Zeekr24 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:06:
Inmiddels meer dan een maand aan het rijden in de Zeekr. Vandaag zag ik dat m'n profiel opeens uitgelogd is.
Geprobeerd om weer in te loggen via de QR code, maar dit mislukt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Erg vervelend, want bijvoorbeeld geheugenfunctie stoel werkt hierdoor ook niet meer.
Verder erg fijne auto, maar softwarematig valt het me ondanks de updates (ik volg dit forum al een jaartje) toch nog wel tegen. Issues waar ik tegenaan loop:
- Radio start niet automatisch bij instappen. 50% kans en het is compleet willekeurig.
- Camera's zijn vaak beslagen. Vooral vervelend bij het achteruit rijden. Mijn vorige auto was een Mercedes die hier geen issues mee heeft i.v.m. inklapbare camera.
Ik ervaar hetzelfde, er zitten 3(!) camera's achterop en nog steeds is het beeld ruk.
- Achterruitverwarming. Waar is die überhaupt?
Onderaan het middenconsole op dat pianozwarte randje
- Deuren vergrendelen soms opeens terwijl ik in wil stappen (5% van de tijd gok ik)
Herkenbaar. Ik moet de sleutel achter laten bij mijn vrouw als ik de winkelwagen terugbreng omdat de auto gewoon doodleuk op slot gaat als er iemand in zit
- Lane assist vind ik zoals de meeste hier aangeven erg gevaarlijk. Vooral binnen een dorp. Hij grijpt streng in.
Ik zet standaar alle systemen uit
- Ook veel last van beslagen ruiten. Ik heb hier wat oplossingen met de beste instellingen langs zien komen, maar het is nog niet gelukt om dit goed te krijgen.
Ook dit is herkenbaar, ik gebruik geen auto functies meer voor de airco, ik regel het zelf wel
- De auto is alleen te bereiken via Bluetooth toch? Vaak is die namelijk buiten m'n bereik, waardoor je bijvoorbeeld niet kan pre-heaten of de status kan zien etc.
Nee dat is niet waar. Ik heb daar in het verleden ook mee geworsteld, maar je kan via de app ook de auto laten voorverwarmen als je buiten BT bereik bent. Mijn oplossing was om de WiFi connectiviteit uit te zetten. Hierdoor maakt de auto geen verbinding meer met mijn WiFi en werkt het allemaal wat beter. Niet top, een commando duurt gemiddeld 10 tot 15 seconden voordat het uitgevoerd wordt.
De ongemakken zijn natuurlijk makkelijk op te noemen. Verder ben ik wel erg tevreden met de auto.
Hoor graag jullie reactie!