Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Thnx Zeekr!
Zeekr 001 Privilege 2024
Drukke week gehad, nog niet verhuisd dus veel voudig de tesla laadpalen gebruikt!
Die bevallen me prima, prijs kwaliteit gewijs… dat is nogal anders met andere merken die t dubbele rekenen…
Maar hey we krijgen er een bij huis dus dat komt goed!
Verder een genot om in de auto te rijden. Rijdt heerlijk, alleen de systemen man kan niet wachten op de update…
Range is prima voor de ritten die ik veel zou gaan doen. Dus ook daar niks over te klagen.
Had alleen meer van t geluid verwacht. Vind m nog niet heel zuiver klinken. (Ik rij de privilege) iemand goeie instellingen voor t geluid?
En man wat blaast die snel naar die 200 op de Duitse snelweg, je bent er zo, en je hebt lang niet door dat je dan al zo snel aan t rijden ben. Ja aan de batterij 😜
Voor de rest leuke extra’s erop, t werkt maar of t nou allemaal nodig is. Tijd zal t leren.
Ook vrijdag in Zeist geweest. 's Ochtends gebeld, kon gewoon even langskomen. Aldaar vrijwel direct geholpen, na half uurtje was er het een en ander gedaan, tegelijk ook de sleutel geüpdate en klaar voor de "grote" update. Deze na thuiskomst uitgevoerd, zonder enkel probleem.Ecological schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:44:
Net weer heerlijke service gehad in Zeist. Was heengereden want was toch in de buurt en natuurlijk heerlijk weer om even te cruisen.
Goede service dus weer!
De avatar is een echte foto..
Ik heb ook de Privilege. Heb de hoge en de middentonen in de equalizer op 100%. En de bas op 75%Rokz schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:37:
Eerste 1250 km erop zitten in een week!
Had alleen meer van t geluid verwacht. Vind m nog niet heel zuiver klinken. (Ik rij de privilege) iemand goeie instellingen voor t geluid?
Gebruikt wel Tidal (hi res) via AppleCarPlay en het geluid is Super. Ik heb ook de Tidalapp via de Zeekrstore gedownload, maar op de een of andere manier klinkt het via AppleCP beter.
Wellicht omdat ik via Apple voor de hoogste kwaliteit heb gekozen.
En nu ik dit typ ☺️, misschien kan ik dat ook instellen op de Tidal app in de Zeekr. Zal straks even kijken.
Update: ook de Tidalapp uit de Zeekrstore stond op geluidskwaliteit ‘Master’. Misschien zit het ‘tussen’ mijn oren.
Wat wel fijn is in 1.1 is dat het volume naar beneden gaat als je de deur opent. En weer terug naar het eerdere geluidsniveau als de deur weer gesloten is. Fijn voor de buren!
[ Voor 16% gewijzigd door Daveypayvey op 12-05-2024 13:59 . Reden: Uitgebreid ]
Zeekr 001 Privilege 2024
Yes, precies dezelfde configuratie en versie sw, fingers crossed👍🏼Daveypayvey schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 23:40:
Mijn update van 1.02e naar 1.1 is zojuist volledig zonder problemen verlopen. Privilege met trekhaak.
Thnx Zeekr!
Zuignap tablet houder
Met een volwaardige tablet zit hij dan ook precies op een mooie hoogte, met een klein scherm is het misschien wat te hoog. Voor mij gaat dit werken, aangezien ik ze toch niet permanent in m'n auto wil hebben, maar alleen op hele lange ritten. Alleen het kleine geleidertje op de stoel blijft dan in principe zitten, al zou je die ook nog weer weg kunnen halen en opnieuw kunnen plakken met 3m tape.
[ Voor 6% gewijzigd door Windom Earle op 13-05-2024 15:33 ]
Lage onderrug gaat op elke stand toch wel moeilijk doen en ik vermoed dat het komt door de massageknobbels in de stoel. Als ik dat geweten had had ik toch niet de privilege genomen. Na ca 1uur rijden is het echt oncomfortabel of herkend niemand dit?
Verder ben ik op zoek naar een wheel nudge zoals ik had bij tesla, het continue aan het stuur trekken bij zelfrijdend op de snelweg is erg irritant. Iemand al gevonden?
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
https://www.autovisie.nl/...sche-auto-voor-nederland/
Kan ik de laadcurve eruit halen? Kan wel even kijken voor je.Ecological schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:43:
Heeft iemand al een paar keer snelgeladen en een grafiekje van de laadcurve gemaakt toevallig?
:strip_exif()/f/image/opsEJy5IYRH87sCp1YwZNT6d.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel de beloofte 200kw gehaald
Volgens mij alleen met obd? Daarom is er ook nog weinig informatie over. En ook omdat we met onze grote range minder moeten snelladen dan anderen.Rokz schreef op maandag 13 mei 2024 @ 22:26:
[...]
Kan ik de laadcurve eruit halen? Kan wel even kijken voor je.
[Afbeelding]
Wel de beloofte 200kw gehaald
https://evkx.net/models/z...vilege_awd/chargingcurve/
Komt redelijk overeen met mijn eigen ervaring op lange ritten - op dat 200+ segment na, dan.
[ Voor 20% gewijzigd door Alex_N op 13-05-2024 23:11 ]
Het Zeekr laaddisplay gaf voor het eerst overigens een range van 500 km bij 80 procent; aardig wat bergaf gereden.
:strip_exif()/f/image/OXWLUNokGsxC496LnLXUwuy7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door EV angelist op 14-05-2024 00:58 ]
Ik kan alleen voor mezelf praten uiteraard, maar de 1.1 update heeft voor mij vrijwel alle dagelijkse irritatie punten opgelost. Er zijn zeker nog zaken die beter kunnen, maar zo blijft er altijd wat te wensen. Ik heb 5 jaar in een Volvo V60 gereden en die had ook een aantal softwarematige verbeterpuntjes, die nooit aangepakt zijn in die tijd. Toch was het een hele fijne auto. Als ik nu dan zie dat ze bij Zeekr binnen een half jaar de belangrijkste pijnpunten hebben aangepakt, dan verwacht ik dat het de komende jaren zeker verder fijngeslepen zal worden.krisje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:27:
Nog 6 weken en dan krijg ik mijn LR. Ben heel benieuwd naar de ervaringen met de update 1.1. ik lees er weinig over in dit forum. Blijkbaar is iedereen zeer tevreden.
In vrijwel alle nieuwe elektrische auto's (niet alleen Chinese) zal je datzelfde tegenkomen. Alle producenten willen zoveel mogelijk euro NCAP sterren binnenhalen. Daar zijn al die piepjes voor nodig. De producent mag vervolgens die piepjes niet automatisch voor je uitschakelen, dus dat zul je zelf moeten doen.Herax10NL schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:12:
Ik ben ook vast aan het rondkijken naar een volgende (lease)auto. Je leest en hoort veel over de veiligheidspiepjes in de Aziatische auto's. Hoe zit dit bij de Zeekr 001? Ik heb namelijk geen zin in continu gepiep als ik even naar het scherm kijk of van baan ga wisselen (om maar wat te noemen).
Zeekr heeft daar nu in de 1.1 update een nette oplossing voor toegevoegd, door drie 'tegels' in het snelmenu toe te voegen, waarmee je alle irritante piepjes in één keer kan uitschakelen.
Over de piepjes, ik zet ze ook uit omdat het gewoon nog niet goed werkt, maar ik hoop wel dat iedereen verkeersveiligheid serieus neemt, juist met onze gigantisch snelle bak
Haha, ik zet ze juist uit voor de veiligheid, want de lane assist gooit je gewoon spontaan opzij terwijl er tegenliggers aankomen (voornamelijk op die wegen zonder lijn en met fietsstroken aan beide kanten.Ecological schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:41:
De 1.1 update is top, ik mis alleen nog v2l en YouTube.
Over de piepjes, ik zet ze ook uit omdat het gewoon nog niet goed werkt, maar ik hoop wel dat iedereen verkeersveiligheid serieus neemt, juist met onze gigantisch snelle bak
Jep, dat is ook de reden dat ik ze uit doe!Windom Earle schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:43:
[...]
Haha, ik zet ze juist uit voor de veiligheid, want de lane assist gooit je gewoon spontaan opzij terwijl er tegenliggers aankomen (voornamelijk op die wegen zonder lijn en met fietsstroken aan beide kanten.
Ja ik ben ook erg tevreden met 1.1. De punten die voor mij zijn verbeterd zijn:krisje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:27:
Nog 6 weken en dan krijg ik mijn LR. Ben heel benieuwd naar de ervaringen met de update 1.1. ik lees er weinig over in dit forum. Blijkbaar is iedereen zeer tevreden.
- De waarschuwingspiepjes kan je nu heel snel uitzetten
- De adaptive cruise control werkt nu eigenlijk zoals je mag verwachten
- Je kan het automatisch ontgrendelen en vergrendelen bij respectievelijk aan komen lopen en weglopen uitzetten.
- De ZEEKR app store werkt nu en er staan ook een paar apps in
Quirks die ik nog zie:
- de kwaliteit van het audiosysteem vind ik wat matig. Heb de Eq behoorlijk aan moeten passen (veel te scherpe hoge tonen) en heb ook het gevoel dat een DSP teveel zijn best doen om het geluid “ruimtelijk” te maken op een manier die ik niet prettig vind luisteren. Hoop dat er wat meer audio opties in toekomstige updates komen.
- kaarten: in standaard kaartweergave worden bij mij alleen snelwegen en N wegen weergegeven.
- navigatie: bij elke rit moet audiobegeleiding uitgezet worden. In bijna alle auto’s die ik de laatste 2 jaar gereden heb (dat zijn er 5) was dat een ‘global’ option.
- meldingen flitsmeister via carplay worden maar half doorgegeven
Als er tips zijn om bovenstaande aan te passen of verbeteren, hoor ik het graag! Ik heb het tot nu toe niet kunnen vinden.
Verder zie ik volgens mij ook nog geen mogelijkheid voor een sentry mode en heb ik de locatie van de SDkaart nog niet kunnen vinden, dit om eventuele opnames over te kunnen zetten.
Ook hier tips welkom!
Bovenstaande mag de pret niet drukken, ik vand het een prachtige en fijn rijdende wagen!
Ik meld trouwens ook dat bij R, auto hold niet werkt. Dat zou wel moeten zijn.
Al gebruik ik nu vooral Waze.
Ook het geluid valt mij wat tegen en precies ook het uitzetten van de Audio wat steeds moet.RobB_W schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:44:
Ik heb er inmiddels 1.000 km opzitten met mijn nieuwe LR. Heerlijke wagen en een mooie upgrade vanaf een Polestar 2, vond ik overigens ook een zeer fijne auto. Na 2 dagen kreeg ik de 1.1 update en was daar gelijk erg blij mee. Software voelt meer volwassen aan.
Quirks die ik nog zie:
- de kwaliteit van het audiosysteem vind ik wat matig. Heb de Eq behoorlijk aan moeten passen (veel te scherpe hoge tonen) en heb ook het gevoel dat een DSP teveel zijn best doen om het geluid “ruimtelijk” te maken op een manier die ik niet prettig vind luisteren. Hoop dat er wat meer audio opties in toekomstige updates komen.
- kaarten: in standaard kaartweergave worden bij mij alleen snelwegen en N wegen weergegeven.
- navigatie: bij elke rit moet audiobegeleiding uitgezet worden. In bijna alle auto’s die ik de laatste 2 jaar gereden heb (dat zijn er 5) was dat een ‘global’ option.
- meldingen flitsmeister via carplay worden maar half doorgegeven
Als er tips zijn om bovenstaande aan te passen of verbeteren, hoor ik het graag! Ik heb het tot nu toe niet kunnen vinden.
Verder zie ik volgens mij ook nog geen mogelijkheid voor een sentry mode en heb ik de locatie van de SDkaart nog niet kunnen vinden, dit om eventuele opnames over te kunnen zetten.
Ook hier tips welkom!
Bovenstaande mag de pret niet drukken, ik vand het een prachtige en fijn rijdende wagen!
Met z’n allen maar feedback hierover geven?
En de sd kaart slot, die zocht ik ook al

Heb zelf een RWD en bij mij werkt auto hold prima. Ik heb wel gemerkt dat hij soms niet pakt als je al te subtiel het rempedaal gebruikt. Als ik dan het pedaal ietsje harder indruk pakt hij hem wel. En de setting blijft ook aan staan.Ecological schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:19:
Ik meld trouwens ook dat bij R, auto hold niet werkt. Dat zou wel moeten zijn.
Werkt die ook in reverse? In drive werkt die prima idd.HDoc schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 06:34:
[...]
Heb zelf een RWD en bij mij werkt auto hold prima. Ik heb wel gemerkt dat hij soms niet pakt als je al te subtiel het rempedaal gebruikt. Als ik dan het pedaal ietsje harder indruk pakt hij hem wel. En de setting blijft ook aan staan.
Op zich niet zo vervelend, even een aantal zaken opnieuw instellen.
Wat wel heel vervelend is, is dat ik de spiegels niet meer kan instellen.
De button "Spiegel" licht niet op in het menu en reageert niet op aanraken.
De spiegels bewegen nu automatisch naar beneden bij achteruit rijden en dit wil ik z.s.m. uitschakelen.
Iemand dit ook weleens meegemaakt en wat zou de oplossing zijn?
Software is trouwens up to date..
:strip_exif()/f/image/Xm4BunThTIT02cCNstXAPUt4.jpg?f=fotoalbum_large)
Opgelost! Zeekr had z'n dag niet...Alex_N schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:21:
Ook gehad, even een reset middels de volumeknop doen.
Ander ding dat me opviel was dat de walk away lock uit stond nu en hij lijkt wat trager te reageren, waardoor ik even met minder vertrouwen van de auto weg loop. Overigens heb ik nog nooit 5g actief gezien in de auto. Vrijdag komt er iemand van Zeekr langs voor de diffuserplate (die niet helemaal goed gemonteerd was) en die kijkt hier dan ook naar.
Vooral erg tevreden tot zover.
Had ik direct na de upgrade ook, maar dat lijkt inmiddels weer gewoon 'normaal' te zijn. Of het voelt nu gewoon normaal.ruudhermans78 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:48:
Ander ding dat me opviel was dat de walk away lock uit stond nu en hij lijkt wat trager te reageren, waardoor ik even met minder vertrouwen van de auto weg loop.
Had ik ook niet, maar de laatste tijd tijdens diverse ritten af en toe 5G in beeld gezien, al wel vooral op plekken waar ik juist niet zou verwachten ...ruudhermans78 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:48:
Overigens heb ik nog nooit 5g actief gezien in de auto.
Ben benieuwd
Waar bestaat die voorbereiding uit? Is dit de LR/trekhaak module update waarvoor je naar Zeist moet?Marshall schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:25:
Auto als het goed is voorbereid vanmiddag. Update zal nu gepushed worden als het goed is.
Ben benieuwd
[ Voor 11% gewijzigd door Alex_N op 15-05-2024 18:46 ]
Er is trouwens een instelling waarbij je kunt kiezen voor 'verminderde bewaking' mocht je hem ook ooit op een helling willen parkeren.
Weet overigens niet of dit altijd aan te raden is......
Die verminderde bewaking dacht ik in te moeten schakelen als de hond in de auto achter bleef. Is ie daar dus niet voor? Haha
Volgens mij is die daar inderdaad ook voor (hij staat ook bij de presence detectie). Hoop dat het is dat als je een vlieg in de auto hebt en er niet uit krijgt, je alarm niet afgaat, had ik ooit tot 3x op avond in de Tesla.Marshall schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:54:
Goede tip.
Die verminderde bewaking dacht ik in te moeten schakelen als de hond in de auto achter bleef. Is ie daar dus niet voor? Haha
En voor op de boot naar Engeland (hellingdetectie), hoop ik 😉ruudhermans78 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:57:
[...]
Volgens mij is die daar inderdaad ook voor (hij staat ook bij de presence detectie). Hoop dat het is dat als je een vlieg in de auto hebt en er niet uit krijgt, je alarm niet afgaat, had ik ooit tot 3x op avond in de Tesla.
Als dat zo is, dan is het wel wat lastiger met het nieuwe coalitie akkoord.
[ Voor 5% gewijzigd door Ecological op 16-05-2024 12:40 ]
Klopt iddEcological schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:39:
De ADAS van Zeekr stopt toch op 130? Ik rij niet zo vaak 's avonds, dus ik weet het eigenlijk niet meer zeker.
:fill(white):strip_exif()/f/image/kro251NkX8bYQS4o7UFYPf51.png?f=user_large)
Waarom dan? Als het werkt op 130 en de maximum is/wordt 130, lijkt het me precies goedEcological schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:39:
De ADAS van Zeekr stopt toch op 130? Ik rij niet zo vaak 's avonds, dus ik weet het eigenlijk niet meer zeker.
Had wel vanmiddag de melding gekregen dat de update klaarstaat om vannacht geïnstalleerd te worden. Kan dat daar iets mee te maken hebben? Verdere beeld is prima en het maakt niet uit welke camera ik selecteer dus zal softwarematig zijn. 🤷🏼♂️
:strip_exif()/f/image/y0ITopAXRm4NMcVFx4iqM31p.jpg?f=fotoalbum_large)
Don’t worry, ik vind een limiet ook echt een limiet, maar mensen gaan verschrikkelijk bumperkleven als je niet +vmax 5 rijdt. En soms wil je ook net heel even optrekken om veilig in te voegen.RuudBurger schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:29:
[...]
Waarom dan? Als het werkt op 130 en de maximum is/wordt 130, lijkt het me precies goed
Ik heb al een keer toen ik passagier was iemand achterop gehad. Dus ik ben daar een beetje gevoelig voor
Mijn auto's hebben altijd de automatische functionaliteit dat hoe dichter iemand op de bumper rijdt des te langzamer de auto zelf rijdt. Heel vreemd, dat hebben al mijn auto's tot nu toe en de Zeekr ook weer.Ecological schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:25:
[...]
Don’t worry, ik vind een limiet ook echt een limiet, maar mensen gaan verschrikkelijk bumperkleven als je niet +vmax 5 rijdt.
Mensen gaan ook bumperkleven als je vmax+5 rijdt: niks is zo irritant als iemand die met 5km verschil iemand inhaalt op de linkerbaan. Gelukkig blijft je gaspedaal gewoon werken als je op de cc zit.Ecological schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:25:
[...]
Don’t worry, ik vind een limiet ook echt een limiet, maar mensen gaan verschrikkelijk bumperkleven als je niet +vmax 5 rijdt. En soms wil je ook net heel even optrekken om veilig in te voegen.
Ik heb al een keer toen ik passagier was iemand achterop gehad. Dus ik ben daar een beetje gevoelig voor
Wat grappig, mijn auto gaat ook altijd veel eerder naar rechts wanneer iemand gewoon netjes afstand houdt.Marshall schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:30:
[...]
Mijn auto's hebben altijd de automatische functionaliteit dat hoe dichter iemand op de bumper rijdt des te langzamer de auto zelf rijdt. Heel vreemd, dat hebben al mijn auto's tot nu toe en de Zeekr ook weer.
Die van jou ook? Dacht dat ik gewoon een instelling verkeerd had staan ;-)Ecological schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:01:
[...]
Wat grappig, mijn auto gaat ook altijd veel eerder naar rechts wanneer iemand gewoon netjes afstand houdt.
Camera weer normaalMarshall schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:57:
Ik zag vandaag ineens dat mijn camera ‘crooked’ is. Nooit eerder last van gehad. Zie bijgaand, iemand van jullie weleens gehad?
Had wel vanmiddag de melding gekregen dat de update klaarstaat om vannacht geïnstalleerd te worden. Kan dat daar iets mee te maken hebben? Verdere beeld is prima en het maakt niet uit welke camera ik selecteer dus zal softwarematig zijn. 🤷🏼♂️
[Afbeelding]
Geen idee…
Hier klopt de handleiding niet, althans bij v1.02.c werkte de acc tm 150. Lka deed/doet het tm slechts 130 idd.
Had em net op 135 ACC en werkt prima
Goed om te weten. Maar voor de zekerheid heb ik nu een CR3032 in de auto liggenRuudBurger schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:34:
Nog een tip van de monteur die ik nog niet wist. De sleutel is ook een NFC. Dus als de batterij op is kan je hem hetzelfde gebruiken als het kaartje. De chip zit wel voorop, dus je moet hem wel goed om in de auto leggen om te kunnen starten.
Specs
Prima werkt het zeekr nog niet, ook niet in v 1.1 maar iig gaat de snelheid nu bij herstel van de acc niet meer naar max 130 maar terug naar de snelheid die je (boven de 130) had ingesteld.
Mijn vinger gaat tegenwoordig vanzelf naar het scherm en kiest dan het camera icoon.Ecological schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:01:
[...]
Wat grappig, mijn auto gaat ook altijd veel eerder naar rechts wanneer iemand gewoon netjes afstand houdt.
Dat heb ik dus ook een aantal dagen terug met de 001 meegemaakt.ruudhermans78 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:57:
[...]
Volgens mij is die daar inderdaad ook voor (hij staat ook bij de presence detectie). Hoop dat het is dat als je een vlieg in de auto hebt en er niet uit krijgt, je alarm niet afgaat, had ik ooit tot 3x op avond in de Tesla.
Alarm ging drie keer achter elkaar af waarna we erachter kwamen dat een vlieg hiervan de oorzaak was. Deze vloog uiteindelijk weg en alles was weer normaal
[ Voor 37% gewijzigd door Alex_N op 16-05-2024 23:44 ]
Dinsdag bericht wanneer deze verwacht wordt!
Wit met donker interieur!
Ben je zeekr van de goede maat?ronaldvs schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:37:
[...]
Goed om te weten. Maar voor de zekerheid heb ik nu een CR3032 in de auto liggen
Bij de X zit er een CR2450 in.
001 kent 2 typen fobs. Met verschillende batterijen.BPi schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 09:07:
[...]
Ben je zeekr van de goede maat?
Heel zekerBPi schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 09:07:
[...]
Ben je zeekr van de goede maat?
:fill(white):strip_exif()/f/image/Na1lWByPdMBJOgPgxKg58K4Q.png?f=user_large)
Specs
Ja je kunt proberen goed te mikken, maar gezien de vertraging tussen drukken en instellen, is dat eerder geluk dan wijsheid.
Ik neem alles serieus, behalve mezelf
Yes. Snelheid omlaag en omhoog inhouden.Brian12 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:22:
Is het iemand al gelukt om de bestelling van de cruise control met 1km tegelijk aan te passen? Zo irritant dat het per 5km tegelijk gaat.
Ja je kunt proberen goed te mikken, maar gezien de vertraging tussen drukken en instellen, is dat eerder geluk dan wijsheid.
Als je op je HUD je cruisecontrol activeert kan je met 1x drukken bovenzijde haptic pad of swipen naar boven per 5 km je cruisecontrol instellen. Als je dus het haptische pad ingedrukt houdt dan zie je op je HUD je snelheid per 1km verhoogd worden.
Uiteraard werkt dit ook als je snelheid wilt verlagen door dit naar beneden te doen.
Succes
Werkt de verlichting van degenen met een trekhaak nu wel goed? Daar was toch wat mee voor de updates?
Heb een trekhaak en die verlichting werkt perfect. Was overigens voor de updates ook niets mis mee. Achteruitrijsensoren worden vanzelf uitgezet. Overigens zou ik zelf voor zo'n trekhaakbak gaan, dat is efficiënter voor je accu (zie deze video). Enige probleem zou kunnen zijn dat je iets verder van een snellader af zit als je achteruit insteekt. Bij Fastned natuurlijk geen probleem..Marshall schreef op zondag 19 mei 2024 @ 06:41:
Werkt de verlichting van degenen met een trekhaak nu wel goed? Daar was toch wat mee voor de updates?
Overigens gisteren voor het eerst het matrix grootlicht echt gebruikt. Je hebt groot licht aan en tegelijk worden je tegenliggers en je voorganger niet verblind, omdat daar het grootlicht weg wordt gehouden. Ik kende het nog niet, voelt echt magisch!
Men zou dit net als bij bv Nio configureerbaar moeten maken, daar heb je keuze van de werking van de knoppen. Nog mooier als dat dan kan worden gecombineerd met hoe Cupra/Hyundai de mogelijkheid geven om de snelheid per stappen te kunnen instellen of nog fraaier volledig vrije keuze. Dan heb je echt iets wat premium gevoel geeft :-)Brian12 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:22:
Is het iemand al gelukt om de bestelling van de cruise control met 1km tegelijk aan te passen? Zo irritant dat het per 5km tegelijk gaat.
Sinds OS 1.1 werken de knoppen op het stuur trouwens wel veel beter, het is amper gokken meer vind ik en het verstellen per km gaat nu best aardig. Fijner zou zijn als men het nieuwe stuur gewoon gaat uitleveren op alle al geleverde autos dan ben je daar ook vanaf.
Geen id of dat bij zon trekhaak bak het geval is, maar als je iets van een aanhanger op de trekhaak hangt dan vallen alle ADAS systemen uit dus ook geen ACC of bv dode hoek sensoren.Marshall schreef op zondag 19 mei 2024 @ 06:41:
Zijn er al mensen die iets meer weten over een dakdrager? Met nog zo’n 7 weken te gaan tot de zomervakantie begin ik serieus te overwegen om uit te wijken naar een trekhaakkoffer met alle heisa (los van de extra aanschaf) die erbij hoort.
Dakdragers worden officieel niet ondersteund....
Zeekr had me die dag aangegeven dat dit niet zou lukken omdat er een module in de auto zou zitten tbv bestuurdersbewaking die eerst voorzien zou moeten worden van andere software, blijkbaar werd de auto nerveus :-) en had besloten om toch gewoon OS 1.1 te installeren na een week of 2.
Heel veel merk ik eerlijk gezegd niet van de update, profiel blijft nu inderdaad ingelogd (wat het doet nog steeds geen id eerlijk gezegd want merk geen verschil met in/uitgelogd zijn), ACC is iets soepeler en haalt nu net kleine voldoende zolang je tenminste op rechte weg zit met niet al teveel (vrachtwagen)verkeer. LKA is nog steeds amper bruikbaar wat mij betreft gezien het gepiep, onnodige meldingen op scherm en HUD en de nog steeds actieve schok in het stuur bij wisselen van rijbaan. Wel komt de ACC/LKA nu bij herstel van de snelheid boven de 130 terug naar de ingestelde snelheid. Scheelt weer een ergernis :-)
Het kan echt wel anders bij Geely heb ik afgelopen week gemerkt toen ik zon 1000km heb gereden met een Polestar 2, daar werkt dit heel behoorlijk en zijn zowel ACC als LKA echt goed bruikbaar ook op b wegen en in de stad als in de spits op de snelweg. Ook de integratie met Google Maps/Navigatie werkt daar inmiddels heel behoorlijk en die combi is ook echt beter dan bij Zeekr.
Digitale sleutels werken helaas nog steeds niet, NSFC/BT aut openen met de telefoon doet ook nog niks en bv ook het aut inparkeren is nog niet aanwezig.
Ik merk dat ik nu met OS 1.1 vaker een storing krijg mbt bestuurdersbewaking systeem, DWS is niet beschikbaar komt nu vrijwel elke rit wel naar boven namelijk.
Radio gaat trouwens bij mij nog steeds niet aut aan als ik die als laatste heb gebruik als medium, HDU bovenste deel kan ik niet zien en dat is verergerd met OS 1.1 omdat nu na de update de stand van de HDU bij me tot op heden niet meer wordt onthouden (net als scherpte vh beeld trouwens).
Cams/sensoren doen het nu wat vaker maar nog niet consistent, zelfde geldt voor de comfort stand van de bestuurdersstoel die nu soms wel terugkomt op de ingestelde plek maar nog niet altijd.
Stem van de navigatie is nu wel prettiger, maar de navigatie op zichzelf.... ahummmm.... Zeekr kan dat beter gaan inkopen en die tijd besteden aan de rest vd software ontwikkeling.
Afgelopen week samen met Zeekr (uurtje of 2) hier bij me op de oprit eens wat serieuzer gekeken naar de werking van het OS, hopelijk doet men wat met de opmerkingen/bevindingen zowel tav de x-aantal issues die zijn genoteerd als de werking van het scherm (UX) in algemene zin. Dan zal dat namelijk een flinke stap vooruit betekenen en komt er mogelijk toch iets van een premium gevoel naar boven in de bediening.
Kan er daarna echt aan de app op de foon gewerkt gaan worden, moet erbij zeggen trouwens dat sinds de update het verbruik in de app nu weer normaal wordt getoond ipv negatief verbruik.
Sleutel heeft men ook geüpdatet, gebruik die niet (meer) want de werking was onvoorspelbaar. Dus geen id of de werking met de update wordt verbeterd.
Kortom, op sommige delen stapje vooruit en op andere stapje terug zoals verwacht (2 vooruit en 1 terug) en Zeekr geen grote stap vooruit of iets dergelijks. Benieuwd of men nu OTA wat aan de praat heeft men nu ook in staat blijkt om releases sneller uit te kunnen rollen.
Gezien staat van de software zou je elke week/2 weken wel iets van verbeteringen door moeten kunnen voeren om feedback van gebruikers op te kunnen halen lijkt me en vlot met verbeteringen te komen.
Eens! Werkt perfect. Geweldig licht en geen tegenligger die heeft geknipperd omdat hij/zij verblind werden.HDoc schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:28:
[...
Overigens gisteren voor het eerst het matrix grootlicht echt gebruikt. Je hebt groot licht aan en tegelijk worden je tegenliggers en je voorganger niet verblind, omdat daar het grootlicht weg wordt gehouden. Ik kende het nog niet, voelt echt magisch!
Zeekr 001 Privilege 2024
Die zijn rap leeg.
Überhaupt je lengte vind ik wel een ding. Daarnaast moet zo'n trekhaakbak er op lokatie natuurlijk zo snel mogelijk af terwijl je de dakkoffer er op kunt laten zitten. Bij een groter vakantiehuis geen probleem, bij een kleinere ruimte zoals bijvoorbeeld een stacaravan verdomd onhandig.HDoc schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:28:
[...]
Heb een trekhaak en die verlichting werkt perfect. Was overigens voor de updates ook niets mis mee. Achteruitrijsensoren worden vanzelf uitgezet. Overigens zou ik zelf voor zo'n trekhaakbak gaan, dat is efficiënter voor je accu (zie deze video). Enige probleem zou kunnen zijn dat je iets verder van een snellader af zit als je achteruit insteekt. Bij Fastned natuurlijk geen probleem..
Maar ook het in en uit springen van de hond is natuurlijk niet te doen.
Er kleven dus best wat nadelen aan een trekhaakbak, los van dat je die weer los moet aanschaffen tegen kosten van 700-1200 euro terwijl de dakkoffer er nog ligt...
Laatst bij Zeekr in Zeist hoorde ik dat men bezig is met zo'n zuignappen systeem.
Na de update hier zeker 3 extra stappen vooruit. Vooral het menu met de snelkoppelingen naar de bestuurdersbewaking, LCC en snelheid is heel handig
Ja of als Tesla, ingeven hoeveel % 'te hard' te wil rijden en hij past het zelf toe. In mijn geval 5%, dus bij 100 stelt hij automatisch 105 in een bij 80 gelijk 84, qua software bij Zeekr echt héél veel stappen terug tov Tesla (bouwkwaliteit is daarentegen veel beter).spidertje schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:33:
[...]
Men zou dit net als bij bv Nio configureerbaar moeten maken, daar heb je keuze van de werking van de knoppen. Nog mooier als dat dan kan worden gecombineerd met hoe Cupra/Hyundai de mogelijkheid geven om de snelheid per stappen te kunnen instellen of nog fraaier volledig vrije keuze. Dan heb je echt iets wat premium gevoel geeft :-)
Voor de rest ben ik het helemaal eens met jouw observaties tav software update, aantal dingen echt beter (maar ze zijn er voorlopig nog niet...)
Kan bij de Zeekr in stappen van 1 of 5 km p.u. Afhankelijk van hoe lang je de knop indrukt.spidertje schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:33:
[...]
Men zou dit net als bij bv Nio configureerbaar moeten maken, daar heb je keuze van de werking van de knoppen. Nog mooier als dat dan kan worden gecombineerd met hoe Cupra/Hyundai de mogelijkheid geven om de snelheid per stappen te kunnen instellen of nog fraaier volledig vrije keuze. Dan heb je echt iets wat premium gevoel geeft :-)
Werkt prima wat mij betreft.
Zeekr 001 Privilege 2024
Werkt alleen niet intuïtief, kleine druk is grote stap en grote druk is kleine stap. Normaal is dat juist andersom.Daveypayvey schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:35:
[...]
Kan bij de Zeekr in stappen van 1 of 5 km p.u. Afhankelijk van hoe lang je de knop indrukt.
Werkt prima wat mij betreft.
Maar nu ik het weet, ga ik het ook proberen!
Vond ik in het begin ook, een keer met een Polestar 2 weg geweest en die heeft dit ook.Brian12 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:02:
[...]
Werkt alleen niet intuïtief, kleine druk is grote stap en grote druk is kleine stap. Normaal is dat juist andersom.
Maar nu ik het weet, ga ik het ook proberen!
Na een paar km wilde ik niet meer terug.
Zowel standard als advanced zouden moeten werken volgens de mail-aankondiging van...al weer een tijdje terug (ook nog op 1.0.2.d hierzo).Lostson schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:15:
Heb ook de auto al in standard mode gezet ipv advanced mode zodat SW OTA deployments mogelijk is…
Vast van de grote broer Volvo overgenomen. Want mijn v90 had precies t zelfde.bigkevx2 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:31:
[...]
Vond ik in het begin ook, een keer met een Polestar 2 weg geweest en die heeft dit ook.
Na een paar km wilde ik niet meer terug.
Daarnaast heb ik de update nog niet en werd me vertelt dat ik moest “wachten” en dat die vanzelf komt… ben benieuwd hoelang dat gaat dure
Weet niet of standard mode nodig is, ik heb de update van 1.0.2d naar 1.1 gekregen in de normale "advanced" mode. Ik had wel van tevoren in Zeist een update van de trekhaak nodig en kreeg ook een update van de sleutel. In Zeist mag je daar gewoon even voor langs rijden.Lostson schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:15:
Heb ook de auto al in standard mode gezet ipv advanced mode zodat SW OTA deployments mogelijk is…
Hier nog steeds op 1.01b. Ben er eigenlijk wel klaar mee. Loze beloftes en uitstel van updates. Waarom moet die uitrol weken duren? Zoveel 001 rijden er toch niet rond in Nederland? Misschien weinig vertrouwen in de uitrol en daarom maar een paar per dag of iets dergelijks?Alex_N schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:05:
[...]
Zowel standard als advanced zouden moeten werken volgens de mail-aankondiging van...al weer een tijdje terug (ook nog op 1.0.2.d hierzo).
Afgelopen week had ik een lekke band en moest de auto van vriend van me even lenen. Dit is een Polestar 2 (reed ik hiervoor ook). Nu ik 13 k in de Zeekr heb gereden (privilege) voelde het toch als vertrouwd en makkelijk weg te rijden. Voordat je met de Zeekr wegrijdt moet ik eerst elke keer de stoel en stuur instellen en de automatische systemen uitzetten. Ik ben er aan gewend totdat het een keer niet meer nodig is en dan merk je weer hoe fijn dat is.
Hoop dat de update snel komt.
[ Voor 0% gewijzigd door cyrax op 21-05-2024 11:54 . Reden: typo ]
Mag ik vragen hoe je de Polestar 2 ziet tov de Zeekr? Ik zit naar beide te kijken als vervanger van m'n huidige auto.. de een is wat budget vriendelijker, de ander wat meer 'premium'. Dus ben benieuwd wat jouw mening van beide auto's iscyrax schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:50:
[...]
Hier nog steeds op 1.01b. Ben er eigenlijk wel klaar mee. Loze beloftes en uitstel van updates. Waarom moet die uitrol weken duren? Zoveel 001 rijden er toch niet rond in Nederland? Misschien weinig vertrouwen in de uitrol en daarom maar een paar per dag of iets dergelijks?
Afgelopen week had ik een lekke band en moest de auto van vriend van me even lenen. Dit is een Polestar 2 (reed ik hiervoor ook). Nu ik 13 k in de Zeekr heb gereden (privilege) voelde het toch als vertrouwd en makkelijk weg te rijden. Voordat je met de Zeekr wegrijdt moet ik eerst elke keer de stoel en stuur instellen en de automatische systemen uitzetten. Ik ben er aan gewend totdat het een keer niet meer nodig is en dan merk je weer hoe fijn dat is.
Ik zou echt heel even bellen met Zeist. Dat je nog op 1.0.1b zit klopt volgens mij echt niet. Ik moest ook even naar Zeist toe rijden om ter plekke een en ander aan te laten passen en toen ging de OTA update in 1x door. Was in een kwartiertje geregeld, de service daar was prima, ik kon gewoon komen wanneer ik wilde.cyrax schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:50:
[...]
Hier nog steeds op 1.01b. Ben er eigenlijk wel klaar mee. Loze beloftes en uitstel van updates. Waarom moet die uitrol weken duren? Zoveel 001 rijden er toch niet rond in Nederland? Misschien weinig vertrouwen in de uitrol en daarom maar een paar per dag of iets dergelijks?
Dan heb je toch echt zelf iets verkeerd staan met de instellingen lijkt mij. Mijn stoel en stuur gaan zelf naar de voor mij fijnste (en dus ingestelde positie).cyrax schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:50:
[...]
Dingen die je moet uitzetten heb/krijg je bij elke nieuwe auto want dat is Europese wetgeving, heeft niks met Zeekr te maken. Met de update is het een kwestie van swipe-klikklikklik. Dus echt letterlijk zonder overdrijven twee tellen werk als je het niet aan wilt hebben staan.
Ik stap dus ook in, wacht 1 tel op stoel en stuur en rijd weg. Heb drie weken Polestar gereden, dat is echt geen vergelijk met de Zeekr. Is alsof je een Dacia en een Alpine vergelijkt.
Afgelopen weekend zag ik bij de X zowel aan linker als rechterzijde 2 inhammetjes van circa 10 cm lang en paar mm breed in/aanhet glazen dak. Het lijkt erop alsof dat gemaakt is als steunpunt ivm montage van dakdragers (over dakdragers overigens ook niets bekend).spidertje schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:35:
[...]
Geen id of dat bij zon trekhaak bak het geval is, maar als je iets van een aanhanger op de trekhaak hangt dan vallen alle ADAS systemen uit dus ook geen ACC of bv dode hoek sensoren.
Dakdragers worden officieel niet ondersteund....
Heeft de 001 dat niet?
Dit dua:
:strip_exif()/f/image/HSehyYuxox5abYHiHSPy5jx1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook de wens bij de Development afdeling laten leggen (naast een aantal andere punten) mbt het niet uitschakelen van "alle" systemen bij gebruik van de trekhaak. Ook aangegeven dat zelfs het werken van een "starre/domme" cruisecontrol al beter is dan niets.
Ik heb namelijk liever iets op de haak dan op het dak ivm aërodynamica.
[ Voor 19% gewijzigd door BPi op 26-05-2024 20:07 . Reden: Foto ingevoegd ]
ik had net even een stukje gereden, maar ik merk nog weinig van iets bijzonders anders...
wat me al wel opviel is dat je snelkoppelingen kunt toevoegen voor driver distraction en overspeed warning kan doen zodat je snel met naar beneden swipen dit kunt uitzetten. volgens mij noemt zeekr dit Quick Settings buttons for ADAS introduced.
LCC en ACC heb ik nog niet kunnen testen, maar ik ga dat wel doen...
wat meerdere mensen ook al gezegd hebben wanneer de auto unlocked gaan alle ramen een klein stukje open
ik had wederom het probleem toen ik de deur wilde openen dat alle hendels weer naar binnen poppen...toch weer niet goed gefixed...dat had ik 2x en bij de 3e keer kon ik de deur eindelijk goed openen...
dingen zoals dat de stoel niet in de juiste positie staat ben ik nog niet tegengekomen...maar ik probeer wel een paar scenarios
Heeft iemand al gekeken naar de Zeekr store wat daar allemaal precies is aangepast? is er al Netflix, Amazon Prime, Disney plus? want die theater mode staat daar echt voor spek en bonen LOLS.
Ik had net wel mijn auto gewassen en in Wash Mode blijven alle Deurhendels in uitgeklapt stand...dat is wel handig want je kunt dan de deurhendels ook even goed poetsen (aan de binnenkant dat wordt ook vies namelijk). ook de zijspiegels blijven gewoon staan zodat je ze goed schoon kunt maken...dus niets te klagen over de Wash Mode.
Helaas zie ik nog steeds niets over automatisch parkeren...

Oh en als ik nu wegloop van de auto merkte ik dat de auto niet meer op slot ging

ik keek even naar de binnentuin en ik zag alle hendels eruit steken...ik dacht HEH? is de auto nou unlocked?
ik keek op mijn Zeekr APP en inderdaad de auto bleef unlocked...is er een instelling om het weer automatisch te locken?
[ Voor 9% gewijzigd door Lostson op 21-05-2024 16:47 ]
Bij mij gingen de stoelen en stuur ook de gewenste positie maar nu niet meer. De update heb ik nog niet dus voor mij geen swipeklikklikklik maar meer klikklikklikklikklikklikklik.Marshall schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:17:
[...]
Dan heb je toch echt zelf iets verkeerd staan met de instellingen lijkt mij. Mijn stoel en stuur gaan zelf naar de voor mij fijnste (en dus ingestelde positie).
Dingen die je moet uitzetten heb/krijg je bij elke nieuwe auto want dat is Europese wetgeving, heeft niks met Zeekr te maken. Met de update is het een kwestie van swipe-klikklikklik. Dus echt letterlijk zonder overdrijven twee tellen werk als je het niet aan wilt hebben staan.
Ik stap dus ook in, wacht 1 tel op stoel en stuur en rijd weg. Heb drie weken Polestar gereden, dat is echt geen vergelijk met de Zeekr. Is alsof je een Dacia en een Alpine vergelijkt.
De Polestar wegzetten als een Dacia en de Zeekr als een Alpine is een vergelijking die ik zeker niet zou maken. Het grootste verschil voor mij is de grootte van de auto en de luxere afwerking van de Zeekr, maar de Polstar is een auto waar ik meer rijplezier mee heb gehad tot nog toe. Ik heb er 3 jaar mee gereden en ook deze auto had in het begin z'n softwareissues. Qua wegligging (ik had de performance versie) vind ik de Polestar beter rijden dan de Zeekr
Die is er. Zijn nu 2 verschillende functies geworden. 1 voor benaderen van de auto. En 1 voor weglopen van de auto.Lostson schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:29:
Oh en als ik nu wegloop van de auto merkte ik dat de auto niet meer op slot ging![]()
ik keek even naar de binnentuin en ik zag alle hendels eruit steken...ik dacht HEH? is de auto nou unlocked?
ik keek op mijn Zeekr APP en inderdaad de auto bleef unlocked...is er een instelling om het weer automatisch te locken?
Zeekr 001 Privilege 2024
Ik snap de frustratie enigszins maar een Polstar vergelijken met een 001 en vooral het deel over het uitzetten van allerlei waarschuwingen…wetgeving, iedere auto incl. Polstar gaat dat krijgen. Dan krijg je alleen de nuance van bedrijven die hun software zo op weten te rekken dat ze net op de grens van het toelaatbare opereren…totdat ze in Brussel weer wakker worden en het aanscherpen (mark my words on this one).cyrax schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:50:
[...]
Ze rijden in Brussel ook zelf auto. Ik heb ook al gehoord dat men de effectiviteit en acceptatie van die nieuwe bliepjes en meldingen gaan onderzoeken. Met andere woorden: wellicht wordt het (deels) teruggedraaid. Misschien.....bigkevx2 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:17:
Dan krijg je alleen de nuance van bedrijven die hun software zo op weten te rekken dat ze net op de grens van het toelaatbare opereren…totdat ze in Brussel weer wakker worden en het aanscherpen (mark my words on this one).
Wat je er zelf aan kan doen is een e-mail sturen aan je Europarlementariër naar keuze.
[ Voor 7% gewijzigd door HDoc op 21-05-2024 22:24 ]
Het gaat niet worden teruggedraaid. Wel kan er (terecht) verbeteringen komen op de wetgeving.HDoc schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:23:
[...]
Ze rijden in Brussel ook zelf auto. Ik heb ook al gehoord dat men de effectiviteit en acceptatie van die nieuwe bliepjes en meldingen gaan onderzoeken. Met andere woorden: wellicht wordt het (deels) teruggedraaid. Misschien.....
Wat je er zelf aan kan doen is een e-mail sturen aan je Europarlementariër naar keuze.
Brussel doet veel verkeerd, maar de mens is erg slecht in autorijden wat zorgt voor heel veel verkeersleed. Vandaag stond het nieuws door met dat ene vliegtuig wat turbulentie had, maar er zijn vandaag meer verkeersslachtoffers gevallen in NL dan in het vliegtuig.
Het is dan ook goed dat de piepjes en meldingen er zijn, echter er is absoluut een beter systeem nodig. Want ik heb ze ook uit moeten zetten omdat ze nu niet goed werken.