Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 22 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:14
Ecological schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:32:
[...]
Het gaat niet worden teruggedraaid. Wel kan er (terecht) verbeteringen komen op de wetgeving.

Brussel doet veel verkeerd, maar de mens is erg slecht in autorijden wat zorgt voor heel veel verkeersleed. Vandaag stond het nieuws door met dat ene vliegtuig wat turbulentie had, maar er zijn vandaag meer verkeersslachtoffers gevallen in NL dan in het vliegtuig.

Het is dan ook goed dat de piepjes en meldingen er zijn, echter er is absoluut een beter systeem nodig. Want ik heb ze ook uit moeten zetten omdat ze nu niet goed werken.
Terecht punt. Ik ben ook blij met de auto-brake functie die op de ZEEKR (en ook veel meer redelijk moderne auto's) zit.

Beetje off-topic:
Wat wel een punt is zijn al die bomen die vlak langs de provinciale wegen staan. Dat was leuk in de tijd van paard en wagen (zo oud zijn die bomen inmiddels ook wel) maar niet als we met 80 a 100 km/h daar langs jakkeren. https://www.anwb.nl/belangenbehartiging/verkeer/verkeersveiligheid/eurorap-onderzoek-in-elke-provincie

[ Voor 12% gewijzigd door HDoc op 22-05-2024 14:00 ]

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:52
JorritK schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:57:
Goedemorgen allen. Ik mag binnenkort ook een nieuwe ev kiezen. Iemand ervaring met het operational lease tarief bij 35k per jaar? Ben benieuwd of de 001 binnen budget gaat passen. Uiteraard zal er verschil zijn tussen de verschillende LM maar toch. Hoor het graag
Ik zit op 40k. Stuur je een DM

[ Voor 86% gewijzigd door RobB_W op 22-05-2024 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balmoral
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20-07 10:26

Balmoral

Zeekr 001 Privilege Grey

JorritK schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:57:
Goedemorgen allen. Ik mag binnenkort ook een nieuwe ev kiezen. Iemand ervaring met het operational lease tarief bij 35k per jaar? Ben benieuwd of de 001 binnen budget gaat passen. Uiteraard zal er verschil zijn tussen de verschillende LM maar toch. Hoor het graag
Via onderstaande website kan je per type het maandbedrag berekenen:
https://mobilityservice.nl/zakelijk/auto/zeekr/001

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14:27

S60

Een aantal weken geleden ben ik in Zeist geweest om de 1.1 update daar te laten installeren omdat de OTA update mislukte.
Op weg naar huis kreeg ik de melding dat er een software update klaar staat.
Een melding die daarna ook op de Zeekr app verscheen.
Sindsdien krijg ik iedere dag / rit, de melding dat de installatie is mislukt.
Dat is logisch, want de meest recente software is al geïnstalleerd.
Hoe krijg ik deze (fout) meldingen weg?
Je zou verwachten dat als de software merkt dat de laatste versie geïnstalleerd is, deze stopt met het telkens opnieuw installeren.
Ik heb dit bij Zeekr gemeld, maar daar blijft het erg stilletjes.
Ik ben benieuwd of er meer zijn dit dit "probleem" hebben nadat de software is geupdate in Zeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:11
Ik merk nu ineens ook wat kleine issues met zaken die het eerst gewoon deden.

Auto is met regelmaat open terwijl ik de wegloopvergrendeling aan heb staan
Stuur stelt zich niet in op de opgeslagen positie
Al mijn navigatie favorieten zijn er ineens uit?

Lijkt wel een storing.

Maar daarentegen zag ik net in de app wel dat de digitale sleutel er is. Zo eens proberen.

Edit: profiel uit en weer aanzetten helpt. Geen idee blijkbaar blijft profiel actief en herkent hij dat bij opnieuw instappen niet. Bijzonder

[ Voor 16% gewijzigd door Marshall op 23-05-2024 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
Marshall schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:13:

(...)
Edit: profiel uit en weer aanzetten helpt. Geen idee blijkbaar blijft profiel actief en herkent hij dat bij opnieuw instappen niet. Bijzonder
Dank voor de tip! Had er gisteren ook last van, ik stapte in en viel ineens in een "gat". Ik moest de stoel helemaal opnieuw instellen. Ik kreeg op het scherm wel een pop-up met de vraag of ik de instelling van de stoel wilde opslaan, hetgeen voor mij een nieuwe melding was. Kennelijk ben ik niet de enige. Misschien heeft iemand een server opnieuw opgestart of zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:46

BPi

HDoc schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:44:
[...]

Dank voor de tip! Had er gisteren ook last van, ik stapte in en viel ineens in een "gat". Ik moest de stoel helemaal opnieuw instellen. Ik kreeg op het scherm wel een pop-up met de vraag of ik de instelling van de stoel wilde opslaan, hetgeen voor mij een nieuwe melding was. Kennelijk ben ik niet de enige. Misschien heeft iemand een server opnieuw opgestart of zo..
Typisch...
Zoiets staat ook in mijn bugglist voor Zeekr (X)
Gisteravond:
Auto opent weer niet automatisch bij benaderen met sleutel. (Bij weglopen sloot hij wel). Auto schakelt vervolgens niet naar mijn profiel. Mijn vrouw heeft de auto voor mij gebruikt en haar naam bleef staan. Ik kreeg wel mijn spiegel en stoelinstelling.
Daarbij had de auto ineens ook weer snelheidsmelding met piep aan staan en afleiding bestuurder. Eerder deze week bleven die gewoon uit.
Bij terugkomen in auto stond overigens wel weer (zichtbaar) op mijn profiel. En de auto ging ook vanzelf open.

Wondere wereld :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
BPi schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:50:
[...]
Daarbij had de auto ineens ook weer snelheidsmelding met piep aan staan en afleiding bestuurder. Eerder deze week bleven die gewoon uit.
Dit is volgens mij te verklaren: in mijn 001 gaat de snelheidsmeting en afleiding bestuurder altijd weer aan als de auto afgesloten is geweest, behalve als ik er maar kort uit ben geweest of wanneer de auto aan een lader heeft gestaan. Als hij aan niet een lader staat, is het net alsof hij echt uit gaat (voor zover dat ooit het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

HDoc schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:54:
[...]
.... Als hij aan een lader staat, is het net alsof hij echt uit gaat (voor zover dat ooit het geval is).
Zou het dat zijn? Wij laden altijd thuis en daar gaat hij meestel meteen bij thuiskomst aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18:11
Balmoral schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:06:
[...]

Via onderstaande website kan je per type het maandbedrag berekenen:
https://mobilityservice.nl/zakelijk/auto/zeekr/001
Blijf opletten met dit soort vergelijkers.
Mijn configuratie van een Zeekr X komt €120,- duurder uit op deze site en zoals zo vaak, geen mogelijkheid om een trekhaak mee te laten configureren.
Mijn beste offerte gewoon bij Zeekr lease ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-10 16:35
Glorix Jim schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:56:
[...]

Mag ik vragen hoe je de Polestar 2 ziet tov de Zeekr? Ik zit naar beide te kijken als vervanger van m'n huidige auto.. de een is wat budget vriendelijker, de ander wat meer 'premium'. Dus ben benieuwd wat jouw mening van beide auto's is :)
Zijn geheel andere autos. Zeekr is op comfort gericht en de Polestar is veel meer een "rijders" auto.

Je kunt in de Polestar veel lager zitten bv, stoelen geven ook meer steun dan in de Zeekr, en gas/rem verloopt vloeiender net als dat je net iets meer feedback krijgt vanuit het stuur. Wel is het insturen ook als je iets voor meest sportieve variant bij de Polestar nog lichter dan bij de Zeekr.

Verder maakt de Polestar veel meer geluid, met name afrol geluid van de banden/onderstel en is de vering/demping vele malen harder dan in de Zeekr (met luchtvering).

Zeekr is de grotere auto met meer binnenruimte trouwens.

Zeekr is niveau hoger vwbt materiaalkeuze ook. Het is helaas de werking van de software die dat gevoel grotendeels teniet doen. Dat is bij de Polestar, met minder software opties, inmiddels beter voor elkaar.

Je moet echt in beide gaan rijden want zit een aardig verschil tussen het rijgedrag, kun je gelijk de software systemen met elkaar vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Marshall schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:17:
[...]

Dan heb je toch echt zelf iets verkeerd staan met de instellingen lijkt mij. Mijn stoel en stuur gaan zelf naar de voor mij fijnste (en dus ingestelde positie).
Dingen die je moet uitzetten heb/krijg je bij elke nieuwe auto want dat is Europese wetgeving, heeft niks met Zeekr te maken. Met de update is het een kwestie van swipe-klikklikklik. Dus echt letterlijk zonder overdrijven twee tellen werk als je het niet aan wilt hebben staan.
Ik stap dus ook in, wacht 1 tel op stoel en stuur en rijd weg. Heb drie weken Polestar gereden, dat is echt geen vergelijk met de Zeekr. Is alsof je een Dacia en een Alpine vergelijkt.
Nee hoor, de stoel komt soms wel soms niet (daarvoor nooit trouwens) terug op dezelfde positie. Gaat dan om de lengte vanaf het stuur. Stuur komt wel terug in juiste positie, dat was daarvoor ook al het geval. Rechterspiegel wijkt ook iets af, als tenminste deze laat kantelen indien je achteruit rijdt.

Heb wel voor elkaar dat de HUD nu weer onthouden wordt door opnieuw deze in te stellen en specifiek op te slaan. anders wordt dit echt niet onthouden in OS 1.1. Lukt alleen als je stilstaat trouwens.

EU regelgeving mbt de veiligheid systemen is inmiddels al 5 jaar bekend, dat gaat hierom (artikel 6): https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2019/2144/oj

Wat daarin staat is dat je de systemen af mag/moet kunnen blijven zetten maar dat aantal opties bij aanzetten van de auto altijd opnieuw geactiveerd dienen te worden. Niet meer niet minder, bv tag rijbaanassistentie of LKA zoals Zeekr het nu noemt.

Als je bv een vraag stelt na aanzetten van de auto wilt u de systemen aan/uit en Zeekr implementeert dit op basis van de instellingen die bij je profiel horen is het 1 druk op de knop en je bent klaar.

Nu heeft men snelkoppelingen geïmplementeerd (3x), waarvan de voor de waarschuwing snelheid nog altijd de snelheid knipperend laat zien op zowel HUD als screen achter het stuur. Gelukkig is de getoonde maximum snelheid altijd correct bij Zeekr....... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje

Lijkt wel een storing.

Maar daarentegen zag ik net in de app wel dat de digitale sleutel er is. Zo eens proberen.

Je bevindingen herken ik, behalve die van het stuur.

Sleutels zit wellicht muziek in.... Lotus heeft dit met V1.5 van hun software op iPhone/iWatch nu aan de praat en lijkt te werken sinds paar dagen. Men moest hiervoor wel naar de garage met key en nfc kaart en je telefoon. Dan werkt het zoals bij bv Nio/BMW dat je telefoon in je zak kunt houden en auto ver en ontgrendeld dan automatisch. Fingers crossed want dit zou echt van harte harte welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-10 14:16
Op Instagram zie ik het volgende voorbij komen (2 dagen geleden). Op de website in NL zie ik het alleen nog niet als keuze staan. Wel gaaf als je het mij vraagt!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVUSn82lcLAI7UZWmOnJSwXXSgo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iO1cDCi0J8uS2v3sfVSySHFa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wuSi0TiNTIg42b2qJq_Mi4aCbQA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cRwcIV0zKN2bGmE4cKzws3xY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

heeft iemand misschien zo'n beschermingskapje gekocht op aliexpress voor je charging port? wanneer je normaal laad dan is dat onderste port zeg maar open. niet dat het heel veel problemen geeft...maar toch wel handig om dat ding schoon/beschermd te houden als je het niet gebruikt (ook dat er geen water in komt etc)

Ik hoor het wel als iemand zoiets heeft gekocht...(gewoon even benieuwd)

By the way ik heb een YouTube video gemaakt over de Zeekr 001 Infotainment system (meeste YouTube videos zijn Professionele videos die van mij is gewoon honest opinion etc) ;-)

DM als je een link wilt (weet niet of reclame maken mag hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-10 21:37

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Lostson schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:22:
heeft iemand misschien zo'n beschermingskapje gekocht op aliexpress voor je charging port? wanneer je normaal laad dan is dat onderste port zeg maar open. niet dat het heel veel problemen geeft...maar toch wel handig om dat ding schoon/beschermd te houden als je het niet gebruikt (ook dat er geen water in komt etc)

Ik heb er een van Tesla gekocht van rubber (bij TEMU of ALI). Was voor beide laadpoorten, maar ik heb de 2 delen van elkaar losgeknipt).

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 11:07
Heb jij inmiddels al de V2L adaptor al werkend gekregen? Ik ben heel benieuwd.

Ik neem alles serieus, behalve mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:43
Brian12 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:37:
[...]

Heb jij inmiddels al de V2L adaptor al werkend gekregen? Ik ben heel benieuwd.
Nee, werkt nog niet. :(

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oedsdemeer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04

Lijkt wel een storing.

Hmmm de digitale sleutel doet het bij mijn vrouw wel, maar bij mij blijft hij een foutmelding geven. Om uit te sluiten dat het alleen bij de ‘eigenaar’ fout gaat heb ik het voertuig ook gedeeld met een 2e e-mailadres van mij. Daar krijg ik helaas ook geen digitale sleutel, maar ook niet direct een foutmelding.
Dit ging met de tesla toch allemaal wel wat soepeler :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinx
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20-12-2024
Leuke filmpjes, heb ze allemaal al even bekeken :)
Heb net mijn voorbumper spoilers binnen gekregen in het zwart , vind alleen de tape wat aan de dikke kant en twijfel of het wel mooi gaat aansluiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkr6X06BYJBnLtp-TZr5ZDTb98c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z2L8tO1frQH3IAGMSySVBJ0n.jpg?f=fotoalbum_large

By the way ik heb een YouTube video gemaakt over de Zeekr 001 Infotainment system (meeste YouTube videos zijn Professionele videos die van mij is gewoon honest opinion etc) ;-)

DM als je een link wilt (weet niet of reclame maken mag hier)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marshall
oedsdemeer schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:47:
[...]

Hmmm de digitale sleutel doet het bij mijn vrouw wel, maar bij mij blijft hij een foutmelding geven. Om uit te sluiten dat het alleen bij de ‘eigenaar’ fout gaat heb ik het voertuig ook gedeeld met een 2e e-mailadres van mij. Daar krijg ik helaas ook geen digitale sleutel, maar ook niet direct een foutmelding.
Dit ging met de tesla toch allemaal wel wat soepeler :X
Na een x aantal jaar wel ja. Geloof mij, ik ken wat early adopters in Tesla-land en die hebben die auto vervloekt in de eerste jaren. Dan moest je echt liefhebber en gadgetfreak zijn om dat te kunnen verantwoorden aan je naast omgeving.
Vergeet niet dat de Tesla S in 2012 geïntroduceerd is hé? Die kun je inmiddels bijna als youngtimer registreren 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Stinx schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:51:
Leuke filmpjes, heb ze allemaal al even bekeken :)
Heb net mijn voorbumper spoilers binnen gekregen in het zwart , vind alleen de tape wat aan de dikke kant en twijfel of het wel mooi gaat aansluiten.

[Afbeelding]

[...]
heb je een foto van de items? ben wel heel benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abouwman77
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-10 22:44
[quote]Dydody schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:32:
Op Instagram zie ik het volgende voorbij komen (2 dagen geleden). Op de website in NL zie ik het alleen nog niet als keuze staan. Wel gaaf als je het mij vraagt!!!

Je kan deze vinden op de 3e pagina van de configurator bij de "Accessories". Onderste optie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gf4gMSvbKeY9BCOxT9FNjT-D2i4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zDvSTfIcfHurczchIedVbZF3.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinx
Lostson schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:06:
[...]

Zal morgen een paar foto’s maken 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-10 08:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R33NDXnsQs26H43faVotWO6Dku0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nWuk1h5oBgnsxdn8RfcBai78.jpg?f=fotoalbum_large

Performance velgen op de zwarte 001, heel vet.
Gister test rit gemaakt, wat een mooie auto. Voelt erg groot en luxe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

zijn dit niet gewoon de privilige velgen maar dan blacked out? althans zo lijkt het er wel op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Voor de X heeft iemand een stekker gekocht en deze volgens specificaties van de Smart #1 aangepast:
https://gathering.tweaker...message/79049302#79049302

Ik wacht nog even op het kunnen kopen van een werkende stekker. Geen hobbywerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 10:09:
zijn dit niet gewoon de privilige velgen maar dan blacked out? althans zo lijkt het er wel op...
Correct en juist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

BPi schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 10:28:
[...]

Voor de X heeft iemand een stekker gekocht en deze volgens specificaties van de Smart #1 aangepast:
https://gathering.tweaker...message/79049302#79049302

Ik wacht nog even op het kunnen kopen van een werkende stekker. Geen hobbywerk
ik zou idd ook gewoon wachten op een plug and play stekker en niet hobbyen ....lijkt me niet wenselijk als je nog moet gaan rommelen voordat het werkt...maar wel goed nieuws dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-10 08:21
Yes en oranje remklauwen en wat kleine oranje details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik heb gisteren de Sport Mode weer geprobeerd, maar hij is enorm trager geworden dan voorheen...voorheen wanneer je het gaspedaal indrukt dan was het echt een Knalskanon...nu lijkt die wat terughoudender...heeft iemand dit ook ervaren met de Zeekr 001 1.1 Update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinx
Lostson schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:06:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utyVsXN0jWQcatIAvIUU9On1MCk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LnwL1ciIKISLoB79STRXncF2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:56:
ik heb gisteren de Sport Mode weer geprobeerd, maar hij is enorm trager geworden dan voorheen...voorheen wanneer je het gaspedaal indrukt dan was het echt een Knalskanon...nu lijkt die wat terughoudender...heeft iemand dit ook ervaren met de Zeekr 001 1.1 Update?
One pedal aanstaan? Dat is namelijk bekende bug icm OS 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

spidertje schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:57:
[...]

One pedal aanstaan? Dat is namelijk bekende bug icm OS 1.1
ja die staat aan...oh dus je moet one pedal uitzetten als je in sport stand staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ok nice hopelijk zal het eindresultaat mooi zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:04:
[...]

ja die staat aan...oh dus je moet one pedal uitzetten als je in sport stand staat?
Sinds OS 1.1 wel idd.

Gaat exact met de software zoals verwacht, te kleine stapjes vooruit en weer eentje terug ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

spidertje schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:27:
[...]

Sinds OS 1.1 wel idd.

Gaat exact met de software zoals verwacht, te kleine stapjes vooruit en weer eentje terug ook.
hmm wel beetje jammer dat het dan nergens staat aangegeven dat je dan niet full power hebt...maar dat moet je maar weer net weten (one pedal uit) en dan full power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:54:
[...]

hmm wel beetje jammer dat het dan nergens staat aangegeven dat je dan niet full power hebt...maar dat moet je maar weer net weten (one pedal uit) en dan full power...
Als men alle bugs en foutjes moet melden dan heeft wel een data center nodif om dat te kunnen publiceren vrees ik…… :P :P :P

Zeekr is een premium marketing label, die melden geen bugs _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

spidertje schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:27:
[...]

Sinds OS 1.1 wel idd.

In de vorige versie stond one pedal vlgns mij altijd uit in de sportstand (die ik overs nooit gebruik). Die kon je ook niet aan zetten bij ‘sport’.

Op verzoek van rijders is het kunnen aanzetten van one pedal toegevoegd. Blijkbaar heeft dan effect op de performance.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
Daveypayvey schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:22:
[...]

In de vorige versie stond one pedal vlgns mij altijd uit in de sportstand (die ik overs nooit gebruik). Die kon je ook niet aan zetten bij ‘sport’.

Op verzoek van rijders is het kunnen aanzetten van one pedal toegevoegd. Blijkbaar heeft dan effect op de performance.
Dit zou het echter voor accelaratie niet moeten hebben. One pedal werkte perfect bij mijn model 3 Performance, die stond altijd in sportstand. Toch remde ik 90% van de tijd middel regeneratie. Hoogstens bijremmen met de echte remmen.

Dus one pedal zou prima optioneel naast sportstand moeten kunnen en zou geen of-of situatie moeten zijn. Tenslotte betreft het enkel het leunen op de motor ipv de remmen, maar bij accelaratie zou je geen verschil moeten merken.

Volgens mij had enkel 'Track mode' op de model 3 alles standaard uitstaan, wellicht voor het meer sportieve gevoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:19
Je kunt een Tesla op dit vlak niet helemaal vergelijken, want een Tesla heeft geen blended braking, bijna alle andere elektrische auto's wel.

Met OPD uit of op een laag niveau bedient het rempedaal niet de schijfremmen, maar de regeneratie. Pas als er onvoldoende regeneratievermogen is gaan de schijfremmen meedoen. Dit heeft een Tesla niet, ik heb nog steeds het vermoeden dat Tesla blended braking niet goed onder de knie kreeg en men toen maar OPD als een feature is gaan hypen.

Los daarvan zou een sportstand en opd aan prima samen moeten kunnen gaan, wel is het zo dat bij opd aan het eerste stuk van het gaspedaal "dood" aanvoelt bij het wegrijden (dat deel wordt benut om de regeneratie te regelen), wat je bij opd uit natuurlijk niet hebt. Een verschil in gaspedaal gevoel zal er dus altijd zijn.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

ruudhermans78 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:52:
[...]

Dus one pedal zou prima optioneel naast sportstand moeten kunnen en zou geen of-of situatie moeten zijn. Tenslotte betreft het enkel het leunen op de motor ipv de remmen, maar bij accelaratie zou je geen verschil moeten
Eens!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuceboss
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:29
Laatst even in het experience center in Amsterdam geweest en in de Performance en de Privilige gezeten. Ik moet zeggen dat ik de subwoofer in de Performance behoorlijk miste.

Zijn er mensen die al een subwoofer aftermarket bijgeplaatst hebben? Ik heb geen zin om de stap te maken van Performance naar Privilige voor alleen een sub...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentHalsema
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-05 18:01
Geluid in de privilege is vele malen beter inderdaad, dat was een minpunt voor mij, de performance had voor dat geld ook gewoon een sub moeten hebben.
Aftermartket niet naar gekeken. Kon gelukkig voor de privilege gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Grappig, ik was zelf van mening dat juist het privilege onderstel de grootste meerwaarde zou hebben.
Je zou toch zeggen dat bij een luxe auto het standaard geluidssysteem ook al in orde is.
(disclaimer, ik heb in nog geen enkele 001 gezeten of gereden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinx
mitsumark schreef op zondag 26 mei 2024 @ 16:20:
Grappig, ik was zelf van mening dat juist het privilege onderstel de grootste meerwaarde zou hebben.
Je zou toch zeggen dat bij een luxe auto het standaard geluidssysteem ook al in orde is.
Het geluid van de standaard uitvoering is echt bagger, de KIA EV6 is dan een stuk beter. De privilege moet je echt nemen die is echt een stuk beter in vering en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

mitsumark schreef op zondag 26 mei 2024 @ 16:20:
oh ja 100% alhoewel ik zelf geen ervaring heb met het onderstel + Sound system van de Performance en RWD versie...
denk ik wel dat het puur persoonlijke smaak is...de ene vind de Performance versie geluid DIKKE PRIMA...terwijl de andere subwoofer knallen mist...het is maar wat je oren eisen zeg maar

vaak is het voor de meeste main stream mensen meer dan prima (als je niet perse hoeft te knallen in je auto)

maar als je van een EV vandaan komt die Luchtvering en een degelijke sound installatie had dan is de Privilige edition een no brainer...de meeste mensen gaan voor de RWD of de Performance puur omdat het lagere leaseprijs is (maar dat is ook een bewuste keuze natuurlijk) 100-200 euro per maand meer betalen omdat je perse luchtvering en goede sound wilt (daar kun je natuurlijk een hoop andere leuke dingen mee doen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19-09 08:19
(jarig!)
Lostson schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:29:
[...]

oh ja 100% alhoewel ik zelf geen ervaring heb met het onderstel + Sound system van de Performance en RWD versie...
denk ik wel dat het puur persoonlijke smaak is...de ene vind de Performance versie geluid DIKKE PRIMA...terwijl de andere subwoofer knallen mist...het is maar wat je oren eisen zeg maar

vaak is het voor de meeste main stream mensen meer dan prima (als je niet perse hoeft te knallen in je auto)

maar als je van een EV vandaan komt die Luchtvering en een degelijke sound installatie had dan is de Privilige edition een no brainer...de meeste mensen gaan voor de RWD of de Performance puur omdat het lagere leaseprijs is (maar dat is ook een bewuste keuze natuurlijk) 100-200 euro per maand meer betalen omdat je perse luchtvering en goede sound wilt (daar kun je natuurlijk een hoop andere leuke dingen mee doen :*)
Geluid heeft niet zozeer met 'knallen' te maken. Het geluid van de LR/performance is echt onder de maat en klinkt hol en blikkerig. De Privilege klinkt stukken beter en komt in de buurt van het geluid van de Tesla (premium sound). Maar er zijn betere audio installaties. De luchtvering is echt een plus en maakt het een beter rijdende auto in mijn beleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
Het is maar net waar je standaard ligt. Voor mij is een auto een auto en geen hifi-set. Het geluid in mijn LR voldoet meer dan prima met de handmatige instellingen. Je merkt dat de situering van het geluid ook echt mega verschil maakt.
De LR heeft echt geen slechter geluid dan de V60 of de 3-serie die ik hiervoor reed.
Maar nogmaals, ik ben geen audiosnob.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Ik ben wel zo'n audiosnob (al noem ik het audiofiel ;-) ).

Gecombineerd met Tidal (master) vind ik het geluid van de Privilege geweldig. Ik geniet dagelijks van de geluidsweergave. Bijna net zo mooi als thuis..

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-10 11:05
deuceboss schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:18:
Laatst even in het experience center in Amsterdam geweest en in de Performance en de Privilige gezeten. Ik moet zeggen dat ik de subwoofer in de Performance behoorlijk miste.

Zijn er mensen die al een subwoofer aftermarket bijgeplaatst hebben? Ik heb geen zin om de stap te maken van Performance naar Privilige voor alleen een sub...
Ik ben het nog steeds van plan. Zit alleen een beetje met de plaatsing van de box icm de 'dubbele bodem' achterin de LR. @El Fuego heb jij het al laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Alex_N schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:26:
[...]

Ik ben het nog steeds van plan. Zit alleen een beetje met de plaatsing van de box icm de 'dubbele bodem' achterin de LR. @El Fuego heb jij het al laten doen?
misschien zo'n platte subwoofer ofzo die in de bodem kan? ik weet niet of die bestaan...maar dat zou wel perfect zijn dan behoud je alle plek aan de bovenkant (Kofferbak)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
ruudhermans78 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:52:
[...]

Dit zou het echter voor accelaratie niet moeten hebben. One pedal werkte perfect bij mijn model 3 Performance, die stond altijd in sportstand. Toch remde ik 90% van de tijd middel regeneratie. Hoogstens bijremmen met de echte remmen.
(excuses dubbelpost, zag het antwoord ook al staan)
Ik heb de one pedal altijd uitstaan, maar als ik rem (met het rempedaal) doet hij dat gewoon met regeneratie. Tenzij ik echt hard moet remmen. Ik vind dat de ZEEKR die overgang overigens ook echt naadloos heeft weten te implementeren.

[ Voor 4% gewijzigd door HDoc op 27-05-2024 10:28 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-10 15:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xs8uNmREBofig_Gu8B0K24vi4VA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XODMm9wPXPdzBpjqmkrBu4gq.jpg?f=fotoalbum_large

Auto in de wrap 🙏
Wanneer mensen t eind resultaat willen zou ik die van de week wel even posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Rokz schreef op maandag 27 mei 2024 @ 17:12:
[Afbeelding]

Auto in de wrap 🙏
Wanneer mensen t eind resultaat willen zou ik die van de week wel even posten!
Graag!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

weet iemand waar je het goedkoopst kunt snelladen? in regio utrecht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:19
Lostson schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:13:
weet iemand waar je het goedkoopst kunt snelladen? in regio utrecht?
Kun je beter in het juiste topic vragen, is niet uniek voor de 001 [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 12-07 17:45

Ja, ik heb het bij Ali gekocht om dezelfde redenen die jij noemt. Paste echter voor geen meter, dus direct toedeledokie in de afvalcontainer. Heb niet eens de moeite genomen het terug te sturen. Zelfde verhaal gold voor de “stickers” ter bescherming van het krasgevoelige kunststof van de portieren. Blijkbaar is de aftermarket maatvoering in China niet zo nauwkeurig…….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
Alex_N schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:26:
[...]

Daar loop ik ook tegenaan, aangezien ik de extra ruimte in de kofferbak nu nog goed kan gebruiken vanwege het feit dat er regelmatig een vouwfiets achterin ligt. Heb vanwege een vertraagde oplevering van onze nieuwbouwwoning nog geen laadvoorziening thuis en dan is zo’n vouwfiets verdomd handig om niet terug te hoeven lopen van de openbare laadpaal in het dorp naar ons huis….. Ben het echter ook nog steeds van plan, want het standaard geluid van de LR is m.i. onder de maat. Maakt overigens wel erg uit welke bron je gebruikt. DAB of online, maakt al veel uit.

[ Voor 9% gewijzigd door El Fuego op 28-05-2024 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-10 09:07
Ik kan de V2L adapter voor de X via AliExpress bestellen.
niekvanprooijen in "Zeekr X Ervaringen"
Vraag is of dit ook werkt op de 001. Iemand in de buurt van Groningen stad met een 001 zodat we dit kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:43
niekvanprooijen schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:11:
Vraag is of dit ook werkt op de 001. Iemand in de buurt van Groningen stad met een 001 zodat we dit kunnen testen?
Wat een leuk idee! Ik woon helaas niet daar… maar ben wel heel benieuwd.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Daveypayvey schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:15:
[...]

Ik heb er een van Tesla gekocht van rubber (bij TEMU of ALI). Was voor beide laadpoorten, maar ik heb de 2 delen van elkaar losgeknipt).
ik heb zoiets gekocht. Bovenste en onderste deel van elkaar losgeknipt met een gewone schaar. Is van relatief zacht rubber.

Goedkoop en werkt prima!

https://www.temu.com/nl/v..._1716969414202_xrvl4e2njm

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-10 11:05
niekvanprooijen schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:11:
Heb ik (of een exacte kopie). Doet nix. Maar ik zit dan ook nog op 1.0.2d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-10 09:07
Alex_N schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:43:
[...]

Heb ik (of een exacte kopie). Doet nix. Maar ik zit dan ook nog op 1.0.2d.
Heb je de 2700 Ohm variant? Zo ja, heb je die zelf aangepast?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Gisteren kreeg ik een reactie van Zeekr Europe op mijn 1.1 YouTube video test. ze vonden het leuk om te zien.
dus wellicht kunnen ze wat met de feedback die ik in de video had gegeven :-)

Alles om de Zeekr 001 te verbeteren (Software wise) is een Win voor ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
El Fuego schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:23:
[...]

. Zelfde verhaal gold voor de “stickers” ter bescherming van het krasgevoelige kunststof van de portieren. Blijkbaar is de aftermarket maatvoering in China niet zo nauwkeurig…….
Oh echt? Da's ruk want die kick panels stonden hoog op mijn Ali lijstje. Damn. Baal ook wel van die krasgevoelige deuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Marshall schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:05:
[...]

Oh echt? Da's ruk want die kick panels stonden hoog op mijn Ali lijstje. Damn. Baal ook wel van die krasgevoelige deuren
oh dat is wel een goede feedback...dan hoef ik ze niet te bestellen...
wilde die kick door stickers bestellen, maar ja de afmetingen voor een chinese car vs. europa kunnen idd verschillen...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:23
5 sterren Euro NCAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
Lostson schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:18:
[...]
oh dat is wel een goede feedback...dan hoef ik ze niet te bestellen...
wilde die kick door stickers bestellen, maar ja de afmetingen voor een chinese car vs. europa kunnen idd verschillen...
Ik denk dat de afmetingen van de Chinese Zeekr 001 en de Europese variant wel hetzelfde zullen zijn. Alleen die producenten van aftermarket-spullen nemen het niet zo nauw met de maatvoering. Veel spullen bij Ali zijn van bedenkelijke kwaliteit. Geldt zeker niet voor alles hoor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Toch altijd wel grappig als mensen bij je auto blijven staan (parkeerplaats) en dan vragend aan hun partner aankijken...wat is dit voor auto?!?! het ziet er echt apart uit! HAHAHA
dat is wel de Thrill van de Zeekr 001...het is nieuw...dus niemand kent het

vooral als je in een tunnel rijdt dan dat verlichting van de zeekr is echt gaaf (blijf er enthousiast over de zeekr...)
wie heeft dit soort vibes ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
Lostson schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:33:
Toch altijd wel grappig als mensen bij je auto blijven staan (parkeerplaats) en dan vragend aan hun partner aankijken...wat is dit voor auto?!?! het ziet er echt apart uit! HAHAHA

vooral als je in een tunnel rijdt dan dat verlichting van de zeekr is echt gaaf (blijf er enthousiast over de zeekr...)
Zeker! Erg leuk die draaiende hoofden of vragende blik met een half rondje om de auto. Het wordt wel minder moet ik zeggen maar nog steeds merk ik het regelmatig. Gisteren bij een congres in Leusden nog in de parkeergarage dat een gesprek werd onderbroken toen ik lands reed :-)
Ik heb het ‘nadeel’ dat veel van mijn dagelijkse activiteiten plaats vinden in de W1 wijken van Breda waar men niet opkijkt van een Porsche of Landrover meer of minder. Maar vooral op andere plekken nog regelmatig bekijks en verbaasde blikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14:27

S60

Marshall schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:54:
[...]

Zeker! Erg leuk die draaiende hoofden of vragende blik met een half rondje om de auto. Het wordt wel minder moet ik zeggen maar nog steeds merk ik het regelmatig. Gisteren bij een congres in Leusden nog in de parkeergarage dat een gesprek werd onderbroken toen ik lands reed :-)
Ik heb het ‘nadeel’ dat veel van mijn dagelijkse activiteiten plaats vinden in de W1 wijken van Breda waar men niet opkijkt van een Porsche of Landrover meer of minder. Maar vooral op andere plekken nog regelmatig bekijks en verbaasde blikken.
Van de week in Duitsland ook bekijks. Daar had niemand van Zeekr gehoord. Na mijn vorige bezoek daar had iemand serieuze belangstelling, maar er schijnt in Berlijn een Zeekr Store geopend te worden. En de afstand tussen Berlijn en NRW vond hij net te groot...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
Lostson schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:33:

Helemaal 8)

Ben ook al meerdere keren in het wilde weg gewoon aangesproken.

[ Voor 5% gewijzigd door HDoc op 31-05-2024 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HDoc
Marshall schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:54:
[...]
Landrover, Porsche.. allemaal zoo afgezaagd. Wij hebben ook een Porsche maar ik rij het liefst in mijn ZEEKR.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marshall
Enorm afgezaagd
Ik zeg alleen dat men wel gewend is aan het feit dat er wat rondrijdt dat de aandacht trekt. Dat is wat ik bedoel, niks qua oordeel of mening over een van de genoemde merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

al blijf ik de Porsche Taycan erg mooi vinden...je ziet ze toch best vaak rijden...zag vandaag de Ferrari Superfast 812 rijden pff...wat een BEAST...

zag ook de Xpeng G9 Performance rijden vandaag...ook mooi maar ja totaal andere rijgedrag dan de zeekr 001...meer zweverig vond ik zelf...

Marshall misschien moet je maar een Ferrari Superfast 812 rijden hahaha dan gaan mensen anders piepen in jouw buurt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Laatst kwam er conculega naar me toe. Hij zei: ‘is die nep-Porsche van jou?’ 😳 (hij rijdt zelf in een fonkelnieuwe Range Rover Sport…. reed hiervoor een Velar.. zijn vrouw een Taycan.)

…. Ja, zo kijken zij naar onze auto’s….

Maar toen ie ff ging zitten was ie toch aangenaam verrast over het kwaliteitsgevoel dat de auto gaf.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

wat nep porsche :?

gelukkig is die wel anders gaan piepen na het aanschouwen van jouw interieur haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 23:29:
wat nep porsche :?

gelukkig is die wel anders gaan piepen na het aanschouwen van jouw interieur haha
Op zich heeft de man wel gelijk, auto lijkt behoorlijk veel op een van die Porsches.

Die rijden ook echt beter trouwens, en interieur van de Porsches vind ik staat op een hoger niveau dan Zeekr. Zijn ook flink wat duurder helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
Iemand al gelukt om een rij modus te bewaren onder je profiel?
Ik heb er eentje aangemaakt, maar hij start altijd met comfort...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VincentHalsema
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-05 18:01
spidertje schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:24:
[...]

Op zich heeft de man wel gelijk, auto lijkt behoorlijk veel op een van die Porsches.

Die rijden ook echt beter trouwens, en interieur van de Porsches vind ik staat op een hoger niveau dan Zeekr. Zijn ook flink wat duurder helaas.
Tja vergelijken met de panamera moet je niet doen, vanaf 161k..😂
Maar voor 65~ heb je toch een prachtige performance auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Brian12 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 17:10:
Iemand al gelukt om een rij modus te bewaren onder je profiel?
Ik heb er eentje aangemaakt, maar hij start altijd met comfort...
Kan (nog) niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

spidertje schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:24:
[...]

Ben jij wel eens tevreden in je leven? Dat Porsche duurder is dan Zeekr (en ook higher quality is) hoef je geen Sherlock Holmes voor te zijn.

Serieuze vraag: Heb je niet de verkeerde auto gekocht?
Ik vraag me dan toch af met wat voor auto je dan wel tevreden bent...Audi? Mercedes? VW? De duitsers zijn natuurlijk goede kwaliteit en bestaan al jaren op de markt...heb je die ook getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
Marshall schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:53:
Enorm afgezaagd
Ik zeg alleen dat men wel gewend is aan het feit dat er wat rondrijdt dat de aandacht trekt. Dat is wat ik bedoel, niks qua oordeel of mening over een van de genoemde merken.
Moderator: mogen we hier ook Porsche- en Landrovergrappen maken? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
Vraag: weet iemand of de auto ook opnames maakt als hij geparkeerd staat (net als Tesla)?

Vandaag heeft iemand een cadeautje achtergelaten...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FiB6-w8T5MIvZJLs1CE4wK50pic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uaHR9aP1WyRHuiNYGmHdCh0G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 30-09 20:12
Brian12 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:01:
Vraag: weet iemand of de auto ook opnames maakt als hij geparkeerd staat (net als Tesla)?

[Afbeelding]
Lekker dan.
Diepe krassen lk eraf of is het zwarte van de veroorzaker?
Bij het laatste gewoon polijstmiddel erop en even uitpoetsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 30-09 20:12
HDoc schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:44:
[...]

Moderator: mogen we hier ook Porsche- en Landrovergrappen maken? >:)
Heeft geen zin.
Die bestuurders hebben geen humor😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

[Afbeelding]
oh man...echt klote zeg
maar is de lak idd echt eraf? anders kan je idd proberen te polijsten en te minimaliseren...ik heb trouwens toch nog wel een tip voor je:
ik had vroeger op de Tesla Model S DIKKE Krassen die ik met een Kras kit zelf heb op kunnen lossen...dat waren behoorlijk dikke krassen zoals die van jou.

je kan even googlen naar Autolakopmaat en dan even mailen of ze Zeekr Autolak stiften hebben voor de Electric Blue kleur...ik zag zo 1-2-3 niet dat de kleur beschikbaar was...maar misschien kunnen ze dat wel voor je mengen.

In overall is mijn ervaring met dat Easy Repair kit echt HEEL GOED. je krijgt een flesje paint, Polijstmiddel en een blokje zodat je dit kunt polijsten...dus je vult de kras echt met het originele paint (je ziet echt bijna de kras niet meer)

Is het proberen waard...in plaats van dat je weer naar de reparateur moet voor duizenden euro's....ik was voro zo'n repair kit denk 40 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:33

[Afbeelding]
Sentry mode is er nog niet helaas. Komt er wel aan (https://www.zeekr.eu/ota/2024-1), maar daar heb je nu natuurlijk niets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
Lostson schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:20:
[...]

oh man...echt klote zeg
maar is de lak idd echt eraf? anders kan je idd proberen te polijsten en te minimaliseren...ik heb trouwens toch nog wel een tip voor je:
ik had vroeger op de Tesla Model S DIKKE Krassen die ik met een Kras kit zelf heb op kunnen lossen...dat waren behoorlijk dikke krassen zoals die van jou.

je kan even googlen naar Autolakopmaat en dan even mailen of ze Zeekr Autolak stiften hebben voor de Electric Blue kleur...ik zag zo 1-2-3 niet dat de kleur beschikbaar was...maar misschien kunnen ze dat wel voor je mengen.

In overall is mijn ervaring met dat Easy Repair kit echt HEEL GOED. je krijgt een flesje paint, Polijstmiddel en een blokje zodat je dit kunt polijsten...dus je vult de kras echt met het originele paint (je ziet echt bijna de kras niet meer)

Is het proberen waard...in plaats van dat je weer naar de reparateur moet voor duizenden euro's....ik was voro zo'n repair kit denk 40 euro kwijt.
Thanks ik ga dat proberen!

Ja het is een beetje van beide, zwart van zijn auto en zwart van mijn bumper.

Ik had gehoopt de kl**tzak te kunnen pakken met de camera beelden, maar dat zit er helaas niet in... Grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Balen man!! Delen zijn van kunststof denk ik, dus wellicht is alleen polishen goed mogelijk.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinx
Pure jaloezie

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:42:
[...]

Ben jij wel eens tevreden in je leven? Dat Porsche duurder is dan Zeekr (en ook higher quality is) hoef je geen Sherlock Holmes voor te zijn.

Serieuze vraag: Heb je niet de verkeerde auto gekocht?
Ik vraag me dan toch af met wat voor auto je dan wel tevreden bent...Audi? Mercedes? VW? De duitsers zijn natuurlijk goede kwaliteit en bestaan al jaren op de markt...heb je die ook getest?
VW is niet mijn merk, Mercedes maakt eigenlijk geen behoorlijke ev en Audi gaat dat nu pas doen met de Q6.

Mooi is anders maar lijkt niet echt verkeerd te worden ook als je de nieuwe Macan bekijkt en leest en ziet hoe goed die auto rijdt.

Wie weet wordt het nog wat met de Duitsers in EV land.

Kijk zodra er een Italiaanse auto op het Stellantis large platform gaat komen dan is de kans heel groot dat ik daar weer naar toe ga.

Dat platform ziet er technisch interessant uit en zal normaal gesproken stijlvolle Italiaanse autos opleveren met moderne techniek.

Op zich zijn merken als Nio, Xiomi of Avatr technisch ook interessant. Zien er vaak goed uit bovendien en zeekr Nio levert goede kwaliteit. Had ik wellicht nu beter kunnen doen, maar goed dat is een koe in de kont kijken….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
spidertje schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:38:
VW is niet mijn merk, Mercedes maakt eigenlijk geen behoorlijke ev en Audi gaat dat nu pas doen met de Q6.
Een 2e hands EQS 450+ lijkt me anders behoorlijk, kost hetzelfde als een nieuwe 001 privilege, ik tijfel nog (ook over meer/andere auto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

mitsumark schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:19:
[...]

Een 2e hands EQS 450+ lijkt me anders behoorlijk, kost hetzelfde als een nieuwe 001 privilege, ik tijfel nog (ook over meer/andere auto's).
hetzelfde geldt voor een tweedehandse Porsche Taycan als ik op Autotrack kijk dan gaan de meeste (goede) tweedehandse voor 70.000 euro eruit (en dan ook nog eens 80.000km op de teller zoiets) best wel jammer dat het zo veel kost die premium merken Audi Etron GT hetzelfde verhaal.

de EQS heb ik trouwens ook serieus naar gekeken (ook de facelift Tesla Model S), maar de start prijzen waren al dusdanig hoog...dat kijken geen zin meer had. NIO ET7 was ook te duur overigens...ik denk dat BYD en Zeekr wel de prijsvechters waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:24
Brian12 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:52:
[...]

Thanks ik ga dat proberen!

Ja het is een beetje van beide, zwart van zijn auto en zwart van mijn bumper.

Ik had gehoopt de kl**tzak te kunnen pakken met de camera beelden, maar dat zit er helaas niet in... Grrr
Lijkt meer op een fietser die tegen je auto heeft gezeten dan een auto. Dan heb je sowieso niets aan je camera beelden.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

weet iemand of er later een functie komt zoals je dat bij de tesla apps ook hebt (auto naar voren en achteren besturen via de app)

kan wel eens handig zijn als iemand mega dicht tegen jou hebt geparkeerd...dan kun je hem een klein beetje naar voren halen zodat jij kan instappen...ik zag het niet zo snel op de Mobile App...denk dat het er nog niet is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Lostson schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:23:
weet iemand of er later een functie komt zoals je dat bij de tesla apps ook hebt (auto naar voren en achteren besturen via de app)

kan wel eens handig zijn als iemand mega dicht tegen jou hebt geparkeerd...dan kun je hem een klein beetje naar voren halen zodat jij kan instappen...ik zag het niet zo snel op de Mobile App...denk dat het er nog niet is
Dit kan straks toch met de keyfob?
Althans, als die hetzelfde is als van de X. Daar staat de voor- en achterwaardse beweging op
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6cwnof613sFH2AVLRTJfcNJuM4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EblqqmaCJYvFcZYkwfpC5HKK.png?f=user_large.
Maar hoe (en wanneer) het gaat werken is nog niet duidelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door BPi op 05-06-2024 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

BPi schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:57:
[...]

Dit kan straks toch met de keyfob?
Althans, als die hetzelfde is als van de X. Daar staat de voor- en achterwaardse beweging op
[Afbeelding].
Maar hoe (en wanneer) het gaat werken is nog niet duidelijk.
Hmm interesting icoontje...daar lijkt het wel op alleen hoe je dit dan moet besturen?
misschien als je op de knop drukt je de bovenste en onderste knop dan als naar voren en achteren moet zien.(aangezien daar de pijltjes naar voren en achteren staan) fingers crossed dat het dat is...

[ Voor 6% gewijzigd door Lostson op 05-06-2024 17:05 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 47 Laatste