Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 29 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-07 12:34
Hier ook snelmenu
Swipe - klik klik klik
Regelmatig heeft zelfs mijn dochter het al snel gedaan
En dan regelmatig nog de navigatie audio maar die kan via voice command gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
Ander onhandigheidje wat ik afgelopen zomervakantie tegenkwam is het feit dat de autostoel automatisch teruggaat naar de beginstand. Bij een kleinere vrouw in een tolpoortje niet zo handig 🤣
De N lost dit probleem op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

heeft iemand een keer een situatie gehad waar Zeekr 001 ingreep? ben wel benieuwd naar de ervaringen (bijv een spelend kind die een bal komt halen tussen de auto's)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
Ecological schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:20:
[...]

Daarom doe je dat voor je wegrijdt, kost ongeveer 5 seconden :)

Daarnaast @ruudhermans78, 30 in woonwijk is al best wel hard. 33 nog meer, het kan echt net verschil zijn tussen een dood kind of niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou nou, lekker belerend allemaal, zonder dat je weet waar ik dan die 3km overschrijding doe. Context doet heel veel namelijk.
Lostson schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:09:
heeft iemand een keer een situatie gehad waar Zeekr 001 ingreep? ben wel benieuwd naar de ervaringen (bijv een spelend kind die een bal komt halen tussen de auto's)
2x heb ik het nu gehad. Een keer liep iemand de weg over die opzettelijk inhield (stoer doen) en de auto grijpt dan in door ineens vol te remmen, alarmlichten aan. Mooie is dat er wel automatisch opnamen worden opgeslagen, met alle data! Je ziet dus mooi de situatie en ook hoeveel je op welk pedaal stond etc. Echter was het compleet onnodig, maar ik snap dat de auto dit als een potentieel risico inschatte.

De 2e keer was in Aken, ik reed op een provenciale weg en op een kruispunt kwam een fietser van rechts hard aangereden, maar die boog af, zodat hij paralel aan mij kwam te rijden. Ook hier werd door de auto ingeschat dat deze persoon wel eens de weg op zou kunnen vliegen. Hier kwam de auto niet tot volledige stilstand, maar deed een remactie.

Al met al vind ik het niet veiliger door deze acties van de auto, in de Tesla heb ik dit nooit gehad, op wat 'stuurcorrecties voor uw veiligheid' na. Remmen voor de laatste situatie vond ik ronduit gevaarlijk, want als mijn achterligger niet voldoende afstand had gehouden zat hij gewoon tegen me aan om niets. Ik heb toch echt liever dat ik als bestuurder (20 jaar zakelijke rij-ervaring en geen ongelukken) zelf deze beslissingen neem dan dat een auto dat voor me doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 13:08

S60

Jvs. schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:30:
Goedemorgen,

Volgens mij heb ik nog niemand anders voorbij zien komen met deze vraag, maar sinds laatste update laadt mijn auto nog maar met max 5.5 kwh ipv de 11kwh die ik thuis op het werk maximaal kan laden. Heb nog geen 22kwh laadpaal geprobeerd.. herkenbaar voor iemand?
Als ik in de Zeekr app kijk, dan laad de auto met ongeveer 6.5kW (voor en na de laatste update), maar kijk ik in de Wallbox app van mijn oplader, dan laadt de auto met 10.5kW.
Gisteren heb ik volgens de Wallbox app 86.10kWh geladen in 8uur en 3 minuten.
Ik heb hem gisterenavond rond 6 uur op de lader gezet en met 6.5kW zou die daar ongeveer 13 uur met bezig zijn 86.1 kW te laden. De auto was eerder vol geladen, dus het lijkt erop alsof de waarde in de Zeekr app niet klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentHalsema
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-05 18:01
S60 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:55:
[...]

Als ik in de Zeekr app kijk, dan laad de auto met ongeveer 6.5kW (voor en na de laatste update), maar kijk ik in de Wallbox app van mijn oplader, dan laadt de auto met 10.5kW.
Ik heb hem gisterenavond rond 6 uur op de lader gezet en met 6.5kW zou die daar ongeveer 13 uur met bezig zijn 86.1 kW te laden. De auto was eerder vol geladen, dus het lijkt erop alsof de waarde in de Zeekr app niet klopt.
Ook aan een 22kw lader kloppen de waarde in de app niet.
Auto laad gewoon met 10.5 of 22kw bij mij, geen problemen verder

[ Voor 4% gewijzigd door VincentHalsema op 08-08-2024 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-07 08:40
[...]

Daar klopt al vanaf dag1 niks van, net als trouwens het aantal kilometers dat je kunt gaan rijden dankzij het laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S60

S60

Dit gebeurde mij vandaag voor een tweede keer:
Ik kwam terug bij de auto en deed de achterklep open (met de knop op de achterklep) en legde mijn jas met daarin de key fob, in de achterbak.
Daarna sloot ik de achterklep met de knop.
Auto was was daarna hermetisch afgesloten en dus niet meer open te krijgen.
Ook m'n telefoon zat in die jas, dus restte niets anders dan mijn vrouw te laten komen met de reserve sleutel (card).
Naar mijn mening zou het toch niet zo mogen zijn dat de auto compleet afgesloten wordt als de sleutel zich in de auto bevindt. In mijn geval, in de achterbak.
Volgens Zeekr is dit issue bekend en wordt hieraan gewerkt. Ik begreep dat zij ook van mening zijn dat dit niet mogelijk moet zijn.
Dus laat nooit je sleutel (per ongeluk) in de achterbak en sluit hem daarna, want dan kom je je auto niet meer in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:47
S60 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:14:
Dit gebeurde mij vandaag voor een tweede keer:
Ik kwam terug bij de auto en deed de achterklep open (met de knop op de achterklep) en legde mijn jas met daarin de key fob, in de achterbak.
Daarna sloot ik de achterklep met de knop.
Auto was was daarna hermetisch afgesloten en dus niet meer open te krijgen.
Ook m'n telefoon zat in die jas, dus restte niets anders dan mijn vrouw te laten komen met de reserve sleutel (card).
Naar mijn mening zou het toch niet zo mogen zijn dat de auto compleet afgesloten wordt als de sleutel zich in de auto bevindt. In mijn geval, in de achterbak.
Volgens Zeekr is dit issue bekend en wordt hieraan gewerkt. Ik begreep dat zij ook van mening zijn dat dit niet mogelijk moet zijn.
Dus laat nooit je sleutel (per ongeluk) in de achterbak en sluit hem daarna, want dan kom je je auto niet meer in!
Heb je jouw batterij onlangs nog vervangen naar ongeveer 3/4 maanden is die wel op en kan de auto hem niet altijd meer goed detecteren. Hoe dan ook, ze moeten dit wel oplossen net als dat de achterbak in drive open kan… echt levensgevaarlijk met honden achterin. :(

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60

S60

Ecological schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:35:
[...]

Heb je jouw batterij onlangs nog vervangen naar ongeveer 3/4 maanden is die wel op en kan de auto hem niet altijd meer goed detecteren. Hoe dan ook, ze moeten dit wel oplossen net als dat de achterbak in drive open kan… echt levensgevaarlijk met honden achterin. :(
Sleutel werkt prima en is ook al voorzien van een update.
Gisteren even getest, maar als je de sleutel op de bestuurdersplek legt, kun je het portier niet sluiten.
Leg je hem daarentegen in de kofferbak, kun je deze wel sluiten.
Ik heb geen idee hoe dit elektrotechnisch werkt, maar Zeekr support wel gevraagd dit met top-prioriteit op te lossen.
Persoonlijk geef ik niets om functies zoals automatisch inparkeren, ontgrendelen met je telefoon, dat mogen ze allemaal houden, maar ik hoop dat ze dit heel snel oplossen want dit vind ik echt een ontwerpblunder van de bovenste plank die mij inmiddels al tijd, geld en met name ergernis heeft gekost!
Zonde, want voor de rest ben ik erg tevreden over de auto.

[ Voor 7% gewijzigd door S60 op 09-08-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvs.
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-11-2024
[...]

Yes, ik heb hetzelfde, ook in de auto geeft hij de juiste snelheid aan, alleen dus niet in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 26-07 17:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0jAp1bZckpdhm82ow9Q3DShP9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IehT9likmR7rJbc8B43UDgsa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uy7LgSp1GpHuofzYwN6ka2nlyu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQMiVAfj636NhPxNDdudNf8M.jpg?f=fotoalbum_large

Nu werkt de parkeerapp weer niet. Lijkt wel als het warmer dan 20 graden is die boordcomputer op hol slaat. Wat een drama.🤬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:36

BPi

Marshall schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:32:
Ander onhandigheidje wat ik afgelopen zomervakantie tegenkwam is het feit dat de autostoel automatisch teruggaat naar de beginstand. Bij een kleinere vrouw in een tolpoortje niet zo handig 🤣
De N lost dit probleem op denk ik.
Wanneer doet de stoel dat?
Maarehh: tolbadge! Daarmee kan iedereen door het poortje zonder over het stuur te hoeven kunnen kijken.
En what about N? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopie01
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20-07 02:05
S60 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:09:
[...]

Sleutel werkt prima en is ook al voorzien van een update.
Gisteren even getest, maar als je de sleutel op de bestuurdersplek legt, kun je het portier niet sluiten.
Leg je hem daarentegen in de kofferbak, kun je deze wel sluiten.
Ik heb geen idee hoe dit elektrotechnisch werkt, maar Zeekr support wel gevraagd dit met top-prioriteit op te lossen.
Persoonlijk geef ik niets om functies zoals automatisch inparkeren, ontgrendelen met je telefoon, dat mogen ze allemaal houden, maar ik hoop dat ze dit heel snel oplossen want dit vind ik echt een ontwerpblunder van de bovenste plank die mij inmiddels al tijd, geld en met name ergernis heeft gekost!
Zonde, want voor de rest ben ik erg tevreden over de auto.
Toch als je de Zeekr app op de telefoon hebt dan kan je daarmee je auto openen voor het geval dat, neemt niet weg dat sluiten terwijl de sleutel in de kofferbak ligt een vreemde actie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
BPi schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 23:18:
[...]

Wanneer doet de stoel dat?
Maarehh: tolbadge! Daarmee kan iedereen door het poortje zonder over het stuur te hoeven kunnen kijken.
En what about N? 🤔
Als je hem in de P zet als nood omdat vrouwlief de rem niet ver genoeg ingetrapt heeft en de auto dus gaat rijden haha 🤦🏼‍♂️
Volgende tolpoortje zeg ik haar dat ze hem in de N moet zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Marshall schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:42:
[...]

Als je hem in de P zet als nood omdat vrouwlief de rem niet ver genoeg ingetrapt heeft en de auto dus gaat rijden haha 🤦🏼‍♂️
Volgende tolpoortje zeg ik haar dat ze hem in de N moet zetten.
🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60

S60

Jopie01 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 01:03:
[...]

Toch als je de Zeekr app op de telefoon hebt dan kan je daarmee je auto openen voor het geval dat, neemt niet weg dat sluiten terwijl de sleutel in de kofferbak ligt een vreemde actie is.

[ Voor 23% gewijzigd door S60 op 12-08-2024 09:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-07 23:30
Jopie01 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 01:03:
[...]

Niet als je je telefoon ook in de kofferbak hebt liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-07 11:02
Afgelopen week een proefrit gemaakt in de Zeekr 001 Privilege (natte omstandigheden). In december 2023 had ik dit ook al een keer gedaan. Erg onder de indruk van de wagen, zowel van de looks als de verbeteringen in de software. De 'piepjes' zijn nu goed uit te zetten en de ACC deed het heel behoorlijk.

Dit gaat met 99% zekerheid mijn volgende bak worden (rijd nu een Model 3 AWD). Heel fijn om alle berichten in dit forum te lezen. Daardoor heb ik net wat kritischer de proefrit kunnen maken. BEDANKT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-07 21:41
Hoe is het bij jullie als gebruikers met de digital key. Ik als eigenaar heb hem nog steeds niet, maar mijn vrouw wel. Allebei een android telefoon. Ik een Pixel en zij een Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
krisje schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:58:
Hoe is het bij jullie als gebruikers met de digital key. Ik als eigenaar heb hem nog steeds niet, maar mijn vrouw wel. Allebei een android telefoon. Ik een Pixel en zij een Samsung.
Niet fijn. iPhone 15 pro hier. Heeft één keer gewerkt. maar kort daarna was het al mis. Kwam de auto wel in (contactloos), maar starten ho maar (telefoon op laadpaneel). Uiteindelijk toen de good old kaart van mijn vrouw er maar weer bijgepakt. Ik ga nu nergens meer naar toe zonder mijn fob (die het al 4 maanden prima doet met één en dezelfde batterij trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:54
Alex_N schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:44:
[...]

Niet fijn. iPhone 15 pro hier. Heeft één keer gewerkt. maar kort daarna was het al mis. Kwam de auto wel in (contactloos), maar starten ho maar (telefoon op laadpaneel). Uiteindelijk toen de good old kaart van mijn vrouw er maar weer bijgepakt. Ik ga nu nergens meer naar toe zonder mijn fob (die het al 4 maanden prima doet met één en dezelfde batterij trouwens).
Dit had ik in t begin ook! In je appje zie je boven in Bluetooth tekentje. Deze even aantikken tot dat die “zwart” is en niet doorzichtig.

Dan zou die gewoon elke keer moeten werken! 🫶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
Rokz schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:47:
[...]

Dit had ik in t begin ook! In je appje zie je boven in Bluetooth tekentje. Deze even aantikken tot dat die “zwart” is en niet doorzichtig.

Helaas hielp dat in mijn geval niet :|
Wat dat betreft is dat ook het grootste manco bij de 001, de connectiviteit (in brede zin). Zo is de radio-ontvangst ook nog steeds niet goed. Vervolgens nog even de navigatie wat minder 'creatief' maken qua routeplanning, en ik ben klachtenvrij :)

[ Voor 25% gewijzigd door Alex_N op 13-08-2024 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Rokz schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:47:
[...]

Bij mij werkt ie ook altijd. Iphone 13pro hier. Bij mijn vrouw ook. Zij heeft een iPhone 14.

[ Voor 5% gewijzigd door Daveypayvey op 13-08-2024 08:36 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchSparky
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13-08-2024
Lostson schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:09:
Yep! De auto grijpt in! Had al gezien maar de auto net iets later. Voelde het rempendaal dieper ingedrukt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchSparky
Alex_N schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 00:43:
[...]

Helaas hielp dat in mijn geval niet :|
Wat dat betreft is dat ook het grootste manco bij de 001, de connectiviteit (in brede zin). Zo is de radio-ontvangst ook nog steeds niet goed. Vervolgens nog even de navigatie wat minder 'creatief' maken qua routeplanning, en ik ben klachtenvrij :)
Ik rij nu volledig met online muziek. Het gedoe met die zenders ben ik nu kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchSparky
Daveypayvey schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:09:
[...]

Hoe heb je deze staan? ( weet niet of het wat uitmaakt)
[Afbeelding]
Ik schuif hem expres elke dag naar 5A. Met het laadschema van 11:00 - 18:00 kan ik thuis mijn auto laden op 100% zonne-energie. Je kan salderen, maar dit is beter voor mijn portomonee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9N0xdskqc52FHneC5sUyU2f0Tw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0ezcFNzPWYJuFElocMm4IM1z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchSparky
TonV schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:07:
Wij zijn net terug van onze vakantie naar Frankrijk met caravan van max 1300 kg. Onze ervaringen:

De heenweg was het rustig op de weg en ging het laden op zich prima. Na ongeveer 200 km moet je wel echt aan de stekker (gem. snelheid zo rond de 95 km/h). Ik heb een paar keer een paar plekken bezet om de caravan niet af te hoeven koppelen, maar omdat het heel rustig was heb ik daar niemand mee gehinderd.

Wat de Fransen echter niet lijken te snappen is dat je met een auto en caravan wat groter en langer bent dan alleen een auto. De laadplekken zijn op veel plaatsten ergens verstopt op het parkeergedeelte van de auto's en daar kan je met een caravan heel lastig komen. Smal, haakse krappe bochten en hoge stoepranden. Dan vervolgens eerst de caravan afkoppelen, auto laden en caravan weer oppikken. Langs de snelweg is het trouwens eigenlijk overal laden bij "normale" parkeerhavens (haaks inparkeren dus zonder aanhanger / caravan).

De terugweg was het drukker op de weg hebben wel echt overal moeten afkoppelen. (Fastned langs de snelweg is niet zo dik gezaaid)

Omdat de laadpalen niet keurig elke 200 km staan, moet je soms al na 160-170 km stoppen om te laden. Dat was voor mij toch wel echt een hele kleine actieradius en daarom hebben we besloten om de caravan te verkopen en een vouwwagen te kopen. We hebben onderweg even met een tesla gebruiker met vouwwagen staan praten en dat scheelt toch wel heel veel in het verbruik t.o.v. een caravan.

Qua rijcomfort is het wel echt geweldig trouwens. De combinatie van een zware auto en veel vermogen voor de caravan rijdt fantastisch. Even een vrachtwagen inhalen is met een lichte aarzeling van je grote teen zo gepiept.

Ik heb met het laden 2x de 200 kW aangetikt. Na de 80% zakt het vermogen flink in duurt het dus even. Maar vanwege de kleine actieradius toch maar wat langer geladen tot de 90%.

Na de vakantie heb ik nog een stuk met een aanhanger gereden en door een foutmelding werkte met de aanhanger de ACC wel. Het kan dus blijkbaar wel. Een minuut of 10 later verdween de foutmelding spontaan en schakelde de ACC dus weer uit.

Kortom, het rijden zelf gaat prima (al is de ACC wel echt een gemis). Het laden onderweg, is me toch wel wat tegengevallen icm een caravan. Vaak laden en onhandig met afkoppelen. We gaan volgend jaar zien hoe de vouwwagen gaat bevallen.
Dit gaat je zeker bevallen! Wij hebben dit jaar met een vouwwagen achter de long range gereden en kwamen op een gemiddeld van 25kW/100km uit. Bij 10% gaan laden. Dan pakt hij de beloofde 200KW = 1200km/h laden. tussen de 20% en 80% laad hij 150kW dus 800km/h. Boven de 80% zakt het naar 40kW. ongeveer 250km/h. Dus dieper ontladen levert kortere laadtijden aan de paal! Ook wij moesten los koppelen, maar een vouwwagen van een paar honderd kilo is alleen goed op een parkeerplaats te duwen!

[ Voor 2% gewijzigd door DutchSparky op 13-08-2024 15:02 . Reden: parkeren VW toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13:44
DutchSparky schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:01:
[...]

Dit gaat je zeker bevallen! Wij hebben dit jaar met een vouwwagen achter de long range gereden en kwamen op een gemiddeld van 25kW/100km uit.
Zat ik toch aardig in de buurt met mijn schatting van een paar posts eerder 🤓
Welke kruissnelheid hield je aan en welke intervallen in km’s om te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Ik krijg sinds gister allemaal lege notificaties, jullie ook?

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:37
Ecological schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:00:
Ik heb hetzelfde en ook gisteren begonnen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 26-07 17:58
ronaldvs schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:38:
[...]

Ik heb hetzelfde en ook gisteren begonnen.
App werkt voor geen meter en zelfs wil de auto nu niet meer laden. Toch fijn 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Ecological schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:00:
ja ik ook dacht eerst dat de auto unlocked was of de ramen waren open...maar gelukkig was het bij iedereen zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:22
Ik ben ook met een schuin oog aan het kijken naar de Zeekr 001 als volgende lease auto (af de VW Passat). Online zag ik dat in China de 'nieuwe' 001 beschikbaar is met betere motoren, batterij en - thank god - geen touch op het stuur.

Weet iemand toevallig of deze versie al te krijgen is in Nederland? Ik heb nog even om te kiezen (eind dit jaar max), maar kon het niet zo snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
Lostson schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:25:
[...]

ja ik ook dacht eerst dat de auto unlocked was of de ramen waren open...maar gelukkig was het bij iedereen zo...
Gelukkig?😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

StephanN93 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:58:
Ik ben ook met een schuin oog aan het kijken naar de Zeekr 001 als volgende lease auto (af de VW Passat). Online zag ik dat in China de 'nieuwe' 001 beschikbaar is met betere motoren, batterij en - thank god - geen touch op het stuur.

Weet iemand toevallig of deze versie al te krijgen is in Nederland? Ik heb nog even om te kiezen (eind dit jaar max), maar kon het niet zo snel vinden.
het is niet duidelijk wanneer de facelift versie naar nederland komt...ik hoop ergens in 2025 maar er is geen timeline daarvoor (althans ik had zeekr support gemaild en die zeiden niets af te weten over een eventuele facelift dat naar Nederland komt) ook staat de Zeekr 007 nog niet gepland (kan natuurlijk veranderen volgend jaar...)

begrijpelijk dat mensen de nieuwe versie willen aangezien die meer pk, beter interieur/exterieur heeft. (zou ik ook doen als ik kon wachten) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Als ik de enige was dan was ik ongelukkig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanN93
Lostson schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:36:
[...]

het is niet duidelijk wanneer de facelift versie naar nederland komt...ik hoop ergens in 2025 maar er is geen timeline daarvoor (althans ik had zeekr support gemaild en die zeiden niets af te weten over een eventuele facelift dat naar Nederland komt) ook staat de Zeekr 007 nog niet gepland (kan natuurlijk veranderen volgend jaar...)

begrijpelijk dat mensen de nieuwe versie willen aangezien die meer pk, beter interieur/exterieur heeft. (zou ik ook doen als ik kon wachten) :)
Ik begreep al dat er veel verschillen zitten tussen de China versie en NL/EU. Mogelijk dat dit voor vertraging zorgt. Wel jammer als dit nog een jaar duurt... vraag me af of mensen niet verder kijken wetende dat er een 'nieuwere' versie is maar niet te verkrijgen nog.

Fingers crossed, er rijdt er welgeteld 1 rond in mijn dorp hier - goede auto om te zien. Beter dan de Passat die ik overal zie rijden :/ Tijd voor een proefrit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik kan je wel vertellen...test rijden is kopen
dus je bent gewaarschuwd hahaha dus welgeteld 2 in jouw dorp dan binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passat1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:05
StephanN93 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:58:

Ik vroeg er ook al naar, maar inderdaad nog geen zicht op de facelift in Nederland. Overigens is er net een ‘vernieuwd’ model 001 aangekondigd, dus we lopen inmiddels 2 ‘generaties’ achter op China.

De verlengde zitting en snellere laadtijden (11.5 min 10-80%) klinken aantrekkelijk.

https://carnewschina.com/...-6-months-after-the-last/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 21:14
Als je naar de Owners manual gaat, krijg je sinds kort wel de optie om een 2024 manual te kiezen (ook al is die leeg). Dus wie weet toch een refresh ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CeqCxpW6U2rv22xFwgfrbtzcJJ0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MqNXzfkU8cw2kq97tGRgRTTF.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Wat een prachtkar! Zelf een paar jaar in de Mach E (AWD) gereden en op zoek naar wat nieuws (en keer niet SUV). Porche (panamera) is mijn droomauto en dit ding lijkt er wel ontzettend op, en kan ik wel betalen.

Goed aan het rondkijken, maar voor mijn gevoel komt er geen andere auto in de buurt qua specs, looks, accu, prestatie.

Polestar spreekt me niet aan, Cupra is het net niet (wel aparter)..
Enige andere in de shortlist is de Audi Q6, maar daar kan ik alleen de instapper betalen, hoe verhoud die zich dan?

Is dit niet te mooi om waar te zijn? Er moet toch ergens een addertje onder het gras zitten?
Een nieuw merk kan toch niet ineens met zo'n prachtkar aankomen?

Wat mist er aan deze auto of wat is een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-07 12:45
Predje schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:41:
Wat een prachtkar! Zelf een paar jaar in de Mach E (AWD) gereden en op zoek naar wat nieuws (en keer niet SUV). Porche (panamera) is mijn droomauto en dit ding lijkt er wel ontzettend op, en kan ik wel betalen.

Goed aan het rondkijken, maar voor mijn gevoel komt er geen andere auto in de buurt qua specs, looks, accu, prestatie.

Enige andere in de shortlist is de Audi Q6, maar daar kan ik alleen de instapper betalen, hoe verhoud die zich dan?

Is dit niet te mooi om waar te zijn? Er moet toch ergens een addertje onder het gras zitten?

Het is het broertje/zusje van de Polestar 4 waarbij Polestar nog de Volvo allures heeft en Zeekr zich wil onderscheiden en dat doen ze met de prijs (en sobere configuratie mogelijkheden). En wbt de 'andere' addertjes, ik zou zo zeggen lees dit topic door. Vooral op de software schijnt een dingetje te zijn.

Persoonlijk kijk ik momenteel naar de Polestar 4, Zeekr 001, Audi Q4 en de Audi A6 etron (die als het goed is goedkoper gaat worden (al is het marginaal) dan de Q6)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StephanN93
Lostson schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:18:
ik kan je wel vertellen...test rijden is kopen
dus je bent gewaarschuwd hahaha dus welgeteld 2 in jouw dorp dan binnenkort
Hahah, ik merk al dat de 001 rijders erg positief zijn. De software vind ik niet zo'n ding.. had hiervoor een Golf 8 release model - dat was pas drama.
Passat1 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:23:
[...]

Ik vroeg er ook al naar, maar inderdaad nog geen zicht op de facelift in Nederland. Overigens is er net een ‘vernieuwd’ model 001 aangekondigd, dus we lopen inmiddels 2 ‘generaties’ achter op China.

De verlengde zitting en snellere laadtijden (11.5 min 10-80%) klinken aantrekkelijk.

Aangekondigd voor 2025.. Tja, ze zijn in ieder geval op tijd en de changes zullen mogelijk voor de Europese markt niet zo spannend zijn. Fijn om betere hardware te hebben, maar in hoe verre is het zelf rijdende systeem van China hier mogelijk / toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Heerlijke auto! Als je een dakdrager wil, de 001 heeft geen dakreling. Ook geen skiluik.

Maar als je die kan missen dan heb je heel veel auto voor het geld. Als je gaat (proef) rijden ben je verkocht. Geely maakt serieus werk van het bouwen van echt goede auto’s.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological

Drie minpunten wmb:

1. Als je honden hebt is de knop van de achterbak erg gevaarlijk! Dit moeten ze echt fixen.
2. Je moet steeds aanhoren dat je “een Chinees” rijdt.
3. Software vertoont soms kleine kuren

Pluspunten:

Fijnste auto waar ik ooit in heb gereden! Wat een luxe en wat een genot elke dag weer!

In dit budget is eigenlijk alleen de id7 interessant, maar in die levensfase ben ik nog niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Ecological schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:12:
[...]

Drie minpunten wmb:

1. Als je honden hebt is de knop van de achterbak erg gevaarlijk! Dit moeten ze echt fixen.

Pluspunten:

Fijnste auto waar ik ooit in heb gereden! Wat een luxe en wat een genot elke dag weer!

In dit budget is eigenlijk alleen de id7 interessant, maar in die levensfase ben ik nog niet :)
Honden hebben we niet en geef ook niets op dakkoffers en skies.
Mening van anderen doet me ook niets, dit is gewoon de Porche look die ik wel kan betalen.
Software wordt wel veel aan gewerkt lees ik, bij de Mach-E was dat ook droevig in het begin. (en ook eigen systeem).
VAR trek mij totaal niet.. 13 in dozijn lelijk..
Alleen Audi, maar om die leuk aan te kleden wordt meteen te duur.
Ik raak overtuigd dat Zeekr Zeker :P de meest complete optie is momenteel.
Ik durf eigenlijk geen testrit te maken, want dan zal het besloten zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:36
Ik was juist met de testrit niet helemaal overtuigd in vergelijking met de ID7, sommige (dagelijkse) dingen werkten net ff minder goed/lekker imo, o.a. de capacitieve "knoppen" op het stuur.
Echter de sportievere looks en het luxere interieur zouden me over de streep trekken.
Ik verwacht wel een hogere afschrijving op de Zeekr bij dezelfde aanschafwaarde, dus komt ie een paar tientjes per maand hoger uit, geen no go.
Waar ik het meest over twijfel is de software en eventuele service punten als er iets mis is, ondanks de 10 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
mitsumark schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 22:36:
Ik was juist met de testrit niet helemaal overtuigd in vergelijking met de ID7, sommige (dagelijkse) dingen werkten net ff minder goed/lekker imo, o.a. de capacitieve "knoppen" op het stuur.
Echter de sportievere looks en het luxere interieur zouden me over de streep trekken.
Ik verwacht wel een hogere afschrijving op de Zeekr bij dezelfde aanschafwaarde, dus komt ie een paar tientjes per maand hoger uit, geen no go.
Waar ik het meest over twijfel is de software en eventuele service punten als er iets mis is, ondanks de 10 jaar garantie.
FWIW, na een paar uur was ik gewend aan de knoppen op het stuur!

Ik begrijp de zorgen over afschrijving wel, ik vind jammer dat privé leasen in NL zo onbetaalbaar is in vergelijking met USA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik had eerlijk gezegd het tegenovergestelde was direct verkocht na de test rit. ik ging trouwens ook blind in de testrit zonder kennis van nu (ook geen discussies gelezen van Tweakers en met andere mensen gebabbeld hierover)
Over de software kan ik eerlijk zijn als je iets zoekt wat 100% werkt zoals in de Tesla Model S/Y/3...dan doet Tesla het het gewoon beter (op dit moment) maar goed software development kan snel gaan en ik heb vertrouwen erin dat ze het gaan verbeteren :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanN93
[...]

*Kijkt naar zijn lijstje en ziet de ID7 op 2 staan :/
Deze voelde ik even :P

Ik hoop dat de beleving en ervaring voor de bijrijder minstens net zo goed is, mijn vriendin overtuigen zal nog het lastigste zijn. Even wachten op de approval en dan ga ik een test rit boeken.

Amsterdam en Zeist zijn voor mij even ver, waar hebben jullie gereden? Wat is aan te raden?
Mogelijk dat Zeist wat rustiger is om goed te kunnen rondrijden en testen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:36
Amsterdam kun je amper met de auto terecht, dus ik ben naar Zeist gegaan, mooie omgeving ook ;)

• S60

S60

[...]

Drie minpunten wmb:

Pluspunten:

Klopt; je rijdt chinees, maar wel exclusief en ik heb in de 5 maanden dat ik de auto nu heb alleen maar positieve reacties gehad op het ontwerp, zowel buitenkant als interieur. Inderdaad er zijn software issues en dat is voor iedereen persoonlijk hoe hij of zij zich hieraan stoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Software wordt steeds beter. Er zijn goede contacten tussen Zeekr en een specifieke gebruikersgroep. Gebruikers die constructieve feedback geven waar ook echt naar geluisterd wordt. Natuurlijk heeft dat ook tijd nodig.

En je hoeft bij issues niet naar Zeekr toe, ze kunnen ook naar je werk of bij je thuis komen. Ik heb zelf nog geen issues gehad met de Zeekr, maar hoor hier positieve ervaringen over.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

StephanN93 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:31:
[...]

Amsterdam en Zeist zijn voor mij even ver, waar hebben jullie gereden? Wat is aan te raden?
Mogelijk dat Zeist wat rustiger is om goed te kunnen rondrijden en testen
Zeist! Kun je de snelweg pakken en door de bosrijke omgeving ‘zoeven’.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:16

DonJunior

NO Moderator

Daveypayvey schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 17:38:
[...]

Heerlijke auto! Als je een dakdrager wil, de 001 heeft geen dakreling. Ook geen skiluik.

Maar als je die kan missen dan heb je heel veel auto voor het geld. Als je gaat (proef) rijden ben je verkocht. Geely maakt serieus werk van het bouwen van echt goede auto’s.
Puur ter info (ik lees soms mee met een schuin oog) de VW ID.3 (ja ik weet totaal andere auto) heeft ook geen dakreling maar ik heb er wel dakdragers voor. Wellicht kan zoiets ook op de Zeekr 001?
https://www.faradbox.nl/D...-ID.3-2020%3E-BS183ALU130

Ik zie dat Geely / Zeekr nog niet in hun merkenlijstje staat, maar vragen staat vrij natuurlijk:
https://www.faradbox.nl/Merken
of bij
https://dakdragerland.nl/dakdragers

(ik heb zelf geen 001 maar wilde alleen meedenken met de Zeekr rijders hier)

*sowieso

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:08
Ik heb momenteel ook een auto waar geen dakdragers voor verkrijgbaar zijn. Dat heb ik opgelost door een trekhaakbox te kopen. Bevalt me uitstekend, en straks met de Zeekr (99% dat het doorgaat 8) ) eigenlijk nog handiger dan een dakkoffer i.v.m. luchtweerstand.

Afbeeldingslocatie: http://avao.zilvercdn.nl/uploads/product/images/TowBox-V1-Zwart-gemonteerd.png

• RuudBurger
Wutroe schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:11:
Ik heb momenteel ook een auto waar geen dakdragers voor verkrijgbaar zijn. Dat heb ik opgelost door een trekhaakbox te kopen. Bevalt me uitstekend, en straks met de Zeekr (99% dat het doorgaat 8) ) eigenlijk nog handiger dan een dakkoffer i.v.m. luchtweerstand.

[Afbeelding]
Probleem met zo'n koffer is dat de laadpoort achter zit, en je dus vaak achteruit in moet parkeren bij opladen. En aangezien je de koffer op vakanties gebruikt, je dan zit te rotzooien om een goed laadstation te vinden.

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-07 14:34
RuudBurger schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:35:
[...]

Probleem met zo'n koffer is dat de laadpoort achter zit, en je dus vaak achteruit in moet parkeren bij opladen. En aangezien je de koffer op vakanties gebruikt, je dan zit te rotzooien om een goed laadstation te vinden.
Ik zie ook auto's met fietsen op de trekhaak probleemloos laden bij bijvoorbeeld een Supercharger, ik denk dat het dan met zo'n box ook goed moet lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
Voor wie klaagt over de software van Zeekr (of gewoon even wil lachen):

https://www.nu.nl/310605/...aar-in-san-francisco.html

• spidertje
Marshall schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:43:
Voor wie klaagt over de software van Zeekr (of gewoon even wil lachen):

https://www.nu.nl/310605/...aar-in-san-francisco.html
Betreft de Waymo oplossing.. drie keer raden met wie die samenwerken….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oedsdemeer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-05 06:48
DonJunior schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:14:
[...]

Puur ter info (ik lees soms mee met een schuin oog) de VW ID.3 (ja ik weet totaal andere auto) heeft ook geen dakreling maar ik heb er wel dakdragers voor. Wellicht kan zoiets ook op de Zeekr 001?
https://www.faradbox.nl/D...-ID.3-2020%3E-BS183ALU130

Ik zie dat Geely / Zeekr nog niet in hun merkenlijstje staat, maar vragen staat vrij natuurlijk:
https://www.faradbox.nl/Merken
of bij
https://dakdragerland.nl/dakdragers

(ik heb zelf geen 001 maar wilde alleen meedenken met de Zeekr rijders hier)
Ik hoorde van de Zeekr service dat er deze zomer dakdragers voor de Zeekr 001 komen. Dit zullen dakdragers zijn met een zuignapsysteem. Dit zullen waarschijnlijk min of meer dezelfde dakdragers zij die je nu ook al kunt kopen met een zuignapsysteem, maar dan met een mooi Zeekr logootje erop en vast iets kostbaarder. 😉

• Wutroe
maharens schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:11:
[...]

Ik zie ook auto's met fietsen op de trekhaak probleemloos laden bij bijvoorbeeld een Supercharger, ik denk dat het dan met zo'n box ook goed moet lukken.
Ik denk dat dat ook wel goed gaat, zo diep is zo'n bak niet.

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-05 08:22
Wutroe schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 20:35:
[...]

Ik denk dat dat ook wel goed gaat, zo diep is zo'n bak niet.
Met mijn Tesla met een bagagerek op de trekhaak geen probleem bij snelladers/Superchargers. Maar zal wel blij zijn als er ook dakdragers komen. In China rijden ze met Thule dragers, dus technisch kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-04 22:11
JoostvdB1974 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:20:
[...]

Met mijn Tesla met een bagagerek op de trekhaak geen probleem bij snelladers/Superchargers. Maar zal wel blij zijn als er ook dakdragers komen. In China rijden ze met Thule dragers, dus technisch kan het wel.
Met een zuignap systeem of klemmen?
De eerste variant ga ik mij niet aan wagen 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:08

Don Quijote

El Magnifico

Ondertussen heb ik de shortlist voor mij gelimiteerd naar een Audi Q6 e-tron, Polestar 4 en de Zeekr 001.

Net terug van een proefrit in de Zeekr en ik denk dat hij op dit moment op poleposition staat. Wel vooral omdat hij gewoon ontzettend aantrekkelijk geprijsd is op dit moment.

Ik heb een performance AWD meegekregen, omdat er even geen long-range RWD beschikbaar was. Maar er werd aangegeven dat in de comfort stand het gedrag erg overeenkomt (ook qua vermogen).

Positief
  • Heel fijn interieur. Mooie materialen, alles voelt goed en degelijk. Echt duidelijk een paar stappen hoger dan mijn vorige paar auto's (BMW 3, Volvo V90, Tesla Model S).
  • Qua uiterlijk ook heel mooi. Super persoonlijk uiteraard, maar vind het in elke kleur een hele mooie auto om te zien.
  • Auto was heerlijk rustig op de snelweg. Heel relaxed rijden. Ik zie mij hier wel mee naar zuid Frankrijk rijden en mijn dagelijkse 60KM naar kantoor.
  • Op basis van wat ik hier had gelezen over de software, was ik wat huiverig, maar in dat uur wat ik heb gereden niks geks gezien en eigenlijk kon ik alles intuïtief vinden.
  • Zeker met de huidige actie bij Justlease, bizar betaalbaar voor de hoeveelheid auto en kwaliteit die je er voor terug krijgt.
Negatief
  • De bediening op het stuur. Wellicht gewenning, maar ik vind het totaal niet lekker werken zo'n groot zwart vlak en dan maar kijken of je goed drukt. Werkte allemaal minder intuïtief en goed dan andere auto's.
  • Ik vond de remmen niet echt bij de les. Moest erg agressief moest trappen om een beetje remactie te krijgen. Misschien is dat doormiddel van instellingen aan te passen (niet geprobeerd).
  • De adaptieve cruise control vond ik op 80 KM wegen eigenlijk niet goed bruikbaar. Hij lijkt info van de navigatie mee te nemen, waardoor hij bij "scherpte" bochten best veel snelheid verminderd (naar 55 km/u - 60km/u). Die bochten hadden echter prima met 80 km/u gekund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

je kunt in je hud display zien waar je drukt (dat is even wennen maar er zijn eigenlijk maar 4 druk punten
maar wel goed om te lezen dat de zeekr 001 op poleposition staat haha maar wat je noemt over dat remmen heb ik zelf niet echt...voor mij remt die genoeg als ik hem intrap (misschien ben je aggresievere remmen gewend?)
ACC gebruik ik alleen op snelwegen en 80-wegen nooit (daar werkt het toch iets minder lekker...) soms heb je rare bochten, rotondes dan is de wat nerveuzer idd. dat die snelheid mindert is bekend dat is echt puur softwarematig dat dan getuned moet worden (hopelijk fixed Zeekr dat ook)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Don Quijote schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:06:
Ondertussen heb ik de shortlist voor mij gelimiteerd naar een Audi Q6 e-tron, Polestar 4 en de Zeekr 001.

Net terug van een proefrit in de Zeekr en ik denk dat hij op dit moment op poleposition staat. Wel vooral omdat hij gewoon ontzettend aantrekkelijk geprijsd is op dit moment.

Ik heb een performance AWD meegekregen, omdat er even geen long-range RWD beschikbaar was. Maar er werd aangegeven dat in de comfort stand het gedrag erg overeenkomt (ook qua vermogen).

Positief
  • Heel fijn interieur. Mooie materialen, alles voelt goed en degelijk. Echt duidelijk een paar stappen hoger dan mijn vorige paar auto's (BMW 3, Volvo V90, Tesla Model S).
  • Qua uiterlijk ook heel mooi. Super persoonlijk uiteraard, maar vind het in elke kleur een hele mooie auto om te zien.
  • Auto was heerlijk rustig op de snelweg. Heel relaxed rijden. Ik zie mij hier wel mee naar zuid Frankrijk rijden en mijn dagelijkse 60KM naar kantoor.
  • Op basis van wat ik hier had gelezen over de software, was ik wat huiverig, maar in dat uur wat ik heb gereden niks geks gezien en eigenlijk kon ik alles intuïtief vinden.
  • Zeker met de huidige actie bij Justlease, bizar betaalbaar voor de hoeveelheid auto en kwaliteit die je er voor terug krijgt.
Negatief
  • De bediening op het stuur. Wellicht gewenning, maar ik vind het totaal niet lekker werken zo'n groot zwart vlak en dan maar kijken of je goed drukt. Werkte allemaal minder intuïtief en goed dan andere auto's.
  • Ik vond de remmen niet echt bij de les. Moest erg agressief moest trappen om een beetje remactie te krijgen. Misschien is dat doormiddel van instellingen aan te passen (niet geprobeerd).
  • De adaptieve cruise control vond ik op 80 KM wegen eigenlijk niet goed bruikbaar. Hij lijkt info van de navigatie mee te nemen, waardoor hij bij "scherpte" bochten best veel snelheid verminderd (naar 55 km/u - 60km/u). Die bochten hadden echter prima met 80 km/u gekund.
De nwe A6 is duurder, maar ook duidelijk de betere auto. Die is wel af itt wat Zeekr levert.

Interieur kwaliteit van de Zeekr haalt ook de Audi niet trouwens. Zelfs de Macan moet je wat “oppoetsen” om vergelijkbaar gevoel te krijgen vh interieur.

Btw, remmerij heb je gelijk in. Kun je verder ook niks aan doen, tenzij die nog niet in sport stond dat scheelt nog iets maar blijft matig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VincentHalsema
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-05 18:01
Matig remmen, nog geen last van gehad. Vergeet niet dat je 2500kg. Moet stoppen, dus wellicht defensiever gaan rijden. Al ligt het niet altijd bj jezelf natuurlijk. Maar de auto remt prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Don Quijote schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:06:

Positief
Negatief
Knoppen op het stuur daar wen je aan. Remmen doe ik praktisch nooit. Gebruik one pedal drive. 2 keer in een noodsituatie moeten remmen, maar dat werkte prima. ACC werkt inderdaad erg voorzichtig (navigatie invloed).

A6 is fors duurder als je de opties aanvinkt die standaard in de 001 aanwezig zijn. Verwacht dat je boven een ton uitkomt. Ruimte achterin de A6 is overigens matig. Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ie beter rijdt dan de 001. Ermee naar Zuid Frankrijk gereden en dat was 100% genieten.

Succes met je keuze!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Zeekr laat Mobile Eye voor wat het is en laat dat zo te zien verder aan bv VW vanaf de Zeekr 2025 modellen.

Gezien de ervaringen tot op heden snap ik die keuze wel want het huidige ADAS verhaal lijkt eigenlijk nergens op.

Belooft helaas niet veel goeds voor veel verdere ontwikkelingen vd ADAS systemen vrees ik voor de huidige EU modellen…..

“”
The Haohan intelligent driving system uses a scene cognition large model (SCM) to improve the recognition of targets. The system now recognizes 1000 new traffic scenarios, and the accuracy of cognition has improved by more than 120%. Using an interactive planning large model (IPM) the system mimics strategies used by human drivers. For example, in heavy traffic, the system will make a slight pre-lane change maneuver to tell surrounding vehicles that it wants to change lanes and to see whether the car behind will yield or not. Furthermore, IPM can predict the behavior of surrounding vehicles and pedestrians 1.2 seconds in advance, and the accuracy has improved by 21%.

The system can now deal with 30 kinds of complex intersections, giving the car a pass rate of over 95%. Also added is a fingertip-controlled parking application that allows the user to draw a temporary parking space and drag the car icon into it. This is available not only in the car but also through the Zeekr app on a mobile phone, allowing people to park in very narrow spaces.
“”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:54
spidertje schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:58:
Zeekr laat Mobile Eye voor wat het is en laat dat zo te zien verder aan bv VW vanaf de Zeekr 2025 modellen.

Gezien de ervaringen tot op heden snap ik die keuze wel want het huidige ADAS verhaal lijkt eigenlijk nergens op.

Belooft helaas niet veel goeds voor veel verdere ontwikkelingen vd ADAS systemen vrees ik voor de huidige EU modellen…..

“”
The Haohan intelligent driving system uses a scene cognition large model (SCM) to improve the recognition of targets. The system now recognizes 1000 new traffic scenarios, and the accuracy of cognition has improved by more than 120%. Using an interactive planning large model (IPM) the system mimics strategies used by human drivers. For example, in heavy traffic, the system will make a slight pre-lane change maneuver to tell surrounding vehicles that it wants to change lanes and to see whether the car behind will yield or not. Furthermore, IPM can predict the behavior of surrounding vehicles and pedestrians 1.2 seconds in advance, and the accuracy has improved by 21%.

The system can now deal with 30 kinds of complex intersections, giving the car a pass rate of over 95%. Also added is a fingertip-controlled parking application that allows the user to draw a temporary parking space and drag the car icon into it. This is available not only in the car but also through the Zeekr app on a mobile phone, allowing people to park in very narrow spaces.
“”
Ben idd wel heel benieuwd wat dit met de support doet….

Hopen dat ze er nog wel een tijdje mee bezig blijven omdat dit de “Chinese markt” modellen zijn en ze hier nog flink terrein moeten winnen met deze auto!

Ik hoef geen zelf rij functies etc etc. Als de Adas systemen maar goed werken…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 22:08
spidertje schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:58:
Waar haal je dat vandaan?

Misschien heb je gelijk, maar als ik dit persbericht van twee weken geleden zie, lees ik iets anders:
https://ir.mobileye.com/news-releases/news-release-details/zeekr-and-mobileye-accelerate-technology-collaboration-china

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
Heeft iemand hier het optionele zonnescherm voor het glazen dak besteld? Of niet gedaan maar nu toch het idee dat het wel handig/nodig is met zonnig/warm weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-05 08:22
Bavarois1 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:58:
[...]

Met een zuignap systeem of klemmen?
De eerste variant ga ik mij niet aan wagen 😄
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7CogLNYWPzYnEGRSFcSINfKKh1E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MgoO77ZOHH6v2oZMbEsmqIDb.jpg?f=user_large

Systeem met klemmen. Hoewel het zuignap systeem goed schijnt te werken, zou ik het ook niet zo snel wagen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ziet er best nice uit! klemmen zou ik meer op vertrouwen to be honest...maar goed ik heb geen idee...heb geen ervaringen met zuignappen
maar zou een optie kunnen zijn voor mensen die een dak koffer willen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Nu online
Wutroe schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:27:
Heeft iemand hier het optionele zonnescherm voor het glazen dak besteld? Of niet gedaan maar nu toch het idee dat het wel handig/nodig is met zonnig/warm weer?
Heb vlak voor onze vakantie naar Italië zo’n scherm er in gezet, scheelt een hoop direct zonlicht van boven, alle inzittenden vonden het prettig. Het plaatsen en verwijderen is even wat oefenen, maar plaatsen kost me zo’n 10 minuten, verwijderen is zo gebeurd. Heb dat overigens 1 keer geprobeerd, maar heb daarna het scherm laten zitten. Ik denk dat ik hem er tegen de herfst wel weer uit haal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavarois1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-04 22:11
JoostvdB1974 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:39:
[...]

[Afbeelding]

Systeem met klemmen. Hoewel het zuignap systeem goed schijnt te werken, zou ik het ook niet zo snel wagen eerlijk gezegd.
Was deze foto niet gephotoshopt?
Al eens eerder voorbij zien komen ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-07 11:25
spidertje schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:46:
[...]

Laat ze gewoon bij je thuis of op het werk langskomen. Dat doet men bij mij altijd keurig. Kan niet anders zeggen en men weet ook hier ik ben een kritische klant :)
Via welk kanaal krijg je dat voor elkaar? Bij de telefonische helpdesk heb ik een dergelijk aanbod in ieder geval nog nooit ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:45
Zeekr heeft inmiddels ook een platform voor feedback van consumenten. Diverse Zeekr medewerkers die betrokken zijn bij het verbeteren van bestaande features en ontwikkelen van nieuwe features zijn actief op dit platform, evenals veel Zeekr rijders. Houd er rekening mee dat de topics zowel voor de Zeekr 001 als Zeekr X kunnen zijn, maar via de Search functie kan je eenvoudig filteren op het juiste model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
HDoc schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:28:
[...]

Waar haal je dat vandaan?

Misschien heb je gelijk, maar als ik dit persbericht van twee weken geleden zie, lees ik iets anders:
https://ir.mobileye.com/news-releases/news-release-details/zeekr-and-mobileye-accelerate-technology-collaboration-china

Dat bericht klopt echt wel, men mag er denk ik niks neerzetten zonder toestemming van de Chinese leider :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Windom Earle schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 08:52:
[...]

Via welk kanaal krijg je dat voor elkaar? Bij de telefonische helpdesk heb ik een dergelijk aanbod in ieder geval nog nooit ontvangen.
Gewoon met de technische dienst afspreken. Ik doe dat bv via WhatsApp :-)

Er valt van alles en nog wat aan te merken over die Zeekr club en hun autos(software) maar de dienstverlening via de technische dienst is uitermate correct en plezierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
MattMax schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:41:
Zeekr heeft inmiddels ook een platform voor feedback van consumenten. Diverse Zeekr medewerkers die betrokken zijn bij het verbeteren van bestaande features en ontwikkelen van nieuwe features zijn actief op dit platform, evenals veel Zeekr rijders. Houd er rekening mee dat de topics zowel voor de Zeekr 001 als Zeekr X kunnen zijn, maar via de Search functie kan je eenvoudig filteren op het juiste model.
Vrij onoverzichtelijk allemaal dat gebeuren maar wie weet helpt het.

In ieder geval daar al wel de bevestiging gekregen dat men digital keys incorrect en niet in lijn met de standaarden van CCC (zowel 2.0 als 3.0) heeft geïmplementeerd.

Sterker, 3.0 ondersteunt men helemaal niet en verwijst naar telefoon fabrikanten en OS op telefoons.... onbegrijpelijk aangezien NIO dat bv perfect heeft werken. Uiteraard ook geen doeldatums genoemd.

Men wil er wel iets over zeggen, maar dan moet je eerst NDA ondertekenen. Transparantie maakt duidelijk geen integraal onderdeel uit van de (Chinese) bedrijfscultuur van Zeekr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

MattMax schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:41:
Erg mooie toevoeging van de app door berijders hun wensen te kunnen laten uiten. En daar kunnen andere berijders weer op stemmen. De productmanager van Zeekr neemt zelf actief deel.

Door de verschillende sorteer-en filtermogelijkheden erg overzichtelijk.

Klasse Zeekr!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTcTHfi4P_pTO-G4D70zk2cQCXM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KF2gbS5M7V5VaWjPLjr1te39.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Daveypayvey op 22-08-2024 08:52 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:28

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Mooie aanvulling.

• StephanN93
Wat is er momenteel beschikbaar aan entertainment voor de mensen die al een 001 hebben? Ik zie op die nieuwe site dat er nog wat streaming diensten in the works zijn, maar wat kan je momenteel.

Wel zo handig om te weten - wil wel wat te doen hebben als ik even ergens zit te laden en al koffie heb gehad :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

StephanN93 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:28:
Wat is er momenteel beschikbaar aan entertainment voor de mensen die al een 001 hebben? Ik zie op die nieuwe site dat er nog wat streaming diensten in the works zijn, maar wat kan je momenteel.

Wel zo handig om te weten - wil wel wat te doen hebben als ik even ergens zit te laden en al koffie heb gehad :)
Alleen ZDF, Spotify en Tidal. Maar staat op de wensenlijst met 20 stemmen. Er zijn wel aftermaket producten te koop die via Apple Carplay of Android Auto werken. Zie een eerdere post op dit kanaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GF528p7ssNnrJ4HRp5HVt2dbFAg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Z4DWQXihUjUuEuAfbBMpRCOn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Daveypayvey op 22-08-2024 10:14 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 22:08
spidertje schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:41:
[...]

Dat bericht klopt echt wel, men mag er denk ik niks neerzetten zonder toestemming van de Chinese leider :-)
Interessant. Ook lees ik dat voor de "low end" modellen het systeem van Mobileye nog geplaatst wordt. Het kan zomaar zijn dat Mobileye wat goedkoper is ;) . Het kan natuurlijk óók zomaar zijn dat ZEEKR niet op 1 paard gaat wedden rondom een eventuele overstap. Ik hoop op verdere verbetering van ons huidige systeem, 't is nog niet zo goed als wat ik ken van Toyota.

Maar ja, er zal altijd wel weer iets nieuwers, beters, snellers en mooiers zijn na aankoop van het volgende model, hè :)

De avatar is een echte foto..

• RuudBurger
Hebben wij in het EU model ook niet een hele andere MobilEye versie dan die in de Chinese versies? Zowel hardware- als software-matig.

Heb niet het idee dat wij meer "self driving" krijgen dan dat we nu hebben, alleen dat het wat soepeler zou kunnen gaan. Misschien dat rijbaan wisselen om constante snelheid te houden en zelf inparkeren nog mogelijk zijn, maar daarna houdt het wel een beetje op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinx
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20-12-2024
Denk niet dat ze veel aanpassingen meer gaan doen aan self driving, ik gebruik het ook niet in de Zeekr omdat het simpelweg niet lekker werkt. Auto remt in elke bocht, afstand tussen auto’s te groot etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Stinx schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:01:
Denk niet dat ze veel aanpassingen meer gaan doen aan self driving, ik gebruik het ook niet in de Zeekr omdat het simpelweg niet lekker werkt. Auto remt in elke bocht, afstand tussen auto’s te groot etc.
Staan hoog op de wensenlijst. Ga er 100% van uit dat Zeekr er wat aan gaat doen.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-07 15:38
@Daveypayvey
De bediening op het stuur. Wellicht gewenning, maar ik vind het totaal niet lekker werken zo'n groot zwart vlak en dan maar kijken of je goed drukt. Werkte allemaal minder intuïtief en goed dan andere auto's.
Dat vond ik bij mijn proefrit ook het geval, de 2024 refresh die rondrijd in china, heeft in ieder geval wel weer normale knoppen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLEscct7dFqTNG75UVMmSEP9j04=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tlkhEWp0gaUeUl5SyaePbRhD.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Tirinium schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:02:
@Daveypayvey

[...]

Dat vond ik bij mijn proefrit ook het geval, de 2024 refresh die rondrijd in china, heeft in ieder geval wel weer normale knoppen:
[Afbeelding]
Eens! Maar Zeekr heeft de knoppen zichtbaar gemaakt in de headup display. Als je vingets beweegt over het zwarte vlak wordt in de display zichtbaar welke knop je gaat bedienen. Zo kun je je ogen op de weg houden ipv op het stuur. Ik persoonlijk vind het wel zo veilig, en het went snel.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
@Daveypayvey

[...]

[Afbeelding]
De 1 noemt het normaal, de ander ouderwets! Ik vind de huidige knoppen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

@Daveypayvey

[...]

[Afbeelding]
Dit lijkt wel een Volvostuur uit de EX90.
Laatst zag ik een filmpje van de EM90 langskomen en daar zit dan weer een (huidig) 001 stuur in :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemr
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 01-07 15:01
Hallo allemaal.

Sinds woensdag eigenaar van een 001 Performance Edition. Tot nu toe weinig op te merken. Auto rijdt lekker. Wat onduidelijkheden/bugs met software waar sommigen van jullie ook al tegenaan waren gelopen.

Dit forum is echt handig geweest om mezelf in te lezen - dus dank daarvoor 👍

Wel bleef gisteren de deurgreep van m’n auto uitgeklapt staan - en wilde op geen enkele manier terug. Nu net bericht gestuurd aan onze vrienden in Zeist. Ben benieuwd.

Heeft iemand ook zoiets gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-07 21:41
Heb ik ook een keer gehad. Ging na paar dagen vanzelf weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemr
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 01-07 15:01
Ja, grappig. Pakte net de auto. Bij openen van de auto schoot hij weer terug. Ik zal er ff aan moeten wennen 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Stinx schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:01:
Het is sinds 2012 dat ik zon systeem nu niet gebruik… liefste zou ik het namelijk gewoon gebruiken, liever lui dan moe zeg maar.

Het werkt idd enorm slecht helaas. Slechtste systeem dat ik ooit in een auto heb gehad iig. Kan beter bij Geely want de Polestar systemen werken echt beter, ook niet top vd markt maar wel veel beter dan het gepruts van Zeekr Adas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
HDoc schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:10:
[...]

Interessant. Ook lees ik dat voor de "low end" modellen het systeem van Mobileye nog geplaatst wordt. Het kan zomaar zijn dat Mobileye wat goedkoper is ;) . Het kan natuurlijk óók zomaar zijn dat ZEEKR niet op 1 paard gaat wedden rondom een eventuele overstap. Ik hoop op verdere verbetering van ons huidige systeem, 't is nog niet zo goed als wat ik ken van Toyota.

Maar ja, er zal altijd wel weer iets nieuwers, beters, snellers en mooiers zijn na aankoop van het volgende model, hè :)
Mobile Eye vraagt andere chipset oa, is zeekr niet goedkoper.. denk zelfs duurder dan wat Zeekr gaat gebruiken. Men staat op zich goed bekend maar de software in de Zeekrs is gewoon erg beroerd.

Afg week was het weer eens wat kouder nachtje en bam gelijk de frontcam weer niet werkende en dus alle adas systemen niet te gebruiken…. Ook dat is weer hopeloos geprogrammeerd puur op basis van temp gok ik en de verwarming die aan moet staan om de frontcam te (voor)verwarmen. Geen id wat voor sufferds die software ontwikkelingen doen maar 1 ding is zeekr, ze rijden zelf nooit met zon auto.
Pagina: 1 ... 29 ... 45 Laatste