Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 40 ... 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:12
Zeekr001 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:04:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar nu de extra info, de parkeerhavens liggen daar aan de rechterkant van de weg, links zijn geen mogelijkheden om te stoppen behalve op de stoep of op iemands oprit.

Nou ja ik heb ook langere ritten getest (of nou ja in ieder geval ingevuld) en daar werden al wel laadstops in meegenomen. Dat was fijn om te zien. Ik heb niet getest of die realtime worden bijgewerkt, maar het leek me een mooi begin!
Het ziet er in ieder geval prima uit!
Persoonlijk ben ik van mening dat de eindfase mensenwerk blijft en dat blind vertrouwen op techniek niet altijd de beste keus is. Realiteit en data lopen met navigatie nooit synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:06
Zeekr001 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:41:
Ik heb zojuist de navigatie app getest op een route van 1.3 km wat letterlijk een rechtstreekse lijn naar mijn bestemming zou moeten zijn. Dat was wel zo'n beetje de meest simpele opdracht die ik kon bedenken. Het 'moeilijkste' was dat mijn bestemming aan de linkerkant van de weg lag. Maar er was daar ter plekke geen doorgetrokken streep of zo.

Maar hier kwam de navigatie mee op de proppen:
[Afbeelding]
Toen ik uiteraard de afslag voorbij reed kreeg ik de volgende suggestie:
[Afbeelding]

Ik denk dat ze er nog niet helemaal zijn. :+
De Chinezen proberen ons te saboteren door ons onnodig lange routes te laten rijden. Daarom wil ik geen Chinese auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-02 20:59
bigkevx2 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:11:
[...]

Het ziet er in ieder geval prima uit!
Persoonlijk ben ik van mening dat de eindfase mensenwerk blijft en dat blind vertrouwen op techniek niet altijd de beste keus is. Realiteit en data lopen met navigatie nooit synchroon.
Ik maak me meer zorgen om als de eindfase niet te vertrouwen is, is de rest dat dan wel. Toegegeven, niet heel slim, maar op vakantie ga ik altijd gewoon blindelings op mijn navi af...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
henrov schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:13:
[...]

De Chinezen proberen ons te saboteren door ons onnodig lange routes te laten rijden. Daarom wil ik geen Chinese auto.
Nuttige en goed onderbouwde bijdrage _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PTFW
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-04 17:18
@Zeekr001 dit is dus waarom er een feedback knop zit in de navigatie App....op tweakers posten gaat je niet helpen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
PTFW schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:29:
@Zeekr001 dit is dus waarom er een feedback knop zit in de navigatie App....op tweakers posten gaat je niet helpen ...
We bespreken hier toch de auto, de features en de ervaringen? Daar hoort dit toch gewoon bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 17:28
Ik heb zojuist de navigatie app getest op een route van 1.3 km wat letterlijk een rechtstreekse lijn naar mijn bestemming zou moeten zijn. Dat was wel zo'n beetje de meest simpele opdracht die ik kon bedenken. Het 'moeilijkste' was dat mijn bestemming aan de linkerkant van de weg lag. Maar er was daar ter plekke geen doorgetrokken streep of zo.

Vlak naast mijn huis ligt een beetje scheve kruising. Google Maps denkt daar ook dat ik niet via die kruising naar mijn huis kan rijden, al doe ik dat al 18 jaar. Elk systeem heeft zijn ups- en downs..

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Zeekr001 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:32:
[...]

We bespreken hier toch de auto, de features en de ervaringen? Daar hoort dit toch gewoon bij?
Eens, maar niet vergeten te melden via de navigatieapp. Dat is de allerkortste weg naar de oplossing.

Als je dat doet op het moment dat zoiets plaats vindt, dan wordt je scherm ook meegestuurd en kunnen ze dus snel zien (op het scherm) en horen (door wat jij erover zegt) waar het mis gaat.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:59

Maar hier kwam de navigatie mee op de proppen:
[Afbeelding]
Toen ik uiteraard de afslag voorbij reed kreeg ik de volgende suggestie:
[Afbeelding]

Grafisch ziet er echt leuk uit, veel beter dan de standaard navigatie, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Kaarten zijn zo te zien op de satelliet foto's minstens 1.5jr oud bv, routeplanning/verkeers info is onvolledig, trage invoer, amper nuttige opties om bv laadpalen te selecteren. Kortom, past goed bij Zeekr... veel show weinig inhoud :-)

btw, je moet die app eerst een 1-2 keer starten als de auto stilstaat (in P) en daarna kun je de app pas gebruiken als je rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15:08

S60

Zeekr001 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:23:
[...]

Ik maak me meer zorgen om als de eindfase niet te vertrouwen is, is de rest dat dan wel. Toegegeven, niet heel slim, maar op vakantie ga ik altijd gewoon blindelings op mijn navi af...
Navigatie is en blijft een hulpmiddel, altijd zelf blijven nadenken... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-04 20:36
henrov schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:13:
[...]

Niet rot bedoeld, maar wat doe je dan hier op dit topic over een Chinese auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-04 21:57
spidertje schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:44:
[...]

Grafisch ziet er echt leuk uit, veel beter dan de standaard navigatie, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Kaarten zijn zo te zien op de satelliet foto's minstens 1.5jr oud bv, routeplanning/verkeers info is onvolledig, trage invoer, amper nuttige opties om bv laadpalen te selecteren. Kortom, past goed bij Zeekr... veel show weinig inhoud :-)

btw, je moet die app eerst een 1-2 keer starten als de auto stilstaat (in P) en daarna kun je de app pas gebruiken als je rijdt.
Zelf geen last van. Werkt top.
Ook wel eens leuk toch😉

Als je de verschillende reacties leest lijkt het er op dat wellicht niet elke auto hetzelfde reageert op de nieuwe apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-04 21:10
Wellicht aardig voor andere mensen die één in bestelling hebben staan:
Ik heb 24 november een zwarte performance 001 besteld.
Leverindicatie was toen eerste helft februari.
Zojuist gebeld voor een afleverafspraak voor 13 maart. Wellicht een vertraagd schip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oedsdemeer
  • Laatst online: 16:48
Één van jullie al ervaringen met sneeuwkettingen? Of beter gezegd sneeuwsokken?

Sneeuwkettingen voor de standaard 255/45 R21 banden kosten tussen de 300 - 500 euro. Mij wat te prijzig.
Sneeuwsokken zijn rond 60 euro, maar daar ontbreekt het vaak aan de nodige normering zoals TÜV en Ö-norm (om de sokken als legaal alternatief voor kettingen te gebruiken) of er staat een max. gewicht van 2000kg genoemd.

Ben benieuwd of jullie een geschikt merk kennen en/of al wat prakrijk ervaringen heben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ron G
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 20:43
oedsdemeer schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:40:
Één van jullie al ervaringen met sneeuwkettingen? Of beter gezegd sneeuwsokken?

Sneeuwkettingen voor de standaard 255/45 R21 banden kosten tussen de 300 - 500 euro. Mij wat te prijzig.
Sneeuwsokken zijn rond 60 euro, maar daar ontbreekt het vaak aan de nodige normering zoals TÜV en Ö-norm (om de sokken als legaal alternatief voor kettingen te gebruiken) of er staat een max. gewicht van 2000kg genoemd.

Ben benieuwd of jullie een geschikt merk kennen en/of al wat prakrijk ervaringen heben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gjS2jG8o-WZ6pRncYXfXVnB5UJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6G60oYS1M7pEChX7qSRGofr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDcxAMZf_XfydpXx2u9GJDvgcw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KyDOUXmba6yEsyA4W4PmgZkC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZPMQXklOTmF0A0DyDTzZvhxQGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQZFLMz7lPo5UTyt8gI5Fci2.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist deze gepast en lijkt goed te werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

aim-creativity schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:33:
[...]

Zelf geen last van. Werkt top.
Ook wel eens leuk toch😉

Als je de verschillende reacties leest lijkt het er op dat wellicht niet elke auto hetzelfde reageert op de nieuwe apps.
Ik denk juist dat niet ieder persoon hetzelfde reageert de nieuwe apps. Altijd het glas half leeg (eigenlijk op de bodem).

Ik ben blij met de nieuwe navi. Invoer gaat juist snel! Ik geef de naam van het bedrijf waar ik moet zijn en voila! Tot nu toe goede omleidingen die ook snel komen.

Nu nog de mogelijkheid bieden om filters toe voegen voor laadstops op kWu, soorten aansluitingen en leveranciers en ik ben dik tevreden.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Laatst online: 17:06
ruudhermans78 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:29:
[...]

Niet rot bedoeld, maar wat doe je dan hier op dit topic over een Chinese auto?
Ik klikte mis na een google zoekopdracht. Echt waar. Ik wijs mezelf wel even de deur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Jouw krik kan het gewicht van de Zeekr aan? Nice!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
Even een ander dingetje: als ik mijn motorkap (of hoe noem je dat ding nu?) dicht wil doen, dan druk ik maar op het logo, maar dan heeft de kap de neiging om even in te deuken en dan weer terug te veren. Bij eigenlijk al mijn vorige auto's was de kap wat steviger dan dit.

Ik vind het een beetje griezelig om dit vaker te doen. Ik denk dat ik vast een trucje over het hoofd zie. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
HDoc schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:17:
Even een ander dingetje: als ik mijn motorkap (of hoe noem je dat ding nu?) dicht wil doen, dan druk ik maar op het logo, maar dan heeft de kap de neiging om even in te deuken en dan weer terug te veren. Bij eigenlijk al mijn vorige auto's was de kap wat steviger dan dit.

Ik vind het een beetje griezelig om dit vaker te doen. Ik denk dat ik vast een trucje over het hoofd zie. Wat doe ik verkeerd?
Ik heb geen 001 maar bij de X staat het op pagina 292 van de gebruiksaanwijzing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004

Ik druk op de punten waar aan de onderkant de haken voor de vergrendeling zitten. Nou heb ik dat nog niet heel vaak gedaan, maar dat gaat tot nu toe goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
bigkevx2 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:36:
[...]

Ik heb geen 001 maar bij de X staat het op pagina 292 van de gebruiksaanwijzing.
Bij mijn gebruikershandleiding staat alleen dit. Daar heb ik dan helaas niet zo veel aan. Ik wordt er een beetje @spidertje van..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lc-BwrLM4ltqa5ETOKtWXdyNa0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RyaiChHcXQCUC3PgDzBxVH8K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Wutroe schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:42:
[...]

Ik druk op de punten waar aan de onderkant de haken voor de vergrendeling zitten.
idem! werkt prima.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
Wutroe schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:42:
[...]

Ik druk op de punten waar aan de onderkant de haken voor de vergrendeling zitten. Nou heb ik dat nog niet heel vaak gedaan, maar dat gaat tot nu toe goed.
Eens, maar ook dat voelt wat euh... iellig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yago51
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 07:18
Hoeveel van die “shortening hooks” heb je er tussen gezet? (Ik heb dezelfde ketting gekocht maar heb geen krik en kan dus niet zo goed testen op de oprit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Zeekr001 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:53:
[...]

Eens, maar ook dat voelt wat euh... iellig...
Ik ben gewend om een motorkap van gepaste hoogte dicht te laten vallen, maar dat werkt hier juist niet. Dan voelt dat drukken niet heel prettig nee. Maar mijn idee is dat de kap wel iets verstevigd zal zijn rond de punten waar die haken zitten, dus dat de kans op vervorming daar minder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SEG
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11:26

SEG

Hallo mede forumleden,
Ik ben sinds Nov'24 de trotse eigenaar van een 001 Privilege en ben overwegend tevreden. Na de laatste software update waarmee oa de ontwazeming en radio opgelost zouden zijn, ervaar ik hier nog steeds problemen.
DAB valt continu weg en gaat dan over op FM die dan langzaam de ontvangst verliest.
Met meer dan 1 persoon in de auto krijg ik standaard beslagen ramen en moet dan continu de hoogste ventilatiestand gebruiken. Heb van alles in de instellingen uitgeprobeerd maar heb de oplossing nog niet gevonden.
Ook ervaar ik, net als andere forumleden, dat de achterruit verwarming vanzelf uit gaat terwijl het lampje blijft branden.

Heb van deze punten 'opnieuw' melding gemaakt bij Zeekr support maar was benieuwd of jullie hetzelfde ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
SEG schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:59:
Hallo mede forumleden,
Ik ben sinds Nov'24 de trotse eigenaar van een 001 Privilege en ben overwegend tevreden. Na de laatste software update waarmee oa de ontwazeming en radio opgelost zouden zijn, ervaar ik hier nog steeds problemen.
DAB valt continu weg en gaat dan over op FM die dan langzaam de ontvangst verliest.
Met meer dan 1 persoon in de auto krijg ik standaard beslagen ramen en moet dan continu de hoogste ventilatiestand gebruiken. Heb van alles in de instellingen uitgeprobeerd maar heb de oplossing nog niet gevonden.
Ook ervaar ik, net als andere forumleden, dat de achterruit verwarming vanzelf uit gaat terwijl het lampje blijft branden.

Heb van deze punten 'opnieuw' melding gemaakt bij Zeekr support maar was benieuwd of jullie hetzelfde ervaren.
Herkenbaar, voor de radio moet je aut omschakelen van dab naar fm uitzetten. Dat gaat veel en veel beter met dab zenders.

Je zou de automatische luchtcirculatie uit kunnen zetten voor bv de eerste kilometers(15-20m). Dan circulatie op interieur zetten. Beetje vreemd maar werkt wel. zelf doe ik trouwens niet :)

Ook altijd zoveel mogelijk voorverwarmen (oordoppen in en uitdelen in de straat…. :D ) scheelt vrij veel net als de lucht naar boven laten blazen met de ontwaseningsknop de eerste kilometers.

Als de ramen schoon zijn dan gaat het daarna wel redelijk, heb aut stand op 3 staan en voorin temp 22.5 en achter 21.5. Als je achter niet verwarmd dan krijg je veelal beslagen ramen (achterin).

Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-04 23:07
Nog steeds erg blij met de auto! Ondertussen ook de nieuwste software 1.2.1b, zeker weer wat verbetering.
Een drietal vragen waar ik nog niet helemaal uit kom... mogelijk weten jullie hier een antwoord op:

1: Zeekr-Lab - dit doet bij mij, behalve het veranderen van de stoel en het stuur, helemaal niks. Mogelijk iets wat in de toekomst pas een functie gaat krijgen? Ze noemen het een theater, maar (afkomstig van Tesla) wel een teleurstelling zonder youtube/netflix etc.

2:Carplay i.c.m. bellen - als ik Carplay gebruik en tegelijkertijd aan het bellen ben, dan dempt de auto volledig het geluid van mijn telefoongesprek als ik een instructie krijg van de navigatie, messenger of Flitsmeister. Ontzettend hinderlijk daar ik veel zakelijk bel. Is daar iets tegen te doen? Kan het zelf helaas niet vinden...

3: 'extra laag' luchtvering - de auto kent bij de instelling van de luchtvering een 'extra laag' knop. Deze is bij mij onmogelijk in te stellen. Klopt dat? Zou het best gaaf vinden namelijk :-)

Dank weer!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity

Gewoon de kap naar beneden halen. Vervolgens beide handen links en rechts van het logo houden en zo ver mogelijk naar de rand van de klep. 1e keer drukken dan zit de klep in stand 1 en daarna voor de 2e keer drukken om hem echt te ‘locker’.
Voelt in het begin wat vreemd maar werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Dydody schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:53:
Nog steeds erg blij met de auto! Ondertussen ook de nieuwste software 1.2.1b, zeker weer wat verbetering.
Een drietal vragen waar ik nog niet helemaal uit kom... mogelijk weten jullie hier een antwoord op:

1: Zeekr-Lab - dit doet bij mij, behalve het veranderen van de stoel en het stuur, helemaal niks. Mogelijk iets wat in de toekomst pas een functie gaat krijgen? Ze noemen het een theater, maar (afkomstig van Tesla) wel een teleurstelling zonder youtube/netflix etc.

2:Carplay i.c.m. bellen - als ik Carplay gebruik en tegelijkertijd aan het bellen ben, dan dempt de auto volledig het geluid van mijn telefoongesprek als ik een instructie krijg van de navigatie, messenger of Flitsmeister. Ontzettend hinderlijk daar ik veel zakelijk bel. Is daar iets tegen te doen? Kan het zelf helaas niet vinden...

3: 'extra laag' luchtvering - de auto kent bij de instelling van de luchtvering een 'extra laag' knop. Deze is bij mij onmogelijk in te stellen. Klopt dat? Zou het best gaaf vinden namelijk :-)

Dank weer!!!
1) klopt, vrij zinloos tot op heden
2) je zou iets met dempen van meldingen per app kunnen doen, werkt helaas idd niet supersoepel
3) gaat automatisch bij ik dacht ergens boven de 100 in die stand staan. In ieder geval als je sportstand kiest bv. Gaat ook weer aut terug :) kun je verder zelf niks aan instellen (helaas idd).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juny0985
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 29-04 08:31
Dydody schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:53:

Dank weer!!!
Voor punt 2, Ik had vandaag ook last van tijdens het rijden en meedoen aan een teams vergadering. Toen had ik de optie van Speed dependand volume control ofzo (auto staat in het engels) uitgezet. En het geluid bleef stabiel. Welliicht kan je dat proberen als work-arround.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
Juny0985 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:08:
[...]

Voor punt 2, Ik had vandaag ook last van tijdens het rijden en meedoen aan een teams vergadering. Toen had ik de optie van Speed dependand volume control ofzo (auto staat in het engels) uitgezet. En het geluid bleef stabiel. Welliicht kan je dat proberen als work-arround.
Teamsen en rijden. Foei foei😉

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zeekr001
aim-creativity schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 19:36:
[...]

Teams is toch niet anders dan een telefoongesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Wie heeft het ook al ervaren dat ondanks dat telefoon en keycard in de auto liggen, foon nb op de oplaad- en keycard plek, dat de auto volledig op slot en uitgaat als je naast de auto staat?

En dat als de foon buiten de auto ligt dat die dan rustig uren en uren open kan blijven staan??

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spidertje
Tip: Vandaag (ifoon) nieuwe versie van de app, heel mooi reisdagboek nu voor mensen die iets te verbergen hebben. 😜😜😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonaldDuck
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 30-04 12:39
Zeekr001 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:09:
[...]

Teams is toch niet anders dan een telefoongesprek?
Dat meen je toch niet, hoop ik?

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron G
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 20:43
Yago51 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:01:
[...]

Hoeveel van die “shortening hooks” heb je er tussen gezet? (Ik heb dezelfde ketting gekocht maar heb geen krik en kan dus niet zo goed testen op de oprit)
Geen extra hooks. Kon de kettingen niet dichtbij genoeg krijgen om er een tussen te zetten. Alleen de bevestiging op de moer vervangen door een grotere, zonder een verlenging ertussen te plaatsen. O, en vooraf van beide achterwielen 1 dopje van een moer afhalen is ook wel handig. Sta je niet te pielen in de sneeuw met kouwe handjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
spidertje schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:00:
Tip: Vandaag (ifoon) nieuwe versie van de app, heel mooi reisdagboek nu voor mensen die iets te verbergen hebben. 😜😜😜
Haha, zelfde hier met Android. Soort permanente incognito-modus voor de stiekemerds onder ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
DonaldDuck schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:57:
[...]

Dat meen je toch niet, hoop ik?
Jawel, kun je me uitleggen wat het verschil is? Teams is zelfs een app die je gewoon rijdend kan gebruiken in de Zeekr die gewoon op het OS staat.

Maar anders kan je altijd gewoon via je telefoon een teams meeting doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonaldDuck
Zeekr001 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:16:
[...]

Jawel, kun je me uitleggen wat het verschil is? Teams is zelfs een app die je gewoon rijdend kan gebruiken in de Zeekr die gewoon op het OS staat.

Maar anders kan je altijd gewoon via je telefoon een teams meeting doen.
Simpel: een bestuurder moet zijn ogen op de weg houden.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonaldDuck
Wutroe schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:29:
[...]

Haha, zelfde hier met Android. Soort permanente incognito-modus voor de stiekemerds onder ons ;)
Vandaag is er een update uitgekomen. Helaas niet meer incognito.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juny0985
aim-creativity schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 19:36:
[...]

Teams zonder beeld natuurlijk! Gwn telefoon vergadering. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansL
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-04 22:05
Het blijft een prachtige bandenmaat die 22 inch, maar…..
4 weken geleden Michelin winterbanden besteld, helaas niet op voorraad, maar Michelin zou leveren.
Nu na 4 weken nog geen banden en Michelin geeft aan dat levertijd onbekend is (na iedere week een weekje door te schuiven)
We gaan de conti’s eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:36
spidertje schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:59:
Wie heeft het ook al ervaren dat ondanks dat telefoon en keycard in de auto liggen, foon nb op de oplaad- en keycard plek, dat de auto volledig op slot en uitgaat als je naast de auto staat?

En dat als de foon buiten de auto ligt dat die dan rustig uren en uren open kan blijven staan??
Ben ik nou gek of; kan die hele reisdagboek niet vinden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9Yloj1ICLUcQ2wCLWcVmja_oWM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CYrDnqvLFfxvcqEmBg0JVh2P.png?f=fotoalbum_large

Bij mij is hij überhaupt al een paar dagen de weg kwijt. Dagboek gaat v onbekend nr onbekend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
Rokz schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 22:37:
[...]

Ben ik nou gek of; kan die hele reisdagboek niet vinden…
Vanuit het hoofdmenu naar het niet erg logische 'Auto- en softwareversie' en daar staat een knop 'Reisgeschiedenis'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60

S60

krisje schreef op zondag 26 januari 2025 @ 08:58:
[Afbeelding]

Bij mij is hij überhaupt al een paar dagen de weg kwijt. Dagboek gaat v onbekend nr onbekend
Dat had ik ook, maar na de laatste app update heeft hij z'n adres weer gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
Wutroe schreef op zondag 26 januari 2025 @ 09:16:
[...]

Vanuit het hoofdmenu naar het niet erg logische 'Auto- en softwareversie' en daar staat een knop 'Reisgeschiedenis'.
Zou aan mij liggen; ik kan m niet vinden 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balmoral
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 28-04 19:46

Balmoral

Zeekr 001 Privilege Grey

Bij mij onder Voertuig & Beveiliging en vervolgens Reislogboek. Bij Reisverslag staat een schuifje om aan of uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak1990
  • Laatst online: 29-01 20:38
Kleine irritaties:
- Telefoongesprekken via CarPlay stoppen soms of vallen weg.
- Als je radio luistert of Spotify (online) en er is een melding van Flitsmeister of verkeersmeldingen (heb ik ook ineens sinds een maand) speelt de muziek niet verder af. Ik klik nu dus handmatig elke keer de muziek aan.
- als mijn vrouw in de auto rijdt (dus profielwissel) is daarna altijd gezeik met de software. Scherm start langzaam, instellingen zijn ineens weg, meldingen kunnen soms niet aangepast worden of CarPlay verbindt traag. Dit gebeurd dus alleen wanneer er een profielwissel heeft plaatsgevonden. Ik heb dus altijd zeer positieve ervaringen gehad en blij met de auto. Maar deze punten zijn erg storend, gezien ik vaak in de auto zit voor mijn werk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eviking
  • Laatst online: 20-03 22:07
Vandaag 5 zeekrs tegen gekomen in het wild! 3x een 001 en 2x X :-) je ziet elkaar steeds vaker!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dydody
  • Laatst online: 30-04 23:07
https://www.msn.com/nl-nl...-in-nederland/ar-AA1xX0c4

Interessant, zal alleen nog wel even duren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
DonaldDuck schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:46:
[...]

Simpel: een bestuurder moet zijn ogen op de weg houden.
Je kan toch prima je ogen op de weg houden en teams calls houden. Je hoeft niet naar het scherm te kijken om te bellen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak1990
  • Laatst online: 29-01 20:38
Kan iemand mij vertellen hoe ik de melding verkeersinformatie uit kan zetten? Deze tettert er regelmatig doorheen. Je zou mij hier erg blij mee maken. Ik heb al bij meldingen gekeken, maar werd er niet wijzer van. Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr24
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 29-04 07:45
Inmiddels meer dan een maand aan het rijden in de Zeekr. Vandaag zag ik dat m'n profiel opeens uitgelogd is.
Geprobeerd om weer in te loggen via de QR code, maar dit mislukt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Erg vervelend, want bijvoorbeeld geheugenfunctie stoel werkt hierdoor ook niet meer.

Verder erg fijne auto, maar softwarematig valt het me ondanks de updates (ik volg dit forum al een jaartje) toch nog wel tegen. Issues waar ik tegenaan loop:

- Radio start niet automatisch bij instappen. 50% kans en het is compleet willekeurig.
- Camera's zijn vaak beslagen. Vooral vervelend bij het achteruit rijden. Mijn vorige auto was een Mercedes die hier geen issues mee heeft i.v.m. inklapbare camera.
- Achterruitverwarming. Waar is die überhaupt?
- Deuren vergrendelen soms opeens terwijl ik in wil stappen (5% van de tijd gok ik)
- Lane assist vind ik zoals de meeste hier aangeven erg gevaarlijk. Vooral binnen een dorp. Hij grijpt streng in.
- Ook veel last van beslagen ruiten. Ik heb hier wat oplossingen met de beste instellingen langs zien komen, maar het is nog niet gelukt om dit goed te krijgen.
- De auto is alleen te bereiken via Bluetooth toch? Vaak is die namelijk buiten m'n bereik, waardoor je bijvoorbeeld niet kan pre-heaten of de status kan zien etc.

De ongemakken zijn natuurlijk makkelijk op te noemen. Verder ben ik wel erg tevreden met de auto.

Hoor graag jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Zeekr24 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:06:
Inmiddels meer dan een maand aan het rijden in de Zeekr. Vandaag zag ik dat m'n profiel opeens uitgelogd is.
Geprobeerd om weer in te loggen via de QR code, maar dit mislukt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Erg vervelend, want bijvoorbeeld geheugenfunctie stoel werkt hierdoor ook niet meer.

Verder erg fijne auto, maar softwarematig valt het me ondanks de updates (ik volg dit forum al een jaartje) toch nog wel tegen. Issues waar ik tegenaan loop:

- Radio start niet automatisch bij instappen. 50% kans en het is compleet willekeurig.
- Camera's zijn vaak beslagen. Vooral vervelend bij het achteruit rijden. Mijn vorige auto was een Mercedes die hier geen issues mee heeft i.v.m. inklapbare camera.
Ik ervaar hetzelfde, er zitten 3(!) camera's achterop en nog steeds is het beeld ruk.
Onderaan het middenconsole op dat pianozwarte randje
- Deuren vergrendelen soms opeens terwijl ik in wil stappen (5% van de tijd gok ik)
Herkenbaar. Ik moet de sleutel achter laten bij mijn vrouw als ik de winkelwagen terugbreng omdat de auto gewoon doodleuk op slot gaat als er iemand in zit
- Lane assist vind ik zoals de meeste hier aangeven erg gevaarlijk. Vooral binnen een dorp. Hij grijpt streng in.
Ik zet standaar alle systemen uit
- Ook veel last van beslagen ruiten. Ik heb hier wat oplossingen met de beste instellingen langs zien komen, maar het is nog niet gelukt om dit goed te krijgen.
Ook dit is herkenbaar, ik gebruik geen auto functies meer voor de airco, ik regel het zelf wel
- De auto is alleen te bereiken via Bluetooth toch? Vaak is die namelijk buiten m'n bereik, waardoor je bijvoorbeeld niet kan pre-heaten of de status kan zien etc.
Nee dat is niet waar. Ik heb daar in het verleden ook mee geworsteld, maar je kan via de app ook de auto laten voorverwarmen als je buiten BT bereik bent. Mijn oplossing was om de WiFi connectiviteit uit te zetten. Hierdoor maakt de auto geen verbinding meer met mijn WiFi en werkt het allemaal wat beter. Niet top, een commando duurt gemiddeld 10 tot 15 seconden voordat het uitgevoerd wordt.
De ongemakken zijn natuurlijk makkelijk op te noemen. Verder ben ik wel erg tevreden met de auto.

Hoor graag jullie reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:51
Zit er niet een handleiding bij waarin staat waar welk knopje zit?
Of is dat nou een heel ouderwetse gedachte?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
Andrehj schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:58:
[...]
Zit er niet een handleiding bij waarin staat waar welk knopje zit?
Of is dat nou een heel ouderwetse gedachte?
Die handleiding zit in de app. Niet iedereen is echter ijverig genoeg om een handleiding te lezen. Men typt liever iets in een forum..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
HDoc schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:23:
[...]

Die handleiding zit in de app. Niet iedereen is echter ijverig genoeg om een handleiding te lezen. Men typt liever iets in een forum..
handleidingen zijn ook niet echt meer van deze tijd natuurlijk. Zeker die verouderde van Zeekr niet. Meeste automerken maken gewoon een video tutorial. Het is immers 2025...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
Zeekr001 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:28:
[...]

handleidingen zijn ook niet echt meer van deze tijd natuurlijk. Zeker die verouderde van Zeekr niet. Meeste automerken maken gewoon een video tutorial. Het is immers 2025...
Ja inderdaad of je kijkt naar een YouTube video. Liefst een short waarin nog meer informatie is weggelaten dan in de lange versie van 5 minuten ;)

Een producent is verplicht om een handleiding mee te leveren met een auto. https://www.outline.nl/technische-documentatie/handleiding-laten-maken/handleiding-wetgeving-en-normen

[ Voor 25% gewijzigd door HDoc op 29-01-2025 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
HDoc schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:51:
[...]

Ja inderdaad of je kijkt naar een YouTube video. Liefst een short waarin nog meer informatie is weggelaten dan in de lange versie van 5 minuten ;)

Een producent is verplicht om een handleiding mee te leveren met een auto. https://www.outline.nl/technische-documentatie/handleiding-laten-maken/handleiding-wetgeving-en-normen
Oh dat geloof ik wel. Maar ik doelde eigenlijk meer op hoe het anders kan.
Ik kreeg bij mijn Tesla paar dagen voor levering een mail waarin in een aantal video's alle basisfuncties van de auto helder en duidelijk uitgelegd worden. Deze video's staan later gewoon ook in je app. Ik weet niet hoe het met jou zit maar een handleiding lezen in een app vanaf het scherm van je mobiel is niet de meest comfortabele manier van lezen noch is het de meest efficiënte manier om informatie tot je te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansL
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-04 22:05
Inmiddels meer dan een maand aan het rijden in de Zeekr.
Hey leuk. Ik rij er nu ook een goede maand mee en na 6.000 kilometer nog een paar kleine oneffenheden:
- inderdaad het beslaan van de ruiten.
- mijn vorige auto stopte ook netjes achter een andere auto bij bijvoorbeeld het stoplicht. Zelfs als de cruise control uitstond. De Zeekr lijkt dit niet te doen (of geeft uiteindelijk een bijna botsing en gaat abrupt in de ankers)
- met gas los laten is het raadsel wat er gebeurt. Soms rolt die netjes uit, maar vaker gaat die afremmen. Ik heb one pedal uitstaan.

Als iemand iets weet over de laatste 2 punten zou dat top zijn. Ik krijg het niet gevonden…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr24
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 29-04 07:45
Bedankt voor de snelle reacties.

Haha, het knopje van de achterruitverwarming heb ik serieus niet eens gezien. Ik staar me dood op het scherm voor de functies. Het was geen groot issue, maar ik was toevallig bezig met een opsomming, vandaar dat ik hem noemde. Ik ben blij dat er toch nog mensen zijn die de moeite nemen om normaal te reageren.

Het stoppen achter een andere auto bij bijvoorbeeld een stoplicht merk ik ook inderdaad. Dit is even wennen. Als je hem op regeneratief remmen 'hoog' zet dan heb je hier iets minder last van. Alleen ik kan me voorstellen dat dit voor bijrijders niet fijn is.

Wifi connectiviteit heb ik ook uit staan, maar toch pakt die hem niet op een redelijke afstand. Ik heb m'n ritten gepland staan, dus geen groot issue.

Onlangs sentinel mode gebruikt en dit is ook best een goede functie. Alleen jammer dan weer van de beslagen camera's. Daarnaast staat er bij het afspelen van de filmpjes een luidspreker tekentje, maar ik hoor verder niets bij het afspelen.

Iemand al een keer gehad dat z'n gebruikersprofiel uitgelogd is. Je kan dan weer inloggen met een QR code via de app, maar ik krijg de foutmelding 'the acces token is invalid'. Bij het uitleveren hebben ze me in Zeist via de pc gekoppeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Ik heb nog steeds geen microfoon input voor Siri. Iemand al oplossing gevonden daarvoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
Zeekr001 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:07:
[...]

Oh dat geloof ik wel. Maar ik doelde eigenlijk meer op hoe het anders kan.
Ik kreeg bij mijn Tesla paar dagen voor levering een mail waarin in een aantal video's alle basisfuncties van de auto helder en duidelijk uitgelegd worden. Deze video's staan later gewoon ook in je app. Ik weet niet hoe het met jou zit maar een handleiding lezen in een app vanaf het scherm van je mobiel is niet de meest comfortabele manier van lezen noch is het de meest efficiënte manier om informatie tot je te nemen.
Dat ben ik helemaal met je eens. Een gebruikershandleiding in een app is niet de meest handige manier. Goed dat Tesla dat doet. Grappige is dat ik meen ik via dit forum uiteindelijk een PDF met een uitgebreide handleiding heb gevonden, maar deze niet met de auto werd meegeleverd.

Nu ben ik wel zo OCD dat ik het liefst een handleiding van kaft tot kaft lees om precies te weten wat en hoe het werkt maar ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die dat lastig vinden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oedsdemeer
Zeekr001 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:48:
Ik heb nog steeds geen microfoon input voor Siri. Iemand al oplossing gevonden daarvoor?
Je dient je Voice Assistent in te schakelen, ook als je gebruik wilt maken van Siri.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
Zeekr001 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:48:
Als ik de microfoon-knop op het stuur kort indruk, wordt de Zeekr assistent actief. Als ik die van Android Auto wil activeren, moet ik die microfoon-knop wat langer ingedrukt houden. Wellicht werkt dit voor Siri/Carplay op een vergelijkbare manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Wutroe schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:29:
[...]

Als ik de microfoon-knop op het stuur kort indruk, wordt de Zeekr assistent actief. Als ik die van Android Auto wil activeren, moet ik die microfoon-knop wat langer ingedrukt houden. Wellicht werkt dit voor Siri/Carplay op een vergelijkbare manier?
Nee want ik zie ze Siri wel starten, maar 'ze' hoort me gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentHalsema
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-03 12:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2w4py1fjCQe8JHTsyOh7boI_mt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sr5sWoRCIaoIpxFlec1JNZRj.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag voor het eerst maar is snelladen proberen voor onze rit naar oostenrijk volgende week,
Aankomst 18% batterij, niet voorverwarmd na een rit van 20minuten.
Snelheid komt vanaf start niet hoger dan 55kw bij een nieuwe 300kw snellader.
Bij deze sessie 2graden buiten.
Maar vind de snelheid droevig helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
oedsdemeer schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:26:
[...]

Je dient je Voice Assistent in te schakelen, ook als je gebruik wilt maken van Siri.
Dit was inderdaad de oplossing. _/-\o_

Met betrekking tot vocht merk ik dat de auto eigenlijk altijd op interne circulatie gaat, je zou verwachten dat het daar minder vochtig van wordt, maar dat is blijkbaar niet. Als je die op 'buitenlucht' zet (knop naast 'auto' ) nemen de beslagen ramen significant af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rokz
VincentHalsema schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:26:
[Afbeelding]

Vandaag voor het eerst maar is snelladen proberen voor onze rit naar oostenrijk volgende week,
Aankomst 18% batterij, niet voorverwarmd na een rit van 20minuten.
Snelheid komt vanaf start niet hoger dan 55kw bij een nieuwe 300kw snellader.
Bij deze sessie 2graden buiten.
Maar vind de snelheid droevig helaas.
Merk veel verschil per snellader…

En heb t idee dat t niet aan Zeekr licht. De auto’s naast me halen zelfde snelheden, tesla doet t naar mijn idee nog t beste met de Zeekr…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
Rokz schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:39:
[...]

En heb t idee dat t niet aan Zeekr licht. De auto’s naast me halen zelfde snelheden, tesla doet t naar mijn idee nog t beste met de Zeekr…
Mwah... Ik vind het adverteren met 200Kw wel echt overdreven als je kijkt naar hoe enorm klein dat window of opportunity is.
Mijn Enyaq RS en Tesla haalde in een veel breder spectrum hun maximale laadsnelheden. Bij Zeekr is het hooguit incidenteel en dan ook nog eens voor extreem korte perioden.

Dus ja ik heb wel degelijk het idee dat het aan Zeekr ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juny0985
Zeekr001 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:42:
[...]

Mwah... Ik vind het adverteren met 200Kw wel echt overdreven als je kijkt naar hoe enorm klein dat window of opportunity is.
Mijn Enyaq RS en Tesla haalde in een veel breder spectrum hun maximale laadsnelheden. Bij Zeekr is het hooguit incidenteel en dan ook nog eens voor extreem korte perioden.

Dus ja ik heb wel degelijk het idee dat het aan Zeekr ligt.
Het voorverwarmen is wel echt heel belangrijk. Ik haal wel regelmatig rond de 150KW bij het laden, ik probeer wel minimaal 30 min voor te verwarmen. Ik kan niet laden thuis, dus ik doe alleen maar aan snelladen en gaat best goed.

Ik heb nu ook een OBD dongel gekocht, om beter te kunnen zien hoe de temp van de batterij zich gedraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeekr001
Juny0985 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:48:
[...]

Het voorverwarmen is wel echt heel belangrijk. Ik haal wel regelmatig rond de 150KW bij het laden, ik probeer wel minimaal 30 min voor te verwarmen. Ik kan niet laden thuis, dus ik doe alleen maar aan snelladen en gaat best goed.

Ik heb nu ook een OBD dongel gekocht, om beter te kunnen zien hoe de temp van de batterij zich gedraagt.
Je brengt het alsof 150 een win is. Dat is nog steeds 25% minder dan geadverteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juny0985
Zeekr001 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:51:
[...]

Je brengt het alsof 150 een win is. Dat is nog steeds 25% minder dan geadverteerd.
Zo probeer ik het ook niet te adverteren, maar als het de 150KW voor lange tijd vasthoud, ben ik wel tevreden.

En probeer te helpen door aan te geven dat het voorverwarmen echt heel belangrijk is. Je moet nou eenmaal wat meer voorruitplannen als je een EV rijdt. Met een koude batterij duurt het wel echt veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Ohja dat waardeer ik ook, maar het zou ook handig zijn als je weet wanneer je moet voorverwarmen. Zeekr heeft een knop toegevoegd met een functionaliteit maar legt daarbij niet uit of dat 10 of 30 minuten van tevoren moet. Het zou zinvol zijn om daar wat meer uitleg over te krijgen. Wanneer is de accu de beste temperatuur? Wat is de temperatuur nu? Neem ik dan deze snellader of toch eentje over 15 minuten want mijn accu is nog erg koud en ik heb nog range, dat soort dingen.

Ik neem aan dat ze die data zelf ook hebben, hoe moeilijk is het nou om dat te implementeren? Ik ga op station x laden... Dan zou de auto de rest toch moeten doen?!

Ik wil niet steeds negatief over komen, maar waarom is deze in mijn optiek, basis functionaliteit van de auto, zo ontzettend Alpha? De hele functie 'snelladen' is gecompromitteerd omdat ze het zelf zo enorm afhankelijk maken van zoveel variabelen, maar vervolgens alle informatie over die variabelen achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juny0985
Zeekr001 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:36:
Ohja dat waardeer ik ook, maar het zou ook handig zijn als je weet wanneer je moet voorverwarmen. Zeekr heeft een knop toegevoegd met een functionaliteit maar legt daarbij niet uit of dat 10 of 30 minuten van tevoren moet. Het zou zinvol zijn om daar wat meer uitleg over te krijgen. Wanneer is de accu de beste temperatuur? Wat is de temperatuur nu? Neem ik dan deze snellader of toch eentje over 15 minuten want mijn accu is nog erg koud en ik heb nog range, dat soort dingen.

Ik neem aan dat ze die data zelf ook hebben, hoe moeilijk is het nou om dat te implementeren? Ik ga op station x laden... Dan zou de auto de rest toch moeten doen?!

Ik wil niet steeds negatief over komen, maar waarom is deze in mijn optiek, basis functionaliteit van de auto, zo ontzettend Alpha? De hele functie 'snelladen' is gecompromitteerd omdat ze het zelf zo enorm afhankelijk maken van zoveel variabelen, maar vervolgens alle informatie over die variabelen achterwege laten.
Ja de functionaliteit kan inderdaad beter, en ik verwacht ook dat dit beter wordt. Had nog even gekeken of iemand dit al heeft aangevraagd in de builders app en gelijk een thumbs-up gegeven. Wellicht ook handig als je dat nog niet hebt gedaan.

Het is altijd goed om kritisch te blijven, maar belangrijk om ook de feedback terug te koppelen aan Zeekr. Ik ben ook vrij ongeduldig bij het wachten naar updates. Hoop wel dat ze volgende maand weer met iets komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:03
Zeekr001 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:51:
[...]

Alle merken doen dit. Gewoon lekker laden, die paar minuten in je leven maken ook niet uit. O+

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:19
Een beetje moderne EV preconditioneert de batterij automatisch als je een laadstop ingepland hebt staan. Doet de Zeekr 001 dit niet en kan het echt alleen handmatig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wutroe
Kan ie wel automatisch, mits je gebruik maakt van de on-board navigatie en ook via daar de laadstops inplant. Dat doet lang niet iedereen, want de on-board navigatie werkt verder niet heel denderend. En dan moet/kun je hem dus enkel handmatig preconditioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr001
Franciesco schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:38:
Een beetje moderne EV preconditioneert de batterij automatisch als je een laadstop ingepland hebt staan. Doet de Zeekr 001 dit niet en kan het echt alleen handmatig?
Tot een aantal maanden terug was de navigatie niet eens in staat automatisch laadstops te plannen als je over je range ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
Juny0985 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:48:
[...]
Werkt dat goed? Ik heb er ook nog eentje liggen maar nog niet gebruikt. Welke app gebruik je er bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juny0985
HDoc schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:29:
[...]

Werkt dat goed? Ik heb er ook nog eentje liggen maar nog niet gebruikt. Welke app gebruik je er bij?
Ja dit werkt goed, je krijgt veel info over de auto en ook de temperatuur van de accu. ik gebruik Car Scanner daarvoor.

Ik heb alleen nog niet hoeven snel laden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-04 23:36
Rokz schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:39:
[...]

Precies dit, ik heb er de afgelopen weken veel op gelet bij snelladers, en over het algemeen krijgen alle auto's bij hetzelfde station dezelfde laadsnelheid. Er wordt gewoon bijna overal 'gebalanced'. Ik zie dan ook dat bv. een Tesla of een Skoda exact dezelfde snelheid haalt als ik, voorverwarmd of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bigkevx2
Windom Earle schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:52:
[...]

Precies dit, ik heb er de afgelopen weken veel op gelet bij snelladers, en over het algemeen krijgen alle auto's bij hetzelfde station dezelfde laadsnelheid. Er wordt gewoon bijna overal 'gebalanced'. Ik zie dan ook dat bv. een Tesla of een Skoda exact dezelfde snelheid haalt als ik, voorverwarmd of niet.
Toevallig stond ik gisteren met mijn Leaf (max. 50 kw/h) bij een klein snelladertje met twee stations.
Komt een Skoda aanrijden, ik had zicht op zijn laadscherm: 10 procent bij aanvang, 150 kw/h snelheid. Ik jaloers natuurlijk. Paar minuten later kijk ik weer; laadsnelheid 25 kw/h bij 20%. Ik schrik, ik denk oh oh en mijn snelheid dan?? 45 kw/h bij 65%.

Ik wil alleen maar zeggen, staar je niet blind op alles wat er bij Zeekr fout zou gaan.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-04 23:36
bigkevx2 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:55:
[...]

Toevallig stond ik gisteren met mijn Leaf (max. 50 kw/h) bij een klein snelladertje met twee stations.
Komt een Skoda aanrijden, ik had zicht op zijn laadscherm: 10 procent bij aanvang, 150 kw/h snelheid. Ik jaloers natuurlijk. Paar minuten later kijk ik weer; laadsnelheid 25 kw/h bij 20%. Ik schrik, ik denk oh oh en mijn snelheid dan?? 45 kw/h bij 65%.

Ik wil alleen maar zeggen, staar je niet blind op alles wat er bij Zeekr fout zou gaan.....
Ja, dat is dus precies wat ik ook probeer te zeggen. Er wordt hier heel erg gekeken naar het feit dat de theoretische 200kW zelden gehaald wordt, maar ik hoor van berijders van letterlijk alle elektrische automerken die ik ken exact dezelfde verhalen. Het heeft over het algemeen erg weinig met de Zeekr zelf te maken. Mijn ervaring is dan ook dat de gemiddelde laadsnelheid bij Zeekr meer dan ok is en hij (bij mij tenminste) die snelheid ook meestal lang vast weet te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Juny0985 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:16:
[...]

Ja dit werkt goed, je krijgt veel info over de auto en ook de temperatuur van de accu. ik gebruik Car Scanner daarvoor.

Ik heb alleen nog niet hoeven snel laden nog.
gekke is, ik was tester voor car scanner maar nu zie ik helemaal geen info meer in de app terwijl het profiel je nu wel kunt kiezen....

temp vd accu moet zo 29-30 graden zijn voor optimaal snelladen, tov wat ik gewend was is dat zon 5 graden hoger. kost uiteraard energie. 50km zoiets heb je wel nodig om de accu op te warmen om de eerste keer dan vlot te kunnen doorladen, daarna gaat dat met minder kilometers tijdens je reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60

S60

Zeekr001 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:38:
[...]

Tot een aantal maanden terug was de navigatie niet eens in staat automatisch laadstops te plannen als je over je range ging.
Ik ben benieuwd waarom je überhaupt gebruik zou maken van automatisch inplannen van een laadstop.
Je ziet toch zelf ook je accu percentage + range en daar handel je naar door te laden wanneer dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:47
S60 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:18:
[...]

Ik ben benieuwd waarom je überhaupt gebruik zou maken van automatisch inplannen van een laadstop.
Je ziet toch zelf ook je accu percentage + range en daar handel je naar door te laden wanneer dat nodig is.
Daarmee wordt er ook rekening gehouden met het voorverwarmen van de accu.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-04 19:03
Hebben meer mensen last van slechte dataverbinding? Ik heb wel gewoon 4G verbinding volgens het menu maar alle verbindingen geven niet thuis.
Of is er gewoon een abonnement afgelopen bij mij (en waar kan ik dat vinden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Marshall schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:06:
Hebben meer mensen last van slechte dataverbinding? Ik heb wel gewoon 4G verbinding volgens het menu maar alle verbindingen geven niet thuis.
Of is er gewoon een abonnement afgelopen bij mij (en waar kan ik dat vinden)?
Ik heb al een paar weken veel last van het slecht in kunnen plannen van ritten om zo de auto voor te verwarmen. Onlangs op advies van een andere 001-rijder de dataverbinding gereset d.m.v. het ingedrukt houden van de SOS-knop, maar dit heeft maar kort soelaas geboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
Haha dat durf ik niet meer sinds ik daadwerkelijk 112 aan de lijn kreeg na een dergelijke poging 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Oeps. :o

Ik heb het zojuist nog een aantal keer geprobeerd, maar de verbinding wordt nu helemaal niet meer gereset.

Als work-around heb ik nu maar een rit ingepland via het menu van de auto, elders las ik dat de functie in de app dan mogelijk ook weer gaat werken.

Helaas de afgelopen dagen wel last van meer rare storingen, zoals het laadklepje dat ongevraagd regelmatig open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:22
Nu een Mustang Mach-e, die in het begin ook veel, heel veel, lawaai maakte bij opladen zolang hij moest laden, dus uurtje of 6-7. Het geluid was als een Kärcher die je voordeur aan het schoonspuiten is. Dat is met een software update gefixt, maar de buren waren not amused, zeg maar netjes.

Op mijn shortlist staat een zeekr 001.

Nu lees ik hier op het forum dat de 001 ook veel lawaai maakt bij mn pre-heaten. Hoeveel mensen hier op het forum hebben daar last van? Is het exemplarisch? Is er een fix?

Kortom vragen vragen vragen.

Als dat zo is en er is geen fix, dan valt de 001 zeekr weer van de short-list..

Dank alvast voor de input

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-04 19:11
Hier in de garage staat de 001 naast een ID4 and een E-tron 55. Ze blazen alle 3 net zo hard.
Geen idee over hoe lang het allemaal duurt, zo vaak sta ik niet naast de auto's te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
Bij het opladen meestal geen geluid. Soms eventjes maar het is meer incidenteel. En niet zo hard als een hogedrukspuit. Tenminste dat is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
Bij het laden inderdaad geen herrie, maar het pre-heaten kan bij lagere temperaturen wel het nodige geluid opleveren. Heb al wel gemerkt dat het veel verschil maakt of de auto bijvoorbeeld bevroren is of dat het 5 graden buiten is. Dan is het geluid al vele malen minder hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:47
Wutroe schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:55:
Bij het laden inderdaad geen herrie, maar het pre-heaten kan bij lagere temperaturen wel het nodige geluid opleveren. Heb al wel gemerkt dat het veel verschil maakt als de auto bijvoorbeeld bevroren is of dat het 5 graden buiten is. Dan is het geluid al vele malen minder hard.
Dit is heel herkenbaar, bij het opladen is het me nog niet opgevallen dat dit geluid maakt. Het voorverwarmen (en zeker versneld) maakt bij lage temperaturen best veel geluid. Dat is ook binnen te horen. Maar als je je buren wil sparen dan kan je ervoor kiezen dat niet te doen.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
Liep laatst langs een Tesla hier in de straat die de preheat aan had staan, weet dat ik dacht "oh, dan valt het geluid van de 001 best mee".
Bij opladen inderdaad geen tot amper geluid. Licht gezoem hooguit.
Pagina: 1 ... 40 ... 43 Laatste