Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 27 ... 44 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 09:29
Ecological schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:19:
[...]

Ik raad je aan om even langs te rijden. De 1.0.1b lijkt inderdaad op het trekhaak probleem. Als je geen trekhaak hebt, dan is het natuurlijk iets anders maar ik zou dan alsnog langsrijden. :+

Geen ervaring met de aliexpress geurtjes. maar ik zou dat gewoon doen.

/edit: Ja, het is zonde van je tijd, maar dit is wel eenmalig en dit gaat bijna altijd fout bij elke bedrijf. Bij heel veel merken moet je nog steeds naar de garage rijden sowieso.
Fout bij elk bedrijf? Die ervaring heb ik niet. Heb hiervoor BMW, Mercedes en Polestar gereden en zelfs die laatste heeft het updaten ondertussen onder de knie gekregen. De eerste twee waren vanaf dag 1 foutloos.

Ik vind het niet erg om even naar de dealer te rijden maar Zeist is voor mij niet echt om de hoek. Hopen dat het nog op een normale manier geregeld kan worden.

Geurmodules ga ik bestellen, zal de ervaring hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-04 22:11
cyrax schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:39:
[...]

Geurmodules ga ik bestellen, zal de ervaring hier delen.
Waar kan je dat bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Sinds 1.1.2 komen de meldingen veel later naar de app (ipv meteen)

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
  • Laatst online: 11-06 22:43
De afgelopen dagen verscheen in het scherm een 3D animatie, zo gauw ik de richtingaanwijzer aanzette én ik minder dan 30 km/h reed. Vergelijkbaar met zoals de auto in 3D modus wordt gepositioneerd in de parkeerapp.
Nu heb ik dit niet meer. Ik ben me er niet bewust van dat ik hiervoor een instelling heb gewijzigd. Vond het wel een leuke gimmick. Iemand een idee hoe je dit weer kunt activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:34
El Fuego schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:26:
De afgelopen dagen verscheen in het scherm een 3D animatie, zo gauw ik de richtingaanwijzer aanzette én ik minder dan 30 km/h reed. Vergelijkbaar met zoals de auto in 3D modus wordt gepositioneerd in de parkeerapp.
Nu heb ik dit niet meer. Ik ben me er niet bewust van dat ik hiervoor een instelling heb gewijzigd. Vond het wel een leuke gimmick. Iemand een idee hoe je dit weer kunt activeren?
Dat is 1 van de instellingen bij het parkeerscherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-04 21:57
Daveypayvey schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:19:
Idd sinds die update is die app een drama.
Hoe moeilijk kan het zijn🥴
If it ain’t broken don’t try to fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

App een drama? Doet bij mij wat ie doen moet. Meldingen kwamen gister later, da’s bij mij het enige.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
Daveypayvey schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:26:
App een drama? Doet bij mij wat ie doen moet. Meldingen kwamen gister later, da’s bij mij het enige.
Wordt er meer op keer uitgegooid.
Zeer frustrerend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
aim-creativity schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:14:
[...]

Wordt er meer op keer uitgegooid.
Zeer frustrerend
Heb al een half uur geleden auto geparkeerd maar volgens de app rijdt ik nog met een respectabele snelheid van 103km/h 😂😂🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 18:25
Daveypayvey schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:19:
Er zit soms wel bijna 2 uur vertraging in…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
RuudBurger schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:47:
[...]

Dat is 1 van de instellingen bij het parkeerscherm.
Die instellingen moet je eigenlijk elke rit valideren, namelijk heel instabiel en instellingen staan regelmatig uit incl de parkeersensoren. Pas ermee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Bavarois1 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:59:
De telefoon als sleutel werkt ook wel top.
Toch al geregeld gebruikt.

Op FB zag ik een foto voorbij komen met dat er een beta AI functie in de zeekr zit/komt.
Is dat al met de laatste update?
Digitale keys werken niet, zet je data verbinding/internet op je telefoon maar eens uit.

Als het dan werkt heet het digitale key, en dan heb je nog 2 variaties.

Eentje vanuit de wallet (keycard gebruik) en een via BT (en dat is wat je eigenlijk wil) waarbij je telefoon gewoon onaangeraakt kunt gebruiken.

Nu werkt het via de app en inet. Anders kom je de auto echt niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Daveypayvey schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:26:
Btw, heb alles weer eens gereboot en tevens uit en ingelogd, eens zien of het dan wat beter en stabieler werkt…..

Na 2 dagen gebruik verlang ik terug naar versie 1.1, app gebruik ik namelijk voor openen/koelen rijden etc etc en nu is dat echt hopeloos geworden.

Rest vd functies is (nagenoeg) niets aan verbeterd en deze performance verslechtering is dusdanig dat ik dan liever 1.1 terug heb.

Weet iemand hoe je dat zou kunnen doen wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
cyrax schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:19:
[...]

Zal haast wel moeten ja en als er na m'n vakantie nog niets veranderd is ga ik dit ook doen. Vind het alleen zonde van m'n tijd om naar Zeist te moeten rijden voor een 'Over The Air' update. Ik heb het gevoel dat er in het beheersysteem een vinkje niet goed staat of iets dergelijks.
Laat ze gewoon bij je langs komen op het werk of thuis. Of laat ze de auto ophalen. Dat doet men allemaal keurig namelijk. Althans bij mij wel al een keer of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Net even contact gehad met Zeekr, versie terug is onmogelijk zo gaf men me aan. Vreemd maar schijnbaar is dat zo.

Als je in de huidige versie issues tegenkomt zoals bv performance issues zowel in de auto als icm met de telefoon dan graag bij Zeekr aangeven.

Wie weet gaat men er dan snel mee aan de slag (in de back end in China).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

spidertje schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:33:
[...]

Digitale keys werken niet, zet je data verbinding/internet op je telefoon maar eens uit.

Als het dan werkt heet het digitale key, en dan heb je nog 2 variaties.

Eentje vanuit de wallet (keycard gebruik) en een via BT (en dat is wat je eigenlijk wil) waarbij je telefoon gewoon onaangeraakt kunt gebruiken.

Nu werkt het via de app en inet. Anders kom je de auto echt niet in.
Bij werkt ie echt via BT. Dat zie ik doordat het BTicoontje in de app eerst grijs/zwart begin te knipperen als er op klik.

Daarna wordt ie zwart en heb ik BT connectie en werkt mijn sleutel.

Klikken op het icoontje hoeft niet. Als je telefoon BT verbinding heeft wordt het icoontje ook zwart (daaraan kan je zien dat je connectie hebt).

In de afbeelding hieronder is ie grijs (dus (nog) geen verbinding.

Met zwart kun je de auto ontgrendelen door op het icoontje (slotje) te klikken èn kun je ook rijden. Werkt voor mij dus prima. Doet wat ik wil, ook de auto koelen bijvoorbeeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Daveypayvey op 19-07-2024 09:53 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJVaNvK41f2Fxwnl3AgkfHRWsmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g23Mu4EfMsTt01FIiBTkxKz9.jpg?f=fotoalbum_large

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19:47
@spidertje Waar meldt je jouw commentaar bij Zeekr? Telefonisch of per mail. Bij mail krijg ik het idee dat er AI achter zit, die terugmailt dat ondanks mijn gemelde probleem alles volgend t boekje werkt. Wat zijn jouw ervaringen. Overigens hoop ik dat de software issues in Zweden worden opgelost en niet in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Daveypayvey schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:28:
[...]

Bij werkt ie echt via BT. Dat zie ik doordat het BTicoontje in de app eerst grijs/zwart begin te knipperen als er op klik.

Daarna wordt ie zwart en heb ik BT connectie en werkt mijn sleutel.

Klikken op het icoontje hoeft niet. Als je telefoon BT verbinding heeft wordt het icoontje ook zwart (daaraan kan je zien dat je connectie hebt).

In de afbeelding hieronder is ie grijs (dus (nog) geen verbinding.

Met zwart kun je de auto ontgrendelen door op het icoontje (slotje) te klikken èn kun je ook rijden. Werkt voor mij dus prima. Doet wat ik wil, ook de auto koelen bijvoorbeeld.
Zet eens je data gebruik uit van de 4G.... laat dan eens zien wat je ziet bij opstarten van de app.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
krisje schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:18:
@spidertje Waar meldt je jouw commentaar bij Zeekr? Telefonisch of per mail. Bij mail krijg ik het idee dat er AI achter zit, die terugmailt dat ondanks mijn gemelde probleem alles volgend t boekje werkt. Wat zijn jouw ervaringen. Overigens hoop ik dat de software issues in Zweden worden opgelost en niet in China.
Ik heb dat bij hoofd vd technische dienst Zeekr gedaan, deze keer weer eens via WhatsApp.

Email heb ik inderdaad opgegeven, want daar is het idd een AI/Chapbot lijkt het en geen idee wat er dan mee gebeurd....

btw, advies was om SOS knop 10s in te houden (soort van ctrl-alt-delete voor Windows machines) want dan wordt de verbinding met niet opnieuw ingesteld.

Levert niet heel veel op zag ik al deze ochtend, blijft traag en de statussen op de telefoon zijn Zeekr niet up2date helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

spidertje schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:54:
[...]

Zet eens je data gebruik uit van de 4G.... laat dan eens zien wat je ziet bij opstarten van de app.. :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQerlvW6BlKZFD52I0xKPFJCl7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZTIDBMAdsUoxtWm3dxAydF4.jpg?f=fotoalbum_large

Geen 4G en zwart BT icoontje. Deur gaat open en rijden lukt ook. Geen kaart of sleutel aanwezig. Alleen mijn telefoon (zonder 4G)

[ Voor 5% gewijzigd door Daveypayvey op 19-07-2024 12:08 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Daveypayvey schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:04:
[...]

[Afbeelding]

Geen 4G en zwart BT icoontje. Deur gaat open en rijden lukt ook. Geen kaart of sleutel aanwezig. Alleen mijn telefoon (zonder 4G)
Ik open en sluit de auto ook via de app sinds het begin. Maar als ik wifi uitzet en data gebruik ook dan zie ik dit…. Iphone 14 pro trouwens hier icm Zeekr app 2.0 en laatste versie IOS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0qWw0hqbpeEqAL7HFmOaIYUehg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jMpPwnlKZevtXS6PbDaOzXHs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txfZddBP8TUExGvPFz3HfDJPOSM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8VAvlVYGPKpKzj0TJZptJYq9.png?f=fotoalbum_large

Heel benieuwd hoe jij dat voor elkaar hebt gekregen. Met name voor in parkeergarages bv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

App versie 2.0.0, iPhone 13 pro, ios 17.5.1.

Heb niets bijzonders gedaan.

1e versie van de app werkte prima, maar niet altijd constant. Laatste versie van de app werkt tot nu toe zonder haperingen en volledig. Mijn vrouw en ik hebben op onze eigen telefoon (zij heeft een iPhone 14) een digitale sleutel aangemaakt die allebei goed werken.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Daveypayvey schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:35:
App versie 2.0.0, iPhone 13 pro, ios 17.5.1.

Heb niets bijzonders gedaan.

1e versie van de app werkte prima, maar niet altijd constant. Laatste versie van de app werkt tot nu toe zonder haperingen en volledig. Mijn vrouw en ik hebben op onze eigen telefoon (zij heeft een iPhone 14) een digitale sleutel aangemaakt die allebei goed werken.
Opmerkelijk, ik krijg de app dan met geen mogelijkheid gestart…. Dat zie je hierboven.

Ik zal weer eens een nieuwe sleutel aanmaken, wie weet is dat een oplossing.

Btw… aut BT connectie heb ik vrijwel nooit… moet altijd op dat bt icoontje klikken eigenlijk, en voordat ik alle meldingen en bv cam instellingen heb gevalideerd is regelmatig de bt verbinding alweer gestopt.

Gaat het bij jou wel automatisch? Zonder de telefoon of app dus in de hand portieren open en sleutel herkend om te kunnen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

spidertje schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:55:
[...]

Opmerkelijk, ik krijg de app dan met geen mogelijkheid gestart…. Dat zie je hierboven.

Ik zal weer eens een nieuwe sleutel aanmaken, wie weet is dat een oplossing.

Btw… aut BT connectie heb ik vrijwel nooit… moet altijd op dat bt icoontje klikken eigenlijk, en voordat ik alle meldingen en bv cam instellingen heb gevalideerd is regelmatig de bt verbinding alweer gestopt.

Gaat het bij jou wel automatisch? Zonder de telefoon of app dus in de hand portieren open en sleutel herkend om te kunnen rijden?
Ik heb mijn instellingen bewust zo staan dat mijn auto niet automatisch open gaan als ik bij de auto kom. Ik moet dus de deurhandel aanraken als ik mijn sleutel bij me heb. Als ik alleen mijn telefoon bij me heb dan moet ik dus op het slotje in de app klikken.

Hoop dat het aanmaken van een nieuwe sleutel de oplossing is! Succes!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Daveypayvey schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:05:
[...]

Ik heb mijn instellingen bewust zo staan dat mijn auto niet automatisch open gaan als ik bij de auto kom. Ik moet dus de deurhandel aanraken als ik mijn sleutel bij me heb. Als ik alleen mijn telefoon bij me heb dan moet ik dus op het slotje in de app klikken.

Hoop dat het aanmaken van een nieuwe sleutel de oplossing is! Succes!
Nieuwe sleutel aanmaken lukt me niet, de oude laat zich niet verwijderen. Denk dat ik het issue mogelijk heb gevonden trouwens.

Als je de app sluit en dan wifi/datagebruik uitzet en app weer wil opstarten lukt dat niet. Als de app open staat en je zet wifi/datagebruik uit dan blijft de app werken. Gok dat die alleen bij opstarten die verbindingen controleert… onterecht trouwens als dat zo is want je zou altijd met een digikey je auto moeten kunnen openen en starten zonder dataverbinding met inet.

Btw, aut openen werkt hier niet. Als je eens tijd hebt probeer het dan ook eens te testen want ben benieuwd of dat bij je werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ledoEx0nTfSO620oPdmCWt_1EDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXuSkkBtr1dA1MaZC82WtugI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIBuRBUZ9bhglmTOOO5_WFLEg9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qMMI551xmHMrWgF52SeVKsLz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROgYrr-lKj0kUEAYOKdB7ntGp5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LYOLcG01aNqaeOcBigqj2XGV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qE6zjnh5jOPFtUlaimMHXd1H3yg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcO1FMh5IQpWIURGHR71FUtz.jpg?f=fotoalbum_large

En roept u maar, staat de airco nu aan of uit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotokkie
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 15-06 10:27
Heeft iemand al ervaring met deze site voor accesoires?
https://www.geelyevs.com/collections/zeekr-001-accessories

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Als ik de producten zie, denk ik dat dit een dropshipper is die van ali-express gebruik maakt. Dan zou ik het bij die laatste genoemde zelf bestellen.

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavarois1
  • Laatst online: 22-04 22:11
spidertje schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:21:
[...]

Nieuwe sleutel aanmaken lukt me niet, de oude laat zich niet verwijderen. Denk dat ik het issue mogelijk heb gevonden trouwens.

Als je de app sluit en dan wifi/datagebruik uitzet en app weer wil opstarten lukt dat niet. Als de app open staat en je zet wifi/datagebruik uit dan blijft de app werken. Gok dat die alleen bij opstarten die verbindingen controleert… onterecht trouwens als dat zo is want je zou altijd met een digikey je auto moeten kunnen openen en starten zonder dataverbinding met inet.

Btw, aut openen werkt hier niet. Als je eens tijd hebt probeer het dan ook eens te testen want ben benieuwd of dat bij je werkt.
Zonder internet start de app niet eens op.

Benieuwd hoe dat is als je in markeer garage staat zonder data 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Bavarois1 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:15:
[...]

Werkt dus wel

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Bavarois1 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:15:
[...]

Exact! En digital keys dienen gewoon te werken zonder internet. Dan zijn het pas digital keys namelijk.

Als de app al draait en openstaat dan wordt er niet op opnieuw steeds naar inet gezocht, dan kun je wel inloggen. Ik gok trouwens dat je dat wel binnen een bepaalde tijd moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Nee dus, herhaal de stappen maar eens zoals ik die aangaf en je zal zien je kunt niks meer met de app.

Btw, ook bij andere Geely labels is er sinds deze week weer meer te doen met niet werkende of traag werkende internet verbindingen. Past in wat we ook met de Zeekr zien sinds aantal dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

spidertje schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:01:
[...]

Nee dus, herhaal de stappen maar eens zoals ik die aangaf en je zal zien je kunt niks meer met de app.

Btw, ook bij andere Geely labels is er sinds deze week weer meer te doen met niet werkende of traag werkende internet verbindingen. Past in wat we ook met de Zeekr zien sinds aantal dagen.
Waarom zou ik die stappen herhalen? Ik ben geen tester, maar berijder.
De app werkt, of ik nou in een garage sta of niet. Of ik internet heb of niet. Daarnaast heb ik een sleutel die als afstandbediening werkt en als NFC. En een Zeekr kaart die werkt. Ik kan de auto dus altijd in en altijd rijden.

Prima dat je steeds je gelijk wilt halen, maar ik stop hier de discussie.

Ik geniet nog steeds volop van deze geweldige auto! En velen met mij!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Zeekr heeft afg week baanbrekende technologie toegevoegd, namelijk een heatwave cam voor de 001. Super spectaculair nieuws lijkt me, geen ander merk heeft dit nog namelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cjsu9LEWYIOG6F5YcgmSo0GLMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIICWTGmEjq1TskAgn2F32wk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Daveypayvey schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:50:
[...]

Ik geniet nog steeds volop van deze geweldige auto! En velen met mij!
Velen kunnen het niet zijn gezien de verkoop aantallen… hooguit 100n.
Fijn trouwens dat je geniet van je auto. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-05 18:29
Hier ook nul komma nul issues. App werkt, auto instellingen werken, camera’s staan goed (wat wil je er überhaupt aan wijzigen?) en ook de radio staat gewoon op laatst ingestelde station.
CC niet getest want rijd binnenland Frankrijk en dan bepaal ik graag per haarspeldbocht zelf de snelheid 🤣

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marshall
En ook een krappe Y-turn over de kruising met ongelijke hellingen langs een ravijn lukt (met bandenstrepen op de weg en een licht verhoogde hartslag). Meteen even getest voor jullie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
spidertje schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:26:
Zeekr heeft afg week baanbrekende technologie toegevoegd, namelijk een heatwave cam voor de 001. Super spectaculair nieuws lijkt me, geen ander merk heeft dit nog namelijk.

[Afbeelding]
Die had ik ook vandaag🥴🤭
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ft9iKH7-u84eOQqT814wKFZwpdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aEe7aeBthUo8XSOvYbIMklHC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Super modern. Ik denk dat de grote Chineze leider op deze manier bv drugs labs wil detecteren :)

Echt we mogen maar gelukkig zijn met die advanced technology on board :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 09:27
Batterij vervangen van afstandsbediening en doet niks meer…

Moet die gereset worden of wat?
Kom er niet uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-06 17:33
Rokz schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:37:

Kom er niet uit
Heb je hem er goed in gedaan en niet op zijn kop? Kan zijn dat die niet goed contact maakt, ik zou hem even beetje verplaatsen.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:03
Rokz schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:37:

Kom er niet uit
Laatst ook gehad. Bij Zeekr langs gegaan, ze hebben toen de firmware van de sleutel ge-update.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Marshall
Ik moet echt zeggen dat het meenemen van de Zeekr naar Frankrijk alleen maar positief heeft bijgedragen aan mijn mening over de auto. Wat rijdt deze wagen comfortabel op zowel bergweggetjes als de autoroute. Navigatie werkt boven verwachting op een enkel weggetje dat Zeekr begaanbaar acht maar ik toch iets te onverhard vind 🤣. CarPlay biedt dan eventueel uitkomst. Camera’s rondom helpen bij krappe plekjes of smalle dorpshoekjes.
Laden gaat overal echt supermakkelijk.
En de ruimte… meer dan voldoende voor 4p en een grote hond.
Wat een heerlijke auto voor vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnPS2
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 25-05 11:14
Heeft er iemand een idee/oplossing voor een reservewiel/thuiskomer voor de 001

Ga binnenkort naar Kroatië, en in het verleden al enkele keren een lekke band daar gehad 😬

Laatst een schroef in mijn band, kon op eigen gelegenheid nog naar de garage komen, maar daar bleek dat deze niet gemaakt kon worden, .... de uitzonderlijke 22" maat niet op voorraad, dus moest mijn Zeekr een nachtje overblijven .....

Dit wil ik uiteraard voor de vakantie voorkomen

Iemand suggesties.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Band in trekhaakkoffer?

Of vastbinden op het dak :+

Natuurlijk past een band ook in de grote achterbak. Maar je bent dan wel veel ruimte kwijt.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balmoral
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 04-06 16:50

Balmoral

Zeekr 001 Privilege Grey

Sinds een paar weken in bezit van een Zeekr en sinds dit weekend terug van een roadtrip door Noorwegen met de Zeekr 001. Geweldige ervaring om met deze comfortabele en goed rijdende auto op de snelweg, af en toe off road door de bossen en langs de fjorden te rijden. Onderweg veel bekijks met overwegend positieve reacties. In Bergen nog even in de nieuwe Polestar 4 gezeten en hier is erg veel herkenbaar. De medewerkers van Polestar kwamen naar buiten toen ze hoorden dat ik met een Zeekr in Noorwegen was. Ze hebben de Zeekr aan alle kanten bekeken en gefotografeerd. :)

Na 5 jaar met veel plezier een Tesla te hebben gereden mis ik met name het superieure navigatiesysteem van Tesla. Daarnaast moet ik wennen dat ik steeds radio of spotify opnieuw moet activeren bij het wegrijden.

Het opladen is in Noorwegen trouwens geweldig geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.X
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20-11-2024
Wie weet wat er bij Zeekr aan de hand is? De landelijke website ligt er al de hele dag uit en zijn niet meer bereikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20:43

S60

En profil hebben ze toch wel wat gelijkenis...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hCdZ3ez9MLkgp4FNIdL9XiGtweQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xaxILgKMfx5hbgrjAYyWJ2oz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vlS8M0UnX7LEVe9VhFOe66ST5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4t3hkQqVmNlgtlCLQjvShu7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:14
Mr.X schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:40:
Wie weet wat er bij Zeekr aan de hand is? De landelijke website ligt er al de hele dag uit en zijn niet meer bereikbaar.
Website werkt weer zo te zien, ik was ook even aan het kijken naar dealer locaties om eens een 001 te kunnen bezichtigen :D

Kennelijk cache :(

[ Voor 4% gewijzigd door Suicyder op 22-07-2024 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacarst
  • Laatst online: 07-04 19:08

Jacarst

Zeekr 001 Privilege Grey

Balmoral schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:06:
Sinds een paar weken in bezit van een Zeekr en sinds dit weekend terug van een roadtrip door Noorwegen met de Zeekr 001. Geweldige ervaring om met deze comfortabele en goed rijdende auto op de snelweg, af en toe off road door de bossen en langs de fjorden te rijden. Onderweg veel bekijks met overwegend positieve reacties. In Bergen nog even in de nieuwe Polestar 4 gezeten en hier is erg veel herkenbaar. De medewerkers van Polestar kwamen naar buiten toen ze hoorden dat ik met een Zeekr in Noorwegen was. Ze hebben de Zeekr aan alle kanten bekeken en gefotografeerd. :)

Na 5 jaar met veel plezier een Tesla te hebben gereden mis ik met name het superieure navigatiesysteem van Tesla. Daarnaast moet ik wennen dat ik steeds radio of spotify opnieuw moet activeren bij het wegrijden.

Het opladen is in Noorwegen trouwens geweldig geregeld.
Welke laadpas/app heb je in Noorwegen gebruikt? Wij overwegen in het najaar ook die kant op te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balmoral

Balmoral

Zeekr 001 Privilege Grey

Jacarst schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:16:
[...]

Welke laadpas/app heb je in Noorwegen gebruikt? Wij overwegen in het najaar ook die kant op te gaan.
Ik heb overwegend de Tesla app gebruikt om te laden bij Tesla superchargers. Verder 2 keer de e-flux kaart en 1 keer de Zeekr kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:24
Suicyder schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:52:
[...]

Website werkt weer zo te zien, ik was ook even aan het kijken naar dealer locaties om eens een 001 te kunnen bezichtigen :D

Kennelijk cache :(
Site werkt nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balmoral

Balmoral

Zeekr 001 Privilege Grey

Ben sinds vandaag uitgelogd. Als ik wil inloggen moet ik via de app op de telefoon de qr code scannen. Ik krijg echter geen qr code te zien alleen de pijltjes in een cirkel. Hierop drukken doet niets. Weet iemand raad?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emL7d5dG0ioHPx1N9AChjGfpmko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTb1q7hJH0q5HRBk8otW1VDG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Er was vandaag blijkbaar een grote storing bij Zeekr.

Had ze er trouwens al voor gewaarschuwd afg week nav de performance issues van de app/connectie in de auto dat er in de back end issues zijn maar jah…. werd weggewaaid door Zeekr.

Nog steeds zijn er issues maar fijne is wel dat de performance vd app en auto connectie weer in orde zijn. Zelfs de auto ging aut op slot toen ik de app alleen maar opende toen ik bij de auto wegliep….

Heb bij Zeekr aangegeven, hoe het maar zo dat de auto gegevens in de app niet goed worden opgehaald of berichten niet binnenkomen want dat nadeel weegt niet op tegen de performance wat mij betreft.

Ohjah, ineens werkt acc op de snelweg heel behoorlijk. In ieder geval voldoende nu om te gebruiken op de snelweg in NL met zeg zon 110km op de teller in de “spits”. Afg week was dat nog veel slechter, ook na de OS update….

Wellicht een relatie met de grote storing van vandaag en/of reset/boot etc van de back end processen? Zou me niks verbazen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Fuego
  • Laatst online: 11-06 22:43
Lees in verschillende berichten dat de prestaties van de app zijn verbeterd, al dan niet vanwege een reset na de grote computerstoring. Sindsdien heb ik een witte Performance als auto in de app staan. En ik was zo blij met mijn blauwe Long Range….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
El Fuego schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:03:
Lees in verschillende berichten dat de prestaties van de app zijn verbeterd, al dan niet vanwege een reset na de grote computerstoring. Sindsdien heb ik een witte Performance als auto in de app staan. En ik was zo blij met mijn blauwe Long Range….
App lijkt inderdaad nadat je focus verliest (dus naar andere app gaat of naar je home screen) gewoon verbonden te blijven.... Dat is al heel wat, morgen even checken of we dan ook de auto zo inkomen, verwacht dat nog niet, maar het is alweer een stap als ze de app met verbinding live kunnen houden op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-05 21:06
Balmoral schreef op maandag 22 juli 2024 @ 18:16:
Ben sinds vandaag uitgelogd. Als ik wil inloggen moet ik via de app op de telefoon de qr code scannen. Ik krijg echter geen qr code te zien alleen de pijltjes in een cirkel. Hierop drukken doet niets. Weet iemand raad?
[Afbeelding]
Vaak komt dit omdat hij tijdelijk geen internet verbinding heeft. Klok loopt dan mogelijk ook niet goed bv. Kwestie van geduld hebben, het lost zichzelf als het goed is wel weer op.

Vandaag overigens ook de V2L adapter van brambo123 binnengekregen. Werkt uitstekend! Inpluggen, ontladen starten en hij doet het.

[ Voor 8% gewijzigd door Windom Earle op 23-07-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
Weet iemand hoe je je auto kan starten als je sleutel je in de steek laat. Kan met mobiel de auto openen e.d. maar hij herkend sleutel niet. Zal wel iets met de batterij van de sleutel te maken hebben🤬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20:58
aim-creativity schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:16:
Weet iemand hoe je je auto kan starten als je sleutel je in de steek laat. Kan met mobiel de auto openen e.d. maar hij herkend sleutel niet. Zal wel iets met de batterij van de sleutel te maken hebben🤬
Volgens mij zei iemand hier laatst dat de keyfob ook als card moet werken via de telefoonlader, maar heb dat zelf niet geprobeerd. Succes in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensz89
  • Laatst online: 25-07-2024
Beste zeekr rijders,

Ik heb een performance uitvoering waarbij ik met de zomerbanden boven de 100km/h veel bijgeluid ervaar. Een zoemend geluid. Hebben meer performance rijders last van dit geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
AcrobaticZebra schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:48:
[...]

Volgens mij zei iemand hier laatst dat de keyfob ook als card moet werken via de telefoonlader, maar heb dat zelf niet geprobeerd. Succes in ieder geval
Inmiddels thuis
Na telefoon resetten deed hij het ineens weer
Vrijdag maar langs bij Zeekr om die keyfob te updaten. Kreeg door dat dit een mogelijke oorzaak is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
aim-creativity schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:49:
[...]

Inmiddels thuis
Na telefoon resetten deed hij het ineens weer
Vrijdag maar langs bij Zeekr om die keyfob te updaten. Kreeg door dat dit een mogelijke oorzaak is
Ik heb idd geborneerdheden de keyfob op de telefoonoplader te leggen (schijnt op zijn kop te moeten🤪) maar dat deed niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 16:00
Even iets anders: binnenkort ga ik naar Engeland en bij andere auto's heb je dan van die stickers nodig om de koplampen deels af te schermen. Ik heb mij natuurlijk ook van die stickers laten aansmeren maar volgens mij kan dat helemaal niet bij de ZEEKR. Voor het grootlicht hebben we natuurlijk de actieve matrixverlichting dus daar geen probleem, voor het dimlicht weet ik het niet. Ik kan het ook niet zo 1-2-3 in de documentatie terugvinden.

Iemand een idee of ervaring?

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
aim-creativity schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:16:
Ik heb begrepen dat je sleutel ook als NFC key werkt, dus aan de zijstijl en in de auto op de plek van de telefoonlader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S60

S60

HDoc schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:53:
Even iets anders: binnenkort ga ik naar Engeland en bij andere auto's heb je dan van die stickers nodig om de koplampen deels af te schermen. Ik heb mij natuurlijk ook van die stickers laten aansmeren maar volgens mij kan dat helemaal niet bij de ZEEKR. Voor het grootlicht hebben we natuurlijk de actieve matrixverlichting dus daar geen probleem, voor het dimlicht weet ik het niet. Ik kan het ook niet zo 1-2-3 in de documentatie terugvinden.

Iemand een idee of ervaring?
Die stickers lijken mij meer iets van vroeger.
Met dagrijverlichting is het sowieso nutteloos. Ik zie geen Engelse auto's hier met stickers rijden.
Wij hebben pas geleden een rondrit gemaakt in Engeland en geen stickers geplakt.
Ik heb ook geen Europese auto daar gezien die ze wel hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60

S60

a

[ Voor 99% gewijzigd door S60 op 24-07-2024 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-06 16:30

BPi

Balmoral schreef op maandag 22 juli 2024 @ 18:16:
[Afbeelding]
Auto even verbinden met je thuiswifi of je telefoon als hotspotje.
Hier thuis heb ik dat ook af en toe omdat de auto dan net in een netwerkgat staat voor 4 of 5G.
Als goed is blijft de inlogmelding daarna weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balmoral

Balmoral

Zeekr 001 Privilege Grey

BPi schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:24:
[...]

Auto even verbinden met je thuiswifi of je telefoon als hotspotje.
Hier thuis heb ik dat ook af en toe omdat de auto dan net in een netwerkgat staat voor 4 of 5G.
Als goed is blijft de inlogmelding daarna weer weg.
Opgelost, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonniUnique
  • Laatst online: 23:14
Wat zijn inmiddels de ervaringen met de range in de zomer? Hoever komt de Zeekr001 dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
IonniUnique schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:46:
Wat zijn inmiddels de ervaringen met de range in de zomer? Hoever komt de Zeekr001 dan?
Voor 99,9% van de mensen ver genoeg. Wat ik fijn vind is dat het zoveel range is dat ik er niet over hoef na te denken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
Volgens mij gewoon tussen 500 en 590.
Ik heb überhaupt niet exact gekeken.
Zit dacht ik net onder de 20kW/100km gemiddeld over 12.000km
En dan rij ik gewoon de snelheid die je mag rijden dus 100 tot 130 op snelweg.

Resumé
Meer dan genoeg maar de mijne is operational lease dus hoe vaak ik ook moet stekkeren merk ik zelf weinig van😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60

S60

Op mijn Zeekr app krijg ik wel de melding dat er een update is naar 1.1.2, maar een melding op het scherm in de auto heb ik nog niet gehad.
Updaten via de app is bij mij niet mogelijk.
Klopt het dat updaten alleen werkt via de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
S60 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:44:
Op mijn Zeekr app krijg ik wel de melding dat er een update is naar 1.1.2, maar een melding op het scherm in de auto heb ik nog niet gehad.
Updaten via de app is bij mij niet mogelijk.
Klopt het dat updaten alleen werkt via de auto?
Ik heb uberhaupt nog geen update langs zien komen, maar Ik zou hem wel vanuit de auto starten in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VincentHalsema
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-05 18:01
Ecological schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:22:
[...]

Voor 99,9% van de mensen ver genoeg. Wat ik fijn vind is dat het zoveel range is dat ik er niet over hoef na te denken!
Meestal ongeveer 400km voor ik weer oplaad,
Dat is tussen 10-90% rijden.
Maar meer dan genoeg inderdaad👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balmoral

Balmoral

Zeekr 001 Privilege Grey

Net op vakantie in Noorwegen geweest. In mijn geval tussen de 450 en 500 kilometer op deze vakantie met snelwegen in Duitsland meegerekend. Al met al een zeer prettige ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
HDoc schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:54:
[...]

Ik heb begrepen dat je sleutel ook als NFC key werkt, dus aan de zijstijl en in de auto op de plek van de telefoonlader.
Dat werkt nog steeds niet. Digital keys werkt niet bij Zeekr tot op heden namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Windom Earle
spidertje schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:14:
[...]

Dat werkt nog steeds niet. Digital keys werkt niet bij Zeekr tot op heden namelijk.
Het gaat hier over de fysieke sleutel, niet de digitale sleutel in de app. De fysieke sleutel heeft ook een nfc chip, die nog werkt als de batterij leeg is. Bij mij werkt de digital key overigens wél ondertussen. Het enige wat nu nog niet werkt is de deur openen met nfc van de telefoon. Voor openen en rijden heb ik de sleutel niet persé meer nodig dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:02
Gisteren een proefrit gemaakt in de Zeker 001 Long Range als mogelijke vervanger van mijn huidige auto. Dat had ik beter niet kunnen doen... Wat een fijne auto! Heerlijk ruim, mooi afgewerkt, erg goed in de opties.

Ik had verwacht dat ie een stuk duurder zou zijn dan een Polestar 2 Long Range Single Motor, maar dat valt reuze mee. En voor die beperkte meerprijs krijg je naar mijn idee wel een hoop meer auto.

Nog wel 2 puntjes van aandacht: de verkeersbordherkenning in combinatie met de ACC die zich daar automatisch op aanpast irriteerde mij na een proefrit van ca. een half uur al mateloos, dat werkt nog niet goed. Gelukkig kan de ACC die er op reageert uit.
Ook werd ik een beetje kriegel van alle meldingen onderweg van alle veiligheidssystemen (hoezo veilig al die afleiding?). Gelukkig is het grootste deel daarvan met snelknoppen uit te schakelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNlscfZCg8d6cvfrp8xr-HLvkbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AYAolsmZnhANwPnx4Pw0bNnK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

[b]Wutroe schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 22:02:

Nog wel 2 puntjes van aandacht: de verkeersbordherkenning in combinatie met de ACC die zich daar automatisch op aanpast irriteerde mij na een proefrit van ca. een half uur al mateloos, dat werkt nog niet goed. Gelukkig kan de ACC die er op reageert uit.

Ook werd ik een beetje kriegel van alle meldingen onderweg van alle veiligheidssystemen (hoezo veilig al die afleiding?). Gelukkig is het grootste deel daarvan met snelknoppen uit te schakelen.

[Afbeelding]
De verkeersbordherkenning icm met de acc kun je uitzetten. Dan hou je de acc, maar die reageert niet op de verkeersborden.

Alle vervelende beebs kun je uitzetten. De belangrijksten via het snelmenu

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Windom Earle schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:26:
[...]

Het gaat hier over de fysieke sleutel, niet de digitale sleutel in de app. De fysieke sleutel heeft ook een nfc chip, die nog werkt als de batterij leeg is. Bij mij werkt de digital key overigens wél ondertussen. Het enige wat nu nog niet werkt is de deur openen met nfc van de telefoon. Voor openen en rijden heb ik de sleutel niet persé meer nodig dus.
Ahaaa dat schijnt wel te werken, en vaak snel te proberen ook omdat de batterij vlotjes leeggaat :)

Dat fysieke ding heb ik overigens vrijwel gelijk ergens in een la gegooid omdat die in het begin super instabiel werkte en een onhandig formaat heeft.

Vanaf dag 1 gebruik ik dan ook vrijwel alleen de app. Helaas heeft dat weinig met digital keys volgens ccc standaarden te maken, maar goed de app doet het inmiddels weer redelijk na vorige week en de supertraagheid na de update vh os toen ik soms wel 40s bij de auto stond voordat die open ging. Premium waiting time :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Daveypayvey schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 22:23:
[...]

De verkeersbordherkenning icm met de acc kun je uitzetten. Dan hou je de acc, maar die reageert niet op de verkeersborden.

Alle vervelende beebs kun je uitzetten. De belangrijksten via het snelmenu
Herkent die überhaupt wel een verkeersbord eigenlijk? Of een verkeerslicht dat rood/groen is?

Ik merk er in de praktijk namelijk amper tot niks van. Wat zou dat moeten doen? Stoppen bij een rood verkeerslicht? Snelheden aanpassen? Of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
spidertje schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:30:
[...]

Herkent die überhaupt wel een verkeersbord eigenlijk? Of een verkeerslicht dat rood/groen is?

Ik merk er in de praktijk namelijk amper tot niks van. Wat zou dat moeten doen? Stoppen bij een rood verkeerslicht? Snelheden aanpassen? Of?
Er staat goed beschreven in de gebruiksaanwijzing wat ACC kan! Zelf gebruik ik hem op N weg en snelweg alleen.

Ik gebruik fysieke sleutel vooral en heb een handige case ervoor gekocht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

Wutroe schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 22:02:
Gisteren een proefrit gemaakt in de Zeker 001 Long Range als mogelijke vervanger van mijn huidige auto. Dat had ik beter niet kunnen doen... Wat een fijne auto! Heerlijk ruim, mooi afgewerkt, erg goed in de opties.

Ik had verwacht dat ie een stuk duurder zou zijn dan een Polestar 2 Long Range Single Motor, maar dat valt reuze mee. En voor die beperkte meerprijs krijg je naar mijn idee wel een hoop meer auto.

[Afbeelding]
Ik verwacht dat je hem gaat kopen...wij kunnen allemaal de toekomst zien
Glazen bol zegt JA
De software issues zullen in de loop van tijd wel verdwijnen komt helemaal goed.

Ben je al genoeg gebrainwashed? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HDoc
Wutroe schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 22:02:
Je krijgt ZEEKR meer auto. Met name achterin is er veel meer ruimte in de 001 dan in de Polestar 2. En voor wat betreft comfort: wij zijn de afgelopen maanden met gezin met 2 kinderen al 2x op vakantie gegaan met de 001, naar Spanje en naar Schotland op en neer. Zonder problemen, paar keer laden aan de snellader en je bent er zo 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• A Zeekr
  • Laatst online: 27-11-2024
Goede avond allemaal. Ik zit al een tijdje mee te lezen op dit forum. Ik ben sinds maart in het bezit van een zeker 001 performance.
Gisteren ben ik in 1 rit naar Italië gereden. Inclusief een caravan van 1700kg, de achterbak vol en 5 inzittenden. Uiteraard een hoog verbruik, maar het was goed te doen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flAQNlkKZ8NB2oGWXrRDf3Hh4hc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kkyywljw6Dp5LSB7f4AhgGX1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IonniUnique
A Zeekr schreef op zondag 28 juli 2024 @ 00:05:
….
Gisteren ben ik in 1 rit naar Italië gereden. Inclusief een caravan van 1700kg, de achterbak vol en 5 inzittenden. Uiteraard een hoog verbruik, maar het was goed te doen. [Afbeelding]
Dit zijn de elektro-helden die het land nodig heeft! Ik brand van de vragen: welk type caravan heb je (mn. afmeting, gewicht is niet zo spannend)? Wat hield je aan als kruissnelheid op de ACC? Hoeveel laadstops heb je gehad, een stuk of vijf, dwvz iedere 200km? Vaak moeten afkoppelen of moeten wachten? Hoe waren de weersomstandigheden? Hoe was je ervaring in de bergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19:47
@A Zeekr Ik ben in september hetzelfde van plan. Zie alleen problemen met ACC die niet werkt. Hoe gaat Opd in de bergen? Ik stop normaal elke 2 uur, dus zeg 150km. Hoe was dat bij jou?

[ Voor 3% gewijzigd door krisje op 28-07-2024 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
@A Zeekr Heb je een foto van de Zeekr met caravan? zo tof om zulke verhalen te lezen!!

Wat vond de familie er van en mistte je ACC?

[ Voor 60% gewijzigd door Ecological op 28-07-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:02
Lostson schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 20:34:
[...]

Ik verwacht dat je hem gaat kopen...wij kunnen allemaal de toekomst zien
Glazen bol zegt JA
De software issues zullen in de loop van tijd wel verdwijnen komt helemaal goed.

Ben je al genoeg gebrainwashed? 8)7
Haha, bedankt voor dit inspirerende bericht. Ik hoop dat je glazen bol gelijk krijgt, het lijkt me wel wat :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HDoc
De ZEEKR past gelukkig (net) in LeShuttle, ofwel de autotrein onder het Kanaal..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrnLZQTbfMkD-o-1jqI14PLzwpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8CSScZpIkGLVvAuecNhGkJ8n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-05 08:22
HDoc schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:24:
De ZEEKR past gelukkig (net) in LeShuttle, ofwel de autotrein onder het Kanaal..

[Afbeelding]
Dat houdt niet over zo bij het rechtervoorwiel te zien!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A Zeekr
Wat betreft mijn ervaring met het rijden met caravan:
Ik heb een fendt diamant 560. Die heeft de stroomlijn van een bushokje. We hebben in de nacht van donderdag op vrijdag gereisd. De navigatie deed ik mbv de fastned app. Onderweg 8x gestopt. Ik denk dat het ook met 6x moet lukken. Overal voldoende ruimte. Vaak waren we zelfs de enige. Bij Fastned kon ik er zo inrijden. Bij de laatste 2 stops moest ik de caravan afkoppelen, maar daar was voldoende ruimte voor. Ik hield een snelheid van 95 aan. Dat de acc niet werkt is vervelend. 1x had ik onderweg een moment dat het adas systeem wel werkte. Het kan dus wel. 200 km zonder te laden is te doen. De palen staan uiteraard niet precies om de 200km, vandaar dat we soms tussen de 140-180 km moesten stoppen. Toch was het een prima ervaring. In de bergen loopt het gebruik op naar 55kw. Om later weer te dalen naar 25 kw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

HDoc schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:24:

[Afbeelding]
oeffff ik mag hopen dat er nog wat ruimte is aan de overkant...anders wordt het wel spannend uitrijden (of SKILLZ+1 God mode inschakelen) 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prinsjes
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTTjQmUTwr86jPhTpo4VpkdiWTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y68HBpwG5mom4JT9BVXHdCRH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjKryQc4c2ctsVu8wCatCtPQSNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YrNjW9ySx5GuwFJfXQSZ22FY.jpg?f=fotoalbum_large

Ons avontuur is begonnen, met de caravan elektrisch op vakantie, eerste halte zuid Limburg, onderweg 1 keer bijgeladen op een zeer ruimte Fastned locatie nabij Weert. Verbruik 39 kWh/100km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
Wat een armoede allemaal zeg, 8 keer laden om op je locatie aan te komen. Wat doen jullie jezelf aan.. ;)
Op zich ben ik best tevreden met de zeekr hoewel ik hem met de kennis van nu waarschijnlijk niet had genomen, maar om nou met een caravan 8 keer te moeten opladen en ontkoppelen klinkt niet echt als een ontspannen vakantie of vooruitgang. Maar goed we redden de wereld is de gedachte dan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
libero schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:51:
Wat een armoede allemaal zeg, 8 keer laden om op je locatie aan te komen. Wat doen jullie jezelf aan.. ;)
Op zich ben ik best tevreden met de zeekr hoewel ik hem met de kennis van nu waarschijnlijk niet had genomen, maar om nou met een caravan 8 keer te moeten opladen en ontkoppelen klinkt niet echt als een ontspannen vakantie of vooruitgang. Maar goed we redden de wereld is de gedachte dan denk ik.
Het is beetje relativeren! Die enkele keer maar rest van het jaar heerlijk rijden. Daarnaast, klimaat daargelaten, uitlaatgassen hebben verschrikkelijke impact op de omgeving, dat wordt vaak vergeten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IonniUnique
libero schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:51:
…maar om nou met een caravan 8 keer te moeten opladen en ontkoppelen klinkt niet echt als een ontspannen vakantie of vooruitgang...
Hij schreef: 2 keer afkoppelen en zes keer stoppen had ook gekund. Jammer det je je oordeel zo snel klaar hebt zonder het hele verhaal goed gelezen te hebben. Voor mij is iedere twee uur stoppen met vijf mensen in de auto op een traject van dik 1.200 km helemaal prima. Deed ik vroegâh met mijn dikke diesel ook. Ik ben toch op vakantie, niet op de vlucht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:03
IonniUnique schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:42:
[...]

Hij schreef: 2 keer afkoppelen en zes keer stoppen had ook gekund. Jammer det je je oordeel zo snel klaar hebt zonder het hele verhaal goed gelezen te hebben. Voor mij is iedere twee uur stoppen met vijf mensen in de auto op een traject van dik 1.200 km helemaal prima. Deed ik vroegâh met mijn dikke diesel ook. Ik ben toch op vakantie, niet op de vlucht?
Mag iemand zelf zn eigen mening bepalen?
Ik snap je punt, maar je aanname dat er niet goed gelezen is?
Op 1200km stop ik normaliter 2x een kwartiertje en 1x een half uur (elke 3 uur), dus dan is 6-8x een half uur+ stoppen en soms afkoppelen imho toch echt achteruitgang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A Zeekr
Ik snap de reacties. Dit is mijn eerste EV. Hiervoor een tiguan op benzine. Dan deed ik de rit in 1x en stopte ik alleen om te tanken. Dat was nu even anders. Maar ik moet zeggen dat het vele stoppen ( als je je er op instelt) erg relaxed is. Als je het combineert met een overnachting, zou je maar 2 a 3 x hoeven stoppen en laden. En natuurlijk op je overnachting laden. De auto rijdt wel echt super met een caravan. Waar bij de caravan bij de tiguan de “baas” was, was nu duidelijk de Zeekr de “baas”. Nogmaals, ik zag erg tegen de rit op, maar het is mij 100% meegevallen.
Pagina: 1 ... 27 ... 44 Laatste