Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
https://www.motorsport.co...a-investigation/10589237/FIA president Mohammed Ben Sulayem has been cleared of any wrongdoing after allegations were made against him of interference in Formula 1 events last year.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
niemand lijkt me.. bij Haas mocht hij alleen rijden omdat pappa sponsorgeld bracht..
ditto voor Lance Stroll..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Aangezien hij nu geen sponsorgeld heeft omdat zijn vader nog steeds gesanctioneerd is, zal er 0 animo zijn voor zijn kwaliteiten denk ik.
PSN
De YT versie:henri86 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 07:11:
Bottas oefent alvast om Audi reclames te maken.
Vooral z'n onderbroek![]()
https://twitter.com/Valtt...LTUnAulDymJBGDqHwp1Q&s=19
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

https://www.bbc.com/sport/formula1/68615850
[ Voor 11% gewijzigd door Chocoball op 21-03-2024 08:03 ]
Sinds zijn vertrek bij Mercedes is hij helemaal opgebloeid!
En daar tegenover heb je coureurs als Alonso die zeggen dat F1 100% commitment vraagt en je hele leven overneemt.dr.lowtune schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:56:
[...]
Sinds zijn vertrek bij Mercedes is hij helemaal opgebloeid!
Al heb ik het idee dat Bottas z'n kansen om voor het team en het 'corporate Audi' te blijven rijden zo in het putje gooit.
De geruchten willen dat Sauber ontevreden is over de prestaties van beide coureurs. Zhou brengt nog geld mee maar eigenlijk was het plan om Bottas al voor aanvang van 2024 te vervangen.henri86 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 06:44:
[...]
Al heb ik het idee dat Bottas z'n kansen om voor het team en het 'corporate Audi' te blijven rijden zo in het putje gooit.
Jammer dat ze dat niet hebben gedaan. Blijf het nog steeds veldvulling vinden. Al toen ie bij Williams reed.Chocoball schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:15:
[...]
De geruchten willen dat Sauber ontevreden is over de prestaties van beide coureurs. Zhou brengt nog geld mee maar eigenlijk was het plan om Bottas al voor aanvang van 2024 te vervangen.
Max die in eigen woorden aangeeft dat hij prima op zijn plek zit in het team....Max Verstappen heeft de geruchten over een mogelijke overstap naar Mercedes nog eens weggewuifd, al merkte hij wel gekscherend op te begrijpen dat Toto Wolff hem graag wil hebben.
....
Verstappen maakte aan de vooravond van de Australische Grand Prix nog eens duidelijk dat het zijn intentie is om het Red Bull-contract tot het einde uit te dienen. "Dat is waarom ik die deal op de eerste plaats natuurlijk heb ondertekend", zegt hij. "Ik ben gelukkig bij dit team.
Cogitationis poenam nemo patitur
De geruchten waren idd dat ze hulkenberg wilden tekenen (Duitser en AudiChocoball schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:15:
[...]
De geruchten willen dat Sauber ontevreden is over de prestaties van beide coureurs. Zhou brengt nog geld mee maar eigenlijk was het plan om Bottas al voor aanvang van 2024 te vervangen.
PSN
https://www.motorsport.co...int-against-fia/10589285/
Susie Wolff has filed a criminal complaint against the FIA over allegations made against her at the end of last year.
PSN
Verwijderd
Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:26:
https://nl.motorsport.com...begrijp-dat-wel/10589318/
[...]
Max die in eigen woorden aangeeft dat hij prima op zijn plek zit in het team....
:strip_exif()/f/image/Z9Jtr1RrpziDQ2s47U6tvIqE.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vond deze quote uit de Nu.nl versie wel interessant (en diplomatiek):Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:26:
https://nl.motorsport.com...begrijp-dat-wel/10589318/
[...]
Max die in eigen woorden aangeeft dat hij prima op zijn plek zit in het team....
Het is duidelijk dat hij binnen Red Bull vrienden heeft, maar ook familie die hij niet heeft kunnen kiezen. Of misschien bedoelt hij Jos welDaarom zou het voor mij ook geweldig zijn om tot het einde te blijven, want dan ben ik zo lang onderdeel geweest van één familie. En in een familie heb je soms... Ik zou het geen meningsverschillen willen noemen, maar er wordt wel gezegd dat je je familie niet kan kiezen. Vrienden wel.
https://nl.motorsport.com...orsche-hypercar/10590069/
Oud-Formule 1-coureur Sebastian Vettel keert weer terug in de autosport. De viervoudig F1-kampioen gaat binnenkort plaatsnemen in een Porsche Hypercar voor een test.
Nee. Zelfs een team heeft dit niet voor elkaar gekregen. (McLaren in '88 en Red Bull vorig jaar kwamen het dichtste bij, met slechts één race niet gewonnen.)Tristan schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:15:
Is het eigenlijk wel eens voor gekomen dat een rijder alle wedstrijden in een seizoen won?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
ik kwam net hier om deze te postenHatsjoe schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:40:
Een leuke video van Cleo Abram over F1:
[YouTube: Formula 1 cars, explained for rookies (with Max Verstappen)]
Iets ouder filmpje van haar:
Ik kwam deze video tegen. Heeft Max niet door dat dit niet normaal is?
De uitgelichte reactie:
This parenting could've had two outcomes.
- 0.01 % Max Verstappen
- 99.99 % a person who kills his father with an axe at night.
Jos is really, really lucky.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Vind jij het nu al komkommertijd door dit hier te posten? Max heeft er geen enkel probleem mee. En als je gaat zoeken dan zul je zien dat iedereen wel eens zulke opmerkingen maakt. Het is maar net wat je eruit wilt halen. Zo heeft iedereen wel een vorm van ADHD of OCD.Mog schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:15:
[YouTube: max verstappen casually trauma dumping for 5 minutes and 27 seconds straight]
Ik kwam deze video tegen. Heeft Max niet door dat dit niet normaal is?
De uitgelichte reactie:
[...]
"When you grow up your heart dies"
Je gaat Jos toch niet lopen goedpraten he? die kerel spoort duidelijk nietsjaool schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:29:
[...]
Vind jij het nu al komkommertijd door dit hier te posten? Max heeft er geen enkel probleem mee. En als je gaat zoeken dan zul je zien dat iedereen wel eens zulke opmerkingen maakt. Het is maar net wat je eruit wilt halen. Zo heeft iedereen wel een vorm van ADHD of OCD.
Wikipedia: Jos Verstappen
Het is duidelijk dat hij zijn eigen droom, kosten wat het kost, probeert te bereiken via Max..
Gezond is die relatie zeker niet..
Illegal_Alien schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:06:
Ah, een kennis van de vriend van mijn voormalige kamergenoot zijn neef achtig "bron".
Geloof je het via deze bron beter?
https://www.gpfans.com/nl...20krant%20van%20Duitsland.
Mijn inziens is het wel relevant.. want met de recente RBR is de toxicity van Jos best wel een factor..DataGhost schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:31:
Bovendien is die video een jaar oud en de bronnen van het beeldmateriaal nog ouder, die zijn toen volgens mij al uitgebreid behandeld. Ik denk niet dat het nodig is dat nog een keer over te doen.
Het commentaar wat hierboven stond is wel een goede.. want zonder die houding was Max mogelijk niet geworden wat hij nu is.. maar gezond is het natuurlijk niet..
for the record: ik ben een Max fan, maar zijn vader is een heel ander verhaal..
Sorry, sorry. Ik zal het nooit meer doen. Tsjeez. Ik kom gewoon een interessant filmpje tegen. Geen verborgen agenda.sjaool schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:29:
[...]
Vind jij het nu al komkommertijd door dit hier te posten? Max heeft er geen enkel probleem mee. En als je gaat zoeken dan zul je zien dat iedereen wel eens zulke opmerkingen maakt. Het is maar net wat je eruit wilt halen. Zo heeft iedereen wel een vorm van ADHD of OCD.
Niet de meest betrouwbare bronnen. Bild staat bekend als een boulevardblad en 'alles voor de clicks' GPFans neemt dat Bild artikel gewoon klakkeloos over.ToolkiT schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:35:
GPFans die Bild als bron aanhaalt lijkt me niet direct op het lijstje "betrouwbaar" te passen.ToolkiT schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:35:
Edit: Wat @warp hierboven dus ook al zegt
Wmb net zo (on)geloofwaardig als de eerdere "ik hoor via via via" claim (waarin wel iets meer werd gesteld dan alleen het stukje over Jos die een affaire met dezelfde dame gehad zou hebben)
[ Voor 3% gewijzigd door stefanass op 26-03-2024 11:53 ]
En ja, hij heeft Max gekregen waar hij nu staat. Maar dat is nu geweest, je kan nu ook gewoon een normale toeschouwer zijn als 95% van de ouders van coureurs. Max heeft een manager, die kan namens hem praten en acteren.
fair enough.. ik deelde alleen wat ik gehoord heb.. hoeveel er van waar ik laat ik in het midden.. maar vond het wel interesant genoeg om te delen.. doe ermee wat je wilstefanass schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:52:
[...]
GPFans die Bild als bron aanhaalt lijkt me niet direct op het lijstje "betrouwbaar" te passen.
Edit: Wat @warp hierboven dus ook al zegt
Wmb net zo (on)geloofwaardig als de eerdere "ik hoor via via via" claim (waarin wel iets meer werd gesteld dan alleen het stukje over Jos die een affaire met dezelfde dame gehad zou hebben)
bereikenToolkiT schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:33:
[...]
Je gaat Jos toch niet lopen goedpraten he? die kerel spoort duidelijk niet
Wikipedia: Jos Verstappen
Het is duidelijk dat hij zijn eigen droom, kosten wat het kost, probeert te berijken via Max..
Gezond is die relatie zeker niet..
thanks
Maar misschien was het wel een freudian slip want die andere spelling zit ook wat waarheid in natuurlijk
Uit die tekst haal ik niet dat er problemen zijn tussen Max en Jos en ook niet dat Max wil stoppen.ToolkiT schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:35:
Misschien was die 'rijk' wel expres
PSN
https://www.motorsport.co...n-certain-stage/10592328/Toto Wolff reckons a relationship between Mercedes and Max Verstappen “needs to happen at a certain stage” and the Red Bull driver is ‘number one pick’ to replace Lewis Hamilton.
PSN
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Volgens mij heeft Helmut Marko ooit eens een bedrag van 100 miljoen Euro genoemd. Maar ik denk dat dat bedrag nu nog hoger zal liggen.YakuzA schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:47:
De hengel wordt weer uitgegooid:
[...]
https://www.motorsport.co...n-certain-stage/10592328/
Heerlijk toch, zou ik ook doen als Toto. Best case hapt Verstappen en hebt je de best mogelijke vervanger voor Hamilton gehaald. Worst case hapt ie niet maar ben je wel lekker je grootste concurrent aan het dwarszitten door iedere keer dit vuurtje op te stoken, wetende dat de clickbait-media gulzig hapt.YakuzA schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:47:
[...]
Ik geloof niet dat Max halverwege een contract op gaat stappen als Red Bull nog steeds een goede wagen kan leveren waarmee hij kampioenschappen kan halen.The_Admin schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:43:
[...]
Heerlijk toch, zou ik ook doen als Toto. Best case hapt Verstappen en hebt je de best mogelijke vervanger voor Hamilton gehaald. Worst case hapt ie niet maar ben je wel lekker je grootste concurrent aan het dwarszitten door iedere keer dit vuurtje op te stoken, wetende dat de clickbait-media gulzig hapt.
Uiteraard! Toto was altijd al fan van Max maar toen er gesprekken werden gevoerd had Toto geen stoeltje. Helmut had dat wel en dus ging Max naar Toro Rosso.YakuzA schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:47:
[...]
Dat is overigens maar goed ook, als je nu ziet hoeveel kwalitatieve coureurs er langs de baan hangen die zijn gepaaid door een topteam maar misschien een vrijdagochtend mogen instappen. Lawson heeft laten zien wat hij kan, Bearman ook. Russell werd 3 jaar in de wachtkamer gezet voordat Toto hem goed genoeg achtte om door te stromen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
https://open.spotify.com/...si=ecKMhI9cT0WQG2oKQBnYzw
Verfrissend dat het eens niet over Max gaat (géén woord).
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Voor iemand die dat verfrissend vind ben je wel erg gefocust op Max.Boeryepes schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:52:
informatieve podcast met Pat Symonds (Beyond the grid) over de jaren 80 en leuke anekdotes over Senna ('the wall has moved'), Schumacher en Alonso.
https://open.spotify.com/...si=ecKMhI9cT0WQG2oKQBnYzw
Ik vond het wel interessant hoe Max in Australië blijkbaar heeft gereageerd op de geruchten dat de RBPT-PU achterloopt op schema en tegenvalt. Hij staat in nauw contact met Christian Horner en maakt zich geen zorgen. Daarmee spreekt hij openlijk zijn vertrouwen in CH uit, wat toch wel haaks staat op al die "Game of Thrones" achtige relaties die de pers denkt te zien. En ik zie in Max niet zo'n diplomaat die op zo'n moment denkt "ik moet dit zo en zo verwoorden, dan denken ze dat er niks broeit binnen ons team".sjaool schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:51:
[...]
Ik geloof niet dat Max halverwege een contract op gaat stappen als Red Bull nog steeds een goede wagen kan leveren waarmee hij kampioenschappen kan halen.
Dat is ook niet zo gek, aangezien Max pas in 1997 geboren zou wordenBoeryepes schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:52:
informatieve podcast met Pat Symonds (Beyond the grid) over de jaren 80...

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 28-03-2024 08:24 ]
Hij is iemand die zegt wat hij denkt dus ik denk dan ook dat daar gewoon eerlijk geweest is. Diplomatieke antwoorden doet hij volgens mij niet aan.Grrrrrene schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:22:
[...]
Ik vond het wel interessant hoe Max in Australië blijkbaar heeft gereageerd op de geruchten dat de RBPT-PU achterloopt op schema en tegenvalt. Hij staat in nauw contact met Christian Horner en maakt zich geen zorgen. Daarmee spreekt hij openlijk zijn vertrouwen in CH uit, wat toch wel haaks staat op al die "Game of Thrones" achtige relaties die de pers denkt te zien. En ik zie in Max niet zo'n diplomaat die op zo'n moment denkt "ik moet dit zo en zo verwoorden, dan denken ze dat er niks broeit binnen ons team".
Want Schumacher en Alonso reden wel al in de F1 in de jaren 80?Grrrrrene schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:22:
[...]
Dat is ook niet zo gek, aangezien Max pas in 1997 geboren zou worden

Het zal wel gaan over alle ervaringen van Pat in de F1, en hij heeft bij heel wat teams gewerkt, so yeah. En aangezien hij nooit bij Red Bull heeft gewerkt zal hij ook minder werkervaring met Verstappen hebben (wellicht wel met Verstappen, maar dan Jos, geen idee).
https://www.motorsport.co...purchase-motogp/10592492/
Formula 1 owner Liberty Media intends to finalise its purchase of the MotoGP World Championship for a figure of around €4 billion.
PSN
Dat. Maar ook ging het over de huidige en de 2026 regelementen en over met welke andere topper hij nog wilde werken. Hij noemde Hamilton, en geen woord over MaxRobertMe schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:17:
[...]
Want Schumacher en Alonso reden wel al in de F1 in de jaren 80?![]()
Het zal wel gaan over alle ervaringen van Pat in de F1, en hij heeft bij heel wat teams gewerkt, so yeah. En aangezien hij nooit bij Red Bull heeft gewerkt zal hij ook minder werkervaring met Verstappen hebben (wellicht wel met Verstappen, maar dan Jos, geen idee).
Wat ik persoonlijk verfrissend vind is dat ik graag luister naar podcasts over Max, maar dat ik deze heel fijn vond, met name door wat Pat met kennis en ervaring zoal vertelde.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Hier onder een screenshot van social media:

Scheelt waarschijnlijk een hoop geld qua logistiek.
Schumacher won in 1987 het europees kart-kampioenschap en reed in 1989 al F3. Die werd in die tijd echt al gezien als een groot talent. Dus ja, in het kader van "aanstormend" talent is het logischer om over Schumacher te praten dan over Verstappen die toen nog niet geboren was.RobertMe schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:17:
[...]
Want Schumacher en Alonso reden wel al in de F1 in de jaren 80?
Ook Alonso (wat jonger uiteraard) won in de jaren '80 kartkampioenschappen, dus ook daar kon je als jong talent best aandacht aan besteden in een podcast over de jaren '80. We hebben het nu toch ook niet alleen over F1-coureurs, maar ook over de rijders die we de komende seizoenen in de F1 verwachten?
Uiteraard speelt dat ook meeHet zal wel gaan over alle ervaringen van Pat in de F1, en hij heeft bij heel wat teams gewerkt, so yeah. En aangezien hij nooit bij Red Bull heeft gewerkt zal hij ook minder werkervaring met Verstappen hebben (wellicht wel met Verstappen, maar dan Jos, geen idee).
Hulk naar Red Bull confirmed?NeverSettle schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:52:
Hulkenberg's 1:2 helm nu te verkrijgen bij Verstappen.com
Hier onder een screenshot van social media:
[Afbeelding]
Scheelt waarschijnlijk een hoop geld qua logistiek.
Heerlijke oude beelden zonder al teveel luxe snufjes en dingen op het stuur en rondom de baan!Mog schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:15:
Weer een random video die ik op YT tegen kwam. De 1974 Hesketh van James Hunt op Monaco in 2021:
[YouTube: 1974 Hesketh James Hunt - Monaco Historic GP 2021 Onboard]
Dit was kwa motoren, het geluid wel echt een van de gouden tijden.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Een tr is voldoende.
Intussen is Gunther Steiner vooral bezig het niveau omlaag te halen met sensatie-verhaaltjes. Die heeft duidelijk ook een gezin te onderhouden....
[ Voor 64% gewijzigd door tweakduke op 28-03-2024 16:29 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik zit hier voor de rest goed en probeer alleen de taalnazi's hun hol in te krijgen maar als je liever zo persoonlijk moet worden is het ook goed hoorgambieter schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:58:
[...]
Kunnen jullie twee niet oprotten? Dit topic is al slecht genoeg zonder dit gekleuter.
Intussen is Gunther Steiner vooral bezig het niveau omlaag te halen met sensatie-verhaaltjes. Die heeft duidelijk ook een gezin te onderhouden....

Excuses inderdaad.tweakduke schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:31:
[Modbreak]Hou dit topic aub eens serieus, zonder over elkaar heen te buitelen om allerlei zaken.
Dit topic is bedoeld voor zaken die soms wel besproken moeten worden, maar het normale F1 topic vervuilen.
Als we maar blijven kibbelen over elkaar om niks, dan gaat dit topic een keer voorgoed dicht en is er ook geen plek voor dergelijke zaken in het centrale F1 topic.[/]
De beelden zijn 3 jaar oudG_Dragon schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:44:
[...]
Heerlijke oude beelden zonder al teveel luxe snufjes en dingen op het stuur en rondom de baan!
Dit was kwa motoren, het geluid wel echt een van de gouden tijden.
De auto's niet
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Pffff ben er na 2 min mee gestopt, wat een vermoeiend filmpje.
Maar de dingen rond de baan wel
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
En de reacties zijn naar dat topic verplaatst.
10 years have gone so fast! 🥹
— FIA (@fia) 2 april 2024
The upcoming 2024 FIA Prize Giving ceremony marks a significant milestone as it will be hosted on the African continent for the first time ever. Save the date and join us in Kigali, Rwanda, on the 13th of December 2024. pic.twitter.com/fNe4Z5V0Ma
Follow the money zullen we maar zeggen. Dat betekent dus over een paar jaar weer een race in Afrika.Chocoball schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:47:
De jaarlijkse FIA cringe show vindt dit jaar plaats op het Afrikaanse continent.
[Twitter]
Rwanda zou op het lijstje van landen staan die een grand prix op het Afrikaanse continent willen organiseren.sjaool schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:09:
[...]
Follow the money zullen we maar zeggen. Dat betekent dus over een paar jaar weer een race in Afrika.
Wat een geldverspilling zou dat zijn. Ik denk dat die het geld wel aan wat beters uit kunnen geven dan aan een circuit. Dat zou de F1 niet moeten doen maar die zullen daar niet naar kijken.Chocoball schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:15:
[...]
Rwanda zou op het lijstje van landen staan die een grand prix op het Afrikaanse continent willen organiseren.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Rwanda is een straatarm land. Het zou een schande zijn om het daar te organiseren. Gaat niet gebeuren.Lekker Ventje schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:30:
[...]
Wat een geldverspilling zou dat zijn. Ik denk dat die het geld wel aan wat beters uit kunnen geven dan aan een circuit. Dat zou de F1 niet moeten doen maar die zullen daar niet naar kijken.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Dan moeten ze er juist een F1-race houden! Geen stratencircuit!AvK schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:31:
[...]
Rwanda is een straatarm land. Het zou een schande zijn om het daar te organiseren. Gaat niet gebeuren.
Dan weet je dus dat ze daar juist wel een grand prix gaan organiseren.AvK schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:31:
[...]
Rwanda is een straatarm land. Het zou een schande zijn om het daar te organiseren. Gaat niet gebeuren.
En allemaal met privejets erheen. Maar gelukkig redden we de wereld door in Zandvoort allemaal op de fiets te komenChocoball schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:47:
De jaarlijkse FIA cringe show vindt dit jaar plaats op het Afrikaanse continent.
[Twitter]

Genoeg dictatortjes en despoten die aan de wereld willen laten zien dat ze relevant zijn en dit soort prestigeprojecten dus voor de welzijn van hun bevolking laten gaan...AvK schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:31:
[...]
Het is te hopen dat F1 daar niet in mee gaat, maar gezien het feit dat ze er ook geen problemen mee hebben om te racen in diverse landen met (eufemistisch uitgedrukt) twijfelachtige reputaties op het gebied van bijvoorbeeld mensenrechten vrees ik het ergste...
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
alsjeblieft niet nog een stratencircuit. Gewoon op een echte racebaan met grindbakken heeft mijn voorkeur.Mog schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:03:
Ik hoop dat de F1 ooit terugkeert op het continent Afrika. Daar racen en het is echt een wereldkampioenschap. Een mooi stratencircuit in Marokko of Egypte. Of natuurlijk op Kyalami in Zuid-Afrika.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Dat is ook hoe Hongarije op de kalender gekomen is.Pietervs schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:21:
[...]
Genoeg dictatortjes en despoten die aan de wereld willen laten zien dat ze relevant zijn en dit soort prestigeprojecten dus voor de welzijn van hun bevolking laten gaan...
Het is te hopen dat F1 daar niet in mee gaat, maar gezien het feit dat ze er ook geen problemen mee hebben om te racen in diverse landen met (eufemistisch uitgedrukt) twijfelachtige reputaties op het gebied van bijvoorbeeld mensenrechten vrees ik het ergste...
Dan blijft niet veel meer over. Kun je Nederland en Amerika bv ook al schrappen. (Iets met een toeslagen affaire bv in NL)Pietervs schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:21:
[...]
Genoeg dictatortjes en despoten die aan de wereld willen laten zien dat ze relevant zijn en dit soort prestigeprojecten dus voor de welzijn van hun bevolking laten gaan...
En bv Sochi was ook pas een probleem na de inval in Oekraïne, en waarschijnlijk meer door alle internationale sancties etc dan dat FOM zelf het besef had dat daar racen wellicht niet heel slim zou zijn.
Waarom is het dan pas een echt een wereldkampioenschap? Een WK langlaufen hoeft toch ook niet in de Sahara gehouden te worden om het een WK te laten zijn?Mog schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:03:
Ik hoop dat de F1 ooit terugkeert op het continent Afrika. Daar racen en het is echt een wereldkampioenschap. Een mooi stratencircuit in Marokko of Egypte. Of natuurlijk op Kyalami in Zuid-Afrika.
Wat iets vooral WK maakt is dat uit elk land er deelnemers mogen mee doen (mits goed genoeg etc).
Ben jij stiekem Wijnaldum? ... Toeslagen affaire vergelijken met al die andere misstanden.RobertMe schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:13:
[...]
Dan blijft niet veel meer over. Kun je Nederland en Amerika bv ook al schrappen. (Iets met een toeslagen affaire bv in NL)
En bv Sochi was ook pas een probleem na de inval in Oekraïne, en waarschijnlijk meer door alle internationale sancties etc dan dat FOM zelf het besef had dat daar racen wellicht niet heel slim zou zijn.
Toeslagenaffaire was natuurlijk een verschrikking (en is het schijnbaar nog, voor een aantal mensen), maar staat in geen verhouding tot bijvoorbeeld de onderdrukking van vrouwen en homo's in Saudi-Arabia, de hele bevolking in Rusland en China en zo nog wat landen met hun diverse "geintjes".RobertMe schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:13:
[...]
Dan blijft niet veel meer over. Kun je Nederland en Amerika bv ook al schrappen. (Iets met een toeslagen affaire bv in NL)
ik zeg niet dat landen compleet vlekkeloos moeten zijn: dat is geen enkel land meer want ieder land heeft wel iets in het verleden waarbij delen van de bevolking andere delen onderdrukten of vermoorden. Maar tegelijkertijd denk ik niet dat dat maar een vrijbrief moet zijn voor de F1 om iedere wannabe dictator te ondersteunen door te doen alsof het land 1 groot feest is en er niks aan de hand is
[ Voor 0% gewijzigd door Pietervs op 15-04-2024 19:08 . Reden: Lan m/z land ]
Ik bedoel niet dat het nu geen WK is. In theorie kunnen we alleen in Amerika racen en het nog steeds een WK noemen. De winnaars van de Super Bowl noemen zich immers ook wereldkampioen. Maar als we toch een rondreizend circus hebben, doe dan alle continenten aan. Net zoals het WK voetbal steeds van continent wisselt. Ik vind dat persoonlijk wat hebben.Shinji schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:16:
[...]
Waarom is het dan pas een echt een wereldkampioenschap? Een WK langlaufen hoeft toch ook niet in de Sahara gehouden te worden om het een WK te laten zijn?
Wat iets vooral WK maakt is dat uit elk land er deelnemers mogen mee doen (mits goed genoeg etc).
Ik kan idd niet voetballen, dus zal wel Wijnaldum zijnMillie-ano schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:18:
[...]
Ben jij stiekem Wijnaldum? ... Toeslagen affaire vergelijken met al die andere misstanden.
En volgens mij is is de toeslagen affaire ook bestempeld als "schending van rechten van de mens". Dus als dat het label is waarop @Pietervs de beoordeling wilt doen dan moet je niet meer in Nederland racen nee.
Dat de levensomstandigheden in genoemde landen "iets" erger zijn en dat een reden kan (/zou moeten) zijn om daar niet te racen ben ik het wel mee eens. Maar dan moet het criteria dus niet "schending mensenrechten" zijn.
Dat laatste is natuurlijk ook een farce en met name in het leven geroepen zodat de kleinere landjes binnen een continent op Blattertje en consorten bleven stemmenMog schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:20:
[...]
doe dan alle continenten aan. Net zoals het WK voetbal steeds van continent wisselt. Ik vind dat persoonlijk wat hebben.
Je moet racen waar de faciliteiten zijn en je er met écht publiek kan zitten. Niet op een circuit/stadion als prestige project
Dat wist ik niet, moet ik opzoeken. Maar dan nog zou de toeslagen affaire dan ook wel een incident gekenmerkt worden en binnen NL is het geen structureel probleem dat mensenrechten geschonden worden.RobertMe schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:22:
[...]
Ik kan idd niet voetballen, dus zal wel Wijnaldum zijn
En volgens mij is is de toeslagen affaire ook bestempeld als "schending van rechten van de mens". Dus als dat het label is waarop @Pietervs de beoordeling wilt doen dan moet je niet meer in Nederland racen nee.
Dat de levensomstandigheden in genoemde landen "iets" erger zijn en dat een reden kan (/zou moeten) zijn om daar niet te racen ben ik het wel mee eens. Maar dan moet het criteria dus niet "schending mensenrechten" zijn.
Ik vind het geen farce. Overal ter wereld is men voetbalgek.Millie-ano schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:24:
[...]
Dat laatste is natuurlijk ook een farce en met name in het leven geroepen zodat de kleinere landjes binnen een continent op Blattertje en consorten bleven stemmen![]()
Je moet racen waar de faciliteiten zijn en je er met écht publiek kan zitten. Niet op een circuit/stadion als prestige project
En hoewel Afrika niet top of mind is qua autoraces hebben we de GP van Marokko (wel heel lang geleden), de GP van Zuid-Afrika en natuurlijk races als Dakar en verschillende rally's daar gehad. Het is onzin om een heel continent te bestempelen als niet race fans.
En écht publiek? Wat is écht publiek? Iedereen die het zich kan veroorloven om €600 neer te tellen? Je zou kunnen zeggen dat er nu juist weinig écht publiek op de tribunes zit.
Maar geforceerd een circuit uit de grond stampen puur voor prestige, kijk ons eens. Dat hoeft van mij niet.
Datzelfde geld voor de stadions op WK in bepaalde landen. Worden voor miljoenen/miljarden 8 stadions uit de grond gestampt, staat vervolgens te verpieteren want voor die landen/competities simpelweg te groot. Dat slaat gewoon nergens op. En hier in NL mag er geen rijtjeshuis gebouwd worden want stikstof. ...
Mog schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:30:
[...]
En écht publiek? Wat is écht publiek? Iedereen die het zich kan veroorloven om €600 neer te tellen? Je zou kunnen zeggen dat er nu juist weinig écht publiek op de tribunes zit.
dat ging met name om de voetbal stadions. Waar arbeiders in het stadion zaten om het vol te laten lijken. Maar ik wil hier niet teveel voetbal referenties neerzetten voordat het ontspoord
Dat ben ik helemaal met je eens.Millie-ano schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:37:
Daar in Marokko en Zuid-Afrika ligt een circuit. Niks mis mee, zet maar op de kalender.
Maar geforceerd een circuit uit de grond stampen puur voor prestige, kijk ons eens. Dat hoeft van mij niet.
Datzelfde geld voor de stadions op WK in bepaalde landen. Worden voor miljoenen/miljarden 8 stadions uit de grond gestampt, staat vervolgens te verpieteren want voor die landen/competities simpelweg te groot. Dat slaat gewoon nergens op. En hier in NL mag er geen rijtjeshuis gebouwd worden want stikstof. ...
Antonneli zit in kamp Mercedes. En wat gratis motoren kan Williams vast wel gebruiken.Pietervs schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:55:
Ik had begrepen dat de enige reden waarom Sargeant er nog zit het feit is dat hij zo'n enorme zak geld meenam. Dus als ze hem eruit willen gooien zal zijn opvolger toch ook niet met lege zakken aan mogen komen, lijkt mij
Moet Antonelli zich eerst niet eens bewijzen in de F2? Daar is hij tot nu toe een middenmoter. Als ze hem nu dit seizoen nog promoveren naar de F1 dan zou dat wel eens vervelend voor hem kunnen aflopen. Ik zie in hem nog niet de 'tweede Max Verstappen" zoals sommigen beweren.zilver7 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:54:
Uit de categorie crazy geruchten: Iemand de laatste podcast van Mixed Apex gehoord? Volgens Joe Saward wordt Antonelli klaargestoomd om nog dit seizoen de plek van Sargeant bij Williams in te nemen. Hij wordt net voor Imola 18 jaar.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Volgens de FIA is het prima, hij heeft al meer dan genoeg superlicentie punten verzameld. (67 volgens de google searches, dus zodra hij ouder dan 18 is komt het allemaal goedhansvk schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:00:
[...]
Moet Antonelli zich eerst niet eens bewijzen in de F2? Daar is hij tot nu toe een middenmoter. Als ze hem nu dit seizoen nog promoveren naar de F1 dan zou dat wel eens vervelend voor hem kunnen aflopen. Ik zie in hem nog niet de 'tweede Max Verstappen" zoals sommigen beweren.
PSN
die kosten inderdaad ook aardig wat knaken...RobertMe schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:51:
[...]
Antonneli zit in kamp Mercedes. En wat gratis motoren kan Williams vast wel gebruiken.
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.