Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 41 ... 44 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:48
De Model 3 van een collega van me kon er in de zomer ook wat van inderdaad, dan stond ie echt volop te blazen als ie voorgekoeld werd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JohnPS2
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 25-05 11:14
De eerste 50.000 km zit er op ...... 😃

Naar volle tevredenheid, al is er natuurlijk nog een hoop te verbeteren/ toe te voegen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-bp98jKa0pZUiWW_175xHSMxIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r04aVG4XS6f6sfR6qS5N9ND1.jpg?f=fotoalbum_large

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:22
Kan je me zeggen wat het gemiddelde verbruik geworden is over de 50.000 km. Ben wel benieuwd.

• P. Edelijn
Mijn verbruik is na 370.000 km met Model S 2018 100KW gemiddeld 21,5 kw en dat zonder warmtepomp.

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:09
P. Edelijn schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:04:
Kan je me zeggen wat het gemiddelde verbruik geworden is over de 50.000 km. Ben wel benieuwd.
Volgens mij reset die teller zichzelf na iedere 10K, dus wordt het uiteindelijk gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 07:03
Alex_N schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:13:
[...]
Volgens mij reset die teller zichzelf na iedere 10K, dus wordt het uiteindelijk gokken.
Je kan ook optellen hoeveel kWh je die 50 000 KM geladen hebt en dan delen.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dafonz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10-05 21:58
In het kader van snelladen, met 4% in accu en 30 min voorwarmen, toch bijna 200Kwh gehaald. Uiteraard bouwt dit af naarmate de accu vol loopt. Bij een SC overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-68QuwQgU3Rb6K8w4n3yk9pFyY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yWtpbfGDbp6HIL5GpCxNz90r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbrandje
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14-05 08:47
Ik zie zojuist in de app dat m'n 001 naar versie 1.2.2 is gebracht. Eens kijken welke mooie nieuwe features/fixes er meegekomen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:15
IJsbrandje schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:45:
Ik zie zojuist in de app dat m'n 001 naar versie 1.2.2 is gebracht. Eens kijken welke mooie nieuwe features/fixes er meegekomen zijn...
Je zal zien dat het alleen het probleem met het verwarmen van de front camera is aangepakt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:16
ronaldvs schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:19:
[...]

Je zal zien dat het alleen het probleem met het verwarmen van de front camera is aangepakt.
Is dat het enige? Zou jammer zijn :-) Beter iets dan niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentHalsema
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-05 18:01
Voorruit helaas door steenslag en gescheurd gesneuveld, carglass meld vandaag geen ruit te kunnen leveren😅 advies is naar de importeur,
Iemand al een ruit laten vervangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 17:14
Iemand al de nieuwe app bij Apple kunnen downloaden? Loopt vast bij me…

Trouwens….men kent zichzelf…. 🤪

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GAJB8WXMl8EbFH2OZgP68BtEFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jToiiMoYEHVrUcoeFGQ4ReUP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60
  • Laatst online: 23:05

S60

VincentHalsema schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:48:
Voorruit helaas door steenslag en gescheurd gesneuveld, carglass meld vandaag geen ruit te kunnen leveren😅 advies is naar de importeur,
Ben ik ook wel benieuwd naar hoe de onderdelen voorziening is georganiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnPS2
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 25-05 11:14
P. Edelijn schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:04:
Over de laatste 6000km, 24,5 / van de zomer was het rond de 21, dus ergens daar tussenin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
Bedankt dan zal het gemiddeld 23 zijn. Model S 2018 370.000 km gereden zonder warmte pomp het totaal 21 verbruikt.

Ik had wat beters verwacht jammer. Ik hen de 7X besteld levering eind juni. Hopelijk is het verbruik minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:16
spidertje schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:37:
Iemand al de nieuwe app bij Apple kunnen downloaden? Loopt vast bij me…

Trouwens….men kent zichzelf…. 🤪

[Afbeelding]
Bij mij is de update gelukt, maar ik zie 0,0 verandering :-) Jammer dat er niet iets meer gemeld wordt over wat er is verbeterd/aangepast.

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:31
P. Edelijn schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:07:
Bedankt dan zal het gemiddeld 23 zijn. Model S 2018 370.000 km gereden zonder warmte pomp het totaal 21 verbruikt.

Ik had wat beters verwacht jammer. Ik hen de 7X besteld levering eind juni. Hopelijk is het verbruik minder.
Tesla staat bekend om hun efficiency en je stroomlijn van model S naar 7x gaat er niet echt op vooruit.
Denk dat je blij mag zijn als het gelijk blijft.

• P. Edelijn
Als het gelijk blijft vindt ik al mooi. De bijtelling van de Model S is nu wel erg hoog. Vandaar de x7

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:58
P. Edelijn schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:09:
Als het gelijk blijft vindt ik al mooi. De bijtelling van de Model S is nu wel erg hoog. Vandaar de x7
Als er wordt gesproken over bijtelling wat is dan het punt van efficiëntie?
Ga me nu niet vertellen dat op zo’n accu die 20/30 km extra range de doorslag gaat hebben…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-06 13:15
Meer mensen met de volgende problemen? 😓

Het probleem beginnend in Apple CarPlay:
- wanneer die op Apple CarPlay staat krijg ik letterlijk zwart beeld en doet die niks.
- wanneer die soms magisch wel werkt gaat mijn spotify muziek niet over de muziek boxen maar over de telefoneer boxen. Soms is t als ik opnieuw instap weer goed; maar dan kan t na 1 telefoontje of 1x in en uit stappen weer drama zijn.
- in Apple CarPlay zijn telefoongesprekken niet te horen.

Dan hebben we t over Bluetooth.
- muziek gaat soms over de juiste boxen maar soms ook gewoon weer over de telefoneer speaker boxen. Zet ik telefoneren uit in t menu en laat ik alleen de muziek aan staan. Wordt t daar niet beter van.

Log ik spotify in; en wil ik via Bluetooth dan alleen telefoneren en gebruik ik dus de spotify app op de Zeekr. Jaaa dan doet heel spotify t niet…

Nou dit is in t kort omschreven wat er mis gaat…

Daarnaast; gaat mijn laadklep ook niet meer open als ik er op druk. Heb ook t idee dat die niet geheel goed zit…

En heb ik t idee dat verbruik wel erg hoor ligt; hier al eerder over gebeld. Maar en snap ik met deze temperaturen dat t ook minder is. Maar laad m standaard tot 95 op en haal dan soms de 300km nog niet eens…. In de zomer had ik ook een gemiddeld verbruik van 26/27kwh

Telefoon: iPhone 15 pro op iOS 18.3
Zeekr app is up to date. En de auto staat op 1.2.1B.

Daarnaast heb ik ook geen km logboek in me app staan

Ben benieuwd wat Zeekr er aan gaat doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:09
VincentHalsema schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:48:
Ik had na 1 maand al een nieuw glazen dak nodig wegens steenslag. Moest me melden bij Boekhorst autoschade in Didam voor de reparatie, maar uiteindelijk is de auto gewoon gefixt door Carglass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juny0985
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 21:11
Rokz schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 20:58:

- wanneer die op Apple CarPlay staat krijg ik letterlijk zwart beeld en doet die niks.
- wanneer die soms magisch wel werkt gaat mijn spotify muziek niet over de muziek boxen maar over de telefoneer boxen. Soms is t als ik opnieuw instap weer goed; maar dan kan t na 1 telefoontje of 1x in en uit stappen weer drama zijn.

- muziek gaat soms over de juiste boxen maar soms ook gewoon weer over de telefoneer speaker boxen. Zet ik telefoneren uit in t menu en laat ik alleen de muziek aan staan. Wordt t daar niet beter van.

Log ik spotify in; en wil ik via Bluetooth dan alleen telefoneren en gebruik ik dus de spotify app op de Zeekr. Jaaa dan doet heel spotify t niet…

Daarnaast; gaat mijn laadklep ook niet meer open als ik er op druk. Heb ook t idee dat die niet geheel goed zit…

En heb ik t idee dat verbruik wel erg hoor ligt; hier al eerder over gebeld. Maar en snap ik met deze temperaturen dat t ook minder is. Maar laad m standaard tot 95 op en haal dan soms de 300km nog niet eens…. In de zomer had ik ook een gemiddeld verbruik van 26/27kwh

Ik heb zelf Android, dus kan niet veel zeggen over Carplay, maar met Android Auto gaat het goed bij mij, soms moet ik handmatig Android Auto connectie opzetten als mijn vrouw heeft gereden. Als je zwart beeld krijgt zou ik wel een reset proberen kijken of dat helpt. Welke software versie zit je?

Telefoongesprekken had ik ook problemen mee, maar na het uitschakelen van de "sneldheidsafhankelijke volume regeling" in de geluidsinstellingen, gaan nu alle telefoon gesprekken goed.

Mijn auto had ook een keer problemen met afspelen van Spotify, bleek dat de auto geen internet had, kreeg de tip van Zeekr support om de klok op handmatig en na paar seconden weer op automatisch te zetten. Zodat de auto weer verbinding ging maken met het internet.

Over de laadklep las ik ergens dat je de Carwash mode aan en weer uit moet zetten om dit te fixen.

Dat verbruik in de zomer is wel extreem hoog, ik zit nu op 24/25kwh in de winter. Heb de auto pas anderhalve maand, dus nog geen ervaring in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klikos
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 22:03

Yes, ik had ook hetzelfde zwarte scherm met Carplay via een iPhone 15 Pro. Na een reboot van het ZeekrOS was het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klikos
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 22:03
iemand weleens een keyfob gehad die nergens meer op reageert?

Mijn auto is 2,5 maand oud, en ik heb de batterij al vervangen (zonder resultaat).
Ook de upgrade modus vanuit de auto herkend de keyfob niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotokkie
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 03-06 12:02
Ik heb Android Auto en de koppeling met bleutooth gaat meestal goed maar niet altijd automatisch. Kwestie van even op bleutooth icoontje drukken en koppeling maken.
Wat ik vervelend vind is dat wanneer ik met Teams of Whatsapp een gesprek voer, en tijdens het gesprek een Whatsapp bericht ontvang, het geluid wordt gedempt en ik het volume niet meer kan verhogen. Irritant. iemand een oplossing?

Geen idee wat het gemiddelde verbruik van de Zeekr 001 Privelige is. Gewoon laden wanneer hij leeg raakt.
Na bijna 1 jaar en 40.000 km ben ik nog erg blij met mijn keuze voor deze zalig rijdende auto :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juny0985
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 21:11
Turbotokkie schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:04:

Wat ik vervelend vind is dat wanneer ik met Teams of Whatsapp een gesprek voer, en tijdens het gesprek een Whatsapp bericht ontvang, het geluid wordt gedempt en ik het volume niet meer kan verhogen. Irritant. iemand een oplossing?
Ik heb berichtmeldingen uitgeschakeld in Android Auto. Je krijgt toch wel het nummertje te zien op het scherm bij nieuwe bericht, maar geen piepje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje

Herkenbaar. Hier ook een iPhone.... kan er niet veel logica in ontdekken, jij lijkt dat wel te zien.

Klepje kan ik ook niet met de hand bedienen. Zit ook bij elke 001 niet mooi recht, weet men al 1.5 jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
P. Edelijn schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:07:

25.4 hier met winterbanden in de laatste 10.000km. Gemiddeld zon 24.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
Ik hoop dat de 7X wat zuiniger is aangezien hier wel één warmtepomp in zit, als de Tesla Model S 2018 zonder warmtepomp waar ik al 370.000 km mee heb gereden met één gemiddeld gebruik van 21.

De bijtelling van de Model S is nu bijna 2000,- pm. Aangezien de auto bijna betaald is toch maar even privé gekocht totdat de nieuwe 7X in juni komt.

Dan blijft het dan toch nog wel leuk om met zo'n mooie auto te rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rokz
Auto wordt flink uitgelezen en her en der wat dingetjes nagekeken en vervangen… top!

Leuk weetje:
Momenteel in Armenië op vakantie en hier kost de Zeekr 001 (de nieuwere dan bij ons) rond de 40000 dollar… Europa tax is insane 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60

S60

Dat verbruik lijkt wel erg hoog. Ik had de laatste 4000km, dus in de winter met winterbanden, 20,9 kWh. Veel snelweg, met files, en zonder files 105 110km/u op de cruise control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Heel “normaal” gebruik, veel te hoog in mijn ogen maar als het wat kouder is haal ik de 300km amper tot helemaal niet.

Software issues in de afg 2 weken, 3x zwart scherm, 1x geen internet en alleen via reset te verhelpen, 2x geen iner verbinding telefoon in parkeergarage bij vliegvelden en dus krijg je auto niet open met de telefoon… hoezo carkey…?, radio vaker niet dan wel aut startend en zelfde geldt voor apple carplay en links en rechts nog meer zaken zoals bv verwarming die aut stand hoger gaat blazen dan ingesteld, nog steeds komt de stoel niet in juiste positie bij gebruik comfort stand, aut afstand detectie gaat ineens in hoogste stand of een auto alarm dat spontaan aangaat (ook als bv inet verbinding ineens foetsie is zoals afg nacht om 6.30 uur) etc.

De software is nog steeds een rommeltje, niet stabiel en doet op sommige plekken ook niet wat Zeekr belooft. Echt een premium club dat Zeekr…. 😬

De hoop dat dit tiptop in orde komt heb ik al tijdje geleden opgegeven, ts dat het me nu teveel kost om die auto weg te doen maar anders ging die zo de deur uit :)

Nog een jaartje afzien en dan eens zien wat de schade financieel is om te vervangen. Niet geschikt voor me aan auto met dergelijke flut software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:03
spidertje schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:02:
Heel “normaal” gebruik, veel te hoog in mijn ogen maar als het wat kouder is haal ik de 300km amper tot helemaal niet.

Software issues in de afg 2 weken, 3x zwart scherm, 1x geen internet en alleen via reset te verhelpen, 2x geen iner verbinding telefoon in parkeergarage bij vliegvelden en dus krijg je auto niet open met de telefoon… hoezo carkey…?, radio vaker niet dan wel aut startend en zelfde geldt voor apple carplay en links en rechts nog meer zaken zoals bv verwarming die aut stand hoger gaat blazen dan ingesteld, nog steeds komt de stoel niet in juiste positie bij gebruik comfort stand, aut afstand detectie gaat ineens in hoogste stand of een auto alarm dat spontaan aangaat (ook als bv inet verbinding ineens foetsie is zoals afg nacht om 6.30 uur) etc.

De software is nog steeds een rommeltje, niet stabiel en doet op sommige plekken ook niet wat Zeekr belooft. Echt een premium club dat Zeekr…. 😬

De hoop dat dit tiptop in orde komt heb ik al tijdje geleden opgegeven, ts dat het me nu teveel kost om die auto weg te doen maar anders ging die zo de deur uit :)

Nog een jaartje afzien en dan eens zien wat de schade financieel is om te vervangen. Niet geschikt voor me aan auto met dergelijke flut software.
bedoel je met niet 300 halen:
1. aan 1 stuk door geen 300km halen
2. heel veel korte ritjes en opgeteld geen 300km
3. 100km rijden en op dashboard staat nog 200km?

Als het situatie 1 is.....gaat er iets reuze fout met verbruik/auto.
In situatie 2 is het altijd lastig te meten als je telkens hele korte afstanden pakt.
In situatie 3 weet ik dat Geely auto's nogal een rare berekening hebben van estimated range/efficiency (ook bij polestar)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonaldDuck
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 21:58
spidertje schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:02:

Joh Spidertjuh, blijf nog ff! Veel te leuk om jouw eeuwige geklaag te lezen. Staat zo haaks op wat ik met mijn 001 Privilege dagelijks meemaak.

Door jouw geklaag besef ik steeds weer hoeveel plezier ik juist met de mijne heb!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S60

S60

DonaldDuck schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:44:
[...]

Joh Spidertjuh, blijf nog ff! Veel te leuk om jouw eeuwige geklaag te lezen. Staat zo haaks op wat ik met mijn 001 Privilege dagelijks meemaak.

Door jouw geklaag besef ik steeds weer hoeveel plezier ik juist met de mijne heb!
Het is bijna gênant om te melden, maar ik heb die software problemen ook niet. Na bijna 30000km geef ik een rapportcijfer 8.5. Het enige wat ik niet premium vindt aan de auto is het ontbreken van DAB logo's. Dat ziet er knullig uit en ik hoop dat ze dit een keer veranderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rokz
kx22 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:17:
[...]

In situatie 2 is het altijd lastig te meten als je telkens hele korte afstanden pakt.
In situatie 3 weet ik dat Geely auto's nogal een rare berekening hebben van estimated range/efficiency (ook bij polestar)
Nou ik kan je vertellen dat ik situatie 1 heb… zelfs met 105/110 op cruisecontrol is t nog drama. Zit eerder op 30 kWh dan op 25… 20 haal ik überhaupt niet 😅

Ben benieuwd waar ze mee komen vanuit Zeekr…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
Rokz schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:27:
[...]
Nou ik kan je vertellen dat ik situatie 1 heb… zelfs met 105/110 op cruisecontrol is t nog drama. Zit eerder op 30 kWh dan op 25… 20 haal ik überhaupt niet 😅
Ben benieuwd waar ze mee komen vanuit Zeekr…
Toch wel bijzonder. Ik heb een 001 (long range) en ik haalde tot mijn verbazing afgelopen vrijdag zelfs 18 kWh/100 KM op een lange rit. Heeft het wellicht toch allemaal veel te maken met 1 of 2 motoren? Of toch de rechter voet?

[ Voor 8% gewijzigd door HDoc op 24-02-2025 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr24
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 30-05 08:01
S60 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:12:
[...]

Het is bijna gênant om te melden, maar ik heb die software problemen ook niet. Na bijna 30000km geef ik een rapportcijfer 8.5. Het enige wat ik niet premium vindt aan de auto is het ontbreken van DAB logo's. Dat ziet er knullig uit en ik hoop dat ze dit een keer veranderen
Ik moet eerlijk gezegd melden, dat ik ook last hebt van de problemen die Spidertje en Rokz beschrijven.

- Af en toe reageert de boordcomputer niet en gaat het scherm op zwart. Hij start dan opnieuw op.
- Meerdere keren dat de stoel niet in de juiste stand gaat. In 'P' stand, deur open en dicht + voet op rem lost het dan weer op.
- Radio gaat echt 50% van de tijd niet vanzelf aan
- De connectie van de telefoon BT met de auto is bij mij ook niet stabiel. Ik krijg best vaak het bericht dat die niet connected is.
- Ook best vaak dat ik naar de auto loopt, dat die open gaat en hem dan gauw weer dicht doet. Dan moet ik toch handmatig met de fob ontgrendelen.
- Van de week voor het eerst dat het autoalarm opeens af ging om geen reden.
- Mijn verbruik is 28/29kwh. Ik rijd alleen veel korte stukjes, dus ik vind dit niet heel spannend.
- 1x gehad dat m'n rechterspiegel niet uitklapte bij het weg rijden
- 1x een grove ingreep gehad toen een auto voor me langs invoegde. Dit zijn geen grappen als er iemand dicht achter je zit.

Verder best wel tevreden, maar het is wel gek dat er veel van deze problemen zijn bij een premium auto.
Overigens is opnoemen wat niet goed gaat best wel makkelijk. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rokz
HDoc schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:25:
[...]

Toch wel bijzonder. Ik heb een 001 (long range) en ik haalde tot mijn verbazing afgelopen vrijdag zelfs 18 kWh/100 KM op een lange rit. Heeft het wellicht toch allemaal veel te maken met 1 of 2 motoren? Of toch de rechter voet?
Ja ik heb de privilege en heb ook al wel zitten twijfelen aan mijn eigen rechter voet…. Vandaar we ook weinig mee gedaan. Tot dat ik er bewust even op ging letten; en alles rustig aan deed…

Wil niet zeggen dat ik niet tevreden ben over de auto! Rijdt fantastisch; zit ondertussen al aan de 30000 binnen een jaartje…. Dus veel km’s hebben we al zeker samen gemaakt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 12:50
Hier RWD en zat afgelopen week op de 19kwh-100km. Vooral snelweg. Zonder er echt op te letten.
Vorig jaar naar Denemarken gereden en toen haalde ik de 25kwh pas in Duitsland met 160+km/u en volgeladen voor de vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rokz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7cEfjXZVJafEJk5ZRRlfWqOKcE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xAcKpvRpfHMjASeUymbLp4Q3.jpg?f=fotoalbum_large

In Armenië op vakantie omdat mijn vrouw Armeens is.

Wordt stiekem toch wel jaloers dat ze hier wel de nieuwe Zeekr al kunnen rijden zonder poespas…

Ik weet ondertussen wel dat ze direct geïmporteerd worden uit China; wat maakt dat veel knopjes etc in t Chinees zijn… en dus geen aparte vertaling etc is gebeurd.

• spidertje
kx22 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:17:
[...]

1 en 2.

• spidertje
DonaldDuck schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:44:
[...]

graag gedaan eendje.

• djay-djee
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 17:22
Ik overweeg m'n Model Y weg te doen en de 001 staat op de shortlist. Ik heb al veel gelezen hier (dank voor de vele info/ervaringen!), maar ik vind niets over de afkomst van het merk/de auto. Het feit dat het merk Chinees is en de auto ook daar geproduceerd wordt, houdt me toch nog tegen. China legt zelf geo-beperkingen aan bv Tesla's op voor "belangrijke" plekken, zijn jullie niet bang dat dat omgekeerd ook zou kunnen gebeuren? En qua privacy? - Aan de andere kant heb ik ook zoiets van: als die Europese merken nou niet hadden zitten slapen, hadden we nu prima concurrentie gehad. Lastig allemaal...

• Rokz
djay-djee schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:37:
Ik overweeg m'n Model Y weg te doen en de 001 staat op de shortlist. Ik heb al veel gelezen hier (dank voor de vele info/ervaringen!), maar ik vind niets over de afkomst van het merk/de auto. Het feit dat het merk Chinees is en de auto ook daar geproduceerd wordt, houdt me toch nog tegen. China legt zelf geo-beperkingen aan bv Tesla's op voor "belangrijke" plekken, zijn jullie niet bang dat dat omgekeerd ook zou kunnen gebeuren? En qua privacy? - Aan de andere kant heb ik ook zoiets van: als die Europese merken nou niet hadden zitten slapen, hadden we nu prima concurrentie gehad. Lastig allemaal...
Zeekr is onderdeel van de geely group. Die onder andere Volvo, polestar, Lotus en nog een paar merken in hun zak hebben.

Dit samen met de strenge regelgeving in Europa ben ik er niet zo bang voor.

Zeekr is trouwens ontworpen in Zweden (weet niet zeker maar is zeker niet deels Zweeds?) & gebouwd in China.

En als we ons druk maken over privacy. Hadden we allemaal onze Google accounts, smartphones etc wel weg mogen doen. (Maar hey; hier denk ik dan zelf soms ook wel een beetje te nuchter over). Maar als ze info willen krijgen ze die toch wel over ons.

• kx22
Gezien je zorgen zou ik geen Chinese auto nemen.
Er zal altijd een stukje "onbekend" bij dit soort landen. Persoonlijk vind ik het geen issue, maar een auto is een emotie product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22:54
en met een Europees hoofdkantoor in Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
S60 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:12:
[...]

DAB logos worden bv in Duitsland wel getoond. Geen id waarom daar wel en idd in NL niet. FM logos weer wel trouwens in NL.

Dat je verder geen software issues hebt is (vrijwel) onmogelijk. Wil je best geloven maar de praktijk hier doet echt anders uitwijzen :-(

Er zijn overigens nog heel wat meer issues, echter die meld ik al niet eens. Ook niet bij Zeekr meer trouwens, want men gaat er toch niks aan doen binnen nu en 1-2 jaar zo blijkt uit de ervaringen tot op heden. Daarna zal het me een bal jeuken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:53
Kan iemand zijn/haar ervaring delen met het omgevings- en rijgeluiden als je een Zeekr rijdt? Is het vergelijkbaar met bijvoorbeeld Tesla (of andere auto)? Maken ze gebruik van akoestisch glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60

S60

kx22 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:28:
[...]

Gezien je zorgen zou ik geen Chinese auto nemen.
Er zal altijd een stukje "onbekend" bij dit soort landen. Persoonlijk vind ik het geen issue, maar een auto is een emotie product
Van de situatie in China, ook op het gebied van privacy, vind ik iets.
Maar het idee dat ik met het kopen van een automerk (Tesla) een doorgedraaide extremist sponsort die flirt met bepaalde uitingen uit de Nazi tijd vind ik ook niet zo aantrekkelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
S60 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:15:
[...]

Maar het idee dat ik met het kopen van een automerk (Tesla) een doorgedraaide extremist sponsort die flirt met bepaalde uitingen uit de Nazi tijd vind ik ook niet zo aantrekkelijk...
Nee, daarom koop ik geen Tesla en is mijn volgende auto een Chinese auto.
Degene die deze vraag stelde, klonk behoorlijk bezorgd over China en haar producten.
Dan is mijn advies geen Chinese auto kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S60

S60

kx22 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:21:
[...]

Degene die deze vraag stelde, klonk behoorlijk bezorgd over China en haar producten.
Inderdaad, dat is dan beste. En zoals Rokz ook al opmerkt heeft, maak je je zorgen over je privacy, vergeet dan ook niet je META accounts allemaal te wissen en daarna je smartphone voor altijd uit te zetten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bigkevx2
S60 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:15:
[...]

Er zijn in Europa toch prima alternatieven van de Stelantis group, VW group of al die anderen? 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RN8924
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 02-03 22:47
Beste forumleden,

Gisteren heb ik een Zeekr 001 in ontvangst mogen nemen en ben er al lekker mee aan het ontdekken. Tijdens het rijden viel me iets op: als ik Spotify aan heb en de navigatie gebruik, kan ik niet makkelijk naar het volgende nummer skippen vanaf het stuur (of een andere snelle manier). Ik moet nu steeds terug naar de Spotify-app. Heeft iemand een tip hoe ik dit makkelijker kan doen?

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
Het lijkt mij allemaal niet zo'n probleem. De navigatiecomputer kan een heel enkele keer resetten of bij instappen niet opstarten, de auto blijft gewoon rijden. Ik heb het gevoel dat de basis-software die de auto doet rijden en de basisfuncties regelt, relatief los staat van de software die te maken heeft met de GPS functionaliteit en de beeldverwerking.

Niet dat het alles zegt, maar ik zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
S60 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:27:
[...]
Inderdaad, dat is dan beste. En zoals Rokz ook al opmerkt heeft, maak je je zorgen over je privacy, vergeet dan ook niet je META accounts allemaal te wissen en daarna je smartphone voor altijd uit te zetten...
Inderdaad dus dan zeker geen WhatsApp en Instagram meer. Bijkomend voordeel is dat China bij Meta gewoon alle data kan KOPEN en dan gewoon alles aangeleverd krijgt. Dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Overigens: Stellantis gebruikt op haar beurt ook weer toeleveranciers van software waar vast ook een paar van die Chinezen werken die - heel toevallig - ook nog familie hebben in het Moederland :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
kx22 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:21:
[...]

Als je om politieke redenen geen Tesla koopt hoe kijk je dan naar China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Spekkie99 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:08:
[...]

Als je om politieke redenen geen Tesla koopt hoe kijk je dan naar China?
Ik had geen problemen met Tesla of VS (maar na gisteren wel)
Maar ik heb het nooit gehad op Musk. Die heeft willens en wetens de boel belazerd vanaf het begin.
Oa met aandelen, crypto, en ook met het verkopen van milieucertificaten (wat legaal is, maar het helemaal principe teniet doet). Nu is hij een van de machtshebbers in VS en zorgt hij voor alle tumult met grondstoffen.

Betreft CN is het een land dat zijn bedrijven in de greep houdt. De automerken krijgen subsidie, dat vind ik persoonlijk geen slechte zaak. Dankzij deze subsidie hebben de CN auto's een enorme voorsprong op alle autofabrikanten.
En als we een CN auto kopen in NL, betalen we genoeg afdracht aan de NLse overheid, dus beide verdienen aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonaldDuck
RN8924 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:42:
Beste forumleden,

Gisteren heb ik een Zeekr 001 in ontvangst mogen nemen en ben er al lekker mee aan het ontdekken. Tijdens het rijden viel me iets op: als ik Spotify aan heb en de navigatie gebruik, kan ik niet makkelijk naar het volgende nummer skippen vanaf het stuur (of een andere snelle manier). Ik moet nu steeds terug naar de Spotify-app. Heeft iemand een tip hoe ik dit makkelijker kan doen?

Zie ik iets over het hoofd?
Op de rechterkant van het stuur de knop die zit op ‘3 uur’. De knop die zit op ‘9 uur’ gaat juist terug.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RN8924
DonaldDuck schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:04:
[...]

Op de rechterkant van het stuur de knop die zit op ‘3 uur’ de knop die zit op ‘9 uur’ gaat juist teru
Dank! dacht dat ik dat al had geprobeerd maar ik ga het proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
RN8924 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:10:
[...]

Dank! dacht dat ik dat al had geprobeerd maar ik ga het proberen
De truc is niet meteen te klikken. Als je met je duim over het vlak gaat, zie je in de HUD of je op volgend nummer of volume zit, licht het volgend nummer groen op, dan zit je goed en kun je klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RN8924
ruudhermans78 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:42:
[...]

De truc is niet meteen te klikken. Als je met je duim over het vlak gaat, zie je in de HUD of je op volgend nummer of volume zit, licht het volgend nummer groen op, dan zit je goed en kun je klikken.
Het werkte inderdaad, dankje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
kx22 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:42:
[...]

Ik had geen problemen met Tesla of VS (maar na gisteren wel)
Maar ik heb het nooit gehad op Musk. Die heeft willens en wetens de boel belazerd vanaf het begin.
Oa met aandelen, crypto, en ook met het verkopen van milieucertificaten (wat legaal is, maar het helemaal principe teniet doet). Nu is hij een van de machtshebbers in VS en zorgt hij voor alle tumult met grondstoffen.

Betreft CN is het een land dat zijn bedrijven in de greep houdt. De automerken krijgen subsidie, dat vind ik persoonlijk geen slechte zaak. Dankzij deze subsidie hebben de CN auto's een enorme voorsprong op alle autofabrikanten.
En als we een CN auto kopen in NL, betalen we genoeg afdracht aan de NLse overheid, dus beide verdienen aan mij.
Met oneerlijke concurrentie Europese fabrikanten de markt uit drukken trek ik ook slecht.
Daarnaast sponsorik niet graag een totalitair regime die het niet zo nauw neemt met de mensenrechten. Tijd voor Europa First.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multiboxer
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-05 09:05
Rokz schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:46:
Auto wordt flink uitgelezen en her en der wat dingetjes nagekeken en vervangen… top!

Leuk weetje:
Momenteel in Armenië op vakantie en hier kost de Zeekr 001 (de nieuwere dan bij ons) rond de 40000 dollar… Europa tax is insane 😂
Ongelofelijk dat je die wagen in Armenië kan kopen voor peanuts en niet BE.
Wat is dit toch een duur & achterlijk apenland...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HDoc
Multiboxer schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:34:
[...]
Ongelofelijk dat je die wagen in Armenië kan kopen voor peanuts en niet BE.
Wat is dit toch een duur & achterlijk apenland...
Voordat we weer wijzen naar onze eigen regering(en) vraag ik toch ook aandacht voor de BMI ofwel de Big Mac Index ( ;) ): niet alleen de McD maar ook autofabrikanten vragen in verschillende landen verschillende prijzen. Kan men in BE meer geld verdienen dan in een Stan-land dan vraagt men het ook. Vanwege de BPM zijn zo bijvoorbeeld de kale prijzen van auto's in NL lager dan in omringende landen maar mét de BPM weer duurder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
Er is een Business Edition toegevoegd in de configurator. Zo te zien een afgeprijsde versie van de Long Range in grijs of zwart.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/482065292_10232548433628034_212129433071852481_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-7&_nc_sid=aa7b47&_nc_ohc=7kM0n0Feph4Q7kNvgFI_SPM&_nc_oc=Adg2plJAOi9CVgfcLmq13GkJ5tGlsQ7mUeQHS7pSRDym0dSOGGfz0oWCqUhl6UMBKRg&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&_nc_gid=ANrjQRp8N7clLr1kY895oiL&oh=00_AYE5l-9ufSZ-qVEz8ARQSgyjsVNVWcuaRNvcAeXGjuNq0w&oe=67D1FE52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:25
Dat is echt een mooie prijs! Welke opties mist die tov de long range?

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
Zo te zien geen. Het is volgens mij gewoon een Long Range in grijs of zwart voor een lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExoFun
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:53
Is deze ook al in de Arval configurator te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 20:50
Zouden ze hiermee dan de laatste voorraad aan het opmaken zijn, voor de update aangekondigd wordt?

Met de komst van 7x wordt de 001 anders ook wel erg lastig te verkopen (geen 800v bv, wat Geely Group nu ook doet voor Volvo EX90 upgrade).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20:16
Spekkie99 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:00:
[...]

Met oneerlijke concurrentie Europese fabrikanten de markt uit drukken trek ik ook slecht.
Daarnaast sponsorik niet graag een totalitair regime die het niet zo nauw neemt met de mensenrechten. Tijd voor Europa First.
De Duitse industrie heeft directe lijntjes naar Berlijn hoor. Heel wat schandalen geweest sinds de tweede wereldoorlog (en wat daarvoor gebeurt is zullen we maar helemaal niet over hebben haha).
Er is geen corruptie in Ba und See.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
emeralda schreef op zondag 9 maart 2025 @ 12:54:
[...]

De Duitse industrie heeft directe lijntjes naar Berlijn hoor. Heel wat schandalen geweest sinds de tweede wereldoorlog (en wat daarvoor gebeurt is zullen we maar helemaal niet over hebben haha).
Er is geen corruptie in Ba und See.
Als jij die zo gelijk wil stellen prima maar ik zie toch grote verschillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HDoc
Spekkie99 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:00:
[...]
Koop je hem niet :O

De elektromotor van een Audi of Volkswagen EV komt ook uit China net zoals bijna alle elektronica die wij allemaal kopen dus wat dat betreft hoef je het niet te laten. Ik denk dan ook niet dat het gaat om oneerlijke concurrentie maar gewoon om concurrentie. En ook dat de Europese automakers wat lang op hun lauweren hebben gerust. Wat je ook nu weer ziet: niet vol inzetten op EV maar een weifelende/twijfelende top die zien dat verleggen van de koers lastiger is dan voorspeld.

[ Voor 44% gewijzigd door HDoc op 11-03-2025 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
HDoc schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:50:
[...]

Koop je hem niet :O

De elektromotor van een Audi of Volkswagen EV komt ook uit China net zoals bijna alle elektronica die wij allemaal kopen dus wat dat betreft hoef je het niet te laten. Ik denk dan ook niet dat het gaat om oneerlijke concurrentie maar gewoon om concurrentie. En ook dat de Europese automakers wat lang op hun lauweren hebben gerust. Wat je ook nu weer ziet: niet vol inzetten op EV maar een weifelende/twijfelende top die zien dat verleggen van de koers lastiger is dan voorspeld.
Dan koop je hem toch wel 😎.

De oneerlijk concurrentie is gewoon bewezen los of je nog rekening wil houden met politieke motieven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
Spekkie99 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:48:
[...]

De oneerlijk concurrentie is gewoon bewezen los of je nog rekening wil houden met politieke motieven.
Je bedoelt de oneerlijke concurrentie waarbij Europese legacy automakers heel veel voordelen heeft die nieuwe spelers niet hebben?

Hoe dan ook, nog steeds heel erg blij met de auto! Gister even schoongemaakt bij de wasbox en hij glimt weer geweldig! :*)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Ecological schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:16:
[...]

Je bedoelt de oneerlijke concurrentie waarbij Europese legacy automakers heel veel voordelen heeft die nieuwe spelers niet hebben?
Dwalen een beetje af maar welke voordelen hebben Europese legacy automakers dan die ze niet zelf hebben opgebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
Iemand al nieuwe info rond de navigatie? Ik vind het erg still na de januari release. De 1.2.2 was natuurlijk een mooi voorbeeld van incrementele updates, maar met dit tempo is het een beetje volwaardige software rond 2026... er is echt nog best wat laaghangend fruit m.i.

Ik vind het idee van co-creation erg leuk, maar feitelijk is het gewoon een app waar we de bugs inzetten en enkel een standaard reactie op komt. Vervolgens blijft het enorm stil. De gebruikersgroep die erbij betrokken was, waarvan er een telkens erg aanwezig, is nu ook volledig stil. Ik denk ook dat je je eerste klanten enorm in de watten moet leggen, want tot nu toe zijn de early adaptors vooral met buggy software opgescheept en dan helpt een vriendelijk team in Zeist bij andere problemen een beetje maar niet genoeg om de dagelijkse ongemakken weg te nemen.

Iemand dus nog iets gehoord? Heb de auto nu bijna een jaar en vind het een geweldige reisauto, maar vind de doorontwikkeling echt onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zbrg
  • Laatst online: 13-03 12:15
Als ik dit forum lees dan twijfel ik zeer om mijn Tesla om te ruilen voor een Zeekr (7X). Alle commentaren die ik lees doen erg denken aan de eerste jaren van Tesla, maar dan nog wat erger. Hoe goed is het (eigen) navigatiesysteem nu echt? Kan je hier vanop aan als je van hier naar Munchen of parij wil rijden? Of zet je dan stiekem toch Google Maps aan? Probleem is dat daar niet de laders op staan en je zelf moet berekenen waar je moet laden (not done!). Hoevaak moet de software/auto worden gereboot? Bij Tesla is dat bijn nooit meer, maar 5-10 jaar terug was dat regelmatig. Een werkelijke range van 300km, welke versie van de 001 is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
zbrg schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:59:
Als ik dit forum lees dan twijfel ik zeer om mijn Tesla om te ruilen voor een Zeekr (7X). Alle commentaren die ik lees doen erg denken aan de eerste jaren van Tesla, maar dan nog wat erger. Hoe goed is het (eigen) navigatiesysteem nu echt? Kan je hier vanop aan als je van hier naar Munchen of parij wil rijden? Of zet je dan stiekem toch Google Maps aan? Probleem is dat daar niet de laders op staan en je zelf moet berekenen waar je moet laden (not done!). Hoevaak moet de software/auto worden gereboot? Bij Tesla is dat bijn nooit meer, maar 5-10 jaar terug was dat regelmatig. Een werkelijke range van 300km, welke versie van de 001 is dit?
Laat je vooral niet teveel opnaaien hier door van alles en nog wat.
Je komt van een Tesla af, dan ga je gewoon nog geen alternatief vinden, zo simpel is het.
Ik spreek vanuit de software, ik ga me niet druk maken over smaken, bouwkwaliteit en afwerking.

Ik rij sinds een maand een Zeekr X en volg beide forums al sinds de launch van de auto's in NL.
De 001 is zeker het zwakkere broertje, de X heeft ook wel af en toe wat maar wat ik vooral merk is het genot om erin te rijden.

De eigen navigatie (de losse app in de Zeekr store) is fenomenaal, maar Tesla doet dat gewoon nog beter maar die hebben natuurlijk geen rekening te houden met tig API's waar ze mee moeten communiceren maar alleen met hun eigen gemaakte spul.

Dan de 7x, dit is in de volgorden van ontwikkeling 001, X, 7X dus de new kid on the block.
Ik zou hem met mijn huidige kennis blind kopen.

Concreet, laat je niet afleiden door de ervaringen hier, je bent dan echt apples met peren aan het vergelijken.

ps. Nee, ik werk niet voor of bij zeekr :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:15
zbrg schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:59:
Ik rij met veel plezier in mijn Zeekr 001 ondanks alle "kleine ongemakken". Wel blij met Carplay want daarmee heb ik voor de belangrijke functionalteit zoals navigatie een stabiel alternatief. Wat tegenvalt (zoals al is aangegeven) is de snelheid van updaten. Na bijna anderhalf jaar is dat uitermate mager.

Alles bij elkaar genomen zou ik weer de keuze voor Zeekr maken. Daarvoor is de rijervaring (en de looks :)) te goed! En de werkelijke range met dit weer is ongeveer 400km. Dat loopt al snel op naar 500km zodra het weer warmer wordt.

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
bigkevx2 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:53:
[...]

Laat je vooral niet teveel opnaaien hier door van alles en nog wat.
Je komt van een Tesla af, dan ga je gewoon nog geen alternatief vinden, zo simpel is het.
Ik spreek vanuit de software, ik ga me niet druk maken over smaken, bouwkwaliteit en afwerking.

Ik rij sinds een maand een Zeekr X en volg beide forums al sinds de launch van de auto's in NL.
De 001 is zeker het zwakkere broertje, de X heeft ook wel af en toe wat maar wat ik vooral merk is het genot om erin te rijden.

De eigen navigatie (de losse app in de Zeekr store) is fenomenaal, maar Tesla doet dat gewoon nog beter maar die hebben natuurlijk geen rekening te houden met tig API's waar ze mee moeten communiceren maar alleen met hun eigen gemaakte spul.

Dan de 7x, dit is in de volgorden van ontwikkeling 001, X, 7X dus de new kid on the block.
Ik zou hem met mijn huidige kennis blind kopen.

Concreet, laat je niet afleiden door de ervaringen hier, je bent dan echt apples met peren aan het vergelijken.

ps. Nee, ik werk niet voor of bij zeekr :-)
De claim dat de 001 het zwakkere broertje is wel een heftige claim. :+

Ik heb nagenoeg geen software bugs meer, enige vervelende is dat die soms op CarPlay gaat als ik in de buurt loop (binnen)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S60

S60

Ecological schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:38:
[...]

Ik heb nagenoeg geen software bugs meer, enige vervelende is dat die soms op CarPlay gaat als ik in de buurt loop (binnen)
Kan mij hier alleen maar bij aansluiten. Het is jammer voor degene die aangeven dagelijks problemen met hun 001 te ervaren, maar ik heb ze niet! Hoe dat kan weet ik niet. Ik zou zeggen, alle auto's hebben dezelfde software, dus hoe kunnen deze verschillen ontstaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wutroe
ronaldvs schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:03:
[...]

Ik rij met veel plezier in mijn Zeekr 001 ondanks alle "kleine ongemakken". Wel blij met Carplay want daarmee heb ik voor de belangrijke functionalteit zoals navigatie een stabiel alternatief. Wat tegenvalt (zoals al is aangegeven) is de snelheid van updaten. Na bijna anderhalf jaar is dat uitermate mager.

Alles bij elkaar genomen zou ik weer de keuze voor Zeekr maken. Daarvoor is de rijervaring (en de looks :)) te goed! En de werkelijke range met dit weer is ongeveer 400km. Dat loopt al snel op naar 500km zodra het weer warmer wordt.
Ik kan me hier goed in vinden. Af en toe een ergernis(je), maar bij gewoon dagelijks gebruik doet de software het prima. En de hardware van de auto vind ik top, echt een fijne wagen.
Overigens ben ik fervent Android Auto gebruiker. De standaard navigatie is heel ongedetailleerd, dat vind ik niet fijn. De nieuwe navigatie lijkt een flinke verbetering. Voordeel van AA is dat ik mijn routes vaak al van tevoren in Maps plan, dus dan kan ik heel makkelijk het adres terugvinden en de route starten. En de satellietweergave vind ik erg prettig en mooi.

Met wat tweaks zouden ze er nog net een wat fijnere auto van kunnen maken en daarmee ben ik het wel eens met wat hier eerder geschreven is; de interval en inhoud van updates mag echt wel versneld/verbeterd worden. Dan laat je zien dat je ook echt naar je klanten luistert, i.p.v. alleen maar te verkondigen dat je dat doet (des te storender als je het dan niet echt doet).

[ Voor 13% gewijzigd door Wutroe op 13-03-2025 19:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonaldDuck
Ook ik ervaar alleen maar rijgenot met de 001. Heerlijke reisauto. Zou ‘m zonder twijfel zo opnieuw bestellen als dat zou moeten. Rij ruim een jaar. Heerlijke km’s.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Laatst online: 03-06 12:24
Goedenavond,

ik heb een 7X besteld en ik was benieuwd naar:
1. Zijn er mensen die ervaring hebben met de site https://www.geelyevs.com (voor Zeekr accessoires)
2. Zijn er mensen die tips hebben voor goede caravan spiegels?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Ecological schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:38:
[...]

Let me refrase: heftige claim gebaseerd op de gedocumenteerde ervaringen van sommige (zeer) gefrustreerde gebruikers van de 001 beschreven op dit forum.
Ik heb zelf nooit gereden in deze specifieke auto en volg dit forum alleen maar omdat de software ogenschijnlijk gelijk is maar in de praktijk dus niet.
Ik herken in mijn X nagenoeg geen van de klachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heelsum
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20:25
SoCruelNU schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:20:
Goedenavond,

ik heb een 7X besteld en ik was benieuwd naar:
1. Zijn er mensen die ervaring hebben met de site https://www.geelyevs.com (voor Zeekr accessoires)
2. Zijn er mensen die tips hebben voor goede caravan spiegels?

Alvast bedankt!
Afgelopen november een bestelling gedaan bij geelyevs, ze leveren wat sneller dan ali expres maar verder zijn het identieke producten
Weet je al wanneer je de 7X krijgt? Er waren er al een paar op kenteken gezet zag ik..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Laatst online: 03-06 12:24
@Heelsum Thanks! 7X pas eerder deze week besteld. Zeekr heeft mondeling aangegeven juli levering. Moet dat nog bevestigd krijgen na mijn werkelijke bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonaldDuck
bigkevx2 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 23:13:
[...]

Let me refrase: heftige claim gebaseerd op de gedocumenteerde ervaringen van sommige (zeer) gefrustreerde gebruikers van de 001 beschreven op dit forum.
Dit soort forums zijn nooit representief. Tevreden rijders zijn hier maar af en toe te vinden. Daar hoor je dus weinig van.

De schreeuwende gefrustreerde rijders des te meer, die komen hier hun gal spuwen. Maar als die figuren telt, dat zijn er maar een paar.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
SoCruelNU schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:01:
@Heelsum Thanks! 7X pas eerder deze week besteld. Zeekr heeft mondeling aangegeven juli levering. Moet dat nog bevestigd krijgen na mijn werkelijke bestelling.
Nice! Wellicht komt er ook een nieuwe Zeekr bij ons voor als tweede auto (geen kinderen he :+)

Maar wel 2 honden, dan vind ik dit toch ook wel echt heel erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:09
Wat wel opvalt is dat de Polestar 4 het zeflde platform deelt en dat daar de updates en ook significante updates veel sneller uitkomen dan voor de 001. Polestar heeft toch wel meer naam hoog te houden dan Zeekr op dit momenent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HDoc
Spekkie99 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:48:
[...]
Mijn excuses voor deze off-topic post, alhoewel wel enigszins relevant, het is wat uit de klauwen gelopen

Rij er al meer dan een jaar in met nog steeds veel plezier en heb geen last gehad van de EU importheffingen. Interessant is overigens wel dat SAIC een veel hoger percentage heffing krijgt dan Geely of BYD.

SAIC is in Nederland bekend onder de merknaam MG en produceert ook het elektrische platform voor Audi ;) en heeft een joint venture met Volkswagen en GM (die dan wellicht zelf ook profiteren van de "oneerlijke concurrentie").

Het onderzoeksrapport van de EU commissie die het onderzoek heeft uitgevoerd is overigens ook beschikbaar.

O ja als we kijken naar Volkswagen heeft dat bedrijf alleen al in de VS in de afgelopen jaren meer dan € 4 miljard aan subsidies ontvangen. Het onderzoek van de EU heeft zich daar evenwel niet op gericht. Vermoedelijk vanuit politiek oogpunt.

Intussen komt de Duitse regering met nog weer een zak geld voor Volkswagen aan. En in Spanje geven ze de VW groep ook nog eens € 400 miljoen. En dat is wat er zomaar binnen een paar minuten openbaar te vinden is.

Het gaat dus niet om "eerlijk" of "oneerlijk" want alle regeringen stoppen hun eigen auto-industrie geld toe. Blijft over het politieke spel. Ik begrijp goed dat de Duitsers niets zien in heffingen (want voor hen kwam de winst nog met name uit China en dat stopt nu) en de Fransen wel (die verkochten toch al bijna niets in China dus vinden bescherming van de eigen markt wel prima).

Heffingen zijn echter niet voor altijd dus de Europeanen hebben zichzelf even wat tijd gekocht om te proberen kwalitatief op het Aziatische niveau te komen als ze op deze manier verder willen gaan.

[ Voor 61% gewijzigd door HDoc op 17-03-2025 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
HDoc schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:08:
[...]

Mijn excuses voor deze off-topic post, alhoewel wel enigszins relevant, het is wat uit de klauwen gelopen

Rij er al meer dan een jaar in met nog steeds veel plezier en heb geen last gehad van de EU importheffingen. Interessant is overigens wel dat SAIC een veel hoger percentage heffing krijgt dan Geely of BYD.

SAIC is in Nederland bekend onder de merknaam MG en produceert ook het elektrische platform voor Audi ;) en heeft een joint venture met Volkswagen en GM (die dan wellicht zelf ook profiteren van de "oneerlijke concurrentie").

Het onderzoeksrapport van de EU commissie die het onderzoek heeft uitgevoerd is overigens ook beschikbaar.

O ja als we kijken naar Volkswagen heeft dat bedrijf alleen al in de VS in de afgelopen jaren meer dan € 4 miljard aan subsidies ontvangen. Het onderzoek van de EU heeft zich daar evenwel niet op gericht. Vermoedelijk vanuit politiek oogpunt.

Intussen komt de Duitse regering met nog weer een zak geld voor Volkswagen aan. En in Spanje geven ze de VW groep ook nog eens € 400 miljoen. En dat is wat er zomaar binnen een paar minuten openbaar te vinden is.

Het gaat dus niet om "eerlijk" of "oneerlijk" want alle regeringen stoppen hun eigen auto-industrie geld toe. Blijft over het politieke spel. Ik begrijp goed dat de Duitsers niets zien in heffingen (want voor hen kwam de winst nog met name uit China en dat stopt nu) en de Fransen wel (die verkochten toch al bijna niets in China dus vinden bescherming van de eigen markt wel prima).

Heffingen zijn echter niet voor altijd dus de Europeanen hebben zichzelf even wat tijd gekocht om te proberen kwalitatief op het Aziatische niveau te komen als ze op deze manier verder willen gaan.
De 4 miljard voor Volkswagen is geteld vanaf 1976 ;)
Maar snap je punt wel maar in China allemaal verkapte staatsbedrijven.
SAIC kreeg toch een hoog percentage omdat ze weigerden inzicht te geven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ecological
Spekkie99 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:05:
[...]

De 4 miljard voor Volkswagen is geteld vanaf 1976 ;)
Maar snap je punt wel maar in China allemaal verkapte staatsbedrijven.
SAIC kreeg toch een hoog percentage omdat ze weigerden inzicht te geven?
Dit lijkt alleen USA te zijn. Oftewel - het is goed om kritisch te kijken naar informatie. Het is heel makkelijk om te roepen dat de kwaadaardige Chinezen zo oneerlijk bezig zijn, terwijl “onze industrie” zo goed bezig was met innovatie. Niks is minder waar.

Uiteindelijk zijn bedrijven ook maar verhalen die wij elkaar vertellen (Sapiens van Yuval Harari is mijn lievelingsboek).

Ik zou best wel graag Europees willen kopen. Maar dan wel een start up, want de legacy auto van EU heeft hef voor mij verpest. Als ze ooit met een auto komen die mij aanspreekt dan ben ik de eerste die dat zou willen steunen. Echter ik zie het niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Ecological schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:30:
[...]

Dit lijkt alleen USA te zijn. Oftewel - het is goed om kritisch te kijken naar informatie. Het is heel makkelijk om te roepen dat de kwaadaardige Chinezen zo oneerlijk bezig zijn, terwijl “onze industrie” zo goed bezig was met innovatie. Niks is minder waar.

Uiteindelijk zijn bedrijven ook maar verhalen die wij elkaar vertellen (Sapiens van Yuval Harari is mijn lievelingsboek).

Ik zou best wel graag Europees willen kopen. Maar dan wel een start up, want de legacy auto van EU heeft hef voor mij verpest. Als ze ooit met een auto komen die mij aanspreekt dan ben ik de eerste die dat zou willen steunen. Echter ik zie het niet gebeuren.
Snap je punt zeker, mijn motieven zijn meer politiek gedreven.
Al kijkt de hollander in me met een scheef oog naar xpeng G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
ruudhermans78 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:28:
Iemand al nieuwe info rond de navigatie? Ik vind het erg still na de januari release. De 1.2.2 was natuurlijk een mooi voorbeeld van incrementele updates, maar met dit tempo is het een beetje volwaardige software rond 2026... er is echt nog best wat laaghangend fruit m.i.

Ik vind het idee van co-creation erg leuk, maar feitelijk is het gewoon een app waar we de bugs inzetten en enkel een standaard reactie op komt. Vervolgens blijft het enorm stil. De gebruikersgroep die erbij betrokken was, waarvan er een telkens erg aanwezig, is nu ook volledig stil. Ik denk ook dat je je eerste klanten enorm in de watten moet leggen, want tot nu toe zijn de early adaptors vooral met buggy software opgescheept en dan helpt een vriendelijk team in Zeist bij andere problemen een beetje maar niet genoeg om de dagelijkse ongemakken weg te nemen.

Iemand dus nog iets gehoord? Heb de auto nu bijna een jaar en vind het een geweldige reisauto, maar vind de doorontwikkeling echt onacceptabel.
2026 gaat men in dit tempo met alle bestaande issues niet redden, laat staan dat het dan een volwassen gebruiksvriendelijk en stabiel OS zal zijn….

Enorm zonde want de auto op zich is best in orde op wat kleine involkomenheden na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
bullseye1977 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 22:00:
Wat wel opvalt is dat de Polestar 4 het zeflde platform deelt en dat daar de updates en ook significante updates veel sneller uitkomen dan voor de 001. Polestar heeft toch wel meer naam hoog te houden dan Zeekr op dit momenent.
Wil niet zeggen dat men bij PS veel beter af is, ook die software functioneert nog heel heel matig.
Het is een Geely issue want al hun labels hebben hier flink last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:09
spidertje schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:11:
[...]

Wil niet zeggen dat men bij PS veel beter af is, ook die software functioneert nog heel heel matig.
YouTube: Polestar 4 LR DM | Range Test @120KPH (75MPH)
Hij heeft ook een nieuwe review die een stuk langer is en nog meer ingaat op de laatste software versie.

[ Voor 3% gewijzigd door bullseye1977 op 20-03-2025 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
spidertje schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:11:
[...]

Kan ik beamen. Ook met de Lotus Eletre nog steeds veel issues. Daarvan zijn minder berijders, dus zijn updates uitbrengen nog langzamer.
Geely maakt ontzettende mooie auto's, maar qua software doen ze er gewoon te weinig mee. Zelfs met de PS2 heeft het 3 a 4 jaar geduurd voordat het acceptabel was.
Nu houden de meeste leasers hun auto ook maar 4 a 5 jaar max...

Bij de 001 heeft het ook te maken met dat in CN een nieuwe model is uitgebracht, geen idee of software daar anders in is, maar snap wel dat ze alle focus daar op leggen.
Snap echter niet waarom nieuwe model niet naar EU is gekomen. Neem aan dat ze oude model niet meer produceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
kx22 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 08:56:
[...]

Kan ik beamen. Ook met de Lotus Eletre nog steeds veel issues. Daarvan zijn minder berijders, dus zijn updates uitbrengen nog langzamer.
Geely maakt ontzettende mooie auto's, maar qua software doen ze er gewoon te weinig mee. Zelfs met de PS2 heeft het 3 a 4 jaar geduurd voordat het acceptabel was.
Nu houden de meeste leasers hun auto ook maar 4 a 5 jaar max...

Bij de 001 heeft het ook te maken met dat in CN een nieuwe model is uitgebracht, geen idee of software daar anders in is, maar snap wel dat ze alle focus daar op leggen.
Snap echter niet waarom nieuwe model niet naar EU is gekomen. Neem aan dat ze oude model niet meer produceren?
Beide modellen worden nog gebouwd, onlogisch wellicht…..

Zit bv een ander processor in voor de on board multi media… dus zal wellicht ook andere aanpak/software nodig hebben.

Het is wat het is en dat is verrekte weinig…. Alleen als het om issues gaat is het verrekte veel 😇😇😇
Pagina: 1 ... 41 ... 44 Laatste