Lijkt me heel handig en daar zijn die knopjes ook voor bedoeld. Echter denk ik niet dat dergelijke zelf rijdende opties snel goedkeuring krijgen. Tenslotte moet de auto dan volledig zelf voetgangers e.d. detecteren. Dat is nogal een verantwoordelijkheid. Ik hou mijn adem niet in. Wel ben ik benieuwd wanneer er een volgende update wordt aangekondigd. De volgende zou niet lang op zich laten wachten/was in de maak. Echter is dat een heel ruim begrip.Lostson schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:03:
[...]
Hmm interesting icoontje...daar lijkt het wel op alleen hoe je dit dan moet besturen?
misschien als je op de knop drukt je de bovenste en onderste knop dan als naar voren en achteren moet zien.(aangezien daar de pijltjes naar voren en achteren staan) fingers crossed dat het dat is...
Mercedes heeft al langere tijd een automatische rijfunctie:
Mercedes app
Mercedes app
Dit soort simpele functies kan bij bijna elk zichzelf respecterend merk al aantal jaren voor x-aantalruudhermans78 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:34:
[...]
Lijkt me heel handig en daar zijn die knopjes ook voor bedoeld. Echter denk ik niet dat dergelijke zelf rijdende opties snel goedkeuring krijgen. Tenslotte moet de auto dan volledig zelf voetgangers e.d. detecteren. Dat is nogal een verantwoordelijkheid. Ik hou mijn adem niet in. Wel ben ik benieuwd wanneer er een volgende update wordt aangekondigd. De volgende zou niet lang op zich laten wachten/was in de maak. Echter is dat een heel ruim begrip.
Modellen, ts eerder vreemd dat men dit bij Zeekr blijkbaar niet kan als je het mij vraagt.
Hahaha wellicht, alhoewel de Ferrari’s ook met regelmaat in de wijk staan. Regelmatig zelfs hier in de straat. Persoonlijk heb ik echter niet zoveel met dat merk. Sowieso gaat overdadig geld besteden me steeds meer tegenstaan, categorie Zeekr vind ik nog net tot de acceptabele grens, alles daarboven kan ik tegenwoordig naar mezelf toe al niet meer verantwoorden met hoe de verhoudingen in de wereld zijn.Lostson schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 23:13:
al blijf ik de Porsche Taycan erg mooi vinden...je ziet ze toch best vaak rijden...zag vandaag de Ferrari Superfast 812 rijden pff...wat een BEAST...
zag ook de Xpeng G9 Performance rijden vandaag...ook mooi maar ja totaal andere rijgedrag dan de zeekr 001...meer zweverig vond ik zelf...
Marshall misschien moet je maar een Ferrari Superfast 812 rijden hahaha dan gaan mensen anders piepen in jouw buurt
En los daarvan is Ferrari ook verre van mijn smaak. Een Aston Martin daarentegen… wow!😉
bedankt voor dit afbeelding dat legt idd wel goed uit hoe de keyfob werkt...Alex_N schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:33:
Ik vermoed dat het buiten Europa mogelijk al wel werkt, zij het redelijk beperkt (beetje de Tesla-light-versie)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
wel bijzonder dat ze een keyfob uitbrengen met de zelf rij knoppen, maar de software nog niet geimplementeerd hebben daarvoor...
Ik denk dat het wel gaat komen gezien Tesla dit allang heeft...zal de regelgeving wel okay zijn om een stukje naar voren en achteren te rijden
Aston Martin vind ik ook erg mooi beetje dat gentlemen's car (zeker geen schreeuwerige auto)Marshall schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:56:
[...]
Hahaha wellicht, alhoewel de Ferrari’s ook met regelmaat in de wijk staan. Regelmatig zelfs hier in de straat. Persoonlijk heb ik echter niet zoveel met dat merk. Sowieso gaat overdadig geld besteden me steeds meer tegenstaan, categorie Zeekr vind ik nog net tot de acceptabele grens, alles daarboven kan ik tegenwoordig naar mezelf toe al niet meer verantwoorden met hoe de verhoudingen in de wereld zijn.
En los daarvan is Ferrari ook verre van mijn smaak. Een Aston Martin daarentegen… wow!😉
Maar ik denk dat de Zeekr zeker een acceptabele prijs is (70k) is ook geen goedkoop auto, maar goed voor wat je krijgt is het 100% worth it.
maar eens...300-400k voor een auto is echt te zot voor woorden...alleen als je echt veel geld te besteden hebt...
[ Voor 6% gewijzigd door Lostson op 06-06-2024 08:20 ]
Hele suffe vraag, maar weet iemand of (en hoe) je de airco op zowel gezicht als benen kan zetten?
Ik krijg het niet voor elkaar om alle luchtstromen tegelijkertijd aan te zetten.
Ik krijg het niet voor elkaar om alle luchtstromen tegelijkertijd aan te zetten.
as far as i know kan dat niet. zodra je op face klikt dan gat dat knopje van de benen uit...dus vooralsnog is die optie er niet (tenzij ze het gaan veranderen) lijkt me gewoon puur Software dingetje...Swaytje schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:27:
Hele suffe vraag, maar weet iemand of (en hoe) je de airco op zowel gezicht als benen kan zetten?
Dit bedoel je?Swaytje schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:27:
:strip_exif()/f/image/A9yLHffI1g3L5ZKhsxIwqRKZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je op de 'paarsige' luchtstroom tikt op het scherm, dan krijg je extra knoppen om de luchtstroom vanuit het dashboard te 'sturen' Als je die op je lijf richt en die knop op de screenshot voor de benen activeert, dan zou je in principe de goede combinatie moeten krijgen.
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
die heb ik ook gekocht vond ze ook wel grappig om te hebben...heb eentje standaard in de auto liggen (toch handig)
behalve dat.... leuk voor 2 keerruudhermans78 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:34:
[...]
Lijkt me heel handig en daar zijn die knopjes ook voor bedoeld. Echter denk ik niet dat dergelijke zelf rijdende opties snel goedkeuring krijgen. Tenslotte moet de auto dan volledig zelf voetgangers e.d. detecteren. Dat is nogal een verantwoordelijkheid. Ik hou mijn adem niet in. Wel ben ik benieuwd wanneer er een volgende update wordt aangekondigd. De volgende zou niet lang op zich laten wachten/was in de maak. Echter is dat een heel ruim begrip.
Mijn huidige auto kan ik naar voor en achter laten rijden met de afstandsbediening, met echt een enorme FOB met display erop. Wat een onding is dat zeg. Ik heb het letterlijk 1 keer gedaan. (Zie ook niet in waarom ik het een tweede keer moet doen
De nieuwe heeft wel "parking assistant professional" (abo vorm overigens uiteraard) waarbij je 20 parkeeracties kunt opslaan. Dan kun je op een behoorlijke afstand uitstappen en in de app klikken dat ie zelf moet in- en uitparkeren.
Een andere use-case dan een vaste krappe parkeerplek in een garage kan ik niet bedenken.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Een i7 zeker, staat ook nog op mijn lijstje (net als de eerder genoemde EQS). Ik dacht eerst eigenlijk een 2e Zeekr, maar ik ben nog niet overtuigd van de software.paQ schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:19:
[...]
behalve dat.... leuk voor 2 keer
Mijn huidige auto kan ik naar voor en achter laten rijden met de afstandsbediening, met echt een enorme FOB met display erop. Wat een onding is dat zeg. Ik heb het letterlijk 1 keer gedaan. (Zie ook niet in waarom ik het een tweede keer moet doen)
De nieuwe heeft wel "parking assistant professional" (abo vorm overigens uiteraard) waarbij je 20 parkeeracties kunt opslaan. Dan kun je op een behoorlijke afstand uitstappen en in de app klikken dat ie zelf moet in- en uitparkeren.
Een andere use-case dan een vaste krappe parkeerplek in een garage kan ik niet bedenken.
Ik neem alles serieus, behalve mezelf
Hebben meer van jullie het probleem dat de batterijstatus in de app niet meer update? Ik heb dit nu sinds een paar dagen.
P.s. is het iemand met een Iphone 13 pro (17.5.1) al gelukt een digitale sleutel aan te maken voor de Zeekr?
P.s. is het iemand met een Iphone 13 pro (17.5.1) al gelukt een digitale sleutel aan te maken voor de Zeekr?
[ Voor 32% gewijzigd door oedsdemeer op 08-06-2024 09:27 ]
Dat gebeurt zo heel af en toe. Heb ik vanaf dag 1. Duurt nooit langer dan een paar uur.oedsdemeer schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:25:
Hebben meer van jullie het probleem dat de batterijstatus in de app niet meer update? Ik heb dit nu sinds een paar dagen.
iPhone Pro15 hier, nog nooit een digitale sleutel kunnen aanmaken.
13 pro en sleutel werkt. Ik kan de auto met mijn app openen.oedsdemeer schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:25:
Het gaat me nog geeneens om veel geld te besteden hebben of niet, merk gewoon dat ik alle overdaad gewoon steeds minder vind kunnen in de wereld waarin we leven. We hebben de afgelopen 50jaar een volledig verkeerd beeld gecreëerd van succes in mijn ogen. Succes is nu dat je veel geld hebt weten te verzamelen en in maatschappelijk totaal irrelevante luxury goods hebt gestopt.Lostson schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:19:
[...]
maar eens...300-400k voor een auto is echt te zot voor woorden...alleen als je echt veel geld te besteden hebt...
Maar iedereen met (te) veel geld kan een (te) dure auto of een (te) duur huis kopen, dat zegt niks.
De definitie van succes en beloning moet volledig overhoop in mijn ogen.
Hoe kan het dat iemand die toevallig met de juiste genen in toevallig de juiste omgeving geboren wordt zijn hele leven geen zak hoeft uit te voeren en daar rijkelijk voor beloond wordt, terwijl iemand die 20 of 2000 km verderop geboren wordt in armoede zijn leven lang keihard werkt en daar amper van rond kan komen.
En als je dat bedenkt en dan auto’s van 2M ziet rondrijden dan krijg ik daar steeds meer walging van. Een auto van 150k is ook meer dan luxe genoeg en van het verschil zou je meerdere projecten op kunnen zetten waar de wereld aanzienlijk beter van wordt.
Maar goed, offtopic discussie die vermoedelijk niet heel erg op zijn plaats is op een forum met autoliefhebbers 😉
Ontgrendelen via de app lukt mij ook, digitale sleutel niet beschikbaar via de app > Voertuig en OTA > Mijn Sleutels.RuudBurger schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:47:
[...]
13 pro en sleutel werkt. Ik kan de auto met mijn app openen.
Bij mijn partner wel gelukt, die kan ontgrendelen en rijden met haar telefoon als sleutel.
Rijden zelfs? Ontgrendelen lukt me wel, telefoon van partner registreren dan weer niet. Het is nogal trial and error op dit moment🤣oedsdemeer schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:08:
[...]
Ontgrendelen via de app lukt mij ook, digitale sleutel niet beschikbaar via de app > Voertuig en OTA > Mijn Sleutels.
Bij mijn partner wel gelukt, die kan ontgrendelen en rijden met haar telefoon als sleutel.
Ja, die heeft gewoon een digitale sleutel aan kunnen maken (iphone 12). Telefoon op de oplader en rijden maar.ruudhermans78 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:11:
[...]
Rijden zelfs? Ontgrendelen lukt me wel, telefoon van partner registreren dan weer niet. Het is nogal trial and error op dit moment🤣
Hier ook best wat trial an error.
Probeer bijv. al enige tijd een bestuurdersprofiel te verwijderen 😂 Ach we worden vast snel verrast met mooie nieuwe features 😉💪🏻
Leuk, dat optimisme hier. Polestar had ook zeker 2 jaar nodig voordat de Digital key een beetje betrouwbaar werkte, en 1 jaar daarna werkt het nog steeds niet bij iedereen.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Deze week werd mijn account in de iOS app uitgelogd. Na opnieuw inloggen voa de QR code, verschijnt mijn voertuig niet meer in de iOS app. In dat deel van de app blijft de reclme voor de 001/X staan. Op de telefoon van mijn vrouw zelfde issue. Iemand ervaring met dit probleem en een tip voor de oplossing?
Ik hoop dat deze ook naar Nederland komt
ik heb het net gecheckt ik werd wel uitgelogd toen ik de zeekr app opstartte (waarschijnlijk is er weer iets geupdate ofzo in de app who knows...) maar na het opnieuw inloggen kon ik er weer in...geen idee waar het aan ligt danRobB_W schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:20:
Deze week werd mijn account in de iOS app uitgelogd. Na opnieuw inloggen voa de QR code, verschijnt mijn voertuig niet meer in de iOS app. In dat deel van de app blijft de reclme voor de 001/X staan. Op de telefoon van mijn vrouw zelfde issue. Iemand ervaring met dit probleem en een tip voor de oplossing?

De maatschappij is niet maakbaar. Maar prijs je gelukkig: mensen die een heel dure auto kopen willen kennelijk iets bewijzen. En dat mislukt altijd want er is altijd baas boven baas. Gelukkig maakt het dus nietMarshall schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 14:58:
[...]
De definitie van succes en beloning moet volledig overhoop in mijn ogen.
Maar goed, offtopic discussie die vermoedelijk niet heel erg op zijn plaats is op een forum met autoliefhebbers 😉

De avatar is een echte foto..
Mooi geworden? Heb je al foto's?Rokz schreef op maandag 27 mei 2024 @ 17:12:
[Afbeelding]
Auto in de wrap 🙏
Wanneer mensen t eind resultaat willen zou ik die van de week wel even posten!
Zeekr 001 Privilege 2024
en dan zie je een sheik rondvliegen die baas boven baas in een F16 rondvliegt voor de fun...Eindbaas...HDoc schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:32:
[...]
De maatschappij is niet maakbaar. Maar prijs je gelukkig: mensen die een heel dure auto kopen willen kennelijk iets bewijzen. En dat mislukt altijd want er is altijd baas boven baas. Gelukkig maakt het dus niet
Zeggen alleen mensen die niet zo'n auto hebben.HDoc schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:32:
[...]
De maatschappij is niet maakbaar. Maar prijs je gelukkig: mensen die een heel dure auto kopen willen kennelijk iets bewijzen. En dat mislukt altijd want er is altijd baas boven baas. Gelukkig maakt het dus niet
Genoeg mensen met een 2008 fiesta die hetzelfde zeggen over je Zeekr.
Beetje off topic misschien:mitsumark schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:11:
[...]
Genoeg mensen met een 2008 fiesta die hetzelfde zeggen over je Zeekr.
Zoveel mensen zoveel meningen. Ik had zelf ook een Taycan kunnen kopen maar dat heb ik niet gedaan, ik doe er zelf liever iets anders mee. Tegelijk wel iets om rekening mee te houden. Heel veel mensen, misschien wel de meesten, hebben niet de mogelijkheid op een EV op te laden aan het eigen huis. Zijn eerder blij als ze een parkeerplek hebben. En al zouden ze voor een paar mille een oudere EV willen hebben dan is er nog geen fatsoenlijke te vinden. Zelfs 10 jaar oude Tesla's gaan nog voor 20k. De weerstand tegen een overheid die meent dat iedereen binnen 10 jaar alleen nog maar in een EV moet rijden en het huis elektrisch moet verwarmen terwijl het net het nu al niet aankan begrijp ik dan ook heel goed.
Daarom begrijp ik de EU niet die importheffingen op Chinese EV's overweegt, terwijl zowel de eigen autofabrikanten als de markt daar niet bij gebaat zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door HDoc op 10-06-2024 12:14 ]
https://myalbum.com/album...eb-4f15-826a-188396718c5cRokz schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:48:
[...]
[Afbeelding]
Betere kwaliteit komt er nog aan hoor! maar zo is die geworden ik ben er blij mee!
Hierbij link naar t gehele album!
ZO !!!! Dat is goed gedaan! Mooie kleur ook. De enige in NL (nog). Mooi onderscheidend dus!
En die zwarte benummering staan 'm ook goed!
Dank voor de foto's!
En die zwarte benummering staan 'm ook goed!
Dank voor de foto's!
[ Voor 17% gewijzigd door Daveypayvey op 10-06-2024 17:05 ]
Zeekr 001 Privilege 2024
Sinds een paar dagen in het bezit dan de 001. Waanzinnige ervaring!
Komende uit een Tesla moet ik nog wennen aan de navigatie mogelijkheden. Ik heb tot nu toe de Zeekr navigatie en Apple CarPlay (kaarten) gebruikt.
Wat is in de praktijk de prettigste navigatiesoftware in het buitenland maar ook natuurlijk in Nederland?
Heeft iemand tips?
Komende uit een Tesla moet ik nog wennen aan de navigatie mogelijkheden. Ik heb tot nu toe de Zeekr navigatie en Apple CarPlay (kaarten) gebruikt.
Wat is in de praktijk de prettigste navigatiesoftware in het buitenland maar ook natuurlijk in Nederland?
Heeft iemand tips?
Waze.Balmoral schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:22:
Sinds een paar dagen in het bezit dan de 001. Waanzinnige ervaring!
Heeft iemand tips?
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Ik ben het met je eens dat het nog wel zon 2jr zal duren voordat de software zowel in de auto als op een foon enigzins op (premium) niveau zal functioneren als ik kijk naar we waar we nu na ruim 6 maanden staan.guido66 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:01:
Leuk, dat optimisme hier. Polestar had ook zeker 2 jaar nodig voordat de Digital key een beetje betrouwbaar werkte, en 1 jaar daarna werkt het nog steeds niet bij iedereen.
De digital key kan trouwens gelijk worden uitgerold als men de logica van zustermerk Lotus overneemt. Die hebben dat met hun OS 1.5 namelijk sinds zon kleine maand ad praat namelijk.
Snap ook niet waarom we nog geen nieuwere versies van het OS zien na 1.1 want x aantal zaken zijn heel eenvoudig op te lossen of te verbeteren…
De laatste tijd bij het instappen gaat de verlichting achter de knoppen onder het scherm en op het stuur niet aan. Na een minuut of 10 rijden gaan ze spontaan aan. De knoppen werken wel gewoon. Iemand anders ook last van hier?
Het is niet altijd gelukkig, maar het lijkt wel steeds vaker te gebeuren.
Het is niet altijd gelukkig, maar het lijkt wel steeds vaker te gebeuren.
[ Voor 14% gewijzigd door TonV op 11-06-2024 10:11 ]
Zeekr 001 Privilege
Zag net een witte Zeekr 001 rijden rond Leidsche Rijn Utrecht richting de snelweg naar A12 iemand van hier?
Had niet goed gekeken welk versie dit was …maar zal wel performance of privilege zijn
Had niet goed gekeken welk versie dit was …maar zal wel performance of privilege zijn
[ Voor 29% gewijzigd door Lostson op 12-06-2024 08:11 ]
Makkelijk te herkennen aan velgen (wit element in de velg) of zwart dak (privilege)Lostson schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:10:
Zag net een witte Zeekr 001 rijden rond Leidsche Rijn Utrecht richting de snelweg naar A12 iemand van hier?
Ik was het niet aangezien die a12 voorlopig drama is😉
ja de A12 is echt een drama nu...beter vermijden idd
een ritje van 40 minuten werd uiteindelijk 1,5 uur van Barendrecht naar Utrecht ...
ik vermijd nu ook maar Den Haag of Rotterdam maar even...volgens google duurt het nog tot en met 17 juni...of met Openbaar vervoer
een ritje van 40 minuten werd uiteindelijk 1,5 uur van Barendrecht naar Utrecht ...
ik vermijd nu ook maar Den Haag of Rotterdam maar even...volgens google duurt het nog tot en met 17 juni...of met Openbaar vervoer
Dat zal mijn vrouw zijn geweestLostson schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:10:
Ok on a roll met zeekrs spotten vandaag in papendorp Utrecht een grijze 🥸 als deze van jou is…leuk om eens een grijze te zien 😁
Chinese elektrische auto's mogelijk duurder, hoge EU-heffingen op komst - https://nos.nl/l/2524225
Voor Geely 20% importheffing....
[ Voor 15% gewijzigd door Tintin71 op 12-06-2024 15:57 ]
toch wel bijzonder dat het in China zoveel goedkoper aangeboden kan worden en dat hier dan weer een verhoging komt...ik dacht dat het in china echt een bedrag was tussen de 20-30kTintin71 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:55:
Chinese elektrische auto's mogelijk duurder, hoge EU-heffingen op komst - https://nos.nl/l/2524225
(waarschijnlijk de privilige edition zal tussen de 30-40k euro zijn) maar goed...nog steeds een klap goedkoper dan Europa.
Maar gelukkig zijn we al voorzien :-)
Ik reed vorige week achter een witte 001 aan van Ulvenhout richting Chaam. Iemand?
Minimaal elke maandag op Papendorp met een grijze 😁Lostson schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:45:
Ok on a roll met zeekrs spotten vandaag in papendorp Utrecht een grijze 🥸 als deze van jou is…leuk om eens een grijze te zien 😁
Maar parkeer altijd ondergronds dus die zul je minder vaak zien.
Ik was het vandaag overigens niet.
Ja, jij/jullie wel, ik ben aan 't kijken. Mijn huidige lease auto loopt af in januari. En was zeer geïnteresseerd in de zeekr 001, juist qua prijs/kwaliteit verhouding.Lostson schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:27:
[...]
toch wel bijzonder dat het in China zoveel goedkoper aangeboden kan worden en dat hier dan weer een verhoging komt...ik dacht dat het in china echt een bedrag was tussen de 20-30k
(waarschijnlijk de privilige edition zal tussen de 30-40k euro zijn) maar goed...nog steeds een klap goedkoper dan Europa.
Maar gelukkig zijn we al voorzien :-)
Vraag is nu natuurlijk, zijn er genoeg voorraad modellen of moet ik voor juli al iets hebben besteld om geen last te hebben van de verhoging (wat natuurlijk ook impact heeft op de bijtelling)
Yep, hier precies t zelfde… Proefrit al gemaakt en al op papier samengesteld, maar moet nog m’n huidige contract uitdienen.. Leveren vóór januari gaat m niet worden.Glorix Jim schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:05:
[...]
Ja, jij/jullie wel, ik ben aan 't kijken. Mijn huidige lease auto loopt af in januari. En was zeer geïnteresseerd in de zeekr 001, juist qua prijs/kwaliteit verhouding.
Vraag is nu natuurlijk, zijn er genoeg voorraad modellen of moet ik voor juli al iets hebben besteld om geen last te hebben van de verhoging (wat natuurlijk ook impact heeft op de bijtelling)
Ik denk dat je hoe dan ook de prijsverhoging voor de kiezen krijgt. Er zal vast nu al in de kleine lettertjes staan dat veranderingen in belastingen, heffingen e.d. kunnen worden doorberekend. Alleen bij levering voor juli denk ik dat je hem nog voor de huidige prijs krijgt.Glorix Jim schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:05:
[...]
Ja, jij/jullie wel, ik ben aan 't kijken. Mijn huidige lease auto loopt af in januari. En was zeer geïnteresseerd in de zeekr 001, juist qua prijs/kwaliteit verhouding.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Die prijsverhoging gaat wel pijn doen voor Geely tenzij ze aan de voorkant nog heel veel marge hebben. Ik denk niet dat mensen 80k voor een Zeekr gaan neertellen. Tevens zal de afschrijving harder gaan en dus de leasemaatschappijen terughoudender (lees duurder per maand)
ja pcies, wellicht is de huidige lease auto eerder inleveren tegen een boete, die hopelijk lager is dan de prijsverhoging (bijtelling + leasebedrag) van de zeekr.guido66 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:55:
[...]
Ik denk dat je hoe dan ook de prijsverhoging voor de kiezen krijgt. Er zal vast nu al in de kleine lettertjes staan dat veranderingen in belastingen, heffingen e.d. kunnen worden doorberekend. Alleen bij levering voor juli denk ik dat je hem nog voor de huidige prijs krijgt.
Ik dacht overigens dat de 1.1 update de radio-ontvangst zou hebben verbeterd...ik ben nu maar volledig overgestapt naar digitale radio, want ik krijg bij FM/DAB gebruik na iedere bocht een andere zender. Het lijkt wel alsof ik in een huurauto rijd in Griekenland.
Bij de X merk ik wel wat verschillen na de laatste update. Maar of het aan de update ligt is niet helemaal duidelijk. Dit kan ook samenhangen met een aanpassing van de FM en/of DAB+ antennes op een paar plekken waar de ontvangst belabberd was. Ik heb namelijk nog geregeld dat het lijkt of het radiosignaal wordt afgespeeld via een pickup met een slappe snaar (sorry, voor de jongeren: de radio klinkt soms vals door snelheidsveranderingen in het afspelen)Alex_N schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:09:
Ik dacht overigens dat de 1.1 update de radio-ontvangst zou hebben verbeterd...ik ben nu maar volledig overgestapt naar digitale radio, want ik krijg bij FM/DAB gebruik na iedere bocht een andere zender. Het lijkt wel alsof ik in een huurauto rijd in Griekenland.
Combinatie van FM en DAB werkt bij mij ook niet. Geheel op DAB werkt overigens prima.Alex_N schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:09:
Ik dacht eigenlijk ook dat hij na de update zou onthouden dat ik de radio aan had staan als ik opnieuw instap, maar ik moet nog steeds elke keer als ik instap de radio aanzetten. Hij schakelt steeds zelf naar de native spotify app.
Zeekr 001 Privilege
de ultimate kenteken is toch wel ZKR001 hahaha maar die bestaat helaas niet...
maar goed alle discussie over de prijsverhogingen is idd spijtig...maar het is nog maar zien of dit echt daadwerkelijk ingevoerd gaat worden...ik denk dat echt de aankopen zullen inzakken (60 vs 80k is een te groot verschil)..dan ga je echt richting de NIO ET7 prijzen
of je moet een Demo model of een tweedehandse wachten...maar goed ik kan begrijpen dat je graag een nieuwe wilt ipv een gebruikte
maar goed alle discussie over de prijsverhogingen is idd spijtig...maar het is nog maar zien of dit echt daadwerkelijk ingevoerd gaat worden...ik denk dat echt de aankopen zullen inzakken (60 vs 80k is een te groot verschil)..dan ga je echt richting de NIO ET7 prijzen
of je moet een Demo model of een tweedehandse wachten...maar goed ik kan begrijpen dat je graag een nieuwe wilt ipv een gebruikte
Gister nog gebeld door Zeekr, ok over de prijsverhogingen gehad. Ze weten nog niet wat er gaat gebeuren maar er is een theorie dat de prijs hetzelfde blijft en dat alleen de marge minder wordt. Dus, vingers crossed
Dat van de combi is vanaf dag 1 een issue, is met OS 1.1 ook niks aan verbeterd.TonV schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:33:
[...]
Combinatie van FM en DAB werkt bij mij ook niet. Geheel op DAB werkt overigens prima.
Ik dacht eigenlijk ook dat hij na de update zou onthouden dat ik de radio aan had staan als ik opnieuw instap, maar ik moet nog steeds elke keer als ik instap de radio aanzetten. Hij schakelt steeds zelf naar de native spotify app.
Radio staat soms wel/soms niet aan. geen enkele logica in te ontdekken.
Enige logica die ik wel kan vinden en werkelijk heel snel weer moet worden aangepast, radio of laatste gekozen geluidsoptie gaat altijd aan met volume voor verlaten auto bij instellen van een reisschema.. auto staat dan vrolijk te tetteren en keihard als je dat zo had staan net voordat je uitstapte.. leuke wekker voor de buurt.......
haha.... dat gaat echt niet gebeuren met dergelijke bedragen. Laat ze gewoon eerlijk zijn dat ze het grootste deel wel zullen moeten doorbelasten, tenzij de Chinese overheid ook hier dit compenseren voor de Chinese fabrikanten. Zeekr kan zich dit zelf en org in NL/Europa al helemaal niet veroorloven.Glorix Jim schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:00:
Gister nog gebeld door Zeekr, ok over de prijsverhogingen gehad. Ze weten nog niet wat er gaat gebeuren maar er is een theorie dat de prijs hetzelfde blijft en dat alleen de marge minder wordt. Dus, vingers crossed
Beurskoers in de US is nu nog slechts 21.39 (einde dag gisteren). Dat gaat al niet echt goed voor ze.
Het lijkt mij ook sterk, maar als je aan de andere kant beseft, dat dezelfde auto in China 10/20k goedkoper is door de marktwerking aldaar, dan zou het me aan de andere kant ook weer niet verbazen als de verhoging vanwege de importheffing wellicht mee gaat vallen.
Lijkt me dan ook Zeekr een goed idee om een fabriek in Europa te bouwen, zijn we ook gelijk van dat stigma af.
Privilege nu 2 dagen in bezit, wat een lekkere auto! Ja er zijn nog een paar software eigenaardigheden maar komt vast goed.
Zelfs vandaag de directeur overtuigd, en de 2e 001 besteld!
Heb je er aan 1 dan niet genoeg😉VincentHalsema schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:33:
Privilege nu 2 dagen in bezit, wat een lekkere auto! Ja er zijn nog een paar software eigenaardigheden maar komt vast goed.
Kan het zijn dat er een update is geweest?! Mijn scherm stond ineens op licht, spiegels klapten naar beneden als ik achteruit reed en zo meer dingen die ik opnieuw moest instellen.
Tegelijk zie ik kleine dingen waarvan ik twijfel of die ervoor ook al zichtbaar waren (beetje zo’n ‘strijkijzer vraag’ terwijl je al op de snelweg rijdt 😉).
Ik kan alleen niks vinden van een update?
Tegelijk zie ik kleine dingen waarvan ik twijfel of die ervoor ook al zichtbaar waren (beetje zo’n ‘strijkijzer vraag’ terwijl je al op de snelweg rijdt 😉).
Ik kan alleen niks vinden van een update?
Sinds de update gaan de ramen al een stukje naar beneden als je aan komt lopen en de auto ontgrendeld. Normaal geen probleem, maar net in een grote regenbui waren alle stoelen en deuren nat aan de binnenkant…
Sinds de update naar 1.1 lijkt t wel of de batterij veel meer verbruikt. Meer mensen die dat ervaren?
Algemeen verbruik over 1000km is 23,8KWH.
Veel snelweg km’s, maar ook wel stads verkeer…
Dus was benieuwd hoe dat bij jullie zit
Enkel met de 1.1 versie gereden. Dus geen vergelijk met de vorige versie. Gemiddeld verbruik na 1500km is 20.3kWH. Waarbij ik niet erg mn best heb gedaan economisch te rijden 😅Rokz schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:17:
Sinds de update naar 1.1 lijkt t wel of de batterij veel meer verbruikt. Meer mensen die dat ervaren?
Rij wel met de single motor / Long Range.
Ik heb dezelfde ervaring. Nu 10.000 km gereden. Verbruik ligt sinds update (twee weken geleden) een stuk hoger. Weersomstandigheden lijken wel wat ongunstiger geweest bij mijn laatste ritten, daar kan deels een oorzaak liggen, dus ik blijf het even aanzien… had juist verwacht dat update verbetering zou brengen maar tegendeel lijkt het geval.
Snelladen lijkt wel stabieler sinds update maar nog lang niet optimaal. Heb nog niet beter gezien dan piek van 130 kW dus ver van de beloofde 200. Wat zijn hier de ervaringen bij anderen? Ik meen iets gelezen te hebben over kunnen voorverwarmen van de accu dat eraan zou komen bij de update maar heb dat niet kunnen vinden.
Snelladen lijkt wel stabieler sinds update maar nog lang niet optimaal. Heb nog niet beter gezien dan piek van 130 kW dus ver van de beloofde 200. Wat zijn hier de ervaringen bij anderen? Ik meen iets gelezen te hebben over kunnen voorverwarmen van de accu dat eraan zou komen bij de update maar heb dat niet kunnen vinden.
Oud nieuws: Dydody in "Het grote Geely Zeekr 001 topic"Wutroe schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 17:22:
Ik zag dit zojuist voorbij komen op Facebook, maar kan er nergens anders informatie over vinden. Weet iemand hier er al meer over?
[Afbeelding]
Volgens mij enkel een aardigheidje om van de voorraad auto's af te komen.
€ 2.500,- voor zwarte velgen, matten en oranje remklauwen
[ Voor 4% gewijzigd door guido66 op 15-06-2024 18:00 ]
En in het bericht wordt naar de locaties in Zeist en Amsterdam verwezen voor meer informatie.guido66 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 17:54:
[...]
Oud nieuws: Dydody in "Het grote Geely Zeekr 001 topic"
Volgens mij enkel een aardigheidje om van de voorraad auto's af te komen.
€ 2.500,- voor zwarte velgen, matten en oranje remklauwen
In Zeist staat ie met dit pakketje in de showroom.BPi schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:01:
[...]
En in het bericht wordt naar de locaties in Zeist en Amsterdam verwezen voor meer informatie.
In Amsterdam zag ik hem ook staan met dit pakket.RobB_W schreef op zondag 16 juni 2024 @ 14:08:
[...]
In Zeist staat ie met dit pakketje in de showroom.
https://www.nu.nl/economie/6316984/scholz-hoopt-dat-hogere-heffingen-op-chinese-autos-voorkomen-kunnen-worden.htmlGlorix Jim schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:00:
Het is maar helemaal de vraag hoe het gaat lopen. De gesprekken lopen nu, de koehandel is in volle gang. De Duitse premier is zich er al mee aan het bemoeien en wil de heffingen van tafel omdat Mercedes en BMW anders hun grootste afzetmarkt (China) kwijt kunnen raken. En dat wil Duitsland natuurlijk niet! Bovendien worden er ook Duitse auto's in China gemaakt, die dan vervolgens ook weer onder de heffing vallen.
Het bijzondere vind ik wel dat de Europese Commissie deze heffingen wil invoeren om de eigen auto-industrie te beschermen terwijl de eigen auto-industrie daar helemaal niet op zit te wachten. Er zullen dus nog wel andere zaken onder de tafel meespelen - ik denk dat andere geopolitieke zaken zoals de steun van China aan Rusland in de oorlog met de Oekraïne, de dreigende Amerikaanse importheffing van 100% en nog wat van dat soort zaken zullen meespelen
Voor wat betreft de prijzen: het valt nog te bezien hoeveel deze zullen wijzigen (als het allemaal zo door zou gaan): "Analysts widely believe that Chinese companies could absorb the announced EU duties and still maintain healthy profits." https://www.euractiv.com/section/economy-jobs/news/is-the-growing-eu-china-trade-dispute-a-staged-act/
[ Voor 6% gewijzigd door HDoc op 16-06-2024 15:01 ]
Ja Duitsland is een gedeelte van Europa he.HDoc schreef op zondag 16 juni 2024 @ 14:58:
[...]
https://www.nu.nl/economie/6316984/scholz-hoopt-dat-hogere-heffingen-op-chinese-autos-voorkomen-kunnen-worden.html
Het is maar helemaal de vraag hoe het gaat lopen. De gesprekken lopen nu, de koehandel is in volle gang. De Duitse premier is zich er al mee aan het bemoeien en wil de heffingen van tafel omdat Mercedes en BMW anders hun grootste afzetmarkt (China) kwijt kunnen raken. En dat wil Duitsland natuurlijk niet! Bovendien worden er ook Duitse auto's in China gemaakt, die dan vervolgens ook weer onder de heffing vallen.
Het bijzondere vind ik wel dat de Europese Commissie deze heffingen wil invoeren om de eigen auto-industrie te beschermen terwijl de eigen auto-industrie daar helemaal niet op zit te wachten. Er zullen dus nog wel andere zaken onder de tafel meespelen - ik denk dat andere geopolitieke zaken zoals de steun van China aan Rusland in de oorlog met de Oekraïne, de dreigende Amerikaanse importheffing van 100% en nog wat van dat soort zaken zullen meespelen.
Voor wat betreft de prijzen: het valt nog te bezien hoeveel deze zullen wijzigen (als het allemaal zo door zou gaan): "Analysts widely believe that Chinese companies could absorb the announced EU duties and still maintain healthy profits." https://www.euractiv.com/section/economy-jobs/news/is-the-growing-eu-china-trade-dispute-a-staged-act/
Frankrijk verkoopt nauwelijks auto's in CN en die willen maar al te graag dat China extra importheffingen krijgt.
Goed punt. Tegelijk maakt Dacia (onderdeel van Renault) wel weer auto's in China en die krijgen dan ook weer een heffing aan de broek. Niet zo fijn voor een budget merk waar het om toch al krappe marges gaat.kx22 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:01:
[...]
Ja Duitsland is een gedeelte van Europa he.
Frankrijk verkoopt nauwelijks auto's in CN en die willen maar al te graag dat China extra importheffingen krijgt.
Vond nog dit overzicht van een jaar geleden: https://www.politico.eu/article/volkswagen-mercedes-bmw-berlin-will-slam-the-brakes-on-frances-car-war-with-china/
Als het voor Zeekr teveel moeite is om er ook even wat informatie over op hun website te zetten, willen ze er wel heel graag wat van verkopen...BPi schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:01:
[...]
En in het bericht wordt naar de locaties in Zeist en Amsterdam verwezen voor meer informatie.
Het is echt niet meer dan wat er in het bericht staat, en als je online een 001 samenstelt, kun je het pakket als optie selecteren. Ook daar staat niet meer dan wat er in het bericht staat. Kan ook niet meer zijn dan dat, want de voorraad auto's worden hier gewoon wat mee opgeleukt.Wutroe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:37:
[...]
Als het voor Zeekr teveel moeite is om er ook even wat informatie over op hun website te zetten, willen ze er wel heel graag wat van verkopen...
Het is echt gewoon een trucje om de voorraad op te ruimen voordat het volgende modeljaar er is.
[ Voor 7% gewijzigd door guido66 op 16-06-2024 19:41 ]
Ik was de prijzen van de Renault 5 aan het bekijken en hij start nu vanaf 32.000 euro, en dan heb je nog geen verwarmde stoelen, maar nog erger, blind spot detectie en andere veiligheidssystemen zijn optioneel. Gewoon om boos van te worden. Ik steun echt liever Europese industrie, en vind het ook prima om een beetje bij te betalen. Maar echt dit, slaat nergens op.HDoc schreef op zondag 16 juni 2024 @ 14:58:
[...]
https://www.nu.nl/economie/6316984/scholz-hoopt-dat-hogere-heffingen-op-chinese-autos-voorkomen-kunnen-worden.html
Het bijzondere vind ik wel dat de Europese Commissie deze heffingen wil invoeren om de eigen auto-industrie te beschermen terwijl de eigen auto-industrie daar helemaal niet op zit te wachten. Er zullen dus nog wel andere zaken onder de tafel meespelen - ik denk dat andere geopolitieke zaken zoals de steun van China aan Rusland in de oorlog met de Oekraïne, de dreigende Amerikaanse importheffing van 100% en nog wat van dat soort zaken zullen meespelen. De publieke opstelling van de Duitsers zal de EU onderhandelaars zo lijkt me niet zo heel prettig uitkomen en ik denk dat de Duitsers er welbewust voor gekozen hebben. Wel kan het er voor zorgen dat in de onderhandelingen de heffing op Chinese EV's (deels) van tafel gaat.

Na jouw bericht heb ik nog een beetje gezocht en het vinkje inderdaad gevonden in de configurator. Pakketje ziet er wel leuk uit.guido66 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:40:
[...]
Het is echt niet meer dan wat er in het bericht staat, en als je online een 001 samenstelt, kun je het pakket als optie selecteren. Ook daar staat niet meer dan wat er in het bericht staat. Kan ook niet meer zijn dan dat, want de voorraad auto's worden hier gewoon wat mee opgeleukt.
Het is echt gewoon een trucje om de voorraad op te ruimen voordat het volgende modeljaar er is.
Toen ik vorige week in Zeist was voor de update van mijn sleutel begreep ik dat de oranje ook naar NL komt.kx22 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:56:
Jammer dat de Zeekr maar in 4 kleuren komt. Had graag een sportievere kleur gezien.
En wrappen kan natuurlijk ook in vele kleuren, als je dat mooi vindt.
Zeekr 001 Privilege 2024
Dan is het te hopen dat het Nederlands elftal lang in het toernooi blijft😂😂😂Daveypayvey schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:25:
[...]
Toen ik vorige week in Zeist was voor de update van mijn sleutel begreep ik dat de oranje ook naar NL komt.
En wrappen kan natuurlijk ook in vele kleuren, als je dat mooi vindt.
Is het dan alleen de lakkleur of ook het interieur zoals bij de Chinese versie. Denk het niet aangezien dat interieur meer de alcantara kant op gaat🤔
het was idd wel billenknijpen gisteren hahaha maar gelukkig 3points in the pocketaim-creativity schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:31:
[...]
Dan is het te hopen dat het Nederlands elftal lang in het toernooi blijft😂😂😂
Is het dan alleen de lakkleur of ook het interieur zoals bij de Chinese versie. Denk het niet aangezien dat interieur meer de alcantara kant op gaat🤔
volgens mij op de chinese website zie je alleen leer als keuze dus ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom Europa voor half leer/Alcantara is gegaan
Hoe is het verbruik van de Zeekr 001?
https://www.autovisie.nl/...ke-actieradius-zeekr-001/
Ik vind 23,5kWh op 100km behoorlijk veel.
Geely auto's doen in het algemeen wat minder goed qua verbruik (Lotus zit tussen de 25-30kWh) en Volvo EX30 valt ook tegen voor zijn formaat.
Geely auto's doen in het algemeen wat minder goed qua verbruik (Lotus zit tussen de 25-30kWh) en Volvo EX30 valt ook tegen voor zijn formaat.
Ik zit na 6000km op 20.1kWh gemiddeld (RWD). En dat is met weinig zon (dus koud) en hoop regen en natte wegen de afgelopen maanden.kx22 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:47:
99% op comfort en niet te moeilijk doen over economisch rijden. Met een beetje moeite moet ik hem makkelijk onder de 19kWh krijgen.
Ik hou me er niet mee bezig. Leven is te kort om je hier druk over te maken.kx22 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:47:
Vind ik erg netjes voor een auto met een 100kWh accu.RuudBurger schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:53:
[...]
Ik zit na 6000km op 20.1kWh gemiddeld (RWD). En dat is met weinig zon (dus koud) en hoop regen en natte wegen de afgelopen maanden.
99% op comfort en niet te moeilijk doen over economisch rijden. Met een beetje moeite moet ik hem makkelijk onder de 19kWh krijgen.
Reken ook even uit in euros wat dat voor verschil zou maken.kx22 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:47:
Ik zit na bijna 8000 km op 22.0 KWh/100km. Bijna altijd op comfort modus en redelijk wat snelweg km's.RuudBurger schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:53:
[...]
Ik zit na 6000km op 20.1kWh gemiddeld (RWD). En dat is met weinig zon (dus koud) en hoop regen en natte wegen de afgelopen maanden.
Zeekr 001 Privilege
Heb m ooit gereset per ongeluk dus kan volgens mij niet over de gehele 12000km kijken maar de laatste 5500 is ie bij mij 19,3kWh. Grofweg 50/50 qua stad / snelweg en 99% op comfort, geen actieve focus op economisch rijden.
Vandaag in verband met vakantie maar even getest bij Fastned. Van 74 naar 82% met grofweg 64 kWh. Binnenkort nog eens met een lege auto langs een snellader ter check. Dan zal ie neem ik aan een stukje hoger scoren.
Heb Travelcard via werkgever dus zal voor de zekerheid nog even de Tesla app registreren en koppelen aan cc en routes via chargemap op voorhand bepalen, dan komt het wel goed neem ik aan. Begreep al dat de leasemaatschappij niet blij wordt van bij Ionity laden 😉
Vandaag in verband met vakantie maar even getest bij Fastned. Van 74 naar 82% met grofweg 64 kWh. Binnenkort nog eens met een lege auto langs een snellader ter check. Dan zal ie neem ik aan een stukje hoger scoren.
Heb Travelcard via werkgever dus zal voor de zekerheid nog even de Tesla app registreren en koppelen aan cc en routes via chargemap op voorhand bepalen, dan komt het wel goed neem ik aan. Begreep al dat de leasemaatschappij niet blij wordt van bij Ionity laden 😉
[ Voor 52% gewijzigd door Marshall op 17-06-2024 15:19 ]
Het gaat niet om de euro's, maar juist om de ontwikkeling en efficiëntie van de EV.mitsumark schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:23:
[...]
Reken ook even uit in euros wat dat voor verschil zou maken.
Ik heb mijn Long Range nu 6 weken en zit op 18,9 kWh over 5.500 km, mag volgens mij niet klagen als ik bovenstaande posts zie. :-) Rij in comfort mode.
Wel valt mij op dat motorverbruik vanochtend bijvoorbeeld op 81% van de totale consumptie zat. 19% gaat op aan airco (zo'n 6%) en laagspanningssysteem. Dat laatste vond ik betrekkelijk hoog. Want wat staat er aan? Twee displays en audiosysteem. Zullen dat o.a. veiligheid systemen zijn?
EDIT: de energie wordt in ieder geval niet gebruikt om de sleutel op te laden. Want die is na 6 weken gebruik al leeg…
Gelijk een 4 pack besteld. Gedoe..
Wel valt mij op dat motorverbruik vanochtend bijvoorbeeld op 81% van de totale consumptie zat. 19% gaat op aan airco (zo'n 6%) en laagspanningssysteem. Dat laatste vond ik betrekkelijk hoog. Want wat staat er aan? Twee displays en audiosysteem. Zullen dat o.a. veiligheid systemen zijn?
EDIT: de energie wordt in ieder geval niet gebruikt om de sleutel op te laden. Want die is na 6 weken gebruik al leeg…
[ Voor 18% gewijzigd door RobB_W op 17-06-2024 20:57 ]
Sleutel heb ik al 6 maand en werkt nog steeds zag ik afg week. Gebruik de sleutel niet dus ligt stil hier, sleutel gebruikt aardig wat stroom zodra in beweging zoals bv in broekzak.RobB_W schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:09:
Ik heb mijn Long Range nu 6 weken en zit op 18,9 kWh over 5.500 km, mag volgens mij niet klagen als ik bovenstaande posts zie. :-) Rij in comfort mode.
BMS is zeekr niet de beste op de markt, mede daardoor relatief hoog verbruik. Moet eigenlijk beter kunnen, ook al is de auto aan de zware kant. Polestar is bv efficienter, iets lichter maar ook weer niet superveel lichter.
Hier zelfde beeld, all weather met ook met regelmaat lekker doortrekken gemiddeld rond 19 kWh/100 KMRuudBurger schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:53:
[...]
Ik heb nog een mooi YouTube comparison video gemaakt van Chinese vs. European Zeekr 001
het is een beetje een walkthrough geworden door alle opties en wat de verschillen precies zijn
maar afgezien van de opties is het verschil met China nu natuurlijk Vermogen, 800V Battery System, Nieuwe Exterieur (meest opvallende is de voorbumper die meer op de FR lijkt) en Interieur, Ander Stuurwiel
Mochten er nog andere verschillen zijn dan hoor ik dat graag :-)
het is een beetje een walkthrough geworden door alle opties en wat de verschillen precies zijn
maar afgezien van de opties is het verschil met China nu natuurlijk Vermogen, 800V Battery System, Nieuwe Exterieur (meest opvallende is de voorbumper die meer op de FR lijkt) en Interieur, Ander Stuurwiel
Mochten er nog andere verschillen zijn dan hoor ik dat graag :-)