All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Ik zou wel zeker aanraden ook goed proef te rijden. Ik ben zelf zeer enthousiast over het rijgedrag van de privilege met de luchtvering, maar een leenauto zonder die vering vond ik zelf een stuk minder fijn. Gewoon een keer een proefrit inplannen en zelf een beeld vormen lijkt me de beste oplossing. De 001 is inderdaad niet te vergelijken met de enyaq.ervh schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:27:
Behalve de geluiden over de ontwikkeling van software; wat is de algehele opinie van de berijders over de 001 hier? Mijn Enyaq gaat er binnen nu en een jaar uit en met de business edition wordt dit ineens een hele interessante optie.
Iemand enig idee waarom de 001 enkellaags glas heeft? Is het verschil merkbaar? Concurrentie heeft veelal toch dubbellaags glas.
De 001 bevalt mij prima, nu na zo'n 33 000 km in een jaar. Qua rij-eigenschappen prima (ik heb de long-range) de software ook ook heel aardig al blijft er altijd wat te wensen (maar ja, waar niet!). Je kan ook kijken naar de 7X die in de zelfde prijsklasse ligt en voor wat betreft ruimte misschien wat meer in de lijn van de Enyaq ligt.ervh schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:27:
Behalve de geluiden over de ontwikkeling van software; wat is de algehele opinie van de berijders over de 001 hier? Mijn Enyaq gaat er binnen nu en een jaar uit en met de business edition wordt dit ineens een hele interessante optie.
[ Voor 16% gewijzigd door HDoc op 25-03-2025 10:03 ]
De avatar is een echte foto..
Helaas geen 001 voor mij als nieuwe lease auto. Die hebben nog wel een flinke weg te gaan voordat ze Tesla bijhalen.
Volgens mij heb je autopilot niet goed aangezet. Werkt prima bij mij, veel beter dan bij mijn Tesla’s die ik eerst was.dedominee schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:59:
Vorige week proefgereden in een 001, komende vanaf een Tesla Model Y. Poeh...dat viel niet mee. De nieuwe navigatie was niet beschikbaar, maar de oude is echt bijzonder matig. AutoPilot / autosteer van de 001 werkte nauwelijks en als het werkte was het schokkerig.
Helaas geen 001 voor mij als nieuwe lease auto. Die hebben nog wel een flinke weg te gaan voordat ze Tesla bijhalen
Navigatie is inderdaad meh maar gelukkig met CarPlay en Android auto volop keuze voor navigatie die wel goed werkt.
Your loss
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Heerlijke auto. Inmiddels ben ik gesprek met de leasemaatschappij over een 001 Long Range.
Ondertussen dit forum eens even aan het doornemen, en het viel me op dat ik foto's zie van de LR met spiegels in het zwart en soms in carrosseriekleur.
Weet iemand hoe dit zit?
Is dit bijvoorbeeld een optie vanuit de dealer? Of zijn deze in het begin standaard geleverd in carrosseriekleur en later standaard zwart geworden o.i.d.?
Volgens de configurator is dat voorbehouden aan de Performance en Privilege versies.itsme9x schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:29:
Ondertussen dit forum eens even aan het doornemen, en het viel me op dat ik foto's zie van de LR met spiegels in het zwart en soms in carrosseriekleur.
Exact, maar toch zie ik regelmatig foto's van de LR met zwarte spiegels, bijvoorbeeld:Timmy schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:07:
[...]
Volgens de configurator is dat voorbehouden aan de Performance en Privilege versies.
Vandaar dat ik benieuwd ben hoe dit zit.
[ Voor 3% gewijzigd door itsme9x op 26-03-2025 15:33 ]
Ook hier en kwestie van de juiste instellingen.
Creep mode kan maar ook volledige stilstand met auto hold.
Hiervoor reed ik een Nissan Leaf en daar was de one pedal net wat meer spot on maar na een paar km ben je gewend.
Zelf rijd ik de X en niet de 001 maar technisch lijken die veel op elkaar.
Bij mijn Nissan was remmen = falen, nu moet ik vaak de laatste meter toch even naar het midden. Hij komt wel tot volledige stilstand maar dan moet je wel heel secuur mikken.
Mijn witte LR (maart '24) heeft gewoon zwarte spiegels.Vandaar dat ik benieuwd ben hoe dit zit.
Zeekr heeft een nieuwe navi gemaakt die de oude op termijn gaat vervangen. Die is te vinden in de ZeekrStore en als app te gebruiken. Werkt erg goed, al zijn er wel wat wensen, vooral qua filtering op het zoeken van gewenste laadpalen.dedominee schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:59:
Vorige week proefgereden in een 001, komende vanaf een Tesla Model Y. Poeh...dat viel niet mee. De nieuwe navigatie was niet beschikbaar, maar de oude is echt bijzonder matig. AutoPilot / autosteer van de 001 werkte nauwelijks en als het werkte was het schokkerig.
Helaas geen 001 voor mij als nieuwe lease auto. Die hebben nog wel een flinke weg te gaan voordat ze Tesla bijhalen.
Ik heb zelf geen problemen met ACC en LCC. Werkt voor mij zoals gewenst.
Zeekr 001 Privilege 2024
Same here! Nieuwe navi brengt me waar ik moet zijn! En ik kan Waze/Apple Cards/Googlemaps er naast aanzetten via Carplay als ik een 'second opinion' wil..DonaldDuck schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:17:
[...]
Zeekr heeft een nieuwe navi gemaakt die de oude op termijn gaat vervangen. Die is te vinden in de ZeekrStore en als app te gebruiken. Werkt erg goed, al zijn er wel wat wensen, vooral qua filtering op het zoeken van gewenste laadpalen.
Zeekr 001 Privilege 2024
Ik denk dat je inderdaad 'autopilot' niet juist hebt aangezet en gewoon op adaptive cruise aan het rijden was. Ik kom ook van een Tesla (enhanced autopilot) en dit werkt in de 001 echt veel prettiger.dedominee schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:59:
Ik ben erg blij met die nieuwe navigatie. Ziet er echt heel goed uit. Overigens moet ik wel bekennen dat ik ook altijd nog Google Maps aanzet... die vertrouw ik nog wel meer. Ik vind het jammer dat de instructies van Google Maps niet over de head up display gaan.DonaldDuck schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:17:
[...]
Zeekr heeft een nieuwe navi gemaakt die de oude op termijn gaat vervangen. Die is te vinden in de ZeekrStore en als app te gebruiken. Werkt erg goed, al zijn er wel wat wensen, vooral qua filtering op het zoeken van gewenste laadpalen.
Hmm. Wellicht. Ik moest 2x op de tiptoets op het stuur links tikken, zodat het groene stuurtje aanging. Dat heb ik ontelbaar vaak geprobeerd, maar hij ging er maar 2x op. De rest van de tijd ging alleen cruise control aan, op de meest vreemde km/uur standen. Die vervolgens wel aan te passen was, maar ook via de tiptoetsen en die reageerde (zeer) matig.Dydody schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:19:
[...]
Ik denk dat je inderdaad 'autopilot' niet juist hebt aangezet en gewoon op adaptive cruise aan het rijden was. Ik kom ook van een Tesla (enhanced autopilot) en dit werkt in de 001 echt veel prettiger.
Voor de mensen die nu nadenken over een 001 en hier recent over gespot hebben, verwijs ik graag naar mijn post van een tijdje geleden. Ter leering ende vermaeckWutroe schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:47:
Veel plezier en succes met het aftellen, Hans! Ik hoop dat je een stuk positiever bent dan Bjorn, die legt wat mij betreft toch wel te veel de nadruk op de negatieve zaken.
Ik ervaar een groot verschil tussen de korte proefrit die ik in juli maakte, waarbij ik toch wel mijn twijfels had bij de flinke hoeveelheid piepjes en meldingen. Inmiddels rijd ik zo'n 2,5 week dagelijks in de auto en is mijn ervaring dat 90% van al die piepjes die ik bij de proefrit ervaarde er niet meer zijn door update 1.2, het uitzetten van 2 systemen voor elke rit (snelheidswaarschuwing en bestuurdersmonitoring uit) en een aantal persoonlijke aanpassingen (zoals het uitzetten van de automatische aanpassing van de cruise control snelheid op basis van de verkeersbordscanner die).
Een auto zoals deze is in grote mate configureerbaar. Veel kritiek lijkt gebaseerd op onwetendheid. Niet zozeer in deze review, maar ook in veel andere berichten die je over deze auto leest. Veel dingen zijn te optimaliseren zodat je een hele andere beleving hebt in de auto. Voor mijzelf maakt allleen dat al verschil van dag en nacht tussen de proefrit en nu dagelijks gebruik. Ik geniet vooral van de ruimte, rust, luxe, afwerking, design, etc., etc. 🙂 !
Ook zijn moderne auto's dermate complex dat het gewoon een tijdje duurt voordat je alle functies echt goed kent. Zo vond ik de eerste ritten LCC niet prettig, maar inmiddels waardeer ik de functie op snelwegen wel. En dat is denk een probleem van al dit soort reviews. Het is een momentopname die in een kort bestek van tijd gemaakt wordt. Pas over langere tijd leer je de auto echt goed kennen en sommige functies beter gebruiken.
Overigens herken ik de problemen die Bjorn ervaart met de muziek die constant aanspringt en de niet verlichte knoppen op het stuur niet. Misschien een maandagochtend model? Of toch een paar verkeerde instellingen?
Je moet bij een vrij nieuw model (en in dit geval zelfs merk) ook wel bereid zijn het een beetje zelf te ontdekken en te optimaliseren. Vind je die onzekerheid niks? Dan is de 001 inderdaad misschien niet aan jou besteed. Maar dat argument geldt voor vele nieuwe auto's waar de software na introductie van de auto nog flink bijgeschaafd wordt.
Als je de software van de Q4 4 jaar 'trekt' dan maak ik me geen zorgen over de software van de 001 :-)
En de 001 rijdt inderdaad heerlijk! Ik kijk er enorm naar uit! Verwachte levering pas einde jaar though. Helaas.
[ Voor 26% gewijzigd door party42 op 28-03-2025 14:28 ]
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Nu een long range mee. En wat een verschil als je actieve lucht vering gewend bent in de privilege tegenover de longrange. Daarnaast muziek is in mijn oren echt een grote downgrade.
Al met al blij dat ik de privilege rij. Als je die luxe gewend bent voelt de long range toch als een downgrade terwijl ik nog steeds de complimenten krijg als ik bestuurders meeneem.
Het is ook maar net wat je gewend bent hè..
Alex_N schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:50:
[...]
Mijn witte LR (maart '24) heeft gewoon zwarte spiegels.
Dank voor jullie terugkoppeling!krisje schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:52:
De witte LR van mij ook. Juli '24
De auto is inmiddels besteld, Zeekr 001 LR Business Edition - Tech Grey, met trekhaakkie.
Levering week 33, maar dat is puur omdat dan het huidige lease contract afloopt.
Klopt! Ik neem alles op tijdens ritten.Wutroe schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:57:
Ik heb tot nu toe nog niet de moeite genomen om de Sentry-modus en/of de auto beelden op te laten nemen tijdens het rijden (dashcam).
Ergens las ik dat je de Sentry-modus elke keer opnieuw moet activeren. Klopt dit?
En als ik de stappen uit deze uitleg volg, heb ik dan in feite de werking van de on-board camera als dashcam geactiveerd? Werkt dat een beetje naar tevredenheid?
Gevaarlijke situaties (zoals noodstop) komen in een andere map terecht. Altijd fijn bij verzekeringskwesties dat je het op beeld hebt. De mappen moet je zelf leeg maken om ruimte te maken voor nieuwe beelden, maar dat gaat gemakkelijk.
Zeekr 001 Privilege 2024
Hier ook iemand die al jaren met dashcam rijdt en al drie keer een akelige discussie vrij snel kon winnen.DonaldDuck schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:31:
[...]
Klopt! Ik neem alles op tijdens ritten.
… De mappen moet je zelf leeg maken om ruimte te maken voor nieuwe beelden, maar dat gaat gemakkelijk.
Voordeel is dat er niets voor je raam hangt, nadeel zou je kunnen zien dat alle telemetrie ook in de beelden staat. Dus hoe hard rijdt je, hoeveel gas geef je, rem je, hoe hard rem je etc.
Ik rijd zelf de X en daar hoef ik niets leeg te maken, first in first out principe. Kan me niet voorstellen dat dit bij de 001 anders is.
Ik mis de luchtvering niet echt, maar ik heb de audio in mijn LR wel laten upgraden (subwoofer + nieuwe speakers). Maar wat je zegt: het is allemaal een kwestie van smaak.Rokz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:47:
Momenteel staat mijn privilege in Zeist. (Wat probleempjes; hey hoort erbij maar wordt netjes opgelost)
Nu een long range mee. En wat een verschil als je actieve lucht vering gewend bent in de privilege tegenover de longrange. Daarnaast muziek is in mijn oren echt een grote downgrade.
Heb je eventueel meer info over deze upgrade? Waar bijvoorbeeld nu de sub in de auto? Kon dat via Zeekr of elders apart gedaan? (Uiteraard dan ook evt via pm benieuwd waar en hoe duur). Enige echte reden voor mij om de privilege te “moeten” nemen is audio kwaliteit.Alex_N schreef op zondag 30 maart 2025 @ 17:53:
[...]
Ik mis de luchtvering niet echt, maar ik heb de audio in mijn LR wel laten upgraden (subwoofer + nieuwe speakers). Maar wat je zegt: het is allemaal een kwestie van smaak.
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Zeekr doet dat niet. Sub ligt achterin, in de kofferbak (face down), mooi compact.tonyjans schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:04:
[...]
Heb je eventueel meer info over deze upgrade? Waar bijvoorbeeld nu de sub in de auto? Kon dat via Zeekr of elders apart gedaan? (Uiteraard dan ook evt via pm benieuwd waar en hoe duur). Enige echte reden voor mij om de privilege te “moeten” nemen is audio kwaliteit.
6 a 7 maanden was de boodschap. Komt mij ook prima uit, in december loopt m'n huidige contract af.Wutroe schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:08:
Gefeliciteerd met je aanstaande overstap van de Q4 naar de 001. Die levertijd is dan flink toegenomen zeg! Geen 1 die al in Zeist staat of binnenkort van een schip af komt rollen?
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Gelukkig 😅😬NAmst schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:46:
Dat is achterhaald. De import tarieven gelden als sinds vorig jaar en zitten al verwerkt in de prijs.
Ik zag in de opengspost dit staan: ‘ Met de Zeekr app kan de auto ook op afstand vergrendeld en ontgrendeld worden. Om daadwerkelijk te rijden met de auto is altijd een sleutel of sleutelkaart nodig. Het is een populair feature request om ook met alleen de telefoon in te kunnen stappen en te rijden, zoals dat bijv. bij Tesla kan.’itsme9x schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:37:
Openingspost is verder aangevuld
Dan kan ook met de Zeekr 001. Met de telefoon de auto openen, telefoon op de oplader, en je kunt ‘gewoon’ rijden.
Zeekr 001 Privilege 2024
Sterker, zonder aan te kunnen geven wanneer precies kan ik het soms ook met de telefoon nog niet op de lader.DonaldDuck schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:29:
[...]
Ik zag in de opengspost dit staan: ‘ Met de Zeekr app kan de auto ook op afstand vergrendeld en ontgrendeld worden. Om daadwerkelijk te rijden met de auto is altijd een sleutel of sleutelkaart nodig. Het is een populair feature request om ook met alleen de telefoon in te kunnen stappen en te rijden, zoals dat bijv. bij Tesla kan.’
Dan kan ook met de Zeekr 001. Met de telefoon de auto openen, telefoon op de oplader, en je kunt ‘gewoon’ rijden.
Dat kan maar met een beperkte selectie toestellen. Ik kan met mijn OnePlus enkel de auto openen (en een paar andere functies), maar ik moet wel altijd de sleutel meenemen om te kunnen rijden.DonaldDuck schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:29:
[...]
Ik zag in de opengspost dit staan: ‘ Met de Zeekr app kan de auto ook op afstand vergrendeld en ontgrendeld worden. Om daadwerkelijk te rijden met de auto is altijd een sleutel of sleutelkaart nodig. Het is een populair feature request om ook met alleen de telefoon in te kunnen stappen en te rijden, zoals dat bijv. bij Tesla kan.’
ik heb een iPhone 13 Pro. Daar kan ik mee rijden (en bellen..Wutroe schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:05:
[...]
Dat kan maar met een beperkte selectie toestellen. Ik kan met mijn OnePlus enkel de auto openen (en een paar andere functies), maar ik moet wel altijd de sleutel meenemen om te kunnen rijden.
Zeekr 001 Privilege 2024
Je hebt BT UltraWideBand nodig. Vanaf 2019 op veel (meeste telefoons) wel standaard aanwezig, OnePlus is een uitzondering.Wutroe schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:05:
[...]
Dat kan maar met een beperkte selectie toestellen. Ik kan met mijn OnePlus enkel de auto openen (en een paar andere functies), maar ik moet wel altijd de sleutel meenemen om te kunnen rijden.
Apple ondersteunt dit bv vanaf de ifoon 11.
Sinds kort werken alleen mijn koplampen en niet de lampen in de bumper. Ook kan ik all weather en mistlamp niet meer aanzetten. Iemand dit al eens meegemaakt? En eventuele oplossing? Reset werkt niet. Al geprobeerd 2x.
YouTube: ZEEKR noch 2025 in Deutschland? Ich frage den CEO und zeige euch den...
Op welke punten uit welke folder doel je dan precies?spidertje schreef op zondag 6 april 2025 @ 22:05:
Nog 1-2jr voordat het Zeekr clubje naar Duitsland gaat… dus zo lang duurt het nog voordat men de software laat doen wat men beloofd in de folder…
YouTube: ZEEKR noch 2025 in Deutschland? Ich frage den CEO und zeige euch den...
Wat staat / stond er dan in de folder over de software wat niet functioneert?spidertje schreef op zondag 6 april 2025 @ 22:05:
Nog 1-2jr voordat het Zeekr clubje naar Duitsland gaat… dus zo lang duurt het nog voordat men de software laat doen wat men beloofd in de folder…
Uit de Zeekr folder:S60 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:52:
[...]
Wat staat / stond er dan in de folder over de software wat niet functioneert?
Autonomous parking incl. FAP, Remote parking assist, Traffic light attention, A vast range of Apps available through the ZEEKR App Store (Audio and Video streaming like Spotify, Amazon Music, Tidal, Stingray, Youtube, Parking, Charging, Weather, Productivity, Browser, Gaming, Karaoke and much more to come!), Continuous Over The Air (OTA) Software Updates. Set geofencing and monitor car remotely with the sentinel mode.
Specs
Ah, dan snap ik het, ik had in de v2024 folder gekeken, maar jij refereert aan de v2023 folder.ronaldvs schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:04:
[...]
Uit de Zeekr folder:
Autonomous parking incl. FAP, Remote parking assist, Traffic light attention, A vast range of Apps available through the ZEEKR App Store (Audio and Video streaming like Spotify, Amazon Music, Tidal, Stingray, Youtube, Parking, Charging, Weather, Productivity, Browser, Gaming, Karaoke and much more to come!), Continuous Over The Air (OTA) Software Updates. Set geofencing and monitor car remotely with the sentinel mode.
Dan denk ik niet dat veel van deze functies nog gaan komen, ook niet als Zeekrs in Duitsland uitgebracht gaan worden.
In de folder is namelijk:
v2023
Safety & Driver Assistance
DVR, Over 20 ADAS Features including: Driver
Performance Monitor, Front Cross Traffic Alert,
Traffic Sign Information, Front and Rear Parking
Assist, Rear Cross Traffic Alert, Highway Assist,
Parking Emergency Brake, Anti-theft alarm system,
Digital Video Recorder
Safety
Autonomous parking incl. FAP, Remote parking
assist, Traffic light attention, Automatic preventive
breaking
Aangepast naar v2024:
DVR, Industry leading ADAS Features including:
Driver Performance Monitor, Front Cross Traffic Alert, Traffic Sign Information, Front and Rear
Parking Assist, Rear Cross Traffic Alert,
Highway Assist, Anti-theft alarm system,
Digital Video Recorder
Parking Emergency Brake, Autonomous parking incl. FAP, Remote parking
assist, Traffic light attention en Automatic preventive breaking staan niet meer op de lijst.
Ik denk dat je gelijk hebt. Overigens is het ook zonder deze functies een fantastische auto. Nog steeds iedere ochtend een glimlach op mijn gezicht.itsme9x schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:04:
[...]
Ah, dan snap ik het, ik had in de v2024 folder gekeken, maar jij refereert aan de v2023 folder.
Dan denk ik niet dat veel van deze functies nog gaan komen, ook niet als Zeekrs in Duitsland uitgebracht gaan worden.
v2023
Digital Video Recorder
Safety
breaking
Aangepast naar v2024:
Driver Performance Monitor, Front Cross Traffic Alert, Traffic Sign Information, Front and Rear
Digital Video Recorder
assist, Traffic light attention en Automatic preventive breaking staan niet meer op de lijst.
Specs
Dat is idd de Zeekr oplossing, spul dat men niet (goed) werkend krijgt haalt men weg of past men dusdanig aan dat het ineens wel past in de beschrijving/handleiding.itsme9x schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:04:
[...]
Ah, dan snap ik het, ik had in de v2024 folder gekeken, maar jij refereert aan de v2023 folder.
v2023
Digital Video Recorder
Safety
breaking
Aangepast naar v2024:
Digital Video Recorder
Ook dan zijn er nog steeds zaken die niet of slecht functioneren, bv bij mij komt de stoel bij comfort parking (of hoe het tegenwoordig?) nooit in de correcte lengtestand terug. Zonder inet op foon of auto krijg je de auto echt niet open of dicht, dus hoezo electronic key?
En zo zijn er nog wel meer zaken, lijst met issues/wensen etc is zo 100n items groot, ook kijkende naar dat in slaap gevallen forum van Zeekr. In mei 2024 werd me verteld dat het allemaal niet veel voorstelde en dat het allemaal vlot in orde zou komen, jaar verder en meeste zaken zijn nog helemaal niet opgelost….
Volgende week komen de tests met de 7x beschikbaar en wel benieuwd hoe een en ander daar gaat werken, eerste blik op de on board software is dat de layout in ieder geval er anders uitziet. Beloofd idd wat dat betreft weinig goeds voor de huidige 001 en X vrees ik….
Ts echt zonde want bouwkwaliteit en bv comfort vd auto zelf is vrij goed op orde, door de software is het echter zeekr geen premium auto wat mij betreft. Alibaba ruleezzzz 😏
Mijn OnePlus 11 kan de 001 open en starten. Voor gemak en gemoedsrust gebruik ik toch altijd de fob.Wutroe schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:05:
[...]
Aha, dank voor de reactie. Het zal voor iedereen persoonlijk zijn wat echt wordt gemist. Een wens die ik dan nog zou hebben, omdat ik dat weleens gebruikte, is automatisch file parkeren. Ik begrijp ook niet waarom het zo lastig is om dit te implementeren omdat mij Volvo XC60 uit 2019 dit feilloos deed en ook de ID3 van mijn vrouw doet dit probleemloos. Als er dan ook nog eens een DAB logo zichtbaar wordt in Nederland, dan zou het voor mij helemaal prima zijn. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijkronaldvs schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:04:
[...]
Uit de Zeekr folder:
Eens! Wel fijn bij zo'n grote auto..S60 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:01:
[...]
Aha, dank voor de reactie. Het zal voor iedereen persoonlijk zijn wat echt wordt gemist. Een wens die ik dan nog zou hebben, omdat ik dat weleens gebruikte, is automatisch file parkeren. Ik begrijp ook niet waarom het zo lastig is om dit te implementeren omdat mij Volvo XC60 uit 2019 dit feilloos deed en ook de ID3 van mijn vrouw doet dit probleemloos. Als er dan ook nog eens een DAB logo zichtbaar wordt in Nederland, dan zou het voor mij helemaal prima zijn. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk
Zeekr 001 Privilege 2024
Je multimediasysteem maakt voor de internetverbinding gebruik van Vodafone. Zonder aanmelden zal een deel van de functionaliteit niet werken.Rokz schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:00:
Ik aanmelden via mailtje van Zeekr in de app. Zie ik nu in een x dat ik Vodafone in the car heb afgesloten…. Waarom is dat nou weer
Ja dat is helemaal oké,Timmy schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:28:
[...]
Je multimediasysteem maakt voor de internetverbinding gebruik van Vodafone. Zonder aanmelden zal een deel van de functionaliteit niet werken.
Maar iets meer duidelijkheid over dat ik een abbo bij Vodafone afsluit had wel gemogen.
Snap dat t allemaal moet werken maar op deze manier voelt t alsof ik gewoon een abbo aangesmeerd krijg waar ik niet om heb gevraagd 😬
Wel benieuwd wat dan de nieuwe functies zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Rokz op 11-04-2025 21:53 ]
Specs
Volgens de website (configuratie wizard) klopt dat. 1 jaar gratis, daarna 99 euro per jaar.Alex_N schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:04:
Is het niet gewoon hetzelfde als bij Tesla? Eerste jaar is het gebruik gratis, en vanaf nu mag je gaan betalen voor dezelfde dienst.
Daar heb ik geen problemen mee! Maar bij Tesla hoef ik niet op 1 of andere vage website van een aanbieder mijn gegevens in te voeren.Alex_N schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:04:
Is het niet gewoon hetzelfde als bij Tesla? Eerste jaar is het gebruik gratis, en vanaf nu mag je gaan betalen voor dezelfde dienst.
Het gaat mij hier ook een beetje om de mindset erachter, hoe kan management deze implementatie goedkeuren? Als CTO zou ik dit nooit goedkeuren. Waarom ga je een klant hiermee lastig vallen, ze hebben al mijn gegevens al!
Maar goed, daar komen we waarschijnlijk snel genoeg achter via dit forum, door de mensen die hun persoonsgegevens niet invullen 😉.
Ik begrijp de hele heisa ook niet echt.oedsdemeer schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 20:38:
Ik vind de duidelijkheid over wie de provider van het internet is wel fijn. Had misschien beter gecommuniceerd kunnen worden aan de voorkant. Voorkom je deze onrust mee. Ze zijn altijd duidelijk geweest over de duur van de premium connectivity functionaliteiten, wat die functionaliteiten precies inhouden blijft wel een raadsel.
Maar goed, daar komen we waarschijnlijk snel genoeg achter via dit forum, door de mensen die hun persoonsgegevens niet invullen 😉.
We laten overal onze gegevens achter, ook bij de provider van ons mobieltje maar nu het een auto is gaat iedereen ineens raar doen. Volgens mij is dit zelfs een wettelijke verlichting dat er een naam aan een abonnement is gekoppeld, want dat is het, gewoon een data abonnement.
Communicatie ben ik het mee eens, dit had heel eenvoudig een stuk duidelijker gekund.
Het gaat mij om corporate sludge:bigkevx2 schreef op zondag 13 april 2025 @ 13:56:
[...]
Ik begrijp de hele heisa ook niet echt.
We laten overal onze gegevens achter, ook bij de provider van ons mobieltje maar nu het een auto is gaat iedereen ineens raar doen. Volgens mij is dit zelfs een wettelijke verlichting dat er een naam aan een abonnement is gekoppeld, want dat is het, gewoon een data abonnement.
Communicatie ben ik het mee eens, dit had heel eenvoudig een stuk duidelijker gekund.
Zeekr is de enige auto bij wie dit moet? Daarnaast heeft Zeekr mijn gegevens al, waarom moet ik dit bij Vodafone doen!?
Dat we het "overal achter laten" is natuurlijk een drogreden.
Doordat de dienst wordt geleverd door een andere partij dan Zeekr en Zeekr niet (ongevraagd) gegevens mag delen met andere partijen krijg je dit automatisch, al helemaal wanneer er geen sprake is van een geintegreerde interface.Ecological schreef op zondag 13 april 2025 @ 17:04:
[...]
Het gaat mij om corporate sludge:
[YouTube: "Sludge": How bureaucracies abuse your time | Cass Sunstein for Big Think]
Zeekr is de enige auto bij wie dit moet? Daarnaast heeft Zeekr mijn gegevens al, waarom moet ik dit bij Vodafone doen!?
Dat we het "overal achter laten" is natuurlijk een drogreden.
Als ik naar de podcasts luister in spotify hoor ik altijd Italiaanse reclames, gok dat de simcard van Vodafone Italie afkomstig is
Met je eens dat deze constructie/informatie etc verre van premium is. Ook dat je geen id hebt van wat er in dat pakket zit is me ook een raadsel, dus men wil mensen laten betalen zonder dat die meneen dan weten waar ze voor betalen??
Als je trouwens er echt iets mee wil moet je ook nog eens betaalkaart zoals bv een cc invullen….
Het oogt allemaal super knullig weer.
Btw… wanneer komt er nu eindelijk weer eens een OS update?? Men heeft de frequentie naar 6 maanden ofzo teruggedraaid of hoe zit dit??
Ik heb sinds drie weken een Polestar 4, de 001 stond op de lijst, en ook daar moest ik mij bij Vodafone aanmelden. In het portal van Polestar stond een link naar Vodafone met oa de volgende begeleidende tekst: "Om internettoegang in je auto te activeren, moet je je registreren bij onze internetprovider Vodafone."Ecological schreef op zondag 13 april 2025 @ 17:04:
Ah, dat is nieuw dan. Een Geely iets. Echt heel gaar. Volgende auto wordt maar een Nio ET9.Timmy schreef op zondag 13 april 2025 @ 19:41:
[...]
Ik heb sinds drie weken een Polestar 4, de 001 stond op de lijst, en ook daar moest ik mij bij Vodafone aanmelden. In het portal van Polestar stond een link naar Vodafone met oa de volgende begeleidende tekst: "Om internettoegang in je auto te activeren, moet je je registreren bij onze internetprovider Vodafone."
Dacht dat Polestar/Volvo gebruik maken van Vodafone Duitsland.Ecological schreef op zondag 13 april 2025 @ 20:03:
[...]
Ah, dat is nieuw dan. Een Geely iets. Echt heel gaar. Volgende auto wordt maar een Nio ET9.
Bij NIO heb je dit niet, ET9 is wel supercool maar net als de Denza Z9 GT ook enorm enorm groot 🤪
Altijd nog spijt dat ik de 001 heb genomen ipv de ET5T, puur dankzij de flut software.
Vandaag bv eens de nw Zeekr nav software geprobeerd… je kunt nu laadpaal providers kiezen of negeren namelijk, echter verder kun je nog weinig tot niks instellen. Sterker, de software houdt geen enkele rekening met de laadlimiet van bv 80% bij de route berekening… typisch Zeekr…. En uiteraard weer eens een zwart scherm bij start vd auto toen ik bij AH vertrok vandaag…. Elke week wel 1-2x raak tegenwoordig bij me.
Blijf het een heerlijke rijdende (en werkende) auto vinden. Geen Nio voor mij. Wel in gereden toen ik een nieuwe EV zocht, Vond de Zeekr veel fijner rijden en een veel luxere aankleding hebben.
En ik geniet van Apple Carplay. Moeten ze bij Nio (en Tesla) nog uitvinden.
Zeekr 001 Privilege 2024
Ik ben verder met de Zeekr wel blij. Maar de ET9 is wel wat hoger segment dan de NIO, de andere modellen trekken mij ook niet persoonlijk, al vind ik het wel leuke auto’s!DonaldDuck schreef op zondag 13 april 2025 @ 21:44:
Flutsoftware? Dan heb ik zeker een andere versie dan jij. Nooit zwarte schermen.
Blijf het een heerlijke rijdende (en werkende) auto vinden. Geen Nio voor mij. Wel in gereden toen ik een nieuwe EV zocht, Vond de Zeekr veel fijner rijden en een veel luxere aankleding hebben.
En ik geniet van Apple Carplay. Moeten ze bij Nio (en Tesla) nog uitvinden.
Ik heb m'n gegevens wel ingevuld, maar wel een vreemd gevoel aan overgehouden wat jij ook omschrijft; waarom word ik hiermee lastig gevallen terwijl Zeekr alle NAW gegevens heeft? Of het is zo dat Zeekr deze persoongegevens niet mag delen met, in dit geval, Vodafone. Maar dan had een stukje uitleg wel fijn geweest. Bij BMW en Volvo had ik trouwens ook deze "connected services" waar je op een gegeven moment voor moest betalen. Mij wordt nu duidelijk dat een autofabrikant gewoon een overeenkomst afsluit met een Telecom provider voor dit soort diensten. Klinkt logisch, maar ik wist niet hoe dit geregeld wasEcological schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:14:
[...]
Daar heb ik geen problemen mee! Maar bij Tesla hoef ik niet op 1 of andere vage website van een aanbieder mijn gegevens in te voeren.
Het gaat mij hier ook een beetje om de mindset erachter, hoe kan management deze implementatie goedkeuren? Als CTO zou ik dit nooit goedkeuren. Waarom ga je een klant hiermee lastig vallen, ze hebben al mijn gegevens al!
Oh ik ben niet zo gek dat ik het niet ga invullen. Ik vind het gewoon heel raar en onnodig!S60 schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:36:
[...]
Ik heb m'n gegevens wel ingevuld, maar wel een vreemd gevoel aan overgehouden wat jij ook omschrijft; waarom word ik hiermee lastig gevallen terwijl Zeekr alle NAW gegevens heeft? Of het is zo dat Zeekr deze persoongegevens niet mag delen met, in dit geval, Vodafone. Maar dan had een stukje uitleg wel fijn geweest. Bij BMW en Volvo had ik trouwens ook deze "connected services" waar je op een gegeven moment voor moest betalen. Mij wordt nu duidelijk dat een autofabrikant gewoon een overeenkomst afsluit met een Telecom provider voor dit soort diensten. Klinkt logisch, maar ik wist niet hoe dit geregeld was
Maar goed, kom ik wel overheen. Ik weet dat Zeekr meeleest en hopelijk doen ze er wat mee maar met de software ontwikkeling snelheid verwacht ik niet dat het automatisch gaat voor ik mijn auto inlever en mijn ET9 ophaal.
Verder vind ik het een geweldige auto, het is gewoon zo jammer dat dit zo moet. Maar zo te horen een geely afspraak.
Ik probeer al een tijdje duidelijkheid te krijgen van Zeekr op het gebruik van ACC in combinatie met trekhaak. Dit verzoek is al maanden geleden geaccepteerd in backlog maar vanaf dat moment lijkt er niets te gebeuren. Inmiddels is het voorjaar en gaat binnenkort de caravan weer achter de auto en dan zou ik op de lange ritten toch graag cruise control gebruiken al is het maar om niet (per ongeluk) te hard te rijden. De afgelopen weken heb ik tot twee keer toe een mail gestuurd naar Zeekr Service maar krijg hierop geen reactie. Heeft iemand in deze groep hier al meer informatie over ontvangen via Zeekr? Is deze optie binnenkort beschikbaar? Ben benieud:-)
Verder overigens erg tevreden op wat kleine stortinkjes na. Verbruik blijft wel hoog waardoor ik erg benieuwd ben hoe dat deze zomer met de caravan gaat en of ik 200/250km ga halen binnen de bandbreedte van 80-10% acculading.
Ik heb precies hetzelfde. Ben inmiddels na een jaar behoorlijk kwaad dat het trekhaakissue nog niet is opgelost. Overigens ik hanteer 3km/kWh (33,3 kWh/100km) met caravan. Dus ca 180 km per lading.SEG schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:36:
Hallo mede Zeekr001 (Privilege) rijders,
Ik probeer al een tijdje duidelijkheid te krijgen van Zeekr op het gebruik van ACC in combinatie met trekhaak. Dit verzoek is al maanden geleden geaccepteerd in backlog maar vanaf dat moment lijkt er niets te gebeuren. Inmiddels is het voorjaar en gaat binnenkort de caravan weer achter de auto en dan zou ik op de lange ritten toch graag cruise control gebruiken al is het maar om niet (per ongeluk) te hard te rijden. De afgelopen weken heb ik tot twee keer toe een mail gestuurd naar Zeekr Service maar krijg hierop geen reactie. Heeft iemand in deze groep hier al meer informatie over ontvangen via Zeekr? Is deze optie binnenkort beschikbaar? Ben benieud:-)
Verder overigens erg tevreden op wat kleine stortinkjes na. Verbruik blijft wel hoog waardoor ik erg benieuwd ben hoe dat deze zomer met de caravan gaat en of ik 200/250km ga halen binnen de bandbreedte van 80-10% acculading.
Ik stop ongeveer elke 2 uur en laad dan op en heb dan meestal nog geen 180 km gereden. Heb zelf een LR. Over 2 weken met caravan nr Baskenland.
Dat geldt inderdaad voor het gebruik van ACC met trekhaak, maar ook voor zaken als het uit kunnen lezen van de bruikbare accu-capaciteit (State of Charge). Veel automerken (zoals Polestar, ook onderdeel van de Geely groep) hebben integraties met Tibber, A Better Route Planner, Home Assistant, etc. waarmee je als eindgebruiker veel meer mogelijkheden krijgt. Een ander voorbeeld is dat het met veel (ook recente) mobiele telefoons niet mogelijk is om zowel de auto te openen als om er mee te rijden, zonder dat er een fysieke autosleutel aanwezig is (vergelijkbaar met hoe het bij Tesla werkt).
Ik begrijp dat er altijd meer verzoeken zullen zijn dan capaciteit om aan al deze wensen te voldoen, maar op dit moment ligt de update-frequentie extreem laag en lijkt het ook weinig zinvol om nog een bijdrage te leveren via de "Builders - Your feedback" functionaliteit in de Zeekr app. In dit Builders-platform staan veel suggesties, gesorteerd op upvotes, maar in de afgelopen maanden zijn er nauwelijks reacties of updates vanuit Zeekr zelf. De concurrentie in dit segment is behoorlijk en customer service lijkt me bij uitstek een manier om je mee te onderscheiden als merk.
Ik vind het echt een top auto, en ben heel blij dat ik hem lease. Verder sluit ik me wel helemaal aan bij je kritiek. Voor dit geld kon ik echt geen mooiere auto leasen en hij past heel goed bij mij, maar het volgende vind ik wel belangrijk:MattMax schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:49:
Helaas een herkenbare situatie. De Zeekr 001 is een hele fijne auto, maar qua software-updates en omgaan met constructieve feedback worden de verwachtingen niet waargemaakt.
Dat geldt inderdaad voor het gebruik van ACC met trekhaak, maar ook voor zaken als het uit kunnen lezen van de bruikbare accu-capaciteit (State of Charge). Veel automerken (zoals Polestar, ook onderdeel van de Geely groep) hebben integraties met Tibber, A Better Route Planner, Home Assistant, etc. waarmee je als eindgebruiker veel meer mogelijkheden krijgt. Een ander voorbeeld is dat het met veel (ook recente) mobiele telefoons niet mogelijk is om zowel de auto te openen als om er mee te rijden, zonder dat er een fysieke autosleutel aanwezig is (vergelijkbaar met hoe het bij Tesla werkt).
Ik begrijp dat er altijd meer verzoeken zullen zijn dan capaciteit om aan al deze wensen te voldoen, maar op dit moment ligt de update-frequentie extreem laag en lijkt het ook weinig zinvol om nog een bijdrage te leveren via de "Builders - Your feedback" functionaliteit in de Zeekr app. In dit Builders-platform staan veel suggesties, gesorteerd op upvotes, maar in de afgelopen maanden zijn er nauwelijks reacties of updates vanuit Zeekr zelf. De concurrentie in dit segment is behoorlijk en customer service lijkt me bij uitstek een manier om je mee te onderscheiden als merk.
1. Ze hebben het geluidje voor het aanzetten van de ADAS weggehaald, nu snap ik dat mensen dit irritant vonden en de implementatie was niet goed, maar het is wel erg gevaarlijk omdat je nu geen audio notificatie hebt dat de ADAS aanstaat.
2. De achterbak gaat open als je in drive zet, en de knop zit op een heel ongunstige plek.
3. Weinig updates de laatste tijd.
4. Dat ACC niet werkt met trekhaak is inderdaad wel erg gaar.
5. De Vodafone implementatie
6. We kunnen nog geen lokale profielen maken
7. Profielen doen sowieso soms een beetje gaar.
Verder ben ik wel heel blij met de auto, maar alles hierboven is wel functionaliteit en veiligheid die gewoon op orde moet zijn. Ik gun Zeekr nog steeds het beste en ik denk niet dat de Europese fabrikanten het veel beter doen, maar er is vooral serieuze concurrectie vanuit KIA/Hyundai, Xpeng en NIO.
Dat ziet er daar echt heel anders uit, functionaliteit die wij missen zoals bv auto parking zit daar wel in verwerkt (gaat trouwens enorm traag zag ik dat inparkeren) en ik vermoed dat men tav software ontwikkeling de focus op heeft gelegd op de 7x omdat die (multimedia) hardware ook bv in de nieuwere 800v modellen vd de 001 zit.
Vrees met vreze dat er op het UX gebied weinig substantieel en moois nog zit aan te komen voor de oude garde.... hopelijk profiteren we nog wel van back end verbeteringen inclusief stabiliteit.
Een heel klein simpel voorbeeldje, laat het gedrag van knoppen gelijkwaardig functioneren. Zoiets simpels heeft men na bijna 2 jaar namelijk nog steeds niet voor elkaar. Zie bv de knopjes boven in het scherm.
Zit geen logica in behalve onlogica
Men is binnen Geely schijnbaar heel trots op de omvorming van een auto productie/bouw fabrikant naar een software gebaseerde producten organisatie. althans dat hoor ik de CEO van Geely roepen. Het is in mijn ogen juist nog steeds zo dat de software flink rammelt, ontwikkelingen traag verlopen en dat juist de auto productie kwalitatief wel in orde is.
Reed vanochtend bv even achter een BMW i5, als je dan ziet hoe men daar de cams heel goedkoop hebben gemonteerd, de achterbumper vanuit een brandstof auto hebben omgebakken dan ziet dit er bij een Zeekr 001 toch echt veel beter gemaakt uit.
Xioami, Avatr komen bv ook naar Europa dit jaar. Benieuwd wat die gaan brengen ook vanuit China op met name het software terrein. Een volgende keer zal ik dat echt meer meenemen bij de keuze want nu teveel aandacht op bouwkwaliteit (na de ervaringen met de Ioniq 5) en wil voorkomen dat ik nog weer een keer jaren met een pruttelend product op pad moet. Wacht nog steeds op een eerste ritje zonder een software issue bv....
Ohja... onlangs in Fortune Magazine gaf de COO van Zeekr tussen de regels ook toe dat het product nog niet voldoende goed in orde is, want men gaat pas naar de UK en DE zodra dat het geval is want daar kan zich geen slechte eerste indruk veroorloven want dat zou desastreus zijn voor het merk. Plan was om begin 2024 in bv Duitsland te starten...... dat is nu medio 2026 op zijn vroegst... tel uit je winst.
Men is binnen Zeeker zelf (intern dan) duidelijk kritischer op haar producten dan de mensen op bv dit forum. Dat is maar goed ook wat mij betreft :-)
AW
“”
Zijn de assistentiesystemen beter dan in de Zeekr 001?
Voor de ADAS-hulpsystemen werkt Zeekr met Nvidia Orin X-chips, die goed zijn voor een indrukwekkende 508 TOPS (Trillions of Operations Per Second). We zijn nieuwsgierig hoe dat uitpakt. Bij de 001 zetten we de ADAS-systemen namelijk het liefst zo snel mogelijk uit, want die werken bij die auto absoluut niet prettig. De 7X waarmee we op pad zijn, geeft echter de mededeling dat het systeem een storing heeft. De auto stilzetten, uitstappen, vergrendelen en weer opnieuw beginnen: het biedt geen soelaas. Wat de oorzaak hiervan is, kunnen de Zeekr-mensen niet achterhalen. Wel weten ze te vertellen dat het systeem in de auto bij onze eerste kennismaking nog beta is. Voor de productieversie wordt beterschap beloofd. We komen erop terug.
“”
Met name de laatste 2 zinnen herken ik heel goed net als dat het systeem (soms) niet (goed) werkt….. blijft kortom nog steeds oppassen met de Zeekr producten wat dit betreft.
SEG schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:36:
Hallo mede Zeekr001 (Privilege) rijders,
krisje schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:10:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Ben inmiddels na een jaar behoorlijk kwaad dat het trekhaakissue nog niet is opgelost. Overigens ik hanteer 3km/kWh (33,3 kWh/100km) met caravan. Dus ca 180 km per lading.
Ik stop ongeveer elke 2 uur en laad dan op en heb dan meestal nog geen 180 km gereden. Heb zelf een LR. Over 2 weken met caravan nr Baskenland.
Helemaal eens met jullie berichten. Zelf hoop ik aankomende zomervakantie mijn trekhaakbox (hoe ideaal met een EV?) te kunnen gebruiken in combinatie met ACC naar onze vakantiebestemmingen in Italië. Maar als het zo blijft, en daar bereid ik me gezien het huidige update-interval wel op voor, moeten we toch maar wat spullen thuislaten. Jammer dat ze zo koketteren met het actief in verbinding staan met de gebruikers en er vervolgens zo weinig mee doen. Gemiste kans en een te beperkt nagekomen belofte.MattMax schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:49:
Helaas een herkenbare situatie. De Zeekr 001 is een hele fijne auto, maar qua software-updates en omgaan met constructieve feedback worden de verwachtingen niet waargemaakt.
@MattMax ik voel me ook niet meer genegen nieuwe zaken aan te dragen in de Builders-app. Volgens mij hebben ze nog genoeg op de backlog staan wat opgelost moet worden. Met het huidige update-tempo hebben ze daar nog makkelijk 1+ jaar werk aan.
[ Voor 3% gewijzigd door Wutroe op 16-04-2025 12:41 ]
Klik op het kleine i in de app, ga naar de "Here" website en scroll naar beneden, daar vind je een youtube link. Vanuit daar kan je inloggen en videos checken, ook kan je vanuit daar doorlinken naar andere sites.
:strip_exif()/f/image/qTxefFHCAMCMdOKrsoO0N3x9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u1txJ4Wlphw8UdlHfVcFx5FO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6A38gEYRn5ghesravvbLzk6y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DpHT2Y8x3erGkx299glWOw5w.jpg?f=fotoalbum_large)
Tof!, klinkt wel als een "onbedoelde feature/bug", werkt het ook als je aan het rijden bent bijvoorbeeld?Juny0985 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 08:52:
Kennelijk is het mogelijk om via de nieuwe navigatie app een browser op te starten en te gaan naar bv Youtube of andere sites.
Klik op het kleine i in de app, ga naar de "Here" website en scroll naar beneden, daar vind je een youtube link. Vanuit daar kan je inloggen en videos checken, ook kan je vanuit daar doorlinken naar andere sites.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat heb ik nog niet getest. Zal het vanmiddag even testenitsme9x schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:19:
[...]
Tof!, klinkt wel als een "onbedoelde feature/bug", werkt het ook als je aan het rijden bent bijvoorbeeld?
Xiaomi dit jaar echt niet. Voor 2027 hebben ze gezegd, maar nuance is dat ze genoeg productiecapaciteit hebben. Dit hebben ze nog lang niet.spidertje schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:40:
Xioami, Avatr komen bv ook naar Europa dit jaar. Benieuwd wat die gaan brengen ook vanuit China op met name het software terrein. Een volgende keer zal ik dat echt meer meenemen bij de keuze want nu teveel aandacht op bouwkwaliteit (na de ervaringen met de Ioniq 5) en wil voorkomen dat ik nog weer een keer jaren met een pruttelend product op pad moet. Wacht nog steeds op een eerste ritje zonder een software issue bv....
Ja, werkt ook tijdens het rijden. Iets wat ze moeten gaan patchen dusitsme9x schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:19:
[...]
Tof!, klinkt wel als een "onbedoelde feature/bug", werkt het ook als je aan het rijden bent bijvoorbeeld?
Juny0985 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:21:
[...]
Ja, werkt ook tijdens het rijden. Iets wat ze moeten gaan patchen dus

Nice ge bug hunt!!!
Dan is nu natuurlijk de vraag, kunnen ze nu ineens wel iets snel patchen?Juny0985 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:21:
[...]
Ja, werkt ook tijdens het rijden. Iets wat ze moeten gaan patchen dus
Klopt, maar de app zelf doet niets verkeerd, geen mogelijkheid tot het invoeren van een url.Wutroe schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:23:
Het zit in de nieuwe navigatie-app, dus dat zou iets makkelijker en sneller moeten kunnen dan via een OTA-update.
Het gaat specifiek via een hyperlink naar andere sites waaronder YouTube.
Ik ben heel benieuwd wat ze gaan doen.
Niet Zeekr maar MapBox moet hier iets mee gaan doen.
Zeer interessante 'It ain't a bug, it's a feature' dit.
/f/image/ovgclU9P3hbEDp9iSpUn1Q03.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9xCxZmkluRYFBDlBAHRwBtr1.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuke vergelijkingstest in de nieuwe Autoweek. Wie had een paar jaar geleden gedacht dat een nieuw Chinees merk een Audi zou verslaan en als testwinnaar zou eindigen. De test bevestigd mij (weer) dat ik een jaar geleden een goede keus heb gemaakt
[ Voor 6% gewijzigd door S60 op 18-04-2025 17:54 ]
Ik moet t eerst nog zien. Volgens de app is t towbar issue nog in de back log, dus niet eens in progress, laat staan ready for release.Wutroe schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 11:43:
Zeekr postte vanochtend een mooie foto van een 001 Performance met een flinke caravan erachter op hun Instagram-pagina. Ik kon me niet inhouden om daar op te reageren. Daar kwam echter een hoopgevende reactie van Zeekr op. Fingers crossed dat deze update voor de zomervakantieperiode doorgevoerd wordt.
[Afbeelding]
Ze moeten wel opschieten om nog voor de zomervakantie een werkende versie te hebben. Eerst zien dan geloven. Zal wel najaarsvakantie worden.