Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 30 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-10 14:43
Daveypayvey schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:35:
[...]

Staan hoog op de wensenlijst. Ga er 100% van uit dat Zeekr er wat aan gaat doen.
Tot op heden is de ontwikkeling belabberd. Meer dan een jaar heeft men al de tijd gehad en het is nog steeds niet te gebruiken met al dat lawaai onrustige geruk ah stuur slechte wegbegeleiding. Hooguit op een rustig recht stuk snelweg als je max 100 tuft en niet van baan wisselt is het te gebruiken. Nada premium experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Vandaag zag ik dat men afg week de key update app in de auto beschikbaar heeft gesteld. Voor die mensen die de sleutel nog niet hebben geupdate wel zo handig (als het werkt).

Verder zag ik vandaag dat de nav nu laadstations toevoegt, hopeloos geimplementeerd en niet bruikbaar want men lijkt voorkeur te hebben voor max 50kwh laders….. filters doet die niks mee… echt wat weer een geklungel….

En als je de nav in frame op hoofdscherm hebt staan dan zie je rode waarschuwing dat je accu capaciteit tekort komt voor eindbestemming… terwijl laadstations zijn toegevoegd…. Heel slordig allemaal weer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:16
spidertje schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:44:
[...]

Het is sinds 2012 dat ik zon systeem nu niet gebruik… liefste zou ik het namelijk gewoon gebruiken, liever lui dan moe zeg maar.

Het werkt idd enorm slecht helaas. Slechtste systeem dat ik ooit in een auto heb gehad iig. Kan beter bij Geely want de Polestar systemen werken echt beter, ook niet top vd markt maar wel veel beter dan het gepruts van Zeekr Adas.
Het zou fijn zijn als je subjectieve termen als "slechtste" en "beter" en "top van de markt" minder stellig zou opschrijven, dat maakt het uitwisselen van ideeën een stuk beter.

Voor mij werkt ADAS top, ik heb er 0 problemen mee namelijk.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Ecological schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:01:
[...]

Het zou fijn zijn als je subjectieve termen als "slechtste" en "beter" en "top van de markt" minder stellig zou opschrijven, dat maakt het uitwisselen van ideeën een stuk beter.

Voor mij werkt ADAS top, ik heb er 0 problemen mee namelijk.
Het is het allerslechtste systeem dat ik ooit in een auto heb gehad!

Als jij het top vindt vraag ik me af welke ervaring je hebt met deze systemen want het is gewoon ondermaats en Zeekr niet premium.

Wissel je bv uberhaupt wel eens van baan of hang je voornamelijk achter vrachtwagens? Baan wisselen is bv echt hopeloos met dit systeem, en dat is puur te danken aan de software in de auto.

Gepiep lawaai horkerig sturen en veel te abrupt gasgeven + remmen en te laat reageren plus anticiperen met daarnaast totaal overbodige meldingen op het scherm en als je wat vlotter rijdt wordt dat met de 5km extra snelheid erger en erger.

Snap wel dat men het begrenst heeft op 130 want daarboven wordt het denk ik gewoon gevaarlijk.

Dat is slechts 1 onderdeel va ADAS en dat kan en moet echt vele malen beter.

Polestar doet dat bv veel beter inmiddels, en dat is toch ook Geely per slot van rekening.

Inmiddels kleine 20.000km zonder gebruik van de lcc…. Enorm teleurstellend dat men dit niet sneller op een aanvaardbaar niveau weet te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
spidertje schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:17:
[...]

Het is het allerslechtste systeem dat ik ooit in een auto heb gehad!

Als jij het top vindt vraag ik me af welke ervaring je hebt met deze systemen want het is gewoon ondermaats en Zeekr niet premium.

Wissel je bv uberhaupt wel eens van baan of hang je voornamelijk achter vrachtwagens? Baan wisselen is bv echt hopeloos met dit systeem, en dat is puur te danken aan de software in de auto.

Gepiep lawaai horkerig sturen en veel te abrupt gasgeven + remmen en te laat reageren plus anticiperen met daarnaast totaal overbodige meldingen op het scherm en als je wat vlotter rijdt wordt dat met de 5km extra snelheid erger en erger.

Snap wel dat men het begrenst heeft op 130 want daarboven wordt het denk ik gewoon gevaarlijk.

Dat is slechts 1 onderdeel va ADAS en dat kan en moet echt vele malen beter.

Polestar doet dat bv veel beter inmiddels, en dat is toch ook Geely per slot van rekening.

Inmiddels kleine 20.000km zonder gebruik van de lcc…. Enorm teleurstellend dat men dit niet sneller op een aanvaardbaar niveau weet te krijgen.
Ik wissel zelf van rijbaan, ben vooral linker baan en ik vind het prima werken.

LCC doe ik altijd uit, heb nooit last van piepjes en de afstand is perfect voor me.

Ik vind het een 7,5/10. Jij zo te zien lager, en dat is prima. Maar dat betekent niet dat jouw mening ook de waarheid is, dat ik het goed vind en dat jij het slecht vindt, kunnen als waarheden prima naast elkaar blijven bestaan!

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemr
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 21-10 19:44
Ik heb nu ca 500km met de auto gereden. Verbruik staat op 21.5 KW/100km. Heb paar ‘lange’ ritten gemaakt van 180km (heen en terug). Behoorlijk braaf gereden. Zelfs in eco stand (aandrijving).

Is dat wat ik mag verwachten qua verbruik?

Vraag me af hoe ik dan ooit 500km ga halen ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:57
Eco maakt niet zoveel uit met deze temperaturen, de hoofdvraag is welke snelheid je gereden hebt.
Lange ritten klinkt als 100-130kmpu, en dan verbaast het me niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemr
Yep - 100-120 zoiets. Thanks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-10 21:37

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Ecological schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:25:
[...]

LCC doe ik altijd uit, heb nooit last van piepjes en de afstand is perfect voor me.

Ik vind het een 7,5/10. Jij zo te zien lager, en dat is prima. Maar dat betekent niet dat jouw mening ook de waarheid is, dat ik het goed vind en dat jij het slecht vindt, kunnen als waarheden prima naast elkaar blijven bestaan!
Eens! Dit weekend teruggekomen vanuit Bordeaux. Heerlijk relaxte rit gehad. Overal aan de snelheid gehouden. Laden ging lekker snel. Gemiddelde van 20 kwu per 100km. Ontspannen uitgestapt, ondanks de drukte op de weg. Heeeeerlijke wagen!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Weemr schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:09:
Ik heb nu ca 500km met de auto gereden. Verbruik staat op 21.5 KW/100km. Heb paar ‘lange’ ritten gemaakt van 180km (heen en terug). Behoorlijk braaf gereden. Zelfs in eco stand (aandrijving).

Is dat wat ik mag verwachten qua verbruik?

Vraag me af hoe ik dan ooit 500km ga halen ☺️
Ik heb sinds de zomerbanden midden april kleine 10k gereden, 21.8 zit ik. Dus je doet het netjes :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Ecological schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:25:
[...]

ach jah... als je de LCC niet gebruikt dan gebruik je ADAS maar voor iets van de helft. Juist een goed werkend LCC heb je veel profijt van en dat is waar het met name om draait bij ADAS systemen.

ACC gaat idd wel redelijk, max een 6 a 7 geef ik dat trouwens, dat laatste alleen dan indien het ook werkt met iets op de trekhaak.

Als je ACC trouwens wil gebruiken icm met verkeersbord herkenning dan geef ik het hooguit een 3. Dat deel werkt namelijk allerbelabberdst vind ik. Onlangs mocht ik bv max 15 op de snelweg van dat systeem, gelukkig dan wel weer 100 op een woonerf :-)

ACC reageert nog steeds te traag bij accelereren en ook bij van baan wisselen als de snelheid daarvoor iets is afgenomen. Systeem moet veelal te lang "nadenken".

Inhouden doet de auto ook nog regelmatig bij schaduw op de weg bv of indien wat hogere vrachtwagens om je heen rijden. Kortom de ghosting is nog niet foetsie.

Bochten en gebruik maken van de positie op de weg kan ook echt beter weet ik van andere merken.
Anticiperen en afremmen ook.

Pas bv nog met een nieuw model elektrische auto gereden van een ander merk, bijna de helft voordeliger dan de Zeekr en daar werkten de ADAS systemen met veel minder camera's vele malen subtieler, vloeiender, sneller etc. Was echt een fors verschil ten nadele van Zeekr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-10 23:15
Daveypayvey schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:34:
[...]

Eens! Dit weekend teruggekomen vanuit Bordeaux. Heerlijk relaxte rit gehad. Overal aan de snelheid gehouden. Laden ging lekker snel. Gemiddelde van 20 kwu per 100km. Ontspannen uitgestapt, ondanks de drukte op de weg. Heeeeerlijke wagen!
Zeker een comfortabele wagen. Vrijdag terug uit Zwitserland: 1.000 km, 18,7kWh/100km. Prima! En uitgerust uit de wagen gekomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10 10:26
spidertje schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:04:
[...]

ach jah... als je de LCC niet gebruikt dan gebruik je ADAS maar voor iets van de helft. Juist een goed werkend LCC heb je veel profijt van en dat is waar het met name om draait bij ADAS systemen.

ACC gaat idd wel redelijk, max een 6 a 7 geef ik dat trouwens, dat laatste alleen dan indien het ook werkt met iets op de trekhaak.
...
Ik denk dat je kritiek nog meer ter harte wordt genomen als je het wat feitelijker formuleert, maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze om dat wel of niet te doen.

Op veel punten ben ik het met je eens. ACC werkt op zich redelijk, zolang het niet te druk is. Situaties waarin het systeem niet prettig reageert zijn bijv. bij inhalen, waarna het op snelheid komen (te) lang duurt. Een ander voorbeeld is een klaverblad vanaf een snelweg waarbij de snelheid automatisch van 100 naar 80 gaat, waar vrijwel iedere automobilist (met een normale rijstijl) 90 km/u zou aanhouden. Dat levert irritatie op en het afremmen voelt dan ook te abrupt.

Bij LCC in combinatie met automatische rijstrookwissel moet je goed timen (i.v.m. ander verkeer) wanneer je daadwerkelijk van rijstrook gaat wisselen, anders wordt de actie niet uitgevoerd of abrupt gestopt. In combinatie met de waarschuwingssignalen is dat voor medepassagiers niet relaxed rijden. Dezelfde medepassagiers kunnen vaak ook haarfijn aanvoelen wanneer je zelf rijdt of wanneer LCC dit doet, door kleine extra correcties die net niet soepel aanvoelen.

Gezien de feedback in de app (Zeekr Builders) heb ik er wel vertrouwen in dat Zeekr hier verbetering in gaat aanbrengen en dat lijkt me zowel voor huidige als toekomstige rijders erg belangrijk. Zolang wij specifieke voorbeelden blijven delen, komt er steeds meer relevante input om de rijervaring te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10:33
Vandaag bijna 400 km gereden van oost nr west en terug. Overwegend snelweg. Verbruik 17,1/100km. Over t algemeen hou ik 1:6 aan (6 km/kWh), daar ben ik bij de huidige temperaturen content mee.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DonaldDuck
  • Laatst online: 07-10 19:06
[...]

Pas bv nog met een nieuw model elektrische auto gereden van een ander merk, bijna de helft voordeliger dan de Zeekr en daar werkten de ADAS systemen met veel minder camera's vele malen subtieler, vloeiender, sneller etc. Was echt een fors verschil ten nadele van Zeekr.
Tijd om ‘m in te ruilen dus! Als het allemaal zo vreselijk is - wat ik overigens absoluut niet herken - dan neem je je verlies vast zondermeer. En makkelijk. Als je voor de helft van de prijs een veel betere kan krijgen, toch? Zo snel mogelijk van die 001 af is dan het liefste wat je wil lijkt me.

Graag man, dan zijn wij hier van je eeuwige geklaag af.

Het lijkt wel of je door een ander merk wordt ingehuurd om keer op keer Zeekr zwart te maken. Hoe erg kan het zijn met de 001? Blijkbaar heel erg.

Laat hier even weten wat het geworden is, Dan kunnen op dat forum lezen wat er aan die auto allemaal mankeert (ja, ik ken ook je posts van eerdere auto’s. Die waren ook allemaal 3 keer niks).

Ik heb wel met je te doen dat je steeds vreselijke miskopen doet!

Succes man! Hoop dat de volgende een schot in de roos is!

[ Voor 26% gewijzigd door DonaldDuck op 25-08-2024 23:59 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemr
krisje schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:21:
Vandaag bijna 400 km gereden van oost nr west en terug. Overwegend snelweg. Verbruik 17,1/100km. Over t algemeen hou ik 1:6 aan (6 km/kWh), daar ben ik bij de huidige temperaturen content mee.
Dat lijken me keurige cijfers. Ik momenteel nog op ca 21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:37
Het is bij de verbruikcijfers goed te vermelden welke uitvoering je rijdt. Met de Privilege zit ik nu net boven de 21.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje
@ronaldvs Inderdaad, goed om het type te vermelden. Ik heb een LR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
Ik vind het toch wel een beetje grappig sociaal construct, met benzine auto’s zat bijna niemand te letten op reeël verbruik, echter met EVs raken mensen niet uitgepraat. Helemaal omdat de 001 in een segment zit waar meer verbruik vroeger bijna beter was :+

1 van de fijnste dingen met de 001 is dat ik eigenlijk niet meer aan verbruik hoef te denken, behalve wellicht met een grote caravan!

Vanavond om 10 voor 7 vertrekken om naar België te gaan, lekker met 100% vertrekken en gaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:37
Ecological schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:24:
Ik vind het toch wel een beetje grappig sociaal construct, met benzine auto’s zat bijna niemand te letten op reeël verbruik, echter met EVs raken mensen niet uitgepraat. Helemaal omdat de 001 in een segment zit waar meer verbruik vroeger bijna beter was :+

1 van de fijnste dingen met de 001 is dat ik eigenlijk niet meer aan verbruik hoef te denken, behalve wellicht met een grote caravan!

Vanavond om 10 voor 7 vertrekken om naar België te gaan, lekker met 100% vertrekken en gaan!
Terechte constatering! Ik denk zelf dat het komt omdat in tegenstelling tot benzineauto's het laden nog steeds een issue is. Zodra we ook met een EV in een paar minuten kunnen opladen gaat niemand het hier meer over hebben.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemr
ronaldvs schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:09:
[...]

Terechte constatering! Ik denk zelf dat het komt omdat in tegenstelling tot benzineauto's het laden nog steeds een issue is. Zodra we ook met een EV in een paar minuten kunnen opladen gaat niemand het hier meer over hebben.
Ja, eens. Op zich maakt het niet heel veel uit, hoewel ik als nieuwe eigenaar probeer vast te stellen wat een reële max actieradius is :-)
Ik rijd in een Performance Edition met de zwarte 22" velgen - dacht dat die 1" groter zijn dan de reguliere performance velgen - dus verbruik wellicht dichter tegen Privilege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonaldDuck
Weemr schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:07:
[...]

Ja, eens. Op zich maakt het niet heel veel uit, hoewel ik als nieuwe eigenaar probeer vast te stellen wat een reële max actieradius is :-)
Ik rijd in een Performance Edition met de zwarte 22" velgen - dacht dat die 1" groter zijn dan de reguliere performance velgen - dus verbruik wellicht dichter tegen Privilege.
Mooie velgen!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:20
[...]

Als je ACC trouwens wil gebruiken icm met verkeersbord herkenning dan geef ik het hooguit een 3. Dat deel werkt namelijk allerbelabberdst vind ik. Onlangs mocht ik bv max 15 op de snelweg van dat systeem, gelukkig dan wel weer 100 op een woonerf :-)

ACC reageert nog steeds te traag bij accelereren en ook bij van baan wisselen als de snelheid daarvoor iets is afgenomen. Systeem moet veelal te lang "nadenken".

Inhouden doet de auto ook nog regelmatig bij schaduw op de weg bv of indien wat hogere vrachtwagens om je heen rijden. Kortom de ghosting is nog niet foetsie.

Bochten en gebruik maken van de positie op de weg kan ook echt beter weet ik van andere merken.
Anticiperen en afremmen ook.

Ik heb je een PM gestuurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-10 21:27
Weemr schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:07:
[...]

De Performance heeft ook 22 inch velgen. Alleen de Long Range heeft 21".

Volgens mij zijn de zwarte velgen van het Performance Edition pakket trouwens zwart gespoten Privilege velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje
Ecological schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:24:

Ik ben het met je eens, maar persoonlijk vind ik het verbruik geen issue meer, behalve met een caravan.
Met mijn vorige benzineauto was het verbruik met caravan bijna twee keer zo hoog als zonder. Dat is bij de EV niet veel anders.
Daarom hield ik het ook toen altijd goed in de gaten, zeker als je op de autobahn pas na 60km een benzinepomp had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Het maakt natuurlijk niet uit of je in 3 minuten nu 800km of 1200km range tankt.
Echter als het 30 minuten duurt voor 200 of 300km is het opeens wel een significant verschil als je 1200km wilt gaan rijden.

Qua kosten is het natuurlijk andersom, maar benzine/energie is sowieso maar een kleine factor op de totale kosten, zeker bij een auto van 70k.
Als je per maand 600 euro afschrijft, plus wegenbelasting, verzekering en onderhoud etc, maakt het niet zoveel meer uit of de elektriciteit nu 60 of 90 euro kost, of de benzine 120 of 180.

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 26-08-2024 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Wutroe schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 19:51:
[...]

De Performance heeft ook 22 inch velgen. Alleen de Long Range heeft 21".

Volgens mij zijn de zwarte velgen van het Performance Edition pakket trouwens zwart gespoten Privilege velgen.
klopt! zijn in de basis dezelfde velgen, alleen die van de privilege zijn eerst zwart gespoten en daarna op verschillende delen afgevlakt (afgevijld), zodat het aluminium weer te voorschijn komt.

ik ben wel blij dat de mijne niet helemaal zwart zijn, want juist de rand (die bij mij dus metaalkleurig is) beschadigt snel bij stoepjes en inritten als je niet uit kijkt. Bij zwart valt de schade veel meer op. Bij mij in de straat staan 2 Tesla's Y met zwarte velgen, en bij allebei zien de velgen er flink gehavend uit.

Maar zwarte velgen met rode remklauwen is wel erg mooi!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentHalsema
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-05 18:01
Daveypayvey schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:20:
[...]

klopt! zijn in de basis dezelfde velgen, alleen die van de privilege zijn eerst zwart gespoten en daarna op verschillende delen afgevlakt (afgevijld), zodat het aluminium weer te voorschijn komt.

ik ben wel blij dat de mijne niet helemaal zwart zijn, want juist de rand (die bij mij dus metaalkleurig is) beschadigt snel bij stoepjes en inritten als je niet uit kijkt. Bij zwart valt de schade veel meer op. Bij mij in de straat staan 2 Tesla's Y met zwarte velgen, en bij allebei zien de velgen er flink gehavend uit.

Heel tevreden met de Alloygator beschermringen in de velgen. Ideaal en niet gelijk hoofdpijn als je een keer stoepje raakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-TQyJsZw9O2QXmSvqyxklGbFnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2sro5zCqqTTeaySfowrx8Yt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:08

BPi

AlloyGator aanvaardt geen aansprakelijkheid of enige schade veroorzaakt door een AlloyGator die is gemonteerd op een voertuig dat meer dan 2500 kg weegt inclusief belading.
:X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
VincentHalsema schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:58:
[...]

Heel tevreden met de Alloygator beschermringen in de velgen. Ideaal en niet gelijk hoofdpijn als je een keer stoepje raakt.
[Afbeelding]
Lekker double stacken op die oprit :o

Heb je ze zelf gemonteerd of heb je het laten doen? Zoiets lijkt me ook nog wel wat, maar bij mijn huidige auto kreeg de toen leverende dealer van de auto ze met geen mogelijkheid gemonteerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Wutroe op 27-08-2024 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemr
Daveypayvey schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:20:
[...]

Oranje zelfs 😎Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6aVaHUdfpObPjJIN1_tqaPo8kA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3efUvexym1699dPXFX2o2eGn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Nog mooier dan rood! d:)b

Zeekr 001 Privilege 2024

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-10 15:33
Weet iemand of Alphabet de Zeekr 001 inmiddels in de zakelijke lease heeft opgenomen?
Mijn Enyaq loopt in april uit de lease en ik ben benieuwd of deze in het aanbod zit. Qua bedrag is het allemaal geen probleem, ik moet hem alleen wel kunnen selecteren in de portal.

Edit:
Nee dus. Heb er maar eens belletje eraan gewaagd. Er lopen wel gesprekken, maar die lopen al vanaf begin dit jaar. Gaat schijnbaar over details als onderhoud en schadeafhandeling. Nu moet ik zeggen dat ik dat ook wel een vraagteken vond/vind. Ik had gedacht dat dit bij Volvo zou lopen, maar er is een andere partij gekomen. Ik heb daar verder geen ervaringen mee dus ook geen oordeel.

Enfin de persoon die ik aan de lijn had ging het toch maar weer eens navragen bij de afdeling die dit met Zeekr in behandeling heeft en geeft me een bericht terug.
Ik heb nog grofweg 3 maanden tot de bestelling en zou er serieus van balen als dit niet door kan gaan.
Snap ook niet zo goed waarom het allemaal zo lang moet duren. Alphabet is van de grote LM's denk ik de enige die Zeekr niet aanbiedt.

Las hier ergens dat het met de winstgevendheid van Zeekr te maken kon hebben, maar dat lijkt me achterhaald. Ze zijn nog steeds verliesgevend , maar 2024 (t/m juni) laat een forse daling van het verlies zien. Verkopen nemen ook toe. Dit in tegenstelling tot bijv. NIO en Polestar waarbij het verliest wat oploopt. Die zijn in elk geval ook niet (meer) winstgevend en worden wel door Alphabet aangeboden.

Frustrerend allemaal.

[ Voor 69% gewijzigd door Loepoog op 29-08-2024 08:58 ]

• spidertje
Loepoog schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 00:04:
Weet iemand of Alphabet de Zeekr 001 inmiddels in de zakelijke lease heeft opgenomen?
Mijn Enyaq loopt in april uit de lease en ik ben benieuwd of deze in het aanbod zit. Qua bedrag is het allemaal geen probleem, ik moet hem alleen wel kunnen selecteren in de portal.

Edit:
Nee dus. Heb er maar eens belletje eraan gewaagd. Er lopen wel gesprekken, maar die lopen al vanaf begin dit jaar. Gaat schijnbaar over details als onderhoud en schadeafhandeling. Nu moet ik zeggen dat ik dat ook wel een vraagteken vond/vind. Ik had gedacht dat dit bij Volvo zou lopen, maar er is een andere partij gekomen. Ik heb daar verder geen ervaringen mee dus ook geen oordeel.

Enfin de persoon die ik aan de lijn had ging het toch maar weer eens navragen bij de afdeling die dit met Zeekr in behandeling heeft en geeft me een bericht terug.
Ik heb nog grofweg 3 maanden tot de bestelling en zou er serieus van balen als dit niet door kan gaan.
Snap ook niet zo goed waarom het allemaal zo lang moet duren. Alphabet is van de grote LM's denk ik de enige die Zeekr niet aanbiedt.

Las hier ergens dat het met de winstgevendheid van Zeekr te maken kon hebben, maar dat lijkt me achterhaald. Ze zijn nog steeds verliesgevend , maar 2024 (t/m juni) laat een forse daling van het verlies zien. Verkopen nemen ook toe. Dit in tegenstelling tot bijv. NIO en Polestar waarbij het verliest wat oploopt. Die zijn in elk geval ook niet (meer) winstgevend en worden wel door Alphabet aangeboden.

Frustrerend allemaal.
Zeekr heeft in China slechte maand achter de rug vwbt verkopen….

Nio zal aantrekken in China nu men daar ook de accu controle verplicht onderdeel heeft gemaakt van de jaarlijkse “apk” verwacht ik, ff accu wisselen voorafgaand aan de check en je zit altijd goed namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krisje
Weet iemand of bij de Zeekr 001 trekhaak de polen 10 en 11 zijn aangesloten. (De geschakelde voeding)
Bij mijn vorige auto, een mercedes, was dit niet zo.
Daar kwam ik pas later achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattMax
Sinds de 1.1 update gaat het audiovolume automatisch omlaag als je de deur opendoet. Erg handig, maar sinds een tijdje is deze functionaliteit bij mij weer verdwenen. Ik heb het hele systeem al een keer opnieuw opgestard via volumeknop indrukken en draaien, maar dat is niet de oplossing. Ik kan ook geen specifieke instelling vinden hiervoor. Iemand anders dezelfde ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Fuego
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 12-07 17:45
MattMax schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:09:
Sinds de 1.1 update gaat het audiovolume automatisch omlaag als je de deur opendoet. Erg handig, maar sinds een tijdje is deze functionaliteit bij mij weer verdwenen. Ik heb het hele systeem al een keer opnieuw opgestard via volumeknop indrukken en draaien, maar dat is niet de oplossing. Ik kan ook geen specifieke instelling vinden hiervoor. Iemand anders dezelfde ervaring?
Hier ook dezelfde ervaring. Werd laatst zelfs door de buurman gebeld dat mijn autoradio nog aan het spelen was, terwijl El Zeekr al een tijdje op de oprit stond. Dus automatisch uitschakelen na sluiten auto is ook niet vanzelfsprekend meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattMax
El Fuego schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:01:
[...]

Hier ook dezelfde ervaring. Werd laatst zelfs door de buurman gebeld dat mijn autoradio nog aan het spelen was, terwijl El Zeekr al een tijdje op de oprit stond. Dus automatisch uitschakelen na sluiten auto is ook niet vanzelfsprekend meer.
Goede toevoeging. Doorspelen van autoradio of andere muziekbron (bijv. Tidal) heb ik ook een aantal keer gehad, volgens mij wel alleen in gevallen dat de laadkabel ook is aangesloten. Na het vergrendelen van de auto (zonder aangesloten laadkabel) gaat de muziek in mijn geval wel altijd uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjaak1990
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-01 20:38
Ik ben ook erg geïnteresseerd geraakt in de Zeekr 001. Heb helaas wel wat minder nieuws ontvangen van Zeekr, wat mogelijk voor andere ook nuttig kan zijn. Per november 2024 worden pas de invoerheffingen doorgevoerd in de catalogusprijzen (per 5 juni gingen de invoerheffingen al in, maar was nog niet doorgevoerd). Dit betekent dat Zeekr genoodzaakt is de prijzen per november 2024 door te voeren. De exacte prijzen zijn nog niet bekend. Dit betekent dat dit effect heeft op de bijtelling wanneer je deze zakelijk rijdt en privé. De leaseprijs blijft staan op basis van de bestellingsdatum, maar dus niet de fiscale waarde! Dit is dus alleen belangrijk voor mensen die de auto via de zaak leasen, maar wellicht ook voor mensen die twijfelen om de auto te kopen. Houdt er rekening mee per november dat je dan een prijsverhoging kan verwachten.

Edit: extra verduidelijking: vandaag bestellen, maar auto in november of december rijden is bepalend voor de fiscale waarde, dus het moment van levering en niet het moment van bestellen! Het moment van bestellen is alleen belangrijk voor je leasebedrag. Deze kun je wel vastzetten. Ik hoop dat ik mensen hiermee bewust kan maken en een ieder zijn juiste keuze kan maken op basis van eigen portemonnee. Fijn weekend!

[ Voor 19% gewijzigd door Sjaak1990 op 30-08-2024 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentHalsema
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-05 18:01
Wutroe schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:52:
[...]

Lekker double stacken op die oprit :o

Heb je ze zelf gemonteerd of heb je het laten doen? Zoiets lijkt me ook nog wel wat, maar bij mijn huidige auto kreeg de toen leverende dealer van de auto ze met geen mogelijkheid gemonteerd.
Laten monteren, wij doen al jaren onze auto’s voor banden bij Deni wheelstyling in zwanenburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
  • Laatst online: 22-04 22:11
VincentHalsema schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:49:
[...]

Laten monteren, wij doen al jaren onze auto’s voor banden bij Deni wheelstyling in zwanenburg.
Wat was je hiervoor kwijt?
Wij hebben de velgen an een paar keer flink geraakt. zit er overna te denken om alles 1x te laten maken en dan ook deze constructie toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-10 20:47
Sjaak1990 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:01:
Ik ben ook erg geïnteresseerd geraakt in de Zeekr 001. Heb helaas wel wat minder nieuws ontvangen van Zeekr, wat mogelijk voor andere ook nuttig kan zijn. Per november 2024 worden pas de invoerheffingen doorgevoerd in de catalogusprijzen (per 5 juni gingen de invoerheffingen al in, maar was nog niet doorgevoerd). Dit betekent dat Zeekr genoodzaakt is de prijzen per november 2024 door te voeren. De exacte prijzen zijn nog niet bekend. Dit betekent dat dit effect heeft op de bijtelling wanneer je deze zakelijk rijdt en privé. De leaseprijs blijft staan op basis van de bestellingsdatum, maar dus niet de fiscale waarde! Dit is dus alleen belangrijk voor mensen die de auto via de zaak leasen, maar wellicht ook voor mensen die twijfelen om de auto te kopen. Houdt er rekening mee per november dat je dan een prijsverhoging kan verwachten.

Edit: extra verduidelijking: vandaag bestellen, maar auto in november of december rijden is bepalend voor de fiscale waarde, dus het moment van levering en niet het moment van bestellen! Het moment van bestellen is alleen belangrijk voor je leasebedrag. Deze kun je wel vastzetten. Ik hoop dat ik mensen hiermee bewust kan maken en een ieder zijn juiste keuze kan maken op basis van eigen portemonnee. Fijn weekend!
wel een indicatie gekregen van de range c.q. percentage waar we rekening mee kunnen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak1990
Glorix Jim schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:30:
[...]

wel een indicatie gekregen van de range c.q. percentage waar we rekening mee kunnen houden?
Zeekr gaf aan dat de prijsverhoging tussen de 15-25 procent ligt naar verwachting. Dus best aanzienlijk. Ze zijn hier zelf uiteraard totaal niet blij mee. En ik helaas ook niet. Dit maakt het voor mij een te groot risico om te bestellen, gezien de auto in de bijtelling wel heel gortig zal worden. Baal enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Sjaak1990 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:12:
[...]

Zeekr gaf aan dat de prijsverhoging tussen de 15-25 procent ligt naar verwachting. Dus best aanzienlijk. Ze zijn hier zelf uiteraard totaal niet blij mee. En ik helaas ook niet. Dit maakt het voor mij een te groot risico om te bestellen, gezien de auto in de bijtelling wel heel gortig zal worden. Baal enorm.
Interessant, tegen mij zeiden ze in juli (toen 't werd aangekondigd) dat ze waarschijnlijk met de marge zouden spelen, dus dat 't verschil zou meevallen. Denkend aan 't feit dat de auto in China zelf voor 10-20k goedkoper is.

Benieuwd of dit ook voor de polestar 4 gaat gelden.

[ Voor 3% gewijzigd door Glorix Jim op 30-08-2024 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-10 23:15
Glorix Jim schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:17:
[...]

Benieuwd of dit ook voor de polestar 4 gaat gelden.
Volgens mij werd de hele Geely group hetzelfde behandeld qua heffing. Dus die kans lijkt me groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glorix Jim
Dan wordt de keus misschien wel makkelijk om toch voor de A6 etron te gaan dan, prijzen worden volgende week bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak1990
RobB_W schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:48:
[...]

Volgens mij werd de hele Geely group hetzelfde behandeld qua heffing. Dus die kans lijkt me groot.
Klopt dit gaat voor de hele Geely group gelden (hier zijn ook al nieuwsartikelen over te vinden. In juni waren ze tegen mij ook positiever. Nu weten ze inmiddels meer alleen nog niet de exacte prijs. Maar het is 1+1=2 dat als er een heffing komt, dit direct effect heeft op de winstmarge. Zou raar zijn dat ze zulke marges op de koop nemen. Ze waren dus ook heel eerlijk wat ik oprecht waardeerde. Ik had hem pas in december kunnen rijden helaas. Maar iedereen die hem nog voor eind oktober kan halen, zeker doen prachtauto! En uiteraard de mensen die het na november makkelijk kunnen betalen. Voor mij houdt het helaas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonaldDuck
Sjaak1990 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:20:
[...]

Klopt dit gaat voor de hele Geely group gelden (hier zijn ook al nieuwsartikelen over te vinden. In juni waren ze tegen mij ook positiever. Nu weten ze inmiddels meer alleen nog niet de exacte prijs. Maar het is 1+1=2 dat als er een heffing komt, dit direct effect heeft op de winstmarge. Zou raar zijn dat ze zulke marges op de koop nemen. Ze waren dus ook heel eerlijk wat ik oprecht waardeerde. Ik had hem pas in december kunnen rijden helaas. Maar iedereen die hem nog voor eind oktober kan halen, zeker doen prachtauto! En uiteraard de mensen die het na november makkelijk kunnen betalen. Voor mij houdt het helaas op.
Wat ontzettend jammer Sjaak! Hopelijk gaan de prijzen meevallen, of doet Europa water bij de wijn.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Sjaak1990 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:12:
[...]

Men krijgt een extra heffing van net geen 20%, dat gaat dan wel over de (Chinese) import prijs. Zou heel treurig zijn als Zeekr dan zelf besluit om er 20% bij te plussen tov huidige verkoopprijs in NL. dan misbruikt men die importheffing om de prijzen te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Glorix Jim schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:18:
Dan wordt de keus misschien wel makkelijk om toch voor de A6 etron te gaan dan, prijzen worden volgende week bekend gemaakt.
Dat is ook de betere auto. Wel stukkie duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
MattMax schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:24:
[...]

Goede toevoeging. Doorspelen van autoradio of andere muziekbron (bijv. Tidal) heb ik ook een aantal keer gehad, volgens mij wel alleen in gevallen dat de laadkabel ook is aangesloten. Na het vergrendelen van de auto (zonder aangesloten laadkabel) gaat de muziek in mijn geval wel altijd uit.
Klopt helemaal, ook bij het laden en planmatig opwarmen/koelen doet de auto dit. En als je instapt zonder dat je aan hebt staan dan heb je geen geluid bij instappen van de radio….. hoe men dit heeft goed heeft getest in Zweden en/China is me een raadsel…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Fuego
  • Laatst online: 12-07 17:45

Voor de fiscale bijtelling geldt de datum van registratie in NL. Daarmee zou je aan Zeekr kunnen vragen of het mogelijk is om op chassisnummer een kenteken te kunnen aanvragen. Dat (unieke) nummer is reeds bekend als jouw auto in productie gaat. Heb ik in het verleden 2x tegen het einde van een jaar laten doen om een verhoging van het bijtellingspercentage per 1 januari van het nieuwe jaar voor te zijn.
Andere optie is dat Zeekr NL de nodige 001-tjes voor 1 november op kenteken zet. Kan me namelijk voorstellen dat een prijsstijging met de door jou genoemde percentages menigeen doet besluiten om de 001 (en verschillende andere wat duurdere Chinese merken) links te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonteurX
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-10 12:10
Dag mede tweakers!

Ivm het uitzoeken van een nieuwe lease auto heeft de zeekr 001 mijn aandacht. Ik lees echter berichten over de ADAS systemen welke niet al te positief zijn. Te ver over een lijn heen rijden om plots Stevie te corrigeren, veel ghost breaking enz enz. Nou lees ik tegelijk dat zeekr ook met regelmaat updates uitbrengt en daarmee kan het dus zijn dat de info ik lees achterhaald is.

Kunnen jullie aangeven over het systeem inmiddels zodanig werkt dat het niet storend in gebruik is?

Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
MonteurX schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:34:
Dag mede tweakers!

Ivm het uitzoeken van een nieuwe lease auto heeft de zeekr 001 mijn aandacht. Ik lees echter berichten over de ADAS systemen welke niet al te positief zijn. Te ver over een lijn heen rijden om plots Stevie te corrigeren, veel ghost breaking enz enz. Nou lees ik tegelijk dat zeekr ook met regelmaat updates uitbrengt en daarmee kan het dus zijn dat de info ik lees achterhaald is.

Kunnen jullie aangeven over het systeem inmiddels zodanig werkt dat het niet storend in gebruik is?

Alvast dank!
Werkt prima volgens de meesten hier. Paar mensen vinden van niet. Tjah, blijft subjectief. Ik geef de auto een 8,5 en ADAS een 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak1990
El Fuego schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:17:
[...]

Voor de fiscale bijtelling geldt de datum van registratie in NL. Daarmee zou je aan Zeekr kunnen vragen of het mogelijk is om op chassisnummer een kenteken te kunnen aanvragen. Dat (unieke) nummer is reeds bekend als jouw auto in productie gaat. Heb ik in het verleden 2x tegen het einde van een jaar laten doen om een verhoging van het bijtellingspercentage per 1 januari van het nieuwe jaar voor te zijn.
Andere optie is dat Zeekr NL de nodige 001-tjes voor 1 november op kenteken zet. Kan me namelijk voorstellen dat een prijsstijging met de door jou genoemde percentages menigeen doet besluiten om de 001 (en verschillende andere wat duurdere Chinese merken) links te laten liggen.
Bedankt voor de tip! Wellicht is dit ook nog een optie. Mocht Zeekr een oplossing hebben zal ik het hier ook delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-10 15:33
spidertje schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:22:
[...]

Men krijgt een extra heffing van net geen 20%, dat gaat dan wel over de (Chinese) import prijs. Zou heel treurig zijn als Zeekr dan zelf besluit om er 20% bij te plussen tov huidige verkoopprijs in NL. dan misbruikt men die importheffing om de prijzen te verhogen.
Uiteraard mogen ze doen wat ze zelf willen, maar de huidige fiscale waarde met minimaal 15% verhogen (en niet alleen de importwaarde) dan is dat geen kleinigheidje. Dacht eigenlijk dat het 'in de prijs' zat en/of ze het in de marge namen.
Dan moet ik er nog eens goed over nadenken. De BPM verhoging van 667euro per 2025 komt er ook nog bij dus in een tijdbestek van 24uur gaat de netto bijtelling met 80euro per maand omhoog. Wat een feest.
Ik rij nu ruim 3,5jaar elektrisch en ik heb niets te klagen behalve de range (vakantie) en te beperkte interface. Gelukkig had mijn Enyaq geen rare fratsen in de software, behalve dat het allemaal weinig vooruitstrevend was. Direct naar Android Auto zodra ik instap.
De range bij het verbeterde model is inmiddels flink verbeterd, maar ik wil gewoon iets nieuws

Ik was wel toe aan een full experience en met wat de Zeekr in huis heeft, heb (had) ik er wel zin in. Het is een beauty van een auto.
Met deze nieuwe prijzen en waar ik netto per maand op uit ga komen, is het verschil met een Q6 of zelfs een ICE nog maar klein.
Ach als Alphabet moeilijk blijft doen dan wordt de keuze gewoon makkelijk (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe

Bedankt voor het delen! Mijn Long Range staat gepland voor levering medio november, dus dan zou ik als pech heb net een (flink) verhoogde fiscale waarde voor de kiezen krijgen. No bueno :/ Had hem bewust al naar levering medio november gehaald i.p.v. januari 2025 om minder kans te maken op een hogere prijs door de importheffingen. Dan moet ie desnoods nog maar iets verder naar voren toe.

Weet je of Zeekr hier ook nog officieel over gaat communiceren? Lijkt me wel zo netjes, zeker richting klanten met een lopende order die hier waarschijnlijk door geraakt gaan worden.

Hoe dan ook een dezer dagen maar even afstemmen met LM/Zeekr of de auto in elk geval voor november op kenteken kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak1990
Wutroe schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:08:
[...]

Bedankt voor het delen! Mijn Long Range staat gepland voor levering medio november, dus dan zou ik als pech heb net een (flink) verhoogde fiscale waarde voor de kiezen krijgen. No bueno :/ Had hem bewust al naar levering medio november gehaald i.p.v. januari 2025 om minder kans te maken op een hogere prijs door de importheffingen. Dan moet ie desnoods nog maar iets verder naar voren toe.

Weet je of Zeekr hier ook nog officieel over gaat communiceren? Lijkt me wel zo netjes, zeker richting klanten met een lopende order die hier waarschijnlijk door geraakt gaan worden.

Hoe dan ook een dezer dagen maar even afstemmen met LM/Zeekr of de auto in elk geval voor november op kenteken kan.
Geen probleem!

Zeekr gaf aan dat ze op dit moment best veel vragen hebben gekregen van leasemaatschappijen en zakelijke leasers en ze hebben hier een standaard mail voor opgesteld met de boodschap dat het voor hen nog heel onzeker is wat de definitieve prijs gaat worden. Ze konden mij garanderen dat ik minimaal 15% verhoging moest verwachten. Ze hopen op z’n vroegst in oktober de nieuwe prijzen te communiceren voor de auto’s geleverd in november. De reden dat het nog niet direct zichtbaar was vanaf 5 juni, kwam volgens Zeekr door de voorraad. Zeekr verwacht dat leasemaatschappijen hierop ook hun leaseprijzen gaan aanpassen vanaf oktober voor mensen die nog moeten bestellen. Als er al een bestelling is geplaatst zal dit geen effect hebben op je afgesproken leasebedrag. Ik ga ook nog uitzoeken of ik de auto eerder op kenteken kan krijgen. Ik had juist na maanden wikken en wegen eindelijk de keuze gemaakt en toen kreeg ik dit te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
MonteurX schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:34:
Dag mede tweakers!

Alvast dank!
Klopt allemaal. LCC is vrijwel onbruikbaar, ook met al het gepiep erbij. Verkeersborden herkenning werkt amper tot niet correct ook bv, aut inparkeren doet de auto niet en ik heb elke rit vele onnodige waarschuwingen incl allerlei bijbehorende geluiden.

Vandaag rondje in de Polestar 4 gedaan, software lijkt daar wat stabieler en flexibeler te werken. Echter ook daar is de LCC voorzien van veel gepiep en getrek ah stuur. Niks beter dan bij de 001 kreeg ik de indruk, was wel nog verouderde software versie zo te zien.

BMW, NIO, xPeng, Mercedes, Cupra bv hebben dat allemaal echt beter voor elkaar. Audi ook trouwens net als Porsche.

Veel suc6 met kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Sjaak1990 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:45:
[...]

Geen probleem!

Zeekr gaf aan dat ze op dit moment best veel vragen hebben gekregen van leasemaatschappijen en zakelijke leasers en ze hebben hier een standaard mail voor opgesteld met de boodschap dat het voor hen nog heel onzeker is wat de definitieve prijs gaat worden. Ze konden mij garanderen dat ik minimaal 15% verhoging moest verwachten. Ze hopen op z’n vroegst in oktober de nieuwe prijzen te communiceren voor de auto’s geleverd in november. De reden dat het nog niet direct zichtbaar was vanaf 5 juni, kwam volgens Zeekr door de voorraad. Zeekr verwacht dat leasemaatschappijen hierop ook hun leaseprijzen gaan aanpassen vanaf oktober voor mensen die nog moeten bestellen. Als er al een bestelling is geplaatst zal dit geen effect hebben op je afgesproken leasebedrag. Ik ga ook nog uitzoeken of ik de auto eerder op kenteken kan krijgen. Ik had juist na maanden wikken en wegen eindelijk de keuze gemaakt en toen kreeg ik dit te horen.
Dan zal men heel wat minder autos weten te verkopen, duurder dan Audi dan (zowat) en prijstechnisch zowat vergelijkbaar met Porsche Macan. Die laatste rijdt echt vele malen beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
spidertje schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:37:
[...]

Dan zal men heel wat minder autos weten te verkopen, duurder dan Audi dan (zowat) en prijstechnisch zowat vergelijkbaar met Porsche Macan. Die laatste rijdt echt vele malen beter.
Een kale Audi/Porsche is geen goede vergelijking met onze Zeekr. Als je zelfde uitvoering wilt, zit er tienduizenden euro’s verschil tussen.

Ik ben het wel met je eens dat de ADAS beter moet en dat een nieuwe update met veel verbeteringen ook wel nodig is. Laatste is alweer van paar maanden geleden. Daarentegen, geniet ik nog wel elke dag van mijn auto. Zo erg is het ontbreken van goede voor mij ook weer niet. Edoch kan ik wel begrijpen dat andere mensen die meer KMs rijden daar wel meer last van hebben. Van de andere kant, een nieuw merk heeft altijd kinderziektes. Nio en Xpeng bestaan ook al wat langer.

Wanneer mijn lease afloopt over 2 jaar, neem ik dit wel mee. Het moet wel dan echt stuk verbeterd zijn, anders ga ik naar een ander merk. (Lotus? Blijf ik toch bij Geely) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Ecological schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:18:
Van de andere kant, een nieuw merk heeft altijd kinderziektes. Nio en Xpeng bestaan ook al wat langer.

Wanneer mijn lease afloopt over 2 jaar, neem ik dit wel mee. Het moet wel dan echt stuk verbeterd zijn, anders ga ik naar een ander merk. (Lotus? Blijf ik toch bij Geely) :+
Ondanks dat Zeekr een nieuw submerk is, Geely maakt al veeel langer auto's dan Xpeng.
Ik zou daar normaal gesproken meer vertrouwen in hebben, echter de ervaringen lijken momenteel toch anders (of de Xpeng rijders zijn minder veeleisend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Ecological schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:18:
[...]

Een kale Audi/Porsche is geen goede vergelijking met onze Zeekr. Als je zelfde uitvoering wilt, zit er tienduizenden euro’s verschil tussen.

Ik ben het wel met je eens dat de ADAS beter moet en dat een nieuwe update met veel verbeteringen ook wel nodig is. Laatste is alweer van paar maanden geleden. Daarentegen, geniet ik nog wel elke dag van mijn auto. Zo erg is het ontbreken van goede voor mij ook weer niet. Edoch kan ik wel begrijpen dat andere mensen die meer KMs rijden daar wel meer last van hebben. Van de andere kant, een nieuw merk heeft altijd kinderziektes. Nio en Xpeng bestaan ook al wat langer.

Lotus…. Die software is vrijwel geen haar beter dan bij Zeekr mbt adas merkte ik. Daar ga je weinig mee opschieten. Keyless entry werkt daar wel met ik dacht v1.5 conform ccc, dat is wel een flinke stap vooruit. Je moet trouwens geen schade rijden want reservebumpers zijn er bv amper tot niet…..

Dat er in de folder van alles wordt beloofd bij Zeekr maar heel deel werkt amper, slecht of helemaal niet. Als de 001 (privilege) dadelijk ook zon 85k gaat kosten dan is het verschil echt niet zo groot meer, in de lease al helemaal niet. Denk ook vwbt afschrijving/kosten per km dat een audi a6 dan wel eens evht voordeliger kan uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
mitsumark schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:22:
[...]

Ondanks dat Zeekr een nieuw submerk is, Geely maakt al veeel langer auto's dan Xpeng.
Ik zou daar normaal gesproken meer vertrouwen in hebben, echter de ervaringen lijken momenteel toch anders (of de Xpeng rijders zijn minder veeleisend).
Nee xPeng scoort ook bij JDPower hoger dan Zeekr in China, net als Nio trouwens.

Het is dat ik zulke slechte ervaring heb met die directeur van die club anders zou een xPeng, bv de G6 of de aanstaande nieuwe P7 echt te overwegen zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DonaldDuck
Voor de twijfelaars die hier meelezen. Ga het zelf ervaren. Maak een lange proefrit. Laat je goed informeren o.a.over de Buildersfunctionaliteit in de Zeekr App. Dan kun je lezen wat er hoog op de ontwikkelingsagenda staat bij Zeekr.

Bedoordeel het helemaal zelf. Laat je niet gek maken op een forum waar van alles geschreven wordt.

Mijn auto rijdt echt veel en veel beter dan een enkeling hier doet geloven.

Ik rij er vanaf begin dit jaar met ontzettend veel plezier in. Zeker, er kunnen dingen verfijnder, maar de hardware van de auto is geweldig. De auto rijdt super.

De gewenste verbeteringen zijn met software-aanpassingen op te lossen. Ben er van overtuigd dat dat met updates gaat gebeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door DonaldDuck op 31-08-2024 21:47 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Was het al iemand opgevallen dat men bij de laatste ios update het fout weergeven van de laadstroom snelheid dit heeft opgelost door dat deel gewoon weg te laten…?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFjUYpNYx3lIYysUXysFSkoXJ-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XU4nlqyuayLJXLG3YeYhfxPP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviking
  • Laatst online: 20-03 22:07
Ik ben aan het kijken naar zeekr als volgende auto en ben erg benieuwd naar het daadwerkelijke verbruik van de zeekr en de daadwerkelijke laadsnelheid, ik rij nu een NIO ET7 die heel zuinig is , gemiddeld altijd onder de 21 kwh/100km (bij 130kmh) en als ik netjes onder de 100 blijf red ik regelmatig zelfs 12 a 13 kwh/100km. Laadsnelheid bij NIO is wel een stuk minder met het oude type batterij sta je echt wel tussen 30 en 40 minuten om weer een realistische 300km te kunnen rijden, hoe ervaren jullie dit bij zeekr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
eviking schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:25:
Ik ben aan het kijken naar zeekr als volgende auto en ben erg benieuwd naar het daadwerkelijke verbruik van de zeekr en de daadwerkelijke laadsnelheid, ik rij nu een NIO ET7 die heel zuinig is , gemiddeld altijd onder de 21 kwh/100km (bij 130kmh) en als ik netjes onder de 100 blijf red ik regelmatig zelfs 12 a 13 kwh/100km. Laadsnelheid bij NIO is wel een stuk minder met het oude type batterij sta je echt wel tussen 30 en 40 minuten om weer een realistische 300km te kunnen rijden, hoe ervaren jullie dit bij zeekr?
Nio ET7 rijdt zuiniger dan de 001 (Privilege). Scheelt Zeekr 4-5 kWh, wellicht iets meer.

Laadsnelheid bij de (oudere) 100kwh accu van Nio is min of meer vergelijkbaar met snelheden bij Zeekr (als het snelladen tenminste goed gaat bij Zeekr) omdat de Nio stabieler en langer rond de 140 kWh zit. Nio houdt ook iets langer dan de 80% lading een hogere laadsnelheid aan dan de Zeekr.

Je moet wel in het achterhoofd houden dat de software bij Nio vele malen beter functioneert dan die bij Zeekr. 001 Privilege rijdt comfortabeler dan de Nio ET7 trouwens, meer bagageruimte ook maar achterin bv heeft de Nio vele malen meer ruimte. Ruimte onder de voorstoelen voor de voeten is min of meer vergelijkbaar, voordeel bij de 001.

btw, mijn broertje rijdt een ET7, dus makkelijk en eenduidig te vergelijken :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonaldDuck
eviking schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:25:
Ik haal gemiddeld 21,5 kwh/100km, als ik rond de 130 rij. Bij 100 zit ik rond de 15 kwh.

Snelladen gaat prima. Bij minder dan 20% rond de 200kwu. Daarna langzaam aan minder tot 130kwu tot 80%. Vanaf 80% wordt het minder. Ik rij de privilege met voor en achter electromotoren.

De mijne staat altijd op comfort. Maar je hebt een ecostand die zuiniger rijden bevordert.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eviking
spidertje schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:14:
[...]

Nio ET7 rijdt zuiniger dan de 001 (Privilege). Scheelt Zeekr 4-5 kWh, wellicht iets meer.

Laadsnelheid bij de (oudere) 100kwh accu van Nio is min of meer vergelijkbaar met snelheden bij Zeekr (als het snelladen tenminste goed gaat bij Zeekr) omdat de Nio stabieler en langer rond de 140 kWh zit. Nio houdt ook iets langer dan de 80% lading een hogere laadsnelheid aan dan de Zeekr.

Je moet wel in het achterhoofd houden dat de software bij Nio vele malen beter functioneert dan die bij Zeekr. 001 Privilege rijdt comfortabeler dan de Nio ET7 trouwens, meer bagageruimte ook maar achterin bv heeft de Nio vele malen meer ruimte. Ruimte onder de voorstoelen voor de voeten is min of meer vergelijkbaar, voordeel bij de 001.

btw, mijn broertje rijdt een ET7, dus makkelijk en eenduidig te vergelijken :-)
De oude batterij bij de NIO wordt erg vaak begrensd vanuit de auto tot 100 on 70 kw laadstroom (zeker als je niet voorverwarmd), dit is echt een groot nadeel, ik wil juist die eerste 150 km heel snel kunnen laden zodat je vlot weer door kan aangezien ik vaak langere zakelijke trips rij, et7 is groter achterin maar de stoelen zijn te glad voor kinderen, zij glijden elke bocht heen en weer op hun stoel, en software is idd erg goed in de NIO in tegenstelling tot navigatie en muziek, als ik kijk naar dagelijks gebruik zal ik me veel minder ergeren aan de software dan aan de slechtere navigatie en laadsnelheid. En ja de NIO is echt een betere auto maar ja dat mag ook wel voor een prijsverschil van €23K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviking
DonaldDuck schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:27:
[...]

Ik haal gemiddeld 21,5 kwh/100km, als ik rond de 130 rij. Bij 100 zit ik rond de 15 kwh.

Snelladen gaat prima. Bij minder dan 20% rond de 200kwu. Daarna langzaam aan minder tot 130kwu tot 80%. Vanaf 80% wordt het minder. Ik rij de privilege met voor en achter electromotoren.

De mijne staat altijd op comfort. Maar je hebt een ecostand die zuiniger rijden bevordert.
Dat klinkt goed! Precies wat je in de praktijk nodig hebt om vlot door te kunnen in 95% van de gevallen zonder je druk te hoeven maken over je bereik. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattMax
Heeft iemand al eens gehad dat het klepje voor de laadpoort niet opengaat als je er op drukt? Via de knop op het centrale display werkt het prima. Op het moment dat het klepje open is, dan werkt de fysieke knop (rechts van de laadpoort) ook prima. Resetten van de DHU (Digital Head Unit) door de volumeknop 10 seconden in te drukken en dan vijf slagen naar rechts te draaien (op advies van Zeekr Support) heeft helaas niet gewerkt.
Voordat ik een afspraak ga plannen in Zeist ben ik benieuwd of er wellicht nog andere oplossingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
MattMax schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:26:
Heeft iemand al eens gehad dat het klepje voor de laadpoort niet opengaat als je er op drukt? Via de knop op het centrale display werkt het prima. Op het moment dat het klepje open is, dan werkt de fysieke knop (rechts van de laadpoort) ook prima. Resetten van de DHU (Digital Head Unit) door de volumeknop 10 seconden in te drukken en dan vijf slagen naar rechts te draaien (op advies van Zeekr Support) heeft helaas niet gewerkt.
Voordat ik een afspraak ga plannen in Zeist ben ik benieuwd of er wellicht nog andere oplossingen zijn.
Ik druk er inderdaad vaak op en dan werkt het niet, dacht dat ik misschien mis drukte maar het kan idd wel een probleem zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattMax
Ecological schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:34:
[...]
Ik druk er inderdaad vaak op en dan werkt het niet, dacht dat ik misschien mis drukte maar het kan idd wel een probleem zijn!
Thanks! Lastig om in dit soort gevallen te bepalen of het echt een mechanisch/elektrisch probleem is of een softwareprobleem dat ineens de kop opsteekt. Het is niet het einde van de wereld, maar fijn als je gewoon op dat klepje kan drukken als je met een laadkabel in je handen staat. Ik zal even bellen met Zeekr en delen wat de uitkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-10 08:42
MattMax schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:39:
[...]

Thanks! Lastig om in dit soort gevallen te bepalen of het echt een mechanisch/elektrisch probleem is of een softwareprobleem dat ineens de kop opsteekt. Het is niet het einde van de wereld, maar fijn als je gewoon op dat klepje kan drukken als je met een laadkabel in je handen staat. Ik zal even bellen met Zeekr en delen wat de uitkomst is.
Heb ik ook wel eens ja. Herhaaldelijk drukken werkt dan uiteindelijk wel, maar handig is dat niet nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
MattMax schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:39:
[...]

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
MattMax schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:26:
Volgens Zeekr is dit het default gedrag. Niets ad hand dus. Onhandig.. das wat anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
spidertje schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:16:
[...]

Volgens Zeekr is dit het default gedrag. Niets ad hand dus. Onhandig.. das wat anders :P
Zou dit ook default gedrag zijn?

:+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6MDtcId3FxmJyHKFl7e55y0IJk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pqCvozYZhJvN4c8QW60tK1LQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dydody
  • Laatst online: 24-10 14:31

Goed dat ik dit bericht nog lees zeg... bedankt :-) Stond op het moment van bestellen van een Zeekr 001 Privilege - blauw + trekhaak. Dit doet toch wel wat veranderen... heeft iemand hier al contact over gehad met Zeekr? Mag toch hopen dat ze hier al een oplossing voor hebben gevonden voor degenen die reeds hebben besteld en later in het jaar in ontvangst zouden nemen?? Volgens mij zijn er nog maar weinig Zeekr op voorraad. Naar ik heb vernomen in ieder geval geen Privilege versies meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonaldDuck
Het lijkt mij dat de koopdatum bindend is voor de prijs.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
DonaldDuck schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:48:
Wel voor de verkoopprijs (en dus eventueel leasebedrag), maar dus niet voor de bijtelling (indien van toepassing) volgens het bericht van Sjaak1990.

Dat eerste (dus over die verkoopprijs) heb ik in mijn bestelproces bevestigd gekregen van Zeekr; prijs op moment van bestellen blijft staan. In diezelfde bevestiging waarschuwden ze wel voor prijswijzigingen in de toekomst, in de categorie 'dat gebeurt bij elk merk wel eens'. Die importheffingen met 10-15% zouden wel een ander verhaal zijn als je het mij vraagt, dat is wel een rigoreuze prijsstijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
In de autohandel staan er regelmatig kleine lettertjes erbij dat de prijs kan worden bepaald in later stadium… erg opletten altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Ze kennen je inmiddels….. :9 :9 :9 :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak1990
Koopdatum/besteldatum is inderdaad bindend voor de prijs van de auto, dus ook je leasebedrag als je deze zakelijk of privé zou rijden. Bijtelling is een wezenlijk verschil. Hier wordt rekening gehouden met het moment dat je auto op kenteken wordt gezet en de fiscale waarde van dat moment. Voor veel zakelijke rijders is dit erg belangrijk. Mensen die de auto willen kopen kunnen gewoon de prijs laten vastleggen voor de prijsverhoging.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ngoetheer
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 05-01 18:47
Goedendag allemaal. Ik werd vandaag voor het eerst gewezen op dit forum. Ik werk zelf bij Zeekr en dit is wat we hebben gecommuniceerd naar lease maatschappijen:

As you may be well aware, on 4 July the European Commission confirmed its increased import duties applicable to electric vehicles manufactured in China for the next four months. During this period, a final decision must be taken on definitive import duties, through a vote by all EU member states. When adopted, this decision would make the import duties definitive for a period of five years. As part of the Geely group and with its vehicles being manufactured in China, Zeekr Europe is subject to these import duties.

Zeekr respects all orders made for the prices mentioned at the time of the order. The import duties are therefore not on-charged to current orders that have not yet been delivered. The MSRP of our vehicles is subject to change, irrespective of the import duties. However, for the Zeekr 001 and X’s we have on stock at this time, we commit ourselves not to increase the MSRP. Any change in applicable prices shall in any case be communicated, either via the ordering process or otherwise

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19-09 08:19
ngoetheer schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:04:
Goedendag allemaal. Ik werd vandaag voor het eerst gewezen op dit forum. Ik werk zelf bij Zeekr en dit is wat we hebben gecommuniceerd naar lease maatschappijen:

As you may be well aware, on 4 July the European Commission confirmed its increased import duties applicable to electric vehicles manufactured in China for the next four months. During this period, a final decision must be taken on definitive import duties, through a vote by all EU member states. When adopted, this decision would make the import duties definitive for a period of five years. As part of the Geely group and with its vehicles being manufactured in China, Zeekr Europe is subject to these import duties.

Zeekr respects all orders made for the prices mentioned at the time of the order. The import duties are therefore not on-charged to current orders that have not yet been delivered. The MSRP of our vehicles is subject to change, irrespective of the import duties. However, for the Zeekr 001 and X’s we have on stock at this time, we commit ourselves not to increase the MSRP. Any change in applicable prices shall in any case be communicated, either via the ordering process or otherwise
Dat Zeekr de MSRP (advies- of catalogusprijs) niet wijzigt is mooi, echter is er nu ook zekerheid over de fiscale waarde die wordt opgegeven bij tenaamstelling tussen pakweg 1 november en 31 december dit jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19-09 08:19
Dydody schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:38:
[...]

Goed dat ik dit bericht nog lees zeg... bedankt :-) Stond op het moment van bestellen van een Zeekr 001 Privilege - blauw + trekhaak. Dit doet toch wel wat veranderen... heeft iemand hier al contact over gehad met Zeekr? Mag toch hopen dat ze hier al een oplossing voor hebben gevonden voor degenen die reeds hebben besteld en later in het jaar in ontvangst zouden nemen?? Volgens mij zijn er nog maar weinig Zeekr op voorraad. Naar ik heb vernomen in ieder geval geen Privilege versies meer.
Ik heb een Privilege Tech grey in bestelling staan voor levering 15 november en ook een reservering op een voorraadmodel (blue), mocht de fiscale waarde toch hoger worden voor half november. Van Zeekr hoor ik verder weinig over hoe het nu gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dydody
Zojuist toch de order doorgezet richting de leasemaatschappij voor het bestellen van een Zeekr 001 - electric blue - trekhaak - zwart interieur. ZIN IN!!! Prachtige wagen.

Helaas (vrijwel geen) Privilege versies meer op voorraad en levering van nu bestelde 001 privilege versies wordt, naar mij is verteld, sowieso al (begin) 2025. Wordt afwachten wat de fiscale waarde gaat worden... wel een vervelende situatie om eerlijk te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Dydody op 03-09-2024 23:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjaak1990
JoostvdB1974 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 23:03:
[...]

Dat Zeekr de MSRP (advies- of catalogusprijs) niet wijzigt is mooi, echter is er nu ook zekerheid over de fiscale waarde die wordt opgegeven bij tenaamstelling tussen pakweg 1 november en 31 december dit jaar?
Dit zou ik dus ook graag willen weten. Helaas geeft de medewerker van Zeekr informatie die voor ons al duidelijk was. De fiscale waarde bij levering is de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dydody
Sjaak1990 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:12:
[...]

Dit zou ik dus ook graag willen weten. Helaas geeft de medewerker van Zeekr informatie die voor ons al duidelijk was. De fiscale waarde bij levering is de bottleneck.
Gisteren was ik in de Zeekr store en heb deze vraag (opnieuw) gesteld. Er werd aangegeven dat het uiteraard voornamelijk afhangt van de vraag of de importheffing wordt doorgezet ja of nee. Er wordt, naar ze zeiden, in november verwacht dat daar definitief een klap op wordt gegeven.

Stel dat dit wel wordt doorgezet, wat een grote kans is, weten ze überhaupt nog niet of het ook vertaald gaat worden naar een hogere prijs en wat het deel van de importheffing is die dan voor rekening komt van de consument. Ook is niet bekend vanaf welke datum ze die tarieven dan gaan verhogen. Nu weet ik natuurlijk niet of dat te maken heeft met een verkooppraatje, maar het was in ieder geval alles behalve stellig dat de prijzen überhaupt flink verhoogd gaan worden.

Persoonlijk denk ik dat ze zich met een 10-25% stijging totaal uit de markt prijzen... dan gaan veel potentiële kopers over naar andere merken. Dat lijkt mij een situatie die zij zich (hopelijk) ook goed in kunnen beelden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak1990
Dydody schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:34:
[...]

Gisteren was ik in de Zeekr store en heb deze vraag (opnieuw) gesteld. Er werd aangegeven dat het uiteraard voornamelijk afhangt van de vraag of de importheffing wordt doorgezet ja of nee. Er wordt, naar ze zeiden, in november verwacht dat daar definitief een klap op wordt gegeven.

Stel dat dit wel wordt doorgezet, wat een grote kans is, weten ze überhaupt nog niet of het ook vertaald gaat worden naar een hogere prijs en wat het deel van de importheffing is die dan voor rekening komt van de consument. Ook is niet bekend vanaf welke datum ze die tarieven dan gaan verhogen. Nu weet ik natuurlijk niet of dat te maken heeft met een verkooppraatje, maar het was in ieder geval alles behalve stellig dat de prijzen überhaupt flink verhoogd gaan worden.

Persoonlijk denk ik dat ze zich met een 10-25% stijging totaal uit de markt prijzen... dan gaan veel potentiële kopers over naar andere merken. Dat lijkt mij een situatie die zij zich (hopelijk) ook goed in kunnen beelden...
Bedankt voor je reactie. Het probleem in deze is dat het allemaal heel onzeker is en ze geen toezeggingen durven te doen (wat ik ook snap) nu zou ik dus moeten “gokken” wat mij mogelijk 80-150 euro bijtelling per maand extra kan kosten voor 60 maanden lang en op hun blauwe ogen geloven. Ik vind het een lastige…ik kan pas in december de Zeekr rijden. Last minute bestellen indien in november dit niet wordt doorgevoerd zorgt er ook niet voor dat ik hem in december kan rijden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Begrijp ik dan goed dat iedereen die nu nog niet heeft besteld "te laat" is?
Sowieso weer erg vervelend die lange levertijden.. ik heb nog trauma's van mijn Mach-e bijna een jaar in bestelling gehad en ook genaaid met 12 ipv 8% bijtelling...

#omdenken; wat een paradijs op aarde is het toch in NL he.. iedereen een huis van een miljoen, auto's niet aan te slepen! Terrassen vol, Mac Donalds vol. Iedereen betaald lachend 500 euro voor stroom per maand, etc. Het geld kan echt gewoon niet op! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-10 09:51
En kun je al netflix kijken in de 001 🥱

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eviking
Ik heb mijn 001 besteld! Tech grey privelige! Levering over week of 5 waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dydody
eviking schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 07:56:
Ik heb mijn 001 besteld! Tech grey privelige! Levering over week of 5 waarschijnlijk.
Fantastisch nieuws, gefeliciteerd!! Hoe kan het overigens dat jouwe over een week of 5 al geleverd wordt? Ik heb eergisteren een blauwe privilege besteld en daar was de verwachting januari 2025. Of heb jij een voorraadauto/snel leverbaar (= al op de boot) auto gekozen?

Meer even uit nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Tijdje terug was grijze privilege met blauw interieur een paar weken levertijd, en met grijs interieur einde van het jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 06-09-2024 10:40 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mipiti
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-07 11:15
Ik lees nu alles op dit forum sinds 6 weken want dat was het moment dat ik een Long range in Electric Blue heb besteld. Met opzet een voorraad auto gekozen en sinds afgelopen maandag heb ik hem. Ben nu alweer op vakantie dus de komende 2 weken rij ik niet in de auto maar ik wil wel mijn ervaringen delen omdat er op dit forum zeer uiteenlopende ervaringen zijn gedeeld. En om eerlijk te zijn, zijn die vaak eerder verwarrend dan dar ze helpen. Ik heb net 5 jaar in een Model 3 gereden en zal telkens daaraan refereren omdat dat vanuit mijn subjectieve uitgangspunt nog hetmeest objectief zal zijn. Ik zal mij ook vooral focussen op het software deel en op verbruik aangezien daar de meest uiteenlopende ervaringen zijn geweest. Nu de 1e ervaring na zo'n 500 km m.n. snelweg. Adaptieve cruise control: vergelijkbaar met model 3. Niet beter en niet slechter. Lane Keeping: qua gedrag tot nu toe vergelijkbaar met de model 3 maar 1 ding is veel fijner en dat is dat hij bij rijbaan wissel (als je het zelf doet) hem na de wissel weer oppakt en dat prima doet. Voor mij persoonlijk een stap vooruit. Rijbaanwissel door auto laten doen. Daar werd ik onrustig van. Ik ga het niet missen. Weet niet of ik het wel ga gebruiken tegen de tijd dat het beter wordt. In ons drukke verkeer wil ik toch zelf beslissen of ik er wel of niet nog tussen ga.
Algehele wegligging is een stuk comfortabeler dan de model 3 maar daarmee ook minder strak en sportief. Veel meer reisauto en minder voor de lol.....
Verbruik is nog vroeg maar valt me in ieder geval nog niet tegen. Ik zal regelmatig een update geven.
Stuurbediening van deze rijdende computer is inderdaad even wennen maar het weet wel heel snel en met de ACC en de LCC in werking kun je wel wat experimenteren. Dus na 3 dagen voel ik me al comfortabel daarmee. En als laatste iets wat ik echt wel lekker vind en wat de Tesla niet had is dat de auto open springt als ik ernaar toe loop en dat het door de naar buiten komende deurgrepen ook zo lekker zichtbaar is boor anderen die in willen stappen. Simpel maar zo lekker effectief.
Ik hoop dat ik het beeld over deze qua prijs prestatie verhouding toch aantrekkelijke auto weer wat completer heb kunnen maken. In ieder geval voor model 3 rijders :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
eviking schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 07:56:
Waar? Als ik hem nu kan bestellen voor over 5 weken doe ik het! :D

Gisteren voor het eerst 1 in het wild/echt gezien.. ik ben verliefd!!
Al is alles kut aan de auto, ik moet hem hebben! Wat een mooi ding!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dydody
Predje schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:29:
[...]

Waar? Als ik hem nu kan bestellen voor over 5 weken doe ik het! :D

Gisteren voor het eerst 1 in het wild/echt gezien.. ik ben verliefd!!
Al is alles kut aan de auto, ik moet hem hebben! Wat een mooi ding!!
Precies dit... één tip: geen proefrit maken. Dan ben je helemaal verkocht. Tenzij je het natuurlijk ook serieus overweegt :-)
Pagina: 1 ... 30 ... 47 Laatste