Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 26 ... 44 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:36
Vrijdag ga ik proefrijden, nog tips?
Ik zal hem voornamelijk vergelijken met een ID7 of stiekem een 2e hands EQS.
(maar als het verstand het weer overneemt wellicht een 2e hands EV6 :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

S60 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:31:
Vandaag opende ik de kofferklep en heb ik daar m'n jas en sleutel ingelegd. Kofferklep gesloten en deze niet meer open te krijgen. Ook de portieren niet. Hoe kan dit? De keyfob werkt toch op basis van nabijheid? De sleutel weet toch niet of hij in de auto is of daar net buiten? Uiteindelijk maar thuis de keycard gehaald om de auto weer te openen. Wie heeft dit ook wel eens gehad? Batterij van sleutel is trouwens niet leeg.
Blij dat ik mijn iPhone als key kan gebruiken. Die heb ik altijd op zak (tenzij ik ‘m in de kofferbak leg..)

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

mitsumark schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:52:
Vrijdag ga ik proefrijden, nog tips?
Ik zal hem voornamelijk vergelijken met een ID7 of stiekem een 2e hands EQS.
(maar als het verstand het weer overneemt wellicht een 2e hands EV6 :+ )
Ga genieten!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:13
Daveypayvey schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:28:
[...]

Blij dat ik mijn iPhone als key kan gebruiken. Die heb ik altijd op zak (tenzij ik ‘m in de kofferbak leg..)
Lijkt me inderdaad niet goed, is als ik het zo lees een Zeekr/software issue. Je zou mogen verwachten dat minimaal de kofferbak open zou gaan. Want sleutel ligt daar per slot van rekening.

Dat hele sleutel gebeuren werkt bij alle Geely labels en dit sleutel systeem verre van vlekkeloos helaas. Wellicht veiliger in het gebruik met LTE maar het slurpt batterijen en de ontvangst/verwerking vd signalen werkt inconsistent, kortom je kunt er niet op rekenen.

Dat geldt ook voor de app trouwens. In een parkeergarage wel eens gehad dat je niks kunt doen…. En soms ook spontaan ineens ergens op een parkeerplaats.

Laat men bij Geely maar eens bv een Nio aanschaffen en uitzoeken hoe dat daar wel perfect kan werken incl een slimme sleutel die je ook zelf kunt updaten (ota) bv ipv dat de fabrikant dat zou moeten doen zoals bij Zeekr.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Voor de mensen die het niet weten: de keyfob werkt ook als een NFC kaart.

Dus ook als de batterij van de keyfob leeg is, dan kan de auto altijd geopend worden door de keyfob door deze tegen de b-stijl te houden.

En altijd te starten door de keyfob op de telefoonoplader te leggen.

Kaart en telefoon zijn mooie back-ups, maar als je je keyfob in de buurt hebt dan kun je altijd openen èn rijden ook al werkt de afstandsbediening niet door een lege batterij.

[ Voor 6% gewijzigd door Daveypayvey op 10-07-2024 10:56 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

Aend schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:44:
Hi allemaal, kijk elke dag even naar nieuwe Posts, kan eind juli mijn Privilege ophalen dus is allemaal goede info van jullie. Naast de bekende software issues, zijn er nog hardware issues te melden?, ik zie er (gelukkig) niet veel en nog een vraag is Navi wanneer via Google maps nu ook via de hud zichtbaar?
volgens mij niet alleen de interne navigatie heeft ondersteuning op het HUD display...wanneer je de google maps navigatie gebruikt zal die niks in het HUD display (pijltjes, hoeveel meter je de afslag kunt nemen etc)

Hardware issues? dat is nogal een brede vraag...ik denk niet dat er echt iets is wat hardware technisch slecht werkt....het zal veelal aan de software liggen (denk bijv aan dat de stoel soms niet in de juiste positie terugvalt...dit is op te lossen met software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-05 21:06
Lostson schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:02:
[...]

volgens mij niet alleen de interne navigatie heeft ondersteuning op het HUD display...wanneer je de google maps navigatie gebruikt zal die niks in het HUD display (pijltjes, hoeveel meter je de afslag kunt nemen etc)

Hardware issues? dat is nogal een brede vraag...ik denk niet dat er echt iets is wat hardware technisch slecht werkt....het zal veelal aan de software liggen (denk bijv aan dat de stoel soms niet in de juiste positie terugvalt...dit is op te lossen met software)
Via CarPlay heeft Apple Maps wel ondersteuning via de HUD. Google maps/Waze daarentegen niet. Het is dus zeker iets softwarematige en het lijkt iets te zijn wat per app moet worden ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr24
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-06 10:39
Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd of er iemand is die weet of er een importheffing geldt op de aanschaf van een Zeekr. Of zou er voorraad staan in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:31

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Wat betreft de X (zojuist nog met Sales gesproken over m'n te leveren X).. Men heeft een voorraadje auto's in de haven van Zeebrugge staan, en een voorraadje in Gothenborg. Dit zal voor de 001 ook wel gelden.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Zeekr24 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:06:
Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd of er iemand is die weet of er een importheffing geldt op de aanschaf van een Zeekr. Of zou er voorraad staan in Europa?
het is toch gewoon standaard de 1000 euro afleveringskosten (althans dat is wat ik heb betaald)...voor de rest zijn er geen andere kosten voor de klant (mits je een nieuwe auto afneemt van Zeekr en niet tweedehands ergens iets scoort uit buitenland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
Lostson schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:02:
[...]

Interne navigatie werkt in HUD, maar bij mijn Android Google ook (alleen nog wat issues met punten en komma's (2,3 km is in HUD 23km). ABRP vind ik persoonlijk van de on board apps (dus zonder stream van telefoon) veeeeel mooier dan de eigen (daarop zie je helemaal niets met zoomen....echt een nutteloze kaart voor orientatie, navigeren daarmee is wel ok). Ik zou qua looks ABRP (zodra SOC integratie er is) wel cool vinden als default, maar dan wel met HUD integratie, want dat heeft die dan weer niet. Het is dus wel degelijk een software ding, want ook Google en onboard hebben op HUD andere look-n-feel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

is het trouwens iemand al gelukt om de Maps te updaten wanneer je op Navigatie tapt > Drie puntjes > Instellingen en dan kun je scrollen tot je Kaart update ofzo iets ziet
ik kan wel Nederland update downloaden en ook extracten, maar wanneer je klaar bent met installeren dan zegt die dat er een restart nodig is. Ik kon me herrineren dat je een keiharde reboot kon geven via de volume knop...is dit wat ze bedoelen?

EDIT: had nog even gezocht in de topic -> 10 seconden indrukken en dan 5 klikken met de klok mee staat in de handleiding

[ Voor 12% gewijzigd door Lostson op 10-07-2024 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentHalsema
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-05 18:01
Zeekr24 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:06:
Hoi allemaal,

Importheffing zit al in de prijs, privilege kost eigenlijk 45000. Als je prijs in china kijkt.
Voorraad in zweden ja sommige , maar blijft evengoed belast met heffing.

[ Voor 9% gewijzigd door VincentHalsema op 10-07-2024 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-05 08:22
VincentHalsema schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:03:
[...]

Importheffing zit al in de prijs, privilege kost eigenlijk 45000. Als je prijs in china kijkt.
Voorraad in zweden ja sommige , maar blijft evengoed belast met heffing.
Zo simpel ligt het niet. De vraag wat er gebeurt prijstechnisch met mijn, in oktober te leveren Zeekr 001, ligt al een tijdje bij de Fleet manager van Zeekr, maar kan nog niet eenduidig worden beantwoord. Ik heb uit voorzorg nu een reservering op een voorraadauto (die voor 5 juli ingeklaard was). Mocht de auto in oktober duurder worden (zowel in leasetarief als in bijtelling), dan neem ik de voorraadauto.
Er was overigens niet veel Europese voorraad meer beschikbaar (in het geval van de Privilige nog 3 stuks, allen met licht interieur).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BVModel3
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-07-2024
Afgelopen donderdag is de Zeekr 001 performance afgeleverd. Prima service in Zeist.

Wie kan me helpen met het volgende:

Het welkomstmelodietje wil ik uitschakelen of geluid uitzetten maar weet niet hoe: iemand suggesties???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:58

BPi

BVModel3 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:12:
Afgelopen donderdag is de Zeekr 001 performance afgeleverd. Prima service in Zeist.

Wie kan me helpen met het volgende:

Het welkomstmelodietje wil ik uitschakelen of geluid uitzetten maar weet niet hoe: iemand suggesties???
Buiten :X of binnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Windom Earle schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:59:
[...]

Via CarPlay heeft Apple Maps wel ondersteuning via de HUD. Google maps/Waze daarentegen niet. Het is dus zeker iets softwarematige en het lijkt iets te zijn wat per app moet worden ingebouwd.
Is bij elke auto zo tot op heden, alleen de default nav app wordt getoond via carplay. Daar komt mogelijk met ios18 verandering in als je de default nav kunt kiezen in IOS. Althans daar hoop ik op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
spidertje schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:07:
[...]

Is bij elke auto zo tot op heden, alleen de default nav app wordt getoond via carplay. Daar komt mogelijk met ios18 verandering in als je de default nav kunt kiezen in IOS. Althans daar hoop ik op :)
Ik zag de feature langskomen inderdaad. De kans is vrij groot dat dan weer alleen de default app werkt in de HUD. Ik hoop van niet, want ik gebruik normaal wel verschillende apps naast elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 08-06 09:45

S60

Daveypayvey schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:28:
[...]

Sinds een aantal dagen kan ik nu ook commando's doorgeven met de Zeekr app richting auto. Sinds de aflevering van de auto in maart, werkte dit niet. Dus heb nu idd de mogelijkheid met m'n telefoon de auto te ontgrendelen. Maar ook m'n telefoon lag in de auto... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rentes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-06 17:03
Windom Earle schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:42:
[...]

Ik zag de feature langskomen inderdaad. De kans is vrij groot dat dan weer alleen de default app werkt in de HUD. Ik hoop van niet, want ik gebruik normaal wel verschillende apps naast elkaar.
Allen,

Zowel Apple maps via carplay als Google maps via android geven de richting aanwijzingen via HUD weer. Dit werkt prima.

Het ziet er een klein beetje anders uit dan via de interne navi, zit hem in de systemen. Ook tussen zeekrs zit verschil. De X heeft bijvoorbeeld in de HUD een ander soort richtingaangver (bewegend richtingaanwijzer in de richting van afslaan) dan de 001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentHalsema
JoostvdB1974 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:56:
[...]

Zo simpel ligt het niet. De vraag wat er gebeurt prijstechnisch met mijn, in oktober te leveren Zeekr 001, ligt al een tijdje bij de Fleet manager van Zeekr, maar kan nog niet eenduidig worden beantwoord. Ik heb uit voorzorg nu een reservering op een voorraadauto (die voor 5 juli ingeklaard was). Mocht de auto in oktober duurder worden (zowel in leasetarief als in bijtelling), dan neem ik de voorraadauto.
Er was overigens niet veel Europese voorraad meer beschikbaar (in het geval van de Privilige nog 3 stuks, allen met licht interieur).
Aha klinkt logisch. Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oedsdemeer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-05 06:48
Sinds gisteren problemen met de internetverbinding in mn Zeekr 001. Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)?
Op advies van de klantenservice al meerdere malen een reset (volume knop) uitgevoerd, maar niets lijkt te werken. Best vervelend, want naast het ontbreken van wat gemak zoals van live-traffic, spotify e.d. kan ik ook niet meer van bestuurdersprofiel wisselen.
Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotokkie
  • Laatst online: 10-06 13:01
oedsdemeer schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:49:
Sinds gisteren problemen met de internetverbinding in mn Zeekr 001. Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)?
Op advies van de klantenservice al meerdere malen een reset (volume knop) uitgevoerd, maar niets lijkt te werken. Best vervelend, want naast het ontbreken van wat gemak zoals van live-traffic, spotify e.d. kan ik ook niet meer van bestuurdersprofiel wisselen.
Tips?
Daar had ik gisteren idd ook last van. Werkte vanmorgen weer prima zonder iets te resetten. Raar maar waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

rentes schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:46:
[...]

Allen,

Zowel Apple maps via carplay als Google maps via android geven de richting aanwijzingen via HUD weer. Dit werkt prima.

Het ziet er een klein beetje anders uit dan via de interne navi, zit hem in de systemen. Ook tussen zeekrs zit verschil. De X heeft bijvoorbeeld in de HUD een ander soort richtingaangver (bewegend richtingaanwijzer in de richting van afslaan) dan de 001.
ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig naar de HUD kijk als ik navigeer...ik kijk toch vaker op het middenscherm dan in mijn HUD, maar als gefocused wilt rijden dan is de richting aanwijzer in de HUD wel beter ja...ook veiliger voor het verkeer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23:06
Adapter via marktplaats gekocht. Het werkt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/exj491mF7FHtuxkThf-Ed8t3WeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qa1oUTH1UGYDjdeeASzCHNbY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:03
krisje schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:55:
Adapter via marktplaats gekocht. Het werkt.[Afbeelding]
Komt bij mij weg :z
Bestellen kan via DM naar mij of natuurlijk via marktplaats.
Is 2700 ohm weerstand tussen PP en aarde, standaard verkrijgbaar adapters zijn meest 2000 ohm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:00
brambo123 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:59:
[...]

Komt bij mij weg :z
Bestellen kan via DM naar mij of natuurlijk via marktplaats.
Is 2700 ohm weerstand tussen PP en aarde, standaard verkrijgbaar adapters zijn meest 2000 ohm.
Kan je schakelen tussen laden ontladen? Vraag me af of je de auto ooit als batterij kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje
Je kunt in je laden/ontladen scherm ontladen kiezen en na een paar tellen werkt t. Hij geeft de spanning en stroom aan. Bij mij 223V. Vervolgens kun je ontladen stoppen en de adapter er uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:03
RuudBurger schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:32:
[...]

Kan je schakelen tussen laden ontladen? Vraag me af of je de auto ooit als batterij kan gebruiken.
Schakelen tussen laden en ontladen moet echt handmatig.
De auto heeft ook alleen V2L, geen V2G.
Een laadkabel heeft ook gewoon een weerstand tussen de PP (Proximity Pilot) en aarde.
Daarmee herkend de auto dat er een kabel in zit en hoeveel vermogen er over de kabel mag.
Bijvoorbeeld 220 ohm voor 32A kabel en 680 ohm voor een 16A kabel.
En zie die dus 2700 ohm, dan weet de auto dat er een V2L adapter in zit.
Alleen voor laadkabels is er een standaard bedacht, voor V2L nog niet.
Dus elke fabrikant bedenkt nu zijn eigen standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:00
Weet iemand misschien ook een oplossing voor het volgende probleem.

Sinds enige tijd werk ik met slim laden waarbij mijn Tibber-app mijn laadpunt aanstuurt om al dan niet verder te gaan met laden.

Wanneer het laden automatisch wordt onderbroken en een paar uur later weer verder zou moeten gaan, wil de ZEEKR 001 niet doorgaan met laden. Op de display in de auto en in de app zegt hij wel netjes dat de laadkabel verbonden is. Het laadpunt geeft aan dat de auto laad met 0,01 kW (dus zeg maar niets/binnen de marge van meetfout). Ik moet dan in de ZEEKR-app klikken op "doorgaan met laden" om de auto weer aan het laden te krijgen.

Het liefste zou ik hebben dat de ZEEKR automatisch weer door gaat met laden als het laadpunt weer stroom doorgeeft.

Weet iemand een oplossing? Alvast bedankt!

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
HDoc schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:08:
Weet iemand misschien ook een oplossing voor het volgende probleem.

Sinds enige tijd werk ik met slim laden waarbij mijn Tibber-app mijn laadpunt aanstuurt om al dan niet verder te gaan met laden.

Wanneer het laden automatisch wordt onderbroken en een paar uur later weer verder zou moeten gaan, wil de ZEEKR 001 niet doorgaan met laden. Op de display in de auto en in de app zegt hij wel netjes dat de laadkabel verbonden is. Het laadpunt geeft aan dat de auto laad met 0,01 kW (dus zeg maar niets/binnen de marge van meetfout). Ik moet dan in de ZEEKR-app klikken op "doorgaan met laden" om de auto weer aan het laden te krijgen.

Het liefste zou ik hebben dat de ZEEKR automatisch weer door gaat met laden als het laadpunt weer stroom doorgeeft.

Weet iemand een oplossing? Alvast bedankt!
Ik heb Zonneplan icm flux als backend. Ik gebruik Stekker als seperate app hiervoor. Dat werkt prima.

Enige is dat die suffe Zeekr nu wel altijd bij het herstarten vh laden de radio aanzet in de auto... op laatste volumestand.... echt idioot.... en als je instapt om te willen gaan rijden dan doet die dat in 80% vd gevallen nooit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-04 21:57
krisje schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:55:
Adapter via marktplaats gekocht. Het werkt.[Afbeelding]
Kan je je gewone verlichting mooi uit zetten😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oedsdemeer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-05 06:48
Turbotokkie schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:18:
[...]

Daar had ik gisteren idd ook last van. Werkte vanmorgen weer prima zonder iets te resetten. Raar maar waar
Heb weer een nieuw truucje van de Zeekr support geleerd. Als je het netwerk van je auto wilt herstellen moet je voor 10 sec de SOS knop indrukken.
Die heeft het verbindingsprobleem voor mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-04 22:11
Over een paar weekjes gaan we naar de Alpen op vakantie.
Voor de navigatie willen we de ABRP gebruiken om de laadpunten te vinden.
Gebruiken jullie deze app via carplay of via de Zeekr store?

Klopt het dat de Zeekr nu de accu voor verwarm als je het laadstation gebruikt als bestemming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
spidertje schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:09:
[...]
Enige is dat die suffe Zeekr nu wel altijd bij het herstarten vh laden de radio aanzet in de auto... op laatste volumestand.
Dank voor de reactie. Jouw probleem met de radio heb ik dan weer niet. Wel, dat mijn auto bij mij voor staat en als ik ook maar een beetje in de buurt kom, de audio direct wordt overgenomen. Ook als ik met iemand aan het bellen ben. Zelfs terwijl ik de auto heb ingesteld om op slot te blijven bij naderen van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
HDoc schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 23:26:
[...]

Dank voor de reactie. Jouw probleem met de radio heb ik dan weer niet. Wel, dat mijn auto bij mij voor staat en als ik ook maar een beetje in de buurt kom, de audio direct wordt overgenomen. Ook als ik met iemand aan het bellen ben. Zelfs terwijl ik de auto heb ingesteld om op slot te blijven bij naderen van de auto.
Verloopt dat via de telefoon? Dan ben ik
Benieuwd hoe je dat doet want dat zou ideaal zijn als dat werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Bavarois1 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 23:07:
Over een paar weekjes gaan we naar de Alpen op vakantie.
Voor de navigatie willen we de ABRP gebruiken om de laadpunten te vinden.
Gebruiken jullie deze app via carplay of via de Zeekr store?

Klopt het dat de Zeekr nu de accu voor verwarm als je het laadstation gebruikt als bestemming?
Ik gebruik dat niet (meer). Althans niet voor navigatie. Routes vind ik verre van optimaal namelijk.

Er zijn laadpalen genoeg tegenwoordig langs de snelwegen, rond de 10-15% accu niveau ff zoeken (kan ook met abrp) binnen straal van zon 50-75km.

Zeekr NL kan niet aangeven onder welke omstandigheden de pre heating werkt. Ik ga uit van uit van onder de 20-30% accu capaciteit en meer dan 5% plus buitentemperatuur onder de 20 graden. Geen id of dat klopt en Zeekr blijkbaar ook niet…..

Moet je wel de on board nav gebruiken en die herkent menigmaal de gekozen laadpaal niet goed en dan doet de pre heating alsnog niks. Het werkt nog steeds halfbakken helaas. Gelukkig heb je er nu in de zomermaanden weinig last van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 08-06 09:45

S60

HDoc schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 23:26:
[...]

Dat heb ik ook. Ben je aan het bellen in de buurt van de auto, ben je het gesprek kwijt. Blijkt de auto de verbinding overgenomen te hebben. De auto staat dan op slot..De eigenaardigheden van de Zeekr 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentHalsema
Zijn er al auto’s die 1.1.1a OTA hebben gehad? Vanaf 1.1?
Het duurt te lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
S60 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:23:
[...]

Dat heb ik ook. Ben je aan het bellen in de buurt van de auto, ben je het gesprek kwijt. Blijkt de auto de verbinding overgenomen te hebben. De auto staat dan op slot..De eigenaardigheden van de Zeekr 😀
Carplay start wel vaak spontaan als je in de buurt vd auto bent….. als je bt verbinding krijgt dan ben je idd je gesprek kwijt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

VincentHalsema schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:24:
Het duurt te lang..
Nope zit ook nog steeds op 1.1

opzicht heb ik geen haast...maar hoe sneller we de auto beter kunnen maken des te beter voor toekomstige rijders...de annoying bugs mogen er hopelijk eind 2024 allemaal beetje eruit gefilterd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 21:39:
[...]

Nope zit ook nog steeds op 1.1

opzicht heb ik geen haast...maar hoe sneller we de auto beter kunnen maken des te beter voor toekomstige rijders...de annoying bugs mogen er hopelijk eind 2024 allemaal beetje eruit gefilterd zijn...
Dat gaat met dit tempo niet gebeuren dit jaar vrees ik…. En pas daarna zal men echt aan verbeteringen gaan werken verwacht ik… ook die zijn hoognodig om de claim van premium waar te kunnen maken.

De andere Chineze merken zoals BYD, xPeng en Nio zijn veel veel vlotter met hun software aanpassingen. Bij xPeng bv werkt autopilot nu tm 150 en acc tm 90 in geval van een aanhanger. Het kan dus wel…

En hoezo “we”…. Werk je voor die club van Zeekr?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

nee ik werk niet voor zeekr haha anders had ik allang wat rondgemept in de software development afdeling...
maar met "We" bedoel ik gewoon onszelf...als ze een software fix maken dan hebben wij daar allemaal baat bij...ook toekomstige rijders.

maar goed ze kunnen idd wel wat leren van de andere chinese merken idd...afkijken is dan niet zo'n slecht idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:23:
nee ik werk niet voor zeekr haha anders had ik allang wat rondgemept in de software development afdeling...
maar met "We" bedoel ik gewoon onszelf...als ze een software fix maken dan hebben wij daar allemaal baat bij...ook toekomstige rijders.

maar goed ze kunnen idd wel wat leren van de andere chinese merken idd...afkijken is dan niet zo'n slecht idee...
Ik hoop dat een update helpt, wellicht 2 stapjes vooruit en een achteruit…

Van de vorige “grote” update was ik niet bijster van onder de indruk nadat men er bijna een jaar aan had gewerkt…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:01
spidertje schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:24:
[...]

Dat gaat met dit tempo niet gebeuren dit jaar vrees ik…. En pas daarna zal men echt aan verbeteringen gaan werken verwacht ik… ook die zijn hoognodig om de claim van premium waar te kunnen maken.

De andere Chineze merken zoals BYD, xPeng en Nio zijn veel veel vlotter met hun software aanpassingen. Bij xPeng bv werkt autopilot nu tm 150 en acc tm 90 in geval van een aanhanger. Het kan dus wel…

En hoezo “we”…. Werk je voor die club van Zeekr?
Zoals eerder gezegd, Xpeng is al een jaar langer op de markt hier. Dat is niet heel erg eerlijk. We zijn nu 7 maanden verder, ik zit zelf in de software wereld en nieuwe releases voor iets belangrijks als automobiel is zo verschrikkelijk lastig.

Wat ik eigenlijk denk, is dat je met de verkeerde verwachtingen deze auto hebt uitgekozen. Een nieuw merk en nieuw model hebben altijd kinderziektes.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Ecological schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:34:
[...]

Zoals eerder gezegd, Xpeng is al een jaar langer op de markt hier. Dat is niet heel erg eerlijk. We zijn nu 7 maanden verder, ik zit zelf in de software wereld en nieuwe releases voor iets belangrijks als automobiel is zo verschrikkelijk lastig.

Wat ik eigenlijk denk, is dat je met de verkeerde verwachtingen deze auto hebt uitgekozen. Een nieuw merk en nieuw model hebben altijd kinderziektes.
Die Zeekr club hemelt zichzelf flink op met cloud architectuur icm microservices gebruikmakend van Kubernetes oa. Dan verwacht je toch iets geheel anders dan het flut tempo dat men nu levert…

Zie: https://alibabatech.mediu...ion-practice-cfcaf9a0841c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:58
Heeft deze auto adaptieve groot licht? Dat de tegenliggers niet verblind wordt? Alvast bedankt voor antwoord.

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Mouki_9 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 16:17:
Heeft deze auto adaptieve groot licht? Dat de tegenliggers niet verblind wordt? Alvast bedankt voor antwoord.
Zeker! Werkt prima!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Zo lang er niet teveel omgevingslicht is werkt het inderdaad heel behoorlijk. Anders wordt het een soort van stroboscoop… 🤣🤣🤣

Lichtbeeld is redelijk goed, niet top van de markt maar goed genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchSparky
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13-08-2024
VincentHalsema schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:24:
Het duurt te lang..
Ik rij er al mee!

Ik moet terug komen op mijn mening over LCC. Dit werkt goed. Iets meer vertrouwen aan de auto geven en hij houdt hem goed tussen de lijnen. Ook wisselen van baan gaat goed. Bij een beetje drukte laat ie het wel af weten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchSparky
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8iVCTQMwY6LhBt96JtbDT3cQ2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8jfWw1oZ7hBnQcH7XCAjrYi.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste dag reizen zit er op! Met een Jamet Arizona van 2004 achter de long range. 20 jaar verschil maar het gaat als een zonnetje. Rijden is full manual maar dat weten we. Het verbruik bij 115km/h ligt op 26,6 kW/h. Dit valt me ook niets tegen. Je hebt wel veel bekijks met de auto. Fransen kennen hem nog niet en je ziet een hoop koppies draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
DutchSparky schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:57:
[...]

Ik rij er al mee!

Ik moet terug komen op mijn mening over LCC. Dit werkt goed. Iets meer vertrouwen aan de auto geven en hij houdt hem goed tussen de lijnen. Ook wisselen van baan gaat goed. Bij een beetje drukte laat ie het wel af weten.
En hebben ze nu eindelijk dat irritante gepiep bij wisselen vd rijbaan eruit gesloopt? En al die overbodige meldingen van uitzetten bevestigen bv?

Al in de stad geprobeerd? Of boven de 130 op de snelweg? Of in druk verkeer in bv files? Tot nu toe was het allemaal praktisch onbruikbaar en soms zelfs gevaarlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Heb in Frankrijk 3 keer bij Tesla geladen. Ook daar veel blikken…van Duitse, Belgische, Nederlandse en een enkele Franse Teslarijder.

Viel me op dat er ook wat Audi e-trons stonden die 2 plekken bezet houden omdat bij hen de lader aan de rechterachterkant zit. Ze parkeren dus links en laden rechts

Dus het aantal vrije plekken in de app klopt niet altijd.

[ Voor 10% gewijzigd door Daveypayvey op 15-07-2024 13:08 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:43
Daveypayvey schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:05:
Heb in Frankrijk 3 keer bij Tesla geladen. Ook daar veel blikken…van Duitse, Belgische, Nederlandse en een enkele Franse Teslarijder.

Viel me op dat er ook wat Audi e-trons stonden die 2 plekken bezet houden omdat bij hen de lader aan de rechterachterkant zit. Ze parkeren dus links en laden rechts

Dus het aantal vrije plekken in de app klopt niet altijd.
Dat was voor mij een extra reden om voor de 001 te gaan; de Tesla SuC-compatibiliteit.
Ik ergerde me al jaren kapot aan de vreemdgangers bij Superchargers die meerdere plakken bezet hielden...en ik gebruik in het buitenland nu nog steeds graag het Tesla netwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Alex_N op 15-07-2024 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Alex_N schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:22:
[...]

Dat was voor mij een extra reden om voor de 001 te gaan; de Tesla SuC-compatibiliteit.
Ik ergerde me al jaren kapot aan de vreemdgangers bij Superchargers die meerdere plakken bezet hielden...en ik gebruik in het buitenland nu nog steeds graag het Tesla netwerk.
Je kunt he echt afvragen of in landen waar je rechts rijdt het verstandig/slim is om de aansluiting links te hebben. Dit bv vanuit veiligheid gedacht.

Voor snelladen langs de snelweg op zich nog niet eens heel onlogisch trouwens dat geef ik toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
spidertje schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:30:
[...]

Je kunt he echt afvragen of in landen waar je rechts rijdt het verstandig/slim is om de aansluiting links te hebben. Dit bv vanuit veiligheid gedacht.

Voor snelladen langs de snelweg op zich nog niet eens heel onlogisch trouwens dat geef ik toe :)
Je kan ook wel echt alles onder een microscoop houden ;)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Ecological schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:26:
[...]

Je kan ook wel echt alles onder een microscoop houden ;)
Bij benzine autos was het (vroeger met name) standaard dat waar je links reed de benzinedop aan de linkerkant zat, en uitlaat rechts. Dat laatste om voetgangers niet in de rook en stank te zetten.

Dop links omdat je dan rechts ruimte had om portieren makkelijker te openen bij het tanken.

In Europa bv was dat veelal omgekeerd. Italianen maakten daar wel regelmatig een uitzondering op trouwens 🤣

Je ziet nu bij bv Stellantis wel een aardige ontwikkeling met ingebouwde ac kabel (voorin) en dan dc linksachter. Dat laatste doet men vanwege kortste afstand vanaf de bestuurdersplek.

Indien je parallel parkeert is het bv in NL gewoon veiliger (voor de auto) om bij ac laden dat vanaf rechts te doen. Meestal sta je dan namelijk rechts vd weg geparkeerd.

Mij persoonlijk kan het allemaal niet(s) veel schelen maar kan me goed voorstellen dat hier nog wel ontwikkelingen en richtlijnen voor gaan komen.

Je ziet merken daar nu ook zoals bv Stellantis met oplossingen voor komen en ingebouwde ac kabel is uberhaupt handig lijkt me ipv dat die ergens in de auto smerig ligt te rondzwerven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Als de Teslakabels ff iets langer zouden zijn, dan is het gefixt.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Fuego
  • Laatst online: 02-01 20:39
Heb zojuist de bevestiging in mijn scherm dat vannacht versie 1.1.2 wordt geïnstalleerd. Met name aantal verbeteringen in CarPlay en navigatie. Niet heel schokkend, maar weer een stap in de goede richting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
Daveypayvey schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:01:
Als de Teslakabels ff iets langer zouden zijn, dan is het gefixt.
SuC v4 (Harderwijk) heeft iets langere kabels en stalls gecentreerd om dit te ondervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
El Fuego schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:59:
Heb zojuist de bevestiging in mijn scherm dat vannacht versie 1.1.2 wordt geïnstalleerd. Met name aantal verbeteringen in CarPlay en navigatie. Niet heel schokkend, maar weer een stap in de goede richting.
Same here👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotokkie
El Fuego schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:59:
Zojuist geinstalleerd na bericht op de app. Ben benieuwd! Vind dat updates redelijk snel gaan. Vergelijkbaar met mijn Tesla in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotokkie
Iemand al iets gehoord over de ABRP udate waarin de Soc data live wordt weergeven? Zou wel heel erg fijn zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchSparky
spidertje schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:15:
[...]

En hebben ze nu eindelijk dat irritante gepiep bij wisselen vd rijbaan eruit gesloopt? En al die overbodige meldingen van uitzetten bevestigen bv?

Al in de stad geprobeerd? Of boven de 130 op de snelweg? Of in druk verkeer in bv files? Tot nu toe was het allemaal praktisch onbruikbaar en soms zelfs gevaarlijk.
I
Deze zijn nog aanwezig. Maar ik kan de update naar 1.1.2 al draaien.

Zie foto’s met update punten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B9G1bPhPNchV89ZtnxhAyU43rfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rFntosCjMi6k94iao0u4qY3l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ukdv82JW3b8I_H6KYtnTvQO0TI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tzckfbJL0f5kW9UeFqD5wxg0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HE5QdPJlaVsiGnH0lhhSopzFl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X31QPk23iUqlmAwf9mQAlAbO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Ik zie dat de update 1.1.2 hier nog “14minuten links” duurt zo meldt de app op de telefoon.

Info tav inhoud update op het scherm in de auto en op de telefoon verschilt trouwens.

Wel fijn dat de app meldt dat de auto herstart moet worden om te kunnen gaan rijden… 🤪🤪🤪

Morgen eens zien wat deze minor update brengt. Zaken waar ik echt naar uitkijk zitten er niet in zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Installatie gaat nu gelukkig veel soepeler dan de vorige keer. Wel gaat het alarm af zodra de update wordt/is geinstalleerd….. had weer volle aandacht van de buren :)

Vervolgens kun je in de app nergens meer terugzien wat er aangepast zou moeten zijn.

Ik laat me wel verrassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
DutchSparky schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:46:
[...]
Deze zijn nog aanwezig. Maar ik kan de update naar 1.1.2 al draaien.

Zie foto’s met update punten.
Dank voor de informatie! Het zijn eigenlijk alle punten waar nog problemen mee zijn. Ben benieuwd of de ACC nu echt rustiger werkt, hier is nog ruimte voor verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Vandaag mijn v2l adapter binnengekregen van @brambo123, echt TOP. In geval van stroomstoring heb ik voor een paar dagen stroom in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
De telefoon als sleutel werkt ook wel top.
Toch al geregeld gebruikt.

Op FB zag ik een foto voorbij komen met dat er een beta AI functie in de zeekr zit/komt.
Is dat al met de laatste update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-06 18:24
(jarig!)
Hoe werkt de telefoon sleutel? Ik krijg m hier niet aan de praat…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-05 18:29
Update hier gewoon in Frankrijk gedraaid, geen probleem. Zo te zien zijn kleuren van navigatie ook iets aangepast? Althans, de lichtblauwe pijl komt mij onbekend voor. Ik moet zeggen dat navigatie overigens beter werkt dan ik dacht. Al erg veel plezier van gehad in Frankrijk.
En auto als hotspot werkt volgens de kids subliem 😉
Voor heenreis gewoon navigatie gebruikt in combinatie met Chargemap. Geen enkele issue.

En inderdaad, regelmatig bekijks, duimpjes etc.
Tijdens lunch lagen de kinderen in de scheur als we vanaf afstand elke keer weer iemand bij de auto zagen staan. 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
Helaas, hier mislukt de update. Net als de vorige keer. Had volgens het verhaal eerder te maken met de software van de trekhaak. Iemand anders een soortgelijk probleem?

Missschien toch maar weer contact opnemen met de "exclusieve technische ondersteuning" :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zLd4r8VGGsZxzQ2iJWiY_K2cdvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nGfxwJYBdUvFICVQIDKfx6Yb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door HDoc op 17-07-2024 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-05 18:29
Hier trekhaak en geen probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krisje
Ook hier trekhaak en geupdate zonder probleem. Ben benieuwd of adas uitval met aanhanger nu ook opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prinsjes
  • Laatst online: 18:54
Trekhaak en geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:00
Bij mij was/is het een achterlicht wat niet wilde updaten. Toen hebben ze alles los geüpdatet, dus ik rij in v1.1 maar het OS geeft nog de oude versie aan. Na de vakantie komen ze achterlicht vervangen en dan moet alles weer zoals het hoort OTA updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
Kwam er weer een pop-up in de display voor de update? Ik heb nog geen update binnengekregen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Bavarois1 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:59:
De telefoon als sleutel werkt ook wel top.
Toch al geregeld gebruikt.
Als je doorhebt dat het bluetooth logo zwart moet blijven (en soms moet je keel even wachten) dan werkt het top!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Bavarois1 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:59:

Op FB zag ik een foto voorbij komen met dat er een beta AI functie in de zeekr zit/komt.
Is dat al met de laatste update?
Is een app die je even moet zoeken. Staat waar alle apps staan (is wel een hele erge beta)

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Windom Earle schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:08:
Kwam er weer een pop-up in de display voor de update? Ik heb nog geen update binnengekregen helaas.
Yep! Of een pijltjesteken met een horizontaal streepje erboven, in de bovenste deel van het startscherm.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
Daveypayvey schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:01:
[...]

Is een app die je even moet zoeken. Staat waar alle apps staan (is wel een hele erge beta)
Inmiddels gevonden.

Na de update blijft de tijd steeds verkeerd staan en wil inloggen niet lukken.
Hard reset helpt helaas niet.
Hopelijk helpt een nachtje rust.
Of is hier een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacarst
  • Laatst online: 07-04 19:08

Jacarst

Zeekr 001 Privilege Grey

Update gisteren foutloos geinstalleerd. Bij mij ook verkeerde tijd vandaag en ondanks meerdere ritten nog steeds niet goed. ACC en Lane assist werkt op snelweg soepeler dan voorheen, lijkt een verbetering. Nog steeds storingsmelding met Driver Monitoring Systems, blijkbaar nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Jacarst schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:49:
Update gisteren foutloos geinstalleerd. Bij mij ook verkeerde tijd vandaag en ondanks meerdere ritten nog steeds niet goed. ACC en Lane assist werkt op snelweg soepeler dan voorheen, lijkt een verbetering. Nog steeds storingsmelding met Driver Monitoring Systems, blijkbaar nog niet opgelost.
ACC werkt mogelijk met vertragen iets soepeler, maar dat is het dan ook wel vwbt het effect van deze update geloof ik.

Bij starteb vd auto stond trouwens net als bij de vorige update het stuur in de hoogste stand.

Verder merk ik niks van verbeteringen, eerder merk ik dat de werking samen met de app veel trager is geworden en bv gps signaal geeft de auto nu weer waar die vandaag stond maar weet zeekr dat die hier nu voor de deur staat en niet 54km verderop….

Je ziet nu ook de knipperlichten in de “parkeer app” heel vertragend en versneld verlopen en de hardware in de auto lijkt het dus enorm lastig te hebben om de software bij te houden…

Snelheden staan nog steeds in 80% onjuist, geluid vd overtreding snelheid vind ik amper fijner dan hiervoor, navigatie kan nog steeds geen laadpunten vinden op mijn route naar de wintersport en tettert u redt het niet u redt het niet, filtering snelladen moet je ook nog steeds weer kiezen laadt staan dat je voorkeur netwerken kan ingeven….

Hopelijk is de stabiliteit icm airplay verbeterd anders brengt dit amper tot niks, ook vertalingen zijn niet verbeterd in het NLs volgens mij.

Geen id wat men nu echt heeft gedaan en verbeterd eerlijk gezegd in de afgelopen maanden. In ieder geval niets van te merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Ik merk de wijzigingen gelukkig wel en ben er blij mee! De meeste dingen die je noemt werken bij mij gelukkig wel.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
HDoc schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:48:
Helaas, hier mislukt de update. Net als de vorige keer. Had volgens het verhaal eerder te maken met de software van de trekhaak. Iemand anders een soortgelijk probleem?

Missschien toch maar weer contact opnemen met de "exclusieve technische ondersteuning" :|

[Afbeelding]
Heb je het nummer al gebeld voor exclusieve technische ondersteuning? :D

Klinkt spannend. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
Jacarst schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:49:
Had ik ook. Even naar visueel\tijdinstellingen en togglen naar handmatig en terug naar automatisch, en hij staat weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacarst
  • Laatst online: 07-04 19:08

Jacarst

Zeekr 001 Privilege Grey

Stuur moest bij mij idd ook opnieuw worden ingesteld. ACC vind ik echt behoorlijk verbeterd en Lane Assist voor het eerst prima kunnen gebruiken. Dat is goed nieuws. Maar er is nog wel wat te verbeteren.
Carplay gaat niet altijd automatisch goed bij mij en Iphone is soms met moeite te verbinden. Lijkt niet stabiel.
Om onverklaarbare redenen waren vanmiddag ineens de sneltoetsen voor uitzetten van enkele functies verdwenen en moesten opnieuw worden ingesteld (irritant). Navigatie word ik ook nog steeds niet blij van, filter snellaadpalen ook ineens verdwenen. Voorlopig werk ik veel liever mer Google Maps en Chargemap.
App werkt ook niet lekker, navigatie naar auto sturen werkt bij mij niet. Auto was vanmiddag helemaal niet vindbaar in de app terwijl ik bij Fastned stond. Nog niet erg stabiel (klapt er soms zomaar uit) dus nog wat te verbeteren.
Toch blijf ik positief dat het allemaal wel goed komt. We gaan de goede kant op 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Voor de mensen die 1.1.2 nog niet hebben, toen ik verbond met wifi ging die gelijk downloaden. Hij is nu bezig!

Ook trouwens grappig dat ze ZeekrGPT hebben toegevoegd, die echt compleet nutteloos is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Gek toch. Ik heb die problemen allemaal niet. Ben van 1.1.1a naar 1.1.2 gegaan. Misschien maakt dat het verschil?

Enige grote wens die ik nog heb is dat de ACC blijft werken en dat het eagle-eyescherm niet geblokkeerd wordt door een melding die je niet kan wegklikken bij het gebruik van de trekhaak (fietsendrager)

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter Tijsma
  • Laatst online: 19-04 22:57
Hier bij mij vannacht ook geüpdatet naar 1.1.2 in Zuid Frankrijk tijdens de vakantie.
Overigens ging de update geheel soepel. Geen alarm afgegaan gelukkig 😬
Wel was een harde reset van de auto noodzakelijk. Voordat ik dat deed was hij nl. Constant aan het switchen tussen wel een geen Andoid auto wat het tergend lastig navigeren maakte hier in de Franse bergen 😅

Dat met die sneltoetsen heb ik bij 1.1.1 ook al een aantal keren om onverklaarbare redenen gehad. Idd erg irritant.
Wellicht is dat met deze update ook wel verbeterd (alhoewel dit niet is genoemd in de releasenotes)

Zaterdag weer terug naar NL, dus dan eens kijken hoe het gaat met de verbeterde navigatie (kunnen we al standaard filteren op "snelladen only" en "inclusief Tesla superchargers" ?)
Ook ben ik dan benieuwd of de ACC en Lane Assist echt verbeterd zijn...

En inderdaad wat al eerder is gezegd.. Al die mensen met hun draaiende koppies en blikken tijdens het laden 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavarois1
Alex_N schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:52:
[...]

Had ik ook. Even naar visueel\tijdinstellingen en togglen naar handmatig en terug naar automatisch, en hij staat weer goed.
Goeie tip!
Gelijk opgelost, inloggen lukt dan ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 09:29
Ik zie allemaal mooie update verhalen maar ik zit nog steeds vast op 1.0.1b. heb een paar keer gebeld naar Zeekr en elke keer wordt beloofd dat ik teruggebeld wordt maar ik denk dat ze m'n telefoonnummer steeds kwijt raken ofzo....morgen maar weer eens proberen.

Even een vraag aan de community. Een van de fragrance geuren is op. Toen ik zeker belde hoe ik aan een verse voorraad kon komen hadden ze geen idee, zij hadden ze in ieder geval niet. Op AliExpress zie je deze wel aangeboden worden. heeft iemand hier al eens van wat besteld en hoe is dat bevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavarois1
Ecological schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:36:
Voor de mensen die 1.1.2 nog niet hebben, toen ik verbond met wifi ging die gelijk downloaden. Hij is nu bezig!

Ook trouwens grappig dat ze ZeekrGPT hebben toegevoegd, die echt compleet nutteloos is. :+
Die GPT doet volgens mij helemaal niks aan de verbetering van de auto.
Alleen voor als je eenzaam in je auto zit en je stierlijk verveelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
cyrax schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:50:
Ik zie allemaal mooie update verhalen maar ik zit nog steeds vast op 1.0.1b. heb een paar keer gebeld naar Zeekr en elke keer wordt beloofd dat ik teruggebeld wordt maar ik denk dat ze m'n telefoonnummer steeds kwijt raken ofzo....morgen maar weer eens proberen.

Even een vraag aan de community. Een van de fragrance geuren is op. Toen ik zeker belde hoe ik aan een verse voorraad kon komen hadden ze geen idee, zij hadden ze in ieder geval niet. Op AliExpress zie je deze wel aangeboden worden. heeft iemand hier al eens van wat besteld en hoe is dat bevallen?
Heb je de instellingen in de auto wel goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrax
Bavarois1 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:57:
[...]

Heb je de instellingen in de auto wel goed staan?
jazeker, dit ook een keer helemaal nagelopen en opnieuw ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
cyrax schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:01:
[...]

jazeker, dit ook een keer helemaal nagelopen en opnieuw ingesteld
Via de app op je telefoon kan je een servicebeurt in plannen.
Vaak al op kort termijn.
Ik had zelf ook een probleem met de auto vanaf de aflevering, 1 kant van het interieur deed de ledstrip het niet.
Via de mail kwam er maar geen vervolg, daarna zelf een afspraak in geplant en de boel werd geregeld.
Leen auto voor een week gehad, nadat het gerepareerd was, kwamen ze de auto thuis omwisselen.
Top services wat mij betreft.

Wellicht een optie voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrax
Bavarois1 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:09:
[...]

Via de app op je telefoon kan je een servicebeurt in plannen.
Vaak al op kort termijn.
Ik had zelf ook een probleem met de auto vanaf de aflevering, 1 kant van het interieur deed de ledstrip het niet.
Via de mail kwam er maar geen vervolg, daarna zelf een afspraak in geplant en de boel werd geregeld.
Leen auto voor een week gehad, nadat het gerepareerd was, kwamen ze de auto thuis omwisselen.
Top services wat mij betreft.

Wellicht een optie voor jou.
Zal haast wel moeten ja en als er na m'n vakantie nog niets veranderd is ga ik dit ook doen. Vind het alleen zonde van m'n tijd om naar Zeist te moeten rijden voor een 'Over The Air' update. Ik heb het gevoel dat er in het beheersysteem een vinkje niet goed staat of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological

Ik raad je aan om even langs te rijden. De 1.0.1b lijkt inderdaad op het trekhaak probleem. Als je geen trekhaak hebt, dan is het natuurlijk iets anders maar ik zou dan alsnog langsrijden. :+

Geen ervaring met de aliexpress geurtjes. maar ik zou dat gewoon doen.

/edit: Ja, het is zonde van je tijd, maar dit is wel eenmalig en dit gaat bijna altijd fout bij elke bedrijf. Bij heel veel merken moet je nog steeds naar de garage rijden sowieso.

[ Voor 8% gewijzigd door Ecological op 17-07-2024 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
Zelf ook meegemaakt toen de vorige update er ook niet doorheen ging. Ik belde en kon die zelfde dag nog even langs komen. Ze hadden na 10 minuten de zaak geregeld. Ga ik als ik het zelf nog niet heb kunnen regelen aanstaande maandag ook weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
cyrax schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:19:
[...]

Zal haast wel moeten ja en als er na m'n vakantie nog niets veranderd is ga ik dit ook doen. Vind het alleen zonde van m'n tijd om naar Zeist te moeten rijden voor een 'Over The Air' update. Ik heb het gevoel dat er in het beheersysteem een vinkje niet goed staat of iets dergelijks.
Misschien kunnen ze de auto bij je thuis al ophalen.
Pagina: 1 ... 26 ... 44 Laatste