[F1] Randzaken

Pagina: 1 ... 56 ... 67 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:16
Wellicht accepteren ze nu het geld van Perez voor de gemiste inkomsten en de toename in windtunnel tijd met p3 in het kampioenschap om 2026 voor te bereiden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

De Baby is marketing, om meer te verkopen :p

Max heeft een Baby kledinglijn geopend: https://www.verstappen.com/collections/mv-kids-collection :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Max, superdroog...
https://dubz.co/c/90a577
Q: if you retired tomorrow, what would be your favourite memory from your career? Max: “walking out of the paddock.”

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:29
Hij klinkt alsof hij er spuugzat van is. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd dat steeds beter begrijp. Gedurende het seizoen dat gezuig van MCL, de idiote straffen van de FIA en nu Russel en wolff weer besloten hebben de pers tegen hem op te zetten. De sport is waar het om gaat en als je continu energie moet steken in al die bijzaken 😮‍💨.

Kan me niet voorstellen hoe dat zou zijn als je kinderen hebt die steeds die onzin over je moet lezen. Laten we hopen dat als 2028 Max afzwaait hij gewoon 7 titels heeft en op een schild naar de uitgang gedragen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:08

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Met eventuele 5 titels is hij klaar.
Levert de spreekwoordelijke sleutels in en loopt achter de kinderwagen de Paddock uit. Zwaait even naar de achterblijvers en gaat dineren met de Iceman Raikonen. :+

Daarna gaat hij doen waar hij zin in heeft.
Met eigen team aan Le Mans meedoen oid.

Ik zie hem niet een twee drie een comeback maken in de F1.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:48
Sepp14 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 09:08:
Met eventuele 5 titels is hij klaar.
Levert de spreekwoordelijke sleutels in en loopt achter de kinderwagen de Paddock uit. Zwaait even naar de achterblijvers en gaat dineren met de Iceman Raikonen. :+

Daarna gaat hij doen waar hij zin in heeft.
Met eigen team aan Le Mans meedoen oid.

Ik zie hem niet een twee drie een comeback maken in de F1.
Lijkt me inderdaad bijna een zekerheidje dat hij stopt mocht hij volgend jaar weer WDC worden. Met een beetje pech zit je met de nieuwe reglementen in 2026 in een auto waar je niks mee kunt, en rij je - a la Hamilton nu - nog een paar jaar voor spek en bonen mee.

Als hij na het behalen van een eventuele 5e WDC stopt haalt hij meteen ook enigszins de glans van de WDC van 2026. Die zal immers een aura krijgen dat het enkel gelukt is omdat Verstappen niet meer meedoet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:49
Gelekte echo beelden van Kelly en Max zijn wonder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2GTxAD9F3je87aervTmQ4J-W69Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/grAZybe7OWGH1pwWBuzY3Go4.gif?f=user_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Bully Verstappen

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-07 16:48
Sepp14 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 09:08:
.. Zwaait even naar de achterblijvers en gaat dineren met de Iceman Raikonen. :+
Raikonen is al serieus met de carriere van zijn zoon Robin bezig. Misschien rijden hun kinderen in 2033 nog tegen elkaar in de F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

wheeler schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:44:
[...]

Raikonen is al serieus met de carriere van zijn zoon Robin bezig. Misschien rijden hun kinderen in 2033 nog tegen elkaar in de F1.
2033? Tel er nog maar 10 jaar bij ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:00
Lynx schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 08:37:
Hij klinkt alsof hij er spuugzat van is. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd dat steeds beter begrijp. Gedurende het seizoen dat gezuig van MCL, de idiote straffen van de FIA en nu Russel en wolff weer besloten hebben de pers tegen hem op te zetten. De sport is waar het om gaat en als je continu energie moet steken in al die bijzaken 😮‍💨.

Kan me niet voorstellen hoe dat zou zijn als je kinderen hebt die steeds die onzin over je moet lezen. Laten we hopen dat als 2028 Max afzwaait hij gewoon 7 titels heeft en op een schild naar de uitgang gedragen wordt.
Tsja, je kan ook inzien dat je 1 van de mooiste (voor hem dan) beroepen van de wereld hebt, een goed salaris hebt en je als held wordt gezien door het publiek. Als je enigszins kan relativeren kan je hier om lachen en gewoon cashen.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19:06
Een leuk kanaal op YouTube, helaas wordt er niet zoveel meer gemaakt. Maar wellicht met meer duimpjes weer wel 🙂

https://youtube.com/@dacha44?feature=shared

Staan echt hele leuke bij, goed gemaakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Kom dit net tegen op Reddit:

F1 2026 car concept within regulations (issue 9)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eriVyHapKBsHZDdYeySMov0kiQI=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/6e9L5FSboLyCLpREi2cWHaHz.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XoabwW5iiBpQ5nayacWhbNUuvzQ=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/toNSgcJYM2wjkVo3okh5A3xL.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vKRqyIwutQ9Aq4z2WoC9fjKSlk=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/6ZFqOf32OQRgZb7aDR2J0YeP.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPKU6nwZ-gtOQb0SNVtVsjV5LFw=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/VeGkaJN76nKXAo8NTEpohFq6.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/muLk_q21gBVtdGUpFg8vUwFyiOw=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/knH3iGcvnJ2r3d1jCZA12oCW.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTS53IkZhFAS9c5KRrBvPw21adc=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/c7J0ENal9zH9pbrQtwboWS5Z.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huLbCq9ybMcpf5kugJxROf5s_ps=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/1qsCoPEjMpMrvM73psH3dBxR.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPRW39wGYORetqhI1c_EHSrc1y4=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/jylsxdrUZqrTHKqKaCW99VL7.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_oywteXuShGx7NPoCtYc-IMoWrw=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/d7233RkdLqrrtl84GXhySmTE.webp?f=fotoalbum_tile

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:11
Een replica van de McLaren MP 4/4 uit 1988. Bouw heeft 8 maanden geduurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Weer terug naar de mini-diffuser en extra bargeboards om outwash te beperken :P
(de huidige gen heeft de bargeboards gericht op de binnenkant van het voorwiel, om alles weg te leiden, deze lijkt hem aan de buitenkant van het voorwiel op te pikken om de airflow bij de auto te houden)

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 09-12-2024 13:42 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zijn wel grote delen met een hoog risico om los te laten bij een botsing of een verkeerd genomen kerb :o

Het verbaast me sowieso altijd al dat zo'n bib / T-tray nooit eens ergens achter blijft "haken" als je ziet hoe ze soms met de plank over een hoge, gekartelde kerb stuiteren. Het steekt uit voor de vloer, dus het is het eerste stuk dat een obstakel raakt en dat moet een enorme klap geven :o

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Grrrrrene schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:07:
Zijn wel grote delen met een hoog risico om los te laten bij een botsing of een verkeerd genomen kerb :o

Het verbaast me sowieso altijd al dat zo'n bib / T-tray nooit eens ergens achter blijft "haken" als je ziet hoe ze soms met de plank over een hoge, gekartelde kerb stuiteren. Het steekt uit voor de vloer, dus het is het eerste stuk dat een obstakel raakt en dat moet een enorme klap geven :o
Soms zit er meer in dan je denkt:
https://www.reddit.com/r/...bsorber_of_the/?rdt=34391
The FIA, in order to avoid the possibility of damaging the front splitters by crawling on the asphalt, allowed the teams to introduce an elastic element in the T-tray area. Ferrari has chosen to use a real shock absorber to control the return of the lip in the static position. This is a tool that costs weight, but ensures good reliability.

[ Voor 21% gewijzigd door YakuzA op 09-12-2024 14:44 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat wist ik inderdaad niet, maar dan knikt hij als het ware omhoog. Dan heb je dus ook een opwaarts gerichte kracht nodig om die schokdemper in te drukken. Die ontbreekt als je ergens achter blijft haken, een verticaal randje achter een kerb ofzo. Ik heb even geen paint-mogelijkheden om het duidelijker te tekenen, maar mijn verbazing blijft (deels :P) staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Grrrrrene schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:02:
[...]

Dat wist ik inderdaad niet, maar dan knikt hij als het ware omhoog. Dan heb je dus ook een opwaarts gerichte kracht nodig om die schokdemper in te drukken. Die ontbreekt als je ergens achter blijft haken, een verticaal randje achter een kerb ofzo. Ik heb even geen paint-mogelijkheden om het duidelijker te tekenen, maar mijn verbazing blijft (deels :P) staan.
Afhankelijk van de hoek waarop je dat raakt zal er (uiteindelijk) een opwaartse of zijwaartse verplaatsing van de auto komen. Na wel of niet verbrijzelen van de bib :P

Gelukkig zijn de kerbs op de meeste circuits niet zo agressief (behalve die ene waar George zijn hele bodemplaat kapot reed omdat ie Max moest ontwijken :+ )

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:04
Grrrrrene schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:02:
[...]

Tsunoda in Hongarije toen hij vol op een kerb/rand kletterde. Denk dat dat je beste voorbeeld is :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Beerkeeper schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:19:
[...]

Tsunoda in Hongarije toen hij vol op een kerb/rand kletterde. Denk dat dat je beste voorbeeld is :)

[YouTube: Yuki Tsunoda onboard crash Hungarian GP Q3]
Ha, die was ik alweer vergeten. Dat is inderdaad precies wat ik bedoel. Als de T-tray ergens achter blijft haken, zijn de gevolgen catastrofaal :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWcIwXo0GMspnNOLfDE_lEPOyck=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9Xa2Zk227V5GHLcftsWXfggp.jpg?f=user_large
Only one remains…

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:22
En wie weet de namen er bij te benoemen? :+

spoiler:
Toto Wolff, Niki Lauda, Lewis Hamilton, Paddy Lowe, Andy Cowell, Nico Rosberg.

Rosberg dan eind 2016 vertrokken. Vervolgens Lowe geruild tegen Bottas. Lauda "uiteraard" overleden (in 2017?). Andy Cowell relatief recentelijk vertrokken (tijdens / na corona?) en Hamilton nu dan weg.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Kosten F1-superlicentie 2025
Coureur Punten in 2024 Kosten
Max Verstappen 437 € 1.022.234
Lando Norris 374 € 876.515
Charles Leclerc 356 € 834.881
Oscar Piastri 292 € 686.849
Carlos Sainz 290 € 682.223
George Russell 245 € 578.138
Lewis Hamilton 223 € 527.252
Sergio Perez 152 € 363.029
Fernando Alonso 70 € 173.363
Pierre Gasly 42 € 108.599
Nico Hulkenberg 41 € 106.286
Yuki Tsunoda 30 € 80.843
Lance Stroll 24 € 66.965
Esteban Ocon 23 € 64.652
Alex Albon 12 € 39.209
Oliver Bearman 7 € 27.644
Franco Colapinto 5 € 23.018
Liam Lawson 4 € 20.705
Jack Doohan 0 € 11.453
Gabriel Bortoleto € 11.453
Kimi Antonelli € 11.453

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• d-vine
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTpjyRkZXg4hpB4UloBdlRhzP70=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yweVztFPSU3ngEjdCBEitE0V.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Lies, damned lies, and statistics :P

Ik geloof er niks van dat Norris geen race gaat winnen volgend jaar, dan moet McLaren iets heel erg fout doen deze winter. Een flink correlatieprobleem is het enige wat ik kan bedenken...

Maar wel grappig, die stats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:27
Grrrrrene schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:09:
[...]

Lies, damned lies, and statistics :P

Ik geloof er niks van dat Norris geen race gaat winnen volgend jaar, dan moet McLaren iets heel erg fout doen deze winter. Een flink correlatieprobleem is het enige wat ik kan bedenken...

Maar wel grappig, die stats.
Iets fouts doen...

Net zoals Mercedes die toentertijd dacht dat hun 'zero-pods' de beste uitvinding waren sinds het gesneden brood ;)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Inschrijfgeld Teams 2025-seizoen
ConstructeurBedrag in dollars
1. McLaren$6.115.429
2. Ferrari$5.113.151
3. Red Bull Racing$4.684.814
4. Mercedes$3.862.135
5. Aston Martin$1.319.309
6. Alpine$1.122.138
7. Haas$1.074.545
8. RB$992.957
9. Williams$795.786
10. Kick Sauber$707.399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:12

BM

Moderator Spielerij
Eric H schreef op woensdag 11 december 2024 @ 06:59:
[...]

Iets fouts doen...

Net zoals Mercedes die toentertijd dacht dat hun 'zero-pods' de beste uitvinding waren sinds het gesneden brood ;)
Niet helemaal vergelijkbaar ;-) Mercedes deed dat in het 1e jaar van een nieuwe set regels, er gaat nu echt geen enkel team zijn die met een dramatisch ander concept komt voor het laatste jaar van deze regels :p

Maar het is uiteraard niet uit te sluiten dat ze/iemand een enorm miskleun begaat, al acht ik de kans redelijk klein :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:47
Dat wordt een lastige aangezien de andere statistiek is dat de winnaar van Abu Dhabi kampioen wordt. Dan gaan we een knettergek seizoen tegemoet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

TinusXIII schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:25:
[...]

Dat wordt een lastige aangezien de andere statistiek is dat de winnaar van Abu Dhabi kampioen wordt. Dan gaan we een knettergek seizoen tegemoet :P
Max wint alles, Lando alles P2, Max in Abu Dhabi een raceban :P (Russel wint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Illegal_Alien schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:15:
[...]

Die stat gaat over het daarop volgende jaar. Rosberg heeft in '15 gewonnen en in '16 WDC, '16 t/m '19 hebben ze een keer Bottas dd overwinning geschonken en de rest heeft Hamilton gewonnen. Verstappen heeft '20 t/m '23 gewonnen. Dus nu heeft Norris gewonnen en volgens die stat "wordt hij dan in '25 WDC".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:15:
[...]

Dan wordt Max toch kampioen en niet Norris? Maar je kunt prima kampioen worden (in theorie) door alle races 2e of 3e te worden, zeker in een jaar als volgend jaar waar de marges nog kleiner zijn dan we in 2024 hebben gezien. En Norris kennende pakt hij dan wat poles, maar verliest hij die meestal in bocht 1. De rest van de p2's zorgt het team dan voor door hem een rare strategie te geven of hem in verkeer terug op de baan te laten komen na een pitstop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Grrrrrene schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:28:
[...]

Dan wordt Max toch kampioen en niet Norris? Maar je kunt prima kampioen worden (in theorie) door alle races 2e of 3e te worden, zeker in een jaar als volgend jaar waar de marges nog kleiner zijn dan we in 2024 hebben gezien. En Norris kennende pakt hij dan wat poles, maar verliest hij die meestal in bocht 1. De rest van de p2's zorgt het team dan voor door hem een rare strategie te geven of hem in verkeer terug op de baan te laten komen na een pitstop :P
Met alle P2’s en winst in de sprint (tellen immers niet als racewins), kom je op 480 punten uit. Als de winnaars dan net als dit jaar een beetje afwisselen ben je ‘gewoon’ kampioen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Grrrrrene schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:28:
[...]

Zat op telefoon, bedoel dus een complete seizoens ban. :p (FIA enzo. ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:11
De World Motor Sport Council heeft weer haar overleg gehad en o.a. een code opgesgesteld voor Esports.
Esports

Another significant step in the development of Esports competitions has come today, as the World Council approved the creation of an FIA Esports Code (Appendix E) – the first such framework created by a global sporting federation.

All real-world motor sport competitions are ultimately governed by the International Sporting Code, and as virtual racing continues to grow rapidly, the FIA Esports Code will regulate Esports racing competitions, providing the ASNs with the necessary legal framework to conduct such events at the national level.

After sanctioning two Esports competitions during the 2024 FIA Motorsport Games, it is anticipated that many more events will be sanctioned in the coming years. There are fundamental elements that have always existed within the ISC, such as the definition of an automobile or a driver, that have had to be changed within the Esports Code so that they make sense within this new frontier of racing.
Benieuwd wanneer Verstappen zijn eerste communitry services straf krijgt opgelegd voor vloeken tijdens het simracen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Een update vanuit de FIA, ze hebben het concept voor 2026 een update gegeven;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxcvzgMWAEj8gQ7fw0J0T9yYwqo=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/aZtG8IBcpRzYIjFKGACBhmgX.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ops2Pwml2ItQzuIuqQgiZssY9_o=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/N45tgQCVvHesc25T6kcik4Ij.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYwRMtsph-04VREmsiF45Gg4XSk=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/uWgTvOO4DXFZOtBSODeYZQUd.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xu-cw8NlchpF0OZ1BCC9WChoJVI=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/ZbrpramBrWVV2qbneCndRaU9.webp?f=fotoalbum_tile

• Charles Hill
Natuurlijk, schimmig gedoe over waar geld naartoe gaat van de FIA, wil meneer aandacht niets over zeggen. Vervelend ventje!

Maar geld voor een vast team van stewards is er niet. Heel opvallend, ondanks de vele miljoenen die betaald worden door de olielanden voor hun races. Of krijgt meneer zelf een ridicuul salaris?!

https://www.gptoday.net/n...ben-we-het-geld-niet-voor

• TinusXIII
Charles Hill schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:52:
Natuurlijk, schimmig gedoe over waar geld naartoe gaat van de FIA, wil meneer aandacht niets over zeggen. Vervelend ventje!

Maar geld voor een vast team van stewards is er niet. Heel opvallend, ondanks de vele miljoenen die betaald worden door de olielanden voor hun races. Of krijgt meneer zelf een ridicuul salaris?!

https://www.gptoday.net/n...ben-we-het-geld-niet-voor
Officieel niet,

The FIA president does not have a salary because the governing body is a non-profit organisation, which generates revenue through entry fees and super licence fees from the teams that compete within its championships.
https://www.motorsport.co...hin%20its%20championships.

• RobertMe
Charles Hill schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:52:
Heel opvallend, ondanks de vele miljoenen die betaald worden door de olielanden voor hun races.
Even inlezen ;) FOM maakt de kalender en krijgt de inkomsten uit inschrijfgeld. Letterlijk alle commerciële activiteiten van de F1 (en F2 en F3 en F1A?) liggen bij FOM en zij krijgen alle inkomsten daaruit. Vervolgens wordt dat geld verdeeld over de teams, FIA etc. En FIA krijgt dus maar een "klein" deel van alle inkomsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
RobertMe schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:15:
[...]

Even inlezen ;) FOM maakt de kalender en krijgt de inkomsten uit inschrijfgeld. Letterlijk alle commerciële activiteiten van de F1 (en F2 en F3 en F1A?) liggen bij FOM en zij krijgen alle inkomsten daaruit. Vervolgens wordt dat geld verdeeld over de teams, FIA etc. En FIA krijgt dus maar een "klein" deel van alle inkomsten.
Vreemd dat er dan niet genoeg is voor een vast stewards team, want de F1 zal toch het meeste geld binnenhalen.

Al zullen de inkomsten vanuit superlicenties dit jaar erg tegenvallen met zoveel jonge coureurs met 0 punten of een paar punten.

De F1 zit in de lift, dan verwacht je toch dat geld voor een vast stewards team niet het probleem moet zijn. Misschien dan toch wat procentjes van de inkomsten van de top 10 vragen,.want een vast team is hun voordeel. Al is dat voordeel voor de één groter dan de ander, sommigen hebben juist bewezen voordeel bij deze situatie 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Geruchten, geruchten en speculeren, maar het zou dus zomaar kunnen gebeuren dat Perez komend seizoen 'gewoon' weer voor RBR gaat racen. Het financiële besluit ligt niet bij het team maar de eigenaren en aandeelhouders.

Hem erbij houden kan nog wel eens een heel stuk goedkoper zijn dan Perez eruit te krijgen, of zelfs geld opleveren ondanks zijn slechte prestaties. Met een enorme afkoopsom en het verlies van grote sponsoren en merchandising, kan dit bedrag wel eens heel hoog oplopen! Zo hoog dat het niet meer verantwoord is het contract van Perez af te kopen.

En ik snap nog altijd niet waarom ze hem nog zo'n contact hebben aangeboden. Te lang, blijkbaar geen voorwaardes over te leveren prestaties en te behalen punten, en wat nog meer anders had gekund om hem eruit te kunnen zetten. Anders waren ze er vast allang uit geweest.

https://www.f1maximaal.nl...hij-weigert-op-te-stappen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:18
Charles Hill schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 20:39:
Geruchten, geruchten en speculeren, maar het zou dus zomaar kunnen gebeuren dat Perez komend seizoen 'gewoon' weer voor RBR gaat racen. Het financiële besluit ligt niet bij het team maar de eigenaren en aandeelhouders.

Hem erbij houden kan nog wel eens een heel stuk goedkoper zijn dan Perez eruit te krijgen, of zelfs geld opleveren ondanks zijn slechte prestaties. Met een enorme afkoopsom en het verlies van grote sponsoren en merchandising, kan dit bedrag wel eens heel hoog oplopen! Zo hoog dat het niet meer verantwoord is het contract van Perez af te kopen.

En ik snap nog altijd niet waarom ze hem nog zo'n contact hebben aangeboden. Te lang, blijkbaar geen voorwaardes over te leveren prestaties en te behalen punten, en wat nog meer anders had gekund om hem eruit te kunnen zetten. Anders waren ze er vast allang uit geweest.

https://www.f1maximaal.nl...hij-weigert-op-te-stappen
Niemand weet wat de clausules zijn in die contracten dus het kan zo maar weinig kosten (op gederfde sponsor inkomsten na) als er wel prestatie clausules in stonden.

Al met al vind ik zelf de positie (al lang) niet meer houdbaar. In een top team moet je presteren en dat heeft perez het hele jaar niet gedaan.

Ik verwacht gewoon dat het exit is omdat er clausules zijn waarmee ze hem kunnen vervangen wegens slechte prestaties in dat verlengde contract. Als dat niet zo is heeft Horner heel veel steken laten vallen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nascar28
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:19
Max die zijn straf vervult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Crysania schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:12:
[...]

Niemand weet wat de clausules zijn in die contracten dus het kan zo maar weinig kosten (op gederfde sponsor inkomsten na) als er wel prestatie clausules in stonden.

Al met al vind ik zelf de positie (al lang) niet meer houdbaar. In een top team moet je presteren en dat heeft perez het hele jaar niet gedaan.

Ik verwacht gewoon dat het exit is omdat er clausules zijn waarmee ze hem kunnen vervangen wegens slechte prestaties in dat verlengde contract. Als dat niet zo is heeft Horner heel veel steken laten vallen
Ik vermoed dat het wel wat ingewikkelder ligt. Er zou allang een beslissing genomen zijn, maar het is vooralsnog stil. Blijkbaar speelt er meer.

En Horner stelt geen contracten op, dat doen mensen die daarvoor zijn aangesteld. Er zullen veel meer mensen betrokken zijn. Zoals in het artikel te lezen is, gaat Horner ook niet over de financiën, daar gaan anderen weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Hij mag vertellen over zijn werk, zijn passie, en jonge coureurs een positief bericht meegeven voor hun toekomst.

Je kan het erger treffen als je straf krijgt 😄

Nu nog mensen die consequent zijn en niet alleen het vloeken wegpiepen, maar ook een uitval richting raceleiding niet uitzenden, ook als dat wordt gegaan door een coureur die ze blijkbaar nog steeds willen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Charles Hill schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:14:
[...]

Nog nog mensen die consequent zijn en niet alleen het vloeken wegpiepen, maar ook een uitval richting raceleiding niet uitzenden, ook als dat wordt gegaan door een coureur die ze blijkbaar nog steeds willen pakken.
Zal eens terug zoeken wat voor community service Vettel heeft gekregen voor zijn ‘Charlie, fuck off’.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Charles Hill schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:14:
[...]

Hij mag vertellen over zijn werk, zijn passie, en jonge coureurs een positief bericht meegeven voor hun toekomst.

Je kan het erger treffen als je straf krijgt 😄

Nu nog mensen die consequent zijn en niet alleen het vloeken wegpiepen, maar ook een uitval richting raceleiding niet uitzenden, ook als dat wordt gegaan door een coureur die ze blijkbaar nog steeds willen pakken.
Ik denk dan ook niet dat Max de straf erg vindt maar de reden waarom wel. En daar kan ik hem alleen maar gelijk in geven. Het is toch te idioot voor woorden als je een algemene term zoals fucked zo gaat bestraffen. De fucks vliegen je overal om de oren en de meeste mensen horen ze niet eens maar Ben moet er zo nodig voor bestraffen om een coureur de sport te laten promoten. Dat moet toch ook anders kunnen denk ik zo. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charles Hill
sjaool schreef op zondag 15 december 2024 @ 09:06:
[...]

Ik denk dan ook niet dat Max de straf erg vindt maar de reden waarom wel. En daar kan ik hem alleen maar gelijk in geven. Het is toch te idioot voor woorden als je een algemene term zoals fucked zo gaat bestraffen. De fucks vliegen je overal om de oren en de meeste mensen horen ze niet eens maar Ben moet er zo nodig voor bestraffen om een coureur de sport te laten promoten. Dat moet toch ook anders kunnen denk ik zo. :+
Nu wordt het weggepiept, behalve als Verstappen uitvalt richting racecontrol, dat wordt het opnieuw allemaal uitgezonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
https://gp33.nl/f1-nieuws...it-wat-er-gaat-veranderen

Ben echt benieuwd hoe deze regel ingevoerd gaat worden. Toto verwijst naar karten, waarbij het praktisch onmogelijk is in bochten, behalve lange doordraaiers, aan de buitenkant in te halen. De binnenste rijdt de apex en een kortere bocht en heeft een snellere exit, en juist bij karten is duidelijk te zien dat degene aan de binnenkant de kart naar buiten laat glijden waardoor de ander wel erachter moet aansluiten, ook omdat diegene erachter weet dat dit gaat gebeuren. In F1 gebeurd het niet anders. Een coureur is er pas voorbij als hij er helemaal voorbij is, want via de buitenkant komt hij er nooit langs als de halve auto er voorbij is.

Toto verwijst terecht naar het karten maar wat hij lijkt ingevoerd te willen zien worden is compleet anders. Want als de auto aan de binnenkant altijd ruimte moet laten aan de buitenkant, moet diegene langzamer de bocht nemen, kan niet verdedigen zoals altijd gebeurd, en dus de betere positie opofferen omdat iemand er buitenom moet kunnen. Dat zou het racen totaal veranderen, en dan mag je wel beginnen bij het invoeren vanaf karten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Charles Hill schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:39:

Ben echt benieuwd hoe deze regel ingevoerd gaat worden. Toto verwijst naar karten, waarbij het praktisch onmogelijk is in bochten, behalve lange doordraaiers, aan de buitenkant in te halen. De binnenste rijdt de apex en een kortere bocht en heeft een snellere exit, en juist bij karten is duidelijk te zien dat degene aan de binnenkant de kart naar buiten laat glijden waardoor de ander wel erachter moet aansluiten, ook omdat diegene erachter weet dat dit gaat gebeuren. In F1 gebeurd het niet anders. Een coureur is er pas voorbij als hij er helemaal voorbij is, want via de buitenkant komt hij er nooit langs als de halve auto er voorbij is.

Toto verwijst terecht naar het karten maar wat hij lijkt ingevoerd te willen zien worden is compleet anders. Want als de auto aan de binnenkant altijd ruimte moet laten aan de buitenkant, moet diegene langzamer de bocht nemen, kan niet verdedigen zoals altijd gebeurd, en dus de betere positie opofferen omdat iemand er buitenom moet kunnen. Dat zou het racen totaal veranderen, en dan mag je wel beginnen bij het invoeren vanaf karten.
Het wordt met de dag kinderachtiger.
Net als vroeger dat je ging voetballen op straat en de grote niet mochten poeieren, hard schieten.
:N :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 12:14

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Toto legt helemaal niet uit wat er gaat veranderen. Alweer zo'n irritante clickbait kop van GP33. Er staat niets in hoe de regels gaan of kunnen gaan veranderen. Sterker nog, de voorbeelden spreken een regelverandering juist tegen.

Als we Toto's gedachtengang proberen te volgen dat bij het karten buitenom inhalen niet gaat en dat de regel waarschijnlijk gaat worden dat degene die de binnenbocht heeft mag bepalen wat er gebeurt, dan wat heeft dan de opmerking
De reden hiervoor is het duel tussen Max Verstappen en Lando Norris, die in bocht 12 van het Circuit of the Americas allebei van de baan gingen, maar waar Norris een tijdstraf voor ontving. Veel kenners en coureurs waren van mening dat Norris daar niks fout deed en door Max naar buiten werd geduwd
voor zin? Want Max zat daar op de binnenste lijn, dus een regel dat de binnenbocht bepaalt had niets uitgemaakt.
Vanaf het begin in de karting weet je dat je het aan de buitenkant niet redt als je niet voorop loopt.
De algemene opvatting was dat Max niet voorop lag. En toch haalde Lando het niet want Max drukt hem wijd. Dus wat voor regel wil je nu, Toto? Dat je vanuit de binnenbocht iemand niet wijd mag drukken? Dus tegengesteld aan "wat er allemaal weten uit de karting"?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:18
Charles Hill schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:39:

Joh, als ze die regel veranderen dan is Norris waarschijnlijk de eerste die er een straf voor ontvangt. Zo is het wel vaker gegaan met “verstappen regels”. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
Ongelooflijk die man!

https://www.telegraaf.nl/...erstappen-hij-intimideert

Steward zijn en werken voor gokbedrijven. Dat zorgt vast niet voor conflicten...

Moet je je eens voorstellen dat een Nederlandse eredivisie scheidsrechter voor een gokbedrijf zou werken. En zich constant negatief uit over Feyenoord en allerlei ongefundeerde beschuldigingen uit, en juist super positief is over Ajax en PSV, zelfs als deze partijen hetzelfde gedrag vertonen waarvoor hij Feyenoord veroordeeld als slecht en fout. Ongehoord natuurlijk, maar geen enkel probleem in de F1, hooguit dat de timing wat ongelukkig was van kritiek van Herbert.... Wat?

Ongelooflijk

[ Voor 12% gewijzigd door Charles Hill op 17-12-2024 19:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het rare is dat hij het gedrag van Max niet ok vindt en dat overal ventileert. Maar in dat artikel lijkt hij dan weer te zeggen/suggereren dat het dan wel weer goed is als anderen dat gedrag overnemen :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-07 15:47

Martinspire

Awesomeness

Charles Hill schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:40:
Ongelooflijk die man!

Steward zijn en werken voor gokbedrijven. Dat zorgt vast niet voor conflicten...

Moet je je eens voorstellen dat een Nederlandse eredivisie scheidsrechter voor een gokbedrijf zou werken. En zich constant negatief uit over Feyenoord en allerlei ongefundeerde beschuldigingen uit, en juist super positief is over Ajax en PSV, zelfs als deze partijen hetzelfde gedrag vertonen waarvoor hij Feyenoord veroordeeld als slecht en fout. Ongehoord natuurlijk, maar geen enkel probleem in de F1, hooguit dat de timing wat ongelukkig was van kritiek van Herbert.... Wat?

Ongelooflijk
Ja ik vind het ook niet echt top, maar ik heb het idee dat Herbert al weet dat ie er volgend jaar niet meer bij is als Stewart.

Verder is de headline wel weer typisch Telegraaf. Het insinueert dat Verstappen hem intimideert, maar het gaat dus over dat Verstappen zijn tegenstanders intimideert. Je weet wel, de trucjes die Schumacher, Lauda, Senna, Montoya, (uiteindelijk ook) Rosberg en anderen hebben toegepast om kampioenschappen te winnen. Heel raar dat ie dat doet natuurlijk. Want het is ook niet alsof dat bij hem ook niet gewerkt heeft afgelopen jaren.

Enerzijds wel jammer, ik heb liever dat ze het wat sportiever houden, maar anderzijds ook wel weer te verwachten. Zolang de FIA het toestaat en het ook telkens zijn kant op valt, zie ik ook niet waarom ie anders zou moeten doen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:10
Martinspire schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:12:
[...]

Ja ik vind het ook niet echt top, maar ik heb het idee dat Herbert al weet dat ie er volgend jaar niet meer bij is als Stewart.

Verder is de headline wel weer typisch Telegraaf. Het insinueert dat Verstappen hem intimideert, maar het gaat dus over dat Verstappen zijn tegenstanders intimideert. Je weet wel, de trucjes die Schumacher, Lauda, Senna, Montoya, (uiteindelijk ook) Rosberg en anderen hebben toegepast om kampioenschappen te winnen. Heel raar dat ie dat doet natuurlijk. Want het is ook niet alsof dat bij hem ook niet gewerkt heeft afgelopen jaren.

Enerzijds wel jammer, ik heb liever dat ze het wat sportiever houden, maar anderzijds ook wel weer te verwachten. Zolang de FIA het toestaat en het ook telkens zijn kant op valt, zie ik ook niet waarom ie anders zou moeten doen.
Inderdaad, Verstappen speelt gewoon het spelletje wat iedere (potentiële) wereldkampioen beheerst. Ellebogen naar buiten als iemand je in probeert te halen. Tanden laten zien als je iemand inhaalt. Het plekje bovenop de apenrots krijg/houd je niet zomaar.

Goed geconstateerd door Herbert. Hulde, zelfs een kapotte klok geeft twee keer per dag de juiste tijd aan :+

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
:+ :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DS6klfLEfnjhg7HXFKZuBM-1kG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2jhMqusiuWM1iQD7AvGqWsv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:42
Wel, daar wordt aan gewerkt maar het zal nog een jaartje of 18 duren voor daar resultaat van op de baan te zien is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En Mercedes en Ferrari zijn slechter dan een F2 wagen :p :+

F1 Movie dingus. ;)

En een reactie:
They originally had Max for this but no matter how many times they told him it wasn’t real, he wouldn’t let Brad beat him.
:D

[ Voor 27% gewijzigd door Illegal_Alien op 18-12-2024 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:01
2021 vibes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-07 22:06

JB

Cédric roelt!

Charles Hill schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:40:
Ongelooflijk die man!

Ongelooflijk
Ik mag toch hopen, dat deze (zichtbaar) gekleurde steward vanaf nu nooit meer steward zal zijn bij de F1... Dit is nu de 2e keer dat hij zich uitlaat over iets en dan gaat roepen "ja maar als steward, ben ik een ander persoon" }:O 8)7 |:( :O :F

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:10
Dan maakt een team al superlange dagen, moet je ook nog meedoen aan die poppenkast. De enige die hier echt zin in heeft is de CFO van de FOM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:59

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

JB schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:47:
[...]

Ik mag toch hopen, dat deze (zichtbaar) gekleurde steward vanaf nu nooit meer steward zal zijn bij de F1... Dit is nu de 2e keer dat hij zich uitlaat over iets en dan gaat roepen "ja maar als steward, ben ik een ander persoon" }:O 8)7 |:( :O :F
Joh wat is het probleem? Max gebrúikt toch ook intimidatie richting zijn collega's? Net als anderen dat doen bij hém. Het spelletje wordt niet alleen op de baan gespeeld, maar ook daarbuiten. In de Hamilton-jaren deed Verstappen dit eerst bij Ricciardo, daarna bij Rosberg, toen Bottas en Vettel. In 2021 was Lewis zelf het slachtoffer. Leclerc en Sainz zijn ook al 'geknakt', en nu zijn Piastri, Norris en Russell aan de beurt. Precies zoals Herbert zegt. Ik lees niks anders dan een ex-coureur die dit in een artikeltje laat opschrijven eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-07 22:06

JB

Cédric roelt!

Icephase schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:38:
[...]

Ik lees niks anders dan een ex-coureur die dit in een artikeltje laat opschrijven eerlijk gezegd.
Een ex-coureur die vanuit zijn rol als steward dit gewoonweg moet laten. Bewaar het voor later, als je zo graag wil ventileren wat je van Max vind. En ja ik zie ook niets nieuws mbt het haantjes gedrag.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

JB schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:48:
[...]

Een ex-coureur die vanuit zijn rol als steward dit gewoonweg moet laten. Bewaar het voor later, als je zo graag wil ventileren wat je van Max vind. En ja ik zie ook niets nieuws mbt het haantjes gedrag.
Welnee, het is juist prettig dat hij dit herkent en meeneemt in de beslissingen die hij als steward maakt. Ik lees er niks 'biased' in eerlijk gezegd, zo is het wel opgeschreven door de journalist maar ook bij nieuwssites moet de schoorsteen roken dus ik leg die bal écht niet helemaal bij Herbert neer hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:48
Icephase schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:38:
[...]

Joh wat is het probleem? Max gebrúikt toch ook intimidatie richting zijn collega's? Net als anderen dat doen bij hém. Het spelletje wordt niet alleen op de baan gespeeld, maar ook daarbuiten. In de Hamilton-jaren deed Verstappen dit eerst bij Ricciardo, daarna bij Rosberg, toen Bottas en Vettel. In 2021 was Lewis zelf het slachtoffer. Leclerc en Sainz zijn ook al 'geknakt', en nu zijn Piastri, Norris en Russell aan de beurt. Precies zoals Herbert zegt. Ik lees niks anders dan een ex-coureur die dit in een artikeltje laat opschrijven eerlijk gezegd.
Zie het probleem ook totaal niet. Intimidatie is altijd onderdeel geweest van F1. Hell, ik lees dat interview als compliment van Herbert richting Verstappen.

Wel mee eens dat de uitspraken niet passen bij een steward. Maar ja, dat is hij niet meer. Zie het meer als een ex coureur die zijn waardering uitspreekt voor een kampioen die alle middelen gebruikt om te winnen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Icephase schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:54:
Welnee, het is juist prettig dat hij dit herkent en meeneemt in de beslissingen die hij als steward maakt. Ik lees er niks 'biased' in eerlijk gezegd, zo is het wel opgeschreven door de journalist maar ook bij nieuwssites moet de schoorsteen roken dus ik leg die bal écht niet helemaal bij Herbert neer hoor.
Een steward is als een grensrechter/VAR-scheids: die moet oordelen als team, maar moet niet de publiciteit zoeken en daar stoken. Je bent of steward of je bent het niet, en Herbert was erg bevooroordeeld richting de Britse rijders die het niet konden bolwerken. Afvoeren en nooit meer terugzien, net als Damon Hill.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

gambieter schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:57:
[...]

Een steward is als een grensrechter/VAR-scheids: die moet oordelen als team, maar moet niet de publiciteit zoeken en daar stoken. Je bent of steward of je bent het niet, en Herbert was erg bevooroordeeld richting de Britse rijders die het niet konden bolwerken. Afvoeren en nooit mee terugzien, net als Damon Hill.
Dan ben jij klaarblijkelijk een hele andere mening toegedaan dan ik. Prima, maar gebruik dan geen woorden als 'moeten' en 'afvoeren' enz. Het is een mening, niet meer dan dat. Ik vind dat er in het algemeen vrij weinig op de stewards is aan te merken. Het staat mijn kijkplezier in elk geval niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:51
https://finance.yahoo.com...so5H90jZdNlvF-_W39CCMtvts

Nissan Renault Honda zeer interessant dit.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-07 23:07
Nvt

[ Voor 99% gewijzigd door Amaze86 op 18-12-2024 19:45 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Bevestigde F1 grid 2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cknO4w9PRQNnAkUBJtfCbDv4EyM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WjTKjT3PSPu69xbpsPBSJGaF.webp?f=fotoalbum_large
Team Coureur Contractduur
Red Bull Max Verstappen t/m 2028
Liam Lawson t/m 2025
McLaren Lando Norris Meerjarig contract
Oscar Piastri t/m 2026
Ferrari Charles Leclerc Meerjarig contract
Lewis Hamilton Meerjarig contract
Mercedes George Russell t/m 2025
Andrea Kimi Antonelli t/m 2025
Aston Martin Fernando Alonso t/m 2026
Lance Stroll Meerjarig contract
VcarbYuki Tsunoda t/m 2025
Isack Hadjart/m 2025
Haas Oliver Bearman Meerjarig contract
Esteban Ocon Meerjarig contract
Alpine Pierre Gasly Meerjarig contract
Jack Doohan Meerjarig contract
Williams Alexander Albon Meerjarig contract
Carlos Sainz Meerjarig contract
Sauber/Audi Nico Hulkenberg Meerjarig contract
Gabriel Bortoleto Meerjarig contract

[ Voor 30% gewijzigd door G_Dragon op 20-12-2024 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^ Hamilton mist :?

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 19-12-2024 12:53 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Nu niet meer, was iets heel kleins fout gegaan in de code

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Rookie season :). Of alles gaat goed, of we krijgen wagon ladingen aan crashes. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
BOT heeft een oeroude Australische hobby overgenomen en boomerangt nu lekker terug naar Mercedes om reserve/testrijder te worden.
Voor het geval RUS door een gebroken nagel een boze blik van VER dramaqueen gedrag iets opeens niet meer kan rijden oid :+ (of wanneer Kimi een beetje tegenvalt volgend seizoen)
Benieuwd wat hij tegenwoordig in een Mercedes kan laten zien, had hem persoonlijk graag naast VER in het team zien rijden omdat hij echt een uitstekende 2e coureur is naast een wereldkampioen maar blijkbaar was er nog een lijntje met Mercedes.
(Nu LAW de plek naast VER heeft gepakt, dat zal stukken goedkoper zijn voor RBR iig)

[ Voor 9% gewijzigd door PalingDrone op 19-12-2024 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:51
Perez met al zijn Carlos Slim miljoenen naar Williams en samen met Sainz 2e worden achter Ferrari in het WCC.

Max heeft in 2024 zijn WDC praktisch alleen gedaan.

Dat zie ik Max nog wel een keer doen.

WCC is een ander verhaal, in 2024 nog 3e, in 2025 hooguit 4e.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIVd2UeLLY9ujLXeM00pdz1gU4c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W8QDdyOQm71rGsKpm8bNJydv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yash100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 12:36
Valtteri Bottas keert als reservecoureur terug bij Mercedes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 23:15

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Yash100 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:30:
Valtteri Bottas keert als reservecoureur terug bij Mercedes.
Ik ben blij voor Bottas én Mercedes, volgens mij passen ze goed bij elkaar.
Bottas is wel flink veranderd sinds hij vertrok, hij is een stuk losser en vrije geworden.

Volgens mij kan Mercedes dat wel gebruiken. Mercedes probeert al een tijdje om zich te bevrijden van het imago dat ze auto's maken voor keurige oude rijke mannen, luxe maar suf. F1 heeft uiteraard een flink aandeel in die strategie. Hamilton paste daar prima bij, zeker toen hij nog wat jonger was. Al zijn activiteiten naast de baan (oa mode, muziek, activisme) helpen daar bij.

De oude Bottas paste daar minder goed bij. Hij paste meer bij het "klassieke" Mercedes publiek, en dat is ook niet onbelangrijk wat keurige oude rijke mannen hebben veel geld :)
De nieuwe Bottas is nog steeds geen rebelse rapper of zo iets, maar toch wel een stuk luchtiger dan voorheen en geschikt voor leuke reclames en acties.
Dat kan Mercedes wel gebruiken naar Russell want die heeft juist een zeer keurig Brits imago. Netjes maar oersaai.

Het karakter van Antonelli kent de wereld nog niet maar die zal sowieso nog wat meer bekendheid moeten opdoen voor hij kan bijdragen aan het imago van Mercedes.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
Icephase schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:54:
[...]

Ik lees er niks 'biased' in eerlijk gezegd
Dan ben je één van de weinige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
alexbl69 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:25:
[...]

Wel mee eens dat de uitspraken niet passen bij een steward. Maar ja, dat is hij niet meer.
Herbert is er volgend jaar gewoon weer bij om de boel te belazeren samen met andere stewards, en scheve inconsequente beslissingen te nemen, en zich uit te laten over Verstappen op een gok website.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-vine

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTwMJVkcsSoHC4eH8SBnWK3T4j4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kkyz8IqjMO0HErJqjLpqiJem.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3EgVQBB9ndQ3TrBW89nw57xUNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U4HkXVFhZABqQ9L7H30MvM85.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25lI5KJxmgC9f-UMFdqED-xT7VU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4nTb3LNKYcmJBsViH9SCekfT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HM2fg9Ejb-kgKLnhBcKd4hHNvWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h7HxCEFxaO3wj38N2hlALctS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Charles Hill
https://www.gpfans.com/nl...we-grand-prix-vanaf-2027/

Niet nog een stratencircuit erbij!

Bouw een echte baan, een moderne racebaan waar de huidige F1 auto's perfect op passen, met mooie bochten en bochtencombinaties, rechte stukken, en genoeg plekken om in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
ArcticWolf schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 21:30:
[...]

*how many cranes do you need?*

*yes*
😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Als ze er dan ook nog even 1,5km baan aan vast plakken, dan wordt het nog wat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:48
Dit camerastandpunt zou ik wel eens vaker terugwillen zien bij demootjes ofzo

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Het blijft wonderlijk dat er destijds nog coureurs overleefden na een crash, echt alsof je in een kano zit.
Zie je heel goed vanuit dit camerastandpunt.
Al is deze run wel zonder aerokuip om de coureur want je ziet ook de pedalen bewegen.
Paar jaar daarvoor lagen er nog strobalen langs de baan dus er was ook toen ook al wat progressie in driver safety maar toch, pfff

[ Voor 6% gewijzigd door PalingDrone op 22-12-2024 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Inderdaad wel mooi ja.

Maar waar ik mij altijd weer over verbaas als ik dit soort beelden zie, hoe coureurs in hun auto zaten, compleet open.

Toen ik F1 begon te volgen was het ook nog allemaal open. Maar ondertussen zo gewend aan ingebouwde coureurs, dat het bijna onwerkelijk is om dit dan weer te zien.

Ik ben ooit in een oude formule auto gestapt. Daar mocht je even inzitten, stond daar voor de show. Weet niet welke klasse, denk niet F1. Maar gezien de bouw was het niet heel anders. Het was niet meer dan chassis met een motor erop en een stoel, en daar omheen een carrosserie van een soort kunststof of misschien dun plaatmateriaal . Maar je kon bij het instappen niet op de dunne rand leunen, dan was deze beschadigd. Nul bescherming. Eigenlijk gewoon een grote kart met wat bodywork. Echt bizar!

Niet heel vreemd dat er zoveel doden zijn gevallen in deze sport. Of eigenlijk een wonder dat het er niet nog meer zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
PalingDrone schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:04:
[...]

Het blijft wonderlijk dat er destijds nog coureurs overleefden na een crash, echt alsof je in een kano zit.
Zie je heel goed vanuit dit camerastandpunt.
Al is deze run wel zonder aerokuip om de coureur want je ziet ook de pedalen bewegen.
Paar jaar daarvoor lagen er nog strobalen langs de baan dus er was ook toen ook al wat progressie in driver safety maar toch, pfff
En op Zandvoort allemaal houten paaltjes met draad ertussen om auto's op te vangen 😑

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

fwiw:

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Charles Hill schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 21:39:
https://www.gpfans.com/nl...we-grand-prix-vanaf-2027/

Niet nog een stratencircuit erbij!

Bouw een echte baan, een moderne racebaan waar de huidige F1 auto's perfect op passen, met mooie bochten en bochtencombinaties, rechte stukken, en genoeg plekken om in te halen.
Joh, maak je niet druk. De bron is gpfans. Ik heb nog nooit iets uit zien komen van een gerucht waar zij de 1e waren die het vermelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
Gisteravond gezien.
Vond het een hele mooie insteek hebben en om net even op een andere manier de statistieken te verzamelen en analyseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:36
https://www.ad.nl/show/ro...eam-van-viaplay~a4b6d7b4/

Rob Kamphues (64) neemt afscheid van Ziggo Sport en voegt zich vanaf 1 januari 2025 bij het Formule 1-team van Viaplay. De presentator en theatermaker gaat meerdere Formule 1-programma’s presenteren en zal samen met Viaplay ook een aantal specials en een theatershow ontwikkelen.

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Willem30 schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:23:
https://www.ad.nl/show/ro...eam-van-viaplay~a4b6d7b4/

Rob Kamphues (64) neemt afscheid van Ziggo Sport en voegt zich vanaf 1 januari 2025 bij het Formule 1-team van Viaplay. De presentator en theatermaker gaat meerdere Formule 1-programma’s presenteren en zal samen met Viaplay ook een aantal specials en een theatershow ontwikkelen.

:')
can't beat em.. Join them?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Nog een reden om geen ViaPlay te nemen 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Leuk interview met Calum Nicholas, met name over zijn carierre maar ook wat passages over Max:

Pagina: 1 ... 56 ... 67 Laatste

Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.