Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 39 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 23:38
MattMax schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 20:53:
[...]
Een andere optie is om heel rustig in D de wasstraat in te rijden en dan zonder te remmen de auto in N te zetten. Dat kan wel adrenalineverhogend werken als je toch per ongeluk even op de rem trapt, want dan springt de autohold aan. Als de auto dan in de Carwash-modus staat, moet je daar eerst weer uit, voordat je Autohold kan uitzetten via een snelkoppeling (omlaag vegen) of via het menu.
Zo doe ik het ook. Heb gemerkt dat als je heel zacht remt, de autohold niet aanslaat Daar maak ik in de wasstraat gebruik van, door inderdaad heel zachtjes te rijden en te remmen, dan in N zetten en dan gaat hij zonder problemen door de wasstraat.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• klikos
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 21:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qXl21Xz2jwjb-34noNtohNl3fQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XHSxpRQgsMjRSkHpScplPfEK.jpg?f=fotoalbum_large

Cadeau van de kids. Kleur en materiaal matched perfect met het dashboard 👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJsbrandje
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14-05 08:47
Zojuist even de dakdragers gemonteerd. Best even wat gedoe de eerste keer. Maar eenmaal gemonteerd maakt het een zéér solide indruk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJs7yu0Ug1EIWjOE_tXuMqWlIHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5VfpgEsn7u8AwG37AJDrGuK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07 20:36
IJsbrandje schreef op woensdag 25 december 2024 @ 11:43:
Zojuist even de dakdragers gemonteerd. Best even wat gedoe de eerste keer. Maar eenmaal gemonteerd maakt het een zéér solide indruk.
[Afbeelding]
En hoeveel windlawaai geven ze??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbrandje
spidertje schreef op woensdag 25 december 2024 @ 13:39:
[...]

En hoeveel windlawaai geven ze??
Nog niet mee gereden. Herrie maken ze allemaal. Wing profiel zal meevallen. Grootste herrie komt toch van de dakbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-07 15:47
klikos schreef op woensdag 25 december 2024 @ 11:33:
[Afbeelding]

Cadeau van de kids. Kleur en materiaal matched perfect met het dashboard 👍
Die heb ik ook, mooi en fijn hoesje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
MattMax schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 20:53:
[...]

De carwashmodus is inderdaad niet heel intuïtief. In de openingspost heb ik hier ook een stukje over toegevoegd. Het makkelijkste is om vooraf even "One Pedal Drive" en "Auto Hold" uit te zetten in Menu > Rijden. Daarna kan je (alleen bij stilstaan) de Carwash-modus activeren via Menu > Veiligheid > Service > Carwashmodus.
Dit heb ik laatst een keer gedaan, maar dan zonder de Carwash-modus te activeren. Dat ging prima.

• spidertje
IJsbrandje schreef op woensdag 25 december 2024 @ 14:00:
[...]

Nog niet mee gereden. Herrie maken ze allemaal. Wing profiel zal meevallen. Grootste herrie komt toch van de dakbox.
Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Opmerkelijk… 108kwh vanaf 0% naar 100% geladen voor de 001. Men kon bij 0% accu nog zon 30km rijden…. Dat klopt wel aardig gezien verbruik en dus de werkelijke accu capaciteit.

Met die 108kwh kom je bij 18.5 wltp gebruik ook uit op 580+km range voor bv de privilege editie. Kortom, helaas gaat het vermogen al bij 20% (en dan rekent de auto de extra kilometers vanaf 0% niet mee) naar beneden.

Je kunt dus rustig wat langer doorrijden blijkbaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LZxvJHvLrmO_pX2Iv_8MhPsilw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cg2HcqVWk4z8aRsytlNuXyTe.jpg?f=fotoalbum_large

• Wutroe
spidertje schreef op donderdag 26 december 2024 @ 17:31:
Opmerkelijk… 108kwh vanaf 0% naar 100% geladen voor de 001. Men kon bij 0% accu nog zon 30km rijden…. Dat klopt wel aardig gezien verbruik en dus de werkelijke accu capaciteit.

Met die 108kwh kom je bij 18.5 wltp gebruik ook uit op 580+km range voor bv de privilege editie. Kortom, helaas gaat het vermogen al bij 20% (en dan rekent de auto de extra kilometers vanaf 0% niet mee) naar beneden.

Je kunt dus rustig wat langer doorrijden blijkbaar :)

[Afbeelding]
Heb je een linkje naar het artikel of video waar dit uit komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PTFW
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-07 09:39
@Dydody wat betreft de beslagen ruiten.

Ik heb er vrijwel nooit last van. Doe meestal het volgende: In de Zeekr App even op Quick Heat zetten voordat je wegrijdt of van tevoren cabin heating inplannen in de Zeekr App.

Verder zet ik mijn temp op 22, fan op 3 of 4 en richt alles max omhoog en opzij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotokkie
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22:13
Iemand hier al aan het testen met de Beta versie van de nieuwe Zeekr Navigatie app? Ziet er grafisch in ieder geval veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:48
Turbotokkie schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 14:48:
Iemand hier al aan het testen met de Beta versie van de nieuwe Zeekr Navigatie app? Ziet er grafisch in ieder geval veelbelovend uit.
Plaatjes beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbotokkie
Je kunt de nieuw Navigatie app al downloaden in de Zeekr app store in de auto. Je kunt nu alleen wat plaatjes bekijken. Volgens de beschrijving vanaf begin januari voor iedereen beschikbaar. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJLezer
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-07 11:15
PTFW schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:52:
@Dydody wat betreft de beslagen ruiten.

Ik heb er vrijwel nooit last van. Doe meestal het volgende: In de Zeekr App even op Quick Heat zetten voordat je wegrijdt of van tevoren cabin heating inplannen in de Zeekr App.

Verder zet ik mijn temp op 22, fan op 3 of 4 en richt alles max omhoog en opzij.
Ik heb sinds ongeveer een maand dat het ik de tijden van reisplannen niet kan aanpassen in de app. Ik kan wel het schuifje aan of uitzetten. Het knopje wijzigen doet niets. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Heeft niet geholpen. In de auto zelf kan ik het wel aanpassen. Hebben meer mensen dit probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door GJLezer op 27-12-2024 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonaldDuck
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 21:43
GJLezer schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:36:
[...]

Ik heb sinds ongeveer een maand dat het ik de tijden van reisplannen niet kan aanpassen in de app. Ik kan wel het schuifje aan of uitzetten. Het knopje wijzigen doet niets. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Heeft niet geholpen. In de auto zelf kan ik het wel aanpassen. Hebben meer mensen dit probleem?
Werkt bij mij prima. Kun je de dag wel veranderen? Gok van niet, zover kom je blijkbaar niet als je niet op wijzigen kunt drukken. Bij mij is ‘edit’ (gebruik ‘m in het Engels) oranje gekleurd. Ik kom wel een niveau dieper.

En je hebt de app opnieuw geinstalleerd lees ik, dus je hebt versie 2.5.0?

[ Voor 13% gewijzigd door DonaldDuck op 28-12-2024 15:53 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentHalsema
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-05 18:01
Alex_N schreef op maandag 11 november 2024 @ 23:48:
[...]

Ik heb deze (Polaire Grip 160). Passen netjes op de 21" banden en nemen weinig ruimte in binnen de wielkast.

[Afbeelding]
Hoi hoi!
Weet je toevallig je bandenmaat?
Ik heb 255/45/21 maar die zie ik niet in de lijst bij verkoop staan.
“Edit”
Zie wel 265/45/21 dus zal prima passen

[ Voor 4% gewijzigd door VincentHalsema op 28-12-2024 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJLezer
Klopt. 2.5.0 Het komt niet door de laatste software update. Het werkte prima tot een week voor die update. Ik kan alleen kiezen om reisplan aan of uit te zetten. IOS 18.1.1
DonaldDuck schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:48:
[...]

Werkt bij mij prima. Kun je de dag wel veranderen? Gok van niet, zover kom je blijkbaar niet als je niet op wijzigen kunt drukken. Bij mij is ‘edit’ (gebruik ‘m in het Engels) oranje gekleurd. Ik kom wel een niveau dieper.

En je hebt de app opnieuw geinstalleerd lees ik, dus je hebt versie 2.5.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonaldDuck
GJLezer schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:31:
Klopt. 2.5.0 Het komt niet door de laatste software update. Het werkte prima tot een week voor die update. Ik kan alleen kiezen om reisplan aan of uit te zetten. IOS 18.1.1

[...]
Balen man. Ik ben net naar ios 18.2 gemigreerd. Ook daar werkt het zoals het hoort.

Misschien toch nog een keer de app verwijderen. Daarna iPhone uit zetten en weer aan zetten. Vervolgens de app opnieuw installeren. Dat zou ik zelf proberen als het bij niet zou werken.

Succes!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:38
GJLezer schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:31:

[...]
Hier IOS 18.3 en ook geen probleem dus mogelijk ligt het ergens anders aan.

Heb je wel verbinding met de auto via 1 van de andere opties in de app (bv remote open en dicht)? Lukt het wel als de app via Bluetooth verbonden is? Heeft de auto verbinding met het 5G netwerk?

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GJLezer
Echt vreemd. Alles werkt verder via de app. Ramen deuren verwarming enz. Ook de digitale sleutel werkt. Alleen het knopje wijzigen doe t niets bij reisplannen. Inmiddels ookIOS bijgewerkt en app verwijderd ( meerdere keren) en telefoon opnieuw opgestart (meerdere keren). Is geen groot probleem, zal een keertje stoppen als ik langs Zeist kom. Dank voor de reacties. Goed on te weten dat het geen algemeen probleem is. Overigens na 15.000 km bijzonder tevreden met de auto.
ronaldvs schreef op zondag 29 december 2024 @ 12:26:
[...]

Hier IOS 18.3 en ook geen probleem dus mogelijk ligt het ergens anders aan.

Heb je wel verbinding met de auto via 1 van de andere opties in de app (bv remote open en dicht)? Lukt het wel als de app via Bluetooth verbonden is? Heeft de auto verbinding met het 5G netwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-02 20:59
IJsbrandje schreef op woensdag 25 december 2024 @ 14:00:
[...]

Mijn ervaring is dat een goede box geen herrie maakt. Het zijn juist de 'poten' van de dakdragers die het ergste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leap_72
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik ben sinds kort ook een berijder van een Zeekr001. Ik kom van een Polestar 2. Fijne auto maar ik krijg het niet voor elkaar dan sneller te laden dan 55kw bij snelladers. Instelling staat op 32A. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak1990
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-01 20:38
Hoi,

Ik heb een vraagje. Binnenkort ga ik voor het eerst met de Zeekr 001 op Wintersport. (Oostenrijk) Zijn er ervaringen/tips wat betreft navigatie apps en/of andere zaken omtrent laadstops etc. Apple kaarten werkt top met HUD, Zeekr navigatie is die goed genoeg voor lange afstanden? Google Maps beter ondanks dat het niet compatible is met HUD? ABRP?

Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23:53
Sjaak1990 schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:14:
Hoi,

Ik heb een vraagje. Binnenkort ga ik voor het eerst met de Zeekr 001 op Wintersport. (Oostenrijk) Zijn er ervaringen/tips wat betreft navigatie apps en/of andere zaken omtrent laadstops etc. Apple kaarten werkt top met HUD, Zeekr navigatie is die goed genoeg voor lange afstanden? Google Maps beter ondanks dat het niet compatible is met HUD? ABRP?

Als de Zeekr navigatie niet is wat je zoekt dan is de oplossing vrij simpel.
Plan je route vooruit, bij beginnend EV bestuurder hou veilige marges aan.
Gebruik ABRP voor je planning en controleer de logica, dus geen vreemde stops van een paar minuten bij de Lidl bijvoorbeeld.
Plan, pak de adressen en voer die gewoon in bij je navigatie naar keuze.
En vergeet de Tesla chargers niet. Dit ivm prijs, kwaliteit en beschikbaarheid aan laders.
Vandaag reed ik nog langs een Fastned waar het veld te druk was, de beschikbaarheid is gewoon minder en dus moet je wachten. Stukje omrijden en laadpalen in overvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak1990
  • Laatst online: 29-01 20:38
bigkevx2 schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:24:
[...]

Als de Zeekr navigatie niet is wat je zoekt dan is de oplossing vrij simpel.
Plan je route vooruit, bij beginnend EV bestuurder hou veilige marges aan.
Gebruik ABRP voor je planning en controleer de logica, dus geen vreemde stops van een paar minuten bij de Lidl bijvoorbeeld.
Plan, pak de adressen en voer die gewoon in bij je navigatie naar keuze.
En vergeet de Tesla chargers niet. Dit ivm prijs, kwaliteit en beschikbaarheid aan laders.
Vandaag reed ik nog langs een Fastned waar het veld te druk was, de beschikbaarheid is gewoon minder en dus moet je wachten. Stukje omrijden en laadpalen in overvloed.
Bedankt voor je snelle reactie en tips! Het is niet dat ik de Zeekr navigatie onvoldoende of voldoende vindt. Ik ben gewoon benieuwd of ik op de Zeekr navigatie kan vertrouwen na diverse ervaringen van rijders. Dus mocht de ervaring positief zijn gebruik ik de Zeekr navigatie. Zo niet dan plan ik het met een andere app en eventueel ABRP op de achtergrond. Dat was mijn eerste insteek, maar van andere ervaringen zou ik wellicht tot andere inzichten kunnen komen. Nogmaals dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
Leap_72 schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:03:
Ik ben sinds kort ook een berijder van een Zeekr001. Ik kom van een Polestar 2. Fijne auto maar ik krijg het niet voor elkaar dan sneller te laden dan 55kw bij snelladers. Instelling staat op 32A. Iemand een idee?
Nooit een instelling hoeven aanpassen. De 32 A slaat op je thuislader, je kan met je touchscreen de maximale snelheid van het AC laden terugschroeven maar in de praktijk doe je dat neem ik aan met je eigen laadpaal (als je dat al zou willen). Opladen gaat tegen maximaal 200 kW (tegen de 500 A bij rond de 400 V = 200 000 Watt = 200 kW).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xH_zgiDLDrBDS-uFHsFuo7J7Hlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o5VFnSoArTmDm3PddcADYSOH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door HDoc op 02-01-2025 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Met hoeveel lading kom je aan bij de snelladers?
Warm je de accu voor?
Loopt de laadsnelheid na een paar minuten niet alsnog op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeekr001
Reken niet op de 200KW die geadverteerd is, of maar voor een zeer korte periode in ideale omstandigheden. Als je rond de 150KW komt doe je het niet slecht is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Sjaak1990 schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:14:
Hoi,

Ik heb de route gepland met ABRP en alleen Tesla SC's gebruikt. Die werken in mijn ervaring het beste. De Zeekr haalt als je hem op eco zet makkelijk de marges die ABRP aanhoudt dus dan zit je altijd goed. Ik kon makkelijk met 150 over de autobahn en nog steeds op de ABRP schatting uitkomen. Dat was wel zonder skibox.

ABRP werkt wat buggy op Zeekr OS maar over het algemeen is het redelijk te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeekr001 op 02-01-2025 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Zeekr001 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:07:
[...]

Ik heb de route gepland met ABRP en alleen Tesla SC's gebruikt. Die werken in mijn ervaring het beste. De Zeekr haalt als je hem op eco zet makkelijk de marges die ABRP aanhoudt dus dan zit je altijd goed. Ik kon makkelijk met 150 over de autobahn en nog steeds op de ABRP schatting uitkomen. Dat was wel zonder skibox.

ABRP werkt wat buggy op Zeekr OS maar over het algemeen is het redelijk te doen.
Ga gewoon rijden, dan bij zeg 15% zoeken naar Ionity/Tesla bv en op minimaal 50km de pre heating aanzetten. Of die aanstaat zie je trouwens niet… moet je kijken in de verbruiksgegevens dan zie je of er wat gebeurd bij het percentage accu verwarmen. Onbegrijpelijk dat men niet een signaal laat zien als de pre heating aan staat. Accu moet trouwens een temp van rond de 29-30 graden hebben (ook dat is nergens te zien) voor optimale laadsnelheid.

Zeekr nav is ronduit onbetrouwbaar, tussenstops etc heb je nagenoeg niks aan zo is mijn ervaring van 2-3x testen.

Pas nog werd ik de snelweg afgeleid na de gekozen fastned lokatie, dan terug via de andere kant en dan onder de snelweg door om ergens op platteland uit te komen…. Uiteraard dit niet opgevolgd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
spidertje schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:17:
[...]
Of die aanstaat zie je trouwens niet… moet je kijken in de verbruiksgegevens dan zie je of er wat gebeurd bij het percentage accu verwarmen. Onbegrijpelijk dat men niet een signaal laat zien als de pre heating aan staat. Accu moet trouwens een temp van rond de 29-30 graden hebben (ook dat is nergens te zien) voor optimale laadsnelheid.
Nee dat is herkenbaar, er is geen enkele methode om te weten wanneer je pre-heading aan moet zetten. Laatst deed ik 10km voor de charger... dan wordt de auto echt een draak om te rijden, want ineens gaat regeneratief remmen naar max maar de snelheid komt niet graag boven 120 uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
spidertje schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:17:
[...]
Ga gewoon rijden, dan bij zeg 15% zoeken naar Ionity/Tesla bv en op minimaal 50km de pre heating aanzetten.
Dit is ook mijn advies. Niet teveel nadenken en plannen. Ik hou zelf 100 km range aan volgens het dashboard dus net zoiets als @spidertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:05
Ik snap ook dat hele plannen niet helemaal. Vooral met kids of bijrijders op vakantie kan je je er toch nooit aan houden. Er moet altijd wel iemand plassen of eten of whatever. Rijdt gewoon tot je even pauze nodig hebt, wat altijd ruim voor hij op 0 staat. Stop minimaal een half uur dan is hij weer over de 80%, en herhaal. Checken op fastcharger langs de snelweg zodat je, zoals hierboven, niet van de weg afgestuurd wordt. Betaal ik liever wat extra…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
Afgelopen week zijn we een weekendje weg geweest waarbij ik voor het eerst gebruik gemaakt hebt van snelladen. Mijn zoon moest echter eerder dan verwacht plassen waardoor de accu nog maar een paar minuten aan het voorverwarmen was. Het snelladen kwam hierdoor niet boven de 90 à 110 kW, ondanks dat de accu vrij leeg was bij aankomst (15 à 20%). Hoe lang van te voren begin je idealiter met het voorverwarmen van de accu voordat je gaat snelladen?

Overigens onderschrijf ik wel het verhaal van Ruud; na een klein halfuur was de accu alsnog ca. 75% vol en konden wij onze reis volgens plan hervatten, ondanks dat we eerder dan van te voren uitgestippeld gestopt waren. De grote accu van de Zeekr geeft je daarbij de extra speelruimte die prettig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
Wutroe schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:10:
Afgelopen week zijn we een weekendje weg geweest waarbij ik voor het eerst gebruik gemaakt hebt van snelladen. Mijn zoon moest echter eerder dan verwacht plassen waardoor de accu nog maar een paar minuten aan het voorverwarmen was. Het snelladen kwam hierdoor niet boven de 90 à 110 kW, ondanks dat de accu vrij leeg was bij aankomst (15 à 20%). Hoe lang van te voren begin je idealiter met het voorverwarmen van de accu voordat je gaat snelladen?

Overigens onderschrijf ik wel het verhaal van Ruud; na een klein halfuur was de accu alsnog ca. 75% vol en konden wij onze reis volgens plan hervatten, ondanks dat we eerder dan van te voren uitgestippeld gestopt waren. De grote accu van de Zeekr geeft je daarbij de extra speelruimte die prettig is.
Voor de Zeekr zijn de echt wel realistische snelheden.

die 200kW haal je alleen in utopische situaties. In de praktijk mag je in je handen knijpen met alles boven de 150kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
RuudBurger schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:59:
Ik snap ook dat hele plannen niet helemaal. Vooral met kids of bijrijders op vakantie kan je je er toch nooit aan houden. Er moet altijd wel iemand plassen of eten of whatever. Rijdt gewoon tot je even pauze nodig hebt, wat altijd ruim voor hij op 0 staat. Stop minimaal een half uur dan is hij weer over de 80%, en herhaal. Checken op fastcharger langs de snelweg zodat je, zoals hierboven, niet van de weg afgestuurd wordt. Betaal ik liever wat extra…
In Duitsland staan de beste SC's juist aan een Autohof daar moet je echt de snelweg voor af. Plannen is juist wel handig omdat je dan niet allemaal uit Nederland bij dezelfde lader komt te staan. Soms is het verstandig om 100km eerder te laden als je weet dat het druk is om uit de 'flow' van de grootste groep te komen.

Ander voordeel van plannen is dat je de 300kW laders kan kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-07 20:12
Zeekr001 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:11:
[...]

Voor de Zeekr zijn de echt wel realistische snelheden.

die 200kW haal je alleen in utopische situaties. In de praktijk mag je in je handen knijpen met alles boven de 150kW
Ah vaker gehaald hoor:

Maar moet alles wel inderdaad goed gaan…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ou6CorjTZsfS4-CL0Xs85egKFTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/opsEJy5IYRH87sCp1YwZNT6d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Zeekr001 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:40:
[...]

Nee dat is herkenbaar, er is geen enkele methode om te weten wanneer je pre-heading aan moet zetten. Laatst deed ik 10km voor de charger... dan wordt de auto echt een draak om te rijden, want ineens gaat regeneratief remmen naar max maar de snelheid komt niet graag boven 120 uit.
Ik ga het eens wat monitoren komende tijd. Inmiddels werk de OBD poort (elke 30s wordt die ververst ipv live trouwens…) om bv accu temp te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Wutroe schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:10:

Vrij leeg? 20% nog aanwezig dat vind ik best veel nog… Chinese autos dien je wat verder leeg te rijden namelijk, hoogste snelheden haal je net rond de 10% normaal gesproken want vervolgens gaat de heating uit zo meldt Zeekr iig. In de zomer nog net iets lager. Die 200kwh haal je zelden en indien wel dan heel heel kort….

Accu pre heating heeft zeekr 50km nodig om goed op temp te komen, ik ga het maar eens nameten wat het min aantal kilometers is dat we nodig hebben. Zeekr meldt er namelijk voor zover mij bekend niets over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wutroe
spidertje schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:05:
[...]

Vrij leeg? 20% nog aanwezig dat vind ik best veel nog… Chinese autos dien je wat verder leeg te rijden namelijk, hoogste snelheden haal je net rond de 10% normaal gesproken want vervolgens gaat de heating uit zo meldt Zeekr iig. In de zomer nog net iets lager. Die 200kwh haal je zelden en indien wel dan heel heel kort….

Accu pre heating heeft zeekr 50km nodig om goed op temp te komen, ik ga het maar eens nameten wat het min aantal kilometers is dat we nodig hebben. Zeekr meldt er namelijk voor zover mij bekend niets over.
Ik zou hem zelf ook wel een stuk verder leeg durven rijden, maar als je een kind op de achterbank hebt zitten die moeten plassen en je bent toch al van plan om binnenkort te snelladen kun je dat net zo goed meteen doen. Ik denk dat het op de totale laadsessie een keer 5, max. 10 minuten extra gekost heeft. Voor mijn sporadische gebruik van snelladen prima.

Ben benieuwd naar je ervaringen met het voorverwarmen van de accu.

[ Voor 3% gewijzigd door Wutroe op 05-01-2025 20:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
RuudBurger schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:59:
Helemaal eens, vooral op vakantie heb ik snellader nodig en dan vind ik met wat marge rijden en kopje koffie onderweg een stuk relaxter dan al dat rekenwerk. Na mijn koffie en sanitaire pauze is de accu weer rond de 80 en ga ik weer lekker 2-3 uurtjes de weg op. Nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-04 22:11
Weet iemand al wat de dakdragers kost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oedsdemeer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-05 06:48
Bavarois1 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:31:
Weet iemand al wat de dakdragers kost?
448,99 incl. BTW
Even bellen om ze te reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
  • Laatst online: 22-04 22:11
Wat is eigenlijk het nut van de Zeekr navigatie in de Zeekr store?? Vreemde update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
Bavarois1 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:56:
Wat is eigenlijk het nut van de Zeekr navigatie in de Zeekr store?? Vreemde update
Op dit moment is het niet echt een update van de standaard navigatie maar lijkt het een op zichzelf staande app zoals ABRP. Ik verwacht dat ze dit in de plaats van de standaard navigatie zullen gaan zetten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbrandje
Vanochtend even geprobeerd. Grafisch in ieder geval mooier. Ga straks verder testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotokkie
IJsbrandje schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:41:
Vanochtend even geprobeerd. Grafisch in ieder geval mooier. Ga straks verder testen...
Werk deze dan al? Bij mij alleen een preview

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

ronaldvs schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:58:
[...]

Op dit moment is het niet echt een update van de standaard navigatie maar lijkt het een op zichzelf staande app zoals ABRP. Ik verwacht dat ze dit in de plaats van de standaard navigatie zullen gaan zetten.
Ik verwacht ook dat ie de bestaande zal vervangen, maar wordt zo te zien eerst uitgerold als pre-release. Je kunt in de app gesproken aanpassingen of tekortkomingen melden. Je scherm van de navigatieapp wordt dan meegestuurd. Er zit een team klaar om daar mee aan de bak te gaan begreep ik van Zeekr.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Turbotokkie schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:06:
[...]

Werk deze dan al? Bij mij alleen een preview
Ja, werkt al. Te downloaden via de Zeekr Store.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotokkie
Dit ziet er al een stuk beter uit. Lijkt meer op Tesla navi. Nog een paar aanpassingen en het wordt nog eens wat😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Daveypayvey schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:39:
[...]

Ja, werkt al. Te downloaden via de Zeekr Store.
Werkt al? Kan die app tijdens het rijden niet gebruiken….. navigatie die je alleen kunt gebruiken als je stil staat… daar hebben we wat aan… 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dydody
  • Laatst online: 22:58
spidertje schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:41:
[...]

Werkt al? Kan die app tijdens het rijden niet gebruiken….. navigatie die je alleen kunt gebruiken als je stil staat… daar hebben we wat aan… 😬
De app even bijwerken/updaten vanuit de Zeekr store en de nieuwe navigatie app kan gebruikt worden. Dus even bijwerken voor degenen die nog de melding krijgen dat maar een aantal gebruikers toegang hebben.

Ik vind het echt een hele hele grote vooruitgang! Leuk ook dat, evenals Tesla, nu een Satelliet view gebruikt kan worden. Dat miste ik stiekem toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Dydody schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:46:
[...]

De app even bijwerken/updaten vanuit de Zeekr store en de nieuwe navigatie app kan gebruikt worden. Dus even bijwerken voor degenen die nog de melding krijgen dat maar een aantal gebruikers toegang hebben.

Ik vind het echt een hele hele grote vooruitgang! Leuk ook dat, evenals Tesla, nu een Satelliet view gebruikt kan worden. Dat miste ik stiekem toch!
Doet bij mij niks….. kan ook verder niks meer updaten aan die app want dat heb ik al gedaan….
Dacht test het eens want slechter dan de std nav kan haast niet, test is gelukt en applicatie is hier een total failure dus kan nog beroerder 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbrandje
spidertje schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:53:
[...]

Doet bij mij niks….. kan ook verder niks meer updaten aan die app want dat heb ik al gedaan….
Dacht test het eens want slechter dan de std nav kan haast niet, test is gelukt en applicatie is hier een total failure dus kan nog beroerder 🤔
Zo, positief.

Heb de nieuwe navi getest. Werkt prima en ziet er supergoed uit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Juny0985
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 07-07 16:26
Gisteren eindelijk mijne opgehaald, vorige auto was een A6 plugin hybrid. Benieuwd hoe deze gaat bevallen.

Voor de winter 20 inch velgen eronder gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JumA0IdBVzgHsu6xhGqsIbPOAAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wcmUBSO7CX2EZsxxdcVg6OIp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
Ik merk de laatste dagen dat mijn achterruit verwarming vreemd doet.

Ik zet de achterruitverwarming aan en hij begint normaal te werken. Na X tijd, ik denk een minuut of 15, zie ik de achterruit weer beslaan. Het symbool van de achterruitverwarming is dan nog oranje. Als ik hem dan handmatig uit en weer aan zet dan begint hij opnieuw met de ruit 'ontdooien'. Het lijkt dus op alsof het icoontje niet automatisch uit gaat terwijl de verwarming dat wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
IJsbrandje schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 22:37:
[...]

Zo, positief.

Heb de nieuwe navi getest. Werkt prima en ziet er supergoed uit.
Nou, inderdaad. Het ligt altijd aan een ander hè :/

Maar die navigatie ziet er een stuk beter uit dan de standaard navigatie inderdaad. Al wel de nodige feedback teruggekoppeld om het verder te verbeteren, maar dat kan gelukkig er makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:52
Hoe krijg je die app als vervanging vd oude? Als ik het home scherm heb krijg ik nog steeds de oude. Pas via de overige apps krijg ik hem, maar alleen schermvullend, niet in combinatie met bv muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:48
spidertje schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:53:
[...]

Welke app hebben we het precies over? Heb gekend in de store maar heb alleen de standaard navi en die domme ABTR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
krisje schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:50:
Hoe krijg je die app als vervanging vd oude? Als ik het home scherm heb krijg ik nog steeds de oude. Pas via de overige apps krijg ik hem, maar alleen schermvullend, niet in combinatie met bv muziek.
Dat kan (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:54
aim-creativity schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:37:
[...]

Welke app hebben we het precies over? Heb gekend in de store maar heb alleen de standaard navi en die domme ABTR?
'Zeekr navigation' in de app store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Bespaar je de moeite zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Zeekr001 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:55:
Ik merk de laatste dagen dat mijn achterruit verwarming vreemd doet.

Ik zet de achterruitverwarming aan en hij begint normaal te werken. Na X tijd, ik denk een minuut of 15, zie ik de achterruit weer beslaan. Het symbool van de achterruitverwarming is dan nog oranje. Als ik hem dan handmatig uit en weer aan zet dan begint hij opnieuw met de ruit 'ontdooien'. Het lijkt dus op alsof het icoontje niet automatisch uit gaat terwijl de verwarming dat wel doet.
Bekend issue, zodra je het merkt ff uit en aanzetten die verwarming. Gebeurt hier ook vrij regelmatig. Geen logica in te ontdekken hoe en wat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
aim-creativity schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:37:
[...]

Deze app doet het bij mij nog “dommer” dan die va. ABRP of de std nav… namelijk niks….

Men zich bij Zeekr echt beter bezighouden met andere zaken en gewoon nav app elders inkopen… hopelijk is men niet zelf met die app ah ontwikkelen want zonde vd tijd gezien de andere hoeveelheid zaken die men dient te verbeteren.

Btw… sinds de laatste Zeekr OS update heb ik nu al 3x gehad dat het scherm bij starten vd auto geheel zwart blijft, vervolgens zie je de melding Android start op en na aantal minuten doet het scherm het weer…. Laat ze dat eerst eens fiksen bv :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wutroe
Ik heb de nieuwe navigatie app nu een aantal dagen op meerdere ritten getest. Op een paar kleine bugjes of feature requests na, werkt het echt vele malen beter dan de nu standaard on-board navigatie. Hopelijk maken ze dit snel de standaard navigatie-app :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:24
Ik heb feedback gegeven via mijn voice (echt vet gedaan) dat het goed zou zijn om de chargers ook op snelheid en afstand te kunnen sorteren en filteren. In principe heb je met 600 km aan range (vaak) de publieke laadpalen niet nodig, maar onderweg op de snelweg is het zeker handig.
Deze app doet het bij mij nog “dommer” dan die va. ABRP of de std nav… namelijk niks….

Men zich bij Zeekr echt beter bezighouden met andere zaken en gewoon nav app elders inkopen… hopelijk is men niet zelf met die app ah ontwikkelen want zonde vd tijd gezien de andere hoeveelheid zaken die men dient te verbeteren.

Btw… sinds de laatste Zeekr OS update heb ik nu al 3x gehad dat het scherm bij starten vd auto geheel zwart blijft, vervolgens zie je de melding Android start op en na aantal minuten doet het scherm het weer…. Laat ze dat eerst eens fiksen bv :)
Misschien maken ze je auto wel expres onklaar, omdat je altijd zo negatief bent :+

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansL
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:19
Nieuwe navigatie werkt inderdaad goed. Zag alleen dat bij de POI er een aantal zaken tussen stonden die al jaren weg zijn.
Daarnaast vond ik de “pijltjes aanwijzing” linksboven in het scherm slecht te onderscheiden. Maar met de feedback functie was dat snel door te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
Ecological schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:22:
Ik heb feedback gegeven via mijn voice (echt vet gedaan) dat het goed zou zijn om de chargers ook op snelheid en afstand te kunnen sorteren en filteren. In principe heb je met 600 km aan range (vaak) de publieke laadpalen niet nodig, maar onderweg op de snelweg is het zeker handig.

[...]

Misschien maken ze je auto wel expres onklaar, omdat je altijd zo negatief bent :+
het zou me niks verbazen die club kennende :P 600km range???? ik haal met dit weer de 300 nog niet eens....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonaldDuck
Ecological schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:22:

[...]

Je krijgt wat je verdient, blijkbaar!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonaldDuck
HansL schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:38:
Nieuwe navigatie werkt inderdaad goed. Zag alleen dat bij de POI er een aantal zaken tussen stonden die al jaren weg zijn.
Daarnaast vond ik de “pijltjes aanwijzing” linksboven in het scherm slecht te onderscheiden. Maar met de feedback functie was dat snel door te geven.
Eens! De richtingaanwijzingen op de rotondes gaan goed op het scherm (en met de stem), maar in het vensterafbeelding op het scherm en in de HUD geeft ie wat anders aan. Heb het doorgegeven.

Daarnaast mis ik filtermogelijkheden om bepaalde laadpaalaanbieders te kunnen kiezen. En om te kunnen filteren op de gewenste kWu. Ook doorgeven. Dat meld-systeem werkt fijn!

Daarnaast filteren op wat je wil horen (omleiding, aanwijzingen, flitspalen).

Maar tot nu werkt het prima! Mooie duidelijke schermen en actuele file-informatie. Top!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonaldDuck
Nu deze navi als losse app wordt aangeboden kunnen ze ‘m veel sneller updaten. Als ie in de standaard zit, moet het via de OTA. Die is veel ingrijpender.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
Die feedback-functie is inderdaad handig, slim gedaan. Hopelijk kunnen ze 'm daarmee snel zodanig verbeteren dat ie goed en stabiel genoeg is om als standaard navigatie-app te gaan gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacarst
  • Laatst online: 07-04 19:08

Jacarst

Zeekr 001 Privilege Grey

Vanmorgen werkt app op iPhone niet meer en eigen auto niet meer zichtbaar. Alleen link naar website. App opnieuw uit- en inloggen en zelfs opnieuw geinstalleerd werkt ook niet. Iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:54
Jacarst schreef op zondag 12 januari 2025 @ 08:49:
Vanmorgen werkt app op iPhone niet meer en eigen auto niet meer zichtbaar. Alleen link naar website. App opnieuw uit- en inloggen en zelfs opnieuw geinstalleerd werkt ook niet. Iemand anders ook dit probleem?
Same, maar na uit/inloggen zag ik mijn auto gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:24
Same here, gelijk een vraagje. Mijn auto staat best dicht op mijn huis bij mijn oprit, mijn Bluetooth schakelt best snel over op de auto. Ik heb een iPhone 15, heeft iemand daar een tip voor?

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacarst
  • Laatst online: 07-04 19:08

Jacarst

Zeekr 001 Privilege Grey

Alex_N schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:47:
[...]

Same, maar na uit/inloggen zag ik mijn auto gewoon weer.
Werkt inmiddels bij mij ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemr
  • Laatst online: 01-07 15:01
Ik lees hier en daar wat over voorverwarmen batterij alvorens op een snellader in te pluggen. Ik leefde in de veronderstelling dat dit niet hoefde als je de batterij op ‘dynamisch’ had ingesteld?

Heb zelf nu paar keer snellader gebruikt - nadat ik al 50+ km had gereden. Herken dat ik de 200kw niet haal. Zat denk ik af en toe op 145. Ik vind het geen drama. Scheelt klein beetje tijd. Maar hoor graag of ik toch beter wel kan voorverwarmen.

Happy to stand corrected 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
spidertje schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 14:50:
[...]

het zou me niks verbazen die club kennende :P 600km range???? ik haal met dit weer de 300 nog niet eens....
Dat ligt dan weer aan jouw rechter voet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeekr001
Weemr schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:42:
Ik lees hier en daar wat over voorverwarmen batterij alvorens op een snellader in te pluggen. Ik leefde in de veronderstelling dat dit niet hoefde als je de batterij op ‘dynamisch’ had ingesteld?

Heb zelf nu paar keer snellader gebruikt - nadat ik al 50+ km had gereden. Herken dat ik de 200kw niet haal. Zat denk ik af en toe op 145. Ik vind het geen drama. Scheelt klein beetje tijd. Maar hoor graag of ik toch beter wel kan voorverwarmen.

Dat hang helemaal af van hoe je gereden hebt. Ik kwam er in Duitsland achter dat als je ~160 rijdt je niet hoeft voor te verwarmen. Dus ik denk dat het afhankelijk is van een verschillend aantal factoren inclusief de buiten temperatuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-06 11:17
Zeekr001 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:55:
[...]

Dat hang helemaal af van hoe je gereden hebt. Ik kwam er in Duitsland achter dat als je ~160 rijdt je niet hoeft voor te verwarmen. Dus ik denk dat het afhankelijk is van een verschillend aantal facturen inclusief de buiten temperatuur.
Dit inderdaad. Als je al een stuk op de snelweg hebt gereden wordt de batterij natuurlijk vanzelf al 'voorverwarmd'. Daarnaast ben je ook afhankelijk van de lader zelf natuurlijk. Als je de 200 niet haalt dan kan dat ook in grote mate bepaald worden door het laadstation zelf, dat ligt niet altijd aan de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Windom Earle schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:20:
[...]

Dit inderdaad. Als je al een stuk op de snelweg hebt gereden wordt de batterij natuurlijk vanzelf al 'voorverwarmd'. Daarnaast ben je ook afhankelijk van de lader zelf natuurlijk. Als je de 200 niet haalt dan kan dat ook in grote mate bepaald worden door het laadstation zelf, dat ligt niet altijd aan de auto.
Ik haalde dit weekend bij een 11kw laadpaal op straat - waar ik alleen stond - maar liefst 3.4 kwu.
Heb er ruim 24 uur gestaan... :(

Ben na 24 uur naar een andere lader gereden en daar haalde ik 16kw (stond ik ook alleen). Lag dus niet aan de auto. :)

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ronaldvs
Weemr schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:42:

Als je de batterij in de auto in het "charging" menu op dynamisch hebt gezet dan wordt de daadwerkelijke range (op basis van jouw rijgedrag) weergegeven. Dat staat los van voorverwarmen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multiboxer
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-06 22:30
Rhox1979 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:50:
Voor de Belgen die ook wachten tot Zeekr naar België komt... vandaag voor het eerst positief nieuws gezien (misschien stond het er al langer).
Maar als je een test rit wil plannen en het land in wil geven, staat België er al tussen als toekomstige landen.

[Afbeelding]
Ondertussen al een hele tijd verder en het is helaas nog altijd niet mogelijk om deze wagen hier in BE te testen en kopen.

Zelfs verzekeren lukt niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
Windom Earle schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:20:
[...]

Ik begrijp juist dat een constante snelheid op de snelweg niet per se tot een hoge temperatuur van de accu leidt. Dat kost blijkbaar weinig moeite/warmte. Een paar keer flink accelereren en remmen schijnt dan nog meer te doen. Ik heb dit overigens zelfs nog niet kunnen testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juny0985
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 07-07 16:26
Wutroe schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:50:
[...]

Ik begrijp juist dat een constante snelheid op de snelweg niet per se tot een hoge temperatuur van de accu leidt. Dat kost blijkbaar weinig moeite/warmte. Een paar keer flink accelereren en remmen schijnt dan nog meer te doen. Ik heb dit overigens zelfs nog niet kunnen testen.
Dat klopt inderdaad, ze hebben het ook in onderstaande video getest.

YouTube: Avoid Slow Charging In The Cold! Here's Why You Have To "Yo-Yo" Your...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:55
[...]

Klopt, maar uiteindelijk komt luchtweerstand wel om de hoek kijken.
Om constant 160 te rijden moet auto echt wel aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Daveypayvey schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:23:
[...]

Ik haalde dit weekend bij een 11kw laadpaal op straat - waar ik alleen stond - maar liefst 3.4 kwu.
Heb er ruim 24 uur gestaan... :(

Ben na 24 uur naar een andere lader gereden en daar haalde ik 16kw (stond ik ook alleen). Lag dus niet aan de auto. :)
Hier om de hoek staan ook van die laadpalen. Die knijpen vooral als de overige vraag in de buurt hoog is. Maar op eentje staat ook met kleine letter aan een kant 11KW en aan de andere een veel lager getal, 2,5 of iets dergelijks. Dus je moet goed opletten wat je kiest.
De exploitanten willen natuurlijk liever niet op piek momenten 11Kw leveren, dat doen ze liever na 23:00 (21:00 in Brabant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Multiboxer schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:48:
[...]

Ondertussen al een hele tijd verder en het is helaas nog altijd niet mogelijk om deze wagen hier in BE te testen en kopen.

Zelfs verzekeren lukt niet....
Waarom zou verzekeren niet lukken? Ik neem aan dat dat niet te maken heeft met waar je een auto koopt? Je kan hem toch gewoon in Nederland kopen en invoeren? Grijze import?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
[...]

Dat klopt helemaal, alleen als je echt flink stuk goed hard doortuft (dan rem je af en toe ook en geef je weer gas) dan gaat de accutemp omhoog. Ik vermoed dat dit ook de reden is vd begrenzing op 200km max snelheid omdat de accu temp dan niet meer goed gereguleerd kan worden. Auto kan namelijk makkelijke hogere snelheden aan op zich, hooguit de remmerij laat dan te wensen over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemr
  • Laatst online: 01-07 15:01
OK, dank allen voor de input. Ik concludeer dat ik er dus wel goed aan doe om voor te verwarmen. On we go!

Next step: die nieuwe nav testen :-)
spidertje schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:11:
[...]

Dat klopt helemaal, alleen als je echt flink stuk goed hard doortuft (dan rem je af en toe ook en geef je weer gas) dan gaat de accutemp omhoog. Ik vermoed dat dit ook de reden is vd begrenzing op 200km max snelheid omdat de accu temp dan niet meer goed gereguleerd kan worden. Auto kan namelijk makkelijke hogere snelheden aan op zich, hooguit de remmerij laat dan te wensen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 19:10
Bij het installeren van de nieuwe navigatie in de Zeekr Store kwam ik ook een app tegen om de sleutel (keyfob) te updaten. Die app is al best een tijdje beschikbaar, maar was me eerder nog niet opgevallen.
Na downloaden start je de app en moet je de laatste 4 cijfers van je chassisnummer invullen (kan je van buitenaf zien, rechtsonder de vooruit aan de bestuurderskant. Daarna moet je twee knoppen op de sleutel minimaal 6 seconden vasthouden. Vervolgens gaat er een timer aftellen en moet je op "OK" drukken op het scherm, voordat de timer op 0 seconden staat. Later in het proces moet je nog een keer op tijd op een knop drukken om de update daadwerkelijk te starten. Proces ging verder prima, ook al zijn er geen hele interessante nieuwe features toegevoegd volgens de change log (bijv. "Chassisnummer wordt vanaf nu automatisch ingevuld").

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQpOLZ4dBwDgED5_ncec_ZwZ_UI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GqFJSCf3SnpHvG23x9zaxfWg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbrandje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHIknqQqohDpQNCymMjngEMNMSU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S4yw6ckswLTfQnoAuCpVuFvp.jpg?f=fotoalbum_large

Jazeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
MattMax schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:48:
Bij het installeren van de nieuwe navigatie in de Zeekr Store kwam ik ook een app tegen om de sleutel (keyfob) te updaten. Die app is al best een tijdje beschikbaar, maar was me eerder nog niet opgevallen.
Na downloaden start je de app en moet je de laatste 4 cijfers van je chassisnummer invullen (kan je van buitenaf zien, rechtsonder de vooruit aan de bestuurderskant. Daarna moet je twee knoppen op de sleutel minimaal 6 seconden vasthouden. Vervolgens gaat er een timer aftellen en moet je op "OK" drukken op het scherm, voordat de timer op 0 seconden staat. Later in het proces moet je nog een keer op tijd op een knop drukken om de update daadwerkelijk te starten. Proces ging verder prima, ook al zijn er geen hele interessante nieuwe features toegevoegd volgens de change log (bijv. "Chassisnummer wordt vanaf nu automatisch ingevuld").

[Afbeelding]
Maar wat doet het? Ik heb dat programma meerdere keren geprobeerd, maar nog niet echt een wijziging kunnen vinden.

Over sleutels gesproken. Heeft iemand ooit een fysieke sleutel gekregen bij zijn auto? Dus niet de fob, maar de sleutel die in het slot past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 19:10
Zeekr001 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:14:
[...]
Maar wat doet het? Ik heb dat programma meerdere keren geprobeerd, maar nog niet echt een wijziging kunnen vinden.
Dat is mij ook niet helemaal duidelijk. In deze FB groep is het eerder ook langsgekomen en daar wordt gesuggereerd dat het wellicht de batterijduur van de keyfob zou verbeteren.
Over sleutels gesproken. Heeft iemand ooit een fysieke sleutel gekregen bij zijn auto? Dus niet de fob, maar de sleutel die in het slot past?
Ik heb een mechanische sleutel, een keycard en een keyfob ontvangen. De mechanische sleutel is alleen nodig als je niet meer met de keyfob of de keycard in de auto kan. De keyfob kan, net als de keycard, tegen de portierstijl aangehouden worden, zelfs als de batterijen leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Zeekr001 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:14:
[...]

Voor de update liep de batterij van de FOB snel leeg. Na de update zou dat verleden tijd moeten zijn.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Ik heb zojuist de navigatie app getest op een route van 1.3 km wat letterlijk een rechtstreekse lijn naar mijn bestemming zou moeten zijn. Dat was wel zo'n beetje de meest simpele opdracht die ik kon bedenken. Het 'moeilijkste' was dat mijn bestemming aan de linkerkant van de weg lag. Maar er was daar ter plekke geen doorgetrokken streep of zo.

Maar hier kwam de navigatie mee op de proppen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQfdw-tTMAbZIhKipszOXTrU66w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VU1r2CnjoeRIGJsd8r75pLfG.jpg?f=fotoalbum_large
Toen ik uiteraard de afslag voorbij reed kreeg ik de volgende suggestie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KSksT8hoaU4S779y9hh14wDi12M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqcbKNbRIuTzDy85FO9fW1sx.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat ze er nog niet helemaal zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23:53
Zeekr001 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:41:
Ik heb zojuist de navigatie app getest op een route van 1.3 km wat letterlijk een rechtstreekse lijn naar mijn bestemming zou moeten zijn. Dat was wel zo'n beetje de meest simpele opdracht die ik kon bedenken. Het 'moeilijkste' was dat mijn bestemming aan de linkerkant van de weg lag. Maar er was daar ter plekke geen doorgetrokken streep of zo.

Maar hier kwam de navigatie mee op de proppen:
[Afbeelding]
Toen ik uiteraard de afslag voorbij reed kreeg ik de volgende suggestie:
[Afbeelding]

Ik denk dat ze er nog niet helemaal zijn. :+
Mooi stukje UPS algoritme, hoewel het wat overkomt als een 6 uit 10 begrijp ik de keuze wel. In veel situaties zou ik deze optie ook prefereren. Maar als de situatie ter plaatse echt hier niet om vraagt dan moet er nog wat gewerkt worden aan de details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar nu de extra info, de parkeerhavens liggen daar aan de rechterkant van de weg, links zijn geen mogelijkheden om te stoppen behalve op de stoep of op iemands oprit.

Nou ja ik heb ook langere ritten getest (of nou ja in ieder geval ingevuld) en daar werden al wel laadstops in meegenomen. Dat was fijn om te zien. Ik heb niet getest of die realtime worden bijgewerkt, maar het leek me een mooi begin!
Pagina: 1 ... 39 ... 45 Laatste