Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 24 ... 44 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-06 18:58
Lostson schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:37:
Ik heb nog een mooi YouTube comparison video gemaakt van Chinese vs. European Zeekr 001
het is een beetje een walkthrough geworden door alle opties en wat de verschillen precies zijn

maar afgezien van de opties is het verschil met China nu natuurlijk Vermogen, 800V Battery System, Nieuwe Exterieur (meest opvallende is de voorbumper die meer op de FR lijkt) en Interieur, Ander Stuurwiel
Mochten er nog andere verschillen zijn dan hoor ik dat graag :-)
Je kwam al automatisch in mijn feed! Gelijk gevolgd natuurlijk.

Vandaag schrok ik toen ik op werk was, ik zag namelijk mijn auto wegrijden en kenteken leek er ook op!

Het was een andere Zeekr 001, zelfde kleur ook. 😂

En toen reed ik weg, en zag ik gelijk een andere Zeekr 001. 😀

De auto blijft geweldig!

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abouwman77
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-05 17:34
Een vraagje aan de nieuwe rijders van een 001. Hoe is het om met deze grote auto te rijden? De afmetingen zijn best fors voor Europese standaarden. Hebben jullie hier hinder bijv. met parkeren of in de stad? Dit is eigenlijk mijn laatste onzekerheid om voor een 001 te gaan.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:08
abouwman77 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:21:
Een vraagje aan de nieuwe rijders van een 001. Hoe is het om met deze grote auto te rijden? De afmetingen zijn best fors voor Europese standaarden. Hebben jullie hier hinder bijv. met parkeren of in de stad? Dit is eigenlijk mijn laatste onzekerheid om voor een 001 te gaan.

Genoeg camera’s en zicht om netjes te parkeren. Maar zelfs dan merk je vooral de 20cm extra in breedte.
Hier in Utrecht heb je langs de weg vaak parallel parkeren waarbij je verder op de weg staat dan je zou willen. Lengte heb ik minder last van.

Draaicirkel is verder prima. En je moet wat vertrouwen hebben in de sensoren en cm-aanduiding op de parkeer camera’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:18
Ja, het is een grote wagen. Kaliber E klasse /5serie/A6. Maar qua rijden valt het mij alles mee, groot - maar soepel.

Parkeren gaat prima. Voor mij zijn het eerder de bochten en toegangspoortjes tot parkeergarages die ik wat spannender vind. Maar de sensoren doen automatisch en goed hun werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

weet je wat handig zou zijn dat als je langs zo'n parkeergarage deur of small ingang moet rijden dat dan de top down view met 1 druk op de knop geactiveerd kan worden....nu moet ik eerst naar de Home screen en dan op Parkeer camera's tappen en dan zie je de topdown

weet iemand of er een snelkoppeling daarvoor is?

maar eens over de 20cm extra dat merk je een beetje tijdens file parkeren en parkeergarages...maar na een tijdje wen je er wel aan (vooral veel je zijspiegels gebruiken welke herkenningspunten je kunt gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 14:48
Een vraagje aan de nieuwe rijders van een 001. Hoe is het om met deze grote auto te rijden? De afmetingen zijn best fors voor Europese standaarden.
Rij een 001 en vaak in een grote auto gereden (in de tijd o.a. Renault Grand Espace, Ford Galaxy, Volvo V70, nu een ZEEKR 001) en ik heb nooit gemerkt dat het ergens een echt probleem heeft gegeven. Nooit het gevoel gehad dat ik ergens niet terecht kon Soms iets moeilijker in een parkeerplekje komen maar paar x steken en het lukt meestal wel. De breedte van de auto is voor mij althans geen duidelijk probleem, qua lengte steekt hij soms iets uit bij een parkeervak.

Heb in de loop van de tijd wél problemen gehad met kleinere auto's (dingen / mensen passen er niet in).

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Lostson schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:18:
weet je wat handig zou zijn dat als je langs zo'n parkeergarage deur of small ingang moet rijden dat dan de top down view met 1 druk op de knop geactiveerd kan worden....nu moet ik eerst naar de Home screen en dan op Parkeer camera's tappen en dan zie je de topdown

weet iemand of er een snelkoppeling daarvoor is?

maar eens over de 20cm extra dat merk je een beetje tijdens file parkeren en parkeergarages...maar na een tijdje wen je er wel aan (vooral veel je zijspiegels gebruiken welke herkenningspunten je kunt gebruiken)
Het zit verstopt maar je kan als je naar de parking view gaat, automatisch bird view aan laten zetten als je naar settings gaat in de parking view. Zitten ook andere opties zoals auto doorzichtig maken.

Zelf gebruik ik overigens de front side view vaak zodat mijn velgjes helemaal gaaf blijven!

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Ecological schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:59:
[...]

Zelf gebruik ik overigens de front side view vaak zodat mijn velgjes helemaal gaaf blijven!
Ja! Geweldige optie! Vandaag nog gebruikt in de wasstraat. Dan moet je binnen de 2 opstaande randen blijven… had aan beide kanten zo’n 4 cm over tot de band de rand zou raken.

Werkt perfect!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchSparky
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13-08-2024
Vandaag bij Zeekr geweest. Toch de levering van mijn auto naar voren getrokken. Vanaf volgende week rij ik ook een Zeekr! Kijk er enorm naar uit. Over een paar weken meeting in Frankrijk. Ben benieuwd hoe hij zal rijden op de langere afstanden. Zijn er al ervaringen hier met iets achter de auto te hangen? Aanhanger/ vouwwagen/ caravan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
DutchSparky schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 23:48:
Vandaag bij Zeekr geweest. Toch de levering van mijn auto naar voren getrokken. Vanaf volgende week rij ik ook een Zeekr! Kijk er enorm naar uit. Over een paar weken meeting in Frankrijk. Ben benieuwd hoe hij zal rijden op de langere afstanden. Zijn er al ervaringen hier met iets achter de auto te hangen? Aanhanger/ vouwwagen/ caravan?
Heb zelf 100km met aanhanger gereden, beetje irritant dat de ACC dan niet werkt (hopelijk lossen ze dat snel op ) maar de instant torque was perfect.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TonV
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18-06 14:31
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met caravan. Over 3 weken vertrek ik naar Frankrijk met de sleurhut achter de Zeekr. Benieuwd hoe dat gaat. Ik zal daarna ook mijn ervaringen delen hier.

Zeekr 001 Privilege

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

helaas heb ik geen trekhaak en ook geen caravan
anders had ik die test wel gedaan :-)
maar er zijn wel een aantal andere mensen die al op vakantie zijn geweest met de caravan...misschien kun je even de zoekfunctie gebruiken (denk dat ze die ervaringen al gepost hebben)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 14:48
Vandaag bij Zeekr geweest. Toch de levering van mijn auto naar voren getrokken. Vanaf volgende week rij ik ook een Zeekr! Kijk er enorm naar uit. Over een paar weken meeting in Frankrijk. Ben benieuwd hoe hij zal rijden op de langere afstanden.
Dit voorjaar met mijn nieuwe 001 op en neer Spanje geweest. Rijdt prima! Tevoren hele route uitgestippeld met ABRP, maar nog voor de eerste stop ging die strategie het raam uit. Wij doen het nu zo: als er < 100 KM range is kijken we op Google maps waar we de volgende snellader kunnen vinden. Veel plezier!

Kijk ook even op het forum "Lange autoritten met elektrische auto in Europa"

[ Voor 5% gewijzigd door HDoc op 21-06-2024 12:13 ]

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-05 08:22
Bij mij wordt ook geprobeerd de levering van mijn grijze Privilege naar voren te halen (staat gepland voor november), nog geen reactie helaas. Dat zou betekenen dat ik er ook over een paar weken mee naar Spanje ga op vakantie (i.p.v. met de Tesla 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

dan was ik toch wel benieuwd naar je strategie...was het billenknijpen < 100 km om een lader te bereiken? want sja helemaal tot het gaatje rijden is natuurlijk nooit een fijn gevoel...zeker als je naar spanje moet rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 20:33
TonV schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 07:44:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met caravan. Over 3 weken vertrek ik naar Frankrijk met de sleurhut achter de Zeekr. Benieuwd hoe dat gaat. Ik zal daarna ook mijn ervaringen delen hier.
Al je ADAS systemen incl dus de cuisecontrol en oa dode hoek herkenning werken dan niet. Range duurt zon beetje 2x laden voordat dit enigszins in de buurt vd werkelijkheid komt, maar je moet echt zelf rekenen want je kunt zo ook niet vb de ingebouwde navigatie/routeplanning gebruiken.

Gelukkig is er de bug dat die momenteel geen laadstations kan vinden langs de route.... :-)

De eerste 50-70km vd rit is het (getoonde) verbruik notoir onbetrouwbaar met de aanhanger trouwens.

Auto kan het makkelijk aan maar dat je weer helemaal zelf moet trappen..... terug in de tijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:23:
dan was ik toch wel benieuwd naar je strategie...was het billenknijpen < 100 km om een lader te bereiken? want sja helemaal tot het gaatje rijden is natuurlijk nooit een fijn gevoel...zeker als je naar spanje moet rijden
Dat werkt prima, doe dat ook al 10jr zoiets op deze manier.... :-) Living on the edge :-)

Enige nu met de Zeekr is dat die club je niet kan vertellen wat de logica is die wordt gebruikt bij het pre-conditioning vd accu.. dan kun je dat namelijk meenemen wanneer je de ellendige on board navigatie moet gaan gebruiken voor het komende laadstation. In de zomer bij temp boven de 20 heb je er weinig hinder van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:11

BPi

spidertje schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:32:
[...]

Dat werkt prima, doe dat ook al 10jr zoiets op deze manier.... :-) Living on the edge :-)

Enige nu met de Zeekr is dat die club je niet kan vertellen wat de logica is die wordt gebruikt bij het pre-conditioning vd accu.. dan kun je dat namelijk meenemen wanneer je de ellendige on board navigatie moet gaan gebruiken voor het komende laadstation. In de zomer bij temp boven de 20 heb je er weinig hinder van.
Pre-conditionering is toch naast opwarmen ook koelen op hete dagen?
Er schijnt een update voor de nav te komen voor de X (zelfde als voor 001?).en na de zomer nog een grote update.

Mijn ervaring met de ingebouwde nav dat die niet consequent is met pre-conditioren. In april/mei naar Spanje op en neer geweest. Soms kwam de melding onderweg naar een Tesla laadpunt wel (dacht 15 min voor aankomst) en soms niet. Lastige was dat niet alle laders bekend zijn in de nav en als ze al bekend zijn, zijn ze ook nog niet altijd als snellader of als reguliere lader gelabeld.
Ik hoop dat hier ook verbetering in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Paar jaar geleden ben ik met een 2019 Model 3 met 300km WLPT naar Grenoble gereden, ik ben 1 keer met 1% batterij aangekomen bij een supercharger. Ach ja, niet teveel druk over maken en het komt goed. Ergste geval moet je even op een sleepwagen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-N79TWafOD5Ag1_jwNLqGghm-ME=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NUKJklxrR6zCmf5f0uMCU7J6.jpg?f=fotoalbum_large

Positief!!! 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchSparky
Das wel een goede tip! Thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heelsum
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 14-06 14:53
Geweldige service!!
Sinds eind april ben ik de gelukkige eigenaar van een mooie witte Zeekr 001 performance.
De communicatie verliep niet altijd heel soepel, maar ze zorgen wel altijd voor een goede oplossing.
Afgelopen woensdag had ik de auto in Zeist ingeleverd voor wat werkzaamheden, vriendelijk ontvangen en er stond een witte privilege voor me klaar.
Vandaag vertrokken wij met de leenauto voor een weekend naar Zeeuws Vlaanderen en voor vertrek controleerde ik nog even waar de oplaadkabel lag. Maar deze was dus helaas niet aanwezig, wat toch wel een behoorlijk probleem was. Dit telefonisch gemeld, toen we al onderweg waren werden we terug gebeld met de vraag waar we precies naartoe gingen zodat ze een oplossing konden bieden. Een half uur na aankomst op de bestemming stond er ineens een medewerker uit Zeist voor de deur met een laadkabel. Ze nemen dus de moeite om 420 kilometer (retour vanuit Zeist) te rijden voor de juiste oplossing.
Over de auto was ik al dik tevreden, op wat kleine softwarematige probleempjes na die vast nog goed komen, en over de service van vandaag ben ik echt diep onder de indruk.
Dit geeft veel vertrouwen voor de toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchSparky
spidertje schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:20:
[...]

Reageerde het monitoren vh verbruik cq aankoppelen van de aanhanger ook gelijk in aanpassing van de range?

Achteruitrijden geen issues met de veiligheidssystemen?

Kun je in de auto de lampen vd aanhanger ook testen? Of zit dat er nog niet op?
Ik lees in de release notes van 1.1 dat deze functie er nu wel aanwezig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchSparky
spidertje schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:29:
[...]

Al je ADAS systemen incl dus de cuisecontrol en oa dode hoek herkenning werken dan niet. Range duurt zon beetje 2x laden voordat dit enigszins in de buurt vd werkelijkheid komt, maar je moet echt zelf rekenen want je kunt zo ook niet vb de ingebouwde navigatie/routeplanning gebruiken.

Gelukkig is er de bug dat die momenteel geen laadstations kan vinden langs de route.... :-)

De eerste 50-70km vd rit is het (getoonde) verbruik notoir onbetrouwbaar met de aanhanger trouwens.

Auto kan het makkelijk aan maar dat je weer helemaal zelf moet trappen..... terug in de tijd....
Welk navigatie systeem gebruik je dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

DutchSparky schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:08:
[...]

Zit er op. De auto vraagt het of je wil testen als je hebt ingeplugd. Scheelt een hoop heen en weer geloop.. 😀.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abouwman77
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-05 17:34

Bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
DutchSparky schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:08:
[...]

Testen vd lampen is nu aanwezig. Rest nog ongewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
BPi schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:50:
[...]

Pre-conditionering is toch naast opwarmen ook koelen op hete dagen?
Er schijnt een update voor de nav te komen voor de X (zelfde als voor 001?).en na de zomer nog een grote update.

Mijn ervaring met de ingebouwde nav dat die niet consequent is met pre-conditioren. In april/mei naar Spanje op en neer geweest. Soms kwam de melding onderweg naar een Tesla laadpunt wel (dacht 15 min voor aankomst) en soms niet. Lastige was dat niet alle laders bekend zijn in de nav en als ze al bekend zijn, zijn ze ook nog niet altijd als snellader of als reguliere lader gelabeld.
Ik hoop dat hier ook verbetering in zit.
Koelt ook idd ls het goed is. Software is uberhaupt inconsequent dus dit verbaast me niks dat je dat hebt ondervonden.

Laat men gewoon heel simpel optie aanbieden om dat zelf aan uit te zetten zonder nav te gebruiken. Hoe moeilijk kan het zijn….. al het andere krijgt men toch voorlopig niet goed voor elkaar helaas dus hou het aub dan zo simpel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
DutchSparky schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:14:
[...]

Welk navigatie systeem gebruik je dan?
Meestal TT, maar ook bv Waze of Google Maps. ABRP met live data ook wel gebruikt, die routes zijn vaak vrij slecht vond ik.

De on board vd Zeekr is dramatisch… pas stond ik al op mijn oprit voor de deur die als eindbestemming was ingevoerd en dat suffe ding wilde me rondje door de buurt laten rijden naar een punt 25km van me hut en weer terug…. Gaf die ook nog de melding dat ik wel moest laden want bereik zou onvoldoende zijn… ook dat klopte niet….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Heelsum schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:42:
Geweldige service!!
Sinds eind april ben ik de gelukkige eigenaar van een mooie witte Zeekr 001 performance.
De communicatie verliep niet altijd heel soepel, maar ze zorgen wel altijd voor een goede oplossing.
Afgelopen woensdag had ik de auto in Zeist ingeleverd voor wat werkzaamheden, vriendelijk ontvangen en er stond een witte privilege voor me klaar.
Vandaag vertrokken wij met de leenauto voor een weekend naar Zeeuws Vlaanderen en voor vertrek controleerde ik nog even waar de oplaadkabel lag. Maar deze was dus helaas niet aanwezig, wat toch wel een behoorlijk probleem was. Dit telefonisch gemeld, toen we al onderweg waren werden we terug gebeld met de vraag waar we precies naartoe gingen zodat ze een oplossing konden bieden. Een half uur na aankomst op de bestemming stond er ineens een medewerker uit Zeist voor de deur met een laadkabel. Ze nemen dus de moeite om 420 kilometer (retour vanuit Zeist) te rijden voor de juiste oplossing.
Over de auto was ik al dik tevreden, op wat kleine softwarematige probleempjes na die vast nog goed komen, en over de service van vandaag ben ik echt diep onder de indruk.
Dit geeft veel vertrouwen voor de toekomst!
wow 420 km verder en dan de laadkabel even brengen...dat is echt RESPECT
of hadden ze gewoon een stagiaire naar je gestuurd 8)7 die auto rijden leuk vond...maar Hot damn je ziet dat niet elke auto bedrijf doen...die zou dan gewoon zeggen koop maar een laadkabel en declareer het maar 8)7

Met Software komt het wel goed...geef ze idd wat meer tijd om alles te fixen...ik hoop dat 1.2 update ook wel snel komt...wellicht hebben ze nu een backlog van items die ze nog willen fixen...weet iemand waar ze nu op gaan focussen? of is dat allemaal publiekelijk geheim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:21:
[...]

wow 420 km verder en dan de laadkabel even brengen...dat is echt RESPECT
of hadden ze gewoon een stagiaire naar je gestuurd 8)7 die auto rijden leuk vond...maar Hot damn je ziet dat niet elke auto bedrijf doen...die zou dan gewoon zeggen koop maar een laadkabel en declareer het maar 8)7

Met Software komt het wel goed...geef ze idd wat meer tijd om alles te fixen...ik hoop dat 1.2 update ook wel snel komt...wellicht hebben ze nu een backlog van items die ze nog willen fixen...weet iemand waar ze nu op gaan focussen? of is dat allemaal publiekelijk geheim...
Directeur Zeekr NL is tot op heden niet in staat om aan te geven wat er wanneer en hoe zit aan te komen….. zelfs een prio lijstje kan men al maanden niet aanleveren….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

spidertje schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 22:27:
[...]

Directeur Zeekr NL is tot op heden niet in staat om aan te geven wat er wanneer en hoe zit aan te komen….. zelfs een prio lijstje kan men al maanden niet aanleveren….
eigenlijk moet je contact hebben met het DEV team van de Zeekr App/Native applicatie team...die weten vast wel wat de backlog is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 11:07
Gisteren 650km gereden, buiten temperatuur 20 graden (ideaal), klimaat binnen uit gezet (werd best warm...) en cruise control op 110km/u (iets lager was beter geweest, maar ook weer niet heel hard). Kwam op een verbruik van 19,5 uit (privilege). Niet slecht, niet goed.

Bij nog 10% geladen (tot 25%), dat was de hele tijd 150kw bij een Fastned 300kw lader. Volgens mij ook dezelfde ervaring als andere gebruikers.

Ik neem alles serieus, behalve mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Brian12 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:35:
Gisteren 650km gereden, buiten temperatuur 20 graden (ideaal), klimaat binnen uit gezet (werd best warm...) en cruise control op 110km/u (iets lager was beter geweest, maar ook weer niet heel hard). Kwam op een verbruik van 19,5 uit (privilege). Niet slecht, niet goed.

Bij nog 10% geladen (tot 25%), dat was de hele tijd 150kw bij een Fastned 300kw lader. Volgens mij ook dezelfde ervaring als andere gebruikers.
Afg 650km hier gemiddeldes van 20.2, 20.6, 20.7, 20.7 en 22.3. Laadsnelheden gisteren bij Tesla max zon 115kwh. Ook een privilege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boono
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20-06 10:58
Ik word alleen nog steeds helemaal gestoord van de melding dat ik op de vluchtstrook rijd. Ik had gehoopt dat dat met de update verbeterd zou zijn maar helaas. Hebben anderen daar ook nog steeds last van of is dat bij jullie wel opgelost?

En de maximum snelheid die je mag rijden en die vermeld staat op je scherm en hud klopt heel vaak niet. Al een paar keer meegemaakt dat ik in een woonwijk 130 mocht en op de snelweg maar 30.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snreb97
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 01-08-2024
Hallo - bij mij zijn de snelkoppelingen om de veiligheidssystemen uit te zetten verdwenen uit de instellingen in het home menu. Vanmorgen waren ze nog gewoon beschikbaar, maar toen ik zojuist in de auto stapte (auto had paar uur in parkeergarage gestaan) niet meer. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-06 08:48
snreb97 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:29:
Hallo - bij mij zijn de snelkoppelingen om de veiligheidssystemen uit te zetten verdwenen uit de instellingen in het home menu. Vanmorgen waren ze nog gewoon beschikbaar, maar toen ik zojuist in de auto stapte (auto had paar uur in parkeergarage gestaan) niet meer. Iemand tips?
Ik had het dit weekend ook. Daarnaast stond ook de klok weer verkeerd. De tegels kun je weer makkelijk zelf toevoegen aan het snelkoppelingen scherm gelukkig. Ik had dat sinds de update nog niet eerder gehad, dus een zeker logica zie ik er ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Weet iemand wat je kunt doen aan DMS error?

soms krijg je zo'n stom Space Invaders melding BLEEP waar staat Driver Monitoring System Failed please contact zeekr support

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-04 21:57
Lostson schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:47:

soms krijg je zo'n stom Space Invaders melding BLEEP waar staat Driver Monitoring System Failed please contact zeekr support
Zoals bij elke melding, gewoon negeren😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op zondag 23 juni 2024 @ 00:58:
[...]

eigenlijk moet je contact hebben met het DEV team van de Zeekr App/Native applicatie team...die weten vast wel wat de backlog is 8)7
Vraag het me af….. zijn meerdere teams en bv samenwerking is niet al te best onderling… dat zie je gelijk als je naar de software en app kijkt namelijk.

Als de directeur NL niets kan of wil aangeven zegt me dat meer en meer dan genoeg eerlijk gezegd, ts intern nog steeds een zooitje of men heeft geen id wat men waar ah doen is.

Ik vrees dat ik er ook nog eens niet heel ver naast zit als je eens in de organisatie gaat rondgluren, alle signalen staan op rood. Zonde om te moeten concluderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Boono schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:09:
Ik word alleen nog steeds helemaal gestoord van de melding dat ik op de vluchtstrook rijd. Ik had gehoopt dat dat met de update verbeterd zou zijn maar helaas. Hebben anderen daar ook nog steeds last van of is dat bij jullie wel opgelost?

En de maximum snelheid die je mag rijden en die vermeld staat op je scherm en hud klopt heel vaak niet. Al een paar keer meegemaakt dat ik in een woonwijk 130 mocht en op de snelweg maar 30.....
Vluchtstrookmelding krijg je toch niet als rijbaan assistentie uitstaat? Ik zie die namelijk niet.

Snelheden klopt inderdaad in heel veel gevallen niet, en bordherkenning ook niet want snelheden worden ook na x aantal borden meestal niet hoed aangepast. Heb je helemaal niks aan op deze wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje

Ik krijg sinds OS 1.1 deze melding vele malen vaker en de laatste 1-2 weken veel vaker dan daarvoor. Men heeft ergens iets aangepast daar durf ik vergif op in te nemen in een backend proces dat deze melding nu zo regelmatig voorkomt. Bijna elke rit heb ik wel 1-2 van deze foutmelding minimaal, helemaal erg als je driver monitoring aan laat staan. Dan is het altijd veelvuldig raak.

Zinloos dit zo deze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
aim-creativity schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:58:
[...]

Zoals bij elke melding, gewoon negeren😂😂😂
Ik negeer me dood….

Is de datum en content van de volgende update bekend? Het duurt nu alweer maanden en ik zie of hoor niks….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jvs.
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-11-2024
Boono schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:09:

Hier hetzelfde, als we lane assist uitzetten is er niks aan de hand, maar vergeet je dat, dan krijg levensgevaarlijke situaties.. vooral bij wegen waar de fietspaden aan de zijkant van de weg zitten.

Ik durf hierdoor mijn auto niet zomaar aan anderen mee te geven.. zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:18
Jvs. schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:17:
[...]

Hier hetzelfde, als we lane assist uitzetten is er niks aan de hand, maar vergeet je dat, dan krijg levensgevaarlijke situaties.. vooral bij wegen waar de fietspaden aan de zijkant van de weg zitten.

Ik durf hierdoor mijn auto niet zomaar aan anderen mee te geven.. zonde.
Ik heb een tijdje in een Enyaq en model Y gereden, ook die deden vervelend op zulke wegen. De Enyaq vond ik persoonlijk nog irritanter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacarst
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 07-04 19:08

Jacarst

Zeekr 001 Privilege Grey

Lane assist kan je niet mee rijden vind ik, gewoon te gevaarlijk. ACC blijft heel matig ook na laatste update. Ik blijf plotselinge correcties houden en het loopt niet soepel zoals ik gewend was. Driver Monitoring System Failed heb ik ook bijna dagelijks, heel irritant. Mijn vrouw wil er door alle piepjes niet eens in rijden …😬. Ook snelladen is erg matig vind ik. Bij Fastned na een half jaar rijden nog niet boven de 130 kw gekomen. Moet allemaal wel snel verbeteren. Ik had hogere verwachtingen, ook al weet ik dat je bij een nieuw model wat aanloopissues hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik vind dat ACC teveel afremt...het is niet zo verfijnd als de Tesla Model S die echt wel een stuk relaxter remt als iemand invoegt.
je merkt dit ook als iemand voor je bijv 85 rijdt en jij rijdt 100...dan remt het allemaal iets te gehaast/oncomfortabel dus dit mag wel beter afgesteld worden

oh maar ik had laatst nog een Tesla Supercharger test gedaan en daar haalde ik 175kWh snelheden...ik hoorde van verschillende mensen bij Ionity dat ze 200kWh hebben gehaald....persoonlijk heb ik die snelheden niet gezien/gehaald maar het zou een interessante test zijn (om te zien of dat ook daadwerkelijk zo is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Lostson schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:01:
ik vind dat ACC teveel afremt...het is niet zo verfijnd als de Tesla Model S die echt wel een stuk relaxter remt als iemand invoegt.
je merkt dit ook als iemand voor je bijv 85 rijdt en jij rijdt 100...dan remt het allemaal iets te gehaast/oncomfortabel dus dit mag wel beter afgesteld worden

oh maar ik had laatst nog een Tesla Supercharger test gedaan en daar haalde ik 175kWh snelheden...ik hoorde van verschillende mensen bij Ionity dat ze 200kWh hebben gehaald....persoonlijk heb ik die snelheden niet gezien/gehaald maar het zou een interessante test zijn (om te zien of dat ook daadwerkelijk zo is)
Liever iets teveel afremmen dan te weinig. Goed afstand houden is belangrijk en een Model S kan daar soms net wat slechter in zijn. Gewoon beetje wennen, maar de Zeekr zorgt voor meer veiligheid en dat vind ik goed. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Ecological schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:14:
[...]

Liever iets teveel afremmen dan te weinig. Goed afstand houden is belangrijk en een Model S kan daar soms net wat slechter in zijn. Gewoon beetje wennen, maar de Zeekr zorgt voor meer veiligheid en dat vind ik goed. :D
True veiligheid > annoyance
als je daarmee levens kunt redden dan wordt ik liever geirriteerd dat zeker...
maar ik denk dat ze dat ACC wel beetje kunnen fine tunen ;-) hoeft niet helemaal anders te worden maar ik dicht wel een mailtje richting zeekr weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rokz
Lostson schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:01:

Snellader in Duitsland van tesla vrij snel op de 200…

Kan t aan de palen in Nederland liggen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ou6CorjTZsfS4-CL0Xs85egKFTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/opsEJy5IYRH87sCp1YwZNT6d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-05 18:29
Meerdere keren snelladers getest de afgelopen weken ivm vakantie en haal 135-165kW meestal.

Moet me nog oriënteren op instellen laadpunten, hoe doen jullie dat? Kun je gewoon eindpunt instellen en laadpunten aanpassen? Heb chargemap al geïnstalleerd voor de zekerheid ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Rokz schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:38:
[...]

[Afbeelding]
hmm kan aan meerdere dingen liggen zoals Battery niet preheaten, teveel tesla's in de buurt die aan het laden zijn
maar over het algemeen ben ik tevreden met 175kWh speeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietskar
  • Laatst online: 07-07-2024
Vraag: waar kan ik een CR3032 batterij krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Fietskar schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:50:
CR2032 bedoel je denk ik? Gewoon bij de AH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:52
WasBak schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:52:
[...]

CR2032 bedoel je denk ik? Gewoon bij de AH.
Voor de key is het een CR3032 niet een CR2032. Ik heb deze bij bol.com besteld en die liggen nu klaar in de auto.

https://www.bol.com/nl/nl...ry/9300000160897259/?s2a=

[ Voor 14% gewijzigd door ronaldvs op 26-06-2024 13:05 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06:38

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Volgens de manual:
Zeekr X Er zal een bericht op het display van de bestuurder verschijnen wanneer de batterij van de sleutelhanger moet worden vervangen. De sleutelhanger gebruikt een CR2450 batterij.
Zeekr 001 Er zal een bericht op het display van de bestuurder verschijnen wanneer de batterij van de sleutelhanger moet worden vervangen. De sleutelhanger gebruikt een CR3032-batterij.

[ Voor 34% gewijzigd door Tunnelplan op 26-06-2024 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvs
Tunnelplan schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:18:
Volgens de manual:
Er zal een bericht op het display van de bestuurder verschijnen wanneer de batterij van de sleutelhanger moet worden vervangen. De sleutelhanger gebruikt een CR2450 batterij.
Dat is niet het hele verhaal in de manual. Er wordt onderscheid gemaakt tussen een keyfob met en zonder notch. Mijn keyfob heeft een notch en daar gaat een CR3032 in.

@Tunnelplan : :)

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

volgens mij is het al confirmed dat het om een CR3032 gaat (als die al een keer vervangen is door 1 van de forumleden)

ik heb ook altijd grote moeite om dit soort batterijen in de winkels te vinden dus je best bet is gewoon Online
ik had ze bij 123accu besteld...volgende dag kreeg ik het binnen dus gaat wel snel :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvs
Lostson schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:36:
volgens mij is het al confirmed dat het om een CR3032 gaat (als die al een keer vervangen is door 1 van de forumleden)

ik heb ook altijd grote moeite om dit soort batterijen in de winkels te vinden dus je best bet is gewoon Online
ik had ze bij 123accu besteld...volgende dag kreeg ik het binnen dus gaat wel snel :-)
En omdat er niet altijd een waarschuwing is (zoals beschreven in de manual), heb ik er een paar in de auto liggen !

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39

Ik heb het relatief weinig en als ik het heb, heb ik ook tijdje 'taxi-houding gehad', dus een hand bovenop en daarmee de dsm tijdje geblokkeerd. De 80s bleep is idd nogal schrikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Fietskar schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:50:
Ze zijn erg goedkoop op elektramat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
Ecological schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:52:
[...]

Ze zijn erg goedkoop op elektramat.
Ja maar wel met 4,- verzendkosten.
Gewoon bij Bol inderdaad en liggen niet standaard in de auto maar wel op voorraad. De laatste keer merkte ik echt al wel dat die batterij leeg begon te raken. Dus niet van een op andere dag. Ze gaan wel mee op vakantie voor de zekerheid 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-05 08:22
Bericht in de Zeekr 001 groep op Facebook:

Ik was vandaag bij Zeekr. Daar werd me verteld dat de 1.1.1 update aanstaande is.
Daarin zou het one-pedal + sportmode issue opgelost moeten zijn.
Geen idee of er nog andere fixes in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
JoostvdB1974 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:58:
Bericht in de Zeekr 001 groep op Facebook:

Ik was vandaag bij Zeekr. Daar werd me verteld dat de 1.1.1 update aanstaande is.
Daarin zou het one-pedal + sportmode issue opgelost moeten zijn.
Geen idee of er nog andere fixes in zitten
Goed om te lezen dat men uberhaupt nog iets doet blijkbaar, gaat wel heel traag als we nu een versie krijgen die gezien de nummering mogelijk wat kleine bugs (waarvan bv het genoemde zelf geintroduceerd in v1.1) zal “verbeteren” en/of verminderen.

Oplossen is een andere vraag gok ik en bij versie 1.1 durfde men dat ook niet in de release notes te vermelden. En terecht zo is me gebleken helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Ik ben blij met elke update! Ook al zijn ze klein. Hoeft van mij niet in 1 grote batch.

Ga er van uit dat er nog veel updates komen.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
Daveypayvey schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:00:
Ik ben blij met elke update! Ook al zijn ze klein. Hoeft van mij niet in 1 grote batch.

Ga er van uit dat er nog veel updates komen.
Ik heb ook gewoon vertrouwen in een correcte doorontwikkeling. Het is zeker niet wat het zou moeten zijn nu, maar constant azijnzeiken motiveert ook niemand om vaart voor je te maken.

In de tussentijd geniet ik gewoon van de auto zoals hij is. Zonde als je alleen de focus hebt op wat niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Ik ben deze week 3 keer naar kantoor gegaan en elke keer was ik weer heerlijk aan het rijden. Zelfs met file.

Al moet ik wel altijd op de rechter baan staan met file omdat hij naar rechts wilt en motorrijders daar erg veel last van hebben. Wellicht even mailtje aan dichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tintin71
  • Laatst online: 20-06 19:59
DUURSTE ZEEKR 001 WORDT NOG WAT DUURDER
https://www.autoweek.nl/a...ewsalert&utm_medium=email

[ Voor 12% gewijzigd door Tintin71 op 27-06-2024 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heelsum
  • Laatst online: 14-06 14:53
Op de zeekr site staat hij nog steeds voor de oude prijs, snelle beslisser kan nog geluk hebben.

https://shop.zeekr.eu/nl-nl/configuration/?linkCode=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Snel bestellen dan! GO GO GO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Bij twijfel: DOEN!

Heerlijke auto!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Fuego
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11-06 22:43
Gisteren geconfronteerd met een complete “PAS-storing”….. Geen enkele assistent doet het nog. Lane assist, ACC, camera’s, parkeersensoren, etc.: allemaal dood. Goede nieuws is dat je zelf geen systemen meer hoeft uit te zetten wanneer je bent ingestapt, maar geen werkende camera’s en parkeersensoren is toch wel heel vervelend. Zat vanmorgen al in de struiken….. Zijn er meer mensen die deze storing hebben gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

El Fuego schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 18:33:
Gisteren geconfronteerd met een complete “PAS-storing”….. Geen enkele assistent doet het nog. Lane assist, ACC, camera’s, parkeersensoren, etc.: allemaal dood. Goede nieuws is dat je zelf geen systemen meer hoeft uit te zetten wanneer je bent ingestapt, maar geen werkende camera’s en parkeersensoren is toch wel heel vervelend. Zat vanmorgen al in de struiken….. Zijn er meer mensen die deze storing hebben gehad?
Ik heb het 1 keer gehad dat al mijn camera’s het niet deden. Systeem gereset en alle camera’s deden het weer.

Resetten kun je ook rijdend doen.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rokz
Leuk altijd dat ze te lopen te bashen op 'china' auto. Maar als ze even in hun eigen auto duiken dat er meer als 80 procent vanuit de onderdelen uit China komt :+ :+

draait tevens zeekr niet gewoon op Europese servers?
Ik zeg altijd gebouwd in China zoals de rest van alle producten die we gebruiken, ontworpen in zweden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

de gemiddelde europeaan is erg gebrand op "Nep Aliexpress Spul" of "Slechte Kwaliteit" uit China...maar dat is allang verleden tijd...voordat ik de Zeekr had aangeschaft heb ik behoorlijk wat proefritten gemaakt en bij elk chinees auto was de kwaliteit echt wel boven verwachting goed.

ik denk dat dit soort mensen (op de autoweek forum) vaak niet eens weten waar ze het over hebben (ook geen Hongqi, Xpeng, BYD, NIO, Zeekr getest) laat staan dat je een Bash Statement kan geven zoals ik die op autoweek lees...

Iedereen die 70k gaat neertellen voor een Chinees merk dat hij/zij nauwelijks kent mag een vinger opsteken. Ik heb er nog nooit een zien rijden,.

Strakjes gaat scherm stuk en dan heb je alleen nog maar een stuur......veel plezier met je chinees dan.

Ik vind dit een prachtige auto. Goede specs voor goede prijzen. Helaas Chinees.

In levenden lijve een erg mooie en indrukwekkende auto. Het enige wat men er nog op aan te merken heeft, is dat-ie uit China komt.

alsof Mercedes, BMW, Audi, VW altijd alles blijft werken? Elk auto merk heeft wel issues dat het uit china komt betekent niet per definitie slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tintin71
Ter info:
Nieuwe verplichtingen voor auto's: piepjes bij te hard rijden en 'zwarte doos' - https://nos.nl/l/2526384

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tintin71
Chinese auto's als wapen? Overheidsdiensten onderzoeken potentieel misbruik - https://nos.nl/l/2526391

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchSparky
Rokz schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:38:
[...]

[Afbeelding]
Deze week aan de snellader in NL gestaan en hij duwt hem snel volAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmxKT5v8tPoDySbncpjndMbEhU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qtOwoBoSDHsW62ATVBAZZZBV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60
  • Laatst online: 20-06 16:57

S60

Sinds de aflevering van mijn Zeekr 001 in maart is het niet mogelijk om de auto commando's via de Zeekr app te geven.
De eerste minuten na het afsluiten van de auto lukt dit wel, daarna gaat de auto in een soort slaapstand lijkt het wel en komen comando's niet meer door.
Ik heb het dan over airco aanzetten, de auto ontgrendelen met de telefoon, licht- en claxon signaal.
De update heeft daar helaas niets aan veranderd. Mijn telefoon is een S23 met android 14.
Maar omdat alles wel functioneert kort nadat je de auto afsluit of als deze aan de lader staat, denk ik dat het probleem in de auto zit en niet in de app of telefoon.

Ik zou graag willen weten of anderen soortgelijke problemen ervaren.

Sinds april ligt deze vraag / melding ook bij Zeekr support, maar hierop heb ik geen terugkoppeling ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

S60 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 07:53:

Sinds april ligt deze vraag / melding ook bij Zeekr support, maar hierop heb ik geen terugkoppeling ontvangen.
Ik heb het sinds kort ook (met een iPhone 13 pro). Als ik de auto heb geopend met de sleutel dan zie ik wel in de app dat de deur is geactiveerd (groen), maar hij reageert niet op commando's in de app.

Ik rij volgende week even bij Zeekr langs om te kijken of ze weten hoe ik dat kan fixen. Dat laat ik hier even weten.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60
  • Laatst online: 20-06 16:57

S60

Daveypayvey schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:40:
[...]

Ik heb het sinds kort ook (met een iPhone 13 pro). Als ik de auto heb geopend met de sleutel dan zie ik wel in de app dat de deur is geactiveerd (groen), maar hij reageert niet op commando's in de app.

Ik rij volgende week even bij Zeekr langs om te kijken of ze weten hoe ik dat kan fixen. Dat laat ik hier even weten.
Ja, graag. Ik heb trouwens ook een reminder gestuurd naar Zeekr want het zijn toch wel handige functies die je nu mist. Op een vol parkeerterrein je auto een signaal laten geven of alvast je auto voorverwarmen of koelen.
En ik lees ook dat je auto ontgrendelen met je telefoon ook nuttig is als de batterij van je sleutel leeg is.
Maar bij mij zal dat niet werken omdat de auto nergens op reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
El Fuego schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 18:33:
Heb ik inmiddels 3x achter de rug….. cameras en sensoren die het niet doen komt veel vaker voor trouwens…. Dat controleer ik bij elke rit inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
S60 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 07:53:
Sinds de aflevering van mijn Zeekr 001 in maart is het niet mogelijk om de auto commando's via de Zeekr app te geven.
De eerste minuten na het afsluiten van de auto lukt dit wel, daarna gaat de auto in een soort slaapstand lijkt het wel en komen comando's niet meer door.
Ik heb het dan over airco aanzetten, de auto ontgrendelen met de telefoon, licht- en claxon signaal.
De update heeft daar helaas niets aan veranderd. Mijn telefoon is een S23 met android 14.
Maar omdat alles wel functioneert kort nadat je de auto afsluit of als deze aan de lader staat, denk ik dat het probleem in de auto zit en niet in de app of telefoon.

Meestal werkt dat wel (iPhone). Soms inderdaad geen enkele verbinding, en afg week had ik dat alleen de koeling niet werkte vanaf de foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Ecological schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:18:
Ik ben deze week 3 keer naar kantoor gegaan en elke keer was ik weer heerlijk aan het rijden. Zelfs met file.

Al moet ik wel altijd op de rechter baan staan met file omdat hij naar rechts wilt en motorrijders daar erg veel last van hebben. Wellicht even mailtje aan dichten.
Klopt, auto houdt teveel naar rechts aan. Op linkerbaan al helemaal irritant inderdaad.

Je kan het zelf ook niet (re)kalibreren of per rijbaan aangeven… er zijn merken waar dat al jaren wel kan… 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Daveypayvey schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:16:
Bij twijfel: DOEN!

Heerlijke auto!
Als ik iemand een plezier kan doen met een privilege geef dan maar een berichtje 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

spidertje schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:39:
[...]

Als ik iemand een plezier kan doen met een privilege geef dan maar een berichtje 😏
Blijf erin geloven Spidertje 8)7
Zeekr gaat het voor je oplossen :*)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marshall
Iedereen heeft een Spidertje in zijn leven nodig om zich te realiseren hoe mooi het leven eigenlijk is… en dankbaar te zijn voor die kleine momenten van geluk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Spinnetje doet mij beseffen: mijn Zeekr is voor geen goud te koop! Veeeeel te blij mee!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Laatst online: 01:35
spidertje schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:39:
[...]

Zal je mijn adres geven mag je hem voor de deur zetten met de sleutels en kentekenbewijs. Altijd leuk een cadeautje.
Spidertje heeft geen geluk, eerst een slechte Ioniq 5 en nu de Zeker 001 die niet bevalt 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12:01
Vandaag mijn nieuwe 001 RWD opgehaald in Zeist.
OS 1.1.1a, dus nieuwste versie. Heb geen idee wat er verbeterd is tov 1.1.
Tot nu toe erg tevreden, met eerste 150km een verbruik van 16kWh/100km.
Zondag met de caravan op pad, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:41:
[...]

Blijf erin geloven Spidertje 8)7
Zeekr gaat het voor je oplossen :*)
Proest….. dit gaat geheid nog minimaal jaar of 2 duren voordat men het op een acceptabel niveau heeft.

Geely heeft echt grote issues met al hun software cluppies, Zeekr lijkt haast wel het slechtste te zijn op het moment, of wellicht gaat deze prijs naar Lotus/Lynk&Co… laatste is eigenlijk ook de club van Zeekr.

Als je dan afg weekend in net nieuwe elek auto van een ander concern stapt en alle software werkt daar de hele middag uitstekend incl de autopilot dan besef je weer hoe belabberd het helaas is in de Zeekr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
krisje schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 21:33:
Vandaag mijn nieuwe 001 RWD opgehaald in Zeist.
OS 1.1.1a, dus nieuwste versie. Heb geen idee wat er verbeterd is tov 1.1.
Tot nu toe erg tevreden, met eerste 150km een verbruik van 16kWh/100km.
Zondag met de caravan op pad, ben benieuwd.
Heerlijk met de cruise control op105 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Stephan_haarlem schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:28:
[...]

Zal je mijn adres geven mag je hem voor de deur zetten met de sleutels en kentekenbewijs. Altijd leuk een cadeautje.
Spidertje heeft geen geluk, eerst een slechte Ioniq 5 en nu de Zeker 001 die niet bevalt 🤣
Het zijn 2 verloren jaren 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchSparky
spidertje schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 21:36:
[...]

Heerlijk met de cruise control op105 :)
Maar de ACC is wel erg heftig! Die laat ik liever uit. Dan maar alleen cruise control.

Heb mij Long range woensdag opgehaald. Wetende van de software bugs valt het allemaal reuze mee!

Meest loop ik the vlooien met de stoelen. Ze komen niet echt op de gewenste stand staan nadat je weer instapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

DutchSparky schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 00:40:
[...]

Meest loop ik the vlooien met de stoelen. Ze komen niet echt op de gewenste stand staan nadat je weer instapt.
Huh? Dat heb ik nooit. Sla jij je instelling op? Zodat je de piep hoort? De mijne komt altijd keurig terug in de gewenste stand.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Daveypayvey schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 07:00:
[...]

Huh? Dat heb ik nooit. Sla jij je instelling op? Zodat je de piep hoort? De mijne komt altijd keurig terug in de gewenste stand.
Jahoor is al vanaf dag 1 een ook bij Zeekr bekend probleem, komt vrijwel nooit terug op de juiste positie (lengte) als je gebruik maakt van de comfort stand. Af en toe doet die het sinds OS 1.1 wel, daarvoor helemaal nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
DutchSparky schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 00:40:
[...]

Maar de ACC is wel erg heftig! Die laat ik liever uit. Dan maar alleen cruise control.

Heb mij Long range woensdag opgehaald. Wetende van de software bugs valt het allemaal reuze mee!

Heb je geluk want met aanhanger doet helemaal niets het meer van da ADAS dus ook geen ACC of dode hoek herkenning. Fijne reis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

spidertje schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:20:
[...]

Jahoor is al vanaf dag 1 een ook bij Zeekr bekend probleem, komt vrijwel nooit terug op de juiste positie (lengte) als je gebruik maakt van de comfort stand. Af en toe doet die het sinds OS 1.1 wel, daarvoor helemaal nooit.
Dat probleem heb ik dus nooit. Ook al gebruik ik de comfort stand het meest. Heeft ‘vanaf dag 1’ gewerkt, ook voor de update.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Daveypayvey schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:40:
[...]

Dat probleem heb ik dus nooit. Ook al gebruik ik de comfort stand het meest. Heeft ‘vanaf dag 1’ gewerkt, ook voor de update.
1 account of meerdere accounts in de auto in gebruik? Lengte vanaf het stuur klopt bij mij in 80-90% namelijk nooit.
Pagina: 1 ... 24 ... 44 Laatste