Welke kennis van nu verwijs je naar?libero schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:51:
Wat een armoede allemaal zeg, 8 keer laden om op je locatie aan te komen. Wat doen jullie jezelf aan..
Op zich ben ik best tevreden met de zeekr hoewel ik hem met de kennis van nu waarschijnlijk niet had genomen, maar om nou met een caravan 8 keer te moeten opladen en ontkoppelen klinkt niet echt als een ontspannen vakantie of vooruitgang. Maar goed we redden de wereld is de gedachte dan denk ik.
Vandaag m’n 001 Priv opgehaald, blij mee!
2 vraagjes:
1/Kun je geluid instellen dat wanneer je wegloopt en de auto automatisch vergrendeld?
2/ werk Flitsmeister alleen indien je de app en Navi van FM gebruikt?
2 vraagjes:
1/Kun je geluid instellen dat wanneer je wegloopt en de auto automatisch vergrendeld?
Volgens mij niet. Maar je hoort wel de deurhandles naar binnen gaan.Aend schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:46:
Vandaag m’n 001 Priv opgehaald, blij mee!
2 vraagjes:
Zeekr 001 Privilege 2024
Als je de app via AppleCarPlay actief hebt krijg je meldingen (dat kun ook automatisch instellen dat de app actief wordt). Je hoeft dus niet te navigeren via FlitsmeisterAend schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:46:
Zeekr 001 Privilege 2024
Zelf denk ik slechts: elektrisch is toch de toekomst, kan ik er maar beter direct aan beginnen. Mijn volgende auto zal over een x aantal jaar vast een heel veel betere accu hebben en nog veel meer nieuws. Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn 001. En mijn kinderen vinden hem erg "sigma". Misschien koopt mijn vrouw op termijn een EV9, dan nemen we die weer voor de vakantie.libero schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:51:
Wat een armoede allemaal zeg, 8 keer laden om op je locatie aan te komen. Wat doen jullie jezelf aan..
Op zich ben ik best tevreden met de zeekr hoewel ik hem met de kennis van nu waarschijnlijk niet had genomen, maar om nou met een caravan 8 keer te moeten opladen en ontkoppelen klinkt niet echt als een ontspannen vakantie of vooruitgang. Maar goed we redden de wereld is de gedachte dan denk ik.
De avatar is een echte foto..
Ik vind het eigenlijk van de achterkant maar een lelijk hok. Dus smaak, maar vooral het adas systeem had ik veel hogere verwachtingen van. En de breedte is in Zuid Europa wel echt een probleem qua parkeren.
Het is een goede auto zeker voor t geld maar ik ben altijd weer blij als ik in mn andere auto stap.
Hallo iedereen,
Ik heb sinds juli een Zeekr001 Privilege en ben momenteel op vakantie in Italië. Ik loop tegen het volgende aan; DC laden lukt op dit moment niet. De DC lader communiceert niet met de auto en de sessie wordt continue afgebroken. Ben bij twee verschillende Tesla laadpleinen geweest en IONITY. Bij de laatste heb ik ook de betaalmethode aangepast om dat ook uit te te sluiten. De eerder charge momenten in Duitsland en Oostenrijk verliepen probleemloos. Ook al een reset gedaan maar dat hielp ook niet. Inmiddels naar Zeekr gebeld maar ben al lang aan het wachten op een belletje. Heeft iemand anders dit probleem ook al gehad?
Ik heb sinds juli een Zeekr001 Privilege en ben momenteel op vakantie in Italië. Ik loop tegen het volgende aan; DC laden lukt op dit moment niet. De DC lader communiceert niet met de auto en de sessie wordt continue afgebroken. Ben bij twee verschillende Tesla laadpleinen geweest en IONITY. Bij de laatste heb ik ook de betaalmethode aangepast om dat ook uit te te sluiten. De eerder charge momenten in Duitsland en Oostenrijk verliepen probleemloos. Ook al een reset gedaan maar dat hielp ook niet. Inmiddels naar Zeekr gebeld maar ben al lang aan het wachten op een belletje. Heeft iemand anders dit probleem ook al gehad?
"Lelijk hok", "ADAS problemen".libero schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:55:
[...]
Ik vind het eigenlijk van de achterkant maar een lelijk hok. Dus smaak, maar vooral het adas systeem had ik veel hogere verwachtingen van. En de breedte is in Zuid Europa wel echt een probleem qua parkeren.
Het is een goede auto zeker voor t geld maar ik ben altijd weer blij als ik in mn andere auto stap.
Als ik de Posts soms lees in dit forum kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat sommigen een beetje verwend zijn.
Heel veel mensen zouden een spreekwoordelijke moord doen om een auto zoals de Zeekr001 te mogen rijden en moeten het doen met bijvoorbeeld een KIA Picanto (waar ook niets mis mee is).
Wat mij ook integreert is hoe je zo ontevreden kunt zijn met een product waar je uiteindelijk zelf voor hebt gekozen.
Dan krijg ik de indruk dat je je huiswerk ook niet helemaal goed hebt gemaakt.
Een leermomentje (voor zichzelf) voor degenen die zo ontevreden zijn, zou ik zeggen.
Er zijn ook lieden actief op forums om merken te ’bashen’. Die rijden dat merk niet eens, maar doen alsof om een merk van de concurrent naar beneden te halen, om hun eigen merk naar boven te brengen.S60 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:20:
[...]
"Lelijk hok", "ADAS problemen".
Als ik de Posts soms lees in dit forum kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat sommigen een beetje verwend zijn.
Heel veel mensen zouden een spreekwoordelijke moord doen om een auto zoals de Zeekr001 te mogen rijden en moeten het doen met bijvoorbeeld een KIA Picanto (waar ook niets mis mee is).
Wat mij ook integreert is hoe je zo ontevreden kunt zijn met een product waar je uiteindelijk zelf voor hebt gekozen.
Een leermomentje (voor zichzelf) voor degenen die zo ontevreden zijn, zou ik zeggen.
Ik neem het niet zo serieus. Ik ben nog steeds uitermate tevreden. Heb een hele bewuste keuze gemaakt voor de 001 Privilege. En geniet daar nog steeds dagelijks van!
Zeekr 001 Privilege 2024
Ik las in een ander forum dat het tijdelijk loskoppelen van de (kleine) accu heeft geholpen. Dat fungeert als een harde reset.edar schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:14:
Hallo iedereen,
Succes! Hoop dat je snel weer kunt laden!
Zeekr 001 Privilege 2024
Hier moest ik toch even hardop om lachenIonniUnique schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:42:
[...]Deed ik vroegâh met mijn dikke diesel ook. Ik ben toch op vakantie, niet op de vlucht?
Dat is wel een goeie, gaan we erin houden.
Persoonlijk denk ik er ook zo over. de reis erheen is ook al vakantie, ik heb er niks mee om 1x door te race, snel tanken, hollen naar de kassa en weer snel door.
Ben langer onderweg, maar merk dat ik (we) veel telaxter aankomen.Bavarois1 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:35:
[...]
Hier moest ik toch even hardop om lachen![]()
Dat is wel een goeie, gaan we erin houden.
Persoonlijk denk ik er ook zo over. de reis erheen is ook al vakantie, ik heb er niks mee om 1x door te race, snel tanken, hollen naar de kassa en weer snel door.
Geniet ook extra van de kwaliteit van de Yamaha installatie in de auto icm Tidal. Lekker muziek ‘draaien’ onderweg.
Zeekr 001 Privilege 2024
Heb je ook verschillende laadpassen geprobeerd?S60 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:20:
[...]
"Lelijk hok", "ADAS problemen".
Laatst hier of op FB gelezen dat er nog iemand was die er last van had.
Ok, de software updates beginnen me nu wel de keel uit te hangen. De 1.1.0 update ging bij mij niet goed OTA, dus moest ik naar Zeist voor die update. Daar heb ik toen een volledige middag doorgebracht met de 'garantie' dat de volgens OTA updates goed zouden moeten gaan. Aangezien ik sindsdien geen updates meer gepusht heb gekregen heb ik net de klantenservice maar weer eens gebeld en het enige dat weer als oplossing wordt aangedragen: 'kom naar Zeist, dan onderzoeken we het'.
Allemaal leuk en aardig, maar ik woon op meer dan een uur rijden van Zeist. Ik mag hopen dat dit niet het standaard protocol wordt, want dit gaat op deze manier wel veel tijd kosten. (en ga ik dus ook niet doen)
Allemaal leuk en aardig, maar ik woon op meer dan een uur rijden van Zeist. Ik mag hopen dat dit niet het standaard protocol wordt, want dit gaat op deze manier wel veel tijd kosten. (en ga ik dus ook niet doen)
Ik ben ook erg tevreden met mijn Privilege.Daveypayvey schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:05:
[...]
Er zijn ook lieden actief op forums om merken te ’bashen’. Die rijden dat merk niet eens, maar doen alsof om een merk van de concurrent naar beneden te halen, om hun eigen merk naar boven te brengen.
Ik neem het niet zo serieus. Ik ben nog steeds uitermate tevreden. Heb een hele bewuste keuze gemaakt voor de 001 Privilege. En geniet daar nog steeds dagelijks van!
Een van de fijnste auto's die ik heb gehad. De "onhebbelijkheden" neem ik graag voor lief en zeker geen spijt van mijn keuze.
Smaak heb je of nietlibero schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:55:
[...]
Snap wel wat je zegt over het adas verhaal. Dat bevalt mij ook totaal niet tot op heden.
Omvang is idd fors, en op zich is de auto best goed mee te draaien en keren maar je hebt wel wat meer ruimte nodig gezien met name de breedte. Kan me voorstellen dat dit in bv Italie tot uitdagingen kan leiden.
Het schijnt een Zeekr software issue te zijn. Ook in bv Balkan landen.Bavarois1 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:40:
[...]
Heb je ook verschillende laadpassen geprobeerd?
Laatst hier of op FB gelezen dat er nog iemand was die er last van had.
Laat ze gewoon bij je thuis of op het werk langskomen. Dat doet men bij mij altijd keurig. Kan niet anders zeggen en men weet ook hier ik ben een kritische klantWindom Earle schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:08:
Ok, de software updates beginnen me nu wel de keel uit te hangen. De 1.1.0 update ging bij mij niet goed OTA, dus moest ik naar Zeist voor die update. Daar heb ik toen een volledige middag doorgebracht met de 'garantie' dat de volgens OTA updates goed zouden moeten gaan. Aangezien ik sindsdien geen updates meer gepusht heb gekregen heb ik net de klantenservice maar weer eens gebeld en het enige dat weer als oplossing wordt aangedragen: 'kom naar Zeist, dan onderzoeken we het'.
Same here, wat een machtig fijne reiswagen!S60 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:17:
[...]
Ik ben ook erg tevreden met mijn Privilege.
Een van de fijnste auto's die ik heb gehad. De "onhebbelijkheden" neem ik graag voor lief en zeker geen spijt van mijn keuze.
Heel veel langer onderweg (zonder aanhanger) ben je eigenlijk niet, als de auto tenminste de beloofde laad snelheden eens gaat halen.Daveypayvey schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:39:
[...]
Ben langer onderweg, maar merk dat ik (we) veel telaxter aankomen.
Geniet ook extra van de kwaliteit van de Yamaha installatie in de auto icm Tidal. Lekker muziek ‘draaien’ onderweg.
Rij al jaren elek en je moet je patroon van reizen iets aanpassen, namelijk vaker en korter pauzeren en je komt dan idd vrij relaxed aan. Als de ADAS systemen eindelijk eens goed gaan werken gaat dat nog vele malen relaxter
Af en toe de massage aan… ik krijg namelijk last van mijn rug in de stoelen vd Zeekr. Niet uniek voor deze auto trouwens want heb dat wel vaker helaas.
Yamaha is ok, maar ook Zeekr niet meer dan dat. Snap wel dat men dit in het nwe model grondig heeft aangepast eerlijk gezegd. Nu kan men met aantal concurrenten niet nog echt meedoen op audio gebied.
"goed gaan werken" is natuurlijk subjectief. ADAS krijgt van mij een 9.spidertje schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:54:
[...]
Heel veel langer onderweg (zonder aanhanger) ben je eigenlijk niet, als de auto tenminste de beloofde laad snelheden eens gaat halen.
Rij al jaren elek en je moet je patroon van reizen iets aanpassen, namelijk vaker en korter pauzeren en je komt dan idd vrij relaxed aan. Als de ADAS systemen eindelijk eens goed gaan werken gaat dat nog vele malen relaxter
Af en toe de massage aan… ik krijg namelijk last van mijn rug in de stoelen vd Zeekr. Niet uniek voor deze auto trouwens want heb dat wel vaker helaas.
Yamaha is ok, maar ook Zeekr niet meer dan dat. Snap wel dat men dit in het nwe model grondig heeft aangepast eerlijk gezegd. Nu kan men met aantal concurrenten niet nog echt meedoen op audio gebied.
Zelfde verhaal met audio natuurlijk, dat is natuurlijk ook subjectief.
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Ik ben zo’n audiofiel…. Ik geniet echt van het geluid. Thuis heb ik voor veel geld de bovenklasse staan. Beide is genieten. 😎Ecological schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 19:32:
[...]
Zelfde verhaal met audio natuurlijk, dat is natuurlijk ook subjectief.
Zeekr 001 Privilege 2024
Ik vraag me dan wel altijd af waarmee je vergelijkt. Je oude Opel, of daadwerkelijk een concurrent?
Zeekr 001 privi staat in mn top 3, maar ik neig momenteel toch meer naar een ID7, net iets volwassener (ja, en saaier).
[quote]mitsumark schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:52:
[...]
Ik vraag me dan wel altijd af waarmee je vergelijkt. Je oude Opel, of daadwerkelijk een concurrent?
Zeekr 001 privi staat in mn top 3, maar ik neig momenteel toch meer naar een ID7, net iets volwassener (ja, en
[...]
Zeekr 001 privi staat in mn top 3, maar ik neig momenteel toch meer naar een ID7, net iets volwassener (ja, en
[ Voor 40% gewijzigd door S60 op 30-07-2024 21:17 ]
Ik heb echt geen 67k uitgegeven zonder ‘m serieus te vergelijken met mijn oude Opel 🤣🤣🤣mitsumark schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:52:
[...]
Zeekr 001 Privilege 2024
Herkenbaar. Wij zijn al voor de tweede keer naar Spanje (dik 2000km enkele reis). Vorige keer al gemerkt dat ik veel relaxter over kwam. Nu ook weer. Ondanks de langere reistijd en drukte.Daveypayvey schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:39:
[...]
Ben langer onderweg, maar merk dat ik (we) veel telaxter aankomen.
Ik zit graag in de driver seat en niet er naast

(Met een X dus iets vaker laden)
[ Voor 3% gewijzigd door BPi op 30-07-2024 21:43 ]
Onze voorgaande auto was een Volvo V90 Cross Country, ook een enorm fijne reisauto.mitsumark schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:52:
[...]
Zeekr 001 privi staat in mn top 3, maar ik neig momenteel toch meer naar een ID7, net iets volwassener (ja, en saaier).
Ja, aantal pagina's terug iemand een soortgelijke melding.S60 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:06:
Heeft iemand deze melding ook al voorbij zien komen? Wat is de vervolgactie geweest?
Hopelijk dat ze dit op afstand kunnen regelen.[Afbeelding]
HDoc in "Het grote Geely Zeekr 001 topic"
HDoc in "Het grote Geely Zeekr 001 topic"
Dus mogelijk moet je toch even langs Zeist.
Heeft iemand een tip voor de behandeling van het kunstleer? (behalve een eenvoudig sopje met groene zeep)
Heb vanmiddag meerder keren geprobeerd, om samen met (engelstalige) support mijn 001 te resetten ivm een (veel te) langlopend issue. SOS knop boven de spiegel 10 seconden ingedrukt houden is het devies. Ogenschijnlijk simpel, maar het lukt niet. Eén keer ging de auto zelf 112 bellen. En dat kan je dan niet annuleren, zeer irritant.
Van alle knoppen die je kunt bedenken voor een hard reset, bedenk je de SOS knop. Was bij Polestar helaas niet anders.
Anyway, iemand een gouden tip? Volumeknop ingedrukt houden en draaien, levert een soft reset op. Dus dat is niet wat ik zoek.
Van alle knoppen die je kunt bedenken voor een hard reset, bedenk je de SOS knop. Was bij Polestar helaas niet anders.
Anyway, iemand een gouden tip? Volumeknop ingedrukt houden en draaien, levert een soft reset op. Dus dat is niet wat ik zoek.
[ Voor 4% gewijzigd door RobB_W op 31-07-2024 16:27 ]
Zover ik weet reset je met de SOS knop alleen de netwerkapparatuur. Dit heb ik ook 1x moeten doen nadat mn auto geen internetverbinding meer had. Dit werkte niet direct maar duurde minuut of 5 waarna het netwerk weer was hersteld en ik weer internet had.RobB_W schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:27:
Heb vanmiddag meerder keren geprobeerd, om samen met (engelstalige) support mijn 001 te resetten ivm een (veel te) langlopend issue. SOS knop boven de spiegel 10 seconden ingedrukt houden is het devies. Ogenschijnlijk simpel, maar het lukt niet. Eén keer ging de auto zelf 112 bellen. En dat kan je dan niet annuleren, zeer irritant.
Maar wat is jouw issue? Wellicht vindt je hier wat suggesties
[ Voor 3% gewijzigd door oedsdemeer op 31-07-2024 17:08 ]
Kreeg ik een tijd terug de trekhaak niet uit, nu wil hij na vakantie niet meer in (minder erg). Was toch die stekkeraansluiting achter zijpaneel loshalen en weer terug voor een reset? Dacht ik namelijk gedaan te hebben maar dat hielp niet.
Wordt weer even langs Zeist binnenkort
Klopt, Sanne (van Zeekr Care) heeft me dat ooit een keer voorgedaan. Bij mij werkte dat. Ze hebben toen meteen een aardekabel vervangen. Euvel heeft zich bij mij niet meer voor gedaan.Marshall schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:00:
Kreeg ik een tijd terug de trekhaak niet uit, nu wil hij na vakantie niet meer in (minder erg). Was toch die stekkeraansluiting achter zijpaneel loshalen en weer terug voor een reset? Dacht ik namelijk gedaan te hebben maar dat hielp niet.
Zeekr 001 Privilege 2024
Tja. Lang verhaal. In het gebruikers centrum in mijn auto zie ik drie gebruikers: ik, mijn vrouw én de directeur van Zeekr Nederland (ja, echt). Laatstgenoemde was al bekend bij handover, en zou binnen enkele uren verholpen zijn. Dat was 3 maanden geleden. Vervelend aspect: het account van de directeur staat ingericht als eigenaar, en mijn account sec als gebruiker en heeft dus minder rechten.oedsdemeer schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:07:
[...]
Zover ik weet reset je met de SOS knop alleen de netwerkapparatuur. Dit heb ik ook 1x moeten doen nadat mn auto geen internetverbinding meer had. Dit werkte niet direct maar duurde minuut of 5 waarna het netwerk weer was hersteld en ik weer internet had.
Maar wat is jouw issue? Wellicht vindt je hier wat suggesties
Na twee weken logde de Zeekr app op telefoon mij uit en lukte het niet meer om in te loggen. Het lijkt er op dat mijn account zich in een “read only” state bevindt, want aanpassingen aan stoel, etc worden niet opgeslagen. Geen app betekent geen inzicht in voortgang laadsessies, of de mogelijkheid om koelen/verwarmen interieur te starten, etc.
Zijn first world problems, maar ook die worden op termijn irritant. Zeker omdat basale settings (easy entry) soms geactiveerd worden, terwijl ik die uit heb (want geen werkend stoelgeheugen).
Ondertussen ook de wagenparkbeheerder en leasemaatschappij er op gezet, maar er gebeurt maar weinig. Op support spreek ik telkens dezelfde zweedse medewerker, dus ze lijken erg onderbemenst. Vorige week ook maar geprobeerd de directeur van Zeekr een bericht gestuurd via Linkedin (door deze fuck-up ken ik zijn naam), maar ook die reageert niet.
Auto bevalt verder prima, maar drie maanden voor dit issue: ik vind het zwaar onder de maat…
@RobB_W Dat klinkt wel heel amateuristisch.
Ik heb ook het probleem van meerdere accounts (gelukkig niet de directeur van Zeekr 😉). Ik heb wel een account deletion aangevraagd bij Zeekr voor de verkeerde gebruiker. Maar ondanks dat het account nu niet meer bestaat staat het nog wel steeds in het gebruikerscentrum.
Ik ben bang dat je met jouw probleem wel aangewezen bent op de service van Zeekr
Voor de rest wordt het hoog tijd dat ze dat gebruikerscentrum eens een grondige update geven.
Ik heb ook het probleem van meerdere accounts (gelukkig niet de directeur van Zeekr 😉). Ik heb wel een account deletion aangevraagd bij Zeekr voor de verkeerde gebruiker. Maar ondanks dat het account nu niet meer bestaat staat het nog wel steeds in het gebruikerscentrum.
Ik ben bang dat je met jouw probleem wel aangewezen bent op de service van Zeekr
Voor de rest wordt het hoog tijd dat ze dat gebruikerscentrum eens een grondige update geven.
Ik heb ook last van een tweede account! Echt wel een hele rare flow die ze hebben bedacht. Mij nog niet gelukt weg te halen maar ik heb nu gelukkig gedeelde smart!
Morgen maar weer eens bellen.
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Weten jullie of je zelf de opties voor de slimme scenario’s kan bepalen in t hoofdscherm en zo ja, hoe?
Ook ik heb veel problemen gehad met m'n account en het feit dat de auto (daardoor?) onbereikbaar was via de Zeekr app.Ecological schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:51:
Ik heb ook last van een tweede account! Echt wel een hele rare flow die ze hebben bedacht. Mij nog niet gelukt weg te halen maar ik heb nu gelukkig gedeelde smart!![]()
Uiteindelijk is er door Zeekr een nieuw "Driver account" aangemaakt, op basis van een nieuw e mail adres.
Dus ik heb een (oud) account wat is aangemaakt bij de aflevering van de auto en een nieuw account met een soort beheerders rechten.
Het is onmogelijk om accounts te verwijderen, zo vertelde Zeekr mij. Want dat leek mij de meest voor de hand liggende oplossing. Delete alles en breng de auto v.w.b. de accounts weer in de staat voor aflevering.
Maar dat kan dus niet.
Dit zou bij volgende updates wel mogelijk moeten wordenv volgens Zeekr.
Deze mogelijkheid lijkt mij zowieso handig want als je de auto verkoopt vind ik het wel een fijn idee om alle persoonlijke info te kunnen verwijderen.
Bij mij werkt het nu redelijk tot goed en af en toe moet ik opeens weer inloggen en moet ik ook weer een aantal instellingen opnieuw invoeren, maar daar valt mee te leven.
[ Voor 8% gewijzigd door S60 op 01-08-2024 08:40 ]
Toch best bizar dat er in deze thread al zo snel 4 mensen zijn met het zelfde probleem, en dat Zeekr in mijn geval zo lang doet over een oplossing..
Daar ben ik het mee eens. Dit zijn toch wel heel basale dingen die zouden moeten werken. De mogelijkheid om een gebruikers (rijders) account te kunnen verwijderen, lijkt mij iets waar je mee begint bij de ontwikkeling van zo'n platform...RobB_W schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:47:
Toch best bizar dat er in deze thread al zo snel 4 mensen zijn met het zelfde probleem, en dat Zeekr in mijn geval zo lang doet over een oplossing..
dat heeft ook veel te maken dat men dingen dicht gooit (zodat de gebruiker zelf niets mag deleten of aanpassen)
een gebruiker deleten van je account of van je auto verwijderen zou gewoon moeten kunnen (dat hele verhaal waar @RobB_W tegenaan loopt van een Directeur die op je auto account zit...als je dit zelf zou kunnen oplossen zou dat al een verbetering zijn)
een gebruiker deleten van je account of van je auto verwijderen zou gewoon moeten kunnen (dat hele verhaal waar @RobB_W tegenaan loopt van een Directeur die op je auto account zit...als je dit zelf zou kunnen oplossen zou dat al een verbetering zijn)
[ Voor 10% gewijzigd door Lostson op 01-08-2024 10:07 ]
Tsja, ook hier de update mislukt. De vorige keer ook naar Zeist gereden om daar de update te laten installeren.
OTA updates is een mooi marketing verhaal, maar bij mij is de praktijk helaas anders.
Blijft vreemd om te lezen dat het bij de een prima werkt en bij een ander helemaal niet
OTA updates is een mooi marketing verhaal, maar bij mij is de praktijk helaas anders.
Blijft vreemd om te lezen dat het bij de een prima werkt en bij een ander helemaal niet
Ik heb t met iets anders gehad.RobB_W schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:47:
300 euro teveel betaald.
Ik ben ze blijven stalken, stalken en nog is stalken. Tot dat ik ging zeggen dat t echt belachelijk is wat hier gebeurd. En dat ik eind van de week gewoon me geld wil zien klaar.
Wil je een 06 nummer van zeekr die opgepakt wordt? En dan gewoon zeggen dat je langs komt en ze t maar fixen of je wil een nieuwe auto 😜
Dat is de juiste constructieve manier om Zeekr (of anderen) te benaderen! Daar krijg je dingen mee gedaan!Rokz schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:08:
[...]
Ik heb t met iets anders gehad.
300 euro teveel betaald.
Ik ben ze blijven stalken, stalken en nog is stalken. Tot dat ik ging zeggen dat t echt belachelijk is wat hier gebeurd. En dat ik eind van de week gewoon me geld wil zien klaar.
Wil je een 06 nummer van zeekr die opgepakt wordt? En dan gewoon zeggen dat je langs komt en ze t maar fixen of je wil een nieuwe auto 😜
Ben je niet ingelogd op een verkeerd forum?
Tja de laatste weken heb ik ze regelmatig gebeld en de laatste dagen zelfs meerdere keren per dag.Rokz schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:08:
[...]
Ik heb t met iets anders gehad.
300 euro teveel betaald.
Als ze opnemen met “Hi Robert” weet je in ieder geval dat nummerherkenning werkt en je bekend bent. :-)
Maar goed, zojuist laatste hobbels gehad en de app werkt nu weer en ik kan stoel instellingen opslaan. Ik sta eindelijk als auto eigenaar geregistreerd in het OS van mijn wagen. Ook vandaag gelrobeerd te resetten met de SOS knop. Zal gelukt zijn, maar vreemd dat je in de auto geen visuele feedback krijgt.
Net als @Ecological en @S60 is de oude account (in mijn geval van directeur) nog steeds aanwezig. Hier gaan ze nog mee aan de slag. Gezien jullie ervaringen heb ik daar niet heel vertrouwen in, maar ik ben in ieder geval geholpen.
Ik overdrijf natuurlijk lichtelijk.S60 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:20:
[...]
Dat is de juiste constructieve manier om Zeekr (of anderen) te benaderen! Daar krijg je dingen mee gedaan!
Ben je niet ingelogd op een verkeerd forum?
Maar met stalken bedoel ik meer; flink achter de broek aanzitten. (Niet 20 appjes per dag)
Maar t laatste appje dat ik t echt belachelijk vindt en dat ik gewoon me geld wil zien waar ik recht op had heeft wel geholpen maar 2 half maand…
Maar ingelogd op verkeerd forum hoe dat zo ?
Duidelijk. Maar waar heb je dan €300 voor betaald?Rokz schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:38:
[...]
Ik overdrijf natuurlijk lichtelijk.
Maar met stalken bedoel ik meer; flink achter de broek aanzitten. (Niet 20 appjes per dag)
Maar t laatste appje dat ik t echt belachelijk vindt en dat ik gewoon me geld wil zien waar ik recht op had heeft wel geholpen maar 2 half maand…
Maar ingelogd op verkeerd forum hoe dat zo ?
Zoals eerder gezegd was m'n update mislukt en dit vanmorgen via de support site gemeld.
Werd vanmiddag teruggebeld (over de servicegerichtheid van Zeekr heb ik niets anders dan lof) en volgens Zeekr ligt dit aan een besturingsmodule van de trekhaak. Die veroorzaakt het probleem met de updates.
Die moet opnieuw worden geprogrammeerd en hiervoor moet je (helaas) wel naar Zeist toe en ik neem aan dat ze dan ook de software update doen.
Hopelijk mooi weer die dag en dan ga ik daar wel een rondje op de racefiets
En dan hoop ik maar dat toekomstige updates ècht OTA komen...
Werd vanmiddag teruggebeld (over de servicegerichtheid van Zeekr heb ik niets anders dan lof) en volgens Zeekr ligt dit aan een besturingsmodule van de trekhaak. Die veroorzaakt het probleem met de updates.
Die moet opnieuw worden geprogrammeerd en hiervoor moet je (helaas) wel naar Zeist toe en ik neem aan dat ze dan ook de software update doen.
Hopelijk mooi weer die dag en dan ga ik daar wel een rondje op de racefiets
En dan hoop ik maar dat toekomstige updates ècht OTA komen...
Ik had 300 aanbetaald. En daarna de hele auto betaald. Maar ze hadden daar die 300 niet van af gehaald. Dus die zouden ze terugstorten dat heeft lang geduurd! HahaS60 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:14:
[...]
Duidelijk. Maar waar heb je dan €300 voor betaald?
Is het eigenlijk mogelijk om de afstand tot je voorganger te verkleinen bij het adas gedeelte zoals bij Tesla wel kon?
De zeekr houd zoveel afstand tot de voorganger bij 130 km/h dat het nogal vervelende situaties opleverd en ik regelmatig rechts word ingehaald omdat men denkt dat ik niet aansluit bij de auto voor me.
De zeekr houd zoveel afstand tot de voorganger bij 130 km/h dat het nogal vervelende situaties opleverd en ik regelmatig rechts word ingehaald omdat men denkt dat ik niet aansluit bij de auto voor me.
Anders dan de knoppen op het stuur? Nee, volgens mij niet. En inderdaad irritant. Ook bij 104 op de A2 gebeurt mij dit erg vaak en voelt dat een beetje suf.libero schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:29:
Is het eigenlijk mogelijk om de afstand tot je voorganger te verkleinen bij het adas gedeelte zoals bij Tesla wel kon?
De auto houdt de juiste legale afstand. 2 seconden is wettelijk verplicht en daar zullen andere gebruikers aan moeten wennen.libero schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:29:
Dat zal ambtelijk en theoretisch allemaal best kloppen. In de echte wereld functioneerd dit averechts en levert het irritaties op.Ecological schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:54:
[...]
De auto houdt de juiste legale afstand. 2 seconden is wettelijk verplicht en daar zullen andere gebruikers aan moeten wennen.
Met de knoppen op het stuur kun je de afstand verkleinen. Uit mijn hoofd zijn er 3 keuzes. Ik heb de mijne op de kortste afstand staan.libero schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 07:53:
[...]
Dat zal ambtelijk en theoretisch allemaal best kloppen. In de echte wereld functioneerd dit averechts en levert het irritaties op.
Zeekr 001 Privilege 2024
Auto houdt zon 3 seconden aan, op zich gaat dat nog als het systeem dan ook vervolgens vlot reageert en niet zo sloom reageert zoals dat nu het geval is. Met name bij inhalen zit er teveel vertraging op voordat de auto gaat accelereren. Dat levert inderdaad enorme bak aan irritaties op, en niet alleen bij de de mensen achter je maar ook in de auto :-)libero schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:29:
De Chinezen vertrouwen hun eigen (Israëlische systeem) systeem niet echt en wat mij betreft volkomen terecht ook, want daar kun je helaas vooralsnog ook nog niet op vertrouwen. Autopilot is nog steeds amper tot niet te gebruiken helaas. Je hebt een goed punt in deze wat mij betreft.
:strip_exif()/f/image/FZuYzyizCW1SYVferJoa08EC.jpg?f=fotoalbum_large)
Reclame gemaakt voor Zeekr in Noorwegen vorige week. 😎 Terug van mooie trip, laden gaat prima overal en comfortabel kunnen touren op mooie bergwegen. ACC weinig gebruikt want werkt helaas nog steeds niet goed (remt soms onverwachts). Verder vreemde ervaring met deurgrepen en kofferklep die steeds verschillend staan of niet open gingen. Iemand daar ook ervaring mee?
Ik heb nergens last van, waar ligt het dan aan? En ik ga mij ook niet druk maken als een ander zich aan mij irriteert terwijl ik mij gewoon aan de wet hou.spidertje schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:34:
[...]
Auto houdt zon 3 seconden aan, op zich gaat dat nog als het systeem dan ook vervolgens vlot reageert en niet zo sloom reageert zoals dat nu het geval is. Met name bij inhalen zit er teveel vertraging op voordat de auto gaat accelereren. Dat levert inderdaad enorme bak aan irritaties op, en niet alleen bij de de mensen achter je maar ook in de auto :-)
De Chinezen vertrouwen hun eigen (Israëlische systeem) systeem niet echt en wat mij betreft volkomen terecht ook, want daar kun je helaas vooralsnog ook nog niet op vertrouwen. Autopilot is nog steeds amper tot niet te gebruiken helaas. Je hebt een goed punt in deze wat mij betreft.
Heb je al eens geteld? Ik wel, het is echt geen 3 seconden maar een prima veilige 2 seconden.
Echt geneuzel over de adas als je het mij vraagt.spidertje schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:34:
[...]
Auto houdt zon 3 seconden aan, op zich gaat dat nog als het systeem dan ook vervolgens vlot reageert en niet zo sloom reageert zoals dat nu het geval is. Met name bij inhalen zit er teveel vertraging op voordat de auto gaat accelereren. Dat levert inderdaad enorme bak aan irritaties op, en niet alleen bij de de mensen achter je maar ook in de auto :-)
Vandaag 1.000km gereden met de auto.
Voor 85% van de tijd op auto pilot gereden en helemaal niks gedaan, knie tegen het stuur en gaan.
Uiteraard niet 100% vlekkeloos, dikke voldoende krijgt het zeker.
Snelheid van het laden viel wel iets tegen, max 160 voorbij zien komen, maar met kinderen die moeten plassen en uitgelaten worden maakt het ook niet veel uit.
Uiteindelijk maar 2x geladen op de hele rit.
Prima te doen.
Het is een fantastische reismachine!
Herkenbaar. 5 maand na bestellen en 4 maand na afleveren van de auto had ik het terug. Ook meermaals nagevraagd...Rokz schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:54:
[...]
Ik had 300 aanbetaald. En daarna de hele auto betaald. Maar ze hadden daar die 300 niet van af gehaald. Dus die zouden ze terugstorten dat heeft lang geduurd! Haha
Met knie tegen stuur gaat de auto niet blaten? Bij mijn X zelfs als je losjes met 2 handen contact houdt .Bavarois1 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:36:
[...]
Echt geneuzel over de adas als je het mij vraagt.
Vandaag 1.000km gereden met de auto.
Voor 85% van de tijd op auto pilot gereden en helemaal niks gedaan, knie tegen het stuur en gaan.
Uiteraard niet 100% vlekkeloos, dikke voldoende krijgt het zeker.
Is dit probleem inmiddels opgelost. Of moet ik nu niet naar Italië gaan?edar schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:14:
Hallo iedereen,
Bij de X is dat inderdaad echt vervelend.BPi schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 12:41:
[...]
Met knie tegen stuur gaat de auto niet blaten? Bij mijn X zelfs als je losjes met 2 handen contact houdt .
Lichtjes aanraken is bij de 001 voldoende.
Mijn ervaring bij de 001 is echt anders, bij Tesla kon je gewoon je hand los op t het stuur leggen. Maar bij de zeekr moet ik echt knijpen in t stuur of iig relatief veel druk uitoefenen, heel irritant. Constant piepjes terwijl mn handen gewoon op het stuur liggen... KnipBavarois1 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:53:
[...]
Bij de X is dat inderdaad echt vervelend.
Lichtjes aanraken is bij de 001 voldoende.
[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 03-08-2024 21:13 . Reden: Die zijn toch echt niet legaal ]
huh? bij mij is de ervaring juist andersom...bij de Tesla Model S moest ik altijd een beetje druk naar links of rechts doen anders piept die dat je handen niet op het stuur zit.
bij de Zeekr 001 heb ik zekers weten geen druk uitgeoefend en ik kreeg geen melding/piepjes...geen idee of dat nou verschillend is bij elke zeekr dat zou ook kunnen...maar het kan ook aan de versie van software liggen (of heb je de 1.1.2 nog niet?)
bij de Zeekr 001 heb ik zekers weten geen druk uitgeoefend en ik kreeg geen melding/piepjes...geen idee of dat nou verschillend is bij elke zeekr dat zou ook kunnen...maar het kan ook aan de versie van software liggen (of heb je de 1.1.2 nog niet?)
Werkt de adaptive cruise control ondertussen naar behoren inclusief start en stop? Op zich heb ik geen grote verwachtingen, maar in een stilstaande file gebruik ik het graag. Grootste frustratie is als de start na een stop dusdanig traag gaat dat er telkens een auto van de andere baan tussen sneakt. Dus daar ben ik altijd kritisch op.
De reden dat ik het vraag is omdat ik nu toch serieus een Zeekr 001 overweg. De Long range versie is bij Justlease in de private lease nu wel heel aantrekkelijk ( 850 bij 36 maanden en 18k KM) en de auto waar ik eigenlijk voor wilde gaan (Porsche Macan EV) is nergens in de private lease te krijgen.
De reden dat ik het vraag is omdat ik nu toch serieus een Zeekr 001 overweg. De Long range versie is bij Justlease in de private lease nu wel heel aantrekkelijk ( 850 bij 36 maanden en 18k KM) en de auto waar ik eigenlijk voor wilde gaan (Porsche Macan EV) is nergens in de private lease te krijgen.
Ja werkt top!Don Quijote schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 09:37:
Werkt de adaptive cruise control ondertussen naar behoren inclusief start en stop? Op zich heb ik geen grote verwachtingen, maar in een stilstaande file gebruik ik het graag. Grootste frustratie is als de start na een stop dusdanig traag gaat dat er telkens een auto van de andere baan tussen sneakt. Dus daar ben ik altijd kritisch op.
Enige is dat die erg breed is en best wel rechts aanhoudt. Motorrijders vinden dat niet fijn dus daarom pak ik altijd de middelste baan, of als ik toch linker baan wil, rij ik zelf. No biggie.
PS: goed voor je bloeddruk om je niet te storen aan mensen die er tussen “sneaken”. Uiteindelijk hebben die mensen ook recht om te rijden op de baan die ze willen.
[ Voor 8% gewijzigd door Ecological op 04-08-2024 10:02 ]
Thanks. Dat stelt gerust. Qua breedte ben ik wat gewend, eerder een Tesla Model S gehad, die is ongeveer even breed. Ik neem aan dat ACC aan kan zonder ook gebruik te maken van lane assist? Ik ben tot dusver nooit echt onder de indruk van de positionering op de baan bij dat soort systemen, dus dat gebruik ik in files eigenlijk nooit (om de voorbeelden die je nu geeft). (ook de Tesla en mijn huidige Volvo hebben de neiging om te ver naar rechts te staan. Alsof de bestuurder midden in de auto zit..)Ecological schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 10:01:
[...]
Ja werkt top!
Enige is dat die erg breed is en best wel rechts aanhoudt. Motorrijders vinden dat niet fijn dus daarom pak ik altijd de middelste baan, of als ik toch linker baan wil, rij ik zelf. No biggie.
Rationeel heb je helemaal gelijk. Maar ik voel mij toch opgelaten, want er zit ook weer iemand achter mij die zich afvraagt waar ik mee bezig benPS: goed voor je bloeddruk om je niet te storen aan mensen die er tussen “sneaken”. Uiteindelijk hebben die mensen ook recht om te rijden op de baan die ze willen.
Ja ACC is onafhankelijk te gebruiken van de lane assist!Don Quijote schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 10:16:
[...]
Thanks. Dat stelt gerust. Qua breedte ben ik wat gewend, eerder een Tesla Model S gehad, die is ongeveer even breed. Ik neem aan dat ACC aan kan zonder ook gebruik te maken van lane assist? Ik ben tot dusver nooit echt onder de indruk van de positionering op de baan bij dat soort systemen, dus dat gebruik ik in files eigenlijk nooit (om de voorbeelden die je nu geeft). (ook de Tesla en mijn huidige Volvo hebben de neiging om te ver naar rechts te staan. Alsof de bestuurder midden in de auto zit..)
[...]
Rationeel heb je helemaal gelijk. Maar ik voel mij toch opgelaten, want er zit ook weer iemand achter mij die zich afvraagt waar ik mee bezig ben. Als iemand knippert kan hij/zij er altijd tussen, maar ik vind het irritant als iedereen denkt dat ik aan het slapen ben
.
Het werkt redelijk, nog steeds te traag bij bv start stop. Kans dat er autos tussen kruipen is daarmee vrij hoog. In de file gebruik ik het soms, bij bv verkeerslichten nooit eerlijk gezegd omdat ik het systeem gewoon echt te traag vindt reageren en de auto ook niet stopt bij een rood verkeerslicht ondanks verkeerslicht herkenning volgens Zeekr.Don Quijote schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 09:37:
Bij mij exact hetzelfde. Standaard beleid?BPi schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 00:05:
[...]
Herkenbaar. 5 maand na bestellen en 4 maand na afleveren van de auto had ik het terug. Ook meermaals nagevraagd...
ACC werkt inmiddel prima. Bij stilstaan wat trage reactie, maar je kan gewoon je ‘gas’pedaal gebruiken mocht je het gat zelf te groot vinden worden. Ikzelf maak me daar niet druk om. De ACC neemt het daarna weer automatisch over.Don Quijote schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 09:37:
Anders dan bij (zelf) remmen (bij een rood licht). Maar met 1 druk op de knop is de ACC weer geactiveerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Daveypayvey op 04-08-2024 14:07 ]
Zeekr 001 Privilege 2024
Je hebt de mogelijkheid om het bedrag in de Zeekrapp aan te passen. Ik heb al meteen 300,- minder betaald. Werkt prima!BPi schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 00:05:
[...]
Herkenbaar. 5 maand na bestellen en 4 maand na afleveren van de auto had ik het terug. Ook meermaals nagevraagd...
Zeekr 001 Privilege 2024
Dat heeft men dan inmiddels aangepast. Stuk effectiever zo.Daveypayvey schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:11:
[...]
Je hebt de mogelijkheid om het bedrag in de Zeekrapp aan te passen. Ik heb al meteen 300,- minder betaald. Werkt prima!
Wij zijn net terug van onze vakantie naar Frankrijk met caravan van max 1300 kg. Onze ervaringen:
De heenweg was het rustig op de weg en ging het laden op zich prima. Na ongeveer 200 km moet je wel echt aan de stekker (gem. snelheid zo rond de 95 km/h). Ik heb een paar keer een paar plekken bezet om de caravan niet af te hoeven koppelen, maar omdat het heel rustig was heb ik daar niemand mee gehinderd.
Wat de Fransen echter niet lijken te snappen is dat je met een auto en caravan wat groter en langer bent dan alleen een auto. De laadplekken zijn op veel plaatsten ergens verstopt op het parkeergedeelte van de auto's en daar kan je met een caravan heel lastig komen. Smal, haakse krappe bochten en hoge stoepranden. Dan vervolgens eerst de caravan afkoppelen, auto laden en caravan weer oppikken. Langs de snelweg is het trouwens eigenlijk overal laden bij "normale" parkeerhavens (haaks inparkeren dus zonder aanhanger / caravan).
De terugweg was het drukker op de weg hebben wel echt overal moeten afkoppelen. (Fastned langs de snelweg is niet zo dik gezaaid)
Omdat de laadpalen niet keurig elke 200 km staan, moet je soms al na 160-170 km stoppen om te laden. Dat was voor mij toch wel echt een hele kleine actieradius en daarom hebben we besloten om de caravan te verkopen en een vouwwagen te kopen. We hebben onderweg even met een tesla gebruiker met vouwwagen staan praten en dat scheelt toch wel heel veel in het verbruik t.o.v. een caravan.
Qua rijcomfort is het wel echt geweldig trouwens. De combinatie van een zware auto en veel vermogen voor de caravan rijdt fantastisch. Even een vrachtwagen inhalen is met een lichte aarzeling van je grote teen zo gepiept.
Ik heb met het laden 2x de 200 kW aangetikt. Na de 80% zakt het vermogen flink in duurt het dus even. Maar vanwege de kleine actieradius toch maar wat langer geladen tot de 90%.
Na de vakantie heb ik nog een stuk met een aanhanger gereden en door een foutmelding werkte met de aanhanger de ACC wel. Het kan dus blijkbaar wel. Een minuut of 10 later verdween de foutmelding spontaan en schakelde de ACC dus weer uit.
Kortom, het rijden zelf gaat prima (al is de ACC wel echt een gemis). Het laden onderweg, is me toch wel wat tegengevallen icm een caravan. Vaak laden en onhandig met afkoppelen. We gaan volgend jaar zien hoe de vouwwagen gaat bevallen.
De heenweg was het rustig op de weg en ging het laden op zich prima. Na ongeveer 200 km moet je wel echt aan de stekker (gem. snelheid zo rond de 95 km/h). Ik heb een paar keer een paar plekken bezet om de caravan niet af te hoeven koppelen, maar omdat het heel rustig was heb ik daar niemand mee gehinderd.
Wat de Fransen echter niet lijken te snappen is dat je met een auto en caravan wat groter en langer bent dan alleen een auto. De laadplekken zijn op veel plaatsten ergens verstopt op het parkeergedeelte van de auto's en daar kan je met een caravan heel lastig komen. Smal, haakse krappe bochten en hoge stoepranden. Dan vervolgens eerst de caravan afkoppelen, auto laden en caravan weer oppikken. Langs de snelweg is het trouwens eigenlijk overal laden bij "normale" parkeerhavens (haaks inparkeren dus zonder aanhanger / caravan).
De terugweg was het drukker op de weg hebben wel echt overal moeten afkoppelen. (Fastned langs de snelweg is niet zo dik gezaaid)
Omdat de laadpalen niet keurig elke 200 km staan, moet je soms al na 160-170 km stoppen om te laden. Dat was voor mij toch wel echt een hele kleine actieradius en daarom hebben we besloten om de caravan te verkopen en een vouwwagen te kopen. We hebben onderweg even met een tesla gebruiker met vouwwagen staan praten en dat scheelt toch wel heel veel in het verbruik t.o.v. een caravan.
Qua rijcomfort is het wel echt geweldig trouwens. De combinatie van een zware auto en veel vermogen voor de caravan rijdt fantastisch. Even een vrachtwagen inhalen is met een lichte aarzeling van je grote teen zo gepiept.
Ik heb met het laden 2x de 200 kW aangetikt. Na de 80% zakt het vermogen flink in duurt het dus even. Maar vanwege de kleine actieradius toch maar wat langer geladen tot de 90%.
Na de vakantie heb ik nog een stuk met een aanhanger gereden en door een foutmelding werkte met de aanhanger de ACC wel. Het kan dus blijkbaar wel. Een minuut of 10 later verdween de foutmelding spontaan en schakelde de ACC dus weer uit.
Kortom, het rijden zelf gaat prima (al is de ACC wel echt een gemis). Het laden onderweg, is me toch wel wat tegengevallen icm een caravan. Vaak laden en onhandig met afkoppelen. We gaan volgend jaar zien hoe de vouwwagen gaat bevallen.
Zeekr 001 Privilege
@TonV uit interesse: wat was je verbruik en welk type caravan? Want de ene caravan is de andere niet, en het kan dus best veel schelen of je model blokkendoos achter de auto hebt hangen of een relatief gestroomlijnde hefdak caravan.
We hebben een Knaus 450 sport. Verbruik lag zo rond de 40 kWh/100 km. De ene keer wat lager, de andere keer wat hoger (ivm bergen, wind tegen etc).Franciesco schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:56:
@TonV uit interesse: wat was je verbruik en welk type caravan? Want de ene caravan is de andere niet, en het kan dus best veel schelen of je model blokkendoos achter de auto hebt hangen of een relatief gestroomlijnde hefdak caravan.
Zeekr 001 Privilege
Dat is inderdaad een flinke jongen. Met een grote vouwwagen (1100kg) of kleine hefdak caravan (Eriba , 750kg) voorspel ik bij een kruissnelheid van 95km/u gebaseerd op eigen ervaringen met andere auto’s (NIO et5, Xpeng G9, IONIQ 5, Skoda Eniaq) een verbruik van ongeveer 26kwh/100km. 300 - 350 km zou je dan in álle omstandigheden makkelijk moeten kunnen halen.TonV schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:45:
[...]
We hebben een Knaus 450 sport. Verbruik lag zo rond de 40 kWh/100 km. De ene keer wat lager, de andere keer wat hoger (ivm bergen, wind tegen etc).
Zou kunnen, denk net iets hoger maar kan ook komen omdat ik zelf vaak net iets sneller tuf dan 100. Heb ervaring met zeg zon 2000kg achter de auto, aanhanger met racewagen er boven op.IonniUnique schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:03:
[...]
Dat is inderdaad een flinke jongen. Met een grote vouwwagen (1100kg) of kleine hefdak caravan (Eriba , 750kg) voorspel ik bij een kruissnelheid van 95km/u gebaseerd op eigen ervaringen met andere auto’s (NIO et5, Xpeng G9, IONIQ 5, Skoda Eniaq) een verbruik van ongeveer 26kwh/100km. 300 - 350 km zou je dan in álle omstandigheden makkelijk moeten kunnen halen.
Ook niet zo hoog die combi, dat doet veel mbt lucht weerstand, maar wel flink zwaarder dan de caravan die jij noemt.
Dan zit ik zo rond de 30-35kwh, had net een iets lager verbruik bij mijn Ioniq5 met zeg 25-30kwh.
Goedemorgen,
Volgens mij heb ik nog niemand anders voorbij zien komen met deze vraag, maar sinds laatste update laadt mijn auto nog maar met max 5.5 kwh ipv de 11kwh die ik thuis op het werk maximaal kan laden. Heb nog geen 22kwh laadpaal geprobeerd.. herkenbaar voor iemand?
Volgens mij heb ik nog niemand anders voorbij zien komen met deze vraag, maar sinds laatste update laadt mijn auto nog maar met max 5.5 kwh ipv de 11kwh die ik thuis op het werk maximaal kan laden. Heb nog geen 22kwh laadpaal geprobeerd.. herkenbaar voor iemand?
Dat is een flink verbruik inderdaad.TonV schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:45:
[...]
We hebben een Knaus 450 sport. Verbruik lag zo rond de 40 kWh/100 km. De ene keer wat lager, de andere keer wat hoger (ivm bergen, wind tegen etc).
Ter vergelijk: met een Kia EV6 AWD in combinatie met een Eriba Touring 530 (max 1300kg, 210cm breed) en 90km/h op de GPS zit ik meestal rond de 28kWh/100km.
Goedemiddag,
Sinds een maandje ook in het bezit van een Zeekr 001! En wat een fijne auto. Nu heb ik best wel wat gelezen op dit topic om een beeld te vormen. Dank voor de mooie interacties, meningen en updates.
Ik heb zo met regelmaat een waarschuwingsmelding en een flinke ruk aan het stuur te pakken met een melding iets met “vluchtstrook melding”. De auto drukt je zo de weg op en soms om plaats te maken voor een tegenligger. Dit gebeurd af en toe op wegen met fiets strook. Zo heb ik deze melding ook al een aantal keren gehad op de snelweg. (Geen vluchtstrook rijden). Deze melding verdwijnt weer na enkele seconden. Echter heb je de ruk aan het stuur al te pakken. Is dit iets waar jullie ook last van hebben? Waar kan ik dit melden aan Zeekr?
Sinds een maandje ook in het bezit van een Zeekr 001! En wat een fijne auto. Nu heb ik best wel wat gelezen op dit topic om een beeld te vormen. Dank voor de mooie interacties, meningen en updates.
Ik heb zo met regelmaat een waarschuwingsmelding en een flinke ruk aan het stuur te pakken met een melding iets met “vluchtstrook melding”. De auto drukt je zo de weg op en soms om plaats te maken voor een tegenligger. Dit gebeurd af en toe op wegen met fiets strook. Zo heb ik deze melding ook al een aantal keren gehad op de snelweg. (Geen vluchtstrook rijden). Deze melding verdwijnt weer na enkele seconden. Echter heb je de ruk aan het stuur al te pakken. Is dit iets waar jullie ook last van hebben? Waar kan ik dit melden aan Zeekr?
Hahaha, OMG! Echt?
Op welk platform draait dit?
Wat een nutteloze feature!
Tja, als je liever een uur naar buiten kijkt op een troosteloze locatie bij een snellader als het druk is, dan heb je hier inderdaad niet zoveel aan.Marshall schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:07:
Hahaha, OMG! Echt?
Hoezo nutteloos??? Toen ik mijn Model 3 had zonder thuislaadpaal stond ik redelijk vaak bij een SC, Netflix + heerlijke stoelen is nog bijna comfortabeler dan thuisMarshall schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:07:
Hahaha, OMG! Echt?
@Justhere klopt, dit is erg vervelend, voor nu doe ik lane assist uit elke keer. Ook omdat ik op wat smallere wegen rij!
Hoe heb je deze staan? ( weet niet of het wat uitmaakt)Jvs. schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:30:
Goedemorgen,
:strip_exif()/f/image/mhp5q4NqaoQpEWWIhbJRXfy8.jpg?f=fotoalbum_large)
Zeekr 001 Privilege 2024
Is dit Netflix? Of Prime? Die apps zie ik niet in de Zeekr store en kan ‘m ook niet via AppleCarPlay benaderen. Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?Heelsum schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:06:
Vanaf vandaag eindelijk entertainment wanneer er in de auto gewacht moet worden, werkt perfect
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op de ZDF app kun je ook films kijken, maar die zijn Duits nagesychroniseerd.
Zeekr 001 Privilege 2024
Een uur bij een snellader? Dan is ie 3x vol hahaHeelsum schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:17:
[...]
Tja, als je liever een uur naar buiten kijkt op een troosteloze locatie bij een snellader als het druk is, dan heb je hier inderdaad niet zoveel aan.
Ik sta niet langer dan 30-45’ en heb dan altijd wel wat te doen inderdaad. Op vakantie lunchen of snacken, bij eventuele andere situaties (die ik me niet kan bedenken) zal ik altijd wel een laptop bij me hebben om te werken, sportkleren om hard te lopen of een goed boek.
En verder idd thuislader dus daar helemaal zinloos. Ik laad thuis of op het werk. 😉
Dus inderdaad, een uur naar een scherm in de auto kijken vind ik echt een zeer nutteloze toevoeging 🤣
[ Voor 3% gewijzigd door Marshall op 06-08-2024 16:45 ]
volgens mij is dat Amazon Prime! wel goed nieuws dat het nu kan...heb het zelf nog niet getest, maar ga ik wel doen...zo te zien is dit via Apple/Android Carplay? als ik zo naar de afbeeldingen kijk...
Wat een geluk dat ze zo voor een sportief, intellectueel persoon zoals u direct een lader vrij maken als u aan komt rijden. Dan moet je inderdaad niet lang wachten en dat is behoorlijk fijn. En je verveelt je nooit, dat is al helemaal een knappe prestatie. Mooi en zeer goed geregeld leven heb jeMarshall schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:44:
[...]
Een uur bij een snellader? Dan is ie 3x vol haha
Ik sta niet langer dan 30-45’ en heb dan altijd wel wat te doen inderdaad. Op vakantie lunchen of snacken, bij eventuele andere situaties (die ik me niet kan bedenken) zal ik altijd wel een laptop bij me hebben om te werken, sportkleren om hard te lopen of een goed boek.
En verder idd thuislader dus daar helemaal zinloos. Ik laad thuis of op het werk. 😉
Dus inderdaad, een uur naar een scherm in de auto kijken vind ik echt een zeer nutteloze toevoeging 🤣
Maar geloof me, er bestaan mensen die dit wel een mooie feature vinden, de netflix app is al een miljard keer gedownload.
Geen idee of ik hier reclame mag maken, maar er is een mooi systeem wat perfect samenwerkt met de auto. Netflix, viaplay, amazone, vrijwel alles werkt behalve Disney plus.
Mocht iemand meer willen weten, stuur een bericht. Dan hoeven andere mensen zich ook niet aan deze nutteloze dingen te irriteren.
Mocht iemand meer willen weten, stuur een bericht. Dan hoeven andere mensen zich ook niet aan deze nutteloze dingen te irriteren.
Geen noodzaak voor een ondertoon toch?Heelsum schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:12:
[...]
Wat een geluk dat ze zo voor een sportief, intellectueel persoon zoals u direct een lader vrij maken als u aan komt rijden. Dan moet je inderdaad niet lang wachten en dat is behoorlijk fijn. En je verveelt je nooit, dat is al helemaal een knappe prestatie. Mooi en zeer goed geregeld leven heb je![]()
Maar geloof me, er bestaan mensen die dit wel een mooie feature vinden, de netflix app is al een miljard keer gedownload.
Ik vind het een zinloze feature, blij voor je dat jij (en miljoenen anderen) er blij mee zijn.
Verveel me regelmatig, weest gerust. Zie alleen de meerwaarde niet van nog meer schermgebruik. Laat staan in de auto waar ik nooit zo lang hoef te wachten.
Vermoedelijk gaat iedereen inderdaad dus voor me aan de kant, want tot op heden welgeteld 1x 5’ moeten wachten op een laadpaal, inclusief de snelladers deze zomervakantie aan de Franse tolwegen. Verder altijd plek.
Zet je bij elke rit de lane keeping assist uit? Die is er volgens mij verantwoordelijk voor.Justhere schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:40:
Goedemiddag,
Vandaag eerste reisdag van 600 km er op zitten. Heerlijk gereden, verbruik 19,7 gemiddeld. Gemiddeld 110 km/u in NL. Duitsland.. tsja, iets harder. :-)
Wat een fijne reisauto!
[ Voor 8% gewijzigd door RobB_W op 06-08-2024 18:23 ]
De stevige stuurcorrectie is herkenbaar. Wat ik zelf veel irritanter en zelfs gevaarlijk vind is het alarm wat hiermee gepaard gaat. Zelfs met meldingen op het laagste geluidsniveau, vind ik de melding veel te hard. Hetzelfde geldt voor het alarm dat iedere keer gaat als je van baan wisselt met acc ingeschakeld. Jammer dat dit niet veel zachter kan worden ingesteld of worden uitgezet.Justhere schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:40:
Goedemiddag,
De stuurreactie haalt inderdaad nogal de zen uit je rit die de auto verder wel verzorgt. Bij mij is het standaard elke rit:S60 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:06:
[...]
De stevige stuurcorrectie is herkenbaar. Wat ik zelf veel irritanter en zelfs gevaarlijk vind is het alarm wat hiermee gepaard gaat. Zelfs met meldingen op het laagste geluidsniveau, vind ik de melding veel te hard. Hetzelfde geldt voor het alarm dat iedere keer gaat als je van baan wisselt met acc ingeschakeld. Jammer dat dit niet veel zachter kan worden ingesteld of worden uitgezet.
0. Soms wachten tot het zwarte Zeekr scherm verdwijnt, want anders kan ik nergens bij, en dan via de snelkoppelingen:
1. Snelheidswaarschuwing uit
2. Bestuurdersbewaking uit
3. Lane keeping assist uit.
Ik baal wel een beetje van elke keer alles uitzetten, zelfs met snelkoppelingen. Liever zou ik ze dan net als bij Tesla in het menu onderin hebben. Daar kun je 2
Maar goed, als mijn eerste punt verholpen is, is de neiging om alvast te rijden en tijdens het rijden de waarschuwing uit te zetten voor snelheid (woon in 30 km zone en als je 33 rijdt gaat meteen alarm af) ook grotendeels verdwenen.
Het lijkt me niet gewenst om zoveel handelingen tijdens het rijden te doen, zeker niet in de wijk, waar doorgaans ook fietsers zijn en kinderen zo de straat op lopen.
Daarom doe je dat voor je wegrijdt, kost ongeveer 5 secondenmitsumark schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:05:
Het lijkt me niet gewenst om zoveel handelingen tijdens het rijden te doen, zeker niet in de wijk, waar doorgaans ook fietsers zijn en kinderen zo de straat op lopen.
Daarnaast @ruudhermans78, 30 in woonwijk is al best wel hard. 33 nog meer, het kan echt net verschil zijn tussen een dood kind of niet.
:fill(white):strip_exif()/f/image/tdSVhKIfMUSZSz3GL6bqaHzg.png?f=user_large)
/f/image/J4gkq12Omd7bxoRqTkkO7LW7.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb deze allemaal in het snelmenu gezet. Alleen snelheid meldingen zet ik uit. Na de update werkt het goed!