn en er zijn hier meerdere die last hebben van accounts die er niet thuishoren. Daarnaast hebben ze nog steeds het probleem niet opgelost dat de achterklep tijdens rijden open kan. Dit is echt gevaarlijk!

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudhermans78
Helemaal eens, ben zelf ook eigenaar & product owner van een online applicatie en hoe langer je een release uitstelt, des te meer risico loop je. Fixen van de door jou genoemde zaken lijken me geen weken te hoeven duren.

Dan stijgt de tevredenheid met kleine stapjes maar wel gestaag. Als zo'n mega update 3 dingen goed doet, maar een ding heel fout, is toch iedereen ontevreden. Dan kun je beter door succesjes apart vieren.

Ik ben ook nog steeds elke keer heel blij als ik in de auto stap (behalve bij de spontane entree reboots ff een dompertje), ik vind het een genot om in te rijden en ik vind het een geweldig design. Alleen is het zo stil rondom de organisatie erachter. De goede wil is er duidelijk, ook met de app en de mogelijkheid tot indienen van punten. Alleen moet er wat meer peper in de spreekwoordelijke...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonaldDuck
  • Laatst online: 08-06 22:33
ruudhermans78 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:23:

Ik ben ook nog steeds elke keer heel blij als ik in de auto stap (behalve bij de spontane entree reboots ff een dompertje).
Gaat je scherm dan op zwart, waarna ie weer opstart? Tijdens het rijden? Dat heb ik nog nooit gehad. Wel dat het soms 3 minuten duurt voor het zwarte scherm met ‘Zeekr’ weg is.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudhermans78
DonaldDuck schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:30:
[...]

Gaat je scherm dan op zwart, waarna ie weer opstart? Tijdens het rijden? Dat heb ik nog nooit gehad. Wel dat het soms 3 minuten duurt voor het zwarte scherm met ‘Zeekr’ weg is.
Precies dat heb ik inderdaad. Alleen bij het instappen is dat 1 op de 3 keer ongeveer, kan er geen pijl op trekken en bij Zeekr hebben ze geprobeerd het uit te lezen, maar zonder resultaat. Gelukkig lees ik het vaker, dus komt ook wel weer een fix voor 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 16:00
Even wat anders: de temperaturen dalen en het wordt langzaamaan tijd voor winterbanden.

Zelf koop ik bij een nieuwe auto altijd winterbanden op stalen velgen. Als je met de wielen dan iets harder ergens tegenaan glibbert dan zijn de LM velgen nog veilig in de berging, zo redeneer ik.

De bandenmaat is wel duidelijk, echter, weet iemand of er ook gangbare velgen te krijgen zijn? Is de 001 gangbaar qua velgenmaten of wordt dat lastig? Heb het zo 1-2-3 nog niet kunnen terugvinden.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak1990
  • Laatst online: 29-01 20:38
Ik ben nu al een tijd vele ervaringen aan het volgen op verschillende platformen en daarnaast heb ik een proefrit gehad. Maar ik schrik best van een aantal verhalen. Is het nu zo dat het een prachtige auto is, maar niet klaar voor de markt is of is het een auto die ondanks de gebreken echt een no brainer is? Ik hoor namelijk mensen zeggen dat als ze nu nog een keer de keuze hadden, een andere keuze hadden gemaakt. Ik hoop dat mensen oprecht hierop kunnen reageren. Laat ik vooropstellen dat ik voor wat kleine gebreken mijn keuze niet laat beïnvloeden. Ik kom nu van een Tesla Model 3. Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21:34
HDoc schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 07:44:
Even wat anders: de temperaturen dalen en het wordt langzaamaan tijd voor winterbanden.

Zelf koop ik bij een nieuwe auto altijd winterbanden op stalen velgen. Als je met de wielen dan iets harder ergens tegenaan glibbert dan zijn de LM velgen nog veilig in de berging, zo redeneer ik.

De bandenmaat is wel duidelijk, echter, weet iemand of er ook gangbare velgen te krijgen zijn? Is de 001 gangbaar qua velgenmaten of wordt dat lastig? Heb het zo 1-2-3 nog niet kunnen terugvinden.
Je bent er mooi op tijd bij :) Vorig jaar gekeken maar alleen voor hele serieuze prijzen velgen kunnen vinden, daarbij vergeleken waren de prijzen van Zeekr zelf nog positief. Ik heb toen gekozen voor alleen banden, dus de komende jaren doe ik het daar mee. Overigens in de sneeuw in Oostenrijk geen enkel glij-moment meegemaakt ondanks wat zware sneeuwbuien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:15
Sjaak1990 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:59:
Ik ben nu al een tijd vele ervaringen aan het volgen op verschillende platformen en daarnaast heb ik een proefrit gehad. Maar ik schrik best van een aantal verhalen. Is het nu zo dat het een prachtige auto is, maar niet klaar voor de markt is of is het een auto die ondanks de gebreken echt een no brainer is? Ik hoor namelijk mensen zeggen dat als ze nu nog een keer de keuze hadden, een andere keuze hadden gemaakt. Ik hoop dat mensen oprecht hierop kunnen reageren. Laat ik vooropstellen dat ik voor wat kleine gebreken mijn keuze niet laat beïnvloeden. Ik kom nu van een Tesla Model 3. Bedankt alvast.
Op een forum worden negatieve verhalen vaak enorm uitvergroot en de tevreden meerderheid hoor je een stuk minder. Want waarom veel moeite steken in berichten schrijven als je eigenlijk weinig te klagen hebt? Dus dat kan je beeld wel vertekenen.

Ik kan nog niet uit eigen ervaring spreken, maar heb op basis van de proefrit de keuze gemaakt om het wél te doen. Tijdens de proefrit ondervond ik nog best wat irritaties door matig werkende rijhulpsystemen, maar ik werd bij terugkomst al snel gerustgesteld dat je deze of permanent of met een sneltoets uit kan schakelen. En een deel wil ik ook wel een kans geven zodra ik de auto heb, dan leer je vaak ook beter met zulke systemen omgaan. Tijdens een proefrit van een uur vind ik ze vooral de aandacht afleiden van het grotere plaatje.

Verder was ik enorm positief verrast over de auto en het rijden ervan dat ik de sprong in het diepe wel aandurf.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21:34
Ik rij sinds december een 001 Performance. Hardwarematig is de auto top, rijdt zeer comfortabel en is een hele fijne kilometervreter. Inmiddels staat de auto op 25000 km. Langere ritten gaan ook prima met snelladen, die 10-80% waar mee geadverteerd wordt in 31 minuten is realistisch. Hiervoor reed ik een half jaar in een Q8 e-tron, maar ben nog steeds erg blij met de overstap, deze bevalt me op alle vlakken beter.

Dan de software; die wordt te langzaam verbeterd, er zijn een aantal punten die echt beter moeten. Er worden te kleine stapjes gemaakt. Voor mij persoonlijk is het probleem overigens vooral de gebrekkige navigatie, maar daar is goed omheen te werken met Apple Carplay. De autopilot functionaliteit vind ik vergelijkbaar met veel andere auto's; de Q8 was niet beter, laat staan mijn Model S uit 2018 daarvoor. Ik gebruik daardoor de autopilot functies vrijwel nooit, mijn rechtervoet wint het tot nu toe altijd. Hij kijkt wel netjes mee met de belijning en verkeer om je heen. Hij heeft dan ook weleens ingegrepen, wat abrupt overigens, maar wel bij potentieel gevaar, dus terecht in mijn ogen.

Lang verhaal kort; ik ben nog steeds zeer tevreden met de auto op de manier zoals ik 'm gebruik. Softwarematig absoluut te verbeteren maar daar lijkt aan gewerkt te worden en zijn zeker ten opzichte van de uitlevering in december wel stappen gemaakt.

Succes met je keuze!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HDoc
Het hangt er van af wat je belangrijk vind. Qua functie doet de auto het prima, rijdt heerlijk, grote accu, lekkere stoelen, veel opties standaard. De automatic driving software is soms wat hoekig, de adaptive cruise control en de automatische lane assist is in een Tesla ongetwijfeld beter. Dus: qua auto kennelijk een stuk beter dan de Tesla, qua software een stukje minder. Ik zou hem zelf zo weer kopen.

Ik zou adviseren eens een proefrit te maken.Je had al een proefrit gemaakt, dus dat is wat het is..

[ Voor 4% gewijzigd door HDoc op 13-09-2024 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:26
Dat heeft ie al gedaan zegt hij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
Je hebt gelijk }:O beter lezen is soms ook een kunst

[ Voor 10% gewijzigd door HDoc op 13-09-2024 11:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjaak1990
Bedankt voor de reacties, wordt gewaardeerd! Jullie hebben gelijk zoals altijd met reviews dat mensen die tevreden zijn vaak minder te melden hebben. Toch wilde ik de mensen die wel te klagen hebben serieus nemen en in overweging meenemen. Mijn gevoel om wel voor de 001 te gaan overheerst het meest. Ik gok dus dat er een vaste volger bijkomt op dit forum ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Turbotokkie
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 10-06 13:01
Sinds april ben ik een zeer tevreden bestuurder van een 001 Privilege. Inmiddels ruim 20k gereden in binnen- en buitenland zonder enige problemen. Hiervoor 5 jaar in een Tesla model 3 gereden. Dat was ook een prima auto maar de Zeekr is echt wel van een veel hoger niveau! Dan heb ik het vooral over de bouwkwaliteit en het enorme comfort van onder andere de luchtvering en het (vrijwel) ontbreken van windgeruis. Ik moest even wennen aan de stoelen, die zijn iets harder en breder dan in de Tesla maar na steeds een beetje aanpassen van de zithouding zitten ze erg comfortabel. De rijhulpsystemen zijn niet perfect, naar mijn mening niet beter of slechter dan die van Tesla. De ruitenwissers werken in tegenstelling tot die van Tesla perfect. Enige wat ik mis is het kunnen gebruiken van mijn (iets oudere) mobiel als sleutel. Dat werkt perfect bij Tesla. Er schijnt gewerkt te worden aan het toevoegen van andere telefoons voor deze functionaliteit. Ik heb nu nog de ouderwetse keyfob of kaartje nodig om te kunnen rijden. Beetje jammer.
De navigatie, inclusief het automatisch toevoegen van laadpunten en voorverwarmen van de accu, werkt nog lang niet zo goed als bij Tesla en ziet er op het scherm ook minder fraai uit. Ook het laden gaat minder snel dan gehoopt. De 200Kwh heb ik slechts 1 keer gehaald. Geen spelbreker maar toch.
Al met al heb ik zeker geen spijt van mijn keuze en heb veel 'value for money'. Een verglijkbare auto van een Duitse fabrikant is minimaal 25% duurder. Bovenal is het een prachtige auto waar ik alleen maar positive reacties op heb gekregen Voor nieuwe kopers hoop ik dat de gevreesde prijsstijging meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:26
Maar winterbanden gewoon bij zeekr halen incl velg? Of kan je ze laten omwisselen daar?

Zat te denken om dit gewoon idd bij zeker te doen maar vond dat bandenhotel nog wel duur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Sjaak1990 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:28:
Bedankt voor de reacties, wordt gewaardeerd! Jullie hebben gelijk zoals altijd met reviews dat mensen die tevreden zijn vaak minder te melden hebben. Toch wilde ik de mensen die wel te klagen hebben serieus nemen en in overweging meenemen. Mijn gevoel om wel voor de 001 te gaan overheerst het meest. Ik gok dus dat er een vaste volger bijkomt op dit forum ;)
De hoeveelheid mensen die tevreden is, is echt vele, vele malen groter dan de mensen die dat niet zijn.

Ik ben ontzettend blij met mijn auto, ook al moet de software op sommige plekken nog flink aangepakt worden. Maar dat is software, dat kan en zal ook aangepakt worden.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ecological
Ik ben ook heel blij, en dat mensen al 25k km hebben mogen rijden met deze geweldige auto maakt me een klein beetje jaloers met mijn 8k :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:51

BPi

https://www.bright.nl/nie...-ons-hart-nog-stelen.html

Hier moeten ze nog blijer worden de komende weken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dydody
Hopelijk vindt hij de 'sneltoets' voor het uitzetten van de piepjes snel :-).... het verhaal klinkt inderdaad als een korte samenvatting van de positieve en negatieve punten die ook genoemd zijn in dit forum. Ik ben heel benieuwd hoe hij de komende weken gaat ervaren.

• Rokz
Even iets anders:

Naar ongeveer 14000 km heb ik deze slijtage al bij de bestuurdersstoel.

Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwvEUxmX8L3GXgLfd2GV41kCAZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikiZoSD005LLi5tHU5U5tRRp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:27
Rokz schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:27:
Even iets anders:

[Afbeelding]
Dat is een opmerkelijke positie. Ik geloof je 100%, maar als ik puur naar mezelf kijk dan komen mijn voeten nooit op die positie. Ook niet met cruisecontrole. Of zie ik iets over het hoofd waardoor het ontstaat?
Desondanks is het, in wat voor omstandigheid dan ook, wel erg snel na 14.000km (half jaar?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonV
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-12-2024
Dat is wel heel erg snel! Daar zou ik mee terug gaan. Wel een rare plek trouwens. Mijn voeten staan daar ook nooit tijdens het rijden...

Zeekr 001 Privilege

• Ecological
Rokz schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:27:
Even iets anders:

[Afbeelding]
Ik zou bij ome Ali een mat kopen die precies zijn gemaakt voor onze Zeekrs.

https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

Sowieso ben ik wel fan van zulke accesoires! Ik heb ook wel twee paraplus met Zeekr logo erop, met ingebouwde zaklamp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rokz
Loepoog schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:51:
[...]

Dat is een opmerkelijke positie. Ik geloof je 100%, maar als ik puur naar mezelf kijk dan komen mijn voeten nooit op die positie. Ook niet met cruisecontrole. Of zie ik iets over het hoofd waardoor het ontstaat?
Desondanks is het, in wat voor omstandigheid dan ook, wel erg snel na 14.000km (half jaar?)
Ja ik zit dus oprecht altijd op deze manier in de auto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/viNWJoNlKIG_MOhJplucQejHRg8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xsdDPjunyCt1coE2BgGwXnDQ.jpg?f=fotoalbum_large

Moet ik dan wel gaan afleren… maar voor mijn been een fijne positie..

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:27
Rokz schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:53:
[...]

[Afbeelding]

Dan begin ik de 'halen' in de vloerbedekking ook te snappen. Door jouw schuine voetzool heb je harde uitsparingen die steeds over de vloerbedekking gaan en daar haakt de stof achter. Denk dat ze dat niet snel zullen honoreren.

Doe de foto maar snel weg :)

• HDoc
[...]
Nou dan is dat ook weer helder. Misschien niet heel orthodox maar misschien een extra matje of een leren inzetstuk er op.. via Google vind ik ook kunstleer met klevende achterkant.. het is vaak makkelijker om er een mouw aan te passen dan een jarenlange gewoonte af te leren. Bovendien, als je het zo lekker vind zitten waarom zou je dat willen veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
[...]

[Afbeelding]

Even bestellen, versleten stuk uitsnijden en nieuw stuk erin. Snijovergang even uitborstelen en klaar is Kees

https://www.amazon.nl/Flo...4397c6b8a754&gad_source=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

aim-creativity schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:58:
[...]

Even bestellen, versleten stuk uitsnijden en nieuw stuk erin. Snijovergang even uitborstelen en klaar is Kees

https://www.amazon.nl/Flo...4397c6b8a754&gad_source=1
best een nette en budget friendly oplossing als ik het zo zie...prima zelf te doen ook!
en als dat stuk weer versleten is dan kun je het weer uitsnijden :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• edar
  • Laatst online: 31-05 22:51
Velgen zwart laten spuiten. Blij mee!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6qr63Tbz-uigaM5IHdlJceQz9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAiBWDD8Z9ITkUCgXgSKnJVw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BKMsdHjakIdszr9OsjybZl6pMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lCtJNuopoYsKLHFAK32bf1K8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jd1OdW4fD8An-kTHHj3Ktr1dUis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z1HdfbjI7e6ycl6XamkzvsJr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-r6ABwmYo3ug7HL2hDtTXiYkjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ymfMXLwqJuAjiY6ObjgQzFxC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonV
  • Laatst online: 17-12-2024
Heel gaaf! _/-\o_ Mag ik vragen wat je hiervoor kwijt was en waar je dit hebt laten doen?

Zeekr 001 Privilege

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoostvdB1974
Binnenkort beschikbaar: originele Zeekr dakdragers voor de Zeekr 001. In Zeist zijn ze aan het testen.

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:54
JoostvdB1974 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:00:
Binnenkort beschikbaar: originele Zeekr dakdragers voor de Zeekr 001. In Zeist zijn ze aan het testen.
https://www.polestar.com/nl/shop/extras/polestar-4/409/

• spidertje
Ter info.

September 17, 2024

Volvo’s sister brand Zeekr, owned by Chinese Geely, has decided to halt its planned launch in Denmark and four other European countries. This is due to the EU’s new punitive tariffs on electric cars from China, which affect several manufacturers with production in China, including Volvo Cars and Polestar.

Zeekr arrived in Sweden a year ago and has so far registered just over 600 cars. Besides Denmark, the brand was also planned to be launched in France, Germany, Belgium, and other countries.

• DonaldDuck
spidertje schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 08:39:
Ter info.

September 17, 2024

Volvo’s sister brand Zeekr, owned by Chinese Geely, has decided to halt its planned launch in Denmark and four other European countries. This is due to the EU’s new punitive tariffs on electric cars from China, which affect several manufacturers with production in China, including Volvo Cars and Polestar.

Zeekr arrived in Sweden a year ago and has so far registered just over 600 cars. Besides Denmark, the brand was also planned to be launched in France, Germany, Belgium, and other countries.
Is oud ‘nieuws’, en inmiddels door Zeekr tegengesproken. Ze blijven uitbreiden naar Europa:

Reactie:

Hey Tiit, an update of this article has been issued with the following statement from us, Zeekr Europe:

Zeekr is pushing ahead with its strategic plan to expand its presence in Europe. Germany, France, Denmark, and other western Europe markets are firmly in our plans. Zeekr is preparing for an imminent launch in a new European market, and this will be announced in the coming weeks.

We continually monitor customer demand and the business case for each market, but right now Zeekr is focusing predominantly on Sweden and the Netherlands as these are Zeekr’s ‘home’ markets in Europe.

[ Voor 31% gewijzigd door DonaldDuck op 21-09-2024 09:07 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

• spidertje
DonaldDuck schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:04:
[...]

Is oud ‘nieuws’, en inmiddels door Zeekr tegengesproken. Ze blijven uitbreiden naar Europa:

Reactie:

Hey Tiit, an update of this article has been issued with the following statement from us, Zeekr Europe:

Zeekr is pushing ahead with its strategic plan to expand its presence in Europe. Germany, France, Denmark, and other western Europe markets are firmly in our plans. Zeekr is preparing for an imminent launch in a new European market, and this will be announced in the coming weeks.

We continually monitor customer demand and the business case for each market, but right now Zeekr is focusing predominantly on Sweden and the Netherlands as these are Zeekr’s ‘home’ markets in Europe.
We gaan het zien, de Zeekr organisatie roept van alles maar meestal zonder al teveel waarde helaas.

Voorlopig is men bv al ruim half jaar later dan men eerst aangaf om bv de Duitse markt te betreden.

Zo lang men bv de issues met de software niet heeft opgelost durft men dat ook niet verwacht ik eerlijk gezegd want de pers zal zeer zeer kritisch zijn daar.

Waar blijven überhaupt de updates? Weet er iemand al iets meer over wie wat wanneer etc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjaak1990
spidertje schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:12:
[...]

We gaan het zien, de Zeekr organisatie roept van alles maar meestal zonder al teveel waarde helaas.

Voorlopig is men bv al ruim half jaar later dan men eerst aangaf om bv de Duitse markt te betreden.

Zo lang men bv de issues met de software niet heeft opgelost durft men dat ook niet verwacht ik eerlijk gezegd want de pers zal zeer zeer kritisch zijn daar.

Waar blijven überhaupt de updates? Weet er iemand al iets meer over wie wat wanneer etc?
Gelukkig zijn ze belabberde software wel gewend in Duitsland op Mercedes na. Daar zou het niet afhankelijk van moeten zijn. Ik vind je wel erg negatief over een beginnend merk. Het lijkt erop dat je met een Zeekr zo min mogelijk wilde betalen voor luxe en de ervaring wilde hebben van een fabrikant met minimaal 20 jaar ervaring. De nieuwe update ben ik ook erg benieuwd naar. Ze mogen wel frequenter updaten. Al zal er in het begin de aandacht liggen op meerdere grote updates om de auto toegankelijk te maken voor een veel grotere doelgroep. 600+ auto’s verkopen in minder dan een jaar voor een premium ev merk die niemand echt goed kent is een prima prestatie. Tesla verkocht bijvoorbeeld rond de 1000 auto’s binnen één jaar in Nederland in 2013. Ik verwacht het laatste kwartaal dat Zeekr hier best in de buurt kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krisje
Wat communicatie betreft kunnen ze nog wel wat verbeteren. Zo kon ik afgelopen week opeens mijn mobiel als sleutel instellen, zonder dit bij de releases te melden. Ze hadden ook kunnen aangeven "new telephone types added for digital key". Dan weet je in ieder geval dat ze werken aan de updates. Nu is t maar hopen dat t gauw komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Sjaak1990 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 13:55:
[...]

Gelukkig zijn ze belabberde software wel gewend in Duitsland op Mercedes na. Daar zou het niet afhankelijk van moeten zijn. Ik vind je wel erg negatief over een beginnend merk. Het lijkt erop dat je met een Zeekr zo min mogelijk wilde betalen voor luxe en de ervaring wilde hebben van een fabrikant met minimaal 20 jaar ervaring. De nieuwe update ben ik ook erg benieuwd naar. Ze mogen wel frequenter updaten. Al zal er in het begin de aandacht liggen op meerdere grote updates om de auto toegankelijk te maken voor een veel grotere doelgroep. 600+ auto’s verkopen in minder dan een jaar voor een premium ev merk die niemand echt goed kent is een prima prestatie. Tesla verkocht bijvoorbeeld rond de 1000 auto’s binnen één jaar in Nederland in 2013. Ik verwacht het laatste kwartaal dat Zeekr hier best in de buurt kan komen.
Geely maakt "al" 26 jaar auto's.
En ze hebben natuurlijk (europese) ervaring bij Volvo gehaald.
Wat mij betreft geen excuus om producten op de markt te zetten die niet af zijn, maar met de korte time to market is dat de trend tegenwoordig.
Jammer dat de consument als beta tester wordt gebruikt, naar zo win je wel een jaartje en flink wat kosten natuurlijk.
Kan me wel voorstellen dat je daar andere verwachtingen bij hebt als je 70k uitgeeft..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eviking
Heel gaaf! Woensdag mag ik mijn 001 ophalen, misschien dat ik het ook wel laat doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjaak1990
mitsumark schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:02:
[...]
Geely maakt "al" 26 jaar auto's.
En ze hebben natuurlijk (europese) ervaring bij Volvo gehaald.
Wat mij betreft geen excuus om producten op de markt te zetten die niet af zijn, maar met de korte time to market is dat de trend tegenwoordig.
Jammer dat de consument als beta tester wordt gebruikt, naar zo win je wel een jaartje en flink wat kosten natuurlijk.
Kan me wel voorstellen dat je daar andere verwachtingen bij hebt als je 70k uitgeeft..
Het maken van auto’s is wat anders dan software ontwikkelen. Hardware is prima in orde bij Zeekr. Daarnaast vraag ik mij af wat jou het idee geeft dat de auto niet af is? Geen enkel EV merk op Tesla en Mercedes na heeft de software op orde. Tesla is bijvoorbeeld al sinds 2013 met auto’s in Nederland. Zij lopen dus al 11 jaar voor op software ontwikkeling. Een prijs voor een auto zegt niks over de software. De klassieke fabrikanten hebben altijd al focus gehad op hardware ipv software. Gelukkig is er druk vanuit consumenten om het software niveau omhoog te brengen bij auto’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Sjaak1990 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 17:20:
[...]

Het maken van auto’s is wat anders dan software ontwikkelen. Hardware is prima in orde bij Zeekr. Daarnaast vraag ik mij af wat jou het idee geeft dat de auto niet af is? Geen enkel EV merk op Tesla en Mercedes na heeft de software op orde. Tesla is bijvoorbeeld al sinds 2013 met auto’s in Nederland. Zij lopen dus al 11 jaar voor op software ontwikkeling. Een prijs voor een auto zegt niks over de software. De klassieke fabrikanten hebben altijd al focus gehad op hardware ipv software. Gelukkig is er druk vanuit consumenten om het software niveau omhoog te brengen bij auto’s.
Maar je koopt geen losse hardware of software, je koopt de combinatie.
Software bij Tesla op orde? Geen enkel ander merk voert zoveel updates door (positief en negatief).
Op zich geen verkeerde strategie om je product tijdens gebruik beter te maken, maar liever zie ik iets wat (in ieder geval zo goed als) af is wanneer je het koopt. Daar hebben ze ook strenge APQP en PPAP procedures voor, en ook de standaarden focussen steeds meer op software, dus dat trekt vast wel weer bij.

Ik snap dat de ontwikkelingen hard gaan en dat er gebrek aan personeel is om de software robuust te maken, maar ik vind het raar dat we dat met auto's in deze mate accepteren.
Ik snap ook dat fabrikanten hun product toch op de markt moeten zetten als het nog niet af is, de planning is heilig, vertragingen kosten miljarden. Maar blij ben ik daar niet mee, persoonlijk wacht ik dan liever een jaartje.
Eenmaal gelanceerd zal de druk ook afnemen om er nog uren in te steken, dus die laatste procentjes worden niet of traag gedaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ruudhermans78
mitsumark schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:13:
[...]

Maar je koopt geen losse hardware of software, je koopt de combinatie.
Software bij Tesla op orde? Geen enkel ander merk voert zoveel updates door (positief en negatief).
Op zich geen verkeerde strategie om je product tijdens gebruik beter te maken, maar liever zie ik iets wat (in ieder geval zo goed als) af is wanneer je het koopt. Daar hebben ze ook strenge APQP en PPAP procedures voor, en ook de standaarden focussen steeds meer op software, dus dat trekt vast wel weer bij.

Ik snap dat de ontwikkelingen hard gaan en dat er gebrek aan personeel is om de software robuust te maken, maar ik vind het raar dat we dat met auto's in deze mate accepteren.
Ik snap ook dat fabrikanten hun product toch op de markt moeten zetten als het nog niet af is, de planning is heilig, vertragingen kosten miljarden. Maar blij ben ik daar niet mee, persoonlijk wacht ik dan liever een jaartje.
Eenmaal gelanceerd zal de druk ook afnemen om er nog uren in te steken, dus die laatste procentjes worden niet of traag gedaan.
Ik begrijp je gevoel, echter is een auto van nu en zeker een EV een rijdende computer. Waar voorheen het vooral hardware was met enige vorm van softwarematige aansturing is die verhouding behoorlijk richting software verschoven. Tesla is wat mij betreft heel erg op orde. Ik heb een Model 3 ruim 4 jaar gereden en slechts de eerste maanden had het wat kuren (98% was al top). Daarna kreeg je middels updates zelfs een keer 5% vermogen erbij en allerlei mooie nieuwe features. Ook Windows, Macs en je telefoon krijgen voortdurend updates, en niet alleen omdat het 'niet af' is. Het is een juist een mooie tijd: men kan nu eindelijk ook na levering van een auto nog jarenlang het User Experience deel blijven verbeteren.

Maar natuurlijk: in de basis mag je wel verwachten dat de basale zaken al prima geregeld zijn, en daar schort het nog wel eens aan, maar dit komt ook vaak gewoon door de vele variabelen die je in een beperkt testscenario nauwelijks nagebootst of verzonnen krijgt.

Zo ben ik dit weekend in Zeist voor de kleine 1.1.2a update geweest, omdat de trekhaaksoftware kennelijk de OTA in de weg zat. Weer top op locatie geholpen (was gelukkig lekker weer, dus fietsjes meegenomen en op pad geweest). Ik neem het voor lief, omdat ik accepteer dat ik een early adopter ben van een in NL jong merk. Dat is denk ik gewoonweg de grote afweging: ben je bereid als gebruiker het nieuwste van het nieuwste te hebben EN neem je genoegen met eventuele kinderziektes OF: wacht je een paar jaar en kijk je de kat uit te boom en neem je lekker een uitontwikkelde Model 3 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-04 22:11
Weet iemand hoe het zit, kan je achteraf winterbanden met velgen bestellen? zo ja ook nog keuze in welke velg op de privlg. versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-05 18:29
Ik heb de laatste tijd niet alles meegelezen dus excuses als ik het gemist heb maar heeft Zeekr een (mislukte) navigatie-update doorgevoerd toevallig?
Had eigenlijk nooit echt (grote) problemen met de navigatie maar sinds kort is het echt drama. En dan was ik wel het een en ander gewend qua lachwekkende navigatie uit mijn Volvo. Doorlopend files die er niet zijn, files die er wel zijn ziet Zeekr niet, afrit stuurt hij langs om 20km omweg de afrit aan de andere kant van de snelweg te gebruiken etc

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonaldDuck

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dydody
Dit is echt al een stuk positiever dan de vorige review van Bright (1e week) :-) Op naar de volgende week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinx
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20-12-2024
Bavarois1 schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:58:
Weet iemand hoe het zit, kan je achteraf winterbanden met velgen bestellen? zo ja ook nog keuze in welke velg op de privlg. versie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULpiy_b8TaZyXtPWu8rqhP4Y2gM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/c6X7GxkZuNHc6sMBymLEmHzE.png?f=fotoalbum_large. Ik ga zelf deze bestellen, velgen zijn geschikt voor alle weertype,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
Stinx schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:04:
[...]

[Afbeelding]. Ik ga zelf deze bestellen, velgen zijn geschikt voor alle weertype,
Ik wist niet dat velgen een voorkeur voor een bepaald weertype konden hebben😂😂😂

• Lostson

Lostson

Bavarois1 schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:58:
lijkt mij wel toch? je betaald gewoon de extra velgen + winterbanden prijs zoals je die bij een nieuwe auto ook zou afnemen...maar is zelf een beetje rondkijken geen optie? of wil je geen gezeik en gewoon alles bij Zeekr gestald hebben? is natuurlijk een keuze...

• Bavarois1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-04 22:11
Bij Zeekr geinformeerd, ze hebben alleen de velg beschikbaar die standaard op de auto zit.
Beetje zonde om 2x de zelfde velgen te hebben.
Ik had wel graag die zwarte gehad die op de pro zitten.
Voor nu toch maar alleen de banden wisselen, een voordeel van 2 sets is ook niet direct heel groot.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eviking
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqrlH20rCbsidMzRKz5RJrLvJCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/53VVQMnRk7NpvbWPENdG04oS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb hem! Wat een auto!

• Lostson

Lostson

en de nio heb je ook :-) ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eviking
Nio is van mijn vrouw, ik reed hiervoor zelf de ET7, allemaal erg indrukwekkende auto's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

eviking schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:36:
[...]

Nio is van mijn vrouw, ik reed hiervoor zelf de ET7, allemaal erg indrukwekkende auto's!
ah de ET7 had ik ook getest, maar werd me allemaal te duur ging richting de 90.000k+
de sweetspot was toch wel de Zeekr 001

maar goed het rijden was wel heel chill in de ET7 zeker geen verkeerde keuze. vooral dat Battery Swap station vond ik erg leuk om te doen (moet je volgens mij wel een abonnement voor afsluiten)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:13
Voor RWD rijders die overwegen hun audio te upgraden: ik ken een prima bedrijf in Noord-Holland dat sinds gisteren ook ervaring heeft met inbouw subwoofer + upgrade speakers in een 001. NB dit komt uit de voorportieren en weegt bijna niets: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTjqQQ6c93ycS5AHF5xZUFLR-eU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYJGubPHg7JTVRbFBVv6se8E.jpg?f=fotoalbum_large

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:26
Maar kost het ook bijna niets???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:15
Onderstaand artikel gaat over de X, maar er staat wel een passage in die ook interessant is voor (toekomstige) 001 rijders:

"De Zeekr X rolt in China van de band, maar dit jaar hoef je nog niet bang te zijn voor prijsverhogingen door hogere Europese heffingen op in China gebouwde EV's. Zeekr zegt namelijk toe dat de prijzen tot aan het eind van dit jaar ongewijzigd blijven, maar geeft wel aan dat zijn auto's per 1 januari 2025 duurder kunnen worden."

https://www.autoweek.nl/a...versie-met-sepp-subsidie/

• Tintin71
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 07-06 19:05
Elektrische Zeekr 001 als Travel Edition klaar voor vakantie

https://www.autoweek.nl/a...ition-klaar-voor-vakantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aim-creativity
€ 299,- voor X en €499,- voor 001
Lekker wachten op Thule zeg ik
(Zeekr wil snel rijk worden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eviking
Lostson schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:33:
[...]

ah de ET7 had ik ook getest, maar werd me allemaal te duur ging richting de 90.000k+
de sweetspot was toch wel de Zeekr 001

maar goed het rijden was wel heel chill in de ET7 zeker geen verkeerde keuze. vooral dat Battery Swap station vond ik erg leuk om te doen (moet je volgens mij wel een abonnement voor afsluiten)
Ik heb met heel veel plezier 100K met de ET7 gereden in een kleine 2 jaar, zeekr is idd de sweet spot zeker als je ook de bijtelling meerekend! Wordt erg blij van de zeekr, er zit voor mij persoonlijk net even wat meer gevoel in de auto.

• Zeekr24
  • Laatst online: 11-06 14:40
Wutroe schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:35:
Onderstaand artikel gaat over de X, maar er staat wel een passage in die ook interessant is voor (toekomstige) 001 rijders:

"De Zeekr X rolt in China van de band, maar dit jaar hoef je nog niet bang te zijn voor prijsverhogingen door hogere Europese heffingen op in China gebouwde EV's. Zeekr zegt namelijk toe dat de prijzen tot aan het eind van dit jaar ongewijzigd blijven, maar geeft wel aan dat zijn auto's per 1 januari 2025 duurder kunnen worden."

https://www.autoweek.nl/a...versie-met-sepp-subsidie/
Kan de Zeekr werknemer dit bevestigen? Dan ga ik hem nog bestellen, mits die in 2024 nog geleverd kan worden? :)

• Jvs.
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-11-2024
Alex_N schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:28:
Voor RWD rijders die overwegen hun audio te upgraden: ik ken een prima bedrijf in Noord-Holland dat sinds gisteren ook ervaring heeft met inbouw subwoofer + upgrade speakers in een 001. NB dit komt uit de voorportieren en weegt bijna niets: [Afbeelding]
Dit is zeer interessant, daar het geluidsniveau wel erg bedroevend is bij mijn long range edition.

heb je ook een richtprijs?

• Stinx
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20-12-2024
aim-creativity schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:54:
[...]

Ik wist niet dat velgen een voorkeur voor een bepaald weertype konden hebben😂😂😂
Hmm staat er idd niet zo handig 😬 maar velgen kunnen tegen winterse omstandigheden.

• krisje
Houd dit ook in dat de trekhaak software issues dan opgelost zijn?

• Prinsjes
  • Laatst online: 11-06 03:55
krisje schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:20:
[...]

Houd dit ook in dat de trekhaak software issues dan opgelost zijn?
Na wat storingen met de trekhaak software heb ik van de week een update naar software versie 1.1.2a gekregen in Zeist, een aantal storingen zijn opgelost, helaas ook weer nieuwe er bij

• JoostvdB1974
Weet iemand waar de OBD2 poort zit in de Zeekr 001? En iemand toevallig al een dongle in combinatie met ABRP werkend gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:09
JoostvdB1974 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 22:48:
Weet iemand waar de OBD2 poort zit in de Zeekr 001? En iemand toevallig al een dongle in combinatie met ABRP werkend gekregen?
De poort zit links. Helaas heb ik een dongle (een vgate iCar Pro) icm ABRP niet werkend gekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door ronaldvs op 27-09-2024 08:13 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Prinsjes schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:53:
[...]

Na wat storingen met de trekhaak software heb ik van de week een update naar software versie 1.1.2a gekregen in Zeist, een aantal storingen zijn opgelost, helaas ook weer nieuwe er bij
Wat is het opgeloste probleem en welke nieuwe heb je erbij?

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prinsjes
  • Laatst online: 11-06 03:55
Daveypayvey schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:31:
[...]

Wat is het opgeloste probleem en welke nieuwe heb je erbij?
Het herkennen dat er iets is aangekoppeld is opgelost, de verlichting doet het nu compleet en continu (vaak bij het aankoppelen gaf hij een storing en ging de verlichting tijdens de rit regelmatig aan en uit)

De nieuwe storing is dat de hulpfuncties die normaal bij het aankoppelen van een aanhanger uitgaan (zoals rijstrook herkenning, cruise controle e.d.) nu na het afkoppelen niet direct meer beschikbaar zijn. De auto heeft zeker een 15-20 minuten nodig omdat weer te verwerken.

Verder zowel met als zonder caravan een heerlijke auto!

• ruudhermans78
Prinsjes schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 08:18:
[...]

Het herkennen dat er iets is aangekoppeld is opgelost, de verlichting doet het nu compleet en continu (vaak bij het aankoppelen gaf hij een storing en ging de verlichting tijdens de rit regelmatig aan en uit)

De nieuwe storing is dat de hulpfuncties die normaal bij het aankoppelen van een aanhanger uitgaan (zoals rijstrook herkenning, cruise controle e.d.) nu na het afkoppelen niet direct meer beschikbaar zijn. De auto heeft zeker een 15-20 minuten nodig omdat weer te verwerken.

Verder zowel met als zonder caravan een heerlijke auto!
Ah, ik had dezelfde storing inderdaad met fietsdrager. Vorig weekend ook 1.1.2a erop gekregen en lijkt hiermee inderdaad verholpen te zijn.

Sindsdien heb ik wel dezelfde vertraging, alleen viel het mij in de app op, ik las eerder al meldingen hierover dat de auto al stond en nog steeds 30kmh leek te rijden in de app. Mijn gok is dat deze versie de data met vertraging doorstuurt. Maar waarom je geen interne knoppen zou kunnen gebruiken.... lijkt me sterk dat je daar een online verbinding voor nodig hebt.

Helaas heb ik ook met deze versie nog steeds regelmatig het zwarte zeekr scherm bij instappen wat weerhoudt om direct weg te rijden (navigatie niet te bedienen en geen snelkoppelingen uit te zetten). Ook hiervan melden sommigen dat dit lijkt op een verbindingsprobleem, echter de auto zo ook zonder verbinding autonoom moeten kunnen werken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dydody

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:13
Yep, die DMS foutmelding klik ik minstens twee keer per dag weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
Alex_N schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:03:
[...]

Yep, die DMS foutmelding klik ik minstens twee keer per dag weg.
Same here. Vooral lastig voor als ik eens iemand anders in de auto laat rijden. Die worden er zenuwachtig van....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
Als je de zeekr001 vergelijkt met een Windows computer geeft dat voldoende gemoedsrust😂
Te pas en te onpas meldingen en updates. Zal wel nodig zijn maar voegt niets toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak1990
Ik schrik wel van deze review. Hopelijk heb ik in december toch een auto met minder ongemakken. Lijkt me zeer storend om dagelijks dit soort zaken tegen te komen en neemt een groot deel van je rijplezier af. Ben ook benieuwd wanneer er een nieuwe software update wordt aangekondigd. Duurt vrij lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonaldDuck
Blijkt vocht te zijn tussen de ruit en de bovenste camera achter de voorruit. Dus als het vochtig is in de auto beslaat de ruit aan de binnenkant, maar ook bij de camera. Daar kun je dus zelf niet bij.

Is bekend bij Zeekr. Hoop dat ze er snel wat aan doen, ook al is die melding snel weg als je eenmaal rijdt.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Sjaak1990 schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:12:
[...]

Ik schrik wel van deze review. Hopelijk heb ik in december toch een auto met minder ongemakken. Lijkt me zeer storend om dagelijks dit soort zaken tegen te komen en neemt een groot deel van je rijplezier af. Ben ook benieuwd wanneer er een nieuwe software update wordt aangekondigd. Duurt vrij lang.
Dit is puur een review voor clicks. Ik herken er zelf niks van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ruudhermans78
Sjaak1990 schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:12:
[...]

Ik zou me er niet druk om maken, het is een fantastische auto. Kleine kuren zijn er nog, maar het is al een genot om mee te rijden. Mijn vorige auto, de Tesla Model 3 was naar mijn mening al helemaal top, maar dit is toch wel next level, ondanks de kinderziektes. Wel heb ik ook bij Zeekr via de app kenbaar gemaakt dat het ontransparante release beleid echt niet tof is. Er zijn namens tig gebruikers een bult aan tips en bugs doorgegeven, maar de planning (die per maand en kwartaal kan worden ingevuld) is nog steeds helemaal leeg. Geen enkel punt staat nog gemarkeerd. Dat wil denk ik niet zeggen dat ze niet bezig zijn, maar het schort vooral in de communicatie.
Maar voor jou als december rijder: blijf je vooral lekker verheugen. Het is echt heel wat auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:37
MattMax schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:26:
Heeft iemand al eens gehad dat het klepje voor de laadpoort niet opengaat als je er op drukt? Via de knop op het centrale display werkt het prima. Op het moment dat het klepje open is, dan werkt de fysieke knop (rechts van de laadpoort) ook prima. Resetten van de DHU (Digital Head Unit) door de volumeknop 10 seconden in te drukken en dan vijf slagen naar rechts te draaien (op advies van Zeekr Support) heeft helaas niet gewerkt.
Voordat ik een afspraak ga plannen in Zeist ben ik benieuwd of er wellicht nog andere oplossingen zijn.
Update: inmiddels contact gehad met Zeekr en een reparatie-afspraak in Zeist ingepland. Het knopje zelf blijkt defect te zijn en moet vervangen worden. Schijnt vaker voor te komen. Voor de duidelijkheid: de knop werkt ook niet meer wanneer het klepje open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
MattMax schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:04:
[...]

Update: inmiddels contact gehad met Zeekr en een reparatie-afspraak in Zeist ingepland. Het knopje zelf blijkt defect te zijn en moet vervangen worden. Schijnt vaker voor te komen. Voor de duidelijkheid: de knop werkt ook niet meer wanneer het klepje open is.
Hoe zijn ze erachter gekomen? Bij mij gaat hij ook vaak niet open maar ik weet niet of ik verkeerd druk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
MattMax schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:04:
[...]

Ik merk de laatste weken dat de laadpoort steeds moeilijker te openen is door erop te drukken. Ook maar contact met Zeekr zoeken.

Specs

Pagina: 1 ... 31 ... 44 Laatste